"Στοπ" βάζει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος στην υλοποίηση των ("προαπαιτούμενων" από την τρόϊκα) εκχωρήσεων Κέντρων Ψυχαγωγίας Μονάδων σε ιδιώτες μετά το πρόσφατο συμβάν με το ΚΨΜ Θήβας που εκχωρήθηκε σε ιδιώτη (με διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί πριν αναλάβει ο νυν υπουργός καθήκοντα τον περασμένο Απρίλιο) από την ΑΣΔΥΣ.
Ο Δ.Αβραμόπουλος μόλις πληροφορήθηκε το καθεστώς που έχει επιβάλλει ητρόικα(παραχώρηση σε ιδιώτες των ΚΨΜ προκειμένου να εισπράττεται μηναίο μίσθωμα που θα καταλήγει στο Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας) και τις τιμές που πουλάει ο συγκεκριμένος ιδιώτης, αμέσως έδωσε εντολή να σταματήσουν όλοι οι σχετικοί διαγωνισμοί (έτσι ή αλλιώς αγνοούσε το θέμα που δεν είναι καν αρμοδιότητά του).
Σε ότι αφορά το συγκεκριμένο ΚΨΜ θα επικοινωνήσον άμεσα από το υπουργείο με τον ενοικιαστή (που δίνει 10,000 ευρώ το μήνα στην τρόικα ο άνθρωπος...) για να υπάρξει με κάποιο τρόπο, μείωση στις τμές.
Οι στρατιώτες κλήθηκαν να πληρώσουν τον φραπέ 1,4 ευρώ, τον φρέντο καπουτσίνο 1,8 ευρώ στο εν λόγω ΚΨΜ, όταν πριν από μερικούς μήνες οι νεοσύλλεκτοι έπιναν καφέ με 30 λεπτά.
Το νερό ο ιδιώτης το πήγε στα 35 λεπτά από 20 λεπτά και το κρουασάν στο 1,20 ευρώ από 30 λεπτά....
Το Μετοχικό Ταμείο Στρατού ανακοινώνει στα τέκνα των στελεχών που έχουν ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις από το ΜΤΣ, τα οποία έχουν υποβάλει στο Ταμείο τη σχετική αίτησή τους από το μήνα Ιούλιο έως και το μήνα Σπετέμβριο του έτους 2013, ότι πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν (ταχυαποστολή - courier) στο Ταμείο Φορολογική Ενημερότητα για είσπραξη χρημάτων στο όνομά τους, μέχρι 2 Δεκεμβρίου 2013.
- Αποστολή Στοιχείων στη Διεύθυνση: Μετοχικό Ταμείο Στρατού Κολοκοτρώνη 13 Τ.Κ. 10562, Αθήνα (Υπόψη κας Μπασουκέα Σταυρούλας)
Το θέμα εκτιμάται ως πολύ σοβαρό και χρήζει περαιτέρω αποσαφηνίσεων-επεξηγήσεων και τελικής απορρίψεως από το «καθ ύλην» αρμόδιο Υπουργείο, το δικό μας ..
Στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού του 2014 που κατατέθηκε στη Βουλή και συγκεκριμένα στη σελίδα 52 (φωτό) της... εισηγητικής έκθεσης του προϋπολογισμού, προτείνεται μεταξύ άλλων «η απεμπλοκή των στρατιωτικών μονάδων από την άσκηση οικονομικών δραστηριοτήτων με ανάθεση αυτών σε εξωτερικούς φορείς (outsourcing), στα πλαίσια του υφιστάμενου νομικού πλαισίου».
Επειδή η εν λόγω πρόβλεψη:
α) αφορά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και εμμέσως πλην σαφώς καταργεί τις οικονομικές υπηρεσίες των Ε.Δ., ανοιγοντας τους «ασκούς του αιόλου» για εισβολή ιδιωτικών εταιρειών σε Στρατιωτικές μονάδες, β) αναφέρεται στην εισηγητική έκθεση (δεν μπορέσαμε όπου και αν ανατρέξαμε να βρούμε, έως τη στιγμή που γράφεται το παρόν άρθρο και την αντίστοιχη αιτιολογική έκθεση), γ) προτού ψηφισθεί στη ΒτΕλλήνων,
θα προτείναμε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας να την απορρίψει αμέσως και να μη επιτρέψει τέτοιου είδους παρεμβάσεις στην οικονομική διαχείριση των στρατιωτικών μονάδων που είναι άμεσα συνδεδεμένη με την επιχειρησιακή τους λειτουργία.
