Πέμπτη 11 Ιουνίου 2015

Οι κερδισμένοι απο την απόφαση του ΣτΕ για τις συντάξεις





ΣτΕ: Συνταγματική η παρακράτηση εισφορών από πανεπιστημιακούς υπέρ των ΑΕΙ




Η απόφαση του ΣτΕ για τις συντάξεις κοστίζει 1,5 δισ ευρώ

   Πρόσθετη επιβάρυνση στα δημοσιονομικά της χώρας από 1,2 έως και 1,5 δισεκ ευρώ ετησίως αποτελεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας να ακυρώσει την ειδική εισφορά που επιβλήθηκε στους συνταξιούχους από το 2013 και μετά.

  Πρόκειται για την εισφορά που στο άθροισμα κύριας και επικουρικής σύνταξης, για ποσά άνω των 1.000 ευρώ, επέφερε κλιμακωτές περικοπές από 5% - 20%. Η απόφαση του ΣτΕ έκρινε ως αντισυνταγματική την εν λόγω περικοπή που θεσμοθετήθηκε στο νόμο 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 - Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016». Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των συνδικάτων,  από τον Μάιο του 2010 έως σήμερα, έχουν επιβληθεί περικοπές στις συντάξεις που ενδέχεται να ξεπερνούν και τα 10 δισ. ευρώ.  Εξ αυτών τα 5,5 δισ. ευρώ  αφορούν σε περικοπές μόνο για την περίοδο 2013- 2014, ενώ άλλα 4,2 δισ. ευρώ από τον Μάιο του 2010 έως και τον Ιούνιο του 2012.

   Οι μεγαλύτερες περικοπές αφορούσαν κατά κύριο λόγο συντάξεις άνω των 1.000 ευρώ, πλην όμως υπάρχουν ρυθμίσεις που επέφεραν  μείωση σε συντάξεις από το πρώτο ευρώ ακόμη και αν αυτές είναι κάτω των 1.000 ευρώ. 

  Μεγάλοι χαμένοι αλλά βγαίνουν κερδισμένοι με την απόφαση του ΣτΕ, είναι οι ασφαλισμένοι που είχαν πολλά έτη ασφάλισης και προσδοκούσαν σε μια καλή σύνταξη κατά την απόσυρσή τους. Οι εν λόγω κατηγορία έχει αναγκαστεί να χάσει ίσως και το 40% – 45% του τελικού ποσού της σύνταξής της.  

  Επιπρόσθετα, οι εν λόγω περικοπές επιβαρύνουν ιδιαίτερα τους δικαιούχους περισσοτέρων από μία κύριων συντάξεων από αυτοτελή ή και μεταβιβαζόμενα δικαιώματα (συντάξεις λόγω θανάτου).

  Δείτε εδώ πόσο θα αυξηθούν οι συντάξεις με την απόφαση του ΣτΕ 

  Ταυτόχρονα το ΣτΕ χαρακτηρίζει άδικη και την επιβολή της  ρήτρας μηδενικού ελλείμματος στις επικουρικές συντάξεις, όπως προβλέπεται στο  νόμο 4052 του 2012, ο οποίος καθορίζει τη λειτουργία του ΕΤΕΑ.

  Ήδη με βάση την εφαρμογή της συγκεκριμένης ρήτρας, η διοίκηση του ΕΤΕΑ πραγματοποίησε οριζόντιες περικοπές σε όλους τους συνταξιούχους του Ταμείου, κατά 5,2%, πριν από ένα χρόνο. 

  Συνεπώς, είναι πιθανό σε δεύτερο επίπεδο, ακόμα και αυτές οι περικοπές να αρθούν, αν και κάτι τέτοιο δεν αναφέρεται ρητά στην εν λόγω απόφαση.

