Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

A΄ ΤΜΗΜΑ ΣτΕ: ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ ΤΗΣ ΑΤΕ



Η Ολομέλεια του ΣτΕ θα αποφανθεί για την συνταγματικότητα της περικοπής των συντάξεωνΣΤΕ



Το Α΄ Τμήμα του ανωτάτου δικαστηρίου έκρινε κατά πλειοψηφία ότι οι περικοπές των συντάξεων είναι συνταγματικές 

Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας θα αποφανθεί οριστικά για την συνταγματικότητα ή μη της περικοπής των κυρίων συντάξεων που έγινε από τα ασφαλιστικά Ταμεία στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής που επιβλήθηκε στην Κυβέρνηση.

Και αυτό γιατί η πλειοψηφία της αυξημένης, 7μελούς  σύνθεσης του Α΄ Τμήματος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου έκρινε ότι οι περικοπές των κυρίων συντάξεων είναι συνταγματικές, ενώ η μειοψηφία έκρινε το αντίθετο, αλλά λόγω μείζονος σπουδαιότητας του θέματος, η υπόθεση παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια για οριστική κρίση.

Ειδικότερα, το Α΄ Τμήμα με πρόεδρο τον αντιπρόεδρο Νικόλαο Σακελλαρίου και εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας Σπυρίδωνα Μαρκάτο, έκριναν κατά πλειοψήφια, με την υπ΄ αριθμ. 3410/2014 απόφασή τους  ότι οι περικοπές των κυρίων συντάξεων δεν είναι αντίθετη στις επιταγές του άρθρου 22 του Συντάγματος.

Τα αντίθετα, υποστήριξε η μειοψήφια στην οποία περιλαμβάνεται και ο πρόεδρος του Τμήματος  κ. Σακελλαρίου.

Ειδικότερα, η πλειοψηφία αναφέρει ότι επιτρέπεται στον νομοθέτη να προβαίνει στις αναγκαίες εκείνες επεμβάσεις σε περίπτωση «εξαιρετικά δυσχερών οικονομικών συνθηκών, να έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη και τη μείωση του ύψους απονεμηθεισών παροχών, όταν το ύψος της κρατικής χρηματοδοτήσεως του ασφαλιστικού συστήματος, το οποίο καθορίζεται, κατ’ αρχήν, από τις πολιτικές επιλογές για τη διάθεση  των κρατικών πόρων προς εκπλήρωση των ποικίλων αποστολών του κράτους, δεν επαρκεί για την βιωσιμότητα των ασφαλιστικών οργανισμών».

Κατόπιν αυτών συνεχίζει η πλειοψηφία: «Το άρθρο 22 παράγραφος 5 του Συντάγματος, δεν απαγορεύει την επί το δυσμενέστερο μεταβολή του συστήματος της κοινωνικής ασφαλίσεως όταν αιτιολογημένα προκύπτει ότι η βιωσιμότητα του μόνο με αυτές τις επεμβάσεις μπορεί να διασφαλισθεί. Τέτοιες όμως επεμβάσεις, που μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα ακόμη και μείωση ασφαλιστικών παροχών που έχουν ήδη απονεμηθεί, πρέπει να σέβονται τις λοιπές διατάξεις του Συντάγματος και, ιδίως, την αρχή της ισότητας των πολιτών κατά την συμμετοχή στα δημόσια βάρη ώστε να αξιώνεται από τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους η τήρηση της υποχρεώσεως για κοινωνική αλληλεγγύη, πάντως δε, όριο στην ελευθερία επιλογών του νομοθέτη κατά τον καθορισμό, ειδικότερα, του ύψους των διατιθέμενων για την κοινωνική ασφάλιση κρατικών οικονομικών πόρων αποτελεί η διασφάλιση στους συνταξιούχους παροχών που επιτρέπουν την αξιοπρεπή διαβίωση τους, δηλαδή εισοδήματος ικανού να εξασφαλίσει όχι μόνο τους όρους της φυσικής τους υποστάσεως (διατροφή, ένδυση, στέγαση, βασικά οικιακά αγαθά, θέρμανση, υγιεινή) αλλά και την δυνατότητα συμμετοχής στην κοινωνική ζωή. Μείωση δε απονεμηθεισών ασφαλιστικών παροχών υπό τους ως άνω όρους και προϋποθέσεις δεν νοείται, ως προσκρούουσα στο άρθρο 17 του Συντάγματος».

