Κυριακή 10 Σεπτεμβρίου 2023

Χωρίς αναχώματα στην ορμή των λαθών


 


Κάθε ώρα απολογισμού που περνάει πολλαπλασιάζει τις κραυγαλέες καταστροφές, μεγεθύνει το μαρτύριο της απώλειας ανθρώπων, εστιών, καρπών του μόχθου, την ένταση των αγωνιών, το βάρος των συναισθημάτων. Δεν μας είναι κάτι ξένο οι πλημμύρες, ούτε εκείνες των ποταμών ούτε οι λεγόμενες αιφνίδιες. Ομως ό,τι άφησαν πίσω τους τα κύματα της τρομακτικής νεροποντής που ρήμαξε αρχικά την ορεινή Μαγνησία, το Πήλιο, τον Βόλο, τις Σποράδες, τη βόρεια Εύβοια, και έπειτα έπνιξε το Θεσσαλικό Κάμπο, τα χωριά της Καρδίτσας, των Τρικάλων, της Λάρισας, σβήνει κάθε άλλη μνήμη πλημμυρικού δράματος, και τη Μάνδρα και τα θρυλικά ξεσπάσματα του Κηφισού, του Ποδονίφτη, του Σαρανταπόταμου. Χωριά βυθισμένα στη λάσπη σηματοδοτούν το πέρασμα στην αστασία μιας διαφορετικής εποχής.

Το νερό που κινείται γρήγορα είναι κίνδυνος ακραίος. Οταν τρέχει με 2,7 μέτρα το δευτερόλεπτο –η πιο συνηθισμένη ταχύτητα νερού σε αιφνίδια καταιγίδα– σαρώνει τα πάντα. Ομως ενδέχεται να κινηθεί και με έως 4,6 μέτρα το δευτερόλεπτο δημιουργώντας συντεταγμένες συντέλειας. Η τρομακτική δύναμη του νερού είναι εγγεγραμμένη βαθιά στην ιστορική μνήμη. Σχεδόν όλοι οι πολιτισμοί φυλάσσουν στα αρχαϊκά βάθη τους ιστορίες κατακλυσμού, παραλλαγές του μύθου της διά του πνιγμού θεϊκής τιμωρίας του άπληστου ανθρώπινου γένους. Μύθοι για τις πλημμύρες στη Μεσοποταμία εμπεριέχονται στη λίστα των Σουμερίων βασιλέων και στο Επος του Γκιλγκαμές, η ιστορία της Κιβωτού του Νώε στο βιβλίο της Γένεσης, ο ινδουιστικός μύθος του Μανού στις Βέδες, οι εξιστορήσεις του Ωγυγίου κατακλυσμού (Βοιωτία) και των κατακλυσμών του Δευκαλίωνα (Θεσσαλία) και του Δαρδάνου (Αρκαδία) στην αρχαιοελληνική γραμματεία.

Ομως ο άνθρωπος δεν θέλει να αποδεχθεί ότι οι αιφνίδιες πλημμύρες που μετακινούν βράχους και κομμάτια γης, ξεριζώνουν δέντρα, γκρεμίζουν γέφυρες, δρόμους, σπίτια, παρασέρνουν φράχτες, στέγαστρα, αυτοκίνητα, ανοίγουν απρόσμενες διεξόδους, κατεβάζουν τόνους λάσπης, και τις ημέρες αυτές, πλην της Ελλάδας, έπνιξαν μέρη σε Τουρκία, Βουλγαρία, Ισπανία, Ιταλία, Σλοβενία, Αυστρία, Ρωσία, ΗΠΑ, Μεξικό, Φιλιππίνες, Χονγκ Κονγκ, είναι από τις φυσικές καταστροφές που με προληπτικά μέτρα δεν γίνεται να μετριαστούν. Και τις παλεύει με αναχώματα, αντιπλημμυρικά τοιχία, φράγματα, υπερχειλιστές, εκτροπείς νερού και λάσπης, αντλιοστάσια, κανάλια αποστράγγισης, φρεάτια, τεχνολογίες διαχείρισης ροών και φερτών υλικών έπειτα από προσομοιώσεις σφοδρών πλημμυρών με βάση αλγοριθμικά προγνωστικά μοντέλα σε αντίγραφα ευάλωτων περιοχών. Σε χώρες που υποφέρουν από συχνές πλημμύρες, ορισμένοι διαβλέπουν την περιχαράκωση των ποταμών σε σημείο που να μετατρέπονται από φυσικό πόρο σε τεχνολογικά ελεγχόμενο στοιχείο. Εικόνα από το μέλλον; Είναι αναπόφευκτο. Οι συνέπειες του ελέγχου της φύσης δείχνουν να θεραπεύονται με περισσότερο έλεγχο της φύσης. Ομως είναι έργο σισύφειο. Οπως έγραφε ο Οράτιος το 20 π.Χ., «Ακόμη κι αν διώξεις τη φύση με την τσουγκράνα, θα βρει τον τρόπο να επιστρέψει».

Στην κούρσα ελέγχου των επιπτώσεων του μεταβαλλόμενου κλίματος είμαστε τραγικά πίσω.

Για τον λόγο αυτόν επιστρατεύονται παράλληλα και άλλες, περισσότερο ήπιες λύσεις, που πηγαίνουν με τα «νερά» της φύσης. Οπως να δοθούν μεγαλύτερα «περιθώρια στο νερό» και σε αστικές περιοχές, να δημιουργηθούν «σπογγώδεις πολιτείες» (υφίστανται σε Κίνα και Νέα Ζηλανδία), όπου αδιαπέραστες επιφάνειες, τσιμεντένιες διαδρομές αντικαθίστανται με διαπερατά υλικά, πράσινες λωρίδες, συστοιχίες δέντρων και συγκοινωνούντα πάρκα που συλλέγουν τα πλεονάζοντα όμβρια ύδατα και τα απορροφούν σαν σφουγγάρι. Είναι ελάχιστες.

Φράγματα, αναχώματα, κανάλια υπήρχαν σε πόλεις και οικισμούς από τη Μινωική εποχή. Ομως δεν αρκούν ούτε αυτά ούτε τα υψηλότερα αναχώματα, οι μεγαλύτεροι αποχετευτικοί αγωγοί. Δηλαδή, οι βελτιώσεις με βάση την εμπειρία των περασμένων δεκαετιών κι όχι αυτό που καταφθάνει στη σημερινή Γη του μεταβαλλόμενου κλίματος και των άστατων μοτίβων βροχόπτωσης σε αυτή την άλλη Γη, την πλήρως μεταμορφωμένη στη μισή στεριανή της έκταση και καταδυναστευμένη από το «θερμοκήπιο» που ακόμη τροφοδοτούμε. Και το οποίο γεννάει παρατεταμένους καύσωνες, που με τη σειρά τους γεννούν αιφνίδιες, κατακλυσμιαίες νεροποντές.

Στις εναντίον τους οχυρώσεις βραδυπορούμε. Και ο κίνδυνος διαρκώς θα περισσεύει όσο η ανάπτυξη «δεν κοιμάται με τον εχθρό», δηλαδή δεν συμβαδίζει με αναθεωρημένες προσεγγίσεις, με ριζοσπαστικές αντιπλημμυρικές πρακτικές. Κάθεσαι μπροστά σε ένα γαλήνιο τοπίο και είναι δύσκολο να φανταστείς την καταστροφή του. Και όμως, η φαντασία είναι αυτό που απαιτεί η απρόβλεπτη χαοτική εποχή.


ΠΗΓΉ:https://www.kathimerini.gr/opinion/562607494/choris-anachomata-stin-ormi-ton-lathon/

Ή θα σοβαρευτούμε ή θα βουλιάξουμε - Ψηφίζουμε ανθρώπους που είναι τέλειοι στα πανηγύρια, αλλά ανίκανοι όταν γίνεται η στραβή



 

Είμαστε σε έναν καινούργιο «πόλεμο» και αν δεν το πάρουμε χαμπάρι, η ίδια η επιβίωση της χώρας θα είναι αμφίβολη. Ή θα σοβαρευτούμε ή θα βουλιάξουμε. Είναι η ώρα να βάλουμε όλοι μας τον εγωισμό μας στην άκρη. Πρώτος ο πρωθυπουργός. Το 41% δεν ήταν εντολή να τοποθετήσει όποιον ήθελε όπου να ‘ναι, να βάλει λάιτ πολιτικούς σε κρίσιμα πόστα. Αν δεν μπορούσε να βρει στον πάγκο του ή στο Κοινοβούλιο, ας διάλεγε από τον εθνικό πάγκο, πέρα από κομματικές ή προσωπικές προτιμήσεις. Αλλά ακόμη και οι υπουργοί που δείχνουν να λιώνουν –καθώς τα δίνουν όλα βέβαια οι άνθρωποι– θα έπρεπε να ξεπεράσουν τον εγωισμό τους και να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα με όσα αντιμετωπίζουμε. Οσο για τους αφανείς διαπληκτισμούς εξουσίας μεταξύ κορυφαίων στελεχών, που είτε διεκδικούν επικοινωνιακά οφέλη είτε προσπαθούν να ρίξουν αλλού το μπαλάκι των ευθυνών έπειτα από μια τραγωδία, τι να πει κανείς…

Εχει φτάσει η ώρα να σοβαρευτούμε σαν χώρα και να σπάσουμε αυγά. Κάθε φορά που έχουμε μια μεγάλη κρίση, ανακαλύπτουμε ότι δεν διαθέτουμε τον στοιχειώδη αριθμό αεροσκαφών ή ελικοπτέρων. Μικρό αλλά χρήσιμο παράδειγμα. Τα διαθέτουμε, δηλαδή, όλα αυτά στα χαρτιά αλλά όχι στο πεδίο. Αρχίζουμε συζητήσεις επί συζητήσεων και καταλήγουμε ότι η χώρα χρειάζεται αμυντική βιομηχανία και βάση υποστήριξης. Μάλιστα. Ποιος είναι ο καλύτερος να τη διοικήσει; Ο Χ. Ο άνθρωπος προσφέρεται μέχρι που ανακαλύπτει ότι θα πληρώνεται 2.200 ευρώ, με έναν εισαγγελέα συνέχεια πάνω από τον ώμο του και συνδικαλιστές και διάφορα δικτυωμένα λαμόγια να τον κυνηγάνε. Προτιμάει να μείνει σπίτι του και η χώρα να παραμείνει αθωράκιστη, όταν η Τουρκία κάνει άλματα.

Ψηφίζουμε για βουλευτές, περιφερειάρχες, δημάρχους ανθρώπους που είναι τέλειοι στα πανηγύρια, αλλά ανίκανοι όταν γίνεται η στραβή.

Εχει επίσης έλθει η ώρα της μηδενικής ανοχής στη διαφθορά και στην κακοδιαχείριση. Δεν είναι μόνο ότι χάνονται χρήματα του Ελληνα φορολογουμένου. Είναι ότι το φαινόμενο αυτό ροκανίζει την επιβίωση της χώρας όταν κάποιοι κάνουν τα στραβά μάτια σε κακοτεχνίες και καθυστερήσεις ή όταν ένας δήμαρχος παίρνει τα κονδύλια των αντιπλημμυρικών και τα κάνει φιέστες γιατί αυτές φαίνονται και φέρνουν ψήφους.

Τον εγωισμό μας πρέπει όλοι μας να τον βάλουμε στην άκρη. Και εμείς οι ψηφοφόροι. Να καταλάβουμε πόσο αυτοκτονικές, ηλίθιες, είναι συχνά οι επιλογές μας. Που ψηφίζουμε για βουλευτές, περιφερειάρχες, δημάρχους ανθρώπους που είναι τέλειοι στα πανηγύρια, στα βαφτίσια μας και στις σέλφι, αλλά ανίκανοι και εξαφανισμένοι όταν γίνεται η στραβή. Δικό μας είναι το λάθος, εμείς τους ψηφίζουμε χωρίς να ρωτάμε «τι έχεις κάνει στη ζωή σου; Εχεις δουλέψει ποτέ σε κανονική δουλειά, έχεις νιώσει τον κίνδυνο της απόλυσης;».

Στεκόμαστε με δέος, ανασφάλεια και θυμό κοιτώντας τις καταστροφές των τελευταίων μηνών. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε τη φύση ή τη γεωγραφία. Το ζητούμενο είναι να ξυπνήσουμε όλοι, από τον πρωθυπουργό μέχρι τον τελευταίο πολίτη, και να καταλάβουμε ότι αν δεν βγούμε από την αδράνεια και τον κυνικό μας λήθαργο, θα καταλήξουμε ένα «αποτυχημένο κράτος».












πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/562607461/i-tha-sovareytoyme-i-tha-voyliaxoyme/

Ελλάδα, το «μαύρο πρόβατο» της ΕΕ


 Οι φυσικές καταστροφές διαδέχονται η μία την άλλη. Το ενδιαφέρον είναι φυσικά στραμμένο αλλού. Η Ελλάδα τη μια καίγεται και την άλλη πνίγεται. Βομβαρδίζεται από τις σύγχρονες πληγές του Φαραώ.

Η βοήθεια από την ευρωπαΐκή ένωση έρχεται. Η Ενωση δεν μας έχει αφήσει ποτέ αβοήθητους. Από την άλλη όμως υπάρχουν και υποχρεώσεις που πρέπει να καλύπτονται από την χώρα μας στο πλαίσιο της παρουσίας της ως μέλος της ΕΕ.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει αναφέρει σοβαρές ρυθμιστικές παραβάσεις και από τη χώρα μας στο ΔΕΕ.

Για τις αρχές Σεπτεμβρίου, η Ελλάδα με τις παραβάσεις έχει ανοίξει συνολικά 189 φακέλους από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μη μεταφορά κοινοτικών οδηγιών στους κανονισμούς της.

Αυτό κάνει τη χώρα μας την πρώτη με τις περισσότερες προειδοποιήσεις, μπροστά από την Ισπανία (177) και την Ιταλία (189). Αυτές οι προειδοποιήσεις ενέχουν κίνδυνο παραβιάσεων και προστίμων εκατομμυρίων ευρώ.

Η μη μεταφορά των ευρωπαϊκών κανονισμών στην ελληνική νομοθεσία εντός των καθορισμένων προθεσμιών, συνήθως δύο ετών, ή με ανεπαρκή τρόπο τοποθετεί τις χώρες μέλη σε αυτή τη μαύρη λίστα. Η δίνη των φυσικών καταστροφών φαίνεται πως άφησε στην άκρη τα κοινοτικά πρότυπα σε βασικά θέματα όπως το περιβάλλον, η απασχόληση, η βιομηχανία ή η οικονομική πολιτική.

Τα τελευταία στοιχεία της Επιτροπής που αναλύθηκαν από το THE OBJECTIVE δείχνουν ότι οι 27 κοινοτικές χώρες, συν το Ηνωμένο Βασίλειο, συγκεντρώνουν 2.942 ανοιχτές διαδικασίες επί παραβάσει. Ο μέσος όρος είναι 105, 84 λιγότεροι από την Ελλάδα. Η λίστα με τις Ιδιαίτερα συμμορφούμενες χώρες περιλαμβάνει τη Λιθουανία, τη Δανία, την Εσθονία και τη Φινλανδία.

Οπως προαναφέραμε, στο άλλο άκρο βρίσκονται η Ελλάδα (189), η Ιταλία (184) και η Ισπανία (177).


Αν και τα πρόστιμα χρειάζονται χρόνο για να φτάσουν στο ταμείο, δεν είναι ασυνήθιστα. Ξεχωρίζει αυτή που εγκρίθηκε τον Φεβρουάριο του 2021, όταν το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΔΕΕ) επέβαλε, για παράδειγμα στην Ισπανία, τα δύο είδη κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 260.3 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με αφορμή εκείνη, η χώρα της ιβηρικής καταδικάστηκε σε 15 εκατ. ευρώ και ημερήσιο πρόστιμο 89.000 ευρώ.

Η αιτιολόγηση ήταν ότι δεν είχε εγκριθεί έγκαιρα η Οδηγία για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στο πλαίσιο της πρόληψης και του εντοπισμού ποινικών αδικημάτων. Η διαδικασία για τους Ισπανούς έκλεισε τον Φεβρουάριο του 2022.

Από τις βασικές υποθέσεις που κυνηγά η ΕΕ έχουν να κάνουν με περιβαλλοντικούς νόμους. Ειδικότερα έχει να κάνει με την Οδηγία για την επεξεργασία των αστικών λυμάτων (Οδηγία 91/271/ΕΟΚ).

Το πρότυπο της ΕΕ στοχεύει στην προστασία του περιβάλλοντος από τις δυσμενείς επιπτώσεις των αστικών λυμάτων από τον οικιακό και βιομηχανικό τομέα. Σύμφωνα με την οδηγία, οι πόλεις υποχρεούνται να δημιουργήσουν την απαραίτητη υποδομή για τη συλλογή και την επεξεργασία των αστικών λυμάτων τους, εξαλείφοντας ή μειώνοντας έτσι όλες τις ανεπιθύμητες επιπτώσεις τους όταν απορρίπτονται σε υδάτινα σώματα.

Η Επιτροπή συνολικά έφερε επίσης στο ΔΕΕ την ανεπαρκή εφαρμογή των μέτρων κατά της νιτρορύπανσης ή των κανόνων της για αποζημίωση για ζημίες που υπέστησαν ιδιώτες.

Στην Ισπανία για τη χώρα τους τονίζουν ότι η Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει αποστέλλοντας προειδοποιητική επιστολή για μη τήρηση των κανόνων της ΕΕ για τις επαγγελματικές υπηρεσίες και τα προσόντα σε σχέση με τον κατασκευαστικό τομέα. Επισημαίνει ότι αυτοί οι περιορισμοί επηρεάζουν εταιρείες που πραγματοποιούν εγκαταστάσεις αερίου, ηλεκτρισμού ή κλιματισμού που επιθυμούν να αναθέσουν σε υπεργολαβία ορισμένες δεξιότητες.

Το κοινοτικό εκτελεστικό όργανο κάλεσε επίσης την Ισπανία και τρεις άλλες χώρες να ολοκληρώσουν τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των κανόνων φορολογικής διαφάνειας. Επιπλέον, ζήτησε από την Ισπανία να μεταφέρει στη νομοθεσία της την οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων και μια άλλη για τα απόβλητα.

Πληροφοριακά και με την πιθανότητα να μας αφορά άμεσα, η Ισπανία αντιμετωπίζει επίσης σημαντική οικονομική κύρωση για τη μη εφαρμογή μιας ευρωπαϊκής οδηγίας για τον οικογενειακό και εργασιακό συμβιβασμό. Η κοινοτική νομοθεσία υποχρέωνε τα κράτη μέλη να το πράξουν έως τις 2 Αυγούστου 2022 «το αργότερο», αλλά η ισπανική κυβέρνηση δεν έχει ακόμη κοινοποιήσει τη μεταφορά.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία απειλεί να κινήσει διαδικασίες επί παραβάσει, της έδωσε τελεσίγραφο δύο μηνών που έληξε στα τέλη Ιουνίου. Οι ρυθμίσεις επρόκειτο να συμπεριληφθούν στον οικογενειακό νόμο, αλλά η προεκλογική περίοδος και στην Ισπανία το κατέστησε αδύνατο.

Οι κοινοτικές αρχές απέστειλαν επίσης πρόσφατα αιτιολογημένη γνώμη για τη μη κοινοποίηση των μέτρων μεταφοράς των νέων κανόνων της Ένωσης για την εναρμόνιση των δομών των ειδικών φόρων κατανάλωσης στο αλκοόλ και τα αλκοολούχα ποτά (Οδηγία (ΕΕ) 2020/1151).

Η οδηγία θεσπίζει ένα σύστημα πιστοποίησης σε επίπεδο Ένωσης για τους μικρούς και βιοτεχνικούς παραγωγούς αλκοόλης, διευκολύνοντας την πρόσβασή τους σε μειωμένους συντελεστές ειδικού φόρου κατανάλωσης σε ολόκληρη την Ένωση. Η προθεσμία μεταφοράς της παρούσας οδηγίας από τα κράτη μέλη έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021.




πηγή:https://www.in.gr/2023/09/10/world/ellada-mayro-provato-tis-ee/

Ελληνική οικονομία: Οι καταστροφές ξαναγράφουν τον προϋπολογισμό


 Τεράστιο είναι το οικονομικό κόστος που προκλήθηκε εξαιτίας των μεγάλων πυρκαγιών του καλοκαιριού και των πρόσφατων πλημμυρών στη Θεσσαλία. Σύμφωνα με πρώιμες εκτιμήσεις, το κόστος αγγίζει αυτή τη στιγμή τα 3,76 δισ. ευρώ. Το παραπάνω ποσό αποτυπώνεται σε ένα βάθος χρόνου, με το δημοσιονομικό κόστος για τον εφετινό προϋπολογισμό να φτάνει τα 800 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις κάποιων στελεχών του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με έκθεση της Distrelec που βασίστηκε σε δεδομένα από το Ευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τις Δασικές Πυρκαγιές (EFFIS), η Ελλάδα, αναφέρεται ότι έχει υποστεί τις περισσότερες ζημιές, με εκτιμώμενο κόστος 1,66 δισ. ευρώ και περισσότερα από 1,6 εκατ. στρέμματα να έχουν γίνει στάχτη μέχρι τις 30 Αυγούστου. Η χώρα, τονίζεται, έζησε τις πιο καταστροφικές δασικές πυρκαγιές των τελευταίων 16 ετών.


Τόσο οι πυρκαγιές όσο και οι πλημμύρες έχουν σίγουρα προκαλέσει μεγάλες καταστροφές σε υποδομές, κατοικίες, αγροτικές εκτάσεις, ζωικό κεφάλαιο και επιχειρήσεις.  Αξίζει να σημειωθεί πως ο καθηγητής Δυναμικής Τεκτονικής, Εφαρμοσμένης Γεωλογίας & Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών στο ΕΚΠΑ Ευθύμιος Λέκκας εκτίμησε ότι το κόστος θα ξεπεράσει το 1 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, ανέφερε, μιλώντας πριν λίγες μέρες στο Mega πως «Οι αγροτικές εκτάσεις είναι περιοχές που θα αργήσουν να ανακάμψουν. Δεν είναι μόνο η αγροτική αναπαραγωγή που καταστράφηκε ολοσχερώς, δηλαδή το 22-23% της αγροτικής παραγωγής της χώρας, είναι ότι οι αποθέσεις αργίλων και λάσπης πάνω στα γόνιμα εδάφη πάχους τουλάχιστον μισού μέτρου δεν μπορούν να φιλοξενήσουν καλλιέργειες». 

Πάντως, ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός έκανε λόγο για ένα ποσό που φτάνει τα 2,1 δισ. ευρώ, καθότι σημείωσε πως το κόστος θα είναι 3πλάσιο σε σχέση με την περίπτωση του ΙΑΝΟΥ που είχε στοιχίσει κοντά στα 700 εκατ. ευρώ.

Άλλωστε, η Θεσσαλία είναι η τρίτη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας με πληθυσμό 688.255 κατοίκους (απογραφή 2021) και με συμμετοχή στο συνολικό Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) της τάξης του 5,5% (άνω των 10 δισ. ευρώ), ενώ είναι ο μεγαλύτερος τροφοδότης της χώρας σε αγροτικά προϊόντα, κρέας, γάλα, τυρί.

Οι συσκέψεις και ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός

Αξίζει να σημειωθεί πως ήδη έχουν πραγματοποιηθεί συσκέψεις εντός της κυβέρνησης, ώστε να ληφθούν οι αποφάσεις για τον χειρισμό του δημοσιονομικού αποτυπώματος της καταιγίδας. Στο πλαίσιο αυτό, ανοικτό παραμένει το ενδεχόμενο να χρειαστεί η κατάθεση νέου συμπληρωματικού προϋπολογισμού και δε μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο οι όποιες οικονομικές ενισχύσεις που θα δίνονταν μέσα στο 2023 λόγω της ακρίβειας να περισκοπούν. 

Αναφορικά με τις πλημμύρες, το τελικό κόστος που περιλαμβάνει αποζημιώσεις που θα χορηγήσει το Δημόσιο, για τα καταστραμμένα σπίτια, τη χαμένη αγροτική παραγωγή, τις ζημιές στις επιχειρήσεις, τις παρατάσεις της πληρωμής φόρων, αλλά και το κόστος αποκατάστασης των ζημιών στις υποδομές εκτιμάται πως θα υπερβεί αισθητά το 1 δισ. ευρώ, με το ποσό να διαχέεται και στα επόμενα χρόνια.

Οι μακροχρόνιες επιπτώσεις

Υπενθυμίζεται ότι για την αποκατάσταση των ζημιών που προκάλεσαν πυρκαγιές και πλημμύρες από το 2020 μέχρι και το 2022 το Δημόσιο κατέβαλε συνολικά 2,3 δισ. ευρώ, με ένα πολύ μεγάλο μέρος να καλύπτει την αποκατάσταση υποδομών, ενώ στον φετινό προϋπολογισμό υπάρχει εγγεγραμμένο κονδύλι για την κάλυψη των ζημιών από φυσικές καταστροφές ύψους 1 δισ. ευρώ. Με βάση τα παραπάνω, το συνολικό κόστος τόσο εξαιτίας των πυρκαγιών όσο και των πλημμυρών ενδέχεται να αγγίξει ακόμη και τα 3,76 δισ. ευρώ σε βάθος χρόνου. Μέρος του κόστους θα μεταφερθεί στον προϋπολογισμό του 2024 και στα επόμενα χρόνια, καθώς θα αφορά τη χρηματοδότηση των έργων αποκατάστασης.

Πάντως, η αποσταθεροποίηση του κλίματος έχει ως αποτέλεσμα την αποσταθεροποίηση της οικονομίας και εάν δεν υπάρξει καμία κατάλληλη ενέργεια , εκτιμάται ότι έως το έτος 2100 το συνολικό σωρευτικό κόστος για την Ελλάδα θα φτάσει τα 701 δισεκατομμύρια ευρώ, ήτοι πάνω από 3,6 φορές το ελληνικό ΑΕΠ του 2022. Αυτό αναφέρουν τα επικαιροποιημένα στοιχεία έκθεσης της Τραπέζης της Ελλάδος (ΤτΕ) που αναλύει τις οικονομικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στη χώρα μας. Το κόστος – μαμούθ αιτιολογείται, καθώς το ΑΕΠ της Ελλάδας μπορεί να μειώνεται κατά 2% σε ετήσια βάση μέχρι το 2050 και ακόμη περισσότερο μέχρι το 2100, ενώ πρόκειται για κόστος το οποίο θα προσεγγίζει τα 9 δισ. ευρώ κάθε έτος για τα επόμενα χρόνια.




πηγή: https://www.ot.gr/2023/09/10/oikonomia/elliniki-oikonomia-oi-katastrofes-ksanagrafoun-ton-proypologismo

Ελληνοτουρκικά: - Sea2Sea: Το σχέδιο Ελλάδας και Βουλγαρίας που τελειώνει την Τουρκία με τον Βόσπορο


 Την σημασία του έργου Sea2Sea, “στόχος του οποίου είναι να συνδέσει τα βουλγαρικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα με τα ελληνικά στο βόρειο Αιγαίο μέσω μιας σύγχρονης υποδομής μεταφορών, ενέργειας και επικοινωνιών”, αναδεικνύει ο πρεσβευτής της Βουλγαρίας στην Ελλάδα, Βαλεντίν Ποριάζοφ, σε συνέντευξή του στο Voria.gr με αφορμή το γεγονός ότι η χώρα του είναι τιμώμενη στη φετινή ΔΕΘ. Υπογραμμίζοντας έτι περαιτέρω τη σπουδαιότητα του έργου, ο Βούλγαρος πρέσβης είπε ότι πρακτικά, θα ήταν μια εναλλακτική διαδρομή προς τον Βόσπορο και τα Δαρδανέλια και επισήμανε την ανάγκη δημιουργίας καλύτερων υποδομών μεταξύ των δύο χωρών.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο έργο του αγωγού IGB για τη διασύνδεση φυσικού αερίου μεταξύ της Ελλάδας και της Βουλγαρίας, που είναι σε λειτουργία από τον Οκτώβριο του 2022, αλλά και στον πλωτό τερματικό σταθμό LNG κοντά στην Αλεξανδρούπολη, το οποίο θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, υπογραμμίζοντας ότι είναι ένα σαφές παράδειγμα στρατηγικής μακροπρόθεσμης επένδυσης με ευρύ περιφερειακό εύρος, που έχει χρησιμεύσει ως θετικό παράδειγμα και έμπνευση για νέες βιώσιμες επενδύσεις. Εξαίροντας τη σημασία της ΔΕΘ, ο Βούλγαρος πρέσβης υπογράμμισε πως η παρουσία σε ένα τόσο σημαντικό διεθνές φόρουμ παρέχει ένα ευρύ φάσμα ευκαιριών και προοπτικών για περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής συνεργασίας σε διάφορους τομείς, με δυνατότητα βελτίωσης του συνολικού επιχειρηματικού κλίματος και προσέλκυσης νέων επενδυτών.

Αναφερθείς στη συμμετοχή της Βουλγαρίας στην 87η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης είπε: “Είναι πράγματι τιμή για εμάς και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να παρουσιάσουμε τις δυνατότητες της βουλγαρικής οικονομίας. Η Βουλγαρία θα εκπροσωπηθεί σε τομείς όπως η πληροφορική, η υψηλή τεχνολογία, η ενέργεια, οι υποδομές, οι κατασκευές, η εκπαίδευση, ο τουρισμός και η βιομηχανία τροφίμων. Θα συμμετάσχουν βουλγαρικές εταιρείες με ισχυρή διεθνή παρουσία, όπως η EnduroSat, σημαντικός παίκτης στη βιομηχανία δορυφόρων και στη διαστημική τεχνολογία, και η Telerik Academy που παρέχει προσβάσιμη και καινοτόμο εκπαίδευση ψηφιακής τεχνολογίας”.

Σημειώνεται πως το “παρών” στην Έκθεση θα δώσει και η Βουλγαρική Υπηρεσία Επενδύσεων και η Βουλγαρική Ακαδημία Επιστημών. Επίσης, επισημαίνεται πως στο πλαίσιο της Έκθεσης, στις 11 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθεί διμερές Επιχειρηματικό Φόρουμ με τη συμμετοχή τόσο υπουργών από τις δύο κυβερνήσεις όσο και από επιχειρηματίες, που θα ενεργοποιήσει περαιτέρω τη δημιουργία νέων συνεργασιών μεταξύ βουλγαρικών και ελληνικών εταιρειών.

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό ενδιαφέρον των Βούλγαρων επιχειρηματιών, ο Βαλεντίν Ποριάζοφ αφού επισήμανε πως η Ελλάδα είναι ένας ελκυστικός προορισμός για διεθνείς επενδύσεις, είπε πως επικεντρώνεται στους τομείς της ενέργειας, των υποδομών και του τουρισμού.

Συνάμα, εξέφρασε το ιδιαίτερο ενδιαφέρον της Βουλγαρίας στα σχέδια για τη μελλοντική ανάπτυξη και διαχείριση των ελληνικών λιμανιών Καβάλας και Αλεξανδρούπολης. “Οι βουλγαρικές επιχειρήσεις δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση αυτών των δύο εμπορικών λιμανιών, ειδικά στο πλαίσιο που έχει διαμορφώσει ο αποκλεισμός των εμπορικών οδών στη Μαύρη Θάλασσα λόγω της ρωσικής επιθετικότητας κατά της Ουκρανίας” σημείωσε.

Παράλληλα, ειδική μνεία έκανε στην ελληνική επιχειρηματική παρουσία στη Βουλγαρία, αναφέροντας ότι έχει αυξηθεί σημαντικά, με περισσότερες από 18.000 ελληνικές εταιρείες να δραστηριοποιούνται στη χώρα του. Οι συνολικές ελληνικές επενδύσεις στη Βουλγαρία έφτασαν το ρεκόρ των 3 δισ. ευρώ το 2022. Για το 2023, υπογράμμισε χαρακτηριστικά, η Ελλάδα είναι η τρίτη μεγαλύτερη πηγή άμεσων ξένων επενδύσεων στη Βουλγαρία με περισσότερα από 300 εκατ. ευρώ.


πηγή:https://www.defence-point.gr/news/sea2sea-to-schedio-elladas-voylgarias-poy-teleionei-toyrkia-vosporo

Ο DANIEL "επνιξε" και τις επιπλέον παροχές - Τι θα γίνει με τον ξεχασμένο πια "κοινωνικό μισθό"


 Του Τάσου Δασόπουλου

Μεταρρυθμίσεις που θα αυξήσουν τελικά τον ξεχασμένο πια "κοινωνικό μισθό" και θα επιτρέψουν νέες μειώσεις φόρων, πολιτικές ενίσχυσης των μηχανισμών πρόληψης από φυσικές καταστροφές και στήριξη των ασθενέστερων θα περιλαμβάνουν οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού με την ευκαιρία της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.

Η ανατροπή της παραδοσιακής επίσκεψης του πρωθυπουργού στα εγκαίνια της φετινής ΔΕΘ και το τελετουργικό της ομιλίας για την οικονομική πολιτική της επόμενης χρονιάς επιβλήθηκε από τις πρωτοφανείς καταστροφές που προκάλεσε η καταιγίδα "Daniel", κυρίως στη Θεσσαλία, αλλά και την Εύβοια. 

Μαζί με το τελετουργικό των εγκαινίων της φετινής ΔΕΘ άλλαξαν τελείως και οι προτεραιότητες. Η γενική κατεύθυνση που είχε δοθεί ήταν ότι ο κορμός της ομιλίας του πρωθυπουργού θα ήταν η προώθηση των μεταρρυθμίσεων που θα θεράπευαν παθογένειες πολλών ετών στη λειτουργία του κράτους και την οικονομία. Οι πρόσφατες καταστροφές, και κυρίως οι αδυναμίες στον τομέα της πρόληψης, που αναδείχθηκαν, έθεσαν πλέον σε προτεραιότητα την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας κυρίως στην πρόληψη και την έγκαιρη επέμβαση σε περιπτώσεις μεγάλων φυσικών καταστροφών. Το πακέτο θα συμπληρώσει η επέκταση των μέτρων στήριξης κατά της ακρίβειας, τουλάχιστον μέχρι και το τέλος του χρόνου. 

Πρόληψη φυσικών καταστροφών 

Η επιτάχυνση και ολοκλήρωση του σχεδίου για την πρόληψη και την καλύτερη αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, "ΑΙΓΙΣ", μέσα στο 2024 θα είναι η πιο εμφατική εξαγγελία του πρωθυπουργού. Το εγκεκριμένο πρόγραμμα σχεδιάστηκε και εφαρμοζόταν σταδιακά, αλλά είχε καθυστερήσεις σε ό,τι αφορά την αγορά νέων πυροσβεστικών αεροπλάνων τύπου Canadair, λόγω έλλειψης διαθεσιμότητας. Τώρα ο πρωθυπουργός θα ανακοινώσει ότι η υλοποίησή του, που είχε προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2025, θα έρθει έναν χρόνο νωρίτερα, μέσα στο 2024.

Το εθνικό πρόγραμμα πολιτικής προστασίας "ΑΙΓΙΣ" περιλαμβάνει μια σειρά από ποικίλες αλλά και στοχευμένες παρεμβάσεις για την ενίσχυση υποδομών και τεχνικού εξοπλισμού, την αναβάθμιση δεξιοτήτων ανθρωπίνων πόρων και του γνωσιακού υπόβαθρου, την ενσωμάτωση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών και την προώθηση της καινοτομίας στον τομέα Πολιτικής Προστασίας.

Το πρόγραμμα είναι συνολικού προϋπολογισμού 1,97 δισ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από κοινού από το ΕΣΠΑ 2021-2027 (600 εκατ. ευρώ), το Ταμείο Ανάκαμψης (790 εκατ. ευρώ) και δάνειο από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Περιλαμβάνει την αναβάθμιση υποδομών και εγκαταστάσεων συνολικού προϋπολογισμού 263,48 εκατ. ευρώ, συστήματα προειδοποίησης και μέσα πρόληψης (τα οποία περιλαμβάνουν πληθώρα ψηφιακών μέσων) προϋπολογισμού 316 εκατ. ευρώ, εξοπλισμό και μέσα υποστήριξης και συντονισμού προϋπολογισμού 269,39 εκατ. ευρώ και επιχειρησιακό εξοπλισμό και μέσα αντιμετώπισης (στον οποίο περιλαμβάνεται και η προμήθεια νέων Canadair ) προϋπολογισμού 1,125 δισ. ευρώ. Με την πρόταση αναθεώρησης του "Ελλάδα 2.0", που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και παρεμβάσεις στο κομμάτι του ΕΣΠΑ 2021-2027 που αφορά την προστασία του περιβάλλοντος, τα προγράμματα που αφορούν την πολιτική προστασία και την πρόληψη τίθενται σε προτεραιότητα, ώστε να ολοκληρωθούν και να τεθούν σε λειτουργία πριν από το τέλος του επόμενου χρόνου, με στόχο να περιοριστούν οι καταστροφές από την κλιματική αλλαγή. 

Πριν από όλα αυτά, όμως, ο πρωθυπουργός θα διαβεβαιώσει για την ταχεία και πλήρη αποζημίωση των πληγέντων από τις πυρκαγιές Ιουλίου και Αυγούστου και, φυσικά, από τις μεγάλες πλημύρες σε Εύβοια, Μαγνησία, Καρδίτσα, Τρίκαλα. 

Καταπολέμηση της φοροδιαφυγής

Μια δεύτερη μεταρρύθμιση-"πυλώνας" για την οικονομική πολιτική τα επόμενα χρόνια είναι η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής με τρόπο πιο συστηματικό από ό,τι γίνεται μέχρι σήμερα. Το θέμα δεν είναι από τα συνηθισμένα, ειδικά για μια περίσταση όπως είναι η ΔΕΘ. Ωστόσο φαίνεται ότι υπάρχει βούληση πλέον να προχωρήσει ως άξονας πολιτικής. Διευρύνοντας τη φορολογική βάση με το να πληρώνουν φόρο αυτοί που σήμερα εκμεταλλεύονταν κενά νομοθεσίας και μη συστηματικούς ελέγχους, εκτιμάται ότι μέχρι και το τέλος της τετραετίας μπορεί να εισπράττονται 4 δισ. περισσότεροι φόροι από τα 8-9 δισ. που εκτιμάται ότι χάνονται κάθε χρόνο μέσω φοροδιαφυγής ή φοροαποφυγής. Με τα επιπλέον έσοδα θα μπορέσει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας να προχωρήσει στη σταδιακή κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος (κόστος περίπου 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο), την αναμόρφωση των τεκμηρίων διαβίωσης και ίσως τη μείωση των συντελεστών του ΦΠΑ.

Το νέο οπλοστάσιο για την αναζήτηση διαφυγόντων φόρων έχει ξεκινήσει ήδη με ελέγχους δαπανών περίπου 450.000 ελευθέρων επαγγελματιών και αυτοαπασχολούμενων που δηλώνουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ. Επίσης γίνεται παράλληλος έλεγχος και σε αυτούς που δηλώνουν "φουσκωμένες" δαπάνες για να γλιτώσουν φόρο. 

Στα "προσεχώς" είναι η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές του 2024, μαζί με την επέκταση της χρήσης POS και σε κλάδους όπου σήμερα δεν είναι υποχρεωτικά (π.χ. τα ταξί).
Επίσης, η βελτίωση των κινήτρων για τη συλλογή αποδείξεων με δύο τρόπους: την εφαρμογή του κινήτρου της εφαρμογής "appodixi" για κέρδος του 10πλάσιου της φοροδιαφυγής που θα προκύψει αν η απόδειξη που θα "σκανάρει" κάποιος με το κινητό του είναι πλαστή. Επιπλέον, θα βελτιωθούν τα κίνητρα για συλλογή ηλεκτρονικών αποδείξεων από 20 κλάδους ελευθέρων επαγγελματιών, που ενοποιούνται, για υψηλή φοροδιαφυγή. 

Η ΑΑΔΕ θα μπορεί πλέον να χρησιμοποιεί αναβαθμισμένες εφαρμογές ελέγχου με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για πιο στοχευμένη και αποτελεσματική έρευνα της φοροδιαφυγής. 

Τέλος, θα προωθηθεί η περαιτέρω ψηφιοποίηση της ανταλλαγής δεδομένων μέσω του myDATA με την ΑΑΔΕ μέσω του ηλεκτρονικού τιμολογίου και αργότερα του ηλεκτρονικού δελτίου αποστολής.

Απονομή δικαιοσύνης 

Άλλο ένα θέμα που δεν συνηθίζεται στο πακέτο της ΔΕΘ είναι η επιτάχυνση της απονομής της δικαιοσύνης, που αποτελεί ένα μόνιμο μελανό σημείο στις αξιολογήσεις για την Ελλάδα σε ό,τι αφορά την κατάταξή της από διεθνείς οργανισμούς ως προς την ελκυστικότητά της ως επενδυτικού προορισμού, με κριτήριο το επιχειρηματικό περιβάλλον. 

Το θέμα έχει ήδη ενταχθεί και τρέχει ανάμεσα στις επενδύσεις του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με έναν συνολικό προϋπολογισμό ύψους 358 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει πλήρη ψηφιοποίηση της τήρησης και διαχείρισης αρχείων, πρακτικών και αποφάσεων μαζί με τη σχετική εκπαίδευση των δικαστικών. Παράλληλα, προβλέπεται η αναβάθμιση και διαλειτουργικότητα των πληροφορικών συστημάτων των δικαστηρίων με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Δημοσίου.

Ταυτόχρονα, τρέχουν ήδη και οι διαγωνισμοί για συμπλήρωση και αναβάθμιση των υφιστάμενων και τη δημιουργία νέων δικαστικών μεγάρων σε όλη τη χώρα. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει, επίσης, επανεκπαίδευση των δικαστικών υπαλλήλων ώστε να μπορούν να διεκπεραιώνουν ταχύτερα και αποτελεσματικότερα τα καθήκοντά τους. Μάλιστα, στο σχέδιο βρίσκεται και η θέσπιση μπόνους απόδοσης με βάση συγκεκριμένους στόχους που θα τίθενται κάθε χρόνο. 

Το σχέδιο συμπληρώνεται με την εκπαίδευση νομικών συμβούλων ώστε ένα μέρος των διαφορών να διεκπεραιώνεται εξωδικαστικά.

Υγεία 

Στον ευαίσθητο τομέα της Υγείας, ο πρωθυπουργός θα μιλήσει για την κάλυψη των κενών σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και το προσωπικό του ΕΚΑΒ με προσλήψεις, οι οποίες επισπεύδονται. 

Ειδικότερα, για το ΕΣΥ προεκλογικά ο κ. Μητσοτάκης είχε εξαγγείλει 10.000 προλήψεις στον τομέα της υγείας σε ορίζοντα 4ετίας. Στη ΔΕΘ θα ανακοινώσει ότι το πρόγραμμα προσλήψεων γίνεται εμπροσθοβαρές, και έτσι προκηρύξεις 6.000 γιατρών θα γίνουν φέτος. Θα αναγγείλει επίσης την πρόσληψη, εκτός από γιατρούς, 4.000 νοσηλευτών και 1.600 ατόμων λοιπού προσωπικού, που έχει προγραμματιστεί.

Στο ΕΚΑΒ, από την άλλη, από τη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός αναμένεται να αναφερθεί στις 800 μόνιμες προσλήψεις, που θα αρχίσουν να προκηρύσσονται άμεσα.

Τέλος, αναμένεται επίσης να μιλήσει για άμεση πρόσληψη επικουρικού προσωπικού. Έχουν ήδη προσληφθεί 111 άτομα ως πληρώματα ασθενοφόρων στην Αθήνα και θα προκηρυχθούν και άλλες θέσεις.

Παιδεία 

Σε ό,τι αφορά τον επίσης κρίσιμο τομέα της Παιδείας, ο πρωθυπουργός θα δώσει το μήνυμα της επιτάχυνσης των αλλαγών, οι οποίες θα φέρουν την Παιδεία πιο κοντά στο σήμερα. 

Στην κατεύθυνση αυτή, θα εξαγγείλει την επιτάχυνση και ολοκλήρωση της ψηφιοποίησης πολλών λειτουργιών που δεν πρόλαβαν να μετατραπούν σε ψηφιακές τα προηγούμενα τέσσερα χρόνια. 

Θα ανακοινώσει, επίσης, την αύξηση σε 180 των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, αλλά και την επίσπευση της προσέγγισης μεγάλων, παγκοσμίως αναγνωρισμένων, ξένων πανεπιστημίων, ώστε να αναπτυχθούν συνέργειες και κοινά εκπαιδευτικά αντικείμενα και προγράμματα ανταλλαγής φοιτητών με τα ελληνικά ΑΕΙ.

Το πιο σημαντικό είναι ότι θα ανακοινώσει την πρόθεση της κυβέρνησης να προετοιμάσει και να προωθήσει την αναθεώρηση του άρθρου 16, ώστε να επιτρέπεται η λειτουργία νέων μη κρατικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα παράλληλα με τα υφιστάμενα κρατικά. 

Αξιολόγηση στο Δημόσιο 

Ο πρωθυπουργός αναμένεται να αφιερώσει χρόνο στην ομιλία του και για την προσπάθεια βελτίωσης της λειτουργίας του Δημοσίου, με σημείο αναφοράς ένα σύστημα αξιολόγησης στη βάση συγκεκριμένων στόχων και ανταμοιβών με τη μορφή μπόνους. 

Ο πρωθυπουργός θα ξεκαθαρίσει ότι, σε κάθε περίπτωση, η αξιολόγηση θα είναι "οριζόντια" αλλά και "κάθετη". Οι προϊστάμενοι θα έχουν συγκεκριμένους στόχους, για τους οποίους θα είναι προσωπικά υπεύθυνοι για την επίτευξή τους, και θα βαθμολογούνται ανάλογα με τις συνολικές επιδόσεις του τμήματος που θα διευθύνουν.

Αναλόγως θα αξιολογούνται και οι κατώτεροι υπάλληλοι. Όπου οι στόχοι επιτυγχάνονται με τον καλύτερο τρόπο, θα υπάρχει μπόνους παραγωγικότητας τόσο για τους προϊσταμένους όσο και για τους υπαλλήλους τους.

Παράλληλα, αλλάζει και ο τρόπος επιλογής των διοικήσεων κρατικών οργανισμών, όπου μαζί με τα τυπικά προσόντα θα μετριούνται και οι δεξιότητες, υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ, ώστε να γίνει μακρινή ανάμνηση η τοποθέτηση σε θέσεις κρατικών λειτουργών, πολιτευτών κι άλλων κομματικών φίλων των εκάστοτε κυβερνώντων.

Μαζί, βέβαια, με την αξιολόγηση του Δημοσίου, θα προχωρήσει και η διαδικασία της ψηφιοποίησης στην κατεύθυνση της διαλειτουργικότητας των υπηρεσιών, ώστε να έχουμε μείωση της γραφειοκρατίας και άρα του κόστους που επωμίζονται πολίτες και επιχειρήσεις στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο. 






πηγή:https://www.capital.gr/politiki/3736744/mia-deth-me-kurio-piato-metarruthmiseis-kai-oxi-paroxes/

Δήμαρχος Βόλου για το κόστος αποκατάστασης των πλημμυρικών ζημιών: - "Αν είναι μάγκες αυτοί στη Βουλή ας αφήσουν δυό μηνιάτικα" - "Εγώ αφήνω ΕΝΑ χρόνο" - Έτσι βοηθάμε τον συνάνθρωπό μας


  Κατά την διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε στον ΣΚΑΪ ο δήμαρχος του Βόλου,  Αχιλλέας Μπέος, για τα πλημμυρικά φαινόμενα και το κόστος αποκατάστασης των ζημιών τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής:

 = "Τώρα που θα βρουν τα λεφτά, υπάρχουν πολλοί τρόποι. Εγώ φερ΄ ειπείν  αν δεν έβρισκα λεφτά και  είμαι σίγουρος ότι αυτό θα κάνει και ο Μητσοτάκης, ΔΕΝ θα έπαιρνα ένα F-35 ή ένα υποβρύχιο" 

 = Είμαι σίγουρος ότι ο Πρωθυπουργός είναι μάγκας θα ζητήσει από την Ε.Ε. και θα διεκδικήσει, για το λαό του, και έτσι πρέπει, να αποκαταστήσει τις ζημιές.. ή θα έλεγα το άλλο, για δυό μήνες δεν πληρώνονται οι Βουλευτές, δεν θα πάθουνε τίποτα.  Όπως εγώ για 6  μήνες, δεν τον θέλω τον μισθό μου, να πάει στον κρατικό  κορβανά. Να βοηθήσουμε τον κόσμο. Αυτό είναι ανθρωπιά.

= "Αν είναι μάγκες αυτοί στη Βουλή ας αφήσουν  δυό μηνιάτικα. Εγώ αφήνω ΕΝΑ χρόνο. Να ανοίξει ειδικό λογαριασμό η Κυβέρνηση. Έτσι βοηθάμε τον συνάνθρωπό μας. Αυτή είναι λύση άμεση