Τα πρώτα μαχητικά της αεροσκάφη δυτικής κατασκευής (έστω και μεταχειρισμένα) επιχειρεί να προμηθευθεί η αλβανική Αεροπορία σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του defencenet.gr.
Πρόκειται για 12 (άλλες πηγές μιλούν για 14) γερμανικά F-4E ICE και 6 έως 8 ως ανταλλακτικά τα οποία η γερμανική Αεροπορία (Luftwaffe) έχει αποσύρει από τον Ιούνιο και τώρα αναζητεί αγοραστές.
Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία εάν υλοποιηθεί θα μπορούσε να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην περιοχή από την στιγμή που απαιτηθεί αναδιάταξη των δυνάμεων της ΠΑ προς Βορρά.Τα αεροσκάφη έχουν περίπου τις ίδιες δυνατότητες με τα εκσυγχρονισμένα ελληνικά F-4E Peace Icarus και έχουν την δυνατότητα εκτόξευσης ακόμα και AIM-120C!
Τα αεροσκάφη επιχειρούσαν με την πτέρυγα JG-71 “Richthofen” και αποσύρθηκαν επίσημα στις 29 Ιουνίου. Σύμφωνα με την γερμανική Αεροπορία 12 από αυτά είναι σε επιχειρησιακή κατάσταση και 8 μπορούν να δοθούν για ανταλλακτικά.
Το ενδιαφέρον σημείο γύρω από το αλβανικό αίτημα για τα γερμανικά αεροσκάφη είναι πως αυτό εκδηλώθηκε αφού είχαν προηγηθεί επαφές με την Ελλάδα για την προμήθεια των συγκεκριμένων αεροσκαφών τα οποία θα χρησιμοποιούνταν ως ανταλλακτικά για τα F-4E της 117ΠΜ.
Η γερμανική πλευρά όμως για λόγους που έχουν να κάνουν με δικούς της σχεδιασμούς προτιμά την πώληση των αεροσκαφών όχι ως ανταλλακτικά αλλά ως επιχειρησιακές μονάδες και έτσι ήρθε το αίτημα της Αλβανίας για την προμήθειά τους.
Μάλιστα και στο πλαίσιο της επιθεώρησής τους από αξιωματικούς της ΠΑ 2 F-4E ICE είχαν βρεθεί στην 117ΠΜ στην Ανδραβίδα στις 22 Σεπτεμβρίου του 2012 όπου είχαν παραμείνει για 5 ημέρες πραγματοποιώντας κοινές αποστολές με τα F-4E AUP της 339 και 338Μ.
Βέβαια το κόστος χρήσης των αεροσκαφών είναι υψηλό για να το διαχειριστεί η αλβανική Αεροπορία η οποία δεν διαθέτει μαχητικά αεροσκάφη παρά μόνο ένα μικρό στόλο ελικοπτέρων (1 Α 109C, 3 AB 205, 1 EC 145 2 AS 532AL και 6 BΟ 105E-4) αλλά στο σενάριο της υπόθεσης εισέρχεται και ο γνωστός παράγοντας Τουρκία,η οποία διαβεβαίωσε το αλβανικό Επιτελείο Αεροπορίας ότι είναι σε θέση να αναλάβει την πλήρη υποστήριξη των F-4E ICE που θα παραλάβει από την Γερμανία.
Μόλις τον περασμένο Οκτώβριο η αλβανική κυβέρνηση ενέκρινε την στρατιωτική-οικονομική συμφωνία συνεργασίας με την Τουρκία στην οποία περιλαμβάνεται ο εκσυγχρονισμός από το τουρκικό υπουργείο Άμυνας του στρατιωτικού αεροδρομίου της Κούτσοβας, ενός από τα τρία στρατιωτικά αεροδρόμια που διαθέτει η Αλβανία στην κεντρική-νότια περιοχή της χώρας.
Μάλιστα σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν ότι σε πρωτόκολλο που δεν κοινοποιήθηκε στην αλβανική Βουλή, προβλέπεται η χρήση του αεροδρομίου και από τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις.
