Σάββατο 11 Μαρτίου 2017

ΥΕΘΑ: Το ειδικό μισθολόγιο αποτελεί κόκκινη γραμμή για εμάς. Το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί το κύριο οπλικό σύστημα της χώρας









Συνέντευξη ΥΕΘΑ Πάνου στην εφημερίδα "Ειδήσεις"




    Επειδή γίνεται πολλή κουβέντα για τη διαπραγμάτευση, οι κόκκινες γραμμές που έχουν βάλει οι ΑΝΕΛ ποιες είναι;

    Η διαπραγμάτευση έχει τελειώσει, στις 20 του μηνός θα ληφθεί η απόφαση.

    Αν, παρ’ όλα αυτά, κάποιος από τους βουλευτές των ΑΝΕΛ διαφωνήσει, τι θα κάνετε;

    Οι βουλευτές των ΑΝΕΛ είναι καμικάζι, όπως είπε ο κ. Κουρουμπλής. 

    Το τελευταίο διάστημα υπάρχει φημολογία - ειδικά μετά την τοποθέτηση του κ. Φίλη στην Επιτροπή Εξοπλιστικών - για ψυχρό κλίμα μεταξύ ΑΝΕΛ και ΣΥΡΙΖΑ. Εσείς πιστεύετε ακόμη, δεδομένου ότι η σχέση σας με τον Αλέξη Τσίπρα, στην οποία έχετε αναφερθεί πολλές φορές, είναι πάρα πολύ στενή, ότι θα πάτε με τον πρωθυπουργό μέχρι το τέλος της τετραετίας;

    Δεν υπάρχει καμία ψυχρότητα μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ανεξάρτητων Ελλήνων, ούτε μεταξύ εμού και του Αλέξη Τσίπρα. Και με τη γυναίκα μου έχουν βγάλει 20 φορές οι εφημερίδες ότι έχω πάρει διαζύγιο. Παραμένουμε μαζί και θα παραμείνουμε για πάντα.

    Παρατηρούμε ότι υπάρχει μια όξυνση στις επιθέσεις που δέχεστε από τη Νέα Δημοκρατία, και μάλιστα τώρα τελευταία ακούστηκε ότι δεν μπορεί να παρουσιάζεται ο Καμμένος ως καραμανλικός αλά καρτ και γενικώς να στηρίζει την περίοδο Καραμανλή. 


    Το μενού της Νέας Δημοκρατίας το έχει αλλάξει ο κ. Σαμαράς. Οι υβριστές του Κώστα Καραμανλή, ο κ. Γεωργιάδης και ο κ. Βορίδης, έχουν γίνει πρωτοκλασάτα στελέχη. Ο κ. Γεωργιάδης είναι αντιπρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας. Είναι εκείνοι για τους οποίους ο Κώστας Καραμανλής έλεγε ότι «τα άκρα δεν έχουν καμία θέση στη Νέα Δημοκρατία». Οι νεοφιλελεύθεροι, η κ. Ξαφά, ο κ. Σκυλακάκης και το υπόλοιπο συναπάντημα, που δεν περνούσαν ούτε απέξω από την πόρτα του Καραμανλή, που του επιτέθηκαν, παίρνοντας τo μέρος του Γεωργίου για την ΕΛΣΤΑΤ, έχουν γίνει κύρια στελέχη του κόμματος. Κανείς δεν δικαιούται, λοιπόν, από τη σημερινή Νέα Δημοκρατία να πιάνει στο στόμα του τον Καραμανλή. 

    Πάντως, εκτός από τα άκρα που περιγράψατε, δέχεστε επιθέσεις και από την Ντόρα Μπακογιάννη. 


    Αντιλαμβάνομαι τον φόβο της κ. Μπακογιάννη για την έρευνα για την υπόθεση της Siemens. Η κ. Μπακογιάννη θα πρέπει να απολογείται στον ελληνικό λαό και θα πρέπει να εξηγήσει γιατί κάνει εσωτερική αντιπολίτευση στον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. 

    Να επανέλθω στον κ. Φίλη, γιατί προέκυψε ένα θέμα για το τι ειπώθηκε ή δεν ειπώθηκε σε εκείνη τη συνάντηση, στην οποία ήσασταν παρών, με τον Αρχιεπίσκοπο. Τελικά, ένας πολίτης ποιον πρέπει να πιστέψει; 

    Κάθετα, την Εκκλησία. 
    Έχετε παρουσιάσει πολλές φορές μια εικόνα της Τουρκίας, η οποία ίσως θα μπορούσε να σας βάλει στη θέση του «κατηγορουμένου». Ότι δημιουργείτε ένα κλίμα εφησυχασμού.

    Κανένας εφησυχασμός. Οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πρόκληση προέρχεται από την Τουρκία, να υπερασπιστούν την εθνική κυριαρχία και την εδαφική ακεραιότητα. Προβληματιζόμαστε για τις παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου που κάνει η Τουρκία, τις αντιμετωπίζουμε βάσει του εθνικού σχεδιασμού, αλλά από εκεί και πέρα η εσωτερική κατανάλωση στην Τουρκία ενόψει του δημοψηφίσματος δεν μπορεί να επηρεάσει με κανέναν τρόπο τη δική μας στάση. Η Ελλάδα είναι με το μέρος του διεθνούς δικαίου, με το μέρος της Ευρώπης, με το μέρος του NATO. 

