Σάββατο 11 Μαρτίου 2023

Η μεταρρυθμιστική φόρα με την οποία ξεκίνησε η κυβέρνηση , τράκαρε στα Τέμπη - Η πολιτική στήριξη απέχει πολύ από την αφέλεια.


 Τι είπε ο πρωθυπουργός; Να αλλάξουμε τη χώρα; Και μάλιστα «ή τώρα ή ποτέ»;». Μάλιστα. Πολύ αισιόδοξο τον βρίσκω τον πρωθυπουργό. Εγώ τον στήριξα και τον στηρίζω τον Κυριάκο, αλλά η πολιτική στήριξη απέχει πολύ από την αφέλεια. Αμ δεν αλλάζει αυτή η χώρα πρωθυπουργέ μου. Βηματάκια αποδέχεται, επιδιορθώσεις ανέχεται, μπαλωματάκια εδώ κι εκεί δέχεται, βαψιματάκια στην πρόσοψη παίρνει, αλλά ως εκεί. Έτσι και τολμήσει κάποιος να πάει λίγο βαθύτερα δεν έχει καμιά τύχη.

Και μην ακούς ότι το μέλλον αυτού του τόπου ακουμπά πάνω στις χιλιάδες των διαδηλωτών που σηκώθηκαν από τον καναπέ και βγήκαν στους δρόμους. Διότι οι χιλιάδες που κατεβαίνουν σε δρόμους και σε πλατείες, δεν υπηρετούν πάντα την πορεία προς το μέλλον. Κατέβαιναν κάποτε εκατοντάδες χιλιάδες και για την αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητες, θυμίζω. Υπήρξε και χρυσή ελληνική νεολαία που διαδήλωνε και τα έσπαγε υπέρ της καθαρευούσης, για όσους έχουν διαβάσει ιστορία.

Οπότε, θαρρώ πως η μεταρρυθμιστική φόρα με την οποία ξεκίνησε η κυβέρνηση Κυριάκου, τράκαρε στα Τέμπη και ευ τελεύτησε τον βραχύ της βίο. Είχε ήδη αρχίσει να φρενάρει, τώρα ήρθε και η τράκα που έλεγαν στο τηλέφωνο μεταξύ τους οι σταθμάρχες, βγήκε και ο κόσμος κατά χιλιάδες στους δρόμους να φωνάξει «θέλουμε δικαιοσύνη, όχι μεταρρυθμίσεις», οπότε αυτό ήταν. Άσε λοιπόν, πρωθυπουργέ μου, τους χαριτωμένους αυτοσχεδιασμούς, ξέχασε τα φευγιά προς τα εμπρός, καβάλησε την κλασική ράγα των πρωθυπουργικών τρένων και προχώρα με την ησυχία σου.

Κάνε τα όλα κρατικά, διόρισε εκεί καμιά τριακοσαριά χιλιάδες δημοσίους υπαλλήλους, άσε τα μαχαίρια στο κόκκαλο και πιάσε τα χαϊδέματα σε συνδικαλιστές και συντεχνίες, αγάπησε το παλιό αποτελεσματικό ατομικό και κλαδικό ρουσφέτι, κόψε τις αναγγελίες περί τεχνολογικών αναβαθμίσεων και ψηφιακών εποχών και κοίτα εκεί να το ψευτομπαλώσεις το χάλι μας μέχρι νεωτέρας. Αφού το βλέπεις. Κανένας γύρω σου δεν θέλει μήτε αλλαγές, μήτε ανατροπές, μήτε άλματα προς το μέλλον.

Δώσε εκεί κανένα επίδομα, υποσχέσου διορισμούς και έχεις την καριέρα σου και την υστεροφημία σου εξασφαλισμένη. Τι τα θες τα υπόλοιπα καημένε…



πηγή:https://www.liberal.gr/d-kampoyrakis/i-traka-ton-metarrythmiseon


Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Συντάξεις: - Επίδομα προσωπικής διαφοράς - Πότε θα καταβληθεί στους συνταξιούχους


 

Με την καταβολή των συντάξεων Απριλίου εξετάζεται να καταβληθεί το επίδομα προσωπικής διαφοράς σε 1,2 εκ. συνταξιούχους, σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews.

Ειδικότερα η ρύθμιση για το επίδομα προσωπικής διαφοράς που ανέρχεται σε 200, 250 και 300 ευρώ θα περιλαμβάνεται, σύμφωνα με πληροφορίες του Dnews στο φορολογικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών μαζί με τις ρυθμίσεις οφειλών.

