Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

QUIZ: Πόσοι Τούρκοι αστυνομικοί χρειάζονται για να «πιάσουν» μια Κούρδισσα γιαγιά;

Πόσοι Τούρκοι αστυνομικοί χρειάζονται για να «πιάσουν» μια γιαγιά; Δείτε…

Φωτογραφίες αστυνομικής παράνοιας έχουμε δει πολλές και από τη δική μας αστυνομία στις δικές μας διαδηλώσεις, όταν κάναμε διαδηλώσεις το μακρινό 2011…

Η εικόνα, όμως, που ακολουθεί πραγματικά μας ξεπερνά. Μια γιαγιά Κούρδισσα, διαδηλώτρια ενάντια στο Ισλαμικό Κράτος και στο τουρκικό κράτος, συνελήφθη από τα ΜΑΤ του Ερντογάν σε διαδήλωση. 

Και μέχρι να έρθει η κλούβα, να τη μπουζουριάσει, ανέλαβαν τη φύλαξή της πόσοι εσείς λέτε Τούρκοι ΜΑΤατζήδες; Εδώ σας θέλουμε…
Τη γιαγιά την πρόσεχε όλη η διμοιρία… Αυτά είναι!

kourdissa
πηγήiinfo@tribune.gr

Κομπάνι: «Μεσολόγγι» των Κούρδων, «Βατερλό» των Τούρκων, ιδού γιατί



[Image][Image]



Η πόλη-σύμβολο του κουρδικού αγώνα κατά του εξτρεμιστικού ισλαμισμού, έχει πλέον καταστεί το επίκεντρο του παγκοσμίου ενδιαφέροντος αφού στη μάχη αυτή συγκρούονται πολλοί «κόσμοι» μεταξύ τους. Η πρώτη ανάγνωση σχετίζεται με τους αντιπάλους, τους Κούρδους με τους τζιχαντιστές. Οι δύο όμως αυτές πλευρές στην ουσία δεν αντιπροσωπεύουν απλά την ταυτότητα την οποία φέρουν αλλά πολύ περισσότερα.
Του Δρ. Γεωργίου Κ. Φίλη
Η μάχη στην ουσία λαμβάνει χώρα μεταξύ της έννοιας του έθνους-κράτους και της φυλής, όπως αυτή αντιπροσωπεύεται από το Κουρδικό στοιχείο, και του «παγκοσμιοποιημένου» εξτρεμιστικού ισλαμισμού, ο οποίος δεν δέχεται στην κοσμοθεωρία του την έννοια του έθνους-κράτους. Δεν είναι τυχαίο ότι υπό τη σημαία της παγκόσμιας ισλαμιστικής «επανάστασης» συρρέουν άτομα κάθε ηλικίας, χρώματος και εθνικότητας, ενώ όλοι τους είναι λάτρεις του Σουνιτικού Ισλάμστην πιο ακραία του μορφή, δηλαδή τον Ουαχαμπισμό.
Δεν θα ήταν υπερβολή να συγκρίνουμε τις ορδές του Ισλαμικού Κράτους με τα πολυεθνικά θρησκευτικά τάγματα της Δύσης την εποχή των Σταυροφοριών, όπου στις τάξεις τους διέθεταν μαχητές από κάθε χώρα και γλώσσα της Ευρωπαϊκής Δύσης, αρκεί οι συμμετέχοντες να είχαν δηλώσει υποταγή στον Πάπα. Φυσικά, το να συγκρίνεις τους σημερινούς βαρβάρους τζιχαντιστές με τα Μοναχικά τάγματα της Δύσης πριν από 10 αιώνες, αποτελεί κάτι το συζητήσιμο.
Το σίγουρο όμως είναι ότι η «σύσταση» και η γενική κοσμοθέαση των τζιχαντιστών παραπέμπει στα τάγματα του μεσαίωνα. Εννοείται φυσικά ότι οι διαφορές είναι τεράστιες ειδικά στο ποια ήταν η κοινωνική καταγωγή των «ιπποτών» της Χριστιανοσύνης τότε, σε σχέση με τη περίπτωση των μοντέρνων μαχητών του Ισλαμικού Κράτους.
Σε κάθε περίπτωση, οι Κούρδοι αντιπροσωπεύουν μία ιδεολογία η οποία είναι συμβατή με τα σημερινά πρότυπα του έθνους-κράτους, ενώ οι τζιχαντιστές δεν αποτελούν παρά μία νεκρανάσταση ενός παγκοσμιοποιημένου, πολυεθνικού, αυτοκρατορικού ακραίου Ισλαμισμού, η ιδεολογία του οποίου δεν μπορεί παρά να μας παραπέμψει στην εποχή των σταυροφοριών.
Στην σύγκρουση λοιπόν, που μαίνεται και η οποία φαίνεται να έχει αφήσει άφωνο τον κόσμο, κυρίως για τον αμοραλισμό με τον οποίο η νεοθεωμανική Τουρκία αντιμετωπίζει το ζήτημα, πολλά θα μπορούσαν να ειπωθούν για τη μοίρα και τον ρόλο των Κούρδων σε σχέση με το ανοιχτό Ανατολικό Ζήτημα και το πως τους χρησιμοποιούν οι Δυτικές δυνάμεις.
Η παρακάτω σύγκριση ειδικά για εμάς τους Έλληνες ίσως να δώσει στην πλήρη της καθαρότητα την τραγικότητα αλλά και την ιστορικότητα των στιγμών:
Οι Κούρδοι του 21ου αιώνα θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τους Έλληνες του 19ου αιώνα. Οι ομοιότητες αναφορικά με τον αντίπαλο, την εσωτερική τους δομή, την επαναστατική διάθεση την αδελφοκτόνα έριδα αλλά και τον ρόλο των Μεγάλων Δυνάμεων είναι χαρακτηριστική, και δεν είναι ανάγκη να επεκταθούμε με το παρών σημείωμα.
Αυτό όμως που μπορούμε να πούμε είναι πως αυτή τη στιγμή οι Κούρδοι έχουν κερδίσει πάρα πολλά και οι διάφορες κρατικές δομές που έχουν δημιουργήσει ειδικά στο Ιράκ αλλά και στη Συρία,προσομοιάζουν προς τα πρώτα χρόνια της επανάστασης όπου οι Έλληνες είχαν de facto δημιουργήσει ημιανεξάρτητες δομές από τους Οθωμανούς, χωρίς αυτό βέβαια να τους έχει εμποδίσει να τρώγονται μεταξύ τους και να φτάνουμε μέχρι και σε εμφύλιους.
Στην συγκεκριμένη περίοδο της ελληνικής επανάστασης, ο Οθωμανός Σουλτάνος, προχώρησε σε μία κίνηση «Ματ» όπως πίστευε, αναφορικά με την καταπολέμηση των Ελλήνων, έβαλε στο παιχνίδι την πιο σύγχρονη εξοπλισμένη και εκπαιδευμένη από τη Δύση πολεμική μηχανή της Εγγύς Ανατολής, την Αίγυπτο του Μωχάμετ Άλι και του Ιμπραήμ.
Τι έκανε στην ουσία ο Σουλτάνος Μαχμούτ Β’; Αφού είδε πως δεν μπορεί από μόνος του να χτυπήσει τους εξεγερμένους Έλληνες, στην ουσία ήρθε σε συμφωνία με τον υφιστάμενό του και ημιανεξάρτητο Μωχάμετ Άλι να στείλει τις «εκσυγχρονισμένες» ορδές του να βγάλει «τα κάστανα από τη φωτιά». Περιττό να πούμε πως το αντίτιμο θα ήταν όλη η νότια Ελλάδα (Κρήτη και Πελοπόννησος) να «αδειάσει» από Έλληνες και να εγκατασταθούν Αιγύπτιοι.
Πράγματι, για ένα διάστημα οι Αιγύπτιοι του Ιμπραήμ έγειραν την πλάστιγγα υπέρ των Οθωμανών και έφεραν σε δύσκολη θέση τους εξεγερμένους αλλά διαιρεμένους Έλληνες. Όμως οι Έλληνες πολέμησαν ηρωικά ενώ το Μεσολόγγι ΜΕ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ του αποτέλεσε το έναυσμα της αλλαγής στάσης της Δύσης απέναντι στο θέμα. Η ιστορία είναι γνωστή, οι Έλληνες οργανώθηκαν καλύτερα, οι Μεγάλες Δυνάμεις χτύπησαν τους Οθωμανο-Αιγυπτίους στη Ναύπακτο και μετά τα γεγονότα πήραν τη σειρά τους.
Γιατί αυτό το συνοπτικό «μάθημα» ιστορίας; Εκτιμούμε πως για ακόμα μία φορά η ιστορία επαναλαμβάνεται όχι ως φάρσα αλλά ως μία διαδικασία η οποία τιμωρεί με τον χειρότερο τρόπο όσους νομίζουν πως η αλαζονεία, η μηχανορραφία, ο αμοραλισμός, και το έγκλημα μπορούν να επιβιώσουν για πολύ στις Διεθνείς Σχέσεις ατιμώρητα.
Εξηγούμαστε: H τότε Οθωμανική Αυτοκρατορία είναι σήμερα η πολυεθνική Τουρκία. Οι τότε Έλληνες είναι σήμερα οι Κούρδοι, οι τότε Μεγάλες Δυνάμεις είναι ακριβώς οι ίδιες με τις σημερινές (με την προσθήκη των ΗΠΑ), τέλος οι τότε Αιγύπτιοι που πήγαν να βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά για τους Οθωμανούς είναι τώρα οι τζιχαντιστές του Ισλαμικού Κράτους. Όπως και τότε έτσι και τώρα ο αγώνας ήταν μεταξύ του έθνους-κράτους και του παγκοσμιοποιημένου αυτοκρατορικού ισλαμισμού, με διαιτητές πάντα τις Μεγάλες Δυνάμεις.
Το Κομπάνι, θα μπορούσε να παρομοιαστεί με το Μεσολόγγι, το οποίο μπορεί να μην κατέστη δυνατόν να κρατηθεί από τους Έλληνες και να «αφέθηκε» να πέσει από τους Δυτικούς, το κύμα όμως της αντίδρασης από κράτη και την κοινή γνώμη στην ελεύθερη και πολιτισμένη Δύση οδήγησε μετά από λίγο στη Ναυμαχία της Ναυαρίνου. Το πείσμα και ο ηρωισμός των Ελλήνων, βρίσκει το αντίστοιχό του στους Κούρδους σήμερα, και είναι σίγουρο πως όπως και τότε έτσι και σήμερα το αποτέλεσμα της νέας φάσης του Ανατολικού Ζητήματος δεν θα είναι άλλο από τη καταστροφή του ισλαμιστικού τέρατος και αυτού που το εξέθρεψε.
Προσοχή! Με όλα αυτά δεν στρεφόμαστε κατά κανέναν τρόπο εναντίον του Ισλάμ και της έννοιας τη Παγκόσμιας όπως το αντιλαμβάνεται «Ούμας» (κοινότητας των πιστών) το πρόβλημά μας είναι ο τζιχαντισμός και ο εξτρεμισμός όπως ακριβώς βρισκόμαστε αντίθετοι σε κάθε μορφής «σταυροφορικού» δυτικότροπου επιθετικού πνεύματος.
Στόχος της παρούσας ανάλυσης δεν είναι φυσικά να εξαντλήσουμε τις ομοιότητες των περιστάσεων και των γεγονότων μεταξύ της Ελληνικής και της Κουρδικού επανάστασης, αλλά η ουσία του επιχειρήματος είναι πως το Κουρδικό εκ φύσεως και λόγο των αιωνίων γεωπολιτικών πραγματικοτήτων διέπεται από τις ίδιες παραμέτρους με τις οποίες διεπόταν και το Ελληνικό ζήτημα πριν από 200 έτη.
Συμπέρασμα της συγκεκριμένης παρατήρησης δεν μπορεί να είναι το παρακάτω:
Το Κουρδικό θα αποτελέσει τον καταλύτη των εξελίξεων στην Ευρύτερη Μέση Ανατολή, και θα λειτουργήσει ως το κλειδί στο οποίο θα «ανοίξει» την τελευταία φάση του Ανατολικού Ζητήματος το οποίο και θα λύσει οριστικά θέματα στην περιοχή μας τα οποία άνοιξαν το 1071, με τημάχη του Ματζικέρτ.
Το Κομπάνι, είναι πιθανόν να λειτουργήσει για τους Κούρδους όπως το Μεσολόγγι για τους Έλληνες, ενώ οι νεοθωμανοί βρίσκονται πλέον εν αναμονή της νέας «ναυμαχίας της Ναυπάκτου» και του δικού τους «Βατερλό».

