Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΤΑΣ








Δελτίο τύπου
Το Μουσικό Σχολείο Άρτας την Κυριακή 18 Δεκεμβρίου 2016 θα συμμετέχει στο 1ο Santa Bike Arta, μια γιορτινή ποδηλατοβόλτα αλληλεγγύης, που θα ξεκινήσει στις 3:30 μμ από την Πλατεία Αγίου Δημητρίου για να καταλήξει στο Παραμυθένιο Κάστρο των Χριστουγέννων.
Στη δράση που διοργανώνει ο Ποδηλατικός Όμιλος Άρτας με σκοπό την ενίσχυση του Συλλόγου Γονέων και Φίλων Παιδιών με Ειδικές Ανάγκες Ν. Άρτας, Π.Κ.Ε.Κ.Α.Ε.Α. «Αγία Θεοδώρα», οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου θα προσφέρουν μια μικρή συναυλία με θέμα την αγάπη και την αλληλεγγύη για τα παιδιά με τίτλο: ‘Για τα παιδιά του κόσμου’. Οι μαθητές του Μουσικού Λυκείου, έντονα ευαισθητοποιημένοι πάνω σε κοινωνικά θέματα, και εμπνευσμένοι από τον σκοπό της δράσης, αποφάσισαν να προσφέρουν με χαρά, ακόμα και τον ελεύθερό τους  χρόνο για να πραγματοποιηθεί η μικρή αυτή συναυλία. Η βασική προετοιμασία της συναυλίας πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος των Μουσικών Συνόλων Ελεύθερης Έκφρασης, ένα μάθημα ιδιαίτερα δημιουργικό.
Το Μουσικό Σχολείο Άρτας ευχαριστεί τον Ποδηλατικό Όμιλο Άρτας για την πρόσκληση και την ιδιαίτερα πρωτότυπη ιδέα, το Επιμελητήριο Άρτας για την πρόσφορά της αίθουσας πολλαπλών χρήσεων όπου πραγματοποιήθηκαν κάποιες από τις πρόβες και το Σύλλογο «Αγία Θεοδώρα» για την πολύτιμη προσφορά του στην τοπική κοινωνία.
Καλούμε λοιπόν όλους τους συμπολίτες μας να βοηθήσουν στην επιτυχία της δράσης και παραφράζοντας το τραγούδι της Ελένης Βιτάλη «Το ποδήλατο», που αποτελεί και το κεντρικό τραγούδι της συναυλίας, να τραγουδήσουμε όλοι μαζί:
«Πολλά μικρά, μικρά ποδήλατα, και άλλα τόσα μικρά παιδιά,
βγήκαν στον δρόμο για καλό σκοπό, Αγιοβασίληδες και ξωτικά.
Δεν είναι δράκος, δεν είναι γίγαντας, δεν είναι τίποτε καλέ τρομακτικό
είναι ο Π.Ο.Α. με τα ποδήλατα και τα παιδιά απ’ το Μουσικό»

Οι μαθητές του Μουσικού Λυκείου Άρτας
Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:
Παναγιώτης Γιαννούτσος
Μιχάλης Ντέμσιας
Άγγελος Σταθόπουλος

Διονύσης Παπαστέργιος










ΕΥΧΕΣ ΕΑΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ, ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ, ΠΡΕΒΕΖΑΣ, ΕΥΒΟΙΑΣ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟΥ




ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ


Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού
Παράρτημα Ναυπλίου Νομού Αργολίδας


Ο Πρόεδρος και τα Μέλη του Τοπικού Συμβουλίου του Παραρτήματος Ναυπλίου 
σας εύχονται Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2017.
Υγεία, Ευτυχία και Αγάπη σε όλο τον κόσμο.


ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΡΕΒΕΖΑΣ




ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΕΥΒΟΙΑΣ







Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2016

Πρόσκληση στην Εορταστική Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση


















                                                   

                                    Προσκαλούνται 
οι συνάδελφοι και φίλοι της Ε.Α.Α.Σ., να προσέλθουν παρασκευή προπαραμονή των  Χριστουγέννων, 23 Δεκεμβρίου και από ώρα 10:00 έως 12:00, στο Γραφείο του Παραρτήματος, όπου θα πραγματοποιηθεί, εορταστική εκδήλωση και ανταλλαγή ευχών.

 Τα Κάλαντα θα μας ψάλουν, η φιλαρμονική του μουσικουφιλολογικού συλλόγου "Σκουφάς", μικρά παιδιά  και η χορωδία του ΚΕΝ Άρτας.


  

Πώς υπολογίζονται οι συντάξεις στο Δημόσιο με το νέο ασφαλιστικό. (ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ)


Πώς υπολογίζονται οι συντάξεις στο Δημόσιο με το νέο ασφαλιστικό- Ανώτατο πλαφόν 2.000 ευρώ

Εκδόθηκε η εγκύκλιος για τη θέσπιση ανώτατου ορίου καταβολής της σύνταξης με την εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού νόμου, με αναλυτικά παραδείγματα, την οποία υπογράφουν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης και ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης 
Τάσος Πετρόπουλος.
Συγκεκριμένα, με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, θεσπίζεται ανώτατο όριο καταβολής της σύνταξης.
Α. Συντάξεις που υπάγονται στις προαναφερόμενες διατάξεις
Υπάλληλοι-λειτουργοί του Δημοσίου, καθώς και Στρατιωτικοί, που είχαν καταστεί συνταξιούχοι, μέχρι την έναρξη ισχύος του ανωτέρω νόμου (12-05-2016), καθώς και όσοι εξ αυτών κατέστησαν ή θα καταστούν συνταξιούχοι, μετά την ανωτέρω ημερομηνία, αλλά η σύνταξή τους ορίσθηκε ή θα ορισθεί πληρωτέα, πριν από την ημερομηνία αυτή.
Β. Ανώτατο όριο ατομικής μηνιαίας σύνταξης
Μέχρι την 31-12-2018, το καταβαλλόμενο ποσό κάθε ατομικής μηνιαίας κύριας σύνταξης των προσώπων που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 2.000 ευρώ. Η καταβολή του ποσού που υπερβαίνει τα 2.000 ευρώ, αναστέλλεται, μέχρι και την 31-12-2018.
Γ. Υπολογισμός ποσού ανωτάτου ορίου ατομικής μηνιαίας σύνταξης
1. Για την εφαρμογή των προαναφερομένων διατάξεων, ως καταβαλλόμενο ποσό ατομικής μηνιαίας κύριας σύνταξης λαμβάνεται υπόψη το ακαθάριστο ποσό αυτής, όπως αυτό ισχύει, η τυχόν συγκαταβαλλόμενη με αυτή προσωπική διαφορά, καθώς και τα τυχόν συγκαταβαλλόμενα με τη σύνταξη πάσης φύσεως επιδόματα (εξομάλυνσης, τέκνων, συζύγου αναπηρίας, κλπ), αφαιρουμένων των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις του Δημοσίου με τις σχετικές διατάξεις.
2. α. Επί του ποσού των 2.000 ευρώ, που προκύπτει, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, υπολογίζεται η κράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων υπέρ ΑΚΑΓΕ, που αντιστοιχεί στο ποσό αυτό.
  β. Το ποσό της κράτησης για υγειονομική περίθαλψη υπολογίζεται επί του εναπομείναντος ποσού, που προκύπτει, μετά την αφαίρεση από το ποσό των 2.000 ευρώ της κατά τα ανωτέρω κράτησης για Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων υπέρ ΑΚΑΓΕ.
 γ. Το καταβαλλόμενο προ φόρου ποσό σύνταξης, που προκύπτει, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, δεν μπορεί να υπερβαίνει το αντίστοιχο ποσό που καταβαλλόταν, πριν από την έναρξη ισχύος του νέου ασφαλιστικού νόμου (ν. 4387/2016).
Παράδειγμα 1
Ποσό τρέχουσας σύνταξης
Βασική σύνταξη 4.406,01
Συν πρόσθετες παροχές 207,00
(επιδόματα, κλπ)
Μείον οι μειώσεις της 1.419,90
σύνταξης με βάση τους
νόμους 4024/2011, 4051/2012,
4093/2012
Καταβαλλόμενο ποσό κύριας 3.193,11
σύνταξης προ κρατήσεων υπέρ ΑΚΑΓΕ,
περίθαλψης και φόρου, το οποίο λαμβάνεται
υπόψη για τον υπολογισμό του ανωτάτου ορίου
των 2.000 ευρώ
Σύνολο κρατήσεων υπέρ ΑΚΑΓΕ και υγειονομικής 830,35
περίθαλψης
Καταβαλλόμενο ποσό προ φόρου 2.362,76
Η τρέχουσα καταβαλλόμενη σύνταξη προ κρατήσεων και φόρου ανέρχεται στο ποσό των 3.193,11 ευρώ. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, το ποσό που υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 2.000 ευρώ, δηλαδή το ποσό των 1.193,11 ευρώ (3193,11 - 2000), θα περικοπεί και επί του εναπομείναντος ποσού των 2.000 ευρώ (ανώτατο όριο σύνταξης), θα παρακρατηθεί η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων υπέρ ΑΚΑΓΕ, η οποία ανέρχεται σε 120 ευρώ (2000 Χ 6% = 120 ευρώ) και επί του υπολοίπου ποσού των 1.880 ευρώ (2000 - 120) θα παρακρατηθεί η εισφορά για υγειονομική περίθαλψη, η οποία ανέρχεται σε 112,8 ευρώ (1880 Χ 6%). Τελικά, το καθαρό ποσό προ φόρου της νέας καταβαλλόμενης σύνταξης διαμορφώνεται σε 2000-120-112,8=1.767,2 ευρώ, αφού το ποσό αυτό είναι μικρότερο των 2.362,76 ευρώ στο οποίο ανερχόταν το αντίστοιχο ποσό της σύνταξης αυτής, πριν την εφαρμογή των διατάξεων περί ανωτάτου ορίου του άρθρου 13 του ν. 4387/2016.
Παράδειγμα 2
Ποσό τρέχουσας σύνταξης
Βασική σύνταξη 2.418,94
Συν πρόσθετες παροχές 173,00
Μείον οι μειώσεις της σύνταξης με βάση
τους νόμους 4024/2011, 4051/2012, 4093/2012 516,43
Καταβαλλόμενο ποσό κύριας σύνταξης προ
κρατήσεων υπέρ ΑΚΑΓΕ, περίθαλψης και φόρου,
το οποίο λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό
του ανωτάτου ορίου των 2.000 ευρώ 2.075,51
Σύνολο κρατήσεων υπέρ ΑΚΑΓΕ και
υγειονομικής περίθαλψης 343,08
Καταβαλλόμενο ποσό προ φόρου 1.732,43
Η τρέχουσα καταβαλλόμενη σύνταξη προ κρατήσεων και φόρου ανέρχεται στο ποσό των 2.075,51 ευρώ. 
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, το ποσό που υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 2.000 ευρώ, δηλαδή το ποσό των 75,51 ευρώ (2075,51 - 2000), θα περικοπεί και επί του εναπομείναντος ποσού των 2.000 ευρώ (ανώτατο όριο σύνταξης), θα παρακρατηθεί η εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων υπέρ ΑΚΑΓΕ, η οποία ανέρχεται σε 120 ευρώ (2000 Χ 6% = 120 ευρώ) και επί του υπολοίπου ποσού των 1.880 ευρώ (2000 - 120) θα παρακρατηθεί η εισφορά για υγειονομική περίθαλψη, η οποία ανέρχεται σε 112,8 ευρώ (1880 Χ 6%). Τελικά, το καθαρό ποσό προ φόρου της νέας καταβαλλόμενης σύνταξης διαμορφώνεται σε 2000-120-112,8=1.767,2 ευρώ. Αφού το ποσό αυτό είναι μεγαλύτερο των 1.732,43 ευρώ στο οποίο ανερχόταν το αντίστοιχο ποσό της σύνταξης αυτής, πριν την εφαρμογή των διατάξεων περί ανωτάτου ορίου του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, ο συνταξιούχος θα συνεχίσει να λαμβάνει ως σύνταξη το ποσό που ίσχυε, πριν την εφαρμογή των διατάξεων περί ανωτάτου ορίου.
Δ. Ανώτατο όριο συντάξεων
Μέχρι την 31-12-2018, στις περιπτώσεις που συνταξιούχος δικαιούται δύο ή περισσότερες συντάξεις, από οποιαδήποτε αιτία (γήρατος, αναπηρίας, θανάτου), από το Δημόσιο ή ΝΠΔΔ ή οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα, κύριας ή επικουρικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής προσαύξησης που χορηγεί το ΤΣΜΕΔΕ, της προσαύξησης μονοσυνταξιούχων ΤΣΑΥ, της προσυνταξιοδοτικής παροχής που καταβάλλεται από το ΕΤΑΤ και το ΕΤΕΑ (τ. ΕΤΕΑΜ), καθώς και των λοιπών παροχών του ΕΤΑΤ, το άθροισμα του καθαρού ποσού των συντάξεων αυτών δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 3.000 ευρώ. Η καταβολή του ποσού που υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ, αναστέλλεται, μέχρι και την 31-12-2018.
Ε. Υπολογισμός ποσού ανωτάτου ορίου συντάξεων
1. Για την εφαρμογή των προαναφερομένων διατάξεων περί ανωτάτου ορίου συντάξεων, ως καθαρό ποσό κάθε μίας εκ των συντάξεων λαμβάνονται υπόψη το ακαθάριστο ποσό αυτής, όπως αυτό ισχύει, η τυχόν συγκαταβαλλόμενη με αυτή προσωπική διαφορά, καθώς και τα τυχόν συγκαταβαλλόμενα με τη σύνταξη επιδόματα (εξομάλυνσης, τέκνων, συζύγου, αναπηρίας ή ανικανότητας, κλπ), αφαιρουμένων των μειώσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις του Δημοσίου με τις διατάξεις:
α. της παρ. 10 του άρθρου 1 του ν. 4024/2011
β. της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4051/2012 και
γ. της Υποπαραγράφου Β3 του ν. 4093/2012, καθώς και των κρατήσεων που επιβλήθηκαν στις συντάξεις του Δημοσίου με τις διατάξεις:
             α. του άρθρου 11 του ν. 3865/2010, όπως ισχύουν και της παρ. 14 του άρθρου 2 του ν. 4002/2011 και
             β. για υγειονομική περίθαλψη.
2. Για τον υπολογισμό, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, του ανωτάτου ορίου συντάξεων (3.000 ευρώ), που αφορά τα άτομα με αναπηρία ή χρόνια πάθηση, καθώς και για τις οικογένειες που έχουν μέλη τους άτομα με αναπηρία, δεν λαμβάνονται υπόψη το εξωιδρυματικό επίδομα, τα πάσης φύσεως προνοιακά επιδόματα που χορηγούνται από τη Γενική Διεύθυνση Πρόνοιας τους υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, καθώς και τα συγκαταβαλλόμενα με τη σύνταξη επιδόματα ανικανότητας ή αναπηρίας.
3. Ειδικά στις περιπτώσεις που μία ή περισσότερες από τις καταβαλλόμενες στο ίδιο πρόσωπο συντάξεις έχει/έχουν περιορισθεί, λόγω ανωτάτου ορίου σύνταξης, ως καθαρό ποσό νοείται αυτό που προκύπτει, μετά την εφαρμογή της ενότητας Γ (υπολογισμός ανωτάτου ορίου σύνταξης) δηλαδή 1.767,20 ευρώ προ φόρου, για κάθε μία εκ των συντάξεων αυτών.
Επομένως, ο έλεγχος για την υπέρβαση του ανωτάτου ορίου σύνταξης των 2.000 ευρώ προηγείται του ελέγχου για την υπέρβαση του ανωτάτου ορίου συντάξεων των 3.000 ευρώ. Το ποσό της μείωσης επιμερίζεται ανάλογα σε κάθε σύνταξη.
4. Στις περιπτώσεις που το καταβαλλόμενο προ φόρου ποσό της κάθε σύνταξης, το οποίο προκύπτει, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, υπερβαίνει το αντίστοιχο ποσό που καταβαλλόταν, πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, η σύνταξη αυτή θα συνεχίσει να καταβάλλεται, όπως ίσχυε, πριν την εφαρμογή των διατάξεων περί ανωτάτου ορίου συντάξεων.
Παράδειγμα
Έστω ότι συνταξιούχος που λαμβάνει δύο συντάξεις: Η 1η έχει περιορισθεί, λόγω ανωτάτου ορίου σύνταξης, μετά τις μειώσεις της ενότητας Γ, στο καθαρό ποσό προ φόρου των 1.767,20 ευρώ. Η 2η ανέρχεται σε 1.350 ευρώ (καθαρό ποσό προ φόρου). Στην περίπτωση αυτή, το άθροισμα του καθαρού ποσού (προ φόρου) των δύο καταβαλλομένων συντάξεων ανέρχεται σε 3.117,20 ευρώ (1.767,20 ευρώ + 1.350 ευρώ). Το ποσό αυτό υπερβαίνει το ανώτατο όριο των συντάξεων (3.000 ευρώ) κατά 117,20 ευρώ.
Επομένως, το σύνολο του καθαρού καταβαλλόμενου ποσού προ φόρου των δύο συντάξεων θα περιορισθεί στο ποσό των 3.000 ευρώ, με αναλογικό επιμερισμό του ποσού των 117,20 ευρώ σε αυτές. Κατόπιν των ανωτέρω, η μεν πρώτη σύνταξη θα μειωθεί κατά 66,44 ευρώ, η δε δεύτερη κατά 50,76 ευρώ. Έτσι, το καθαρό ποσό προ φόρου της μεν πρώτης σύνταξης θα διαμορφωθεί σε 1.700,76 ευρώ (1.767,20 - 66,44), της δε δεύτερης σε 1.299,24 ευρώ (1.350 - 50,76).
ΣΤ. Διάρκεια ισχύος των διατάξεων του άρθρου 13 ΤΟΥ Ν. 4387/2016
1. Οι ανωτέρω διατάξεις έχουν εφαρμογή από 01-06-2016. Τα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί αχρεώστητα από την ανωτέρω ημερομηνία, μέχρι την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 4387/2016, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρούσα εγκύκλιο, παρακρατούνται, βάσει των διατάξεων της παρ. 8 του άρθρου 20 του ν. 2084/1992 (Α 165), όπως ισχύουν. Τα ποσά αυτά αποτελούν έσοδο του ΕΦΚΑ.
2. Από 01-01-2019, επαναχορηγείται το ποσό της κάθε σύνταξης (κύριας και επικουρικής), η καταβολή του οποίου θα έχει ανασταλεί, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα και το νέο ύψος των συντάξεων των υπαλλήλων-λειτουργών του Δημοσίου, καθώς και των στρατιωτικών, θα προκύψει, μετά την αναπροσαρμογή αυτών, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 του ν. 4387/2016.


πηγή:http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=114342092

Σάββατο 17 Δεκεμβρίου 2016

Οι πληρωμές των ΔΕΚΟ με κάρτα μπλοκάρουν το αφορολόγητο


ΕΤΙΚΕΤΕΣ:







«Φρένο» στις προθέσεις του υπουργείου Οικονομικών να εξαιρέσει από το χτίσιμο του αφορολόγητου συναλλαγές όπως οι υπηρεσίες κοινής ωφελείας βάζουν οι τράπεζες. 
Βασικό εμπόδιο που προβάλλουν είναι το γεγονός ότι οι λογαριασμοί ενέργειας, κινητής ή σταθερής τηλεφωνίας ή ύδρευσης πληρώνονται μέσω καρτών σε πληθώρα εμπορικών σημείων, που δεν είναι το επίσημο εμπορικό δίκτυο της επιχείρησης και συνεπώς δεν μπορούν να διακριθούν σε σχέση με άλλα προϊόντα που εμπορεύεται ένα τέτοιο ευρύ δίκτυο. 
Ένας λογαριασμός της ΕΥΔΑΠ, της ΔΕΗ ή της τηλεφωνίας, μπορεί να πληρωθεί σε ένα σούπερ μάρκετ με χρέωση της χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, χωρίς ωστόσο η απόδειξη της κάρτας να αναφέρει ότι πρόκειται π.χ. για πληρωμή του νερού ή του ηλεκτρικού ρεύματος και όχι και αγορά τροφίμων. 
Αντίστοιχα, το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και για τα εκατοντάδες άλλα εμπορικά δίκτυα που δέχονται τέτοιες πληρωμές, όπως μέχρι πρόσφατα τα πρακτορεία του ΟΠΑΠ ή άλλα μικρά εμπορικά καταστήματα, πολλά από τα οποία έχουν τοποθετήσει τερματικά POS και δέχονται όλες τις συναλλαγές.

Το πρόβλημα είναι χαρακτηριστικό με τους νέους ιδιώτες παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίοι για την αποπληρωμή των λογαριασμών τους συνάπτουν συνεργασίες με διάφορα εμπορικά δίκτυα, στον βαθμό που δεν διαθέτουν αυτόνομο δίκτυο όπως π.χ. η ΔΕΗ.
 Ένα επίσης από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι επιχειρήσεις όπως ο ΟΤΕ, που μέσω του δικτύου των καταστημάτων ΟΤΕ, Cosmote και Γερμανός, μπορεί κάποιος να πληρώσει τον λογαριασμό του κάνοντας χρήση της χρεωστικής ή της πιστωτικής του κάρτας. Το πρόβλημα δημιουργείται όταν κάποιος αγοράζει από το ίδιο κατάστημα και προϊόντα (κινητά, laptop, tablet, αναλώσιμα κ.ά.) με την κάρτα του και η σχετική απόδειξη δεν αναφέρει εάν πρόκειται για αγορά προϊόντων ή για την πληρωμή μιας υπηρεσίας. Αυτό συμβαίνει γιατί η τράπεζα αναγνωρίζει την εμπορική επιχείρηση και δεν κάνει διάκριση για το είδος της συναλλαγής που αυτή αφορά.

Εχοντας ήδη εντοπίσει τα προβλήματα που δημιουργούνται από παρόμοιες εξαιρέσεις, οι τράπεζες έχουν εισηγηθεί να μην περιληφθούν στην υπουργική απόφαση, που θα καθορίζει τις δαπάνες που εκπίπτουν για το χτίσιμο του αφορολόγητου. 
Για την αποφυγή μάλιστα προβλημάτων έχουν προτείνει να αυξηθεί το ποσοστό βάσει του οποίου θα «χτίζεται» το αφορολόγητο, ώστε να ενταχθούν όλες οι πληρωμές στο «χτίσιμό» του. Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να έχει κάποιος την έκπτωση φόρου 1.900 έως 2.100 ευρώ θα πρέπει να συγκεντρώσει αποδείξεις ανάλογα με το ύψος του εισοδήματός του. Το ποσοστό είναι 10% για κλιμάκιο εισοδήματος έως 10.000 ευρώ, 15% από 10.000,01 έως 30.000 ευρώ και 20% από 30.000,01 και άνω.

Η σχετική υπουργική απόφαση θα πρέπει, πάντως, να εκδοθεί άμεσα στον βαθμό που η έναρξη της υποχρέωσης για το «χτίσιμο» του αφορολόγητου μέσω των ηλεκτρονικών πληρωμών είναι προ των πυλών. Από τις αρχές του επόμενου χρόνου οι τράπεζες θα πρέπει να στέλνουν κάθε μήνα τις συναλλαγές που κάποιος κάνει μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας ή e-banking στο Taxis και οι συναλλαγές θα εγγράφονται αυτόματα. 
Εφόσον οι φορολογούμενοι δεν συγκεντρώσουν το απαιτούμενο ποσό αποδείξεων με ηλεκτρονικά μέσα, θα πληρώνουν επιπλέον φόρο ίσο με τη διαφορά των απαιτούμενων αποδείξεων και των αποδείξεων που δεν συγκεντρώθηκαν με συντελεστή 22%.
πηγή:www.kathimerini.gr