Σε άλλο σημείο της απόφασης, η πλειοψηφία επισημαίνει ότι «η προστασία της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος αποτελεί υποχρέωση του νομοθέτη που επιβάλλει, όταν διαπιστώνεται μεταβολή των οικονομικών και κοινωνικών συνθηκών που εγκυμονεί κινδύνους γι’ αυτή, την αναπροσαρμογή των ασφαλιστικών παροχών και  εισφορών και τον επανακαθορισμό των προϋποθέσεων θεμελιώσεως του ασφαλιστικού δικαιώματος, καθώς και την διάθεση κρατικών οικονομικών πόρων για την στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος.

Αντίθετα, η μειοψηφία, κατ' αρχάς σημειώνει ότι «ακόμη και όταν επικρατούν στη χώρα λίαν δυσμενείς οικονομικές συνθήκες, για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτείται πέραν της διενέργειας εκτεταμένων  πάσης φύσεως διαρθρωτικών μεταβολών στο Κράτος και η ταυτόχρονη επιβολή για την κάλυψη του δημοσιονομικού ελλείμματος της Χώρας αυστηρών φορολογικών και άλλης φύσεως μέτρων, που συνεπάγονται ιδιαίτερα σημαντικές επιβαρύνσεις για τους διοικουμένους, προκειμένου να είναι δυνατό να θεωρηθούν συνταγματικά ανεκτές επεμβάσεις του νομοθέτη στο ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, για την εξασφάλιση της βιωσιμότητας του (διαρθρωτικές εν γένει μεταβολές στους οργανισμούς κοινωνικής ασφαλίσεως, ανακαθορισμός των προϋποθέσεων για τη χορήγηση των πάσης φύσεως παροχών κ.λπ.),  αυτόθροος συνέπεια των οποίων είναι ο περιορισμός της εκτάσεως και του ύψους των πάσης φύσεως ασφαλιστικών παροχών, πρέπει οι επεμβάσεις να επιχειρούνται μετά από σχεδιασμό, τηρουμένων των επιμέρους διατάξεων του Συντάγματος  και μετά από σχεδιασμό, πρέπει δηλαδή να επιχειρούνται με ορθολογικό τρόπο, που να αποτυπώνεται σε μια προηγούμενη, συνολική μελέτη που να έχει καταρτισθεί επί τη βάσει συγκεκριμένων στοιχείων και μετά από στάθμιση των συνολικών επιπτώσεων, που έχουν οι επεμβάσεις αυτές στις παροχές των ασφαλισμένων».