πηγή:Defence point.gr, 



Η Βρετανία πίσω απ’ όλα τα δεινά της Κύπρου




Η Βρετανία πίσω απ’ όλα τα δεινά της Κύπρου




Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ 
Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας, Ντέιβιντ Κάμερον βρέθηκε την Πέμπτη το βράδυ στο Ακρωτήρι… Στην κυρίαρχη αυτή βρετανική βάση, που απέσπασαν οι Βρετανοί ετσιθελικά και εκβιαστικά με το τέλος του αντιαποικιακού αγώνα της ΕΟΚΑ. Αντί να φύγουν ηττημένοι και ταπεινωμένοι, ως έπρεπε, απέκτησαν δικτατορικά προνόμια και παρέμειναν από τότε ρυθμιστές στο νησί, της πολιτικής και της οικονομικής ζωής, ενώ συνέχισαν την πολιτική του διαίρει και βασίλευε, τόσο στα εσωτερικά πολιτικά πράγματα, όσο και στο Κυπριακό.
Πριν ακόμα από την ανεξαρτησία έστησαν ένα μηχανισμό, στον οποίο δυστυχώς συμμετείχαν επώνυμοι Ελληνοκύπριοι. Ο μηχανισμός αυτός είναι σχεδόν κληρονομικός αφού σ’ αυτόν συμμετέχουν παππούδες, γονείς και παιδιά. Ποιος αμφιβάλει ότι στο νησί μας δρα ένα από τα πιο αποτελεσματικά δίκτυα κατασκοπείας, το οποίο ενίοτε εκβιάζει, όπως συνέβη την εποχή της εκστρατείας επιβολής του φιλοτουρκικού σχεδίου Ανάν, όταν γίναμε μάρτυρες αλλαγής στρατοπέδων μέσα σε ένα βράδυ. Εχουν και οι Αμερικανοί τους μηχανισμούς τους, αλλά αυτοί είναι «αρνιά» μπροστά στους αμαρτωλούς και βρώμικους Βρετανούς. Το μέγα λάθος τους είναι ότι συστηματικά αποδέχονται το «αλάθητο» των Βρετανών αναφορικά με την Κύπρο και έτσι καταντούν ουραγοί τους, και στο τέλος φορτώνονται τις ευθύνες και το «ανάθεμα». Και είναι άδικο.
Οι Βρετανοί ευθύνονται για το νέο γύρο διεθνούς τρομοκρατίας, που αποδεικνύεται ο πιο βίαιος στη νεότερη παγκόσμια ιστορία. Η οργάνωση των όσων φρικτών συμβαίνουν, και τα παρακολουθούμε καθημερινά, είναι έργο γεννημένων στη Βρετανία τζιχαντιστών, οι οποίοι «ποτίστηκαν» με μίσος στα βρετανικά τζαμιά. Υπάρχει σοβαρή μαρτυρία, και παρουσιάστηκαν και στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία ισλαμιστής ηγέτης στο Λονδίνο εξηγούσε πως γίνεται ο καλύτερος αποκεφαλισμός. Συνελήφθη από τους λαλίστατους Βρετανούς ή ακόμα διδάσκει πώς να σκοτώνονται οι «αλλόθρησκοι»; Ουδείς γνωρίζει.
Φανταστείτε τι θα συνέβαινε εάν το παραπάνω σκηνικό συνέβαινε στην Ελλάδα ή στην Κύπρο. Οι Βρετανοί θα μας κυνηγούσαν μέχρι τη …Δευτέρα Παρουσία. Θα κατέστρεφαν ξανά την Κύπρο, διότι παλιά τους τέχνη κόσκινο…
Από το Λονδίνο η Κύπρος δεν είδε κανένα καλό. Οι Εγγλέζοι ήταν και παραμένουν μέχρι σήμερα εχθροί μας. Βεβαίως τον εχθρό τον γνωρίζεις και προφυλάσσεσαι. Αλλά τούτος ο εχθρός, είναι ύπουλος και εμφανίζεται πάντα με προβιά και την αθωότητα του αρνιού μόλις βλέπει το πρώτο φως μετά τη γέννησή του. Αλλά μην τους πιστεύετε, δεν έχουν ίχνος συμπάθειας για εμάς. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να ελέγχουν απόλυτα το νησί και τους φυσικούς του πόρους θεωρώντας μας κατοίκους δεύτερης κλάσης και κατηγορίας.
Η άφιξη του Κάμερον στο Ακρωτήρι και όχι σε ένα εκ των δύο επίσημων αεροδρομίων της Κύπρου είναι πράξη προκλητική και δείχνει την απαράδεκτη νοοτροπία και συμπεριφορά των Βρετανών, που φρόντισαν να στείλουν το μήνυμα ότι αυτοί είναι τα αφεντικά. Προηγήθηκε το καλοκαίρι ο υπουργός Αμυνας, ο οποίος βεβαίως έσπευσε να μεταβεί στο Τρόοδος για να συναντήσει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, μία κίνηση που παρουσιάστηκε ως σεβασμός και εκτίμηση στον κ. Αναστασιάδη. Ευτυχώς ο Κύπριος Πρόεδρος γνωρίζει τι πράττουν πίσω από την πλάτη του και τι λένε –ότι δηλαδή φόρεσε …φουστανέλα, κάτι που δεν είναι αλήθεια.
Τα δεινά της Κύπρου οφείλονται στους Βρετανούς. Οι Τούρκοι εκτελεστικά τους όργανα ήταν πάντοτε, μόνο που τώρα παίζουν αυτοί το ντέφι και …χορεύουν οι Εγγλέζοι μεθυσμένοι στις μπυραρίες…
Η παρουσία του Βρετανού πρωθυπουργού στην Κύπρο δεν είναι για καλό. Εφτασε για να παίξει το παιγνίδι του ηρωϊκού ηγέτη, ο οποίος επισκέπτεται τα στρατεύματά του, μόνο που αν οι τζιχαντιστές αποφασίσουν να εκδικηθούν, οι Ελληνοκύπριοι θα την πληρώσουν, διότι οι Εγγλέζοι είναι καλά φρουρούμενοι στις κυρίαρχες βάσεις τους. Αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι η Κυπριακή Δημοκρατία δεν πρέπει να συμμετέχει στον πόλεμο εναντίον της τρομοκρατίας. Και η συνεργασία με τους Αμερικανούς καλώς γίνεται, και η διευκόλυνση των γαλλικών αεροπορικών δυνάμεων. Απλά πρέπει οι ηγέτες μας να φροντίζουν να διεκδικούν οφέλη για την Κύπρο και το εθνικό της θέμα…
ΣΗΜΕΙΩΣΗ Ι: Οφείλω την πρώτη σημείωση, από την περασμένη εβδομάδα, και αφορά το διπλωματικό προσωπικό της Μόνιμης Αντιπροσωπείας της Κύπρου στον ΟΗΕ και τα στελέχη του Γραφείου Τύπου. Ετοίμασαν εξαιρετικό –αν και βαρυφορτωμένο πρόγραμμα- στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, τον υπουργό Εξωτερικών και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο. Αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι ότι όλες οι συναντήσεις ήταν σημαντικές και βοήθησαν την εθνική υπόθεση της Κύπρου. Τα συγχαρητήρια μου στον πρέσβη Νίκο Αιμιλίου και τους συνεργάτες του, όπως και στη Μαρία Ζουπανιώτη και τους συνεργάτες της. Πάντα είχε η Κύπρος στον ΟΗΕ εξαιρετικούς διπλωμάτες, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων, οι οποίοι/οποίες ΔΕΝ εργάζονταν για τα εθνικά της συμφέροντά.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΙΙ: Οι «ιδέες» του κ. Αϊντα αποτελούν παγίδα. Δεν σκέφτηκε έστω ένας στη Λευκωσία ότι μπορεί να είναι το παλιό πακέτο ιδεών, που εκπόνησε ο Αλεξάντερ Ντάουνερ, ο οποίος από το Λονδίνο βυσσοδομεί εναντίον της Κύπρου και της υπόθεσής της; Στη σύνοδο τα ΝΑΤΟ στην Ουαλία έβγαλε όξος και χολή…
ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών έγιναν πολλά και διάφορα που δεν τιμούν τους επικεφαλής μερικών ξένων πρεσβειών. Όπως έχω γράψει επανειλημμένα, αναγκάζουν τον κ. Αναστασιάδη να αντιδρά με δικαιολογημένο θυμό, διότι θεωρεί ορθά πως τον κτυπούν πισώπλατα.



Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2014

Πρόγραμμα επισκέψεων-ενημερώσεων Μελών του Δ.Σ. σε Παραρτήματα της Ε.Α.Α.Σ.





Γνωρίζεται  ότι τα  Μέλη του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. Υπτγος ε.α. Βασίλειος Ροζής,  Αντιπρόεδρος και Ταξχος ε.α. Δημήτριος Χατσίκας, Υπεύθυνος Παραρτημάτων,  θα επισκεφτούν σύμφωνα με το ως παρακάτω πρόγραμμα, Παραρτήματα της Ε.Α.Α.Σ. προκειμένου να ενημερώσουν για τρέχοντα -πάγια θέματα  αλλά  και να ακούσουν τα Μέλη μας. 
 
Οι επισκέψεις γίνονται στο πλαίσιο εξυπηρέτησης των αναγκών για σύσφιξη των υφιστάμενων δεσμών συναδελφικότητας που επιτυγχάνεται δια της οργανώσεως συγκεντρώσεων και της πραγματοποίησης ομιλιών και διαλέξεων.
 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ 
 
Υπτγος ε.α. Βασίλειος Ροζής, Αντιπρόεδρος Ε.Α.Α.Σ.
 
Λαμία,    (ΛΑΦ Λαμίας)                                              Δευτέρα 13 Οκτ και ώρα 11:00
Βέροια,   (ΛΑΦ Βέροιας)                                           Τρίτη     14 Οκτ  και ώρα 18:00
Θεσ/νίκη, (Γραφεία Παραρτήματος)                        Τετάρτη 15 Οκτ και ώρα 11:30
 
Ταξχος ε.α. Δημήτριος Χατσίκας, Μέλος Δ.Σ. / Ε.Α.Α.Σ
 
Κατερίνη  (ΓραφείαΠαραρτήματος)                            Δευτέρα  13 Οκτ και ώρα 18:00
Σέρρες     (ΛΑΦ Σερρών)                                              Τρίτη      14 Οκτ και ώρα 19:00
Θεσ/νίκη  (Γραφεία Παραρτήματος)                           Τετάρτη  15 Οκτ και ώρα 11:30
Καβάλα    (ΛΑΦ Καβάλας)                                           Πέμπτη   16 Οκτ  και ώρα 11:30
Δράμα      (ΛΑΦ Δράμας)                                             Πέμπτη   16 Οκτ  και ώρα 18:00
Βόλος       (Γραφεία Παραρτήματος)                          Παρασκευή 17 Οκτ και ώρα 11:30
 
Οι παραπάνω συγκεντρώσεις θα είναι ανοιχτές για όλα τα Μέλη μας, τα οποία παροτρύνουμε να συμμετέχουν για την άμεση ενημέρωσή τους.
πηγή:eaas.gr
 

