Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

Πρωτοπόρος η Ε.Α.Α.Σ: - Αναλυτική Ενημέρωση για την Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη Αποστράτων στα Στρατιωτικά́ Νοσοκομεία και Φαρμακεία


 

 


           

            ΓΕΝΙΚΑ

 

1. Ένα από τα σοβαρότερα θέματα που απασχολεί τους αποστράτους σήμερα είναι αυτό της υγειονομικής περίθαλψης. Οι απόστρατοι εκτός από την υπαγωγή τους στις γενικές προβλέψεις του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΟΠΠΥ) εξακολουθούν, αυτοί και οι οικογένειές τους, με αποφάσεις της Πολιτείας, να μπορούν να χρησιμοποιούν τις υγειονομικές δομές των Ενόπλων Δυνάμεων και μάλιστα με θεσμοθετημένη προτεραιότητα έναντι τρίτων.

 

2. Επειδή διακινούνται διάφορα σχόλια ή δημιουργούνται ανεπιθύμητες καταστάσεις είτε από άγνοια όλων των εμπλεκομένων, είτε από κακή συμπεριφορά στελεχών που υπηρετούν στις υγειονομικές δομές των Ενόπλων Δυνάμεων, θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε όλοι τι δικαιούμαστε, ώστε ξεκινώντας από αυτή τη γνώση να μπορούμε να διεκδικούμε τα δικαιούμενα.

 

3. Κατωτέρω θα αναφερθούν οι νομικές προβλέψεις κατά χρονολογική σειρά που ήδη υφίστανται, και στη συνέχεια κάτω από κάθε νομοθέτημα τα άρθρα και οι παράγραφοι που μας αφορούν.

 

ΝΟΜΙΚΕΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ

 

- ΥΑ Φ.750.γ/24/604692/Σ.1524/14-04-1995 (ΦΕΚ  486 Β’), “Επέκταση του Δικαιώματος Νοσηλείας στο 401 ΓΣΝΑ στους Αδερφούς και Αδερφές των εν ενεργεία και εν αποστρατεία Αξκών και Υπαξκών του Στρατού Ξηράς”.

 

                        Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

-   Επέκταση δικαιώματος νοσηλείας στο 401 ΓΣΝΑ στους αδελφούς και αδελφές των εν αποστρατεία αξιωματικών και υπαξιωματικών του Σ.Ξ. είτε δικαιούνται περίθαλψη εις βάρος του Δημοσίου είτε όχι (ανασφάλιστα).

 

            -  Κάλυψη εξόδων περίθαλψης.

 

            -. ΥΑ Φ.750/6/589666/Σ.2987/30-07-1998 (ΦΕΚ 873 Β’ ), “Δωρεάν παροχή υπηρεσιών από τα Στρατιωτικά Οδοντιατρεία στους Στρ/κους Συνταξιούχους και στα ασφαλισμένα σ ’αυτούς μέλη των οικογενειών”.

 

                     Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

          -   Έγκριση δωρεάν παροχής υπηρεσιών από τα στρατιωτικά νοσοκομεία στους στρατιωτικούς συνταξιούχους και στα ασφαλισμένα σε αυτούς μέλη των οικογενειών τους για την εκτέλεση οδοντοπροσθετικών εργασιών που δεν βαρύνουν το δημόσιο.

 

          -             Η αξία των χρησιμοποιημένων υλικών και το αντίτιμο αμοιβής του οδοντοτεχνίτη θα βαρύνουν αποκλειστικά τους δικαιούχους.

 

            - ΥΑ Φ.700/4/132914/Σ.3317/25-05-2005 (ΦΕΚ  827 Β’ ), ΣΔ/Ν-Δ-Α 3/2005/ΥΠΕΘΑ/ΓΕΣ/4° ΕΓ, “Παροχή Υγειονομικής Περίθαλψης και Διάθεσης και Υγειονομικού Υλικού από τις Μονάδες Υγειονομικού του Στρατού Ξηράς σε Τρίτους”.

 

Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

            - Στους ε.α. στρατιωτικούς και στα μέλη των οικογενειών τους θα παρέχεται περίθαλψη κατά προτεραιότητα έναντι όλων των άλλων κατηγοριών τρίτων.

 

1.  Σε μέλη οικογενειών Στρατιωτικών ε.ε, πρώτου βαθμού συγγενείας εξ’ αίματος και εξ’ αγχιστίας, σε Στρκους συνταξιούχους και σε μέλη οικογενειών τους, βαθμού συγγενείας ως ανωτέρω, παρέχεται ενδονοσοκομειακή περίθαλψη από το 401 ΓΣΝΑ, 404 ΓΣΝ, 411 ΓΝΣ, 412 ΓΣΝ, 414 ΣΝΕΝ, 424 ΓΣΝΕ, 492 ΓΣΝ, 496 ΓΣΝ, είτε τα πρόσωπα αυτά δικαιούνται περίθαλψη σε βάρος του Δημοσίου (ΥΕΘΑ-ΥΕΝ-ΥΥΠ) ή οπουδήποτε άλλου ασφαλιστικού οργανισμού, είτε δεν δικαιούνται ασφάλισης (δηλαδή ανασφάλιστα) . 

 

2. Σε μέλη οικογενειών Στρκων ε.ε, σε Στρκους συνταξιούχους και σε μέλη οικογενειών του, πρώτου βαθμού συγγενείας εξ’ αίματος και εξ’ αγχιστίας, παρέχεται εξωνοσοκομειακή περίθαλψη τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, ανάλογα με τις δυνατότητες κάθε Στρατιωτικού Νοσοκομείου, σε ειδικώς προς τούτο οργανωθέντα εξωτερικά ιατρεία, από τα  401 ΓΣΝΑ, 404 ΓΣΝ, 411 ΓΝΣ, 412 ΓΣΝ, 414 ΣΝΕΝ, 424 ΓΣΝΕ, 492 ΓΣΝ, 496 ΓΣΝ .

 

            3. Η περίθαλψη θα παρέχεται κατόπιν προαιρετικής προσφυγής των δικαιούχων στα Νοσοκομεία και με την αυστηρή προϋπόθεση ύπαρξης δυνατότητας κάθε Νοσοκομείου από άποψη επιστημονικού και νοσηλευτικού προσωπικού, νοσηλευτών κλινών και λοιπών μέσων . 

 

            4.  Η περίθαλψη θα πραγματοποιείται βάσει αρμοδίως εγκεκριμένης εντολής βιβλιαρίου νοσηλείας, εκτός της περίπτωσης των ανασφάλιστων της παραγράφου 1 του ίδιου άρθρου η οποία θα πραγματοποιείται βάσει εγκεκριμένου αρμοδίως παραπεμπτικού σημειώματος, η δε νοσηλεία στις περιεχόμενες θέσεις νοσηλευτικών κλινών βάσει των δυνατοτήτων κάθε Νοσοκομείου .   

 

-  Σανατοριακή – Ψυχιατρική Περίθαλψη από το 414 ΣΝΕΝ

 

            1. Από το 414 ΣΝΕΝ  θα παρέχεται σανατοριακή περίθαλψη, επί πλέον  της παρεχόμενης στο Στρκό προσωπικό λοιπών Κλάδων Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), Σωμάτων Ασφαλείας (ΣΑ) (Ελληνικής Αστυνομίας – Πυροσβεστικού Σώματος) και ΛΣ, σε πέντε κλίνες της Πνευμολογικής Κλινικής, μόνο για περιστατικά πνευμονικής φυματίωσης φυματιώδους πλευρίτιδας, καθώς και ψυχιατρική περίθαλψη σε δύο κλίνες της Ψυχιατρικής Κλινικής, των παρακάτω κατηγοριών:

 

                        α.  Σε μέλη οικογενειών Στρατιωτικών ε.ε, όπως και σε Στρατιωτικούς συνταξιούχους και σε μέλη των οικογενειών τους όλων των βαθμών των ΕΔ και ΛΣ, εφόσον δικαιούνται περίθαλψη σε βάρος του Δημοσίου ή άλλων ασφαλιστικών οργανισμών .

