Παρασκευή 27 Μαρτίου 2015

Τα "τραγούδια των εχθρών"!




Image


Τα "τραγούδια των εχθρών"! Οι Τούρκοι λένε για "γκιαούρηδες" και οι Σκοπιανοί θέλουν τη Θεσσαλονίκη


Η συζήτηση έχει γίνει πολλές φορές. Αλλά συμπέρασμα δεν έχει βγει. Τα συνθήματα με τα οποία εκπαιδεύονται τμήματα των Ειδικών Δυνάμεων από κάποιους θεωρούνται απαραίτητα για το ηθικό και για κάποιους άλλους “εθνικιστικά” και “μισαλλόδοξα”. Νομίζουμε ότι αυτά τα δύο…στρατόπεδα δεν θα μπορέσουν ποτέ να βρουν σημείο επαφής. Ακόμη και ο σημερινός ΥΦΕΘΑ Νίκος Τόσκας όπως θα διαβάσετε, ενώ ως στρατιωτικός έβαζε τους στρατιώτες του να φωνάζουν τέτοια συνθήματα στον Έβρο, αργότερα ως πολίτης άρχισε να προβληματίζεται.

Η αλήθεια όμως που κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει είναι μία. Τέτοιου είδους συνθήματα και “τραγούδια” έχουν όλοι οι στρατοί του κόσμου. Και μ΄αυτά εκπαιδεύουν τις Ειδικές Δυνάμεις τους. Το τι … “τραγουδάνε” για τους Έλληνες οι “γείτονες”; Και δεν εννοούμε μόνο τους Τούρκους, αλλά και τους Σκοπιανούς ,Αλβανούς και Βούλγαρους. 

Διαβάστε λοιπόν:Οι “σύμμαχοι” στο NATO Τούρκοι λοιπόν έχουν “τραγουδάκι” που λέει:

“Εφόσον υπάρχει στο κόσμο ο πρόστυχος ο Έλληνας, μα τον Αλλάχ δεν μου φεύγει αυτό το μίσος”,
ξεκινά το τραγούδι των Τούρκων κομάντος. Τραγούδι που κάθε στίχος του, κάθε λέξη του ξεχειλίζει από μίσος“Όσο στέκομαι και τον βλέπω απέναντί μου σαν σκυλί , μα τον Αλλάχ δεν μου φεύγει αυτό το μίσος.

1000 κεφάλια γκιαούρηδες δεν μπορούν να ξεπλύνουν αυτό το μίσος”, λένε με βροντερή φωνή οι Τούρκοι. 

Γιατί τόσο μίσος; Η επόμενη στροφή του απάνθρωπου άσματος εξηγεί:
“Μοναδικός μου σκοπός είναι η εκδίκηση. Όταν έρθει η ώρα μου για το πεδίο της μάχης σε μια μέρα θα σφάξω 1000 γκιαούρηδες. Μα τον Αλλάχ, δεν μου φεύγει αυτό το μίσος”.
Μέχρι το τέλος του τραγουδιού, τα ελληνικά κεφάλια που πέφτουν , όλο και αυξάνονται και όχι μόνο αυτά. Ότι μπορεί να ξεριζωθεί από ένα Έλληνα, οι Τούρκοι το ξεριζώνουν , τραγουδιστά.

“1000 κεφάλια από γκιαούρηδες δεν μπορούν να ξεπλύνουν αυτό το μίσος. Να έλιωνα με πέτρες τα κεφάλια 30.000 απ΄ αυτούς. Να ξερίζωνα με τανάλια τα δόντια 10.000 απ΄ αυτούς. Να πετούσα 100.000 πτώματα απ΄ αυτούς στο ποτάμι”.

Εκτός από τους Τούρκους και οι υπόλοιποι γείτονές μας μας …μνημονεύουν κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής τους εκπαίδευσης. Βούλγαροι και Σκοπιανοί, έχουν σαν βασικό θέμα για τα δικά τους πολεμικά τραγούδια, τη Θεσσαλονίκη, η οποία πιστεύουν ότι δικαιωματικά τους ανήκει. “Ας μας Σολούν μαρς”, τραγουδούν, που σημαίνει “εμπρός για τη Θεσσαλονίκη”. Όσο για τους Αλβανούς; Αυτοί χρησιμοποιούν τα τραγούδια των Τούρκων εκπαιδευτών τους, οι οποίοι τα τελευταία χρόνια έχουν αναλάβει την εκπαίδευση και την οργάνωση του στρατού των Τιράνων.

Αναγκαίο “κακό”, λοιπόν τα “άσματα μίσους”; Ναι λένε όσοι πέρασαν την εκπαίδευση Ειδικών Δυνάμεων,που τα θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της .


Ο ΥΦΕΘΑ πια και υποστράτηγος ε.α  Νίκος Τόσκας είχε δηλώσει στην εφημερίδα ΝΕΑ:

«Τα συνθήματα χρησιμοποιούνται τους περισσότερες φορές συνειδητά για την ανύψωση του ηθικού των στρατιωτών και ειδικότερα στους καταδρομείς αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας που διαμορφώνεται στο σώμα».  Ο ίδιος παραδέχεται πως όταν ήταν Διοικητής Στρατιωτικής Μονάδας στον Έβρο προέτρεπε τους στρατιώτες του να τραγουδούν παρόμοιους «ύμνους».  Και συνεχίζει «Τώρα που το σκέφτομαι καλύτερα, ταλαντεύομαι αν έκανα τότε τη σωστή επιλογή»!

Απέναντι του βρίσκεται  ο πρώην καταδρομέας και εκπαιδευτής αλεξιπτωτιστών Θανάσης Μπάφας:


«Μηνύματα μισαλλοδοξίας δεν έχουν πλέον θέση στον Στρατό».  Αποκαλύπτει πως σχετική απόφαση για την εξάλειψη συνθημάτων εις βάρος Τούρκων, Αλβανών και άλλων εθνοτήτων έχει εκδοθεί εδώ και χρόνια από το Γενικό Επιτελείο Στρατού. «Όποιος Διοικητής παραβεί την εντολή έρχεται αντιμέτωπος με πειθαρχική δίωξη» σημειώνει ο κ. Μπάφας.

πηγή:ΟnAlert.gr

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΤΡΩΝ ΝΕΡΟΥ






ΤΕΚΝΟ   ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥ



ΕΜΠΟΡΙΟ ΦΙΛΤΡΩΝ ΝΕΡΟΥ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ


Μάνθου Λαμπρινή 
Γριμπόβου 23
τηλ. 2681 550331 κιν. 6936641903
facebook: https://www.facebook.com/pages/Ecoζην


10% έκπτωση για την αγορά φίλτρων νερού στους ε.ε και ε.α. Στρατιωτικούς.



Αποτέλεσμα εικόνας για ecozhn

Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

Ξεχώρισαν οι φωνές των Ικάρων και τα συνθήματα των Βατραχανθρώπων (ΒΙΝΤΕΟ)



hqdefault
Με πάθος και δυνατή φωνή οι Ίκαροι ξεχώρισαν στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου, φωνάζοντας συνθήματα για τη Μακεδονία.

myk_cyprus6
Με φωνές και συνθήματα αψηφώντας τη βροχή παρέλασε η και Ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών.

πηγή:crashonline.gr

ΣτΕ: Νόμιμη η κατάργηση του Δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα στους συνταξιούχους


ΣτΕ: Νόμιμη η κατάργηση του Δώρου Χριστουγέννων και Πάσχα στους συνταξιούχους


Το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε κατά πλειοψηφία, με τις υπ΄ αριθμ. 1031-1035/2015 αποφάσεις του, ότι είναι συνταγματικές και σύμφωνες με τη διεθνή και ευρωπαϊκή νομοθεσία οι περικοπές των επιδομάτων (δώρων) Χριστουγέννων και Πάσχα, όπως και του επιδόματος θερινής αδείας των συνταξιούχων των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης (εκτός του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων) και απέρριψε προσφυγές Συλλόγων Συνταξιούχων.
Στο ΣτΕ κατά των περικοπών των επιδομάτων, που έγιναν με νομοθετικά μέτρα (Ν. 3845/2010, κ.λπ.) και με αποφάσεις του υπουργού Οικονομικών και Εργασίας του 2010, προσέφυγαν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συνταξιούχων ΔΕΗ, το Πανελλήνιο Σωματείο Συνταξιούχων Εργατοϋπαλλήλων Εταιρειών Πετρελαίου και Υγραερίου, ο Σύλλογος Συνταξιούχων Αγροτικής Ανάπτυξης, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, το Σωματείο Συνταξιούχων ΗΣΑΠ, καθώς και ατομικά συνταξιούχοι.
Οι προσφεύγοντες υποστήριζαν ότι οι περικοπές των επιδομάτων των συνταξιούχων είναι αντισυνταγματικές και αντίθετες στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), αλλά και σε διεθνείς συμβάσεις.
Το ΣτΕ απέρριψε όλες τις προσφυγές των συνταξιούχων κρίνοντας ότι οι περικοπές των επιδομάτων έγιναν στο πλαίσιο σειράς νομοθετικών μέτρων λιτότητας που απέβλεπαν στον περιορισμό των δαπανών της γενικής κυβέρνησης. Επίσης, έκρινε ότι οι επίμαχες περικοπές «δεν αντίκειται στα άρθρα 22 του Συντάγματος και 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, ούτε στην κατοχυρωμένη από το άρθρο 22 του Συντάγματος αρχή της αναλογικότητας», αλλά ούτε είναι αντίθετες στην Διεθνή Σύμβαση «περί του Ευρωπαϊκού Κώδικος Κοινωνικής Ασφαλείας».
Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος του Α΄ Τμήματος του ΣτΕ Νικόλαος Σακελλαρίου μειοψήφησε σε όλες τις περιπτώσεις και υποστήριξε ότι οι περικοπές των επιδομάτων των συνταξιούχων είναι αντίθετες στην ΕΣΔΑ και το Σύνταγμα.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ





   Με λαμπρότητα και βυζαντινή μεγαλοπρέπεια πραγματοποιήθηκε η εορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου  και η  Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου 1821.
   Ο εορτασμός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου πραγματοποιήθηκε στον Βυζαντινό Ναό της Παρηγορήτριας, παρουσία πλήθους πιστών.
  Στη συνέχεια τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Δημητρίου ,η Δοξολογία για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, παρουσία των όλων των πολιτικών αρχών του τόπου,των Δκτων του ΚΕΝ Άρτας,της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, καθώς και οι πρόεδροι των παραρτημάτων Ενώσεων αποστράτων Αξκών Στρατού, Αστυνομίας και Εφέδρων με αντιπροσωπεία συναδέλφων. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε η Καθηγήτρια Θεολογίας Κα. Θέκλα Σακκά. 
 Μετά την επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο των πεσόντων ηρώων ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο μνημείο των πεσόντων ηρώων και η μαθητική και Στρατιωτική παρέλαση, την οποία παρακολούθησε τεράστιο πλήθος λαού, παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες.




Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

1821: Μια φήμη που μετετράπη σε ευφυές στρατήγημα





1821 Οι Φράγκοι και ο καπετάν Φραγκιάς


Μια φήμη που μετετράπη σε ευφυές στρατήγημα


Ιωάννης Σ. Θεοδωράτος
Δημοσιογράφος – Αμυντικός αναλυτής
«Ιδού ότι, και μη θελούσης της χριστιανικής Ευρώπης, η Ελλάς ωφελείτο εκ του ονόματος της χριστιανικής Ευρώπης»,  Ιωάννης Φιλήμων.




Ο Κυριακούλης Μαυρομιχάλης
συνέβαλλε στην μετατροπή της
φήμης σε ευφυές στρατήγημα.
Ελαιογραφία. Εθνικό Ιστορικό
Μουσείο. ΦΩΤΟ: Περί Aλός
perialos.blogspot.gr

