Τρίτη 8 Αυγούστου 2023

Ακρίβεια:- Έχουν βρει την κότα με τα… χρυσά αβγά στην κυβέρνηση! - Αλωνίζουν και πανηγυρίζουν οι κερδοσκόποι με τις πλάτες των κυβερνόντων! - Συγκριτικός πίνακας τιμών 2022 με το σήμερα


























 

Αποκαλυπτική έρευνα της «δημοκρατίας» – Αυξήσεις ακόμα και 65% σε προϊόντα, όπως ο καφές, 38% πάνω τα ζυμαρικά, 39% το ελαιόλαδο – Πήραν φωτιά και τα αβγά

Πριν από μόλις 10 μήνες, στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, η Ελλάδα σόκαρε την Ευρώπη κι έμπαινε στην πρώτη 6άδα των χωρών με τον υψηλότερο πληθωρισμό. Το ρεκόρ 12,1% κατέγραφε την ανησυχητική επιτάχυνση στους δείκτες τιμών καταναλωτή, κατά πολύ υψηλότερη από τον μέσο όρο της ευρωζώνης.

  • Από τον Βασίλη Γαλούπη

Η κατάσταση, όμως, στο μεταξύ έχει αλλάξει. Τον Ιούνιο ο πληθωρισμός «έκλεισε» στο 2,8% έπειτα από εννιά σερί «καθοδικούς» μήνες. Αν και για σήμερα, που θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα για τον Ιούλιο, υπάρχουν εκτιμήσεις για πιθανή αύξηση, οι δείκτες δεν είναι έτσι κι αλλιώς τόσο εφιαλτικοί όσο πέρυσι. Από το υψηλό του περασμένου Σεπτεμβρίου ακολούθησε μια αποκλιμάκωση διαρκείας.

Ομως, παρά τους γενικούς δείκτες, η θηλιά που άρχισε να σφίγγει από τα τέλη του 2021 τα νοικοκυριά δεν έχει αποσυμπιεστεί. Ενώ ο πληθωρισμός πέφτει, οι τιμές των τροφίμων και της βενζίνης εξακολουθούν να «χτυπούν» λίμιτ-απ.

Μάλιστα, από τον Σεπτέμβριο αναμένεται και νέο κύμα ακρίβειας, κάτι για το οποίο προειδοποίησε και ο κεντρικός τραπεζίτης Γ. Στουρνάρας. Δεν αποκλείεται να δούμε το ελαιόλαδο να σπάει το φράγμα των 10-11 ευρώ το λίτρο και τη βενζίνη να ξεπερνάει το 2,10-2,20.

Το πλέον ανησυχητικό είναι ότι η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα σ’ αυτό το «ευνοϊκό» δεκάμηνο για να πέσουν οι τιμές των βασικών καταναλωτικών αγαθών. Οι έλεγχοι επί Αδωνη Γεωργιάδη στο υπουργείο Ανάπτυξης ήταν υποτυπώδεις, το «καλάθι του νοικοκυριού» αποδείχτηκε ο φερετζές για να συνεχιστούν ακόμα πιο ραγδαία οι εξοντωτικές αυξήσεις σε όλα τα άλλα προϊόντα, ενώ και ο νέος υπουργός φαίνεται να ακολουθεί τον ίδιο δρόμο εμπαιγμού.

Κατά τον Κώστα Σκρέκα αρκεί μια συνάντηση με την Ενωση Σούπερ Μάρκετ, σαν τη χθεσινή, με μερικά κυβερνητικά αιτήματα, ώστε να φοβηθεί και να εξορθολογιστεί η αγορά. Ζήτησε «να περιληφθεί στο “καλάθι του νοικοκυριού” τουλάχιστον ένα επώνυμο προϊόν ανά κατηγορία» και «να διασφαλιστούν προσιτές τιμές σχολικών ειδών εν όψει της έναρξης της νέας σχολικής περιόδου». Ακόμα, όμως, κι αν υλοποιηθούν τα συμφωνηθέντα, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα στις τιμές των χιλιάδων προϊόντων σούπερ μάρκετ που εξακολουθούν να τραβούν την ανηφόρα καθημερινά. Αλλωστε, αιτήματα έκανε η κυβέρνηση τόσο στους τραπεζίτες όσο και στους ακτοπλόους τους τελευταίους μήνες, συναντώντας και σε εκείνες τις περιπτώσεις την παγερή αδιαφορία τους.

Η θητεία, εξάλλου, του Σκρέκα στο υπουργείο Ενέργειας μπορεί να χρησιμεύσει ως προπομπός και για το νέο του πόστο. Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση έκανε τα πάντα για να μη φορολογήσει τα υπερκέρδη των εταιριών ενέργειας, μια υπόσχεση που κατέληξε σε φιάσκο άνευ προηγουμένου, με καπέλωμα της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και με υπέρογκους λογαριασμούς ρεύματος επί μήνες.

Σήμερα η «δημοκρατία» φέρνει στο φως συγκριτικά στοιχεία που αποτυπώνουν τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, με σαφώς πιο αντικειμενικά κριτήρια από τους εξωραϊσμένους κυβερνητικούς αριθμούς.

Η ΕΛ.ΣΤΑΤ. παρατηρεί ελαφρές αυξομειώσεις, με τον τρόπο που ομαδοποιεί γενικόλογα τα προϊόντα, όμως μόνο οι τιμές στα σούπερ μάρκετ για συγκεκριμένα προϊόντα και η άμεση σύγκρισή τους αποτυπώνει τι πραγματικά συμβαίνει. Ενδεικτικά αναφέρουμε προϊόντα σούπερ μάρκετ στα οποία συγκρίνουμε τις τιμές φυλλαδίων του Οκτωβρίου 2022 με τις χθεσινές τιμές, της 7ης Αυγούστου. Οσα παραθέτουμε αφορούν πάντα σύγκριση προϊόντων από τα ίδια σούπερ μάρκετ. Για παράδειγμα, πόσο κόστιζε ο καφές Λουμίδη π.χ. στα ΑΒ τον Οκτώβριο και πόσο χθες, Δευτέρα.

Από τη σύγκριση προκύπτουν αυξήσεις ακόμα και 65% σε προϊόντα, όπως ο καφές, το τελευταίο εννιάμηνο, στα ζυμαρικά αγγίζει το 38%, στο ελαιόλαδο το 39%, στο γιαούρτι το 18%, στα αβγά το 45% και στα συσκευασμένα κρεατικά 15%-30%. Εντύπωση προκαλεί ότι ακόμα και προϊόντα όπως το αλάτι ή η κέτσαπ έχουν εκτοξευθεί από 30% έως 60%.

Το κύμα της κερδοσκοπίας πνίγει τα νοικοκυριά, που βρίσκονται στο έλεος της αισχροκέρδειας των σούπερ μάρκετ και μιας κυβέρνησης που όχι μόνο δεν βάζει φρένο, αλλά βλέπει τα έσοδα στα δημόσια ταμεία να εκτοξεύονται από τον ΦΠΑ και τα ειδικά τέλη στα καύσιμα, ώστε να κάνει ψηφοθηρικές παροχές.


Στα ύψη τα καύσιμα, την ώρα που το brent έχει πέσει κοντά στα 85 δολάρια το βαρέλι

Λίγες ημέρες μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, στις 7 Μαρτίου 2022, η διεθνής τιμή του πετρελαίου εκτοξευόταν στα 139 δολάρια το βαρέλι. Καταρρίπτοντας έτσι το ρεκόρ του 2008. Ηταν η καλύτερη αφορμή για να στηθούν τα δόκανα της εξοντωτικής ακρίβειας διαρκείας στην ελληνική αγορά.

Από τα σούπερ μάρκετ μέχρι το ηλεκτρικό και τη βενζίνη άρχισε ένα ράλι που δεν έχει σταματήσει μέχρι σήμερα, αν και το πετρέλαιο έχει πέσει πλέον εδώ και μήνες περίπου στα 85 δολάρια το βαρέλι.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, στα μέσα της περασμένης εβδομάδας η αμόλυβδη είχε μέση τιμή στα 1,954 ευρώ/λίτρο και το diesel κίνησης στα 1,668. Αυτό σημαίνει ότι έχει ξεπεράσει τα 2 ευρώ σε πολλές περιοχές της χώρας, με αυξητική τάση στην περιφέρεια εν όψει Δεκαπενταύγουστου.

Στις 10 Μαρτίου του 2022, όταν το βαρέλι άγγιζε τα 140 ευρώ, η μέση τιμή της αμόλυβδης στα ελληνικά πρατήρια ήταν στα 2,053 ευρώ. Δηλαδή όσο περίπου και σήμερα! Και το diesel στα 1,88 ευρώ.

Στις 14 Ιουνίου 2022 η βενζίνη στα βενζινάδικα της χώρας μας ήταν στα 2,4 ευρώ, με την κυβέρνηση να εφαρμόζει το fuel pass, όμως τους επόμενους μήνες άρχισε σιγά σιγά η τιμή να πέφτει κάτω από τα 2 ευρώ. Στις 10 Δεκεμβρίου, πάντα σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η μέση τιμή ήταν στα 1,88 για την αμόλυβδη, στα 1,82 για το diesel κίνησης και στο 1,135 για το diesel θέρμανσης.

Ακόμα όμως κι αυτή η τιμή έμοιαζε αδικαιολόγητα υψηλή συγκριτικά με το brent. Αν η τιμή της βενζίνης επηρεάζεται, όπως λένε σταθερά κυβέρνηση και πρατηριούχοι, από τις τιμές του brent, τότε θα έπρεπε να αυξομειώνεται αναλογικά και στη χώρα μας. Κάτι που δεν συμβαίνει. Αντίθετα, αυτό που όλοι παρατηρούν είναι πως όταν αυξάνονται οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, εκτοξεύονται και στη χώρα μας, ενώ όταν πέφτει το brent, όπως τώρα που είναι στα 85 δολάρια, οι τιμές παραμένουν υψηλές όπως και πριν στην Ελλάδα.

Πέρα από τα fuel pass των 20 ευρώ, η κυβέρνηση παραμένει θεατής στην κερδοσκοπία. Ο λόγος απλός. Το μεγαλύτερο μέρος του πλεονάσματος εσόδων στα δημόσια ταμεία οφείλεται στην έκρηξη τιμών, που κατ’ επέκταση αποδίδουν και αυξημένα έσοδα από τον ΦΠΑ και τον Φόρο Ειδικής Κατανάλωσης.

Ενα απλό παράδειγμα: Για κάθε λίτρο βενζίνης που κοστίζει π.χ. 1 ευρώ, ο συνολικός φόρος είναι 0,63 λεπτά, δηλαδή το 63%. Οταν ένας πολίτης για να γεμίσει το ρεζερβουάρ του με 50 λίτρα ξόδευε το ποσό των 50 ευρώ, το κράτος κέρδιζε 31,5 ευρώ. Ομως, με 2 ευρώ τη βενζίνη, όπως τώρα, ο πολίτης δαπανά πλέον 100 ευρώ για τα 50 λίτρα. Αυτό σημαίνει ότι στα δημόσια ταμεία καταλήγουν 63 ευρώ! Τα διπλάσια!


Έχουν βρει την κότα με τα… χρυσά αβγά

Οι πετρελαϊκές εταιρίες, σε διεθνή κλίμακα, παρουσίασαν το 2022 υπερκέρδη 200 δισ. δολαρίων, ποσό κοντά στο ΑΕΠ ολόκληρης της Ελλάδας. Αναλογικά, ένα ποσό εξ αυτών ήταν και ελληνικού ενδιαφέροντος. Η ελληνική κυβέρνηση παραδέχθηκε τα υπερκέρδη των ελληνικών εταιριών ενέργειας, ωστόσο δίχως ποτέ να τα φορολογήσει κανονικά. Οσο για τα ελληνικά σούπερ μάρκετ; Τα πρώτα επίσημα στοιχεία δείχνουν αύξηση τζίρου κατά 10% στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2023, σε σχέση με το 2022.

Οι αυξήσεις τζίρων και κερδών σε σούπερ μάρκετ, καύσιμα και ενέργεια οφείλονται σχεδόν αποκλειστικά στον πληθωρισμό και όχι στην αύξηση της ζήτησης, αφού κάθε οικογένεια, που αντιμετωπίζεται σαν την κότα με τα χρυσά αβγά για όλο το οικονομικό οικοδόμημα, βρίσκεται σε καθεστώς ασφυξίας.

Για τα σούπερ μάρκετ έχουν αποδειχθεί περισσότερο προσοδοφόρα από ποτέ και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που κάποτε ο κόσμος δεν προτιμούσε. Τώρα, όμως, και με κάποια εξ αυτών των προϊόντων β’ ποιότητας να είναι στο πολυδιαφημισμένο από την κυβέρνηση «καλάθι της νοικοκυράς», το μερίδιό τους αγγίζει το 20% (17,4%). Για να βρούμε ξανά τόσο υψηλό ποσοστό θα πρέπει να γυρίσουμε στο πιο μαύρο έτος της μνημονιακής ύφεσης, το 2012, όταν ήταν 17,8%.

Τεράστιος τζίρος

Μεγάλες αυξήσεις τιμών το πρώτο πεντάμηνο του 2023 καταγράφονται, πέρα από τα τρόφιμα, και στα απορρυπαντικά – καθαριστικά (πάνω 13%), στα χαρτικά (12%) και τα υλικά μαγειρικής (10,6%). Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ για το 2021 έφτασε συνολικά στα 10,1 δισ. ευρώ, ποσό που ισοδυναμεί με το 1/20 του ελληνικού ΑΕΠ! Ηταν αυξημένος κατά 2,4% σε σχέση με το 2020 και κατά 9,5% συγκριτικά με το τελευταίο προ πανδημίας έτος (2019).

Οσο η κυβέρνηση μαζεύει πλεονάσματα από τα έσοδα του ΦΠΑ ώστε να κάνει τη μικροπολιτική της με τα επιδόματα, συντηρώντας έτσι αναπόφευκτα το κύμα ακρίβειας, τα σούπερ μάρκετ συγκεντρώνουν κέρδη – για 6η συνεχόμενη χρονιά είχαν το 2022 θετικά αποτελέσματα. Οι πωλήσεις σε σχέση με το 2016 έχουν εκτιναχθεί πάνω από 30% και οι τέσσερις πιο ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που ελέγχουν το 80% της αγοράς, είχαν τζίρο άνω των 8,2 δισ., από τα 10,1 δισ. της συνολικής πίτας το 2021. Η τάση αυτή συνεχίστηκε με μία ακόμα «ένεση» (+4,5%) το 2022. Κι όλα αυτά εν μέσω διαδοχικών κρίσεων με πανδημία, ενεργειακό σοκ και πόλεμο.



πηγή: https://www.dimokratia.gr/oikonomia/565185/stoicheia-sok-alonizoyn-oi-kerdoskopoi-me-tis-plates-tis-kyvernisis/


https://www.dimokratia.gr/oikonomia/565185/stoicheia-sok-alonizoyn-oi-kerdoskopoi-me-tis-plates-tis-kyvernisis/
https://www.dimokratia.gr/oikonomia/565185/stoicheia-sok-alonizoyn-oi-kerdoskopoi-me-tis-plates-tis-kyvernisis/

Τουρκική εισβολή στην Κύπρο - Πώς βύθισαν οι Τούρκοι το δικό τους αντιτορπιλικό


 Στο προηγούμενο άρθρο φιλοξενήθηκαν τα λόγια του αντισμηνάρχου ε.α. Zeki Kılıç, ενός από τους πιλότους που βομβάρδισαν τα τουρκικά πλοία στην Κύπρο το 1974, ο οποίος επέρριπτε τις ευθύνες για τον βομβαρδισμό φίλιων πλοίων στο πολεμικό ναυτικό.

Σήμερα, τον λόγο έχει το πολεμικό ναυτικό, ο πλοίαρχος Μεχμέτ Κολμπουράν (Mehmet Kolburan), ο δεύτερος κυβερνήτης του αντιτορπιλικού «Adatepe», που βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια της ίδιας επιχείρησης, την 21η Ιουλίου 1974, κοντά στο λιμάνι της Πάφου.

Τώρα, ας ακούσουμε το περιστατικό από το στόμα του Κολμπουράν:

Στο αντιτορπιλικό «Kocatepe», που βυθίστηκε κατά τη διάρκεια της επιχείρησης στην Κύπρο, μαρτύρησαν 54 ναύτες και στελέχη του πολεμικού ναυτικού μας. Σαράντα δύο μέλη του πληρώματος του «Kocatepe» διασώθηκαν με τη βοήθεια του σκάφους της Σχολής Εμπορικού Ναυτικού του Ισραήλ, που βρισκόταν στην περιοχή. Το «Kocatepe» καταγράφηκε ως το πρώτο πλοίο που έχασε το τουρκικό πολεμικό ναυτικό από την ίδρυση του τουρκικού κράτους, το 1923.

«Ημουν ο δεύτερος κυβερνήτης του αντιτορπιλικού “Adatepe” στην επιχείρηση της Κύπρου. Κυβερνήτης του πλοίου μας είναι ο αντιπλοίαρχος Rızanur Öncü.

Ημασταν στη Μαρμαρίδα στις 15 Ιουλίου, την ημέρα που μάθαμε ότι η ελληνική χούντα ανέτρεψε τον Μακάριο. Αμέσως πήραμε εντολή να κινηθούμε προς τη Μερσίνα και αρχίσαμε την εκπαίδευση για πόλεμο. Μερικοί από τους φίλους μάς έλεγαν ότι την τελευταία στιγμή θα μας δώσουν εντολή να επιστρέψουμε πίσω στη βάση μας!

Το πρωί της 19ης Ιουλίου, τα αποβατικά μας πλοία άρχισαν να αποπλέουν από τη Μερσίνα, φορτωμένα με στρατιώτες, εφόδια και πυρομαχικά. Ηταν ένα υπέροχο και συναρπαστικό θέαμα. Είναι αδύνατον να το εξηγήσω αυτό σε όσους δεν το έχουν δει. Ολοι οι ασύρματοι των πλοίων κατασχέθηκαν. Πέντε πλοία φρουρούσαμε τις νηοπομπές που έπλεαν προς την Κερύνεια: “Mareşal Çakmak”, “Adatepe”, “Tınaztepe”, “Kocatepe” και “İzmit”.

Εμείς, ως “Adatepe”, βρισκόμασταν στο πίσω μέρος της συνοδείας. Το πρωί της 20ής Ιουλίου, τα ξημερώματα, άρχισε η απόβαση. Πήραμε θέση ακριβώς μπροστά από το Κάστρο Κερύνειας. Οταν δεχτήκαμε πυρά από το κάστρο, αρχίσαμε να ανταποδίδουμε κι εμείς τα πυρά προς το κάστρο.

Στο μεταξύ, ένα ελληνικό σκάφος εφόδου που έφευγε από το λιμάνι άρχισε να έρχεται προς το μέρος μας. Το αεροπλάνο μας, που εμφανίστηκε εκείνη τη στιγμή, το βομβάρδισε. Οταν εξαφανίστηκε ο θόλος του νερού που δημιουργήθηκε από τη βόμβα, είδαμε ότι η κανονιοφόρος δεν ήταν εκεί! Οταν το είδαμε είπαμε “Εύγε στον πιλότο μας”.

Οι στρατιώτες μας αποβιβάζονταν στην ακτή. Υπήρχε ένα σπίτι κοντά στο σημείο όπου είχαν αποβιβαστεί και πέντε ή δέκα λεπτά αργότερα ύψωσαν την τουρκική σημαία σε αυτό. Τότε είπαμε ότι η απόβαση πέτυχε. Σ’ εκείνο το σπίτι μαρτύρησε ο διοικητής της πρώτης μονάδας που αποβιβάστηκε στην ακτή, ο συνταγματάρχης İbrahim Karaoğlanoğlu.

Το πρωί της 21ης Ιουλίου (δεύτερη μέρα της επιχείρησης) λάβαμε την εξής διαταγή: “Εντοπίστηκε μια ελληνική νηοπομπή, που προστατεύεται από εννέα αντιτορπιλικά. Εχει διαπιστωθεί ότι η νηοπομπή αναχώρησε από τη Ρόδο και προσεγγίζει στην Κύπρο. Κινηθείτε με σκοπό να συναντήσετε, να σταματήσετε και να βυθίσετε αυτή τη νηοπομπή”. Ξεκινήσαμε από την Κερύνεια και, ακολουθώντας τη βόρεια ακτογραμμή της Κύπρου, τα αντιτορπιλικά “Kocatepe”, “Adatepe” και “ Mareşal Çakmak” κινηθήκαμε προς την Πάφο.

Η διαταγή έλεγε να βομβαρδίζουμε στόχους που εντοπίζαμε στις ακτές. Εντοπίσαμε έναν σταθμό ραντάρ στην ακτή. Σκεφθήκαμε ότι δεν ήταν σωστό να το βομβαρδίσουμε, αφού, αν παίρναμε την Κύπρο, αυτό το ραντάρ θα το χρησιμοποιούσαμε επ’ ωφελεία μας. Ετσι δεν το βομβαρδίσαμε…

Καθώς κινούμασταν προς την Πάφο είδαμε να πέφτει ένα αεροπλάνο μας. Εκείνη την ώρα, ένα από τα αεροπλάνα μας συνετρίβη. Τότε, το αντιτορπιλικό “Mareşal Çakmak” είδε κάτι να λάμπει στη θάλασσα. Μας είπαν στον ασύρματο να τους παρέχουμε προστασία, για να προσεγγίσουν την περιοχή όπου είδαν το αντικείμενο. Πράγματι, ήταν ο πιλότος του αεροσκάφους μας που συνετρίβη. Είχε κάνει χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος και έπεσε με το αλεξίπτωτο στη θάλασσα. Πήγαν και έσωσαν τον πιλότο. Αργότερα ήταν και αυτός ο πιλότος μαζί μας, όταν μας βομβάρδισε η δική μας πολεμική αεροπορία.

Βομβαρδισμένοι!

Μετά ήρθε άλλη μια διαταγή: “Τα αεροπλάνα μας θα βομβαρδίσουν την ελληνική νηοπομπή (που πλησιάζει στην Πάφο), μην μπείτε σ’ εκείνη την περιοχή. Δεδομένου ότι τα αεροπλάνα μας θα βομβαρδίσουν την ελληνική νηοπομπή, εμείς περιπλανιόμαστε και κινούμαστε μπρος – πίσω προς τις ακτές της Τουρκίας. Οπότε, δεν πάμε άλλο προς την Πάφο”. Το κέντρο πολεμικών επιχειρήσεων του πλοίου μας ενημερώνει τον κυβερνήτη και το λοιπό προσωπικό ότι έρχονται τουρκικά αεροπλάνα από την κατεύθυνση της Τουρκίας. Υστερα από λίγο, το κέντρο επιχειρήσεων του πλοίου μας άρχισε να λέει: “Τα αεροπλάνα επέστρεψαν, μας πλησιάζουν”.

Ενώ σκεφτόμουν γιατί το έκαναν αυτό, ξαφνικά ακούστηκε από τον ασύρματο του “Kocatepe”: “Δεχόμαστε επίθεση από αεροπλάνο, επίθεση αεροπλάνου”. Ακριβώς τότε, ο ήχος από τον ασύρματο του “Kocatepe” σταμάτησε και λίγο αργότερα άρχισαν οι βομβαρδισμοί στο δικό μας πλοίο, το “Adatepe”.

Μαντέψαμε ότι τα αεροπλάνα που μας βομβάρδιζαν ήταν δικά μας, αλλά δεν είχαμε επαφή μέσω ασυρμάτου με αυτά. Αυτά συμβαίνουν στις 21 Ιουλίου, γύρω στις 14.30. Μια τεράστια βόμβα 750 λιβρών εξερράγη ακριβώς δίπλα μας, στο νερό, και το πλοίο ξαφνικά έχασε κάθε επαφή.

Δείτε τι έγινε:

Ολες οι συσκευές ασυρμάτου και η γυροσκοπική πυξίδα μας απενεργοποιήθηκαν, και ο συναγερμός γυροσκοπίου άρχισε να ηχεί. Επειτα από εκείνο το ταρακούνημα άρχισε να χτυπά ο συναγερμός του πλοίου. Εσκασαν σωλήνες στο μηχανοστάσιο. Οι λέβητες είχαν μετατοπιστεί. Υπήρχε απώλεια νερού στον συμπυκνωτή. Οι ατμογεννήτριες σταμάτησαν και όλα ήταν κατάμαυρα μέσα στο πλοίο. Φυσικά, ο ξαφνικός βομβαρδισμός προκάλεσε σοκ σε όλους μας.

Ακριβώς αυτή τη στιγμή είδαμε το αντιτορπιλικό “Marshal Çakmak” μπροστά μας. Μια βόμβα ίδιου τύπου εξερράγη στην προβλήτα της πλώρης του. Το “Marshal Çakmak” ανταπέδιδε επίσης τα πυρά των αεροπλάνων.

Πυροβολούσαμε κι εμείς εναντίον τους. Λίγα λεπτά αργότερα, τα αεροπλάνα επιτέθηκαν ξανά. Αυτή τη φορά, μας σαρώνουν με πολυβόλο. Δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε με το “Marshal Çakmak”. Μαζί μας πήρε κατεύθυνση και το “Marshal Çakmak” προς την Τουρκία.

Για λίγο, κοίταξα προς τον Νότο (Κύπρος), εκεί όπου χτυπήθηκε το “Kocatepe”, και υπήρχε τεράστιος καπνός. Το πλοίο παρέμεινε εκεί που ήταν γιατί είχαν σταματήσει οι μηχανές του.

Οταν το “Kocatepe” σταμάτησε, τα αεροπλάνα άρχισαν να του επιτίθενται ξανά. Γιατί είναι πιο εύκολο να επιτεθείς στον ακίνητο στόχο. Εν τω μεταξύ, συνέχισαν να επιτίθενται και σε μας…

Δεν μπορούμε να πάμε να βοηθήσουμε το “Kocatepe”, γιατί πρέπει πρώτα να ασφαλιστούμε για να το σώσουμε. Ο κανόνας στη θάλασσα είναι ο εξής: αν υπάρχει κίνδυνος σε ένα ακίνητο πλοίο, κανένα πλοίο δεν μπορεί να πάει να βοηθήσει. Γιατί, για να βοηθήσεις ακίνητο πλοίο, πρέπει να σταματήσεις τις μηχανές και να μείνεις κι εσύ ακίνητος. Βυθίζουν αμέσως τον ακίνητο στόχο. Ετσι, πρέπει να σώσεις πρώτα τον εαυτό σου.

Τελικά, μπορέσαμε να αποκαταστήσουμε επαφή μέσω ασυρμάτου με το “Mareşal Çakmak” και τους εξηγήσαμε ότι είχαμε ζημιές. Ο διοικητής του στολίσκου μας ήταν ο κυβερνήτης του “Mareşal Çakmak”, ο επιτελικός αντιπλοίαρχος İrfan Tınaz, ο οποίος είπε: “Εσείς μεταβείτε σε ασφαλή ζώνη (ακτές της Ανατολίας), εγώ θα πάω στο ‘Kocatepe’ για βοήθεια”. Μία ώρα αργότερα λάβαμε ένα μήνυμα από το “Mareşal Çakmak” ότι δέχτηκαν και πάλι επίθεση από ένα αεροπλάνο – τους επιτέθηκαν ξανά…

Πηγαίνουν δίπλα στο “Kocatepe” και σταματούν τις μηχανές. Βλέπουν τις σχεδίες γύρω από το φλεγόμενο και βυθισμένο πλοίο. Στις σχεδίες ανέβηκαν αξιωματικοί, υπαξιωματικοί και ναύτες, που κατάφεραν να σώσουν τη ζωή τους. Τι μπορούσε να κάνει εκεί το “Mareşal Çakmak”; Να κατεβάσει τις σωσίβιες λέμβους του και να μαζέψει το προσωπικό του “Kocatepe” από τη θάλασσα και να τους πάει στο πλοίο…

Ομως, την ώρα που ξεκινά η επιχείρηση διάσωσης, τα αεροπλάνα επιτίθενται ξανά και το “Mareşal Çakmak” αρχίζει να φεύγει από εκεί. Δίνει τις μηχανές του όσο μπορεί και ρίχνοντας αντιαεροπορικά πυρά προσπαθεί να απομακρυνθεί από εκεί. Ετσι, το πλήρωμα του “Kocatepe” στη θάλασσα μένει μόνο του, εγκαταλειμμένο στη μοίρα του. Ισραηλινά αλιευτικά (!) πλοία (με αξιωματικούς πληροφοριών στη θάλασσα) έσωσαν όσους είχαν μείνει στη θάλασσα.

Μπορέσαμε να φτάσουμε στο λιμάνι της Μερσίνας στις 8 η ώρα το επόμενο πρωί (22 Ιουλίου 1974). Πηγαίναμε πολύ αργά, γιατί είχαμε μείνει με μία μηχανή. Η ταχύτητά μας ήταν μόλις πέντε μίλια την ώρα. Προς το απόγευμα εκείνης της ημέρας ήρθε και το “Mareşal Çakmak”. Είχαν πολλά πλήγματα από τα αεροπλάνα μας. Και οι ίδιοι είχαν εξαντλήσει όλα τα πυρομαχικά τους, βάλλοντας κατά των δικών μας αεροπλάνων. Ωστόσο, σημειώθηκαν εκτεταμένες ζημιές στο πλοίο…

Ενώ ερχόμασταν προς την Τουρκία, αεροπλάνα πετούσαν ξανά από πάνω μας. Αλλά αυτή τη φορά ήταν ξεκάθαρο ότι πετούσαν για αναγνώριση, όχι για επίθεση. Στο μεταξύ, το κέντρο πολεμικών επιχειρήσεων πρέπει να αντιλήφθηκε ότι τα πλοία που δέχθηκαν την επίθεση ήταν τουρκικά, και το ανέφερε στα αεροπλάνα.

Δυστυχώς, ελληνική νηοπομπή δεν υπήρχε. Αυτό το καταλάβαμε αργότερα. Θα μπορούσε να είναι ηλεκτρονική παραπλάνηση. Ηταν η απαγορευμένη ζώνη που η Τουρκία κήρυξε εμπόλεμη ζώνη. Ισως κάποια εμπορικά πλοία, που ήθελαν να πάρουν τη σύντομη διαδρομή προς τον προορισμό τους, αναγκάστηκαν να συγκεντρωθούν σε εκείνη την απαγορευμένη περιοχή. Αλλά η εκτίμησή μου είναι ότι η νηοπομπή που εμφανίστηκε στην οθόνη του ραντάρ ήταν αποκλειστικά ηλεκτρονική παραπλάνηση.

Ομως, δυστυχώς, αυτή η εικόνα ανάγκασε τις ανώτερες Αρχές να λάβουν μέτρα σωστά και επιδιώχθηκε η καταστροφή εκείνης της νηοπομπής, που τελικά δεν υπήρχε. Δεν έχουμε δει ποτέ αυτή τη νηοπομπή με φυσικό τρόπο, παρά μόνο στην οθόνη των ραντάρ.

Κάποιοι είπαν ότι έφταιγε το πολεμικό ναυτικό σε αυτή την περίπτωση.

Αλλά, αν ίσχυε αυτό, γιατί δεν μας έλεγαν “Πρώτα τα αεροπλάνα μας θα επιτεθούν στη νηοπομπή, γι’ αυτό εσείς να μην κινηθείτε νότια αυτού του πεδίου”; Υποθέτω ότι τα αεροπλάνα δεν ήξεραν ότι τα δικά μας πλοία ήταν εκεί. Αραγε, φταίει η πολεμική αεροπορία;

Φυσικά, υπάρχει ένα σφάλμα, αλλά δεν νομίζω ότι είναι σφάλμα του πολεμικού ναυτικού ή της πολεμικής αεροπορίας. Μπορεί να φταίει το πολεμικό στρατηγείο στην Αγκυρα. Αν τα αεροπλάνα μας ήταν υπό τη διοίκηση του διοικητή της ναυτικής δύναμης που ήταν στη θάλασσα κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, αυτό το θλιβερό γεγονός δεν θα είχε συμβεί.

Τέτοια πράγματα μπορεί και έχουν συμβεί οπουδήποτε στον κόσμο και σε κάθε πόλεμο. Ας ερευνήσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγιναν τα τραγικά γεγονότα και ας μάθουμε από τα λάθη μας».



πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/490296/1974-pos-vythisan-toyrkoi-diko-toys-antitorpiliko/

Το Κίνημα της Πετσέτας



πηγή:https://www.zougla.gr/
 

Πρωθυπουργός στις 9 Ιουνίου 2019, από το Καστελόριζο - Εγώ, να ξέρεις, δεν σκοπεύω να κάνω ελέγχους για την ασυδοσία στις παραλίες


 

Σε βίντεο του 2019 ο τότε αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπόσχεται σε επιχειρηματία στο ακριτικό Καστελόριζο ότι αν εκλεγεί δεν θα κάνει ελέγχους

Ένα αποκαλυπτικό βίντεο από το όχι και τόσο μακρινό 2019 το οποίο καταγράφει μια συνομιλία του αρχηγού, τότε, της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη με επιχειρηματία στο ακριτικό Καστελόριζο δείχνει με τον πλέον γλαφυρό τρόπο για ποιον λόγο η κατάσταση με την ασυδοσία στις παραλίες και όχι μόνο έχει φτάσει πια στο μη περαιτέρω.

Ο πρωθυπουργός είχε πει τότε, χωρίς περιστροφές, πως εκείνος δεν σκοπεύει να κάνει ελέγχους! Συγκεκριμένα, σε ένα προεκλογικό ταξίδι του στο Καστελόριζο, έναν ακριβώς μήνα προτού ανοίξει η κάλπη η οποία τον έκανε πρωθυπουργό, η κάμερα του τηλεοπτικού σταθμού Open «έπιασε» μια συζήτησή του με τοπικό επιχειρηματία του νησιού, ο οποίος σχολίασε πως «ο Αλέξης Τσίπρας όταν έφυγε από εδώ μας έστειλε οκτώ φορές το ΣΔΟΕ».

Ανταμοιβή

Ο επιχειρηματίας, μάλιστα, συνέχισε στο ίδιο μήκος κύματος: «Αυτή υπήρξε η ανταμοιβή για τον γαλάζιο ουρανό που μας έλεγε και τη γαλάζια θάλασσα. Να πω κι ένα αστείο. Εσείς πόσες φορές θα μας τον στείλετε;», όπως ρώτησε χαρακτηριστικά τον μετέπειτα πρωθυπουργό.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τότε του έδωσε -και, μάλιστα, μπροστά στον τηλεοπτικό φακό- μια σοκαριστική απάντηση, η οποία φανέρωσε απολύτως τους σκοπούς του. «Εγώ, να ξέρεις, δεν στέλνω. Και το κράτος δεν πρέπει να στέλνει, αλλά πρέπει να δείχνει μια μεγάλη κατανόηση απέναντι στους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται με πολύ αυξημένο κόστος»!

Επί της ουσίας, το βίντεο – ντοκουμέντο από την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο νησί στις 9 Ιουνίου 2019 αποδεικνύει ότι ο πρωθυπουργός ήδη από τότε υποσχόταν παύση των ελέγχων στις επιχειρήσεις! Και όπως όλα δείχνουν, αυτά τα σήματα που στέλνει το «γαλάζιο» επιτελείο, και προεκλογικά όπως και μετεκλογικά, είναι που έχουν δώσει το ελεύθερο στους λογής λογής επιχειρηματίες να λειτουργούν με απόλυτη ασυδοσία, μια και δεν έχουν, ως θα όφειλε, την απειλή των ασφυκτικών ελέγχων να επικρέμαται πάνω από το κεφάλι τους.

Αν μη τι άλλο, ο «γαλάζιος» πρόεδρος είπε την αλήθεια προεκλογικά, τουλάχιστον σε αυτό το ζήτημα. Ισως είναι -δυστυχώς, εν προκειμένω, εις βάρος του κοινωνικού συνόλου- από τις σπάνιες φορές απόλυτης ταύτισης προεκλογικών λόγων και μετεκλογικών έργων…





πηγή:https://www.dimokratia.gr/politiki/565181/ta-strava-matia-stin-asydosia-apo-mitsotaki/

Προς… παρακοιμώμενους - Η Τουρκία στράφηκε στη Δύση, αλλά την ίδια στιγμή διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με τη Ρωσία και την Κίνα


 

Σάββας Καλεντερίδης


Αλλη μία φορά αποδεικνύεται ότι η εξουσία, ακόμα και αν είναι κανείς παρακοιμώμενος εκείνων που την ασκούν, πέραν της αλαζονείας, μάλλον αφαιρεί και τη δυνατότητα να σκέφτεται κάποιος λογικά.

Το τελευταίο διάστημα, μετά την αναφορά του κ. Μητσοτάκη σε υποχωρήσεις οι οποίες θα αποτελέσουν την αφετηρία των διαπραγματεύσεων, με στόχο αυτές να οδηγήσουν στη Χάγη, μια σειρά από καθηγητές και αρθρογράφους άρχισε να δημοσιεύει άρθρα με τα οποία θέλει να δείξει σε όσους έχουν διαφορετική άποψη όχι πόσο συμφέρουσα είναι η Χάγη, αλλά πόσο επιβεβλημένο είναι να πάμε τώρα, έστω και με «θυσίες», γιατί όσο περνά ο καιρός, η Τουρκία βάζει κι άλλες διεκδικήσεις στο τραπέζι και, ταυτοχρόνως, ενισχύεται έναντι της Ελλάδας.

Τα επιχειρήματα είναι του τύπου:

Τώρα πρέπει να εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία, που η Τουρκία έχει ανάγκη τη Δύση, να κλείσουμε το ζήτημα.

Λανθασμένη διαπίστωση. Η Τουρκία στράφηκε στη Δύση, αλλά την ίδια στιγμή διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με τη Ρωσία και την Κίνα. Ο Πούτιν πρόκειται να επισκεφτεί την Τουρκία εντός του Αυγούστου, ενώ η Κίνα συμμετείχε στην έκθεση οπλικών συστημάτων IDEF ’23, που διοργανώθηκε στην Τουρκία με 104 εταιρίες, ενώ οι ΗΠΑ με έξι!

Την ίδια στιγμή η Τουρκία ενισχύει τη θέση της στον λεγόμενο «τουρκικό» αλλά και στον μουσουλμανικό κόσμο.

Αρα, η στροφή της Τουρκίας στη Δύση δεν γίνεται με όρους «παράδοσης», αλλά με όρους σχετικής ισοτιμίας. Οπότε, αυτός που θα υποχωρήσει θα είναι η Ελλάδα, και όχι η Τουρκία.

Οσο περνάει ο καιρός η Τουρκία βάζει στο τραπέζι νέες διεκδικήσεις, αρά, για να αποφύγουμε την πρόσθεση και άλλων διεκδικήσεων, πρέπει να λύσουμε τώρα το ζήτημα με τη γείτονα.

Η διαπίστωση είναι σωστή, χωρίς όμως μία κρίσιμης σημασίας επισήμανση: Οτι η Τουρκία προσθέτει διεκδικήσεις όλα αυτά τα χρόνια, γιατί οι πολιτικές της Ελλάδας της αφήνουν χώρο που επιτρέπει την επέκταση των διεκδικήσεων. Αρα, αυτό που πρέπει να αλλάξει είναι οι πολιτικές της Ελλάδας, αντί να επιλέγουμε την πολιτική «ας πάει και το παλιάμπελο», όπως στην ουσία μας προτείνουν οι παρακοιμώμενοι της εξουσίας καθηγητάδες.

Οι κύριοι Διακόπουλος, Φίλης, Λιάκουρας και Υφαντής σε άρθρο τους, που δημοσιεύθηκε στην «Καθημερινή», μεταξύ άλλων, αναφέρουν και το εξής επιχείρημα για να υποστηρίξουν τη θέση τους:

Τα τελευταία 50 χρόνια όλοι οι συγκριτικοί δείκτες, ποιοτικοί και ποσοτικοί, έχουν μεταβληθεί εις βάρος μας. Το 1970 είχαμε σχεδόν ίδιο ΑΕΠ και η Τουρκία είχε τετραπλάσιο πληθυσμό. Σήμερα η Τουρκία έχει τετραπλάσιο ΑΕΠ από εμάς και σχεδόν εννεαπλάσιο πληθυσμό, με μέσο όρο ηλικίας τα 31 έτη, πολύ μικρότερο από τον δικό μας, που είναι περίπου 45 έτη. Οι τάσεις αυτές δεν φαίνεται να αναστρέφονται στο ορατό μέλλον.

Οσον αφορά το ΑΕΠ, η κατάσταση επιδεινώθηκε μετά τις κρίσεις που βίωσε η ελληνική οικονομία από το 2008 και εντεύθεν, με καίρια ευθύνη αυτών που μας κυβερνούν εδώ και δεκαετίες. Η τάση αυτή ασφαλώς και αντιστρέφεται, αν αλλάξει πολιτική η Ελλάδα. Γιατί προεξοφλούν ότι δεν πρόκειται να αλλάξει; Πόθεν αυτό τεκμαίρεται;

Οσον αφορά το πληθυσμιακό-δημογραφικό, προτού το επικαλεστούν ως επιχείρημα για να τρομάξουν -εξ αντικειμένου- τους Ελληνες, οι κύριοι καθηγητές θα μπορούσαν να ρίξουν μια ματιά στα δεδομένα γεννήσεων για το 2022 που δημοσιεύει η Τουρκική Στατιστική Υπηρεσία (https://data.tuik.gov.tr/Bulten/Index?p=Dogum-Istatistikleri-2022-49673).

Αν το έκαναν, θα διαπίστωναν ότι οι δέκα κουρδικοί νομοί έχουν μέχρι και υπερτριπλάσιο δείκτη γεννήσεων από δέκα νομούς με τον μικρότερο δείκτη γεννήσεων στην Τουρκία. Οσον αφορά πολλούς άλλους νομούς που φιλοξενούν κουρδική διασπορά, οι δείκτες γεννήσεων είναι σχετικά υψηλοί, γιατί προσμετρώνται οι γεννήσεις των κουρδικών οικογενειών. Μάλιστα, υπάρχουν εκτιμήσεις που λένε ότι σε λίγα χρόνια -λιγότερα από 30- οι Κούρδοι θα είναι η μεγαλύτερη εθνική ομάδα στην Τουρκία.

Αρα, το επιχείρημα αυτό μάλλον ως μειονέκτημα έπρεπε να το αναφέρουν, για να μην πούμε ως την «αχίλλειο πτέρνα» της Τουρκίας, παρά ως φόβητρο για να πάμε άρον άρον στη Χάγη. Επίσης, ο καθηγητής κ. Ροζάκης σε άρθρο του, που δημοσιεύτηκε κι αυτό πρόσφατα στην ίδια εφημερίδα, μεταξύ άλλων, αναφέρει:

Αλλά κι αν υποθέσουμε ότι το εκκεντρικό αυτό επιχείρημα της Τουρκίας θα υπερκεραστεί με την επικράτηση της κοινής λογικής, η οποία υποστηρίζει ότι η κυριαρχία δεν μπορεί να αμφισβητηθεί παρά μόνο με ρητό περιορισμό της, κάτι που η Συνθήκη της Λωζάννης ούτε καν υπαινίσσεται, παραμένει στο ακέραιο το αίτημα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, που κι αυτό θα πρέπει να βρει τη λύση του, με την επικράτηση της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών.

Ο ίδιος ο κ. καθηγητής γνωρίζει πού στηρίζει το «θα πρέπει να βρει τη λύση του» το αίτημα της αποστρατιωτικοποίησης των νησιών, «με την επικράτηση της καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών», εμείς απλώς να του υπενθυμίσουμε ότι η Στρατιά Αιγαίου εγκαινιάστηκε την 20ή Ιουλίου 1975, πρώτη μαύρη επέτειο για εμάς της εισβολής στην Κύπρο, παρουσία του Ραούφ Ντενκτάς.

Επίσης, να τον πληροφορήσουμε, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζει, ότι η Διοίκηση Συγκροτήματος Αποβατικής Αποστολής ιδρύθηκε πρώτη φορά στις 15 Σεπτεμβρίου 1966 με έδρα το Gölcük, στη Θάλασσα του Μαρμαρά, μαζί με τη Διοίκηση των Στρατευμάτων Αποβίβασης και το 1ο Τάγμα Πεζοναυτών. Μεταφέρθηκε στη Μερσίνα στις 30 Αυγούστου 1973 και έφτασε στο επίπεδο του Συντάγματος Πεζοναυτών. Το 1976 η Διοίκηση των Αποβατικών Δυνάμεων αναβαθμίστηκε σε επίπεδο Στόλου. Μετονομάστηκε σε Διοίκηση Ομάδας Αμφιβίων στις 5 Αυγούστου 2011. Η μονάδα σταθμεύει στον ναύσταθμο της Φώκαιας, ακριβώς απέναντι από Λέσβο και Χίο. Η διοίκηση αυτή έχει στη δύναμή της, πέραν της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών, και έξι μεγάλα αποβατικά πλοία, ενώ στον ίδια ναύσταθμο υπάρχουν και καμιά πενηνταριά αποβατικά σκάφη, χωρίς να υπολογίζονται εκατοντάδες ταχύπλοα που σταθμεύουν στην περιοχή.

Αρα, ποια καλή πίστη και ποια συναλλακτικά ήθη, όταν η Τουρκία στηρίζει την επεκτατική της πολιτική σε τέτοιες δυνάμεις;

Πώς θα μπορούσε να αποσύρει ή να διαλύσει όλες αυτές τις εξοφθάλμως επιθετικές δυνάμεις η Τουρκία, με τι ανταλλάγματα;

Τροφή για σκέψη, για εκείνους που τρέφονται -όσον αφορά τη σκέψη τους- από τα ψίχουλα της εξουσίας.

Υπάρχουν και άλλα επιχειρήματα σε διάφορα άρθρα που, κατά την άποψή μας, δεν απηχούν απόψεις ή σχολές σκέψης, αλλά έχουν ως στόχο να στηρίξουν κάποια πρωτοβουλία που είναι σε εξέλιξη για το θέμα.

Εμείς απλώς να δανειστούμε τη διαπίστωση του Αλέξη Παπαχελά το 2008, όταν έκανε μια πολύ σημαντική αποκάλυψη, τη «Μυστική Εκθεση Κίσινγκερ για το Αιγαίο, του 1996». Ελεγε, λοιπόν, ο κ. Παπαχελάς το 2008: «Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πόσο λίγο έχουν αλλάξει ορισμένα από τα προβλήματα που εμπόδιζαν την επίτευξη συμφωνίας, όπως το αδιέξοδο στο Κυπριακό και η επιμονή της Αγκυρας να αποφύγει το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης».

Αρα, η Τουρκία αποφεύγει τη Χάγη όπως ο… διάβολος το λιβάνι, γιατί γνωρίζει πολύ καλά ότι εκεί το Αιγαίο θα μετατραπεί και de jure σε ελληνική λίμνη.

Τι θα μπορούσε να κάμψει, ενδεχομένως, τις αντιστάσεις της;

Προτού πάμε στη Χάγη, να έχουν ρυθμιστεί σύμφωνα με τις επιδιώξεις της Αγκυρας τα θέματα της «αποστρατιωτικοποίησης», των «152 νησιών, νησίδων και βραχονησίδων ακαθόριστης κυριαρχίας του Αιγαίου», η «μείωση του εναέριου χώρου στα 6 ν.μ.» και η νομικά ισχυρή δέσμευση της Ελλάδας ότι «δεν πρόκειται ποτέ να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 ν.μ.».

Αν έπαιρνε όλα τα παραπάνω ως «δώρα» η Τουρκία, ενδεχομένως να δεχόταν να πάει στη Χάγη, αφού, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, έπειτα από ένα χρονικό διάστημα θα μπορούσε να το αμφισβητήσει κι αυτό. Τουρκία είναι αυτή.





πηγήhttps://www.newsbreak.gr/apopseis/493803/pros-parakoimomenoys/

Ορκίζομαι Εις Σε, Ω Ιερά Πλην Τρισάθλια Πατρίς!(Κυβερνόντες!!!) - Χθες ήρωες, σήμερα στρωματσάδα!!!

 

Χρήστος Μπολώσης

Υπτγός ε.α.

Δεν μας τα λέει καλά ο εκπρόσωπος της Πυροσβεστικής, προσπαθώντας να δικαιολογήσει την επιστροφή αριθμού πυροσβεστών από τη Ρόδο… στρωματσάδα σε πλοία, όπως οι πρόσφυγες μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Ήταν η περίοδος τέτοια που είχε πολλή κίνηση, είπε ο κ. εκπρόσωπος. Και ποιος του είπε ότι όσοι μέχρι χθες αποκαλούσαμε όλοι ήρωες έπρεπε να μπουν στη σειρά για να βρουν καμπίνα; Έπρεπε να νοικιαστούν καράβια ή αεροπλάνα ή και να επιταχθούν ακόμη μέσα.

Μην ξεχνάμε ότι η Ρόδος έχει κηρυχτεί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης και η επίταξη ενεργοποιείται ανά πάσα στιγμή.

Λέει ο κ. εκπρόσωπος: «Πολλοί πυροσβέστες πήγαν με καμπίνες». Και λοιπόν; Έπρεπε ΟΛΟΙ να πάνε σε καμπίνες και όχι απλώς «πολλοί». Να κατεβάσουν τουρίστες, στην ανάγκη. Είναι τραγικό λάθος που ταξίδεψε, έστω και ένας, εκτός καμπίνας.

Ποια, λοιπόν, είναι η μέριμνα υπέρ του προσωπικού; Τους στύβουμε και μετά ταξιδέψτε όπως όπως για να… «επιστρέψουν στις οικογένειές τους γρήγορα»;

Όπως γράφαμε και για τον διοικητή της 111 Π.Μ., ο οποίος απηλλάγη των καθηκόντων του σε «ζωντανή σύνδεση», χωρίς να προστατευθεί από τα αδηφάγα ΜΜΕ, έτσι και τώρα. Όλοι όσοι άρχουν ανθρώπων θα πρέπει πρωτίστως να μεριμνούν για το προσωπικό τους και μετά για όλα τ’ άλλα.




πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/493768/chthes-iroes-simera-stromatsada/

Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

Συντάξεις: - "Κρυφό" μπόνους στους εργαζόμενους συνταξιούχους


 Του Δημήτρη Κατσαγάνη

"Κρυφό" μπόνους στους εργαζόμενους συνταξιούχους θα προβλέπει η διάταξη την οποία θα φέρει η κυβέρνηση έως το φθινόπωρο και φέρνει την κατάργηση της μείωσης 30% στη σύνταξή τους.

Αντί τη μείωση 30% στη σύνταξη όποιου συνταξιούχου εργάζεται, θα προβλέπεται εισφορά 10% - σύμφωνα με πληροφορίες του capital.gr - επί του εισοδήματος της απασχόλησής του, υπό τον όρο ότι αυτό θα ξεπερνά το 12πλάσιο της εθνικής σύνταξης (413 ευρώ), δηλαδή τα 4.956 ευρώ.

Η σύνδεση του "κόφτη" στην εισφορά επί του εισοδήματος της απασχόλησης με την εθνική σύνταξη, θέτει έμμεσα, όπως αναφέρουν στο capital.gr αναλυτές της κοινωνικής ασφάλισης, μία "ρήτρα" αύξησης του εν λόγω "κόφτη" κάθε χρόνο, δηλαδή της αύξησης του εισοδήματος επί του οποίου δεν θα επιβάλλεται η εισφορά 10%  (εκτός αν οριστεί πως το πλαφόν θα παραμείνει σταθερό). Και αυτό γιατί η εθνική σύνταξη, η οποία αποτελεί το "μέτρο" του κατώτατου εισοδήματος επί του οποίου θα επιβάλλεται η εισφορά 10%, αναπροσαρμόζεται κάθε χρόνο, όπως συνέβη για πρώτη φορά φέτος την 1η Ιανουαρίου. 

Συγκεκριμένα, αυξήθηκε από τα 384 ευρώ στα 413 ευρώ. Η επόμενη αύξησή της θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2024. Σύμφωνα με το προεκλογικό πρόγραμμα της Ν.Δ. η αύξηση αυτή θα ανέλθει στα 3,4%. Έτσι η εθνική σύνταξη θα ανέλθει στα 430 ευρώ. Το 12πλάσιο της εθνικής σύνταξης, σε αυτή την περίπτωση θα ανέλθει στα 5.170 ευρώ. Αυτό σημαίνει πως από την 1η Ιανουαρίου του 2024 θα επιβάλλεται εισφορά 10% (εκτός αν η επερχόμενη διάταξη ορίσει πως η πρώτη αναπροσαρμογή του κατώτατου πλαφόν θα ισχύσει από την 1η Ιανουαρίου 2025) οπότε θα ισχύσει στο εισόδημα απασχόλησης των συνταξιούχων πάνω από τα 5.170 ευρώ και όχι πάνω από τα 4.956 ευρώ. 

Συνεπώς, οι εργαζόμενοι συνταξιούχοι θα κερδίσουν 214 ευρώ επιπλέον διαθέσιμο εισόδημα. Προφανώς, η πορεία αυτή αύξησης του κατώτατου πλαφόν χωρίς εισφορά για το εισόδημα απασχόλησης των εργαζόμενων συνταξιούχων θα συνεχιστεί και τα επόμενα έτη (δηλαδή το 2026, το 2027 κ.τ.λ.), καθώς το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο προβλέπει αναπροσαρμογή της εθνικής σύνταξης κάθε χρόνο


Παράλληλα, η ίδια διάταξη θα προβλέπει κι έναν δεύτερο "κόφτη": Το ποσό το οποίο θα προκύπτει από την εισφορά 10% επί του εισοδήματος απασχόλησης δεν θα ξεπερνά το 30% της σύνταξης.

Κατά τ’ άλλα, ο εργαζόμενος συνταξιούχος θα πληρώνει τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές (υπέρ ΕΦΚΑ, ΕΟΠΥΥ, ΟΑΕΔ) ανάλογα αν είναι μισθωτός ή αυτοαπασχολούμενος. Αν είναι αυτοαπασχολούμενος θα πληρώνει κατ’ ελάχιστον 240 ευρώ/μήνα ανεξάρτητα από το εισόδημα του (δηλαδή ακόμα και αν είναι κάτω από το πλαφόν των 4.956 ευρώ). Αν είναι μισθωτός, θα πληρώνει μαζί με τον εργοδότη του εισφορές ύψους 32,2% επί του μικτού μισθού του.




πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3731334/-krufo-mponous-stous-ergazomenous-suntaxiouxous/