Με άλλα λόγια σημειώνει η μειοψηφία, «απαιτείται οι επεμβάσεις του νομοθέτη στο ασφαλιστικό σύστημα της Χώρας να είναι αιτιολογημένες, υπό την έννοια ότι πρέπει να προκύπτει ότι επιχειρούνται μετά από προηγούμενη συνεκτίμηση των συνολικών οικονομικών ή άλλων, άμεσων ή έμμεσων, επιβαρύνσεων που έχουν επιβληθεί στους ασφαλισμένους και μετά από διαρκή αποτίμηση, ιδίως επί διαδοχικών επεμβάσεων, των επιπτώσεων που συνεπάγονται, σωρευτικά, στο βιοτικό τους επίπεδο, επί τη βάσει μιας προηγούμενης, συνολικής μελέτης και με την επίκληση συγκεκριμένων στοιχείων, που να αντλούνται από οικονομικές, αναλογιστικές, στατιστικές κ.ά. μελέτες, οι οποίες πρέπει να έχουν εκπονηθεί από ανεξάρτητες αρχές, όπως η Εθνική Αναλογιστική Αρχή, η Ελληνική Στατιστική Αρχή κ.λπ.».
Συγκεκριμένα, καταλήγει η μειοψηφία στο συμπέρασμα: «Η κρατική χρηματοδότηση του ασφαλιστικού συστήματος, δεν επιτρέπεται από το Σύνταγμα να μειωθεί σε επίπεδο που να μην εξασφαλίζεται η παροχή ικανοποιητικού επιπέδου κοινωνικής ασφαλίσεως. Ειδικότερα, δεν επιτρέπεται από το Σύνταγμα, ακόμα και υπό τις παρούσες λίαν δυσμενείς για την Χώρα οικονομικές συνθήκες, η υποχρέωση χρηματοδοτήσεως του ασφαλιστικού συστήματος, στην οποία σημειωτέον ότι η συμβολή των ασφαλιστικών οργανισμών ήταν προ της κρίσεως πολύ σημαντική, να μετακυληθεί από το Κράτος – το οποίο ήταν και παραμένει υπεύθυνο για τη χάραξη της εκάστοτε ακολουθούμενης ασφαλιστικής πολιτικής και την άσκηση της δέουσας εποπτείας στους οργανισμούς κοινωνικής ασφαλίσεως – καθ’ ολοκληρίαν ή κατά το μεγαλύτερο μέρος της στους ασφαλιστικούς οργανισμούς».

Στο ΣτΕ είχαν προσφύγει συνταξιούχοι της Αγροτικής Τράπεζας και ζητούσαν να τους καταβληθεί αποζημίωση (σύμφωνα με τον το άρθρο 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα) για την ζημιά που υπέστησαν από τις περικοπές των κυρίων  συντάξεων τους.

Οι συνταξιούχοι υποστηρίζουν ότι οι περικοπές των συντάξεων τους  είναι αντίθετη στο Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

πηγή:protothema.gr

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ ΤΗΣ ΣΤΑΓΟΝΑΣ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ




Το «ξώπορτο», οι επιστροφές στους ενστόλους και ο στρατιωτικός χαιρετισμός του πρωθυπουργού



   

        Από το βήμα της Βουλής, ο Κος  Πρωθυπουργός, ανέφερε κατά την διάρκεια της ομιλίας του, αυτολεξεί για την  αποκατάσταση μισθών και συντάξεων και την επιστροφή των αναδρομικών τα παρακάτω: 
       "Είναι και οι αυξήσεις που δίνονται στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, τους οποίους τιμούμε γιατί κάνουν το καθήκον τους υποδειγματικά και στις πιο δύσκολες συνθήκες και δίνουν σε όλους παράδειγμα αφοσίωσης για την Πατρίδα.
       
        Είναι αλήθεια ότι οι προσφυγές στο ΣτΕ δικαιώθηκαν, αλλά τους δίνουμε μεγάλο μέρος των περικοπών που υπέστησαν ακριβώς γιατί στο μεταξύ βγάλαμε πλεονάσματα αλλιώς από που θα τα δίναμε; 

        Από τον επόμενο μήνα τα στελέχη των Ε.Δ. και Σ.Α. θα παίρνουν πίσω την μισή περικοπή που τους έγινε από το 2012 και τα αναδρομικά της φετινής χρονιάς από το Ιούλιο. Ενώ από την επόμενη χρονιά, θα παίρνουν κάθε μήνα και τα αναδρομικά των προηγούμενων δύο ετών,δηλαδή ταμειακά θα καλυφθούν πάνω από τα 3/4 των περικοπών που τους έγιναν και αυτό επειδή βγάλαμε πλεονάσματα τα διατηρήσαμε και τα αυξάνουμε"
       
 Φαίνεται πως η Κυβέρνηση δοκιμάζει τις αντοχές, την υπομονή και την υποταγή μας γιατί δεν εφαρμόζει πλήρως την απόφαση του ΣτΕ, όπως οφείλει, για την επαναφορά μισθών και συντάξεων στα επίπεδα του 2012, όπως πολύ σωστά έπραξε και με τους Δικαστικούς.


ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ... ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ... ΔΥΟ ΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ... ΤΗΣ ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ !!!!







Με κάλυψη του ήμισυ των μισθολογικών απωλειών ξεκινάει η σταδιακή αποκατάσταση των στελεχών αλλά και των συνταξιούχων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Επίσης θα τους καταβληθούν αναδρομικά για 23 μήνες, όπως προβλέπεται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού του 2015.
Σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, στην απόφαση αυτή κατέληξε το οικονομικό επιτελείο, καθώς κρίθηκε ότι δεν είναι επαρκή τα δημοσιονομικά περιθώρια για επαναφορά των μισθών τους στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012. Έτσι το κόστος για τον προϋπολογισμό για αυξήσεις σε ετήσια βάση και αναδρομικά περιορίζεται στα 498 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που η πλήρης αποκατάσταση θα προσέγγιζε το 1 δισ. ευρώ.
Οι αυξήσεις από 1% έως 13% θα περάσουν στη μισθοδοσία τους από τον επόμενο μήνα και θα καλύψουν το 50% των περικοπών που τέθηκαν σε ισχύ τον Αύγουστο του 2012 με την εφαρμογή του Νόμου 4046/2012.
Με αυτό το... μοντέλο οι βασικοί μισθοί θα αυξηθούν από 4 έως 232 ευρώ τον μήνα, ανάλογα με τον βαθμό για στρατιωτικούς, αστυνομικούς, λιμενικούς και πυροσβέστες.
Παράλληλα θα προκύψουν και αυξήσεις σε σειρά επιδομάτων τα οποία λαμβάνουν (π.χ. επίδομα υψηλής ή αυξημένης ευθύνης, έξοδα παράστασης κ.ά.) από 4% έως και 18%.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις παραδοχές του προϋπολογισμού αλλά και πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, προβλέπονται τα ακόλουθα:
• Μέχρι το τέλος του έτους, αρχής γενομένης πιθανότατα από τον Νοέμβριο, θα αυξηθούν οι μισθοί τους καλύπτοντας το ήμισυ των απωλειών από τις μειώσεις που υπέστησαν το 2012. Η αύξηση μισθών και συντάξεων θα έχει αναδρομική ισχύ από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους.
• Δηλαδή με τη μισθοδοσία Νοεμβρίου θα λάβουν μέρος ή και το σύνολο – ανάλογα με τον βαθμό- των αυξήσεων του τελευταίου πενταμήνου. Το κόστος για τον προϋπολογισμό του 2014 όσον αφορά τους μήνες Ιούλιο-Δεκέμβριο ανέρχεται σε 91,5 εκατ. ευρώ.
• Από τον Ιανουάριο του 2015 θα αρχίσουν να παίρνουν τόσο οι εν ενεργεία όσο και οι συνταξιούχοι τα αναδρομικά για το διάστημα 1 Αυγούστου 2012 – 31 Ιουνίου 2014, όπως άλλωστε προβλέπεται και στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Διάστημα δηλαδή που οι αποδοχές τους ήταν «κουρεμένες».
Παρότι τα αναδρομικά θα ξεκινήσουν να καταβάλλονται τμηματικά από τη νέα χρονιά, το κονδύλι που θα δαπανηθεί εγγράφεται στον φετινό προϋπολογισμό καθώς τώρα ελήφθη η σχετική κυβερνητική απόφαση. Το κόστος των αναδρομικών υπολογίζεται στα 315 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως σε περίπτωση πλήρους κάλυψης των μισθολογικών απωλειών που υπέστησαν οι Στρατιωτικοί και τα Σ.Α., τότε το κονδύλι για τα αναδρομικά θα έφθανε τα 630 εκατ. ευρώ κι αυτό για την καταβολή των αυξημένων μισθών και συντάξεων τα 183 εκατ. ευρώ σε εξαμηνιαία βάση ή τα 366 σε ετήσια.
Όπως λένε στο υπουργείο Οικονομικών, λόγω των δημοσιονομικών αναγκών επελέγη τελικά το Δημόσιο να καλύψει σε πρώτη φάση τον 50% των περικοπών και το ποσοστό αυτό να επηρεάσει όπως ήταν αναμενόμενο και τα αναδρομικά.
Προσθέτουν ότι το μοντέλο της σταδιακής... αποκατάστασης βρίσκεται εντός του πλαισίου που έχουν βάλει οι αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, σύμφωνα με τις οποίες οι περικοπές δεν θα πρέπει να θίγουν το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.
Εξάλλου να σημειωθεί πως ως προς το ύψος των αναδρομικών από τον Αύγουστο του 2012 έως και τον Ιούνιο του 2014, ξεκινούν από τα 92 ευρώ για τον μόνιμο στρατιώτη και φθάνουν τα 5.336 ευρώ για τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως για ταξίαρχο (και αντίστοιχους βαθμούς σε ΕΛ.ΑΣ., Πυροσβεστικό Σώμα, Λιμενικό) τα αναδρομικά φθάνουν τα 2.277 ευρώ, για ταγματάρχη τα 1.150 ευρώ και για υπολοχαγό τα 713 ευρώ.

