Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024

21η Νοεμβρίου: - Γιορτάζουμε την Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Βετεράνων/Αποστράτων. - Πότε Θεσπίσθηκε η Ημέρα του Αποστράτου/Βετεράνου.- ΒΙΝΤΕΟ

 



Πέμπτη  21 Νοεμβρίου 2024 

Ημέρα εορτασμού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Εισοδίων της Θεοτόκου, Προστάτιδας των Ενόπλων Δυνάμεων

Θα είμαστε όλοι παρόντες στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στον Ιερό Μητροπολητικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου, στις 10: 30

Πότε Θεσπίσθηκε η Ημέρα του Αποστράτου/Βετεράνου


1.-Μετά από πολυετείς προσπάθειες του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων , έγινε δεκτό από τον ΥΕΘΑ κ.Π.Καμμένο το αίτημα για θέσπιση της Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου.
2.-Στα πλαίσια αυτά εκδόθηκε η ΠαΔ 9-11/2012 (Παράρτημα ΣΤ) από 28-09-2016 του Α/ΓΕΕΘΑ , με την οποία καθορίζεται όπως ο εορτασμός της Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου να πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων την 21 Νοεμβρίου.
3.-Με την εν λόγω Πα.Δ ορίζονται τα ακόλουθα :
α.-Ως Βετεράνοι νοούνται όσοι έλαβαν μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις.
β.-Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα περιλαμβάνει τις παρακάτω δραστηριότητες:
(1).-Συμμετοχή των Προέδρων των τριών Ενώσεων Αποστράτων καθώς και μικρής αντιπροσωπείας αποστράτων και Βετεράνων στην επίσημη Δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών.
(2).-Κατά την εκφώνηση το πανηγυρικού , μετά την δοξολογία , να γίνεται μνεία στην Ημέρα του Αποστράτου/Βετεράνου.
(3).-Κατάθεση στεφάνου στο Μ.Α.Σ. από τον Πρόεδρο του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων και από εκπρόσωπο των Βετεράνων.
(4).-Αναφορικά με τον εορτασμό στην λοιπή Χώρα , στις αντίστοιχες εκδηλώσεις που θα γίνουν σε πόλεις όπου υπάρχουν Παραρτήματα των Ενώσεων , θα υπάρχει συμμετοχή αποστράτων και Βετεράνων στην επίσημη δοξολογία και κατάθεση στεφάνου με ευθύνη της Περιφέρειας και του εκάστοτε ΑΔΦ.
4.-Αναφορικά με τις εκδηλώσεις εκτός Αθηνών , η συμμετοχή και η κατάθεση στεφάνου , σε πόλεις όπου υπάρχουν Παραρτήματα πέραν της μίας Ένωσης Αποστράτων (ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ) θα γίνεται με συνεννόηση των Παραρτημάτων όλων των Ενώσεων.
Αντιστράτηγος ε.α. Β. Ροζής Πρόεδρος ΕΑΑΣ
Υποστράτηγος ε.α. Ι. Δεβούρος Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ
Αντιναύαρχος ε.α. Π.Ν. Σ. Περβαινάς Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του Συντονιστικού
Αντιπλοίαρχος (Ε) ε.α. Π.Ν. ε.α.Γρ.Γεωργακόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ
Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α. Π.Α. Σ.Καββούρης Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντισμήναρχος (Ρ) ε.α Π.Α. Ι.Κρανιάς
Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ
Για την ακρίβεια
Ο Πρόεδρος του Συντονιστικού
Αντιναύαρχος Π.Ν. ε.α. Σ.Περβαινάς



Καταπέλτης ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ : - Επισκεφθήκαμε ΤΡΕΙΣ Υπουργούς και ΕΝΑΝ Γενικό Γραμματέα, του Υπουργείου εργασίας για τον φόρο/"χαράτσι" που λέγεται ΕΑΣ - Και οι ΤΕΣΣΕΡΙΣ μας εξαπάτησαν

 




Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων 

Γράφει ο Υπτγος ε.α Ιωάννης Δεβούρος

Πρόεδρος ΔΣ/ΕΑΑΣ 

Το μέτρο τέθηκε σε ισχύ από 01- 08-2010, χρηματοδοτεί τον λογαριασμό ΑΚΑΓΕ (Ασφαλιστικό Κεφάλαιο Αλληλεγγύης Γενεών) και εκτιμάται ότι τα έσοδα από αυτό, έχουν φθάσει στα 12 δις ευρώ. Σημειώνεται ότι αφορά περισσότερους από 400.000 συνταξιούχους. 

Σκοπός του ΑΚΑΓΕ είναι η κάλυψη ελλειμάτων των κλάδων κύριας σύνταξης των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης καθώς και η χρηματοδότηση του Προγράμματος «Πρόγραμμα κατ’ οίκον φροντίδας συνταξιούχων». 

Η Ένωση θεωρεί επιβεβλημένη την κατάργηση της επιβαλλόμενης εισφοράς σε συντάξεις άνω των 1400 €, με δεδομένο ότι είναι η μόνη μνημονιακή κράτηση η οποία εξακολουθεί να ισχύει, μετά την εφαρμογή του ν. Κατρούγκαλου και αποτελεί τον σκληρότερο φόρο επί των συντάξεων, στην Ευρώπη. 