    Υπήρξαν κάποιες διαρροές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχετικά με ενδεχόμενο θερμό επεισόδιο στην ΑΟΖ της Κύπρου τον Ιούνιο. Είχατε την Πέμπτη μια πολύωρη συνάντηση με τον Κύπριο ομόλογό σας. Πόσο ανησυχητική είναι η κατάσταση; Και πόσο η Ελλάδα μπορεί να καλύψει την Κύπρο, αν το ενδεχόμενο του θερμού επεισοδίου γίνει πραγματικότητα;

    Οι πηγές του υπουργείου Εθνικής Άμυνας εξέφρασαν τον προβληματισμό για προκλητικότητα της Τουρκίας στην περιοχή της κυπριακής ΑΟΖ και επιβεβαιώθηκαν σε 12 ώρες. 

    Επιβεβαιώθηκαν με την άσκηση;

    Επιβεβαιώθηκαν με το NAVTEX και με την άσκηση την οποία έκαναν οι Τούρκοι στην κυπριακή ΑΟΖ. Από εκεί και πέρα, η Νέα Δημοκρατία πρέπει να ζητήσει συγγνώμη για τη στάση την οποία κράτησε και την ανευθυνότητά της με υπόδειξη της κ. Μπακογιάννη για επερώτηση στη Βουλή, όπως και ο περίφημος κ. Θεοδωράκης, ο οποίος αποτελεί τον κολαούζο της Νέας Δημοκρατίας.

    Η Ελλάδα είναι έτοιμη να στηρίξει την Κύπρο αν χρειαστεί στην περίπτωση ενός θερμού επεισοδίου;


    Για την Ελλάδα η Κύπρος δεν είναι μακριά, όπως έλεγε ο κ. Ιωάννης Βαρβιτσιώτης. Η Ελλάδα έχει υποχρέωση να στηρίξει τον κοινό αμυντικό χώρο Ελλάδας - Κύπρου, όπως έχει προδιαγραφεί στα εθνικά σχέδια.

    Ο κοινός αμυντικός χώρος Ελλάδας - Κύπρου, το δόγμα αυτό, από την εποχή του κ. Σημίτη και μετά έχει «νεκρωθεί». Έχετε κάποια σχέδια για «αναγέννησή» του;

    Η περίοδος Σημίτη ήταν μια μαύρη περίοδος για την Ελλάδα. Ήταν η περίοδος των Ιμίων, όπου τότε τις σημαίες τις έπαιρνε ο αέρας. Σήμερα τις σημαίες δεν τις παίρνει ο αέρας, τις υπερασπίζονται οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, όπως έχουν περιγράψει στον όρκο τους οι Έλληνες αξιωματικοί και στρατιώτες.

    Έχει διαμορφωθεί ένα κλίμα - κυρίως εντός Βουλής - ότι πάμε για νέους εξοπλισμούς. Είναι έτσι ή όσα έχετε ανακοινώσει έχουν να κάνουν μόνο με τον εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων; 

    Η Ελλάδα, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που έχει προσδιορίσει ο Προϋπολογισμός και στο πλαίσιο των διεθνών συμφωνιών, όπως η επέκταση της συμφωνίας με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, θα προχωρήσει στην εφαρμογή του εξοπλιστικού της προγράμματος. 

    Εύλογο το ερώτημα: Χρήματα που θα βρεθούν;

    Τα χρήματα προέρχονται από την υπάρχουσα οικονομική ευχέρεια που προβλέπουν οι προϋπολογισμοί του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όπως επίσης από τις νέες πηγές που έχουν δημιουργηθεί, όπως η εκμετάλλευση της περιουσίας και η διάθεση μη επιχειρησιακών αποθεμάτων, όπως επίσης και από τις νέες συμφωνίες που θα προκύψουν με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής στο πλαίσιο της πενταετούς στρατιωτικής συμφωνίας.

    Είχατε πει ότι εκκρεμεί ένα νομοσχέδιο που θα ρυθμίσει κάποια θέματα σταδιοδρομίας των στρατιωτικών. Να το περιμένουμε;

    Ήδη είναι στη Βουλή το νομοσχέδιο το οποίο προβλέπει τη ρύθμιση αρκετών από τις υποχρεώσεις που έχουμε ακόμη, έπειτα από αυτές που έχουν ήδη ρυθμιστεί, και θα ρυθμιστούν όλες οι υποχρεώσεις τις οποίες έχουμε προαναγγείλει προς το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων αποτελεί το κύριο οπλικό σύστημα της χώρας.

    Για το ειδικό μισθολόγιο, ανησυχείτε - όσο είναι ανοιχτή η διαπραγμάτευση - ότι μπορεί να έχουμε κάποια δυσάρεστη έκπληξη;

    Δεν ανησυχώ, διότι αποτελεί κόκκινη γραμμή για εμάς.

    Εκδήλωση εορτασμού της Γενεθλίου Ημέρας του 628 Μ/Π ΤΠ. (22 Φωτο)








      Την 10η Φεβρουαρίου εορτάσθηκε, η γενέθλιος ημέρα ίδρυσης του 628 Μ/Π ΤΠ, που έλαβε χώρα πριν από 70 χρόνια,τον Μάρτιο του 1947, στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας.

