Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024

Υπουργός Μαυρουδής Βορίδης στους απόστρατους των Ενόπλων Δυνάμεων: - ΔΕΙΤΕ που σας έχει γραμμένους η κυβέρνησή μας!!


 


Αριθμ. 6947 (2) Τροποποίηση της υπ’ αρ. 76632/20.10.2021 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών 

«Καθορισμός σειράς προβαδίσματος των, κατά τις επίσημες εορτές και τελετές, προσκαλουμένων από τις δημόσιες αρχές, οργανισμούς και ιδρύματα» (Β’ 4961). 



                                        Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ 

 Έχοντας υπόψη: 

1. Τις διατάξεις: α. Του άρθρου 10 του ν.δ. 4260/1962 «Περί ρυθμίσεως θεμάτων αφορώντων εις την Γενικήν Διεύθυνσιν Διοικήσεως του Υπουργείου των Εσωτερικών» (Α΄ 186), β. της παρ. 9 του άρθρου μόνου του π.δ. 292/1992 «Καθορισμός των αρμοδιοτήτων που διατηρούνται από τον Υπουργό Εσωτερικών» (Α΄ 149), γ. του άρθρου 90 του Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα, (π.δ. 63/2005, Α΄ 98), το οποίο διατηρήθηκε σε ισχύ με την παρ. 22 του άρθρου 119 του ν. 4622/2019 (Α΄ 133). 

2. Το π.δ. 81/2019 «Σύσταση, συγχώνευση, μετονομασία και κατάργηση Υπουργείων και καθορισμός των αρμοδιοτήτων τους - Μεταφορά υπηρεσιών και αρμοδιοτήτων μεταξύ Υπουργείων» (Α΄ 119). 

3. Το π.δ. 2/2021 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 2). 

4. Τον καθορισμό σειράς τάξης Υπουργείων, όπως εκάστοτε ισχύει. 

5. Την υπ’ αρ. 76632/20.10.2021 απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών «Καθορισμός σειράς προβαδίσματος των, κατά τις επίσημες εορτές και τελετές, προσκαλουμένων από τις δημόσιες αρχές, οργανισμούς και ιδρύματα» (Β’ 4961).

 6. Τη γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 10 του ν.δ. 4260/1962, όπως διατυπώθηκε στα πρακτικά των συνεδριάσεων της 21ης Ιουλίου και της 8ης Οκτωβρίου 2021. 

7. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε: 

1. Τροποποιούμε το ΤΜΗΜΑ Ε’ της υπ’  αρ. 76632/ 20.10.2021 Υπουργικής απόφασης ως εξής: «ΤΜΗΜΑ Ε’ 71. Διοικητές Δημοσίων Οργανισμών, 

72. Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, 

73. Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου των ΕΛΤΑ, 

74. Πρόεδροι λοιπών Ασφαλιστικών Ταμείων, Οργανισμών, Ιδρυμάτων στην Αθήνα, 75. Πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής της Ανώτατης Διοίκησης Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων «ΑΔΕΔΥ», 

76. Πρόεδροι Δ.Σ. Πανελληνίων Επιστημονικών Οργανώσεων Αθηνών, 

77. Πρόεδροι Επιμελητηρίων στην Αθήνα, 

78. Πρόεδρος Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος, 

79. Πρόεδρος Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών και Βιοτεχνών Ελλάδος «ΓΣΕΒΕ», 

80. Πρόεδρος Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών «ΠΑΣΕΓΕΣ», 

81. Πρόεδρος Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών, 

82. Πρόεδρος Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Αθήνας (ΕΚΑ), 

83. Πρόεδρος Χρηματιστηρίου Αθηνών, 

84. Πρόεδρος Ενώσεων Απόστρατων Αξιωματικών

85. Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εφέδρων Αξιωματικών, 

86. Πρόεδρος Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών και Ανθυπασπιστών στην Αθήνα, 

87. Πρόεδρος Εθνικής Γενικής Συνομοσπονδίας Αναπήρων και Θυμάτων Πολέμου στην Αθήνα, 

88. Εκπρόσωποι Ενώσεων Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης στη Αθήνα, 

89. Πρόεδροι Διοικητικών Συμβουλίων Σώματος Ελλήνων Προσκόπων και Ελληνικού Οδηγισμού στην Αθήνα, 

90. Πρόεδροι Οργανώσεων Παλαιών Πολεμιστών, Αξιωματικών, Υπαξιωματικών και Οπλιτών, στην Αθήνα, 

91. Εκπρόσωποι Σώματος Αδελφών Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, στην Αθήνα». 

2. Κατά τα λοιπά ισχύει η υπ’ αρ. 76632/20.10.2021 απόφαση. 

