Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Μέρκελ: Η Ελλάδα δεν μπορεί να φυλάξει μόνη τα σύνορά της



Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονα χαρτη ελλαδας τουρκιαςΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο εικονα μερκελ



«Χρειάζεται τη στήριξη της Τουρκίας»(!) δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος «μήνυμα» προς την Αθήνα λίγες ώρες πριν τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ για το μεταναστευτικό

Στην αδυναμία της Ελλάδας να φυλάξει μόνη τα σύνορά της, αναφέρθηκε η Γερμανίδα καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Φινλανδό πρωθυπουργό, Γιούχα Σίπιλα.
Η κυρία Μέρκελ τόνισε πως «μόνη της η Ελλάδα, χωρίς την στήριξη της Τουρκίας, δεν μπορεί να το κάνει» και κάλεσε τα κράτη-μέλη της ΕΕ να σεβαστούν ηθική τους υποχρέωση και να συνεισφέρουν στην προσπάθεια, ενώ ανέδειξε ως βασική προτεραιότητα την αποκατάσταση «συντεταγμένης διαδικασίας».

Καθώς φαίνεται, η καγκελάριος της Γερμανίας θα ζητήσει ουσιαστικά από τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Αλέξη Τσίπρα, κατά τη διάρκεια της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ, να εκχωρήσει... μέρος της εθνικής κυριαρχίας της χώρας, προκειμένου να υπάρξει καλύτερη φύλαξη των συνόρων της. Η αντίδραση του κ. Τσίπρα, ο οποίος είχε δηλώσει προσφάτως ότι η θάλασσα δεν έχει σύνορα, θα πρέπει ασφαλώς να αναμένεται με ενδιαφέρον...

Μία ημέρα πριν την έκτακτη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ για την προσφυγική κρίση, η Γερμανίδα καγκελάριος, πρόσθεσε: «Έχουμε την εντύπωση ότι η συνολική διαδικασία με τους πρόσφυγες εξελίσσεται άτακτα. Πρέπει, όμως, να τα καταφέρουμε -και θα τα καταφέρουμε. Είμαστε πεπεισμένοι, και για αυτό πάντα λέω ότι θα τα καταφέρουμε, αλλά φυσικά χρειαζόμαστε δείγματα τάξης και σε αυτά περιλαμβάνεται και η επιτήρηση των εξωτερικών συνόρων, η φύλαξη των εξωτερικών συνόρων. Και αυτό δεν θα μπορέσουμε να το καταφέρουμε μόνοι μας. Μόνη της η Ελλάδα, χωρίς την στήριξη της Τουρκίας, δεν μπορεί να το κάνει».
Τονίζοντας την ανάγκη συζήτησης για τη συνολική κατάσταση της κρίσης και με την Τουρκία, συμπλήρωσε πως πρέπει «να δούμε τους λόγους της φυγής των ανθρώπων. Αλλά νομίζω ότι ο φόβος δεν είναι καλός σύμβουλος. Η παγκοσμιοποίηση έχει ως αποτέλεσμα ότι διενέξεις που μας φαίνονται μακριά έχουν επιπτώσεις και σε μας».

Την ίδια ώρα, τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει μελλοντικά να ασχοληθεί περισσότερο με την αναπτυξιακή βοήθεια και τις δίκαιες συνθήκες επιβίωσης των ανθρώπων εκτός Ευρώπης. «Τώρα όμως έχουμε πρώτα την αποστολή να δώσουμε καταφύγιο στους ανθρώπους με αξιοπρέπεια», υπογράμμισε.

Οι δύο ηγέτες εξέφρασαν κοινή θέση σε ό,τι αφορά την ανάγκη εγκατάστασης «hot spots» σε χώρες που βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η Ελλάδα και η Ιταλία. Τα «hot spots» αποτελούν προϋπόθεση προκειμένου να εφαρμοστεί η δίκαιη κατανομή των προσφύγων μεταξύ των κρατών-μελών της ΕΕ, τόνισαν, με τον κ. Σίπιλα να επισημαίνει ότι η Φινλανδία θα αναλάβει το βάρος που της αναλογεί, υποδεχόμενη περίπου 2.400 πρόσφυγες.

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το εάν η χώρα του σκοπεύει να κλείσει τα σύνορά της προς την Ρωσία ή προς τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ο κ. Σίπιλα τόνισε: «Πρέπει να σεβαστούμε τους ανθρώπους. Πρέπει βεβαίως να αυξήσουμε τους ελέγχους, αλλά δεν μπορούμε να κλείσουμε τα σύνορά μας».