Στην αφετηρία της Ελληνικής Επαναστάσεως το 1821 συνέβη ένα παράξενο επεισόδιο, που έλαβε απρόβλεπτες διαστάσεις με ευεργετικά αποτελέσματα για την εξέλιξη της εθνεγερσίας στην Πελοπόννησο, τα πρώτα κρίσιμα εικοσιτετράωρα του αγώνα. Πρόκειται για το ελάχιστα γνωστό συμβάν με πρωταγωνιστή τον Μυκονιάτη καπετάν Φραγκιά Φαμέλη, του οποίου η παραφθορά του ονόματος δημιούργησε για βραχύ διάστημα τρόμο στους Οθωμανούς, καθώς συσχετίστηκε με την έλευση δυτικοευρωπαικών (φράγκικων) στρατευμάτων στο πλαίσιο σχεδίου ένοπλής επέμβασης υπέρ της Επαναστάσεως…
   Οι πρώτες ώρες μετά την κήρυξη του ξεσηκωμού των Ελλήνων στον Μοριά ενείχαν το στοιχείο του αιφνιδιασμού σε συνδυασμό με την εσκεμμένη πρόκληση κύματος πανικού στις πόλεις και τα χωριά στα οποία βρίσκονταν συγκεντρωμένοι οθωμανικοί πληθυσμοί (εξισλαμισμένοι Έλληνες, μουσουλμάνοι Αλβανοί και Τούρκοι). Η ηγεσία των επαναστατών στην Πελοπόννησο σχεδίασε διάφορους τρόπους εξουδετέρωσης των τοπικών φρουρών, υπολογίζοντας επίσης σοβαρά και την αντίσταση που πιθανόν να προέβαλλαν οι φίλα προσκείμενοι στην οθωμανική διοίκηση μουσουλμάνοι κάτοικοι. Σε αυτόν τον τομέα η διασπορά ψευδών ειδήσεων και η καλλιέργεια φημών περί επικείμενης στρατιωτικής απόβασης φιλελληνικών δυνάμεων στον Μοριά, θα συνέβαλλε αποφασιστικά στην ανύψωση του ηθικού των επαναστατών και στην καταβαράθρωση του αντιπάλου. Ο Παπαφλέσσας υπήρξε πρωτεργάτης και ενορχηστρωτής της φημολογίας περί αναμενόμενης άφιξης ισχυρής πεζικής δύναμης από το εξωτερικό, υποστηριζόμενης από πολεμικά πλοία. Ωστόσο ούτε η δημιουργική φαντασία του «μπουρλοτιέρη των ψυχών» θα μπορούσε να κατασκευάσει την αληθινή ιστορία που έλαβε πρωτοφανή διάσταση και υπήρξε αποτέλεσμα μιας τυχαίας ενθουσιώδους πράξεως.
  Στον κόλπο του Γυθείου έξω από το Μαραθονήσι[1]βρισκόταν αγκυροβολημένα έξι πλοία (τρία έφεραν τη σημαία των Ιονίων Νήσων και τρία ανήκαν σε Μανιάτες) μεταξύ των οποίων το πλοίο του Μυκονιάτη καπετάνιου Φραγκιά Φαμέλη (με σημαία των ιονίων Νήσων) [2], ο οποίος ήταν παρατηρητής των όσων συνέβαιναν στην περιοχή. Στις 23 Μαρτίου με την έκρηξη της Επαναστάσεως στην ανατολική Μάνη, οι Γρηγοράκηδες [3] μετά από συνεννόηση με τον Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, ο οποίος ηγούμενος 400 περίπου ανδρών έφθασε στην περιοχή, ύψωσαν την σημαία της εθνεγερσίας στο Μαραθονήσι. Επόμενος αντικειμενικός σκοπός ήταν η κατάληψη του Μυστρά και της Μονεμβασιάς. Ωστόσο η περιοχή επιχειρήσεων παρουσίαζε πολλές δυσκολίες εξαιτίας της ύπαρξης συμπαγών μουσουλμανικών πληθυσμών σε στρατηγικά σημεία, τα οποία διέθεταν ενισχυμένη άμυνα από οχυρωμένους πύργους και κάστρα. Οι μουσουλμάνοι κάτοικοι της περιοχής ανέμεναν με αγωνία να πληροφορηθούν τι είχε συμβεί και αν κινδύνευε η ζωή τους[4], έως ότου έφθασαν τρομαγμένοι πρόσφυγες Βαρδουνιώτες (ή Μπαρδουνιώτες) [5] σπέρνοντας τον πανικό με την είδηση ότι: «οι επαναστάτες είχαν βοήθεια από τους Φράγκους!», αναγκάζοντάς τους να πάρουν το δρόμο ως πρόσφυγες. Σημειώνεται ότι οι Τούρκοι ειδικά εμπιστεύονταν την ασφάλειά τους στους πολύ πιο αξιόμαχους Βαρδουνιώτες και στις ισχυρές αμυντικές θέσεις που κρατούσαν, κάτι το οποίο έπραξαν και κατά το παρελθόν κατά τη διάρκεια της Επανάστασης των Ορλωφικών, χωρίς ωστόσο επιτυχή αποτελέσματα. Η απρόσμενη είδηση ότι φραγκικές (σ.σ. δυτικές δυνάμεις) ελάμβαναν μέρος στις μάχες στο πλευρό των επαναστατών διαδιδόταν με ταχύτητα σε όλη την νοτιοανατολική Πελοπόννησο κυρίως από τους μουσουλμάνους πρόσφυγες οι οποίοι εγκατέλειπαν τις επικίνδυνες παραθαλάσσιες περιοχές. Πως όμως είχε προκύψει αυτή η εξαιρετικά ανησυχητική είδηση;

