Τρίτη 10 Μαΐου 2022

Ερώτηση 49 βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Εξηγήσεις για την εγκύκλιο Τσακλόγλου και τις διπλές συντάξεις σε αιρετούς

 


Ερώτηση Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία των Τομεαρχών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών της Κ.Ο., Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου και Κώστα Ζαχαριάδη και των αναπληρωτών Τομεαρχών αρμόδιων για την Τοπική Αυτοδιοίκηση και την Κοινωνική Πρόνοια και Κοινωνική Αλληλεγγύη, Μίλτου Χατζηγιαννάκη και Θεανώς Φωτίου σχετικά με την εγκύκλιο Τσακλόγλου και τις διπλές συντάξεις σε αιρετούς

Εξηγήσεις ζητούν με ερώτηση που κατέθεσαν προς τους Υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Εσωτερικών 49 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία της Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, του Κώστα Ζαχαριάδη, του Μίλτου Χατζηγιαννάκη και της Θεανώς Φωτίου σχετικά με την εγκύκλιο Τσακλόγλου και τις διπλές συντάξεις σε αιρετούς. Όπως επισημαίνουν οι βουλευτές:

- Με εγκύκλιο του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Π.Τσακλόγλου, που δημοσιεύθηκε παραμονές του Πάσχα, δίνεται η δυνατότητα σε μία ευρεία κατηγορία αιρετών να λαμβάνουν διπλή σύνταξη!

- Η εγκύκλιος αυτή θέτει σοβαρά νομικά, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Καταρχάς για τις προτεραιότητες, τις επιδιώξεις και τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη που κατήργησε τη 13η σύνταξη, παρέδωσε την επικουρική ασφάλιση στα ιδιωτικά συμφέροντα και με τη «χριστουγεννιάτικη» εγκύκλιο Τσακλόγλου έπληξε τις χήρες και τους αναπήρους. Η κυβέρνηση προχώρησε στην έκδοση αυτής της εγκυκλίου την ώρα που 85.000 συνταξιούχοι μάταια περιμένουν να λάβουν την προσαύξηση που δικαιούνται λόγω παράλληλης ασφάλισης, ενώ οι συνταξιούχοι των 600 και 1 ευρώ δεν πήραν την επιταγή του Πάσχα, ενώ άλλοι 675.000 από τους 2.500.000 συνταξιούχους έλαβαν μόλις 200 ευρώ, 50 ευρώ λιγότερα από τα Χριστούγεννα.

- Στην εγκύκλιο χρησιμοποιείται ως επιχείρημα η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ 233/2017) περί επαναχορήγησης σύνταξης στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Η συγκεκριμένη όμως γνωμοδότηση είναι άσχετη με το ζήτημα των αιρετών και πουθενά δεν αναφέρεται σε αυτούς. Όπως ανέδειξε το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων, πρόκειται για αυθαίρετη ερμηνεία, που δεν βασίζεται σε ρητή διάταξη νόμου, στην οποία φαίνεται ότι ήταν αντίθετες οι εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Εργασίας.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί Εργασίας και Εσωτερικών:

1. Σε ποια διάταξη νόμου βασίζεται η επίμαχη εγκύκλιος; Γιατί δεν επέλεξε η κυβέρνηση για λόγους νομιμότητας και διαφάνειας να φέρει τροπολογία στη Βουλή;

2. Γιατί, ενώ στην εγκύκλιο (σελ. 17) αναφέρεται ρητά ότι «Δεν αποτελεί κανόνα που απαγορεύει την αξιοποίηση χρόνου ασφάλισης η παρ. 8 του άρθρου 58 του π.δ. 169/2007» και τονίζεται ότι η εν λόγω «επίμαχη» παράγραφος δεν επέτρεπε την καταβολή δεύτερης σύνταξης από το δημόσιο ταμείο, τώρα η ανωτέρω διάταξη δεν εμποδίζει την αξιοποίηση χρόνου ασφάλισης εντός του e-ΕΦΚΑ;

3. Σε πόσους δικαιούχους αφορά και ποιο το δημοσιονομικό κόστος αυτής της πρόβλεψης;

4. Δίνεται η δυνατότητα δεύτερης σύνταξης αναδρομικά για αιτήματα που έχουν υποβληθεί εδώ και μια 5ετία και δεν έχουν ακόμα απαντηθεί;

5. Δίνεται η δυνατότητα σε όσους απορρίφθηκε στο παρελθόν η αίτησή τους να την υποβάλουν εκ νέου;

6. Ποιά ήταν η γνώμη των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Εργασίας για την επίμαχη εγκύκλιο;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.κ. Υπουργούς
Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Εσωτερικών

Θέμα: Εξηγήσεις για την εγκύκλιο Τσακλόγλου και τις διπλές συντάξεις σε αιρετούς

Με εγκύκλιο του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Π. Τσακλόγλου, που δημοσιεύθηκε παραμονές του Πάσχα, δίνεται η δυνατότητα σε μία ευρεία κατηγορία αιρετών να λαμβάνουν διπλή σύνταξη!
Η εγκύκλιος αυτή θέτει σοβαρά νομικά, πολιτικά και κοινωνικά ζητήματα. Καταρχάς για τις προτεραιότητες, τις επιδιώξεις και τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη που κατήργησε τη 13η σύνταξη, παρέδωσε την επικουρική ασφάλιση στα ιδιωτικά συμφέροντα και με τη «χριστουγεννιάτικη» εγκύκλιο Τσακλόγλου έπληξε τις χήρες και τους αναπήρους. Η κυβέρνηση προχώρησε στην έκδοση αυτής της εγκυκλίου την ώρα που 85.000 συνταξιούχοι μάταια περιμένουν να λάβουν την προσαύξηση που δικαιούνται λόγω παράλληλης ασφάλισης, ενώ οι συνταξιούχοι των 600 και 1 ευρώ δεν πήραν την επιταγή του Πάσχα, ενώ άλλοι 675.000 από τους 2.500.000 συνταξιούχους έλαβαν μόλις 200 ευρώ, 50 ευρώ λιγότερα από τα Χριστούγεννα.
Στην εγκύκλιο χρησιμοποιείται ως επιχείρημα η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ 233/2017) περί επαναχορήγησης σύνταξης στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Η συγκεκριμένη όμως γνωμοδότηση είναι άσχετη με το ζήτημα των αιρετών και πουθενά δεν αναφέρεται σε αυτούς. Όπως ανέδειξε το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων, πρόκειται για αυθαίρετη ερμηνεία, που δεν βασίζεται σε ρητή διάταξη νόμου, στην οποία φαίνεται ότι ήταν αντίθετες οι εισηγήσεις των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Εργασίας.