πηγή:ΕΘΝΟΣ

Η Κόμπανι θα γίνει ο τάφος της "ενότητας" της Τουρκίας











Του Σάββα Καλεντερίδη
Στο άρθρο μας της Παρασκευής υποσχεθήκαμε να αναφερθούμε διεξοδικά στο ζήτημα της πολιορκίας της κουρδικής πόλης Κόμπανι από τους τζιχαντιστές του Ι.Κ., που συνεχίζεται με αμείωτη ένταση σχεδόν επί ένα μήνα.
Η αναφορά μας θα γίνει υπό τύπο ερωταποκρίσεων.
Τι είναι η Κόμπανι;
Η Κόμπανι είναι η πρωτεύουσα του ομώνυμου καντονίου, το οποίο είναι ένα από τα τρία κανόντια που ιδρύθηκαν περίπου πριν από ένα χρόνο, στα πρότυπα των καντονίων της Ελβετίας, με πρωτοβουλία του Κόμματος Δημοκρατικής Ενότητας (PYD) και άλλων κουρδικών κομμάτων της Β. Συρίας, κατά τους Κούρδους Ροζάβα ή Δυτικό Κουρδιστάν.

Που βρίσκεται η Κόμπανι;
Η Κόμπανι βρίσκεται ακριβώς πάνω στα σύνορα Συρίας-Τουρκίας, απέναντι από την επίσης κουρδική πόλη Σούρουτς, του νομού Ούρφα, περίπου στο μέσον των τουρκοσυριακών συνόρων και απέχει σχεδόν ίση απόσταση από τα άλλα δυο καντόνια, του Κάμισλο (Τζίζρε) και του Αφρίν.

Ποιο είναι το μέγεθος του καντονίου;
Το καντόνι αποτελείται από περίπου 350 χωριά και ο συνολικός πληθυσμός του αγγίζει τις 800 χιλιάδες κατοίκους, στην πλειονότητά τους Κούρδοι.