Η είδηση είχε δημοσιευθεί στις 26 Οκτωβρίου αλλά κανείς τότε δεν το είχε συνδυάσει με τις μυστικές διαπραγματεύσεις που διεξάγει τώρα η Αλβανία για την προμήθεια των γερμανικών F-4E ICE.
Έτσι λύνεται και το πρόβλημα κόστος. Η Τουρκία πρόκειται να αναλάβει την υποστήριξη των γερμανικών αεροσκαφών, την εκπαίδευση των πιλότων ενώ παραμένει ισχυρό το ενδεχόμενο για κάποιο διάστημα αυτά να τα πετούν Τούρκοι πιλότοι.
Μπορεί η παρουσία 12 ή 14 F-4E ICE να μην προκαλεί ανησυχία για το ελληνικό αμυντικό σύστημα, από μόνη της αλλά σε συνδυασμό με την τουρκική Αεροπορία τότε η απόκτησή τους λαμβάνει άλλη ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία.
Τα αναβαθμισμένα γερμανικά F-4EICE
Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των γερμανικών F-4E στα τέλη της δεκαετίας του '80, ονομάστηκε "βελτιωμένη αποδοτικότητα μάχης" ( ICE-Improved Combat Efficiency) και αφορούσε ουσιαστικά την αναβάθμιση των δυνατοτήτων του αεροσκάφους σε αποστολές αέρος-αέρος με τη μεταφορά του βλήματος AIM-120 το οποίο θα συνεργαζόταν με το ραντάρ APG-65.
Πρόκειται ουσιαστικά για τον πυρήνα και του αντίστοιχου ελληνικού προγράμματος αναβάθμισης το οποίο είχε αναλάβει η γερμανική DASA, αλλά σε αρκετά σημεία υποδεέστερο του ελληνικού από το οποίο άλλωστε το χωρίζει μια δεκαετία τενολογικής εξέλιξης (τα γερμανικά εκσυγχρονίστηκαν τέλη δεκαετίας '80 με αρχές '90).
Το πρόγραμμα εκτός από την τοποθέτηση του νέου ραντάρ περιελάμβανε και μια σειρά άλλων επιμέρους βελτιώσεων και προσθηκών όπως:
- Νέος δέκτης RWR ALR-68
- Νέο σύστημα ναυτιλίας (αδσρανειακό με γυροσκόπιο λέιζερ) H-423 της Honeywell
- Νέος κεντρικός υπολογιστής στοιχείων αέρος CPU-143/A της GEC Avionics
- Τοποθέτηση αρτηρίας πληροφοριών MIL-STD-1553R
- Πιστοποίηση του βλήματος ΑΙΜ-120
- Νέος υπολογιστής ελέγχου πυρός της Litef
Συνολικά η γερμανική Αεροπορία αναβάθμισε 70 F-4F στο επίπεδο ICE αλλά εξαιτίας προβλημάτων μη επαρκούς αριθμού βλημάτων AIM-120 και έλλειψης της σοβιετικής απειλής το πρόγραμμα τερματίστηκε το 1995.
Τα γερμανικά F-4E ICE στην 117ΠΜ τον Σεπτέμβριο του 2012 (φωτο (C) Γιάννης Ρηγόπουλος)
Η μόνη ελπίδα για τους απελπισμένους Έλληνες είναι να… μάθουν τουρκικά και να βρουν δουλειά στην ανερχόμενη οικονομία της Τουρκίας. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην τουρκική εφημερίδα Star, στο φύλο της 21 Νοεμβρίου, οι Έλληνες έχουν επιδοθεί μετά μανίας να μάθουν την τουρκική γλώσσα ελπίζοντας σε ένα καλύτερο μέλλον το οποίο θα….
τους προσφέρει η Τουρκία που θα τους «σώσει» από τα δεινά της οικονομικής κρίσης η οποία μαστίζει εδώ και μερικά χρόνια την Ελλάδα.