Σε συνέχεια των παραπάνω,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :
1. Σε ποια διάταξη νόμου βασίζεται η επίμαχη εγκύκλιος; Γιατί δεν επέλεξε η κυβέρνηση για λόγους νομιμότητας και διαφάνειας να φέρει τροπολογία στη Βουλή;

2. Γιατί, ενώ στην εγκύκλιο (σελ. 17) αναφέρεται ρητά ότι «Δεν αποτελεί κανόνα που απαγορεύει την αξιοποίηση χρόνου ασφάλισης η παρ. 8 του άρθρου 58 του Π.Δ. 169/2007» και τονίζεται ότι η εν λόγω «επίμαχη» παράγραφος δεν επέτρεπε την καταβολή δεύτερης σύνταξης από το δημόσιο ταμείο, τώρα η ανωτέρω διάταξη δεν εμποδίζει την αξιοποίηση χρόνου ασφάλισης εντός του e-ΕΦΚΑ;

3. Σε πόσους δικαιούχους αφορά και ποιο το δημοσιονομικό κόστος αυτής της πρόβλεψης;

4. Δίνεται η δυνατότητα δεύτερης σύνταξης αναδρομικά για αιτήματα που έχουν υποβληθεί εδώ και μια 5ετία και δεν έχουν ακόμα απαντηθεί;


5. Δίδεται η δυνατότητα σε όσους απορρίφθηκε στο παρελθόν η αίτησή τους να την υποβάλουν εκ νέου;

6. Ποια ήταν η γνώμη των υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Εργασίας για την επίμαχη εγκύκλιο;


Οι ερωτώντες Βουλευτές

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Ζαχαριάδης Κώστας

Χατζηγιαννάκης Μίλτος

Φωτίου Θεανώ

Αβραμάκης Λευτέρης

Αλεξιάδης Τρύφων

Αναγνωστοπούλου Σία

Αυγέρη Δώρα

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Βαρδάκης Σωκράτης

Βαρεμένος Γιώργος

Βέττα Καλλιόπη

Γιαννούλης Χρήστος

Γκιόλας Γιάννης

Δρίτσας Θοδωρής

Ελευθεριάδου Τάνια

Ζουράρις Κώστας

Ηγουμενίδης Νίκος

Θραψανιώτης Μανόλης

Καλαματιανός Διονύσης

Κασιμάτη Νίνα

Καφαντάρη Χαρά

Κόκκαλης Βασίλης

Λάππας Σπύρος

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χάρης

Μάρκου Κώστας

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μπάρκας Κώστας

Μπουρνούς Γιάννης

Μωραϊτης Θάνος

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξανθός Ανδρέας

Παπαηλιού Γιώργος

Πέρκα Πέτη

Πούλου Γιώτα

Ραγκούσης Γιάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Γιάννης

Σκούφα Μπέττυ

Συρμαλένιος Νίκος

Τζούφη Μερόπη

Τόλκας Άγγελος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νίκος

Χαρίτου Δημήτρης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γιώργος

Βρε πως αλλάζουν οι αριστεροί καιροί .....!! - Από : - "Τα πειραματικά σχολεία είναι ένα καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης" - Στο: - "Είναι η μόνη ελπίδα για τα ταλαντούχα παιδιά"


 Οι εξετάσεις του γιου του Αλέξη Τσίπρα για εισαγωγή σε Πρότυπο Σχολείο και η επίσημη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία, τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία.

Σύμφωνα με τον τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ σύντροφο Φίλη, δηλαδή σύμφωνα με την επίσημη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την παιδεία, τα πρότυπα και τα πειραματικά σχολεία είναι ένα «δίχτυο (έτσι το είπε, με «χ») σχολείων για τα παιδιά μιας μειοψηφικής μορφωτικής και κοινωνικής ελίτ που θα λειτουργεί με ξεχωριστές προδιαγραφές και προνομιακές ρυθμίσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα σχολεία σαν ένα καρκίνωμα στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης που θα απομυζά και θα τρέφεται από την αφαίμαξη των άλλων σχολείων, των σχολείων των πολλών και των αδύναμων». 

Φυσικά πρόκειται για τις συνήθεις αριστερές μπούρδες με τη συνήθη επικολυρική γλώσσα. Δηλαδή για τις επικολυρικές μπούρδες της παράταξης που σε κάθε τομέα επιδιώκει τη συνολική υποβάθμιση και αντιλαμβάνεται τους πολίτες της χώρας ως έναν ομοιόμορφο χυλό από τον οποίο κανείς, ανεξαρτήτως των ταλέντων και των ικανοτήτων του, δεν πρέπει να ξεχωρίζει. Στην πραγματικότητα τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία είναι: 

α) ο μόνος τρόπος να διαπιστωθεί πως μπορεί να βελτιωθεί συνολικά η δημόσια εκπαίδευση και 

β) η μόνη ελπίδα των οικογενειών με ταλαντούχα παιδιά (από εκπαιδευτικής απόψεως) αλλά χωρίς χρήματα για καλά ιδιωτικά.

 Δηλαδή η ύπαρξή τους βοηθά και γενικώς τη δημόσια εκπαίδευση και ειδικώς τους ταλαντούχους αλλά όχι ευκατάστατους μαθητές και άρα την κοινωνική κινητικότητα. Το να τα θεωρεί κανείς σύμβολο ανισοτήτων είναι αντίστοιχο του να θεωρεί σύμβολο ανισότητας τα πανεπιστημιακά πτυχία επειδή δεν τα παίρνουν όλοι (αυτό για τα πτυχία το γράφω ως αστεία ακρότητα, αλλά είμαι βέβαιος ότι όλο και κάποιος σύντροφος θα το έχει ξεστομίσει στα σοβαρά).

Επειδή όμως στον ΣΥΡΙΖΑ οι άνθρωποι είναι αριστεροί και όχι τίποτα κορόιδα, κρατούν τις ολοκληρωτικές ιδέες που πουλούν στην πελατεία τους μακριά από τους ίδιους και τις οικογένειές τους. Κι έτσι, όπως διαβάσαμε στην Καθημερινή του Σαββάτου, ο γιος του Αλέκση συμμετείχε στις εξετάσεις για μια θέση στην α’ γυμνασίου του Πρότυπου Σχολείου της Πλάκας, δηλαδή ενός «καρκινώματος στα σπλάχνα της δημόσιας εκπαίδευσης».

Προφανώς το παιδί έκανε πολύ καλά και το ίδιο καλά έκανε και η οικογένειά του που το έστρεψε προς αυτή την κατεύθυνση. Το θέμα άλλωστε δεν είναι το παιδί και το σχολείο του, αλλά η αξιοθαύμαστη υποκρισία του ηγέτη της ελληνικής αριστεράς και του κόμματός του. Λέω «αξιοθαύμαστη» γιατί όσο και να με απωθεί η υποκρισία, αναγνωρίζω ότι στις ακραίες της μορφές μοιάζει με καλλιτεχνικό έργο και οι τόσο ακραίοι υποκριτές, όπως συνολικά είναι οι σύντροφοι-στελέχη, είναι με έναν τρόπο καλλιτέχνες και μάλιστα άξιοι, εκτός από χλευασμού και θαυμασμού.

Το κακό με τους καλλιτέχνες της αριστεράς είναι ότι, ενώ π.χ. οι καλλιτέχνες της DC και της Marvel δεν ισχυρίζονται ότι υπάρχουν στ' αλήθεια άνθρωποι που απέκτησαν υπερφυσικές δυνάμεις μετά από δάγκωμα αράχνης ή μετά από έκθεση στη ραδιενέργεια, εκείνοι επιμένουν ότι οι ιπτάμενοι γάιδαροι που περιγράφουν στα παραμύθια τους υπάρχουν στ’ αλήθεια. Και δυστυχώς η επιμονή τους αυτή παρασύρει πολλούς αφελείς. Το καλό είναι ότι τα παραμύθια τους είναι τόσο ακραία που είναι αδύνατο να μην διαψευστούν εμπράκτως από τους ίδιους.