πηγή: www.dikaiologitika.gr

Μηνιαίο Δελτίο Εκτέλεσης Προϋπολογισμού (ΑΠΡ 2015)


πηγή:eaas.gr,

Τετάρτη 10 Ιουνίου 2015

ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι μειώσεις συντάξεων, στον ιδιωτικό τομέα, σε τράπεζες, σε ΔΕΚΟ και του ΕΤΕΑ (για τις επικουρικές)

Βόμβα από το ΣτΕ: Αντισυνταγματικές οι περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις μετά το 2012


Στα επίπεδα του 2012, προ των αντισυνταγματικών – κατά την κρίση τους- περικοπών του μνημονίου 2, θα πρέπει να επιστρέψουν οι συντάξεις κύριες και επικουρικές, σύμφωνα με 4 αποφάσεις των δικαστών της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας που δημοσιεύθηκαν σήμερα. Οι σχετικές προσφυγές έχουν γίνει από πρώην εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα, σε τράπεζες, σε ΔΕΚΟ και στρέφονται κατά του ΙΚΑ (για τις μειώσεις των κύριων συντάξεων) και του ΕΤΕΑ (για τις επικουρικές) και η αποφαση του δικαστηρίου ελήφθη με μικρή πλειοψηφία.
Ουσιαστικά οι αποφάσεις των ανώτατων δικαστών, που ελήφθησαν υπό την προεδρία του προέδρου του ΣτΕ Σωτήρη Ρίζου κατά την τελευταία διάσκεψη της Ολομέλειας την περασμένη εβδομάδα, προοιωνίζονται την επιστροφή των συντάξεων –κύριων και επικουρικών- στο ύψος που είχαν στα τέλη του 2012 και δίνουν ένα ισχυρό χαρτί στην κυβέρνηση ενόψει της διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς για να στηρίξουν την άρνησή της να παρέμβει εκ νέου στις συντάξεις.
Παράλληλα, το ΣτΕ δέχθηκε ότι η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος δημιουργεί προβλήματα καθώς δεν μπορεί να μην υπάρχει μέριμνα του κράτους για τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων, εκφράζοντας επι της ουσίας "ευχή" να μην ισχύσει αλλά δεν ζητεί ρητά την κατάργησή της.
"Όχι" αναδρομικά
Οι δικαστές όμως εκτίμησαν πως ναι μεν πρέπει να επιστρέψουν σε αυτά τα επίπεδα οι συντάξεις αλλά  δεδομένης της μεγάλης οικονομικής κρίσης και των προβλημάτων της χώρας δεν μπορεί η κρίση περί αντισυνταγματικότητας να έχει αναδρομική ισχύ. Κάτι τέτοιο θα επιβάρυνε υπέρμετρα τον κρατικό προϋπολογισμό δεδομένου ότι το κόστος της απόφασης, χωρίς την αναδρομική εφαρμογή της υπολογίζεται στα 3 δις ευρώ. Δηλαδή αναδρομικά δε θα δοθούν παρά μόνο σε εκείνους που προσέφυγαν είτε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, είτε στα Διοικητικά Δικαστήρια. Για τους υπόλοιπους 800.000 συνταξιούχους, θα πρέπει με την καθαρογραφή της απόφασης να γυρίσουν στα ποσά των συντάξεων που λάμβαναν πριν από την εφαρμογή του νόμου, δηλαδή να δουν αυξήσεις που φθάνουν ακόμη και το 15%.
Οι δικαστές θεωρούν πως οι αλλεπάλληλες μειώσεις που ισοπεδώνουν τις συντάξεις και επιβλήθηκαν με το νόμο 4093/2012 έχουν επιδεινώσει δραματικά το βιοτικό επίπεδο των συνταξιούχων, παραβιάζοντας θεμελιώδεις συνταγματικές διατάξεις.
Το σκεπτικό
Οι αποφάσεις (2287- 2290/2015) θεωρούν πως για τη μείωση των συντάξεων δεν υπήρξε "ειδική και εμπεριστατωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη, από την οποία να προκύπτει αφ΄  ενός μεν ότι τα συγκεκριμένα μέτρα (σ.σ.: περικοπή συντάξεων) είναι πράγματι πρόσφορα αλλά και αναγκαία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της βιωσιμότητας των φορέων κοινωνικής ασφάλισης εν όψει των παραγόντων που το προκάλεσαν, έτσι ώστε η λήψη των μέτρων αυτών να είναι σύμφωνη με τις συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη, αφ΄  ετέρου δε ότι οι επιπτώσεις από τα μέτρα αυτά στο βιοτικό επίπεδο των πληττομένων προσώπων, συνδυαζόμενες με άλλα τυχόν ληφθέντα μέτρα (φορολογικά κ.ά.), αλλά και με το σύνολο των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της δεδομένης συγκυρίας, δεν έχουν αθροιστικά   αποτέλεσμα τέτοιο που να οδηγεί σε ανεπίτρεπτη, παραβίαση του πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος σε κοινωνική ασφάλιση".
Αναφέρεται ακόμα πως "δεν μπορεί να παραβιάζει αυτό που αποτελεί τον συνταγματικό πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος, δηλαδή τη χορήγηση στο συνταξιούχο παροχών τέτοιων που να του επιτρέπουν να διαβιώνει, με αξιοπρέπεια, εξασφαλίζονται τους όρους όχι μόνο της φυσικής του  υποστάσεως (διατροφή, ένδυση, στέγαση, βασικά οικιακά αγαθά, θέρμανση, υγιεινή και ιατρική περίθαλψη όλων των βαθμίδων) αλλά και της συμμετοχής του στην κοινωνική ζωή με τρόπο που δεν αφίσταται πάντως, ουσιωδώς από τις αντίστοιχες  συνθήκες του εργασιακού βίου".
Το ΥΠΟΙΚ θα τοποθετηθεί μετά την καθαρογραφή της απόφασης
Το υπουργείο Οικονομικών περιμένει πρώτα να καθαρογραφεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις συντάξεις και μετά να τοποθετηθεί επισήμως σημειώνουν αρμόδιες πηγές.
Ωστόσο όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές οι αποφάσεις των Δικαστηρίων είναι σεβαστές λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά δεδομένα.
πηγή:capital.gr

Ημερίδα με θέμα το ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ
















Φέρεται σε γνώση των μελών της Ε.Α.Α.Σ ότι η Ένωση προτίθεται περί τον μήνα Σεπτέμβριο, να οργανώσει / συνδιοργανώσει και πως αυτό επηρεάζει τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία,στελέχη των Ε.Δ.και Σ.Α. 

Προς τούτο παρακαλούμε όπως μέχρι το τέλος Ιουν.2015 να έχουν περιέλθει εγγράφως στην Γραμματεία της Ε.Α.Α.Σ τυχόν προτάσεις, ενέργειες, ιδέες, που θα συμβάλλουν στην επιτυχία της ημερίδας. 

Προτάσεις μείζονος σημασίας να παρουσιαστούν από τους ιδίους τους συγγραφείς/προτείνοντες. 

Εκ της Ε.Α.Α.Σ.

Τρίτη 9 Ιουνίου 2015

Η δύναμη ενός ενημερωμένου κοινού




Ο πρώην αναλυτής της CIA και της NSA Έντουαρντ Σνόουντεν



Το τέλος της μαζικής παρακολούθησης των ιδιωτικών τηλεφωνικών κλήσεων με βάση τον Πατριωτικό Νόμο (Patriot Act) των ΗΠΑ είναι μια ιστορική νίκη για τα δικαιώματα κάθε πολίτη αναφέρει ο Εντουαρντ Σνόουντεν | EPA/ Photo courtesy of The Guardian




Μέσω της Διεθνούς Αμνηστίας η «Εφημερίδα των Συντακτών» εξασφάλισε και δημοσιεύει σήμερα κατ' αποκλειστικότητα στην Ελλάδα ένα άρθρο γνώμης του Εντουαρντ Σνόουντεν, του 32χρονου Αμερικανού πρώην αναλυτή της CIA και της NSA, ο οποίος αποκάλυψε τον Ιούνιο του 2013 αυτά που οι περισσότεροι υποψιαζόμασταν, αλλά δεν είχαμε τα στοιχεία να τα αποδείξουμε: τις οργουελικές διαστάσεις των προγραμμάτων μαζικής παρακολούθησης και «φακελώματος» εκατομμυρίων απλών πολιτών από τις μυστικές υπηρεσίες των Ηνωμένων Πολιτειών και τις αντίστοιχες υπηρεσίες κατασκοπίας σε χώρες όλου του πλανήτη. Ο Σνόουντεν καταζητείται από τις αμερικανικές αρχές, ζώντας εδώ και δύο χρόνια αυτοεξόριστος στη Ρωσία που του έχει χορηγήσει άσυλο.
Το άρθρο του, με αφορμή τις τελευταίες εξελίξεις στο μείζον θέμα της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων στις ΗΠΑ, γράφτηκε για την εφημερίδα «New York Times», η οποία το δημοσιεύει στο σημερινό της φύλλο. Εκτός από την «Εφ.Συν.» δημοσιεύεται ταυτόχρονα και σε άλλα έντυπα και μεγάλα ΜΜΕ ανά τον κόσμο, όπως στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Δανία κ.α. 

'Αρθρο του Εντουαρντ Σνόουντεν

Πριν από δύο χρόνια σαν σήμερα, τρεις δημοσιογράφοι και εγώ εργαζόμασταν πυρετωδώς σε ένα δωμάτιο ξενοδοχείου του Χονγκ Κονγκ περιμένοντας να δούμε πώς θα αντιδρούσε ο κόσμος στην αποκάλυψη ότι η Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας (NSA) κατέγραφε σε αρχεία σχεδόν κάθε τηλεφωνική κλήση στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Τις μέρες που ακολούθησαν εκείνοι οι δημοσιογράφοι και άλλοι δημοσιοποίησαν έγγραφα, τα οποία αποκάλυπταν ότι δημοκρατικές κυβερνήσεις παρακολουθούσαν τις ιδιωτικές δραστηριότητες απλών πολιτών που δεν είχαν κάνει τίποτα κακό.
Εντός ολίγων ημερών η κυβέρνηση των ΗΠΑ αντέδρασε με την απαγγελία κατηγοριών εναντίον μου με βάση νόμους κατά της κατασκοπίας από την εποχή του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Οι δημοσιογράφοι ενημερώθηκαν από δικηγόρους πως κινδύνευαν με σύλληψη ή παραπομπή σε δίκη, αν επέστρεφαν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Πολιτικοί έσπευσαν να καταδικάσουν τις προσπάθειές μας ως αντιαμερικανικές, ακόμα και προδοτικές.
Ιδιωτικά υπήρξαν στιγμές που ανησύχησα ότι ενδεχομένως είχαμε διακινδυνεύσει τις προνομιούχες ζωές μας για το τίποτε – πως το κοινό θα αντιδρούσε με αδιαφορία ή κυνισμό στις αποκαλύψεις.
Ποτέ δεν χάρηκα περισσότερο που είχα κάνει τόσο πολύ λάθος.
Δύο χρόνια αργότερα, η διαφορά είναι πρόδηλη. Μέσα σε μόνο ένα μήνα το επιθετικό πρόγραμμα παρακολουθήσεων της NSA κηρύχθηκε παράνομο από τα δικαστήρια και καταγγέλθηκε από το Κογκρέσο.
Επειτα από έρευνα του Λευκού Οίκου, που κατέληξε πως αυτό το πρόγραμμα δεν είχε αποτρέψει ούτε μία τρομοκρατική ενέργεια, ακόμα και ο πρόεδρος, ο οποίος κάποια στιγμή υπερασπίστηκε την ορθότητά του και επέκρινε την αποκάλυψή του, έχει τώρα δώσει εντολή για τον τερματισμό του.
Αυτή είναι η δύναμη ενός ενημερωμένου κοινού.
Το τέλος της μαζικής παρακολούθησης των ιδιωτικών τηλεφωνικών κλήσεων με βάση τον Πατριωτικό Νόμο (Patriot Act) των ΗΠΑ είναι μια ιστορική νίκη για τα δικαιώματα κάθε πολίτη, αποτελεί όμως μόνο την τελευταία συνέπεια μιας αλλαγής στην παγκόσμια συνειδητοποίηση.
Από το 2013 θεσμοί ανά την Ευρώπη έχουν κρίνει παράνομους παρόμοιους νόμους και πρακτικές και έχουν επιβάλει νέους περιορισμούς σε [παρεμφερείς] μελλοντικές δραστηριότητες.
Τα Ηνωμένα Εθνη κήρυξαν τη μαζική παρακολούθηση ως μια αδιαμφισβήτητη παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Στη Λατινική Αμερική οι προσπάθειες πολιτών της Βραζιλίας οδήγησαν στον Marco Civil, τον πρώτο Νόμο Δικαιωμάτων για χρήστες του Διαδικτύου.
Αναγνωρίζοντας τον κρίσιμο ρόλο ενός ενημερωμένου κοινού στην επανόρθωση των καταχρήσεων μιας κυβέρνησης, το Συμβούλιο της Ευρώπης ζήτησε τη θέσπιση νέας νομοθεσίας που θα αποτρέπει τη δίωξη όσων αποκαλύπτουν ευαίσθητες πληροφορίες (whistleblowers).
Πέρα από τα όρια του νόμου, η πρόοδος επήλθε ακόμα πιο γρήγορα.
Επιστήμονες τεχνολογίας έχουν εργαστεί ακούραστα για να επανασχεδιάσουν την ασφάλεια των συσκευών που μας περιβάλλουν, μαζί και τον κώδικα του ίδιου του Διαδικτύου.
Κρυφές ατέλειες σε κρίσιμες υποδομές, που αξιοποιήθηκαν από κυβερνήσεις για να διευκολύνουν τη μαζική παρακολούθηση, έχουν εντοπιστεί και διορθωθεί.
