Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

Βραδιά των ΙΜΙΩΝ στις 30/31-1-1996: Ήμουν Αντισυνταγματάρχης, Διοικητής Α/Κ Μοίρας στον Έβρο - Ζωντανές παραμένουν οι αναμνήσεις μου





Γράφει ο 


ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Α. ΣΚΑΡΜΑΛΙΩΡΑΚΗΣ 

Αντιστράτηγος ε.α. 

Επίτιμος Υδκτής Δ’ΣΣ, 

Μέλος Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ.

Είμαι Ανχης, Δκτής της Α/Κ Μοίρας, που έχει Τομέα προσβολής το Κάραγατς στον Έβρο. 

Ήμασταν εντός Στρατοπέδου, λόγω ασκήσεως. Η «Κρίση» στα Ίμια έχει ξεκινήσει. Αργά το βράδυ λαμβάνω τηλεφωνικά από τον Δκτή της Ταξιαρχίας προειδοποίηση, για εκκένωση Στρατοπέδου και επάνδρωση τοποθεσίας. 

Συγκεντρώνω τους Αξιωματικούς και οπλίτες μου στους θαλάμους οπλιτών. Τους ενθαρρύνω, τους δίνω τις οδηγίες μου και τους λέω ξεκάθαρα ότι ενδέχεται αύριο πρωί να πολεμήσουμε. Στα μάτια τους διακρίνω την επιθυμία τους να εκτελέσουν την Αποστολή μας.

 Δίνω Προειδοποιητική Διαταγή για εκκένωση Στρατοπέδου, φόρτωση πυρομαχικών στα Α/Κ πυροβόλα από τις αποθήκες εγγύς και αναχώρηση για τις θέσεις Μάχης. 

Ο ενθουσιασμός μεγάλος, όταν τελειώνοντας το λόγο μου τους λέω «Η Παναγιά και η Μεγαλομάρτυς Αγία Βαρβάρα μαζί μας» και φωνάζω δυνατά «Ζήτω Η Ελλάς». 

Μετά από λίγη ώρα λαμβάνω, τηλεφωνικά πάλι, τη Διαταγή να φύγουμε και να είμαστε έτοιμοι στις 05:30 για εκτέλεση Βολών Πυροβολικού και αντιμετώπιση τυχόν Αεροπορικής Προσβολής. Η Διαταγή μου μεταδίδεται από τον ΑΞΕΠ μου μέχρι και στον τελευταίο Στρατιώτη. 


Οι καιρικές συνθήκες πολύ άσχημες, χιονοθύελλα και θερμοκρασία μείον. 

Με προτεραιότητα τα Α/Κ πυροβόλα, εκκενώνεται ο όρχος. Τα Α/Κ μεταβαίνουν στις αποθήκες πυρομαχικών και ξεκινάει η δύσκολη φόρτωση των βλημάτων και γεμισμάτων. Υπόψη ότι κάθε βλήμα ζυγίζει περίπου 43 κιλά. 

Πηγαίνω και εγώ εκεί να παρακολουθήσω από κοντά το δύσκολο αυτό έργο, που γίνεται ακόμη δυσκολότερο λόγω της χιονοθύελλας. Με συγκίνηση βλέπω τους Πυροβολητές μου να δίνουν την Ψυχή τους, παρά την παγωνιά. 

Μετά τη φόρτωση των πυρομαχικών αναχωρούν όλοι για τις Θέσεις Μάχης. Τους ακολουθώ με το τζιπ μου. Οι δρόμοι παγωμένοι, η ορατότητα περιορισμένη, η οδήγηση επικίνδυνη, λόγω της ολισθηρότητος. Κάνω τον Σταυρό μου να πάνε όλα καλά. 