Υπό αυτή την έννοια οι εξετάσεις του Τσίπρα Jr για μια θέση σε ένα πρότυπο γυμνάσιο λειτουργούν από κάθε άποψη θετικά. Και για τη μόρφωση του (αλλά αυτό αφορά μόνο τον ίδιο και την οικογένειά του), αλλά και για την κοινωνία (που ενδιαφέρει εμάς) καθώς γίνονται ακόμα μια αδιάσειστη απόδειξη του πόσο μπουρδολογική είναι η αριστερή ρητορική και πόσο υποκριτές οι φορείς της. Συνεπώς, πρέπει να (ξανα)πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Αλέκση ο οποίος χρόνια τώρα, είτε ως πρωθυπουργός είτε ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, πρωτοστατεί στο ξεβράκωμα αυτής της ρητορικής και στην ανάδειξη της υποκρισίας της. Και μπράβο του.

Υ.Γ.: Παρότι είναι σαφές, η εμπειρία με έχει μάθει ότι πάντα υπάρχουν συμπολίτες που επιμένουν να κοιτούν το δάχτυλο ακόμα κι αν τους πεις πού δείχνεις και πού πρέπει να κοιτάξουν. Το κακό είναι ότι πια αυτοί οι συμπολίτες επιδεικνύουν την ανικανότητα να καταλάβουν δημοσίως και μας αναγκάζουν να χάνουμε τον χρόνο μας, εγώ ξαναγράφοντας και εσείς ξαναδιαβάζοντας ότι ΔΕΝ μας ενδιαφέρει η πρόοδος του Τσίπρα Jr που μακάρι να είναι η καλύτερη δυνατή, μας ενδιαφέρει η υποκρισία του μπαμπά του και των συντρόφων του μπαμπά του.

Υ.Γ.2: Επειδή είμαι σίγουρος ότι και πάλι θα διαβάσω σε κάποιο σχόλιο τη φράση «δεν είναι αυτή η αριστερά», να ξαναγράψω ότι τα πράγματα είναι όπως είναι και όχι όπως νομίζουμε ότι θα έπρεπε να είναι. Ειδικά για την αριστερά, τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να είναι και διαφορετικά καθώς οι φορείς κάθε ολοκληρωτικής-θρησκευτικού τύπου ιδεολογίας είναι, αναπόφευκτα, στην πλειονότητα τους υποκριτές.


«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/756838-o-gios-toy-aleksi-se-ena-karkinoma-gia-ti-dimosia-ekpaideysi»

«

Καταπέλτης κατά της Κυβέρνησης ο Διευθύνων Σύμβουλος Ε.Α.Α.Σ: - Τα "χτυπήματα στην πλάτη" έγιναν ύπουλα "χτυπήματα κάτω από τη μέση" - Δεν δίνουν δεκάρα τσακιστή, για τις συντάξεις, τα Μετοχικά Ταμεία , και τα αναδρομικά!

 


 Γράφει 

ο Άνχης (ΑΣ) ε.α. Χρήστος Γ. Χρηστίδης,

 Δνων Σύμβουλος Ε.Α.Α.Σ. 

Δυστυχώς δυσμενείς εξελίξεις στο ζήτημα του Μετοχικού μας Ταμείου με υποχρεώνουν στη συγγραφή του παρόντος με σκοπό να συνεγερθούμε και να είμαστε δυναμικά παρόντες σε όλες τις δράσεις που θα απαιτηθούν για διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματά μας. 

Λίγο πριν από το Πάσχα η Ε.Α.Α.Σ. απέστειλε έγγραφο προς τους συναρμοδίους υπουργούς, σχετικά με τρία θέματα – αιτήματα και μία ρηξικέλευθη πρόταση, που τα αναφέρω επιγραμματικά για την ενημέρωσή σας :

α. Διαμαρτυρία για την προσπάθεια του ΑΝΥΠΟΙΚ κ. Σκυλακάκη, ο οποίος προτείνει στο ΥΠΕΘΑ, να μειωθεί η ισχύουσα κράτηση από 4% σε 1%, που προέρχεται από το έκτακτο εξοπλιστικό πρόγραμμα των ΕΔ και αποδίδεται στα Μετοχικά Ταμεία. 

β. Αίτημα για επαναφορά της κράτησης του 2% επί του των εξοπλιστικών αλλά και των πάσης φύσεως δαπανών υπέρ του ΕΛΟΑΣ, που είχε παύσει από το 2000 μόνο για το ΣΞ. 

γ. Πρόταση για τη δίκαιη ανακατανομή του παραπάνω πόρου του 4% στα Μετοχικά Ταμεία, όχι με βάση τον Κλάδο ο οποίος θα χρησιμοποιήσει το προμηθευόμενο οπλικό σύστημα, αλλά με ισόποση απόδοση μερίσματος κατά μερισματούχο, οπότε σε κάθε ταμείο θα αποδίδεται ποσόν ανάλογο με τον αριθμό των μερισματούχων του. 

δ. Πρόταση για απόδοση του συγκεκριμένου πόρου στους ΕΚΟΕΜ αντί των Μετοχικών Ταμείων κάθε κλάδου, καθόσον στα ΜΤ συμπεριλαμβάνονται και μερισματούχοι προερχόμενοι από άλλα υπουργεία, που δεν έχουν σχέση με τις αμυντικές δαπάνες του ΥΠΕΘΑ. 

Σημειώνω εδώ ότι το παραπάνω έγγραφο απεστάλη και στον κ. Πρωθυπουργό και επιβεβαιώθηκε η παραλαβή του.

Αγαπητοί συνάδελφοι από την αρχή της μνημονιακής λαίλαπας είμαστε ο κλάδος που υπέστη τις βαρύτερες περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και μερίσματα. 

Είμαστε οι μόνοι που παρότι κερδίσαμε στο ΣτΕ τις προσφυγές μας για την αντισυνταγματικότητα των νόμων που μας έβλαψαν ποτέ οι συντάξεις μας δεν επανασυνδέθηκαν με τους μισθούς των ε.ε., όπως ίσχυε και ακόμη και σήμερα δεν έχουν επανυπολογισθεί σωστά, με αποτέλεσμα να μην έχουν επανέλθει στα προ του 2012 επίπεδα. 

Δυστυχώς η Πολιτεία, αντί να προστατεύσει τον ισχυρότερο πυλώνα της, που είναι οι ΕΔ και το έμψυχο υλικό τους, όχι μόνο δεν μας αντιμετώπισε ισότιμα με τους άλλους συνταξιούχους αλλά μας ανάγκασε να προσφύγουμε στη δικαιοσύνη και όσες φορές δικαιωθήκαμε, μας αγνόησε, χτυπώντας μας παρηγορητικά στην πλάτη: "δεν έχετε ανάγκη εσείς...αντέχετε" 

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μας φορολόγησαν τα τελευταία αναδρομικά με φορολογία κλίμακας, με αποτέλεσμα τα μισά να επιστραφούν στο κράτος!