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 4 Φεβρουαρίου 2022 

Ο Υπουργός 

ΜΑΥΡΟΥΔΗΣ ΒΟΡΙΔΗΣ

Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024

Καταπέλτης ο Κακλαμάνη κατά του πρωθυπουργού: - "Το 40% του υπουργικού συμβουλίου δεν είναι νεοδημοκράτες." - <<Οι εξωκοινοβουλευτικοί είναι οι “αστέρες” και οι εκλεγμένοι “σκάρτοι”


 

Φωτιές ανάβει πάλι στην κυβέρνηση ο Νικήτας Κακλαμάνης, που δεν συνηθίζει να κρατά το στόμα του κλειστό αλλά λέει τα πράγματα με το όνομά τους για τα λάθη και τις παραλείψεις της κυβέρνησης. Χθες ο βουλευτής της Ν.Δ. και πρώην αντιπρόεδρος της Βουλής ζήτησε τολμηρό ανασχηματισμό μετά την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, γιατί, όπως είπε, ο προηγούμενος ήταν «για γέλια και για κλάματα».

«Μετά την εκλογή του/της Προέδρου της Δημοκρατίας εκτιμώ ότι πρέπει να γίνει μια πραγματικά τολμηρή και προς τη σωστή κατεύθυνση αναδιάταξη των κυβερνητικών δυνάμεων για να οδεύσουμε πλέον προς τη νέα εκλογική αναμέτρηση» είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη και επισήμανε με αιχμείναι οιχηρό τρόπο: «Ο ανασχηματισμός αυτή τη φορά θέλω να πιστεύω ότι δεν θα έχει καμία σχέση με τον τελευταίο, ο οποίος ήταν για γέλια και για κλάματα. Θα πρέπει να είναι ένας τέτοιος ανασχηματισμός που να συμβολίζει κάτι στη λαϊκή βάση της παράταξης, ότι δηλαδή βάλαμε μυαλό μαζί με τις πολιτικές, μία εκ των οποίων είναι το νέο φορολογικό νομοσχέδιο».

Ο κ. Κακλαμάνης που παλιότερα έχει μιλήσει ουσιαστικά για «πασοκοποίηση» της Ν.Δ. και της κυβέρνηση λόγω των πολλών «πασοκογενών» στελεχών που έχει αξιοποιήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης», ερωτηθείς αν πιστεύει ότι ο ανασχηματισμός πρέπει να είναι «καθαρά νεοδημοκρατικός», απάντησε: «Δεν έχουμε άλλο περιθώριο, δηλαδή ποιους άλλους να βάλουμε μέσα, το 40% του υπουργικού συμβουλίου δεν είναι νεοδημοκράτες. Εγώ, όπως θυμάστε, στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας είπα ότι αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν σε όλους τους ανασχηματισμούς να μένουν αμετακίνητοι όλοι οι εξωκοινοβουλευτικοί υπουργοί, υφυπουργοί και αναπληρωτές και να ανασχηματίζονται μόνο οι κοινοβουλευτικοί.

Δηλαδή όλοι οι “αστέρες” ήταν οι εξωκοινοβουλευτικοί και όλοι οι “σκάρτοι” ήταν οι άλλοι, που τρέχουμε και μαζεύουμε τους σταυρούς για το κόμμα και για τους εαυτούς μας και γίνονται υπουργοί μετά οι άλλοι που δεν έχουν ιδρώσει καθόλου; Πιστεύω ότι πρέπει να είναι ένας τολμηρός ανασχηματισμός. Εκτιμώ ότι ο πρωθυπουργός έχει πάρει τα μηνύματα».



πηγή:https://www.dimokratia.gr/politiki/584962/o-anaschimatismos-itan-gia-klamata/

Κυβέρνηση για την Οικονομία: - Δικαιωθήκαμε - Ο ΟΟΣΑ λέει ότι Έχουμε Ευημερία… Επιπέδου Μεξικού και Κολομβίας!!


 

Ο ΟΟΣΑ αποκαλύπτει πως η χώρα μας έχει μία από τις χειρότερες επιδόσεις σε μισθολογικά θέματα. «Καμπανάκι» και για ανισότητες

Δεν έχει τέλος η κατρακύλα της Ελλάδας στους διεθνείς δείκτες, παρά τους κυβερνητικούς πανηγυρισμούς περί ανάπτυξης και ευημερίας των πολιτών. Μετά τα απανωτά «χαστούκια» της Eurostat για το διαθέσιμο εισόδημα της Ελλάδας, που συγκρίνεται μόνο με τη γειτονική Βουλγαρία, έρχεται η νέα έρευνα του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που αποκαλύπτει πως η χώρα μας έχει μία από τις χειρότερες επιδόσεις σε μισθολογικά θέματα ανάμεσα στα μέλη του οργανισμού και τον τρίτο χαμηλότερο μισθό ανάμεσα σε 35, μετά το Μεξικό και την Κολομβία και πολύ κοντά στη Σλοβακία και την Ουγγαρία.