Το Μαραθονήσι, άποψη του χωριού και των ερειπίων του
Γυθείου, χαλκογραφία του Δήμου Stephanopoli από το βιβλίο
Voyage de Dimo et Nicolo Stephanopoli en Grèce, Παρίσι 1800.
ΦΩΤΟ: http://el.wikipedia.org/

   Ο ιστορικός Ιωάννης Φιλήμων και ειδικά ο Αμβρόσιος Φραντζής περιγράφουν τι είχε συμβεί. Ο καπετάν Φραγκιάς Φαμέλης που είχε αγκυροβολήσει με το πλοίο του έξω από το Μαραθονήσι (Γύθειο) θέλησε να συμμετάσχει και αυτός στη γενική χαρά και να τιμήσει την έναρξη της Επαναστάσεως, στην οποία συνείσφερε και ο ίδιος καθώς μετέφερε 60 οκάδες πυρίτιδα, την οποία παρέδωσε στις 25 Μαρτίου στον Κυριακούλη Μαυρομιχάλη. Ο Φραντζής αναφέρει ότι ο Φραγκιάς θα φόρτωνε αργότερα βελανίδια. Εκείνη την περίοδο τα πλοία έφεραν για λόγους προστασίας έναντι των πειρατών περιορισμένο αριθμό πυροβόλων και ο μόνος τρόπος απόδοσης τιμών ήταν – και συνεχίζει να είναι μέχρι σήμερα – η ρίψη κανονιοβολισμών. Ο Φραγκιάς μαζί με τους υπόλοιπους κυβερνήτες το έπραξαν μετά μάλιστα από προτροπή του Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, ο οποίος είχε φροντίσει να μεταφέρει μπροστά στα μάτια του κόσμου από τα πλοία, αξίνες, φτυάρια και άλλα υλικά (σ.σ. τα οποία έμοιαζαν με οπλισμό) διαδίδοντας ότι αποτελούσαν μέρος της βοήθειας που έφτανε δήθεν από τους Φράγκους. Όταν ήχησαν οι κανονιοβολισμοί ο πληθυσμός ξέσπασε σε ζητωκραυγές. Ο καπετάνιος μετείχε στον ενθουσιασμό των ημερών «προς δόξαν της επαναστάσεως και υπέρ της ελευθερίας» και γρήγορα ο κόσμος ρωτούσε ποιος έβαλλε, για να λάβει την απάντηση ότι προέρχονταν από τον Φραγκιά. Πολύ γρήγορα το όνομά του από στόμα σε στόμα μεταβλήθηκε σε θρύλο, ενώ ορισμένοι θεώρησαν σωστό να μεταφέρουν ότι οι κανονιές προέρχονταν από ξένα πολεμικά πλοία. Η έκταση της είδησης θα έμενε περιορισμένη στις περιοχές πέριξ του Γυθείου, μέχρις ότου το πληροφορήθηκαν κάποιοι Βαρδουνιώτες, οι οποίοι βρίσκονταν στην περιοχή Τρίνησα στο εσωτερικό του Λακωνικού Κόλπου. Μόλις διαπίστωσαν ότι ο συνδυασμός κανονιοβολισμών από πλοία που έφεραν την σημαία των Ιονίων Νήσων – υπό βρετανική διοίκηση – με το όνομα Φραγκιάς ήταν πραγματικό γεγονός, φαίνεται ότι παρερμήνευσαν (σκόπιμα;) την πληροφορία και άρχισαν να διαδίδουν στους ομόθρησκούς τους ότι φραγκικά πλοία υποστηρίζουν τους επαναστάτες και οσονούπω αποβιβάζουν και στρατεύματα. Μάταια ορισμένοι Έλληνες προσπάθησαν να τους μεταπείσουν ότι αδίκως ανησυχούν και ότι πρόκειται περί υπερβολών. Ο Φραντζής αναφέρει ότι οι Οθωμανοί είχαν πλέον γίνει εξαιρετικά καχύποπτοι και φαντάζονταν ότι οι Έλληνες σκοπίμως τους παραπλανούσαν ώστε να μείνουν και να αιχμαλωτιστούν από τους ξένους εισβολείς! Την ταραχή και τον φόβο σε επίπεδο ψυχολογικών επιχειρήσεων φρόντισε να καλλιεργήσει και εντείνει ο Κυριακούλης Μαυρομιχάλης γράφοντας σε επιστολή προς γνωστούς του Βαρδουνιώτες ότι τα όσα συνέβαιναν αποτελούν σχεδιασμό των Ευρωπαίων (Φράγκων) και πως αναμένει σύντομα αποβάσεις στρατευμάτων. Μάλιστα τους συμβούλευσε να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να μετοικήσουν σε ασφαλέστερη περιοχή, καθώς και ο ίδιος θα ήταν αναγκασμένος – ανωτέρα βία… - να συμμετάσχει στις επιχειρήσεις εναντίον τους.  Συνεπώς η αναμονή της επέμβασης δυτικών δυνάμεων – την οποία είχε εγκαίρως δημιουργήσει η επιστολή Μαυρομιχάλη – σε συνδυασμό με την διασταλτική παρερμηνεία της λέξης «Φραγκιάς», επέφεραν πανικό και εξυπηρέτησαν τον σκοπό της επανάστασης, δηλαδή την πτώση του ηθικού των αντιπάλων και την ταχεία διάδοση της φήμης περί έξωθεν υποστήριξης και άφιξης στρατιωτικής βοήθειας υπέρ των Ελλήνων επαναστατών.

