Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

Οι Αλήθειες και η Προπαγάνδα για την Αγωγή της Ε.Α.Α.Σ. κατά κ. Μπογιόπουλου Νίκου - Τι ΔΕΝ απαγορεύει ο Νόμος 1863/89 για την “Άρση των συνεπειών του εμφυλίου πολέμου 1944-1949”

 

Γράφει ο 

Αντιστράτηγος ε.α. Σταύρος Κουτρής 

Πρόεδρος ΕΑΑΣ 

                                         

Το πραγματικό γεγονός 

Στην εκπομπή του στον Real FM ο κ. Μπογιόπουλος στην ρύμη του λόγου του και σχολιάζοντας ερώτηση συναδέλφου του για τα γεγονότα της περιόδου 1946-1949 ανέφερε τηφράση “… σαν κάποιους αλήτες, όπως αυτοί της Ένωσης αποστράτων …”. Αναφέρεται σε κάποιους με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά που τους χαρακτηρίζει αλήτες και έρχεται με τη δεύτερη φράση του (συνδετικό “όπως”) να εντάξει ρητά μεταξύ των “αλητών” και “αυτούς της Ένωσης αποστράτων”, δηλαδή όλους εμάς. Ο καθένας που ξέρει Ελληνικά καταλαβαίνει αυτόματα την εξύβριση που συντελείται. 

 Η αγωγή 


Η Ένωση, εκ μέρους των χιλιάδων μελών της, δικαίως εθίγη και θεώρησε ότι πρέπει να αντιδράσει, καθόσον μάλιστα το γεγονός έλαβε χώρα σε ένα ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας. Καλόπιστα ενεργώντας έδωσε την ευκαιρία στον ραδιοφωνικό σταθμό και τον δημοσιογράφο να διευκρινίσουν ο μεν πρώτος ότι καταδικάζει κάθε εξύβριση δια του τύπου και σαφώς δεν έχει υβριστική πρόθεση κατά της Ένωσης και των μελών της, ο δε δεύτερος ότι δεν εννοούσε όλα τα μέλη της Ένωσης, αλλά κάποιους συγκεκριμένους για συγκεκριμένο λόγο τον οποίο θα μπορούσε κάλλιστα να αναφέρει. Το όλο θέμα θα έπαιρνε άλλη τροπή. Αντιθέτως με άλλο εξώδικο οι προαναφερθέντες επέμειναν στις θέσεις που είχε εκφράσει στην εκπομπή του ο κ. Μπογιόπουλος, οπότε η Ένωση αναγκάστηκε να προχωρήσει σε αγωγή. 

                                                    Η δίκη

 Η διαδικασία προβλέπει: 

 . Την κατάθεση ενώπιον του δικαστηρίου εγγράφως των θέσεων των αντιδίκων και ενόρκων καταθέσεων μαρτύρων. 

. Την παρουσίαση της υπόθεσης στο ακροατήριο με πιθανή εξέταση μαρτύρων κατά την κρίση των αντιδίκων. 

. Την κατάθεση συμπληρωματικών προτάσεων και ενόρκων καταθέσεων άλλων μαρτύρων εντός 3 ημερών από την ακροαματική διαδικασία. Και τέλος, 

. Την έκδοση της πρωτόδικης απόφασης μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Κατά τη διάρκεια όλων αυτών οι αντίδικοι δεν επιτρέπεται να σχολιάζουν τα διαμειφθέντα σ’ αυτήν. Η Ένωση ακολουθώντας πιστά τις προβλέψεις και τις συμβουλές των νομικών της απέφυγε συστηματικά να σχολιάσει τα της δικαστικής διαδικασίας. Αντιθέτως ένας εκ των συνηγόρων της αντίδικης πλευράς σε εκπομπή για τη συμμετοχή του στην τρέχουσα αυτή την περίοδο εκλογική διαδικασία του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών (ΔΣΑ) αναφέρθηκε με λεπτομέρειες για την διαδικασία εντός της δικαστικής αίθουσας και σχολίασε δια μακρών την αντιδικία.

