Κυριακή 8 Φεβρουαρίου 2015

Συγκέντρωση με Προέδρους Παραρτημάτων της Ε.Α.Α.Σ.









     Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5η Φεβ 2015 στα γραφεία του Παραρτήματος της Ε.Α.Α.Σ.  στη Θεσσαλονίκη, συγκέντρωση του Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. με Προέδρους Παραρτημάτων, στη συνέχεια της αντίστοιχης που έγινε στην Αθήνα.
    Στη συγκέντρωση που έγινε στο πλαίσιο συνεργασίας, ενημερώσεως και ρύθμισης λειτουργικών θεμάτων, συμμετείχαν οι Πρόεδροι των Παραρτημάτων της Ε.Α.Α.Σ. Νομών Άρτας, Γρεβενών, Δράμας, Έβρου, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης (σύσσωμο το Τ.Σ.), Ιωαννίνων, Καβάλας, Καρδίτσας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς (Αντιπρόεδρος), Κοζάνης, Λαρίσης, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πέλλας, Πιερίας, Πρεβέζης, Ροδόπης, Σερρών (Αντιπρόεδρος), Τρικάλων και Φλώρινας (δείτε εδώ αναλυτικά τους συμμετέχοντες).
    Μετά την υποδοχή και τη διευθέτηση των καλεσμένων από το Τ.Σ. του Παραρτήματος Θεσσαλονίκης, αφού τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή για την απώλεια των Σμηναγών (Ι) της ΠΑ, Παν.  Λάσκαρη και Αθ. Ζάγκα, πιλότων Α/Φ F-16 που έχασαν τη ζωή τους την 26η Ιαν 2015 κατά την εκτέλεση του καθήκοντος στην Αεροπορική Βάση Los Llanos, στο Albacete της Ισπανίας, καθώς και για τη ξαφνική απώλεια του Ταξχου Νικολάου Μιχελόπουλου, Υδντη ΓΕΣ/ΔΥΠ, έγινε έναρξη της συγκέντρωσης με χαιρετισμό και καλωσόρισμα από τον Πρόεδρο της Ε.Α.Α.Σ. Υπτγο ε.α. Ευάγγελο Δανιά.
    Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Αντγος ε.α. Κων/νος Σκαρμαλιωράκης ανάγνωσε το περίγραμμα της συγκέντρωσης που περιελάμβανε:
  • Υπενθύμιση Στόχων-Θέσεων της Ε.Α.Α.Σ., Ομάδων Εργασίας και τα οικονομικά θέματα της Ένωσης, από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο.
  • Ενημέρωση τρέχουσας επικαιρότητας, από τον Πρόεδρο.
  • Εσωτερική δραστηριότατα και πεπραγμένα Ε.Α.Α.Σ. από το Μέλος του Δ.Σ. και Υπεύθυνο Δημοσίων Σχέσεων, Ανχη ε.α. Παντελή Κράγκαρη.
  • Θέματα Παραρτημάτων-Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο.
  • Θέματα ΝΙΜΤΣ από τον Πρόεδρο.
  • Θέματα ΜΤΣ και νέου μισθολογίου από το Μέλος του Δ.Σ. και Υπεύθυνο Παραρτημάτων, Ταξχο ε.α. Δημήτριο Χατσίκα.
  • Θέματα ΕΚΟΕΜΣ από το Μέλος του Δ.Σ. και Μέλος ΔΕ/ΕΚΟΕΜΣ, Ανχη ε.α. Παντελή Κράγκαρη.
  • Ενημέρωση για τις αποφάσεις ΣτΕ – Ελεγκτικού Συνεδρίου και λοιπά σχετικά θέματα από το Μέλος Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ. – Δικαστικό,  Αντγο ε.α. Θωμά Καρανίσα.
  • Θέματα ΛΑΕΔ από το Μέλος του Δ.Σ. και Μέλος Δ.Σ./Λ.Α.Ε.Δ., Ταξχο ε.α. Δημήτριο Χατσίκα.
    Οι τοποθετήσεις –ενημερώσεις –παρουσιάσεις του Προέδρου και Μελών του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. άρχισαν την 10:00, υπήρξε ένα ολιγόλεπτο διάλλειμα την 12:00 και ολοκληρώθηκαν περί την 13:15 με μικρές παρεμβάσεις και επιμέρους συζητήσεις με τους συμμετέχοντες.
    Κατόπιν υπήρξε ανοικτή συζήτηση κατευθυνόμενη από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, δόθηκε ο λόγος κατά σειρά στους Προέδρους των Τ.Σ. ενώ ακολούθησε και μια διακοπή για ένα σύντομο γεύμα εργασίας στην παρακείμενη ΛΑΦΘ.  Μετά από αυτό συνεχίστηκε η ολοκλήρωση της τοποθέτησης από όλους τους Προέδρους και επίσης επιδόθηκαν από Παραρτήματα γραπτές εισηγήσεις –προτάσεις.
     Τέλος έγινε το κλείσιμο εκδήλωσης την 18:00 από τον Πρόεδρο της Ε.Α.Α.Σ.
Η συγκέντρωση ήταν άκρως εποικοδομητική και ολοκλήρωσε τον προγραμματισμένο πρώτο κύκλο επαφών με τους Προέδρους των Παραρτημάτων της Ε.Α.Α.Σ.
Εκ του Γραφείου Τύπου της Ε.Α.Α.Σ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
  
 

Τι είναι οι ΜΟΜΑ... ;;





MX Logo.jpg




Την επανασύσταση των ΜΟΜΑ (Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως) ανακοίνωσε από τον Έβρο ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, ο οποίος περιόδευσε στις πληγείσες περιοχές και ειδικότερα στα Λαγυνά και τον Πόρο. Ο κ. Καμμένος σε δηλώσεις του και απευθυνόμενος σε πολίτες τόνισε ότι ο στρατός θα βρίσκεται πάντα κοντά στις τοπικές κοινωνίες και θα προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια όταν και όποτε χρειαστεί. 


Τι είναι οι ΜΟΜΑ 


«Μετά από τις τεράστιες καταστροφές στις διάφορες υποδομές της που υπέστη  η χώρα κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου πολέμου  αλλά και του εμφυλίου πολέμου (1946-1949), το 1957  κλήθηκαν και οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας να συμβάλλουν στην ανασυγκρότηση της. Γι αυτό το σκοπό συγκροτήθηκαν στις έδρες των σπουδαιότερων νομών επτά Μικτές Ομάδες Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως.

 Οι έδρες των επτά ΜΟΜΑ ανά τον Ελλαδικό χώρο ήταν στις πόλεις Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Κρήτης, Πάτρα, Λαμία, Λάρισα, Ιωάννινα.


Οι ΜΟΜΑ ήταν κατασκευαστικές Μονάδες διοικητικά  και αναλάμβαναν την εκτέλεση έργων που τους ανέθετε η προϊσταμένη αρχή στο νομό της έδρας των ή σε γειτονικούς νομούς.

 Το προσωπικό των Μονάδων αποτελούνταν από αξιωματικούς και οπλίτες του Μηχανικού, τεχνικά καταρτισμένους αλλά και με μικρό ποσοστό αξιωματικών από τα λοιπά  όπλα του Στρατού ή και κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (Ναυτικό, Αεροπορία), καθώς επίσης και με πολιτικό μόνιμο ή με συμβάσεις τεχνικό προσωπικό (γραφείς, μηχανικοί, οδηγοί τεχνίτες, χειριστές μηχανημάτων, εργάτες κ.λ.π).... 





Πηγή Φωτογραφίας: ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΡΓΟΤΕΧΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ


Πηγή Φωτογραφίας: Ελληνική Εργοτεχνική Ιστορία.


