Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

Ε.Α.Α.Σ: - Ενδυματολογικός Κώδικας Μελών και Επισκεπτών ΛΑΕΔ


 

Υπουργός εργασίας: - Πριν τις αυξήσεις των συντάξεων θα διορθωθεί και η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων(ΕΑΣ}


 

Η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Συνοχής, Νίκη Κεραμέως μίλησε στην «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τα επιδόματα και τους μισθούς.

Αρχικά η κ. Κεραμέως μίλησε για το επίδομα ανεργίας.

"Το επίδομα ανεργίας διακατέχεται από μια φιλοσοφία 70 ετών στην χώρα μας. Με κάποιες αλλαγές αλλά η φιλοσοφία παραμένει ίδια. Είναι ένα επίδομα που δεν λαμβάνει υπόψη την ασφαλιστική προϊστορία του προσώπου, πόσα χρόνια δουλεύει κάποιος, πόσες εισφορές έχει πληρώσει κάποιος. Ο σχεδιασμός μας είναι με ένα νέο πιλοτικό πρόγραμμα επιδόματος ανεργίας, να αλλάξει σε δύο κατευθύνσεις: Η πρώτη έχει να κάνει με το να γίνει πιο δίκαιο και να λαμβάνει υπόψη την ασφαλιστική προϊστορία του προσώπου. Η δεύτερη αλλαγή είναι να γίνει το επίδομα εμπροσθοβαρές. Ο στόχος μας δεν είναι να συντηρούμε μια κοινωνία με επιδόματα. Στόχος μας  είναι να βοηθούμε τους πολίτες να ξανασταθούν στα πόδια τους", είπε αρχικά.

Υπάρχουν πολλά προγράμματα απασχόλησης τα οποία εκπονεί η ΔΥΠΑ. Έχουμε άλλα προγράμματα για δεξιότητες, για γυναίκες, νέους κτλ. Η ανεργία πλέον μετά από 15 χρόνια είναι κάτω από το 10%. Ωστόσο δεν εφησυχάζουμε. Πάμε πλέον πιο στοχευμένα. Έχουμε εντοπίσει σε ποιους τομείς υπάρχουν προβλήματα. Διεθνώς παρατηρείται μια διαφορά στους μισθούς μεταξύ ανδρών και γυναικών. Το σημαντικό είναι ότι σιγά σιγά, με μικρά βήματα αυτή η διαφορά μειώνεται. Στην χώρα μας έχουμε 500 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Εστιάζουμε σε γυναίκες, νέους, άτομα με αναπηρία και συνταξιούχους για νέες θέσεις εργασίας, συμπλήρωσε η κ. Κεραμέως.

Για τις επιδοτήσεις σε επιχειρηματίες ώστε να προσλάβουν άτομα:

Είναι πολλές οι πρωτοβουλίες. Υπάρχουν πολλά προγράμματα επιδοτούμενης απασχόλησης. Υπάρχουν προγράμματα απασχόλησης ανά περιοχή. από το 2019 οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν μειωθεί κατά 4,5%. Ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ εξήγγειλε άλλη μια μονάδα μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Είναι άλλο ένα μέτρο για να τονώσει την απασχόληση», υπογράμμισε.

Για την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων:

Τα τελευταία χρόνια δίνουμε αυξήσεις στις συντάξεις. Υπάρχει ένα ζήτημα, όταν δίνουμε αυξήσεις στις συντάξεις, αν περνάει κάνεις κλιμάκιο, να μπαίνει η εισφορά αλληλεγγύης. Από τα 1.400 ευρώ και πάνω μπαίνει η εισφορά αλληλεγγύης. Αυτό δεν είναι σωστό και πρέπει να διορθωθεί. Πριν  τις αυξήσεις θα διορθωθεί. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινωθήκαν θα έχουμε μια αύξηση στις συντάξεις για πάνω από 2 εκ. συνταξιούχους και εκτιμάται ότι θα είναι της τάξεως του 2,2 – 2,5%, τόνισε η υπουργός Εργασίας.




πηγή:https://www.megatv.com/2024/09/19/i-niki-kerameos-stin-koinonia-ora-mega-ti-eipe-gia-epidomata-misthous-syntakseis-eidiki-eisfora-allileggyis/

Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2024

Άρχισαν τα όργανα : - 11 Βουλευτές της ΝΔ κατέθεσαν ερώτηση για την αδιαφορία της κυβέρνησης για τους πλειστηριασμούς εκατομμυρίων δανειοληπτών από τα σκληρά funds


 

Χορηγούμενη · Πληρώθηκε από Marios G. Salmas
 
Σημαντική ερώτηση καταθέσαμε 11 Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για τον κίνδυνο να πληστηριαζονται τα σπίτια των εκατομμυρίων δανειοληπτών από τα σκληρά funds και για την προστασία του δικαιώματος ιδιοκτησίας δανειοληπτών, εγγυητών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων που απειλείται από τα κενά του θεσμικού πλαισίου και την κερδοσκοπία μερικών τραπεζών και ξένων funds.

Οι μέχρι σήμερα παρεμβάσεις που ευαγγελίζονταν ότι προσφέρουν προστασία στους δανειολήπτες και εγγυητές, ιδιώτες και μικρομεσαίους επιχειρηματίες αποδείχθηκαν αναποτελεσματικές.

Οι οφειλέτες βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού της κατοικίας τους. Από τα 90 δις οι υπό διαχείριση οφειλές που βρίσκονται στις εταιρίες διαχείρισης και αντιστοιχούν σε 2.271.548 οφειλέτες μόνο τα 7,2 δις ρυθμίστηκαν εξώδικα. Επομένως καμία απολύτως ουσιαστική λύση στο σοβαρό πρόβλημα των «κόκκινων δανείων» δεν έχει δοθεί. Αντίθετα, funds και εταιρίες διαχείρισης κερδοσκοπούν αποκομίζοντας υπέρογκα κέρδη, και μάλιστα τα funds αφορολόγητα εντός της χώρας.

