Τρίτη 18 Απριλίου 2017

Η Ελλάδα στον «καταραμένο κύκλο»



Ευρώ


Ολόκληρη η διαχείριση της ελληνικής κρίσης από το 2010 μέχρι σήμερα, 2016, βασίζεται σε υπαιτίως λανθασμένη διάγνωση, με συνέπεια να εφαρμόζεται εξίσου υπαιτίως λανθασμένη συνταγή και η χώρα, μοναδική περίπτωση στην υπερχρεωμένη ευρωπαϊκή περιφέρεια, να μην εξέρχεται από την κρίση, αλλά αντίθετα να βυθίζεται όλο και περισσότερο σ’ αυτήν. Στο διάστημα της τελευταίας εξαετίας, οι κυβερνήσεις αλλάζουν, οι σημαίες και τα χρώματα μεταβάλλονται, αλλά η κατάσταση της χώρας δεν παύει να επιδεινώνεται, αφού η υπαίτια εφαρμοζόμενη συνταγή παραμένει ίδια και απαράλλαχτη.
Γιατί άραγε οι άλλες υπερχρεωμένες χώρες της ευρωζώνης (Ιρλανδία, Πορτογαλία, Κύπρος και Ισπανία) που βρέθηκαν σε παρόμοια θέση με την Ελλάδα κατορθώνουν και αποκαθιστούν σήμερα κάποια σταθερότητα, ενώ η χώρα μας παραμένει σταθερά στον φαύλο κύκλο της αστάθειας και χωρίς προοπτική εξόδου από αυτήν; Στο εύλογο αυτό ερώτημα απαντά χωρίς περιστροφές ο υπερσυντηρητικός Μοχάμεντ Ελ Εριάν, διευθυντικό στέλεχος της μεγαλύτερης αμερικανικής χρηματιστηριακής εταιρείας PIMCO. Όταν η πολιτική της λιτότητας αποσπά υπέρμετρους πόρους από το εσωτερικό της υπερχρεωμένης χώρας υπέρ των δανειστών, αυτό ονομάζεται «καταραμένος κύκλος» (malediction) που μοιραία εξωθεί την οικονομία σε συνθήκες ασφυξίας. «Για την αδιάκοπη κατολίσθηση της ελληνικής οικονομίας και το συνεχιζόμενο έλλειμμα κάθε προοπτικής απεμπλοκής από αυτήν ευθύνονται τα πιο σκληρά στην ιστορία προγράμματα λιτότητας που εφαρμόζονται σε αυτή τη χώρα κατά την τελευταία εξαετία».
Σε όλες τις περιπτώσεις υπερχρεωμένων χωρών, ακόμη και στην υπερχρεωμένη Καλιφόρνια, ελήφθη μέριμνα οι περικοπές δαπανών και εισοδημάτων να μην υπερβούν το 15% και μάλιστα να αποκατασταθούν έπειτα από μια τριετία, ώστε να μην πληγεί ανεπανόρθωτα ο κινητήρας της ανάπτυξης, αναγκαίος για τη δημιουργία πρόσθετου νέου εισοδήματος, ώστε η εξυπηρέτηση του χρέους να εξασφαλίζεται χωρίς η οικονομία να συρρικνώνεται.
Στην Ελλάδα συνέβη το ακριβώς αντίθετο, σε μετωπική σύγκρουση με κάθε οικονομική λογική, με κάθε οικονομική θεωρία και κάθε ιστορική εμπειρία. Ο χρηματιστής συμπληρώνει τη διάγνωσή του, τονίζοντας ότι για την ελληνική περίπτωση δεν αρκεί κάποιο διαφορετικό μείγμα μέτρων, αλλά επιβάλλεται κυρίως «διαφορετικού τύπου προσέγγιση». Προτεραιότητα πρέπει να είναι η εξασφάλιση της σταθερότητας και η επιστροφής στην ανάπτυξη, ώστε να μπορέσει έτσι και το χρέος να αποβεί εξυπηρετήσιμο, έπειτα από την αναγκαία σοβαρή απομείωσή του.
Στην ομοιοπαθή Ισπανία, ο υπερσυντηρητικός πρωθυπουργός Ραχόι αρνήθηκε μέχρι τέλους να εντάξει τη χώρα του σε μνημονιακό πρόγραμμα. Παράλληλα, αντί να μειώσει τις συντάξεις, τις αύξησε κατά 15%, αποδεχόμενος σχετική συμφωνία των κοινωνικών εταίρων. Το παράδειγμά του ακολούθησε και η συντηρητική κυβέρνηση της Πορτογαλίας, παρά την ένταξή της σε μνημονιακό πρόγραμμα.
Το αποτέλεσμα αυτής της επιλογής ήταν ότι έπειτα από μια αποσταθεροποιητική τριετία, οι δύο χώρες της Ιβηρικής εμφανίζουν θετικούς ρυθμούς. Όμως, ο Ραχόι επέμεινε επίσης μέχρι τέλους στον διαχωρισμό ανάμεσα στο τραπεζικό και το καθαρά δημόσιο χρέος. Αντίθετα, στη χώρα μας η βοήθεια που δίδεται προς τις ελληνικές τράπεζες από τον ευρωπαϊκό μηχανισμό ESM συνεχίζει να διέρχεται από το ελληνικό κράτος και να προστίθεται έτσι στο δημόσιο χρέος. Εάν παρόμοιος διαχωρισμός χρεών εφαρμοζόταν και στην ελληνική περίπτωση, τότε το ελληνικό δημόσιο χρέος από 180% του ΑΕΠ, που εμφανίζεται σήμερα, θα περιοριζόταν σε επίπεδα κατώτερα του 100%.
Στην Ελλάδα συμβαίνει αυτό που περιέγραφε στο παρελθόν η βρετανική εφημερίδα Independent: οι τράπεζες, αφού απέσπασαν κάθε είδους στήριξη από το κράτος, προκειμένου να σταθεροποιηθούν, στη συνέχεια το κατηγόρησαν ως «σπάταλο και διεφθαρμένο». Φυσικά, οι κατηγορίες ήσαν ακριβείς, αφού οι μεταφορές πόρων από την οικονομία προς τις τράπεζες πραγματοποιήθηκαν πάντοτε και χωρίς εξαίρεση υπό συνθήκες «σπατάλης και διαφθοράς». Ωστόσο, μολονότι ακριβείς, παραμένουν ανειλικρινείς, καθότι αποκρύπτουν ότι οι από τη σπατάλη και διαφθορά» επωφελούμενοι είναι ακριβώς οι ίδιοι οι κατήγοροι.
Στην Ελλάδα, οι «διασώσεις» τραπεζών δεν περίμεναν τα μνημονιακά προγράμματα για να ενεργοποιηθούν. Εμφανίστηκαν ήδη από το 2009, επί υπουργίας Αλογοσκούφη. Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί τουλάχιστον τέσσερις ανακεφαλαιοποιήσεις, οι οποίες συμποσούνται σε δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς από την άλλη πλευρά η οικονομία να επωφελείται, έστω και κατ’ ελάχιστον, από την υποθετική σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματος και ειδικά των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.