  Η είδηση περί άφιξης «της φραγκιάς» οδήγησε στην εγκατάλειψη όλων των θέσεων των Βαρδουνιωτών στην ανατολική Μάνη και την εκκένωση δύσβατων περιοχών και περασμάτων, η άμυνα επί των οποίων θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα και θύματα στους επαναστάτες. Ακόμη χειρότερα αποτελέσματα επέφερε η φημολογία στους ευρισκόμενους εντός των τειχών του κάστρου του Μυστρά Τούρκους και Βαρδουνιώτες, οι οποίοι αποφάσισαν να το εγκαταλείψουν και να καταφύγουν στην ασφάλεια του φρουρίου της Τριπολιτσάς. Μάλιστα ο τοπικός διοικητής Βακκή Εφέντι παρακινήθηκε από τον πατέρα του Σιεχ Νετζίπ να έλθει το συντομότερο δυνατό στην Τρίπολη. Ο Φραντζής σημειώνει πως οι σύζυγοι των Οθωμανών προέτρεπαν πιεστικά τους άνδρες να μαζέψουν τα υπάρχοντά τους και να φύγουν το συντομότερο δυνατόν για την Τρίπολη. Οι Οθωμανοί του Μυστρά είχαν πανικοβληθεί αφήνοντας στους χριστιανούς τα κλειδιά των σπιτιών τους. Ο Φιλήμων περιγράφει: «Νάτε τα κλειδιά, γειτόνοι. Αν γυρίσουμε, νά ‘ναι ΄δικά μας τα σπήτια κ’αν δέν γυρίσουμε, νά ‘ναι δικά σας» [6]. Η μαρτυρία του Αμβρόσιου Φραντζή για τις επιπτώσεις της φήμης για την «φραγκιά» είναι αποκαλυπτική: «Ακούσαντες οι της πόλεως και των Μπαρδουνίων Οθωμανοί τον τοσούτον κανονιοβολισμόν, έτι μάλλον υπέπεσαν εις παραφροσύνην, και έσπευδεν ο καθείς εξ αυτών να τρέξη με ό,τι δυνηθή ν’ αρπάση πρόχειρον, δια να οχυρωθή εις την Τριπολιτζάν... Εκ τούτου μη δόντες καιρόν, άφισαν των τραπεζών των και τας τροφάς (ούσης ώρας γεύματος) δια να μη τους προφθάσωσιν οι Φράγκοι, και χωρίς να συλλογισθώσιν ούτε οικίας, ούτε κινητήν περιουσίαν, παραδόντες δε μόνον εκ των κινητών των πραγμάτων όσα εδυνήθησαν εις τους αδελφούς Ιατρακαίους, και εις άλλους δια να τα φυλάξωσιν επ’ ελπίδι ότι επιστρέψανες να τα λάβωσι (την 26 Μαρτίου Μ.Μ), ανεχώρησαν όλοι ομού με τόσην βίαν, ώστε αγάδες, κυρίαι, χανούμαι και κοράσια και γραίαι έτρεχον ανυπόδητοι εις τας οδούς δια να εισέλθωσιν εις την Τριπολιτζάν μίαν ώρα προτήτερα...».
   Ο Φιλήμων υπογραμμίζει ότι η παρουσία τόσων μουσουλμάνων στην Λακωνία καθιστούσε την επανάσταση «ταλαντευόμενη» [7]. Ωστόσο ο πανικός συνδυάστηκε με την ευρέως διαδεδομένη πολιτική πρόληψη μεταξύ των μουσουλμάνων ότι τα χριστιανικά έθνη της δύσης (Μοσκόβ γκιαούρ, Νέμτσα γκιαούρ, Φραγκσίζ γκιαούρ, Ιγκιλίζ γκιαούρ) θα προσέτρεχαν να βοηθήσουν τους Έλληνες. Από ιστορικής απόψεως η μνήμη των ορλωφικών, της Συνθήκης του Κιουτσούκ Καϊναρτζή (1774) και των προσπαθειών Αυστριακών, Γάλλων και Βρετανών να υφαρπάξουν εδάφη της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, είχε με τον καιρό δημιουργήσει την πεποίθηση ότι δεν ήταν μακριά η ημέρα κατά την οποίαν θα εκδηλωνόταν μια νέα «σταυροφορία» απελευθέρωσης των ελληνικών εδαφών.





