ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Σάββατο 13 Απριλίου 2024
Ο "χάρτης" των πληρωμών για την περίοδο 15 έως 19 Απριλίου - 94.754.700 ευρώ σε 93.887 δικαιούχους
Κατά την περίοδο 15 έως 19 Απριλίου, θα καταβληθούν 94.754.700 ευρώ σε 93.887 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e- ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.
Ειδικότερα:
1. Από τον e-ΕΦΚΑ από τις 15 έως 19 Απριλίου θα καταβληθούν 27.800.000 ευρώ σε 1.130 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.
•Στις 15 Απριλίου θα καταβληθούν για παροχές τ.ΟΑΕΕ 214.439 ευρώ σε 202 δικαιούχους.
·Στις 18 Απριλίου θα καταβληθούν για Επιδόματα Μητρότητας, Κυοφορίας, Ασθενείας, Ατυχήματος, Έξοδα Κηδείας 13.240.261 ευρώ σε 29.455 δικαιούχους.
2. Από τη ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
• 21 εκατ. ευρώ σε 35.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
• 21 εκατ. ευρώ σε 22.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
• 8 εκατ. ευρώ σε 100 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».
•2 εκατ. ευρώ σε 4.000 δικαιούχους για προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα.
• 1,5 εκατ. ευρώ σε 2000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
12 Απριλίου του 1204: - Η πρώτη άλωση της Kωνσταντινούπολης, με τις ευλογίες του Πάπα
Η αντιμετώπιση των Λατίνων από τους Βυζαντινούς, τα εγκλήματα και τα σκάνδαλα
ΗΆλωση της Κωνσταντινούπολης στις 29 Μαΐου 1453 από τους Οθωμανούς έφερε φυσικά το οριστικό τέλος της Ανατολικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, του Βυζαντίου όπως ονομάστηκε αργότερα, δεν ήταν όμως και η μοναδική φορά που η «Βασιλεύουσα» κυριευόταν από κάποιον κατακτητή.
Δυόμισι αιώνες νωρίτερα, στις 12 Απριλίου του 1204, η Κωνσταντινούπολη βίωνε την πρώτη της Άλωση. Κατακτητές της ήταν οι Λατίνοι της Δ’ Σταυροφορίας.
Ποιες όμως ήταν οι μέχρι τότε σχέσεις μεταξύ Βυζαντινών και Δυτικών και πώς εξελίχθηκαν κατόπιν αυτής;
«ΤΟ ΒΗΜΑ» της 24ης Οκτωβρίου 2004, με αφορμή την συμπλήρωση, τότε, 800 χρόνων από εκείνη την πρώτη άλωση της Κωνσταντινούπολης σημείωνει στο ειδικό αφιέρωμα των Νέων Εποχών: «το γεγονός αυτό, πέρα από το ότι βάθυνε αντιδυτικά συναισθήματα τα οποία ήδη υπήρχαν στους Βυζαντινούς, απετέλεσε ορόσημο για τις σχέσεις Ανατολής και Δύσης, σε πολιτικό, ιδεολογικό, και πολιτισμικό επίπεδο».
Σταυροφόροι και Βυζαντινοί
Σύμφωνα με τον καθηγητή Βυζαντινής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Πάρι Γουναρίδη:
«Η έκπληξη που προκάλεσε στη βυζαντινή κοινωνία η Α’ Σταυροφορία (1096-1099) σύντομα μετατράπηκε σε εχθρότητα.
»Η φραγγική διάβασις εκλήφθηκε ως επιθετική ενέργεια και κάποιοι Βυζαντινοί πίστευαν πως οι Σταυροφόροι είχαν ενδομυχούντα λογισμόν…και αυτήν την Βασιλεύουσαν [Κωνσταντινούπολη] κατασχείν.