 Και ερχόμαστε στο σήμερα, όπου δεχόμαστε ένα χτύπημα, όχι στην πλάτη αυτήν τη φορά, αλλά κάτω από τη μέση! 

Ο ΑΝ.ΥΠ.ΟΙΚ κ. Θεόδωρος Σκυλακάκης με επιστολές του προς το ΥΠΕΘΑ προτείνει την περιστολή του πόρου από τα εξοπλιστικά από 4% σε 1% με το πρόσχημα ότι τα λεφτά είναι πολλά……..Εν ολίγοις ο Κ. Σκυλακάκης θεωρεί ότι είμαστε ....παχυλά αμειβόμενοι! 

Τον κ. Σκυλακάκη φαίνεται ότι δεν τον ενοχλούν οι τεράστιοι μισθοί των προέδρων ή διοικητών δημοσίων οργανισμών ούτε φυσικά η δική του βουλευτική – υπουργική αποζημίωση, που όσο κι αν έψαξα ΔΕΝ τη βρήκα δημοσιευμένη ΠΟΥΘΕΝΑ!!! 

Επίσης τον κ. Σκυλακάκη φαίνεται να μην τον ενοχλεί ότι επί 10ετίες το Κράτος όχι μόνον δεν έδινε πεντάρα τσακιστή στα Μετοχικά Ταμεία , αλλά με τις τραγικές πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων, τα ταμεία υπέστησαν τεράστιες ζημίες, με αποτέλεσμα το μέρισμα να κατρακυλήσει σε αναξιοπρεπή επίπεδα. Άραγε γνωρίζει ο κάθε Σκυλακάκης ότι οι ε.α. στρατιωτικοί ουδέποτε έλαβαν εργοδοτική εισφορά από την Πολιτεία διότι τα Μετοχικά τους Ταμεία δεν είναι Επικουρικά ,παρότι φορολογούνται σαν τέτοια, όπως είναι των άλλων δημοσίων υπαλλήλων; 

Το παραπάνω έγγραφο που σας περιέγραψα εστάλη σε όλα τα Παραρτήματα μας και επιδόθηκε στους περισσότερους Βουλευτές της Επικράτειας ζητώντας τους να πάρουν σαφή θέση επί των συγκεκριμένων θεμάτων. Αναμένουμε απαντήσεις για να δούμε αν η αγάπη και η εκτίμηση των πολιτικών μας αρχίζει και τελειώνει στις πεντάλεπτες δηλώσεις τους, μετά το πέρας των παρελάσεων. 

Η στοχοποίηση των στρατιωτικών που με τόσες ιδιαιτερότητες εργασιακού βίου, με τόσες αντιξοότητες στην κοινωνική και οικογενειακή τους ζωή, με τόσες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν καθημερινά αλλά και το περίσσευμα φιλότιμου που διαθέτουν για να κρατήσουν ψηλά το επίπεδο των ΕΔ, είναι χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς Δυνάμεων Κατοχής και όχι μιας υγιούς Πολιτείας. 

Αποτελεί χλεύη να σε αποκαλεί ο άλλος "Στρατηγέ μου" ή "Συνταγματάρχα μου" και μετά τα "μου" να έρχεται το χτύπημα στην πλάτη, που σήμερα έχει καταντήσει ένα ύπουλο χτύπημα "κάτω από τη μέση" 

Θέματα όπως η δίκαιη αναδιανομή του πόρου του 4% στα Μετοχικά Ταμεία ή η κατεύθυνση του συγκεκριμένου πόρου εκεί που πρέπει και σε αυτούς που πρέπει, όπως είναι οι ΕΚΟΕΜ, παραμένουν στα συρτάρια προς "επιτελική ωρίμανση" και μηρυκάζονται επί 10ετίες υπό το βάρος του πολιτικού κόστους στο οποίο εμείς ΠΟΤΕ δεν συμπεριλαμβανόμαστε διότι εμάς μας θεωρούν δεδομένους, όπως έχω ξαναγράψει. 

Μα αυτό φίλτατοι κυβερνώντες δεν είναι χρηστή διοίκηση, είναι ένα φτηνό θέατρο και μάλιστα πορνό. Ο λαός το λέει "νταβατζιλίκι".

 Αποφασίστε επιτέλους, τιμάτε τις ΕΔ και τα στελέχη της; Τους τιμάτε για όσο εσείς θέλετε και για όσο σας είναι χρήσιμοι και μετά "σκοτώνετε τα άλογα όταν γεράσουν"; Τους θέλετε υποταγμένους και δεδομένους ή αξιοπρεπείς, όπως είναι στις υπόλοιπες χώρες, ιστορικά μέλη του ΝΑΤΟ; Εκτός και αν το ΝΑΤΟ το θυμάστε μόνον για να εξασκήσετε την κολακεία σας ή να παρακαλέσετε για προστασία. 

Εύχομαι με τις πράξεις σας να αποδείξετε το αντίθετο και να με διαψεύσετε.





Απρίλιος 2022 ΕΘΝΙΚΗ ΗΧΩ


Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

ΥΦΕΘΑ: Η Δύναμη Ταχείας Αντίδρασης του ΝΑΤΟ και η απόφαση για επιχειρήσεις αποτελεί αρμοδιότητα του Βορειοατλαντικού Συμβουλίου - Οι εθνικοί περιορισμοί διαμορφώνουν τους κανόνες εμπλοκής που θα εφαρμοσθούν


 Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς απάντησε σήμερα, Δευτέρα 9 Μαΐου 2022, στις παρακάτω δύο Επίκαιρες Ερωτήσεις:

– Με αριθμό 636/3-5-2022, που υπέβαλε ο Βουλευτής Β΄ Δυτικής Αττικής του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Γεώργιος Τσίπρας, με θέμα: «Διάθεση Δυνάμεων του Ελληνικού Στρατού στη Δύναμη Ταχείας Αντίδρασης του ΝΑΤΟ στην ανατολική Ευρώπη».

Κατά την πρωτολογία του, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε:

«Καταρχήν να σας ξεκαθαρίσω ότι δεν υπάρχει καμία, μα καμία αδιαφάνεια σε οτιδήποτε αποφασίζουμε και σε οτιδήποτε δρομολογούμε. Και πριν εισέλθω στην ουσία της συζήτησης, θα ήθελα να επισημάνω με πολύ σεβασμό και πολύ εκτίμηση, το ξέρετε άλλωστε, ότι για μείζονα ζητήματα, που αφορούν στο χώρο της Εθνικής Άμυνας, η πολιτική ηγεσία ενημερώνει τακτικότατα, τόσο τις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής των Ελλήνων, όσο και την ολομέλεια, εφόσον τούτο κριθεί σκόπιμο.

Και θέλω να επαναλάβω, εσείς έχετε μεγάλη εμπειρία πάνω σε αυτό, ότι υπάρχουν στοιχεία που δεν μπορούν, προφανώς, εύκολα να αποδεσμευθούν μέσω της παρούσας διαδικασίας, γι’ αυτό καλό είναι να συζητούμε στις αρμόδιες επιτροπές, και μάλιστα αρκετά εξ’ αυτών, και όχι σε δημόσιες συνεδριάσεις.

Σε κάθε περίπτωση όμως, νομίζω είναι κοινός τόπος ότι, ο κόσμος έχει αλλάξει μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία και την απαράδεκτη ρωσική εισβολή και έχει επηρεαστεί από την γεωπολιτική αστάθεια, με πολύ πιο σύνθετες προκλήσεις και απειλές, που καθιστούν ορατό τον κίνδυνο περαιτέρω κλιμάκωσης ή ακόμη και εξάπλωσης της κρίσης, και είναι ένα στοιχείο που πρέπει να το κρατήσουμε στη συζήτησή μας, με απότοκο την υπονόμευση της ευρωπαϊκής ασφάλειας και των θεμελίων της διεθνούς έννομης τάξης. Νομίζω κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει σε αυτό.

Η αρχιτεκτονική της ευρωπαϊκής ασφάλειας έχει αρχίσει να κλυδωνίζεται και γι’ αυτό το λόγο, πρέπει ασφαλώς να την επικαιροποιήσουμε, να την επανασχεδιάσουμε λαμβάνοντας υπόψη τα νέα δεδομένα. Η Ευρώπη παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, έχει την υποχρέωση να μπορεί αυτοτελώς να υπερασπίζεται τα κοινά συμφέροντα και τις αξίες των κρατών – μελών της. Η ρωσική επιθετικότητα διαρκής στην Ουκρανία ανέδειξε την ανάγκη της ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας αλλά και της ενίσχυσης του ευρωπαϊκού πυλώνα της ασφάλειας του ΝΑΤΟ.

Για το σκοπό αυτό, ξέρετε πολύ καλά ότι, η ΝRF (ΝΑΤΟ Response Force), δηλαδή, η Δύναμη Ταχείας Αντίδρασης του ΝΑΤΟ, υφίσταται ως επιχειρησιακό εργαλείο της Συμμαχίας για την αντιμετώπιση εμφανιζόμενων απειλών κατά της εδαφικής ακεραιότητας και ανεξαρτησίας και εν γένει ασφάλειας των κρατών – μελών της και μπορεί να αναπτυχθεί γρήγορα όποτε αυτό απαιτηθεί.

Περιλαμβάνει στοιχεία χερσαίων δυνάμεων, Ναυτικού, Αεροπορίας και Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων, τηρεί δε υψηλή ετοιμότητα με σκοπό να παρέχει ταχεία στρατιωτική ανταπόκριση σε μια αναδυόμενη κρίση, είτε για σκοπούς συλλογικής άμυνας, είτε για άλλες επιχειρήσεις αντιμετώπισης πολλαπλών κρίσεων.

Η συγκρότησή της ακολουθεί για λόγους μεθοδολογίας και διαχείρισης, έχει αξία να τα καταθέτουμε αυτά και να τα συζητάμε, έναν τριετή κύκλο εργασιών, στον οποίο περιλαμβάνεται το σχέδιο εναλλαγής ετοιμοτήτων και διαθέσεων σύμφωνα με τις αποφάσεις των κρατών – μελών, ακολουθώντας πιστά τις διαδικασίες της Συμμαχίας και με βάση τις εθνικές επιδιώξεις, αλλά και δυνατότητες κάθε κράτους – μέλους.

Η ενεργοποίηση της ΝRF, ήτοι η απόφαση για ετοιμότητα ανάπτυξης και η ανάπτυξή της για επιχειρήσεις αποτελεί αρμοδιότητα του Βορειοατλαντικού Συμβουλίου (NAC – North Atlantic Council).

Οι διαδικασίες είναι καθορισμένες και θα μου επιτρέψετε να πω ότι οι διαδικασίες είναι και διαφανείς. Κάθε κράτος – μέλος ακολουθώντας τις εθνικές διαδικασίες που έχει θεσπίσει, αποφασίζει τελικώς για τη διάθεση, αλλά και τις προϋποθέσεις ανάπτυξης και δράσης των δυνάμεων που επιθυμεί να συνεισφέρει (απόφαση του ΚΥΣΕΑ, εάν χρειαστεί απόφαση των Ειδικών Επιτροπών).

Σε περιπτώσεις που οι συνθήκες ασφαλείας το επιβάλουν, η Συμμαχία δύναται να συμπληρώσει τις επιχειρησιακές της ανάγκες με τη διαδικασία παραγωγής δυνάμεων (force generation). Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζονται επαρκείς δυνατότητες για την αποτροπή και άμυνα έναντι κινδύνων που προαναφέρθηκαν (για ζητήματα, ας πούμε στη συγκεκριμένη περίπτωση, ασφάλειας).

Με βάση τις ανωτέρω διαδικασίες κάθε κράτος – μέλος, με γνώμονα την εθνική του ασφάλεια, σε συνδυασμό με τις δυνατότητες αλλά και τις επιδιώξεις του, συνεισφέρει σε δυνάμεις και σε κατάλληλο χρόνο μεταβιβάζει τη Διοίκηση και τον Έλεγχό τους στον Ανώτατο Διοικητή των Συμμαχικών Δυνάμεων στην Ευρώπη (SACEUR – Supreme Allied Commander Europe), ο οποίος, με τη σειρά του, μεταβιβάζει σε υφιστάμενο επιχειρησιακό Διοικητή. Θέλω να επισημάνω στο σημείο αυτό ότι, κατά τη μεταβίβαση της Διοίκησης και Ελέγχου τίθενται εθνικοί περιορισμοί, το γνωρίζετε, που εν πολλοίς, διαμορφώνουν και τους κανόνες εμπλοκής που θα εφαρμοσθούν.

Επιτρέψτε μου να προβώ, για ακόμη μία φορά, στη διαπίστωση ότι ερχόμαστε και μέσω μιας κοινοβουλευτικής διαδικασίας σχολιάζουμε δημοσιεύματα, πολλά από τα οποία, μάλιστα, το ξέρετε είναι και ανώνυμα ή αναρτώνται σε ιστοσελίδες οι οποίες δεν έχουν επιτρέψετε μου να πω καμία, μα καμία αξιοπιστία.

Αναρωτιέμαι δε, εάν τυγχάνουν προσοχής και ιδιαίτερης μελέτης, οι επίσημες απαντήσεις του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας μέσω της διαδικασίας του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Και το λέω αυτό, διότι ο κύριος ΥΕΘΑ έχει απαντήσει, αρκετές φορές, με επίσημα στοιχεία που προέρχονται από τις εισηγήσεις – γνωματεύσεις των επιχειρησιακών οργάνων του ΥΠΕΘΑ ότι, με την αποστολή της συστοιχίας Patriot στη Σαουδική Αραβία δεν επηρεάζεται η αντιαεροπορική ικανότητα της Χώρας. Αντιθέτως, η ενέργεια αυτή θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στη Χώρα μας, θα επιβεβαιώσει τον ρόλο της ως παράγοντα ασφάλειας και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης, θα επαυξήσει τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) παρέχοντας εμπειρία, παρέχοντας γνώσεις παρέχοντας δεξιότητες στο ίδιο το προσωπικό. Παρά ταύτα όμως, διατυπώνονται έωλες, στείρες, ατεκμηρίωτες αρνητικές απόψεις για την εν θέματι περίπτωση.

Κλείνοντας την πρωτολογία μου θα ήθελα να επαναλάβω, για πολλοστή φορά, ότι η αποστολή αμυντικού και υγειονομικού υλικού στην Ουκρανία, γίνεται σε στενή συνεργασία της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ. Ως εκ τούτου, σε καμία περίπτωση δεν αποδυναμώνουμε την αμυντική διάταξη της xώρας.