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2014

ΚΙΣΣΙΝΓΚΕΡ: ΕΝΑΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΑΣ ΠΟΛΕΜΟΥ






Ρωσσίδης: Εγκληματίας πολέμου ο Κίσινγκερ


Την εκτίμηση ότι η Τουρκία «δεν αποτελεί αξιόπιστο σύμμαχο των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της Δύσης», διατύπωσε ο βετεράνος παράγοντας της ελληνοαμερικανικής ομογένειας, Ευγένιος Ρωσσίδης, μιλώντας στην παρουσίαση του βιβλίου του «Kissinger & Cyprus: A Study in Lawlessness» (Κίσσινγκερ και Κύπρος: Μια μελέτη στην ανομία), στη Λευκωσία, μετέδωσε ο ανταποκριτής του ΑΠΕ Αριστείδης Βικέτος. 
Ο κ. Ρωσσίδης -με οικογενειακές ρίζες από την κατεχόμενη Κερύνεια υπήρξε πρωτοπόρος στον αγώνα της Κύπρου, στην Αμερική και ιδρυτής και πρώην πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Ινστιτούτου (American Hellenic Institute – ΑΗΙ)- χαρακτήρισε την Τουρκία «παρακράτος» και σημείωσε ότι «στρέφεται εναντίον των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της Δύσης». Η Δύση, είπε, πρέπει να αντιμετωπίσει τον Ερντογάν και υποστήριξε ότι ο Αμερικανός αντιπρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, την περασμένη βδομάδα, «λύγισε» στην αξίωση του Τούρκου πρωθυπουργού να ανακαλέσει δήλωση του. Επίσης, υποστήριξε ότι ο Ερντογάν δεν είναι υπέρ της λύσης του Κυπριακού και ότι θα προσπαθήσει να γίνει «ένας νέος Κεμάλ Ατατούρκ».
Ο κ. Ρωσσίδης αναφέρθηκε και στις βρετανικές βάσεις στην Κύπρο, λέγοντας ότι η Κυπριακή Δημοκρατία πρέπει να διεκδικήσει τα ενοίκια, που χρωστά η Μεγάλη Βρετανία, Σε παρέμβαση του ο Βρετανός πρέσβης, Ρικ Τοντ, παρατήρησε ότι «θα συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε» για το θέμα.
Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, εκτίμησε ότι δεν αναμένει αντίδραση από τον Κίσινγκερ για το βιβλίο του και ανέφερε ότι ο «Κίσινγκερ είναι εγκληματίας πολέμου, αλλά δεν θα δικαστεί», λόγω του προχωρημένου της ηλικίας του.
Για τα ελατήρια, που οδήγησαν του Κίσσινγκερ να τηρήσει τη συγκεκριμένη στάση έναντι της Κύπρου, ο κ. Ρωσσίδης είπε ότι αυτό οφείλεται στην ενόχλησή του από την απόφαση του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου να καταστήσει την Κύπρο μέλος του Κινήματος των Αδεσμεύτων. «Αυτός ήταν ο λόγος που ήθελε να ξεφορτωθεί τον Μακάριο» πρόσθεσε. Ο κ. Ρωσσίδης, ο οποίος υπηρέτησε, μεταξύ άλλων, ως βοηθός υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ από το 1969 έως το 1973, κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας του Νίξον και από το 1958 μέχρι το 1961 επί Αϊζενχάουερ, είπε ότι, ο Κίσσινγκερ «ενθάρρυνε πλήρως την τουρκική εισβολή», καθώς δεν παρεμπόδισε τη χούντα των Αθηνών και την ενθάρρυνε έτσι στη δράση της κατά του εκλεγμένου Προέδρου της Κύπρου. Συμπλήρωσε ότι ο Κίσινγκερ «έκανε περισσότερη ζημιά στις ΗΠΑ απ` όλους τους Συμβούλους Εθνικής Ασφαλείας που είχαμε στην ιστορία μας».
Εξάλλου, αναφέρθηκε και στη συνάντησή του με τον Αμερικανό πρέσβη στη Λευκωσία, λέγοντας ότι του ζήτησε να σταματήσει τη σιωπηρή διπλωματία έναντι της Τουρκίας και να ζητήσει δημόσια την απόσυρση των τουρκικών στρατευμάτων από την Κύπρο.
Την παρουσίαση του βιβλίου οργάνωσε το Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών και σε αυτή παρέστησαν μεταξύ άλλων ξένοι διπλωμάτες, αλλά ουδείς από την πρεσβεία των ΗΠΑ.
Μιλώντας κατά την παρουσίαση του βιβλίου του κ. Ρωσσίδη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Νίκος Χριστοδουλίδης, ανέφερε ότι το βιβλίο βασίζεται κατά κύριο λόγο σε προσωπικές μαρτυρίες του Ευγένιου Ρωσσίδη, καθώς και σε πληθώρα άλλων πρωτογενών πηγών. «Το γεγονός αυτό, ειδικότερα η καταγραφή της ιστορίας μέσα από προσωπικά βιώματα, προσδίδει ιδιαίτερη σημασία στα γραφόμενα του Ρωσσίδη» σημείωσε.
Ο κ. Χριστοδουλίδης χαρακτήρισε το βιβλίο «πολύ αξιόλογο έργο» και είπε ότι βασικοί άξονες του είναι:
α.  Η στρατηγική σημασία της Κύπρου για τον Δυτικό κόσμο γενικότερα και πιο συγκεκριμένα τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.
β.  Ο ρόλος του Κίσσινγκερ σε σχέση με τα τεκταινόμενα στην Κύπρο πριν και μετά το πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή.
γ.  Οι ενέργειες της Τουρκίας ως παρακράτος – όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται “rogue state” – οι τουρκικές παραβιάσεις αμερικανικών και διεθνών νόμων, η διαδρομή της ως αναξιόπιστος Δυτικός σύμμαχος και οι κινήσεις της Άγκυρας σε σχέση με τον ισλαμικό φονταμενταλισμό.
δ.  Το βιβλίο ασχολείται με την ζωτικής σημασίας ανάγκη απόλυτου σεβασμού του κράτους δικαίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Το τελευταίο μέρος του βιβλίου, ανέφερε ο κ. Χριστοδουλίδης, αναλύει κυρίως, με εύστοχο τρόπο, την ανάγκη οι Ηνωμένες Πολιτείες να εργαστούν για επανόρθωση της κατάστασης πραγμάτων στην Κύπρο, μετά το 1974, κάτι που θα εξυπηρετήσει, ανάμεσα σε άλλα, και αμερικανικά στρατηγικά συμφέροντα.
Ο κ. Χριστοδουλίδης τόνισε ότι είναι «άξιο αναφοράς και πολύ ορθή επισήμανση, η καταγραφή διαχρονικών προσπαθειών από κάποιους, που δυστυχώς συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, για ανάδειξη του Κυπριακού ως εθνοτική διαμάχη και όχι ως διεθνές πρόβλημα εισβολής και κατοχής το οποίο και είναι».
Ο συγγραφέας, είπε ο κ. Χριστοδουλίδης, μέσα από συγκεκριμένα παραδείγματα παρουσιάζει την Τουρκία ως έναν αναξιόπιστο εταίρο της Δύσης και ως διαχρονικό «αποσταθεροποιητικό παράγοντα» στην περιοχή. «Οι πρόσφατες εξελίξεις στην Μέση Ανατολή, το Ιράκ, την Συρία αλλά πάνω από όλα οι πρόσφατες απειλές έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας, αποδεικνύουν την ορθότητα της θέσης αυτής» κατέληξε ο Κύπριος κυβερνητικός εκπρόσωπος.
Εξάλλου, σε σεμνή τελετή, ο πρόεδρος της Βουλής, Γιαννάκης Ομήρου, επέδωσε στον Ευγένιο Ρωσσίδη τιμητικό μετάλλιο «σε ένδειξη ευγνωμοσύνης για την αφοσίωση του στην Κύπρο» όπως ανέφερε.
πηγή:mignatiou.com

ΤΟ ΠΡΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ 45%... ΕΝΟΣ ΚΑΛΟΣΤΗΜΕΝΟΥ 100% ΑΔΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ !!