Από την πλευρά της η κ. Μέρκελ επανέλαβε την έκκληση για σεβασμό του Χάρτη των Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ, αλλά και για ανταπόκριση των κρατών-μελών στην ηθική τους ευθύνη. 

«Κάθε Ευρωπαίος εταίρος οφείλει να συνεισφέρει το δικό του μερίδιο. Και η Γερμανία είναι βεβαίως μια μεγάλη χώρα -είμαστε η μεγαλύτερη οικονομία- αλλά η ηθική υποχρέωση των 28 κρατών-μελών επιβάλλει να μην αναλαμβάνουν αυτή την ευθύνη μόνο οι λίγοι, να συμμετέχουν όλοι. Και θα μπορέσουμε μόνο μαζί -παρεμπιπτόντως μαζί και με τις ΗΠΑ και, όταν σκέφτομαι την Συρία, μαζί και με την Ρωσία- να καταπολεμήσουμε τα αίτια της φυγής των ανθρώπων», δήλωσε.

Με την ευκαιρία της Συνόδου, η καγκελάριος της Γερμανίας ξεκαθάρισε ότι τα «μηνύματα τάξης» που οφείλει να στείλει η Ευρωπαϊκή Ένωση περιλαμβάνουν εκτός από την καλύτερη φύλαξη των εξωτερικών συνόρων και τη δήλωση ότι όποιος βρίσκεται σε κίνδυνο, όποιος βρίσκεται υπό διωγμό, έχει δικαίωμα προστασίας, αλλά και τη διευκρίνιση ότι όποιος, όμως, έρχεται εδώ για καθαρά οικονομικούς λόγους, θα πρέπει να ξαναφύγει. «Αυτό περιλαμβάνεται στις αλήθειες που πρέπει να πούμε, και το να επεξεργαστούμε αυτά τα μηνύματα είναι τώρα δουλειά όλων στην Ευρώπη, όπως είναι και η ανάληψη της ευθύνης», κατέληξε.

πηγή:protothema.gr

Προϋπολογισμός 2016: Έρχεται «κούρεμα» μισθών και επιδομάτων








Στα σκαριά βρίσκεται η σύνταξη του νέου προσχεδίου του προϋπολογισμού για το 2016, όπου σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει μεγάλες περικοπές σε μισθολογικές δαπάνες, επιδόματα (ΕΚΑΣ, πετρέλαιο θέρμανσης), πληρωμές για έργα του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), Στρατιωτικά κονδύλια, ακόμη και σε μη μισθολογικά έξοδα, όπως για μετακινήσεις και υπερωρίες υπαλλήλων.

Εξοικονομήσεις πόρων προέρχονται επίσης από τις αλλαγές στο Ασφαλιστικό και τις ενοποιήσεις όλων των επικουρικών Ταμείων. Μόνο από την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης για χορήγηση πλήρους ή μειωμένης σύνταξης θα περισσέψουν φέτος στα ταμεία 3 εκατ. ευρώ, 17,2 εκατ. ευρώ για το 2016 και 28,5 εκατ. ευρώ για κάθε έτος από το 2017 και μετά ώς το 2022.

Το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού έχει ξεκινήσει, προκειμένου να είναι έτοιμο έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας, τουλάχιστον στα βασικά του κεφάλαια, ώστε να απομείνουν μόνο οι δημοσιονομικοί στόχοι για το 2016, που θα καθοριστούν από τη νέα κυβέρνηση και μετά από επικοινωνία με τους δανειστές.

Το κείμενο του προσχεδίου θα καταθέσει τη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου στη Βουλή ο νέος υπουργός Οικονομικών, ο οποίος αμέσως μετά θα πετάξει για το Λουξεμβούργο προκειμένου να συμμετάσχει στο πρώτο Εurogroup που μετά από ένα μικρό διάλειμμα θα έχει και πάλι ως κεντρικό θέμα την ελληνική οικονομία.