Αποστολή της ειδικής αυτής υπηρεσίας ήταν: Σε περίοδο ειρήνης με λογικό κόστος εκτέλεση των έργων που τις αναθέτονταν με διάφορα κυβερνητικά προγράμματα και μάλιστα στη νησιωτική και ορεινή Ελλάδα όπου δεν υπήρχε ενδιαφέρον των εργοληπτών. Η ανάθεση εκτέλεσης μικρών κοινωφελών έργων τοπικού ενδιαφέροντος για την ωφέλεια Δήμων, Κοινοτήτων, Συλλόγων και Οργανισμών ιδίως σε ακριτικές περιοχές







Περίοδος πολέμου


Σε περίοδο πολέμου οι ΜΟΜΑ μετατρέπονταν σε Τάγματα Μηχανικού Αποκαταστάσεως Συγκοινωνιών και υπάγονταν στους σχηματισμούς του Στρατού Ξηράς με βασική αποστολή την αποκατάσταση ζημιών από εχθρικούς βομβαρδισμούς ή σαμποτάζ σε έργα υποδομής της χώρας (οδικό δίκτυο, γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια εγγειοβελτιωτικά έργα κ.λπ.) 

   Απολογισμός των έργων

    Εθνική – Επαρχιακή οδοποιία. 

Έγινε κατασκευή, βελτίωση και αρχική διάνοιξη σε εθνικούς και επαρχιακούς δρόμους ιδίως της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας, περίπου 15.000 χλμ. Κατασκευάστηκαν στους παραπάνω δρόμους τεχνικά έργα (γέφυρες, τοίχοι αντιστήριξης, οχετοί κ.λπ) και ασφαλτοστρώθηκαν. 

   Αεροδρόμια

 Κατασκευάσθηκαν από την αρχή ή επεκτάθηκαν διάδρομοι προσγείωσης σε 17 αεροδρόμια, ιδίως της νησιωτικής Ελλάδος (Καρπάθου, Σκύρου, Κεφαλληνίας, Μυτιλήνης, Πάρου, Κυθήρων κ.λπ.) μεταξύ των οποίων και οι χωματουργικές εργασίες του αεροδρομίου των Σπάτων.
  
  Εγγειοβελτιωτικά και υδραυλικά έργα

 Κατασκευάσθηκαν μεγάλα και μικρά αποστραγγιστικά,αρδευτικά, αντιπλημμυρικά και υδραυλικά έργα σε όλη την χώρα με τα οποία αξιοποιήθηκαν και δόθηκαν προς καλλιέργεια εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα γης.



                            Διάνοιξη οδού Άνω Αμφείας Πολιάνης. 

Η συμβολή των ΜΟΜΑ 


Στα οικοδομικά έργα η συμβολή των ΜΟΜΑ ήταν σημαντική.
 Ειδικότερα για την υλοποίηση του προγράμματος αποκατάστασης σεισμοπλήκτων περιοχών κατασκευάστηκαν  προκατασκευασμένα σπίτια. 
Με τη μέθοδο των προκατασκευών κατασκευάστηκαν με επιτυχία κτίρια Νοσοκομείων, Σχολείων, ΑΕΙ (Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης, Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης κ.λπ.) κτιριακές εγκαταστάσεις στρατοπέδων (Χαλκίδας, Θηβών, Λουτρακίου Βαννιάνου Ξάνθης κ.λπ.) πλέον των παραπάνω  κατασκεύαζε εργολαβικά υπό την επίβλεψη της και πολλά άλλα οικοδομικά έργα σε διάφορα στρατόπεδα όπως Διοικητήρια, θαλάμους οπλιτών, υπόστεγα κλ.π.

 Επίσης σημαντική ήταν η συμβολή των ΜΟΜΑ που προσέφερε από το 1991 και μετά στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εξωτερικών για την αποκατάσταση των παλιννοστούντων Ποντίων από τις περιοχές της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Μικρά έργα Κοινής Ωφέλειας που περιλαμβάνονταν στα προγραμματισμένα έργα, κατασκευάσθηκαν σε Δήμους, κοινότητες, οργανισμούς και τοπικούς συλλόγους.

 Οι ΜΟΜΑ, έδιναν το «παρών» στις φυσικές καταστροφές που έπλητταν τον Ελλαδικό χώρο, όπως σεισμοί, πυρκαγιές, χιονοπτώσεις, πλημμύρες. 







                                 Διάδρομος αποπροσγειώσεων κατασκευής ΜΟΜΑ..