Ο διεθνής οργανισμός -με τον οποίο συνεργάζεται επίσημα η κυβέρνηση και συνεπώς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα στοιχεία- τοποθετεί τους ελληνικούς μισθούς στα επίπεδα χωρών της Λατινικής Αμερικής, στις οποίες βασιλεύουν η διαφθορά και η φτώχεια. Η χώρα μας έχει επίσης μακράν το υψηλότερο ποσοστό πολιτών που δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα, πίσω από το Μεξικό, τη Σλοβακία και την Τουρκία. Πάνω από το 65% των πολιτών βιώνουν οικονομικές δυσχέρειες, ποσοστό μεγαλύτερο από το 2010, αλλά ελαφρώς βελτιωμένο σε σύγκριση με το 2019. Οι Ελληνες όμως καταγράφουν ένα από τα χαμηλότερα στον ΟΟΣΑ ποσοστά ικανοποίησης από τη ζωή τους. Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με την έρευνα, το 2023 η Ελλάδα παρέμεινε στην 4η από το τέλος στον δείκτη ικανοποίησης μεταξύ 35 χωρών του ΟΟΣΑ.

Αρνητικές όμως ήταν οι επιδόσεις της Ελλάδας σε σύγκριση με το 2010 στους δείκτες του οικονομικού κεφαλαίου, με το δημόσιο χρέος να αυξάνεται από το 94% στο 134% του ΑΕΠ, ενώ ο σχηματισμός παγίου κεφαλαίου, δηλαδή οι επενδύσεις, μειώθηκαν σημαντικά από 97.000 δολάρια κατά κεφαλήν, σε όρους Ισοδυναμίας Αγοραστικής Δύναμης (PPP) στις 78.000 δολάρια. Ο μόνος δείκτης οικονομικού κεφαλαίου που βελτιώθηκε αφορά το χρέος των νοικοκυριών, που μειώθηκε στο 86% του καθαρού διαθέσιμου εισοδήματος – όταν το 2010 υπερέβαινε το διαθέσιμο εισόδημα (107%).

Στην τελευταία ταχύτητα των χωρών του ΟΟΣΑ κατατάσσεται η Ελλάδα στο κοινωνικό κεφάλαιο. Η χώρα μας έχει σταθερά απογοητευτικές επιδόσεις στην ισότητα εκπροσώπησης των δύο φύλων στην πολιτική, καθώς μόλις το 21% των νομοθετών και των αιρετών είναι γυναίκες, ένα ποσοστό το οποίο υπήρχε και το 2010. Σε χαμηλά ποσοστά είναι η εμπιστοσύνη στις κυβερνήσεις, με τους 7 στους 10 να δηλώνουν πως δεν την εμπιστεύονται – ποσοστό σχεδόν ίδιο με τη χρονιά που εισήλθε η χώρα μας στο ΔΝΤ και στα καταστροφικά Μνημόνια, οι επιπτώσεις των οποίων είναι εμφανείς έως σήμερα.



ΠΗΓΉ:https://www.dimokratia.gr/oikonomia/584974/eyimeria-epipedoy-mexikoy-kai-kolomvias/

Συντετριμέννος ο πρωθυπουργός απότισε φόρο τιμής στον Γιάννη Μπουτάρη: - Τον αποχαιρετούμε, ΟΧΙ με δάκρυα αλλά με χαμόγελα

 

Αποχαιρετούμε σήμερα τον Γιάννη Μπουτάρη, έναν ζεστό άνθρωπο, έναν σπουδαίο οραματιστή, έναν μεγάλο αιρετικό της εποχής μας. Όχι με δάκρυα αλλά με χαμόγελα, όπως είμαι σίγουρος ότι θα το ήθελε κι εκείνος.

Τιμούμε έτσι τη μακρά διαδρομή του, που δεν είναι τίποτα άλλο από μία απόδειξη της διαρκούς αναζήτησης, της δύναμης που κρύβει η θέληση και του αποτελέσματος που φέρνει η αφοσίωση.

Του απευθύνω το «ύστατο χαίρε» ως φίλος, τολμώ να πω και ως θαυμαστής. Γιατί αν και συχνά βρεθήκαμε απέναντι, μείναμε πάντα στην ίδια όχθη του διαλόγου. Μέτρο της δημοκρατίας και του πολιτισμού, άλλωστε, δεν είναι ο τρόπος που αντιμετωπίζουμε αυτούς που συμφωνούν μαζί μας, αλλά η στάση μας απέναντι σε όσους μπορούν να διαφωνούν μαζί μας και ενίοτε να μας προκαλούν, με την καλή έννοια. Και ο κυρ-Γιάννης ήξερε να προκαλεί καλύτερα από τον καθένα.

Γεννημένος εδώ, στη Θεσσαλονίκη το 1942, μεγάλωσε σε μια περίοδο που η πατρίδα πάλευε να επουλώσει τις πληγές του εμφυλίου. Γι’ αυτό και η φωνή του έβγαινε μέσα από την ίδια του τη ζωή όταν μιλούσε για συμφιλίωση. Το ίδιο και όταν αποφάσιζε να αποκαταστήσει την ιστορική μνήμη, δίνοντας στην εβραϊκή κοινότητα της πόλης τη θέση που της αξίζει. Όπως και όταν θέλησε να δώσει τη δική του πνοή στα κοινά, ως Δήμαρχος.

