Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024

Ήρθε η ώρα των μεγάλων αποφάσεων... ...αν θέλουμε να σωθούμε...

 


 
Της Μαρίας Νεγρεπόντη - Δελιβάνη 

Προφανώς, οι Νεοναζί μας εκλαμβάνουν ως εντελώς αμόρφωτους, καθυστερημένους και ευκολοχειρίσιμους. Και, από μια πλευρά έχουν δίκαιο, αφού ότι εγκληματικό εφεύρημα και αν τους περάσει από το μυαλό, σπεύδουν διασκεδάζοντας να μας το επιβάλλουν. Και οι κυβερνητικοί μας, ΟΛΟΙ, και αυτοί που πέρασαν και αυτοί που είναι τώρα στην εξουσία, αλλά και αυτοί που προλειαίνονται, το υπογραμμίζω ΟΛΟΙ, υποκλίνονται, συζητούν επί ώρες-ημέρες-εβδομάδες-μήνες, τις λεπτομέρειες σχεδίων γεμάτων (ας μου επιτραπεί) από " εγκληματικές ηλιθιότητες", που εμφανίζονται ως δήθεν σωτήριες, αλλά που μας οδηγούν κατευθείαν σε εξαφάνιση. Και αυτή η πορεία προς το μηδέν δεν τελειώνει, και αν δεν αντιδράσουμε δεν πρόκειται να τελειώσει πριν από την ολοκληρωτική μας καταστροφή.

Αρνούμαι να δεχθώ ότι, έστω και αν οι ιθύνοντες δεν είναι οικονομολόγοι, ή έστω και αν έχουν καταφέρει να αποκτήσουν μόνο κάποια "πασαλείμματα" οικονομικών γνώσεων, αδυνατούν να κατανοήσουν, τα αυτονόητα, δηλαδή ότι:
* με λιτότητα, και μάλιστα αυτής της στραγγαλιστικής μορφής, η αναμονή ανάπτυξης αποτελεί ευτράπελο,
* η πολιτική λιτότητας ανήκει στην επικίνδυνη κατηγορία των ιδεολογικών νεοφιλελεύθερων εμμονών, που ουδέποτε είχε (διότι δεν είναι δυνατόν να έχει) θετικά αποτελέσματα,
* το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο, οι δανειστές αποκλείεται να μην το γνωρίζουν, και συνεπώς η οποιαδήποτε επιδίωξη οριακών βελτιώσεων αποτελεί "μέθοδο συνεχούς εξαπάτησής μας"
* βελτιώσεις της πραγματικής ελληνικής οικονομίας, με τα μνημόνια, αποκλείονται και συνεπώς πρόκειται για καθαρή ουτοπία οι, κατά καιρούς, ενθουσιασμοί των ιθυνόντων ότι δήθεν "μειώνεται η ανεργία", "αυξάνουν οι εξαγωγές" και άλλες ανάλογες αισιόδοξες ελαφρότητες που, αναγκαστικά και αναπότρεπτα, ανατρέπονται στην "επόμενη στροφή".

Η Ελλάδα τελειώνει και είναι 100% υπεύθυνες οι κυβερνήσεις της, ενώ ο λαός ευθύνεται μόνο, επειδή έχει σε τέτοιο βαθμό εξουθενωθεί από την επτάχρονη κόλαση στην οποία υποβάλλεται, από τα γενικώς και εκτός εξαιρέσεων ανεγκέφαλα και ανέντιμα ΜΜΕ, που τον τρομοκρατούν και τον πείθουν ότι η καταστροφή του είναι μονόδρομος(!!!), ώστε δεν βρίσκει το σθένος να σπάσει τις αλυσίδες της σκλαβιάς, της αναξιοπρέπειας, της κοροϊδίας, της εκμετάλλευσης, της τυραννίας, και να αγωνιστεί για την επιβίωσή του .

Για ακόμη μια φορά οι κυβερνήτες μας εκστόμισαν "μεγάλα λόγια": "κάνουμε ότι θέλουμε με τα πλεονάσματα", "δεν ξεπερνούμε κάποιες κόκκινες γραμμές", "δεν συζητούμε ορισμένα θέματα"....αλλά στη συνέχεια, και μόλις ο κ. Σόιμπλε και οι όμοιοί του τρίξουν τα δόντια, αναφέρουν τη λέξη "δραχμή", υπενθυμίσουν με όσο γίνεται πιο άγριο και άκομψο τρόπο, ότι "εμείς οι Έλληνες δεν δικαιούμαστε να ενεργούμε, να αποφασίζουμε και να αναπνέουμε, παρά μόνο σύμφωνα με τις υποδείξεις", αλλάζουν έντρομοι ρότα κατά 180ο. Και οι δυνάστες μας, δράττονται της ευκαιρίας του κάθε δικού μας δήθεν "παραπατήματος", για να εμφανιστούν ακόμη πιο "μεγαλοπρεπείς" απέναντι στους εξαθλιωμένους αποίκους τους, ακόμη πιο αδιάλλακτοι, ακόμη πιο απαιτητικοί. Και "εμείς";;; Δηλαδή αυτοί που τόσο ανάξια εκπροσωπούν τον ελληνικό λαό, πως συμπεριφέρνονται, μετά από κάθε κρίση που ακολουθεί αυτούς τους "λεονταρισμούς"; Όταν χρειάζεται να μαλώσω το μικρό μου σκυλάκι, μετά από κάποια ανυπακοή του, βάζει την ουρά στα σκέλια και με κοιτάζει παρακλητικά.... Αυτά...

Ομιλούμε για 4ο μνημόνιο, απόφαση νέων μέτρων κ.ο.κ. ΛΑΘΟΣ, διότι αυτά δεν χρειάζονται πια, εφόσον η υποταγή μας έχει εξελιχθεί και έχουμε υπογράψει (δηλαδή, όχι εμείς, αλλά οι ανάξιοι εκπρόσωποί μας) τον ΚΟΦΤΗ. Χάρη σ' αυτόν οι δανειστές/εταίροι μας τρίβουν τα χέρια τους, για τον αυτοματισμό έλευσης των καταστρεπτικών μέτρων: συνεχείς μειώσεις μισθών και συντάξεων, ομαδικές και φυσικά αδικαιολόγητες απολύσεις, αυξήσεις φόρων και επιβολή νέων παρανοϊκών μορφών φοροκαταιγίδας, περιορισμό δημοσίων δαπανών και απάλειψη των τελευταίων σκιών του Κράτους πρόνοιας, σκαιά προτροπή για άμεσο ξεπούλημα του συνόλου του πλούτου, που αποτελεί την ΕΛΛΑΔΑ... ξέχασα κάτι;

Είναι όντως, ακατανόητη η όλη φοβική, υποτελής, αναξιοπρεπής, αντεθνική, εξοργιστική, εξωπραγματική, παραπειστική συμπεριφορά των όσων μας εκπροσώπησαν, μας εκπροσωπούν, και εκτός ενός θαύματος, φαίνεται ότι θα μας εκπροσωπήσουν και στο μέλλον. Γι' αυτό, και δεν υπάρχει λόγος να γίνουν εκλογές πριν από το 2019, μια και "τ'είχες Γιάννη με τα μνημόνια, τ'είχα πάντα με τα μνημόνια"!!! Διερωτώμαι, δηλαδή, πως μπορούν οι κυβερνητικοί μας να αρνούνται να δεχθούν τα απολύτως εμφανή πραγματικά γεγονότα, και αντιθέτως, να δέχονται να παίζουν το ασυμβίβαστο, για το περιβάλλον μιας ΕΕ, που αρέσκεται να μιλά για αλληλεγγύη και δημοκρατία, αυτό το παιχνίδι, που λέγεται "πάρτα όλα". Τελικά, οι δικοί μας ιθύνοντες συντονίζονται πολύ συχνά, με τους δυνάστες μας και εναντίον μας, ισχυριζόμενοι ότι... "μας σώζουν"!!