Η ανακεφαλαιοποίηση θεωρήθηκε «επιτυχής». Εν τούτοις, οι τράπεζες έχουν παύσει να χρηματοδοτούν την οικονομία, είτε την κατανάλωση των νοικοκυριών είτε τις επιχειρήσεις. Επικαλούνται δικαιολογημένα τον υψηλό κίνδυνο χρηματοδοτήσεων σε συνθήκες «χρεοκοπημένης οικονομίας». Ωστόσο, εάν η ελληνική οικονομία εξωθείται σήμερα σε συνθήκες χρεοκοπίας, αυτό σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στις τεράστιες αφαιμάξεις ρευστότητας που συνεχίζει να υφίσταται με αιτιολογία τη σταθεροποίηση του τραπεζικού συστήματός της.
Βεβαίως, οι ανακεφαλαιοποιήσεις δεν πραγματοποιούνται μόνον με ελληνικό χρήμα που αφαιρείται από την ήδη ανεπαρκή ρευστότητα της ελληνικής αγοράς. Χρηματοδοτείται και με ευρωπαϊκό χρήμα, το οποίο όμως προστίθεται και επιβαρύνει όλο και περισσότερο το δημόσιο χρέος και μάλιστα ως ποσοστό του ΑΕΠ, το οποίο δεν παύει να συρρικνώνεται. Πρόσθετη συνέπεια αυτού είναι το χρέος, ακόμη και αν παραμείνει σταθερό σε απόλυτα μεγέθη, να συνεχίζει να διογκώνεται ως ποσοστό του ΑΕΠ.
Σε κάθε περίπτωση, η προτεραιότητα στις ανακεφαλαιοποιήσεις αποβαίνει μοιραία για την οικονομία: είτε με ελληνικό χρήμα, είτε με ευρωπαϊκό, αποδυναμώνουν την οικονομία, επιβαρύνουν το δημόσιο χρέος, δηλαδή αποδυναμώνουν δύο φορές την οικονομία. Η χώρα βρίσκεται πλέον παγιδευμένη σε έναν πραγματικό και χωρίς τέλος «καταραμένο κύκλο», πράγμα που επιτρέπει στους εξ αυτού επωφελούμενους να ενοχοποιούν τα θύματά τους και να τα επιβαρύνουν με τις δικές τους ευθύνες για τη σημερινή κρίση.
Επικαλούνται τις χρόνιες από το απώτερο παρελθόν παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, προκειμένου να συγκαλύπτουν τις σημερινές, από τις οποίες οι σημερινοί τιμητές είναι και οι επωφελούμενοι. Ενώ παράλληλα η διεισδυτικότητα της άρχουσας ιδεολογίας οδηγεί τα εκατομμύρια των θυμάτων στην αυτομαστίγωση. Με το υποκριτικό αφήγημα του υπερκαταναλωτισμού για την οκταετία που προηγήθηκε της κρίσης, ενοχοποιούνται οι εργαζόμενοι και τα νοικοκυριά. Παράλληλα, συγκαλύπτεται ο καθοριστικός ρόλος των τραπεζών και των διαπλεκόμενων βουλιμικών κεφαλαίων στο μεγάλο πάρτι που έλαβε χώρα.
Στη διάρκεια της οκταετίας 2001-2008, με την οικονομία να καταγράφει μέση ετήσια αύξηση 4,2%, οι πραγματικές αμοιβές των εργαζομένων δεν αυξήθηκαν παρά μόνον με 1,74% μέσο ετήσιο ρυθμό, ενώ τα κέρδη του κεφαλαίου εκτινάχθηκαν με μέση ετήσια προσαύξηση 8%. Κατά την ίδια περίοδο, η συνολική εθνική κατανάλωση, ως ποσοστό του ΑΕΠ, δεν αυξήθηκε. Αντίθετα, συμπιέστηκε από 63% σε 60%. Παράλληλα, οι ξέφρενες επενδύσεις σε κεφαλαιακούς εξοπλισμούς εκτινάχθηκαν από 19,8% του ΑΕΠ το 2000 σε 26% το 2008.
Στο επίμαχο διάστημα, η Ελλάδα αναδείχτηκε πρώτη χώρα στην Ευρωζώνη όχι σε υπερκαταναλωτισμό, αλλά σε επενδύσεις, με ρυθμό 3,5 φορές ανώτερο από τον αντίστοιχο μέσο όρο της Ευρωζώνης. Κατά την κρίσιμη περίοδο που προηγήθηκε της σημερινής κρίσης, η Ελλάδα δεν υπήρξε καθόλου θύμα κάποιου υποθετικού υπερκαταναλωτισμού, αλλά κυρίως θύμα μιας «άγριας, αρπακτικής και αναρχούμενης» κεφαλαιοποίησης, που στη συνέχεια βρέθηκε απρόσμενα στο κενό με το ξέσπασμα της αμερικανικής και διεθνούς κρίσης από το φθινόπωρο του 2008.
Η ένταξη της χώρας στο ευρώ δεν ήταν η αρχή της καταστροφής της, αλλά αντίθετα δημιούργησε την εντύπωση ενός νέου Ελντοράντο για τα επιθετικά και διαπλεκόμενα κεφάλαια. Προσέλκυσε υπερβολικό όγκο επενδύσεων. Αυτό, άλλωστε, συνέβη σε όλες ανεξαιρέτως τις χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας, λόγω του χαμηλότερου εργασιακού κόστους και της άμεσης γειτνίασης με τις αγορές του ευρωπαϊκού κέντρου.
Με την κρίση μετά το 2008 διαψεύστηκαν όχι τόσο οι προσδοκίες των καταναλωτών, όσο κυρίως των βουλιμικών επενδυτών. Σε αυτό δεν ευθύνεται το ευρώ, αλλά η διεθνής κρίση και η γερμανική διαχείρισή της, η οποία διασώζει τις γερμανικές τράπεζες, επιρρίπτοντας το κόστος αποκλειστικά στις οφειλέτριες χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας. Με την κρίση, η Ευρωζώνη δεν βγαίνει ενισχυμένη, αλλά αντίθετα αποδυναμωμένη, με μειωμένη αξιοπιστία, αφού οι επενδύσεις στην περιοχή της έχουν σήμερα συνολικά μειωθεί κατά 12%.
Παράλληλα, αυτοί που εξώθησαν την ελληνική οικονομία στην άβυσσο κατορθώνουν μέχρι σήμερα να μεταθέτουν στα θύματά τους την ευθύνη και το κόστος της κρίσης τους, απαλλάσσοντας εαυτούς από κάθε συνέπεια. Η άρχουσα ιδεολογία αποβαίνει κυρίαρχη όταν υιοθετείται από τα θύματά της. Ιδίως όταν τα θύματα εκτίθενται έρμαια στο πέλαγος του υποθετικού «τέλους όλων των ιδεολογιών» και στη μάταιη αναζήτηση του αποϊδεολογικοποιημένου ατόμου.

