Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

Υπουργείο εργασίας/ΕΦΚΑ: - Δεν χρωστάμε σε κανέναν αναδρομικά!! - Ποιοι εξαιρούνται - Ποιες αξιώσεις έχουν παραγραφεί!! - Σωστός και δίκαιος ο νόμος κατρούγκαλου!!


Ο ΕΦΚΑ "πατάει" πάνω στην τελευταία αυτή απόφαση της Ολομέλειας του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που έκρινε συνταγματικό τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων στη βάση των ποσών που καταβάλλονταν στις 31/12/2014 και υποστηρίζει πως οι περικοπές του 2012 κρίθηκαν έτσι έμμεσα συνταγματικές ακόμη και για το διάστημα πριν την ψήφιση του νόμου, δηλαδή για την 3ετία 1/1/2013 – 11/5/2016.

Αναλυτικά, στο σκεπτικό της παρέμβασης του Ελληνικού Δημοσίου αναφέρεται πως με την πρόσφατη κρίση της Ολομέλειας του ΣτΕ (1891/2019) "επιλύεται μεν πλήρως το ζήτημα της συνταγματικότητας των ρυθμίσεων του ν.4387/2016 (σ.σ.νόμος Κατρούγκαλου) ως προς τον υπολογισμό και επανυπολογισμό των κυρίων συντάξεων, πλην, όμως, έμμεσα, επιλύεται και το ζήτημα της ουσιαστικής συνταγματικότητας και συμφωνίας προς την ΕΣΔΑ των μειώσεων των συντάξεων κλπ. που θεσπίσθηκαν με τις επίμαχες διατάξεις των ν. 4051/2012 και 4093/2012, για το προγενέστερο της ισχύος του νόμου τούτου χρονικό διάστημα (ήτοι το από 1-1- 2013 έως 11-5-2016), το οποίο είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα και δεν είχε επιλυθεί οριστικά».
Οι επίμαχες μειώσεις του 2012 είναι, κατά την πρόσφατη Ολομέλεια του ΣτΕ "κατ’ ουσία σύμφωνες με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ, καθόσον τεκμηριώθηκαν από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη, ενόψει θέσπισης του ν.4387/2016 (σ.σ. νόμος Κατρούγκαλου)", λέει το Ελληνικό Δημόσιο και συνεχίζει πως "η διαπίστωση αυτή ισχύει, όχι μόνο για τον υπολογισμό και επανυπολογισμό των συντάξεων με βάση τις διατάξεις του ν.4387/2016, αλλά και για κάθε άλλη περίπτωση που προβάλλεται αξίωση θεμελιούμενη σε δήθεν αντισυνταγματικότητα και αντίθεση με την ΕΣΔΑ των παραπάνω διατάξεων, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της κρινόμενης αγωγής". 
Με άλλα λόγια, αφού οι περικοπές του 2012 κρίθηκαν εν τέλει συνταγματικές στο πλαίσιο του επανυπολογισμού, πρέπει να θεωρηθούν συνταγματικές και για κάθε άλλη σχετική διεκδίκηση.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, προσθέτει ο ΕΦΚΑ στο έγγραφό του, οι αξιώσεις θα πρέπει να απορριφθούν για το διάστημα από 1-1-2013 έως 10-6-2015, δηλαδή για την περίοδο πριν την δημοσίευση της προηγούμενης απόφασης του ΣτΕ
Υπενθυμίζεται πως για δημοσιονομικούς λόγους, το ΣτΕ τότε είπε πως αναδρομικά για την εν λόγω περίοδο (2013 – Ιούνιος 2015) δικαιούνται μόνο όσοι είχαν ήδη μέχρι τότε προσφύγει στα δικαστήρια. 
Περαιτέρω ο ΕΦΚΑ αναφέρει πως οι αξιώσεις για την περίοδο 1-1-2013 έως 16-9-2014 έχουν παραγραφεί για τους 46 συνταξιούχους του ΟΤΕ που υπέβαλλαν την αγωγή της πιλοτικής δίκης, καθώς έχει παρέλθει 5ετία (η αγωγή υποβλήθηκε 16-9-2019)














 Ο ΕΦΚΑ "πατάει" πάνω στην τελευταία αυτή απόφαση της Ολομέλειας του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που έκρινε συνταγματικό τον επανυπολογισμό των κύριων συντάξεων στη βάση των ποσών που καταβάλλονταν στις 31/12/2014 και υποστηρίζει πως οι περικοπές του 2012 κρίθηκαν έτσι έμμεσα συνταγματικές ακόμη και για το διάστημα πριν την ψήφιση του νόμου, δηλαδή για την 3ετία 1/1/2013 – 11/5/2016.

Αναλυτικά, στο σκεπτικό της παρέμβασης του Ελληνικού Δημοσίου αναφέρεται πως με την πρόσφατη κρίση της Ολομέλειας του ΣτΕ (1891/2019) «επιλύεται μεν πλήρως το ζήτημα της συνταγματικότητας των ρυθμίσεων του ν.4387/2016 (σ.σ.νόμος Κατρούγκαλου) ως προς τον υπολογισμό και επανυπολογισμό των κυρίων συντάξεων, πλην, όμως, έμμεσα, επιλύεται και το ζήτημα της ουσιαστικής συνταγματικότητας και συμφωνίας προς την ΕΣΔΑ των μειώσεων των συντάξεων κλπ. που θεσπίσθηκαν με τις επίμαχες διατάξεις των ν. 4051/2012 και 4093/2012, για το προγενέστερο της ισχύος του νόμου τούτου χρονικό διάστημα (ήτοι το από 1-1- 2013 έως 11-5-2016), το οποίο είχε παραμείνει σε εκκρεμότητα και δεν είχε επιλυθεί οριστικά».
Οι επίμαχες μειώσεις του 2012 είναι, κατά την πρόσφατη Ολομέλεια του ΣτΕ «κατ’ ουσία σύμφωνες με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ, καθόσον τεκμηριώθηκαν από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη, ενόψει θέσπισης του ν.4387/2016 (σ.σ. νόμος Κατρούγκαλου)», λέει το Ελληνικό Δημόσιο και συνεχίζει πως «η διαπίστωση αυτή ισχύει, όχι μόνο για τον υπολογισμό και επανυπολογισμό των συντάξεων με βάση τις διατάξεις του ν.4387/2016, αλλά και για κάθε άλλη περίπτωση που προβάλλεται αξίωση θεμελιούμενη σε δήθεν αντισυνταγματικότητα και αντίθεση με την ΕΣΔΑ των παραπάνω διατάξεων, όπως συμβαίνει και στην περίπτωση της κρινόμενης αγωγής». 
Με άλλα λόγια, αφού οι περικοπές του 2012 κρίθηκαν εν τέλει συνταγματικές στο πλαίσιο του επανυπολογισμού, πρέπει να θεωρηθούν συνταγματικές και για κάθε άλλη σχετική διεκδίκηση.
Σε κάθε περίπτωση, πάντως, προσθέτει ο ΕΦΚΑ στο έγγραφό του, οι αξιώσεις θα πρέπει να απορριφθούν για το διάστημα από 1-1-2013 έως 10-6-2015, δηλαδή για την περίοδο πριν την δημοσίευση της προηγούμενης απόφασης του ΣτΕ
Υπενθυμίζεται πως για δημοσιονομικούς λόγους, το ΣτΕ τότε είπε πως αναδρομικά για την εν λόγω περίοδο (2013 – Ιούνιος 2015) δικαιούνται μόνο όσοι είχαν ήδη μέχρι τότε προσφύγει στα δικαστήρια. 
Περαιτέρω ο ΕΦΚΑ αναφέρει πως οι αξιώσεις για την περίοδο 1-1-2013 έως 16-9-2014 έχουν παραγραφεί για τους 46 συνταξιούχους του ΟΤΕ που υπέβαλλαν την αγωγή της πιλοτικής δίκης, καθώς έχει παρέλθει 5ετία (η αγωγή υποβλήθηκε 16-9-2019)










Συνέβη σαν Σήμερα - Κωνσταντίνος Β’: - Ο τελευταίος Βασιλιάς της Ελλάδας - Η άνοδος στο θρόνο - Τα Ιουλιανά και το Πραξικόπημα των Συνταγματαρχών


 Ο Κωνσταντίνος Β' διετέλεσε βασιλιάς της Ελλάδας από τις 6 Μαρτίου 1964 έως την 1η Ιουνίου 1973, οπότε το δικτατορικό καθεστώς της 21ης Απριλίου αποφάσισε την κατάργηση του πολιτεύματος της Βασιλευομένης Δημοκρατίας και την υιοθέτηση του πολιτεύματος της Προεδρικής Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας.

Η απόφαση αυτή επικυρώθηκε με το δημοψήφισμα της 29ης Ιουλίου 1973. Μετά την αποκατάσταση της Δημοκρατίας, η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή προκήρυξε νέο δημοψήφισμα που διεξήχθη στις 8 Δεκεμβρίου 1974, το οποίο απέβη και αυτό κατά της Βασιλευομένης Δημοκρατίας.

Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε στο Παλαιό Ψυχικό στις 2 Ιουνίου 1940 και ήταν το δεύτερο παιδί και ο μοναδικός γιος του βασιλιά Παύλου Α' και της βασίλισσας Φρειδερίκης. Βαπτίστηκε στα Ανάκτορα των Αθηνών (νυν Προεδρικό Μέγαρο) στις 20 Ιουλίου 1940, με αναδόχους αντιπροσωπεία των ενόπλων δυνάμεων.

Με την εισβολή των Γερμανών στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 1941, ο Κωνσταντίνος ακολούθησε τη διαδρομή της βασιλικής οικογένειας από την αποχώρησή της από την ηπειρωτική Ελλάδα (22 Απριλίου 1941) έως την επάνοδό της (28 Σεπτεμβρίου 1946), μετά το δημοψήφισμα της 1ης Σεπτεμβρίου 1946.

ADVERTISEMENT

Διάδοχος και Χρυσός Ολυμπιονίκης

Μετά τον θάνατο του βασιλιά Γεωργίου Β’ την 1η Απριλίου 1947 και την ανάρρηση στο θρόνο του αδελφού του Παύλου, ο Κωνσταντίνος κατέστη διάδοχος του θρόνου, ως το μοναδικό άρρεν τέκνο του βασιλιά, σύμφωνα με τις συνταγματικές διατάξεις.

Ο Κωνσταντίνος φοίτησε στο Εθνικό Εκπαιδευτήριο των Αναβρύτων στο Μαρούσι (νυν Πρότυπο Γυμνάσιο και Λύκειο Αναβρύτων) και παρακολούθησε μαθήματα στις στρατιωτικές σχολές Ευελπίδων, Δοκίμων και Ικάρων και στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και ιδιαίτερη σειρά άλλων μαθημάτων και ξένων γλωσσών. Μετά την ενηλικίωσή του τού αποδόθηκαν οι βαθμοί του ανθυπολοχαγού Πεζικού, του σημαιοφόρου του Πολεμικού Ναυτικού και του ανθυποσμηναγού (28 Ιουνίου 1958).

Από πολύ νωρίς ασχολήθηκε με τον αθλητισμό και στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ρώμης κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στην ιστιοπλοΐα με σκάφη τύπου «Ντράγκον», στις 8 Σεπτεμβρίου 1960, με πλήρωμα του Οδυσσέα Εσκιτζόγλου και Γεώργιο Ζαίμη.

Η άνοδος στο θρόνο και ο γάμος με την Άννα-Μαρία

Στις 6 Μαρτίου 1964 διαδέχτηκε στο θρόνο του Βασιλείου της Ελλάδος τον αποθανόντα πατέρα του Παύλο. Η ορκωμοσία του έγινε ενώπιον της Βουλής και την ίδια ημέρα ορκίστηκε και αρχηγός των ενόπλων δυνάμεων με τους ανώτατους βαθμούς της στρατιωτικής ιεραρχίας (στρατάρχης, αρχιναύαρχος και αρχιπτέραρχος).

Στις 23 Ιανουαρίου 1963, διάδοχος ακόμη, είχε αρραβωνιαστεί στην Κοπεγχάγη τη 17χρονη πριγκίπισσα της Δανίας Άννα-Μαρία, τριτότοκη κόρη τού βασιλιά της Δανίας Φρειδερίκου Θ', την οποία νυμφεύθηκε, ως βασιλιάς, στην Αθήνα στις 18 Σεπτεμβρίου 1964. Από τον γάμο τους γεννήθηκαν πέντε παιδιά, η Αλεξία (Κέρκυρα, 10 Ιουλίου 1965), ο Παύλος (Αθήνα, 20 Μαΐου 1967), ο Νικόλαος (Ρώμη, 1 Οκτωβρίου 1969), η Θεοδώρα (Λονδίνο, 9 Ιουνίου 1983) και ο Φίλιππος (Λονδίνο, 26 Απριλίου 1986).

Τα Ιουλιανά και το Πραξικόπημα των Συνταγματαρχών

Το καλοκαίρι του 1965 εκδηλώθηκε η πρώτη σοβαρή κρίση της βασιλείας του, με την απαίτησή του να έχει τον τελευταίο λόγο στον διορισμό υπουργού Εθνικής Άμυνας και της ηγεσίας του στρατεύματος. Η διαφωνία του με τον πρωθυπουργό οδήγησε στην παραίτηση της λαοπρόβλητης κυβέρνησης του Γεωργίου Παπανδρέου στις 15 Ιουλίου. Τα λεγόμενα «Ιουλιανά» ακολούθησε μια περίοδος έντονης πολιτικής ανωμαλίας («Αποστασία»), που οδήγησε τελικά στο πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967.

Το πραξικόπημα των συνταγματαρχών είχε ως συνέπεια την ανατροπή της κυβέρνησης του Παναγιώτη Κανελλόπουλου και την επ’ αόριστον αναβολή των εκλογών, χωρίς όμως να μεταβληθεί η μορφή του πολιτεύματος ή του προσώπου του Ανώτατου Άρχοντα. Ο Κωνσταντίνος όρκισε την κυβέρνηση που προήλθε από το στρατιωτικό καθεστώς, έχοντας ως πρωθυπουργό τον πρόεδρο του Αρείου Πάγου, Κωνσταντίνο Κόλλια, ένας πρόσωπο της δικής του επιλογής.

Στις 13 Δεκεμβρίου 1967 ο Κωνσταντίνος αποφάσισε να πάρει την κατάσταση στα χέρια του, σε μία προσπάθειά του να επαναφέρει τη δημοκρατία στη χώρα. Το Βασιλικό Κίνημα απέτυχε παταγωδώς, γιατί δεν έτυχε της υποστήριξης του στρατού όπως επιδίωκε κι έτσι αναγκάστηκε να διαφύγει με την οικογένειά του στο εξωτερικό.

Το συνταγματικό κενό που δημιουργήθηκε συμπληρώθηκε από την απόφαση του δικτάτορα Παπαδόπουλου να αναθέσει καθήκοντα αντιβασιλέα στον αντιστράτηγο Γεώργιο Ζωιτάκη και αργότερα στον ίδιο. Τα στρατιωτικά μέλη της κυβέρνησης παραιτήθηκαν από τις τάξεις του στρατού και η νέα κυβέρνηση θεώρησε τον βασιλιά «αδικαιολογήτως απέχοντα των καθηκόντων του» και σε «εθελούσια προσωρινή αποδημία».

Η κατάργηση της Βασιλευομένης Δημοκρατίας

Στα τέλη Μαΐου του 1973 εκδηλώθηκε το Κίνημα του Ναυτικού που είχε ως στόχο την ανατροπή της δικτατορίας. Κατεστάλη, όμως, εν τη γενέσει του και οι δικτάτορες θεώρησαν ότι ο βασιλιάς Κωνσταντίνος (όπως και ορισμένοι πολιτικοί) δεν ήταν ξένοι προς τα διαδραματισθέντα.

Έτσι, το υπουργικό συμβούλιο (με ταυτόχρονη έκδοση συντακτικής πράξης) αποφάσισε την 1η Ιουνίου 1973 την κατάργηση του πολιτεύματος της Βασιλευομένης Δημοκρατίας, την κήρυξη εκπτώτου του βασιλιά και των διαδόχων του και την εγκαθίδρυση ως νέου πολιτεύματος εκείνου της Προεδρικής Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, την προσωρινή ανάθεση της προεδρίας της Δημοκρατίας στον ως τότε αντιβασιλέα και πρωθυπουργό Γεώργιο Παπαδόπουλο.

Το δημοψήφισμα που προκήρυξε η χούντα στις 29 Ιουλίου 1973 απέβη κατά της Βασιλευομένης Δημοκρατίας. Πρόεδρος της Δημοκρατίας ανακηρύχθηκε ο Γεώργιος Παπαδόπουλος.

Μετά την κατάρρευση της δικτατορίας και την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στις 24 Ιουλίου 1974, η κυβέρνηση του Κωνσταντίνου Καραμανλή προκήρυξε δημοψήφισμα που διεξήχθη στις 8 Δεκεμβρίου 1974 και απέβη και πάλι κατά της Βασιλευομένης Δημοκρατίας.

Από το 1967 ο Κωνσταντίνος έζησε αυτοεξόριστος πρώτα στην Ιταλία και συνέχεια στη Μεγάλη Βρετανία και μόλις τα τελευταία χρόνια αποφάσισε να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα. Έχει αναγνωρίσει το αποτέλεσμα της λαϊκής ετυμηγορίας για την κατάργηση της μοναρχίας, χωρίς να έχει παραιτηθεί από τα δικαιώματά του στο θρόνο. Από το 1994 του έχει αφαιρεθεί η ελληνική υπηκοότητα, όπως και της οικογένειάς του. Τον Μάρτιο του 2003 έλαβε από το ελληνικό κράτος το ποσό των 13,7 εκατομμυρίων ευρώ ως αποζημίωση για την απαλλοτρίωση της βασιλικής περιουσίας.

Ο Κωνσταντίνος άφησε την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο «Υγεία» της Αθήνας στις 10 Ιανουαρίου 2023, σε ηλικία 82 ετών. Τα τελευταία χρόνια αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/2333?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2024-01-10

© SanSimera.gr












Συντάξεις: Η μαραθώνια "μάχη" για τα αναδρομικά - Η ομολογία του ΕΦΚΑ για τα οφειλόμενα αναδρομικά και το ψέμα της οικονομικής επιβάρυνσης


    Η "μάχη των μαχών" είχε δοθεί, στις 10 Ιανουαρίου 2020, στην Ολομέλεια του ΣτΕ για τα διεκδικούμενα αναδρομικά από 2,5 εκατομμύρια συνταξιούχους, που αφορούν στις περικοπές των νόμων 4051 και 4093 του 2012 σε κύριες και επικουρικές συντάξεις, αλλά και την κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και αδείας από το 2013

Η συζήτηση εξελίχθηκε σε μαραθώνια "μάχη" νομικών επιχειρημάτων μεταξύ των δικηγόρων των συνταξιούχων που έχουν εγείρει τη σχετική αγωγή και των συνηγόρων του ΕΦΚΑ και του Ελληνικού Δημοσίου. Την ίδια στιγμή, έξω από το δικαστικό Μέγαρο του ΣτΕ από το πρωί ήταν συγκεντρωμένοι ομάδα συνταξιούχων. Υπενθυμίζεται, ότι η υπόθεση οδηγήθηκε σε πιλοτική δίκη έπειτα από αίτημα του ΕΦΚΑ, με το επιχείρημα ότι στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών εκκρεμούν περίπου 6.000 συναφείς αγωγές, οι περισσότερες εκ των οποίων είναι ομαδικές.
Για παραβίαση του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Χάρτη, αλλά και παραβιάσεων συνταγματικών  διατάξεων, όπως είναι η αρχή της αναλογικότητας, η αρχή της ισότητας και το δικαίωμα της αξιοπρεπούς διαβίωσης, έκαναν λόγο οι δικηγόροι συνταξουχικών Σωματείων.
Μάλιστα, απέδωσαν σκοπιμότητα στην ενέργεια του ΕΦΚΑ να ζητήσει πιλοτική δίκη για το επίμαχο θέμα, υποστηρίζοντας ότι στην ουσία ζητεί από το ΣτΕ να κρίνει εκ νέου τόσο το νομοθετικό πλαίσιο για τις περικοπές των συντάξεων, όσο και τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ  για τις εν λόγω περικοπές. "Δεν ισχύει πλέον το δίκαιο της ανάγκης, και πρέπει οι σύμβουλοι Επικρατείας να επιτρέψουν στην κανονικότητα", ανέφεραν και συμπλήρωσαν ότι "δεν μπορεί  το ΣτΕ με νέα απόφασή του να ανατρέψει ή να θεραπεύσει παλαιότερες αποφάσεις που έχει εκδώσει και δεν έπρεπε να κάνει αποδεκτό το αίτημα του ΕΦΚΑ για πιλοτική δίκη".
Η απάντηση του ΕΦΚΑ και του Ελληνικού Δημοσίου ήταν πως το αίτημα για πρότυπη-πιλοτική δίκη πλέον ήταν μονόδρομος, καθώς δεν υπήρχε άλλη δικονομική δυνατότητα για να ανακοπούν οι αποφάσεις των Διοικητικών Δικαστηρίων που δίνουν διαφορές συντάξεων, αλλά και επειδή εκκρεμεί ένας απίστευτος αριθμός δικών στην Διοικητική Δικαιοσύνη.
Αναφορά έγινε και στο επιχείρημα του ΕΦΚΑ σχετικά με την επιβάρυνση των 26,5 δις ευρώ στην περίπτωση απόδοσης των αναδρομικών, με τους δικηγόρους των συνταξιούχων να υποστηρίζουν ότι η επιβάρυνση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 6 δις ευρώ, ενώ αναλύθηκε εκτενώς το ζήτημα της ύπαρξης ή μη αναλογιστικής μελέτης τα τελευταία χρόνια ως προς το ζήτημα της ικανότητας οικονομικής επιβίωσης του ΕΦΚΑ, κατά τον πρίν και μετά χρόνο έκδοσης από την Ολομέλεια του ΣτΕ των αποφάσεων της για το νόμο Κατρούγκαλου και για τις περικοπές των συντάξεων.
Σημειώνεται, ότι το Δημόσιο και ο ΕΦΚΑ  υποστήριξαν ότι υπάρχει αναλογιστική μελέτη, με αναδρομική μάλιστα ισχύ και καταλαμβάνει το χρόνο που εκδόθηκαν οι αποφάσεις με τις οποίες  κρίθηκε ο νόμος Κατρούγκαλου  από την Ολομέλεια του ΣτΕ το 2019 και αφορούσαν τις περικοπές του 2016

Τι υποστηρίζει ο ΕΦΚΑ

Αναλυτικά, ο ΕΦΚΑ υποστηρίζει ότι τα αναδρομικά σε περίπτωση δικαίωσης των συνταξιούχων θα ανέρχονται:
  1.  >-  Από 1/1/2013 έως 9/8/2015 σε ποσό 11 δις ευρώ,
  2. >-  Από 10/6/2015 έως  11/5/2016 (το 10μηνο μέχρι την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου)  ποσό 3,9  δις ευρώ και
  3. >- Από 12/5/2-16 έως 31/12/2018 ποσό 11,5 δις ευρώ.
Στη φαρέτρα των επιχειρημάτων του ΕΦΚΑ και του Δημοσίου συγκαταλέγεται και ότι "ακόμη και αν οι δικαστές του ΣτΕ, δικαιώσουν τους προσφεύγοντες στην Δικαιοσύνη, μόνο για το 10μηνο που μεσολαβεί από 10/6/2015 έως 11/5/2016, δηλαδή μετά τη δημοσίευση των προηγούμενων αποφάσεων του ΣτΕ και μέχρι την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, η επιβάρυνση που θα δεχθεί για το 10μηνο αυτό αγγίζει τα 4 δισ. ευρώ."
Σημειώνεται, ότι με τις αιτήσεις τους οι συνταξιούχοι διεκδικούν από 5.600 έως 62.400 ευρώ, περίπου ο καθένας, ανάλογα με την απώλεια που είχε για τους 80 μήνες, δηλαδή από τις περικοπές του 2012, οι οποίες κρίθηκαν αντισυνταγματικές από το ΣτΕ το 2015.







Η Αυστρία, έχοντας ως πρότυπο κράτους δικαίου την Ελλάδα, εφαρμόζει πιστά τους νόμους !!: - Αφαίρεσε το δίπλωμα οδήγησης, από τον Υπουργό Οικονομικών για υπέρβαση ορίου ταχύτητας!!

 



Οι αρχές της Αυστρίας αφαίρεσαν για έναν μήνα το δίπλωμα οδήγησης από τον υπουργό Οικονομικών της χώρας Μάγκνους Μπρούνερ, αφότου τον έπιασαν να τρέχει οδηγώντας το υπουργικό αυτοκίνητό του, έγινε την Τρίτη (9/1) γνωστό από το υπουργείο του.

Ο 51χρονος Μπρούνερ οδηγούσε την BMW σε δρόμο της πόλης Ντόρνμπιρν, στην επαρχία Φόραρλμπεργκ, με ταχύτητα που υπερέβαινε κατά τουλάχιστον 50 χλμ/ώρα το επιτρεπόμενο όριο των 80 χλμ/ώρα, όταν η αστυνομία τον σταμάτησε το Σάββατο το πρωί, ανέφερε το υπουργείο Οικονομικών, επιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες που δημοσίευσε η εφημερίδα Vorarlberger Nachrichten.

«Καθ’ οδόν προς ένα προσωπικό ραντεβού, ο υπουργός Οικονομικών Μάγκνους Μπρούνερ δεν έδωσε προσοχή σε ένα προσωρινό όριο ταχύτητας», επισημαίνει το υπουργείο σε μια ανακοίνωση, αποφεύγοντας να αναφέρει με ποια ακριβώς ταχύτητα οδηγούσε ο υπουργός.

«Ο υπουργός Οικονομικών εκφράζει τη λύπη του για το περιστατικό και ζητάει συγγνώμη», προστίθεται.

Αν και οι υπουργοί στην Αυστρία διαθέτουν οδηγούς που τους μεταφέρουν στα επίσημα ραντεβού, τους επιτρέπεται να οδηγούν τα υπουργικά αυτοκίνητά τους οι ίδιοι για ιδιωτική χρήση, τονίζει το υπουργείο. Το Σάββατο ήταν επίσημη αργία στην Αυστρία.

Η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για έναν μήνα είναι η ποινή για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά περισσότερα από 50 χλμ/ώρα στην Αυστρία, με εξαίρεση εντός των πόλεων, όπου επιβάλλεται σε υπέρβαση του ορίου ταχύτητας κατά τουλάχιστον 40 χλμ/ώρα.

Αυτή δεν ήταν η πρώτη απερισκεψία του Μπρούνερ που σχετίζεται με την οδήγηση. Πριν από έναν χρόνο ο Αυστριακός υπουργός βρέθηκε στο νοσοκομείο με τραύμα στο κεφάλι, έπειτα από ένα περιστατικό με ένα ηλεκτρικό σκούτερ στη Βιέννη, που, όπως ο ίδιος είπε, το προκάλεσε ο ίδιος, καθώς δεν πρόσεξε καθώς έστριψε σε μια στροφή.

 https://www.zougla.gr/kosmos/afstria-afairesi-diplomatos-apo-ton-ypourgo-oikonomikon-gia-ypervasi-oriou-tachytitas/

Τρίτη 9 Ιανουαρίου 2024

Τα Ελληνοτουρκικά το 2024 - Η γύμνια η ανυπαρξία και η αυτοπαγίδευση της Ελληνικής πολιτικής


 Σάββας Καλεντερίδης


Στο άρθρο μας της προηγούμενης Κυριακής γράφαμε ότι αφήνουμε ως υπόλοιπο για το επόμενο άρθρο μας το θέμα του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού και της υποθήκευσης της εξωτερικής μας πολιτικής με τη Διακήρυξη των Αθηνών.

Η Ευρωπαϊκή Ενωση εξέδωσε την Οδηγία 2014/89/Ε.Ε. από τις 23 Ιουλίου 2014, με βάση την οποία ελληνική κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό για τα θαλάσσια ύδατα στα οποία ασκεί κυριαρχία ή έχει κυριαρχικά δικαιώματα ή ασκεί δικαιοδοσία σύμφωνα με τη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS).

Η προθεσμία για την κατάθεση του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού (ΘΧΣ) έληξε την 31η Μαρτίου 2021 και δόθηκε παράταση ενός έτους μέχρι τον Μάρτιο του 2022, λόγω του κορονοϊού.

Το περίεργο είναι ότι ενώ ακόμα και η Κύπρος έχει καταθέσει Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό, η Ελλάδα αργεί να το πράξει, με αποτέλεσμα να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, όπου θα της επιβληθεί επαναλαμβανόμενο πρόστιμο μέχρις ότου υλοποιήσει την οδηγία.

Μερικές φορές στην πορεία ενός κράτους στην Ιστορία έρχεται ένα τυχαίο γεγονός για να αποκαλύψει τη γύμνια και την ανυπαρξία πολιτικής σε ορισμένους τομείς. Εν προκειμένω, η Ελλάδα αυτοϋπονομεύθηκε, αφού δεν επεξέτεινε τα χωρικά της ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια, όπως δικαιούται, αφήνοντας έτσι χώρο στην Τουρκία να ξεδιπλώνει τις διεκδικήσεις της, να γκριζάρει περιοχές που αν είχαμε επεκτείνει τα χωρικά μας ύδατα στα 12 μίλια, θα ήταν μέρος της κυριαρχίας της Ελλάδας.

Αυτοπαγίδευση

Η στάση αυτή της Ελλάδας οδήγησε τη χώρα μας στην αυτοπαγίδευση, να μην μπορεί να κάνει Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό και να παραπέμπεται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, πλήττοντας έτσι το διεθνές κύρος της χώρας.

Να σημειωθεί ότι η σχετική οδηγία της Ε.Ε. αναφέρει: «Η υψηλή και ταχέως αυξανόμενη ζήτηση για θαλάσσιο χώρο για διαφορετικούς σκοπούς, όπως οι εγκαταστάσεις για την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, η εξερεύνηση και η εκμετάλλευση πετρελαίου και φυσικού αερίου, η θαλάσσια ναυτιλία και οι αλιευτικές δραστηριότητες, η διατήρηση του οικοσυστήματος και της βιοποικιλότητας, η εξόρυξη πρώτων υλών, ο τουρισμός, οι εγκαταστάσεις υδατοκαλλιέργειας και η υποθαλάσσια πολιτιστική κληρονομιά, καθώς και οι πολλαπλές πιέσεις στους παράκτιους πόρους, απαιτούν μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σχεδιασμού και διαχείρισης».

Το πεδίο εφαρμογής του χωροταξικού σχεδιασμού αφορά τα θαλάσσια ύδατα όπως αυτά ορίζονται βάσει του νόμου 3983/2011: «Τα ύδατα, ο θαλάσσιος βυθός και το υπέδαφος στη θαλάσσια πλευρά της γραμμής βάσης από την οποία μετριέται το εύρος της αιγιαλίτιδας ζώνης ως τα όρια της περιοχής όπου η Ελληνική Δημοκρατία ή άλλο κράτος-μέλος έχει κυριαρχικά δικαιώματα ή ασκεί δικαιοδοσία σύμφωνα με τη Σύμβαση των Η.Ε. για το Δίκαιο της Θάλασσας».

Σημειώνεται ότι ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός πρέπει να περιλαμβάνει τις περιοχές αλιείας και υδατοκαλλιέργειας, τις εγκαταστάσεις, υποδομές και υποθαλάσσια έργα για την έρευνα, την εκμετάλλευση και την εξόρυξη υδρογονανθράκων και άλλων ενεργειακών πόρων, πρώτων υλών, ορυκτών και αδρανών υλικών, την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ και συμβατικές πηγές, τις διαδρομές υποβρυχίων αγωγών και καλωδίων, τις περιοχές στρατιωτικών ασκήσεων, τις λιμενικές εγκαταστάσεις και τις οδούς θαλασσίων μεταφορών, τις προστατευόμενες περιοχές, τους ενάλιους αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία κ.ά.
Με άλλα λόγια, αν η Ελλάδα υποβάλει στην Ε.Ε. Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό, τότε λύνονται αυτομάτως και πολλά από τα προβλήματα που προκαλεί η Τουρκία στους τομείς που συμπεριλαμβάνονται σ’ αυτόν.

Πολιτικό κείμενο

Οσον αφορά τη Διακήρυξη των Αθηνών, αναμφισβήτητα η υπογραφή της αποτελεί τον τελευταίο σταθμό στις ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ενα κείμενο πολιτικό, χωρίς δεσμευτικό χαρακτήρα για τα δύο μέρη. Θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς μια δήλωση καλών προθέσεων, χωρίς να προσδιορίζεται, όμως, από ποιες δηλώσεις, πρωτοβουλίες ή ενέργειες δεσμεύονται να απέχουν τα δύο μέρη, όπως επιτάσσει το OP2: «Τα Μέρη δεσμεύονται να απέχουν από κάθε δήλωση, πρωτοβουλία ή ενέργεια που θα μπορούσε να υπονομεύσει ή να απαξιώσει το γράμμα και το πνεύμα αυτής της Διακήρυξης ή να θέσει σε κίνδυνο τη διατήρηση της ειρήνης και της σταθερότητας στην περιοχή τους».

Πάντως, η Τουρκία συνεχίζει να προβαίνει σε δηλώσεις και ενέργειες που υποστηρίζουν το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας», όπως για παράδειγμα η δοκιμή τορπίλης βαρέος τύπου, τουρκικής κατασκευής, που έγινε στις 27 Δεκεμβρίου 2023, μετά την οποία ακολούθησαν δηλώσεις αξιωματούχων ότι η τορπίλη θα βοηθήσει στην υποστήριξη των δικαιωμάτων της Τουρκίας στη «Γαλάζια Πατρίδα».

Η αγορά των F-16

Το σίγουρο, πάντως, είναι ότι η Διακήρυξη των Αθηνών παράγει αποτελέσματα για την Τουρκία όσον αφορά το θέμα της αγοράς από τις ΗΠΑ των F-16. Να σημειωθεί ότι οι Αμερικανοί νομοθέτες είχαν ζητήσει από την κυβέρνηση να διασφαλίσει ότι η Αγκυρα δεν θα χρησιμοποιήσει τα μαχητικά F-16 για την παραβίαση της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.

Μετά την υπογραφή της Διακήρυξης των Αθηνών και ενώ είχε προηγηθεί η παύση των παραβιάσεων, μόλις πριν από λίγες μέρες ήλθε ο Μάθιου Μίλερ, εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, να παραδεχτεί ότι η αμερικανική κυβέρνηση έπρεπε να εργαστεί προκειμένου να δώσει λύσεις στις ανησυχίες που είχε εκφράσει το Κογκρέσο σχετικά με την πώληση των μαχητικών F-16 στην Τουρκία.

Συγκεκριμένα, ο Μάθιου Μίλερ δήλωσε: «Είχαμε εμπόδια στο Κογκρέσο λόγω των ενεργειών που έχει κάνει η Τουρκία που έπρεπε να τα ξεπεράσουμε και να τα επεξεργαστούμε. Προσπαθήσαμε να τα αντιμετωπίσουμε όσο το δυνατόν πιο επιμελώς».

Oπως αντιλαμβάνεται καθείς, τα προβλήματα ξεπεράστηκαν και στην ουσία η Τουρκία θα πάρει τα αναβαθμισμένα F-16 με τη συνεργασία της Ελλάδας.

Πέρα από αυτά που αναφέρονται στη Διακήρυξη και στους περίφημους «τρεις άξονες» στους οποίους θα κινηθούν οι δύο χώρες για την εξομάλυνση των μεταξύ τους σχέσεων και πέραν του ακανθώδους ζητήματος της οριοθέτησης των θαλασσίων ζωνών, υπάρχει και ένα κορυφαίο ζήτημα προς «διευθέτηση», η απαίτηση της Τουρκίας για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών.

Μάλιστα, επανέρχεται το σενάριο της διάλυσης της Στρατιάς Αιγαίου και της μεταφοράς του στόλου των αποβατικών της Τουρκίας στον Εύξεινο Πόντο, για να εξουδετερωθεί το επιχείρημα της Ελλάδας περί απειλής, το οποίο εκφράζεται με το σύνθημα «ότι απειλείται δεν αποστρατιωτικοποιείται».

Η Τουρκία και όσοι σύμμαχοι ενδιαφέρονται για την περιοχή μας, επικαλούμενοι τις Συνθήκες της Λωζάννης και των Παρισίων, μετά την «εξάλειψη» της απειλής θα ασκήσουν -αν δεν ασκούν ήδη- πιέσεις στην Ελλάδα για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών.
Η Ελλάδα πρέπει να αλλάξει σύνθημα και να τονίζει σε όλους τους τόνους ότι «τα νησιά δεν αποστρατιωτικοποιούνται, τελεία και παύλα».

Το ίδιο λάθος έγινε το 1967, με την απόσυρση της ελληνικής μεραρχίας από την Κύπρο, το οποίο λάθος πλήρωσαν και το πληρώνουν μέχρι σήμερα οι Ελληνες της Κύπρου.

Ας μην κάνουμε το ίδιο λάθος το 2024.


πηγή: https://www.newsbreak.gr/apopseis/548762/ta-ellinotoyrkika-to-2024/

Ελληνοτουρκικά: - Η ώρα της αλήθειας για το Καστελόριζο! - Μήπως υπάρχει "Σύμφωνο εγκατάλειψης των Εθνικών μας θέσεων;"




Μανώλης Κοττάκης


 Την επομένη της υπογραφής της Διακήρυξης των Αθηνών μεταξύ του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν με κάλεσε στο τηλέφωνο κορυφαίο ιστορικό στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας για να ανταλλάξουμε απόψεις σχετικά με το περιεχόμενό της. Είχα μόλις προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρουπόλεως όπου μετέβην για την παρουσίαση του βιβλίου μου με τον Κώστα Καραμανλή.

Η εφημερίδα μας ήταν η μόνη που την επαύριον της υπογραφής αυτού του γκρίζου αμφιλεγόμενου κειμένου τόλμησε να κυκλοφορήσει με τον τίτλο «Σύμφωνο εγκατάλειψης εθνικών θέσεων» και αυτό προκάλεσε προβληματισμό, δυσφορία, ίσως και ενόχληση σε ορισμένους κυβερνητικούς κύκλους για τη… βιασύνη μας να αποδομήσουμε το ιστορικό αυτό κείμενο.

Το κορυφαίο αυτό ιστορικό στέλεχος, την άποψη του οποίου ακούω πάντοτε με προσοχή και σέβομαι, μολονότι πολλές φορές διαφωνούμε -αλλά έχουν κατακτήσει το δικαίωμα να συζητάμε με εντιμότητα τις διαφωνίες μας-, με κάλεσε να αναλογιστώ εάν η ανάλυση της διακήρυξης που κάναμε ήταν πιθανώς βεβιασμένη και άστοχη. Ακουσα με προσοχή το σκεπτικό το οποίο μου ανέπτυξε και σε κάποια σημεία του είχε λογική βάση. Αλλά επέμεινα.

Αφού διερωτήθηκα γιατί δεν μπήκαν κάμερες στο γραφείο του πρωθυπουργού για να καταγράψουν αυτή την ιστορική στιγμή της Διακήρυξης των Αθηνών και το Μαξίμου περιορίστηκε σε απλή διανομή φωτογραφιών (όλα έχουν τη σημασία τους στη διπλωματία), ζήτησα πειστικές απαντήσεις σε απορίες μου για ορισμένες παραγράφους της διακήρυξης, ειδικά αυτές που μας καλούσαν να απέχουμε από ενέργειες και πρωτοβουλίες μονομερείς.

Κάτι που επανέλαβε και ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης στην πρόσφατη ομιλία του στη Βουλή κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό. Επειδή το θέμα ήταν σύνθετο, συνεννοηθήκαμε να συναντηθούμε μετά τις εορτές στο γραφείο του κορυφαίου μητσοτακικού στελέχους για να ανταλλάξουμε επιχειρήματα. Το μόνο το οποίο περιορίστηκα να επισημάνω σε αυτή την προσωπικότητα του δημόσιου βίου που αδικήθηκε από την Ιστορία ήταν το εξής:

«Αν εγώ κάνω λάθος, το κόστος για την πατρίδα είναι μηδέν. Πόσο μάλλον όταν η κυβέρνηση έχει σχεδόν όλα τα μέσα ενημέρωσης, έντυπα και ηλεκτρονικά, μαζί της. Αν κάνει όμως λάθος στην εκτίμησή του ο πρωθυπουργός, το κόστος θα το πληρώσουμε όλοι μαζί. Αργά ή γρήγορα». Ηταν Σάββατο.

Την Κυριακή το πρωί ο Κώστας Καραμανλής, μιλώντας για το βιβλίο μου, σε σύντομη παρέμβασή του προειδοποίησε ανήσυχος για τις «γκρίζες» ρυθμίσεις της Διακήρυξης των Αθηνών που οδηγούν σε συνδιαχείριση η διχοτόμηση του Αιγαίου. Θέσεις που εξαφανίστηκαν από τα περισσότερα δελτία ειδήσεων, πλην εξαιρέσεων, κατόπιν επίμονων ενεργειών της κυβέρνησης.

Οι εξελίξεις τελικώς «έτρεξαν» πιο γρήγορα από το αναμενόμενο και αυτό μας αιφνιδίασε. Η ελεγχόμενη από την Αγκυρα κυβέρνηση της Λιβύης έκλεισε χθες τον κόλπο της Σύρτης, χάραξε γραμμές βάσεως για χωρικά ύδατα 12 μιλίων και συνορεύουσας ζώνης 24 μιλίων από εκεί. Στην πραγματικότητα, αμφισβητεί το δικαίωμα της Ελλάδος να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια νότια της Κρήτης. Διπλωματική κίνηση αριστοτεχνική.

Διότι, ενώ κατά βάθος πρόκειται για μία μονομερή παρασκηνιακή πρωτοβουλία της Αγκυρας που υπονομεύει τη διευθέτηση της υφαλοκρηπίδας και της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης με την Ελλάδα (εξυπηρετώντας αποκλειστικά τα δικά της συμφέροντα στη Μεσόγειο), στην πράξη ανέλαβε να την πραγματοποιήσει τρίτο μέρος που δεν δεσμεύεται από τη Διακήρυξη των Αθηνών. Η Λιβύη!

Δηλαδή, εδώ τι έχουμε; Η Ελλάδα διατηρεί τις νομικές τις θέσεις για το Δίκαιο της Θάλασσας και τα 12 μίλια, αλλά μέχρι την υπογραφή του συνυποσχετικού έχει δεσμευτεί να μην ασκήσει το δικαίωμά της για επέκταση μονομερώς επειδή κατά την Αγκυρα είναι αιτία πολέμου και υπονομεύει τη Διακήρυξη των Αθηνών. Ενώ η Αγκυρα, από την άλλη, υπονομεύει τη διακήρυξη μέσω τρίτων κρατών, χωρίς η ίδια να μπορεί να κατηγορηθεί για το παραμικρό. Ατιμώρητα.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει διπλωματικές σχέσεις με τη φιλοτουρκική κυβέρνηση της Λιβύης! Την έχει αναγνωρίσει! Κάπως έτσι θα φτάσουμε μέχρι τον Ιούνιο ενδεχομένως σε σημείο να υπογράψουμε συνυποσχετικό για την οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδας σε ένα περιβάλλον απολύτως υπονομευμένο από το τουρκολιβυκό μνημόνιο που έχει καταχωριστεί στον ΟΗΕ και από την επέκταση των χωρικών υδάτων της Λιβύης στα 12 μίλια, που και αυτή από χθες έχει καταχωριστεί στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών. Στα αποθετήρια των χαρτών. Καθώς ο ΟΗΕ είναι ο θεματοφύλακας της σύμβασης για το Δίκαιο της Θάλασσας. Μιλάμε λοιπόν για ένα υπονομευμένο νομικό περιβάλλον στον δρόμο για το Αμβούργο ή τη Χάγη.

Εφτασε η ώρα της αλήθειας, λοιπόν! Να δούμε, για να θυμηθώ και τη συνομιλία με το κορυφαίο στέλεχος, «ποιου το λάθος είναι δωρεάν και ποιου το λάθος έχει κόστος».

Αν η κυβέρνηση έχει δίκιο ότι η Διακήρυξη των Αθηνών δεν τη δεσμεύει να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια, τότε ιδού η Ρόδος. Ο πρωθυπουργός πρέπει να σπεύσει να συνεννοηθεί με τον πρόεδρο της Αιγύπτου Σίσι και μονομερώς να επεκτείνει τα χωρικά μας ύδατα στα 12 μίλια νοτίως της Κρήτης.

Και βεβαίως να φροντίσει, λεπτομέρεια με πολύ σημαντική σημασία, να διατηρήσει αλώβητη τη νομική ομάδα ξένων ειδικών που διαχειρίζεται στο υπουργείο Εξωτερικών τα μεγάλα αυτά θέματα. Διότι ο Αγγλος χαρτογράφος που κληρονόμησε ο Νίκος Δένδιας από τον Νίκο Κοτζιά παραμένει και αποτελεί εθνικό asset, αλλά ο άλλος ειδικός του Διεθνούς Δικαίου, ο Γάλλος, ξενοκοιτάει προς την Αγκυρα και δεν είναι διόλου απίθανο να μετεγγραφεί προς τα εκεί. Πιο γρήγορα απ’ όσο ήρθε ο Φατίχ Τερίμ στον Παναθηναϊκό. (Εκτός αν πάει αλλού δανεικός.)

Ήρθε η ώρα της αλήθειας, λοιπόν. Ή επεκτείνουμε τώρα τα χωρικά μας ύδατα στα 12 μίλια εντός της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης με την Αίγυπτο όπου έχουμε εγκυρότατο τίτλο κυριαρχίας ή θα οδηγηθούμε στη διεθνή Δικαιοσύνη πληγωμένοι, τσαλακωμένοι, σφαγμένοι και με ασθενείς νομικές θέσεις. Η ευθύνη της κυβέρνησης είναι ιστορική. Είμαι βέβαιος ότι ο πρωθυπουργός το καταλαβαίνει. Θα χαρώ πολύ να μας/με διαψεύσει και να προχωρήσει στη συνεννόηση για τα χωρικά ύδατα και την οριοθέτηση με την Αίγυπτο, σκίζοντας έτσι στην πράξη τη Διακήρυξη των Αθηνών και τις ανόητες δεσμεύσεις που αναλάβαμε με αυτήν. Αν το κάνει, είμαστε εντάξει και θα του το αναγνωρίσουμε δημοσίως. Αν δεν το κάνει, θα κάνουμε δεύτερες σκέψεις. Για το Καστελόριζο. Δυστυχώς.






πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/546288/i-ora-tis-alitheias-gia-to-kastelorizo/

Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης: - Κάτι ξέρει, κάτι ξέρει ...και δεν το μαρτυράει!!




Του Υπτγου ε.α. Χρήστου Μπολώση

Εμένα, σύντροφοι και συντρόφισσες, ουδόλως με εξέπληξε η δήλωση του κ. Συρίγου, σύμφωνα με την οποία η «Συνθήκη της Λωζάννης είναι παρωχημένη». Και τούτο διότι με είχε προετοιμάσει προ 3-4 μηνών, όταν σε ημερίδα ανέπτυξε την καινοφανή θεωρία ότι κατά τη Μικρασιατική Εκστρατεία ο Λένιν δεν βοήθησε με ποταμό ρουβλιών την Τουρκία έναντι της Ελλάδος, αλλά έναντι του αγγλικού ιμπεριαλισμού! Υπέβαλα σχετική ερώτηση, αλλά ο συντονιστής της ημερίδας, δημοκρατικότατα, με απέκλεισε.

Για την ιστορία, να θυμίσουμε και στον κ. Συρίγο ότι ο Λένιν βοήθησε τον Κεμάλ εκδικούμενος τους Έλληνες για την άφρονα (ακόμα μία του Ελ. Βενιζέλου) εκστρατεία του Ελληνικού Στρατού στη Μεσημβρινή Ρωσία (σημερινή Ουκρανία) εναντίον των μπολσεβίκων το 1919.

Συνεπώς, με τον κ. Συρίγο δεν μπορεί να συνέβη αυτό που είπε ο κ. Μαρινάκης για να μπαλώσει τα ξεσκισμένα, ότι δηλαδή πρόκειται για «προβληματική διατύπωση», δεδομένου ότι ο κ. Συρίγος ως πανεπιστημιακός θεωρείται βέβαιο ότι μπορεί να βάλει 3-4 λέξεις σε μια λογική σειρά και έχει συναίσθηση του τι λέει, πώς το λέει και -κυρίως- πότε το λέει. Αρα «κάτι ξέρει, κάτι ξέρει».

[«Οι Γερμανοί ξανάρχονται», με τον κυρ Θόδωρο (Βασ. Λογοθετίδης) να το σιγοτραγούδα, όταν ψυλλιάζεται ότι ο συνεργάτης των Γερμανών (Λουκιανός Ροζάν) ξέρει πολλά για την αυλή τους].



πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/549696/kati-xerei-kati-xerei-2/