Όλοι ξέρουμε τη διαδρομή του. Σκέφτομαι, όμως, τώρα, αυτό που αισθανόμουν, αυτό που ένιωθα κάθε φορά που τον συναντούσα, ότι δηλαδή ο Γιάννης Μπουτάρης με τον τρόπο του ενσωμάτωνε την παράδοση στη σύγχρονη εξέλιξη, όχι μόνο ως επιχειρηματίας αλλά και ως άνθρωπος. Υπήρξε ταυτόχρονα Βλάχος, όπως έλεγε, αλλά και κοσμοπολίτης. Υπήρξε Σαλονικιός, αλλά ταυτόχρονα Ευρωπαίος. Υπήρξε ένας οικολόγος μπροστά από την εποχή του, μέσα όμως στην πολύβουη πόλη. Υπήρξε ένας αιώνιος έφηβος με σκουλαρίκι.

Και αυτές οι πολλές ταυτότητες στο ίδιο πρόσωπο, νομίζω δίνουν την ιδανική απάντηση σε όσους αναρωτιούνται στις μέρες μας για τις δήθεν απειλές της πολυπολιτισμικότητας, για τις παλιές αξίες που τάχα χάνονται ή για τον πατριωτισμό που κάποιοι τον περιορίζουν στο μίσος προς τους άλλους αντί να τον ανοίγουν στην αγάπη για την Ελλάδα.

Το Γιαννακοχώρι, λοιπόν, έγινε η πρωτεύουσα της αληθινής σύνθεσης. Και σε ευχαριστώ, Στέλιο, που μου έδωσες την ευκαιρία να επισκεφτώ το Γιαννακοχώρι, αυτόν τον τόπο που τόσο αγάπησε, μαζί με τον Γιάννη Μπουτάρη πριν από λίγους μήνες.

Και αυτός είναι και ο λόγος που τον αποκαλώ «ευπατρίδη της καθημερινότητας», έχοντας στο μυαλό μου όλες εκείνες τις αρχές που ο Γιάννης τις μετουσίωνε σε συμπεριφορές της εποχής μας. Έτσι, άλλωστε, μπόρεσε να συνομιλήσει όσο λίγοι με τους νέους. Πολύ περισσότερο, όταν αυτές είχαν τη βαθιά σφραγίδα και της δικής του νικηφόρας αναμέτρησης με τους προσωπικούς του δαίμονες, ένα μέτωπο και μια πτυχή του βίου του που αξίζουν τον παντοτινό σεβασμό όλων.

«Η υπερβολή είναι ύβρις», έλεγε και ξανάλεγε, «και ο μόνος δρόμος για τη λύτρωση περνάει μέσα από την ταπείνωση». Η μεγάλη του κατάκτηση είναι ότι αυτά τα λόγια δεν ακούστηκαν ποτέ ως μια στερνή συμβουλή, αλλά ήταν μια μεταφορά εμπειρίας, με το βάρος και την εμβέλεια μιας εξομολόγησης για την τρωτότητα ως πηγή δύναμης.

Γνωρίζω καλά ότι απεχθανόταν τον όρο «πρότυπο», επιμένοντας ότι δεν ήθελε κανείς να του μοιάσει. Και όμως, αποτέλεσε πρότυπο, όχι μόνο για όσα πέτυχε στο επιχειρείν και στην πολιτική αλλά κυρίως γιατί ενσάρκωνε την Θεσσαλονίκη, την Ελλάδα της τόλμης και της αυτοπεποίθησης, προσφέροντας στην κοινωνία ένα άρωμα έντονο και ξεχωριστό και μία γεύση ακόμα πιο δυνατή από τα κρασιά του.

Καλό ταξίδι, φίλε Γιάννη. Όλοι σε αποχαιρετούμε με σεβασμό και ευγνωμοσύνη.

Πρωθυπουργός: - Είχαμε μία θερμή συζήτηση με τον Πρόεδρο Trump


 

Από την τοποθέτηση του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη στη  συζήτηση, στο πλαίσιο εκδήλωσης της εταιρείας Grant Thornton, με τίτλο «Future Unfold - The Annual Technology Forum»:

  • Είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω με τον Πρόεδρο Trump. Είχαμε μία θερμή συζήτηση, τον συνεχάρην για την εκλογική του επιτυχία και του υπενθύμισα το πολύ καλό επίπεδο των ελληνοαμερικανικών σχέσεων, το οποίο είχε ήδη διαμορφωθεί από την πρώτη του θητεία. Είμαι πια από τους παλαιότερους ηγέτες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και από τους λίγους που έχουν θεσμική μνήμη συζητήσεων με τον Πρόεδρο Trump. Τον κάλεσα να έρθει και στην Ελλάδα το συντομότερο δυνατό, στα πλαίσια κάποιας περιοδείας που σίγουρα θα κάνει στην ευρύτερη περιοχή.
  • Η Ευρώπη, ανεξαρτήτως του τι έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες, πρέπει να ξυπνήσει από αυτόν τον λήθαργο γεωπολιτικής αφέλειας στον οποίο δυστυχώς έχει εισέλθει εδώ και πολλά χρόνια. Διότι όταν ο Πρόεδρος Trump το 2018 είπε στους συμμάχους του στο ΝΑΤΟ, με τρόπο ίσως θα έλεγα πολύ άμεσο, πολύ «ωμό», ότι δεν γίνεται μονίμως οι Ηνωμένες Πολιτείες να εγγυώνται την ασφάλεια όλων των ευρωπαϊκών χωρών και η Ευρώπη να μην φτάνει στις αμυντικές δαπάνες που είναι καθορισμένες από το ΝΑΤΟ, δηλαδή στο 2%, είχε επί της ουσίας δίκιο. Η Ελλάδα, βέβαια, ήταν μια χώρα που πάντα βρισκόταν στο 2% και τώρα είναι στο 3% των αμερικανικών δαπανών,…
  • Την τελευταία πενταετία, εν μέσω πολύ δύσκολων γεωπολιτικών εξελίξεων, η Ευρώπη έκανε σημαντικά βήματα προς τα εμπρός: από τη συνεργασία που καταφέραμε να πετύχουμε για τον κοινό ευρωπαϊκό εμβολιασμό, τη στήριξη της Ουκρανίας, αλλά το σημαντικότερο απ’ όλα, την ίδρυση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, η οποία ουσιαστικά έγινε με κοινό ευρωπαϊκό δανεισμό.

 

Ε.Α.Α.Σ: - ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ: - Ο ΥΕΘΑ Υφαρπάζει το ΝΙΜΤΣ! - Η αδιαφάνεια γεννά την υποψία!!! - Η φωνή των αποστράτων αποκλείστηκε για μια ακόμα φορά!



 

Η Ένωση Αποστράτων Αξκων Στρατού (ΕΑΑΣ) έβγαλε την 30 Οκτ. ανακοίνωση σχετικά με την αιφνιδιαστική ενέργεια του ΥΠΕΘΑ για διεύρυνση της σύνθεσης του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΙΜΤΣ, δίνοντας τη δυνατότητα στον εκάστοτε Υπουργό Εθνικής Άμυνας να διορίζει τους «δικούς» του στο ΔΣ του Νοσηλευτικού Ιδρύματος.

 Το άρθρο 37 του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Υγείας με τίτλο «Αναμόρφωση του θεσμού του προσωπικού Ιατρού-σύσταση Πανεπιστημιακών κέντρων Υγείας και άλλες διατάξεις», αφορά το Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ΝΙΜΤΣ, στο οποίο το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ασκεί εποπτεία, δια μέσου του ΓΕΣ. Στο αναφερόμενο άρθρο προβλέπονται αλλαγές στη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου του ΝΙΜΤΣ, όσο και στην Διοικητική του δομή, δηλαδή στη θέση του Γενικού Δντη του Νοσοκομείου, δεν θα είναι πλέον, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στρατιωτικός εν ενεργεία ή αποστρατεία, αλλά θεσπίζεται η δυνατότητα να είναι και πολίτης.

Το Σχέδιο Νόμου κατατέθηκε την Παρασκευή 25 Οκτ 2024 στη Βουλή, χωρίς να έχει περάσει από διαβούλευση. Πέρασε από την Διαρκή Επιτροπή και θα συζητηθεί στην Ολομέλεια σήμερα Τρίτη 12 Νοεμβρίου 2024.

 

Τι προβλέπει το Άρθρο 37 του νομοσχεδίου:

 

Σύνθεση διοικητικού συμβουλίου Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) Καθορισμός διοίκησης Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.

1.          Η παρ. Ι του άρθρου 4 του α.ν. 1137/1946 (Α’113), περί του διοικητικού συμβουλίου του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), αντικαθίσταται ως εξής:

 

      «Ι. Το διοικητικό Συμβούλιο αποτελείται από:

 

α) τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Μετοχικού Ταμείου Στρατού, ως Πρόεδρο,

β) έναν Ανώτατο Αξιωματικό του Στρατού Ξηράς του Γενικού Επιτελείου Στρατού,

γ) ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού,

δ) ένα μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας,

ε) έναν εν αποστρατεία αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας, υπό την προϋπόθεση ότι είναι δικαιούχος υγειονομικής περίθαλψης στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,

στ) έναν εν ενεργεία ανώτατο ή ανώτερο αξιωματικό του υγειονομικού σώματος του Στρατού Ξηράς,