Αναπόφευκτα, τα φώτα της δημοσιότητας θα πέσουν πάνω στον νέο «τσάρο» της πλατείας Συντάγματος, από τον οποίο οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης, για να πάνε παρακάτω την κουβέντα και δη στο θέμα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, περιμένουν να ακούσουν την πρόοδο που έχει σημειωθεί στα μέτρα και τις δράσεις που ορίζει το τρίτο Μνημόνιο. Αν δεν υπάρξει νέα αναθεώρηση στη συνταγή της λιτότητας…

Αυτός άλλωστε είναι και ο μοναδικός δρόμος ώστε να μπορέσει η Αθήνα να πάρει τα 3 δισ. ευρώ που εκκρεμούν από την πρώτη δόση του δανείου. Τι είναι υποχρεωμένη να κάνει; Θα πρέπει έως το τέλος Οκτωβρίου να έχει προωθήσει μια σειρά από μνημονιακές υποχρεώσεις, που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνουν αλλαγές στο ασφαλιστικό και το φορολογικό, κατάρτιση νέου νόμου για τη λειτουργία του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ), ενώ θα πρέπει να προωθηθεί και το άνοιγμα των αγορών σε προϊόντα και υπηρεσίες και να πάρει μπρος η μηχανή των ιδιωτικοποιήσεων.

Το στίγμα για όλες αυτές τις αλλαγές θα δίνει ο προϋπολογισμός του 2016, κεντρικός στόχος του οποίου θα είναι να βγάλει τη χώρα από την ύφεση του 2,9%, που αποτελεί την πρώτη εκτίμηση για το 2015 με βάση το προσχέδιο. Η πρόβλεψη αυτή ενδεχομένως να αλλάξει επί τα βελτίω στο 1,9% με 2% τον Νοέμβριο με το κανονικό σχέδιο του προϋπολογισμού, που θα έρθει για ψήφιση στη Βουλή. 

Το θέμα όμως είναι πώς μπορεί η χώρα να οδηγηθεί σε ανάπτυξη όταν μετά τα capital controls και το μεγάλο «φέσι» των χρεών που έχει φορέσει το Δημόσιο σε όλους τους προμηθευτές επίκειται γενναίο κούρεμα σε όλες τις δαπάνες του κράτους.

Οι βασικές περικοπές που προβλέπει ο Προϋπολογισμός: 

1. Μισθολογικές δαπάνες: Έρχονται νέες μειώσεις που θα συρρικνώσουν κάτω από τα 15 δισ. ευρώ το συνολικό κονδύλι από την καθολική εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου στο Δημόσιο.

2. ΕΚΑΣ: Προβλέπεται σταδιακή κατάργηση του επιδόματος αλληλεγγύης για όλους τους συνταξιούχους έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2019, αρχής γενομένης με το ανώτερο 20% των δικαιούχων τον Μάρτιο του 2016. Το μέτρο αυτό επηρεάζει αρχικά περίπου 60.000 άτομα.

3. Επίδομα πετρελαίου θέρμανσης: Περικοπή του επιδόματος που δίδεται με τη μορφή επιδότησης της αγοράς του καυσίμου βάσει εισοδηματικών, περιουσιακών και γεωγραφικών κριτηρίων. Οι δαπάνες για τις επιδοτήσεις πετρελαίου θέρμανσης στον προϋπολογισμό του 2016 μειώνονται κατά 50%. Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε αφήσει ανοικτό το ενδεχόμενο να μειωθεί ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης που είναι στα ίδια επίπεδα με αυτόν του κίνησης. Η διάταξη νόμου που θα αλλάζει το υφιστάμενο πλαίσιο και θα επαναφέρει το προ τετραετίας καθεστώς θα εφαρμοστεί από φέτος και ο ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης προβλέπεται να υποχωρήσει στα 6 λεπτά το λίτρο (από 23 λεπτά σήμερα), ενώ στο πετρέλαιο κίνησης θα παραμείνει στα 33 λεπτά το λίτρο (όσο δηλαδή είναι και σήμερα).

4. Αμυντικές δαπάνες: Μείωση των αμυντικών δαπανών κατά 100 εκατ. ευρώ φέτος και κατά 200 εκατ. ευρώ το 2016.

. Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων: Νέο «τσεκούρι» κατά 200 με 250 εκατ. ευρώ πέφτει και στα κονδύλια του ΠΔΕ το 2016, τη στιγμή που δεκάδες έργα του ΕΣΠΑ έχουν «κολλήσει» ελλείψει των απαραίτητων επενδυτικών πόρων. Το πρόγραμμα προσγειώνεται στα 6,150 από 6,4 δισ. ευρώ φέτος (...αν φτάσουν).