Η κατάργηση τους 

Αυτή η ειδική υπηρεσία (ΜΟΜΑ) με το άρθρο 18 του Ν. 2026/92 καταργήθηκε και διαλύθηκε και μεγάλος αριθμός μηχανημάτων εκποιήθηκε σε ιδιώτες.


 Το εύλογο ερώτημα όμως είναι γιατί ο τεράστιος αυτός κρατικός οργανισμός με τόση μεγάλη προσφορά διαλύθηκε;
 Η απάντηση σύμφωνα με την ιστοσελίδα του «Συνδέσμου Αποφοίτων Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Τάξεως 1976» απ’ όπου και αλιεύσαμε το κείμενο, πρέπει να αναζητηθεί στα διάφορα συγκρουόμενα οικονομικά συμφέροντα και στην πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης.
 Από τη δεκαετία του ’80 ζητούταν από τις κυβερνήσεις, η περικοπή πιστώσεων προς τις ΜΟΜΑ για την εκτέλεση έργων. Στη συνέχεια άρχισε να αναπτύσσεται μέσα στο πολιτικό προσωπικό των ΜΟΜΑ ο διορισμός υπαλλήλων εις βάρος πιστώσεων των έργων με αποτέλεσμα εκτέλεση πολλών εξ αυτών, να μη θεωρείται πια οικονομικά συμφέρουσα. 
Τέλος, στην δεκαετία του ’90 μετά  από  έντονες πιέσεις μεγαλοεργολάβων και μεγαλοεκδοτών, η κυβέρνηση αποφάσισε με το Ν.2026/92 την διάλυση των ΜΟΜΑ.

πηγή: www.mixanitouxronou.gr

/

Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015

Ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος μετέβη στις περιοχές που επλήγησαν από τις πλημμύρες στον Έβρο




       
     


    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Μιχαήλ Κωσταράκο, μετέβη σήμερα Σάββατο 7 Φεβρουαρίου 2015 στον Έβρο όπου επισκέφθηκε τις περιοχές που δοκιμάζονται από τις καταστροφικές πλημμύρες. Ο Πάνος Καμμένος επισκέφθηκε το φυλάκιο 126 της 50ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας στο Σουφλί, τα έργα απάντλησης υδάτων στο Σουφλί, το φυλάκιο στις Πλαγιές, τα Λαγυνά και τον Πόρο.
    Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας έκανε την εξής δήλωση:

    «Mε τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης Στρατηγό κ. Κωσταράκο και τις στρατιωτικές αρχές, βρισκόμαστε σήμερα εδώ προκειμένου να δούμε από κοντά τις τεράστιες καταστροφές που έχουν γίνει μετά την πλημμύρα του ποταμού Έβρου. Οι καταστροφές είναι πρωτοφανείς και μετά το 1963 είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε πλέον σπίτια να έχουν πλημμυρίσει. Έχει γίνει τεράστια καταστροφή σε όλες τις καλλιέργειες.

    Θέλω κατ αρχήν να συγχαρώ τις Ένοπλες Δυνάμεις, τον Στρατό Ξηράς που όλες αυτές τις μέρες βρισκόταν κοντά στους κατοίκους. Η διαβεβαίωσή τους είναι πως θα συνεχίσουν να βρίσκονται μέχρι να τελειώσει αυτή η τεράστια φυσική καταστροφή και η αποκατάσταση των ζημιών. Το σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων, οι αξιωματικοί, οι υπαξιωματικοί και οι στρατεύσιμοι έδωσαν μεγάλη μάχη γιατί ο Έβρος είναι και δική μας πατρίδα, πατρίδα των Ενόπλων Δυνάμεων. Θα δοθούν άμεσα εντολές πρώτα από όλα για να επιβραβεύσουμε τους στρατεύσιμους για τη θυσία την οποία έκαναν όλες αυτές τις ημέρες.