   Μετά την κατάθεση στη Βουλή των Ελλήνων, του προσχεδίου για τον προϋπολογισμό του Κράτους, του έτους 2014 και τη δημοσιοποίηση των προβλέψεων που αφορούν στις αποδοχές και συντάξεις των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στρατιωτικών, επιχειρούμε να αποκαλύψουμε το πραγματικό μέγεθος της οικονομικής αποκατάστασης και επαναφοράς των μισθών και επιδομάτων μας στη μισθολογική τάξη, μετά την παράνομη αταξία που προκάλεσε ο αντισυνταγματικός Ν.4093/2012, ανασύροντας στοιχεία από παλαιότερους προϋπολογισμούς, αλλά και από πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις και επίσημα έγγραφα.

     Από το υπ’ αριθ. Φ.47/135455/Σ.2176/19 Σεπ 2014 έγγραφο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, που αφορά στην πρότασή του για το νέο ειδικό μισθολόγιο των Ελλήνων στρατιωτικών και υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, αντιγράφουμε αυτολεξεί το παρακάτω απόσπασμα:


   «α. Το συνολικό ποσό επιβάρυνσης του κρατικού Π/Υ από την εφαρμογή του, να είναι στο αντίστοιχο ποσό οροφής που υπήρχε την 31/07/2012, πριν δηλαδή την εφαρμογή του ν.4093/12 ως (ι) σχετικό και σύμφωνα με τις οικείες αποφάσεις του ΣτΕ.

    β. Η επιβάρυνση που προκαλείται στον κρατικό· Π/Υ όσον αφορά μόνο στα ε.ε. στελέχη του ΥΠΕΘΑ είναι της τάξεως των 137 εκ. €.

    γ. Εκ της ανωτέρω προκληθείσης δαπάνης, ποσό της τάξεως των 46 εκ. €, επιστρέφει άμεσα στο Δημόσιο, καθόσον αφορά κρατήσεις υπέρ του, ήτοι: Φ.Ε., Υγειονομική Περίθαλψη, Σύνταξη Δημοσίου, Εισφορά Αλληλεγγύης και Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης. Συνεπώς η πραγματική προκληθείσα δαπάνη είναι 91 εκ. €, από την εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ και εφόσον αναταχθούν οι μισθοί στην πρότερη μορφή τους.»

   Το ανωτέρω απόσπασμα εκφράζει την επίσημη άποψη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, συνεπικουρούμενου από τα Υπουργεία Δημοσίας Τάξης & Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας & Αιγαίου, για το βαθμό της επιδιωκόμενης εκ μέρους του συμμόρφωσης στην απόφαση του ΣτΕ, καθώς και το κόστος που αυτή συνεπάγεται και το οποίο είναι απόλυτα συγκρίσιμο με τα στοιχεία του πίνακα που ακολουθεί.

Διαφορές Π/Υ Μισθοδοσίας Στρατιωτικού Προσωπικού 

ΥΠΕΘΑ έτους 2012 και 2013





   Τα ανωτέρω ποσά, που προέρχονται από τα επίσημα στοιχεία του Κράτους και αφορούν τη σύγκριση της μισθολογικής δαπάνης για τους εν ενεργεία στρατιωτικούς του έτους 2012 με το έτος 2013, εκφράζουν το όφελος που είχε ο Π/Υ του Κράτους από τις περικοπές των βασικών μισθών και των επιδομάτων των στρατιωτικών που επιβλήθηκαν με το ν.4093/2012.

   Το όφελος στην πραγματικότητα είναι μικρότερο, αν συνυπολογίσουμε ότι 25% περίπου από το ποσό των 191.000.000 € επιστρέφει άμεσα στα ταμεία του Κράτους καθόσον αφορά κρατήσεις υπέρ του, (Φ.Ε., Υγειονομική Περίθαλψη, Σύνταξη Δημοσίου, Εισφορά Υπέρ Ανέργων και Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης). Συνεπώς το πραγματικό όφελος από την εφαρμογή των διατάξεων του ν.4093/2012 είναι περίπου 143.250.000 €, ποσό που αντιστοιχεί στο πραγματικό κόστος του δημοσίου εάν επανέφερε τους μισθούς των στρατιωτικών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.

  Η σύγκριση των δύο ποσών δείχνει ότι η πρόθεση του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ήταν να επαναφέρει τις μικτές αποδοχές των ε.ε. στελεχών των ΕΔ στο 67% των μικτών αποδοχών του 2012. Το επίπεδο αποκατάστασης των καθαρών μηνιαίων αποδοχών επιτυγχάνεται σε ποσοστό 64% και είναι χαμηλότερο του μικτού λόγω της διαφορετικής δομής του προτεινόμενου από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας μισθολογίου (υψηλότερες βασικές συντάξιμες αποδοχές).

  Στις ανωτέρω προθέσεις του ΥΠΕΘΑ και το προϋπολογισθέν κόστος επαναφοράς των μισθών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012, θα αντιπαραθέσουμε τις σχετικές προβλέψεις του προσχεδίου του Π/Υ του 2014, οι οποίες καταγράφονται ως εξής:

  - 414,7 εκ. ευρώ για καταβολή αναδρομικών αποδοχών και συντάξεων των δικαστικών και των στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ για την περίοδο από 1/8/2012 έως 31/6/2014.

  - 126,2 εκ ευρώ για καταβολή αυξημένων αποδοχών και συντάξεων των δικαστικών και των στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ για την περίοδο από 1/7/2014 έως 31/12/2014.

   Για να διαχωρίσουμε τη δαπάνη υπέρ στρατιωτικών και υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, από τη δαπάνη υπέρ των δικαστών και μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, ανατρέχουμε στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνοδεύει την προσθήκη τροπολογία στο Σχέδιο Νόμου «ΑΡΧΕΣ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ» (μετέπειτα άρθρο 181 του ν.4270/2014) και η οποία αναλύει το κόστος επαναφοράς των μισθών των δικαστών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012, αλλά και το κόστος καταβολής των αναδρομικών για την περίοδο από 1/8/2012 μέχρι τη ψήφιση του σχεδίου νόμου. Το επίμαχο απόσπασμα αναφέρει επί λέξει τα εξής:

«Από τις προτεινόμενες διατάξεις προκαλούνται τα ακόλουθα οικονομικά αποτελέσματα:


   Επί του Κρατικού προϋπολογισμού


   1. Ετήσια δαπάνη της τάξης των 69.560.000 ευρώ περίπου (49.400.000 για τους εν ενεργεία και 20.160.000 ευρώ για τους συνταξιούχους) από την αναπροσαρμογή (αύξηση) των προαναφερόμενων μηνιαίων παροχών στους εν ενεργεία δικαστές και κύριο προσωπικό του ΝΣΚ, καθώς και των συντάξεων των πρώην συναδέλφων τους.


   2. Εφάπαξ δαπάνη από την αναδρομική καταβολή των μισθολογικών και συνταξιοδοτικών διαφορών, που ανάγονται στο χρονικό διάστημα από 1-8-2012 μέχρι τη δημοσίευση του υπό ψήφιση νόμου, το ύψος της οποίας θα προσδιοριστεί με την έκδοση της προβλεπόμενης κ.υ.α. και εκτιμήθηκε στο ποσό των 99.760.000 ευρώ.».


Ομογενοποιώντας τα ανωτέρω ποσά καταλήγουμε στα εξής αποτελέσματα:


   α.  Η δαπάνη που αναλογεί στην αναδρομική αποκατάσταση των μισθών των στρατιωτικών και των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, από 1/8/2012 έως 31/6/2014, είναι 314.900.000 € (414.700.000 - 99.760.000).

  β.  Η δαπάνη που αναλογεί για την ενίσχυση των μισθών των στρατιωτικών και των υπηρετούντων στα Σώματα Ασφαλείας, για το διάστημα από 1/7/2014 μέχρι 31/12/2014 είναι 91.420.000 ευρώ, (126.200.000 - 69.560.000/2), ενώ το ετήσιο κόστος της αύξησης των αποδοχών υπολογίζεται στο διπλάσιο ήτοι 182.840.000 ευρώ. Αν από το ποσό αυτό αφαιρέσουμε το κόστος της αύξησης των συντάξεων που προϋπολογίζεται περίπου στο 1/3 των αποδοχών των εν ενεργεία, τότε προκύπτει ότι το μισθολογικό κόστος της ενίσχυσης των αποδοχών των στρατιωτικών είναι περίπου 121,5 εκ ευρώ, ποσό που είναι μειωμένο κατά 15,5 εκ (137 - 121,5) σε σχέση με τον προϋπολογισθέν κόστος του νέου μισθολογίου που προτείνεται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και κατά 69 εκ (191,5 - 121,5) της δαπάνης που θα απαιτούνταν εάν οι αποδοχές των στρατιωτικών επανέρχονταν στα επίπεδα του Ιουλίου του 2014.

   Το συμπέρασμα, από την ανωτέρω ανάλυση είναι: 
     
    α. Πλήρης επαναφορά των μισθών και συντάξεων των δικαστών και των μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους  

    β. Μερική επαναφορά κατά 45% στις (καθαρές) αποδοχές των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, γεγονός που σημαίνει  και μερική συμμόρφωση, προς τις δικαστικές αποφάσεις της Ανώτατης Δικαιοσύνης.

πηγή:poes.gr







Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2014

Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις Θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας» για Διαβούλευση



Logo








    Άρθρο   1
    Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών  και Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθορίζονται οι διαδικασίες μετεξέλιξης της Σχολής Εθνικής Άμυνας σε Στρατιωτικό Πανεπιστήμιο Εθνικής Άμυνας, για την παροχή επιμόρφωσης σε στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Υπηρεσιών και Σωμάτων Ασφαλείας, του Δημόσιου Τομέα και σε ενδιαφερόμενους ιδιώτες, από Ελλάδα και εξωτερικό.
    Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση, καθορίζεται το πλαίσιο επιλογής των διδασκόμενων μαθημάτων και μεταπτυχιακών προγραμμάτων και οι διαδικασίες επιλογής και φοίτησης των υποψηφίων. Τη λειτουργία του Στρατιωτικού Πανεπιστημίου Εθνικής Άμυνας, διέπει η κείμενη νομοθεσία για τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, με την επιφύλαξη των ειδικότερων ρυθμίσεων της Κοινής Υπουργικής Απόφασης.
    Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, καθορίζονται τα ζητήματα στελέχωσης του Στρατιωτικού Πανεπιστημίου Εθνικής Άμυνας.
    Άρθρο 2
    Η θητεία των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων των Ενόπλων Δυνάμεων είναι τριετής. Η θητεία τους δεν ανανεώνεται και δεν παρατείνεται. Η αντικατάσταση  Αρχηγού κατά τη διάρκεια της θητείας του είναι δυνατή κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και απόφασης του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ). Η διάταξη ισχύει μετά τις πρώτες κρίσεις αξιολόγησης του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, που θα ακολουθήσουν τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
    Άρθρο 3
    Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής  Άμυνας, συνιστάται Επιτροπή για την αποτίμηση του υφιστάμενου πλαισίου πραγματοποίησης των Προμηθειών στον χώρο της Άμυνας και την υποβολή προτάσεων για την επικαιροποίησή του. Η Επιτροπή αποτελεί άμισθο Σύμβουλο του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και η σύνθεση, ο αριθμός των μελών της, ο χρόνος και ο τρόπος λειτουργίας της, καθορίζονται με αποφάσεις του. Η συμμετοχή στην Επιτροπή είναι τιμητική και άμισθη. Μεταξύ των καθηκόντων, που δύνανται να της ανατεθούν είναι και η αποτίμηση της σκοπιμότητας και χρησιμότητας των μέχρι σήμερα υλοποιηθέντων εξοπλιστικών προγραμμάτων και η αναζήτηση των βέλτιστων λύσεων για τη διασφάλιση των αναγκαίων υπηρεσιών συντήρησης και ανταλλακτικών για τα διαθέσιμα οπλικά συστήματα. Η Επιτροπή δεν παρεμβάλλεται στο οργανόγραμμα και τη λειτουργία του Υπουργείου Εθνικής  Άμυνας και δεν επηρεάζει τη λειτουργία των Γενικών Επιτελείων και τη Δομή των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι εισηγήσεις της τίθενται αποκλειστικά στη διάθεση του Υπουργού Εθνικής  Άμυνας.
    Άρθρο  4
    Η πραγματοποίηση κάθε αναγκαίας προμήθειας, υλικού, υπηρεσιών και μέσων για τις ανάγκες της πυρόσβεσης, αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και των οργάνων της. Προς τον σκοπό διευκόλυνσης του έργου της, είναι δυνατή η πραγματοποίηση των ως άνω προμηθειών και υπηρεσιών μέσα από τη σύναψη διακρατικών συμφωνιών, την τροποποίηση υφισταμένων και την προσφυγή σε διεθνείς διαγωνιστικές υπηρεσίες και οργανισμούς. Την ευθύνη σύναψης των συμφωνιών και προσφυγής σε διεθνείς οργανισμούς έχει το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και κατ’ εξουσιοδότησή του η Πυροσβεστική Υπηρεσία. Η συντήρηση και διοικητική υποστήριξη των εναέριων πυροσβεστικών μέσων, είναι ευθύνη και αρμοδιότητα της Πολεμικής Αεροπορίας.
    Άρθρο  5
    Για την αποδοτική διεξαγωγή των διαγωνιστικών διαδικασιών και την εξυπηρέτηση επιτακτικών αναγκών σε θέματα λειτουργίας και αξιομάχου των Ενόπλων Δυνάμεων, η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, καθορίζει το είδος και τον αριθμό των απαιτούμενων δικαιολογητικών σε μία έκαστη διαγωνιστική διαδικασία, τηρουμένης της διαφάνειας. Η διάταξη είναι ειδική και κατισχύει κάθε αντίθετης.
    Άρθρο 6
    Συνιστάται στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αυτοτελής υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων, υπαγόμενη  στον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείο Εθνικής Άμυνας, ΓΕΕΘΑ. Η Υπηρεσία αναφέρεται απευθείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας και τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ. Αντικείμενο δράσης της είναι η διερεύνηση θεμάτων  που αφορούν καταγγελίες για ενέργειες προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων, που δύνανται να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια, το αξιόμαχο, την αποδοτική λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων και την εξυπηρέτηση των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, επ’ ωφελεία του Δημοσίου Συμφέροντος. Με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας ,  Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Διοικητικής Μεταρρύθμισης, καθορίζονται τα θέματα οργάνωσης, στελέχωσης και λειτουργίας της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Άρθρο 7
    1. Η Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, ΓΔΑΕΕ, καταθέτει στην Ειδική Διαρκή Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής, δύο φορές κάθε ημερολογιακό έτος, ήτοι την 30/06 και την 31/12, αναλυτική απολογιστική κατάσταση για την πορεία υλοποίησης των συμβάσεων αντισταθμιστικών ωφελημάτων, περιλαμβάνουσα το σύνολο των σχετικών εγγράφων και σε κάθε περίπτωση τις συμβάσεις και τις τροποποιήσεις τους, τα αιτήματα τροποποιήσεων και τις αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων και επιτροπών της ΓΔΑΕΕ, μεταξύ των οποίων και τις αποφάσεις χορήγησης πιστώσεων και επιβολής ποινικών ρητρών, διασφαλιζομένων των όρων εχεμύθειας και απορρήτου.