Ενώ στην Ελλάδα χάνονται δουλειές, οι άνεργοι συνεχώς αυξαίνονται, κλείνουν βιομηχανίες είτε φεύγουν στο εξωτερικό και όλα αυτά επειδή οι μνημονιακοί μας «σωτήρες» επιμένουν να μας σώζουν, οι Τούρκοι καλούν τους απελπισμένους Έλληνες να έρθουν να εργαστούν στην Τουρκία η οποία τους προσφέρει ένα καλύτερο μέλλον και μια σωτήρια λύση στα μεγάλα αδιέξοδα τους. Εμπρός λοιπόν για νέους γενίτσαρους στην Τουρκία. Φυσικά μια προϋπόθεση για να υλοποιηθεί το «όνειρο» της τουρκικής σωτηρίας είναι να μάθουμε τουρκικά και σαν πρώτο μεγάλο ερέθισμα ήταν τα περίφημα τουρκικά σήριαλ, (τώρα καταβαίνει κανείς τι δουλειά έκαναν οι τουρκικές σαπουνόπερες με το να εξοικειώσουν τους Έλληνες με μια ωραιοποιημένη Τουρκία που μας προσφέρει «χρυσές ευκαιρίες» και φανταστικές βίλες με θεά στο Βόσπορο).
Σαν πρώτο παράδειγμα στην «χείρα σωτηρίας» που μας προσφέρει η Τουρκία, είναι ο περίφημος ελληνόφωνος και εκ Κομοτηνής ορμώμενος Τούρκος υπουργός Υγείας, κ Mehmet Müezzinoğlu, ο οποίος ήδη έχει καλέσει για άμεση πρόσληψη 1000 Έλληνες γιατρούς. Οι άνεργοι αυτοί γιατροί αφού «σωθήκαν» από την «σωτήρια» πολιτική του Έλληνα συναδέλφου του και μεγάλου αστέρα της τηλεόρασης, κ Άδωνη, τώρα μπορούν να βρουν δουλειά στην γείτονα χώρα που τους τείνει με μεγάλη στοργή το χέρι. Τα καινούργια υπερλούξ νοσοκομεία της Τουρκίας έχουν μεγάλη ανάγκη από τα ελληνικά ιατρικά χέρια.
Αλλά λαμπρό και το μέλλον για τα ελληνικά ινστιτούτα εκμάθησης της τουρκικής γλώσσας που γνωρίζουν πρωτοφανή άνθηση, όπως αναφέρει η τουρκική εφημερίδα. Σύμφωνα με τις δηλώσεις της υπευθύνου του Ινστιτούτου Perugia, κ Τίνας Ζαγοπούλου, η ζήτηση των τουρκικών που είχε αρχίσει ήδη από το 2006 και πριν από την μεγάλη οικονομική κρίση με ερέθισμα τα πρώτα τουρκικά σήριαλ που είχαν αρχίσει να κάνουν θραύση αποβλάκωσης στο ελληνικό κοινό, έχει εκτιναχτεί στα ύψη. Έτσι, όλο και περισσότεροι Έλληνες σπεύδουν να μάθουν την τουρκική γλώσσα. Εκτός όμως από τους απλούς μαθητές των τουρκικών, μεγάλη ζήτηση έχουν τα τουρκικά και από επαγγελματίες όπως γιατροί, πιλότοι αεροπλάνων, μάγειροι, ιδιωτικοί υπάλληλοι, υπάλληλοι ξενοδοχείων και άλλων ειδικοτήτων που ζητούνται στην Τουρκία. Και εκτός από τα τουρκικά, ενδιαφέρων παρουσιάζει και η γνώση της τουρκικής κουλτούρας, (εδώ γελά ο κάθε πικραμένος ), σαν ένα σημαντικό στοιχείο για να γνωρίσουν καλύτερα την γειτονική χώρα.
Λαμπρό λοιπόν το μέλλον της Ελλάδας στην… Τουρκίας. Εκεί μας κατάντησε η «σωτήρια» ξεφτίλα της μνημονιακής κατοχικής κυβέρνησης. Το μεγάλο ερώτημα είναι ως ποτέ θα τους ανεχόμαστε και ως πότε θα βλέπουμε να καταστρέφεται αυτή η χώρα που κάποτε γέννησε Σούλι, Ζάλογγο, Αρκάδι, Αραπίτσα, Μάνη και Σφακιά. Είναι άραγε Έλληνες αυτοί που σήμερα κυβερνούν την Ελλάδα ;