Αλλά, πως αλήθεια "μας σώζουν", όταν:

Στην αρχή της ελληνικής κρίσης το χρέος αντιπροσώπευε 109% του ΑΕΠ, και με χαμηλότοκο δάνειο, καθώς και με συνέχιση της ανάπτυξης, θα ήταν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΒΙΩΣΙΜΟ, χωρίς να χρειάζεται ο δηλητηριώδης εναγκαλισμός μας με το ΔΝΤ. Ας σημειωθεί ότι από το 1995 ως και το 2007, η Ελλάδα είχε τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης της Ευρώπης και ίσο με 3,9%. Αλλά, τι έκαναν οι "εταίροι μας" , σε αγαθή σύμπνοια με τους δικούς μας; Μα έδεσαν με το ΔΝΤ, του οποίου τα έργα και οι ημέρες, από όπου πέρασαν, ήταν στάχτη-φωτιά-και θάνατος. Επιπλέον, επειδή "έπρεπε να τιμωρηθούμε" μας έδωσαν δάνεια με απαγορευτικά υψηλό τόκο για να συνετιστούμε. Βέβαια, τα δάνεια αυτά είχαν το μεγάλο πλεονέκτημα του πλουτισμού της Γερμανίας, εφόσον η ίδια δανειζόταν στις αγορές με πολύ χαμηλότερο επιτόκιο και εμείς της καταβάλαμε λεόντειο επιτόκιο. Και δεν πείραζε, (γιατί, αλήθεια να πειράζει;) που έτσι η Γερμανία απομυζούσε και κατάστρεφε κάθε προοπτική ανάκαμψης του κράτους-μέλους της ΕΕ, Ελλάδα, που βρισκόταν σε δύσκολη θέση και που η Τρόϊκα "προσπαθούσε" να σώσει; Και επί πλέον μας έβαλαν σε πρόγραμμα, που κατά την ομολογία του ίδιου του συντάκτη του τού Olivier Blanchard, "ήταν τραγικά λανθασμένο γιατί προκαλούσε πολλαπλάσια ύφεση από την προβλεπόμενη". Αλλά όλα αυτά είναι... ψιλά γράμματα!

Σε κάθε περίοδο κρίσης, (και οι κρίσεις ήταν πολύ συχνές), η Ελλάδα έπαιρνε δάνεια, έναντι επιβολής νέων επώδυνων μέτρων, τα οποία αποτελούσαν προϋπόθεση για τη λήψη της εκάστοτε δόσης, που συνδυάζονταν, πάγια, με αυτοτροφοδοτημένο πανικό υψηλής τάσης. Δηλαδή, "ή δέχεστε ενίσχυση του βαθμού εξαθλίωσής σας, ή δε δίνουμε δάνειο και πάτε για πτώχευση και για GREXIT". Αφ' υψηλού οι "εταίροι μας" μάς άφηναν να εννοήσουμε ότι "μας σώζουν με τα δάνεια". Ωστόσο, τα περί ου ο λόγος δάνεια:

- Πήγαιναν (και εξακολουθούν να πηγαίνουν) κατά το 90% και πλέον στις τράπεζες, για να διασωθούν (και δεν περνούν καν τα ελληνικά σύνορα).

- Με ΑΕΠ, συνεχώς κατερχόμενο μετά το 2009, (και, φυσικά χωρίς ανάπτυξη), τα δάνεια αυτά συσσωρεύονται στο αρχικό χρέος, που πλησιάζει σχεδόν σε διπλασιασμό. Πως να γίνει πια λόγος για "βιώσιμο χρέος";;; Έχει απόλυτο δίκαιο το ΔΝΤ, το οποίο θέλει, αλλά και δεν θέλει να παραμείνει στο μοίρασμα των ελληνικών ιματίων. Γιατί αν αποχωρήσει θα είναι ακόμη πιο κραυγαλέα τα έργα του, που ρήμαξαν την Ελλάδα, αλλά και αν παραμείνει η παραμονή του θα είναι ασυμβίβαστη με "μη βιώσιμο χρέος". Λαμβάνουν, λοιπόν, χώρα, παραστάσεις κυριολεκτικού σατανισμού, επάνω στο ημιθανές πτώμα της Ελλάδας, για το ποιος από τους δύο θεσμούς (που αμφότεροι είναι οι δήμιοι της πατρίδας μας) θα έχει το επάνω χέρι. Θα γίνει ή όχι δεκτή η άποψη ότι το "ελληνικό χρέος είναι βιώσιμο", ώστε να συνεχιστούν στο διηνεκές τα βασανιστήρια της Ελλάδας (παρότι, φυσικά, και οι δύο πλευρές γνωρίζουν ότι το ελληνικό χρέος, ούτε είναι, αλλά ούτε μπορεί να γίνει βιώσιμο με τις παρούσες συνθήκες). Και είναι, ίσως, κατανοητό ότι οι θεσμοί, νοιάζονται για το συμφέρον τους και δεν τους "καίγεται καρφί" για την καταστροφή της χώρας μας....αλλά, όμως, η δική μας Κυβέρνηση πως συμμετέχει σε όλα αυτά; Γιατί, άραγε κόπτεται να επιβάλλει την, παντελώς, αστήρικτη θέση της Κομισιόν περί...."βιωσιμότητας του χρέους"; Είναι δυνατόν να υποθέτει, σοβαρά, η Κυβέρνησή μας, ότι το ΔΝΤ είναι ο κακός δαίμονας, ενώ η Κομισιόν είναι ο Άγγελος; Είναι δυνατόν να μη γνωρίζει ότι υπάρχει Σκύλλα και Χάρυβδη;

Είναι, βέβαια, και οι περίφημες "διαρθρωτικές μεταβολές" στις οποίες πρέπει να συγκεντρωθούμε και τις οποίες οφείλουμε να υλοποιήσουμε το ταχύτερο, αν θέλουμε "να σωθούμε". Και ακριβώς επειδή "καθυστερούμε, αντιδρούμε, αποδεικνυόμαστε ανίκανοι να τις εφαρμόσουμε....ακριβώς για αυτό δεν έχουμε τα θετικά αποτελέσματα από το πρόγραμμα των θεσμών, που διαφορετικά θα είχαμε"!!!

Ασφαλώς, κάθε χώρα έχει ανάγκη, από καιρού σε καιρό, να προσφύγει σε διαρθρωτικές μεταβολές. Οι οποίες, όπως είναι γνωστό, έστω και αν έχουν σωστά επιλεγεί (κάτι που δεν είναι δεδομένο) αποδίδουν με βραδύτητα τα εκάστοτε αναμενόμενα αποτελέσματα. Η ελληνική, ωστόσο, περίπτωση των "διαρθρωτικών μεταβολών" είναι εντελώς ειδικής κοπής. Και τούτο, επειδή οι θεσμοί χρησιμοποίησαν, χωρίς ενδοιασμό, την Ελλάδα ως πειραματόζωο, επιβάλλοντας της σωρεία αρρωστημένων ιδεοληψιών, που πουθενά δεν απέδωσαν, ή πουθενά δεν εφαρμόστηκαν, σε μια ύστατη προσπάθεια να επιτύχουν και έτσι να αποτελέσουν την εκκίνηση γενίκευσης τους στην υπόλοιπη Ευρώπη.
Τα οικτρά αποτελέσματα αυτών των δήθεν διαρθρωτικών μεταβολών (για να αναφερθώ ενδεικτικά, στην αναίσχυντη βαρβαρότητα που επιβλήθηκε στην αγορά εργασίας) που μετέτρεψαν την Ελλάδα σε τριτοκοσμική οικονομία, είναι για ακόμη μια φορά διαπιστωτικά των τραγικά εσφαλμένων βασικών τους υποθέσεων. Αυτές, μπορούν να συνοψιστούν στο ότι η μείωση των μισθών και η κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος, μέχρι και αυτού των συλλογικών συμβάσεων (που ωστόσο ισχύει σε ολόκληρο τον κόσμο) θα αυξήσει δήθεν την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας και μέσω αυτής θα επιτευχθεί η δημοσιονομική ισορροπία. Πρόκειται για τις υποθέσεις των φανατικών νεοφιλελεύθερων, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το "αλάνθαστο των αγορών" και το "αόρατο χέρι του Adam Smith, που δήθεν αποκαθιστά ισορροπίες.
Αλλά, και στο σημείο αυτό πλανιέται το πολύ βασανιστικό ερώτημα του πως και του γιατί, επί 7 ολόκληρα χρόνια, όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις έσπευδαν (και εξακολουθούν να σπεύδουν) να εφαρμόζουν με πιστότητα, σχεδόν με κατάνυξη (αφού προηγουμένως τις έχουν υπογράψει) αυτές (ας μου επιτραπεί να διαπιστώσω το αυταπόδεικτο) τις θανατηφόρα επικίνδυνες ανοησίες;
Τι το θετικό μπορεί να αναμένουν ότι θα συμβεί από αυτές (εκτός, φευ, από του να εξασφαλίσουν μερικές εβδομάδες ή μήνες επιπλέον παραμονής στην εξουσία;). Και για αυτό το επιπλέον διάστημα στην εξουσία, δέχονται να καρφώνουν σε σταυρούς μαρτυρίου του συμπατριώτες τους;
Πως ανέχονται (γιατί, αρνούμαι πάντοτε να δεχθώ ότι δεν γνωρίζουν, δεν αντιλαμβάνονται, δεν έχουν επαρκείς γνώσεις οικονομίας, ελπίζουν, αναμένουν καλύτερες ημέρες κλπ., κλπ) να γίνονται συν-δήμιοι του ελληνικού λαού, από κοινού με τους δανειστές;
Γιατί, μα γιατί δεν διαχωρίζουν επιτέλους τη θέση τους (τη θέση μας) από όλους αυτούς, που μας εξαφανίζουν σε καθημερινή βάση;
Δεν είναι αρκετά εμφανές;
Γιατί δεν αντιδρούμε;
Γιατί πηγαίνουμε χαζοχαρούμενοι για σφαγή;