    2.  Με κοινή απόφαση των Υπουργού Εθνικής Άμυνας και Δικαιοσύνης, που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της Ειδικούς Διαρκούς Επιτροπής Εξοπλιστικών Προγραμμάτων και Συμβάσεων της Βουλής, επιβάλλεται στα υπαίτια φυσικά ή νομικά πρόσωπα, ειδική ποινική ρήτρα διαφθοράς συναρτώμενη με την  αξία των παράνομων πληρωμών, χορηγήσεων ή ανταλλαγμάτων, που  έχουν δοθεί σε στελέχη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη σύναψη συμβάσεων προμήθειας υλικού ή υπηρεσιών, με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, επί ζημία του Δημοσίου Συμφέροντος. Η εισήγηση της Διαρκούς Επιτροπής υποβάλλεται εντός έξι μηνών από τη γνωστοποίηση σε αυτή της αμετάκλητης καταδικαστικής απόφασης για τα υπαίτια πρόσωπα. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ενημερώνει τρεις φορές σε κάθε ημερολογιακό έτος, ήτοι την 01/01, την 31/03 και την 30/09, τη Διαρκή Επιτροπή για κάθε σχετική αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση. Με Κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ρυθμίζεται κάθε ζήτημα εφαρμογής της διάταξης της παρούσης παραγράφου Β. Τα καταβαλόμενα από την επιβολή των ρητρών ποσά, διατίθενται για τις ανάγκες της Εθνικής Άμυνας.
    3. Το σύνολο των συμβάσεων που συνάπτονται για την υλοποίηση νέων προγραμμάτων, σύμφωνα με τους όρους του παρόντος, αποστέλλεται για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
    Άρθρο 8
    1. Τροποποιείται η παράγραφος 5 του άρθρου 11 του Ν. 3648/2008, η οποία θα ισχύει ως εξής:
    «5. Σε περίπτωση που, εντός διμήνου από την αρχική, ανά κατηγορία εισακτέων, ημερομηνία κατάταξης στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) και στις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), υπάρχουν κενές θέσεις λόγω μη προσέλευσης των περιλαμβανομένων στον κυρωμένο πίνακα εισακτέων ή λόγω παραίτησης ή απομάκρυνσης ή αποχώρησης καταταγέντων από τις ίδιες σχολές για οποιονδήποτε λόγο, εισάγονται σε αυτές προς πλήρωση των κενών θέσεων ισάριθμοι, ανά κατηγορία, υποψήφιοι κατά φθίνουσα βαθμολογική σειρά, βάσει των αποτελεσμάτων που εκδόθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘ), η είσοδος των οποίων δεν κατέστη αρχικά δυνατή, επειδή δε συγκέντρωσαν την απαιτούμενη βαθμολογία».
    2.    Στο άρθρο 11 του Ν. 3648/2008 προστίθενται παράγραφοι 6, 7 και 8 ως εξής:
     «6.    Εφόσον και οι εισαγόμενοι με την ως άνω διαδικασία δεν προσέλθουν για κατάταξη ή απομακρυνθούν ή αποχωρήσουν για οποιονδήποτε λόγο από τις παραπάνω σχολές εντός της προθεσμίας της προηγούμενης παραγράφου του παρόντος άρθρου, εισάγονται προς πλήρωση των κενών θέσεων που θα προκύψουν νέοι υποψήφιοι με την ίδια διαδικασία, μέχρι την οριστική πλήρωση των θέσεων που προκηρύχθηκαν.
    7.    Εφόσον εξακολουθούν να υπάρχουν κενές θέσεις ειδικών κατηγοριών, των οποίων η πλήρωση δεν είναι δυνατή για οποιονδήποτε λόγο, σύμφωνα με τη διαδικασία των παραγράφων 5 και 6 του παρόντος άρθρου, αυτές συμπληρώνονται από υποψηφίους της γενικής σειράς με την ίδια διαδικασία.
    8.    Για την εφαρμογή της ως άνω περιγραφόμενης διαδικασίας, ως  ¨ΑΣΕΙ¨ νοούνται τα απαριθμώμενα στο άρθρο 1 παράγραφος ε του Ν. 3883/2010 και ως ¨ΑΣΣΥ¨ τα απαριθμώμενα στο άρθρο 1 παράγραφος στ του ιδίου νόμου.»
    Άρθρο 9
    Η παράγραφος 2 του άρθρου 30 του Ν. 3883/2010 (ΦΕΚ Α΄167) τροποποιείται ως εξής:
    «2.    Η κλίμακα βαθμολογίας των υποχρεωτικών σχολείων είναι η εξής:
    Ονομαστική           Εικοσάβαθμος       Εκατοστιαία      Αλφαβητική
    α. Άριστα               19 – 20                  95 - 100            Α
    β. Λίαν καλώς        16 – 18,99             80 – 94,99        Β
    γ. Καλώς                12 – 15,99             60 – 79,99        Γ
    δ. Μετρίως             10 – 11,99             50 – 59,99        Δ
    ε. Αποτυχών            0  -   9,99               0 – 49,99        Ε»
    ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ  ΕΚΘΕΣΗ
    Στο Σχέδιο Νόμου «Ρυθμίσεις Θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας»
    Επί του άρθρου 1
    Η σταθερή αναβάθμιση των Ελληνικών Στρατιωτικών Σχολών, αποτελεί διαρκές ζητούμενο και προτεραιότητα, στο πλαίσιο ιδίως της διατήρησης και ενίσχυσης της εξαιρετικής ποιότητας του δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Κατ’ επέκταση της απόδοσής τους στις σύγχρονες ανάγκες και προκλήσεις. Πέρα από την ενίσχυση του εκπαιδευτικού δυναμικού και της αύξησης του αριθμού των  ξένων υποτρόφων στα Ελληνικές Στρατιωτικές Σχολές, που αποτελούν εξ ορισμού σταθερούς πρεσβευτές και ανθρώπινη γέφυρα επικοινωνίας και συνεργασίας στον αμυντικό τομέα, προωθείται η εκπόνηση και διδασκαλία μεταπτυχιακών προγραμμάτων, μέσα και από τη σύναψη προγραμματικών συμφωνιών, με πλέον πρόσφατα τα κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα με το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και το Πανεπιστήμιο Κρήτης.
    Η υλοποίηση του σχεδιασμού γίνεται με συνεκτίμηση των ιδιαιτεροτήτων των Στρατιωτικών Σχολών  και της αποστολής που οι απόφοιτοί τους καλούνται να εκπληρώσουν. Στο πλαίσιο αυτό η προοπτική της ίδρυσης και λειτουργίας του Στρατιωτικού Πανεπιστημίου, εύλογα έχει ως σημείο αναφοράς σε πρώτο χρόνο τη Στρατιωτική Σχολή Εθνικής Άμυνας, που επικεντρώνεται εξ αντικειμένου στην επιμόρφωση και εξειδικευμένη εκπαίδευση των στελεχών, που φοιτούν σε αυτή, χωρίς να παρεμβάλλεται στη ήδη κτηθείσα στρατιωτική πειθαρχία και εκπαίδευση. Η μετεξέλιξή της σε πυρήνα του Στρατιωτικού Πανεπιστημίου, με βάση τη διάταξη, γίνεται με κοινή απόφαση των Συναρμόδιων Υπουργών και κατά τρόπο που διασφαλίζει την προοπτική λειτουργίας της με τα εχέγγυα του Ανώτατου Ακαδημαικού Ιδρύματος, στον ευαίσθητο χώρο της Εθνικής Άμυνας. Συγχρόνως με τις σχετικές προβλέψεις της διάταξης, διευρύνεται ο κύκλος των υποψηφίων φοιτητών, μέσα από μία διαδραστική προοπτική διαρκούς βελτίωσης του επιπέδου των παρεχόμενων σπουδών και θεματικής εξειδίκευσης και του κύρους και απήχησης της Σχολής, ως πυρήνα του Στρατιωτικού Πανεπιστημίου στην Ελλάδα και διεθνώς.
    Επί του άρθρου 2.
    Με την παρούσα διάταξη διασφαλίζεται η αδιατάρακτη προοπτική της εκπλήρωσης των καθηκόντων και της αποστολής της στρατιωτικής ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσα σε εύλογα σταθερό χρονοδιάγραμμα για την επαρκή εκπόνηση και υλοποίηση του σχεδιασμού τους. Ταυτόχρονα παρέχεται η δυνατότητα στην υπεύθυνη πολιτική ηγεσία, επί τη βάσει των στοιχειοθετημένων προτεραιοτήτων της να προβαίνει σε κάθε αναγκαία διορθωτική παρέμβαση.