Η Ένωση αναγκάστηκε να προσφύγει στον Πρόεδρο του ΔΣΑ με σχετικά ερωτήματα για την αντιδεοντολογική συμπεριφορά του εν λόγω δικηγόρου. Αντιθέτως εμείς αναφερθήκαμε με λιτή μας ανακοίνωση στην δίκη και δηλώσαμε την πίστη μας στην Ελληνική Δικαιοσύνη. 

                                                  Η προπαγάνδα 

Στην προσπάθεια υπεράσπισής του ο κ.Μπογιόπουλος επιστράτευσε ΜΜΕ, ΜΚΔ προσπαθώντας να εκτρέψει την υπόθεση από την ουσία της, που είναι η εξύβριση δια του τύπου, σε ιδεολογικοπολιτική αντιπαράθεση επιδιώκοντας μάλιστα να δημιουργήσει και πολιτικό πρόβλημα. 

Έτσι λοιπόν παρακολουθούμε στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο και σε ραδιοτηλεοπτικές εκπομπές μια συστηματική επίθεση πολιτικού και ιδεολογικού κυρίως περιεχομένου, η οποία στρέφεται με υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς κατά των τελετών που κάθε χρόνο διοργανώνει η Ένωση στο Γράμμο και το Βίτσι και με την οποία γίνεται προσπάθεια κατασυκοφάντησης της Ένωσης για διάφορα. Παρακολουθήσαμε και έγκλησητου κ.ΥΕΘΑ ότιδεν ελέγχει,ως οφείλει,την Ένωση και ερώτηση κόμματος στη Βουλή για το Γράμμο και το Βίτσι. 

Για το αντικείμενο της αγωγής, τίποτα. 

Ειδικότερα η Ένωση κατηγορήθηκε: 

1. Οτι βάζει κατά της ελευθεροτυπίας και της ελευθερίας του λόγου. 

2. Οτι εμφορείται από στείρο αντικομμουνισμό και εμφυλιοπολεμικά σύνδρομα. 

3. Οτι είναι φασιστικής νοοτροπίας και συμφύρεται με ακροδεξιές οργανώσεις. 

4. Οτι παρανομεί, διότι δεν εφαρμόζει τον νόμο Ν.1863/89, που χαρακτηρίζει τον “συμμοριτοπόλεμο” ως “”‘Εμφύλιο πόλεμο και τους “κομμουνιστοσυμμορίτες” ως μαχητές του “Δημοκρατικού Στρατού”. 

5. Οτι οργανώνει γιορτές μίσους συντηρώντας εμφυλιοπολεμικό κλίμα στην Ελληνική κοινωνία, σε αντίθεση με το ΚΚΕ που οργανώνει γιορτές μνήμης. 

Σ΄αυτά απαντούμε: 

1. Ελευθεροτυπία και ελευθερία του λόγου: 

Σεβόμαστε απόλυτα το δημοκρατικό δικαίωμα της ελεύθερης έκφρασης. Ο Τύπος έχει μεγάλη δύναμη, γι’ αυτό ονομάζεται 4η Εξουσία.Οδημοσιογράφος πρέπει να έχειτην ελευθερία ναψάχνει την αλήθεια και να εκφράζειτην άποψή του για ανθρώπους, γεγονότα και καταστάσεις, αλλά πρέπει επίσης να επιδεικνύει ιδιαίτερη προσοχή,ώστε εκτελώντας το σοβαρό έργο του να μην θίγειτα δικαιώματα και τις ελευθερίες των υπολοίπων. Μάλιστα πρέπει να αντιλαμβάνεταιτη θέση ισχύος στην οποία αυτόματα το λειτούργημάτουτοναναβιβάζει και ναμην καταχράταιαυτής τηςθέσης έναντι του απλού πολίτη που βρίσκεται απέναντίτου. 