Και επιτρέψτε μου να πω ότι αυτό είναι νομοτελειακή προσέγγιση και στοίχημα χωρίς δεύτερες σκέψεις στο ΥΠΕΘΑ. Αντιθέτως, με μεθοδικότητα, με σχεδιασμό και προγραμματισμό ενισχύουμε στην πράξη με τα κατάλληλα εξοπλιστικά προγράμματα την αμυντική θωράκιση και την επιχειρησιακή ετοιμότητα της Χώρας.

Κατά τα άλλα θα σας ενημερώσω, εφόσον κάτι προκύψει στη δευτερολογία μου.

Σας ευχαριστώ».

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Χαρδαλιάς επισήμανε:

«Νομίζω ότι στην πρωτολογία ήμουν αρκούντως σαφής για τα θέματα που συζητούμε.

Διότι ο τρόπος που αναπτύσσονται οι Δυνάμεις μας και ο τρόπος που λαμβάνονται οι αποφάσεις απαντάνε ουσιαστικά στον εάν μπορεί να προχωρήσουμε σε κάποιες διαδικασίες χωρίς αυτές να έχουν την έγκριση του ΚΥΣΕΑ ή τουλάχιστον να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι ίδιες εισηγήσεις των Γενικών Επιτελείων πάνω σε αυτό, που αφορά το επιχειρησιακό σκέλος.

Και να προσθέσω ότι στο πλαίσιο, να θυμίσω μάλλον της Έκτακτης Συνόδου Κορυφής, που πραγματοποιήθηκε στις 24 Μαρτίου 2022 στις Βρυξέλλες, αποφασίστηκε από τους Αρχηγούς κρατών – μελών του ΝΑΤΟ, η ενεργοποίηση των Συμμαχικών αμυντικών σχεδίων (ΝΑΤΟ’s Defence Plans). Απόρροια αυτής, ήταν η ανάπτυξη στοιχείων της ΝRF στο ανατολικό πλευρό της Συμμαχίας (Eastern Flank), σε ρόλο άμυνας και αποτροπής.

Επισημαίνεται ότι, η αποτελεσματική προστασία των χωρών «πρώτης γραμμής (front-line states)» στην ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ σε περίπτωση ρωσικής επιθετικής ενέργειας, προφανώς συνιστά στην παρούσα φάση, εκ των βασικότερων ευθυνών της Συμμαχίας. Υπ’ αυτήν την έννοια, η εν προκειμένω ενίσχυση της Συμμαχικής αποτρεπτικής και αμυντικής διάταξης, εντάσσεται στις υποχρεώσεις της χώρας μας, όπως και των λοιπών κρατών μελών, και ως εκ τούτου, αποκτά λογικό έρεισμα, αλλά εάν θέλετε και διπλωματική σκοπιμότητα και ουσιαστική βαρύτητα.

Απόρροια των παραπάνω είναι το γεγονός ότι ενδεχομένως να προκύψουν υποχρεώσεις για τη χώρα μας, ως μέλος του ΝΑΤΟ, στο πλαίσιο αυτού του νέου σχεδιασμού.

Άρα, με βάση τα τεκταινόμενα, το ΝΑΤΟ ενισχύει τη θωράκιση της Ανατολικής πτέρυγάς του, από το Βορρά μέχρι το Νότο. Υπάρχει ήδη, μεγαλύτερη παρουσία στοιχείων των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων, οι Γάλλοι έχουν ενισχύσει την παρουσία τους, αλλά και οι Βρετανοί επίσης.

Και όπως γνωρίζετε το ΝΑΤΟ είναι μία Αμυντική Συμμαχία, ο αμυντικός προσανατολισμός του έχει ως πρωτεύοντα στόχο την προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας των συμμάχων. Γι’ αυτό το λόγο, αλλά και εξαιτίας της εκδηλούμενης ρωσικής επιθετικότητας, καθώς και του κινδύνου διάχυσης, επιτρέψτε μου να πω της κρίσης στην Ουκρανία και σε άλλες γειτνιάζουσες χώρες της περιοχής, που είναι υπαρκτός, το ΝΑΤΟ λαμβάνει προληπτικά μέτρα. Είναι στο όριο του ψευτοδιλήμματος, αν μου επιτρέπετε, εάν η απειλή είναι μεγαλύτερη από την Ρωσία, είναι μεγαλύτερη από την Τουρκία, σε κάθε περίπτωση σας διαβεβαιώνω ότι, ΝΑΙ, η Ελλάδα τελεί σε διαρκή ετοιμότητα, είμαστε σε απόλυτη εγρήγορση, προκειμένου να συνδράμουμε στο πλαίσιο του νατοϊκού σχεδιασμού, όπως άλλωστε αυτό επιτάσσουν οι συμμαχικές μας υποχρεώσεις.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι, σήμερα αποκτά ακόμα περισσότερο νόημα αυτή η εντατική προσπάθεια που κάνουμε στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, προκειμένου να ενισχύσουμε τη συνολική αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεών μας, με τα εξοπλιστικά προγράμματα που προχωρήσαμε, αλλά και με την υποστήριξη των συστημάτων που ήδη διαθέτουμε. Γιατί, θα το επαναλάβω, χωρίς καμία διάθεση αντιπαράθεσης, ότι, η άμυνα της Πατρίδας για την παρούσα Κυβέρνηση, και εύχομαι και για όλους, πιστεύω και για όλους είναι αυτοσκοπός!! Είναι απόλυτος αυτοσκοπός!

Και παράλληλα, εκπέμπω ένα καθησυχαστικό μήνυμα σε όλους και στο Κοινοβούλιο και στον ελληνικό λαό ότι πρέπει να αισθάνεται ασφαλής όχι μόνο επειδή ανήκουμε στην αμυντική συμμαχία του ΝΑΤΟ, και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά πρωτίστως γιατί έχουμε ισχυρές και ετοιμοπόλεμες Ένοπλες Δυνάμεις, για οτιδήποτε και οπουδήποτε ήθελε απαιτηθεί.

Σας ευχαριστώ».

– Με αριθμό 641/3-5-2022, που υπέβαλε η Βουλευτής Λάρισας του Κινήματος Αλλαγής κ. Ευαγγελία Λιακούλη, με θέμα: «Απομάκρυνση αμιάντου και αναβάθμιση του 303 Προκεχωρημένου Εργοστασίου Βάσης».

Κατά την πρωτολογία του, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε:

«Κατ’ αρχήν θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι σε όλα τα Εργοστάσια Βάσης έχω ξεκινήσει και προχωρώ βήμα – βήμα και στο 303 ΠΕΒ θα πάω και τα επισκέπτομαι. Συνολικά αυτούς τους μήνες γνωρίζει πολύ καλά το Σώμα και οι αξιότιμοι κύριοι Βουλευτές, έχω μία δυσανεξία στο γραφείο και με την καθοδήγηση και του κ. Υπουργού έχω επισκεφθεί εκατόν εβδομήντα περίπου Σχηματισμούς και Μονάδες, σε πενήντα δύο διαφορετικούς προορισμούς, σε όλη τη χώρα. Από τους Κήπους μέχρι τους Οθωνούς, από τη Γαύδο μέχρι το Καστελλόριζο.