Βασικές τεχνικές δικλίδες ασφαλείας, όπως η κρυπτογράφηση -πάλαι ποτέ θεωρούμενη ως απόκρυφη και περιττή-, ενεργοποιούνται τώρα αυτόματα στα προϊόντα πρωτοπόρων εταιρειών όπως η Apple, διασφαλίζοντας πως ακόμα κι αν το τηλέφωνό σας κλαπεί, η ιδιωτική σας ζωή παραμένει ιδιωτική.
Τέτοιες δομικές τεχνολογικές αλλαγές μπορούν να εξασφαλίσουν την προστασία της ιδιωτικότητας πέρα από σύνορα προφυλάσσοντας τους απλούς πολίτες από την αυθαίρετη ψήφιση νόμων κατά της ιδιωτικότητας, όπως αυτοί που επιβάλλονται τώρα στη Ρωσία.
Παρότι έχουμε διανύσει έναν μακρύ δρόμο, το δικαίωμα στην ιδιωτικότητα -το θεμέλιο των ελευθεριών που κατοχυρώνει η Χάρτα Δικαιωμάτων (Bill of Rights) των ΗΠΑ- εξακολουθεί να απειλείται από άλλα προγράμματα και αρχές.
Ορισμένες από τις δημοφιλέστερες διαδικτυακές υπηρεσίες έχουν καταχωριστεί ως εταίροι στα προγράμματα μαζικής παρακολούθησης της NSA, ενώ εταιρείες τεχνολογίας πιέζονται από κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο να εργαστούν εναντίον των πελατών τους αντί υπέρ τους.
Δισεκατομμύρια κλήσεις και αρχεία για τη γεωγραφική θέση κινητών τηλεφώνων συνεχίζουν να υποκλέπτονται από άλλες υπηρεσίες, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ενοχή ή η αθωότητα όσων πλήττονται.
Εχουμε μάθει ότι η κυβέρνησή μας αποδυναμώνει σκόπιμα τη στοιχειώδη ασφάλεια του Διαδικτύου με «παραθυράκια» που μετατρέπουν ιδιωτικές ζωές σε ανοιχτά βιβλία.
Τα μεταδεδομένα (metadata), που αποκαλύπτουν τις προσωπικές συναναστροφές και τα ενδιαφέροντα απλών χρηστών του Διαδικτύου, υποκλέπτονται ακόμα και παρακολουθούνται σε κλίμακα πρωτοφανή στην Ιστορία: καθώς εσείς διαβάζετε αυτό το κείμενο, η κυβέρνηση των ΗΠΑ σάς καταγράφει.
Εκτός Ηνωμένων Πολιτειών, αρχικατάσκοποι στην Αυστραλία, τον Καναδά και τη Γαλλία έχουν εκμεταλλευτεί πρόσφατες τραγωδίες επιδιώκοντας νέες παρεμβατικές εξουσίες, παρά τις συντριπτικές αποδείξεις πως τέτοιες εξουσίες δεν θα είχαν αποτρέψει επιθέσεις.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον πρόσφατα αναρωτήθηκε: «Θέλουμε να επιτρέψουμε ένα μέσο επικοινωνίας μεταξύ ανθρώπων, το οποίο δεν μπορούμε να διαβάσουμε;»
Γρήγορα βρήκε την απάντηση, διακηρύσσοντας πως «για πολύ καιρό υπήρξαμε μια παθητικά ανεκτική κοινωνία, λέγοντας στους πολίτες μας: όσο υπακούτε στους νόμους, θα σας αφήνουμε ήσυχους».
Στο γύρισμα της χιλιετίας λίγοι φαντάζονταν ότι πολίτες αναπτυγμένων δημοκρατιών θα αναγκάζονταν σύντομα να υπερασπιστούν την έννοια της ανοιχτής κοινωνίας απέναντι στους ίδιους τους ηγέτες τους.
Κι όμως η ισορροπία δυνάμεων αρχίζει να αλλάζει. Ζούμε την ανάδυση μιας μετα-τρομοκρατικής γενιάς, η οποία απορρίπτει μια κοσμοθεωρία που καθορίζεται από μια μοναδική τραγωδία.
Για πρώτη φορά μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου βλέπουμε το περίγραμμα ενός νέου πολιτικού λόγου, που απομακρύνεται από την αντίδραση και τον φόβο και ευνοεί την αποφασιστικότητα και τη λογική.
Με κάθε δικαστική νίκη, με κάθε αλλαγή στη νομοθεσία, αποδεικνύουμε πως τα γεγονότα είναι πιο πειστικά από τον φόβο.
Και ως κοινωνία ανακαλύπτουμε ξανά πως η αξία ενός δικαιώματος δεν βρίσκεται σε αυτό που κρύβει, αλλά σε αυτό που προστατεύει.
* Αμερικανός πρώην αναλυτής της CIA και της NSA, καταζητούμενος από τις ΗΠΑ, αυτοεξόριστος στη Ρωσία
Το πρωτότυπο κείμενο στα αγγλικά μπορείτε να το διαβάσετε ΕΔΩ.