2.Αντικομμουνισμός και εμφυλιοπολεμικά σύνδρομα: Σημειώνω από το φετινό χαιρετισμό μου στην εκδήλωση στο Βίτσι: “Η ΕΑΑΣ όλα αυτά τα χρόνια οργανώνει αυτές τις τελετές/μνημόσυνα σύμφωνα με τις νομικές και ηθικές της υποχρεώσεις. Η Ένωση δεν λύνει το ιστορικό θέμα της εμφύλιας διαμάχης, δεν κάνει στείρα πολιτική πάνω σε αυτό το ευαίσθητο θέμα, δεν ξύνει πληγές, ούτε ανακυκλώνει μίσος, όπως δυστυχώς η αριστερή προπαγάνδα θέλει να της καταλογίζει. Εκτελεί καθήκον ιερό και τίποτε παραπάνω.” Ο Έλληνας αξιωματικός είναι ουσιαστικά δημοκράτης, όχι επίπλαστα και κατ’ ευφημισμό, και λατρεύει την ελευθερία για την οποία είναι έτοιμος να δώσει και τη ζωή του. Τάσσεται , λοιπόν, εναντίον κάθε μορφής ολοκληρωτισμού. Εξ άλλου γιατί θα πρέπει η αντίθεση προς την κομμουνιστική ιδεολογία να θεωρείται “αμάρτημα”; 

3. Φασιστική νοοτροπία και ακροδεξιές οργανώσεις

Η κατηγορία περί φασιστικής νοοτροπίας των αποστράτων εγγίζει τα όρια της γελοιότητας και μόνο στο πλαίσιο δημιουργίας ”αρνητικού κλίματος” μπορεί να ιδωθεί. 

Όσον αφορά δε τη σχέση με ακροδεξιές οργανώσεις η Ένωση δεν ασχολείται με κομματικούς μηχανισμούς, άλλωστε τα μέλη της εκτιμώ ότι υποστηρίζουν όλα τα κόμματα και στην παρούσα Βουλή αυτό είναι ξεκάθαρα αποτυπωμένο. 

Δημοσιεύεται συχνά για λόγους προπαγάνδας φωτογραφία του 2014 στην οποία φαίνονται μέλη του ΔΣ σε επίσημη επίσκεψη στα γραφεία της Χρυσής Αυγής. Αποσιωπάται βέβαια το γεγονός ότι η επίσκεψη αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο προγραμματισμένων επισκέψεων του ΔΣ σε όλα τα αναγνωρισμένα κόμματα της Βουλής την εποχή εκείνη. 

Τέλος η παρουσία πολιτών διαφόρων πολιτικών αντιλήψεων στις εκδηλώσεις στο Γράμμο και το Βίτσι δεν ελέγχεται από την Ένωση, η οποία απευθύνει ανοικτή πρόσκληση σε όλους τους συμπολίτες μας. 

Μάλιστα το παρόν ΔΣ έχει απευθύνει και τις δύο χρονιές, 2020 και 2021, επίσημη πρόσκληση στην πολιτειακή, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία να παραβρεθούν στις εκδηλώσεις και μάλιστα έχει δηλώσει ότι η Πολιτεία πρέπει να αναλάβει να τις διοργανώνει δίνοντας το νόημα σε αυτές και φωτίζοντάς τες με αλήθεια. Ισχύει εδώ η ρήση κάποιου γέροντα που κάποτε μου είπε “παιδάκι μου όπου έρχεται το φως, φεύγει το σκοτάδι”. 