    Επί του άρθρου 3.
    Με την υπό συζήτηση διάταξη δημιουργείται χωρίς καμία επιβάρυνση για τον κρατικό προυπολογισμό και την Εθνική Άμυνα, Επιτροπή, που θα συνδράμει, με καθαρά συμβουλευτικό τρόπο, τον Υπουργό στην υλοποίηση του έργου του και θα συνδράμει στην αποτίμηση των υφιστάμενων δυνατοτήτων, προοπτικών και επιλογών στον κρίσιμο τομέα των προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων και των οπλικών συστημάτων και μέσων. Η Επιτροπή ούτε επηρεάζει, ούτε παρεμβάλλεται και ούτε πολύ περισσότερο υποκαθιστά όργανα ή υπηρεσίες του Υπουργείου και των Επιτελείων και δεν αλλοιώνει επ’ ουδενί τη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων. Για την επιτέλεση της αποστολής, κατά τρόπο ωφέλιμο για το δημόσιο συμφέρον, δίνεται στον Υπουργό η δυνατότητα προσαρμογής της, από πλευράς σύνθεση, αριθμού και τρόπου λειτουργίας στα δεδομένα και τις ανάγκες που καλείται να αξιολογήσει. Η ειδική νομοθετική πρόβλεψη αποτρέπει κάθε αμφισβήτηση για τη δυνατότητα συγκρότησης της Επιτροπής, με βάση το υφιστάμενο και μόνο θεσμικό πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, λαμβανομένης υπόψη και της ιδιαίτερα ευαίσθητης θεματικής δραστηριοποίησής της.  Είναι μια πρόσθετη πρωτοβουλία στην κατεύθυνση βέλτιστης αξιοποίησης των υφιστάμενων δυνατοτήτων και εμπέδωση, κατά τρόπο ουσιαστικό της διαφάνειας, στις επιλογές που αφορούν τα εξοπλιστικά προγράμματα και την αποδοτική λειτουργία των σχετικών ασφαλιστικών δικλείδων και θεσμών.
    Επί του άρθρου 4.
    Με την υπό συζήτηση διάταξη λαμβάνεται εξειδικευμένη μέριμνα για την άρτια προεργασία και μέγιστη αποδοτικότητα στην υλοποίηση του σχεδιασμού της πυρόσβεσης. Μια θεματική κορυφαίας σημασίας, για το περιβάλλον, την ποιότητα ζωής, τα εθνικά συμφέροντα και την οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό αποσαφηνίζονται ρόλοι, παύουν αμφίσημες πρακτικές που οδηγούν σε κίνδυνο απώλειας πόρων  και παραβατικές πρακτικές, ενώ διευρύνουν τις δυνατότητες και τα μέσα της πυροσβεστικής υπηρεσίας, της μόνη αρμόδιας για τη χάραξη και τη στόχευση του σχεδιασμού, να πραγματοποιήσει τις αναγκαίες προμήθειες μέσων και υπηρεσιών για την επίτευξη των στόχων της. Συγχρόνως διασφαλίζεται η διοικητική μέριμνα, συντήρηση και υποστήριξη των μέσων πυρόσβεσης από την Πολεμική Αεροπορία, που έχει-όπως αδιατάρακτα αποδείχθηκε μέχρι σήμερα-την εμπειρία, το προσωπικό και τις υπηρεσίες, να εκπληρώσει, τις αποστολές πυρόσβεσης, ως επιχειρησιακός βραχίονας.
    Επί του άρθρου 5.
    Με την υπό ψήφιση διάταξη λαμβάνεται μέριμνα για να διασφαλιστεί, επί τη βάσει των ιδιαιτεροτήτων μίας εκάστης διαγωνιστικής διαδικασίας και υπό τον απαράβατο όρο πλήρωσης των αρχών και όρων διαφάνειας, η ολοκλήρωση των κατά περίπτωση διαγωνισμών. Δίνεται η δυνατότητα στην αρμόδια για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού Αρχή, εν προκειμένω τη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, να καθορίσει, όπως είναι εύλογο, τα αναγκαία για τη διεξαγωγή και ολοκλήρωση του διαγωνισμού δικαιολογητικά που οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να προσκομίσουν, επί τη βάσει του πλαισίου της κείμενη νομοθεσίας και όχι με απλή μεταφορά του. Επιτυγχάνεται έτσι η αποδοτική λειτουργία των θεσμικών προβλέψεων, καθώς έχει αναφερθεί αδυναμία επί μακρόν ολοκλήρωσης των διαγωνιστικών διαδικασιών, με ενδεχόμενες συνακόλουθες συνέπειες για την εξυπηρέτηση των αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων, που το τιθέμενο πλαίσιο, με τις αναγκαίες δικλείδες διαφάνειας, πρέπει να εξυπηρετεί.
    Επί του άρθρου 6.
    Με την υπό συζήτηση διάταξη διαμορφώνεται το πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Δημιουργείται έτσι ένας εξ ορισμού σημαντικός θεσμός, εύλογα αναγκαίος, που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες και την αυτονόητη μέριμνα για διαμόρφωση πρόσθετων δικλείδων στον εξαιρετικά ευαίσθητο τομέα των Ενόπλων Δυνάμεων και της σπουδαίας αποστολής που επιτελούν. Η πρόβλεψη για τον καθορισμό των όρων λειτουργίας της Υπηρεσίας με Κοινή Απόφαση στην οποία συμβάλει το Υπουργείο Δικαιοσύνης, διασφαλίζει την αναγκαία πλήρωση όλων των δικονομικών και ουσιαστικών εχεγγύων του νομικού μας πολιτισμού, συνεκτιμωμένων  των ιδιαιτεροτήτων του χώρου της Άμυνας. Η σύσταση της Υπηρεσίας, επ’ ουδενί αποτελεί αμφισβήτηση της ακεραιότητας των στελεχών και του προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Τουναντίον συμβάλει στην κατοχύρωση και προάσπιση του έργου της, απέναντι σε κάθε προσπάθεια υπονόμευσής του, που πρώτα θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια και το έργο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
    Επί του άρθρου 7.
    Με τη διάταξη λαμβάνεται πρόσθετη μέριμνα για τη συστηματική ενημέρωση των Οργάνων και Επιτροπών της Βουλής σε θέματα εξέλιξης συμβάσεων προμηθειών στον  χώρο των Ενόπλων Δυνάμεων, με ιδιαίτερη έμφαση στη εκκαθάριση των συμβάσεων αντισταθμιστικών ωφελημάτων και τον καθορισμό ευλόγου πλαισίου δικλείδων διαφάνειας και επιβολής κυρώσεων σε όσους ζημιώνουν το Δημόσιο Συμφέρον, τηρουμένων των όρων εχεμύθειας και απορρήτου και των εύλογων δικονομικών και ουσιαστικών εγγυήσεων.
    Επί του άρθρου 8.
    Με την εν λόγω διάταξη  σκοπείται η συμπλήρωση των κενών που δημιουργούνται στις στρατιωτικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων (ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ) λόγω μη προσέλευσης επιτυχόντων υποψηφίων ή παραίτησης, απομάκρυνσης και αποχώρησης καταταγέντων για οποιονδήποτε λόγο. Εξασφαλίζεται έτσι η επαρκής στελέχωση από μονίμους Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς. Η εν λόγω ρύθμιση καθίσταται επιτακτική για το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων δεδομένης και της μείωσης του αριθμού των εισακτέων.
    Επί του άρθρου 9.
    Με την υπό ψήφιση διάταξη διασφαλίζεται η δυνατότητα της κατ’ εκλογήν προαγωγής των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με τις ανάγκες τους και την πρώτιστη μέριμνα κατοχύρωσης της επιχειρησιακής τους επάρκειας.
     πηγή:www.mod.mil.gr/