Το 2023, τα κέρδη των τριών μεγάλων εταιρειών διαχείρισης ανήλθαν περί τα 211 εκατ. ευρώ και είχαν απόδοση κεφαλαίου 28,5%, ανώτερη από τις ελληνικές τράπεζες, αλλά και από οποιονδήποτε άλλο κλάδο δραστηριότητας. Είναι αδήριτη ανάγκη να σχεδιαστεί ένα εργαλείο ρύθμισης οφειλών με αποκλειστικό στόχο την άμεση και ουσιαστική προστασία των δανειοληπτών και εγγυητών από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς των κατοικιών και της περιουσίας τους.
Σε σχετική δήλωση ο Καθηγητης Μαριος Σαλμας τόνισε:
« Όπως επισήμανα στον Πρωθυπουργό στην συνεδρίαση της τελευταίας κοινοβουλευτικής ομάδας είναι καιρός να δούμε τους πολλούς. Και ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των πολλών είναι τα κόκκινα δάνεια. Περιμένουμε την απάντηση του κ. Χατζηδακη»
Η κοινοβουλευτική ερώτηση που κατατέθηκε εμπεριέχει και πρόταση και έχει ως εξής:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Προς : Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών
κ. Κ. Χατζηδάκη
Θέμα : «Απροστάτευτη η περιουσία των δανειοληπτών, εγγυητών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων»
Η μεταβίβαση των δανείων εκ μέρους των πιστωτικών ιδρυμάτων έλυσε το χρόνιο πρόβλημα των μη εξυπηρετούμενων δανείων για τις τράπεζες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδας, δάνεια ύψους 86,96 δις ευρώ βρίσκονται πλέον σε funds. Ωστόσο το ίδιο δεν συνέβη με τους δανειολήπτες, οι οποίοι έχοντας απέναντί τους πλέον κερδοσκοπικές ιδιωτικές επιχειρήσεις με έδρα εκτός Ελλάδος και όχι τις εγχώριες τράπεζες βρίσκονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο του πλειστηριασμού της περιουσίας τους και κυρίως της κατοικίας τους που δείχνει να είναι η βασική προτεραιότητα των funds για την απόκτηση κερδών. Η τιτλοποίηση των απαιτήσεων αυτών διέπεται από τις διατάξεις του ν. 3869/2010.
Επί της ουσίας πρόκειται για μία σύγχρονη μορφή χρηματοδότησης για τις τράπεζες και επιτυγχάνεται με την αξιοποίηση στοιχείων του ενεργητικού τους. Στοιχεία του ενεργητικού της τράπεζας, τα οποία αξιοποιούνται στο πλαίσιο της τιτλοποίησης είναι οι απαιτήσεις της τελευταίας από τη χορήγηση των δανείων σε πελάτες της (δανειολήπτες).

Η τράπεζα, μέσω της τιτλοποίησης απαιτήσεων, αντί να αναμένει έσοδα από τη μηνιαία αποπληρωμή των δανείων, προχωρά στη διαδικασία της τιτλοποίησης απαιτήσεων, προκειμένου να αντλήσει άμεσα κεφάλαια από τις διεθνείς αγορές. Με τον τρόπο αυτό, η τράπεζα προχωρά στην πώληση των δανείων σε μία εταιρεία ειδικού σκοπού (special purpose vehicle-FUND) και στην πραγματικότητα απαλλάσσει τους ισολογισμούς της από τα δάνεια αυτά, τα περισσότερα των οποίων είναι “κόκκινα”. Η δε διαχείριση των δανείων, όπως ρύθμιση, διενέργεια πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης και εκκαθάρισης έχει ανατεθεί σε εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις.

Η διαχρονική προσπάθεια του νομοθέτη να θεσπίσει ένα πλαίσιο εξώδικης διευθέτησης των οφειλών για την αποφυγή της εκποίησης της ιδιωτικής περιουσίας δεν έφερε απτά και ουσιαστικά αποτελέσματα προς αυτή την κατεύθυνση. Όπως αναφέρεται και στο από 17-5-2024 δελτίο τύπου της Ένωσης Εταιριών Διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις οι υπό διαχείριση οφειλές ανέρχονται σε συνολικό ύψος άνω των 90 δισεκατομμυρίων ευρώ́ και αφορούν 2.271.548 οφειλέτες.

Ο εξωδικαστικός μηχανισμός ρύθμισης οφειλών δεν στάθηκε αρωγός σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις λόγω και της ακατανόητης άρνησης κυρίως των εταιριών διαχείρισης να συμμετέχουν ενεργά στην προβλεπόμενη διαδικασία και μόνο το τελευταίο χρονικό διάστημα μετά από πλείστες και επίμονες πιέσεις των αρμοδίων έδειξε κάποια μικρή ανοδική θετική πορεία. Η υποχρεωτικότητα ρύθμισης για τους ευάλωτους οφειλέτες και όσους έχουν αναπηρία άνω του 67% σαφώς ήταν ένα θετικό βήμα του νομοθέτη. Ωστόσο, τα στενά κριτήρια ευαλωτότητας καταλείπουν την πλειοψηφία των δανειοληπτών χωρίς ουσιαστική προστασία. Εκτός αυτού, οι έτερες δικαστικές διαδικασίες της πτώχευσης που μπορεί να υπαχθεί ο δανειολήπτης δεν συνεπάγονται προστασία της κύριας κατοικίας.

Μάλιστα κατά την διαδικασία ρύθμισης οφειλών μέσω εξωδικαστικού μηχανισμού, μετά την οριστική υποβολή της αίτησης, μέσω του υπολογιστικού του εργαλείου ετοιμάζεται η πρόταση και αντιπρόταση ρύθμισης των οφειλών.

Ο οφειλέτης σε αντίθεση με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, δεν έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει την πρόταση ή την αντιπρόταση ρύθμισης, εφόσον το χρηματοπιστωτικό ίδρυμα απορρίψει αυτές (πρόταση – αντιπρόταση), ώστε να δύναται να προστατευτεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.

Επιπρόσθετα, νομοθετικό πλαίσιο που προστατεύει την πρώτη κατοικία των νοικοκυριών δεν υφίσταται.