        Μετά το πέρας της δοξολογίας ακολούθησαν:
        . Η ομιλία του Διοικητή της Μονάδος Ανχη((ΠΖ) Βασίλειου Κολιού 
        . Ο χαιρετισμός του Διοικητή της VIII Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας, Νικόλαου Ανριόπουλου.
        . Απονομή τιμητικών πλακετών στους διατελέσαντες Διοικητές της Μονάδος.
         . Επίδειξη και ενημέρωση των οπλικών συστημάτων της Μονάδος.
         
         Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους:
        . Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Μάριος Κάτσης και της ΝΔ Βασίλης Γιόγιακας
        . Ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θωμάς Πιτούλης
        . Ο Διοικητής της VIII Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας, Νικόλαος Ανριόπουλος.
       . Οι πρώην Διοικητές του 628 Τάγματος Ανχης(ΠΖ) Παναγιώτης Νήρας,  Ανχης(ΠΖ)   Πέτρος Ζάννας, Ανχης(ΠΖ) Γιώργος Γκόνης, Ανχης(ΠΖ) Δημήτρης Καλησπεράτης και Ανχης(ΠΖ) Σπύρος Μπούσης
      . Ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ./Παρ. Ιωαννίνων, Αντγος ε.α. Δημήτριος Κωστούλας.
      . Ο αντιπρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ./Παρ. Άρτας,  Ανχης(ΤΧ) ε.α. Βασίλης Κουτρένης, με τον Λγο(ΜΣ) Μιχάλη Τσοφύλα.
      .Ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Ηπείρου Άλκης Λάμπρου
      . Οι δήμαρχοι Φιλιατών και Σουλίου Σπύρος Παππάς και Σταυρούλα Μπραίμη
      . Ο Διοικητής Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ηπείρου Αρχιπύραρχος Κωνσταντίνος Σκούπρας. 
      . Ο Λιμενάρχης Ηγουμενίτσας Αντώνης Μάζης 
      . Εκπρόσωπος της Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσπρωτίας

    Μετά το πέρας της εκδήλωσης ακολούθησε δεξίωση για όλους τους παρευρισκομένους.



































    Αφορολόγητο - εφιάλτης κατ΄απαίτηση του ΔΝΤ: Χάνεται ένας μισθός (πίνακας)


    Αφορολόγητο - εφιάλτης κατ΄απαίτηση του ΔΝΤ: Χάνεται ένας μισθός (πίνακας)


    ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ 5.900 ΕΥΡΩ

    Στο χειρότερο σενάριο για όλους τους φορολογούμενους κλείνει η συμφωνία για το αφορολόγητο όριο. Κατ’ απαίτηση των δανειστών επιλέγεται η μείωση του ορίου κάτω από τα 6.000 ευρώ όπως είχε γράψει προ εβδομάδων η «Ημερησία του Σαββάτου.
    Συγκεκριμένα, δεδομένη είναι πλέον η δραστική μείωση της έκπτωσης φόρου των 1.900 ευρώ που οδηγεί σε έμμεσο αφορολόγητο όριο στα 8.636 ευρώ για τους μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες χωρίς παιδιά. Με το αφορολόγητο όριο από τα 8.636 ευρώ σήμερα να προσγειώνεται στα επίπεδα των 5.900 ευρώ το δημοσιονομικό όφελος θα ανέλθει στο 1% του ΑΕΠ ή 1,8 δισ. ευρώ. Το όφελος αυτό προκύπτει με τη μείωση της έκπτωσης φόρου χωρίς να αλλάζουν τα φορολογικά κλιμάκια και οι φορολογικοί συντελεστές.
    Το ΔΝΤ, στην πρόσφατη έκθεση του, επικεντρώνεται στη μείωση του αφορολόγητου και σε αλλαγές στα φορολογικά κλιμάκια με στόχο τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης με έναν ουδέτερο τρόπο. Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι μια προσαρμογή του αφορολογήτου στα επίπεδα της Ευρωζώνης, θα δημιουργούσε τα περιθώρια για παράλληλη μείωση των συντελεστών φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων στα επίπεδα του 15%-20% (σήμερα οι συντελεστές κυμαίνονται από 22% έως και 45%). Βέβαια η μείωση αυτή ευνοεί κυρίως τους έχοντες υψηλά εισοδήματα.
    Πατήστε πάνω για να δείτε τον πίνακα
    Πατήστε πάνω για να δείτε τον πίνακα
    Αφού όπως όλα δείχνουν έχει κλειδώσει το έμμεσο αφορολόγητο στα επίπεδα των 5.900 τότε μισθωτοί και συνταξιούχοι θα βρεθούν αντιμέτωποι με μεγάλες φορολογικές επιβαρύνσεις που ξεκινούν από 22 ευρώ για τους έχοντες ετήσια εισοδήματα 6.000 ευρώ και φθάνει τα 602 ευρώ για όσους έχουν εισοδήματα 8.700 ευρώ και άνω. Αυτό σημαίνει ότι εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενοι με πενιχρά εισοδήματα που μέχρι σήμερα ήταν αφορολόγητοι, θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν φόρο.
    . Εκτός από το αφορολόγητο όριο στο στόχαστρο βρίσκονται και οι υπόλοιπες φοροαπαλλαγές που έχουν απομείνει μετά τις απανωτές καταργήσεις. Υποψήφιες για κατάργηση ή περικοπή είναι οι ιατρικές δαπάνες, το επίδομα θέρμανσης, η παρακράτηση φόρου καθώς και οι εκπτώσεις που εφαρμόζονται στον ενιαίο φόρο ιδιοκτησίας ακινήτων (ΕΝΦΙΑ). Σε κάθε περίπτωση η κατάργηση ή ο περιορισμός των εκπτώσεων φόρου που ισχύουν σήμερα θα επιβαρύνει σημαντικά τους φορολογούμενους, κυρίως τα χαμηλά εισοδηματικά κλιμάκια και τους συνταξιούχους. Ειδικότερα στο κρεβάτι του Προκρούστη βρίσκονται:
    • Ιατρικές Δαπάνες: Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών περίπου 1,9 εκατ. φορολογούμενοι κάνουν χρήση της ανωτέρω φοροαπαλλαγής με το κόστος για το ελληνικό δημόσιο να ανέρχεται στα 120,6 εκατ. ευρώ. Το κονδύλι εξετάζεται να ενταχθεί τμήμα της φοροαπαλλαγής στο νέο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών, αλλά από το 2018 που προωθείται.
    • Επίδομα θέρμανσης. Το κονδύλι ήδη έχει περικοπεί από την περίοδο 2015-2016 κατά 50% και από την περίοδο 2018-2019 αναμένεται να περιορισθεί περαιτέρω. Σήμερα οι δικαιούχοι του επιδόματος λαμβάνουν συνολικά 105 εκατ. ευρώ.
    • Παρακράτηση φόρου. Η μηνιαία παρακράτηση φόρου για τους μισθωτούς είναι μειωμένη κατά 1,5% επί τους αναλογούντος φόρου. Το ποσό αυτό αποδίδεται από τους υπόχρεους με την υποβολή της φορολογικής δήλωσης το επόμενο έτος όπου και γίνεται η εκκαθάριση των δηλώσεων. Από την κατάργηση της μειωμένης παρακράτησης για 2,9 εκατ. μισθωτούς το ελληνικό δημόσιο θα έχει όφελος ύψους 67,9 εκατ. ευρώ.
    • Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων. Σήμερα παρέχεται υπό προϋποθέσεις (εισοδηματικά κριτήρια, επιφάνεια κατοικίας) έκπτωση 50% ή πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ. Εξετάζεται οι προϋποθέσεις αυτές (εισοδηματικά κριτήρια, επιφάνεια, επιφάνεια ακινήτου) να περιορισθούν και να αφορούν λιγότερους φορολογούμενους. Οι απαλλαγές στον ΕΝΦΙΑ ανέρχονται στο ποσό των 107 εκατ. ευρώ.
    3 Επιβολή φόρου πολυτελείας 10% στα δερμάτινα: Είναι μια πρόταση που έπεσε τις τελευταίες ημέρες στο τραπέζι των συζητήσεων και στο υπουργείο Οικονομικών έχουν αρχίσει να κάνουν τους υπολογισμούς. Ο φόρος πολυτελείας 10% που εξετάζει το οικονομικό επιτελείο θα αφορά όλα ανεξαιρέτως τα δερμάτινα είδη και τεχνουργήματα (παπούτσια, τσάντες, σακίδια, πορτοφόλια κ.ά.) και όχι σε περιορισμένα όπως ισχύει σήμερα (δέρματα που προέρχονται από άγρια ζώα, κροκόδειλους, ερπετά κ.ά.).

    πηγή:http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27197&subid=2&pubid=114546897

    Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017

    ΑΝΥΕΘΑ: Η πολιτική ότι,είναι καλύτερο να μη μιλάς, όταν η Τουρκία προκαλεί, για να μη δημιουργηθεί ένταση, δεν υπάρχει.
























    Συνέντευξη ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρη Βίτσα στην εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» του Τ/Σ ΣΚΑΪ και στους δημοσιογράφους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου

      Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017, στην τηλεοπτική εκπομπή του ΣΚΑΪ «Πρώτη Γραμμή» και στους δημοσιογράφους Βασίλη Λυριτζή και Δημήτρη Οικονόμου, μεταξύ άλλων ανέφερε:

      Για την τουρκική προκλητικότητα:
      Το ξεκάθαρο για εμάς, για την Ελλάδα, είναι ότι δεν υπάρχουν «γκρίζες ζώνες» στο Αιγαίο. Ξέρουμε, και με διεθνείς συνθήκες, οι οποίες ήρθαν να επικυρώσουν αγώνες, ποιά είναι τα δικά μας. Δεν διεκδικούμε τίποτα από κανέναν αλλά και δεν μπορούμε να ανεχόμαστε ή να δεχόμαστε αμφισβητήσεις των δικών μας εδαφών. Υποστηρίζω την πολιτική, δικαιική και νομική τοποθέτηση που έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας προχθές στον εορτασμό της απελευθέρωσης της Δωδεκανήσου. Θεωρώ ότι, το να παραμένουμε σε ένα επίπεδο ρητορικής και  τεχνητής έντασης, δεν ωφελεί ούτε την Τουρκία και δεν ωφελεί κανένα στην περιοχή. Όσο ταχύτερα κατανοήσουν το πρόβλημα οι Ευρωπαίοι σύμμαχοί μας και οι άλλοι σύμμαχοί μας, αλλά πρώτα και κύρια οι Ευρωπαίοι, δηλαδή κατανοήσουν ότι τα σύνορα της Ελλάδας είναι και σύνορα της Ευρώπης, και με πολιτικό και διπλωματικό τρόπο φροντίσουν να πέσει η ένταση, τόσο το καλύτερο για όλους.

