Πέμπτη 16 Ιουνίου 2022

Το σχολείο και ο ντεσπεράντο με το σώβρακο - Η καραμπινάτη περίπτωση παραμέλησης ανηλίκου


 Τώρα που ο θόρυβος καταλάγιασε και αποκαλύφθηκε τι πραγματικά συνέβη, η περίπτωση του σωβρακοφόρου μαθητή αποτελεί μεν ένα ακραίο και «γραφικό» γεγονός, αλλά δίνει μια ιδέα για το τι συμβαίνει στη «σκοτεινή πλευρά» του εκπαιδευτικού μας φεγγαριού: Πώς να διαπαιδαγωγήσεις κάποιον που εξ ορισμού δεν δίνει δεκάρα για το σχολείο και η οικογένειά του το θεωρεί φυσιολογικό;

Νίκος Σαλτερής

Όταν άκουσα για τον μαθητή που πήγε στο σχολείο με το σώβρακο, αυθόρμητα σκέφτηκα τι θα έκανα εγώ —σαράντα χρόνια δάσκαλος— στη θέση της καθηγήτριας που κλήθηκε να τον αντιμετωπίσει. Στην άρνησή του, λοιπόν, να συμμορφωθεί άμεσα, θα τον άρπαζα ωρυόμενος και θα τον έσερνα στο γραφείο. Όπου θα απαιτούσα την τιμωρία του και την κλήση των γονιών του στο σχολείο για ενημέρωση και εξηγήσεις. Αλήθεια, έχει νόημα να αρχίσεις τα ηθικοπλαστικά σε μια τόσο ακραία κατάσταση; Ενδεχομένως, θα έβγαινα και εντελώς από τα ρούχα μου, έχοντας ηττηθεί την ίδια στιγμή ως επαγγελματίας. 

Όμως, σε παρόμοιες περιπτώσεις είναι προτιμότερη μια ακραία αντίδραση, παρά η αδιαφορία που ισούται με την αποδοχή και τον διασυρμό της ιδιότητάς σου ως δασκάλου αλλά και του θεσμού που υπηρετείς. Κι ας είχα την όποια υπηρεσιακή επίπτωση. Γιατί σε κάποιες περιπτώσεις, καλύτερα ηθικά δικαιωμένος, παρά «νόμιμος», όπως μας δίδαξε εδώ και αιώνες η «Αντιγόνη».     

Όμως διαβάζοντας ξανά, πιο προσεκτικά, το ρεπορτάζ, κάποια πράγματα δεν κολλούσαν. Είναι δυνατό ένας μαθητής να εκδηλώσει ξαφνικά τέτοια συμπεριφορά; Οι υπόλοιποι καθηγητές και η διεύθυνση πού βρίσκονταν; Γιατί τα αστυνομικά όργανα έσπευσαν στο σχολείο, όταν δεν «σπεύδουν» ύστερα από επίμονες κλήσεις στη διάρκεια των «εποχιακών» καταλήψεων; Κι όταν έφτασαν στο σχολείο, δεν αντιλήφθηκαν ότι βρίσκονταν μπροστά σε περίπτωση καραμπινάτης παραμέλησης ανηλίκου; Γιατί τι άλλο συμβαίνει όταν ο γιος σου πάει με το σώβρακο στο σχολείο; Μήνυσαν αυτοδικαίως τη μητέρα;  

Διερευνώντας τα ακριβή γεγονότα, έγιναν γνωστά τα εξής: ο μαθητής μετεγγράφηκε στο σχολείο μέσα Ιανουαρίου. Δεκαπεντάχρονος, αλλά ακόμα μαθητής της Α’ Γυμνασίου, ήταν ήδη πεπεισμένος ότι είχε απωλέσει άλλη μια χρονιά λόγω απουσιών. Οπότε εμφανιζόταν στο σχολείο μόνο με ένα τσαντάκι για το κινητό του και σπάνια έμπαινε στην τάξη, μένοντας συνήθως στο προαύλιο. Όπου άκουγε στη διαπασών μουσική. Είχε τιμωρηθεί ήδη με αποβολές, αλλά προφανώς δεν τον ένοιαζε…  

Την επίμαχη ημέρα κυκλοφόρησε στην αυλή χωρίς παντελόνι, χορεύοντας προκλητικά μπρος στην εφημερεύουσα καθηγήτρια. Εκείνη έτρεξε έξαλλη στον διευθυντή, που κατέβηκε στο προαύλιο με τη συνοδεία ενός ακόμα συναδέλφου. Προσπάθησαν να τον «συνετίσουν»  και πάνω στην προσπάθεια προκλήθηκε η γνωστή αμυχή, όταν κάποιος τον τράβηξε από το τσαντάκι. Από πού αλλού, δηλαδή, να τον έπιαναν; 

Την επομένη έφτασε έξαλλη η μάνα του στο σχολείο (ο πατέρας απουσιάζει στη γειτονική χώρα), ενώ έξω από τα κάγκελα είχαν συγκεντρωθεί και καμιά σαρανταριά ομοεθνείς της για «διευκρινίσεις». Βλέπετε ο μαθητής ανήκει σε μειονότητα γειτονικής χώρας που υπάρχει και στη δική μας. 

Οπότε ο διευθυντής κάλεσε την αστυνομία για ευνόητους λόγους. Στην επιμονή μάλιστα της μητέρας να μηνύσει την καθηγήτρια, οι αστυνομικοί οδήγησαν και τις δύο στο Τμήμα, προφανώς και για να αποσοβηθεί περαιτέρω ένταση στο σχολείο. Όπου τελικά αποφεύχθηκαν οι εκατέρωθεν μηνύσεις…  

Με δυο λέξεις: δάσκαλε, οι παλιές, γνωστές συνταγές και αντιδράσεις δεν πιάνουν πλέον… Πώς να διαπαιδαγωγήσεις κάποιον που εξ ορισμού δεν δίνει δεκάρα για το σχολείο και η οικογένειά του το θεωρεί φυσιολογικό; Λες σταδιακά το επάγγελμά σου να αντικατασταθεί από την αστυνομία;  

Πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός;

 Τέλος καλό, λοιπόν, όλα καλά; Και βέβαια όχι. 

Παρόμοια επεισόδια, όχι τόσα «γραφικά», ώστε να απασχολήσουν τη δημοσιότητα, σημειώνονται καθημερινά σε πολλά σχολεία της χώρας. Ιδιαίτερα σε περιοχές όπου οι οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες σπρώχνουν όλο και μεγαλύτερες ομάδες πληθυσμού στην περιθωριοποίηση, ανεξάρτητα από το αν αυτές έχουν ή όχι ιδιαίτερα εθνικά χαρακτηριστικά. Είναι δε μαθηματικά βέβαιο ότι θα πολλαπλασιαστούν στο μέλλον. 

Γιατί ο μαθητής –που ως άτομο έχει τη συμπάθειά όλων, μιας και είναι θύμα κι ο ίδιος και, βέβαια, δεν απασχολεί την τάξη μας– είναι ένας από τους πολλούς ντεσπεράντο της εκπαίδευσης. Αμέτρητοι κυκλοφορούν στα σχολεία, κάνοντας τη ζωή κόλαση στους ίδιους, στους εκπαιδευτικούς, στους συμμαθητές τους και σε ολόκληρο το σχολείο. Για να μείνουμε μόνο στις ομάδες που βρίσκονται σε αυτό που αποκαλούμε «υψηλή διακινδύνευση». 

Γιατί υπάρχουν κι άλλες που, μαζί με αυτούς, ο προοδευτικός λυρισμός μας και η κατάχρηση του όρου «συμπερίληψη» αφήνει χωρίς δίκτυα πολλαπλής υποστήριξης τα γενικά σχολεία, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται εκρηκτικές καταστάσεις σε πολλά. Χειρίστηκα παρόμοιες περιπτώσεις ως σχολικός σύμβουλος και είναι ό,τι πιο δυσάρεστο και αδιέξοδο μπορεί να συμβεί σε μια τάξη, στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς της και στο σχολείο ολόκληρο.    

Πώς «τελειώνουν» παρόμοιες ιστορίες; Ένα μεγάλο μέρος των μαθητών με συγγενές προφίλ «επισκέπτονται» απλώς το σχολείο μέχρι τα δεκαέξι τους, ώστε οι οικογένειές τους να λαμβάνουν τα προβλεπόμενα επιδόματα. Κάποιοι καθηγητές, στα όριά τους πλέον, παύουν «να βλέπουν» τις απουσίες τους, τους βάζουν σε όλα «τη βάση» και έτσι αποφοιτούν τυπικά από το σχολείο. Μέχρι, όμως, να συμβεί κάτι τέτοιο, τα όποια προβλήματα απλώς «σέρνονται». 

Η πλειονότητά των μαθητών σε διακινδύνευση, όμως, εγκαταλείπει το Γυμνάσιο και δεν επιστρέφει ποτέ σε εκπαιδευτικές δομές, προσθέτοντας κάθε ατομική περίπτωση στα ποσοστά μαθητικής διαρροής από την υποχρεωτική εκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση, στη συντριπτική πλειονότητά τους καταλήγουν λειτουργικά αναλφάβητοι, χωρίς ίχνος προσωπικής και κοινωνικής προοπτικής. Με ό,τι και όσα αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους, την οικονομία και την κοινωνία.