Ποια ήταν η στάση της Τουρκίας στο ζήτημα της ίδρυσης των καντονίων;
Η Τουρκία κυρίως για δυο λόγους θεωρεί ότι η ίδρυση των καντονίων αποτελεί μείζονα απειλή όχι μόνο για την ενότητα αλλά και για την επιβίωση ολόκληρης της Τουρκίας, όπως την γνωρίζουμε από το 1923.
Ο ένας λόγος είναι ο εξής. Το Κόμμα Δημοκρατικής Ενότητας (PYD) αποτελεί στην ουσία κλώνο του ΡΚΚ, το οποίο ήδη έχει δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για την απόσπαση σε πρώτη φάση αυτονομίας σε 18 νομούς του τουρκοκρατούμενου Κουρδιστάν. Η δημιουργία τριών κουρδικών καντονίων, με κρατικές δομές και τοπικό στρατό, αλλάζει τις παραμέτρους του Κουρδικού για την τουρκική κυβέρνηση,καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολη τη διαχείρισή του, αφού πλέον το ΡΚΚ αποκτά τη δυνατότητα άσκησης κάθε είδους πίεσης στο μαλακό της υπογάστριο, κατά μήκος των τουρκοσυριακών συνόρων (900 χλμ).
Ο άλλος λόγος, που θέτει σε κίνδυνο το σύνολο του τουρκικού οικοδομήματος, είναι ο δημοκρατικός χαρακτήρας των καντονίων, στα οποία Κούρδοι, Αρμένιοι, Ασσύριοι και Άραβες, σουνίτες, αλεβίτες, χριστιανοί και γεζιντί, έχουν απολύτως διασφαλισμένα ίσια δικαιώματα και συμμετοχή στην άσκηση εξουσίας. Η Άγκυρα θεωρεί ότι αν εφαρμοστεί ένα τέτοιο μοντέλο, θα θέσει σε κίνδυνο το μοντέλο της σουνιτικής δικτατορίας, που αποτελεί συνέχεια των καθεστώτων που διέπραξαν τις γενοκτονίες στην Ανατολή.

Τι έκανε η Τουρκία για να αντιμετωπίσει αυτήν τη νέα κατάσταση;

Στην αρχή προσπάθησε να εξαγοράσει τον ηγέτη του Κόμματος Δημοκρατικής Ενότητας, Σαλίχ Μουσλίμ, και να τον καταστήσει όργανό της. Όταν απέτυχε, εκμεταλλευόμενη την εξάρτηση που έχει το αυτόνομο Κουρδιστάν από την Άγκυρα, για να εξάγει τα πετρέλειά του στις διεθνείς αγορές αλλά και για να επικοινωνεί με τον έξω κόσμο, εξεβίασε την κυβέρνηση Μπαρζανί να εφαρμόσει εμπάργκο εναντίον των κουρδικών καντονίων, για να τα οδηγήσει σε στραγγαλισμό και παράδοση στην Ερμπίλ και την Άγκυρα.
Όταν αυτό απέτυχε, η Άγκυρα έστρεψε τους τζιχαντιστές εναντίον της Κόμπανι, η οποία αν πέσει, τότε τίθεται σε κίνδυνο η επιβίωση και των δυο άλλων καντονιών.

Γιατί έχει τόσο μεγάλη σημασία η άλωση της Κόμπανι;

Οι λόγοι είναι πολλοί. Ο πρώτος είναι ότι η Κόμπανι αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ των άλλων δυο καντονίων. Αν πέσει η Κόμπανι, τότε τίθεται σίγουρα σε κίνδυνο η επιβίωση του καντονίου του Αφρίν (1 εκ.κάτοικοι) και δευτερευόντως του καντονίου του Κάμισλο.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι με την εξάλειψη του καντονίου του Κάμισλο, περιορίζεται δραματικά η επικράτεια του μελλοντικού μεγάλου Κουρδιστάν, το οποίο απομακρύνεται από τη Μεσόγειο τουλάχιστον κατά 500 χλμ, ενώ μέσω του Αφρίν η απόσταση είναι μόλις 60 χλμ.
Άρα, αν πέσει η Κόμπανι, πέφτει στα νερά της Μεσογείου και πνίγεται το όνειρο των Κούρδων για έξοδο στη θάλασσα, που είναι προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του κράτους τους.