ζ) έναν εν ενεργεία ανώτερο αξιωματικό του Κοινού Νομικού Σώματος των Ενόπλων Δυνάμεων,

η) έναν εν ενεργεία ανώτατο ή ανώτερο αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας υπό την προϋπόθεση ότι είναι δικαιούχος υγειονομικής περίθαλψης στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,

θ) τον Διοικητή του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,

ι) έναν εκπρόσωπο του ιατρικού προσωπικού του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,

ια) έναν εκπρόσωπο του λοιπού, πλην ιατρικού, προσωπικού του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.,

ιβ) δύο (2) πρόσωπα που διαθέτουν αποδεδειγμένη εμπειρία στη διοίκηση ή την οικονομική διαχείριση οργανισμών ή επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των Ενόπλων Δυνάμεων, ως μέλη με δικαίωμα ψήφου. Τα μέλη των παρ. β) και στ) ορίζονται από τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Στρατού ενώ της παρ. ιβ) ορίζονται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.

 

Στην παρ.Ι του άρθρου 5 του α.ν. 1137/1946, περί διοίκησης του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:

α) το πρώτο εδάφιο αντικαθίσταται,

β) το δεύτερο εδάφιο καταργείται,

γ) το υφιστάμενο τρίτο εδάφιο μεταφέρεται στη δημοτική,

δ) προστίθεται νέο, τελευταίο, εδάφιο και η παρ. Ι διαμορφώνεται ως εξής:

1.          Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας , που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου, διορίζεται Διοικητής του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.), για θητεία έως τριών (3) ετών, ανώτατος αξιωματικός εν ενεργεία ή εν αποστρατεία , ο οποίος δύναται να ανακληθεί στην ενέργεια , οποιουδήποτε Όπλου ή Σώματος του Στρατού Ξηράς, ή πρόσωπο το οποίο διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία , τουλάχιστον τριών (3) ετών στη διοίκηση ή την οικονομική διαχείριση δημόσιων νοσοκομείων.

2.          Ο Διοικητής επικουρείται σε επιστημονικά και διοικητικά ζητήματα από τον Υποδιοικητή και σε οικονομικά ζητήματα από τον Επόπτη Οικονομικών Υπηρεσιών και δύναται να μεταβιβάζει σε αυτούς την εξουσία προς υπογραφή πράξεων της αρμοδιότητάς του, με απόφασή του.

3.          Σε περίπτωση που ο Διοικητής του Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. δεν είναι εν ενεργεία ή εν αποστρατεία αξιωματικός, οι τακτικές μικτές μηνιαίες αποδοχές και αποζημιώσεις του καθορίζονται σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 22 του ν.4354/2015 (Α’ 176).»

4.          Όπου στην κείμενη νομοθεσία σχετικά με το Ν.Ι.Μ.Τ.Σ., αναφέρονται οι όροι «Γενικός Διευθυντής» ή «Διευθυντής», αντικαθίστανται από τον όρο «Διοικητής», ενώ οι όροι «Υποδιευθυντής» ή «Αναπληρωτής Διευθυντής» από τον όρο «Υποδιοικητής».

 

Παρατηρήσεις:

 

-              Σύμφωνα με τον νόμο 2292/1995 άρθρο 25 (Οργάνωση και Λειτουργία Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και Έλεγχος των Ε.Δ. και άλλες διατάξεις), ο κ.Υπουργός Εθνικής Άμυνας ασκεί εποπτεία στο ΝΙΜΤΣ δια του ΓΕΣ και όχι Διοίκηση.

-              Ομοίως και με τον Αναγκαστικό νόμο 1137/1946, Κύρωση και Κωδικοποίηση των διατάξεων που αφορούν το Νοσηλευτικό Ίδρυμα ΜΤΣ) άρθρο 1, παραγρ.2, καθορίζεται ότι το Νοσοκομείο αποτελεί ΝΠΔΔ, το οποίο τελεί υπό την εποπτεία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο.

-              Είναι δυνατόν το Υπουργείο Υγείας , χωρίς να έχει σχέση εποπτείας με το ΝΙΜΤΣ, να νομοθετεί για το ΝΙΜΤΣ χωρίς να υπάρχει απόφαση του ΔΣ του Νοσοκομείου ως ΝΠΔΔ, υποκαθιστώντας τις αρμοδιότητες του ΥΠΕΘΑ;

-              Να καταργεί στη συνέχεια την ΚΥΑ Υπουργείων, Προεδρίας της Δημοκρατίας και Εθνικής Άμυνας (Φ.959.1/156/665895/12-10-1990, ΦΕΚ Β’ 722), η οποία έχει παρθεί με την υπ’αριθμ. 649/27-07-1990 απόφαση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, για την καλύτερη λειτουργία του ΔΣ.