 

-  Φαρμακευτική Περίθαλψη από τα Φαρμακεία Φρουρών

 

            1. Από τα Στρκα Φαρμακεία θα διατίθενται φάρμακα και συναφή προϊόντα στις ακόλουθες κατηγορίες προσώπων  :

 

                        α. Στους συνταξιούχους στρατιωτικούς όλων των βαθμών των ΕΔ και ΛΣ και στα υπ’ αυτών ασφαλισμένα μέλη των οικογενειών τους.

 

                                     β. Στα μέλη οικογενειών θανόντων στρατιωτικών που συνταξιοδοτούνται από το δημόσιο και στους ανάπηρους πολέμου και τα υπ’ αυτών ασφαλισμένα μέλη των οικογενειών τους

 

                                    γ. Στους απόστρατους της ΕΛΑΣ, πρώην Χωροφυλακής και Αστυνομίας Πόλεως, καθώς και στους εν ενεργεία Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς και Αστυφύλακες της ΕΛΑΣ που είναι μέτοχοι ή μερισματούχοι του ΜΤΣ και στα μέλη των οικογενειών των δικαιούχων των προηγούμενων κατηγοριών.

 

                        2.  Για τη διάθεση φαρμάκων στα παραπάνω πρόσωπα, απαιτείται να είναι κάτοχοι βιβλιαρίων νοσηλείας όπως παρακάτω :

 

                                    α. Του ΥΕΘΑ – ΥΕΝ για τους ε.ε. Στρατιωτικούς των ΕΔ και ΛΣ αντίστοιχα και για τα υπ’ αυτών ασφαλισμένα μέλη των οικογενειών τους.

 

                                    β.  Του ΥΥΠ για τους δικαιούχους της παραγράφου 1β,1γ.

 

                        3.   Η αποζημίωση θα ορίζεται ως εξής:

 

                                    α.  Για τα διατιθέμενα φάρμακα στην εκάστοτε λιανική τιμή της επίσημης κρατικής διατίμησης, ελαττωμένη κατά ποσοστό 20% υπέρ:

 

                                                (1) του δημοσίου (ΥΕΘΑ – ΥΕΝ – ΥΥΠ) για τους δικαιούχους που απαλλάσσονται από τη συμμετοχή στη δαπάνη του Δημοσίου για την φαρμακευτική τους περίθαλψη.

 

                                                (2) των ιδίων των δικαιούχων, για τους δικαιούχους που συμμετέχουν στη δαπάνη φαρμακευτικής τους περίθαλψης.

 

                                    β. Για τα διατιθέμενα συναφή προϊόντα (καλλυντικά, επιδεσμικά κ.λπ.) στην τιμή απόκτησής των, προσαυξημένη κατά 10%.

 

Λοιπές Διατάξεις

 

           -  Έκτακτα περιστατικά θα γίνονται δεκτά . Το άρθρο αφορά, πλην άλλων, μέλη οικογενειών στρκων συνταξιούχων και μέλη οικογενειών των.

 

            -   Για νοσηλεία σε ανώτερη θέση από την προβλεπόμενη η επιπλέον διαφορά θα καταβάλλεται από τους ασθενείς.

           

 

            - ΚΥΑ Φ.700/ΑΔ218421/Σ.560/24-08-2010 (ΦΕΚ  1357 Β’ ), Φ.702/1/10/Σ.101810/03-12-2010/ΥΠΕΘΑ/ΓΕΝ/ΔΥΓ, “Παροχή του Δικαιώματος Υγειονομικής Περίθαλψης στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία στους υπαλλήλους και τα μέλη των οικογενειών των εν ενεργεία και συνταξιούχων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, στο μόνιμο εν ενεργεία και εν αποστρατεία Ένστολο Προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και στα προστατευμένα μέλη των οικογενειών τους, και στους μόνιμους κατοίκους των νήσων Σαμοθράκη, Άγιος Ευστράτιος, Αστυπάλαια, Κάσος, Τήλος, Νίσυρος, Χάλκη, Καστελόριζο, Ψαρά, Ηράκλεια, Δονούσα, Κουφονήσια, Σχοινούσα, Κέρος, Γαύδος, Σίκινος, Κίμωλος, Φολέγανδρος, Σκύρος, Φούρνοι, Οινούσσες, Θύμαινα, Λειψοί, Ψέριμος, Αγαθονήσι, Αρκοί, Φαρμακονήσι, Αμοργός, Ανάφη”.

               

            Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

-      Παρέχεται το δικαίωμα της εξωνοσοκομειακής και νοσοκομειακής περίθαλψης στου υπάλληλους και  τα μέλη οικογενειών των εν ενεργεία και συνταξιούχων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στο μόνιμο εν ενεργεία και εν αποστρατεία Ένστολο Προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας και στα προστατευμένα μέλη των οικογενειών τους, όπως προσδιορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 2 της παρούσας, με τους ίδιους κανόνες και διαδικασίες που ισχύουν για το μόνιμο εν ενεργεία και εν αποστρατεία  Ένστολο Προσωπικό των Ε.Δ. . 

                                                

-      Ως μέλη της οικογενείας θεωρούνται η (ή ο) σύζυγος του (ή της) μονίμου εν ενεργεία ή συνταξιούχου υπαλλήλου (και σε περίπτωση διαστάσεως μέχρις οριστικής επιλύσεως του γάμου), τα παιδιά  ανεξάρτητα από την οικογενειακης τους κατάσταση ηλικίας άνω των δεκατεσσάρων (14) ετών, οι γονείς και των δύο συζύγων και οι αδερφοί/ές του (ή της) του υπαλλήλου. 

 

-      Για το εν ενεργεία ή εν αποστρατεία ένστολο προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας ως προστατευόμενα μέλη οικογενείας θεωρούνται η(ο) σύζυγος, τα ανήλικα άγαμα τέκνα ηλικίας 14 έως 18 ετών καθώς και τα ενήλικα τέκνα που δεν έχουν υπερβεί το 25ο έτος της ηλικίας τους και σπουδάζουν σε αναγνωρισμένες σχολές του εσωτερικού ή εξωτερικού.

 

1.     Η δαπάνη υγειονομικής περίθαλψης θα βαρύνει :

 

                        α. Τον ασφαλιστικό φορέα του δικαιούχου, εφόσον η δαπάνη δικαιολογείται από τον φορέα, σε διαφορετική περίπτωση θα βαρύνει τον ίδιο.

 

                        β. Τους ίδιους τους περιθαλπτόμενους, εφόσον δεν δικαιούνται παροχές υγειονομικής περίθαλψης από ασφαλιστικό φορέα.

 

                        γ.  Το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για όσους είναι κάτοχοι πιστοποιητικού κοινωνικής προστασίας (βιβλιάριο απορίας).

 

2.      Ως τιμολόγιο προσδιορισμού της δαπάνης ορίζεται αυτό που ισχύει κάθε φορά από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

 

            3.   Η διαδικασίας της λογιστικής τακτοποίησης των δαπανών θα γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις που ισχύουν.