Την Τρίτη 5 Δεκεμβρίου 2023, το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών (3) Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ε.Δ.επισκέφθηκε τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Άδωνι Γεωργιάδη.

Ο κ.Υπουργός έδειξε ότι γνωρίζει σε βάθος τα θέματα που μας απασχολούν και για την επικείμενη νομοθέτηση μείωσης της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) μας είπε ότι η θέση της κυβέρνησης είναι να μην επιβάλλεται από το «πρώτο ευρώ» αλλά μόνο στο ποσό που υπερβαίνει το πλαφόν κάθε κλιμακίου. 

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024 συναντήσαμε τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Ν. Μηλαπίδη, ο οποίος ενημέρωσε προφορικά το Συμβούλιο των τριών Ενώσεων ότι η νομοθέτηση της ΕΑΣ θα πραγματοποιηθεί μέσα στο 2024 με ισχύ από 01-01-2025. Και ενώ πιστεύαμε ότι η κυβέρνηση συμμορφούμενη με τις διατάξεις του Συντάγματος (αρθ.9 παρ.5 & αρθ.120 παρ.2) καθώς και με τις αποφάσεις της ολομέλειας του Ε.Σ. (244/2017 & 504/26.3.21), θα ανακοίνωνε στην έκθεση Θεσσαλονίκης το σενάριο μείωσης της ΕΑΣ. Αντί αυτού δυστυχώς, το όλο θέμα «πάγωσε», για αγνώστους σε μας λόγους. 

Από την συνεργασία μας, 24 Απρ 2024, με την τέως Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Δόμνα Μιχαηλίδου, επαναδιαπιστώσαμε ότι εξετάζεται η μείωση της ΕΑΣ, ώστε να γίνει δικαιότερη, με χρονικό ορίζοντα εφαρμογής το 2025. 

Πρόσφατα η Υπουργός Εργασίας κυρία Νίκη Κεραμέως, απογοητεύοντας τους συνταξιούχους, υποστήριξε ότι το Υπουργείο της ετοιμάζει ρύθμιση ώστε «η ονομαστική αύξηση της σύνταξης να μην οδηγεί τελικά σε μείωση αποδοχών λόγω ΕΑΣ». Δηλαδή ανακοίνωσε ότι η ΕΑΣ, ο φόρος-«χαράτσι» που επιβλήθηκε το 2010 στις κύριες συντάξεις και το 2011 στις επικουρικές, θα διατηρηθεί και στο μέλλον παρότι αποτελεί τον πιο άδικο και πιο αντικοινωνικό φόρο επί των συντάξεων, χωρίς προηγούμενο τόσο στην Ευρώπη, όσο και στα παγκόσμια χρονικά των συντάξεων. 

Η νέα ΕΑΣ θα έχει λιγότερες κλίμακες και θα επιβάλλεται στις συντάξεις με την ίδια φιλοσοφία που διέπει τους φορολογικούς συντελεστές, δηλαδή δε θα υπόκειται σε κράτηση όλο το ποσό της σύνταξης, αλλά το τμήμα που θα υπερβαίνει τα 1.400 ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 300 ευρώ για τις επικουρικές. 

Πέραν του κύριου αιτήματος της Ένωσης για πλήρη κατάργηση της, έχει προταθεί δευτερευόντως, η δραστική μείωση των συντελεστών ανά κατηγορία. 

Το εάν η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) είναι συνταγματική ή όχι, κρίθηκε τόσο από το Συμβούλιο της Επικρατείας, που την έκρινε συνταγματικά ανεκτή, όσο και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, που έκρινε αντισυνταγματική την επιβολή της για τα έτη 2017 και 2018, συνταγματικά επιτρεπτή δε για το μέλλον, από το έτος 2019 και μετά. 

Με άλλα λόγια, όπως έχω ξαναγράψει πολλές φορές, η κυβέρνηση, σύμφωνα και με τις παραπάνω αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου (ΕΣ) , οφείλει να επιστρέψει σε όλους τους συνταξιούχους και μάλιστα εντόκως, την εισφορά υπέρ ΕΑΣ, αναδρομικά από 10 Φεβ 2017 έως 31 Δεκ 2018, με πολιτική απόφαση, όπως έχει επισημανθεί και στο από 31 Ιαν 2022, έγγραφο ο συνήγορος του πολίτη. 

Επίσης οφείλει να καταργήσει άμεσα, την παρακρατούμενη εισφορά, από τις κύριες και επικουρικές συντάξεις. 

Είναι δυνατόν, επειδή κάποιος φωτεινός νους το 2010, αποφάσισε να επιβάλλει την κράτηση σε συντάξεις πάνω από τα 1400€, να διατηρείται αυτή η μονομέρεια; 

Στο άρθρο 4παραγρ.5 του Συντάγματος αναφέρεται ότι: «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους». 