-              Είναι δεδομένο ότι οι τροποποιήσεις που περιλαμβάνονται στο άρθρο 37 του νομοσχεδίου και συγκεκριμένα στα άρθρα 4 (σύνθεση ΔΣ) και 5 (διοίκηση ΝΙΜΤΣ) του αναγκαστικού νόμου 1137/1946, που επηρεάζουν τη λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου, θα έπρεπε να έχουν τεθεί σε γνώση του, να έχουν εξετασθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Νοσοκομείου και σε περίπτωση έγκρισης από το ΔΣ/ΝΙΜΤΣ να έχουν αποσταλεί  δια μέσω του ΓΕΣ στο ΥΠΕΘΑ, για νομοθετική παρέμβαση.

-              Ομοίως και η κατάργηση από την έναρξη ισχύος του άρθρου 37 της ΚΥΑ των Υπουργείων Προεδρίας και Εθνικής Άμυνας (Φ.959.1/156/665895/12-10-1990) περί της διεύρυνσης του ΔΣ του Νοσοκομείου, θα έπρεπε να έχει τεθεί στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ και να έχει παρθεί σχετική απόφαση!!

Είναι αδιανόητο να αποφασίζουν άλλοι για εμάς, χωρίς εμάς!

Είναι γνωστό ότι μεταξύ των πόρων του Ιδρύματος είναι και η υποχρεωτική μηνιαία εισφορά των Μετόχων και Μερισματούχων του ΜΤΣ.

Η εισφορά αυτή υπολογίζεται σε ποσοστό επί των συνολικών μηνιαίων αποδοχών του μισθού τους, για τα ε.ε. στελέχη και επί των συντάξεων των αποστράτων και ορφανικών οικογενειών.

Είναι επίσης γνωστό ότι και οι Στρατιωτικοί υπόκεινται στην μηνιαία κράτηση ύψους 6% υπέρ Υγειονομικής περίθαλψης (άρθρο 1 ν. 4334/2015-ΦΕΚ 80 Α’ ).

Η Ένωση Αποστράτων Αξκων Στρατού, μόλις έμαθε για την ύπαρξη του συγκεκριμένου άρθρου στο Σχέδιο Νόμου, ζήτησε να παραστεί στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων κατά την συζήτηση στη Βουλή, αφού με μεθόδευση δεν πέρασε το άρθρο 37 από δημόσια διαβούλευση, πλην όμως δεν κατέστη αυτό δυνατόν!


Η αδιαφάνεια γεννά την υποψία!!!

Η φωνή των αποστράτων αποκλείστηκε  για μια ακόμα φορά!

Ένας σημαντικός κοινωνικός εταίρος, σε ότι αφορά το Νοσηλευτικό Ίδρυμα ΜΤΣ , αγνοήθηκε επιδεικτικά.

Σε ότι αφορά την κατάργηση των όρων «Δντης» και «Γενικός Δντης» και την αντικατάστασή τους από τον όρο «Διοικητής στην ισχύουσα νομοθεσία του Νοσηλευτικού Ιδρύματος, εάν είναι πολίτης ΔΕΝ είναι δυνατόν να διαθέτει αποδεδειγμένη εμπειρία, τουλάχιστον τριών (3) ετών στη διοίκηση ή στην οικονομική διαχείριση Δημόσιων Νοσοκομείων.

Πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι τα καθήκοντα που εκτελεί ο Γενικός Δντης περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 7 του Βασιλικού Διατάγματος 1947 (Γενικός Κανονισμός Λειτουργία ΝΙΜΤΣ) και τα περισσότερα είναι Ιατρικής φύσεως. Αυτή ήταν και εξακολουθεί να είναι η δέσμευση, για την οποία όλοι οι διατελέσαντες Γενικοί Δντες ήταν και είναι μέχρι σήμερα Ανώτατοι Αξκοι ε.α. απόφοιτοι Ιατρικής!

Τα γεγονότα έχουν σκηνοθετηθεί, από τους αρμόδιους και υπεύθυνους και οδηγούνται βήμα-βήμα, έτσι ώστε σε λίγες ημέρες το ΝΙΜΤΣ να έχει  ΠΟΛΙΤΗ  Διοικητή, για πρώτη φορά στα 78 χρόνια λειτουργίας του!!!

Ποιοι είναι άραγε οι λόγοι που επιβάλλουν, εν αγνοία του Διοικητικού Συμβουλίου του Νοσοκομείου, το μεθοδευμένο πέρασμα της Διοίκησής του, από του Στρατιωτικούς Ιατρούς σε Πολιτικό Πρόσωπο;

Επίσης είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η αποζημίωση που προβλέπεται από το άρθρο 37, όταν ο «Διοικητής» του ΝΙΜΤΣ είναι ε.ε. ή ε.α αξκος, αλλά πολίτης, είναι σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 22 του ν.4354/2015 (αντιμισθία περιφερειαρχών, προέδρων περιφερειακών Συμβουλίων Ο.Τ.Α. κλπ) και φυσικά είναι αρκετά μεγαλύτερη από την αποζημίωση που θα δίνονταν εάν ο Γεν. Δντης και Διοικητής ήταν Αξκος ε.ε. ή ε.α. και φυσικά θα επιβαρύνει τον ήδη προβληματικό Προϋπολογισμό του Νοσηλευτικού Ιδρύματος.