    Με τον κ. αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας σαν πολιτική ηγεσία δώσαμε εντολή να μεταφερθούν από άλλες μονάδες της υπόλοιπης Ελλάδος με προτεραιότητα στον ‘Εβρο αλλά βεβαίως και στα νησιά οι νεοσύλλεκτοι. Θα υπάρχουν και ανακοινώσεις εντός των επομένων ωρών στις προγραμματικές δηλώσεις. Δεν είναι δυνατόν κάποιοι να υπηρετούν στο κέντρο της Αθήνας και να έχουν ακριβώς την ίδια αντιμετώπιση με κάποιους άλλους οι οποίοι φυλάνε σκοπιά στον Έβρο. Τα «ρουσφέτια» θα έχουν χαρακτήρα μόνο καθαρά κοινωνικό-εκεί που έχουν ανάγκη τα παιδιά των ανέργων των θυμάτων της κρίσης-και όχι πολιτικό.
    Οι μονάδες  στον Έβρο, στην παραμεθόριο και στα νησιά θα έχουν πληρότητα 100% τουλάχιστον. Δεν πρόκειται να συνεχιστεί το φαινόμενο να βλέπουμε 400% πληρότητα της μονάδας στην Καλαμάτα και 30% στην παραμεθόριο.

    Θέλω να σας διαβεβαιώσω και εκ μέρους του πρωθυπουργού ότι η κυβέρνηση θα κάνει τα πάντα προκειμένου να αποκατασταθούν οι ζημιές. Θα δράσει η πολιτεία σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την αποζημίωση των πληγέντων. Όπως έκαναν οι Ένοπλες Δυνάμεις έτσι και οι υπόλοιπες αρχές να βρίσκονται δίπλα στους κατοίκους. Ο Έβρος πρέπει να είναι μέριμνα όλων μας, ο τόπος εκείνος που θα έρθουν οι νέοι πίσω, που θα καλλιεργηθούν ξανά τα χωράφια, θα ξεκινήσει ξανά η παραγωγή και όχι ο τόπος που θα στέλνει μετανάστες  σε όλο τον κόσμο».

    Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου 2015

    Πληρωμή ΒΟΕΑ μηνών Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2014




    1new

    Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού ανακοινώνει στα δικαιούχα του Β.Ο.Ε.Α. τέκνα, τα οποία έχουν υποβάλει στο Ταμείο τη σχετική αίτηση για τη χορήγησή του, τους μήνες Νοέμβριο - Δεκέμβριο του έτους 2014, ενόψει της επικείμενης πληρωμής τους, ότι πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν (ταχυαποστολή - courier) στο ΜΤΣ Φορολογική Ενημερότητα για είσπραξη χρημάτων στο όνομά τους, το αργότερο μέχρι 12 Φεβρουαρίου 2015.
    -Αποστολή Στοιχείων στη Διεύθυνση:
    Μετοχικό Ταμείο Στρατού
    Κολοκοτρώνη 13
    Τ.Κ. 10562, Αθήνα
    (Υπόψη κας Μπασουκέα Σταυρούλας)

    Στα 199 τρισ. δολάρια το παγκόσμιο χρέος !!!







    Τον κίνδυνο νέας κρίσης εγκυμονεί το αυξανόμενο παγκόσμιο χρέος που έχει διογκωθεί κατά 57 τρισ. δολάρια από το 2007, ποσό αντίστοιχο με το 17% του παγκόσμιου ΑΕΠ, φθάνοντας στα 199 τρισ. δολ. Σύμφωνα με σχετική έκθεση του διεθνούς ομίλου συμβούλων επιχειρήσεων McKinsey, για ορισμένες υπερχρεωμένες χώρες είναι πλέον τόσο δύσκολη η μείωση του χρέους τους, ώστε χρειάζεται να βρεθούν νέοι τρόποι απομείωσης των χρεών. Κι ενώ αναγνωρίζει πως η συνεχιζόμενη διόγκωση του χρέους στις αναπτυσσόμενες χώρες αντανακλά την υγιή ανάπτυξη των χρηματαγορών, υπογραμμίζει πως στις ανεπτυγμένες οικονομίες τα υψηλά ποσοστά χρέους μπορούν να ανακόψουν την ανάπτυξη και να δημιουργήσουν καινούργια προβλήματα.