Και προφανώς θέλω να να σας ευχαριστήσω για την Ερώτηση, την οποία υποβάλλατε, αφού άπτεται εργασιακών συνθηκών προσωπικού, στρατιωτικού και πολιτικού των Ενόπλων Δυνάμεων, το οποίο για τη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία, νομίζω ότι το έχετε αντιληφθεί, και θα το εξηγήσω κιόλας, αποτελεί κύρια και υψηλή προτεραιότητα. Για τον λόγο αυτό, θα ήθελα λίγη ανοχή στον χρόνο σας κυρία Πρόεδρε.

Πριν περάσουμε στο 303 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης (ΠΕΒ), θα ήθελα να σας παραθέσω το γενικότερο πλαίσιο, μιας πραγματικά εργώδους προσπάθειας, που έχει καταβληθεί για την απομάκρυνση των αμιαντούχων υλικών και την αντικατάστασή τους από άλλα αβλαβή υλικά, σε Στρατόπεδα και Πολεμικά Πλοία των Ενόπλων Δυνάμεων. Θέλω να είμαι σαφής, δεν υπάρχει κάποιο μαγικό ραβδί, που όλα όσα έχουμε να αντιμετωπίσουμε και που εύλογα αναδεικνύετε εσείς εδώ, αλλά και τα στελέχη μας σε όλη τη χώρα, να μπορεί να θεραπεύσει παθογένειες, αρρυθμίες και καθυστερήσεις δεκαετιών.

Κατόπιν προπαρασκευαστικών λοιπόν ενεργειών των αρμόδιων Υπηρεσιών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), εξασφαλίστηκε αρχικά η προφορική δέσμευση της αρμόδιας Διαχειριστικής Αρχής (Δ.Α.) για την έκδοση αντίστοιχης Πρόσκλησης, έως του ποσού των 10.000.000,00€. Προσέξτε.

Εν συνεχεία, καθορίστηκε προϋπολογισμός (Π/Υ) ανά Γενικό Επιτελείο (ΓΕ):

  • ΓΕΣ: 4.500.000,00€

  • ΓΕΝ: 3.000.000,00€

  • ΓΕΑ: 2.500.000,00€

Την 27η Ιανουαρίου 2020 και 14η Φεβρουαρίου 2020, κατόπιν ενεργειών του ΥΠΕΘΑ και των αντίστοιχων Γενικών Επιτελείων, εκδόθηκαν ανάλογες Αποφάσεις Ένταξης για τις κάτωθι Πράξεις:

Πρώτον: Απομάκρυνση, Διαχείριση και Αντικατάσταση Προϊόντων Αμιάντου από Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις του Στρατού Ξηράς (ΜΙS:5045323), Π/Υ 4.473.300,71 €, κατανέμεται στα εξής τρία (3) Υποέργα (Υ/Ε):

  • Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις της 1ης Στρατιάς, με επιμέρους Π/Υ 438.051,82€. Το εν λόγω Υ/Ε αφορά σε εργασίες εντός των Στρατοπέδων «ΠΛΑΣΤΗΡΑ» (Λάρισα) και «ΠΕΡΙΣΑΚΗ» (Στεφανοβίκειο Λάρισας).

  • Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις της ΑΣΔΕΝ, με επιμέρους Π/Υ 3.007.734,92€,

  • Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις του Δ΄ΣΣ, με επιμέρους Π/Υ 1.027.513,97€.

Δεύτερον: Απομάκρυνση, Διαχείριση και Αντικατάσταση Προϊόντων Αμιάντου από Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις του Πολεμικού Ναυτικού με Π/Υ 3.000.160,14€.

Απομάκρυνση, Διαχείριση και Αντικατάσταση Προϊόντων Αμιάντου από Στρατιωτικές Εγκαταστάσεις της Πολεμικής Αεροπορίας, είναι ο τρίτος άξονας με Π/Υ 2.497.320,30€.

Τα προϊόντα αμιάντου που προβλέπεται να αντικατασταθούν με αβλαβή υλικά, βρίσκονται εντός Μονάδων του ΓΕΣ, ΓΕΝ και ΓΕΑ, ενώ την επίβλεψη των υπόψη έργων θα αναλάβει κατ’ αρμοδιότητα το αντίστοιχο Γενικό Επιτελείο.

Άρα βλέπετε έχουμε αναλάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, έχουμε προχωρήσει με πολύ γρήγορους ρυθμούς, στο να μπορέσουμε σε ένα εύρος πολύ συγκεκριμένο, να προχωρήσουμε σε εργασίες που αφορούν στην απομάκρυνση, τη διαχείριση και αντικατάσταση των προϊόντων του αμιάντου στις στρατιωτικές μας εγκαταστάσεις.

Τώρα για το 303 ΠΕΒ, αυτό δεν συμπεριλήφθηκε στην πρώτη φάση του έργου, αφού οι πιστώσεις που διατέθηκαν ήταν συγκεκριμένες και τα Γενικά Επιτελεία έπρεπε να επιλέξουν βάσει προτεραιοποίησης περιοριζόμενα σε αριθμό εγκαταστάσεων.

Στο Στρατιωτικό αυτό Εργοστάσιο, πολύ σωστά λέτε, υπάρχουν 10.020 τ.μ. επιφανειών που καλύπτονται από προϊόντα αμιάντου, με εκτιμώμενο κόστος απομάκρυνσης, με βάσει τεχνικές μελέτες που έχουν κάνει τα Γενικά Επιτελεία, περίπου 450.000€.

Η παραπάνω εργασία, περιλαμβάνεται σε μελέτη δημοπράτησης για την αντικατάσταση προϊόντων αμιάντου με αβλαβή υλικά για το σύνολο των εγκαταστάσεων του προαναφερόμενου εργοστασίου και αναζητείται ήδη χρηματοδοτικό εργαλείο μέσω του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ).

Και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι δεν αναζητάμε γενικά και απροσδιόριστα, εργαζόμαστε πυρετωδώς, ώστε στο επόμενο χρονικό διάστημα να εξασφαλισθεί το απαιτούμενο ποσό, μέσω ενός αναμενόμενου προγράμματος ΕΣΠΑ για την ενεργειακή αναβάθμιση κτηρίων και να προχωρήσουμε με τις εργασίες στο 303 ΠΕΒ, το οποίο, πράγματι, έχετε πολύ δίκιο, αποτελεί και για εμάς, σημαντική προτεραιότητα.

Ανεξάρτητα από αυτό, έχει ξεκινήσει και αναμένεται η ολοκλήρωση (σε ποσοστό υλοποίησης 95%) συναρμολόγησης μεταλλικού κτηρίου, το οποίο μεταφέρθηκε από το Κέντρο Εκπαίδευσης Στρατονομίας (ΚΕΣΝ) και θα καλύψει μέρος των αναγκών του εργοστασίου.

Και επίσης, είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη η σύνταξη μελέτης, για την κατασκευή σύγχρονου κτηρίου, εμβαδού 3.000 τ.μ. και τη μεταφορά μεγάλου μέρους των συνεργείων, σε νέες σύγχρονες εγκαταστάσεις.