Γιατί εξεγέρθηκαν οι Κούρδοι της Τουρκίας με αφορμή την πολιορκία της Κόμπανι;

Εξεγέρθηκαν για να δείξουν την αντίδρασή τους στην πολιτική της Άγκυρας στο θέμα της πολιορκίας, για να ασκήσουν πίεση και να εξασφαλίσουν έναν διάδρομο στο τουρκικό έδαφος για την ενίσχυση της Κόμπανι από το καντόνι του Κάμισλο, αλλά και για να συμσπειρωθούν και να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στις διαπραγματεύσεις που γίνονται για πολιτική λύση στο Κουρδικό. Η ιντιφάντα των Κούρδων είναι το «πρώτο μάθημα» που πήρε ο Ερντογάν από το κουρδικό απελευθερωτικό κίνημα. Θα ακολουθήσουν κι άλλα.
Θα πέσει η Κόμπανι;


Είναι πολύ δύσκολο να κρατηθεί, γιατί ο αγώνας είναι άνισος. Από τις τρεις πλευρές οι λύκοι και από την τέταρτη πλευρά οι ύαινες. Όμως, ανεξαρτήτως της έκβασης, η Κόμπανι θα αποτελέσει σταθμό στον αγώνα των Κούρδων. Και το Μεσολλόγγι έπεσε, αλλά η Ελλάδα απελευθερώθηκε.

πηγή: εφημερίδα "κυριακάτικη δημοκρατία"

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ . ΕΙΝΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣτΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΜΕΙΩΣΕΙΣ !










     Δική μου φιλοσοφία και φιλοσοφία της παράταξης ασφαλώς, είναι να πληρώνονται αξιοκρατικά και οι Αστυνομικοί μας και οι Στρατιωτικοί μας και οι γιατροί και οι πανεπιστημιακοί και οι εκπαιδευτικοί μας. Αλλά για να μπορέσουμε να δώσουμε αυξήσεις, έπρεπε προηγουμένως να βγούμε από τα ελλείμματα


   Και στο μυαλό μας είναι πάντα να δώσουμε αυξήσεις και στον χαμηλοσυνταξιούχο, και στον δημόσιο υπάλληλο, ιδιαίτερα σε όσους δουλεύουν σε τομείς ευθύνης όπως είναι η Υγεία, η Παιδεία, η Ασφάλεια και η Άμυνα.
    
   Οι ένστολοι ήδη παίρνουν σημαντική αύξηση. Κι όχι γιατί δεχθήκαμε την προσφυγή που έκαναν στα δικαστήρια. Και καλά έκαναν. Αλλά γιατί βγάλαμε πρωτογενές πλεόνασμα και μπορούμε να τους δώσουμε. Αυτός είναι ο λόγος! Αν δεν είχαμε πρωτογενή πλεονάσματα, από πού θα τους δίναμε; Από πού θα έπρεπε να κόψεις για να δώσεις

    Όλα τα παραπάνω είναι ένα ακριβές απόσπασμα, της ομιλίας του Πρωθυπουργού Κου Αντώνη Σαμαρά, στις 04 Οκτωβρίου,στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, που αφορά στις "σημαντικές αυξήσεις" που θα δοθούν στους Στρατιωτικούς και τα Σώματα Ασφαλείας από το πρωτογενές πλεόνασμα.

    Γνωρίζει πολύ καλά ο Κος Πρωθυπουργός ότι, αυτά που εξήγγειλε, δεν είναι αυξήσεις, αλλά πλήρης συμμόρφωση, προς την απόφαση του ΣτΕ, το οποίο έκρινε παράνομες και αντισυνταγματικές τις μειώσεις που δέχθηκαν οι Στρατιωτικοί και τα Σώματα Ασφαλείας σε μισθούς και συντάξεις και η εκτελεστική εξουσία είναι υποχρεωμένη να την εφαρμόσει, κάτι που τόνισε με έμφαση, σε εκδήλωση των Δικαστικών Λειτουργών και ο Υπουργός Δικαιοσύνης, Κος Αθανασίου ότι "στη Δημοκρατία ακόμα και οι Δικαστικές αποφάσεις μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο κριτικής αυτή όμως δεν μπορεί να να φτάνει ως τη μη εφαρμογή των νόμων και το μη σεβασμό των Δικαστικών αποφάσεων".