Πτώχευση ή υποταγή



5


Έχουμε την εντύπωση πως όλοι οι Έλληνες γνωρίζουν το δίλημμα, το νοιώθουν και το διαισθάνονται – δικαιολογημένα όμως δεν θέλουν να αποφασίσουν, αφού είτε ο συμβιβασμός τους, είτε η αντίδραση και η χρεοκοπία, θα απαιτούσαν πάρα πολλές θυσίες.
.
.
Όταν αναφερόμαστε στην άμεση ανάγκη συνεργασίας όλων των κομμάτων της χώρας μας μεταξύ τους, ως μία προσπάθεια εύρεσης λύσης για τα προβλήματα μας, αντιμετωπίζουμε την οργή πολλών – δικαιολογημένα προφανώς, αφού έχουν απογοητευθεί με το χειρότερο δυνατό τρόπο από όλους τους πολιτικούς, χωρίς καμία εξαίρεση.
Από την άλλη πλευρά όμως δεν συνειδητοποιούμε πως σε μία «υπό κατοχή» χώρα η κυβέρνηση, όποια και αν είναι, έχει μόνο διακοσμητικό χαρακτήρα. Για παράδειγμα, όταν οι Γερμανοί εισέβαλλαν στην Ελλάδα το 1940, επέβαλλαν μία κυβέρνηση, η οποία δεν μπορούσε να κάνει απολύτως τίποτα.
Στα πλαίσια αυτά, εάν υποθέσουμε πως οι Έλληνες τότε εξεγείρονταν εναντίον της κυβέρνησης, ανατρέποντας την, οι Γερμανοί είτε θα τοποθετούσαν μία άλλη, είτε θα επέτρεπαν στο λαό να ψηφίσει «δημοκρατικά» – αδιαφορώντας εντελώς για τα αποτελέσματα, αφού αυτοί θα συνέχιζαν να διοικούν.
Φυσικά οι Έλληνες γνώριζαν ποιός είναι ο πραγματικός τους εχθρός. Παρά το ότι λοιπόν απεχθάνονταν την «κυβέρνηση των δωσίλογων», όπως την αποκαλούσαν, ο πρωθυπουργός της οποίας είχε πει
.
«Βρέθηκα αντιμέτωπος με ένα ιστορικό δίλημμα: ή να αφήσω να συνεχιστεί ο αγώνας και να καταλήξει σε ολοκαύτωμα ή να υπακούσω στις παρακλήσεις και να αναλάβω της πρωτοβουλία της συνθηκολόγησης. Τόλμησα το δεύτερο και δεν υπολόγισα ευθύνες, ενώ μέχρι σήμερα δεν μετάνιωσα για το τόλμημα μου, αλλά αισθάνομαι υπερήφανος» (Τσολάκογλου),
.
συνέχισαν να πολεμούν εναντίον των γερμανικών κατοχικών δυνάμεων, αδιαφορώντας για την κυβέρνηση και αρνούμενοι να συμβιβαστούν με την υποδούλωση τους. Η κοινή λογική τους έλεγε άλλωστε πολύ σωστά ότι, εάν ανέτρεπαν την τότε κυβέρνηση, οι Γερμανοί θα επέλεγαν την επόμενη, όσο συνέχιζε να είναι υπό την κατοχή τους η Ελλάδα – οπότε θα ήταν δώρο άδωρο (ο ίδιος είχε πει επίσης πως εκβιαζόταν από τους Γερμανούς και ήθελε μεν να αντιδράσει, αλλά δεν μπορούσε να κάνει τίποτα).
Ουσιαστικά κάτι ανάλογο συμβαίνει και σήμερα, με την Ελλάδα να βρίσκεται υπό κατοχή, μέσω της χρήσης οικονομικών μεθόδων – του χρέους της δηλαδή, το οποίο συνεχίζει να αυξάνεται. Την ίδια στιγμή παραμένει υποψήφια χρεοκοπίας και εξόδου από το ευρώ – πιθανότατα το 2018.
Περαιτέρω, με δεδομένη την αποτυχία των μέτρων της Τρόικας να εξυγιάνουν τη χώραμία αποτυχία που το ΔΝΤ αποδέχθηκε μόνο του πολλές φορές μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να καταστραφεί εντελώς η ελληνική οικονομία, η ευθύνη έχει πάψει πλέον να ανήκει στους Έλληνες.