Εμείς να διώξουμε το σκοτάδι και να έλθει το φως επιθυμούμε. Αντιγράφω από το φετινό χαιρετισμό μου στο Βίτσι: 

       “Από αυτό το βήμα και με το θεσμικό μου ρόλο, καλώ την Πολιτεία με τα επίσημα όργανά της, Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κυβέρνηση, Βουλή, Ένοπλες Δυνάμεις και Σώματα Ασφαλείας να συμμετέχουν και να αναλάβουν επιτέλους το καθήκον που τους αναλογεί. Είναι άδικο γι’ αυτούς και όλους μας να υποκύπτουν στην στρεβλή προπαγάνδα που χρόνια αντιμετωπίζουμε με. Αν αρνείσαι να τιμήσεις τους νεκρούς σου πως θα απαιτήσεις νέες θυσίες στο μέλλον”. 

4. Ν. 1863/89 (ΦΕΚ 204, 18 Σεπ 1989) “Άρση των συνεπειών του εμφυλίου πολέμου 1944-1949” 

Επειδή πολλά έχουν γραφεί για τον επίμαχο νόμο αντιγράφω: Άρθρο 1 

1. Η περίοδος από την αποχώρηση των Στρατευμάτων κατοχής μέχρι 31.12.1949 αναγνωρίζεται ως “περίοδος εμφυλίου πολέμου”

2. Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρεται ο όρος “συμμοριτοπόλεμος” αντικαθίσταται με τον όρο “εμφύλιος πόλεμος” και όπου “συμμορίτες” με τον όρο “Δημοκρατικός Στρατός”. 

3. Διατάξεις συντακτικών πράξεων, ψηφισμάτων, νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων, που είναι αντίθετες με τις διατάξεις του παρόντος καταργούνται. 

Με τα άρθρα 2, 3, 4 και 5 ρυθμίζονται θέματα, όπως η άρση των συνεπειών από παρελθούσες καταδίκες και συνταξιοδοτικά θέματα.

 Όπως είναι εμφανές δεν ποινικοποιείται η αναφορά στους επίμαχους όρους, ούτε επιβάλλεται στους πολίτες συγκεκριμένη φρασεολογία. 

Όλη, λοιπόν, η “φιλολογία” περί παρανομιών της Ένωσης για χρήση των όρων “συμμοριτοπόλεμος” και “συμμορίτες” είναι εκ του πονηρού και για τη δημιουργία στρεβλής εικόνας στην κοινή γνώμη. 

5. “Γιορτές μίσους” και “γιορτές μνήμης” 

Οι εκδηλώσεις που διοργανώνει η Ένωση χαρακτηρίζονται ως “γιορτές μίσους”, ενώ αντίστοιχες του ΚΚΕ, ως “γιορτές μνήμης”. Αντί οποιουδήποτε σχολιασμού αντιγράφω τα παρακάτω: Από τον χαιρετισμό μου φέτος στο Βίτσι: 

“Ας αφήσουν λοιπόν οι πάσης φύσεως στρατευμένοι δημοσιολογούντες και αρθρογράφοι την προσπάθεια προπαγάνδας, κατασυκοφάντησης των ενεργειών μας και διαστρέβλωσης του σκοπού μας. 

Καλούμε τους τότε αντιπάλους του Έθνους και του Ελληνικού Στρατού, που πρώτοι “ήρξαντο χειρών αδίκων”, να αναγνωρίσουν το ιστορικό πολιτικό λάθος τους, που αιματοκύλησε τη χώρα, να αποκηρύξουν την δια της βίας επίλυση των πολιτικών διαφορών, να κηρύξουν την πίστη τους στη δημοκρατία και ευχόμαστε να προσέρχονται στο μέλλον στους χώρους αυτούς, ώστε από κοινού να μπορούμε να αναφωνήσουμε “ποτέ ξανά””.