    Η έκθεση εντοπίζει τρεις βασικούς τομείς κινδύνου: την πρωτοφανή αύξηση του χρέους των χωρών, τη συνεχιζόμενη αύξηση του χρέους των νοικοκυριών αλλά και τον τετραπλασιασμό του χρέους της Κίνας. Μοναδική «φωτεινή» κηλίδα αποτελεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας, ο μοναδικός στον οποίο καταγράφεται απομόχλευση τόσο στις ΗΠΑ όσο και σε άλλες οικονομίες που επλήγησαν από την κρίση. Η έρευνα διεξήχθη ανάμεσα σε 47 χώρες από τις οποίες προέκυψε ότι το χρέος των κυβερνήσεων έχει αυξηθεί συνολικά κατά 25 τρισ. δολάρια από το 2007. Σχεδόν το ήμισυ της αύξησης οφείλεται στις αναπτυσσόμενες χώρες αλλά το 1/3 της αφορά ανεπτυγμένες οικονομίες.

    Η McKinsey τονίζει πως για τις υπερχρεωμένες χώρες μια διαδικασία απομόχλευσης θα προϋπέθετε μια ασυνήθιστη αύξηση των ρυθμών ανάπτυξης ή μια ακραία δημοσιονομική προσαρμογή. Κατά συνέπεια, προτείνει «νέες προσεγγίσεις» όπως τις εκτεταμένες πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων, έναν εφάπαξ φόρο στον πλούτο, πιο αποτελεσματικά προγράμματα αναδιάρθρωσης χρέους αλλά ακόμη και τη διαγραφή χρέους που έχει αγοραστεί από κεντρικές τράπεζες στο πλαίσιο προγραμμάτων «ποσοτικής χαλάρωσης». Αναφέρει, μάλιστα, την περίπτωση της υπερχρεωμένης Ιαπωνίας και τονίζει πως αν στην περίπτωσή της αφαιρεθούν ομόλογά της που κατέχουν κρατικές υπηρεσίες και η κεντρική τράπεζα της χώρας, το χρέος της θα μειωθεί από το 234% στο 94% του ΑΕΠ της. Σε ό,τι αφορά το χρέος των νοικοκυριών, η McKinsey προτείνει και πάλι καινοτόμες λύσεις για τα στεγαστικά δάνεια που θα προβλέπουν καλύτερη κατανομή του κινδύνου ανάμεσα σε δανειολήπτες και δανειστές.
    Η κινεζική περίπτωση
    Ειδική περίπτωση αποτελεί η Κίνα που πριν από την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση αποτελούσε λωρίδα σταθερότητας σε ό,τι αφορά τα επίπεδα του χρέους της. Μετά το 2007 το χρέος της τετραπλασιάσθηκε στο 282% του κινεζικού ΑΕΠ, σαφώς υψηλότερο από εκείνο των ΗΠΑ εκτός κι αν αφαιρεθεί ο χρηματοπιστωτικός τομέας. Σύμφωνα με την McKinsey, το χρέος της δεύτερης οικονομίας στον κόσμο «φαίνεται διαχειρίσιμο», αλλά το γεγονός ότι η χώρα επιβαρύνεται από τόσο ιλιγγιώδες χρέος, σίγουρα θα περιορίσει την ικανότητά της να αναπληρώνει το έλλειμμα μακροπρόθεσμης ανάπτυξης από τις ανεπτυγμένες οικονομίες. Οι κίνδυνοι απορρέουν κυρίως από τον τομέα ακινήτων της Κίνας, τη χρηματοδότηση των τοπικών και περιφερειακών αρχών της και προπαντός από τον ταχύτατα αναπτυσσόμενο «σκιώδη» τραπεζικό τομέα. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο τραπεζικής κρίσης εξαιτίας της υπερθέρμανσης της αγοράς στέγης, εκτιμά πως η Κίνα έχει τη δυνατότητα να προσφέρει την απαιτούμενη χρηματοδότηση. Θα είναι, ωστόσο, δύσκολο να αναχαιτισθεί μια μελλοντική αύξηση του χρέους και ο κίνδυνος μιας κρίσης χωρίς να ανακοπεί η ανάπτυξη.
    Έντυπη