 

            4.  Κατά τη παροχή της υγειονομικής περίθαλψης θα εμφανίζονται όλες τις διατάξεις που ισχύουν σχετικά με την προτεραιότητα των δικαιούχων ε.ε ή ε.α Στρ/κων για νοσηλεία.

 

-   Ν.3883/2010 (ΦΕΚ Α’ 167), “Υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών Ενόπλων Δυνάμεων - Θέματα διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και συναφείς διατάξεις”, Άρθρο 83Ζήτημα Νοσηλείας”, όπως αντικαταστάθηκε με τον Ν.4609/2019 (ΦΕΚ Α’ 67), “Ρυθμίσεις Μέριμνας προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις”, άρθρου 10 “Τροποποίηση Διατάξεων του ν. 3883/2010”. παρ. 24 νέο Άρθρο 83 “Ζητήματα Νοσοκομειακής Περίθαλψης”.

 

       Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

            -  Ζητήματα Νοσοκομειακής Περίθαλψης

 

                        1. Στους μόνιμους αξιωματικούς, ανθυπασπιστές και υπαξιωματικούς, δόκιμους έφεδρους αξιωματικούς και οπλίτες θητείας συμμετείχαν με οποιονδήποτε τρόπο στα πολεμικά γεγονότα της χρονικής περιόδου από την 20ή Ιουλίου έως την 20ή Αυγούστου 1974 στην Κύπρο, στα γεγονότα που έλαβαν χώρα το 1964 στην Τυληρία και Λευκωσία και το 1967 στην Κοφινού και τους Αγίους Θεοδώρους της Κύπρου, καθώς και στις συζύγους ή έχουσες συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και χήρες τους εν ειρήνη, που παραμένουν άγαμες, παρέχει πλήρης νοσοκομειακή περίθαλψη για οποιαδήποτε πάθηση στα στρατιωτικά νοσοκομεία και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Το ίδιο ισχύει  και για τους συγγενείς α’ βαθμού εξ’ αίματος κι εξ αγχιστείας, εφόσον αυτοί δεν δικαιούνται υγειονομική περίθαλψη από  οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα. Από την εφαρμογή της παρούσας εξαιρούνται όσοι ενεπλάκησαν κατά τις παραπάνω περιόδους με οποιονδήποτε τρόπο σε παράνομες δραστηριότητες σε βάρος της νόμιμης λειτουργίας του πολιτεύματος της Κυπριακής Δημοκρατίας.

                        2. Τα έξοδα νοσηλείας τους βαρύνουν τον κύριο ασφαλιστικό φορέα υγειονομικής περίθαλψής τους. Σε περίπτωση μη ασφαλίσεώς τους σε άλλον φορέα η νοσηλεία γίνεται σε βάρος των ιδίων πόρων των Νοσοκομείων των ΕΔ.

                        3. Για την παροχή της ενδονοσοκομειακής νοσηλείας απαιτούνται τα παρακάτω:

                                    α. Αίτηση του ενδιαφερόμενου προς στρατιωτικό νοσοκομείο του Κλάδου ΕΔ στον οποίο υπηρέτησε ο ίδιος ή συγγενής του, στην οποία να δηλώνεται και ο τόπος της μόνιμης κατοικίας του αιτούντος.

 

                               β. Πιστοποιητικό του αρμόδιου στρατολογικού γραφείου(τύπου Α’-πλήρες) στην οποία να αναφέρεται ότι ο αιτών υπηρέτησε στην Κύπρο κατά τις αναφερόμενες στο παραπάνω άρθρο περιόδους.

 

                               γ. Υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερομένου στην οποία δηλώνεται ότι αυτός είναι ή δεν είναι ασφαλισμένος σε οποιονδήποτε κύριο ασφαλιστικό φορέα.

                        4. Σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, τα  παραπάνω δικαιολογητικά μπορεί να υποβληθούν μέσα σε τρείς (3) ημέρες από την ημέρα εισαγωγής για νοσηλεία για ενδονοσοκομειακή νοσηλεία

                        5. Η νοσηλεία παρέχεται κατ’ αρχήν σε νοσοκομείο του Κλάδου ΕΔ στον οποίο υπηρέτησε ο δικαιούχος ή συγγενείς του, το οποίο εδρεύει στην περιοχή μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου. Σε περίπτωση μη ύπαρξης τέτοιου νοσοκομείου ή αδυναμίας του υπάρχοντος να διαχειριστεί το συγκεκριμένο περιστατικό, η νοσηλεία παρέχεται από κατάλληλο νοσοκομείο των άλλων Κλάδων ΕΔ, το οποίο βρίσκεται εγγύτερα του τόπου μόνιμης κατοικίας του δικαιούχου.

                        6. Σε κάθε περίπτωση η νοσηλεία εγκρίνεται ή όχι από τον Διευθυντή της νοσηλευτικής μονάδας των ΕΔ.

                        7. Το δικαίωμα νοσηλείας είναι προσωποπαγές και σε καμία περίπτωση δεν μεταβιβάζεται ή επεκτείνεται σε άλλα μέλη της οικογένειας του δικαιούχου.

 

                        - ΥΑ Φ.700/234/296821/Σ.321/25-07-2011 (ΦΕΚ Β’2093), “Παροχή δωρεάν νοσηλείας στα άγαμα και ανασφάλιστα τέκνα των εν ενεργεία και εν αποστρατεία Στρατιωτικών των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων και των Κοινών Σωμάτων, Των Δικαστικών Λειτουργειών του Δικαστικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων καθώς και των Πολιτικών και Συνταξιούχων Υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία , που διαθέτουν πτέρυγες νοσηλείας τρίτων”.

 

                      Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

1. Η νοσηλεία των τέκνων των εν αποστρατεία στρατιωτικών των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, των Κοινών Σωμάτων των δικαστικών λειτουργών του Δ.Σ. των ενόπλων δυνάμεων θα παρέχεται δωρεάν στα στρατιωτικά νοσοκομεία που διαθέτουν πτέρυγες νοσηλείας τρίτων εφόσον αυτά είναι άγαμα ή ανασφάλιστα.

 

2. Σε περίπτωση θανάτου ή αφάνειας των γονέων διατηρείται το δικαίωμα υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις.

 

                        α. Ως τιμολόγιο προσδιορισμού της δαπάνης ορίζεται αυτό που ισχύει κάθε φορά από το υπουργείο υγείας και κοινωνικής αλληλεγγύης.

 

                         β. Η κάθε δαπάνη νοσηλείας θα κλείνει με την ένδειξη δωρεάν και θα τίθεται στο αρχείο με μνεία της παρούσης.

 

 

            - ΥΑ Φ.700/47/81659/Σ.266/23-04-2012 (ΦΕΚ 1346/Β/2012), “Καθορισμός κατηγοριών δικαιούχων παροχής υπηρεσιών από τα Στρατιωτικά Φαρμακεία”.

 

            Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

            1.         Οι κατηγορίες δικαιούχων παροχής υπηρεσιών από στρατιωτικά Φαρμακεία καθορίζονται ως εξής:

                        α. Οι εν ενεργεία Στρατιωτικοί όλων των βαθμών των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

        β. Οι συνταξιούχοι Στρατιωτικοί όλων των βαθμών των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

        γ. Οι ανάπηροι πολέμου.

                        δ. Οι απόστρατοι της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ), πρώην Χωροφυλακής και Αστυνομίας Πόλεων, καθώς και το εν ενεργεία ένστολο προσωπικό της ΕΛ.ΑΣ, που μετέχει ή δικαιούται μερίσματος από το Μετοχικό Ταμείο Στρατού (Μ.Τ.Σ.).