Πεδία μάχης..




   Και αφού οι Δυτικές κοινωνίες άφησαν με την αδιαφορία και την ψήφο τους να γιγαντωθεί και να κυριεύσει ο νεοφιλελευθερισμός,
     ..δηλαδή αφού παρέδωσαν τις εθνικές κρατικές εξουσίες στο χρηματοοικονομικό σύστημα, δηλαδή στην ελεύθερη αγορά και την
τραπεζοκρατία,
     ..τώρα προσπαθούν σπασμωδικά να διορθώσουν το λάθος τους τρέχοντας να κρυφτούν κάτω απ΄τις φτερούγες ακροδεξιών σχηματισμών και κομμάτων σε όλες τις χώρες.

     Ακόμα και στην Τουρκία, που πολύ απέχει απ' το να χαρακτηριστεί δυτική κοινωνία,
     ..το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος δείχνει πως οι λαοί είναι ικανοί να ψηφίσουν ακόμη και δικτατορία προκειμένου να γλυτώσουν από αυτό που θεωρούν πιά μείζον κακό: την παγκόσμια Νέα Τάξη, τον παγκοσμιοποιημένο νεοφιλελευθερισμό.
     Ακόμη και αν το 51.8% ΝΑΙ είναι προϊόν νοθείας, ακόμη κι αν στην θέση του θάπρεπε να είναι το ΟΧΙ με τις ψήφους που κλάπηκαν,
     ..και πάλι το υπόλοιπο που θα έμενε και θα αντιστοιχούσε στην πραγματική δύναμη του ΝΑΙ είναι τεράστιο, είναι αψυχολόγητο,
     ..αλλά κυρίως είναι "αγράμματο" και ανιστόρητο.

     Το ίδιο ακριβώς και ίσως ακόμη χειρότερο είναι αυτό που συμβαίνει με τις προβλέψεις για τις γαλλικές Προεδρικές εκλογές.
     Και δείχνει πως οι λαοί προσπαθούν πιά να ριζοσπαστικοποιηθούν αλλά με τον λάθος τρόπο.
     Το αν βέβαια ο τρόπος είναι λάθος δεν εξαρτάται μόνον απ' τους λαούς, ή μάλλον δεν οφείλεται μόνον σε αυτούς.
     Οφείλεται στα κόμματα που με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο προσχώρησαν και διηθήθηκαν απ΄τον νεοφιλελευθερισμό είτε απ'ευθείας (Δεξιά, Κέντρο), είτε μέσω της αποδοχής του υπερκαταναλωτισμού και της κάλπικης ευημερίας (Σοσιαλιστικά κόμματα, Δημοκρατικά κόμματα, και κόμματα προσκείμενα στην πρώην Ευρωαριστερά)
     Όσο γι αυτά που σήμερα ονομάζονται "αριστερά" κόμματα (μιλάμε πάντα για τον Δυτικό κόσμο) δεν είναι παρά παράσιτα της κοινωνίας που ιδιοποιήθηκαν μία κατά βάση σωστή οικονομικοπολιτική θεωρία που ποτέ και πουθενά δεν εφαρμόστηκε ως τώρα παρά ως σκιά-φάρσα,
     ..και εμφανίστηκαν στους λαούς με την λεοντή του δημοκράτη-ριζοσπάστη-λαϊκού,
     ..λεοντή που όταν πέφτει όπως εδώ σε εμάς, αποκαλύπτει όχι μόνο την γύμνια των "αριστερών", παρά μία αηδιαστική παραμόρφωση σώματος και πνεύματος.

     Πού αλλού λοιπόν να βρουν οι λαοί κατά την γνώμη τους αποκούμπι και παρηγοριά,
     ..παρά στον πρώην μπαμπούλα του φασισμού και του ναζισμού, τόσο έντεχνα όμως πιά καλλωπισμένου και μεταμφιεσμένου σε φιλολαϊκό προστάτη,
     ..που η απαίδευτη και ουσιαστικά πολιτικά αγράμματη κοινωνία της Δύσης δεν μπορεί να δεί πως πίσω του κρύβεται αυτός που αιματοκύλισε όλο τον κόσμο πριν εβδομήντα χρόνια.