Ξαφνικά το τζιπ μου γλυστράει και βγαίνει εκτός δρόμου, σε μικρό χαντάκι, ευτυχώς δεν ντελαπάρει, ο οδηγός μου ψύχραιμος το επαναφέρει στο δρόμο. Μετά από αρκετή ώρα φθάνουμε στον Σταθμό Διοικήσεως. Εκεί με υποδέχονται ο ΑΞΕΠ και ο Αξιωματικός ΔΜ, πανέτοιμοι. 

Παίρνω μαζί μου τον ΑΞΕΠ και επισκεφτόμαστε την Πυροβολαρχία που είναι ήδη Ταγμένη δίπλα μας, σχεδόν έτοιμη για Βολή, το Ηθικό του Προσωπικού της «Ακμαιότατο». Ο Διοικητής Πυροβολαρχίας ενθουσιώδης, σε μερικά λεπτά μου αναφέρει «Ετοιμότητα για Βολή».

 Ήταν 05:15 της 31-1-1996. Επιστρέφουμε στον Σταθμό Δκσεως, επιθεωρώ τους ΤΕΒ-ΠΑΡ στο ΚΔΠ, μιλάω με τους Διαβιβαστές μου, ελέγχω τις ενσύρματες Επικοινωνίες ότι λειτουργούν σωστά, επικοινωνώ και με τον Παρατηρητή της Μοίρας, έτοιμος και αυτός. 

Αναμένουμε την Τελική Διαταγή. Αυτή, δυστυχώς, Δεν Έρχεται Ποτέ. Στις 06:00 μας ειδοποιούν ότι η «Κρίση» έληξε. 

Ακόμη δεν έχουμε μάθει για τη Θυσία των 3 Ηρώων Αξιωματικών του Πολεμικού Ναυτικού στα Ίμια. Η Απογοήτευση διαδέχεται τον Ενθουσιασμό. Συγκεντρώνω το Προσωπικό του Σταθμού Διοικήσεως και της Πυροβολαρχίας, τους Συγχαίρω, και αφού βγάζουμε μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες, δίνω την Εντολή για Επιστροφή στο Στρατόπεδο. 

Πιστεύω ακράδαντα, ότι Εμείς Πράξαμε στο Ακέραιο το Καθήκον μας. Είμαι πολύ Υπερήφανος για τους Αξιωματικούς μου και τους Στρατιώτες μου. Τους Ευχαριστώ Θερμά, δεν θα Ξεχάσω Ποτέ τις στιγμές αυτές, που ζήσαμε μαζί. 

Κάποιοι, δυστυχώς Υψηλά Ιστάμενοι, δεν εκτέλεσαν ούτε τα Βασικά τους Καθήκοντα. Πολύ αμφιβάλλω αν ήξεραν τι σημαίνει «Πολεμικό Συμβούλιο», από ποιους και που Συγκροτείται. 

Το «Ευχαριστώ», βέβαια, το πήραν οι φίλοι μας οι Αμερικανοί. Κρίμα! Οι 3 Αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού που Θυσίασαν τη Ζωή τους, Εκτελώντας την Αποστολή τους, «Αθάνατοι». Αιωνία τους η Μνήμη!!! 

Εγώ πάντως είμαι σίγουρος ότι όποτε και αν χρειασθεί, οι Ένοπλες Δυνάμεις μας, ο Ελληνικός Στρατός μας και ιδιαίτερα το Ένδοξο Πυροβολικό μας θα πράξουν το Καθήκον τους, θα Εκτελέσουν την Αποστολή τους, θα Νικήσουν. 

Υ.Γ: Ιδιαίτερα Ευχαριστώ τον ΑΞΕΠ μου Λοχαγό (και νυν Υπτγο ε.α.) Παναγιώτη Κιμουρτζή, τον Δκτή Πυρχίας Υπολοχαγό (και νυν Σχη ε.ε.) Χρήστο Οικονομίδη και τον Αξκό ΔΜ Λοχαγό (και νυν Σχη ε.α.) Δημήτρη Αξιωτίδη. 


πηγή:EΘNIKH HXΩ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2021

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου