Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2025

Συντάξεις: - Τι κρύβεται πίσω από τον μεγάλο "ΕΡΩΤΑ" του ΕΦΚΑ για την Intrasoft!!




 Η εταιρία δέχεται με το αζημίωτο να εμφανίζεται διαχρονικά ως υπεύθυνη για τις αστοχίες του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης

Το τέλειο άλλοθι για όλες τις αστοχίες, διοικητικές και οικονομικές, του δημόσιου συστήματος κοινωνικής ασφάλισης αποτελεί διαχρονικά ο σφιχτός, σε σημείο πνιγμού, εναγκαλισμός του ΕΦΚΑ με την Intrasoft

Η συνυπεύθυνη εταιρία, από την πλευρά της, δέχεται αγόγγυστα (με το αζημίωτο φυσικά!) να παίρνει πάνω της όλο το φταίξιμο για τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται, καθώς η μόνιμη επωδός, επίσημη και ανεπίσημη, είναι ότι «φταίει η εταιρία που δεν έχει ετοιμάσει ακόμη το λογισμικό».

Είναι, όμως, και ολίγον τι ανέξοδη, καθώς ελάχιστοι είναι αυτοί που τολμούσαν τα προηγούμενα χρόνια να την κατονομάσουν, λες και δεν είναι γνωστό ότι χωρίς την Intrasoft, τουλάχιστον από το 1992, δεν υπάρχει ΙΚΑ και, αντιστοίχως, από το 2017 που ιδρύθηκε, χωρίς αυτή δεν υπάρχει ΕΦΚΑ, αφού πρακτικά δεν μπορεί να λειτουργήσει τίποτα στον οργανισμό.

Τελευταίο παράδειγμα οι περίπου 70.000 συντάξεις παράλληλης ασφάλισης, για τις οποίες θα έπρεπε από τον Μάιο του 2016 να υπάρχει σημαντική προσαύξηση βάσει του νόμου Κατρούγκαλου. Εν ολίγοις, σε δύο μήνες συμπληρώνονται έξι χρόνια και ακόμη οι δικαιούχοι λαμβάνουν συντάξεις μειωμένες μεσοσταθμικά κατά 250 ευρώ! Οι κυβερνήσεις εναλλάσσονται έκτοτε, αλλά, όπως προείπαμε, η επωδός είναι η ίδια: «Φταίει η εταιρία που δεν έχει ετοιμάσει το λογισμικό». Ενδεικτικά, η «δημοκρατία» απευθύνθηκε στη διοίκηση του ΕΦΚΑ για το θέμα τουλάχιστον πέντε φορές από το περασμένο καλοκαίρι και, ανεπισήμως, η απάντηση ήταν πανομοιότυπη: «Σε λίγες εβδομάδες, σε 2-3 μήνες» κ.λπ.

Εμμέσως, η συνυπεύθυνη εταιρία παρουσιάστηκε να φταίει και για το άλλο μεγάλο φιάσκο της κυβέρνησης της Ν.Δ., την ψηφιακή σύνταξη, «που θα βγαίνει με το πάτημα ενός κουμπιού», όπως μας έλεγαν περιχαρείς ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο τέως υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης τον Ιούλιο του 2020. 

Το μεγαλεπήβολο πρότζεκτ δεν υλοποιήθηκε ποτέ και ο κ. Βρούτσης έφυγε από το υπουργείο ως αποτυχημένος επειδή επί θητείας του οι εκκρεμείς συντάξεις πολλαπλασιάστηκαν αντί να εκμηδενιστούν. Παραδόξως, η εφαρμογή και των δύο αυτών πρωτοβουλιών κοστίζουν πάρα πολύ ακριβά στο κράτος, καθώς και τα δύο συνεπάγονται σημαντική αύξηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης ως ποσοστό του ΑΕΠ. Μπορεί μεν η χώρα μας να θεωρείται από την Κομισιόν ότι κινείται «εντός ορίων», διατηρεί δε ποσοστό μεγαλύτερο του κοινοτικού μέσου όρου και, επομένως, αντιλαμβανόμαστε ότι θα έκανε τα πάντα για να μην κινητοποιήσει τα αντανακλαστικά των δανειστών.

Θολό παραμένει το τοπίο για το τι μέλλει γενέσθαι, αφού η εταιρία πουλήθηκε το φθινόπωρο, αντί τιμήματος 235.000.000 ευρώ από την ΙΝΤΡΑΚΟΜ στη δανέζικη πολυεθνική Netcompany, και μένει να αποδειχθεί εάν θα διατηρήσει την ίδια ισχύ και πρόσβαση στα κέντρα λήψης αποφάσεων και… συμβάσεων. Και αντίστοιχα το «ταλέντο» να εισπράττει τις όποιες αρρυθμίες…




πηγή: https://www.dimokratia.gr/oikonomia/542903/synypeythyni-i-intrasoft-gia-to-chaos-stis-syntaxeis/

Συνέβη σαν Σήμερα το 1948: - Στάλιν στους κομουνιστές: - "Σβαρνούτ!! - Ο κανονιοβολισμός της Θεσσαλονίκης από τον "Δημοκρατικό Στρατό"(ΔΣΕ) - Η πανωλεθρία

 



Κίνηση εντυπωσιασμού και προπαγάνδας του «Δημοκρατικού Στρατού» (ΔΣΕ), που κατέληξε σε τραγωδία για τους επιτιθέμενους. Συνέβη τη νύχτα της 9ης προς τη 10η Φεβρουαρίου 1948, σε μια περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου που το αντάρτικο κίνημα βρισκόταν σε ιδιαίτερη έξαρση και ο «Εθνικός Στρατός» σε φάση ανασυγκρότησης, καθώς οι Άγγλοι είχαν αποχωρήσει από την Ελλάδα και οι Αμερικανοί αναμένονταν από μέρα σε μέρα.

Η κατάληψη της Θεσσαλονίκης ήταν ένα παλιό όνειρο των ανταρτών και στρατηγικής σημασίας κίνηση. Είχε προβλεφθεί στο σχέδιο «Λίμνες», αλλά εγκαταλείφθηκε, εξαιτίας του ανεπαρκούς έμψυχου και άψυχου υλικού, που διέθετε ο ΔΣΕ. Ο κανονιοβολισμός της Θεσσαλονίκης αποφασίστηκε ως κίνηση εντυπωσιασμού για εσωτερική και διεθνή κατανάλωση, σε σύσκεψη στρατιωτικών και πολιτικών αρχηγών του ΔΣΕ στο χωριό Πύλη Πρεσπών, διαφωνούντος του Μάρκου Βαφειάδη. Ο νέος διοικητής των δυνάμεων του ΔΣΕ στην Κεντρική Μακεδονία, Νίκος Τριανταφύλλου, διατάχθηκε να διεισδύσει στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με τμήματα του ΔΣΕ και να πλήξει με πυροβόλα την πόλη.

Τις πρώτες βραδυνές ώρες της 9ης Φεβρουαρίου, μια δύναμη ανταρτών ακαθορίστου συνθέσεως (από 200 έως 1000 άνδρες) προερχόμενη από το ορμητήριό της στα Κρούσια Όρη, έφθασε σε απόσταση 8 χιλιομέτρων βορείως της Θεσσαλονίκης, χωρίς να γίνει αντιληπτή. Από την τοποθεσία Δερβένι - Λεμπέτ έστησε ένα γερμανικό ορειβατικό πυροβόλο των 75 και άρχισε να βάλει κατά της συμπρωτεύουσας.

Οι κάτοικοι των ανατολικών συνοικιών ξύπνησαν έντρομοι από τις αλλεπάλληλες εκρήξεις. Υπολογίζεται ότι μέσα στη μία ώρα που διάρκεσε ο κανονιοβολισμός (2:30 - 3:30 π.μ. της 10ης Φεβρουαρίου) έπεσαν πάνω από 40 οβίδες, κυρίως σε αποθήκες και στρατώνες, αλλά και στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην Πλατεία Αριστοτέλους και την Τσιμισκή. Έξι άμαχοι έχασαν τη ζωή τους και επτά τραυματίστηκαν.


Οι στρατιωτικές αρχές της πόλης καταλήφθηκαν εξ απήνης. Σε ανακοίνωσή του το Γ' Σώμα Στρατού έκανε λόγο για «ολίγα βλήματα όλμου», αλλά αμέσως σχεδόν διαπιστώθηκε ότι ήταν οβίδες. Οι φήμες οργίαζαν ότι οι αντάρτες ετοιμάζονταν να καταλάβουν τη συμπρωτεύουσα. Πλήθος ξένων ανταποκριτών έσπευσαν στη Θεσσαλονίκη για να καλύψουν το εντυπωσιακό γεγονός.

Η πολιτική εξουσία στην Αθήνα θορυβήθηκε. Την ίδια μέρα βουλευτές ζήτησαν να συζητηθεί ο βομβαρδισμός προ ημερησίας διατάξεως. Ένας βουλευτής επέκρινε την κυβέρνηση Σοφούλη, λέγοντας ότι «το πυροβόλο δεν είναι αυτόματο για να κρυφτεί στη χλαίνη ενός αντάρτη». Ο σάλος ήταν τέτοιος, που ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος παρεμβαίνοντας ζήτησε να σταματήσουν οι κραυγές, που δίνουν την εντύπωση «εθνικής ασυναρτησίας».

Στη Θεσσαλονίκη, παρά τον αρχικό αιφνιδιασμό του, το Γ' Σώμα Στρατού ενήργησε κεραυνοβόλα. Με το πρώτο φως της ημέρας η πολεμική αεροπορία εντόπισε τις θέσεις των ανταρτών. Ο στρατός και η χωροφυλακή εξαπέλυσαν ένα πρωτοφανές ανθρωποκυνηγητό για να μην προλάβουν να επιστρέψουν στις θέσεις τους. Οι αντάρτες αιφνιδιάστηκαν και υποχώρησαν ατάκτως. Στην προσπάθειά τους να διαβούν τη λίμνη του Αγίου Βασιλείου, πολλοί πνίγηκαν. Η επιχείρηση κόστισε στους επιτιθέμενους 100 νεκρούς, ενώ πάνω από 100 αιχμαλωτίστηκαν.


Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν σε πομπή στις φυλακές (12 Φεβρουαρίου), εν μέσω αποδοκιμασιών και προπηλακισμών από τους «εθνικόφρονες». Στις 27 Φεβρουαρίου 1948, 111 αντάρτες δικάσθηκαν από Στρατοδικείο Θεσσαλονίκης. 52 καταδικάσθηκαν σε θάνατο, 15 σε βαριές ποινές και 44 αθωώθηκαν.

Την ίδια μέρα με την επίθεση των ανταρτών στη Θεσσαλονίκη, η Μόσχα ξεκαθάριζε το μάταιο του αγώνα των Ελλήνων κομμουνιστών. Με τη φράση «Σβαρνούτ» («Να τα μαζέψουν»), ο Στάλιν τόνιζε εμφαντικά σε αντιπροσωπεία Γιουγκοσλάβων κομμουνιστών στη Μόσχα ότι το ελληνικό αντάρτικο, όχι μόνο δεν πρόκειται να λάβει βοήθεια, αλλά θα πρέπει να εγκαταλείψει τον αγώνα του.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/404?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-02-09

© SanSimera.gr

Ο Θηρευτής των αποστράτων Υφυπουργός εργασίας: - Για τα λάθη στις συντάξεις ΦΤΑΙΕΙ η εταιρεία (ΙΝΤRΑSΟFΤ) που τις υπολογίζει - Πως ο ΕΦΚΑ θα προβεί στην διόρθωση των λαθών


 


 ΘΕΜΑ: «Ανακρίβειες και λάθη κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων των απόστρατων Αξιωματικών» 

ΣXET.: H με αρ. πρωτ. 1621/10.01.2023 ΕΡΩΤΗΣΗ. 

 Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης που κατατέθηκε στη Βουλή από τους Βουλευτές κ. κ. 

Χρήστο Γκόκα, 

Ευαγγελία Λιακούλη, 

Γεώργιο Αρβανιτίδη, 

Κωνσταντίνο Σκανδαλίδη, 

Νάντια Γιαννακοπούλου, 

Ιλχάν Αχμέτ, 

Βασίλη Κεγκέρογλου, 

Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο, 

Δημήτριο Κωνσταντόπουλο, 

Ανδρέα Λοβέρδο, 

Γεώργιο Μουλκιώτη, 

Μπουρχάν Μπαράν, 

Δημήτριο Μπιάγκη, 

Απόστολο Πάνα, 

Ανδρέα Πουλά και 

Γεώργιο Φραγγίδη,

 αναφορικά με το παραπάνω θέμα , σας πληροφορούμε τα εξής:

 Α. Σχετικά με την προσμέτρηση πλασματικού χρόνου 3 ετών στους απόστρατους που έχουν καταταχθεί πριν την 31-12-1995. 

1. Με τις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 22 του ν. 3865/2010, προβλέφθηκε ότι ο συντάξιμος χρόνος του ένστολου προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος που έχει καταταγεί έως 31.12.1995 και θεμελιώνει δικαίωμα συνταξιοδότησης από 1.01.2015 και εφεξής, προσαυξάνεται κατά τρία έτη, με την καταβολή της προβλεπόμενης από τις διατάξεις του άρθρου 59 του Π.Δ. 169/2007 εισφοράς, προκειμένου να συμπληρωθούν τα απαιτούμενα 40 έτη συντάξιμης υπηρεσίας. 

Ως εκ τούτου, η προσαύξηση κατά τρία έτη του συντάξιμου χρόνου των στρατιωτικών που εμπίπτουν στην παραπάνω ρύθμιση πραγματοποιείται με την υποβολή από τον ενδιαφερόμενο στρατιωτικό σχετικής αίτησης αναγνώρισης και καταβολής από τον ίδιο του συνόλου της εισφοράς ασφαλισμένου και εργοδότη, στο ποσοστό που έχει διαμορφωθεί κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και επί των συντάξιμων αποδοχών που ισχύουν κατά το χρόνο υποβολής αυτής (παρ. 1β άρθρου 15 ν. 4387/2016). 

2. Σημειώνεται ότι ο εν λόγω αναγνωριζόμενος, κατόπιν εξαγοράς, χρόνος αποτελεί συντάξιμο χρόνο ασφάλισης, και λαμβάνεται υπόψη κατά τον υπολογισμό του ποσού της ανταποδοτικής σύνταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει.

 Β. Ως προς την αντιμετώπιση ανακριβειών και λαθών, κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων των αποστράτων αξιωματικών. 

1. Η διαδικασία επανυπολογισμού των συντάξεων από 01.01.2019, σε εφαρμογή των διατάξεων του ν.4387/2016, για τους συνταξιούχους που είχαν αποχωρήσει από την υπηρεσία τους πριν την 13.5.2016 (ημερομηνία έναρξης ισχύος του Ν.4387/2016) έγινε οίκοθεν από τον e- ΕΦΚΑ με ορθή τήρηση αφενός των διατάξεων επανυπολογισμού (άρθρα 14 & 33 του Ν.4387/2016) και αφετέρου των οδηγιών που δόθηκαν με: 

    α) την α.π. Φ80000/οικ.60258/1471/23.12.2016 (ΑΔΑ:7Τ67465θ1Ω-ΑΝ9) εγκύκλιο του Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και 

   β) την αριθ. Φ.11321/οικ.10772/382/9-3-2021 απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Ο επανυπολογισμός διενεργήθηκε τόσο για τις συντάξεις γήρατος, ανικανότητας όσο και για τις συντάξεις χηρείας. 

2. Θέμα εσφαλμένου επανυπολογισμού των συντάξεων βάσει των νόμων 4387/2016 και 4670/2020 για τους ένστολους συνταξιούχους του Δημοσίου Τομέα, δεν υφίσταται. Από τη Γενική Διεύθυνση Συντάξεων Δημοσίου Τομέα του e- ΕΦΚΑ σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ.) και την ανάδοχο εταιρία, η οποία έχει αναλάβει τη διαδικασία ολοκλήρωσης και πληρωμής των περιπτώσεων αυτών, γίνεται προσπάθεια αποκατάστασης τυχόν προβλημάτων, που αφορούν περιπτώσεις λόγω σώρευσης συντάξεων. 

Πάντως στην υποβληθείσα Ερώτηση δεν γίνεται ρητή αναφορά ή καταγραφή συγκεκριμένων περιπτώσεων, ούτως ώστε ο e- ΕΦΚΑ να προχωρήσει σε σχετικό έλεγχο και διόρθωσή τους εφόσον, κατά το νόμο, κρίνεται αναγκαίο. 

 

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ 

 Π. ΤΣΑΚΛΟΓΛΟΥ

Ο Πρωθυπουργός είναι χαρούμενος!!!: - "Τον περασμένο Δεκέμβριο, ο μέσος μισθός έφτασε στα 1.342 ευρώ!!" - "Αφαιρώντας τον πληθωρισμό, υπήρξε μια καθαρή αύξηση των εισοδημάτων κατά 5% σε έναν χρόνο!!"

 

Καλημέρα σε όλες και όλους. Η σκέψη μας αυτές τις ημέρες είναι στη Σαντορίνη και την Αμοργό που δοκιμάζονται από ένα εξαιρετικά σύνθετο και περίπλοκο γεωλογικό φαινόμενο, όπως το έχουν περιγράψει οι επιστήμονες. Και μόνο ο αριθμός -περισσότερες από 7.700 σεισμικές δονήσεις- δικαιολογεί τον φόβο και την αναστάτωση. Βρέθηκα προχθές στη Σαντορίνη και θα ήθελα να εκφράσω και από εδώ τη συμπαράστασή μου, όπως και όλης της κυβέρνησης, στους κατοίκους που ζουν αυτήν τη δύσκολη κατάσταση. Σας καταλαβαίνουμε και είμαστε δίπλα σας. Θέλω να σας ζητήσω να παραμείνετε ψύχραιμοι. Οι ειδικοί που παρακολουθούν συνεχώς το φαινόμενο -και θέλω να τονίσω εδώ ότι έχουμε εξαίρετους επιστήμονες- μας δίνουν λόγους να είμαστε λίγο πιο αισιόδοξοι όσο περνούν οι μέρες. Κανείς δεν μπορεί να κάνει προβλέψεις με απόλυτη βεβαιότητα, αλλά υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία πως δεν θα οδηγηθούμε στο κακό σενάριο.
Ευθύνη της κυβέρνησης ήταν -και αυτό κάναμε- να πάρουμε γρήγορα και συντεταγμένα όλα τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα ώστε να δημιουργήσουμε ένα δίχτυ ασφάλειας για τους νησιώτες μας και να είμαστε έτοιμοι να ανταποκριθούμε σε κάθε ενδεχόμενο. Αυτό επιβάλλει η νέα κουλτούρα πολιτικής προστασίας που προσπαθούμε να οικοδομήσουμε την τελευταία πενταετία, θέτοντας ως πρώτη προτεραιότητα την προστασία της ανθρώπινης ζωής και την ασφάλεια των συμπολιτών μας.
Παρακολουθούμε την εξέλιξη του φαινομένου και θα υπάρχει καθημερινή ενημέρωση για τα νέα επιστημονικά δεδομένα και για τις ενέργειες που ενδέχεται να χρειαστεί να γίνουν. Για προληπτικούς λόγους, είναι διαθέσιμη από την Τετάρτη η εφαρμογή MySafetyPlan, στην πλατφόρμα του gov.gr. Πρόκειται στην ουσία για έναν ψηφιακό χάρτη που δείχνει για όλη την Ελλάδα, προφανώς και για τη Σαντορίνη και την Αμοργό, πού υπάρχουν ανοιχτοί χώροι (πχ γήπεδα ή πλατείες), στους οποίους μπορούν να καταφύγουν οι κάτοικοι των περιοχών σε περίπτωση μεγάλων σεισμών. Μια χρήσιμη υπηρεσία που μακάρι να μην χρειαστεί, αλλά καλό είναι να υπάρχει.
Ξεκινώ την ανασκόπηση των κυβερνητικών δράσεων με μια εμβληματική παρέμβαση στον χώρο της δημόσιας υγείας που αφορά τη μάχη ενάντια στον καρκίνο: θέσαμε σε επίσημη λειτουργία το «Εθνικό Μητρώο Νεοπλασματικών Ασθενειών», ένα πάγιο αίτημα της ιατρικής κοινότητας και των ασθενών, για τη βελτίωση της ογκολογικής περίθαλψης στην Ελλάδα. Το Μητρώο αυτό θα παρέχει ακριβή και πλήρη δεδομένα για τα ογκολογικά περιστατικά στη χώρα μας, τις μορφές καρκίνου, τις χορηγούμενες θεραπείες και την αποτελεσματικότητά τους. Με απλά λόγια, δημιουργούμε μια πολύτιμη βάση γνώσης, βασισμένη σε πραγματικά στοιχεία από τη χώρα μας, αντί να στηριζόμαστε αποκλειστικά σε επιδημιολογικά δεδομένα από το εξωτερικό. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα κληθούν οι ογκολόγοι, αλλά και γιατροί άλλων ειδικοτήτων, σε όλη την Ελλάδα που εμπλέκονται στη θεραπεία των ασθενών, να καταχωρίσουν στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ πόσα και τι είδους περιστατικά παρακολουθούν, έτσι ώστε πολύ σύντομα να σχηματιστεί μια εξόχως χρήσιμη βάση δεδομένων που θα αφορά τα νεοπλασματικά νοσήματα. Εκτός από το Μητρώο, έως το τέλος Φεβρουαρίου ξεκινά η εφαρμογή 12 ογκολογικών και αιματολογικών θεραπευτικών πρωτοκόλλων πανελλαδικά. Αρχικά θα είναι πιλοτικά σε τρία νοσοκομεία και σταδιακά έως το τέλος του 2025 και στα 12 νοσοκομεία που παρακολουθούν ογκολογικούς ασθενείς. Επιπλέον, από φέτος θα αποζημιώνεται η εξέταση βιοδεικτών που είναι απαραίτητη για να προσδιοριστεί η κατάλληλη φαρμακευτική θεραπεία σε ασθενείς με συγκεκριμένους τύπους καρκίνου. Και κάτι ακόμη για το θέμα: εντάξαμε στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας την υλοποίηση προληπτικών διαγνωστικών εξετάσεων μαστογραφίας και μέσω κινητών μονάδων, προϋπολογισμού 4.564.544 ευρώ. Έτσι, θα μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στο σύστημα υγείας και γυναίκες απομακρυσμένων περιοχών ή ευάλωτων πληθυσμιακών ομάδων που αδυνατούν για διάφορους λόγους να πάνε σε ένα νοσοκομείο για να κάνουν μαστογραφία.
Αλλάζω θέμα και από την υγεία πάω στην οικονομία. Η ετήσια έκθεση του συστήματος ΕΡΓΑΝΗ για το 2024 είναι ακόμα μία απόδειξη ότι η στρατηγική μας για καλύτερους μισθούς, ενίσχυση της απασχόλησης αλλά και μείωσης του εργασιακού χάσματος μεταξύ ανδρών και γυναικών αποδίδει καρπούς. Ανέφερα κάποια στοιχεία σε ανάρτησή μου τις προηγούμενες μέρες, αλλά επιτρέψτε μου να κάνω και εδώ έναν απολογισμό των σημαντικότερων αριθμών: τον περασμένο Δεκέμβριο, ο μέσος μισθός έφτασε στα 1.342 ευρώ, όταν το 2019 ήταν 1.046 ευρώ. Αφαιρώντας τον πληθωρισμό, υπήρξε μια καθαρή αύξηση των εισοδημάτων κατά 5 μονάδες σε έναν χρόνο. Μάλιστα, ο μέσος μισθός στον ιδιωτικό τομέα για πλήρη απασχόληση ήταν 1.478 ευρώ, δηλαδή πολύ κοντά στα 1500. Αυξήθηκε και ο αριθμός των εργαζομένων με πλήρη απασχόληση (σχεδόν 8 στους 10 πλέον). Είναι η πρώτη φορά από τότε που καταγράφονται μισθολογικά δεδομένα στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ όπου πάνω από τους μισούς εργαζόμενους αμείβονται με μισθό άνω των 1.000 ευρώ. Το 2024 καταγράφηκαν 93.312 περισσότεροι εργαζόμενοι σε σχέση με το 2023, ενώ αυξήθηκε ο αριθμός των εργαζομένων ηλικίας 15 έως 29 ετών (+15 σε σχέση με το 2019). Άλλα δυο σημαντικά στοιχεία από την έκθεση: το χάσμα μισθωτής απασχόλησης ανδρών και γυναικών μειώθηκε στις 3,7 ποσοστιαίες μονάδες το 2024 (4,08 μονάδες το 2023 και 6,74 το 2019). Τι δείχνουν όλα αυτά: ότι οι μισθοί στην Ελλάδα αυξάνονται. Νέες δουλειές δημιουργούνται. Και το εισόδημα των πολιτών βελτιώνεται. Όμως, ξέρουμε πολύ καλά ότι ακόμα έχουμε δρόμο μπροστά μας για να συγκλίνουμε με τον μέσο όρο της ΕΕ. Γι’ αυτό συνεχίζουμε με σταθερότητα και προσήλωση στον στόχο που θέσαμε: το 2027, ο μέσος μισθός να φτάσει τα 1.500 ευρώ και ο κατώτατος τα 950 ευρώ. Και με τα σημερινά δεδομένα, ξέρουμε ότι αυτός ο στόχος είναι απολύτως ρεαλιστικός.
Κάτι ακόμα από τον τομέα της απασχόλησης. Με στόχο να δημιουργηθούν 1.000 νέες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης στις περιοχές που επλήγησαν από την απολιγνιτοποίηση, ξεκινά από τη ΔΥΠΑ ειδικό πρόγραμμα επιχορήγησης επιχειρήσεων, ύψους 10.726.800,00 ευρώ. Το πρόγραμμα αφορά επιχειρήσεις στην Περιφέρεια της Δυτικής Μακεδονίας, στη Μεγαλόπολη και στους γειτονικούς δήμους Τρίπολης, Οιχαλίας, Γορτυνίας. Η επιχορήγηση ανά θέση εργασίας, ανάλογα με την κατηγορία ανέργου, καλύπτει ποσοστό από 70% έως 100%.
Συνεχίζω με τις νέες ευνοϊκές παρεμβάσεις μας για τη ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στους δανειολήπτες μεσαίων εισοδημάτων. Ήδη, έχουμε πετύχει πολύ σημαντική πρόοδο στη μείωση του ιδιωτικού χρέους, με τα κόκκινα δάνεια σε τράπεζες και servicers συνολικά να υποχωρούν στα 67 δισ. ευρώ το γ’ τρίμηνο του 2024, από 92 δισ. το 2019. Και σε αυτό συνέβαλαν μια σειρά από νομοθετικές πρωτοβουλίες μας που βελτίωσαν τη λειτουργία του εξωδικαστικού μηχανισμού, ο οποίος ήδη αριθμεί πάνω από 30.000 επιτυχείς ρυθμίσεις, με το ποσό των οφειλών να ξεπερνά τα 10 δισ. ευρώ. Μάλιστα, μόνο την τελευταία διετία, οι ρυθμίσεις έχουν αυξηθεί κατά 81%. Κρίνοντας από τα μετρήσιμα αποτελέσματα, προκύπτει ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός αποδεικνύεται ένα σημαντικό εργαλείο για τον απεγκλωβισμό των δανειοληπτών από τον βρόχο των οφειλών και συμβάλλει σημαντικά στην υποχώρηση του ιδιωτικού χρέους. Στο θέμα μας όμως: για να θωρακίσουμε και να διευκολύνουμε ακόμη περισσότερο τους οφειλέτες με όριο έως 300.000 ευρώ, διπλασιάζουμε τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια για την ένταξη στον υποχρεωτικό εξωδικαστικό μηχανισμό, διευρύνοντας έτσι το πεδίο εφαρμογής του για περισσότερους πολίτες. Παράλληλα, ενισχύουμε την προστασία απέναντι στον κίνδυνο πλειστηριασμού της ακίνητης περιουσίας, ενώ παρατείνεται κατά τέσσερις μήνες το ενδιάμεσο πρόγραμμα κρατικής στήριξης 1ης κατοικίας ευάλωτων νοικοκυριών, ώστε να δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής του από τους ενδιαφερόμενους μέχρι τη σύσταση του Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων.
Σας είχα αναφέρει και σε προηγούμενη ανασκόπηση για μια μεταρρύθμιση για την ελληνική επιχειρηματικότητα, το νέο πληροφοριακό σύστημα OpenBusiness, που πλέον βρίσκεται σε λειτουργία, συνδυάζοντας την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών για την ίδρυση επιχειρήσεων και την έναρξη της δραστηριότητάς τους με την ψηφιοποίηση όλων των αναγκαίων βημάτων. Οι επιχειρήσεις και οι φορείς της Δημόσιας Διοίκησης θα μπορούν πλέον να ολοκληρώνουν τις απαιτούμενες διαδικασίες για την αδειοδότηση των οικονομικών τους δραστηριοτήτων στην Ελλάδα μέσω της ηλεκτρονικής διεύθυνσης https://openbusiness.mindev.gov.gr. Το νέο σύστημα αφορά 57 οικονομικές δραστηριότητες που αντιστοιχούν σε περίπου 2.390 ΚΑΔ, ενώ από την πλευρά της Διοίκησης έχουν ενταχθεί στο σύστημα ήδη 850 φορείς (Δήμοι, Περιφερειακές Ενότητες, φορείς Δημοσίου, κ.λπ.). Για πρώτη φορά είναι συγκεντρωμένες σε ένα σημείο όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για την αδειοδότηση, υπάρχει διαλειτουργικότητα με πλήθος άλλων ψηφιακών συστημάτων φορέων του Δημοσίου, όπως το Taxisnet, το e-paravolo, το ΓΕΜΗ, e-adeies, ενώ ένα «γραφείο» υποστήριξης βοηθάει τους ενδιαφερόμενους να πλοηγηθούν στην πλατφόρμα. Ακόμη και τυχόν λάθη στα δικαιολογητικά εντοπίζονται ψηφιακά ώστε να διορθωθούν χωρίς να χαθεί χρόνος για τον επιχειρηματία. Ουσιαστικά πρόκειται για αδειοδότηση «από το γραφείο του» και για ευκολότερη διενέργεια ελέγχων εκ μέρους της διοίκησης. Η νέα αυτή πλατφόρμα σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής, όπου η ίδρυση και η λειτουργία μιας επιχείρησης δεν αποτελεί πλέον εμπόδιο, αλλά μια απλή, γρήγορη και οργανωμένη διαδικασία.
Ένα άλλο θέμα στο οποίο έχω αναφερθεί πολλές φορές είναι ο Δικαστικός Χάρτης, η καθοριστική αυτή μεταρρύθμιση που κάναμε για τη λειτουργία των δικαστηρίων μας. Πάμε να δούμε τις διαπιστώσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας σχετικά με την παραγωγικότητα των δικαστηρίων μας αυτούς του πρώτους μήνες εφαρμογής του, σε συνδυασμό με τη μεταφορά δικαστηριακής ύλης στους δικηγόρους και τη νέα ποινική δικονομία. Η επιτάχυνση των δικών και ο εξορθολογισμός του συστήματος είναι ήδη αισθητά. Μέσα σε λίγους μήνες, από τη μεταφορά δικαστηριακής ύλης στους δικηγόρους, πάνω από 200.000 πράξεις που προηγουμένως θα επιβάρυναν τους δικαστές μας, διεκπεραιώθηκαν με επιτυχία από δικηγόρους. Στο Πολιτικό Τμήμα του Πρωτοδικείου Αθηνών, οι δικαστές έχουν πλέον 19% περισσότερο χρόνο για να αφιερωθούν στο αμιγώς δικαιοδοτικό τους έργο. Μετά τις τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα και του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, στο Πρωτοδικείο Αθηνών που διαχειρίζεται περίπου το 1/3 του συνόλου των υποθέσεων όλης της χώρας, αυξήθηκε κατά τα 47% ο αριθμός των υποθέσεων που εισήχθησαν απευθείας στο ακροατήριο, ενώ χάρη στην ενίσχυση των μονομελών συνθέσεων των δικαστηρίων, εκδικάστηκαν περίπου 24% περισσότερες υποθέσεις. Πρόκειται, θα ξαναπώ, για μια μεγάλη μεταρρύθμιση και όταν εφαρμοστεί πλήρως ο Δικαστικός Χάρτης το 2026, θα αποδειχθεί η καταλυτική συμβολή της στην αναβάθμιση και επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης. Στόχος μας είναι από τις 1.492 ημέρες που ανέρχεται σήμερα ο χρόνος για την έκδοση τελεσίδικης απόφασης, να φτάσουμε στο τέλος της τετραετίας στον μέσο όρο των χωρών του Συμβουλίου της Ευρώπης, δηλαδή περίπου 650 ημέρες.
Περνώ στο μεταναστευτικό. Υπό τον συντονισμό του FRONTEX την περασμένη Τρίτη πραγματοποιήθηκε επιχείρηση που αφορούσε τον επαναπατρισμό 10 υπηκόων Γεωργίας και 30 υπηκόων Πακιστάν, των οποίων τα αιτήματα ασύλου είχαν απορριφθεί τελεσίδικα. Η επιχείρηση αντικατοπτρίζει τη συστηματική μας προσπάθεια να διασφαλίσουμε ότι το άσυλο παρέχεται αποκλειστικά σε όσους το δικαιούνται, ενώ όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις επιστρέφουν στις χώρες καταγωγής τους. Η Ελλάδα είναι τέταρτη στην ΕΕ ως προς τις επιστροφές όσων δεν δικαιούνται διεθνή προστασία, αποδεικνύοντας ότι η μεταναστευτική μας πολιτική είναι αυστηρή αλλά δίκαιη, βασισμένη στην προστασία των συνόρων μας που είναι και ευρωπαϊκά σύνορα, στην ταχεία και αποτελεσματική εξέταση των αιτήσεων ασύλου και στην εντατικοποίηση των επιστροφών. Αυτή η προσέγγιση δεν είναι μόνο επιλογή, αλλά αναγκαιότητα στο πλαίσιο της αυστηρής εφαρμογής του ευρωπαϊκού και εθνικού πλαισίου διαχείρισης της μετανάστευσης. Η θέση μας είναι σαφής: η διαχείριση του μεταναστευτικού δεν μπορεί να βαραίνει μόνο τις χώρες πρώτης γραμμής. Χρειάζεται μια κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική που θα ενισχύει τη συνεργασία τόσο με τις χώρες προέλευσης όσο και με τρίτες χώρες, ώστε να γίνεται γρήγορα και συντεταγμένα ο επαναπατρισμός όσων δεν δικαιούνται άσυλο.
Κλείνω με μια σημαντική συνεργασία του Υπουργείου Πολιτισμού με την Τράπεζα Πειραιώς που αφορά την αποκατάσταση και επανάχρηση του βιομηχανικού συγκροτήματος Τσαούσογλου, στην οδό Πειραιώς 260. Ένας χώρος που για δεκαετίες ήταν εργοστάσιο μεταλλικών επίπλων και στη συνέχεια έγινε σημείο αναφοράς για το Φεστιβάλ Αθηνών, μεταμορφώνεται σε ένα σύγχρονο πολιτιστικό κέντρο που θα συνδυάζει την ιστορική μνήμη με την καινοτομία και τη δημιουργικότητα του 21ου αιώνα. Η Τράπεζα Πειραιώς θα διαθέσει 1 εκ. ευρώ για την εκπόνηση των αναγκαίων μελετών και με την ολοκλήρωσή του, το συγκρότημα θα φιλοξενήσει πολιτιστικούς οργανισμούς, όπως το Θεατρικό Μουσείο, το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη, και το Μουσείο Ιστορίας της Ελληνικής Ενδυμασίας του Λυκείου των Ελληνίδων. Φυσικά, θα συνεχίσει να λειτουργεί ως χώρος εκδηλώσεων για το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου. Όλες οι παρεμβάσεις, από τη φύτευση του χώρου, τη διαχείριση του νερού και τα υλικά της δαπεδόστρωσης μέχρι την ενεργειακή αυτονομία του συγκροτήματος, θα γίνουν με σύγχρονο και βιώσιμο τρόπο. Θα είναι μια δυναμική προσθήκη στον αστικό ιστό και στην εικόνα της πρωτεύουσας που θα τονώσει την πολιτιστική φυσιογνωμία του άξονα της οδού Πειραιώς.
Σας εύχομαι καλή Κυριακή και ευχαριστώ για τον χρόνο σας!


Σάββατο 8 Φεβρουαρίου 2025

Έγκλημα Τεμπών: Την όρισαν υπεύθυνη για νέες προσλήψεις στον ΟΣΕ, ενώ κατηγορείται για την πρόσληψη του σταθμάρχη των Τεμπών - 'Αγνοια δηλώνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος -ΒΙΝΤΕΟ

 




Δεν έχουν τέλος οι σκανδαλώδεις κινήσεις του ΟΣΕ και του κράτους στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Δύο χρόνια μετά το έγκλημα των Τεμπών οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι παραμένουν τραγικά υποστελεχωμένοι, κάτι που έχει δραματικές συνέπειες στις συνθήκες ασφαλείας, όπως φάνηκε και εκείνη τη μοιραία νύχτα του 2023. Συγκεκριμένα, παρότι το 2023 προβλέπονταν 2.100 οργανικές θέσεις στον ΟΣΕ, δούλευαν λιγότεροι απ’τους μισούς.

Δύο χρόνια μετά, θα περίμενε κανείς, αυτά να τα κενά να έχουν καλυφθεί, όμως η κατάσταση παραμένει κάκιστη, καθώς συνεχίζουν να εργάζονται λιγότεροι απ’τους μισούς και μάλιστα, κάποιοι με ελαστικές σχέσεις εργασίας, το οποίο επίσης διαδραματίζει αρνητικό ρόλο στην ικανότητά τους και στην ασφάλεια του δικτύου. Μάλιστα, ο διαγωνισμός που είχε διεξαχθεί για την πρόσληψη προσωπικού, 3 χρόνια μετά, βρίσκεται ακόμα στον αέρα, με αποτέλεσμα να μην έχουμε μάθει, καν, τους επιτυχόντες. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην επιτροπή αξιολόγηση

ς, συναντούμε κάποια γνωστά πρόσωπα…

Συγκεκριμένα, αν διαβάσει κανείς το έγγραφο στη Διαύγεια, θα δει πως τους νέους σταθμάρχες θα επιλέξει, μεταξύ άλλων, ένα από τα στελέχη που επέλεξαν και τον μοιραίο σταθμάρχη. Ένα από τα μέλη της ολιγομελούς επιτροπής, η κ. Κολιοπούλου κατηγορείται στη δικογραφία των Τεμπών για την παράνομη πρόσληψη του περιβόητου σταθμάρχη παρά την υπέρβαση του ορίου ηλικίας για την μοιραία θέση. Και όμως 2 χρόνια μετά η κ. Κολιοπούλου όχι απλά βρίσκεται σε στελεχιακή θέση, αλλά αποφασίζει και για τις νέες προσλήψεις. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ρωτήθηκε για το θέμα και δήλωσε άγνοια, ενώ αρνήθηκε ψευδώς ότι από το 2022 δεν έχουν βγει ακόμα τα αποτελέσματα.

Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, στην επιτροπή βρίσκεται και ένας εκ των ηγετικών στελεχών της γαλάζιας παράταξης στους σιδηροδρόμους.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να αποφύγει τις ευθύνες του, επέλεξε να μετατοπίσει τη συζήτηση, από τα μέτρα ασφαλείας, στον σταθμάρχη. Θα ασχοληθούμε με αυτό το θέμα για πρώτη & πιθανότατα τελευταία φορά, για να αναδείξουμε πως η Νέα Δημοκρατία ακόμα και σε αυτό που επέλεξε επικοινωνιακά ως πρόσφορο πεδιο, προκειμένου να αποπροσανατολίσει, είχε και έχει λερωμένη τη φωλιά της.

Ακολουθεί η απομαγνητοφώνηση

 

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Η επαρκής στελέχωση των σιδηροδρόμων συντελεί στις ασφαλείς μετακινήσεις, είναι αναμφισβήτητο αυτό. Τη νύχτα των Τεμπών, ενώ προβλέπονταν 2.100 οργανικές θέσεις, στον ΟΣΕ δούλευαν λιγότεροι από τους μισούς. Σήμερα, δύο χρόνια μετά, δουλεύουν και πάλι λιγότεροι από τους μισούς. Γιατί η Κυβέρνηση δεν έχει κάνει προσλήψεις;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, να συμφωνήσουμε ότι ήταν υποστελεχωμένος ο ΟΣΕ στα χρόνια της κρίσης. Και ένας από τους λόγους που υπήρχαν πάρα πολλές αδυναμίες γενικά στις μεταφορές, ασχέτως του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, που και αυτό εντάσσεται προφανώς και σε αυτό σίγουρα πρέπει να εντάσσουμε τη συζήτηση για τις διαχρονικές αδυναμίες του Ελληνικού Κράτους, από την πρώτη στιγμή το είπαμε. Στο πλαίσιο, λοιπόν, αυτό, τη ενημέρωση που κάνει  σε τακτά χρονικά διαστήματα και στη  Βουλή και στους δημοσιογράφους το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο κ. Σταϊκούρας, είναι προγραμματισμένες προσλήψεις. Υπάρχει αναλυτική, μάλιστα, παράθεση του χρονοδιαγράμματος και της εξέλιξης των προσλήψεων αυτών. Και θα συμφωνήσω ότι χρειάζονται άτομα, χρειάζεται προσωπικό όλο και πιο εξειδικευμένο. Και μαζί με τα συστήματα ασφαλείας που πλέον έχουν εγκατασταθεί και τις κάμερες που έχουν εγκατασταθεί και μια σειρά από άλλες ενέργειες που έχουν γίνει, σίγουρα ο στόχος είναι να γίνεται όλο και πιο ασφαλής ο σιδηρόδρομος.

 

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Το 2022 έγινε ένας διαγωνισμός για πρόσληψη προσωπικού. Γιατί το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν έχει βγάλει ούτε αποτελέσματα;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν είναι ότι δεν έχει βγάλει αποτελέσματα. Ακολουθείται μία διαδικασία, όπως όλες οι διαδικασίες.  Και μάλιστα το επιτελικό κράτος του Κυριάκου Μητσοτάκη, το οποίο αναφέρετε, προφανώς, εσείς ειρωνικά, βλέποντας ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στις διαδικασίες πρόσληψης, ήρθε πριν από κάποιους μήνες και άλλαξε τις διαδικασίες πρόσληψης και τον νόμο του Υπουργείου Εσωτερικών, που έχει να κάνει με διαδικασίες πρόσληψης, είτε έχουν να κάνουν με τον ΑΣΕΠ είτε με σε άλλες περιπτώσεις, ούτως ώστε κάποιοι χρόνοι να συντμηθούν και να γίνουν πιο γρήγορα οι διαδικασίες. Και σας έχω πει πάρα πολλές φορές –  αδυνατείτε να το καταλάβετε – ότι εδώ είναι Ενημέρωση Πολιτικών Συντακτών. Αναλυτική ενημέρωση γίνεται και στη Βουλή, αλλά και από τους καθ’ ύλην αρμόδιους υπουργούς και υφυπουργούς από το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. Οποιοδήποτε εξειδικευμένο αίτημα έχετε, μπορείτε να το υποβάλλετε εκεί, είτε δι’ ημών, για να σας απαντήσουμε. Αλλά αρνείστε να δείτε τον συνολικό απολογισμό για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο. Γιατί αν τον βλέπατε κι αν τον βλέπατε αντικειμενικά, θα καταλαβαίνατε ότι αυτά τα οποία έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, δεν έγιναν για ολόκληρες δεκαετίες, που, δυστυχώς, δεν είχαν γίνει, με τα τραγικά αποτελέσματα που είχαμε.

 

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Στον διαγωνισμό που ανέφερα, στην Επιτροπή Προσλήψεων που βρήκαμε στη «Διαύγεια», βλέπουμε κάποια γνωστά ονόματα. Είναι ο κ. Τερεζάκης, είναι ένας «γαλάζιος» συνδικαλιστής και είναι και η κυρία Κολιοπούλου. Γιατί βάλατε υπεύθυνο ξανά, για την πρόσληψη σταθμαρχών, το στέλεχος που κατηγορείται για την πρόσληψη του μοιραίου σταθμάρχη δύο χρόνια μετά;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ποιος κατηγορείται για την πρόσληψη;

 

ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Η κυρία Κολιοπούλου.

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα απευθύνω σχετικό ερώτημα. Δε γνωρίζω ότι κατηγορείται και μπήκε στην Επιτροπή. Δεν έχω συστήσει εγώ προσωπικά την Επιτροπή. Θα ενημερωθώ από το αρμόδιο Υπουργείο και θα επανέλθω γραπτώς.

Επισυνάπτεται το σχετικό έγγραφο:


https://jacobin.gr/skandalo-tin-orisan-ypeythyni-nees-proslipseis-ston-ose/


ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: - Οι εξοπλισμοί είναι απαραίτητοι - ΑΛΛΑ δεν αρκούν - ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΛΗΟΣ ΠΥΡΓΟΣ γαρ

 

 Γράφει ο Αντιστράτηγος ε.α. 

Σταύρος Κουτρής 

πρώην πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ






“ΑΝΔΡΕΣ ΓΑΡ ΠΟΛΗΟΣ ΠΥΡΓΟΣ” (Οι άνδρες είναι τα τείχη της πόλεως)


Η Κυβέρνηση ανακοίνωσε και άρχισε να υλοποιεί τολμηρό, εκτεταμένο και απαραίτητο, με σοβαρές οικονομικές επιπτώσεις. Παραμένει όμως εμφανής η ατολμία στο θέμα του στρατιωτικού προσωπικού που καλείται να αξιοποιήσει τα οπλικά συστήματα και να δώσει αξία στην οικονομική θυσία του Ελληνικού λαού. 

Με το παρόν σημείωμα θίγουμε τρία θέματα που άπτονται του προσωπικού και αφορούν Κυβέρνηση και πρωτίστως Πρωθυπουργό και Υπουργό Εθνικής Άμυνας καθώς και την στρατιωτική ηγεσία σε όλη την κλίμακα της στρατιωτικής ιεραρχίας, πρωτίστως βέβαια τους Αρχηγούς και τους ανωτάτους αξιωματικούς.

Ο ΣΞ εξαρτάται κυρίως και καθοριστικά από τον όγκο των μαχητών του, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι δεν έχει ανάγκη από σύγχρονο εξοπλισμό. Σύγχρονες θεωρητικές ανοησίες ότι ο “Πόλεμος σήμερα γίνεται με κουμπιά” καταρρίπτονται καθημερινά στα πεδία των μαχών σε όλη τη Γη και η αρχέγονη αντίληψη ότι χρειάζεται ο άνθρωπος επί τόπου, στο πεδίο της μάχης, για να δώσει την τελική νίκη επιβεβαιώνεται καθημερινά και έγινε το κλισέ “boots on the ground” (άρβυλα - άνδρες στο έδαφος). 

Ο Ελληνικός ΣΞ είναι ημιεπαγγελματικός, με επαγγελματικό προσωπικό και εφέδρους, (κληρωτούς, που υπηρετούν τη θητεία τους, και επιστράτους, που καλούνται σε κρίσεις ή πόλεμο για να συμπληρώσουν τις τάξεις του). 

1. Επάνδρωση των μονάδων του ΣΞ 

Ας θεωρήσουμε ότι η εμπόλεμη δύναμη του ΣΞ είναι περίπου 270.000 μαχητές ενώ η ειρηνική του δύναμη περίπου 70.000 (επαγγελματικό προσωπικό και κληρωτοί θητείας).Ο ΣΞ στηρίζεται και ΘΑ στηρίζεται στο μέλλον για την επάνδρωσή του και την εκτέλεση της πολεμικής του αποστολής στην ΕΦΕΔΡΕΙΑ και στον ιερό θεσμό της ΘΗΤΕΙΑΣ. Τη θητεία αντιλαμβανόμαστε με δύο τρόπους, έναν πολιτικό και έναν οικονομικό/τεχνικό. 

Πολιτικός 

Ο θεσμός του Πολίτη-Οπλίτη γεννήθηκε στην Αρχαία Ελλάδα ως ύψιστη τιμή και υποχρέωση, του πολίτη στην υπεράσπιση της Πατρίδας του. Η ιδέα ξαναγεννήθηκε με την Γαλλική Επανάσταση που επαναφέρει στον Δυτικό κόσμο το “ένοπλο έθνος” (Levée en masse). Η ιδέα εξακολουθεί να έχει την ίδια αξία και αποτελεί σημαντικό συστατικό των δημοκρατικών μας θεσμών. Η Πολιτεία πρέπει να δίνει πραγματικό νόημα στον θεσμό και να μην τον ευτελίζει. 

Οικονομικός/Τεχνικός 

Ποτέ τα οικονομικά της Ελλάδας δεν θα επιτρέψουν τη δημιουργία πλήρως επαγγελματικού στρατού στο μέγεθος που η απειλή απαιτεί. Και οι πόροι να υπήρχαν δεν θα βρισκόντουσαν τόσοι πολλοί εθελοντές να καταταγούν ως επαγγελματίες. 

Τεχνικά η Θητεία πρέπει να εξυπηρετεί τρεις λόγους: 

  = Να προάγει τη στρατιωτική αγωγή των πολιτών-οπλιτών (θέμα μέγα, με πολλές πτυχές),  

 = Να δημιουργεί το απαραίτητο επιχειρησιακό σύνολο που θα καλύψει την επιστράτευση, 

 = Να εκπαιδεύει τους μελλοντικούς επιστράτους. 

Με τη σημερινή θητεία κανείς από αυτούς τους λόγους δεν εξυπηρετείται πλήρως. 

Η θητεία θα πρέπει να αυξηθεί κατακόρυφα, και θα προτείναμε, τουλάχιστον στους 18 μήνες, 1 εξάμηνο αρχικής εκπαίδευσης και 2 εξάμηνα με την ένταξη του κληρωτού σε επιχειρησιακά σύνολα. Η αύξηση της θητείας θα πρέπει να συνοδευτεί με ουσιαστική αναβάθμιση του έργου που καλούνται οι κληρωτοί να επιτελέσουν κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Είναι λυπηρό και απογοητευτικό το έργο των κληρωτών να εξαντλείταιως επί το πλείστον σε υπηρεσίες φρουράς και σε δευτερεύουσες λειτουργικές εργασίες στρατοπέδων.Η θητεία είναι θεσμός ιερός και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται από την Πολιτεία και κυρίως από τα επαγγελματικά στελέχη του Στρατού που την εκφράζουν στην καθημερινή πραγματικότητα. 

Η επάνδρωση των μονάδων βελτιώνεται και με συμπληρωματικά μέτρα πλέον της χρονικής αύξησης της θητείας, όπως η πρόσκληση υπό τα όπλα στο 18ο έτος, για τη μείωση του μεγάλου αριθμού των ανυποτάκτων και η στράτευση των γυναικών, που δεν έχουν τεκνοποιήσει, για λόγους ισονομίας. 

Η πολιτική ηγεσία πρέπει να τολμήσει να αυξήσει τη θητεία και η στρατιωτική ηγεσία πρέπει να θεσπίσει μέτρα σεβασμού της. 

2. Εκπαίδευση της Εφεδρείας 

Ο Στρατός επιστρατεύει περίπου 200.000 άνδρες. Η εκπαίδευσή τους ως κληρωτών στις μονάδες επηρεάζεται: 

  = Από τη μειωμένη θητεία των περίπου 9 μηνών (η ανακοινωθείσα αύξηση ας αξιολογηθεί για το στρατιωτικό και κοινωνικό της αποτέλεσμα). 

  Από τη μειωμένη παραμονή των κληρωτών στις μονάδες εκστρατείας και 

  = Από τη σωρεία των κατ’ εξαίρεση αρχικών τοποθετήσεων και μεταθέσεων. 

Το εκπαιδευτικό αποτέλεσμα χωρεί πολλές και μεγάλες βελτιώσεις. 

Αλλά και άριστη να ήταν η εκπαίδευση των κληρωτών μας είναι απαραίτητη η επανεκπαίδευσή τους ως επιστράτων, με επιστράτευση, πλήρης λειτουργία κάθε μονάδας και συνεκπαίδευση υπηρετούντων και επιστράτων, ως μαχίμου συνόλου επί ένα χρονικό διάστημα κάθε χρόνο. 

Θεωρούμε ότι η λειτουργία και εκπαίδευση μιας μονάδας του ΣΞ με το σύνολο της προβλεπομένης δύναμης για τουλάχιστον 10 μέρες κάθε χρόνο θα αύξανε κατακόρυφα την επιχειρησιακή της ικανότητα και τη μαχητική ισχύ του ΣΞ και θα έδινε και ισχυρό αποτρεπτικό μήνυμα. 

Για την υλοποίηση της πρότασης χρειάζεται σοβαρή ενίσχυση του λειτουργικού προϋπολογισμού (Π/Υ) του ΣΞ στους σχετικούς με την εκπαίδευση κωδικούς. Στον ψηφισθέντα Π/Υ 2022 του ΥΠΕΘΑ δεν υπάρχει σχετική αύξηση πιστώσεων. Η στρατιωτική ηγεσία μπορεί να υπολογίσει και εντάξει την προβλεπόμενη δαπάνη στον Π/Υ και η πολιτική ηγεσία θα πρέπει να αντιληφθεί τη σοβαρότητα του θέματος και να εγκρίνει τη σχετική αύξηση. 