Επιμέλεια - Μετάφραση: Βίκυ Καπετανοπούλου
πηγή:efsyn.gr

Εθνικοί κίνδυνοι ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης και αστάθειας



Αποτέλεσμα εικόνας για φωτο ελλαδας με τη σημαιαΑποτέλεσμα εικόνας για φωτο ελλαδας με τη σημαια




ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ, ΕΚΛΟΓΕΣ, ΕΑΑΣ ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΔΑΝΙΑ,viografiko, ypopsifiou proedrou, ekloges, eaas ypostratigou evangelou dania


Γράφει ο ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ν. ΔΑΝΙΑΣ
Υποστράτηγος ε.α. Πρόεδρος ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ

Εχουν παρέλθει πάνω από πέντε έτη κατά τα οποία η Ελληνική οικονομία αντιμετωπίζει σο βαρά προβλήματα χαρακτηριζόμενη από συνεχή ύφεση, αστάθεια και αβεβαιότητα, με την ανεργία να καλπάζει και την φτωχοποίηση να αγκαλιάζει όλο και περισσότερους συμπολίτες μας. 

Τον Μάιο του 2010 υπογράφηκε Μνημόνιο με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, ώστε να καλυφθεί η δανειακή ανάγκη της χώρας. Τα μέτρα, τα οποία επεβλήθησαν από την υπόψη σύμβαση, δεν απέ- δωσαν για την έξοδο από την κρίση και τον τερματισμό της οικονομικής αστάθειας. Πέραν δε των δυσμενών επιδράσεων στην πραγματική οικονομία και των δυσβάσταχτων βαρών στους πολίτες, εύλογο είναι να δημιουργούνται φόβοι ότι ελλοχεύουν και κίνδυνοι για την Εθνική Ασφάλεια και δεν είναι λίγες οι φωνές και οι γραφίδες, που έχουν εκφρασθεί ανάλογα.