Τελευταία καταγγέλθηκε δημοσίως με στοιχεία και μια άλλη τακτική. Η τράπεζα πουλά το δάνειο στο fund σε χαμηλή τιμή σε σχέση με την ονομαστική αξία του δανείου. Το fund με την σειρά του δια μέσω του servicer απαιτεί από τον δανειολήπτη την ονομαστική αξία του δανείου συν τους τόκους και εκπλειστηριάζει το ακίνητο - κατοικία. Την κατοικία αποκτά από τον πλειστηριασμό μια εταιρία real estate με όμοια ονομασία με το fund που αγόρασε το δάνειο είναι μονοπρόσωπη ανώνυμη εταιρία με μοναδικό εταίρο την ίδια την τράπεζα που μεταβίβασε το δάνειο. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η τράπεζα εξασφαλίζει τα κέρδη των funds που δεν φορολογούνται στην Ελλάδα. Σε όλη αυτήν την διαδικασία ο δανειολήπτης βρίσκεται νομικά απροστάτευτος και χωρίς δικαίωμα να παρέμβει χάνοντας την κατοικία του.
Στο πλαίσιο, που διέπει τη σχέση δανειολήπτη και εταιρεία διαχείρισης, συναντώνται επίσης και
τα κάτωθι φαινόμενα:
Υπερβολική καθυστέρηση στην εξέταση αιτημάτων εξωδικαστικής ρύθμισης, χωρίς να υπάρχει καλόπιστη αναστολή μέτρων αναγκαστικής εκτέλεσης. Πολλές φορές η εξέταση ενός αιτήματος υπερβαίνει και τους 6 μήνες, ενώ ο δανειολήπτης βρίσκεται ενώπιον σοβαρού ενδεχομένου (η και τετελεσμένου) απώλειας κύριας κατοικίας.
Δυσμενείς όρους αποπληρωμής με υποχρέωση προκαταβολής σε εξοντωτικά επίπεδα, ακόμα και της τάξεως του 30% - 40% της οφειλής ενάντια στο άρθρο 281 ΑΚ. Ως δικαιολογία διαρκώς παρουσιάζεται η πολιτική του επενδυτή.
Έλλειψη έγκυρης και έγκαιρης ενημέρωσης στον κάθε δανειολήπτη για το υπόλοιπο της οφειλής του, ούτε καν για την αναπροσαρμογή της δόσης, ένεκα διακυμάνσεων των επιτοκίων. Ως αποτέλεσμα, πολλοί δανειολήπτες, είτε έχουν υπαχθεί στον 3869/2010 , είτε μη, ενώ πληρώνουν τη δόση τους προσηκόντως λαμβάνουν επιστολές ότι υπάρχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές. Σε σχετική περίπτωση, οι δανειολήπτες δεν ενημερώνονται ποτέ από τις εταιρείες είσπραξης για τη φύση της οφειλής, αλλά μόνο την ύπαρξης της χωρίς να τη δικαιολογούν.
Έλλειψη ουσιαστικής επικοινωνίας μεταξύ τμημάτων ρυθμίσεων και νομικών τμημάτων.
Ενώ πολλοί δανειολήπτες έχουν δικαιωθεί δικαστικά με ανακοπές κατά διαταγών πληρωμής και κατασχέσεων, οι εκπρόσωποι των εταιρειών διαχείρισης για τις ρυθμίσεις το αγνοούν και επιμένουν στο ενδεχόμενο της εκτέλεσης κατά της περιουσίας του δανειολήπτη.
Καθυστέρηση στην απάντηση και μη συμμετοχή των εταιρειών διαχείρισης στο νέο μηχανισμό της πλατφόρμας εξωδικαστικού μηχανισμού ν.4738/2020, παρά μόνο αν είναι ευάλωτοι δανειολήπτες.
Λαμβάνοντας υπόψιν, ότι όλη αυτή η κατάσταση υπονομεύει επικίνδυνα την κοινωνική ειρήνη και συνοχή, κ. Υπουργέ ερωτάστε:
1. Από τις ρυθμίσεις που επιτεύχθηκαν μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού πόσες αφορούν τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα και πόσες εξ αυτών αφορούν οφειλέτες ευάλωτους και άτομα με αναπηρία;
2. Θα νομοθετηθεί το δικαίωμα του οφειλέτη να λαμβάνει γνώση της πρότασης και αντιπρότασης ρύθμισης των οφειλών του που σχεδιάζει το υπολογιστικό εργαλείο του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών;
3. Θα καταστήσετε υποχρεωτική την συμμετοχή τραπεζών και servicers στις προβλεπόμενες διατάξεις του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών με εχέγγυα πραγματοποίησης ρυθμίσεων για τους δανειολήπτες;
4. Θα καταστήσετε υποχρεωτική κάποια προδικασία πριν την επιβολή κατάσχεσης;
5.Θα ρυθμίσετε την προστασία της πρώτης κατοικίας κατά τρόπο ώστε να προστατευθεί όσο τον δυνατόν μεγαλύτερος αριθμός δανειοληπτών;
6. Θα ελεγχθεί η καταγγελθείσα τακτική εκ μέρους των τραπεζών να εξασφαλίζουν τα κέρδη των funds αποκτώντας από τους πλειστηριασμούς τις κατοικίες των δανειοληπτών;
7. Προτίθεστε να προχωρήσετε στη δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας, όπου θα συμμετέχουν δεσμευτικά όλα τα funds και θα απαντούν υποχρεωτικά έναντι κυρώσεων, ακόμη και αφαίρεση της άδειας λειτουργίας, στους πολίτες για τα δάνεια τους που διαχειρίζονται;
Αθήνα, 17 Σεπτεμβρίου 2024
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Αραμπατζή Φωτεινή
Βλάχος Γεώργιος
Γιόγιακας Βασίλειος
Δαβάκης Αθανάσιος
Κακλαμάνης Νικήτας
Καραμανλή Άννα
Καράογλου Θεόδωρος
Μπουκώρος Χρήστος
Σαλμάς Μάριος
Στυλιανίδης Ευριπίδης
Χαρακόπουλος Μάξιμος

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ τις δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού από τη ΔΕΘ το 2023: - "Υπογράφουμε Νέα "Συμφωνία Αλήθειας" με τους Πολίτες!! - Το κράτος είναι εδώ για να τους βοηθήσει!!


 Και οι πολίτες, που ξέρω ότι σήμερα αισθάνονται -ας μην κοροϊδευόμαστε- ανασφάλεια και πρέπει αυτή την αίσθηση να μπορέσουμε να την γκρεμίσουμεΝα αισθάνονται ασφαλείς και κυρίως να αισθάνονται ότι κάθε στιγμή, αν τους τύχει κάτι δύσκολο, το κράτος θα είναι εδώ για να τους βοηθήσει. Πολύ περισσότερο έχουν σημασία όλα αυτά όταν οι καιροί μας γίνονται πλέον καιροί πολυκρίσεων, κάτι που μετατρέπει την κοινωνική εμπιστοσύνη σε κρίκο συνοχής, ανθεκτικότητας και βατήρα συλλογικής δημιουργίας. Αυτή είναι η βάση του πολυδιάστατου εκσυγχρονισμού που επαγγελόμαστε.