 Η σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού   

Η περίπτωση του σωβρακοφόρου μαθητή αποτελεί όντως ένα ακραίο και «γραφικό» γεγονός, αλλά ταυτόχρονα μας δίνει μια ιδέα για το τι συμβαίνει στη «σκοτεινή πλευρά» του φεγγαριού της Εκπαίδευσης. Και όχι μόνο στην Ελλάδα, γιατί το φαινόμενο των μαθητών που δεν «χωράνε» στο σχολείο εκδηλώνεται σε όλα τα δημόσια εκπαιδευτικά συστήματα του αναπτυγμένου κόσμου. Τη σοβαρότητά του έχει επισημάνει η ΕΕ, έχοντας θέσει ως στόχο τη μείωση των υψηλών ποσοστών πρόωρης εγκατάλειψης των εκπαιδευτικών δομών γενικότερα και της υποχρεωτικής Εκπαίδευσης πιο ειδικά, στο άμεσο μέλλον. Έτσι, σε κάθε εθνικό, εκπαιδευτικό περιβάλλον έχουν σχεδιαστεί πολιτικές πρόληψης, παρέμβασης και αντιστάθμισης, όπως και στην πατρίδα μας. 

Στην πράξη, όμως, ελάχιστα γίνονται. Γιατί η υλοποίηση αυτών των σχεδιασμών απαιτεί συνεχή επαγρύπνηση και συνέχεια πολιτικών, σημαντική εκπαίδευση εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης, ισχυρά δίκτυα κοινωνικών υπηρεσιών, εκτός και εντός σχολικού συστήματος, που είναι σε θέση να αντιδρούν ταχύτατα και αποτελεσματικά και, το βασικότερο, υψηλό επίπεδο συνεργασιών μεταξύ φορέων και σοβαρά κονδύλια. Δηλαδή, όσα στην Ελλάδα διαχρονικά και ιδιαίτερα την τελευταία δεκαετία σπανίζουν. Οπότε μένουμε στα επιδόματα προς τις οικογένειές τους. Συμπερασματικά: κουβαλάμε νερό με τρυπητό για να γεμίσουμε ένα βαρέλι χωρίς πάτο…  

Κάποια στιγμή, όμως πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί από μόνοι τους δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τα συνεχώς αυξανόμενα και συνθετότερα κοινωνικά προβλήματα, που τα «συμπτώματά» τους εκδηλώνονται στα σχολεία. Να συνειδητοποιήσουμε ότι το σχολείο που ξέραμε, το ελληνικό δημόσιο σχολείο, που κουτσά στραβά κατόρθωσε κάποια στιγμή να εκπαιδεύει το σύνολο των παιδιών μια γενιάς, παρέχοντάς τους εφόδια για την ατομική πρόοδό τους και την ανάπτυξη της χώρας, βρίσκεται σε κίνδυνο, λόγω τεκτονικών κοινωνικών ανακατατάξεων. Δεν μπορούμε, λοιπόν, κυβερνήσεις, πολίτες και γονείς να απαιτούμε όλο και περισσότερα και πιο σύνθετα πράγματα από το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς, ενώ τους παρέχουμε συνεχώς λιγότερα.  

Ακόμη χειρότερο, δεν μπορούμε πλέον να αποσιωπούμε τη σκοτεινή πλευρά του εκπαιδευτικού φεγγαριού, ως δήθεν «περιθωριακού» ή μεμονωμένου χαρακτήρα επεισόδια. Όπως έπραξε η τοπική ΕΛΜΕ που δεν βρήκε να πει μια κουβέντα για το συνέβη στο συγκεκριμένο σχολείο, όταν οι ΕΛΜΕ μας έχουν συνηθίσει να εκδίδουν λάβρες ανακοινώσεις υπεράσπισης κάθε «κατατρεγμένου» όπου Γης. Όπως έπραξε και το υπουργείο Παιδείας, που παρά το γεγονός ότι το επεισόδιο ξένισε ιδιαίτερα την κοινή γνώμη, δεν αξιώθηκε να ασχοληθεί με το τι συνέβη στο σχολείο ή να εκδώσει μια γενικόλογη δήλωση του στιλ «η υπόθεση θα διερευνηθεί περαιτέρω». Σιγή ιχθύος ένθεν κακείθεν. Φαίνεται ότι, για διαφορετικούς λόγους τον καθένα, όλους βολεύει να προσποιούνται ότι δεν υπάρχει πρόβλημα…   

Αν θέλουμε όμως να διασωθεί το δημόσιο σχολείο στο μέλλον και να γίνει όσο το δυνατό καλύτερο, πρέπει να φωτίσουμε ιδιαίτερα τη «σκοτεινή πλευρά του εκπαιδευτικού φεγγαριού» επανασχεδιάζοντας το δημόσιο σχολείο. Καθιστώντας υπαρκτά, λειτουργικά και αξιόπιστα τα δίκτυα υποστήριξης και εποπτείας του. Δίκτυα που θα αναλογούν στην ταραγμένη και δύσκολη εποχή μας. Αυτή που είναι ήδη εδώ, χρόνια τώρα…     


* Ο Νίκος Σαλτερής είναι επίτιμος σχολικός σύμβουλος Δ.Ε. και συγγραφέας 



Πηγή: Protagon.gr


Ελληνοτουρκικά: - Συνάντηση Παναγιωτόπουλου με Ακάρ - Το μήνυμα που έστειλε ο Έλληνας Υπουργός Άμυνας στην Άγκυρα και σε τι συμφώνησε ο Ακάρ


 Σύντομο τετ-α-τετ είχαν μετά την οικογενειακή φωτογραφία στο ΝΑΤΟ ο Έλληνας Υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο Τούρκος ομόλογός του Χουλουσί Ακάρ.

Οι δύο άνδρες είχαν μια θερμή χειραψία και στη συνέχεια αντάλλαξαν κάποιες κουβέντες.

Παριστάμενοι επιβεβαίωσαν ότι το κλίμα ήταν καλό, κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία ύστερα από την έντονη περίοδο με την προκλητική ρητορική της Τουρκίας

Υπάρχει η πληροφορία ότι θα υπάρξει και άλλη, κάπως πιο "οργανωμένη" συνάντηση των δύο υπουργών, αλλά μένει να επιβεβαιωθεί.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε στον Χουλουσί Ακάρ πως για να προχωρήσουμε πρέπει να σταματήσουν η ένταση, οι παραβιάσεις και οι λεκτικές επιθέσεις.

Ο Τούρκος υπουργός φέρεται να απάντησε "ok" και είπε στον κ. Παναγιωτόπουλο πως θα είναι σε επαφή.




πηγή:https://www.star.gr/eidiseis/politiki/588984/panagiwtopoylos-akar-syntomo-tet-a-tet-me-thermh-xeirapsia


Ελληνοτουρκικά: - Περιμένοντας τον Ερντογάν


 Στα Δωδεκάνησα σερβίρουν τον τουρίστα και κοιτάνε πάνω από τον ώμο τους. Στα Επτάνησα, σερβίρουν επίσης τον τουρίστα, αλλά θα ρίξουν μια ματιά στην τηλεόραση ή στο κινητό. Αν εξαιρέσουμε τους συμπατριώτες που ζουν στην πρώτη γραμμή, οι υπόλοιποι το αντιμετωπίζουμε σχετικά χαλαρά

Κώστας Γιαννακίδης

Στο «Don’t look up» οι επιστήμονες προειδοποιούν για την πρόσκρουση, στη Γη, ενός τεράστιου μετεωρίτη. Κανένας δεν τους παίρνει στα σοβαρά. Στα ελληνοτουρκικά είναι σαν να σου μιλάει ο ίδιος ο μετεωρίτης, σου λέει ότι έρχεται πάνω σου. 

Η αλήθεια είναι ότι, σε επίπεδο κοινής γνώμης, σπάνια μετρήσαμε στα σοβαρά την απειλή του. Μπορεί να έχουμε ματώσει οικονομικά για να αρματωνόμαστε, αλλά πάντα βαθιά στο λογισμό μας υπάρχει μία γραμμή που πιστεύουμε ότι δεν θα τη διαβούμε ποτέ. Ναι ήταν τα Ιμια, αλλά αυτά έγιναν πριν από 26 χρόνια. Από τότε μέχρι σήμερα μέσα μας ισχύει η άγραφη σταθερά που κρατάει τον γείτονα στους λεονταρισμούς και τις κρίσεις μακριά από τους τουρίστες. Τώρα ο άνθρωπος μέχρι που δεν έχει επισκεφτεί ελληνικό ΚΕΠ για να δηλώσει υπευθύνως ότι σκοπεύει να κάνει κάτι λίαν συντόμως. 

Ακόμα και έτσι, το σενάριο με το οποίο μάθαμε να ζούμε, έχει ισχυρή άμυνα. Θα εκδηλωθεί, λέμε, ένα επεισόδιο και τα πάντα θα σταματήσουν εκεί. Μετά θα αρχίσουν τα τηλέφωνα, θα επέμβουν οι Μεγάλοι και το πράγμα θα μαζευτεί. Ναι, προφανώς για κάτι τέτοιο μιλάμε. Δεν θα γυριστεί στον Έβρο το σίκουελ της Μάχης των Αρδενών, ούτε θα γίνει το Αιγαίο μέσα σε μία νύχτα Ειρηνικός. Αλλά το πιθανότερο είναι να γίνει κάτι. Αλλιώς θα καταντήσει περίγελος, θα τον πάρουν στην πλάκα παγκοσμίως, θα τον πουν σκυλί που μόνο γαβγίζει. Διότι τώρα δεν είμαστε με τα ερευνητικά και τα τρυπάνια που μπαίνουν και βγαίνουν. Εχουμε ανεβεί πίστα. Περάσαμε σε σαφείς απειλές και μάλιστα χουλιγκανίστικου χαρακτήρα, όπως αυτές με τους προγόνους πριν από εκατό χρόνια στη Σμύρνη. Τα προηγούμενα χρόνια ο γείτονας έκανε νάζια. Τώρα δείχνει δόντια. 

Πώς το ζούμε, αλήθεια, αυτό; Δεν το ζούμε όλοι με τον ίδιο τρόπο. Στα Δωδεκάνησα, ας πούμε, σερβίρουν τον τουρίστα και κοιτάνε πάνω από τον ώμο τους. Στα Επτάνησα, σερβίρουν επίσης τον τουρίστα, αλλά θα ρίξουν μια ματιά στην τηλεόραση ή στο κινητό. Αν εξαιρέσουμε τους συμπατριώτες που ζουν στην πρώτη γραμμή, οι υπόλοιποι το αντιμετωπίζουμε σχετικά χαλαρά. Βάζουμε και στο ίδιο ζύγι την εξωτερική απειλή, με τις δικές μας διακοπές ή τις προσωπικές δουλειές. Και βέβαια, αλλιώς ανησυχεί αυτός που έχει άνθρωπο στις Ένοπλες Δυνάμεις και αλλιώς εκείνος που μόνο χαζεύει την παρέλαση. 

Όμως αν το καλοσκεφτείτε, έχουμε κάθε λόγο να είμαστε με ανεβασμένη πίεση και τη βεντάλια στο χέρι. Η Τουρκία μας απειλεί, ο πληθωρισμός μας τρώει τα λεφτά, ο πόλεμος στην Ουκρανία παρατείνει την αβεβαιότητα. Πώς τα καταφέρνουμε; Με δύο τρόπους. Ο ένας έχει να κάνει με τις αντοχές που μαζέψαμε τα τελευταία δώδεκα χρόνια που τρώμε συνέχεια ξύλο. Και στην τελική, τι άλλο να κάνεις; Και άλλος αφορά το ελληνικό καλοκαίρι. Κάνει αντηλιά και δεν βλέπεις τον κίνδυνο. 


Πηγή: Protagon.gr




Τετάρτη 15 Ιουνίου 2022

Ελληνοτουρκικά: - Tο απόρρητο τουρκικό "Non Paper" των διεκδικήσεων - Τα 16 σημεία που αποστέλλονται στις ξένες πρεσβείες


 Με την εμπρηστική ρητορική της Άγκυρας κατά της Ελλάδας να συνεχίζεται σε υψηλούς τόνους και τις τουρκικές προκλήσεις να είναι διαρκείς, το OPEN αποκαλύπτει το απόρρητο τούρκικο non - paper που διακινεί η Άγκυρα στις ξένες πρεσβείες για να στηρίξει τις αδιανόητες θέσεις και διεκδικήσεις στο Αιγαίο.

Όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του OPEN η Τουρκία διανέμει το δισέλιδο έγγραφο με 16 σημεία στις ξένες πρεσβείες για να δικαιολογήσει γιατί ακύρωσε το συμβούλιο συνεργασίας Ελλάδος - Τουρκίας τη συνάντηση δηλαδή Μητσοτάκη - Ερντογάν που γινόταν σε ετήσια βάση τα τελευταία χρόνια.

Στο non paper, μεταξύ άλλων η Άγκυρα κατηγορεί την Αθήνα ότι απειλεί για μονομερή επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια ενώ είναι γνωστό ότι είναι αναφαίρετο δικαίωμά της Ελλάδας η επέκταση των χωρικών υδάτων.

Σε άλλο σημείο του, η Τουρκία υποστηρίζει ότι γίνονται παραβιάσεις από τα ελληνικά μαχητικά ενώ είναι γνωστό ότι το Πεντάγωνο έχει καταγράψει δεκάδες παραβιάσεις καθημερινά και πέφτεις από τουρκικά μαχητικά. Στις 27 Απριλίου μάλιστα είχαμε 141 παραβιάσεις από τουρκικά μαχητικά.

Τρίτο σημείο του non-paper είναι ότι η Τουρκία ισχυρίζεται ότι οι βάσεις των Ηνωμένων Πολιτειών που είναι στην Ελλάδα στρέφονται εναντίον της Τουρκίας ενώ η Αθήνα επανειλημμένα έχει δηλώσει ότι η ελληνοαμερικάνικη αμυντική συμφωνία δε στρέφεται εναντίον κανενός.



πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3640984/to-aporrito-tourkiko-non-paper-ton-diekdikiseon-ta-16-simeia-pou-apostellontai-stis-xenes-presbeies


Εργαστήριο Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής: - Πρόσκληση στο Διήμερο Συναυλιών της Συμφωνικής Ορχήστρας & Χορωδίας - Θα ερμηνευθούν "έργα Ελλήνων και Ιταλών Μουσουργών"


 

Με ιδιαίτερη τιμή σας προσκαλούμε στο Διήμερο Συναυλιών της Συμφωνικής Ορχήστρας & Χορωδίας του Τμήματος Μουσικών Σπουδών με έδρα την Ά ρ τ α, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.   

Το Διήμερο Συναυλιών διοργανώνει το Εργαστήριο Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής, Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, και  θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών μουσικών εργαστηρίων του έργου “HERMES”-«Η αποκατάσταση της Πολιτιστικής Κληρονομιάς ως πολλαπλασιαστικός παράγοντας για την πολιτιστική ενδυνάμωση του κοινωνικού πλαισίου». 

Κατά την διάρκεια των συναυλιών θα ερμηνευθούν "έργα Ελλήνων και Ιταλών Μουσουργών", μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται συνθέσεις του 19ου αιώνα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση.

Οι συναυλίες θα πραγματοποιηθούν: Παρασκευή 17 Ιουνίου, Αύλειος Χώρος Παρηγορήτισσας στην Άρτα & Σάββατο 18 Ιουνίου, Ρωμαϊκό Ωδείο Νικόπολης με κοινή ώρα έναρξης 9.00 μ.μ.

Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

Η παρουσία σας, θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά. Με εκτίμηση,Καθ. Χρυσόστομος ΣτύλιοςΔιευθυντής Εργαστηρίου Γνώσης & Ευφυούς Πληροφορικής

Κατατίθεται εντός της εβδομάδας στη Βουλή η ρύθμιση για την τιμή του ρεύματος - Έμμεση αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής των τιμών - Ξεκίνησε η διαδικασία για επιστροφή το 60% της αύξησης για τους λογαριασμούς


 Αυτήν την εβδομάδα κατατίθεται στη Βουλή η ρύθμιση για τις αλλαγές στη λειτουργία της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας που αποσκοπεί στην επιστροφή των τιμών στο επίπεδο του περασμένου Σεπτεμβρίου.

  • Η ρύθμιση θα ενσωματωθεί ως διάταξη ή τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απλούστευση της αδειοδότησης των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που είχε τεθεί πρόσφατα σε δημόσια διαβούλευση.
  • Ο πυρήνας της ρύθμισης για την τιμή του ρεύματος, όπως συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προβλέπει ότι η τιμή θα εξακολουθήσει να διαμορφώνεται καθημερινά στο Χρηματιστήριο ενέργειας, ωστόσο οι παραγωγοί δεν θα εισπράττουν την τιμή της αγοράς, αλλά διοικητικά καθοριζόμενη αποζημίωση. Με τον τρόπο αυτό επέρχεται έμμεση αναστολή της ρήτρας αναπροσαρμογής των τιμών που εφαρμόζεται σήμερα στα κυμαινόμενα τιμολόγια.
  • Το ύψος της αποζημίωσης των ηλεκτροπαραγωγών θα καθοριστεί μετά την ψήφιση του νόμου με υπουργική απόφαση και θα ισχύσει από 1ης Ιουλίου.

Υπολογίζεται ότι με τα μέτρα που θα τεθούν σε εφαρμογή θα απορροφηθεί το 70% - 80% της αύξησης στην τιμή της κιλοβατώρας για τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και τους αγρότες. Παράλληλα, είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για επιστροφή στους λογαριασμούς των νοικοκυριών του 60% της αύξησης για τους λογαριασμούς ρεύματος (μέχρι 600 ευρώ) που εκδόθηκαν από τον Δεκέμβριο του 2021 έως και τον Μάιο του 2022 και αφορούν την κύρια κατοικία.

Ελληνοτουρκικά:- Προετοιμασίες πολέμου από τον Ερντογάν - Ζήτησε άδεια από τη Βουλή για στρατιωτική επέμβαση, σε ξένες χώρες, σε σημείο και χρόνο που ο ίδιος θα ορίσει. - Το έγγραφο με την επίμαχη πρόταση του Ερντογάν





Ο Ερντογάν ζητάει το "πράσινο φως" από την Eθνοσυνέλευση της Τουρκίας για τη δράση στρατιωτικών δυνάμεων σε σημείο και χρόνο που ο ίδιος θα επιλέξει, αποκαλύπτει το Nordic Monitor.

Σε μια σημαντική αποκάλυψη προχωράει το ανεξάρτητο δίκτυο Nordic Monitor, για τις πραγματικές προθέσεις της Τουρκίας και του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, o oποίος φέρεται να ζητάει νομιμοποίηση από την τουρκική Εθνοσυνέλευση για την ανάπτυξη στρατιωτικών δυνάμεων σε σημείο και χρόνο που ο ίδιος θα ορίσει.

Ο Ερντογάν απέστειλε στο κοινοβούλιο πρόταση τη Δευτέρα (13/6) ζητώντας παράταση της ανάπτυξης στρατευμάτων στη Λιβύη για άλλους 18 μήνες. Όπως και σε μια προεδρική πρόταση που είχε εγκριθεί προηγουμένως, ο αριθμός των στρατευμάτων που θα υπηρετήσουν και το πότε ή πού θα αναπτυχθούν επαφίεται πλήρως στη διακριτική ευχέρεια του Προέδρου Ερντογάν.

Η τελευταία προεδρική πρόταση, η οποία διαβάζεται σχεδόν λέξη προς λέξη όπως τα προηγούμενα το 2020 και το 2021, αναφέρει ότι "ο λεγόμενος Λιβυκός Εθνικός Στρατός, που δεν έχει θέση στη Λιβυκή Πολιτική Συμφωνία και είναι παράνομος τόσο σε εθνικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, εξαπέλυσε επίθεση για να καταλάβει την πρωτεύουσα της Τρίπολης στις 4 Απριλίου 2019, με στόχο να ανατρέψει την Κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας (GNA)"

"Αυτές οι επιθέσεις με στόχο αμάχους και μη στρατιωτικές υποδομές δημιούργησαν ένα κατάλληλο περιβάλλον για τον ISIS [Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και τη Συρία], την Αλ Κάιντα και άλλες τρομοκρατικές οργανώσεις, τις παράνομες ένοπλες ομάδες, την παράνομη μετανάστευση και την εμπορία ανθρώπων, που απειλούν την ακεραιότητα και τη σταθερότητα της Λιβύης. Ως αποτέλεσμα, η GNA ζήτησε υποστήριξη από την Τουρκία τον Δεκέμβριο του 2019".

Επισημαίνεται επίσης ότι η Τουρκία συνεχίζει να παρέχει εκπαίδευση και διαβούλευση στο πλαίσιο του μνημονίου κατανόησης μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης για συνολική ασφάλεια και στρατιωτική συνεργασία που υπογράφηκε το 2019. Η πρόταση υποστηρίζει ότι δεν είναι ακόμη δυνατό να επιτευχθεί μόνιμη κατάπαυση του πυρός στη Λιβύη ή ολοκλήρωση της διαδικασίας πολιτικού διαλόγου.

Η επίμαχη πρόταση του Ερντογάν

Τονίζοντας ότι οι κίνδυνοι και οι απειλές που τίθενται σε ολόκληρη την περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας, εξακολουθούν να υφίστανται στη Λιβύη, ο Ερντογάν υποστήριξε ότι εάν επαναληφθούν οι επιθέσεις κατά της νόμιμης κυβέρνησης, τα συμφέροντα της Τουρκίας τόσο στη Μεσόγειο όσο και στη Βόρεια Αφρική θα επηρεαστούν αρνητικά.

Στην τελική παράγραφο, ο Τούρκος πρόεδρος ζητά την έγκριση του κοινοβουλίου για την αποστολή τουρκικών στρατευμάτων σε ξένες χώρες για επιχειρήσεις και επεμβάσεις, προκειμένου να προστατευθούν αποτελεσματικά τα συμφέροντα της Τουρκίας και να βοηθηθεί η άσκηση δυναμικής πολιτικής ώστε να αποφευχθεί η αντιμετώπιση μιας κατάστασης που δεν μπορεί να διορθωθεί, προσθέτοντας ότι το εύρος των επιχειρήσεων, ο αριθμός των στρατευμάτων και ο χρόνος που θα αναπτυχθούν θα καθοριστούν από τον ίδιο.



Η χρήση της λέξης "χώρες» αντί για «Λιβύη" ως χώρα στην οποία θα σταλούν στρατεύματα επιτρέπει στον Ερντογάν να στείλει στρατεύματα σε όποιον προορισμό κρίνει απαραίτητο, με το σκεπτικό της προστασίας των συμφερόντων της Τουρκίας.

Για παράδειγμα, ο Ερντογάν μπορεί να αναλάβει δράση εναντίον άλλης χώρας στο πλαίσιο της νέας πρότασης, ισχυριζόμενος ότι υπάρχει παραβίαση στην ανατολική Μεσόγειο σχετικά με την εφαρμογή της Συμφωνίας Οριοθέτησης Θαλάσσιων Συνόρων Τουρκίας-Λιβύης που υπογράφηκε το 2019. Η θαλάσσια συμφωνία, η οποία είναι δεν αναγνωρίζεται από καμία μεσογειακή χώρα, καθορίζει κοινή υφαλοκρηπίδα Τουρκίας-Λιβύης και αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ).

H αναφορά του Nordic Monitor στην Ελλάδα

Ο Ερντογάν είπε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ελλάδα είχε στρατιωτικοποιήσει ορισμένα νησιά στο Αιγαίο σε αντίθεση με τις διεθνείς συμφωνίες, λέγοντας ότι η Τουρκία θα μπορούσε να παρέμβει και ότι δεν αστειεύεται.

Οι πολιτικοί παρατηρητές πιστεύουν ότι πριν από τις προεδρικές εκλογές του επόμενου έτους, ο Ερντογάν θέλει να εκμεταλλευτεί τη δημιουργία ενός κύματος νεοεθνικισμού στο εσωτερικό και ότι μια διασυνοριακή στρατιωτική επιχείρηση κατά των Κούρδων στη Συρία τέθηκε στην ημερήσια διάταξη από τον Ερντογάν τον περασμένο μήνα επίσης για τον σκοπό αυτό» αναφέρει το Nordic Monitor.

Δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο για την έγκριση του νομοσχεδίου, το οποίο αναμένεται να μπει σύντομα στην ημερήσια διάταξη του κοινοβουλίου, καθώς το κυβερνών κόμμα του Ερντογάν και ο ακροδεξιός εταίρος του, το Κόμμα Εθνικιστικού Κινήματος (MHP), έχουν την πλειοψηφία στο νομοθετικό σώμα. Το τουρκικό κοινοβούλιο είχε εξουσιοδοτήσει αρχικά την τουρκική κυβέρνηση να στείλει στρατιωτικές δυνάμεις στη Λιβύη στις 2 Ιανουαρίου 2020 και παρέτεινε την πρόταση στις 2 Ιανουαρίου 2021.

Το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης (CHP) είχε προηγουμένως καταψηφίσει την πρόταση, υποστηρίζοντας ότι μια ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ πρέπει να αναπτυχθεί στη Λιβύη και ότι η Τουρκία θα πρέπει να συμμετάσχει σε αυτή τη δύναμη. Το δεξιό κόμμα της αντιπολίτευσης İYİ (Καλό) καταψήφισε επίσης, υποστηρίζοντας ότι η συμμετοχή σε έναν αραβικό εμφύλιο πόλεμο, όπως στη Συρία, δεν θα ωφελούσε την Τουρκία.

Το φιλοκουρδικό Κόμμα της Δημοκρατίας των Λαών (HDP) ήταν επίσης κατά της πρότασης, δηλώνοντας ότι η Τουρκία θα γινόταν μέρος του πολέμου. Η Τουρκία έπαιξε σημαντικό ρόλο στη στρατιωτική επιτυχία της υποστηριζόμενης απο τον ΟΗΕ κυβέρνησης GNA, ενάντια στην αντιπολίτευση με επικεφαλής τον Χαλίφα Χαφτάρ, έναν απόστρατο στρατηγό που προσπαθούσε να καταλάβει την εξουσία στη Λιβύη.

Τα συμφέροντα της Άγκυρας στη Λιβύη

Η Τουρκία έστειλε όχι μόνο όπλα, πυρομαχικά και μη επανδρωμένα αεροσκάφη, αλλά οργάνωσε και Σύρους μισθοφόρους και τζιχαντιστές για να πολεμήσουν εναντίον του. Ο στόχος του Χάφταρ να καταλάβει την Τρίπολη έληξε ξαφνικά μετά την παρέμβαση της Τουρκίας με την προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών Bayraktar TB2 πολλαπλών χρήσεων, τα οποία κατασκευάζονταν από την τουρκική εταιρεία Baykar Makina, την οποία διευθύνει ο γαμπρός του Ερντογάν, Σελτζούκ Μπαϊρακτάρ.

Δεν είναι μυστικό ότι εκτός από την υποστήριξη της κυβέρνησης, η οποία είναι ιδεολογικά κοντά στην Άγκυρα, ο Ερντογάν έχει πει επανειλημμένα ότι οι πόροι πετρελαίου και φυσικού αερίου της Λιβύης είναι σημαντικοί παράγοντες για το συμφέρον της Τουρκίας για τη χώρα.

Η κυβέρνηση Ερντογάν έχει επικριθεί από διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς για τις ολοένα πιο κατάφωρες παραβιάσεις του εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ στη Λιβύη. Η Τουρκία δεν επιτρέπει στη Ναυτική Δύναμη της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιθεωρήσει τα πλοία της στο πλαίσιο της επιχείρησης IRINI, η οποία ξεκίνησε στις 31 Μαρτίου 2020 με κύρια αποστολή την επιβολή του εμπάργκο όπλων των Ηνωμένων Εθνών. Η Τουρκία έχει μέχρι στιγμής απορρίψει επτά αιτήματά της.

Το Nordic Monitor δημοσίευσε προηγουμένως μια έκθεση που υποβλήθηκε από ειδικούς στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, υποστηρίζοντας ότι όπλα που κατασκεύαζε το Ιράν κατέληξαν στη Λιβύη με τη βοήθεια της τουρκικής κυβέρνησης. Στις αξιολογήσεις τους τον Μάρτιο του 2021, η Ομάδα Εμπειρογνωμόνων για τη Λιβύη είπε ότι πιστεύει ότι η Τουρκία ήταν αυτή που παρείχε τα ιρανικά όπλα σε λιβυκές φατρίες, παραβιάζοντας σαφώς τις κυρώσεις του ΟΗΕ.









πηγή:https://www.newsbomb.gr/kosmos/story/1323840/o-erntogan-zitise-adeia-apo-ti-voyli-gia-stratiotiki-epemvasi-opoy-kai-opote-epilexei