     Βέβαια όλος ο κόσμος ήδη τώρα αιματοκυλιέται καθημερινά, ύπουλα, κρυφά, με τεσσεράμιση χιλιάδες βρεφικούς θανάτους καθημερινά από πείνα, δίψα και έλλειψη φαρμάκων,
     ..με ακραία φτώχεια για το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού,
     ..με καθημερινή ανυπολόγιστη και πιθανόν μη αναστρέψιμη καταστροφή του οικολογικού περιβάλλοντος του πλανήτη,
     ..με βομβαρδισμούς αμάχων,
     ..με ακραία και πρόστυχη συσσώρευση άχρηστου πλούτου.

     Οι Δυτικές κοινωνίες σε αδιέξοδο που οι ίδιες δημιούργησαν.
     Ο Δυτικός πολιτισμός σε αποκαθήλωση.
     Η λύση που απομένει είναι μάλλον μόνο μία:
     Η ουτοπία της επανάστασης της παγκόσμιας συνείδησης.

     Η μάχη θα δοθεί πρώτα στο πεδίο του Παγκόσμιου Ιστού.
     Στο ίντερνετ.
     Μετά, στους δρόμους του κόσμου!.. 



Πηγή: Ουδέν Σχόλιον

ΑΝΥΕΘΑ: Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο όριο συμπεριλαμβανομένων και των συντάξεων των στρατιωτικών. ΒΙΝΤΕΟ








Συνέντευξη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στην εκπομπή «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ» του Τ/Σ ΣΚΑΪ

    Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα Τρίτη 18 Απριλίου 2017 στην τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ «ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ», μεταξύ άλλων ανέφερε:
    Σχετικά με την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προφυγικό:
    Η συμφωνία για το προσφυγικό δεν θα αλλάξει. Είναι και προς το συμφέρον της Τουρκίας και αυτό είναι το βασικό. Ελπίζω ότι θα επικρατήσει μεγαλύτερη ηρεμία και ειρήνη στο εσωτερικό της Τουρκίας, ιδιαίτερα στα ανατολικά της σύνορα. Από κει και πέρα ο τρόπος που θα εκφραστεί, ο τρόπος που θα συμπεριφερθεί, μετά το αποτέλεσμα, η εξουσία στην Τουρκία και με τόσο ισχυρό ποσοστό του «όχι», είναι κάτι το οποίο πρέπει κανείς να το παρακολουθεί αλλά δεν είναι για να βγάζει εύκολα συμπεράσματα.
    Για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις:
    Η δική μας πολιτική απέναντι στην Τουρκία είναι σαφής: Η Κύπρος πρέπει να είναι ενιαίο ανεξάρτητο κράτος, χωρίς εγγυήτριες δυνάμεις. Είναι μια διαφορά που συζητιέται ανάμεσα στους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους. Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι εμείς θέλουμε ένα πλαίσιο συνεργασίας, φιλίας κλπ. Το τρίτο είναι ότι όλα αυτά πρέπει να γίνονται στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και των διεθνών συμφωνιών. Δεν μπορούν να υπάρχουν πιθανότητες απειλής σε σχέση με την εθνική κυριαρχία.
    Για τους εξοπλισμούς και τις αμυντικές δαπάνες:
    Ορίζουμε τη δική μας στρατηγική στη βάση τριών λέξεων, νηφαλιότητα, ετοιμότητα, αποφασιστικότητα. Από κει και πέρα η λογική ενός κυνηγητού εξοπλισμών δεν βγάζει πουθενά και επιβαρύνει το όλο κλίμα. Αλλά δεν υπάρχει και υποχωρητικότητα. Υπάρχουν και άλλες δυνατότητες και αυτές εφαρμόζουμε. Αυτές έχουν να κάνουν με το πώς διατάσσουμε συνολικά τις δυνάμεις μας ως προς την άμυνα, πως διαμορφώνουμε την εκπαίδευση και το πώς διαμορφώνουμε τα οπλικά συστήματα σε επίπεδο συντήρησης, αναβάθμισης και στοχευμένων αγορών αλλά όχι κυνήγι εξοπλισμών. Το κύριο είναι το διπλωματικό πεδίο και η διαμόρφωση μιας σταθερότητας στο εσωτερικό της χώρας μας, η οποία πρέπει να προέρθει μέσω της εξόδου της από την επιτροπεία.
    Στα ζητήματα της άμυνας και των εξοπλισμών έχουμε καταφέρει με τα λιγότερα δυνατά χρήματα να παράγουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Το 2009 είχαμε 6 δις ευρώ προϋπολογισμό για το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το 2017 έχουμε 3 δις ευρώ. Υπάρχουν βέβαια και απαιτήσεις από τις συμμαχίες που συμμετέχουμε, που από τη μια μας λένε 2% του ΑΕΠ αμυντικές δαπάνες και από την άλλη μας λένε περικοπές. 
    Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο όριο συμπεριλαμβανομένων και των συντάξεων των στρατιωτικών. Καμία χώρα δεν τη βοηθάει, όταν είναι υπό επιτροπεία, να σχεδιάσει ένα στρατηγικό πλαίσιο. Άρα όσο πιο γρήγορα βγούμε από τα μνημόνια και με την κοινωνία όρθια, τόσο το καλύτερο.
    Η μείωση των μισθών των Αξιωματικών και των Υπαξιωματικών κατά την περίοδο των μνημονίων έχει ξεπεράσει το 35%, βέβαια αυτό δεν έχει συμβεί τα τελευταία δύο χρόνια αλλά αυτό δεν έχει σημασία. Εγώ λαμβάνω υπόψη πως ζει ο άνθρωπος. Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με τους αποστράτους. Υπάρχουν ορισμένες αλλαγές τις οποίες προσπαθούμε να τις προωθήσουμε. Δηλαδή η ταχύτατα απόδοσης της σύνταξης. Επίσης έχουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα στρατιωτικών κατοικιών που στην ουσία σημαίνει μια ενίσχυση του μισθού.