Συνεπώς, η μεταρρύθμιση παντού και η νομιμότητα παντού γίνονται όροι του νέου συμβολαίου μας, αυτή η νέα «Συμφωνία Αλήθειας» που πρέπει να υπογράψουμε. Γιατί στην καθημερινότητα του πολίτη αποκρυσταλλώνονται και όλες οι ανάγκες ενός τόπου. Καθώς θα την αλλάζουμε, θα αλλάζουμε μαζί της. Θα αλλάζουμε και την ίδια την Ελλάδα.










Πρωθυπουργός στην Πρόεδρο της Δημοκρατίας: - Όλα καλά, όλα ανθηρά


 Κυριάκος Μητσοτάκης: Να πούμε καλό φθινόπωρο, κυρία Πρόεδρε, φαντάζομαι πια, βοηθάει και λίγο ο καιρός. Ήθελα, με την ευκαιρία αυτή, κατ’ αρχάς να σας ενημερώσω εν τάχει για ένα υποσύνολο των εξαγγελιών που έκανα στη Διεθνή Έκθεση της Θεσσαλονίκης, που θεωρώ ότι έχουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό κοινωνικό αντίκτυπο. Είναι δε ιδιαιτέρως σημαντικές, διότι αξιοποιούμε πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης για μια σειρά από δράσεις, που βρίσκονται στον πυρήνα της κοινωνικής μας πολιτικής.

Να ξεκινήσω με το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2», όπου καταφέραμε και εξασφαλίσαμε ένα δισεκατομμύριο πρόσθετους πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, μαζί με το ένα δισεκατομμύριο που θα χορηγήσουν και οι τράπεζες, μιλάμε για ένα πρόγραμμα ύψους δύο δισεκατομμυρίων, το οποίο στοχεύει στο να αποκτήσουν περί τους 20.000 συμπολίτες μας το σπίτι τους με ένα κόστος στεγαστικού δανείου, το οποίο θα είναι χαμηλότερο απ’ όσο θα πλήρωναν αν νοίκιαζαν ένα αντίστοιχο σπίτι. Το πρόγραμμα «Σπίτι μου 1», όπως γνωρίζετε, είχε πάρα πολύ μεγάλη επιτυχία και φιλοδοξούμε τώρα να μπορέσουμε να διπλασιάσουμε τους δικαιούχους διευρύνοντας σημαντικά και τα κριτήρια. Και ταυτόχρονα να διαθέσουμε και 400 εκατομμύρια για επισκευές σπιτιού μέσω ενός άτοκου δανείου, ουσιαστικά χωρίς εισοδηματικά κριτήρια, για να μπορέσουν οι συμπολίτες μας να κάνουν ενεργειακή αναβάθμιση είτε σε σπίτια τα οποία διαθέτουν, είτε σε διαμερίσματα τα οποία ενδεχομένως είναι κλειστά και τα οποία μπορούν με αυτόν τον τρόπο να τα αξιοποιήσουν, έτσι ώστε να αυξήσουμε την προσφορά των διαμερισμάτων.

Η δεύτερη δράση, στην οποία αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, είναι τα χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο Ανάκαμψης απογευματινά χειρουργεία. Γνωρίζετε ότι ο θεσμός έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία να μπορέσουμε να δίνουμε τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας που δεν έχουν την οικονομική άνεση, ειδικά αυτοί οι οποίοι περιμένουν αρκετό καιρό για μία προγραμματισμένη εγχείρηση, να την κάνουν και το κόστος του απογευματινού χειρουργείου, όφελος για τους γιατρούς οι οποίοι χειρουργούν το απόγευμα, να εκταμιευθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μετά από μία δύσκολη διαπραγμάτευση αισιοδοξούμε ότι τον Νοέμβριο θα έχουμε και την τελική επιβεβαίωση αυτής της απόφασης, ώστε να μπορέσουμε άμεσα να ξεκινήσουμε και τα απογευματινά χειρουργεία.

Και το τρίτο στο οποίο δίνουμε μεγάλη σημασία έχει να κάνει με τις γενικότερες δράσεις που έχουν να κάνουν με την αξιοποίηση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Ήδη οι διαδραστικοί πίνακες έχουν μπει σε σχεδόν 30.000 σχολεία, και αυτοί χρηματοδοτούμενοι από το Ταμείο Ανάκαμψης. Χθες ήμουν στο Υπουργείο Παιδείας για να παρουσιάσω το πρώτο ψηφιακό φροντιστήριο για παιδιά της Γ’ λυκείου, δωρεάν, με πολύ έμπειρους καθηγητές. Μια πρόσθετη βοήθεια για παιδιά απομακρυσμένων περιοχών, για παιδιά οι οικογένειες των οποίων δεν μπορούν να δαπανήσουν τα χρήματα για να έχουν πρόσθετη φροντιστηριακή υποστήριξη. Θεωρώ ότι είναι όλες δράσεις με ένα έντονο κοινωνικό αποτύπωμα, που αποδεικνύουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ότι οι πόροι του Ταμείου Ανάκαμψης, τόσο σημαντικοί για τη χώρα, δεν κατευθύνονται μόνο σε σημαντικά έργα υποδομής, αλλά πηγαίνουν και σε δράσεις οι οποίες μας βοηθούν να μειώσουμε τις ανισότητες. Και αυτό νομίζω έχει μια ξεχωριστή σημασία, καθώς ξεκινάει τώρα ο νέος ευρωπαϊκός κύκλος.

Όπως γνωρίζετε, χθες ανακοινώθηκαν τα χαρτοφυλάκια της νέας Επιτροπής. Η Ελλάδα πήρε το χαρτοφυλάκιο που έχει να κάνει με τις βιώσιμες μεταφορές, τη ναυτιλία και τον τουρισμό. Για ευνόητους λόγους, ένα χαρτοφυλάκιο πολύ σημαντικό για την πατρίδα μας, η οποία φιλοδοξεί να παίξει έναν ρόλο ως πύλη εισόδου για όλη την κεντρική και την ανατολική Μεσόγειο, πολύ σημαντικό για τη ναυτιλία μας. Πολύ σημαντικό ότι για πρώτη φορά υπάρχει και η επίσημη αναγνώριση της ευρωπαϊκής διάστασης του τουρισμού. Και το χαρτοφυλάκιο αυτό θα πάει σε Έλληνα Επίτροπο, οπότε αυτό, σε συνδυασμό και με τις πολλές δράσεις που πρέπει να αναλάβουμε την επόμενη πενταετία στα πλαίσια και της έκθεσης την οποία έγραψε ο κύριος Ντράγκι, μία έκθεση την οποία στηρίζω απόλυτα, μία έκθεση πολύ φιλόδοξη, η οποία θέτει την Ευρώπη με ευθύτητα μπρος στις αδυναμίες της.

