Τρίτη 12 Ιουλίου 2022

Ο Υπερασπιστής των πτωχών και αδυνάτων βουλευτής Ν. Ηγουμενίδης βγήκε μαινόμενος στην επίθεση : - "Η σημερινή Κυβέρνηση εξαπατά συνεχώς τους συνταξιούχους" - Πως και του "ξέφυγε" μεγάλη εξαπάτηση του 2018; - Οι 3 αποδείξεις με τα λάθη


Την αλήθεια πίσω από τις «ψεύτικες» εξαγγελίες Μητσοτάκη στο ζήτημα των συντάξεων αναδεικνύει με σημερινό του άρθρο που δημοσιεύεται στον τύπο της Κρήτης ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Νίκος Ηγουμενίδης.

Σχετικά με τις δήθεν «νέες» εξαγγελίες για τις συντάξεις, ο βουλευτής αντιπαραβάλλει στο άρθρο του τη ρύθμιση του νόμου του 2017 (σημείωση blogger: Εδώ ο κ. βουλευτής, "έμπλεξε τ΄ αυγά με τα καλάθια γιατί ο νόμος του 2017 που επικαλείται είναι ο ν.4387/2016, νόμος Κατρούγκαλου, άρθρο 14 που αντικαταστάθηκε με τον ν. 4670/2020, νόμος Βρούτση) επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ με το άρθρο 25 του ν.4670/2020 του κ. Βρούτση φανερώνοντας ότι πρόκειται για επανάληψη της διάταξης του 2017 - και όχι για κάποια νέα ρύθμιση σε όφελος των συνταξιούχων. «Οι δήθεν «νέες» αυξήσεις τις οποίες ευαγγελίζεται ο κ. Μητσοτάκης προβλέπονται ήδη με νόμο του 2017 επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ», σημειώνει ο βουλευτής στην εφημερίδα «Πατρίδα» της Κρήτης.

Για τα ποσά που θα πρέπει να περιμένουν οι συνταξιούχοι στην πράξη, ο βουλευτής υπογραμμίζει ότι ο κ. Μητσοτάκης σκοπίμως παραπλανά, αφού τα χρήματα, που αντιστοιχούν στο ύψος της προσωπικής διαφοράς, οι συνταξιούχοι θεωρητικά τα «οφείλουν» στο σύστημα και μέχρι να τα ξεπληρώσουν, οι συντάξεις τους θα παραμένουν «παγωμένες». Για παράδειγμα, συνταξιούχος με σύνταξη 1.000 ευρώ και προσωπική διαφορά 100 ευρώ, με αύξηση 6% δεν θα λάβει αύξηση στην τσέπη, αλλά η προσωπική του διαφορά θα μειωθεί στα 40 ευρώ.

Αναφορικά με το ζήτημα της Εισφοράς Αλληλεγγύης, ο Νίκος Ηγουμενίδης, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία της «Έκθεσης ΗΛΙΟΣ» (5ος/2022), επισημαίνει ότι το 66% των συνταξιούχων της χώρας, εμφανίζει εισόδημα από συντάξεις, κάτω των 1.000 ευρώ. «Αυτό σημαίνει ότι, οι συνταξιούχοι, που λαμβάνουν κάτω από 1.000 ευρώ σύνταξη, δεν θα δουν καμία απολύτως αύξηση στα εισοδήματά τους, ενώ και η λοιπή, συντριπτική πλειοψηφία, θα δει ελάχιστες αυξήσεις (από 22-125 ευρώ μηνιαίως, για εισοδήματα μέχρι 30.000)», σημειώνει ο ίδιος.

Για το θέμα της απονομής συντάξεων, τονίζει ότι ο θεσμός των «fast track συντάξεων και συντάξεων εμπιστοσύνης» αποδεικνύεται σε φιάσκο από τα μεγαλύτερα, αφού ήδη οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ αποδεικνύονται ανέτοιμες και χωρίς καμία κεντρική ενημέρωση. «Ο κ. Μητσοτάκης πέτυχε και εκτόξευσε πάλι στις 340.000 τις εκκρεμείς συντάξεις. Κι αυτό παρόλο που έβαλε ιδιώτες στον ΕΦΚΑ και συκοφάντησε τους εργαζόμενους του ΕΦΚΑ», αναφέρει ο βουλευτής.

Σχετικά με το ζήτημα των αναδρομικών, ο Νίκος Ηγουμενίδης υπενθυμίζει τη στάση της σημερινής Κυβέρνησης: «Όλοι θυμόμαστε τον κ. Πέτσα να προτρέπει τους συνταξιούχους να μην προχωρήσουν σε προσφυγές διαβεβαιώνοντας ότι όλοι οι συνταξιούχοι θα λάβουν τα αναδρομικά που δικαιούνται. Τώρα η Κυβέρνηση βγαίνει χωρίς καμία ντροπή να λέει ότι μόνο όσοι έκαναν προσφυγή θα λάβουν τα αναδρομικά!».

Ο Νίκος Ηγουμενίδης σημειώνει ότι «από μια τέτοια Κυβέρνηση κανείς δεν έχει να περιμένει κάτι επί της ουσίας. Οι συνταξιούχοι γνωρίζουν πολύ καλά κάθε μήνα «τι ποσό μπαίνει» και κυρίως το πόσο γρήγορα εξανεμίζεται σε ένα περιβάλλον ακρίβειας που κανείς δεν τους προστατεύει. Όσο πιο γρήγορα φύγει η Κυβέρνηση, τόσο το καλύτερο για τους συνταξιούχους».

 
Η απόδειξη  εξαπάτησης της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ 

                                                                ΠΙΝΑΚΑΣ 

ΧΟΡΗΓΗΘΕΝΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018

Α/Α
Αποστρατευτικός-
Μισθολογικός
Βαθμός
Πραγματικά 
Δικαιούμενα
Πληρωτέα
Αναδρομικά
Χορηγηθέντα Μειωμένα  Αναδρομικά  
Μειωμένα Μικτά Αναδρομικά 
Κρατήσεις
Πληρωτέο 
Ποσοστό
Μείωσης
1
Υπτγος/ΣΣΕ - ΓΕΠΣ
30.957,52
7.380,09
3.552,78
3.827,31
48,140 %
2
Υπτγος/ΣΣΕ- Αντγος
26.726,46
6.002,20
2.089,39
3.932,81
34,692 %
3
Ταξχος/ΣΣΕ  
-Αντγος'
21.374,50
6.641,30
3.907,48
2.733,82
58.840 %
4
Ταξχος/ΣΣΕ Αντγος
23.866,,92
6.620,47
3.891,98
2.728,,49
56,030 %
5
Tαξχος - Ιπτάμενος
40.550,61
5.910,65
4.879,37
1.031,28
82,522%
6
Ταξχος/Εξ.Εξ-Στρατολόγος
26.656,44
6.203,50
3.691,30
2.512,20
59.04 %
7
Σχης /ΣΜΥ- Στρ. Γραμ./Αντγος
27.328,68
10.599,82
4.584,73
6.015,39
43,251%
8
Σχης/ΣΜΥ-   2/3 Ταξι
20.619,64
2.295,32
1.572,01
723,31
68,487 %
9
Σχης/ΣΜΥ-   2/3 Ταξ
20.619,64
3.675,68
1.898,40
1.777,28
51,647 %
10
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
2.054,56
1.514,27
540,29
73,702 %
11
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
4.974,23
2.203,27
2.770,96
44,294 %
12
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
4.017,66
1.978,70
2.038,96
49,250 %
13
Ανχης/ΣΜΥ- 2/3 Ταξ
20.619,64
3.797,32
1.947,30
1.850,02
51,280 %
14
Ανχης/ΣΜΥ- 1/3 Ταξ
16.149,50
3.355,26
1.033,83
2.322,43
30,780 %
15
Ανχης/ΣΜΥ - Σχη
17.738,90
3.036,02
   934,54
2.101,48
30,762 %
16
Τχης/ΣΜΥ- Ανχη
15.660,86
 2.340,85
   636,96
1.703,89
27,210 %
17
Τχης/ΣΜΥ- Ανχη
14.819.04
1.939,32
   550,38%
1.388,94
28,310 %
18
Τχης/ΣΜΥ -Αχη
15.601,62
3.510,67
2.955,780
   554,89
84,190 %
19
Λγος/ΣΜΥ- Τχη
15.162,60
    948,99
   719,99
   229,00
75,860 %
20
Λγος/Στρατ. Μουσικ

15.289,09
    708,86
    416,95
   291,91
58,19 %
21
Λγος/ΣΜΥ- Ανχη
  6.356,00
2.462,68
2.216,32
   246,36
89,99 %
22
Ανθλγος/ΣΜΥ- Λγος
9.447,00
960,13
    295,95
   664,18
30,823 %
23
Ανθστης/ΕΜΘ-Λγος *
15.925,00
1.455,23
342,42
1.112,81
23,530 %
24
Ανθστης/ΕΜΘ-Λγος *
13.444,30
1.41033
331,890
1.078,44
23,537 %
25
Αστυνομικός Δντης- 1/3 Ταξ.
15.171,02
4.957,49
4.300,32
657,17
86.743 %
26
Ανθνομος- Ανχη
14.269,22
3.566,23
2.927,36
638,87
82,09 %



 

ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4670

ΦΕΚ A 43 - 28.02.2020​

Ασφαλιστική μεταρρύθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και άλλες διατάξεις.

Στο άρθρο 14 του ν. 4387/2016 προστίθεται νέα παράγραφος 3, η υφιστάμενη παράγραφος 3 του άρθρου 14 του ν. 4387/2016 αναριθμείται σε 4 και τροποποιείται, και η υφιστάμενη παράγραφος 4 αναριθμείται σε 5.

Το άρθρο 14 του ν. 4387/2016 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 14

Αναπροσαρμογή συντάξεων - προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων

1.α. Σε εφαρμογή των ενιαίων κανόνων του Ε.Φ.Κ.Α. και των θεμελιωδών αρχών του άρθρου 1, οι ήδη καταβαλλόμενες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, κύριες συντάξεις αναπροσαρμόζονται, σύμφωνα με τα άρθρα 7, 8, 13 και 14, βάσει των διατάξεων των επόμενων παραγράφων.

β. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους των καταβαλλόμενων, έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, συντάξεων, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνεται υπόψη ο συντάξιμος μισθός επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη, όπως αυτός είχε διαμορφωθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, με βάση τους κανόνες αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών του Δημοσίου, που ίσχυαν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων καθορίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.

2. α. Μέχρι τις 31.12.2018, οι συντάξεις της προηγούμενης παραγράφου συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.12.2014, σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις. Ειδικά ο υπολογισμός της κράτησης υπέρ υγειονομικής περίθαλψης διενεργείται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 30 του άρθρου 1 του ν. 4334/2015 (Α’ 80), όπως ισχύει.

β. Από την 1.1.2019, αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με την παράγραφο 1, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 4.

γ. Αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1, τότε αυτό προσαυξάνεται, από την 1.1.2019, κατά το ένα πέμπτο της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε (5) ετών.

δ. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις περιπτώσεις β’ και γ’ αποτυπώνονται από την 1η.1.2018 για κάθε ασφαλισμένο στο οικείο πληροφοριακό σύστημα.

3. α. Από την 1.10.2019 οι συντάξεις που έχουν απονεμηθεί ή εκκρεμεί η απονομή τους μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, υπολογίζονται εκ νέου σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8. Από την 1.10.2019, καταβάλλονται τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις στη σύνταξη. Αν το ποσό των συντάξεων αυτών, όπως επανυπολογίζεται, είναι μικρότερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το ποσό της διαφοράς που προκύπτει εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά.

β.α) Οι κύριες συντάξεις που έχουν απονεμηθεί ή εκκρεμεί η απονομή τους πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 και έχουν επανυπολογισθεί σύμφωνα με τις παραγράφους 1 και 2 υπολογίζονται εκ νέου από 1.10.2019 σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8.

β.β) Από την 1.10.2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μεγαλύτερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4α του παρόντος άρθρου.

β.γ) Από την 1.10.2019 αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους σύμφωνα με τον πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, τότε συνεχίζει να καταβάλλεται η προσωπική διαφορά με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8 και το ποσό των συντάξεων προσαυξάνεται κατά το ένα πέμπτο της τυχόν πρόσθετης διαφοράς που προκύπτει, για την περίοδο από την 1η Οκτωβρίου 2019 έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 και σταδιακά ισόποσα κατ’ έτος έως την 31η Δεκεμβρίου 2024. Στην περίπτωση που η προσωπική διαφορά που προκύπτει είναι μικρότερη από την προσωπική διαφορά που προέκυπτε από τον επανυπολογισμό της σύνταξης με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, ολοκληρώνεται η καταβολή της προσωπικής διαφοράς που προκύπτει με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8 και η διαφορά των δύο ποσών συμψηφίζεται κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή της με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 4α του άρθρου 8.

γ. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις περιπτώσεις α’ και β’ αποτυπώνονται από την 1.1.2020 για κάθε ασφαλισμένο στο οικείο πληροφοριακό σύστημα.

4. α. Το συνολικό ποσό της σύνταξης αυξάνεται από την 1.1.2023 κατ’ έτος, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με βάση συντελεστή που προκύπτει από το άθροισμα του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του ΑΕΠ συν το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή του προηγούμενου έτους διαιρούμενου διά του δύο (2) και δεν υπερβαίνει το ποσοστό μεταβολής του μέσου ετήσιου γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή.

β. Οι διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου με τις οποίες προβλέπεται αναπροσαρμογή ή αύξηση των συντάξεων που καταβάλλονται από αυτό, κατά τρόπο διαφορετικό από τον οριζόμενο στην περίπτωση α’ ή με βάση τις ισχύουσες κάθε φορά μισθολογικές διατάξεις, καταργούνται.

5. Από την 1.1.2017 και ανά τριετία, η Εθνική Αναλογιστική Αρχή εκπονεί υποχρεωτικά αναλογιστικές μελέτες, οι οποίες επικυρώνονται από την Επιτροπή Οικονομικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αντικείμενο τη συνεχή παρακολούθηση της εξέλιξης της εθνικής συνταξιοδοτικής δαπάνης. Με ειδικό νόμο ανακαθορίζονται οι συντάξεις με στόχο τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος. Το ύψος των ανωτέρω δαπανών για την εθνική, την ανταποδοτική και την επικουρική σύνταξη, προβαλλόμενο έως το έτος 2060, δεν πρέπει να υπερβαίνει το περιθώριο αύξησης των 2,5 ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ, με έτος αναφοράς το 2009.»


Άρθρο 14 - Νόμος 4387/2016 - Αναπροσαρμογή συντάξεων− προστασία καταβαλλόμενων συντάξεων


. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους των καταβαλλόμενων, έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, συντάξεων, για τον προσδιορισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνεται υπόψη ο συντάξιμος μισθός επί του οποίου κανονίστηκε η ήδη χορηγηθείσα σύνταξη, όπως αυτός είχε διαμορφωθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, με βάση τους κανόνες αναπροσαρμογής των συντάξιμων αποδοχών του Δημοσίου, που ίσχυαν κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζεται κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.

2.α. Μέχρι την 31.12.2018, οι συντάξεις της προηγούμενης παραγράφου συνεχίζουν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί κατά την 31.12.2014, σύμφωνα με τις τότε ισχύουσες διατάξεις. Ειδικά, ο υπολογισμός της κράτησης υπέρ υγειονομικής περίθαλψης διενεργείται, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 30 του άρθρου 1 του Ν. 4334/2015 (Α΄ 80), όπως ισχύει.

β. Από την 1.1.2019, αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται. Το ποσό που περικόπτεται κατά τα ανωτέρω δεν μπορεί να υπερβαίνει το δεκαοκτώ τοις εκατό (18%) της καταβαλλόμενης κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος κύριας σύνταξης του δικαιούχου. Αν, μετά την εφαρμογή της ρύθμισης του ανωτέρω εδαφίου, το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 3.

γ. Αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων είναι μικρότερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παραγράφου 1, τότε αυτό προσαυξάνεται, από την 1.1.2019, κατά 1/5 της διαφοράς σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε (5) ετών.

δ. Τα στοιχεία που προκύπτουν από τις περιπτώσεις β΄ και γ΄ αποτυπώνονται από την 1.1.2018 για κάθε ασφαλισμένο στο οικείο πληροφοριακό σύστημα.

3.α. Το συνολικό ποσό της σύνταξης που καταβάλλεται μετά τη θέση σε ισχύ του παρόντος αυξάνεται από την 1.1.2023 κατ’ έτος, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, με βάση συντελεστή που διαμορφώνεται κατά 50% από τη μεταβολή του ΑΕΠ και κατά 50% από τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους και δεν υπερβαίνει την ετήσια μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.

β. Οι διατάξεις της συνταξιοδοτικής νομοθεσίας του Δημοσίου με τις οποίες προβλέπεται αναπροσαρμογή ή αύξηση των συντάξεων που καταβάλλονται από αυτό, κατά τρόπο διαφορετικό από τον οριζόμενο στην περίπτωση α΄ ή με βάση τις ισχύουσες κάθε φορά μισθολογικές διατάξεις, καταργούνται.

4. Από την 1.1.2017 και ανά τριετία, η Εθνική Αναλογιστική Αρχή εκπονεί υποχρεωτικά αναλογιστικές μελέτες, οι οποίες επικυρώνονται από την Επιτροπή Οικονομικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με αντικείμενο τη συνεχή παρακολούθηση της εξέλιξης της εθνικής συνταξιοδοτικής δαπάνης. Με ειδικό νόμο ανακαθορίζονται οι συντάξεις με στόχο τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος. Το ύψος των ανωτέρω δαπανών για την εθνική, την ανταποδοτική και την επικουρική σύνταξη, προβαλλόμενο έως το έτος 2060, δεν πρέπει να υπερβαίνει το περιθώριο αύξησης των 2,5 ποσοστιαίων μονάδων του ΑΕΠ, με έτος αναφοράς το 2009.



Εκλογές: Εδώ καράβια χάνονται βαρκούλες αρμενίζουν;


 

Κυριαρχεί ο φόβος για την ακρίβεια – που μεταφράζεται πλέον σε κερδοσκοπία – σκιάζει τα πάντα η ανασφάλεια ενός εφιαλτικού χειμώνα.

Αυτό λέει η τελευταία εξαμηνιαία έρευνα «Τάσεις» της MRB, αυτό διαπιστώνουμε οι περισσότεροι συνομιλώντας με τον συγγενή, τον φίλο, τον γνωστό. Προκύπτει άλλωστε και από την κοινή λογική, από την στιγμή που ο Εμμανουέλ Μακρόν αναφέρεται στο ενδεχόμενο επισιτιστικής κρίσης και το Βερολίνο ότι έχει έτοιμο στο συρτάρι του σχέδιο έκτακτης ανάγκης που περιλαμβάνει δελτίο στην κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.

Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά τους. Οι Έλληνες πολίτες σήμερα, σε ποσοστό που υπερβαίνει το 70% (πάντοτε σύμφωνα με την ίδια έρευνα) εκτιμούν ότι η ακρίβεια είναι μεν εν μέρει εισαγόμενη αλλά γίνεται δυσβάστακτη εξαιτίας εκτεταμένων κερδοσκοπικών φαινομένων. Επομένως θεωρούν ότι υπάρχει κυβερνητική ολιγωρία, ενδεχομένως και ανοχή. Επιπροσθέτως δηλώνουν ότι η διαχείριση του συγκεκριμένου προβλήματος θα κρίνει πάνω απ' όλα την επιλογή τους μπροστά στην κάλπη. Προσθέστε ακόμη ότι οι ερωτηθέντες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι «ο ικανότερος στην αντιμετώπιση του θέματος» είναι ο.... ΚΑΝΕΝΑΣ, με δεύτερη την ΝΔ και τρίτο τον ΣΥΡΙΖΑ.

Στα πολύ ενδιαφέροντα δημοσκοπικά ευρήματα των «Τάσεων» εμφανίζεται επομένως μια σαφής αλληλουχία: Ακρίβεια – κερδοσκοπία - φόβος – απογοήτευση (ΚΑΝΕΝΑΣ). Και αυτή ακριβώς είναι που διαμορφώνει το κλίμα (σε συνδυασμό με την παράμετρο του κινδύνου ακυβερνησίας) μέσα στο οποίο διεξάγεται η συζήτηση και άλλοτε διακινούνται, άλλοτε διαψεύδονται τα σενάρια για πρόωρη εκλογική αναμέτρηση.

Από το βήμα της Βουλής ο Κυριάκος Μητσοτάκης πριν λίγες ημέρες είπε ρητά και κατηγορηματικά ότι η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία. Αναμενόμενο, από την στιγμή που το κοινοβούλιο από θεσμικής πλευράς δεν προσφέρεται για πρωθυπουργικές ανακοινώσεις σχετικές με πρόωρες εκλογές. Ωστόσο, σκάρτο ένα 24ωρο αργότερα ο πρωθυπουργός σε τηλεοπτική του συνέντευξη πρόσθεσε ότι επ’ αυτού δεσμεύεται προσωπικά. Το εννοεί; Ποντάρει σε εκλογικό αιφνιδιασμό; Άγνωστο για την ώρα και ελαφρώς ακατανόητο.

Τι εννοώ; Ας πάρουμε υπ’ όψιν μας την γραμμική εξέλιξη της παράστασης νίκης (σημαντικός δείκτης) όπου η διαφορά ανάμεσα στα δύο μεγαλύτερα κόμματα μειώθηκε ήδη από τις 50 στις 22 μονάδες κι εάν την προβάλουμε έως την εξάντληση της τετραετίας διαπιστώνουμε ότι εκείνη τη χρονική στιγμή η διαφορά θα έχει εκμηδενιστεί.

Άρα, τι στο καλό; Εδώ καράβια χάνονται βαρκούλες αρμενίζουν; Αναρωτιόμαστε εάν έχει λόγους το κυβερνών κόμμα να δίνει πίστωση χρόνου στην αξιωματική αντιπολίτευση. Αφήστε που υπάρχουν και άλλα δημοσκοπικά ευρήματα που επιτείνουν τον προβληματισμό. Για παράδειγμα η Κουμουνδούρου παρ’ ότι καταγράφει «νίκη στα σημεία» (μικρή πτώση της διαφοράς ανάμεσα στα δύο μεγαλύτερα κόμματα και μικρή μείωση της ψαλίδας ως προς την ικανότητά τους να διαχειριστούν τα σημαντικά προβλήματα) δεν φαίνεται να έχει επαρκείς δυνάμεις να «χτυπήσει τον αγώνα» αυτή την στιγμή τουλάχιστον. Σ’ αυτό συνηγορεί και το γεγονός ότι η πλειοψηφία των πολιτών κρίνει ότι οι προτάσεις της – ανεξάρτητα από το εάν και πόσο προβάλλονται από τα ΜΜΕ – χρίζουν περαιτέρω επεξεργασίας.

Κι ένα ακόμη τελευταία δεδομένο, για να ολοκληρωθεί το παζλ του πολιτικού σκηνικού: Παρά την σαφή δημοφιλία που καταγράφουν οι κυβερνήσεις συνεργασίας, οι ερωτηθέντες εκφράζουν φόβο για το ενδεχόμενο ακυβερνησίας, με άλλα λόγια προσμετρούν αυτό το διακύβευμα στα κριτήρια των επιλογών τους. Και αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η ΝΔ θα μπορούσε να ποντάρει στο δίλημμα «συμπαγής κυβερνησιμότητα ή χάος».

Καλά όλα αυτά, με μια επισήμανση όμως: Δεν συνηγορούν υπέρ της εξάντλησης της τετραετίας, αλλά υπέρ της επίσπευσης των εκλογών



πηγή:https://www.newsbomb.gr/meeting-point-olga-tremi/story/1331736/ekloges-edo-karavia-xanontai-varkoyles-armenizoyn

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2022

Πότε πληρώνεται το power pass - Οι Ποινές για ψευδή και ανακριβή στοιχεία


 Του Τάσου Δασόπουλου 

Τις επόμενες μέρες θα αρχίσει να πληρώνεται στους δικαιούχους το ποσό που αντιστοιχεί στο 60% της ρήτρας αναπροσαρμογής που πληρώθηκε το 6μηνο (από την 1η Δεκεμβρίου του 2021 έως και 31 Μαΐου), αφού πρώτα αφαιρεθούν οι επιδοτήσεις του κράτους και τυχόν εκπτώσεις που έχει κάνει ο πάροχος του καταναλωτή. 

Όπως έχει ανακοινωθεί η επιστροφή αφορά όσους έχουν επιβαρύνσεις από 30 ευρώ και πάνω και το ποσό της επιστροφής θα κυμαίνεται από τα 18 έως και τα 600 ευρώ τα οποία θα είναι αφορολόγητα, ακατάσχετα και μη συψηφισταία με άλλες οφειλές. 

Κάθε αίτηση, εκτός από τον αρχικό, τυπικό έλεγχο των στοιχείων του καταναλωτή, θα πρέπει υπηρεσιακά να ελεγχθεί με την εταιρεία η οποία παρέχει το ρεύμα η κατανάλωση της περιόδου και να υπολογιστούν οι χρεώσεις της ρήτρας αναπροσαρμογής, να αφαιρεθούν οι κάθε είδους "εκπτώσεις" και να οριστικοποιηθεί το ποσό της επιστροφής πριν σταλεί το τελικό ποσό στον λογαριασμό που έχει δηλώσει ο καταναλωτής. Για τον λόγο αυτό, οι χρόνοι διεκπεραίωσης από αίτηση σε αίτηση, θα διαφέρουν κατά κάποιες μέρες. Στο μεταξύ, οι καταναλωτές που θα θελήσουν να παρακολουθήσουν την πορεία της αίτησής τους μπορούν να ανατρέχουν στην πλατφόρμα του power pass, και να μπαίνουν στην αίτησή τους η οποία θα έχει σήμανση ανάλογα με την πορεία της.

Πώς ελέγχεται η πορεία της αίτησης 

Οι ενδείξεις που μπορεί να δει ο καταναλωτής ανάλογα με την κατάσταση της αίτησης του είναι:

Απορριφθείσα: Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να ψάξει γιατί απορρίφθηκε η αίτησή του καθώς εκτός από τη σήμανση θα υπάρχει και η αιτιολογία της απόρριψης. Εάν πλοηγηθείτε στη σελίδα της αίτησης θα δείτε στο πάνω μέρος περισσότερες πληροφορίες (π.χ. αδυναμία διασταύρωσης του ΑΦΜ ως δικαιούχου/συνδικαιούχου στο δηλωθέν ΙΒΑΝ). Απορριφθείσες αιτήσεις μπορούν να αλλαχθούν και να υποβληθούν ξανά.

Υπό έλεγχο: Με αυτή τη σήμανση, η αίτηση έχει υποβληθεί και βρίσκεται σε διαδικασία ελέγχου σε ό,τι αφορά:

1. Το ΑΦΜ του δικαιούχου/ συνδικαιούχου στο δηλωθέν IBAN.

2. Τον αριθμό των αιτήσεων που έχει καταθέσει ο αιτών/αιτούσα και ότι δεν έχει ξεπεράσει τη μία (1) αίτηση για τον ίδιο και τον/την σύζυγο και δεν έχει ξεπεράσει τις τρεις (3) για τα προστατευόμενα μέλη.

Υπό εκκαθάριση: Αυτή η σήμανση υπάρχει στις αιτήσεις για τις οποίες, έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από τον πολίτη. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης.

Προς αποστολή στο τραπεζικό ίδρυμα: Με αυτήν τη σήμανση έχουν ολοκληρωθεί και οι έλεγχοι για τις καταναλώσεις και το ποσό που θα προκύπτει το οποίο θα σταλεί μέσα στις δύο επόμενες εργάσιμες μέρες στον λογαριασμό που έχει δηλώσει ο καταναλωτής κάνοντας την αίτηση. 

Προς επεξεργασία από τραπεζικό ίδρυμα: Σε αυτό το σημείο τα χρήματα έχουν εγκριθεί και το ποσό επιστροφής έχει αποσταλεί στο επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μέσω ΔΙΑΣ και αναμένεται από την τράπεζα να κάνει την πληρωμή.

Εγκριθείσα: Αυτό είναι το τελευταίο στάδιο. Το επιλεγμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα έχει απαντήσει ότι εκτέλεσε επιτυχώς την πληρωμή και ο δικαιούχος μπορεί να ελέγξει το λογαριασμό του.

Ποινές για ψευδή και ανακριβή στοιχεία 

Υπενθυμίζεται ότι σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο του αιτούντος από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο διαπιστωθεί ότι έχουν δηλωθεί ψευδή ή ανακριβή στοιχεία για τη λήψη της οικονομικής ενίσχυσης, τότε το ποσό είναι απαιτητό και μάλιστα σε ύψος διπλάσιο από εκείνο της ενίσχυσης. Δηλαδή αν κάποιος λάβει ενίσχυση 450 ευρώ και έχει δηλώσει ψευδή ή ανακριβή στοιχεία τότε θα κληθεί να πληρώσει 900 ευρώ. 






πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3646660/pote-plironetai-to-power-pass