Άρα όλοι πρέπει να συνεισφέρουν, αναλογικά υπέρ του ΑΚΑΓΕ και όχι μόνο οι περίπου 400.000 συνταξιούχοι! Η προηγούμενη αντίστοιχη κράτηση ΛΑΦΚΑ, άρχιζε από 100.000 δρχ ή 293,47€, δηλαδή πλήρωναν σχεδόν όλοι. Σύμφωνα με το άρθρο 14 του φορολογικού νομοσχεδίου, που δόθηκε στη δημοσιότητα και βρίσκεται υπό δημόσια διαβούλευση, οι συνταξιούχοι θα πληρώνουν μισό δις € ετησίως υπέρ ΕΑΣ!! 

Δυστυχώς αντί να καταργηθεί θωρακίζεται το φορο-χαράτσι, για τα επόμενα χρόνια! 

Παρά το γεγονός ότι η χώρα έχει εξέλθει από τα μνημόνια και την οικονομική επιτήρηση εν τούτοις οι συνταξιούχοι του δημοσίου τομέα και ειδικότερα οι απόστρατοι Αξκοί είναι οι μόνοι σε βάρος των οποίων παρακρατείται, δημιουργώντας κοινωνική ανισότητα και αδικία. Είναι “καινοτόμο” και παγκόσμια πρωτοτυπία, Συνταξιούχος να ενισχύει εισόδημα Συνταξιούχου. 

Πρέπει επιτέλους η πολιτεία ειδικά σε περιόδους ακρίβειας-κρίσης, σε ευαίσθητους και σημαντικούς κοινωνικούς τομείς, όπως η υγεία και η παιδεία, να σταθεί στο πλευρό όσων έχουν πραγματικά ανάγκη και δυσκολεύονται να διαχειριστούν τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2024

Ο «χάρτης» πληρωμών για την περίοδο 18 έως 22 Νοεμβρίου - 45.547.737 ευρώ σε 83.608 δικαιούχους


 


Κατά την περίοδο 18 έως 22 Νοεμβρίου, θα καταβληθούν συνολικά 45.547.737 ευρώ σε 83.608 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e- ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

1. Ειδικότερα από τον e-ΕΦΚΑ:
• Στις 21 Νοεμβρίου θα καταβληθούν 15.277.737 ευρώ σε 32.883 δικαιούχους για λοιπές παροχές σε χρήμα (επιδόματα μητρότητας, κυοφορίας, ασθενείας, ατυχήματος, έξοδα κηδείας).
• Από 18 έως 22 Νοεμβρίου θα καταβληθούν 11.500.000 ευρώ σε 600 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

2. Από την ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
• 16.000.000 ευρώ σε 30.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
• 700.000 ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
• 20.000 ευρώ σε 19.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
• 50.000 ευρώ σε 100 δικαιούχους στο πλαίσιο προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα
• 2.000.000 ευρώ σε 25 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Επιτελικό Κράτος: - Το Υπουργείο οικονομικών έκανε ΕΝΑ λάθος ύψους... 10 δισ. ευρώ στον υπολογισμό των φορολογικών εσόδων του 2023.


 Πλήθος ερωτημάτων δημιουργεί η ανακοίνωση που ήρθε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αποκάλυψε λάθος ύψους... 10 δισ. ευρώ στον υπολογισμό των φορολογικών εσόδων του 2023. 

Όπως αναφέρει ξεκάθαρα το  Ελεγκτικό Συνέδριο, «Κατόπιν δημοσιευμάτων στον Τύπο (έντυπο και ηλεκτρονικό) σχετικά με το Σχέδιο Εκθεσης επί του Απολογισμού, Ισολογισμού και λοιπών Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων του Κράτους (Διαδήλωση), οικονομικού έτους 2023 που υποβλήθηκε για οριστική έγκριση στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την 2/2024 Πράξη του Ενάτου Τμήματος αυτού, διευκρινίζονται τα ακόλουθα: 

Σύμφωνα με το ως άνω σχέδιο έκθεσης, τα καθαρά εισπραχθέντα από φόρους, κατά το οικονομικό έτος 2023, ανέρχονται σε 54,77 δισ. ευρώ. 

Στο ποσό αυτό […], του έτους αυτού, δεν περιλαμβάνεται το ποσό των 10 δισ. ευρώ, το οποίο βεβαιώθηκε ως έσοδο κατόπιν εσφαλμένης δήλωσης φόρου κληρονομίας. Το ποσό αυτό εμφανίζεται στα βεβαιωθέντα έσοδα έτους 2023 και διαγράφηκε το επόμενο έτος 2024 (με αντιλογισμό τον Φεβρουάριο 2024). Συνεπώς, το ποσό αυτό δεν αποτελεί μέρος των καθαρών εισπραχθέντων φορολογικών εσόδων, οικονομικού έτους 2023, τα οποία ανέρχονται σε 54,77 δισ. ευρώ, ούτε εμφανίζεται στον Ισολογισμό και τις λοιπές χρηματοοικονομικές καταστάσεις έτους 2023».