 Από την Παγκόσμια Ιστορία ευκρινές το συμπέρασμα ότι, η οικονομική αστάθεια και κρίση, καθιστά μία χώρα δέσμια των οικονομικών της προβλημάτων για κατάλληλη προετοιμασία προς αντιμετώπιση των εθνικών της κινδύνων, ενώ οι δυνητικοί της αντίπαλοι τελειοποιούν τις τεχνικές τους, εστιάζοντας στον περιορισμό των δυνατοτήτων της. Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να ανα- φερθεί ότι οι διαστάσεις της ισχύος, η οποία προστατεύει την Ασφάλεια ενός Κράτους διακρίνονται σε Οικονομική, Κοινωνική - Δημογραφική, Πολιτική, Πολιτισμική και Αμυντική. Είναι δε αυτονόητο ότι στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο διεθνές και ιδιαίτερα περιφερειακό μας περιβάλλον ισορροπιών, όσο μειώνονται οι διαστάσεις ισχύος μιας χώρας, τόσο περισσότερο ευάλωτη καθίσταται.

 Εν πρώτοις, σε ό,τι αφορά την οικονομική διάσταση της ισχύος της χώρας μας, η αστάθεια, πέραν της εκροής τεραστίων κεφαλαίων, τα οποία δύσκολα θα επιστρέ ψουν, συνετέλεσε δραματικά στη μείωση της ανταγωνιστικότητας και των επενδύσεων, ενώ το κλείσιμο πληθώρας επιχειρήσεων και η πτώση της πρωτογενούς παραγωγής, εκτός των άλλων, καταρρακώνουν και την εγχώρια αγορά παγιώνοντας ανάλογη ψυχολογία. Επιπρόσθετα, η κρίση στην οικονομία συντελεί στην μη ολοκλήρωση του απαιτουμένου βαθμού Περιφερειακής Αναπτύξεως και εφαρμογής καταλλήλου Δημογραφικής Πολιτικής στις ακριτικές περιοχές της χώρας καθώς και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου. 

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημάνουμε την δημογραφική ισχύ της Τουρκίας, τόσο από απόψεως πληθυσμού όσο και του μέσου όρου νεαρών ηλικιών. Ακολουθούν οι κίνδυνοι από τη δημογραφική ύφεση και τη γήρανση του Eλληνικού λαού, ενώ η έξοδος χιλιάδων νέων μας με πτυχία και δεξιότητες προς εύρεση εργασίας στο εξωτερικό, με παράλληλη την είσοδο αντιστοίχου αριθμού εκπατρισμένων και ανειδίκευτων ατόμων, στα πλαίσια του πανευρωπαϊκού φαινομένου της ανεξέλεγκτης παράνομης μετανάστευσης, στην ουσία είναι ότι πλέον επικίνδυνο μπορούσε να συμβεί.

 H δημιουργία, επιπρόσθετα, παραλλήλων κοινωνιών (γκετοποίηση), θα έχει ως σνέπεια τη διάρρηξη του κοινωνικού ιστού, την ανατροπή συγκεκριμένων, όσο και κρισίμων για την Εθνική Ασφάλεια δημογραφικών ισορροπιών και την εμφάνιση μακροπρόθεσμα, εσωτερικών εθνοπολιτισμικών διενέξεων.
Η πιθανότητα αυτή αυξάνεται από την ταχέως μεταβαλλόμενη γεωστρατηγικώς και γεωπολιτικώς περιοχή της Ευρύτερης Μέσης Ανατολής και της γεωγραφικής θέσεως της χώρας μας.

Οι κοινωνικής και κοινωνικο-οικονομικής φύσεως κίνδυνοι μπορούν να έχουν δυσμενείς επιδράσεις στη Παιδεία , στη κοινή αντίληψη εθνικού οφέλους και ζημίας και συνεπώς να προκαλέσουν αφενός βαθεία κρίση των εθνικών αντιλήψεων περί Ασφαλείας και Άμυνας και αφετέρου περαιτέρω κατάπτωση του πολιτικού μας συστήματος . Η οικονομική αστάθεια καθιστά επίσης τη χώρα αδύναμη να αντιμετωπίσει και τους περιβαλλοντικούς κινδύνους (πχ λειψυδρία- ρύπανση του περιβάλλοντος, ερημοποίηση περιοχών), καθώς και να αποφύγει την ενεργειακή εξάρτηση. 