    Δευτέρα 17 Απριλίου 2017

    Υπουργείο Οικονομικών: Οι κρατήσεις υγειονομικής περίθαλψης, διενεργούνται επί του ακαθάριστου ποσού, της μηνιαίας βασικής σύνταξης



    Υπουργείο Οικονομικών σε ΝΔ: Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο







    Η Ελλάδα αντιμέτωπη με το κακό και το χείριστο «τουρκικό σενάριο»

    Τουρκία: Απόλυτος «Σουλτάνος» ο Ερντογάν έως το 2029


    Το δημοψήφισμα στην Τουρκία ολοκληρώθηκε με το δεύτερο χειρότερο σενάριο για τον Ερντογάν. Εάν η ήττα είναι το πρώτο, δεν μπορεί παρά μια αναιμική νίκη να μην εξυπηρετεί και πολύ τα σχέδια του «σουλτάνου» της οπισθοδρομικής, πλέον κι επισήμως, Τουρκίας, αν και δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία ότι τα σχέδια αυτά θα προχωρήσουν με κάθε κόστος.
    Του ΜΙΧΑΗΛ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
    Η πολύ μικρή διαφορά σε συνδυασμό με τα εξωφρενικά που καταγράφηκαν στο δημοψήφισμα που αφήνουν ισχυρές ενδείξεις νοθείας, αποτελούν ισχυρότατη ένδειξη ότι η τουρκική κοινωνία είναι καταδικασμένη να επιχειρήσει να προχωρήσει στην επόμενη ημέρα βαθύτατα διχασμένη.
    Αν δει κανείς τον «χάρτη της ψήφου», δηλαδή σε ποιες περιοχές της χώρας επικράτησε το «ναι» και σε ποιες το «όχι», δίδεται η εντύπωση μιας ισχυρής «πολιτικής ανάσχεσης» προς δυσμάς, αφού οι πιο κοσμοπολίτικες περιοχές της χώρας, αυτές των τουρκικών παραλίων, με πιο δυσμενές αποτέλεσμα αυτό της Κωνσταντινούπολης όπου κάποτε ο Ερντογάν μεσουρανούσε, του είπαν ένα ηχηρό όχι.
    Η άλλη περιοχή που επικράτησε το «όχι», ήταν όπως αναμενόταν η νοτιοανατολική – κουρδική Τουρκία. Με την απόφαση του Ερντογάν να παραστήσει τον σκληρό εθνικιστή υιοθετώντας σε μεγάλο βαθμό την ατζέντα των «Γκρίζων Λύκων» του MHP του Ντεβλέτ Μπαχτσελί, κυρίως όμως όταν για λόγους εσωτερικής πολιτικής εγκατέλειψε την προσπάθεια ειρήνευσης με πολιτικά μέσα και επέστρεψε στα παλιά, ισοπεδώνοντας κουρδικές περιοχές την ίδια στιγμή που έβριζε τον «σφαγέα Άσαντ», ενώ η ηγεσία του φιλοκουρδικού HDP βρίσκεται στη φυλακή, ήταν νομοτελειακά βέβαιο ότι η ζημιά είχε γίνει. Συνειδητή επιλογή ήταν όμως.
    Δεν έχει νόημα να χύνουμε «κροκοδείλια δάκρυα» για την Τουρκία, ούτε καν να συζητήσουμε στην Ελλάδα το ενδεχόμενο να επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε αυτούς τους Τούρκους πολίτες των παραλίων, καθώς ας μην ξεχνούμε ότι υποστηρίζουν κυρίως την αξιωματική αντιπολίτευση του κεμαλικού CHP, το Λαϊκό Ρεπουμπλικανικό Κόμμα, το οποίο υπερθεμάτισε πρόσφατα, κατηγορώντας τον Ερντογάν για εθνική μειοδοσία επί της ουσίας, επειδή «χάρισε» νησιά του Αιγαίου στην Ελλάδα.

    Τώρα το πώς αυτός ο πληθυσμός θα αντιδράσει εάν ο ηγέτης της αντιπολίτευσης, Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου βρεθεί να κάνει παρέα στον Σελαχατίν Ντεμιρτάς του κουρδικού φιλοκουρδικού κόμματος με κάποιο πρόσχημα, δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε. Ήδη, σε εκκρεμότητα βρίσκεται μια έρευνα που διατάχθηκε για επίσκεψη του πρώτου στην αεροπορική βάση του Μπαλίκεσιρ, όπου τον υποδέχθηκαν με τιμητικό άγημα, κάτι που υποτίθεται σε προεκλογική περίοδο δικαιούται μόνο ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
    Η λογική λέει ότι το θέμα αυτό θα άνοιγε εάν ο Ερντογάν είχε χάσει το δημοψήφισμα. Επειδή όμως μιλάμε για την Τουρκία, ένα κράτος που ολισθαίνει με τα φρένα σπασμένα στον αυταρχισμό, τον ολοκληρωτισμό και τη δήθεν Δημοκρατία, δεν θα πρέπει να αποκλείουμε τίποτα.
    Ένα από τα χαρακτηριστικά των μεσανατολικών καθεστώτων τις τελευταίες τρεις-τέσσερις δεκαετίες, ήταν μια σχετική σταθερότητα στη χώρα που εξασφάλιζε ένας συνδυασμός εσωτερικής καταπίεσης και του κλασικού εξωτερικού εχθρού. Αυτή η σταθερότητα κάτω από το ισχυρό χέρι του εκάστοτε δικτάτορα που «εκλεγόταν» με ποσοστά που ξεπερνούσαν το 90% συνήθως, επέτρεπε σε όσους προσκυνούσαν το καθεστώς να αναπτύσσουν επικερδή ενίοτε οικονομική δραστηριότητα ανενόχλητοι.
    Κάτι θυμίζει η σημερινή Τουρκία με τις συνεχείς βίαιες κρατικοποιήσεις εταιρικών κολοσσών αλλά και μικροτέρου μεγέθους επιχειρήσεις και τους επιχειρηματίες στη φυλακή, με την κατηγορία των σχέσεων με τον Φετουλάχ Γκιουλέν. Στην ουσία, η Τουρκία έχει ήδη μετατραπεί σε μια χώρα με πολλά στοιχεία π.χ. του Ιράκ επί εποχής Σαντάμ Χουσεΐν, με τον Ερντογάν να θέλει να μετατραπεί σε Χαφέζ Αλ Άσαντ (σ.σ. πατέρας του Μπασάρ Αλ Άσαντ και ιστορικός ηγέτης της Συρίας) και να στήσει παρόμοιο καθεστώς σαν και αυτό που κατηγορεί κάθε μέρα.
    Τι σημαίνουν όλα αυτά για την Ελλάδας; Τίποτε και τα πάντα. Τίποτε υπό την έννοια ότι δεν πρόκειται να αλλάξει η πάγια πολιτική προκλήσεων και αναθεωρητισμού σε όλα τα μέτωπα που αφορούν στον Ελληνισμό, καθώς ποτέ δεν άλλαξε, παρά τις περιστασιακές τακτικής φύσεως «επιθέσεις φιλίας».
    Τώρα μάλιστα που μας είπε «γκιαούρηδες» και παριστάνοντας τον ήρωα ανέφερε πως θα προτιμούσε να πεθάνει κατά το πραξικόπημα της 15ης Ιουλίου από το να ζήσει σε ελληνικές περιοχές (πάλι καλά που δε χρησιμοποίησε και τον επιθετικό προσδιορισμό «κατεχόμενες»), σε συνδυασμό με το αδύναμο αποτέλεσμα, το μοναδικό που τον ενώνει με τις δυτικές παραλιακές περιοχές που τον αποκήρυξαν, είναι ο εθνικιστικός παροξυσμός και το μίσος – όπως φαίνεται – για την Ελλάδα. Άρα, τα πράγματα χειρότερα θα μπορούσαν να εξελιχθούν, καλύτερα όχι.

    Ο τουρκικός λαός φαίνεται πως έχει κάνει τις επιλογές του και είτε το περίπου 50% το οποίο στήριξε τον Ερντογάν, είτε το άλλο μισό που τον εχθρεύεται αλλά αντιμετωπίζει ακόμα πιο επιθετικά την Ελλάδα και την Κύπρο, θα έχει πολλές ευκαιρίες προσεχώς για να ασκήσει πίεση στους ισλαμιστές υπερθεματίζοντας στα θέματα του Αιγαίου και της Κύπρου.
    Θεωρητικά, η κατάσταση αυτή ευνοεί τις συμμαχίες για την ελληνική πλευρά. Το μεγάλο ζητούμενο όμως παραμένει ο τρόπος υποδοχής των εξελίξεων από την πλευρά των δυτικών συμμάχων της Ελλάδας, είτε η συζήτηση αφορά στο ΝΑΤΟ είτε στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
    Σε ανάρτηση τις προηγούμενες μέρες κάναμε λόγο για ενδείξεις ότι το κατεστημένο εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής της Ουάσιγκτον προβληματίζεται για τον θα πρέπει να επιστρέψει στην «παλιά καλή συνταγή», αυτή που βάσιζε ολόκληρη τη στρατηγική των ΗΠΑ στο «ιδεολόγημα» της «αναντικατάστατης Τουρκίας».
    Κι αυτό ακόμα και μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ και το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, μια περίοδος όπου τα 1.700 χιλιόμετρα κοινά σύνορα της Τουρκίας (άρα και ΝΑΤΟ) με την «αυτοκρατορία του κακού», ήταν υπεραρκετό επιχείρημα για να δικαιολογήσει «μεροληπτικές συμπεριφορές» απέναντι στη Τουρκία.
    Θα επικρατήσουν και σήμερα τέτοιες απόψεις με το σαθρό επιχείρημα της οριστικής απομάκρυνσης της Άγκυρας από την αγκαλιά της Μόσχας, ή θα αντιληφθεί επιτέλους η Ουάσιγκτον ότι οι εποχές του «πιστού Τούρκου συμμάχου» παρήλθε ανεπιστρεπτί, ενώ στην προσπάθεια να τηρηθούν ευαίσθητες ισορροπίες με τη Μόσχα, ίσως υπάρξουν επικίνδυνες διαρροές (…) καθόσον η Τουρκία θα συνεχίσει να παριστάνει το μέλος του ΝΑΤΟ;
    Εάν μάλιστα, όπως πολλοί αναλυτές αναμένουν, ανοίξει προσεχώς και θέμα πυρηνικού προγράμματος της Τουρκίας με στρατιωτικές διαστάσεις, καλό θα ήταν στην Ουάσιγκτον να ασχοληθούν οι αρμόδιοι, ως υπόθεση εργασίας τουλάχιστον, με τις διαφορές του Ερντογάν με τον Κιμ Γιονγκ Ουν, κι εάν υπάρχει περιθώριο να κάνουν στη Δύση τα «στραβά μάτια»…
    Όπως άλλωστε χλιαρές και καταφανώς ανεπαρκείς και αναποτελεσματικές είναι οι διαμαρτυρίες για τους φυλακισμένους δημοσιογράφους και καθέναν που αντιδρά στον ισλαμιστικό πολιτικό τυφώνα.
    Τώρα ο Ερντογάν, σε μια προσπάθεια να θεσμοποιήσει κρατική τρομοκρατία, δείχνει αποφασισμένος να επαναφέρει και τη θανατική ποινή, ένα τρομακτικό όπλο όταν η Δικαιοσύνη είναι… σε εισαγωγικά, απολύτως ελεγχόμενη.
    Πολλά θα κριθούν τους επόμενους μήνες για όλους. Οι «νέες σταθερές» του περιφερειακού συστήματος ασφαλείας είναι υπό διαμόρφωση και το δημοψήφισμα στην Τουρκία είναι βέβαιο ότι θα παίξει καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις που θα ακολουθήσουν.

    πηγή:http://www.defence-point.gr/news/?p=175432

    Κυριακή 16 Απριλίου 2017

    Ιδού τα 14 «ψαλίδια» σε εκατομμύρια συνταξιούχους. Οι ειδικές μειώσεις που έγιναν από το 2010 έως και σήμερα



    Τα 8 «ψαλίδια» σε νέες και καταβαλλόμενες συντάξεις



    Ιδού τα 14 «ψαλίδια» σε εκατομμύρια συνταξιούχους
    Πώς «εξαφανίστηκαν» οι συντάξεις
    Η κατάργηση της 13ης και της 14ης σύνταξης ήταν η πρώτη πράξη στο «σίριαλ» των περικοπών στις συντάξεις, κύριες και επικουρικές. Οι ειδικές μειώσεις που έγιναν από το 2010 έως και σήμερα, κωδικοποιημένες από τον δικηγόρο Διονύση Ρίζο, έχουν ως εξής:
    Οι επτά μειώσεις στις κύριες συντάξεις
    Η κύρια σύνταξη υπόκειται στις ακόλουθες εισφορές - παρακρατήσεις και κατόπιν αφαιρούνται υπολογισμένες επί του μεικτού ποσού η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης (6%) και ο φόρος.
    1. Εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων (πίνακας 1).
    2. Ειδική εισφορά συνταξιούχων που αφορά συνταξιούχους κάτω των 60 ετών που παίρνουν σύνταξη άνω των 1.700 ευρώ μετά την 1η παρακράτηση (πίνακας 2).
    3α. Μείωση κατά 40% των συντάξεων που υπερβαίνουν τα 1.000 ευρώ μηνιαίως για τους κάτω των 55 μετά τις παρακρατήσεις (1) και (2).
    Ιδού τα 14 «ψαλίδια» σε εκατομμύρια συνταξιούχους
    3β. Μείωση κατά 20% των συντάξεων που υπερβαίνουν τα 1.200 ευρώ μηνιαίως, για τους άνω των 55 ετών. Η μείωση γίνεται στο ποσό που απομένει μετά τις παρακρατήσεις (1) και (2).
    4. Μείωση κατά 12% στο τμήμα της σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300 ευρώ. Η μείωση γίνεται στο ποσό της σύνταξης που απομένει μετά τις παρακρατήσεις (1), (2) και (3).
    5. Σύμφωνα με το ν. 4093/2012 επιβλήθηκε μείωση από το 1ο ευρώ στο άθροισμα κύριας και επικουρικών ως ακολούθως (πίνακας 3):
    6. Αύξηση της εισφοράς υγειονομικής περίθαλψης από 4% σε 6%.
    7. Μείωση του πλαφόν στα 2.000 ευρώ μεικτά (από 2.773 ευρώ) για μία σύνταξη και στα 3.000 ευρώ καθαρά για τις πολλαπλά καταβαλλόμενες συντάξεις στο ίδιο πρόσωπο.

    Οι 7 μειώσεις στις επικουρικές
    - Πρώτη μείωση επικουρικών συντάξεων από 3% έως 10%
    Με το άρθρο 44 του Ν. 3986/2011 θεσπίστηκε η Ειδική Εισφορά Συνταξιούχων Επικουρικής Ασφάλισης η οποία υπολογίζεται στο συνολικό ποσό της επικουρικής σύνταξης, ήτοι στο μεικτό ποσό ως αυτό αναφέρεται στη συνταξιοδοτική απόφαση αφού αφαιρεθεί το 5,2% της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος (όχι στο καταβαλλόμενο) και αφαιρείται ως εξής:
    α) Για συντάξεις 300 έως 350 ευρώ ποσοστό μείωσης 3%
    β) Για συντάξεις 350 έως 400 ευρώ ποσοστό μείωσης 4%
    γ) Για συντάξεις 400 έως 450 ευρώ ποσοστό μείωσης 5%
    δ) Για συντάξεις 450 έως 500 ευρώ ποσοστό μείωσης 6%
    ε) Για συντάξεις 500 έως 550 ευρώ ποσοστό μείωσης 7%
    στ) Για συντάξεις 550 έως 600 ευρώ ποσοστό μείωσης 8%
    ζ) Για συντάξεις 600 έως 650 ευρώ ποσοστό μείωσης 9%
    η) Για συντάξεις 650 ευρώ και άνω, ποσοστό μείωσης 10%.
    Από την εν λόγω μείωση εξαιρούνται οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα καθώς και όσοι λαμβάνουν προσαύξηση της σύνταξής τους λόγω απόλυτης αναπηρίας από φορέα κύριας ασφάλισης ή το ΕΤΕΑΜ.
    - Δεύτερη μείωση επικουρικών συντάξεων έως 30%
    Με το άρθρο 2 του Ν. 4024 επιβλήθηκε περικοπή στις επικουρικές συντάξεις και ειδικότερα η προβλεπόμενη μείωση είναι της τάξης του 30% ενώ πραγματοποιείται στο τμήμα της μηνιαίας σύνταξης που υπερβαίνει το ποσό των 150 ευρώ. Σε περίπτωση καταβολής στο ίδιο πρόσωπο δύο συντάξεων από το ΕΤΕΑΜ (π.χ. μιας εξ ιδίου δικαιώματος και μία από μεταβίβαση λόγω θανάτου) οι εν λόγω μειώσεις υπολογίζονται σε κάθε σύνταξη χωριστά. Η εν λόγω μείωση επέρχεται αφού αφαιρεθεί η περικοπή του ν. 3986 (ανωτέρω) στο μεικτό ποσό ως αυτό αναφέρεται στη συνταξιοδοτική απόφαση (όχι στο καταβαλλόμενο).
    - Τρίτη μείωση επικουρικών συντάξεων έως 20%
    Με το άρθρο 6 του ν. 4051/2012 τα ποσά των μηνιαίων επικουρικών συντάξεων περικόπηκαν ως εξής:
    α) Για συντάξεις έως 250 ευρώ ποσοστό μείωσης 10%
    β) Για συντάξεις από 250 έως 300 ευρώ ποσοστό μείωσης 15%
    γ) Για συντάξεις από 300 ευρώ και άνω ποσοστό μείωσης 20%
    Τα ποσοστά της μείωσης υπολογίζονται στο συνολικό ποσό της σύνταξης ως αυτό αναφέρεται στη συνταξιοδοτική απόφαση (όχι στο καταβαλλόμενο). Σε περίπτωση καταβολής περισσότερων της μίας επικουρικής σύνταξης, οι μειώσεις υπολογίζονται σε κάθε σύνταξη χωριστά. Από την εν λόγω μείωση εξαιρούνται οι συνταξιούχοι οι οποίοι λαμβάνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα ή το επίδομα απολύτου αναπηρίας αιμορροφιλικοί, μεταμοσχευμένοι, οι πάσχοντες από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, μεσογειακή αναιμία κλπ.
    - Τέταρτη μείωση επικουρικών συντάξεων έως 20%
    Με τις διατάξεις του Ν.4093/2012 οι επικουρικές συντάξεις (ως άθροισμα μαζί με τις κύριες) περικόπηκαν ως εξής:
    α. Για ποσά κύριας και επικουρικής σύνταξης άνω των 1.000,01 ευρώ και έως 1.500,00 ευρώ μείωση κατά 5% στο σύνολο του ποσού. Το ποσό της σύνταξης που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 1.000,01 ευρώ.
    β. Για ποσά κύριας και επικουρικής σύνταξης από 1.500,01 ευρώ και έως 2.000,00 ευρώ, μείωση κατά 10% στο σύνολο του ποσού. Το ποσό της σύνταξης που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 1.425,01 ευρώ.
    γ. Για ποσά κύριας και επικουρικής σύνταξης από 2.000,01 ευρώ και έως 3.000,00 ευρώ, μείωση κατά 15% στο σύνολο του ποσού. Το ποσό της σύνταξης που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 1.800,01 ευρώ.
    δ. Για ποσά κύριας και επικουρικής σύνταξης από 3.000,01 ευρώ και άνω, μείωση κατά 20% στο σύνολο του ποσού. Το ποσό της σύνταξης που εναπομένει δεν μπορεί να υπολείπεται του ποσού των 2.550,01 ευρώ.
    Οι παρακρατήσεις των εν λόγω ποσών γίνονται αφού αφαιρεθούν οι παραπάνω περικοπές και υπολογίζονται στο συνολικό ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης.
    Εξαιρούνται από την μείωση, μόνο οι συνταξιούχοι οι οποίοι λαμβάνουν οι ίδιοι το εξωϊδρυματικό επίδομα.
    - Πέμπτη μείωση επικουρικών συντάξεων 5,2%
    Με την εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος όλες οι καταβαλλόμενες από το ΕΤΕΑ συντάξεις μειώθηκαν κατά 5,2%. Η εν λόγω περικοπή εφαρμόζεται στο αρχικό μεικτό ποσό της σύνταξης που καταβάλλει το ΕΤΕΑ πριν την αφαίρεση κάθε άλλου ποσού.
    - Έκτη μείωση επικουρικών συντάξεων 6%
    Μετά την αφαίρεση των ανωτέρω περικοπών οι οποίες και υπολογίζονται επί του αρχικού μεικτού ποσού επικουρικής σύνταξης και αφαιρούνται με τη σειρά, επιβάλλεται από την 1η Ιουλίου η ειδική παρακράτηση - εισφορά υγειονομικής περίθαλψης της τάξης του 6% υπέρ του ΕΟΠΥΥ. Μάλιστα η εν λόγω εισφορά θα παρακρατηθεί για πρώτη φορά από τη σύνταξη του Σεπτεμβρίου που θα καταβληθεί τέλος Αυγούστου, ενώ τα αναδρομικά των συντάξεων Ιουλίου - Αυγούστου θα παρακρατηθούν από τις συντάξεις Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου σε 3 ισόποσες δόσεις. Πρόκειται για την έκτη επιβολή περικοπής στις επικουρικές συντάξεις η οποία και συρρικνώνει ακόμη περισσότερο το εισόδημα των συνταξιούχων και εκμηδενίζει την επικουρική σύνταξη ως παροχή.
    - Εβδομη μείωση επικουρικών συντάξεων
    Για τις περιπτώσεις που το άθροισμα κύριας και της επικουρικής είναι πάνω από 1.300 ευρώ
    Ερχεται νέο «ψαλίδι» ακόμη και κάτω από τα 700 ευρώ
    Μεγάλο μέρος ή και το σύνολο της «προσωπικής διαφοράς» θα χάσουν πάνω από 900.000 συνταξιούχοι,  σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
    Η οποία υπόσχεται να βάλει «ταβάνι» στις μειώσεις  (ανώτατο όριο σε ποσοστό που θα πρέπει να συμφωνηθεί με τους δανειστές έτσι ώστε να «βγαίνουν» οι περικοπές του 1,8 δισ. ευρώ) και να νομοθετήσει, εφόσον «πιαστούν» οι στόχοι για τα πλεονάσματα,  ως ένα μικρό «αντίβαρο» τη μηδενική συμμετοχή στην αγορά φαρμάκων για όσους θα έχουν, μετά τις μειώσεις,  άθροισμα από κύριες και επικουρικές συντάξεις έως 700 ευρώ και εκπτώσεις 50% και 25% για εισοδήματα 701-1.200 ευρώ και πάνω από 1.201 ευρώ, αντίστοιχα.
    Κύκλοι της ηγεσίας του υπουργείου αφήνουν, ωστόσο, «ανοικτό» στην τεχνική διαπραγμάτευση που θα γίνει με τους δανειστές οι περικοπές στις προσωπικές διαφορές να γίνουν από το πρώτο ευρώ, χωρίς δηλαδή ένα ελάχιστο πάτωμα ασφαλείας ενώ θεωρούν ότι δεν θα χρειαστεί να εμπλακούν στις μειώσεις οι επικουρικές συντάξεις, όπως προέβλεπε ένα από τα σενάρια που είχαν επεξεργαστεί τα συναρμόδια υπουργεία. 

    Οι περικοπές θα νομοθετηθούν μαζί με τα θετικά μέτρα του κοινωνικού «πακέτου» (επίδομα ενοικίου 80 ευρώ με εισοδηματικά κριτήρια, αύξηση του οικογενειακού επιδόματος στα 60 ευρώ από 40 ευρώ για το πρώτο παιδί και στα 90 ευρώ για το δεύτερο, πρόγραμμα δημιουργίας 30.000 θέσεων εργασίας για 1 χρόνο κατά το 1/2 στο Δημόσιο και κατά το υπόλοιπο 1/2 στον ιδιωτικό τομέα, κάλυψη του 1/3 των αναγκών για βρεφονηπιακούς σταθμούς και επέκταση των σχολικών γευμάτων για 300.000 παιδιά του Δημοτικού και 150.000 του Γυμνασίου).

    πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=114591005