Εκτός όμως από το πώς ενσωματώθηκε αυτό το αδιανόητο λάθος (που διόρθωσε το Ελεγκτικό Συνέδριο), προκύπτουν κι άλλα –αναπάντητα, προς το παρόν– ερωτήματα. 

Συγκεκριμένα, τα φορολογικά έσοδα του 2023 εκτιμώνται από το υπουργείο Οικονομικών σε 62,466 δισ. ευρώ, όπως καταγράφεται στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού για το 2025. Πρόκειται για ένα ποσό υψηλότερο κατά 7,7 δισ. ευρώ, από τα  54,77 δισ. ευρώ που κατέγραψε το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Εάν λοιπόν, το Υπουργείο έλαβε υπόψιν του το λάθος που κατέδειξε το Ελεγκτικό Συνέδριο, θα έπρεπε να αναφέρει το ποσό των 54,77 δισ. ευρώ. Εάν δεν το διόρθωσε, τότε το ποσό θα έπρεπε να ήταν 62,466  δισ. ευρώ. 

Η διαφορά των 7,7 δισ. ευρώ που καταγράφει το Υπουργείο από πού προκύπτει;

Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Οικονομικών καλείται να δώσει τις απαραίτητες διευκρινήσεις για την υπόθεση.





πηγή:https://www.efsyn.gr/oikonomia/elliniki-oikonomia/453729_adianoito-lathos-10-dis-eyro-apo-ypoyrgeio-oikonomikon

Συντάξεις/ Αναδρομικά : - Απόφαση 0610/2024 του 6ου τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου - Διατάσουμε την κυβέρνηση να καταβάλει νομιμοτόκως στον Στρατιωτικό 8.281,60 ευρώ

 


Απόφαση 0610/2024 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΕΚΤΟ ΤΜΗΜΑ 


Σε συμβούλιο (άρθρο 91 ν. 4700/2020) 

Συγκροτούμενο από την Πρόεδρο του Τμήματος Μαρία Αθανασοπούλου, Αντιπρόεδρο, τη Σύμβουλο Κωνσταντίνα Ζώη, αρχαιότερη Σύμβουλο στο Τμήμα, και την Πάρεδρο Αθηνά Σιγάλα, εισηγήτρια της κρινόμενης υπόθεσης. 

Γραμματέας: Ειρήνη Παπαζαχαριουδάκη (24.2.2023), Διονυσία Ανδρικογιαννοπούλου (16.2.2024). 

Συνήλθε σε διάσκεψη και τηλεδιάσκεψη, στις 24.2.2023 και στις 16.2.2024, αντίστοιχα, για να αποφασίσει επί της με Αριθμό Βιβλίου Δικογράφων (Α.Β.Δ.) 1169/30.12.2014 αγωγής του (…), κατοίκου (…). 

Κατά του Ελληνικού Δημοσίου νομίμως εκπροσωπούμενου από τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. 

Αφού μελέτησε τα στοιχεία του φακέλου και έλαβε υπόψη Τα Πρακτικά της από 22.9.2022 και από 20.9.2023 Συνεδρίασης της Ολομέλειας της Γενικής Επιτροπείας της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο. 

Σκέφθηκε κατά τον νόμο 

1. Η ένδικη αγωγή παραδεκτώς εισήχθη στο συμβούλιο του άρθρου 91 του ν. 4700/2020 «Ενιαίο κείμενο Δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο (…)» (Α΄ 127/29.6.2020), δεδομένου ότι με αυτή τίθενται νομικά ζητήματα που έχουν επιλυθεί με πάγια νομολογία της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις των νόμων 2838/2000 και 3016/2002 εφαρμόζονται στους συνταξιούχους στρατιωτικούς από της ισχύος αυτών και όχι από 1.10.2005, όπως ειδικότερα ορίζεται στον ν. 3408/2005 (ΕλΣ Ολ. 814/2004, 486, 487, 2594/2016). 

 2. Με την κρινόμενη αγωγή, όπως το αίτημα αυτής μετατράπηκε από καταψηφιστικό σε αναγνωριστικό με την από (…) 2015 υπεύθυνη δήλωση του ενάγοντος, ο ενάγων, στρατιωτικός συνταξιούχος (απόστρατος Αντισυνταγματάρχης), ζητεί να αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να του καταβάλει, βάσει του άρθρου 105 Εισ.Ν.Α.Κ., νομιμοτόκως από τη γένεση της αξίωσης, άλλως από την επίδοση της αγωγής, το συνολικό ποσό των 16.977,21 ευρώ (8.695,61 ευρώ για το χρονικό διάστημα από 1.7.2000 έως 2 31.12.2007 και 8.281,60 ευρώ για το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014, βλ. αναλυτικό υπολογισμό στις σελ. 7 έως 13 της αγωγής), το οποίο αντιστοιχεί, κατά τους ισχυρισμούς του, σε διαφορές συντάξεων που απώλεσε από τη μη αναπροσαρμογή της σύνταξής του, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 παρ. 1 περ. ε΄ του ν. 2838/2000 και 37 παρ. 2 του ν. 3016/2002, κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2000 έως 31.12.2014. Τέλος, ζητεί να καταδικαστεί το Ελληνικό Δημόσιο στη δικαστική του δαπάνη. 

3. Η κρινόμενη αγωγή στρέφεται παραδεκτώς κατά του Ελληνικού Δημοσίου (ΕλΣυν Έκτο Τμήμα Συμβ.1/2021, ΙΙΙ Τμ. Συμβ. 8/2020, ΙΙΙ Τμ.278/2019), έχει ασκηθεί κατά τα λοιπά νομότυπα και πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω. Η ένδικη αγωγή απαραδέκτως στρέφεται κατά των (…)/2006 και (…)/2010 πράξεων της 44ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, καθόσον, ως εκ του σκοπού και της λειτουργίας της, η αγωγή μπορεί να έχει ως αίτημα μόνο την ικανοποίηση χρηματικής αξίωσης από έννομη σχέση δημοσίου δικαίου, με την αναγνώριση ή την καταψήφιση ορισμένης κατά ποσό χρηματικής παροχής και όχι τη διάπλαση διοικητικής πράξης (ΕλΣ ΙΙΙ Τμ. 231/2018, 2066/2017, 2339/2016, 1815/2015, 2540/2014), ενόψει δε του περιεχομένου και του αιτήματος του δικογράφου σε συνδυασμό με το ότι δεν επισυνάπτεται παράβολο, δεν είναι δυνατό να ερμηνευθεί ότι στο κρινόμενο δικόγραφο σωρεύεται έφεση κατά των ως άνω πράξεων. 

4. Από τις διατάξεις του άρθρου 303 του ν. 4700/2020 (Α΄ 127) συνάγεται ότι οι οριστικές αποφάσεις των Τμημάτων του Ελεγκτικού Συνεδρίου που δεν υπόκεινται σε ανακοπή ερημοδικίας είναι τελεσίδικες και παράγουν ως προς το ουσιαστικό ζήτημα που κρίθηκε με αυτές δεδικασμένο, το οποίο κωλύει τη διεξαγωγή νέας δίκης μεταξύ των ίδιων διαδίκων για την ίδια διαφορά, όπως αυτή προσδιορίζεται από το αίτημα και την ιστορική και νομική αιτία. 

Παρέπεται δηλαδή ότι σε περίπτωση που έχει ήδη κριθεί η επίδικη αξίωση με προγενέστερη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το απορρέον από αυτή δεδικασμένο κωλύει την εκ νέου εξέταση άλλης αγωγής του ίδιου ενάγοντος κατά του ίδιου εναγομένου, με την οποία επιδιώκεται η ικανοποίηση της ίδιας αξίωσης με βάση την ίδια ιστορική και νομική αιτία. Δεδικασμένο απορρέει και από τις αποφάσεις που εκδίδονται στο πλαίσιο της εν συμβουλίω διαδικασίας των άρθρων 91 και 93 του ν. 4700/2020, εφόσον έχει παρέλθει άπρακτη η προθεσμία υποβολής της αίτησης για την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο (πρβλ. ΕλΣ Ολ 1269, 1784/2018, 741/2020 Έκτο Τμ. 873/2022 (Συμβ.), 1928/2021). 

Η ύπαρξη δε δεδικασμένου επί του επίδικου δικαιώματος και η εξ αυτού απορρέουσα δέσμευση για τους διαδίκους αποτελεί αρνητική διαδικαστική προϋπόθεση, η οποία, ερευνώμενη αυτεπαγγέλτως από το δικαστήριο, καθιστά απαράδεκτη την αγωγή που έχει το ίδιο αντικείμενο (ΕλΣ Ολ. 2643/2013, Έκτο Τμ. 830/2023, 303/2023 (Συμβ.), 873, 871, 810/2022 (Συμβ.), 1491, 998/2021, ΙΙΙ Τμ. 1798/2020). Απόφαση 0610/2024 

5. Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου με τα Πρακτικά της 14ης Γενικής Συνεδρίασης της 20ής Ιουνίου 2022, δέχτηκε, προς αποτροπή της de facto αρνησιδικίας που συνεπάγεται η υπερβολική καθυστέρηση εκδίκασης των αγωγών για την καταβολή των μισθολογικών προαγωγών των νόμων 2838/2000 και 3016/2002 που εκκρεμούν πέραν της δεκαετίας, ότι το Δικαστήριο θα τις εξετάζει για τη διαπίστωση μόνο του ουσιαστικού δικαιώματος του ενάγοντος σε αποζημίωση, χωρίς να υπολογίζει τη διαφορά εισπραχθείσας και δικαιούμενης σύνταξης, και με το διατακτικό της απόφασής του, θα αναθέτει στη συνταξιοδοτική διοίκηση την εντός εύλογης προθεσμίας εκκαθάριση της δικαιούμενης από τον ενάγοντα αποζημίωσης. 

6. Στην προκειμένη περίπτωση, από τα στοιχεία του φακέλου και τα γνωστά στο Δικαστήριο από προηγούμενη δικαστική του ενέργεια (άρθρο 242 παρ. 2 του ν. 4700/2020) προκύπτουν τα εξής: 

(i) Ο ενάγων μετά την αποφοίτησή του από τη Σχολή Αρχιτεχνιτών (άρθρο 69 ν. 4105/1960) προήχθη σε μόνιμο Ανθυπασπιστή Τεχνίτη ΣΥΠ με την από (…) απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και ανήλθε στην ιεραρχία του Στρατού Ξηράς μέχρι τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη, τέθηκε δε σε αποστρατεία, ύστερα από αίτησή του, πριν από την έναρξη ισχύος των νόμων 2838/2000 και 3016/2002. 

(ii) Mε την (…)/2006 πράξη της 44ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναπροσαρμόστηκε η σύνταξη του ενάγοντος, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ν. 3408/2005 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των νόμων 2838/2000 και 3016/2002. Από την πράξη αυτή προκύπτει ότι μέχρι 30.9.2005 ο ενάγων ελάμβανε σύνταξη με βάση τον βασικό μισθό του Αντισυνταγματάρχη και από 1.10.2005 η σύνταξή του υπολογίστηκε με βάση τον βασικό μισθό του Συνταγματάρχη προσαυξημένο κατά τα 2/3 της διαφοράς του βασικού μισθού του Ταξίαρχου (πλέον επιδόματος χρόνου υπηρεσίας 60%) και ποσοστό αναπλήρωσης 800 χιλιοστά, με χρόνο πραγματικώς διανυθείσας υπηρεσίας (άρθρο 37 παρ. 5 του ν. 3016/2002) από έτη 32-06-23. 

(iii) Πριν από την κατάθεση της κρινόμενης αγωγής ο ενάγων είχε ασκήσει την με ΑΒΔ 5505/2006 έφεση κατά της (…)/2005 απόφασης της Επιτροπής Ελέγχου Πράξεων Κανονισμού Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την οποία απορρίφθηκε η από (…) 2004 ένστασή του κατά της σιωπηρής απόρριψης από την 44η Διεύθυνση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους της (…)/2004 - κοινής με άλλους συνταξιούχους- αίτησής του περί αναπροσαρμογής της σύνταξής του με βάση της διατάξεις περί μισθολογικών προαγωγών των νόμων 2838/2000 και 3016/2002. Η έφεση αυτή έγινε δεκτή με την 3254/2014 απόφαση του Δικαστηρίου (πρώην ΙΙΙ Τμήμα σε συμβούλιο), διότι κρίθηκε ότι οι ως άνω διατάξεις έχουν εφαρμογή και στην περίπτωση του ενάγοντος, ακυρώθηκε η (…)/2005 απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου Πράξεων Κανονισμού Συντάξεων και αναπέμφθηκε η υπόθεση στην αρμόδια συνταξιοδοτική διεύθυνση, για να εξετασθεί στην ουσία το αίτημά του. 

(iv) Περαιτέρω, ο ενάγων άσκησε ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου την με Α.Β.Δ. 1001/2010 αγωγή, με την οποία ζήτησε  να αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει σε αυτόν, εντόκως, ως αποζημίωση, κατ` άρθρο 105 Εισ.Ν.Α.Κ., το ποσό των 23.570,74 ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε, κατά τους ισχυρισμούς του, σε διαφορές συντάξεων που απώλεσε από τη μη αναπροσαρμογή της σύνταξής του, σύμφωνα με τις διατάξεις περί μισθολογικών προαγωγών των νόμων 2838/2000 και 3016/2002, κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2000 έως 31.12.2007, καθώς και το ποσό των 10.000,00 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. 

Επί της αγωγής αυτής εκδόθηκε η 323/2023 απόφαση του Έκτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (σε συμβούλιο), η οποία κοινοποιήθηκε στον ενάγοντα στις 23.5.2023 και στο αντίδικο στις 10.5.2023, χωρίς να ζητηθεί από κάποιον από τους διαδίκους η εισαγωγή της υπόθεσης για συζήτηση στο ακροατήριο εντός της τετράμηνης προθεσμίας που θέτει το άρθρο 91 παρ. 3 του ν. 4700/2020. Με την απόφαση αυτή κρίθηκε ότι οι συντάξιμες αποδοχές που δικαιούνταν ο ενάγων, ο οποίος προέρχεται από τη Σχολή Αρχιτεχνιτών και τέθηκε σε αποστρατεία, ύστερα από αίτησή του, με τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη έχοντας συμπληρώσει 32 έτη πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας, έπρεπε να υπολογιστούν κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2000 έως 30.6.2002 με βάση τον βασικό μισθό του Συνταγματάρχη προσαυξημένο κατά τα 2/3 της διαφοράς του βασικού μισθού του Ταξίαρχου και από 1.7.2002 και εντεύθεν με βάση τον βασικό μισθό του Ταξίαρχου, σύμφωνα με τα άρθρα 6 παρ. 1 περ. ε΄ του ν. 2838/2000 και 37 παρ. 2 του ν. 3016/2002. 

Με την ίδια ως άνω απόφαση αναγνωρίστηκε η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει νομιμοτόκως στον ενάγοντα, ως αποζημίωση κατά το άρθρο 105 του Εισ.Ν.Α.Κ., το ποσό των 23.570,74 ευρώ, λόγω μη αναπροσαρμογής της σύνταξής του, σύμφωνα με τις προαναφερόμενες διατάξεις, κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2000 έως 31.12.2007, ενώ απορρίφθηκε το αίτημά του για επιδίκαση χρηματικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης 

7. Με δεδομένα τα ανωτέρω, τo Δικαστήριο αποφαίνεται ότι μετά την έκδοση της 323/2023 απόφασης του παρόντος Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου (η οποία κατέστη οριστική μετά την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας για την εισαγωγή της στο ακροατήριο), με την οποία, κατά μερική παραδοχή της με ΑΒΔ 1001/2010 αγωγής του ενάγοντος, κρίθηκε η αξίωσή του για το χρονικό διάστημα από 1.7.2000 έως 31.12.2007 και αναγνωρίσθηκε η σχετική υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει εντόκως σε αυτόν, ποσό το οποίο αντιστοιχεί στις διαφορές συντάξεων που απώλεσε από τη μη αναπροσαρμογή της σύνταξής του, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 2838/2000 και 3016/2002, κωλύεται λόγω δεδικασμένου η εξέταση της ένδικης αγωγής του ενάγοντος, κατά το μέρος που αφορά στο αίτημα αναγνώρισης της ίδιας ως άνω υποχρέωσης κατά του ίδιου προσώπου (Ελληνικού Δημοσίου) για το αυτό χρονικό διάστημα, ήτοι από 1.7.2000 έως 31.12.2007. 

Συνεπώς, η ένδικη αγωγή πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη κατά το μέρος που αφορά στο εν λόγω χρονικό διάστημα. Απόφαση 0610/2024 

8. Κατά τα λοιπά η κρινόμενη αγωγή είναι τυπικώς δεκτή και πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς το βάσιμο του αιτήματος του ενάγοντος περί υποχρέωσης του Ελληνικού Δημοσίου να του καταβάλει αποζημίωση κατ’ άρθρο 105 Εισ.Ν.Α.Κ., για τη ζημία που υπέστη εξαιτίας της μη αναπροσαρμογής της σύνταξής του, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 παρ. 1 περ. ε΄ του ν. 2838/2000 και 37 παρ. 2 του ν. 3016/2002, με βάση τον βασικό μισθό του Ταξίαρχου κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014

9. Κατόπιν όσων έγιναν δεκτά στη σκέψη 6 της παρούσας, το Δικαστήριο κρίνει ότι ο παράνομος χαρακτήρας της μη αναπροσαρμογής της σύνταξης του ενάγοντος με βάση τον βασικό μισθό του Ταξίαρχου κατά το χρονικό διάστημα από 1.7.2002 και εντεύθεν, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 6 παρ.1 περ. ε΄ του ν. 2838/2000 και 37 παρ. 2 του ν. 3016/2002, που αποτελεί το έρεισμα της επίδικης αποζημίωσης, έχει ήδη διαπιστωθεί με δύναμη δεδικασμένου με την 323/2003 οριστική απόφαση του παρόντος Τμήματος. 

Η δε ζημία αυτού, που είναι αυτόθροη συνέπεια της διαπιστωθείσας παρανομίας, συνίσταται στη διαφορά μεταξύ της σύνταξης που έλαβε και αυτής που θα ελάμβανε κατά το επίδικο χρονικό διάστημα, εάν η σύνταξή του είχε αναπροσαρμοστεί με βάση τον ορθό μισθολογικό βαθμό, ήτοι με βάση τον βασικό μισθό του Ταξίαρχου. Επομένως, η ένδικη αγωγή, κατά το μέρος που αφορά στο χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014, είναι νόμω βάσιμη, καθόσον με την (…)/2006 πράξη της 44ης Διεύθυνσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναπροσαρμόσθηκε η σύνταξη του ενάγοντος με βάση τον βασικό μισθό του Συνταγματάρχη προσαυξημένο κατά τα 2/3 της διαφοράς του βασικού μισθού του Ταξίαρχου, ενώ, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η σύνταξή του έπρεπε να αναπροσαρμοστεί κατά το διάστημα αυτό με βάση τον βασικό μισθό του Ταξίαρχου. Επομένως, κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014 ο ενάγων δικαιούται μόνο τις διαφορές σύνταξης που προκύπτουν λόγω της εσφαλμένης αναπροσαρμογής της σύνταξής του. 

10. Περαιτέρω, ως εκ του χρόνου υποβολής της (…)/2004 αίτησης του ενάγοντος, της άσκησης της με ΑΒΔ 5505/2006 έφεσης, επί της οποίας εκδόθηκε η 3254/2014 απόφαση του Δικαστηρίου τούτου, και του χρόνου επίδοσης της ένδικης αγωγής (στις 23.3.2015), καθώς και του γεγονότος ότι δεν νοείται παραγραφή εν επιδικία στη διοικητική δίκη, η αξίωση του ενάγοντος για την καταβολή της αιτούμενης αποζημίωσης κατά το μέρος που αφορά στο χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014 δεν έχει παραγραφεί. 

11. Κατ’ ακολουθία αυτών, μετά τη διαπίστωση, κατά παραδοχή της νομικής βάσης της ένδικης αγωγής κατά το μέρος που αφορά στο χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014, της ύπαρξης αποζημιωτικής αξίωσης του ενάγοντος, πρέπει να διαταχθεί η εκκαθάριση από την αρμόδια διεύθυνση της συνταξιοδοτικής διοίκησης (e-ΕΦΚΑ), εντός τριών μηνών από την επίδοση της παρούσας, του ποσού που αντιστοιχεί στις διαφορές συντάξεων που απώλεσε ο ενάγων κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014 και να αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να του καταβάλει το ποσό αυτό, που δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 8.281,60 ευρώ (που αντιστοιχεί στο αιτούμενο ποσό για το παραδεκτώς εξεταζόμενο μέρος της αγωγής), με τον νόμιμο τόκο που ισχύει για τις οφειλές του Δημοσίου, από την επίδοση της αγωγής στο Ελληνικό Δημόσιο στις 23.3.2015, καθόσον μόνο η επίδοση της αγωγής επιφέρει τοκογονία (ΕλΣυν Ολ. 7421/2015). 

12. Σύμφωνα με το άρθρο 91 παρ. 3 του ν. 4700/2020 οι διάδικοι έχουν δικαίωμα, εντός προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από την κοινοποίηση της παρούσας, να ζητήσουν τη συζήτηση της υπόθεσης στο ακροατήριο, με την κατάθεση σχετικής αίτησης στη Γραμματεία του Δικαστηρίου. 

13. Το Δικαστήριο, έχοντας υπόψη ότι το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς των δημοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών εντάσσεται πλέον στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.), σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4387/2016, όπως ισχύει μετά την αντικατάστασή του από τις διατάξεις του ν. 4670/2020 (ΕλΣυν Ολ. 2020/2020), επισημαίνει ότι τόσο το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο όσο και ο e-Ε.Φ.Κ.Α. δεν κωλύονται, στο πλαίσιο της συμμόρφωσης προς το περιεχόμενο της παρούσας απόφασης, να προβούν σε εκκαθάριση του οφειλόμενου ποσού, αφαιρώντας όσα ποσά θα έχουν ήδη τυχόν καταβάλει στον ενάγοντα για την ίδια ιστορική και νομική αιτία.

                            Για τους λόγους αυτούς ομοφώνως 

               Απορρίπτει ό,τι κρίθηκε απορριπτέο, κατά το σκεπτικό.

               Δέχεται τη νομική βάση της αγωγής, κατά τα λοιπά. 

               Διαπιστώνει την ύπαρξη αποζημιωτικής αξίωσης του ενάγοντος. 

               Διατάσσει την εκκαθάριση από την αρμόδια διεύθυνση του e-ΕΦΚΑ του ποσού που αντιστοιχεί στις διαφορές συντάξεων που απώλεσε ο ενάγων κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2008 έως 31.12.2014, εντός τριών μηνών από την επίδοση της παρούσας. 

              Αναγνωρίζει την υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου, κατά τα ειδικότερον αναφερόμενα στο σκεπτικό, να καταβάλει νομιμοτόκως στον ενάγοντα το ποσό που ήθελε προκύψει από την ανωτέρω εκκαθάριση, το οποίο δεν μπορεί να υπερβαίνει το αιτούμενο με την αγωγή ποσό των 8.281,60 ευρώ. Και 

              Απαλλάσσει το εναγόμενο Ελληνικό Δημόσιο από τα δικαστικά έξοδα του ενάγοντος. 


 Κρίθηκε και αποφασίστηκε στις 24.2.2023 και στις 16.2.2024 και εκδόθηκε στην Αθήνα στις 5 Ιουνίου 2024. 

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ 

ΜΑΡΙΑ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

                       Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ 

                ΠΑΡΕΔΡΟΣ ΑΘΗΝΑ ΣΙΓΑΛΑ 


                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

   ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΑΝΔΡΙΚΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ


Οι Ευχές μας, για το Εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων και των Αποστράτων/Βετεράνων



 

Ε.Α.Α.Σ/Παρ. Άρτας: Πρόσκληση στον Εορτασμό της Ημέρας Ενόπλων Δυνάμεων, των Αποστράτων και των Βετεράνων Στρατιωτικών - ΒΙΝΤΕΟ


   Την Πέμτη 21η Νοεμβρίου  

                                    Προσκαλούνται 

οι Συνάδελφοι  και οι Φίλοι του Ελληνικού Στρατου να παραστούν, στον Εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων των Αποστράτων και  των Βετεράνων Στρατιωτικών             .

  Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αγίου Δημητρίου.

  Κεντρικός  ομιλητής θε είναι ο Σχης ε.α. Δημήτριος Βαρέλης

   Πέρας προσελεύσεως 10:15.