Αλλά, ας έρθουμε και στο τόσο θλιβερό θέμα της σιωπηρής απενεργοποίησης του συνόλου του οπλοστασίου μας, από όλες ανεξαρτήτως τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών. Με την απενεργοποίηση αυτή, ως Έλληνες, και ως Ελλάδα, αποδεχόμαστε ότι "δεν διαθέτουμε κανένα μα κανένα όπλο", προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τον εχθρό (δηλαδή, τους εταίρους/δανειστές μας), και συνεπώς είμαστε έρμαιο στις παράλογες, στις καταστρεπτικές, στις εγκληματικές τους απαιτήσεις.
Να σημειώσω, παρενθετικά, ότι οι δανειστές μας δεν κόπτονται για την αποπληρωμή των χρεών μας. Γιατί, αν αυτό τους ενδιέφερε, πρωτίστως, θα μας άφηναν (θα μας υποχρέωναν) να επιτύχουμε αναπτυξιακούς ρυθμούς, όσο γίνεται πιο υψηλούς.
Πράγματι, έστω και αν πρόκειται για θεσμούς τυφλωμένους από νεοφιλελεύθερες δοξασίες, στα 7 χρόνια συνεχούς ελληνικού καταποντισμού, θα είχαν αναγκαστικά αποδεχθεί την ανάγκη μεταβολής της αποτυχημένης συνταγής τους. Αλλά, όχι μόνο δεν αντιμετωπίζουν κάποιας διαφορετικής κατεύθυνσης πρόγραμμα, αλλά και εντείνουν το χαρακτήρα του ήδη ισχύοντος. Ακόμη και ένα μικρό τρομοκρατημένο παιδί, όταν άδικα τις τρώει από μεγάλους, θα προσπαθήσει να υπερασπιστεί τη θέση του, εξηγώντας πως έχει η κατάσταση. Η Ελλάδα, όμως, ΟΧΙ. Για λόγους, λοιπόν, που θα πρέπει να γνωρίζουν οι κυβερνώντες (αλλά, όχι και εγώ) η συμπεριφορά τους συνοψίζεται ως ακολούθως:

α) Ουδέποτε απαιτούν τα κατοχικά δάνεια και τις καταστροφές που προκάλεσαν οι Ναζί στη χώρα μας. Αν εξαιρέσουμε κάποια δειλά σχετικά ψελλίσματα των κυβερνώντων, που αυτόματα σταματούν, μόλις αγριέψει ο κ. Σόιμπλε και δηλώσει χωρίς πρόσθετες εξηγήσεις ότι "η Γερμανία δεν έχει τίποτε να πληρώσει"!!! Και έτσι, εμείς, αν και σύμφωνα με πολλές εκτιμήσεις από διαφορετικές πηγές, έχουμε να παίρνουμε περισσότερα από όσα χρωστούμε, σωπαίνουμε, και δεχόμαστε τα πάνδεινα, αδιαμαρτύρητα. Τις στιγμές που γράφονται αυτές οι γραμμές ο ΥΠΟΙΚ μας συντάσσει, πιθανότατα, την απολογία του, προς τους μαινόμενους, εναντίον μας, εταίρους επειδή... "τολμήσαμε, παραμονές Χριστουγέννων, να διαθέσουμε το αιμοσταγές πλεόνασμα, σε ληστευθέντες χαμηλοσυνταξιούχους", προκειμένου να γιορτάσουν και αυτοί. Για το φρικτό αυτό "παράπτωμά" μας και για να μην τολμήσουμε άλλη φορά να σηκώσουμε κεφάλι, η αξιολόγηση δεν θα προχωρήσει, και οι θεσμοί θα επανακάμψουν στην κατεχόμενη Ελλάδα, μόνο, όταν και αν κρίνουν επαρκή τη δήλωση της μεταμέλειας και συντριβής μας, μέσω του ΥΠΟΙΚ μας. Ακριβώς, σε αυτό το σημείο βρίσκεται η εθνική μας κυριαρχία. Στο κατώτατο, δηλαδή, σκαλοπάτι, μαζί με την οικονομία μας. Ωστόσο, τρέμουμε να κουνηθούμε, να διεκδικήσουμε, να επιβάλλουμε μια άλλη πορεία.

β) Υπάρχουν, ήδη, αρκετές μελέτες που αποφαίνονται με βάση αδιάσειστα στοιχεία, ότι ένα σημαντικό τμήμα του φερόμενου ως "ελληνικό χρέος", είναι επαχθές ή και απεχθές. Αλλά, τα συμπεράσματα αυτών των μελετών έχουν καταχωνιαστεί, επειδή και ο παράνομος πλουτισμός των εταίρων μας, μέσω του χρέους, έχει καταχωρηθεί στην κατηγορία των 'απαγορευμένων συζητήσεων'. Προφανώς επειδή στεναχωρούν τους εταίρους/δανειστές. Και γιατί, άραγε, να τους στεναχωρούμε;

γ) Έχουν γραφεί ομολογίες και αναλύσεις πολυάριθμων οικονομολόγων (και εκτός του Olivier Blanchard), σχετικά με τις εντελώς εσφαλμένες βάσεις του προγράμματος "διάσωσης" της χώρας μας, καθώς και για την ανάγκη ριζικής μεταβολής του. Όπως, όμως, φαίνεται αυτές οι ομολογίες και αναλύσεις δεν μας αφορούν, και γι' αυτό ουδέποτε και ουδόλως αντιδράσαμε μέσω των επίσημων εκπροσώπων μας. Αντιθέτως, ακολουθήσαμε πειθήνια τη συμβουλή του κ. Σόιμπλε, που μας επανάφερε στο γύρο του μαγκανοπήγαδου, με κλειστά μάτια, δηλαδή στο "εσείς να μην ασχολείστε με το περιεχόμενο των προγραμμάτων, που σας επιβάλλονται, αλλά να επικεντρώνεστε στην πιστή και ταχεία διεκπεραίωση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων" (στις οποίες εμπίπτει και το ξεπούλημα της Ελλάδας).

δ) Απαγορευμένη συζήτηση αποτελεί, επίσης, και το μέγα φιάσκο της ηθελημένα καθυστερημένης αναδιάρθρωσης χρέους (προκειμένου να σωθούν προηγουμένως οι ευρωπαϊκές τράπεζες), που κατέληξε στην καταστροφή των συνταξιοδοτικών ταμείων, των ταμείων των Πανεπιστημίων, των νοσοκομείων, της εκκλησίας κλπ.

ε) Ούτε σκέψη, εξάλλου, για ΡΗΞΗ, με την αποτυχημένη ΕΕ και το εκ γενετής άρρωστο ευρώ, προφανώς για να μην τεθεί σε κίνδυνο το κοινό νόμισμα. Η εκστρατεία πειθούς, στο πεδίο αυτό, έγινε πολύ συστηματικά, αλλοτριώνοντας και όλα σχεδόν τα ελληνικά ΜΜΕ, έτσι ώστε ένα GREXIT να εμφανίζεται ως καταστροφή, και όχι όπως πραγματικά είναι, ως δηλαδή μοναδική ελπίδα σωτηρίας μας. Μεταξύ άλλων παραποιήσεων της πραγματικότητας, εμφανίζουν τον κ. Λαφαζάνη, να οδεύει δήθεν προς το Νομισματοκοπείο, επιχειρώντας έτσι, με ασύγγνωστη αφέλεια, να δείξουν πόσο επικίνδυνοι και πόσο ανεύθυνοι είναι οι θιασώτες της επιστροφής στο εθνικό μας νόμισμα. Ενώ αν πάσχιζαν να σώσουν τη χώρα από τις αρπακτικές δαγκάνες των ξένων, θα έπρεπε να πουν: "τι κρίμα που ο κ. Λαφαζάνης (και ο όποιος κύριος) δεν έσπευσε, πράγματι, με ένα σοβαρό πρόγραμμα, προς το Νομισματοκοπείο".

στ) Ανήκουμε στη Δύση, στο ΝΑΤΟ, στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη. Και βαυκαλιζόμαστε ότι έχουμε ομπρέλα ευρωπαϊκή, που δεν παίρνει νερά, για τα εθνικά μας θέματα. "Θα μας σώσει η Ευρώπη, αν κινδυνεύσουμε"-εμφανιζόμαστε αφελώς πεπεισμένοι γι' αυτό. Ωστόσο, στις απανωτές δηλώσεις του κ. Erdogan ότι "δεν αναγνωρίζει τη συνθήκη της Λωζάνης", αυτό που επιτέλους εκλήφθηκε ως η επίσημη αντίδραση της ΕΕ ήταν κάποιο ψέλλισμα, όντως, δύσκολο να ακουστεί χωρίς ακουστικά! Και όσο για τους καθημερινούς περιπάτους των τουρκικών αεροπλάνων και πλοίων στη Μεσόγειο και στις αυλές των σπιτιών των ελληνικών νησιών... και αυτή ακόμη η δειλή αντίδραση των ευρωπαίων εταίρων μας κρίθηκε περιττή, από τους ίδιους. Μερικές ημέρες πριν, η εφημερίδα International New York Times είχε ένα αρθράκι, στο οποίο ο συντάκτης έκφραζε την "έκπληξη" ή το "θαυμασμό" ή τη "δυσαρέσκεια" για το πόσο "ψύχραιμοι εμφανίζονται οι Έλληνες, απέναντι στις τουρκικές επιθέσεις". Ψύχραιμοι ή απαθείς ή χαμένοι στη μετάφραση;

Δυστυχώς, έτσι εμφανίζονται τα πράγματα στην πατρίδα μας, και όχι αλλιώς. Και αν δεν αποφασίσουμε να ξεσηκωθούμε, να σπάσουμε τα δεσμά μας και να ελευθερωθούμε, να πληρώσουμε όσα από τα χρέη μας είναι νόμιμα με τη βοήθεια ανάπτυξης και όχι προϊούσας εξαθλίωσης, και να αγκαλιάσουμε με στοργή και ελπίδα το εθνικό μας νόμισμα, ΕΧΟΥΜΕ ΧΑΘΕΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ. Ύστερα από όσα βιώσαμε στα 7 προηγούμενα χρόνια, όσα βιώνουμε και όσα με μαθηματική ακρίβεια μας αναμένουν, δεν μπορεί πια να δικαιολογηθούν φόβοι, δισταγμοί και ναι μεν αλλά.

Πως να αντιδράσουμε; Να τολμήσουμε να περιλάβουμε όλα όσα έχουμε υποστεί τα 7 τελευταία χρόνια, με στοιχεία, αποδείξεις και σοβαρές αναλύσεις. Να μεταφράσουμε όλα αυτά σε πολλές γλώσσες, διαψεύδοντας όσες κατηγορίες, εναντίον μας, είναι αστήρικτες. Να στείλουμε το τεύχος, ενώ ταυτόχρονα θα κυκλοφορεί και στο διαδίκτυο, σε όλες τις κυβερνήσεις των κρατών-μελών, καθώς και στα ΜΜΕ. Να περιλάβουμε παιδιά που πεινούν, ανέργους που φυτοζωούν, νοσοκομεία που δεν έχουν τα απαραίτητα, σχολεία που δεν έχουν δασκάλους, σωρεία αστέγων που κοιμούνται στο δρόμο, ουρές ανθρώπων για το συσσίτιο.
Και να τους ρωτήσουμε αν έτσι εννοείται η Ευρώπη της συνοχής, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας. Να τους ρωτήσουμε σε ποιο βαθμό (μηδενικό, βέβαια) η ΕΕ τήρησε τις αρχικές της υποσχέσεις. Και στο τέλος, να τους ζητήσουμε να μη μας πολεμήσουν, τώρα που θα επιστρέψουμε με όρους δικούς μας (και όχι του κ. Σόιμπλε) στο εθνικό μας νόμισμα.
Όλα αυτά βέβαια απαιτούν ομοψυχία, και όχι αναμονή της εξουσίας από τον επόμενο, μετά από την πτώση του προηγούμενου. Απαιτούν, να μιλά όλη η χώρα την ίδια γλώσσα. Απαιτούν να εμφανιζόμαστε, προς τα έξω, ως μία γροθιά.

Πιθανολογώ ότι πολλοί θα διαφωνήσουν με μια τέτοια λύση. Και επειδή δεν διεκδικώ "αυθεντία", θα με ενδιέφερε ειλικρινά η πρόταση και άλλων λύσεων, που εγώ αδυνατώ να δω. Η απαρίθμηση δυσχερειών στο εγχείρημα της ΡΗΞΗΣ, το επιχείρημα ότι "θα έπρεπε αυτή να γίνει πριν ή μετά από το τώρα", είναι σαφές ότι δεν είναι λύσεις. Εδώ, από τη μια πλευρά έχουμε την πραγματικότητα ενός αργού επιθανάτιου ρόγχου της πατρίδας μας, που δεν πρέπει να την προσπεράσουμε, και από την άλλη, ΤΙ; ΛΟΙΠΟΝ;



http://marianegreponti-delivanis.blogspot.gr/2016/12/ei-22122016.html

Συνέβη σαν Σήμερα το 1944 - Ημέρα Μνήμης και Τιμής για τους Ήρωες του Συντάγματος Μακρυγιάννη - Ο Τιτάνιος Νικηφόρος Αγώνας Εναντίον του Κομμουνιστικού Ολοκληρωτικού Συστήματος

 

ΕΙΣ ΜΝΗΜΗΝ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ 

ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗ

Στις 6 Δεκεμβρίου 1944 οι ήρωες Χωροφύλακες στη συνοικία Μακρυγιάννη, κάτω από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης προέταξαν τα στήθη τους στον εχθρό, εμποδίζοντας τις δυνάμεις του «Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού» (ΕΛΑΣ, το στρατιωτικό σκέλος του ΕΑΜ/ΚΚΕ) να καταλάβουν το κέντρο της πρωτεύουσας και να καταλάβουν την εξουσία. 

Με λιγοστά μέσα αλλά περίσσευμα αρετής και τόλμης, τα παλικάρια του Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη ξεκίνησαν τον τιτάνιο αγώνα της ματαίωσης των σχεδίων για την εκ νέου υποδούλωση της Ελλάδας και την παγίδευση της πατρίδας και του λαού στα κάτεργα του κομμουνιστικού ολοκληρωτικού συστήματος.


Οι Έλληνες που πολέμησαν τον Δεκέμβριο του 1944 τους κομμουνιστές αξίζουν κάθε τιμή αφού μέσα σε 4 χρόνια έδειξαν και απέδειξαν ότι είχαν το θάρρος, την ισχύ και την αποφασιστικότητα να τα βάλουν με τις δολοφονικότερες ιδεολογίες και τις σκληρότερες τυραννίες του αιώνα: τον φασισμό, τον ναζισμό και τον κομμουνισμό.

Η Ε.Α.Α.Σ. κλίνει ευλαβικά το γόνυ στην μνήμη των γενναίων πολεμιστών του Συντάγματος Χωροφυλακής Μακρυγιάννη και καλεί τους θεσμικούς φορείς και τους πολίτες να αποτίσουν τον δέοντα φόρο τιμής στη θυσία τους.

 

Το Δ.Σ. Ε.Α.Α.Σ.


Τα Δεκεμβριανά του 1950 - Το ύψωμα "Outpost Haros"- "Όλες μου οι στολές μύριζαν ανθρώπινο αίμα" - "Εσείς οι Έλληνες, όταν είστε αντίκρυ με τον θάνατο .... !"


 4 Δεκεμβρίου 1950

 

Κωνσταντίνος Τζαβέλας

Αντχος ε.α. πρώην Πρόεδρος Ε.Α.Α.Α


Στην διάσκεψη του Κάϊρου το φθινόπωρο του 1943, συμφωνήθηκε μεταξύ του αμερικανού προέδρου Ρούσβελτ, του Βρετανού πρωθυπουργού Τσώρτσιλ και του Στρατάρχη Τσαγκ Κάι Σεκ η Κορέα να μείνει ανεξάρτητη απαλλαγμένη από την ιαπωνική κατοχή. 

Η απόφαση αυτή έγινε αποδεκτή και από την Σοβιετική Ένωση το 1945 στο Ποτσδάμ, όταν κήρυξε και αυτή τον πόλεμο κατά της Ιαπωνίας. Έτσι αποφασίστηκε τα Σοβιετικά στρατεύματα να αφοπλίσουν την Βόρεια Κορέα και την Νότια τα αντίστοιχα αμερικανικά. 

Σημειώνεται ότι κατά τον ρωσοιαπωνικό 1904-1905 η Ρωσία διεκδίκησε την χερσόνησο της Κορέας ανεπιτυχώς και η κυριαρχία περιήλθε στην Ιαπωνία από το 1910. 

Μετά την λήξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και την ήττα της Ιαπωνίας η κορεατική χερσόνησος χωρίζεται σε δύο ζώνες και ο 38ος παράλληλος αποτελεί και το σύνορο των δύο ζωνών. Ήταν 15 Αυγούστου 1945. Ο ψυχρός πόλεμος οδηγεί τις δύο ζώνες σε δύο ανεξάρτητα κράτη, την Βόρειο Κορέα να ανήκει στο κουμμουνιστικό ανατολικό στρατόπεδο της ΕΣΣΔ και την Κίνα και την Νότιο Κορέα να ανήκει στην δύση, υπό την προστασία των ΗΠΑ. 

Στις 25 Ιουνίου 1950 η Βόρειος Κορέα υπό την ηγεσία του Κιμ Ιλ Σονγκ, παππού του σημερινού ηγέτη, Κιμ Γιονγκ Ουν, εισβάλει στην Νότιο Κορέα. Το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, (ΣΑΗΕ), με την απόφαση 82 απαίτησε από τη Βόρειο Κορέα να τερματίσει αμέσως την εισβολή. Η Βόρειος Κορέα δεν συμμορφώθηκε με την απόφαση, συνέχισε την εισβολή αναγκάζοντας το ΣΑΗΕ στις 27 Ιουνίου 1950 να εκδώσει την απόφαση 83. Η απόφαση 83 τόνιζε ότι η Βόρειος Κορέα παραβιάζει την ειρήνη και απαιτούνται επείγοντα στρατιωτικά μέτρα για την αποκατάσταση της διεθνούς ειρήνης και ασφάλειας, κάνοντας ταυτόχρονα σύσταση στα κράτη μέλη να παράσχουν στρατιωτική βοήθεια στη Δημοκρατία της Νότιας Κορέας. Αυτά τα λίγα για να θυμηθούμε την ιστορία έναρξης του εμφύλιου πολέμου στην Κορέα.

   Πολλοί τον ονομάζουν «ξεχασμένο πόλεμο – "Forgotten War"», επειδή διεξήχθη λίγα χρόνια μετά τον Β΄ΠΠ και πριν τον πόλεμο του Βιετνάμ και χάθηκε ανάμεσά τους. Η πολεμική σύρραξη κράτησε τρία χρόνια, από 25 Ιουνίου 1950 έως 27 Ιουλίου 1953. Δεν είχε κανένα αποτέλεσμα για τις εμπλεκόμενες πλευρές, έληξε με την συνθήκη κατάπαυσης των εχθροπραξιών και οι δύο αντίπαλοι επανήλθαν στα πρότερα και σημερινά σύνορα, τον περίφημο 38ο παράλληλο. Δημοσιογραφικά χαρακτηρίστηκε ως «ένας πόλεμος στο πιο ακατάλληλο μέρος, την πιο ακατάλληλη στιγμή, με τον πιο ακατάλληλο αντίπαλο».

   Η συμμετοχή της Ελλάδος σε έναν εμφύλιο πόλεμο την εποχή που η ίδια μόλις βγαίνει από τον δικό της εμφύλιο, στην άγνωστη κορεατική χερσόνησο, παραμένει ένα ερώτημα. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν ο ΟΗΕ και οι πολιτικές ηγεσίες των χωρών που με την συμμετοχή τους προστάτευαν τις «αρχές» που αναδύθηκαν μετά τον Β΄ΠΠ. 

Οι απώλειες είναι γνωστές, 186 νεκροί και 650 περίπου τραυματίες. Αναλυτές υποστηρίζουν ότι με την συμμετοχή μας εξασφαλίστηκε η ένταξή μας στο ΝΑΤΟ, γεγονός που συνέβη κατά την διάρκεια του πολέμου. Δεν γνωρίζουμε εάν τελικά αυτό ήταν το κέρδος. Εκείνο όμως που είναι σίγουρο είναι ότι η ρήση του Τσόρτσιλ «οι ήρωες πολεμούν σαν τους Έλληνες», στην νοτιοκορεάτικη εκδοχή της δόθηκε από τον νοτιοκορεάτη πρόεδρο Syng Man Rhe, ο οποίος απευθυνόμενος στο διοικητή του ελληνικού τάγματος τόνισε: «Εσείς οι Έλληνες, κι όταν είστε αντίκρυ με τον θάνατο, σκέπτεστε και ζείτε τις μεγάλες και αιώνιες ανθρώπινες αρετές. Για τον λόγο αυτό και στην μακραίωνη εθνική σας ζωή, τόσο λίγοι εσείς υπερνικάτε κάθε επιδρομέα». Κέρδος σίγουρα αποτελεί η απόκτηση ενός φίλου κράτους που ξέρει και τιμά τους συμμάχους του.

   Ήταν 16 Νοεμβρίου του 1950 που το τάγμα τους, 1000 περίπου ανδρών, αναχωρούσε από το Πειραιά για την Νότιο Κορέα με το αμερικανικό οπλιταγωγό «Τζενεραλ Χαν» για να γράψει την δική του λαμπρή ιστορία.

   «Έφυγα από την Ελλάδα σχεδόν αμέσως μετά την λήξη του εμφυλίου πολέμου, πήγα πολέμησα στην Κορέα, επέστρεψα ζωντανός και παραιτήθηκα από τον Ελληνικό Στρατό, δεν ήθελα καριέρα». Γιατί κύριε Συνταγματάρχα τον ρώτησα. «Μετά την αποφοίτησή μου από την Σχολή στην Κέρκυρα πολέμησα στον Β΄ παγκόσμιο πόλεμο και στον εμφύλιο. Είχα μεγάλη εμπειρία στον πόλεμο και επιλέχθηκα για την Κορέα, πολεμούσα συνέχεια, δεν ξεκουράστηκα, όλες μου οι στολές μύριζαν ανθρώπινο αίμα». Είναι ένας από τους βετεράνους της Κορέας, ένας υπέροχος άνθρωπος και ασχολείται με την λαογραφία.

   Έχοντας αναμνήσεις από το καλοκαίρι του 2003, στα πλαίσια του εορτασμού των 50 ετών από την υπογραφή της συνθήκης τερματισμού του πολέμου, συνόδευα στην Σεούλ, τους Έλληνες Βετεράνους που προσκλήθηκαν με τον πρόεδρό τους τον Στρατηγό Δράκο. Κατά την περιοδεία μας συζητούσαν για τοποθεσίες όπου έλαβαν χώρα σκληρές μάχες που συμμετείχαν και οι ίδιοι, σαν να μιλούσαν για γνωστές ελληνικές τοποθεσίες, για το χωριό τους. Για το ύψωμα 381, 326, το ύψωμα Σκοτς, το ύψωμα Νόρι, για αεροδρόμια που ήταν χωράφια αλλά και για το ύψωμα Outpost Harry, ή "Outpost Haros", όπως το ονόμασαν οι 100 Έλληνες, που το υπερασπίστηκαν μαζί με 400 Αμερικανούς, από τις επιθέσεις 10.000 κινέζων, για μια εβδομάδα. Σε όλα τα υψώματα νεκροί Έλληνες. Τότε αντιλήφθηκα τι είχαν καταφέρει.

   Με την Ε895/9-11-50 διαταγή, με αρχηγό αποστολής τον επισμηναγό Ιωάννη Χατζάκη, ήταν 11 Νοεμβρίου 1950, πρωί 08:30, όταν τα επτά C-47 Nτακότα, που αποτελούσαν το περίφημο 13ο Σμήνος Μεταφορών (13th HELLENIC FLIGHT) με 67 άνδρες, απογειώθηκαν από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας και μετά από 10 ανεφοδιασμούς, στην Λευκωσία, στο Νταχράν, στο Καράτσι, στο Νέο Δελχί, στο Αλλαχαμπάντ, στην Καλκούτα, στην Μπανγκόγκ, στη Σαϊγκόν, στη Μανίλα, στην Οκινάουα προσγειώθηκαν στην Ιταζούκα της Ιαπωνίας. 

Πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι η Ελληνική Αεροπορία για πρώτη φορά στην ιστορία της εκτελούσε τόσο μεγάλο ταξίδι με ενδιάμεσους σταθμούς. Ταξίδι πολυήμερο, περιπετειώδες με άσχημες καιρικές συνθήκες πάνω από αφιλόξενες περιοχές, προσγειώσεις σε άγνωστα αεροδρόμια, πολλά χωρίς ραδιοβοηθήματα, με έλλειψη εμπειρίας στις διαδικασίες και τους κανονισμούς της πτήσης δι΄οργάνων, με δυσκολίες στις επικοινωνίες και ορολογίες στην αγγλική γλώσσα, ήταν τα χαρακτηριστικά της ένδοξης εκείνης ναυτιλίας.

   Τα πληρώματα, οι αξιωματικοί και οι υπαξιωματικοί της αποστολής του 13ου Σμήνους ήταν όλα ξεχωριστά σε εμπειρία, βετεράνοι του μετώπου της Μέσης Ανατολής κατά την περίοδο του Β΄ΠΠ και του πρόσφατου ελληνικού εμφυλίου. Οι τεχνικοί που τους συνόδευαν οι καλύτεροι. Εκτέλεσαν συνολικά 2.916 πολεμικές αποστολές μέχρι 26 Μαρτίου 1955.

   «Τους Έλληνες πιλότους τους αφήσαμε δύο ημέρες να ξεκουραστούν. Προσγειώθηκαν Παρασκευή, τους υποδεχθήκαμε και τους είπαμε αύριο και την Κυριακή στην ενημέρωση θα τα πούμε. Την Δευτέρα απογειώθηκαν για το προγεφύρωμα Yonpo και έλαβαν μέρος σε αποστολή emergency evacuation, (εκκένωση πεδίου μάχης), στο Hagaru-ri. Μαζί με τα μεταφορικά αεροσκάφη των ΗΠΑ απεγκλώβισαν 10.000 Αμερικανούς στρατιώτες, από τους οποίους 4.700 τραυματίες και πολλούς νεκρούς. Είναι αλήθεια ότι αναρωτήθηκαν όταν τους αγκαλιάσαμε πριν την πρώτη απογείωση. Τους εξηγήσαμε όταν επέστρεψαν ότι, σας αγκαλιάσαμε για το τελευταίο αντίο, δεν περιμέναμε να επιστρέψετε από την αποστολή σας. Τόσο μεγάλος ήταν ο δείκτης επικινδυνότητας των αποστολών στο Hagaru-ri. Οι διάδρομοι προσγείωσης ήταν πρόχειροι, παγωμένοι, πολικό ψύχος. Και αυτοί επέστρεψαν και απογειώθηκαν πολλές φορές και έγραψαν μεγάλη αεροπορική ιστορία για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία». Αυτά ήταν τα λόγια που μου είπε βετεράνος Αμερικανός πιλότος που συνόδευε με το μαχητικό του τα Ελληνικά C-47 μεταφορικά αεροσκάφη στις αποστολές τους, και γέμισα από υπερηφάνεια.

   Το μνημείο προς τιμή των Ελλήνων πεσόντων στην «κοιλάδα των ηρώων» έξω από την Σεούλ που πρόσφατα μεταφέρθηκε στο Yeoju Yeongwol Park της Σεούλ, τα λέει όλα. Το στρατιωτικό μουσείο της Σεούλ, με την δεσπόζουσα θέση της Ελλάδος, το επιβεβαιώνει. Το «ανδρός επιφανούς πάσα γη τάφος» στην είσοδο όλων των στρατιωτικών νεκροταφείων θα μείνει για πάντα χαραγμένο στην ιστορία της Νότιας Κορέας. Επομένως δεν είναι "forgotten war" για όλους. Το υπουργείο των Βετεράνων της Ν. Κορέας θα υφίσταται μέχρι να αποβιώσει και ο τελευταίος βετεράνος, σύμμαχος ή Κορεάτης, που συμμετείχε στον πόλεμο.

   Τελικά την 1 Δεκεμβρίου 1950, μετά από 57 ώρες και 45 λεπτά πτήσης, τα επτά C-47 προσγειώθηκαν στην Itazouke της Ιαπωνίας. Μετά από τρεις ημέρες προσγειώθηκαν στο καταληφθέν από τους αμερικανούς αεροδρόμιο της Βόρειας Κορέας Yonpo για να λάβουν μέρος στην πρώτη τους επιχειρησιακή αποστολή στο Hagaru-riΉταν 4 Δεκεμβρίου 1950, Σαν Σήμερα.

 

Υ.Γ. (1) Το άρθρο αυτό θα ανανεώνεται κάθε χρονιά με νέα στοιχεία και εξιστορήσεις, την ίδια ημερομηνία και θα δημοσιεύεται προς τιμή των Βετεράνων της Κορέας.

(2) Η μετεγκατάσταση του μνημείου που στήθηκε προς τιμή των ελλήνων πεσόντων στο Yeoju (κοιλάδα ηρώων) έγινε τελικά πρόσφατα στο Yeoju Yeongwol Park της Σεούλ παρουσία του έλληνα ΥΦΕΘΑ κ. Χαρδαλιά. Η απουσία από την αποστολή των βετεράνων της Κορέας, αποτελεί λάθος στην επιλογή προσώπων της ελληνικής αποστολής. Είναι άδικο για τους Έλληνες Βετεράνους που βρίσκονται στην δύση της ζωής τους, αυτός ο πόλεμος να γίνει «Forgotten War» στην κυριολεξία.

(3) Χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τα ιστορικά αρχεία του ΣΞ και τα «Ελληνικά Φτερά στον Πόλεμο της Κορέας».

Αποκλειστικό - Αποκάλυψη : - Πως η κυβέρνηση επέβαλε στο Ελεγκτικό Συνέδριο να καθυστερεί, υπερβολικά, στην έκδοση των αποφάσεων, για τα δικαιούμενα αναδρομικά

  Είναι γνωστό, από παλιά, πως το Ελεγκτικό Συνέδριο, είχε αποφασίσει πως οι αγωγές που είχαν το ίδιο θέμα, θα μπορούν να υποβάλλονται, από τους δικηγόρους, ομαδικά μέχρι και σε 50δες και επίσης πως τα παράβολα, για τον κάθε προσφεύγοντα θα ήταν πολύ μικρότερα του προβλεπόμενου, ποσού που καθορίζει ο νόμος.

  Το μεγάλο πλεονέκτημα της απόφασης αυτής ήταν, αφενός μεν η μικρότερη οικονομική επιβάρυνση, για τα παράβολα, αλλά το κυριότερο η γρηγορότερη έκδοση των αποφάσεων.

  Πριν λίγους μήνες, η κυβέρνηση, διέταξε το Ελεγκτικό Συνέδριο, τις 50δες να τις κάνει 10δες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την υπερβολική καθυστέρηση  έκδοσης των αποφάσεων.

  Η δικαιολογία της κυβέρνησης είναι πως οι 50δες καθυστερούσαν τους δικαστικούς στον υπολογισμό αναδρομικών.

  Η δικαιολογία αυτή είναι σαθρή γιατί είναι τοις πάσι γνωστό, πως ο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, επιδίδει στους δικαστές τους υπολογισμούς για τα οφειλόμενα αναδρομικά στους ενάγοντες, καθόσον είναι και το καθ΄ ύλην αρμόδιο τμήμα του  Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

          


ΟΟΣΑ στην κυβέρνηση: - Μειώστε τον ΦΠΑ



Περισσότερους συντελεστές ΦΠΑ, περιορισμό των φοροαπαλλαγών και μείωση του αφορολόγητου εισοδήματος συστήνει στην έκθεση του ο ΟΟΣΑ για την Ελλάδα. Ο Οργανισμός προτείνει στην έκθεση του, την κατάργηση φοροαπαλλαγών για συνταξιούχους αλλά και αύξηση των φόρων σε προϊόντα όπως στον καπνό, λιπαρά και αλάτι.

Σύμφωνα με την Έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης για το 2024, κρίνεται αναγκαία η διεύρυνση της φορολογικής βάσης. Συστήνει αναθεώρηση των ειδικών διατάξεων ή εξαιρέσεων στο φορολογικό σύστημα και περιορισμό των φοροαπαλλαγών ή μειωμένων συντελεστών φόρου.

Remaining Time 0:00
 
Advertisement Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, ο στόχος των μειωμένων συντελεστών, ιδίως για τα βασικά αγαθά, είναι να καταστεί ο ΦΠΑ πιο προοδευτικός και να μειώσει την εισοδηματική ανισότητα, προσφέροντας μεγαλύτερο όφελος στις ομάδες με χαμηλό εισόδημα σε σχέση με το εισόδημά τους. Ωστόσο, πολλά αγαθά και υπηρεσίες που φορολογούνται με μειωμένο συντελεστή δεν φαίνεται να συμβάλλουν σημαντικά σε αυτόν τον στόχο, καθώς τα περισσότερα από τα διαφυγόντα έσοδα καταλήγουν στα πλουσιότερα νοικοκυριά λόγω του υψηλότερου επιπέδου κατανάλωσής τους. Για παράδειγμα, οι μειωμένοι συντελεστές στον τουρισμό και φιλοξενία έχουν αποφέρει μεγάλα οφέλη κυρίως στα πλουσιότερα νοικοκυριά και στους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων.  

Ειδικά για το κομμάτι των έμμεσων φόρων, προτείνει την αύξηση κάποιων από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης με αντάλλαγμα "προοδευτικότερο" ΦΠΑ για αγαθά και υπηρεσίες καθημερινής κατανάλωσης, ώστε να ελαφρυνθούν περισσότερο τα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. 

Η έκθεση τονίζει ότι για να υπάρξουν πιο προοδευτικοί συντελεστές ΦΠΑ η Ελλάδα έχει περιθώριο να αυξήσει τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης σε επιβλαβή αγαθά. Συγκεκριμένα, τονίζει ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στον καπνό θα μπορούσε να αυξηθεί, ενώ σημειώνει ότι –όπως πολλές άλλες χώρες της ΕΕ– η Ελλάδα δεν έχει ακόμη θεσπίσει ειδικούς φόρους στα τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι. Το κόστος από το κάπνισμα και οι διατροφικοί κίνδυνοι στην Ελλάδα είναι ορατοί, αφού το κάπνισμα συνέβαλε στο 22% των θανάτων το 2019, σε σύγκριση με 17% κατά μέσο όρο στην ΕΕ. Επίσης, τονίζει ότι το ποσοστό των καπνιστών είναι υψηλό ανάμεσα στους ενήλικες στη χώρα μας. Στην ίδια κατεύθυνση, οι διατροφικοί κίνδυνοι στην Ελλάδα συμβάλλουν λιγότερο στους θανάτους από ό,τι σε άλλους χώρες της ΕΕ, αλλά η παχυσαρκία μεταξύ των νέων έχει αυξηθεί από 22% το 2018 σε 28% το 2022 και έχει γίνει ιδιαίτερη ανησυχία για την υγεία. Συνεπώς, η φορολόγηση του καπνού και των ανθυγιεινών τροφίμων θα οδηγούσε τους ανθρώπους σε πιο υγιεινή συμπεριφορά και αύξηση εσόδων για την αντιμετώπιση του κόστους υγείας. 

Ο ΟΟΣΑ εκτιμά επίσης ότι η Ελλάδα κατατάσσεται πολύ χαμηλά σε φόρους "Fat tax" και τονίζει ότι "η Ελλάδα έχει περιθώριο να αυξήσει τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης σε βλαβερά αγαθά. Οι φόροι κατανάλωσης σε καπνό θα μπορούσαν να αυξηθούν καθώς – όπως πολλές άλλες χώρες της ΕΕ – η Ελλάδα δεν έχει ακόμη εισαγάγει ειδικούς φόρους σε τρόφιμα πλούσια σε λιπαρά, ζάχαρη και αλάτι".

Στο στόχαστρο του ΟΟΣΑ έχουν μπει και οι φοροαπαλλαγές για συνταξιούχους, οι προσωπικές και οικογενειακές εκπτώσεις στον φόρο εισοδήματος πχ για ιατρική περίθαλψη ή δαπάνες σε επαγγελματίες και οι φορολογικές απαλλαγές για εισοδήματα από ενοίκιο. Παράλληλα επισημαίνει ότι οι έως τώρα μειώσεις ασφαλιστικών εισφορών δεν ήταν αποτελεσματικές, καθώς θα έπρεπε να ήταν στοχευμένες στους χαμηλόμισθους. 

Για το αφορολόγητο, συστήνει μια προοδευτικότερη φορολόγηση του εισοδήματος από εργασία που θα μπορούσε να ενισχύσει τόσο την προσφορά όσο και τη ζήτηση δεξιοτήτων. Μια πιθανή επιλογή μεταρρύθμισης θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη μείωση του υψηλού βασικού επιδόματος (αφορολόγητο) στο ατομικό εισόδημα στους φόρους εισοδήματος, το οποίο είναι το εισοδηματικό όριο από το οποίο οφείλονται φόροι εισοδήματος φυσικών προσώπων, με ταυτόχρονη μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης για τα χαμηλά εισοδήματα. 

Το βασικό επίδομα (αφορολόγητο) των 10.000 ευρώ αντιστοιχούσε στο 61% των μέσων ετήσιων μισθολογικών αποδοχών το 2022, απαλλάσσοντας ουσιαστικά τα μισά ελληνικά νοικοκυριά από φόρους εισοδήματος φυσικών προσώπων. Κατά τον ΟΟΣΑ, αυτή η "στενή” βάση είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα συγκεντρώνει λιγότερα έσοδα από τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων σε σχέση με άλλες χώρες, παρά τους υψηλότερους φορολογικούς συντελεστές πάνω από το αφορολόγητο.

Σε ό,τι αφορά τις φοροαπαλλαγές αυτές είναι σχετικά υψηλές σε διεθνή σύγκριση, αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του ΑΕΠ το 2021. Αυτό περιλαμβάνει ιδίως τις επιδοτήσεις ορυκτών καυσίμων, φορολογικές ελαφρύνσεις για συνταξιούχους, προσωπικές και οικογενειακές ελαφρύνσεις για τον φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων που καλύπτουν για παράδειγμα ιατρικές και επαγγελματικές δαπάνες, φορολογικές απαλλαγές για εισοδήματα από κεφάλαιο, όπως καθώς και ειδικές διατάξεις για τον ΦΠΑ. 

Η έκθεση αναγνωρίζει ότι η φοροδιαφυγή στον ΦΠΑ έχει περιοριστεί, αλλά παραμένει ένα από τα υψηλότερα στην ΕΕ. Ωστόσο στηρίζεται σε στοιχεία των ετών 2021-2022, καθώς δεν έχουν ανακοινωθεί επισήμως νέα στοιχεία της Κομισιόν που αναμένονται τις επόμενες μέρες και εκτιμάται ότι θα  δείξουν δραστική μείωση του "κενού" ΦΠΑ το 2022-2023, λόγω εφαρμογής των νέων μέτρων κατά της φοροδιαφυγής (POS, myDATA κλπ).

Στη βάση αυτή πάντως, υποστηρίζει ότι "το βελτιούμενο αλλά ακόμη χαμηλό επίπεδο συμμόρφωσης συνεχίζει να περιορίζει τα έσοδα, παρά τους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές στην κατανάλωση. Το 2022, η Ελλάδα επέβαλε τον 7ο υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ στον ΟΟΣΑ, αλλά η συνεισφορά του ΦΠΑ στα δημόσια έσοδα ήταν στο επίπεδο του μέσου όρου του ΟΟΣΑ".  

Περιγράφοντας το πρόβλημα, στις συστάσεις του προς την Ελλάδα ο ΟΟΣΑ τονίζει ότι οι πολυάριθμες φορολογικές δαπάνες (δηλαδή μειώσεις ή απαλλαγές φόρου) ιδίως από την ευρεία χρήση μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ, μειώνουν τα δημόσια έσοδα. Η αποδοτικότητά τους  είναι χαμηλή και, όπως υπογραμμίζει, "οι μειώσεις ΦΠΑ ευνοούν τα πλουσιότερα νοικοκυριά". Για αυτό προτείνεται "η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών και των απαλλαγών ΦΠΑ", αλλά και η συνολική και τακτική επαναξιολόγηση του οφέλους και του κόστους όλων των υφιστάμενων φορολογικών εκπτώσεων ή απαλλαγών.


https://www.capital.gr/oikonomia/3889164/suntagi-oosa-gia-ellada-meioste-aforologito-perissoteroi-suntelestes-fpa/





Διαχειριση Δημοσίου Χρήματος: - Γίνεται "της επί χρήμασι εκδιδομένης γυναικός το σιδηρούν κιγκλίδωμα" - Ρεκόρ απευθείας αναθέσεων και αδιαφάνειας!


 Έκρηξη των απευθείας αναθέσεων στις Δημόσιες Συμβάσεις, καθώς και της αδιαφάνειας στη διαχείριση του δημοσίου χρήματος καταγράφεται στο εννεάμηνο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου του 2024

Τα στοιχεία του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ) είναι ενδεικτικά, καθώς αποκαλύπτουν, ότι 3 στις 4 δημόσιες συμβάσεις γίνονται με απευθείας αναθέσεις, χωρίς κανέναν διαγωνισμό, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Ένα (από τα πολλά) χαρακτηριστικό παράδειγμα των απευθείας αναθέσεων είναι το σήμα του μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως κατήγγειλε ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Θεσσαλονίκης, ενώ είχε προκηρυχθεί διαγωνισμός με αμοιβή 8.000 ευρώ, ακυρώθηκε και στη συνέχεια, το έργο του σχεδιασμού δόθηκε με απευθείας ανάθεση και μεε ποσό 30.000 ευρώ, με το τελικό αποτέλεσμα να αποτελεί αντιγραφή από ξένα logo (από την Τενερίφη και την Ινδία).

Συμπτωματικά, το ποσό των 30.000 ευρώ, είναι το μέγιστο ποσό, μέχρι του οποίου μπορούν να γίνουν απευθείας αναθέσεις, χωρίς διαγωνισμό. Το όριο ήταν 20.000 ευρώ και αυξήθηκε σε 30.000 ευρώ από την παρούσα κυβέρνηση.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι, προκειμένου οι δημόσιοι φορείς να αποφεύγουν την… κοπιαστική διαδικασία του διαγωνισμού, για έργα μεγαλύτερου προϋπολογισμού, τα κομματιάζουν σε μικρότερα.

Παράδειγμα, έργο με προϋπολογισμό 60.000 ή 100.000 ευρώ, τεμαχίζεται σε έργα, μικρότερου προϋπολογισμού, με μέγιστο ποσό έκαστο το ποσό των 30.000 ευρώ, ώστε να εξυπηρετούνται περισσότεροι προμηθευτές και εργολάβοι.

Τα επίσημα στοιχεία

Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία του ΚΗΜΔΗΣ, στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου, επί συνόλου 169.928 δημοσίων συμβάσεων που υπογράφηκαν, οι 127.703 έγιναν με τη διαδικασία των απευθείας αναθέσεων.

Πρόκειται για το 75,2% των συμβάσεων που ανατίθενται χωρίς διαγωνισμό και χωρίς οι αναθέτοντες, να δίνουν καμία αναφορά σε κανέναν.

Επίσης, το συνολικό των 127.703 απευθείας αναθέσεων ανήλθε σε 1,8 δισ. ευρώ, ενώ διαπιστώνεται μια σημαντική επιτάχυνση κατά το γ’  τρίμηνο, μέσα στο καλοκαίρι, στη διάρκεια του οποίου αυξήθηκε κατά 50% και από 1,2 δισ. ευρώ, εκτοξεύτηκε σε 1,8 δισ. ευρώ.

Το συνολικό ποσό των δημοσίων συμβάσεων που ανατέθηκαν με ή χωρίς διαγωνισμό την περίοδο Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου ανήλθε στα 12,035 δισ. ευρώ.

Πρώτοι οι ΟΤΑ

Τον «θεσμό» των απευθείας αναθέσεων χρησιμοποίησαν 1.791 αναθέτουσες αρχές, οι περισσότεροι των οποίων ήταν οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι προχώρησαν σε 53.913 συμβάσεις αξίας 646 εκατ. ευρώ με απευθείας ανάθεση.

Στη δεύτερη θέση, βρίσκεται η Κεντρική Διοίκηση (υπουργεία) με 15.971 απευθείας αναθέσεις αξίας 438,7 εκατ. ευρώ και έπονται οι φορείς υγείας με  40.685 απευθείας αναθέσεις, αξίας 383 εκατ. ευρώ.



πηγή:https://www.sofokleousin.gr/rekor-apeytheias-anatheseon-kai-adiafaneias

Τα Φιλαράκια - Σώσαμε τις τράπεζες, με τα 50 δισ. ευρώ, του λαού και δεν θα τις επιτρέψουμε να μας επιστρέψουν ούτε... ψίχουλο



Κυβερνητική άρνηση για οποιαδήποτε «επιβάρυνση» των τραπεζών, ώστε να μην… αποθαρρυνθούν οι ξένοι επενδυτές 

● Μόλις 120 εκατ. φόρο στα 4 δισ. των τραπεζικών κερδών του 2023 θα απέφερε η μετριοπαθής πρόταση του ΠΑΣΟΚ.

Δεν θα φορολογήσουμε τα κέρδη των τραπεζών, διαβεβαίωσε προχθές ο πρωθυπουργός από τη χρηματοοικονομική «Μέκκα» της Ευρώπης, το Λονδίνο, και οι τραπεζικές μετοχές έκαναν «ράλι» στο χρηματιστήριο.

Δεν ισχύει ότι ο υπουργός Οικονομικών προανήγγειλε στο OPEN πως η κυβέρνηση θα νομοθετήσει μείωση των τραπεζικών προμηθειών κατά 50%, διευκρίνισε ατύπως το Γραφείο Τύπου του υπουργείου Οικονομικών χθες. Χθες πάλι, η κυβέρνηση απέρριψε τη μετριοπαθή πρόταση του ΠΑΣΟΚ για φορολόγηση με συντελεστή 5% των τραπεζικών υπερκερδών (κέρδη άνω των 400 εκατ. ευρώ) του 2023, με το επιχείρημα ότι θα αποθαρρυνθούν οι επενδυτές που αγόρασαν τα τραπεζικά μερίδια που παραχώρησε το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας – και η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να μην προκαλέσει την παραμικρή… στενοχώρια στους επενδυτές.

Το μήνυμα είναι σαφές: Η κυβέρνηση είναι ο πολιτικός θώρακας των τραπεζών και δεν πρόκειται να επιτρέψει οτιδήποτε θα τις υποχρέωνε να «επιστρέψουν» στο Δημόσιο και την κοινωνία ένα ελάχιστο έστω τμήμα

α) από τη βοήθεια που έχουν δεχτεί στο πλαίσιο των προγραμμάτων διάσωσης,

β) από την απαλλαγή τους από «κόκκινα» δάνεια σχεδόν 100 δισ. ευρώ χάρη στο πρόγραμμα «Ηρακλής» με την εγγύηση του Δημοσίου,

γ) από τη λεηλασία της πραγματικής αξίας των καταθέσεων των νοικοκυριών με τον συνδυασμό μηδενικών τραπεζικών επιτοκίων και υψηλού πληθωρισμού, από το «χαράτσωμα» με τις προμήθειες, από τα υψηλά επιτόκια δανεισμού,

δ) από το μπόνους του αναβαλλόμενου φόρου.

Πραγματικά δεν υπάρχει στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομική ιστορία τέτοιας αδιανόητης κλίμακας και σκανδαλώδης παρέμβαση στήριξης του επιχειρηματικού τομέα με έξοδα των φορολογουμένων, η οποία συνεχίζεται «όποτε και όσο χρειαστεί»!

Το να μη στενοχωρήσει στο παραμικρό τις αγορές είναι για την κυβέρνηση «θέμα αρχής» - η κοινωνία μπορεί να κάνει «υπομονή», οι αγορές όχι…

Ολα αυτά, ενώ οι τράπεζες έχουν σκανδαλωδώς υψηλή κερδοφορία από την τριετία 2022-2024, η οποία χρηματοδοτήθηκε κι αυτή σε μεγάλο βαθμό από τα λαϊκά νοικοκυριά και τους μικρομεσαίους.



Συγκεκριμένα (βλέπε και σχετικό πίνακα):

● Το 2022 τα τραπεζικά κέρδη διαμορφώθηκαν ως εξής: Εθνική 1.222 εκατ. ευρώ, Eurobank 1.353 εκατ. ευρώ, Alpha 342 εκατ. ευρώ, Πειραιώς 948 εκατ. ευρώ.

Σύνολο: 3.765 εκατ. ευρώ.

● Το 2023: Εθνική 1.109 εκατ. ευρώ, Eurobank 1.136 εκατ. ευρώ, Alpha 931 εκατ. ευρώ και Πειραιώς 786 εκατ. ευρώ. Σύνολο: 3.962 εκατ. ευρώ.

● Το 2024 τα δεδομένα είναι για το 9μηνο του έτους και έχουμε: Εθνική 985 εκατ. ευρώ (από 791 εκατ. ευρώ πέρυσι), Eurobank 959,1 εκατ. ευρώ (από 980,1 εκατ. ευρώ πέρυσι), Alpha 665,8 εκατ. ευρώ (από 571,7 εκατ. ευρώ το 9μηνο πέρυσι), Πειραιώς 882 εκατ. ευρώ (από 575 εκατ. ευρώ το 9μηνο πέρυσι).

Σύνολο για το 9μηνο του 2024: 3.492 εκατ. ευρώ. Στο σύνολο του έτους αναμένεται ότι θα προσεγγίσουν τα 4,5 δισ. ευρώ.

Τα συνολικά κέρδη στην τριετία αθροίζονται σε 11 δισ. ευρώ.

Το… τρομερό 5%

Η μετριοπαθέστατη πρόταση του ΠΑΣΟΚ μιλούσε για φορολόγηση με συντελεστή 5% των υπερκερδών του 2023, τα οποία ανήλθαν σε 3.962 εκατ. ευρώ. Τυχόν υλοποίηση της πρότασης του ΠΑΣΟΚ θα σήμαινε συνολικά φορολογικά έσοδα από αυτή την πηγή λίγο κάτω από 120 εκατ. ευρώ και για τις 4 συστημικές τράπεζες! Και για καθεμιά τους χωριστά: Εθνική: 35,5 εκατ. ευρώ, Eurobank 36,8 εκατ. ευρώ, Alpha 26,55 εκατ. ευρώ και Πειραιώς 19,3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνο σταθερότητας

Ωστόσο, μια καθ’ όλα δίκαιη φορολόγηση με 5% στο σύνολο των κερδών της τριετίας θα απέφερε 550 εκατ. ευρώ.

Στο σημείο αυτό, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος μίλησε για λαϊκισμό και ταυτόχρονα εκτόξευσε το καταλυτικό επιχείρημα ότι ακόμη και αν η κυβέρνηση εισέπραττε αυτόν τον φόρο, δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτό το ποσό για μέτρα κοινωνικής στήριξης, διότι το «απαγορεύει» το όριο δαπανών του νέου ευρωπαϊκού Συμφώνου Σταθερότητας!

Ωστόσο, ο προϋπολογισμός είναι προς ψήφιση και η κυβέρνηση θα μπορούσε να αλλάξει λίγο το μίγμα των προβλέψεων σε έσοδα και δαπάνες με μεγάλη άνεση, καθώς προβλέπει ήδη πρωτογενές υπερ-πλεόνασμα 2,5% του ΑΕΠ για το 2024. Φανταζόμαστε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να απαντάει ότι έτσι θα… δυσαρεστούσαμε τις αγορές, που δεν θα είχαν το πλουσιοπάροχο υπερ-πλεόνασμά τους…

Φαίνεται πως η κυβέρνηση πιστεύει σε ένα οικονομικό «πολίτευμα» που ισοδυναμεί με καταθλιπτική δικτατορία των τραπεζών και των αγορών.




πηγή: https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/455541_sothikan-me-50-dis-den-epistrefoyn-oyte-psihoylo