Σε ό,τι αφορά την ευρωπαϊκή μας ολοκλήρωση, την εξωτερική πολιτική και ιδιαί- τερα την οικονομική διπλωματία και την ανάδειξη της χώρας ως σταθεροποιητικού και ηγετικού παράγοντα στα Βαλκάνια, εύλογο είναι ότι, η οικονομική αστάθεια της στερεί αρκετές δυνατότητες, ως προς τα παραπάνω, κατάσταση την οποία πιθανόν θα εκμεταλλευτούν άλλοι, για τη διείσδυση στη περιοχή εις βάρος μας . 

Τέλος, σχετικά με την αμιγώς αμυντική μας ισχύ, σημειώνεται ότι παρά τις κατα- βαλλόμενες από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία προσπάθειες, εύλογες είναι οι ανησυχίες για τους κινδύνους, που αναπτύσσονται, λόγω της οικονομικής αστάθειας, υπό το πρίσμα μάλιστα του σημαντικού μεγέθους, της διάταξης και των δυνατοτήτων, των Ενόπλων Δυνάμεων της εξ ανατολών γείτονος χώρας. 

Κλείνοντας, θα ήταν μεγάλη παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι, ο μεγαλύτερος κίνδυνος λόγω της οικονομικής αστάθειας και κρίσης από ό,τι διδάσκει και η νεώτερη Ιστορία μας, η οποία βρίθει χαμένων Πατρίδων και ευκαιριών, είναι η πολυδιάσπαση των πολιτικών μας δυνάμεων, οι εσωτερικές αντιπαλότητες και η έλλειψη της ελαχίστης συναίνεσης και εθνικής συνεννόησης για τα αυτονόητα. 

Ευχή μας να σταθούμε αντάξιοι των περιστάσεων στηριζόμενοι και στα όποια πλεονεκτήματα διαθέτει η χώρα και προπαντός στην γεωπολιτική - γεωστρατηγική μας θέση, με αντικειμενική αντίληψη των ευθυνών μας αλλά και των ευθυνών των μεγάλων εταίρων μας, για την διαμορφωθείσα οικονομική κρίση και αστάθεια στη χώρα.

Και μην ξεχνάμε ότι, ο Ελληνισμός κάποιες φορές, άγγιξε τα όρια της εξαφάνισης και αναστήθηκε εκ της τέφρας, προβάλλοντας αντίσταση μέχρις εσχάτων

πηγή:eaas.gr

Ε.Α.Α.Σ. : Παραθερισμός Τέκνων Αποστράτων Στελεχών


ΕΝΩΣΗ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Χαριλάου Τρικούπη 18, 106 79,  Αθήνα
Τηλ.:  210 36 33 797  -  Τηλεομοιότυπο.:  210 362 14 10
Ιστοσελίδα: www.eaas.gr  E-mail: eaasgr@gmail.com
Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Αρ. Πρωτ.: 04/2015
Αθήνα, 4 Ιουνίου 2015
   Φέρεται σε γνώση των μελών της Ε.Α.Α.Σ. ότι για το έτος 2015 θα λειτουργήσουν Θερινοί Παιδικοί Σταθμοί ως Παιδικές Κατασκηνώσεις στις Κεχριές Κορινθίας και στο ΚΑΑΥ Ν. Φώκαιας, δυναμικότητας 150 παιδιών ανά περίοδο (10 θέσεις για το ε.α. Στρατιωτικό Προσωπικό) σε παραθεριστικές περιόδους διάρκειας 12 ημερών, όπως παρακάτω:
   Λοιπές πληροφορίες από τη Γραμματεία της Ε.Α.Α.Σ. [Τηλ.: 2103633797  (εσωτ. 14  ή 15)].
    Υποβολή αιτήσεων έως 12 Ιουνίου 2015.  (Δείτε παρακάτω)
   Σημείωση: Απαραίτητα Δικαιολογητικά που είχαν απαιτηθεί για τις Παιδικές Κατασκηνώσεις 2014.