                        ε.. Τα μέλη οικογενειών των δικαιούχων των ανωτέρω κατηγοριών, τα οποία είναι ασφαλισμένα από αυτούς.

 στ. Τα μέλη οικογενειών θανόντων στρατιωτικών, που ήταν ασφαλισμένα από αυτούς και εξακολουθούν να είναι ασφαλισμένα στο ΥΠΕΘΑ.

            2.     Για τη διάθεση φαρμάκων στους δικαιούχους απαιτείται:

        α. Η κατοχή βιβλιαρίων νοσηλείας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη (για το Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή) ή του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (για τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας, Ε.Ο.Π.Υ.Υ.).

        β. Η επίδειξη δημοσίου εγγράφου με το οποίο αποδεικνύεται η υπαγωγή στις κατηγορίες δικαιούχων της προηγούμενης παραγράφου, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες αυτή δεν προκύπτει ευθέως από το βιβλιάριο νοσηλείας.

 

            - ΥΑ Φ.000/23/78393/Σ.2813/7-07-2012 (ΦΕΚ 1836/Β/2012), “Λειτουργία Υποκαταστημάτων Στρατιωτικού Φαρμακείου Αθηνών”.

 

     Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

            1.  Εγκρίνουμε την ίδρυση και λειτουργία υποκαταστημάτων «Στρατιωτικού Φαρμακείου Αθηνών» στην Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη με οργανική υπαγωγή στο Στρατό Ξηράς και με έδρες για την Αθήνα, το ΝΙΜΤΣ, το Στρατόπεδο Παπάγου και το 401 ΓΣΝΑ.

 

            2. Σκοπός της λειτουργίας των Υποκαταστημάτων είναι η διάθεση κάθε είδους  φαρμακευτικών προϊόντων, προς τους δικαιούχους εξυπηρέτησης , όπως αυτοί καθορίζονται από τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις

 

 

      - ΥΑ Φ.700/115/406122/Σ.367/28-06-2019 (ΦΕΚ Β’2708), “Υγειονομική περίθαλψη των εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργιών του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων, καθώς και των μελών των οικογενειών των εν ενεργεία και των εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργιών του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων στα στρατιωτικά νοσοκομεία”.

 

           Στην ανωτέρω διάταξη μας αφορούν:

 

-       Υγειονομική περίθαλψη των εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργειών του Δικαστικού Σώματος  των ενόπλων δυνάμεων καθώς και των μελών των οικογενειών των εν ενεργεία και των εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργειών του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων

 

   1.  Στους εν αποστρατεία δικαστικούς λειτουργούς του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων καθώς και στα μέλη των οικογενειών των εν ενεργεία και εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων, μπορεί να παρέχεται υγειονομική περίθαλψη, εφόσον υπάρχει σχετική ευχέρεια, σε οποιοδήποτε στρατιωτικό νοσοκομείο .

 

2. Κατά τη παροχή της υγειονομικής περίθαλψης εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν σχετικά με την προτεραιότητα των δικαιούχων εν ενεργεία στρατιωτικών έναντί των υπολοίπων κατηγοριών δικαιούχων περίθαλψης 

 

3. Ευελπιστούμε ότι αυτή η κωδικοποίηση θα αποτελέσει χρήσιμο οδηγό για όλους. Παρακαλούνται οι συνάδελφοι που διαπιστώσουν οιαδήποτε τροποποίηση των ανωτέρω να ενημερώσουν την Ένωση στο e-mail eaas3hilikia@gmail.com.

 

4. Η παρούσα θα συμπληρωθεί με την ολοκλήρωση της εφαρμογής του προς ψήφιση Νομοσχεδίου που ρυθμίζει τα Υγειονομικά ζητήματα των ΕΔ στα τμήματα που αφορά τους ε.α συναδέλφους.

 

 

 

 

Υπογραφή κ

 

 

  Αντγος ε.α Μιχαήλ Γουμαλάτσος

         Αντιπρόεδρος  Ε.Α.Α.Σ.

 

Τρίτη 6 Μαΐου 2025

Χαλασμένο σύστημα, χαλασμένο κράτος!! - Τι θα γινόταν αν είχαμε φυσικό δικαστή για τους Υπουργούς!!!

 


ΕΛ.ΑΣ.: 658 ἀρχεῖα κατεστράφησαν, 165 στιγμιότυπα (frame) ἀφῃρέθησαν καί 150 δευτερόλεπτα πειράχτηκαν ἀπό τό ὑλικό τῆς κάμερας μέ τά πλάνα τῆς ἐμπορικῆς ἁμαξοστοιχίας – Κατέστρεφαν ἀποδείξεις,
ἀκόμη καί τήν ἡμέρα πού εἰσέβαλε ἡ ἀστυνομία στά γραφεῖα τῆς ἑταιρείας!

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ παρατήρηση: ἄν εἴχαμε φυσικό δικαστή γιά τούς Ὑπουργούς, τότε ὁ ἀνακριτής τῆς Λάρισας θά περιέγραφε τό ἀδίκημα πού τυχόν διέπραξαν στίς δικογραφίες πού διαβίβασε στήν ἐθνική ἀντιπροσωπεία. Δέν θά τό ἄφηνε στήν διακριτική εὐχέρεια τῆς Βουλῆς.

  • Tοῦ Mανώλη Κοττάκη

Θά κατονόμαζε ἐπίσης πολιτικά πρόσωπα. Δέν θά σταματοῦσε τήν ἔρευνά του καί δέν θά διαβίβαζε ἀμελλητί τόν φάκελο στήν Βουλή ἀμέσως μόλις δύο διευθυντές τοῦ Ὑπουργείου Μεταφορῶν κατέθεταν ὅτι ἔστειλαν ὑπηρεσιακό σημείωμα στό γραφεῖο τοῦ Ὑπουργοῦ. Θά ἔπραττε ὅ,τι συνέβαινε πρίν ἀπό τήν ἀναθεώρηση τοῦ 2001 καί πρίν ἀπό τήν ψήφιση τοῦ ἰσχύοντος νόμου περί εὐθύνης ὑπουργῶν, πού τόν διατάζει νά ἀκινητοποιεῖται κάθε φορά πού «σκοντάφτει» σέ εὐθύνη μέλους τοῦ ὑπουργικοῦ συμβουλίου. Θά διεξήγαγε ἔρευνα μέ μάρτυρες καί θά ἔψαχνε ἀποχρῶσες ἐνδείξεις πρίν στείλει τήν δικογραφία στήν Βουλή.

Ὅπως ἔκαναν στήν δεκαετία τοῦ 2000 οἱ εἰσαγγελεῖς Ντογιάκος, Γεράκης, Παπαγγελόπουλος, Ζορμπᾶς.