3. Το DNA του Στρατού αλλάζει 

Ως DNA ορίζουμε την εσωτερική λειτουργία των μονάδων και των υπηρεσιών, την εν γένει λειτουργία ατόμων και συνόλων και τη νοοτροπία όλου του στρατιωτικού προσωπικού. Τα περιγραφόμενα με σαφήνεια στους στρατιωτικούς κανονισμούς και τα εγχειρίδια εκστρατείας είτε δεν μπορούν να εφαρμοστούν, είτε εφαρμόζονται πλημμελώς.

 Οι αιτίες πολλές με κυριότερες τις 2 προπεριγραφείσες, επάνδρωση και εκπαίδευση επιχειρησιακών συνόλων. Διότι αν δεν έχεις πχ στο Πεζικό πλήρη την “Ομάδα Μάχης” τότε “περί άλλων τυρβάζεις”. Όσο και αν φανεί υπερβολικό ο Στρατός (όλα τα Όπλα και Σώματα) ξεκινά από την “Ομάδα Μάχης”. Χρειάζεσαι πλήρη την “Ομάδα Μάχης για την ανάπτυξη των μικρών ηγετών και για την εκπαίδευσή της. Σίγουρα οι παλιοί (επαγγελματίες και έφεδροι) και οι περισσότεροι υπηρετούντες επαγγελματίες στρατιωτικοί καταλαβαίνουν. Ας ενεργήσουν λοιπόν. 

Ας θίξω μία από τις λειτουργίες του στρατιωτικού DNA, την πρωτοβουλία. Μόνον με αυτή νικάς. Σ’ αυτήν στηρίζεται ολόκληρη αντίληψη ζωής, νοοτροπίας και δράσεως. Υπάρχει ΜΟΝΟΝ όταν βιώνεται στην καθημερινή στρατιωτική ζωή. Ξεκινάει από την εκπαίδευση, που επηρεάζει το μυαλό, αλλά λειτουργεί μόνον όταν εμπεδώνεται από την καθημερινή πρακτική. 

Πρωτοπόρος στην αντίληψη αυτή είναι ο γερμανικός στρατός που από τα μέσα του 19ου αι. την καλλιέργησεως αντίληψη, Auftragstaktik (σε μας ήλθε πρόσφατα μέσω ΗΠΑ και ΝΑΤΟ ως “διοίκηση δια της αποστολής”), και με αυτήν νικούσε σε μάχες ακόμη και όταν έχανε πολέμους. Εμείς πιστεύουμε στην πρωτοβουλία, αλλά πώς την υλοποιούμε σε καθημερινό επίπεδο; Υπόψη ότι ο Τχης Βελισσαρίου, ιστορικό παράδειγμα ανάληψης πρωτοβουλίας, μετέφρασε το 1907 σχετικό γερμανικό εγχειρίδιο 

(όρα https://www.strategein.gr/%cf%84%cf% 81%ce%b5%cf%87%ce%bf%ce%bd- %cf%84%ce%b5%cf%85%cf%87%ce% bf%cf%83/). 

Εάν ληφθούν οι απαραίτητες αποφάσεις από την ηγεσία το προσωπικό θα ακολουθήσει. Η ποιότητά του είναι εξαιρετική. Άλλωστε η ποιότητα αυτή αποδεικνύεται περίτρανα από την επιβίωση και αποτελεσματικότητα του Στρατού μας σήμερα μετά από μια 10ετία εξοντωτικών περικοπών τόσο στις ατομικές αποδοχές των επαγγελματιών στρατιωτικών όσο και στους Π/Υ του ΥΠΕΘΑ και ΓΕΣ. Απλά χρειάζεται το πλαίσιο για ανάπτυξη και απόδοση. 

Η προμήθεια του συνόλου των οπλικών συστημάτων που παραγγέλλονται θα αποκτηθούν και θα αποδώσουν επιχειρησιακά μέσα στα επόμενα χρόνια. Η υλοποίηση των προτεινομένων θα αποδώσει μέσα σε λίγους μήνες, και χρόνος δεν υπάρχει! 

Αξίζει να θυμόμαστε τον Ανδρέα Κάλβο που εμπνεόμενος από την Ελληνική νίκη στη ναυμαχία της Σάμου το 1824 έγραψε τηνΩδή “Εις Σάμον” που στην πρώτη στροφή μας διδάσκει: “Όσοι το χάλκεον χέρι βαρύ του φόβου αισθάνονται, ζυγόν δουλείας ας έχωσι· θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία.”


Έγκλημα Τεμπών: - Η Κυβέρνηση είναι ΠΑΝΤΑ συνεπής στις υποχρεώσεις της - Χορήγησε αποζημίωση 60.000.000 ευρώ στη Hellenic Train!









 Την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου, ο πρωθυπουργός, μέσω της συνέντευξής του στην τηλεόραση του Alpha, άρχισε να βάζει «στο κάδρο» τη Hellenic Train, προκειμένου να αποσείσει από πάνω του τις ευθύνες τις δικές του και των στελεχών του για το έγκλημα των Τεμπών. Την επόμενη ημέρα, 30 Ιανουαρίου 2025, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραφε την απόφαση για την καταβολή αποζημίωσης ύψους 60 εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρία (μαζί με τον ΦΠΑ) για τη σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (ΥΔΥ) που αφορά άγονες σιδηροδρομικές γραμμές για το 2023!

Το τραγελαφικό είναι πως η ελληνική κυβέρνηση, εάν εξακολουθήσει να παίζει το ίδιο θέατρο του παραλόγου, θα πρέπει σύντομα να καταβάλει άλλα τόσα χρήματα στην εταιρία για το 2024! Οπως αναφέρεται στην απόφαση που δημοσιεύθηκε στη Δι@ύγεια, «εγκρίνουμε την καταβολή αποζημίωσης για την εκτέλεση των υπηρεσιών της Σύμβασης ΥΔΥ στην εταιρία HELLEΝIC TRAIN Α.Ε., ποσού ύψους 60.962.458,19 € (49.163.272,73 € + 11.799.185,46 € ΦΠΑ), για το Α’ και Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ του έτους 2023, η οποία περιλαμβάνει: 

α) την αποζημίωση της HELLEΝIC TRAIN Α.Ε. (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) για την παροχή των υπηρεσιών (20.163.272,73 € + 4.839.185,46 € ΦΠΑ), 

β) τα τέλη χρήσης της υποδομής για την εκτέλεση των υπηρεσιών, τα οποία αποδίδονται στον διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) μέσω της σιδηροδρομικής εταιρίας (19.000.000,00 € + 4.560.000,00 € ΦΠΑ) και

 γ) το αντίτιμο των μισθωμάτων του τροχαίου υλικού, το οποίο αποδίδεται στον διαχειριστή τροχαίου υλικού (ΓΑΙΑΟΣΕ) μέσω της σιδηροδρομικής εταιρίας (10.000.000,00 € + 2.400.000,00 € ΦΠΑ)».

Σημειώνεται ότι η σύμβαση ΥΔΥ, που υπεγράφη τον Απρίλιο του 2022, προβλέπει την παροχή 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, με αυτόματη προέκταση 5 ετών μετά το τέλος της δεκαετίας. Το αν αυτή η σύμβαση θα υλοποιηθεί ή θα καταγγελθεί στο άμεσο μέλλον θα το μάθουμε σύντομα.

πηγή:https://www.dimokratia.gr/politiki/588291/apozimiosi-60-000-000-eyro-sti-hellenic-train/