Ιωάννης Φιλήμων, Δοκίμιον ιστορικόν περί της Ελληνικής
Επαναστάσεως, σελ. 44.
ΦΩΤΟ/ΕΠΕΞ: Περί Αλός perialos.blogspot.gr

Επίλογος
  Η μετατροπή μιας απλής φήμης, του ονόματος του καπετάν Φραγκιά, σε ευφυές στρατήγημα περί δήθεν ελεύσεως φραγκικών δυνάμεων, υπήρξε ένα γεγονός που ευνόησε για μερικές μόνον ημέρες αλλά αποφασιστικά τους επαναστατημένους Έλληνες σε τρία επίπεδα: α) Στις ψυχολογικές επιχειρήσεις, προκάλεσε πτώση ηθικού και πανικό στον εχθρό και κυρίως στον άμαχο πληθυσμό, ο οποίος τρομοκρατημένος γέμισε τους δρόμους προς την Τριπολιτσά, προκαλώντας μαζική έξοδο χιλιάδων, επιτείνοντας τη σύγχυση τις πρώτες κρίσιμες ημέρες, β) Σε τακτικό επίπεδο, οδήγησε στην ταχεία κατάληψη σημαντικών οχυρών σημείων και κάστρων στην Λακωνία, για τα οποία θα έπρεπε να διεξαχθεί σφοδρός και πολύνεκρος αγώνας, γ) σε στρατηγικό επίπεδο, ανάγκασε τους Οθωμανούς να εκκενώσουν εκτενείς περιοχές και να αφήσουν μόνες τους τις αποκομμένες φρουρές που βρίσκονταν νοτίως της Τριπολιτσάς, εκτιμώντας από την εμπειρία των ορλωφικών ότι μόνον εκεί μπορούσε να προβληθεί αντίσταση έναντι των δυτικών στρατευμάτων.
  Η ιστοριογραφία έχει καταγράψει το επεισόδιο του Φραγκιά ως ένα «ευχάριστο» συμβάν της πρώτης φάσης του αγώνα. Ένα αφήγημα που αποδεικνύει την ικανότητα των Ελλήνων (σ.σ. το πνεύμα του Οδυσσέα) και την ευκολία εξαπάτησης των αλλοθρήσκων. Η αλήθεια είναι διαφορετική και τιμά ακόμη περισσότερο τους ευρισκόμενους σε δεινή θέση επαναστάτες. Αποκαλύπτει ότι η τοπική ηγεσία εκμεταλλεύτηκε κάθε δυνατή ευκαιρία που της παρουσιάστηκε προκειμένου να επιτύχει σε σύντομο χρόνο τα μέγιστα αποτελέσματα. Το όνομα του πατριώτη Μυκονιάτη καπετάνιου Φραγκιά Φαμέλη χαράχτηκε στις σελίδες της ιστορίας χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει, χωρίς καν να το έχει σχεδιάσει. Από την θάλασσα προήλθαν οι πρώτες κανονιές του Φραγκιά χαιρετίζοντας την Επανάσταση. Από το υγρό στοιχείο, την διαχρονική βάση ανάδειξης των ναυτικών δυνάμεων, προήλθε το πρώτο επιτυχές στρατήγημα της εθνεγερσίας, από έναν καπετάνιο που η τύχη έφερε να έχει ως επώνυμο τη λέξη με την οποία η ελληνική συλλογική μνήμη προσδιόριζε τη χριστιανική δύση. Η φραγκιά που εκείνες τις φωτεινές ημέρες της εποποιίας του 1821 βοηθούσε άθελά της έναν αγώνα που η ίδια δεν επιθυμούσε και καταδίκαζε…     
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
[1] Το αρχαίο Γύθειο μεγάλο μέρος του οποίου καταποντίστηκε με τον σεισμό του 375 μ.Χ. είχε καλυφθεί εξαιτίας των επιχώσεων των γύρω χειμάρρων. Μόλις τον 17ο αιώνα (λόγω της εκστρατείας του Μοροζίνι) ξεκίνησε η περιοχή να χρησιμοποιείται και ήταν γνωστή ως Μαραθονήσι.   
[2] Δεν έχουν διασωθεί στοιχεία για τον κυβερνήτη και το είδος του πλοίου.
[3] Οι Γρηγοράκηδες (Πιέρρος, Τζαννετάκης, Δημήτρης Τσιγούριος, Παναγιωτάκης, Θεόδωρος, Θωμάς) υπό την ηγεσία του γηραιού Αντωνόμπεη Γρηγοράκη χωρίστηκαν σε δύο ομάδες, η πρώτη είχε ως αντικειμενικό σκοπό την κατάληψη του Μυστρά και η δεύτερη της Μονεμβασιάς. Σημειώνεται ότι μια εκ των ανιψιών του Αντωνόμπεη η Αικατερίνη παντρεύτηκε τον Πιέρρο Μαυρομιχάλη και γέννησε τον Πετρόμπεη.
[4] Οι χριστιανοί κάτοικοι έσπευδαν να καθησυχάσουν τους αλλόθρησκους γείτονές τους ότι δεν κινδύνευαν.
[5] Πρόκειται για αλβανικής καταγωγής μουσουλμάνους οι οποίοι ήλεγχαν 46 οχυρούς πύργους, το κάστρο της Βαρδούνιας και μπορούσαν να επιστρατεύσουν 2.490 ένοπλους άνδρες με τυφέκια. Τα στοιχεία παραθέτει ο Αμβρόσιος Φραντζής.
[6] σελ. 44.
[7] «… Εν γένει δε, υπαρχόντων των Βαρδουνιωτών εν τη Λακεδαίμονι, η επανάστασις των Ελλήνων αυτής διετέλει ταλαντευομένη», Φιλήμων, Βιβλίο Γ΄, σελ. 42.
Βιβλιογραφία
Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, Τόμος ΙΒ, Η Ελληνική Επανάσταση, Εκδοτική Αθηνών ΑΕ, Αθήνα 1975.
Τζώρτζης Π. Τζωρτζάκης, Η πρωτεύουσα της Μάνης Γύθειον -  Μαραθονήσι, Αθήνα 1981.
Ιωάννης Φιλήμων, Δοκίμιον ιστορικόν περί της Ελληνικής Επαναστάσεως, Τόμος Γ΄, Τύποις Π. Σούτσα και Α. Κτενά, Αθήνα, 1860.
Αμβρόσιος Φραντζής, Επιτομή της Ιστορίας της Αναγεννηθείσης Ελλάδος αρχομένη από του έτους 1715 και λήγουσα το 1837, Τόμος Α΄, Αθήνα, 1839

πηγή:perialos.com

Δουλειά στο Στρατό μετά τη θητεία προανήγγειλε ο Καμμένος – ΒΙΝΤΕΟ




Δουλειά στο στρατό μετά τη θητεία προανήγγειλε ο Καμμένος – ΒΙΝΤΕΟ





Σχέδιο παράτασης της Στρατιωτικής θητείας για όσους εφέδρους επιθυμούν να εργαστούν στο στράτευμα για δυο ακόμη χρόνια μετά την ολοκλήρωση της θητείας τους επεξεργάζεται το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, όπως αποκάλυψε ο Πάνος Καμμένος μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Mega.
«Ένα νομοσχέδιο είναι η επανίδρυση της παλιάς ΜΟΜΑ, όχι βέβαια με την παλιά της μορφή, που θα δώσει τη δυνατότητα σε νέα παιδιά που υπηρετούν τη θητεία τους να προεκτείνουν τη θητεία τους για ακόμη δυο χρόνια έχοντας έμμισθη σχέση με τις ένοπλες δυνάμεις», είπε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας επισημαίνοντας πως η υπηρεσία θα αναλάβει έργα για τα οποία δεν ενδιαφέρονται ιδιώτες.
Δείτε το βίντεο του Mega:
πηγή:enikos.gr