Νομίζω ότι υπάρχει πια ένας καμβάς, θα έλεγα, όπου τα συμφέροντα της Ελλάδος τέμνονται με σημαντικές προτεραιότητες που πρέπει να αναλάβει η Ευρώπη την επόμενη πενταετία.

Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Κύριε Πρόεδρε, οι δημόσιες πολιτικές πρέπει να χαράσσονται με άξονα την κοινωνική δικαιοσύνη και είναι σημαντικά όλα αυτά που αναφέρατε. Η στέγαση, η πρόσβαση στην υγεία, η πρόσβαση στην εκπαίδευση, η ισότιμη πρόσβαση σε όλα αυτά τα αγαθά, είναι πάρα πολύ σημαντικό να στηρίζονται και έτσι όσα μέτρα λαμβάνονται είναι στη σωστή κατεύθυνση. Τα νέα ζευγάρια, ο καθένας να μπορεί να έχει την υγεία που χρειάζεται, τις υπηρεσίες υγείας που απαιτούνται και φυσικά πρέπει να εξασφαλίσουμε τις αναγκαίες υποδομές για όλα αυτά. Μακάρι λοιπόν να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα.

Στο θέμα της εκπαίδευσης και η ψηφιακή φυσικά τεχνολογία είναι κάτι στο οποίο θέλουμε δεν θέλουμε θα περάσουμε, έχουμε ήδη περάσει, και εκεί πρέπει κανείς να αξιοποιεί τις ευκαιρίες και είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν μέτρα κατά των κινδύνων.

Ένα άλλο ζήτημα που θα με ενδιέφερε να τονιστεί αυτόν τον καιρό, και το έχετε δει στην Κυβέρνηση και στο Υπουργείο Παιδείας, είναι το θέμα του bullying στα σχολεία. Και εκεί είναι καλό να τονίσουμε ότι πρέπει να υπάρχει αναγκαία συνεργασία εκπαιδευτικών και γονέων. Γιατί η εκπαίδευση είναι το πρώτο βήμα διαμόρφωσης μιας κοινωνίας. Άρα η συνεργασία και των γονέων είναι πάρα πολύ σημαντική για να μπορούν να προλαμβάνονται αυτά τα φαινόμενα που πλήττουν και τον ψυχισμό των παιδιών, αλλά και τη διαδικασία της εκπαίδευσης.

Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη που, όπως βλέπουμε, διανύει μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις, ευχόμαστε το καλύτερο στην επόμενη θητεία της Επιτροπής και φυσικά στον Έλληνα Επίτροπο. Είναι σημαντικό, όπως αναφέρετε και εσείς, και χαίρομαι για την ενδυνάμωση της χώρας με το χαρτοφυλάκιο που του ανατίθεται. Ας ευχηθούμε λοιπόν το καλύτερο πραγματικά, γιατί οι προκλήσεις είναι πολλές, βρισκόμαστε σε μια δύσκολη περίοδο για την Ευρώπη, αλλά θα έλεγα για όλο τον κόσμο.

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αν μου επιτρέπετε, μία σύντομη παρατήρηση στο ζήτημα του bullying. Όπως θυμάστε, πέρυσι παρουσιάσαμε την πλατφόρμα Stop Bullying, η οποία είχε πολύ σημαντική ανταπόκριση και με διακριτικότητα έχουμε χειριστεί πολλά περιστατικά στα πλαίσια του σχολικού περιβάλλοντος, όπως πάντα αυτές οι περιστάσεις απαιτούν.

Θεωρώ όμως πάρα πολύ σημαντική και τη δέσμευση της Κυβέρνησης να απαγορεύσει τη χρήση των κινητών κατά τη διάρκεια του σχολείου, από τη στιγμή που το παιδί θα πάει στο σχολείο μέχρι που να φύγει, το εννοούμε όταν λέμε το κινητό στη τσάντα, δεν είναι απλά μία προσδοκία.

Και φυσικά το ζήτημα δεν είναι τιμωρητικό, αν θα μπει, είδα ότι σήμερα μπήκε μια πρώτη αποβολή, αυτό δεν είναι το ζήτημα. Το ζήτημα είναι να αντιληφθούμε όλοι, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, οι γονείς πρώτοι και πάνω απ’ όλα και τα ίδια τα παιδιά, ότι αυτό τελικά βοηθάει την ίδια την μαθητική διαδικασία, γι’ αυτό και θέλουμε τους Συλλόγους Γονέων συμμάχους σε αυτήν την προσπάθεια και, γιατί όχι, να πάμε και κάποια βήματα παραπέρα.
Έχω συζητήσει με τον Υπουργό Παιδείας και είμαι πολύ θετικός, αν υπάρχουν τέτοια αιτήματα από Συλλόγους Γονέων να προμηθεύσουμε έναν, σε πρώτη φάση πεπερασμένο, αριθμό σχολείων, πιλοτικά, με locker, ώστε τα παιδιά να μπορούν να κλειδώνουν τα κινητά τους όταν πηγαίνουν στο σχολείο και να τα παίρνουν όταν φεύγουν. Είναι σημαντικό όμως αυτές οι δράσεις να μην επιβάλλονται από πάνω προς τα κάτω, αλλά να έχουν την ίδια την ανταπόκριση της σχολικής κοινότητας. Κι επειδή το μέτρο αυτό είδα ότι έχει πολύ μεγάλη αποδοχή, είναι στοίχημα όλων μας να το κερδίσουμε και να μπορέσουμε να το κάνουμε πράξη, όχι τιμωρητικά, αλλά γιατί μ’ αυτόν τον τρόπο θα βοηθήσουμε τα παιδιά μας.

Κατερίνα Σακελλαροπούλου: Η αυτοδέσμευση είναι πολύ σημαντικότερη από την κύρωση, αυτό είναι αλήθεια. Μακάρι όλοι να κατανοήσουν ότι είναι για το καλό της εκπαιδευτικής κοινότητας και τελικά και των ίδιων των παιδιών.

Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2024

Ελλάδα: - Η κανονικότητα για ένα κράτος "περιορισμένης ευθύνης" - "Από τύχη και ατομική ευθύνη ζούμε!!"


 Υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να είναι το πρώτο θέμα παντού. Και για αρκετές μέρες.

Αναφέρομαι στο πρόσφατο περιστατικό όπου δυο σιδηροδρομικοί συρμοί βρέθηκαν να κινούνται, σε αντίθετες κατευθύνσεις στην ίδια σιδηροδρομική γραμμή, με την τραγωδία να αποφεύγεται απλώς και μόνον επειδή οι οδηγοί άκουσαν στο σύστημα επικοινωνίας τη σχετική εντολή, αντιλήφθηκαν ότι είχε γίνει λάθος και πήραν οι ίδιοι τα μέτρα τους, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση, που θα είχε πλήθος θυμάτων.

Δηλαδή, πολύ κοντά στην Αθήνα γλυτώσαμε μια νέα τραγωδία τύπου Τεμπών, επειδή οι μηχανοδηγοί είχαν το νου τους μη και δοθεί λάθος εντολή και επειδή μπόρεσαν οι ίδιοι να συνεννοηθούν και να κάνουν το σωστό.

Και όλα αυτά λίγο έξω από την Αθήνα, στο τμήμα του δικτύου που υποτίθεται ότι υπάρχουν όλα τα μέτρα για να αποφεύγονται τέτοια ατυχήματα.

Ακόμη χειρότερα, αντί να σημάνει συναγερμός στην κυβέρνηση που 1,5 χρόνο μετά την μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία με 57 νεκρούς δεν έχει αποκλειστεί ή έστω εκμηδενιστεί η πιθανότητα να επαναληφθεί ένα τέτοιο έγκλημα, αντί να απολογηθεί και να δώσει εξηγήσεις για τη μη λήψη μέτρων ασφαλείας, την καθυστέρηση των έργων και να δεσμευθεί για την άμεση ολοκλήρωσή τους, ο υφυπουργός Μεταφορών Βασίλης Οικονόμου, αυτός που όταν καιγόταν η Αττική προτιμούσε να γλεντάει στο τσακίρ κέφι, βγήκε να πει ότι δεν έγινε και τίποτα, καθώς το περιστατικό ήταν κατά τη γνώμη του «σοβαρό μόνο στη θεωρία, στην πράξη δεν υπήρξε κίνδυνος για κανέναν». Δηλαδή, ένα περιστατικό είναι σοβαρό μόνον όταν γίνεται τραγωδία κατά τη γνώμη του αρμόδιου υπουργού.

Και σαν να μην έφτανε αυτό ο Οδοντωτός σταμάτησε 70 λεπτά την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου γιατί υπήρχε ένα δέντρο πάνω στις γραμμές και το πρωί του Σαββάτου 14 Σεπτεμβρίου ένας συρμός που έκανε το δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα ακινητοποιήθηκε μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών γιατί ένας κορμός εμβόλισε την καμπίνα του οδηγού. Και η απάντηση του προέδρου του ΟΣΕ ήταν να ρίξει την ευθύνη στο Δασαρχείο, παρότι, όπως αποδείχτηκε, ο ΟΣΕ έχει όχι μόνο δικαίωμα αλλά και υποχρέωση να κόβει δέντρα γύρω από τις γραμμές και μάλιστα χωρίς να ζητήσει άδεια, με τον πρόεδρο του ΟΣΕ να το πληροφορείται στον τηλεοπτικό αέρα!

Προφανώς για όλα αυτά υπάρχουν αίτια που έχουν βάθος χρόνου: μια κακοσχεδιασμένη ιδιωτικοποίηση, ελλείψεις προσωπικού και έργα υποδομών που εξελίχτηκαν σε μια «μαύρη τρύπα» απορρόφησης κονδυλίων χωρίς να παράγεται έργο.

Τα ξέρουμε όλα αυτά καλά και δυστυχώς ήρθαν με το πιο επώδυνο τρόπο στο προσκήνιο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Όμως, αυτό που προκαλεί περισσότερο είναι το γεγονός ότι αντί αυτή η επίγνωση μιας προβληματικής κατάστασης να οδηγεί σε μια προσπάθεια έστω και τώρα να γίνουν πραγματικά βήματα προς την κατεύθυνση ασφαλέστερων σιδηροδρόμων, καταλήγουμε και πάλι στο να παραμένει ενδεχόμενο το λάθος να εξελιχθεί σε τραγωδία. Παρότι, όπως ξανά και ξανά γράψαμε και εμείς και πολλοί άλλοι σε όλο το διάστημα από τα Τέμπη και μετά, ασφαλές δεν είναι ένα σύστημα που απλώς προϋποθέτει ότι δεν θα γίνουν λάθη, αλλά ένα σύστημα που δεν επιτρέπει στο λάθος να γίνει τραγωδία.

Μόνο που αυτό δεν σημαίνει απλώς να «έχουν το νου τους» οι μηχανοδηγοί. Αυτό είναι φιλότιμο, επαγγελματισμός και ευσυνειδησία σίγουρα, αλλά δεν είναι «ασφαλιστική δικλείδα» ώστε μια λανθασμένη εντολή να μην οδηγήσει σε δυστύχημα.

Και έτσι ξαναγυρνάμε πάλι πίσω στο «από τύχη ζούμε» έστω και στην τροποποιημένη διατύπωση «από τύχη και ατομική ευθύνη». Γιατί αντί για συστήματα, υποδομές, τεχνολογίες και διαδικασίες που θα εγγυώνται την ασφάλεια, αυτό που έχουμε είναι στην καλύτερη περίπτωση ατομική ευθύνη.

Ατομική ευθύνη του επιβάτη που αναλαμβάνει το ρίσκο όποτε ταξιδεύει, ατομική ευθύνη του μηχανοδηγού να έχει το νου του γιατί γίνονται λάθη και παραμένει ασαφές πότε θα εγκατασταθούν και πότε θα λειτουργήσουν προηγμένα συστήματα ασφάλειας, ατομική ευθύνη του πολίτη να έχει καθαρίσει το οικόπεδό του, εάν δεν θέλει να καεί σε μία από τις πυρκαγιές που πλέον φτάνουν μέχρι βαθιά στον αστικό ιστό, ή να έχει κάνει ιδιωτική ασφάλιση της κατοικίας γιατί το κράτος δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες φυσικές καταστροφές, ούτε να καλύψει πλήρως τις αυξημένες ανάγκες αποζημιώσεων που προκύπτουν, ατομική ευθύνη του ασθενούς να έχει ένα κομπόδεμα στην άκρη γιατί δεν είναι δεδομένο ότι μπορεί το δημόσιο σύστημα υγείας να καλύψει πλήρως τις ανάγκες του σε ιατροφαρμακευτικής περίθαλψη, ατομική ευθύνη του γονιού να πρέπει να βάζει το χέρι βαθιά στην τσέπη εάν θέλει το παιδί του να περάσει σε «καλή σχολή», ατομική ευθύνη του πρωτοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού να βρει στέγαση σε νησί που το χειμώνα είναι ακριτικό αλλά το καλοκαίρι τουριστικό και ο καθένας μπορεί να προσθέσει πολλά άλλα παραδείγματα.

Προφανώς μια ευνομούμενη και εύτακτη Πολιτεία χρειάζεται και την ατομική ευθύνη και την κοινωνική ευθύνη και τη συλλογική ενεργοποίηση και το φιλότιμο και την καταπολέμηση του ωχαδερφισμού. Δεν υπάρχει αμφιβολία για αυτό.

Υπό την προϋπόθεση, όμως, ότι οι πολίτες δεν έχουν απέναντί τους ένα κράτος «περιορισμένης ευθύνης», ένα κράτος που όχι μόνο δεν στέκεται στο ύψος της ευθύνης του αλλά και αναζητά κάθε ευκαιρία για να τη μεταφέρει στις πλάτες των πολιτών.

Πολίτες που αισθάνονται πιο ανασφαλείς παρά ποτέ.

*κεντρική φωτογραφία: δημιουργία της ομάδας σχεδιαστών Beetroot





πηγή:https://www.in.gr/2024/09/17/editorial/apo-tyxi-ki-atomiki-eythyni-zoume-einai-kanonikotita-se-ena-kratos-periorismenis-eythynis/

Ειδήσεις Σήμερα:

Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης - Ο άγριος διωγμός των Ελλήνων του Πόντου, από τον "πατερούλη" Στάλιν - Αφηγήσεις επιζώντων, που υπέστησαν την σταλινική θηριωδία.


 


Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης


Μία μάλλον άγνωστη πτυχή της νεωτέρας Ελληνικής ιστορίας, είναι οι διωγμοί των Ελλήνων του Πόντου, από τον Στάλιν.

Η κομμουνιστική μεθοδολογία, αλλά και ο ωχαδελφισμός της από ‘δω πλευράς, η οποία ως γνωστόν «τιμά τους αγώνες του ΚΚΕ», την κρατούν καλά κρυμμένη.
Αφορμή για να «σκαλίσω» την ιστορία αυτή, μου έδωσε μία Ημερίδα, που διοργάνωσε ο Παμποντιακός Σύλλογος «Αργώ», με συντονιστή τον επίτιμο πρόεδρο της κ. Χρήστο Σοφιανίδη, του οποίου οι αγώνες για το Ποντιακό ζήτημα είναι γνωστοί και συνεχείς.
Στην Ημερίδα ακούστηκαν αφηγήσεις επιζώντων, που υπέστησαν την σταλινική θηριωδία, αλλά και διαβάστηκαν μαρτυρίες ανθρώπων, που δεν βρίσκονται πλέον ανάμεσά μας ή που για λόγους υγείας δεν μπορούσαν να παραστούν. Είναι εκπληκτικό πόσο οι αφηγήσεις αλλά και οι άλλες μαρτυρίες ταίριαζαν μεταξύ τους.
Η ιστορία αρχίζει στις 15 Δεκεμβρίου του 1937, όταν το σταλινικό καθεστώς με κατασκευασμένες ή ακόμα και χωρίς συγκεκριμένες κατηγορίες, εξαπολύει άγριο διωγμό κατά των Ελλήνων του Ανατολικού Πόντου με εκτελέσεις και εξορίες σε περιοχές πάνω από την Κασπία θάλασσα, αλλά και στην Σιβηρία, με κυριότερα Στρατόπεδα συγκεντρώσεως τα φοβερά «Κολιμά» και «Μαγκαντάμ».
Ο Ανατολικός Πόντος, είναι η περιοχή που περιλαμβάνει την Γεωργία, την Αμπχαζία, την Αντζαρία, το Κράσνονταρ μέχρι την Οδησσό, οι οποίες είχαν ανθούσες Ελληνικές κοινότητες.


Οι περιουσίες όλων των Ποντίων που εξορίστηκαν, ανηρπάγησαν από το σταλινικό καθεστώς και μοιράστηκαν στην συνέχεια δωρεάν, στους κατοίκους της Γεωργίας, συμπατριώτες του Στάλιν και του Μπέρια.
Ο εκτοπισμός αυτός, που κορυφώθηκε τα έτη 1942-1949, βαπτίστηκε από το Σταλινικό καθεστώς «Εθελοντική Αναχώρηση» και οι Έλληνες, κάτω από την απειλή βίας, αναγκάστηκαν να υπογράψουν τις αντίστοιχες δηλώσεις της αστυνομίας, περί «Εθελοντικής Αναχώρησης». Συνολικά εκτοπίστηκαν από τις παραλίες της Μαύρης θάλασσας 41.618 άτομα, μόνο στις περιοχές της Κεντρικής Ασίας. 
Αξίζει να αναφέρουμε δύο μαρτυρίες που δίνουν με μοναδική γλαφυρότητα την ζοφερή εικόνα εκείνης της εποχής.
1η Μαρτυρία: Τον Μάιο του 1990 ο ελληνικής καταγωγής δήμαρχος της Μόσχας Γαβριήλ Ποπόφ μιλώντας στο Συνέδριο του Πανσοβιετικού Συνδέσμου Ελλήνων, ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:  «Οι Έλληνες, όπως και οι άλλοι λαοί, πήραν ενεργό μέρος στην Επανάσταση του 1917, στο επαναστατικό κίνημα, σ' αυτό το τεράστιο πείραμα, τα αποτελέσματα του οποίου δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε ακόμη στις μέρες μας... Η πρώτη γυναίκα οδηγός τρακτέρ στη Σοβιετική Ένωση ήταν η Ελληνίδα Πάσα Αγγελίνα. Ο πρώτος άνθρωπος, που πάτησε στον Βόρειο Πόλο ήταν ο Έλληνας Iβάν Παπάνιν. Ο πρώτος, που πέταξε με υπερηχητικό αεροπλάνο ήταν ο Έλληνας Γρηγόρης Κοκκινάκης. Όμως, από την άλλη, χιλιάδες, δεκάδες χιλιάδες Έλληνες πέθαναν από την πείνα τα χρόνια της κολεκτιβοποίησης, διώχθηκαν, φυλακίστηκαν, έπεσαν θύματα των παρανομιών του Μπέρια. Γι αυτό μπορούμε να πούμε τα εξής: ‘’Όσα πέρασε όλη η χώρα, τα περάσαμε και εμείς. Δυστυχώς, όμως, το τίμημα για τους Έλληνες, ήταν πολύ βαρύ’’. Μετά το τέλος του Εμφυλίου στην Ελλάδα και την ήττα των αριστερών δυνάμεων, πολλοί αριστεροί του «δημοκρατικού στρατού», διέφυγαν στις σοσιαλιστικές χώρες και ιδιαίτερα στο μεγάλο καμάρι τους τη Σοβιετική Ένωση, λογαριάζοντας όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Ο Στάλιν βρήκε έτσι την αφορμή να ολοκληρώσει το έργο του εκτοπισμού των Ελλήνων της Μαύρης θάλασσας δίνοντας εντολή να εκτοπιστούν μαζικά, χωρίς εξαίρεση οι Έλληνες των σοβιετικών ακτών του Ευξείνου πόντου στις στέπες του Καζακστάν: ‘’Με συνοδεία τμημάτων του στρατού και της Ασφαλείας στριμώχθηκαν μέσα σε κλειστά φορτηγά τρένα, ειδικά για μεταφορά ζώων, μάλιστα με δικά τους έξοδα, χωρίς να ξέρουν τον τόπο προορισμού τους"».
2η Μαρτυρία: Ο γιατρός Π. Μπουμπουρίδης από το Σοχούμ λέει για τα σταλινικά μέτρα εναντίον των Ελλήνων Ποντίων:  «Στις 13 με 14 Ιουνίου 1949, στις 9 η ώρα τη νύχτα, χτύπησαν οι άνθρωποι της ΕνΓκαΒεΝτε. Εξοριζόμαστε σε μακρινές περιοχές της Σοβιετικής Ένωσης. Στην ερώτηση μας για ποιο λόγο, δεν μας απάντησαν. Βούιζε η πόλη, ούρλιαζαν τα σκυλιά. Στις πόρτες των ποντίων περίμεναν τα φορτηγά αυτοκίνητα να τους πάρουν. Έκλαιγαν τα παιδιά και οι μανάδες. Έκλαιγαν οι γείτονες που τους έδιωχναν να μη μας βοηθήσουν». Τους πήγαν τελικά στο θανατηφόρο για την υγεία τους Νότιο Καζανκστάν και σ' άλλα μέρη της Κεντρικής Ασίας. Τους δόθηκαν μόνο λίγα λεπτά διορία να μαζέψουν τα λίαν απαραίτητα που θα μπορούσαν να πάρουν μαζί τους. 
Είναι χαρακτηριστική η παρακάτω ιστορία. Το βράδυ που ανακοινώθηκε ο θάνατος του Στάλιν, η οικογένεια της διεθνούς φήμης χορεύτριας κλασικού μπαλέτου και αγαπημένης του σοβιετικού καθεστώτος, Μάγια Πλιτσέσκαγια, κάθισε για το δείπνο. Η μητέρα της Μάγια, Ραχήλ Μέσσερερ – Πλιτσέσκαγια, ανακοίνωσε χαρούμενη: «Ψόφησε τελικά ο τύραννος». Το περιστατικό αυτό, ανέφερε η ίδια η Μάγια,  σε ρωσικό ντοκιμαντέρ (φυσικά μετά την κατάρρευση του κομμουνισμού), συμπληρώνοντας: «Ο Κομμουνισμός, είναι χειρότερος από τον Φασισμό».
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στο Δ’ Παγκόσμιο Συνέδριο του Ποντιακού Ελληνισμού, Η Λιάνα Κανέλη, στέλεχος του ΚΚΕ, είχε την τόλμη να παραδεχθεί την γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου από το Σταλινικό καθεστώς πηγαίνοντας ενάντια στη γραμμή του κόμματός της: «Να λέμε τα πράγματα με τ’ όνομά τους και όχι με προσχήματα διπλωματικά. Και όταν μιλάμε για γενοκτονία των Ποντίων να αρχίσουμε να την φτάνουμε και στη γενοκτονία, που έχει γίνει σε άλλες περιοχές, όπως στην πρώην Σοβιετική Ένωση. Συγνώμη, αλλά και εκεί είχαμε μια μορφή γενοκτονίας με τον δικό της τρόπο. Χάθηκαν άνθρωποι και χάνονται ακόμη, αν συνεχίσουμε θα τους χάσουμε όλους. Παίρνω την ευθύνη και το βάρος αυτού του σχολιασμού….»
Κλείνοντας μπορούμε να συνοψίσουμε στους λόγους που οδήγησαν τον «πατερούλη» σ’ αυτό το έγκλημα:
α. Η εξασφάλιση πολύ ειδικευμένου και πάμφθηνου, δωρεάν θα  λέγαμε, εργατικού δυναμικού, για την ανάπτυξη της Κεντρικής Ασίας. Οι Έλληνες των παρευξείνιων περιοχών ήταν άνθρωποι που χαρακτηρίζονταν από ιδιαίτερα υψηλό πολιτισμό και εργατικότητα.
β. Επειδή ο Στάλιν έχασε  τα Βαλκάνια στις διασκέψεις Γιάλτας και Τεχεράνης, προσπάθησε να το επιτύχει με τον Συμμοριτοπόλεμο, αλλά και εκεί απέτυχε. Έτσι, θέλησε να τιμωρήσει τους Έλληνες που βρίσκονταν στην «αυτοκρατορία» του.
γ. Η μεθοδολογία του Στάλιν, δεν ήταν τίποτα διαφορετικό από την προσπάθεια εξαφανίσεως  του Ελληνισμού και του Χριστιανισμού στον Ελληνικό Πόντο.
Αυτά για την ιστορική μνήμη, η οποία θα πρέπει να σταματήσει να είναι επιλεκτική ή (ακόμη χειρότερο) ισοπεδωτική.