Ἄν εἴχαμε φυσικό δικαστή, ἐπίσης, δέν θά διαβάζαμε ρεπορτάζ ἔγκριτων συναδέλφων χθές, πού λένε ὅτι ἐφ’ ὅσον διαβιβαστεῖ ἀμέσως ἡ νέα δικογραφία τῶν Τεμπῶν στόν Ἄρειο Πάγο μέ ἐντολή διερεύνησης τήν διάπραξη πλημμελήματος, ἐκεῖνος, ἄν διαπιστώσει ἀπό τήν ἔρευνά του κακούργημα, ὑποχρεοῦται νά ξαναστείλει τόν φάκελο στήν …Βουλή. Τί σόι …φυσικός δικαστής εἶναι αὐτός πού ρωτᾶ κάθε τρεῖς καί λίγο τήν Βουλή νά τοῦ δώσει ἄδεια γιά νά ψάξει ἕνα ἀδίκημα; Κι ἄν βεβαίως εἴχαμε φυσικό δικαστή, τότε ὅλες οἱ δικογραφίες τῆς Εὐρωπαίας εἰσαγγελέως πού ζήτησε τήν ἀπ’ εὐθείας δίωξη ὑπουργῶν ἀπό τόν φυσικό δικαστή θά εἶχαν ἤδη διαβιβαστεῖ μέ τό «μοντέλο Τριαντόπουλου» στόν Ἄρειο Πάγο. Ἀλλά ἐπειδή μέσα σ’ αὐτές τίς δικογραφίες εἶναι ἡ μισή διαπλοκή πού ἔτρωγε ἀπό τό 2016 κοινοτικό χρῆμα χωρίς νά τελειώνει ἀμέσως τήν τηλεδιοίκηση, μένουν στήν Βουλή καί …αὐτές καί …«κοιμούνται»! Οὔτε ὁ ἀνακριτής δέν τίς ζήτησε γιά νά τίς συσχετίσει. Πρός Θεοῦ! Νά διώξει ἡ Κυβέρνηση τούς συνεταίρους της; Δέν γίνεται.

Ὁ συνταξιοῦχος Ὁμότιμος Καθηγητής

Ἡ παρεμβολή τοῦ κοινοβουλίου μεταξύ τῆς ἀνάκρισης καί τοῦ Ἀρείου Πάγου γιά τήν παραπομπή πολιτικοῦ προσώπου στό Εἰδικό Δικαστήριο ἀναιρεῖ κάθε θεωρία φυσικοῦ δικαστῆ. Ὅλα τά παραπάνω γιά τόν φυσικό δικαστή λοιπόν εἶναι δυστυχῶς γελοιότητες, τίς ὁποῖεςλέει ὁ γνωστός συνταξιοῦχος Ὁμότιμος καθηγητής Νομικῆς (ἀκόμη καί ὁ νόμος του περί «πραγματικοῦ ἀρχηγοῦ» τῆς Ἀκροδεξιᾶς καταρρίφθηκε προχθές ἀπό εἰσαγγελέα), ὁ ὁποῖος μέ τίς συμβουλές πού δίδει στόν Πρωθυπουργό ἔχει βάλει τήν Κυβέρνηση νά παραβιάσει τό Σύνταγμα καί ἔχει παρασύρει τόν δημόσιο βίο σέ μεγάλη περιπέτεια. Ἀλλά καί ἀποκαλύπτει πόσο χαλασμένο εἶναι τό πολιτικό μας σύστημα. Τό ὁποῖο παραβιάζει ἀνενόχλητο, ἐλλείψει συνταγματικοῦ δικαστηρίου, τό Σύνταγμα, κάθε φορά πού ὁ πέλεκυς φτάνει στήν αὐλή του, ἰδιαίτερα στήν αὐλή τοῦ Πρωθυπουργοῦ.

Ἡ ζημιά αὐτή ἐπιτείνεται ἀπό τήν νέα θεωρία, ὅτι μπορεῖ νά ὑπάρξει παραγραφή γιά Ὑπουργό, ἄν δέν τοῦ ἀσκηθεῖ ποινική δίωξη μέχρι τόν Ὀκτώβριο, μολονότι τό Σύνταγμα ἔχει ἀλλάξει καί ἔχει καθιερώσει τήν 20ετῆ παραγραφή τοῦ κοινοῦ νομοθέτη. Ἀλλά χωρίς ψηφισμένο ἐπί ἑξαετία τόν ἐκτελεστικό νόμο, ὁ καθένας λέει ὅ,τι θέλει. Ἡ κατάσταση εἶναι τόσο ἀφόρητη γιά τούς δημοκρατικούς πολῖτες, ὥστε ἀκόμη κι ἄν ἔρθει ἡ Κυβέρνηση μέ τήν πρόταση ἀναθεώρησης τοῦ Συντάγματος νά τακτοποιήσει τά πράγματα, ἐκεῖνοι πλέον τείνουν νά πιστεύουν ὅτι ἔχει ὑποστεῖ μεγαλύτερη ζημιά ἀπό τήν τραγωδία τοῦ δυστυχήματος ἐξ αἰτίας τῆς νομικῆς, κοινωνικῆς καί πολιτικῆς διαχείρισης τῆς ὑπόθεσης τῶν Τεμπῶν.

Γιατί βαθιά στό μυαλό τοῦ κόσμου ἐμπεδώνεται ἡ ἄποψη, ὅτι ἐδῶ ἔχουμε νά κάνουμε μέ ἕνα χαλασμένο σύστημα. Μέ χαλασμένες παραγραφές, μέ κατά φαντασία φυσικούς δικαστές, μέ ἀμφιλεγόμενη δικαιοσύνη (Ἄρειος Πάγος, Ἐλεγκτικό Συνέδριο, Ἀνάκριση), μέ ἀκυρωμένο Κοινοβούλιο, μέ σκισμένο Σύνταγμα, μέ ἀνυπόληπτη πολιτική τάξη.

Τά χαλασμένα βίντεο καί ὁ ἀνακριτής

Ὡστόσο, αὐτό πού διαπιστώνει ἡ κοινή γνώμη καί ριζώνει στό μυαλό της εἶναι ὅτι ἔχουμε νά κάνουμε καί μέ ἕνα χαλασμένο κράτος. Ἕνα κράτος πού νοθεύει καί καταστρέφει τίς ἀποδείξεις μεγάλων δικαστικῶν ὑποθέσεων, ὅταν αὐτές πρόκειται νά ἀποβοῦν δυσάρεστες γιά τόν σκληρό πυρῆνα τοῦ πολιτικοῦ του προσωπικοῦ. Ἕνα κράτος πού διαρκῶς κουκουλώνει. Κράτος κουκούλα. Ἀπό τίς ὑποκλοπές καί τίς διαρροές mail ψηφοφόρων (τίς «ξέπλυνε» τό ΣτΕ) μέχρι σήμερα.

Τήν Παρασκευή τό βράδυ σέ ἐκπομπή τοῦ «Κρήτη TV» μέ τόν ἐξαιρετικό συνάδελφο Γιῶργο Σαχίνη ἀποδείχτηκε ὅτι ἔγινε μοντάζ καί ἀλλοίωση τῶν βίντεο πού ἐμφανίστηκαν ὡς γνήσια ἀπό τήν ΕΛ.ΑΣ., γιά νά ἀποδειχθεῖ ὅτι δέν μετέφερε ἡ ἐμπορική ἁμαξοστοιχία παράνομο φορτίο. Ἀποδείχτηκε ὅτι πρίν εἰσβάλει ἡ Ἑλληνική Ἀστυνομία στίς ἐγκαταστάσεις τῆς ἑταιρείας ἀσφαλείας πού εἶχε στήν διάθεσή της τά βίντεο, ἔγιναν 658 διαγραφές ἀρχείων καί back up. Σβήστηκε ὅλος ὁ φάκελος τοῦ δυστυχήματος πού ἔφερε ἡμερομηνία 21 Σεπτεμβρίου 2024. Ἔγινε ψηφιακό μπάζωμα στό καταγραφικό τοῦ Πλαταμῶνα, τό περιεχόμενο τοῦ ὁποίου ἀντικαταστάθηκε ἀπό νέο ὑλικό μέ νέο δίσκο. Ἔγινε delete ἀπό κουκουλοφόρο ἄγνωστο administrator. Ἔγιναν πολλαπλές ἀλλοιώσεις δευτερολέπτων καί διαγράφηκαν 165 στιγμιότυπα (frame) ἀπό τά βίντεο. Ἔγινε ἀκόμα καί ψηφιακό μπογιάτισμα πάνω σέ πλάνα γιά νά ταιριάζουν τά χρώματα τοῦ τραίνου τοῦ πλαστοῦ βίντεο μέ τῆς ἐμπορικῆς. Ἔδειξε ὅτι ἀπό τά τρία καταγραφικά βίντεο λείπουν τά δύο ἐνῷ στό ἕνα καταγραφικό ἔχουν γίνει σημεῖα καί τέρατα.

Τά στοιχεῖα αὐτά πού προέκυψαν ἀπό ἔρευνα καί μελέτη τοῦ δικαστικοῦ πραγματογνώμονα Κοκοτσάκη καί τοῦ συνεργάτη του Φεντερίκο Καράσκο ὀφείλονται στήν ἐμβριθῆ ἀκτινογραφία τοῦ ὑλικοῦ πού μελέτησε ἡ διεύθυνση ἐγκληματολογικῶν ἐρευνῶν τῆς ΕΛ.ΑΣ. Μετά βεβαίως ἀπό περίεργη ἐντολή τοῦ ἀνακριτῆ, πού περιόρισε τήν ἐντολή ἔρευνας στά 3 βίντεο Πορτοσάλτε, ἐνῷ θά ἔπρεπε νά ζητήσει τό σύνολο τῶν ἀρχείων. Τό συμπέρασμα βάσει στοιχείων; Τά βίντεο εἶναι πλαστά.

Οἱ νέες αὐτές συγκλονιστικές ἀποκαλύψεις μᾶς δείχνουν ὅτι δέν εἶναι χαλασμένο μόνο τό σύστημα, εἶναι χαλασμένο καί τό κράτος. Χαλασμένη καί ἡ δικαιοσύνη, χαλασμένος καί ὁ ΟΣΕ, χαλασμένη καί ἡ ἀστυνομία.

Εἶναι ἡ πολλοστή φορά αὐτήν τήν ἑξαετία πού γίνεται μοντάζ ἤ καταστρέφεται ἀποδεικτικό ὑλικό, γιά νά μήν φτάσει ποτέ κανείς στήν ἀλήθεια. Ἔγινε μοντάζ μέ τό παραποιημένο ἠχητικό πού κατεδίκασε ἀπό τήν ἀρχή μόνο τόν σταθμάρχη καί κανέναν ἄλλον. Ἔγινε ριφιφί στά πλάνα μέ τήν φόρτωση τῆς ἐμπορικῆς ἁμαξοστοιχίας στήν Θεσσαλονίκη τά ὁποῖα καί καταστράφηκαν. Ἔγινε ριφιφί στούς διαλόγους τοῦ κέντρου ρύθμισης κυκλοφορίας τοῦ ΟΣΕ, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν δοθεῖ στήν δημοσιότητα. Ἀφαιρέθηκαν μέ εὐθύνη τοῦ ἀνακριτῆ 168.000 ἠχητικά ἀρχεῖα ἀπό τήν δικογραφία. Ἔγινε μοντάζ καί ἀλλοίωση στοιχείων, ὅπως ἀποδεικνύεται τώρα καί στίς κάμερες τῆς ἑταιρείας ἀσφαλείας, προκειμένου νά ἀποδειχθεῖ ὅτι δέν ὑπῆρχε παράνομο φορτίο ἐνῷ ἀπό τίς περιγραφές πού ἀκούσαμε φαίνεται ὅτι ἔχουν ἀφαιρεθεῖ στιγμιότυπα πού θά τεκμηρίωναν τό γεγονός, ὅτι ὑπάρχει παράνομο φορτίο.

Καί βεβαίως δέν περιελήφθη στήν δικογραφία τίποτε γιά τήν σύμβαση 717, γιά τήν ὁποία τό κλιμάκιο καί τό τμῆμα τοῦ Ἐλεγκτικοῦ Συνεδρίου γνωμοδότησε ἀπό τήν ἀρχή, ὅτι ἡ τροποποίησή της ἦταν παράνομη. (Ἡ Ὁλομέλεια τήν νομιμοποίησε, ἀλλά ὁ διαφωνῶν Πρόεδρος τοῦ τμήματος ἀπουσίασε δηλώνοντας …ἀσθένεια). Καί βεβαίως ἐάν ἐξελιχθοῦν τά πράγματα ὅπως κλήθηκε νά τά ψηφίσει ἡ πλειοψηφία «γλάστρα» τῆς Νέας Δημοκρατίας σέ δύο διεκπεραιωτικές προανακριτικές ἐπιτροπές (γιατί νά διαβάσουν οἱ βουλευτές τήν δικογραφία ὅταν διατάσσονται νά ψηφίσουν ὅ,τι πεῖ ὁ ἡγεμών;), τότε ἡ Βουλή θά ἔχει γνωμοδοτήσει ὅτι τά Τέμπη, μέ βάση τίς δύο δικογραφίες πού διαβιβάστηκαν, εἶναι ἕνα ἁπλό πλημμέλημα.

Δέν ὑπάρχει παράνομο φορτίο, δέν ὑπάρχει μπάζωμα, δέν ὑπάρχει 717, δέν ὑπάρχει εὐρωπαϊκή δικαιοσύνη, δέν ὑπάρχει πόρισμα γιά τήν πυρόσφαιρα, δέν ὑπάρχει τίποτα. 

Τό δυστύχημα ἔγινε κατά τόν ἀνακριτή, μέ βάση ὅσα ξέρουμε, ἐπειδή δέν ἔγιναν 211 προσλήψεις καί ἐπειδή ὑπῆρξε ὑποχρηματοδότηση τοῦ σιδηροδρομικοῦ δικτύου. Ἀπό τό κάδρο τῶν προσώπων πού θά πρέπει νά διερευνηθοῦν, λείπουν δύο κεντρικοί ὑπουργοί τοῦ Μεγάρου Μαξίμου, πού ἔχουν βασική εὐθύνη γιά ὅ,τι συνέβη ὅλα αὐτά τά χρόνια.

 Κράτος, δικαιοσύνη, Κυβέρνηση, ἐμπειρογνώμονες, ἰατροδικαστές, συνταξιοῦχοι, προπαγανδιστές ἀπό τόν Ρήγα Φεραῖο καί τά Ἐξάρχεια, καί βεβαίως μέσα ἐνημέρωσης, πού πιθανόν νά ἔχουν ἔννομο συμφέρον νά μήν ἀποδειχθεῖ ποτέ ὅτι ἡ ἐμπορική διακινοῦσε παράνομο φορτίο, μᾶς ἔχουν δείξει μέ τήν διαχείριση τῆς ὑπόθεσης ὅτι ἡ Ἑλληνική Δημοκρατία εἶναι ἕνα σάπιο μῆλο. Αὐτό τό κράτος, αὐτή ἡ δικαιοσύνη, αὐτό τό Σύνταγμα, αὐτό τό πολιτικό σύστημα θέλει μεταρρύθμιση. Καί δέν θά ἐπιτρέψουμε ποτέ νά ἐμφανιστοῦν οἱ καταστροφεῖς του ὡς οἱ ἐξυγιαντές, οἱ μεταρρυθμιστές καί οἱ ἀναθεωρητές του! Πάει πολύ!