Είναι προφανές ότι οι αλλαγές έχουν ως μεσοπρόθεσμο στόχο , την απομάκρυνση του Νοσοκομείου από το ΜΤΣ, με την υποβάθμιση της Στρατιωτικής παρουσίας στο ΝΙΜΤΣ και την πλήρη ένταξή του στο ΕΣΥ!

    Υπτγος ε.α  Ιωάννης Δεβούρος

             Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ

          Μέλος ΔΣ/ΜΤΣ-ΝΙΜΤΣ

Συνέβη σαν Σήμερα το 333 π.χ. - Η Μάχη της Ισσού - Ο δεύτερος θρίαμβος του Μεγάλου Αλεξάνδρου επί των Περσών



Ο δεύτερος θρίαμβος του Μεγάλου Αλεξάνδρου επί των Περσών μετά τον Γρανικό. Αυτή τη φορά, αντίπαλός του ήταν ο ίδιος ο βασιλιάς τους, Δαρείος Γ'.

Μετά τη Μάχη του Γρανικού και τη λύση του Γόρδιου Δεσμού, ο Μέγας Αλέξανδρος ολοκλήρωσε την κατάκτηση της Μικράς Ασίας και στράφηκε προς τη Συρία. Ο Δαρείος ανησύχησε και συγκρότησε -σύμφωνα με τον αρχαίο ιστορικό Αρριανό- ένα πανίσχυρο στρατό, αποτελούμενο από 600.000 πεζούς (ανάμεσά τους και 30.000 έλληνες μισθοφόροι), και 100.000 ιππείς. Οι αριθμοί φαντάζουν υπερβολικοί για τους σύγχρονους ιστορικούς, που υποστηρίζουν ότι η δύναμη των Περσών δεν πρέπει να ξεπερνούσε τις 100.000 άνδρες. Επικεφαλής τους τέθηκε ο ίδιος ο Δαρείος, παρά τις περί του αντιθέτου εισηγήσεις των ελλήνων συμβούλων του.

Η αποφασιστική αναμέτρηση δόθηκε στις 12 Νοεμβρίου 333 π.Χ. στη στενή πεδιάδα, που ορίζεται από τον κόλπο της Ισσού και το όρος Ακμανός, κοντά στην πόλη Ισσό της Κιλικίας (σημερινό Ισκεντερούν της Νοτιοανατολικής Τουρκίας). Ο Αλέξανδρος με το ένα τρίτο των δυνάμεων του Δαρείου εφάρμοσε την προσφιλή του τακτική της λοξής φάλαγγας, όπως και στη Μάχη του Γρανικού. Παρέταξε τις δυνάμεις του στην αντίπερα όχθη του ποταμού Πινάρου, έτσι ώστε να καλύπτουν όλο το πλάτος της εχθρικής παράταξης. Ο Δαρείος επανέλαβε το λάθος του Γρανικού. Παρέταξε τον πολυπληθή στρατό του σε στενό χώρο κι έτσι δεν είχε περιθώριο ελιγμών.

Ο Αλέξανδρος διάβηκε πρώτος τον ποταμό και κατόρθωσε να αποκόψει την αριστερή πτέρυγα του εχθρού. Αυτή υποχώρησε και άφησε ακάλυπτο το κέντρο, όπου η Μακεδονική φάλαγγα είχε διαρραγεί από τους Έλληνες μισθοφόρους, οι οποίοι τώρα πλήττονταν και από τα πλάγια. Ο Δαρείος πανικοβάλλεται και τρέπεται σε άτακτο φυγή, συμπαρασύροντας και τον στρατό του. Στο πεδίο της μάχης ο πέρσης μονάρχης αφήνει μητέρα και σύζυγο, οι οποίες αιχμαλωτίζονται, καθώς και πολλά λάφυρα. Μεγάλες ήταν οι απώλειες και για τους δύο αντιπάλους. Οι Πέρσες έχασαν 30.000 άνδρες και οι Μακεδόνες 7.000.

Η νίκη του Αλεξάνδρου στην Ισσό εδραιώνει τη φήμη του ως μέγα στρατηλάτη και καταρρακώνει το ηθικό των Περσών. Στη συνέχεια θα καταλάβει τη Φοινίκη, την Παλαιστίνη και την Αίγυπτο και έχοντας εξασφαλίσει τα νώτα του και τον έλεγχο όλης της Ανατολικής Μεσογείου θα στραφεί προς το εσωτερικό της Ασίας, όπου θα αναμετρηθεί εκ νέου με τον Δαρείο στη Μάχη των Γαυγαμήλων (331 π.Χ.).


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/340?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-11-12

© SanSimera.gr