      Για την παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο:
      Και εμείς και η Τουρκία είμαστε μέλη του ΝΑΤΟ. Η αποστολή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο που αφορά τη διαχείριση των προσφυγικών ροών, ήταν πολύ ωφέλιμη, για την εικόνα, σε σχέση με την Ελλάδα, που διαμορφώνεται σε διεθνές πλαίσιο, παρά για την Τουρκία. Απόδειξη αυτού είναι το γεγονός ότι πρόσφατα η Τουρκία ζήτησε να τελειώσει αυτή η αποστολή, έγινε η ψηφοφορία στο ΝΑΤΟ και το αποτέλεσμα ήταν 25 προς 1 υπέρ της πρότασης της Ελλάδας. Ο καθένας μπορεί να έχει μια άποψη για το ΝΑΤΟ για το ρόλο που παίζει αλλά εγώ μιλάω πάνω στο πραγματικό γεγονός.

      Για την ενίσχυση των εξοπλισμών:
      Γίνεται μια συζήτηση πάνω στην οποία πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί. Εμείς έχουμε πει ότι αυτό που θέλουμε να κάνουμε σε σχέση με τις Ένοπλες Δυνάμεις, είναι ανασυγκρότηση στην κατεύθυνση της αναβάθμισης των οπλικών μας συστημάτων. Αυτό σημαίνει, πρώτον συντήρηση των συστημάτων που έχουμε, δεύτερο αναβάθμιση και τρίτο στοχευμένες αγορές οι οποίες πολλαπλασιάζουν τις δυνατότητές μας. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα κάνουμε κανένα κυνήγι εξοπλισμών. Όλα αυτά θα είναι μέσα σε ένα συγκεκριμένο δημοσιονομικό πλαίσιο που αυτή τη στιγμή επιβάλλεται. Τα νούμερα που ακούγονται ή γράφονται είναι εξωφρενικά. Να προσθέσω ότι και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ποτέ δεν έχει μιλήσει για αγορά μαχητικών αεροπλάνων. Είναι άλλο πράγμα το τι θέλεις πιθανά και άλλο τι μπορείς να κάνεις. Στην ουσία μιλάμε για την αναβάθμιση του στόλου των μαχητικών μας αεροπλάνων και περιμένουμε μια απάντηση περί του κόστους και η αποπληρωμή να γίνει σε βάθος μιας δεκαετίας. Στο ύψος της δεκαετίας μπορεί να είναι από 800 εκατ ευρώ μέχρι 1,5 δις ευρώ, δηλαδή από 80 εκατ. μεσοσταθμικά το χρόνο. Αυτό είναι πλήρως διαχειρίσιμο. Θέλει μια προσοχή γιατί όταν γίνεται μια δημόσια συζήτηση και λες θα κάνω αυτό θα κάνω εκείνο στην ουσία δημοσιοποιείς όλες τις αμυντικές σου δυνατότητες.

      Σχολιάζοντας σχετική αναφορά επισήμανε:
      Είναι μακριά από την πραγματικότητα ότι «οι Τούρκοι αλωνίζουν στο Αιγαίο». Οποιαδήποτε παραβίαση στον αέρα αντιμετωπίζεται και όπου υπάρχει ένα τούρκικο πλοίο, το οποίο παραβιάζει τα χωρικά μας ύδατα, αμέσως υπάρχει ένα ελληνικό πλοίο το οποίο το σταματάει. Εγώ  προτιμάω οι μάχες να δίνονται σε διπλωματικό επίπεδο αλλά από την άλλη πρέπει να είσαι θωρακισμένος και έτοιμος. Δεν είναι εύκολο από την τουρκική πλευρά να πάρουν την πρωτοβουλία για εσωτερικούς λόγους ή λόγους που αφορούν τα ανατολικά τους σύνορα και να δημιουργήσουν θερμό επεισόδιο αλλά από τη πλευρά μας παίρνουμε τα μέτρα μας.

      Για το αν υπάρχει διαφορά απόψεων με τον ΥΕΘΑ:
      Εγώ θα έλεγα ότι έχουμε μια διαφορά στιλ, τρόπου έκφρασης, με μια έννοια λειτουργούμε  συμπληρωματικά.

      Για το κατά πόσο είναι οριακές οι σχέσεις με την Τουρκία:
      Υπάρχουν στιγμές που τα πράγματα αποκτούν μια ένταση. Σε αυτή την ένταση εμείς απαντάμε, και ως τώρα τα πράγματα έχουμε πάει καλά. Σημασία έχει να είσαι και αποφασιστικός και ψύχραιμος και νηφάλιος. Έχουμε σενάρια για τα πάντα.