6. Μη μισθολογικές δαπάνες: Μείωση κατά 240 εκατ. ευρώ των μη μισθολογικών δαπανών σε υπουργεία, ΝΠΙΔ και φορείς του Δημοσίου. Στο κούρεμα εμπίπτουν έξοδα για μετακινήσεις, υπερωρίες, υπηρεσιακά συμβούλια, λειτουργικά έξοδα, ενοίκια 

πηγή:Ant1news.gr,

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΑΝ…ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΙΡΑΚ !!

abd_vurmayin_dedi_tsk_dinlemedi_h76676_23b6e
Έντονοι διάλογοι μεταξύ του αμερικανικού Γενικού Επιτελείου και του τουρκικού, με θέμα τους βομβαρδισμούς των τουρκικών μαχητικών αεροσκαφών σε βάσεις του ΡΚΚ στο βόρειο Ιράκ, αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα Aydınlık, δίνοντας άλλη μια διάσταση στο πολύπλοκο και εκρηκτικό πάζλ που έχει δημιουργηθεί στην ευρύτερη περιοχή.
Σύμφωνα με τις δημοσιογραφικές πληροφορίες, όταν άρχισαν οι αεροπορικές επιδρομές των Τούρκων στο βόρειο Ιράκ το αμερικανικό Πεντάγωνο έστειλε επείγον σήμα στην Τουρκία να σταματήσει αμέσως τις επιδρομές. Ο λόγος που προέταξαν οι Αμερικανοί στους Τούρκους για να σταματήσουν τις αεροπορικές επιδρομές, ήταν πως στην περιοχή βρίσκονται Αμερικανοί στρατιωτικοί και κινδύνευαν να πληγούν από τα τουρκικά αεροπλάνα.
Η απάντηση των Τούρκων στις αμερικανικές απαιτήσεις ήταν άμεση ότι δεν θα σταματήσουν να βομβαρδίζουν βάσεις Κούρδων τρομοκρατών και παράλληλα ρώτησαν με την σειρά τους Αμερικανούς τι δουλειά έχουν Αμερικανοί στρατιωτικοί στις βάσεις των Κούρδων τρομοκρατών. Έτσι οι Τούρκοι δεν υπάκουσαν στις αμερικανικές εντολές και συνέχισαν τους βομβαρδισμούς με αποτέλεσμα στις 10 Σεπτεμβρίου, όπως αναφέρεται, να πληγούν περιοχές όπου βρίσκονταν και Αμερικανοί στρατιωτικοί στο βόρειο Ιράκ.
Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την οργή του αμερικανικού Πενταγώνου, όπως αποκαλύπτει η τουρκική εφημερίδα και ουσιαστικά ανέστειλε την συνεργασία στην προετοιμασία των δυο χωρών για κοινή στρατιωτική επέμβαση στην Συρία με σκοπό την δημιουργία ζώνης ασφαλείας..
Από την άλλη η Άγκυρα κατηγόρησε την αμερικανική πλευρά ότι με αμερικανικά οπλικά συστήματα εξοπλίζει το ΡΚΚ που πραγματοποιεί τις επιθέσεις του στο τουρκικό έδαφος με πολλά θύματα ανάμεσα τον τουρκικό στρατό.
Το θέμα είναι σε εξέλιξη και σίγουρα αυτή η «ρωγμή» στις σχέσεις Τουρκίας – ΗΠΑ έδωσε άλλο ένα πρόσθετο ατού στον Ρώσο πρόεδρο, Βλαδιμήρ Πούτιν, να προχωρήσει σε ανοιχτή στρατιωτική επέμβαση στην Συρία στο πλευρό του προέδρου Άσαντ.
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
πηγή:www.nikosxeiladakis.gr

Τουρκία: Γιατί οι Κούρδοι δεν έχουν όσα οι Τ/Κ ζητούν στην Κύπρο;

Οι Τουρκοκύπριοι είναι ένα είδος «Κούρδων» της Κύπρου. Όπως οι Κούρδοι, αποτελούν μια ευμεγέθη μειονότητα. Εκεί τελειώνει και η όποια ομοιότητα. Οι Ελληνοκύπριοι, οι πραγματικοί Κύπριοι, όπως οι Κούρδοι, έχουν βαθιές ιστορικές ρίζες. Έχουν μια απόλυτη τεκμηριωμένη, αδιάκοπη, χριστιανική κουλτούρα εδώ και τρεις χιλιετίες. Το κυπριακό κράτος δημιουργήθηκε το 1960, μετά από τον αντιαποικιακό αγώνα που είχε ως στόχο την Ένωση με την Ελλάδα.
Του Κυριάκου Κυριακίδη
ΠΗΓΗ: http://www.gatestoneinstitute.org/
ΑΠΟΔΟΣΗ: Παντελής Καρύκας
Στη Τουρκία, οι Κούρδοι ζουν κυρίως στο βόρειο Κουρδιστάν, στις ανατολικές επαρχίες της. Και οι Κούρδοι έχουν μακραίωνη ιστορία. Η τουρκική μειονότητα στην Κύπρο δημιουργήθηκε κατά την οθωμανική κατοχή του νησιού τον 16ο – 19ο αιώνα. Αποτελούν δε το 18% του πληθυσμού, περίπου όπως οι Κούρδοι αποτελούν το 20% του πληθυσμού της Τουρκίας.
Οι Βρετανοί αρνήθηκαν δικαίωμα αυτοπροσδιορισμού των Ελληνοκυπρίων και υιοθέτησαν την τακτική του διαίρει και βασίλευε, φέρνοντας την Τουρκία στο κάδρο ως προστάτη της τουρκοκυπριακής μειονότητας. Το 1974 ήρθε η τουρκική εισβολή. Από τότε οι Τουρκοκύπριοι ζουν στο βόρειο κατεχόμενη τμήμα του νησιού, συχνά στα σπίτια των Ελληνοκύπριων προσφύγων.
Το 1960 η Βρετανία και η Τουρκία, σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ αμφότερες, πίεσαν τους Ελληνοκύπριους να δεχτούν το σχέδιο ανεξαρτησίας που προέβλεπε εγγυήτριες δυνάμεις, τη διατήρηση βρετανικών βάσεων και την απόδοση υπερβολικών προνομίων στους Τουρκοκύπριους.
Οι Τουρκοκύπριοι ονομάζονταν, πριν μουσουλμάνοι Κύπριοι. Πολλοί εξ αυτών ήταν εξισλαμισμένοι Ελληνοκύπριοι. Στην Τουρκία όμως οι Κούρδοι δεν έχουν κανένα δικαίωμα. Στην Κύπρο όμως, οι Τούρκοι θέλουν την υποταγή της ελληνοκυπριακής πλειοψηφίας στην τουρκοκυπριακή μειονότητα. Την ώρα που η Άγκυρα ζητά δικαιώματα για τους Τουρκοκύπριους, βομβαρδίζει, φυλακίζει και καταπιέζει τους Κούρδους.
Στην Κύπρο, το 80% των κατεχομένων εδαφών, σύμφωνα με παραδοχή των ίδιων των Τούρκων, ανήκε σε Ελληνοκύπριους. Όταν η Τουρκική Δημοκρατία συστάθηκε το 1923 οι Κούρδοι είχαν πολεμήσει στο πλευρό των Τούρκων και περίμεναν να έχουν λόγο στο νέο κράτος.
Οι Τούρκοι όμως απαγόρευσαν την κουρδική γλώσσα, επέβαλαν βίαιες μετακινήσεις κουρδικών πληθυσμών και αντιμετώπισαν με βία την όποια κουρδική αντίδραση, επιβάλλοντας πολιτιστική γενοκτονία, βάσει του κεμαλικού μότο «ένα έθνος, μια γλώσσα, μια χώρα». 
Στην Κύπρο υπήρξε ένας συμβιβασμός με στόχο την εξασφάλιση των γεωστρατηγικών συμφερόντων της Δύσης, που εξασφαλίστηκαν με την παρουσία των βρετανικών βάσεων και την προσπάθεια εξισορρόπησης της μειονότητας με την πλειονότητα.
Ο πρώτος στόχος, μόνο, επετεύχθη. Έτσι το Σύνταγμα του 1960 φάνηκε εξαρχής ότι δεν ήταν λειτουργικό. Η προσπάθεια βελτίωσης του Συντάγματος, το 1963, δεν προχώρησε, με τη Βρετανία να στηρίζει την τουρκοκυπριακή πλευρά.
Ακολούθησαν οι συγκρούσεις του 1963. Ακολούθησε μια ανήσυχη ειρήνη που οδήγησε στην εισβολή του 1974, μετά από το πραξικόπημα κατά του αρχιεπισκόπου Μακαρίου. Μετά την τουρκική εισβολή η Κύπρος χωρίστηκε εθνοτικά.
Στο βόρειο τμήμα του νησιού εκτελέστηκε εθνοκάθαρση, με τους Ελληνοκύπριους να προσφυγοποιούνται. Ωστόσο, η Κυπριακή Δημοκρατία επέζησε ως το μόνο νόμιμο κράτος, το οποίο εντάχθηκε και στην ΕΕ και την ευρωζώνη. Τα κατεχόμενα αυτοανακηρύχθηκαν σε «κράτος», το οποίο αναγνώρισε μόνο η Τουρκία, η οποία διατηρεί εκεί 40.000 στρατιώτες.
Η ΕΕ θεωρεί το σύνολο του ευρωπαϊκού εδάφους ως ευρωπαϊκό έδαφος. Όμως, οι ευρωπαϊκοί νόμοι δεν ισχύουν στα κατεχόμενα. Η Βρετανία συνεχίζει πάντως να υποστηρίζει την τουρκική πλευρά, επί τη βάσει του ρεαλισμού. Για τους Βρετανούς, η όποια λύση εξασφαλίζει την παρουσία των βάσεών τους είναι μια καλή λύση.
Η Τουρκία εξακολουθεί να υποστηρίζει ότι προστατεύει τους Τουρκοκύπριους στην Κύπρο. Ο ισχυρισμός όμως καταρρίπτεται από τα γεγονότα, καθώς από το 1974 και μετά οι μισοί Τουρκοκύπριοι έχουν εγκαταλείψει το νησί. Στη θέση τους, η Τουρκία, έφερε εποίκους από την Ανατολία.
Από το 1974 η Τουρκία ασκεί μια πολιτική αποικισμού των κατεχομένων παραβιάζοντας τις διεθνείς συνθήκες, παρά τις εναντίον της καταδίκες από διεθνείς οργανισμούς. Η Τουρκία, με τον τρόπο αυτό αλλάζει τα δημογραφικά δεδομένα στο νησί, αλλά και κερδίζει τον πολιτικό έλεγχο, καθώς οι έποικοι νιώθουν Τούρκοι και ελέγχονται εύκολα. Αν όμως οι Τούρκοι είναι τόσο ευαίσθητοι με τις μειονότητες, γιατί δεν αγωνίζονται και για τα δικαιώματα των Κούρδων;
Για να συμφωνήσουν στην επανένωση του νησιού, Τουρκία και Τουρκοκύπριοι, επιθυμούν, ουσιαστικά, την επαναφορά σε ισχύ του Συντάγματος του 1960 και τη διατήρηση του εδαφικού διαχωρισμού που επιβλήθηκε με την εισβολή του 1974.
Υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και της ΕΕ οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων προχωρούν γοργά, με στόχο την κατάθεση ενός σχεδίου διζωνικής ομοσπονδίας, έως τις αρχές του 2016.
Τουρκία και Τουρκοκύπριοι ζητούν:
>Τη διάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως νομικής οντότητας και την αντικατάστασή της από ένα νέο, ομόσπονδο κράτος, βασιζόμενο σε μια σχέση 50-50 μεταξύ Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.
>Τη δημιουργία ενός αυτόνομου κράτους-ζώνης, στην κλεμμένη ελληνική, χριστιανική γη.
>Την εγγύηση ότι στο «τουρκικό» συστατικό κράτος θα υπάρχει μουσουλμανική πλειοψηφία.
>Την αναγνώριση ενός «τουρκοκυπριακού κράτους» με διεθνή αναγνώριση, ώστε, να είναι ευκολότερη, νομικά, η αποχώρησή του από την ομοσπονδία, αν αποφασιστεί.
>Καθολικό δικαίωμα Βέτο επί όλων των ομοσπονδιακών αποφάσεων.
>50-50 αντιπροσώπευση στη άνω ομοσπονδιακή βουλή.
>Αντιπροσώπευση 2,5 φορές περισσότερη από ότι επιβάλει ο αριθμός τους.
>Πλήρη και αποκλειστική εκπαίδευση στην τουρκική, χωρίς ούτε καν εκμάθηση της ελληνικής, γλώσσας της πλειοψηφίας.
>Το ήμισυ όλων των ενεργειακών πηγών της Κύπρου, περιλαμβανομένων των υδρογονανθράκων, τα κοιτάσματα των οποίων ελέγχονται από τη νόμιμη κυπριακή κυβέρνηση.
>Την αναγνώριση κυπριακής υπηκοότητας στους εποίκους.
>Αυτόματη εισδοχή του «τουρκικού συστατικού κράτους» στην ΕΕ.
>Μόνιμη παρουσία της Τουρκίας στα κυπριακά πράγματα.
Τι θα συνέβαινε όμως αν το 20% των Κούρδων της Τουρκίας ζητούσαν ανάλογα δικαιώματα; Θα θεωρούσαν οι Τούρκοι τέτοιες απαιτήσεις λογικές και αποδεκτές; Πως θα ένιωθε ο μέσος Τούρκος αν το κουρδικό κόμμα HDP, με το 10% των ψήφων στο ενεργητικό του, ζητούσε αναλογικά όλα αυτά;
Η αλήθεια είναι πως η Τουρκία θεωρεί την παραχώρηση πολιτικής και πολιτισμικής ισονομίας ως εθνική απειλή. Η Τουρκία δεν αρνείται στους Κούρδους πολιτικά ή πολιτισμικά δικαιώματα. Τους αρνείται ακόμα και τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα. Οι Κούρδοι δεν μπορούν να διδαχτούν τη γλώσσα τους, δεν μπορούν να δώσουν στα παιδιά τους ονόματα που περιλαμβάνουν τα γράμματα Q, W ή Χ, που δεν υπάρχουν στο τουρκικό αλφάβητο.
Οι Τούρκοι θέλουν έναν λαό και ένα έθνος στη χώρα τους. Αλλά στην Κύπρο βλέπουν δύο λαούς, δύο γλώσσες, δύο κοινότητας και δύο κράτη. Η Τουρκία από τη δεκαετία του ’20 ακολούθησε πολιτική αφομοίωσης των μειονοτήτων, αλλά δεν ζητά τίποτα λιγότερο από την πολιτική ισότητα στην Κύπρο, δηλαδή μοίρασμα στη μέση της εξουσίας, των περιουσιών, των πολιτικών και πολιτισμικών δικαιωμάτων.
Στα κατεχόμενα όμως υπάρχει έναν Τούρκος στρατιώτης για κάθε δύο κατοίκους. Επίσης, τα κατεχόμενα κάθε χρόνο λαμβάνουν οικονομική βοήθεια ύψους 1 δισ. τουρκικών λιρών. Δυστυχώς δεν μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι, τόσο για το μέλλον των Κούρδων στην Τουρκία, όσο και για επιτυχή κατάληξη στις επαφές για την επίλυση του Κυπριακού.
Το δε ΝΑΤΟ, η ισχυρότερη συμμαχία στον κόσμο, συμπεριφέρεται ως σύγχρονος Πόντιος Πιλάτος, την ώρα που η τρίτη ισχυρότερη χώρα μέλος της χρησιμοποιεί τη στρατιωτική της ισχύ για να επιβάλει μια παράνομη εθνικιστική ατζέντα. Η Τουρκία πάντως μπορεί να μην κατορθώσει για πολύ ακόμα να συνεχίσει την ίδια πολιτική.