 Είναι εμφυλιοπολεμικό αυτό το μήνυμα;

 Από τον χαιρετισμό του Γενικού Γραμματέα του ΚΚΕ, κ. Κουτσούμπα στο Μεζουρλό της Λάρισας την Κυριακή 17 Οκτωβρίου 2021: 

“… Όπως τότε, έτσι και σήμερα, στην πραγματικότητα συγκρούονται δύο κόσμοι.Από τη μια, ήταν οι κομμουνιστές, οι ριζοσπάστες, οι αγωνιστές, που αντιπροσώπευαν και πάλευαν για τα συμφέροντα της εργατικής τάξης και του εργαζόμενου λαού. Και από την άλλη, ο καταπιεστικός μηχανισμός της αστικής τάξης που υπερασπιζόταν το εκμεταλλευτικό σύστημα και τις επιθετικές ιμπεριαλιστικές συμμαχίες της. Από τη μία, ήταν η περηφάνια, η λεβεντιά, η αντοχή, η ανιδιοτέλεια και ο ηρωισμός των πιο μεγάλων πράξεων για την κοινωνική απελευθέρωση. Από την άλλη, ήταν ο κόσμος των εκμεταλλευτών, αυτός της αγριότητας των βασανιστών και των χαφιέδων,της δολιότητας και της εξαγοράς, του ψέματος και της διαφθοράς, ενός σάπιου, διεφθαρμένου και άδικου συστήματος. Αυτοί οι δύο κόσμοι συνεχίζουν και σήμερα να συγκρούονται και δεν μπορούν να γίνουν “ένα”, όπως φαντασιώνονται ορισμένοι που κάνουν όνειρα, όπως άλλοι προκάτοχοί τους στο παρελθόν, που κήρυξαν δήθεν το «τέλος των ιδεολογιών», το «τέλος της ταξικής πάλης και των αγώνων»,το «τέλος της ιστορίας». Η «συμφιλίωση» που προπαγανδίζουν είναι κάλπικη.… … Ο αντίπαλος δε διστάζει να φτάσει έως τη φυσική εξόντωση του αγωνιστή όταν στη δράση του βλέπει κίνδυνο για την εξουσία και τα κέρδη του. Δεν ξεμπερδεύεις με τέτοιον ανήθικο αντίπαλο γλείφοντας τα κόκαλα που πετά απ’ το τραπέζι. Ή θα πας τον αγώνα σου ως το τέρμα ή εδώ θα μας γονατίζουν διαρκώς. Και τέτοια απόφαση έχουμε πάρει. Να συνεχίζουμε την πάλη.…” 

Είναι μήνυμα συμφιλίωσης σε γιορτή μνήμης; 

Εύλογα ερωτάται ο κάθε καλόπιστος πολίτης “τι έγινε”; 

Γιατί τόση “χολή” για μια υπόθεση αστικού περιεχομένου μεταξύ της Ένωσης και ενός πολίτη; 

Γιατί ξαφνικά η έγκλιση ενός πολίτη για παράπτωμά του “ντύνεται” με ιδεολογικοπολιτικό περίβλημα και ανάγεται σε μείζον πολιτικό πρόβλημα; 

Γιατί τόση διαστρέβλωση της αλήθειας; 

Μήπως διότι κάποιοι νιώθουν σαν “ιερές αγελάδες” και με κάθε ευκαιρία θέλουν να θυμίζουν ότι σ’ αυτή τη χώρα αυτοί έχουν καθορίσει το “πολικά ορθό” και έχουν αποφασίσει και έχουν τη δυνατότητα να σιγήσουν κάθε φωνή που τολμά να τους αντιστρατευθεί;

Ε λοιπόν, ΟΧΙ! 

Η συγκεκριμένη αγωγή μας κατά του κ. Μπογιόπουλου έχει αντικείμενο την εξύβρισή μας και το θέμα θα λυθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης

.Όλα τα άλλα είναι φτηνή προπαγάνδα και οι έχοντες δημόσιο ρόλο και λόγο ας προσέχουν τις ενέργειές τους και ας πάψουν να χαϊδεύουν τους αμετανόητους νοσταλγούς ενός αμαρτωλού παρελθόντος που με τα σημερινά λόγια τους ανάγονται σε πραγματικό “αυγό του φιδιού”.




ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ Οκτώβριος 2021