Έτσι εφόσον αποφασιστεί ότι θα καταβληθεί με τις συντάξεις Απριλίου οι πληρωμές θα έχουν ως εξής:

- την Tρίτη 28 Μαρτίου 2023 θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΝΑΤ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ.
- την Τετάρτη 29 Μαρτίου 2023 θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΑ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ,ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΟΤΕ και ΔΗΜΟΣΙΟ που ο ΑΜΚΑ τους τελειώνει σε 1,3,5,7,9.
- την Πέμπτη 30 Μαρτίου 2023 θα πληρωθούν οι συνταξιούχοι που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΑ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ,ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΟΤΕ και ΔΗΜΟΣΙΟ που ο ΑΜΚΑ τους τελειώνει σε 0,2,4,6,8.
Παράλληλα μέχρι τέλος Μαρτίου θα καταβληθούν δύο νέα πακέτα πληρωμών για χιλιάδες συνταξιούχους. Πρόκειται για τα αναδρομικά ποσά των επικουρικών συντάξεων που φτάνουν μέχρι 6.000 ευρώ και το επίδομα προσωπικής διαφοράς που φτάνει μέχρι τα 300 ευρώ.

Συγκεκριμένα θα καταβληθεί σε 560.000 συνταξιούχους με άθροισμα κύριων συντάξεων έως 1.100 ευρώ το ποσό των 300 ευρώ, σε 394.000 συνταξιούχους το ποσό των 250 ευρώ και σε 158.000 συνταξιούχους το ποσό των 200 ευρώ.

Η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση θα δοθεί ουσιαστικά στους συνταξιούχους που λόγω προσωπικής διαφοράς είτε δεν είδαν καθόλου την αύξηση του 7,75% είτε είχαν μικρότερη ωφέλεια από αυτήν.

Το ύψος της ενίσχυσης εξαρτάται από τρία κριτήρια:

1.Την μερική ή και καθόλου αύξηση λόγω της προσωπικής διαφοράς
2.Το ύψος της σύνταξης που λαμβάνουν
3. Άλλες τυχόν ενισχύσεις που έλαβαν το προηγούμενο διάστημα

Ειδικότερα οι 7 κατηγορίες είναι οι εξής:

1. Όσοι συνταξιούχοι δεν είδαν καμία από τις αυξήσεις που δόθηκαν και έχουν άθροισμα κύριων συντάξεων που κυμαίνονται μεταξύ 800 - 1000 ευρώ τον μήνα. Πρόκειται για 120.000 περίπου συνταξιούχους (περίπου το 5% του συνόλου) με προσωπική διαφορά. Αυτοί οι συνταξιούχοι θα λάβουν έκτακτη ενίσχυση 300 ευρώ.

2. Όσοι συνταξιούχοι έχουν προσωπική διαφορά και η μόνη ενίσχυση που έλαβαν το προηγούμενο διάστημα ήταν η έκτακτη καταβολή των 250 ευρώ τα Χριστούγεννα. Πρόκειται για 370.000 χαμηλοσυνταξιούχους με συντάξεις έως 800 ευρώ τον μήνα. Αυτοί οι συνταξιούχοι θα λάβουν έκτακτη ενίσχυση 300 ευρώ.

3. Όσοι συνταξιούχοι έχουν άθροισμα κύριων συντάξεων μεταξύ 1.000 - 1.100 ευρώ τον μήνα, έχουν προσωπική διαφορά και είδαν μόνο μια μικρή ενίσχυση από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης κατά μέσο όρο 36 ευρώ τον χρόνο. Πρόκειται για 70.000 συνταξιούχους όπου θα λάβουν την έκτακτη ενίσχυση των 300 ευρώ.

4. Όσοι συνταξιούχοι έχουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 1.100 έως 1.600 ευρώ τον μήνα, έχουν προσωπική διαφορά και ωφελήθηκαν μόνο από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης κατά μέσο όρο με 111 ευρώ ετησίως. Οι συνταξιούχοι αυτοί είναι 300.000 και θα λάβουν 250 ευρώ.

5. Όσοι συνταξιούχοι λαμβάνουν άθροισμα κύριων συντάξεων έως 1.100 ευρώ το μήνα και είδαν αύξηση στη σύνταξή τους έως 3,49% τότε η έκτακτη ενίσχυση που θα λάβουν είναι 250 ευρώ. Αφορά 94.000 συνταξιούχους.

6. Περίπου 33.000 συνταξιούχοι με άθροισμα κύριων συντάξεων από 1.101 έως και 1.600 ευρώ που έχουν λάβει αύξηση στη σύνταξή τους έως 3,49%. Αυτοί θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ.

7. Περίπου 125.000 συνταξιούχοι, οι οποίοι έχουν άθροισμα συντάξεων έως 1.100 ευρώ και είδαν αύξηση στις συντάξεις τους από 3,5% έως 6,99%. Αυτοί θα λάβουν ενίσχυση 200 ευρώ.

Παραδείγματα

Συνταξιούχοι με σύνταξή 800 ευρώ

- Συνταξιούχος με σύνταξη 800 ευρώ που δεν πήρε ούτε τα 250 ευρώ τα Χριστούγεννα και δεν είχε όφελος από την εισφορά αλληλεγγύης και την αύξηση του 7,75% λόγω προσωπικής διαφοράς θα λάβει τέλος Μαρτίου το ποσό των 300 ευρώ.
- Συνταξιούχος με σύνταξη 800 ευρώ που δεν πήρε τα 250 ευρώ τα Χριστούγεννα και έλαβε αύξηση στη σύνταξή ως 3,49% λόγω προσωπικής διαφοράς θα λάβει τέλος Μαρτίου 250 ευρώ.
- Συνταξιούχος με σύνταξη 800 ευρώ που δεν πήρε τα 250 ευρώ τα Χριστούγεννα και έλαβε αύξηση στη σύνταξή από 3,5% έως 6,99%.λόγω προσωπικής διαφοράς θα λάβει επίδομα τέλος Μαρτίου ύψους 200 ευρώ.

Συνταξιούχοι με σύνταξή 1.100 ευρώ

- Συνταξιούχος με σύνταξη 1.100 ευρώ με προσωπική διαφορά που είδε όφελος μέχρι 36 ευρω ετησίως λόγω της κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα λάβει επίδομα τέλος Μαρτίου 300 ευρώ.

- Συνταξιούχος με σύνταξη 1.100 ευρώ που λόγω προσωπικής διαφοράς πήρε αύξηση στη σύνταξή του έως 3,49% τότε το επίδομα που θα λάβει τέλος Μαρτίου θα είναι 250 ευρώ.

- Συνταξιούχος με σύνταξη 1.100 ευρώ που λόγω προσωπικής διαφοράς είδε αύξηση από 3,5% έως 6,99% θα λάβει επίδομα τέλος Μαρτίου 200 ευρώ.

Συνταξιούχοι με σύνταξή 1.500 ευρώ

Συνταξιούχος με σύνταξη 1.500 ευρώ με προσωπική διαφορά που είδε όφελος μέχρι 111 ευρω ετησίως λόγω της κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης θα λάβει επίδομα τέλος Μαρτίου 250 ευρώ.

- Συνταξιούχος με σύνταξη 1.500 ευρώ που λόγω προσωπικής διαφοράς πήρε αύξηση στη σύνταξή του έως 3,49% τότε το επίδομα που θα λάβει τέλος Μαρτίου θα είναι 250 ευρώ.



πηγή:https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/asfalish/421575/kleidonei-to-epidoma-prosopikis-diaforas-pote-tha-katavlithei-stous-syntaksioyxous

Επαναστατικό κάλεσμα του συντρόφου Γρηγόρη Γεροτζιάφα: - Τα κόμματα και οι οργανώσεις της Αριστεράς .... να προκαλέσουν λαικές κινητοποιήσεις τώρα. -


 

Σαν σήμερα το 2021


Ο άτυπος σύμβουλος Υγείας του Αλέξη Τσίπρα, καθηγητής ιατρικής στη Σχολή της Σορβόνης Γρηγόρης Γεροτζιάφας, ο οποίος συμμετείχε σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για το νέο ΕΣΥ, κάλεσε με ανάρτησή του τα κόμματα της Αριστεράς «να βγουν από τον λήθαργο και τον φόβο της πανδημίας και να προκαλέσουν λαϊκές κινητοποιήσεις τώρα».

Η ανάρτηση του Γρηγόρη Γεροτζιάφα, την οποία αργότερα «εξαφάνισε»:

>. Στην πλατεία της Νεας Σμυρνης εγινε δημοσιος βασανισμος ενος πολιτη
>. Τα συνταγματικα δικαιωματα παραβιαζονται συστηματικα
>. Τα ανθρωπινα δικαιωματα παραβιαζονται συστηματικα
>. Η μιση χωρα, ενα χρόνο μετα την εναρξη της πανδημιας κινδυνευει να γίνει Bergamo
>. Το υπουργειο υγειας εν μεσω πανδημίας ειναι βαρκα στο γυαλο
>. Ο παιδεραστής Γεωργιαδης συμβουλος του πρωθυπουργου προστατευθηκε κ ο Λιγναδης καλύφθηκε μεχρι το τελος.
>. Βλεπουμε εδω κ δεκα μηνες τον θανατο του εμπορακου και την υποβιβαση του εργατη στο επιπεδο του σκλαβου
>. Η εθνικη κυριαρχια ειναι κουρέλι
>. Η ακροδεξιά συμμορία πρεπει να πέσει με λαϊκες κινητοποιήσεις
>. Τα κόμματα και οι οργανώσεις της Αριστερας εχουν σημερα τεράστια ευθύνη. Δεν πρεπει να αφησουν την ακροδεξια συμμορια να μετατρεψει την χωρα σε συγχρονο μετεμφυλιακο κρατος.
>. Να βγουν απο τον λήθαργο και τον φοβο της πανδημιας κ να προκαλεσουν λαικες κινητοποιησεις τωρα.

Η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας

Για το θέμα η Νέα Δημοκρατία εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία τονίζει πως χρήσιμο θα ήταν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης να «μην επιδίδεται σε ακτιβισμό που υπονομεύει τα μέτρα» αλλά να συμμετέχει από το ίδιο σημείο με όλη την κοινωνία στην κοινή προσπάθεια για την αναχαίτιση της πανδημίας.

Αναλυτικά η δήλωση της Νέας Δημοκρατίας

Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ επαναλαμβάνει μονότονα ότι η Αττική θα γίνει Μπέργκαμο και ταυτόχρονα αντιδρά σε οποιαδήποτε απόφαση λαμβάνει η κυβέρνηση για τον περιορισμό της πανδημίας, ο άτυπος σύμβουλος του κ. Τσίπρα για θέματα Υγείας, Γρηγόρης Γεροτζιάφας, ανάμεσα σε διάφορα άλλα παραληρηματικά, καλεί με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τον κόσμο της Αριστεράς «να βγει από τον λήθαργο και τον φόβο της πανδημίας» και «να προκαλέσει λαϊκές κινητοποιήσεις τώρα». Λες και η πανδημία είναι λήθαργος κι όχι πραγματικότητα, ο κ. Γεροτζιάφας που είχε προ ημερών περίοπτη θέση στην εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ για το «νέο ΕΣΥ» και τη διαχείριση της πανδημίας στην Ελλάδα, σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη φάση για τη δημόσια υγεία στη χώρα μας, καλεί τον κόσμο στο δρόμο. Η ελάχιστη συνεισφορά του ΣΥΡΙΖΑ και των στελεχών του στην κοινή προσπάθεια θα ήταν να σταματήσουν να συμβάλλουν στην μετάδοση του ιού καλώντας σε πορείες και να μην επιδίδονται σε ακτιβισμό που υπονομεύει τα μέτρα. Αλλά δυστυχώς κάνουν ακριβώς το αντίθετο.





πηγή:https://www.lawandorder.gr/Article/117577/backstage/o-kathigitis-giatros-sumboulos-tou-tsipra-pou-kalei-se-isonlaikes-kinitopoiiseissin-en-meso-pandimias

Απάντηση της κυβέρνησης στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ: - Τα 5 ψέματα του κ. Σπίρτζη και οι 5 αλήθειες, για τα έργα του, ως υπουργός υποδομών, μεταφορών και δικτύων


 Από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

 
«Ο εξαφανισμένος κ. Σπίρτζης εμφανίστηκε 10 ημέρες μετά την τραγωδία, σε μια στιγμή που οι πολίτες απαιτούν αλήθειες που να απαντούν στα “γιατί” της τραγωδίας, προκειμένου, αραδιάζοντας σειρά ψεμάτων, να μας πει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει σε τίποτα. Ότι τις ευθύνες φέρουν αποκλειστικά οι προηγούμενοι και οι επόμενοι και ότι παθογένειες και νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν. Σε μια στιγμή που χρειάζεται σοβαρή και ουσιαστική συζήτηση και ανάδειξη και ανάληψη ευθυνών, ο κ. Σπίρτζης, που ήταν υπουργός επί 4,5 χρόνια, αρνείται οποιαδήποτε ευθύνη για τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου. Ο ΣΥΡΙΖΑ, με την ανακοίνωσή του, καλύπτει απόλυτα τον κ. Σπίρτζη.
 
Παραθέτουμε κάποιες πρώτες απαντήσεις στα πολλά ψέματά του:
 
Ψέμα: «Παραδώσαμε το 68% του έργου, αλλά η Αlstom δεν υπέγραφε τις μελέτες»
 
Αλήθεια: Η σύμβαση, η οποία ξεκίνησε στο τέλος του 2014, ενώ θα έπρεπε να ολοκληρωθεί ως το 2016, αναπτύχθηκε έως το 2017 μερικώς. Είχε υπάρξει παράδοση του 32% του παραδοτέου, στο οποίο δυστυχώς, όμως, «υπήρχαν σοβαρότατα σφάλματα, κατ' αποτέλεσμα ένα ποσοστό όχι πάνω από 18% ήταν αυτό που ήταν γνήσια λειτουργικό τα δύο αυτά χρόνια. Το υπόλοιπο χρειαζόταν να ανακατασκευασθεί. Το 2017 σταματά στην πραγματικότητα η εφαρμογή της σύμβασης γιατί προέκυψαν σοβαρότατα λάθη στην εφαρμογή». Επιπλέον, το περίφημο 68% αναφέρεται σε ποσοστά απορρόφησης των χρηματοδοτήσεων και όχι σε λειτουργικά τμήματα τα οποία παραδόθηκαν επί των ημερών ΣΥΡΙΖΑ στον ΟΣΕ για χρήση. Συγκεκριμένα: επί θητείας ΣΥΡΙΖΑ παραδόθηκαν 17 σταθμοί, σε σύνολο 52, εκ των οποίων οι μισοί ανακατασκευάστηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ αδαπάνως για το δημόσιο και κατασκευάστηκαν 19 επιπλέον. Σχετικά με το ETCS, μέχρι το 2020 είχαν παραδοθεί μηδέν (0) σταθμοί, ενώ μεταξύ 2020-2023 παραδόθηκαν 21 σταθμοί για χρήση στον ΟΣΕ, ήτοι το 40% του έργου.
 
Ψέμα: «Στη Λάρισα υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν».
 
Αλήθεια: Το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργούσε πλήρως από τον Νοέμβριο του 2022. Το 2017 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκλεισε ο τοπικός σταθμός σηματοδότησης στη Λάρισα. Η τηλεδιοίκηση ήταν ενεργή, όμως, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ, δεν λειτουργούσε, δεν τους επέτρεπε να δουν τίποτα πλην ενός πολύ μικρού τμήματος, μέχρι την πυρκαγιά του 2019, οπότε και καταστράφηκε. Ο νέος τοπικός σταθμός παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ τον Νοέμβριο του 2022 και έκτοτε ήταν πλήρως λειτουργικός. Άρα ο σταθμάρχης θα μπορούσε και να χαράξει ηλεκτρονικά την πορεία και να δει το τρένο για 5.5 χιλιόμετρα. Δεν έκανε τίποτα από τα δύο. Την ίδια ημέρα τα υπόλοιπα δρομολόγια έγιναν κανονικά με αυτόματη χάραξη, κάτι που αποδεικνύει ότι το σύστημα λειτουργούσε πλήρως.
 
Ψέμα: «Επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήταν πάντα 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό»
 
Αλήθεια: Ποτέ δεν υπήρχε υποχρέωση για δύο σταθμάρχες. Αρκεί να κοιτάξει κάποιος τους πίνακες υπηρεσίας για να το διαπιστώσει. Υπάρχουν 3 βάρδιες στις οποίες επιμερίζεται το έργο.  Το ρυθμιστικό πλαίσιο προβλέπει ότι ο προϊστάμενος είναι εκείνος που καθορίζει τις βάρδιες. Ο ΣΥΡΙΖΑ ουδέποτε άλλαξε το πλαίσιο για να καταστήσει τους 2 σταθμάρχες υποχρεωτικό.
 
Ψέμα: «Κάναμε ειδική πρόσκληση για να βγουν έκπτωτοι οι εργολάβοι»
 
Αλήθεια: Αυτό είναι κάτι που ποτέ δεν έκανε ο κ. Σπίρτζης. Είναι ένα ακόμη από τα πολλά που ο ΣΥΡΙΖΑ εκ των υστέρων προβάλλει, αλλά ουδέποτε έπραξε.
 
Ψέμα: «Όταν ήμουν Υπουργός μπορούσες να δεις πού ήταν το κάθε τρένο»
 
Αλήθεια: Ο κ. Σπίρτζης συγχέει το σύστημα τηλεδιοίκησης που δείχνει ακριβώς πού βρίσκεται κάθε αμαξοστοιχία, δηλαδή σε ποια συγκεκριμένη γραμμή ανόδου ή καθόδου, και το σύστημα απλής πλοήγησης το οποίο δείχνει μόνο τη γενική θέση ενός οχήματος. Στην πραγματικότητα, υπήρχε ένα σύστημα GPS το οποίο όμως δεν έδειχνε σε ποιες ράγες κινείται το τρένο, αλλά απλά το στίγμα της τοποθεσίας του. Άρα, όταν υπάρχουν δύο γραμμές, όπως εν προκειμένω, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση ο σταθμάρχης να δει αν κινείται στη σωστή ή στη λάθος γραμμή. Συνεπώς, δεν είχε απολύτως κανένα ωφέλιμο αποτέλεσμα. Αντιθέτως, στο τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης, που είναι σε λειτουργία από τον Νοέμβριο του 2022 στη Λάρισα, ο κάθε σταθμάρχης μπορεί να δει ακριβώς τη γραμμή πάνω στην οποία κινείται η αμαξοστοιχία, πριν την είσοδο του τρένου στον σταθμό και μετά την αναχώρησή του. Αυτό το σύστημα έως τον Σεπτέμβριο θα έχει εγκατασταθεί σε όλον τον κύριο άξονα.
 
Έχει απευθυνθεί πρόσκληση στον κ. Σπίρτζη να παραστεί στην Επιτροπή Μεταφορών και Εμπορίου της Βουλής σε κατ’ αντιπαράσταση συζήτηση με τον υπουργό Επικρατείας αρμόδιο για θέματα μεταφορών κ. Γεραπετρίτη, προκειμένου να αποτυπωθεί με έγγραφα και στοιχεία η πραγματική κατάσταση. Ο κ. Γεραπετρίτης θα είναι εκεί. Ο κ. Σπίρτζης θα είναι;»

Κυβέρνηση: 11 μέτρα στήριξης και αρωγής συγγενών θυμάτων, τραυματιών και επιβαινόντων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών


 

Κοινή Ανακοίνωση Τύπου των Υπουργείων Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών

 

Η ανθρώπινη ζωή δεν αποτιμάται. Ελάχιστο χρέος της Πολιτείας, σε αυτές τις συνθήκες, είναι να ανακουφίσει και να στηρίξει, με σεμνότητα και σεβασμό, τους συγγενείς των θυμάτων και τους τραυματίες του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών.

Για αυτό το σκοπό:

1) Καταβάλλεται ειδική σύνταξη υπέρ των οικογενειών μέλος ή μέλη των οποίων απεβίωσαν, καθώς και σε όσους τυχόν επέλθει μόνιμη αναπηρία άνω του 50%, εξαιτίας του δυστυχήματος. Η σύνταξη, για κάθε πρόσωπο που απεβίωσε, επιμερίζεται στον/στη σύζυγο και στα τέκνα ή σε περίπτωση μη ύπαρξης συζύγου και τέκνων, επιμερίζεται στους γονείς. Η σύνταξη είναι αφορολόγητη και καταβάλλεται αναδρομικά από 1η Μαρτίου, ανεξαρτήτως άλλων εισοδημάτων ή λήψης άλλης σύνταξης. Το ποσό της ειδικής σύνταξης προσδιορίζεται μηνιαίως στο τετραπλάσιο της εθνικής σύνταξης και θα αναπροσαρμόζεται ετησίως, με την αύξηση της εθνικής σύνταξης. Την αρμοδιότητα έκδοσης των συντάξεων αναλαμβάνει η Διεύθυνση Εισοδηματικής Πολιτικής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους.

2) Οι εκκρεμείς -κατά την 31/03/2023- ατομικές οφειλές των συγγενών (γονέων, συζύγων ή προσώπων που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, τέκνων και αδελφών) των θανόντων, των προσώπων που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του 50% και των συγγενών τους, καθώς και των προσώπων που νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ, προς την φορολογική αρχή και τα ασφαλιστικά ταμεία, διαγράφονται.

3) Σε συνεννόηση με τα τραπεζικά ιδρύματα και τους διαχειριστές δανείων, κατόπιν πρωτοβουλίας τους, δανειακές υποχρεώσεις για τις οικογένειες των θυμάτων, οι οποίες απορρέουν από συμβάσεις στεγαστικών ή προσωπικών δανείων, ανεξάρτητα εάν οι οφειλές αυτές εξυπηρετούνται ή μη, διαγράφονται.

4) Οι κληρονόμοι προσώπων που απεβίωσαν συνεπεία του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, απαλλάσσονται από τον φόρο κληρονομιάς.

5) Δίνεται το δικαίωμα διορισμού στον Δημόσιο Τομέα για ένα μέλος των οικογενειών των θανόντων, έως και β’ βαθμού συγγένειας. Δικαίωμα διορισμού έχουν και τα πρόσωπα που νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ ή/και υπέστησαν μόνιμη αναπηρία άνω του 50%. Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατός ο διορισμός τους, για λόγους υγείας, το δικαίωμα διορισμού μεταβιβάζεται στον σύζυγο ή στα τέκνα, ή άλλως σε έναν από τους γονείς ή σε ένα από τα αδέλφια τους.

6) Σε ό,τι αφορά τις δικαστικές διαδικασίες, προς επίσπευση καταβολής των αποζημιώσεων, θα ληφθεί νομοθετική μέριμνα για τη διευκόλυνση της εκτελεστότητας των αποφάσεων από τον πρώτο βαθμό. Επιπλέον, παρέχεται δωρεάν νομική βοήθεια στα θύματα και στους συγγενείς τους, εφόσον το επιθυμούν.

7) Όλοι οι επιβαίνοντες φοιτητές καθώς και οι φοιτητές που είναι τέκνα, σύζυγοι ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, αδέλφια και γονείς θανόντων ή προσώπων που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του 50%, δικαιούνται μετεγγραφή κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος σε αντίστοιχο τμήμα άλλου Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΑΕΙ).

8) Όλοι οι ανωτέρω φοιτητές προτεραιοποιούνται όσον αφορά τη στέγαση στις φοιτητικές εστίες των εκπαιδευτικών τους ιδρυμάτων και τους παρέχεται δωρεάν σίτιση, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους.

9) Στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ετών 2023, 2024, 2025 (τακτικές και επαναληπτικές), θα εφαρμοστούν ρυθμίσεις περί προσαύξησης μοριοδότησης για τους επιβαίνοντες καθώς και για τα τέκνα, συζύγους ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, αδέλφια και γονείς θανόντων ή προσώπων που υπέστησαν μόνιμη αναπηρία σε ποσοστό άνω του 50%.

10) Καλύπτονται πλήρως από τον ΕΟΠΠΥ, οι δαπάνες νοσηλείας και αποκατάστασης τραυματιών σε υλικά και υπηρεσίες, σε όλες τις δομές δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, καθώς και τα έξοδα μετάβασης σε δομές αποκατάστασης του εξωτερικού χωρίς απολύτως καμία συμμετοχή.

11) Παρέχεται δωρεάν εξατομικευμένη ψυχολογική υποστήριξη των οικογενειών των θυμάτων, των τραυματιών και των επιβαινόντων, δια ζώσης και κατ’οίκον, μέσα από το δίκτυο δομών ψυχικής υγείας του ΕΣΥ, καθώς και τηλεφωνικά μέσω της Δωρεάν Εθνικής Γραμμής Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης 10306, με την ειδική επιλογή 3.

Οι ανωτέρω δράσεις υποστηρίζονται από τα Υπουργεία Οικονομικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών.

Για την ταχεία και άμεση εξυπηρέτηση των οικογενειών των θυμάτων, των τραυματιών και των επιβαινόντων, δημιουργείται ειδική δομή και τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης και γρήγορης διεκπεραίωσης όλων των υποθέσεων για τα ανωτέρω μέτρα, αλλά και για κάθε συναλλαγή τους με το Δημόσιο, στην Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της Φτώχειας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Επιπλέον, στην περίπτωση διασωθέντων επιβατών που αγόρασαν εισιτήρια – χωρίς να υποβάλουν τα προσωπικά τους στοιχεία – εισιτήρια και αποχώρησαν από τον τόπο του δυστυχήματος χωρίς να αφήσουν στοιχεία επικοινωνίας στις Κρατικές Αρχές, παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τη Γραμμή Αρωγής, προκειμένου να κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους.

Στοιχεία Τηλεφωνικής Γραμμής Αρωγής:

Τηλ.: 210 5281131  – 210 5281251

(ώρες επικοινωνίας κατά τις καθημερινές 09.00-16.00)

e-mail: grammi.arogis@yeka.gr

Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ: - Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, που είχε διορίσει η κυβέρνηση, είναι στελέχη και πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας.


 

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία

Ο κ. Μητσοτάκης μετά από 4 χρόνια διακυβέρνησης, είπε ότι θα ανατρέψει το βαθύ κράτος που στηρίζεται σε μικροκομματικά τερτίπια. Κάτι που θέλουν όλοι οι Έλληνες.

Αυτό που δεν είπε όμως, είναι ποιος έχτισε αυτό το πελατειακό κράτος.

Γιατί σήμερα, αποκαλύπτεται, ότι σχεδόν ολόκληρο το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, -που είχε διορίσει η κυβέρνηση - είναι στελέχη και πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Ο ορισμός δηλαδή του ρουσφετιού, της αναξιοκρατίας. Ο κ. Μητσοτάκης δεν είναι η λύση στην παθογένεια, είναι η παθογένεια.

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζης: - Τα τρένα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή - ΔΕΝ αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει- Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες


 

Σημεία από την τοποθέτηση του βουλευτή Α΄ Ανατολικής Αττικής του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Χρ. Σπίρτζη, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ

•Εκφράζω την οδύνη μου για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες των λουλουδιών που χάθηκαν και τον ελληνικό λαό που πενθεί.

•Τα τρένα επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν ασφαλή. Υπήρχε προσωπικό, υπήρχαν μηχανοδηγοί, υπήρχαν κλειδούχοι, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, υπήρχε και δευτεροβάθμιο σύστημα στην Καρόλου το οποίο σταμάτησε το 2019.

•Το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα γινόταν αν ίσχυε σήμερα στον ΟΣΕ ό,τι ίσχυε μέχρι το 2019. Αποδομήθηκε όλο το σύστημα του ΟΣΕ μέσα στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τη Νέα Δημοκρατία.

•Όλες αυτές τις ημέρες, μέσα στο θρήνο, υπάρχει η στοχευμένη προπαγάνδα “που είναι ο Σπίρτζης;”. Δεν έχω κρυφτεί ποτέ και δεν έχω λόγο να κρυφτώ. Όταν βλέπεις να σπαράζουν οι μανάδες και οι πατεράδες, δεν είναι δυνατόν να βγαίνεις για τηλε-καυγάδες στα κανάλια με τον Άδωνι Γεωργιάδη.

•Το “όλοι φταίνε” δεν ισχύει, εγώ δεν αισθάνομαι ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ φταίει και υπάρχουν τα στοιχεία που το αποδεικνύουν αυτό.

•Οι ευθύνες δεν είναι διαχρονικές, είναι προσωποποιημένες. Η Δικαιοσύνη θα τα βρει όλα… Εγώ θα παρακαλέσω τον κύριο Μητσοτάκη να μου κάνει τη χάρη να στείλει άλλη μία επιστολή στον κύριο Ντογιάκο και να ερευνηθούν όλες οι συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ.

•Είναι δυνατόν να υπάρχει διπλή γραμμή και να γίνεται μετωπική σύγκρουση; Μέχρι το 2018 η γραμμή ήταν μονή και δεν είχε σημειωθεί τέτοιο πρωτοφανές δυστύχημα.

•Όταν είσαι υπουργός και ενημερώνεσαι ότι υπάρχει ζήτημα ασφάλειας, σταματάς τη συγκοινωνία μέχρι να το αποκαταστήσεις. Εγώ το έκανα αυτό όταν σταμάτησα τη λειτουργία του ΤΡΑΜ επειδή έμαθα ότι ενδέχεται να μην έχει γίνει μελέτη.

•Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellenic Train, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση.

•Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν…

•Επί ΣΥΡΙΖΑ υπήρχαν στη Λάρισα 25 σταθμάρχες, τώρα υπάρχουν 10, ένας εκ των οποίων ο σταθμάρχης που είχε βάρδια το βράδυ του τραγικού δυστυχήματος.

•Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο. Υπάρχει gps σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε.

•Ήταν έτοιμο το GSMR, η κινητή τηλεφωνία των τρένων. Τελείωσε το 2018, έγιναν εκπαιδεύσεις σε όλο το προσωπικό. Έμενε να γίνει μόνο η πιστοποίηση στο Ικόνιο-Θριάσιο η οποία 4 χρόνια δεν έγινε. Αν λειτουργούσε, θα άκουγαν όλοι τον μηχανοδηγό, οι σταθμάρχες, τα πλησιέστερα τρένα, το τρένο που κατέβαινε. Γιατί δεν λειτούργησε τέσσερα χρόνια;