     Περιμένουμε να δούμε την Δευτέρα 06 Οκτωβρίου, το προσχέδιο του προϋπολογισμού , για να πάρουμε την πρώτη γεύση, γλυκιά ή πικρή,για την αποκατάσταση μισθών και συντάξεων καθώς και τον τρόπο επιστροφής των αναδρομικών.
    



ΥΠΟΤΑΓΗ Ή ΑΓΩΓΗ ;;






                                                                                          




         


             Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί και γραφτεί για το θέμα της άσκησης αγωγής στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τους ε.α. και στο Διοικητικό Πρωτοδικείο για τους ε.ε. συναδέλφους.
        
        Επειδή καλό θα είναι όσα λέγονται και γράφονται,  να μην είναι "έπεα πτερόεντα", αλλά να προέρχονται, από  διασταυρωμένες  απόψεις ειδικών επί του θέματος νομικών.
         
        Επειδή, οι καιροί είναι δύσκολοι, τα χρονικά περιθώρια αντίδρασης στενεύουν και η αναβλητικότητα μπορεί να εγκυμονεί  πολλούς οικονομικούς κινδύνους.

        Επειδή,το ΥΠΟΙΚ είναι  ασυνεπές, όχι μόνο στις εξαγγελίες του, αλλά και στην τήρηση των γραπτών αποφάσεων, με πρόσφατο παράδειγμα τους Δικαστικούς λειτουργούς, στους οποίους δεν έχουν καταβληθεί ακόμη τα αναδρομικά, των οποίων η καταβολή έπρεπε να είχε γίνει εντός του έτους 2014, σε δύο δόσεις, και τα οποία είχαν εγκριθεί στο μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής για τα έτη 2015-2018, γιατί ακόμη δεν έχει εκδοθεί η Υπουργική απόφαση. Την ίδια ασυνέπεια το ΥΠΟΙΚ μπορεί να δείξει και στην δική μας περίπτωση.

        Επειδή η Κυβέρνηση, μπορεί να ερμηνεύσει διασταλτικά ( ερμηνεία η οποία δεν περιλαμβάνεται στο γράμμα του νόμου αλλά ανταποκρίνεται στο πνεύμα του )την απόφαση του ΣτΕ και να θεωρήσει ότι με το νέο μειωμένο μισθολόγιο δεν θίγεται το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας. Τότε στην περίπτωση αυτή θα πρέπει και πάλι να προσφύγουμε προς το ΣτΕ, την απόφαση του οποίου δεν μπορούμε να προδικάσουμε. 
     .
        Επειδή ο Πρόεδρος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου δήλωσε αναρμόδιος, για την μη συμμόρφωση της Πολιτείας προς την απόφαση του ΣτΕ, υπέδειξε στους εκπροσώπους των Σωμάτων Ασφαλείας, να απευθυνθούν σε νομικούς.       
        
       Για τους λόγους αυτούς θεωρούμε ότι η άσκηση αγωγής, που είναι από τις τελευταίες γραμμές άμυνας που διαθέτουμε, είναι μονόδρομος για τους παρακάτω λόγους:
          
         α.   Θα στείλει το ηχηρό μήνυμα, προς την εκτελεστική εξουσία, ότι δεν είμαστε δεδομένοι, υποταγμένοι, δεν ξεχνάμε την αδικία και δεν συγχωρούμε.

        β.   Οι αποφάσεις των δύο ανωτάτων Δικαστηρίων, του ΣτΕ και του Ελεγκτικού Συνεδρίου (αναμένεται η καθαρογραφή της απόφασης) μας έχουν δικαιώσει .

       γ.    Η καταβολή των αναδρομικών θα γίνει έντοκα, ενώ στην περίπτωση της  μη υποβολής αγωγής άτοκα.

         δ.    Το κόστος αγωγής είναι ελάχιστο.

         Ο καθένας μας ας πράξει κατά το δοκούν.


  

         



         








ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΜΠΑΝΙ