Τετάρτη 27 Ιουλίου 2022

Υπουργεία Οικονομικών και Εργασίας: - Η Κυβέρνηση έλαβε αποτελεσματικά μέτρα για την στήριξη εισοδήματος των νοικοκυριών - Μειώθηκε μόλις 0,9%!!


 Με αφορμή την τελευταία έκθεση της ΕΛΣΤΑΤ

Από τα Γραφεία Τύπου των Υπουργείων Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Με αφορμή τη σημερινή ανακοίνωση από την ΕΛΣΤΑΤ των αποτελεσμάτων της Έρευνας Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών για το έτος 2021, οι ιερεμιάδες ξεκίνησαν στην Πλατεία Κουμουνδούρου: Στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης απομονώνουν τους δείκτες της χρονιάς όπου η Ευρώπη και η παγκόσμια οικονομία γνώρισαν τη μεγαλύτερη ύφεση μεταπολεμικά εξαιτίας της κρίσης του κορωνοϊού για να διαστρεβλώσουν την πραγματικότητα και να εξάγουν ψευδή συμπεράσματα.

Ας δούμε, όμως, τα αποτελέσματα προσεκτικότερα και σε βάθος.

Κατ’ αρχάς, λόγω της πανδημίας και των μέτρων προφύλαξης που έλαβε η κυβέρνηση το 2020 ήταν μία εντελώς ασυνήθιστη χρονιά, που δεν προσφέρεται για διαχρονικές συγκρίσεις.

Το πρώτο συμπέρασμα που προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ότι παρά τη μεγάλη πτώση του ΑΕΠ κατά 9,0%, τα μέτρα στήριξης του εισοδήματος των νοικοκυριών που έλαβε η κυβέρνηση ήταν αποτελεσματικά και στήριξαν σχεδόν απόλυτα το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών (μείωση μόλις 0,9%).

Σε ό,τι αφορά την αύξηση των δεικτών φτώχειας και ανισότητας που καταγράφεται για το έτος 2020, αυτή είναι συγκυριακή και οφείλεται στην δομή της ελληνικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, αντανακλά το σημαντικό ποσοστό απασχόλησης σε κλάδους υπηρεσιών με υψηλό βαθμό κοινωνικής επαφής οι οποίοι, λόγω της πανδημίας, παρέμειναν κλειστοί για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το έτος 2020. Ως αποτέλεσμα, το 2020 στους κλάδους αυτούς χάθηκαν σημαντικά εισοδήματα. Λόγω της οριζόντιας παροχής οικονομικής βοήθειας ύψους 534 ευρώ το μήνα σε  μεγάλο αριθμό εργαζομένων οι οποίοι τέθηκαν σε αναστολή, τα εισοδήματα μίας σχετικά μικρής ομάδας νοικοκυριών που ήταν κοντά στη γραμμή φτώχειας υποχώρησαν κάτω από αυτή, αυξάνοντας το ποσοστό φτώχειας.  Το φαινόμενο αυτό παρατηρείται και σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σημαντική εξάρτηση από τον κλάδο των υπηρεσιών υψηλής κοινωνικής επαφής, όπως στην Ισπανία, την Ιταλία και την Αυστρία. Ταυτόχρονα, όμως, η οριζόντια αυτή παροχή ωφέλησε πολλούς εργαζόμενους -ιδιαιτέρα μερικής απασχόλησης- των οποίων τα μηνιαία εισοδήματα πριν την πανδημία ήταν χαμηλότερα της παροχής.  Ως αποτέλεσμα, το χάσμα φτώχειας, δηλαδή η μέση απόσταση των φτωχών από τη γραμμή φτώχειας μειώθηκε από 27,3% σε 26,4%.

Το 2021 η Ελληνική οικονομία ανέκαμψε εντυπωσιακά.  Ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν 8,3% και η απασχόληση αυξήθηκε κατά περίπου 200.000, ξεπερνώντας για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια το φράγμα των 4 εκατομμυρίων. Αυτό βοήθησε στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των νοικοκυριών:  Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, και με έτος αναφοράς πλέον το 2021, το ποσοστό του πληθυσμού σε υλική στέρηση που είχε αυξηθεί ελαφρά από 16,2% το 2019 σε 16,6% το 2020, το 2021 καταγράφει σημαντική μείωση σε 14,8%. Αυτή η εξέλιξη, προδικάζει και την πλήρη αναστροφή της αύξησης των δεικτών φτώχειας και ανισότητας που καταγράφηκε το 2020, για το έτος 2021, όταν τα σχετικά στοιχεία εισοδήματος γίνουν διαθέσιμα. 

Σε ό,τι αφορά το τρέχον έτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις διεθνών οργανισμών και διεθνών οίκων, παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση, η Ελληνική οικονομία αναμένεται να καταγράψει υψηλούς ρυθμούς μεγέθυνσης, η ανεργία συνεχίζει την πτωτική της πορεία, ενώ η κυβέρνηση προχώρησε σε μια γενναία, και εντός των αντοχών της οικονομίας, αύξηση του κατώτατου μισθού που αγγίζει το 10%. Σαν αποτέλεσμα, ευλόγως αναμένουμε ότι τα αποτελέσματα της επόμενης (έτος αναφοράς 2022) Έρευνας Εισοδήματος και Συνθηκών Διαβίωσης των Νοικοκυριών θα καταγράψει  ακόμα μεγαλύτερη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου του πληθυσμού. ‘Όπως δείχνει η ελληνική και διεθνής εμπειρία, ο αποτελεσματικός και διατηρήσιμος τρόπος για να μειωθεί η φτώχεια και οι κοινωνικές ανισότητες είναι η αύξηση της απασχόλησης που δημιουργεί μια φιλοαναπτυξιακή οικονομική πολιτική. Η κυβέρνηση ακολουθεί και θα συνεχίσει να ακολουθεί αυτή την πολιτική, προς όφελος όλων των Ελλήνων πολιτών.

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Βουλή: Υπερψηφίστηκε το νομοσχέδιο για τη Δικαστική Αστυνομία


 Με νομοτεχνικές βελτιώσεις, στις οποίες προχώρησε ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κώστας Τσιάρας, κάνοντας δεκτές προτάσεις και παρατηρήσεις κομμάτων και αρμόδιων φορέων, ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια η συζήτηση του νομοσχεδίου για τη Δικαστική Αστυνομία, το οποίο έγινε δεκτό με συντριπτική πλειοψηφία.

Ειδικότερα, υπέρ της αρχής του τάχθηκαν, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και ΕΛ.ΛΥ, ενώ καταψήφισαν ΚΚΕ και ΜεΡΑ25.

Ευρεία πλειοψηφία είχε και η τροπολογία του υπουργείου Δικαιοσύνης, για την θεσμοθέτηση εκπροσώπου τύπου των δικαστηρίων και των εισαγγελιών. Την υπερψήφισαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ενώ την καταψήφισαν ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 και η Ελληνική Λύση δήλωσε «παρών».

Από τις νομοτεχνικές βελτιώσεις, η μία αφορά τον επικεφαλής της Δικαστικής Αστυνομίας, για τον οποίο η Αντιπολίτευση διαφώνησε να είναι ανώτατος ή ανώτερος συνταξιούχος δικαστικός, και η δεύτερη, οι περιφερειακές διευθύνσεις, με αίτημα να αποσαφηνιστούν οι αρμοδιότητες τους στο νομοσχέδιο, ώστε να είναι ξεκάθαρες πριν την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων.

Σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις:

«Επικεφαλής της Δικαστικής Αστυνομίας θα είναι ανώτερος ή ανώτατος συνταξιούχος δικαστικός, η επιλογή του οποίου θα γίνει από τον Υπουργό Δικαιοσύνης, μετά από δημόσια πρόσκληση για υποβολή αίτησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Ο τελικός κατάλογος των υποψηφίων θα υποβάλλεται στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής, η οποία θα εκφέρει την γνώμη της, ενώ η θητεία του θα είναι τρία χρόνια με τη δυνατότητα ανανέωσης για άλλα τρία χρόνια.

Ως προς τις περιφερειακές διευθύνσεις της Δικαστικής Αστυνομίας, ορίστηκε ότι «ο εισαγγελικός λειτουργός που θα διευθύνει την εισαγγελία, προΐσταται της αντίστοιχης περιφερειακής υπηρεσίας μεριμνώντας, ώστε το προσωπικό του αστυνομικού και πολιτικού τομέα να κατανέμεται με τέτοιο τρόπο που να καλύπτονται οι ανάγκες όλων των δικαστικών υπηρεσιών.

Αν οι περιφερειακές υπηρεσίες εδρεύουν σε δικαστικό μέγαρο που δεν υπάρχει εισαγγελία, την αρμοδιότητα αυτή την ασκεί το όργανο διεύθυνσης του δικαστηρίου ή αν είναι περισσότερα δικαστήρια, την αρμοδιότητα αυτή την ασκεί ο αρχαιότερος από τους διευθύνοντες δικαστικούς λειτουργούς








Πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/parliament/561976021/voyli-yperpsifistike-to-nomoschedio-gia-ti-dikastiki-astynomia/ 

Υπουργείο Ενέργειας: Φιάσκο ολκής για τα νέα τιμολόγια με ενιαία χρέωση, χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής. - Μεγάλοι χαμένοι οι καταναλωτές - Πως οι εταιρείες νίκησαν την κυβέρνηση που τρέχει να μαζέψει τα ασυμμάζευτα με τροπολογία


 Σε φιάσκο με μεγάλους χαμένους τους καταναλωτές καταλήγει το νέο σύστημα του υπουργείου Ενέργειας για τα νέα τιμολόγια με ενιαία χρέωση, χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής. Οι προμηθευτές «κατάφεραν» να ανακοινώσουν τιμολόγια υψηλής πολυπλοκότητας, κάνοντας πρακτικά αδύνατη τη σύγκριση. Το υπουργείο σπεύδει τώρα να διορθώσει με τροπολογία την αστοχία του νόμου, αλλά πλέον αυτό στερείται νοήματος, αφού δεν υπάρχει χρόνος για να ενημερωθούν οι καταναλωτές και να ασκήσουν το δικαίωμά τους για αλλαγή προμηθευτή!

Η φιλοσοφία της αλλαγής που θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Αυγούστου, με την κατάργηση της ρήτρας αναπροσαρμογής βασιζόταν στην ιδέα της απλούστευσης των τιμολογίων. Όπως δήλωνε σε σχεδόν θριαμβευτικούς τόνους σε τηλεοπτικές συνεντεύξεις του ο Κώστας Σκρέκας οι καταναλωτές θα μπορούν εύκολα, ξεκάθαρα και με διαφάνεια να διαλέγουν πλέον τον πάροχο με τη φθηνότερη τιμή. Η αλλαγή προμηθευτή θα γίνεται πλέον αζημίως, χωρίς πέναλτι και ρήτρες, με οριζόντια νομοθετική ρύθμιση, προκειμένου να δοθεί η απόλυτη ευελιξία στα νοικοκυριά.

Στο υπουργείο Ενέργειας ανέμεναν ότι οι προμηθευτές θα ανακοίνωναν νέα τιμολόγια χωρίς ρήτρα αναπροσαρμογής, μόνο με μια ενιαία χρέωση για την τιμή της κιλοβατώρας. Ετσι, με μια απλή σύγκριση ο καταναλωτής να μπορούσε να καταλάβει αν είναι ικανοποιητική η τιμή του παρόχου που έχει επιλέξει, ή αν θα πρέπει, όπως του δίνει το δικαίωμα ο νόμος, να μεταπηδήσει σε άλλον με φθηνότερες χρεώσεις.

Εν ολίγοις, με αυτόν τον τρόπο υποτίθεται ότι θα λυνόταν ένα βασικό πρόβλημα της αγοράς λιανικής του ηλεκτρικού ρεύματος, που ήταν η απόλυτη αδιαφάνεια, όχι μόνο εξαιτίας της ρήτρας αναπροσαρμογής, αλλά και των τακτικών μάρκετινγκ που ακολουθούσαν οι προμηθευτές, ακυρώνοντας τη δυνατότητα του καταναλωτή να «αποκρυπτογραφήσει» τις χρεώσεις και να επιλέξει τον καταλληλότερο για τις ανάγκες του προμηθευτή.

Πώς «νίκησαν» οι εταιρείες την κυβέρνηση

Από χθες, όμως, μετά τις ανακοινώσεις των νέων τιμολογίων από τους παρόχους, έγινε σαφές ότι το μάρκετινγκ των εταιρειών νίκησε κατά κράτος την ατελή προσπάθεια του υπουργείου να νομοθετήσει την… απλότητα:

  • Οι καταναλωτές βρέθηκαν μπροστά σε ένα… πέλαγος ανακοινώσεων, όπου κάθε προμηθευτές έδινε όχι μόνο την τιμή ενιαίας χρέωσης κιλοβατώρας, αλλά και τη δική του εκδοχή για τη διαμόρφωση των παγίων χρεώσεων και των διαφόρων εκπτώσεων (έκπτωση συνέπειας στην πληρωμή, έκπτωση για την παραμονή στον ίδιο προμηθευτή κ.ο.κ.).
  • Το τελικό αποτέλεσμα ήταν απογοητευτικό, πολύ περισσότερο όταν ένας καταναλωτής καλείται να κάνει τις συγκρίσεις και να λάβει αποφάσεις σε διάστημα λίγων ημερών, αφού την 1η Αυγούστου θα ισχύσουν τα νέα τιμολόγια. Για παράδειγμα, ένας εκ των μεγάλων παρόχων της αγοράς, ανακοίνωσε τέσσερις (!) διαφορετικές κλίμακες χρέωσης παγίων, ανάλογα με την κατανάλωση, που φθάνουν έως και τα 30 ευρώ. Η ενιαία χρέωση, εξάλλου, δεν είναι πολύ… ενιαία, αφού ο καταναλωτής πρέπει να συνυπολογίσει και τις τυχόν εκπτώσεις συνέπειας ή παραμονής στον ίδιο πάροχο.
  • Σε όλα αυτά προστίθεται η μνημειώδης αστοχία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, που έχει δημιουργήσει στην ιστοσελίδα της ειδικό διαδικτυακό εργαλείο σύγκρισης των τιμολογίων για το ρεύμα, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές. Τώρα, όμως, που οι καταναλωτές χρειάζονται περισσότερο από κάθε άλλη φορά ένα τέτοιο εργαλείο σύγκρισης τιμών από μια αξιόπιστη πηγή, η ΡΑΕ δεν κατάφερε να ενημερώσει την ιστοσελίδα της με τους νέους τιμοκαταλόγους των εταιρειών.

Τροπολογία... στα γρήγορα!

Στο υπουργείο Ενέργειας επικρατεί από χθες πανικός για την αποτυχία του νέου συστήματος και ήδη σχεδιάζεται η νομοθετική «απάντηση» στα τεχνάσματα μάρκετινγκ των προμηθευτών, με μια τροπολογία που θα απαγορεύει τη διαφοροποίηση των παγίων.

Αυτός ο σχεδιασμός οδηγεί σε νέα ερωτήματα που δεν έχουν εύκολη απάντηση. Για παράδειγμα, στα λίγα 24ωρα που μένουν μέχρι το τέλος του μήνα, πώς είναι δυνατόν να εγκριθεί μια νομοθετική ρύθμιση από τη Βουλή, να αλλάξουν και πάλι -εκ βάθρων, μάλιστα- τα τιμολόγια των παρόχων και να προλάβουν οι καταναλωτές να ενημερωθούν και να κινήσουν, αν το κρίνουν απαραίτητο, τη διαδικασία αλλαγής προμηθευτή;

Με αυτά τα δεδομένα, όποιες αλλαγές γίνουν, το πιθανότερο είναι ότι θα εφαρμοσθούν τον επόμενο μήνα, δηλαδή ως τις 20 Αυγούστου, όταν θα πρέπει οι προμηθευτές να παρουσιάσουν τα τιμολόγιά τους για τον Σεπτέμβριο. Τον πρώτο μήνα εφαρμογής του νέου συστήματος, ουσιαστικά θα έχει ακυρωθεί η δυνατότητα των καταναλωτών να αποφύγουν υπερβολικές αυξήσεις και να αξιοποιήσουν προς όφελός τους τον ανταγωνισμό στην αγορά.

Εξάλλου, οι εταιρείες αναμένεται να «πολεμήσουν» με κάθε μέσο μια μεταρρύθμιση που θα καταργεί ουσιαστικά την εμπορική τους πολιτική και θα φέρει μεγάλη ένταση του ανταγωνισμού με μοναδικό κριτήριο την ενιαία τιμή χρέωσης της κιλοβατώρας. Σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις, στελέχη εταιρειών έφθαναν στο σημείο να χαρακτηρίζουν ως «σοβιετικού τύπου» μια μεταρρύθμιση σε αυτή την κατεύθυνση, εκφράζοντας έντονη δυσφορία για τις πρωτοβουλίες Σκρέκα.







πηγή:https://www.sofokleousin.gr/adiafani-kai-ta-nea-timologia-reymatos-speydoun-na-allaksoun-ton-

Το διακύβευμα του επόμενου πολέμου... - Ο Πούτιν επιδιώκει να κάνει την Ευρώπη να "κρυώσει" και να "πεινάσει" τον Χειμώνα. για να να εισβάλει σε γειτονικές χώρες


 Η Ευρώπη στα πλαίσια της μείωσης της ενεργειακής εξάρτησης από τη Ρωσία αποφάσισε να γεμίσει τις αποθήκες με φυσικό αέριο προκειμένου να είναι σε θέση να καλύψει τις  χειμερινές ανάγκες χωρίς να αυξήσει τις εισαγωγές.

Η Ρωσία προσπαθεί να εμποδίσει την αποθήκευση φυσικού αερίου αυτή την περίοδο, βάζοντας τα ελεγχόμενα από το Κρεμλίνο μονοπώλια, να μειώσουν τις εξαγωγές προφασιζόμενα τεχνικές βλάβες και εργασίες συντήρησης.

Η ρωσική Gazprom υποστηρίζει πως οι αεριοστρόβιλοι που προμηθεύεται από τη γερμανική Siemens παθαίνουν συνεχώς βλάβες και για τον λόγο αυτό είναι αναγκασμένη να μειώνει τις ροές φυσικού αερίου προς τη Δύση.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών  της Γερμανία Ρόμπερτ Χάμπεκ, η Gazprom αποφασίζει "κατά τη διακριτική της ευχέρεια" σε σχέση με τις ροές, κάτι που μοιάζει με έναν ύπουλο τρόπο αθέτησης των υποχρεώσεων που προβλέπουν οι συμβάσεις που έχει υπογράψει.

Είναι φανερό πως η Ρωσία επιδιώκει οι χώροι αποθήκευσης της Ε.Ε. να μην έχουν επιτύχει πληρότητα πάνω από 90% που απαιτείται το Φθινόπωρο προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες του Χειμώνα.

Επί της ουσίας η Ρωσία επιδιώκει να κάνει την Ευρώπη να "κρυώσει" και να "πεινάσει" τον Χειμώνα. Πολλές επιχειρήσεις θα αναγκαστούν να μειώσουν την παραγωγή άρα και να απολύσουν εργαζόμενους.

Με τον τρόπο αυτό φαίνεται να επιδιώκει κοινωνικές και πολιτικές εντάσεις οι οποίες θα κλονίσουν τις κυβερνήσεις και θα ενισχύσουν τις φίλιες προς αυτήν δυνάμεις.

Επί της ουσίας πρόκειται για την κήρυξη ενός οικονομικού πολέμου.

Η Ρωσία απαιτεί να αποσυρθούν οι κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε βάρος της λόγω της εισβολής στην Ουκρανία.

Εν προκειμένω η Ρωσία απαιτεί από την Ευρώπη και τη Δύση να της εξασφαλίσουν το ελεύθερο να εισβάλει σε γειτονικές χώρες και να τις προσαρτά δια της βίας στη ζώνη επιρροής της.

Το καθεστώς Πούτιν επιδιώκει να ανασυστήσει τη ζώνη επιρροής που είχε αποκτήσει η ΕΣΣΔ κατά το μοίρασμα της Ευρώπης μεταξύ των νικητών του β’ Π.Π.

Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ στις αρχές της δεκαετίας του ’90 οι χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αποσκίρτησαν και η "σοβιετία" διαλύθηκε. Καμία χώρα δεν θέλει να βρίσκεται υπό την ηγεμονία μιας αυταρχικής κλεπτοκρατικής ολιγαρχίας όπως η Ρωσία. Προτιμούν τη "μαλακή" ισχύ των "παρακμιακών" όπως τις χαρακτηρίζει ο Πούτιν δημοκρατιών  της Δύσης.

Η Ευρώπη και η Δύση δεν έχουν τα περιθώρια να κάνουν πίσω στην Ουκρανία. Αντιλαμβάνονται πως αν το κάνουν μετά θα ακολουθήσει η σειρά των υπόλοιπων χωρών της Ανατολικής Ευρώπης και στο τέλος η  ίδια η Δυτική Ευρώπη.

Η Κίνα, η Τουρκία και η Ινδία δεν δείχνουν να έχουν πρόβλημα με αυτές τις εξελίξεις. Πιστεύουν πως μια επαναχάραξη των ζωνών επιρροής στον κόσμο θα τις ευνοήσει.

Η Τουρκία έχει ξεκινήσει ήδη να επιδιώκει την απόκτηση ζωών επιρροής στην ευρύτερη περιοχή. Η επόμενη μεγάλη πρόκληση είναι η εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας που προς το παρόν, θεωρητικά τουλάχιστον, τελεί υπό την εγγύηση των συμμάχων της.

Μοιάζει να είναι θέμα χρόνου να εκδηλωθούν παρόμοιες κινήσεις και από άλλες αναθεωρητικές δυνάμεις.

Με απλά λόγια ο επόμενος μεγάλος πόλεμος έχει ξεκινήσει...

Τι θα μπορούσε να τον σταματήσει;

Η εκ των έσω ανατροπή των αυταρχικών καθεστώτων που βρίσκονται στο τιμόνι των αναθεωρητικών δυνάμεων. Η ισχυρή αποδοχή που έχουν στις κοινωνίες τους  τα επεκτατικά σχέδια, όμως, θυμίζουν την αποδοχή που είχαν οι Χίτλερ και Μουσολίνι στη Γερμανία και την Ιταλία.

Μόνο η συντριβή απέσυρε αυτή την αποδοχή. Στην εποχή των πυρηνικών όπλων η συντριβή οποιουδήποτε μπορεί να συνεπάγεται τη  συντριβή όλων...

Καθώς οι ΗΠΑ κείνται μακράν ο κίνδυνος για την Ανατολική Ευρώπη παραμένει μεγάλος. Στη συνέχεια σημαντικός είναι ο κίνδυνος και για τη Δυτική Ευρώπη η οποία εκτός από ενεργειακά είναι και αμυντικά ανοχύρωτη.

Ίσως θα πρέπει να εξετάσουμε υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων την έκκληση του γηραιού Ευρωπαίου πολιτικού Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, η Γερμανία να συνδράμει οικονομικά το πυρηνικό οπλοστάσιο της Γαλλίας

Καιροί ου μενετοί, λοιπόν...





πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3649548/to-diakubeuma-tou-epomenou-polemou


Κυβέρνηση: - Τιμάμε την εντολή των πολιτών τηρώντας τις προεκλογικές της δεσμεύσεις! - Μειώθηκε ο αριθμός των φτωχών! - Σημαντική αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών



Συμπληρώθηκαν τρία χρόνια από τότε που οι πολίτες έδωσαν την εντολή στη Νέα Δημοκρατία να αλλάξει την Ελλάδα, να την κάνει κανονική ευρωπαϊκή χώρα.
Σε αυτό το διάστημα η Κυβέρνηση αντιμετώπισε επιτυχώς μεγάλες, απρόσμενες, πολυεπίπεδες κρίσεις. Το δημοσιονομικό κόστος για την αντιμετώπιση της πανδημίας έφτασε στα 43 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ για την ενεργειακή κρίση διαθέτουμε συνολικά 8 δισεκατομμύρια ευρώ σε άμεσες και έμμεσες ενισχύσεις, έως το τέλος του 2022.  
Όμως παρά τις πρωτόγνωρες αντιξοότητες, η Κυβέρνηση τιμά την εντολή των πολιτών τηρώντας τις προεκλογικές της δεσμεύσεις. Αυτό αποδεικνύουν οι αριθμοί στα κομβικά πεδία της οικονομίας, του οικογενειακού εισοδήματος, των επενδύσεων και της απασχόλησης.
Ισχυρή ανάκαμψη της οικονομίας
Το Α.Ε.Π. της χώρας, εν μέσω δυσμενούς περιβάλλοντος, αυξήθηκε κατά 8,3% το 2021, καλύπτοντας σχεδόν το σύνολο των απωλειών του 2020.
Η Ελλάδα, παρά τις αναμενόμενες απώλειες που υφίσταται – όπως, εξάλλου, και ολόκληρη η Ευρώπη – λόγω της ενεργειακής κρίσης, εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει ρυθμό ανάπτυξης υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τόσο για το 2022 όσο και για το 2023.
Ενίσχυση εισοδήματος

- Μειώθηκαν οι φόροι και οι εισφορές. Ενδεικτικά:

  • Ο ΕΝΦΙΑ είναι κατά 34% χαμηλότερος.
  • Ο πρώτος φορολογικός συντελεστής έπεσε από το 22% στο 9% και ο φόρος εισοδήματος για τις επιχειρήσεις από το 29% στο 22%.
  • Ο ΦΠΑ έμεινε χαμηλός στα νησιά, στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες, στον τουρισμό, στον πολιτισμό, σε πολλά προϊόντα, στα λιπάσματα, στις ζωοτροφές, τόσο σημαντικά για τους αγρότες μας.
  • Οι νέοι μας δεν πληρώνουν πια τέλη κινητής τηλεφωνίας.
  • Μειώθηκαν οι εισφορές κοινωνικής ασφάλισης κατά 3,9 μονάδες τα έτη 2020 και 2021, ενώ από 1η Ιουνίου του 2022 μειώθηκε το ύψος των εισφορών της επικουρικής ασφάλισης από 6,5% σε 6%, ισόποσα για εργοδότες και μισθωτούς. 
  • Οι παρακρατήσεις και οι προκαταβολές φόρου είναι πλέον οι μισές. Η εισφορά αλληλεγγύης δεν ισχύει για τους επαγγελματίες και τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα ενώ ανακοινώθηκε ότι δεν θα ισχύει και για τους εργαζομένους στο δημόσιο από 01/01/2023. 
- Για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, μέσα στο 2022, ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε 2 φορές, κατά 9,7%, αύξηση που γίνεται μεγαλύτερη αν συνυπολογιστεί η μείωση των εισφορών. Το ποσό του κατώτατου μισθού γίνεται 713 ευρώ. Η αύξηση του κατώτατου μισθού συμπαρασύρει όλα τα επιδόματα, τα επιδόματα ανεργίας αλλά και συνολικά τη μισθολογική κλίμακα στη χώρα.
Το ακαθάριστο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών - παρά τις αναμενόμενες, λόγω της ενεργειακής κρίσης απώλειες το 4ο τρίμηνο - παρουσίασε σημαντική αύξηση, κατά 3,7 δισ. ευρώ το 2021 σε σχέση με το 2019. Το συνολικό ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα το 2021 είναι το υψηλότερο από το 2013. Την ίδια στιγμή οι καταθέσεις των πολιτών έχουν σημειώσει αύξηση κατά 37 δισ. ευρώ στο τέλος του 2021.
Επενδύσεις
Με ισχυρά κίνητρα και με καθημερινές μάχες με το τέρας της γραφειοκρατίας, πετύχαμε μια έκρηξη επενδύσεων.
  • Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ελλάδα εμφανίζεται πρωταθλήτρια στην Ευρώπη στις επενδύσεις για την τριετία 2021 – 2023, με διψήφια άνοδο των επενδύσεων και για το 2022 (14,7%).
  • Οι άμεσες ξένες επενδύσεις πέρυσι έφτασαν τα 4,8 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας υψηλό 20ετίας, ενώ παγκόσμιοι κολοσσοί όπως, η Microsoft, η Amazon Web Services, η Pfizer, η Cisco, η Digital Realty, η TeamViewer, η Meta-Facebook εμπιστεύονται την Ελλάδα και το μέλλον της. Αυτή η έκρηξη της επιχειρηματικότητας σημαίνει νέες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Δεν είναι τυχαίο που περίπου το 15% των προσλήψεων στους μεγάλους αυτούς τεχνολογικούς κολοσσούς είναι από νέες και νέους που έχουν φύγει στο εξωτερικό.
  • Υλοποιούνται 43 στρατηγικές επενδύσεις, 30 έργα ΣΔΙΤ, ύψους σχεδόν 9 δισεκατομμυρίων ευρώ.
  • Μέχρι στιγμής, στο πλαίσιο του «Ελλάδα 2.0», έχουν ενταχθεί 230 έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 10,2 δισ. ευρώ. 
Απασχόληση
  • Η ανεργία στην Ελλάδα έχει μειωθεί – σε ετήσια βάση – κατά 4,8% από το 2019, και συνεχίζει να συρρικνώνεται. Έχουμε σήμερα τα χαμηλότερα ποσοστά ανεργίας που είχαμε εδώ και 12 χρόνια.
  • Για πρώτη φορά ξεπεράσαμε τα 4,1 εκατομμύρια απασχολούμενων. Τον Μάρτιο του 2022, οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.187.657 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 523.963 άτομα σε σχέση με τον Μάρτιο του 2021.
  • Τον Ιούνιο του 2022 οι προσλήψεις ήταν περισσότερες από τις αποχωρήσεις κατά 19.113 θέσεις εργασίας. Ενώ και το ισοζύγιο προσλήψεων - αποχωρήσεων το πρώτου εξαμήνου του έτους ήταν θετικό κατά 267.192 θέσεις εργασίας. Συνεπώς έχουν προστεθεί περισσότερες από 200 χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στην οικονομία, σε συνθήκες πανδημίας και διεθνούς ενεργειακής κρίσης. 
Η μείωση της ανεργίας που έχει επιτευχθεί είναι σημαντική, αλλά όχι αρκετή. Γι’ αυτό η Κυβέρνηση, όχι μόνο συνεχίζει αλλά και εντείνει την προσπάθειά της, προωθώντας νέες μεταρρυθμίσεις και αναπτύσσοντας πρόσθετες δράσεις με κοινωνικό πρόσημο. Στην κατεύθυνση αυτή:
- Ο νόμος «Δουλειές Ξανά»:
  • Θεσπίζει για πρώτη φορά το επίδομα εργασίας, ίσο με το 50% του επιδόματος ανεργίας, για τους επιδοτούμενους ανέργους που βρίσκουν δουλειά.
  • Προβλέπει, επίσης την καταβολή μπόνους ύψους 300 ευρώ για τους μακροχρόνια ανέργους που καταρτίζουν ψηφιακό ατομικό σχέδιο δράσης, ώστε να βοηθηθούν ενεργότερα για επανένταξη στην αγορά εργασίας.
  • Δίνει προπάντων έμφαση στην ποιοτική αναβάθμιση της κατάρτισης και τη σύνδεσή της με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. 
- Ο μοχλός της ενεργητικής πολιτικής κατά της ανεργίας παραμένει ο τέως Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού, μετονομασθείς πια σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης, με τα πολύπλευρα προγράμματά του. Ήταν αυτά μέσα από τα οποία, σε τρία χρόνια άνοιξαν και ανοίγουν 136.000 νέες θέσεις εργασίας.
- Εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου  το πρόγραμμα «Πρώτο Ένσημο» το οποίο απευθύνεται σε νέους ηλικίας 18 έως 29 ετών που δεν διαθέτουν προϋπηρεσία. Η επιδότηση που χορηγείται στους εργαζόμενους  και τους εργοδότες του ιδιωτικού τομέα,  αυξήθηκε στα 3.600 ευρώ για κάθε νέα θέση εξαρτημένης εργασίας. Τα 1.800 ευρώ καταβάλλονται απευθείας στον νεοπροσλαμβανόμενο, επιμεριζόμενα σε έξι ισόποσες μηνιαίες δόσεις, επιπλέον του μηνιαίου μισθού του και ανεξαρτήτως του ύψους του και τα υπόλοιπα απευθείας στον εργοδότη.
- Επιπλέον μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης θα δαπανηθεί ποσό που υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ για προγράμματα κατάρτισης σε ψηφιακές και «πράσινες» δεξιότητες σε 500.000 ωφελούμενους ώστε να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Ήδη άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για 80.000 ανέργους προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμα που στοχεύει στην ανάπτυξη ψηφιακών και πράσινων δεξιοτήτων. Το φθινόπωρο θα ακολουθήσει δεύτερο μεγάλο πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης που θα αφορά στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων 150.000 εργαζομένων.
 
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ
Ακόμη και η πιο δυναμική ανάκαμψη της οικονομίας δεν έχει νόημα αν δεν είναι συμπεριληπτική, δηλαδή να περιλαμβάνει όλους τους πολίτες και ταυτόχρονα βιώσιμη, με σεβασμό στον πεπερασμένο χαρακτήρα των οικονομικών και φυσικών πόρων που δεν είναι ανεξάντλητοι. 
Η πολιτική της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας έχει αποτελέσματα στην προσπάθεια μείωσης των ανισοτήτων. Συγκεκριμένα:
  • Το 2020 καταγράφηκε πτωτική πορεία της φτώχειας μετά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις στο 17,7%, το χαμηλότερο ποσοστό των τελευταίων 11 ετών. 
  • Τη μείωση των εισοδηματικών ανισοτήτων στα προ της οικονομικής κρίσης επίπεδα στο 5,23% το 2020, το χαμηλότερο από το 2010. 
  • Τη μείωση του ποσοστού διαβιούντων σε ακατάλληλα σπίτια -ακόμα και εντός της κρίσης από 17,1% το 2010 μειώθηκε σε 12,5% το 2020. 
  • Δραστικός περιορισμός της πρόωρης εγκατάλειψης της εκπαίδευσης - από 13,5% το 2010, το ποσοστό των ανθρώπων 18-24 ετών που εγκαταλείπει πρόωρα την εκπαίδευση και την κατάρτιση μειώθηκε σε 3,8% το 2020, έτος κατά το οποίο η Ελλάδα κατέλαβε τη δεύτερη θέση μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. 
  • Υπερτριπλασιάστηκε η συμμετοχή γυναικών σε θέσεις μελών ΔΣ - από 6,2% το 2010 ανήλθε σε 19,6% το 2021- και σε διευθυντικές θέσεις από 7,9% το 2012 ανήλθε το ποσοστό σε 20,2% το 2021. 
  • Υπερδιπλασιασμός του μεριδίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στην κατανάλωση ενέργειας -μετακινήσεις, ηλεκτρισμό και ψύξη-θέρμανση, από 10,1% το 2010, ανήλθε σε 21,7% το 2020. 
  • Συνολική μείωση στην έκλυση αερίων του θερμοκηπίου και περιορισμό στην ένταση εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου ανά μονάδα ενέργειας που καταναλώνεται και ταυτόχρονα μικρή αλλά σταθερή πτώση της έκθεσης σε ατμοσφαιρική ρύπανση σωματιδίων μεταξύ 2010-2019. 
Εξυπακούεται πως η χώρα μας έχει ακόμη δρόμο να διανύσει μέχρι τη σύγκλιση με το ευρωπαϊκό κεκτημένο. Όμως η πρόοδος που έχει επιτευχθεί σε όλους τους κοινωνικούς και οικονομικούς δείκτες, δείχνει την πρόοδο σε σχέση με το 2018.


 

Τρίτη 26 Ιουλίου 2022

Τουρκική εισβολή στην Κύπρο: "Περάσαμε τη νύχτα άυπνοι στα αποβατικά" - Αποκαλυπτικό έγγραφο του τότε Τούρκου διοικητή για τη σθεναρή αντίσταση και τις αδυναμίες της Ελληνικής άμυνας


 Η «Κ» φέρνει στη δημοσιότητα τουρκικό έγγραφο που κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων και στο κυπριακό Κοινοβούλιο στo πλαίσιo της σύνθεσης του ψηφιδωτού που οδήγησε στα τραγικά γεγονότα της Κύπρου (1974). Ο Μπεντρεντίν Ντεμιρέλ, τότε διοικητής της 39ης Μεραρχίας Πεζικού, περιγράφει τις πρώτες μέρες της εισβολής υπό την ονομασία «Επιχείρηση Καταιγίς» και τους προβληματισμούς πριν από την απόβαση στη νήσο.

Την 21η Ιουλίου 1974 η μονάδα του Ντεμιρέλ απέπλευσε από τα τουρκικά παράλια με σαφείς εντολές την απόβαση στην Κύπρο. Στη φάση της εκτιμήσεως προ της αποβάσεως οι πρώτες πληροφορίες ανέφεραν ελληνική επίγεια υπεροχή στους παράκτιους στόχους. Το πρωί της 22ας Ιουλίου τα αποβατικά υπό τις διαταγές του Ντεμιρέλ προσαράζουν στις κυπριακές ακτές με ευκολία προσέγγισης, αλλά υπό σθεναρή επίγεια αντίσταση. Η απόβαση των τουρκικών δυνάμεων ακολουθείται από αξιολόγηση της επικρατούσας κατάστασης και αναδιοργάνωσης των δυνάμεων για την ενίσχυση του αποβατικού και ένωση με το αεροπορικό προγεφύρωμα, ενώ η προέλαση αποτελούσε θέμα χρόνου.

Μέσα από την περιγραφή του Ντεμιρέλ γίνονται εμφανείς οι αδυναμίες της ελληνικής άμυνας περί της αποκρούσεως της αποβατικής δυνάμεως, η απουσία αεροπορικής και ναυτικής καλύψεως, καθώς και η έλλειψη συντονισμένων ενεργειών που οδήγησαν σε στρατηγική ήττα και στην εθνική τραγωδία.

«Πέφταμε κατά κύματα στην κόλαση»

Ο Μπεντρεντίν Ντεμιρέλ κατέγραψε με λεπτομέρειες τις στιγμές και τους προβληματισμούς πριν από την έναρξη της «Επιχείρησης Καταιγίς», αλλά και το τι ακολούθησε:…

«Την 21ην Ιουλίου 1974 στις 13.30 ανοιχτήκαμε στη Μεσόγειο.(…). Οι πληροφορίες που είχαμε από την Κύπρο σχετικά με τον πόλεμο δεν ήταν τόσο καλές. Καμιά πληροφορία από την πλαζ, δυτικά της Κυρήνειας. Οι δυο πλευρές του Μπογαζίου Κυρήνειας έπεσαν στα χέρια του εχθρού.
Το ελληνικό ραδιόφωνο (ελληνοκυπριακό) και το ραδιόφωνο των Αθηνών επαναλάμβαναν ότι ο εχθρός, με συνδυασμένες επιθέσεις, βορείως της Λευκωσίας, εξόντωσε τις δυνάμεις μας (…)

Τη νύχτα 21-22 Ιουλίου την περάσαμε πάνω στα αποβατικά, άυπνοι. Το πρωί της 22ας, με την ανατολή του ηλίου, αισθανόμασταν ότι θα διεξαχθεί αιματηρός αγώνας. Είχε κύματα, ενώ τα σκάφη προχωρούσαν προς την ξηρά βλέπαμε από κοντά τον Πενταδάκτυλο και τις περιοχές των πυρκαγιών».

«Ετοιμοι για επίθεση»

«Στις 10.00 έδωσα την ακόλουθη διαταγή: “Ετοιμοι για επίθεση”. Αρχισαν να λάμπουν οι λόγχες, λειτούργησαν οι μηχανές των αρμάτων… Ενώ τα αποβατικά μας πλησίαζαν δύο δύο στον τόπο της αποβάσεως, ανάμεσα στα βλήματα που έσκαγαν στην παραλία, πέφταμε κατά κύματα μέσα στην καπνισμένη κόλαση. Ο εχθρός άρχισε να βάλει με δραστική βολή εναντίον των μονάδων μας που έφθαναν στην ξηρά. Το πυροβολικό και οι όλμοι τους ιδίως ήταν πολύ δραστικοί. Τα πυρά ερχόταν από καμουφλαρισμένες μονάδες πάνω σε λόφους του Πενταδάκτυλου. Ήταν αδύνατο να εντοπίσουμε και να πλήξουμε τις θέσεις (…)

Δεν ήταν πολύ ξεκάθαρη η κατάσταση εχθρών και φίλων. Δεν υπήρχε επικοινωνία με καμιά ανώτερη ή κατώτερη δ/νσιν. Η μοναδική πληροφορία που παίρναμε από το ραδιόφωνο ήταν ότι οι μονάδες μας στην ακτή βρίσκονταν σε δύσκολη και επικίνδυνη κατάσταση. Η κατάσταση αυτή έπρεπε να βελτιωθεί το ταχύτερο. Επρεπε να επεκταθεί το προγεφύρωμα, να ενωθούν το αποβατικό με το εναέριο προγεφύρωμα. Επρεπε να πέσει η Κυρήνεια, ν’ ανοίξει το Μπογάζι. Κατά συνέπεια η μοναδική απόφαση: επίθεση με μονάδες αρμάτων και πεζικού κατά μήκος του άξονος Αγίου Γεωργίου – Κυρήνειας, Κυρήνειας – Μπογαζίου, να καταληφθεί η Κυρήνεια και το Μπογάζι, να συνεχισθεί η επίθεση προς την κατεύθυνση του Κιόνελι και να σωθούν οι μονάδες του αεροπορικού προγεφυρώματος.

Ενώ εκεί στην ακτή τα λεπτά περνούσαν, ανυπομονούσα. Επρεπε να δω τη νίκη μας από κοντά. Με τη σκέψη αυτή πήδησα σ’ ένα άρμα και έδωσα διαταγή στις μονάδες που συγκεντρώθηκαν να μας ακολουθήσουν. Οι μονάδες των αρμάτων μας και το πεζικό που ακολουθούσε άρχισαν να σπάζουν γρήγορα την αντίσταση του εχθρού στην παραλία. Τα άρματα και η αεροπορική κάλυψη προχωρούσαν σε ομάδες ανά δύο ή τρία, αλληλοϋποστηριζόμενα, προς τον Αγ. Γεώργιο. Το πυροβολικό, τα αντιαρματικά, τα αντιαεροπορικά, οι όλμοι και τα ρουκετοβόλα του εχθρού δεν μπορούσαν να αναχαιτίσουν την προέλασή μας.

«Περάσαμε τη νύχτα αύπνοι στα αποβατικά»-1
20.7.1974. Τουρκικά αποβατικά σκάφη πλέουν προς τις ακτές της Κύπρου. Φωτ. Α.Ρ.

Πυρ από τα σπίτια

Οι μονάδες μας με επικεφαλής τους διοικητές των επιτίθεντο κατά του εχθρού. Δεν ήταν δυνατόν να αντιληφθούμε από πού και πώς ερχόταν το πυρ του εχθρού. Το έδαφος τριγύρω ήταν καλυμμένο με ελιές, κήπους και σπίτια. Κάθε στιγμή από κάθε σπίτι και πίσω από κάθε φράχτη ανοιγόταν πυρ. Ο εχθρός είχε κατασκευάσει κατά μήκος του δρόμου και της ακτής πολλά οχυρωματικά έργα και καταφύγια. Κατά μήκος του άξονα της επιθέσεώς μας βλέπαμε ξαφνικά μπροστά μας ομάδες στρατιωτών του εχθρού με σηκωμένα τα χέρια. Διακρίναμε τους αξιωματικούς τους από τις στολές τους. Αλλοι πάλι, μέσα από τα δένδρα και τα σπίτια έφευγαν προς τα βουνά. Οταν κατεβαίναμε για να τους πάρουμε αιχμαλώτους, τα συγκεντρωτικά πυρά του εχθρού στρέφονταν εναντίον μας.

Ενα άρμα μας βλήθηκε και πήρε φωτιά, δυο οχήματα μεταφοράς προσωπικού ετέθησαν εκτός μάχης (…).

Ενώ προχωρούσαμε, αισθανόμασταν να αυξάνεται το θάρρος μας. Ο εχθρός συνέχιζε την αντίσταση σε κάθε γωνιά του άξονος της επιθέσεώς μας, εμείς δε, προχωρούσαμε κλείνοντας τα μάτια και τ’ αυτιά».




πηγή:https://www.kathimerini.gr/society/561964504/perasame-ti-nychta-aypnoi-sta-apovatika/

Ηλεκτρονική πλατφόρμα Fuel pass-2: - Ανοίγει το ερχόμενο Σαββατοκύριακο - Πότε α εισπραχθεί η οικονομική ενίσχυση


 Έως το τέλος της εβδομάδας και κατά πάσα πιθανότητα μέσα στο Σαββατοκύριακο θα ανοίξει η ηλεκτρονική πλατφόρμα Fuel pass-2 για την επιδότηση των καυσίμων.

  • Το συνολικό κόστος ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ και θα καλύψει 3,1 εκατομμύρια οχήματα από 3,5 εκατομμύρια συνολικά, ενώ αναμένεται να αυξηθεί και ο αριθμός των δικαιούχων.
  • Οι δικαιούχοι θα εισπράξουν την οικονομική ενίσχυση στις αρχές του Αυγούστου, ενώ με τη χρήση της ψηφιακής κάρτας θα έχουν μπόνους 15 ευρώ. Ειδικότερα, η οικονομική ενίσχυση με την ψηφιακή κάρτα, ανάλογα με το είδος του οχήματος (αυτοκίνητο ή μοτοσικλέτα) και την περιοχή της κύριας κατοικίας (ηπειρωτική χώρα ή νησιά), κυμαίνεται από 60 έως 100 ευρώ, ενώ με πίστωση στον τραπεζικό λογαριασμό είναι 45- 80 ευρώ.