»Η δυσπιστία που αναπτύχθηκε με τις επόμενες Σταυροφορίες (1147-1149, 1189-1192) εμπέδωσε την ιδέα πως χάσμα διαφοράς εστήρικται μέγιστον και πως Βυζαντινοί και Δυτικοί ήταν ταις γνώμαις ασυναφείς»
Αντικρουόμενα αισθήματα
Σύμφωνα με τον Πάρι Γουναρίδη δεν υπάρχει αμφιβολία πως η Άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους «προσκυνητές» της Δ’ Σταυροφορίας ήταν το καταλυτικό γεγονός για τη διαμόρφωση της αρνητικής εικόνας των Δυτικών.
«Τα “αντιλατινικά” ωστόσο αισθήματα των λαϊκών τάξεων δεν ήταν σταθερά.
»Ο Νικήτας Χωνιάτης αναφέρει πως οι αγροίκοι, οι κάτοικοι των περιχώρων της Κωνσταντινούπολης, μετά την είσοδο των Σταυροφόρων ευχαριστούσαν τον Θεό για το κατάντημα των μελών της γραφειοκρατικής πολιτικο-εκκλησιαστικής ιεραρχίας, που με επικεφαλής τον πατριάρχη πήραν τον δρόμο για την εξορία. Οι άνθρωποι αυτοί ήταν έτοιμοι να δεχθούν τη λατινική κυριαρχία και σε πολλές περιοχές το έκαναν.
»Η εικόνα των Δυτικών, όπως εμφανίζεται στις πηγές, διαμορφώθηκε από αυτούς που συνοπτικά αποτελούσαν τη γραφειοκρατική πολιτικο-εκκλησιαστική ιεραρχία, αυτούς που ο ανώτατος διοικητικός υπάλληλος και ιστορικός Νικήτας Χωνιάτης, λέει ότι συνενκοινώνουν ημίν σχήματος και λογικών εν μεθέξει παιδεύσεων. Γι’ αυτούς η ανωτερότητα του βυζαντινού πολιτισμού ήταν αυτονόητη.
»Η υπεροχή όμως αναφερόταν και στον υλικό πολιτισμό. Ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ευστάθιος αναφέρει πως, όταν οι Νορμανδοί κατέλαβαν την πόλη του (1185), έχυσαν και το παλιό, καλό κρασί.
»Οι Δυτικοί, κατά τον Ευστάθιο, δεν ήταν σε θέση να εκτιμήσουν τα αγαθά του πολιτισμού που κάνουν ευχάριστη τη ζωή. Περιφρονούσαν τα έργα τέχνης που έβγαιναν από τα βυζαντινά εργαστήρια, ενώ θεωρούσαν ευτελή αντικείμενα, καρφιά και μαχαιρίδια, ως πολύτιμα.
»Εξάλλου, τα καρυκεύματα και τα καλλυντικά τούς ήταν άγνωστα, θεωρούσαν την κανέλα ως ροκανίδι, τη σταφίδα ως κάρβουνο και το ροδόνερο ως ύδωρ αχρείον.
Εγκλήματα και σκάνδαλα
«Εξίσου με τους Λατίνους, τα μέλη της γραφειοκρατικής ιεραρχίας περιφρονούσαν και τα λαϊκά στρώματα της βυζαντινής κοινωνίας. Η διασφάλιση ωστόσο της “ιδεολογικής αυθεντίας” οδηγούσε τα μέλη της γραφειοκρατικής ιεραρχίας να αποζητήσουν, ως τάξη, ιδιαίτερα μετά το 1204, τη διαμόρφωση μιας πολιτιστικής κοινότητας, σε αντίθεση με τους Λατίνους.
»Ο αντιλατινισμός βασιζόταν στην αρνητική εικόνα της λατινικής εκκλησίας και των ανθρώπων της, που είχε διαμορφωθεί ήδη στην εποχή του πατριάρχη Φωτίου (867-877, 886-893) και είχε εμπεδωθεί στην εποχή του σχίσματος (1054)».
Η επαφή όμως με τους Σταυροφόρους έφερε νέες κατηγορίες εναντίον των Λατίνων.
«Οι αντιπαπικές κατηγορίες πήραν συγκεκριμένη μορφή. Η βίαιη συμπεριφορά των Σταυροφόρων κατά την είσοδό τους στην Πόλη δεν εξηγείται μόνον από τον βάρβαρο χαρακτήρα τους, αλλά από τη φήμη ότι ο Πάπας και τα μέλη της λατινικής ιεραρχίας είχαν ήδη συγχωρέσει φόνους και άλλες αμαρτίες Σταυροφόρων.
»Κατηγορίες για την ιερουργία αιμομικτικών γάμων, για ιεροσυλία στα έθιμα της βάπτισης και της θείας κοινωνίας τόνιζαν τη διαφορά ανάμεσα σε Βυζαντινούς και Δυτικούς.
»Το ξύρισμα, ιδιαιτέρως των κληρικών, γίνεται, στις αρχές του 13ου αιώνα, πραγματική και ικανή αιτία για να κατηγορηθούν οι Λατίνοι ως αιρετικοί, αλλά κυρίως εμφανίζεται και ως απόδειξη θηληπρέπειας (το γένειον ξηρώνται και γυναικίζονται)
»Η αγαμία των κληρικών της δυτικής εκκλησίας μετατρέπεται σε σκαμπρόζικο θέμα. Οι κληρικοί δέχονται τη νύχτα τις ερωμένες τους αφώνως και αθεάτως και θεωρούν τη συνεύρεση ως όνειρο.
»Εξάλλου, με την κατηγορία της δημόσιας παιδεραστίας τίθεται σε αμφισβήτηση η ηθική υπόσταση των δυτικών αρχιερέων. Αυτή η κατηγορία γίνεται συγκεκριμένη. Ο Στιλβής αναφέρει πως μετά την κατάληψη της Κωνσταντινούπολης, κάποιος καρδινάλιος πήγε στον ναό του Αρχαγγέλου, στον Ανάπλου.
»Εκεί, αφού επέχρισε τις εικόνες με ασβέστη και πέταξε στη θάλασσα τα λείψανα των αγίων, ο δυτικός ιεράρχης ιερούργησε με συνοδεία γυμνών παιδιών. Η κατηγορία της παιδεραστίας συνδυάζεται με αυτήν της εικονομαχίας και της ιεροσυλίας».
Νεότερος ελληνισμός
Σε κάθε περίπτωση, όπως αναφέρει στο «ΒΗΜΑ», ο Αυγουστίνος Ζενάκος, με την Άλωση του 1204 από τους Σταυροφόρους «Εκπληρώθηκε το προαιώνιο όνειρο της Δύσης να κατακτήσει την Κωνσταντινούπολη και να υποτάξει τους χριστιανούς της Ανατολής στην Εκκλησία της Ρώμης.
»«Μπορεί να κατέστρεψαν το ελληνικό κράτος, όχι όμως και το ελληνικό έθνος. Ο μεσαιωνικός ελληνισμός κατέρρευσε στην αρχή του 13ου αιώνα, αλλά συγχρόνως ανέτειλε ο νεότερος ελληνισμός», σύμφωνα με τον ιστορικό Κωνσταντίνο Παπαρρηγόπουλο.
»Η συνείδηση του ελληνισμού ενισχύθηκε τόσο ώστε όλοι οι κατοπινοί ιστορικοί και λόγιοι – ο Χαλκοκονδύλης, ο Γεμιστός, ο Φραντζής – ονομάζουν τους κατοίκους Έλληνες και όχι Ρωμαίους.
»Ο μεσαιωνικός ελληνισμός έδυσε με την άλωση της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους. Γιατί, αν και εξακολουθεί να υπάρχει για ένα διάστημα, πρωταγωνιστής στην ιστορία μας μετά την άλωση του 1204 είναι όχι ο μεσαιωνικός αλλά ο νεότερος ελληνισμός».
πηγή:https://www.tovima.gr/2024/04/12/istoriko-arxeio/1204-i-proti-alosi-tis-konstantinoupolis/
Ο ανίκανος στρατηγός
O τρόπος που τους επιτέθηκε η Ρωσία την 30ή Νοεμβρίου 1939 ώθησε τους Φινλανδούς να αντισταθούν», γράφει στο «Δαυίδ εναντίον Γολιάθ. Πώς επιβίωσε η Φινλανδία απέναντι στον Στάλιν» (μτφρ.: Ριίκα Πουκίνεν – Μαρία Μαρτζούκου, εκδ. Παπαδόπουλος) ο Φινλανδός ιστορικός Κίμο Ρεντόλα. Και προσθέτει: «Μια Μεγάλη Δύναμη επιτέθηκε σε μια μικρή χώρα χωρίς να έχουν προηγηθεί απειλές ή κήρυξη πολέμου, έκανε προβοκάτσιες στα σύνορα όπως είχαν κάνει οι ναζί στην Πολωνία, βομβάρδισε μη στρατιωτικούς στόχους και εργατικές συνοικίες, πιθανόν επειδή είχε πληροφορηθεί ότι υπήρχαν ελλείψεις στην αντιαεροπορική άμυνα».
Για τον συγγραφέα, το σημαντικότερο ήταν ότι η Μόσχα είχε εγκαθιδρύσει μια φιλοσοβιετική κυβέρνηση του Οττο Βίλε Κούουσινεν («κυβέρνηση του Τεριγιόκι»), μέσω της οποίας υποτίθεται ότι όλη η Φινλανδία θα μετατρεπόταν σταδιακά σε κομμουνιστικό κράτος. Ομως το φινλανδικό πολιτικό και στρατιωτικό επιτελείο στο Ελσίνκι έβλεπε κάπως αλλιώς τα πράγματα. «Δεν επρόκειτο απλώς για μερικά νησιά ή για μια μικρή τροποποίηση των συνόρων, αλλά για όλη τη χώρα και την ανεξαρτησία της, ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου», σχολιάζει ο Ρεντόλα.
Η ειρωνεία είναι ότι «η κυβέρνηση του Ελσίνκι είχε διάθεση να κάνει υποχωρήσεις, αλλά η Σοβετική Ενωση δεν δεχόταν καμία επαφή, ανακοίνωσε μάλιστα ότι δεν βρισκόταν σε εμπόλεμη κατάσταση με τη Φινλανδία (σ.σ. όπως σήμερα η Ρωσία δεν κάνει πόλεμο στην Ουκρανία, αλλά μια ειδική «στρατιωτική επιχείρηση»).
Ο Στάλιν στόχευε σε μια γρήγορη στρατιωτική επιτυχία. Αλλά οι Φινλανδοί αντιστάθηκαν και ο πόλεμος τράβηξε όλο το χειμώνα (εξ ου και Χειμερινός Πόλεμος).
Πλέον ο Στάλιν «έπρεπε να διεξάγει έναν δύσκολο πόλεμο σε απαιτητικές συνθήκες, περιθωριοποιημένος διεθνώς, στόχος χλευασμού τόσο από τους δημοκράτες (αλλά και τους μη δημοκράτες, εκτός από τους ναζί), και το χειρότερο, με τη φήμη του ανίκανου στρατηγού».
Ενα επιπλέον πρόβλημα ήταν οι προθέσεις των Αγγλογάλλων, οι οποίοι έδειχναν πρόθυμοι να παράσχουν στρατιωτική βοήθεια στη Φινλανδία – η οποία την είχε απελπισμένα ανάγκη.
Ο Ρεντόλα παραθέτει μια ενδιαφέρουσα μαρτυρία του Γκεόργκι Ντιμιτρόφ: στις 21 Ιανουαρίου του 1940, ο Στάλιν μιλάει στο πολίτμπιρο και για πρώτη φορά δείχνει να θέλει να τερματιστεί ο Χειμερινός Πόλεμος.
Μέσα «σ’ ένα τέτοιο κλίμα συναγερμού, κινδύνου και ταπείνωσης», ο Στάλιν δίνει την εντολή για την εκτέλεση 27.500 αιχμαλώτων Πολωνών αξιωματικών και πολιτών. Το σκεπτικό είναι να μην τους βρει μελλοντικά απέναντί της η Μόσχα. Οι εκτελέσεις λαμβάνουν χώρα στο δάσος του Κατίν.
«Ο πόλεμος της Φινλανδίας δεν αναφερόταν άμεσα στην απόφαση για την εξόντωση των Πολωνών, είχε όμως συζητηθεί επανειλημμένα η εξεύρεση χώρου για τους Φινλανδούς στα κέντρα κράτησης, τελευταία φορά στις 21 Φεβρουαρίου. Ηταν και αυτό ένας παράγοντας. Και ακριβώς την περίοδο που ο Στάλιν αποφάσισε τις εκτελέσεις, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το σχέδιό του να εκτελέσει και μια ανάλογη ομάδα Φινλανδών». Η συνέχεια αύριο.
πηγή: https://www.kathimerini.gr/opinion/562975549/o-anikanos-stratigos/
Ε.Α.Α.Σ: - Συνάντηση με τον Α/ΓΕΣ Αντγο Κωστίδη Γεώργιο.- Αδιάρρηκτος ο ομφάλιος λώρος που μας συνδέει με τους ε.ε συναδέλφους μας
Πραγματοποιήθηκε στις 10 Απριλίου 2024 συνάντηση της ΕΑΑΣ με τον Α/ΓΕΣ Αντγο Κωστίδη Γεώργιο.
Την ΕΑΑΣ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος Υπτγος ε.α. Δεβούρος Ιωάννης, ο Αντιπρόεδρος Αντγος ε.α. Γουμαλάτσος Μιχαήλ και ο Διευθύνων Σύμβουλος Ανχης ε.α. Χρηστίδης Χρήστος.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε ένα πραγματικά συναδελφικό κλίμα αποδεικνύοντας ότι παρά τις προσπάθειες κάποιων κατά το πρόσφατο παρελθόν ο ομφάλιος λώρος που μας συνδέει με τους ε.ε συναδέλφους μας είναι αδιάρρηκτος. Στον κ. Αρχηγό έγινε ενημέρωση για όλα τα τρέχοντα θέματα που απασχολούν τα μέλη μας, καθώς και των προσπαθειών που έχουμε δρομολογήσει για την επίλυσή τους.
Ευχαριστούμε τον κ. Α/ΓΕΣ για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημα μας για συνάντηση καθώς και για την εγκαθίδρυση της συνεχούς και τακτικής επαφής μας.
Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων
Παρασκευή 12 Απριλίου 2024
Ελληνοτουρκικά: - Ατιμώρητες οι τουρκικές αγυρτίες. - Οι Έλληνες τιμούν τις υποχρεώσεις τους
Γράφει ο Κωνσταντίνος Κόλμερ
Δεν πάει πολύς καιρός, που κράτη συμπεριφερόμενα ως αγύρτες (Rogue State) επέσυραν κυρώσεις από την διεθνή κοινότητα αρχών. Προπολεμικό παράδειγμα η Ιταλία όταν εισέβαλε και κατέκτησε την Αβησσυνία, εκπεσθείσα από την (τότε) Κοινωνία των Εθνών. Οι τουρκικές αγυρτίες, ωστόσο, παραμένουν ατιμώρητες.
Ουδέποτε κατεδικάσθη
Οι Έλληνες τιμούν τις υποχρεώσεις τους
Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος: - Οι 5 Έλληνες Αντιστράτηγοι αιχμάλωτοι των Γερμανών… - Ο δεκανέας, ο στρατιώτης και ο Παπάγος μάγειρας
Παντελής Καρύκας
Στη Γερμανία
Από στρατόπεδο σε στρατόπεδο και ελευθερία…