Πόσο μάλλον όταν επί σχεδόν εφτά ολόκληρα χρόνια υποφέρουν τα πάνδεινα, χωρίς μεγάλες αντιρρήσεις, για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους απέναντι στους δανειστές τους – γνωρίζοντας τα λάθη τους, τα οποία τους έφεραν στη συγκεκριμένη δύσκολη οικονομική θέση.
Σε κάθε περίπτωση, η ευθύνη ανήκει πλέον στην πραγματική κυβέρνηση, στην Τρόικα δηλαδή, η οποία πρέπει να την αναλάβει – ενώ οι Έλληνες έχουν πια το ηθικό έρεισμα να αντισταθούν, παύοντας να επιτρέπουν την περαιτέρω λεηλασία της πατρίδας τους.
Συνεχίζοντας, ο εχθρός σήμερα δεν είναι η διακοσμητική ελληνική κυβέρνηση, αφού ακόμη και αν ανατραπεί, η Ελλάδα θα παραμείνει υπό κατοχή – με μία επόμενη να αναλαμβάνει το ρόλο της, όσο και αν αντιδράσει στην αρχή (όπως συνέβη και με το σημερινό πρωθυπουργό, ο οποίος δεν κατάφερε να εφαρμόσει ούτε μία γραμμή του προγράμματος του).
Εάν δεν κατανοήσουμε λοιπόν το συγκεκριμένο γεγονός, θα αναλωνόμαστε σε εμφυλίους πολέμους, οι οποίοι δεν θα έχουν κανένα αποτέλεσμα – αντίθετα, μάλλον εξυπηρετούν τις δυνάμεις κατοχής οι οποίες, όπως έχουν ήδη αποδείξει, αδιαφορούν για το ποιό κόμμα θα εκλεγεί, αφού αυτές διοικούν την Ελλάδα.
Η λύση λοιπόν δεν φαίνεται να είναι άλλη, από την ανάληψη της εξουσίας εκ μέρους των μεγαλυτέρων κομμάτων, με την ταυτόχρονη κήρυξη της χώρας σε χρεοκοπία εάν δεν συμφωνηθεί η γενναία (άνω του 50%) διαγραφή των χρεών της – αφού μόνο τότε θα ανακτούσε η Ελλάδα την ανεξαρτησία της, πληρώνοντας βέβαια ένα βαρύ τίμημα.
Εναλλακτικά, η υποταγή της χώρας στις εντολές της Τρόικας και η εφαρμογή των διπλών μέτρων από αυτά που απαιτεί, όπως έκανε η Πορτογαλία – όσον αφορά τους μισθούς, τις συντάξεις, τις αποκρατικοποιήσεις κοκ. Όλα τα υπόλοιπα, όπως η αλλαγή και η απελευθέρωση μέσω εκλογών, είναι απλά ουτοπικά – ανήκουν στον κόσμο της φαντασίας.
Φυσικά μπορεί να κάνουμε λάθος και να υπάρχουν άλλοι τρόποι. Έχουμε όμως την άποψη ότι, εάν δεν επιλέξουμε μία από τις παραπάνω δύο εναλλακτικές δυνατότητες, αφού η χώρα λεηλατηθεί, τόσο όσον αφορά τη δημόσια, όσο και την ιδιωτική περιουσία της, θα οδηγηθεί ξανά στη χρεοκοπία – απογυμνωμένη όμως από τα περιουσιακά της στοιχεία, εξευτελισμένη, αναξιοπρεπής και εξαθλιωμένηόπως η Αργεντινή στο παρελθόν.
Ολοκληρώνοντας, έχουμε την εντύπωση πως όλοι οι Έλληνες το γνωρίζουν, το νοιώθουν και το διαισθάνονται –δικαιολογημένα όμως δεν θέλουν να αποφασίσουν, αφού είτε η υποταγή τους, είτε η αντίδραση και η χρεοκοπία, θα απαιτούσαν πάρα πολλές θυσίες. Ελπίζουν δε πως κάτι θα συμβεί που θα τους σώσει, έστω και την τελευταία στιγμή – ένα ενδεχόμενο που δεν μπορεί κανείς να αποκλείσει, ακόμη και αν δεν φαίνεται καθόλου ρεαλιστικό, έως ότου τουλάχιστον πέσουν οριστικά οι τίτλοι του τέλους.



Άρης Οικονόμου

Άρης Οικονόμου




http://www.analyst.gr/2016/12/16/ptoxevsi-i-ipotagi/

Παρασκευή 16 Δεκεμβρίου 2016

Χορήγηση Οικογενειακής παροχής για άγαμα τέκνα άνω του 18ου έτους