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

ΗΠΑ - Stratfor: ΑΠΟΤΥΧΙΑ στην πρόβλεψη για τα πιθανά σενάρια μετά τα αποτέλεσμα των εκλογών








 Τα πιθανά  σενάρια του Stratfor:

Σενάριο 1ο:

 . Σχεδόν μηδενικές οι πιθανότητες  σχηματισμός μονοκομματικής κυβέρνησης.


Σενάριο 2ο:

Κυβέρνηση συνασπισμού τριών κομμάτων.

 . Με κορμό το ΣΥΡΙΖΑ  και εταίρους το Ποτάμι και το ΠΑΣΟΚ . 
 . Με κορμό την ΝΔ και τους ίδιους εταίρους. 
 . Εκτιμάται ότι η κυβέρνηση συνασπισμού θα έχει πολύ σύντομη πορεία, καθόσον η απειλή της “αποστασίας” θα είναι συνεχής.

Σενάριο 3ο:

. Άρνηση κομμάτων να συνεργασθούν.
. Ελάχιστες οι πιθανότητες η επιβίωσης συνασπισμού πολλών κομμάτων.


Σενάριο 4ο:

. Αδυναμία σχηματισμού Κυβέρνησης.

. Ασφυκτική πίεση  Ευρωπαϊκής Ένωσης, για σχηματισμό βιώσιμης Κυβέρνησης. 
. Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα προσπαθήσει να σχηματίσει Κυβέρνηση Εθνικής ενότητας, αποτελούμενη από τεχνοκράτες.

Όλες οι εκλογικές αναμετρήσεις στην Ελλάδα



Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο βουλής




Οκτώβριος 1843

Ένα μήνα μετά την Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου, η κυβέρνηση του Ανδρέα Μεταξά, ο οποίος ήταν στέλεχος του Ρωσικού Κόμματος, προκήρυξε εκλογές για τη σύνταξη και τη ψήφιση Συντάγματος. Πρόεδρος της προκυψάσης Εθνοσυνέλευσης εξελέγη ο αγωνιστής Πανούτσος Νοταράς, ηλικίας 103 ετών. Οι εργασίες της Σώματος περαιώθηκαν στις 18 Μαρτίου 1844 με τη ψήφιση του πρώτου Συντάγματος της Ελλάδας και την έγκρισή του από τον βασιλιά Όθωνα. Η Εθνοσυνέλευση ψήφισε, ακόμα, Εκλογικό Νόμο, με τον οποίον έγιναν οι εκλογές Μαΐου - Αυγούστου 1844.

Μάιος - Αύγουστος 1844

Οι πρώτες καθαρόαιμες βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα διεξήχθησαν σε μια περίοδο τεσσάρων μηνών από την κυβέρνηση του εκσυγχρονιστή Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, ηγέτη του Αγγλικού Κόμματος, κατά παράβαση του Εκλογικού Νόμου, που όριζε περίοδο οκτώ ημερών κατ' ανώτατο όριο. Η προεκλογική περίοδος ήταν σφοδρή, με συχνές καταγγελίες από την αντιπολίτευση (Ρωσικό και Γαλλικό Κόμμα) για απόπειρες νοθείας της λαϊκής εντολής. Οι εκλογές έγιναν με ψηφοδέλτιο και πλειοψηφικό σύστημα στενής περιφέρειας, ενώ δικαίωμα ψήφου είχαν μόνο οι άνδρες άνω των 25 ετών. Παρά τις καταγγελίες της, νικήτρια αναδείχθηκε η αντιπολίτευση (ο συνασπισμός του Ρωσικού και του Γαλλικού Κόμματος, δηλαδή των συντηρητικών δυνάμεων της τότε εποχής), προς ανακούφιση του Παλατιού. Πρωθυπουργός ανέλαβε ο ηγέτης του Γαλλικού Κόμματος Ιωάννης Κωλέττης, που κυριάρχησε την επόμενη τριετία στην πολιτική σκηνή και επικρίθηκε για τη δημαγωγία του και τις παραβιάσεις του Συντάγματος.

Ιούνιος 1847

Ο Ιωάννης Κωλέτης, ηγέτης του Γαλλικού Κόμματος, προκήρυξε και κέρδισε άνετα τις εκλογές, επωφελούμενος της σθεναράς στάσης του έναντι της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας κατά τη διάρκεια των «Μουσουρικών», αλλά και της εκτεταμένης νοθείας, που επιχείρησαν οι κομματάρχες του. Ο ηπειρώτης πολιτικός και εμπνευστής της «Μεγάλης Ιδέας» δεν θα μπορέσει να απολαύσει επί πολύ τον εκλογικό του θρίαμβο, αφού θα πεθάνει δύο μήνες αργότερα, εξαιτίας νεφρικής ανεπάρκειας, δημιουργώντας πολιτικό κενό. Πάντως, ο Όθωνας, παρά τον χαμό του στενού του συνεργάτη, διατήρησε τον έλεγχο της Βουλής.

Σεπτέμβριος 1850

Μετά τα «Παρκερικά» και την υπόθεση Πατσίφικο, η φιλοβασιλική κυβέρνηση του Αντωνίου Κριεζή προκήρυξε εκλογές, τις οποίες κέρδισε, διατηρώντας παράλληλα για μια ακόμη τριετία τον έλεγχο της Βουλής. Προηγουμένως, ο Όθωνας είχε φροντίσει να απομακρύνει από τη χώρα τους ηγέτες της αντιπολίτευσης Ανδρέα Μεταξά, Σπυρίδωνα Τρικούπη και Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο, διορίζοντάς τους πρεσβευτές σε Κωνσταντινούπολη, Λονδίνο και Παρίσι αντίστοιχα. Ο αγωνιστής του '21 ναύαρχος Αντώνιος Κριεζής διατήρησε την πρωθυπουργία για πέντε συνεχόμενα χρόνια (1849 - 1854), γεγονός σπάνιο για τα πολιτικά πράγματα της χώρας.

Οκτώβριος 1853

Οι εκλογές διεξήχθησαν εν μέσω του Κριμαϊκού Πολέμου και της έντασης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Πλειοψήφησαν για μια ακόμα φορά οι φιλοβασιλικές δυνάμεις υπό τον Αντώνιο Κριεζή.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/