πηγή:https://www.estianews.gr/kentriko-thema/chalasmeno-systima-chalasmeno-kratos/

Kids wallet = «παιδικό πορτοφόλι» - Βρέθηκε ο Υπουργός που λέει πάντα την αλήθεια!!


● Kids wallet. Ο όρος μεταφράζεται ως «παιδικό πορτοφόλι». Ακόμα ένα τζούφιο πυροτέχνημα, που κατασκευάστηκε από τη βιομηχανία εντυπώσεων της κυβέρνησης, το οποίο στοχεύει στο να πείσει τους Ελληνες για τη βούληση του Κυριάκου Μητσοτάκη να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της βίας των ανηλίκων.

● Με τον ντιπ καταντίπ αμερικανικό όρο Kids wallet (που φανερώνει όμως και την εμμονή του Κυριάκου με τα… πορτοφόλια), το επιτελείο Μητσοτάκη, ενδεχομένως και ο πρώην «εθελοντής» Σταν Γκρίνμπεργκ, αποπειράται να μας «πουλήσει» την ιδέα πως η κυβέρνηση και θέλει και μπορεί να αντιμετωπίσει τη βία των ανηλίκων. Ευχαριστούμε πολύ, δεν θα πάρουμε, δεν είμαστε φίλοι των ξαναζεσταμένων αμερικάνικων σουπών.

● Το πόσο τζούφια είναι η κυβέρνηση Μητσοτάκη, γενικώς, φαίνεται και από την υπόθεση της μαζικής δολοφονίας στη Μαρφίν. Χθες συμπληρώθηκαν 15 χρόνια από το έγκλημα που κόστισε τη ζωή σε τέσσερις ανθρώπους (η μία εκ των τριών εργαζομένων εγκυμονούσε). Αν κάνετε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, θα διαπιστώσετε ότι περίπου κάθε χρόνο οι «εθνοσωτήρες» του υπαρκτού μητσοτακισμού «ανοίγουν ξανά τον φάκελο της Μαρφίν» και ότι υπάρχουν «κάποια νέα στοιχεία». Τρίχες, δηλαδή.

● Τρίχες είναι και όσα έχουν πει και κάνει με τη βία στα ΑΕΙ. Χθες είχαμε πάλι το σκηνικό με ακροαριστερούς και αναρχικούς κουκουλοφόρους που εκτόξευσαν αντικείμενα σε διερχόμενο αστικό λεωφορείο από το κυλικείο της σχολής Μηχανολόγων Μηχανικών στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου και επιτέθηκαν και τραυμάτισαν την υπεύθυνη του κυλικείου. Κι όλα αυτά λίγες ημέρες μετά την «καταδρομική» στη Νομική.

● Και για το φινάλε μια είδηση-σοκ: Βρέθηκε πολιτικός ο οποίος λέει την αλήθεια! Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας Κυριάκος Πιερρακάκης διέψευσε τα σενάρια κατάργησης του ΕΝΦΙΑ, λέγοντας «δεν είναι στις προτεραιότητές μας».

● Αυτό έλειπε, να καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ μια κυβέρνηση που από το «καλημέρα» δείχνει πως στις προθέσεις της είναι να μη μείνει ούτε τετραγωνικό χιλιοστό ακινήτων στους… μπιθουλαίους που την ψηφίζουν, αλλά και στους μπιθουλαίους που δεν την ψηφίζουν.


πηγή:https://www.dimokratia.gr/iremologio/591592/iremologio-tritis-06-05-2025/

π

Πρωθυπουργός: - 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ ...


 Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε το πρωί σε διυπουργική σύσκεψη όπου παρουσιάστηκε η νέα ηλεκτρονική αξιολόγηση δεκάδων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα από τους πολίτες.

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό. Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, την καθαριότητα, τον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα», δήλωσε ο Πρωθυπουργός κατά τη διάρκεια της παρουσίασης.

Η αξιολόγηση θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά μέσω της εθελοντικής συμπλήρωσης ψηφιακού ερωτηματολογίου στη σελίδα axiologisi.ypes.gov.gr. Το ερωτηματολόγιο θα αποτελείται από περίπου 50 ερωτήσεις και θα καλύπτει περίπου 45 υπηρεσίες και φορείς. Οι συμμετέχοντες θα βαθμολογούν τις υπηρεσίες από 1, το χαμηλότερο, έως 10, το υψηλότερο, συμβάλλοντας στο ευρύτερο πλέγμα μέτρων αξιολόγησης που διαθέτει πλέον η πολιτεία.

Το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει υλικό για μεγάλους κεντρικούς φορείς, όπως ο e-ΕΦΚΑ και η ΑΑΔΕ, τα μέσα μεταφοράς, όσο και για πληθώρα υπηρεσιών ή χώρων που προσφέρει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, όπως η καθαριότητα, η ποιότητα των δρόμων, ο δημόσιος ηλεκτροφωτισμός, η διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης, οι παιδικές χαρές, οι υποδομές για πολίτες με αναπηρία και η μέριμνα για ζώα συντροφιάς. Οι πολίτες θα μπορούν επίσης να αξιολογήσουν εφαρμογές του gov.gr και ψηφιακές υπηρεσίες, σαν την ηλεκτρονική συνταγογράφηση.

Στην αξιολόγηση θα μπορούν να λάβουν μέρος σχεδόν 5 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες και αλλοδαποί κάτοικοι οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας. Οι συμμετέχοντες θα συνδέονται με τους ατομικούς κωδικούς Taxisnet και κατ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις απαντήσεις τους μόνο μία φορά.

Πέραν των ερωτήσεων, οι πολίτες θα μπορούν να γράψουν ένα σύντομο ελεύθερο κείμενο και να προτείνουν υπηρεσίες που θα ήθελαν να δουν να ψηφιοποιούνται. Το ερωτηματολόγιο δεν θα αφορά προσωπικά αιτήματα ή αξιολόγηση μεμονωμένων υπαλλήλων.

«Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο. Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Εκτός του ερωτηματολογίου βρίσκονται οι δομές δημόσιας υγείας, για τις οποίες βρίσκεται σε φάση υλοποίησης μία ξεχωριστή μέθοδος αξιολόγησης. Επιπλέον, το ερωτηματολόγιο εστιάζει σε υπηρεσίες που αγγίζουν την καθημερινότητα αλλά δεν θεωρούνται μετωπικές, δηλαδή όπου οι πολίτες σπάνια χρειάζεται να έρθουν πρόσωπο με πρόσωπο με δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο. Για τις μετωπικές υπηρεσίες, στις οποίες για παράδειγμα συγκαταλέγονται τα ΚΕΠ, σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης, όπου ο πολίτης θα λαμβάνει στη συνέχεια προσωποποιημένο μήνυμα στο κινητό όπου θα μπορεί να βαθμολογήσει τόσο την υπηρεσία που επισκέφτηκε όσο και τη διαδικασία λειτουργίας του Δημοσίου.

«Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Τακτικό εργαλείο λογοδοσίας και πολυεπίπεδη ανάλυση για ένα καλύτερο κράτος

Το ερωτηματολόγιο για τη μέτρηση της ικανοποίησης των πολιτών προγραμματίζεται να στέλνεται μία φορά ανά εξάμηνο, κάθε άνοιξη και κάθε φθινόπωρο, αφενός ώστε να γίνεται τακτική αξιολόγηση και αφετέρου ώστε συγκεντρωθεί μία πλούσια βάση δεδομένων, η οποία θα επιτρέπει τον καλύτερο εντοπισμό προβλημάτων, δυσλειτουργιών και αναποτελεσματικών διαδικασιών. Οι ερωτήσεις θα επικαιροποιούνται, ανάλογα με τις παρατηρήσεις των πολιτών και λαμβάνοντας υπόψη τη συνεχιζόμενη ψηφιοποίηση του κράτους.

«Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά τις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της», επισήμανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η υποβολή των απαντήσεων θα γίνεται ανώνυμα, με απόλυτη ασφάλεια. Τα μόνα στοιχεία που θα συλλέγονται είναι η ηλικία κάθε πολίτη που συμμετέχει και η περιοχή διαμονής τους, ώστε να γίνεται ανάλυση των απαντήσεων με βάση την ηλικιακή ομάδα και ανά Δήμο ή Περιφέρεια. Η μελέτη των στοιχείων θα είναι πολυεπίπεδη, με γεωγραφικά, ηλικιακά και υπηρεσιακά κριτήρια, για τον καλύτερο εντοπισμό των βελτιώσεων που απαιτούνται.

Τα δεδομένα που θα προκύψουν θα είναι διαθέσιμα σε όλους (open data), λειτουργώντας ως εργαλείο διαφάνειας και λογοδοσίας για τη βελτίωση του κράτους. Θα διατίθενται επίσης γραφήματα, χάρτες και άλλες μορφές οπτικής απεικόνισης των στοιχείων.

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Πρωθυπουργού

«Είναι πραγματικά ξεχωριστή η σημερινή μας συνάντηση, καθώς ουσιαστικά αφορά κάτι το οποίο γίνεται για πρώτη φορά στη χώρα. Σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες έχουν τη δυνατότητα να βαθμολογούν οι ίδιοι τις δημόσιες υπηρεσίες, έχοντας πια τον πρώτο λόγο, με στόχο ένα κράτος το οποίο να είναι πιο αποτελεσματικό και πιο φιλικό.

Έτσι μπορούν να στείλουν το δικό τους μήνυμα για όσα απασχολούν την καθημερινότητά τους, από τον ΕΦΚΑ, το Κτηματολόγιο, την ΑΑΔΕ, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και την κατάσταση που επικρατεί στις γειτονιές, στα σχολεία, στην καθαριότητα, στον ηλεκτροφωτισμό και πολλά ακόμα.

Ουσιαστικά αυτό το οποίο κάνουμε είναι η μεγαλύτερη έρευνα η οποία έχει γίνει ποτέ, όσον αφορά στις σχέσεις της πολιτείας με την κοινωνία, με τους πολίτες. Μόνο που αυτή τη φορά είναι ο πολίτης αυτός ο οποίος υποδεικνύει στη διοίκηση πού πρέπει να στρέψει την προσοχή της και πού πρέπει να βελτιώσει τη λειτουργία της.

Και όλα αυτά γίνονται με μία απλή διαδικασία, ανώνυμη διαδικασία, πέραν της αρχικής ταυτοποίησης, και αυτό το οποίο νομίζω ότι πρέπει να τονίσουμε είναι ότι αυτή η πανελλαδική έρευνα θα μπορεί να γίνεται -κι αυτός είναι και ο στόχος μας-, να διεξάγεται κάθε εξάμηνο. Τα δεδομένα θα είναι ανοιχτά, θα είναι προσβάσιμα σε όλους.

Ουσιαστικά αξιοποιούμε ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο έχουμε στη διάθεσή μας, που είναι το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, στο οποίο έχουν εγγραφεί πια σχεδόν 5 εκατομμύρια πολίτες. Θα δεχτούν, όπως είπε και ο Υπουργός, όλοι αυτοί οι πολίτες μία ψηφιακή ειδοποίηση. Κι εφόσον συμφωνούν θα μπορούν να απαντούν σε 50 ερωτήσεις, όπως είπαμε, για ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών του Δημοσίου και της Αυτοδιοίκησης, η ικανοποίηση θα βαθμολογείται σε μία κλίμακα από το 1 μέχρι το 10.

Ουσιαστικά ζητάμε λίγο από τον χρόνο των πολιτών για να μας δώσουν εξαιρετικά χρήσιμες πληροφορίες για το πώς μπορούμε να γίνουμε καλύτεροι. Αυτός είναι ο κεντρικός σκοπός αυτής της προσπάθειας: να μπορούμε να εντοπίζουμε αδυναμίες και να μπορούμε να επιτυγχάνουμε πραγματική πρόοδο.

Είναι ουσιαστικά ένα εργαλείο λογοδοσίας. Δίνουμε τον λόγο στους πολίτες και φυσικά η υποχρέωσή μας την επόμενη μέρα δεν είναι απλά να θέσουμε στο δημόσιο διάλογο τα στοιχεία αυτά, αλλά να τα αξιοποιήσουμε έτσι ώστε πραγματικά να στρέψουμε την προσοχή μας εκεί που οι πολίτες μας υποδεικνύουν ότι υπάρχουν σημαντικές αδυναμίες.

Τέλος, αυτό το οποίο θέλω να τονίσω είναι ότι αυτή είναι μία μόνο δράση από τις πολλές οι οποίες αναπτύσσονται σχετικά με την αξιολόγηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους πολίτες.

Δίνω πολύ μεγάλη έμφαση σε μία δράση η οποία θα ξεδιπλωθεί σύντομα από το Υπουργείο Υγείας. Ποιος είναι ο σκοπός μας; Όταν ένας πολίτης εξέρχεται του νοσοκομείου ή οποιασδήποτε άλλης δομής υγείας, να μπορεί σύντομα να μας δίνει τη βαθμολογία του για το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στη δομή υγείας την οποία επισκέφθηκε. Και αυτά τα δεδομένα θα είναι δημόσια και προφανώς και ο δημόσιος χαρακτήρας αυτών των δεδομένων λειτουργεί, θα έλεγα, ως παρότρυνση για το πώς μπορούμε να βελτιώσουμε πάντα τις υπηρεσίες μας.

Τονίζω ότι ο σκοπός αυτών των προσπαθειών δεν είναι ουσιαστικά ποτέ τιμωρητικός, είναι πώς θα γίνουμε καλύτεροι και πού οι πολίτες μας ζητούν να στρέψουμε με μεγαλύτερη ένταση την προσοχή μας.

Να ζητήσω, λοιπόν, κι εγώ με τη σειρά μου από τους πολίτες οι οποίοι θα λάβουν αυτό το push notification, αυτό το μήνυμα από την ψηφιακή πλατφόρμα στην οποία είναι εγγεγραμμένοι, να μην το αγνοήσουν. Λίγα λεπτά ζητάμε μόνο από τον χρόνο σας, για να μπορούμε όλοι ουσιαστικά να γίνουμε καλύτεροι».

Το Πακιστάν απειλεί με πυρηνικό ολοκαύτωμα την Υφήλιο : - Κανείς και καμιά χώρα δεν θα επιβιώσει”! ΒΙΝΤΕΟ


 “Αν η Ινδία επιτεθεί και η ύπαρξη του Πακιστάν απειληθεί κανείς δεν θα επιβιώσει μέσα στον κόσμο. Κανείς δεν επιβιώσει στον κόσμο. Δεν θα αφήσουμε καμιά άλλη χώρα να επιζήσει στον πλανήτη”, δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας του Πακιστάν ο Khawaja Asif. (Samaa)

Το Πακιστάν όπως και η Ινδία είναι πυρηνική δύναμη. Πρωτοφανής δήλωση απειλεί με πυρηνικό ολοκαύτωμα την υφήλιο…

Από αλλού το περιμένεις κι από αλλού έρχεται…

dimpenews.com