      Υπάρχει μια διαφορά της πολιτικής που ακολουθούμε σε σχέση με αυτή που ακολουθούσαν παλαιότερες εποχές. Δηλαδή η πολιτική ότι κάνουν την πρόκληση και το καλύτερο είναι να μη μιλάς για να μη δημιουργηθεί ένταση, δεν υπάρχει. Το ξεκαθαρίζουμε, στα πλαίσια του Διεθνούς Δικαίου, με γνώση ότι εμείς θέλουμε ειρήνη. Απαντάμε νηφάλια, ψύχραιμα και αποφασιστικά.

      Στις 16 Απρίλη στην Τουρκία γίνεται το δημοψήφισμα πολλά εξηγούνται δια του δημοψηφίσματος. Η Τουρκία έχει πολλά προβλήματα και στα νότια σύνορά της και στα ανατολικά της σύνορα και εξαιρετικές πιέσεις στο εσωτερικό της και ένας ιστορικός τρόπος αντιμετώπισης αυτής της κατάστασης είναι η εξαγωγή.

      Για το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου στην Κύπρο το καλοκαίρι:
      Εγώ δεν έχω τέτοια πληροφορία. Έχουμε πληροφορίες για πολλά πράγματα και έχουμε και σενάρια για όλες τις καταστάσεις, αυτά δεν είναι ζητήματα δημόσιας συζήτησης. 

      Πρόσληψη 1.000 Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ)




      Προσλήψεις στις Ένοπλες Δυνάμεις





      Ανακοίνωση ΥΠΕΘΑ σχετικά με την πρόσληψη 1000 Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ)

        Με Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, καθορίστηκε ότι 1000 οπλίτες βραχείας περιόδου θα καταταχθούν το έτος 2017 με δυνατότητα παραμονής έως τρία χρόνια.

        Η κατανομή των 1000 ΟΒΑ ανά κλάδο των Ενόπλων Δυνάμεων έχει ως ακολούθως:

        - 600 για το Στρατό Ξηράς.

        - 200 για το Πολεμικό Ναυτικό.

        - 200 για την Πολεμική Αεροπορία.

        Το θεσμικό πλαίσιο για τους ΟΒΑ περιγράφεται στο ισχύον άρθρο 13 του ν. 1911/1990-Α’ 166 και η ενεργοποίηση του θεσμού αποσκοπεί στην κάλυψη αναγκών μαχίμων μονάδων και των τριών Όπλων των Ενόπλων Δυνάμεων.

        Εντός του προσεχούς χρονικού διαστήματος θα ακολουθήσει η έκδοση των σχετικών προκηρύξεων, με μέριμνα των αντίστοιχων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου θα περιγράφονται λεπτομερώς οι σχετικές διαδικασίες και προϋποθέσεις, και οι οποίες θα αναρτηθούν στις ιστοσελίδες των Γενικών Επιτελείων.

        Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017

        Λύση στον γρίφο των νέων συντάξεων: Ποιους ευνοεί και ποιους πλήττει




        Λύση στο γρίφο των νέων συντάξεων - Ποιοι ευνοούνται, ποιες αλλαγές είναι προ των πυλών


        «Μίνι σωσίβιο» στην ελεύθερη πτώση των νέων συντάξεων φέρνει ο τελευταίος συντελεστής που ολοκληρώνει την εξίσωση για τον υπολογισμό και «ξεπαγώνει» τη διαδικασία.
        Η επίμαχη τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή οριστικοποιεί τον υπολογισμό των συντάξεων με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου και, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών, οδηγεί κατά μέσον όρο σε βελτίωση της βάσης υπολογισμού έως και 10%.
        Κι αυτό επειδή τα «καλά έτη» στην 15ετία από το 2002, είναι περισσότερα από τα «κακά».
        Οι ειδικοί υπολογίζουν πως ο νέος δείκτης μεταφράζεται σε μετριασμό των απωλειών για όσους αποχωρήσουν από 13/5/2016 και μετά κατά 3% - 5% συγκριτικά με τους παλαιούς τρόπους υπολογισμού που ίσχυαν μέχρι τον Μάιο του 2016.
        Η μείωση διαμορφώνεται πλέον στο 12% - 16% για τους νέους συνταξιούχους.
        Στην προκρούστεια κλίνη του νέου τρόπου υπολογισμού βρίσκονται 250.000 ασφαλισμένοι που πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν από 13/5/2016 μέχρι και 31/12/2020.
        Προσοχή, καθώς ο νέος συντελεστής δεν αφορά τις παλαιές συντάξεις και όσες θα εκδοθούν με το παλαιό σύστημα (δηλαδή αιτήσεις από τις 12/5/2016 και πριν).
        Αντίθετα αφορά όλους τους νέους συνταξιούχους από 13/5/2016 και μετά, καθώς αναπροσαρμόζει τη βάση υπολογισμού της σύνταξής τους, που είναι οι μισθοί/ αποδοχές τους από το 2002 και μετά.
        Αυτές οι αποδοχές «μετράνε» σύμφωνα με τον νόμο Κατρούγκαλου στον υπολογισμό των νέων συντάξεων.
        Όπως αναφέρει η επίμαχη τροπολογία, «η αναπροσαρμογή των συντάξιμων αποδοχών για το διάστημα έως και το 2020 διενεργείται κατά τη μεταβολή του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής».
        Για το διάστημα από το 2021 και εφεξής, η αναπροσαρμογή αναμένεται να διενεργείται με βάση τον δείκτη μεταβολής μισθών, που θα πρέπει μέχρι τότε υπολογιστεί από την ΕΛΣΤΑΤ.
        Ως έτος αναφοράς για τον υπολογισμό της μεταβολής του δείκτη θα χρησιμοποιηθεί – σύμφωνα με πληροφορίες – το εκάστοτε τρέχον έτος συνταξιοδότησης.
        Δηλαδή για όσους βγουν φέτος, έτος αναφοράς θα είναι το 2017. Οι πρώτες μετρήσεις των ειδικών δείχνουν πως για φέτος ο νέος συντελεστής έχει μεσοσταθμικά θετική επίδραση στη βάση υπολογισμού συγκριτικά με τον δείκτη μεταβολής μισθών.
        Κι αυτό επειδή οι μειώσεις μισθών την περίοδο 2010 – 2015 ήταν πολύ μεγαλύτερες από τις μειώσεις των τιμών των προϊόντων που διαμορφώνουν τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
        Αυτό οδηγεί, κατά τους ειδικούς, σε ελαφρά διόρθωση των αποδοχών, τουλάχιστον για όσους έχουν πλήρη ασφαλιστικό βίο από το 2002.
        Ενδεικτικά αναφέρεται πως τα «καλά έτη», κατά την διάρκεια των οποίων ο συντελεστής κινείται πάνω από τη μονάδα, είναι η περίοδος 2002 – 2010.
        Ειδικότερα ο συντελεστής αναμένεται να ξεκινά από 1,3 για το 2002 – κι αυτό σημαίνει πως 1 ευρώ του 2002 ισούται με 1,3 ευρώ σήμερα – και να βαίνει μειούμενος (π.χ. 1,26 το 2003) μέχρι να φτάσει στη μονάδα το 2010.
        Τα ιδιαίτερα καλά χρόνια είναι η 6ετία 2002 – 2007. Αυτό σημαίνει πως τη μεγαλύτερη ωφέλεια από τη νέα βάση υπολογισμού μπορούν να πετύχουν όσοι είχαν υψηλές αποδοχές αυτές τις χρονιές «κλειδί».
        Αντίθετα, τα χρόνια 2008, 2009 και 2010 δεν υπάρχει προσαύξηση αποδοχών, καθώς ο συντελεστής είναι κοντά στη μονάδα.
        Τα «κακά χρόνια» ξεκινούν από το 2011 και φτάνουν έως το 2014. Εκεί τοποθετούνται τα αρνητικά πρόσημα, καθώς ο συντελεστής πέφτει λίγο κάτω από τη μονάδα – κοντά στο 0,98% - και απομειώνει αντίστοιχα τις συντάξιμες αποδοχές αυτών των ετών.
        Αυτό σημαίνει πως οι μέσοι μισθοί της συγκεκριμένης 4ετίας, που ούτως ή άλλως είναι μειωμένοι λόγω της κρίσης, θα απομειώνονται ακόμη περισσότερο για να μπουν στον λογαριασμό της νέας σύνταξης.
        Η απομείωσή τους όμως κινείται σε οριακά επίπεδα.
        Το 2015 και το 2016 ο συντελεστής επιστρέφει στη μονάδα. Με αντίστοιχη αναπροσαρμογή θα λειτουργήσει ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή και στις περιπτώσεις εκείνες που η καταβολή των εισφορών γινόταν με τεκμαρτές κατηγορίες (ΟΑΕΕ,ΕΤΑΑ).
        Σημειώνεται πως η εν λόγω μέθοδος είχε χρησιμοποιηθεί και από τον προηγούμενο νόμο 3863/2010 για να επιτευχθούν η αναπροσαρμογή των αποδοχών και η κατά το δυνατόν χαμηλότερη απώλεια σε συντάξεις.
        Ο ίδιος δείκτης θα επηρεάζει το κόστος αναγνώρισης πλασματικών ετών ασφάλισης, το ύψος των αποδοχών για τον υπολογισμό του εφάπαξ, τις ασφαλιστικές οφειλές των νέων επιστημόνων, την εισφορά προαιρετικής ασφάλισης κ.α.
        πηγή:http://www.ethnos.gr/syntakseis/arthro/lysi_sto_grifo_ton_neon_syntakseon_poioi_eunoountai_poies_allages_einai_pro_ton_pylon-65052350/

        Επιστρέψτε τα! Η πολιτική υποκρισία με την εισφορά αλληλεγγύης των βουλευτών







        Η αποκάλυψη ότι, εν μέσω φορολογικών αυξήσεων για την πλειοψηφία των πολιτών, οι 300 της Βουλής, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και οι υπόλοιποι αιρετοί (δήμαρχοι και περιφερειάρχες) πέτυχαν μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης έως και 2.000 ευρώ ετησίως προκάλεσε, δικαιολογημένα, αντιδράσεις.
        Κυρίως, όμως, προκάλεσε ένα νέο κύμα πολιτικής υποκρισίας εκ μέρους του πολιτικού προσωπικού της χώρας, που αντιστρατεύεται τη διακηρυγμένη βούληση όλων να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των πολιτών στο πρόσωπό τους και στο πολιτικό σύστημα γενικότερα.
        Τι έχει συμβεί;
        Με την εισαγωγή της εισφοράς αλληλεγγύης, αρχικώς ως έκτακτης και στη συνέχεια ως μόνιμης, είχε προβλεφθεί «ειδική μεταχείριση» για τους αιρετούς. Καλούνταν να πληρώσουν περισσότερα από το «μέσο πολίτη», ως συμβολικό δείγμα της βούλησής τους να συνεισφέρουν στην προσπάθεια της χώρας και να αναλάβουν το ανάλογο βάρος. Η πρόσθετη επιβάρυνση ορίστηκε, αρχικώς, στο 6% (όταν το ανώτατο κλιμάκιο για τους... κοινούς θνητούς ήταν το 5%) και εν συνεχεία στο 8%.
        Με τις αλλαγές, ωστόσο, που επέφερε η τελευταία διάταξη του 2016 για την ειδική εισφορά συνέβη το εξής: ενώ αυξήθηκε η επιβάρυνση για όλους όσοι εισπράττουν περισσότερα από 20.000 ευρώ ετησίως, η ειδική, επιβαρυντική διάταξη για τους αιρετούς καταργήθηκε. Για τα επίπεδα αμοιβών των βουλευτών, αυτή η αλλαγή συνεπάγεται μείωση της φορολογικής τους επιβάρυνσης έως και 2.000 ευρώ. Την ίδια ώρα, όποιος εργαζόμενος εισέπραττε ανάλογα ποσά, ενδεικτικά 60.000 ευρώ ανά έτος, θα έπρεπε να βάλει το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη καθώς θα έπρεπε να πληρώσει επιπλέον ποσό εισφοράς της τάξεως των 1.500 ευρώ!
        Αυτή είναι η πραγματικότητα.
        Και έπεται η υποκρισία.
        Ο μεν Πρόεδρος της Βουλής δήλωσε ότι οι βουλευτές αντιμετωπίζονται όπως όλοι οι φορολογούμενοι, «ξεχνώντας» να αναφέρει ότι, ουσιαστικά, ευνοήθηκαν από την κατάργηση της ειδικής και επιβαρυντικής διάταξης που τους αφορούσε.
        Η αντιπολίτευση, αξιωματική και ελάσσονα, επίσης βγήκε στο κλαρί, όσο μπορούσε τουλάχιστον.
        Νέα Δημοκρατία, ΠΑΣΟΚ, εκπρόσωποι άλλων κομμάτων εμφανίστηκαν αποστασιοποιημένοι από τη ρύθμιση, δηλώνοντας ότι δεν την ψήφισαν. Η αλήθεια βέβαια είναι ότι αρνήθηκαν να ψηφίσουν, συνολικά, το φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης. Αμφιβάλλω εάν υπάρχει ένας βουλευτής που, μέσα στη Βουλή, διατύπωσε τις επιφυλάξεις του για την έμμεση πλην σαφή φορολογική ελάφρυνση των 300.
        Και, λοιπόν; Τίποτε!
        Σε μία χώρα που το θαύμα κρατά τρεις ημέρες, η τακτική των βουλευτών είναι η αναμενόμενη. Λαμβάνουν αποστάσεις έως ότου η επικαιρότητα αναδείξει ένα άλλο θέμα και το προηγούμενο ξεχαστεί.
        Υπάρχει μία απλή λύση. Οι 300 να επιστρέψουν στο δημόσιο ταμείο την ελάφρυνση. Αρκεί η αντιπολίτευση, που διαφωνεί, να καταθέσει μία απλή τροπολογία. Δύο – τρεις γραμμές αρκούν. Υποθέτω, δε, ότι δύσκολα η κυβερνητική πλειοψηφία θα την αρνηθεί.
        Θα το τολμήσουν;
        Ακούω ήδη όσους ισχυρίζονται ότι η αντιμετώπιση του θέματος έχει και στοιχεία λαϊκισμού ή υποκρισίας έναντι των αιρετών. Ότι, δηλαδή, η χώρα δεν σώζεται από τις 600.000 ευρώ της ελάφρυνσης των βουλευτών ή τους ενός εκατομμυρίου για όλους τους αιρετούς. Ότι οι αιρετοί θα πρέπει να αμείβονται καλά, δεδομένων των συνθηκών, ώστε να μπορούν να νομοθετούν και να αποφασίζουν χωρίς δουλείες.
        Κατανοώ τα επιχειρήματα. Όμως, δεν υπάρχει μεγαλύτερος λαϊκισμός, δεν υπάρχει καλύτερο παράδειγμα υποκρισίας από το απλώς να καταγγέλλεις κάτι ενώ, λόγω της θέσης σου ως βουλευτής, μπορείς να το αλλάξεις. 
        http://www.kathimerini.gr/899649/article/epikairothta/politikh/analysh-epistreyte-ta-h-politikh-ypokrisia-me-thn-eisfora-allhleggyhs-twn-voyleytwn