Κλείνοντας την πρωτολογία μου, θα ήθελα να σας πω ότι δεν έχει περιέλθει στη Στρατιωτική Υπηρεσία, γιατί το είδα στην ερώτησή σας, αίτημα του ΕΚΑΒ, για αρωγή στην επισκευή των ασθενοφόρων του.

Σε κάθε περίπτωση, εφόσον υποβληθεί σχετικό αίτημα, θα εξεταστεί άμεσα η δυνατότητα συντήρησης του αμαξώματος και των μηχανολογικών μερών των ασθενοφόρων οχημάτων, καθόσον για τον ιατρικό τους εξοπλισμό δεν υφίσταται σχετική τεχνική δυνατότητα.

Κατά τα άλλα θα σας ενημερώσω στη δευτερολογία μου.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ».

Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Χαρδαλιάς επισήμανε:

«Κυρία Βουλευτά, προφανώς θα πρέπει να απαντήσω σε πάρα πολλά, αλλά να θυμίσω ότι δεν έχει προκύψει με παρθενογένεση η κατάσταση που αφορά στον αμίαντο σε όλες τα στρατιωτικά κτήρια σε όλη την Ελλάδα, εδώ και παρά πολλές δεκαετίες.

Και την ίδια στιγμή, αυτό που θα πείτε, νομίζω, εκεί πέρα στα σεβαστά μας στελέχη είναι ότι, με την ίδια σπουδή, προχωρήσαμε και έχουν εγκριθεί όλα τα απαραίτητα κονδύλια, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες που αφορούν στο στρατόπεδο «ΠΛΑΣΤΗΡΑ» και στο στρατόπεδο «ΠΕΡΙΣΑΚΗ» στη Λάρισα και στο Στεφανοβίκειο Λάρισας, με την ίδια σπουδή, με την ίδια εργατικότητα προχωράμε στο να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και το κονδύλιο που αφορά στην απομάκρυνση του αμιάντου και στο 303 ΠΕΒ.

Διότι αυτή η Κυβέρνηση έχει αποδείξει από την πρώτη στιγμή ότι είναι σε θέση να αξιοποιήσει ό,τι χρηματοδοτικό εργαλείο, ευέλικτα, με διαφάνεια, πέρα από, αν θέλετε, όλες αυτές τις καταστάσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε, τις γραφειοκρατικές, που αφορούσαν στην απορρόφηση των κονδυλίων. Και στο ΥΠΕΘΑ λοιπόν σας διαβεβαιώνω ότι, με τον ίδιο τρόπο που εξασφαλίστηκαν χρήματα για τη θωράκιση της Χώρας απέναντι στην Κλιματική Κρίση με 1,7 δις Ευρώ, από τρία διαφορετικά χρηματοδοτικά πρωτόκολλα, μέσα σε ένα χρόνο, εν μέσω πανδημίας, σας πληροφορώ ότι με την ίδια σπουδή, με την ίδια εργατικότητα προχωράμε για να εξασφαλίσουμε πόρους όχι μόνο για τους εξοπλισμούς, αλλά περισσότερο και πάνω από οτιδήποτε άλλο, για να βελτιώσουμε τις συνθήκες που διαβιούν τα στελέχη μας.

Γιατί έχουμε αντιληφθεί από την πρώτη στιγμή ότι τα στελέχη μας είναι ο πολλαπλασιαστής ισχύος της Χώρας μας. Και αυτό το αποδεικνύουμε κάθε φορά. Και η παρουσία η δική μου σε όλες τις Μονάδες έρχεται να το καταδείξει αυτό. Και δεν είναι εθιμοτυπική. Με πολλή χαρά μπορώ να σας ενημερώσω για κάθε Μονάδα που πήγα, για κάθε Μονάδα που επισκεφθήκαμε, τι ακριβώς πράξαμε για να μπορέσουμε να βελτιώσουμε την κατάσταση και να κάνουμε ένα βήμα μπροστά.

Άρα σε κάθε περίπτωση, νομίζω ότι στην πρωτολογία μου ήμουν σαφής. Το θέμα της απομάκρυνσης των αμιαντούχων υλικών απασχολεί σοβαρά τη στρατιωτική και πολιτική ηγεσία. Παρέθεσα τα στοιχεία της προσπάθειας που καταβάλουμε.

Δε σημαίνει, ότι το 303 ΠΕΒ θα μείνει εκτός του έργου της απομάκρυνσης, το ξαναλέω, των υλικών, ενώ εξελίσσεται η μελέτη για την κατασκευή νέων σύγχρονων εγκαταστάσεων. Δηλαδή την ίδια στιγμή μας ψέγετε για το κομμάτι της απομάκρυνσης του αμιάντου. Ταυτόχρονα για τις δύο πολύ σημαντικές παρεμβάσεις που κάνουμε δεν λέτε καμία κουβέντα. Σαν να έχουμε εγκαταλείψει παντελώς το στρατόπεδο και να μην έχουμε ασχοληθεί με τίποτα που αφορούν στο προσωπικό μας. Και αυτό νομίζω ότι είναι άδικο. Και εσάς σας χαρακτηρίζει η δικαιοσύνη, η ψυχραιμία και η νηφαλιότητα στον τρόπο που προσεγγίζετε τα θέματα αυτά.

Επίσης, για να μη μείνει καμία εκκρεμότητα, θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα της πρόσληψης του πολιτικού προσωπικού. Δεν το ανέφερα στην πρωτολογία μου διότι ο χρόνος είναι περιορισμένος.

Επίκειται η έκδοση προκήρυξης από το ΑΣΕΠ, για την πρόσληψη συνολικά εκατόν τριάντα οκτώ μονίμων υπαλλήλων, το είπατε, (κυρίως τεχνικών και υγειονομικών ειδικοτήτων) και για τα τρία Επιτελεία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Από τις θέσεις αυτές, πέντε θέσεις κλάδου ΔΕ Τεχνικού, κατανέμονται στο 303 Προκεχωρημένο Εργοστάσιο Βάσης.

Επίσης, με την υπ’ αρ. 50/4.11.2021 Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η κίνηση των διαδικασιών πλήρωσης πενήντα θέσεων τακτικού προσωπικού, στα τρία Γενικά Επιτελεία εκ των οποίων μία του κλάδου ΔΕ τεχνικού κατανέμεται στο εν λόγω Εργοστάσιο. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη και σε συνεργασία με το ΥΠΕΣ και το ΑΣΕΠ, ώστε ο αριθμός από τις θέσεις αυτές να καλυφθεί από πίνακες επιλαχόντων προηγούμενων προκηρύξεων ΑΣΕΠ, για την άμεση ικανοποίηση των αναγκών του Υπουργείου μας.

Και επιπλέον, δύο φορές κάθε έτος, επιχειρείται, σας θυμίζω, η αύξηση του πολιτικού προσωπικού τεχνικών ειδικοτήτων με μετατάξεις από άλλους φορείς του Δημοσίου Τομέα μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας.

Συγκεκριμένα, πολύ γρήγορα τονίζω, στους δύο Κύκλους Κινητικότητας (Α΄ και Β΄), του έτους 2021, υποβλήθηκαν συνολικά δέκα αιτήματα πλήρωσης θέσεων τεχνικών ειδικοτήτων στο 303 ΠΕΒ, ωστόσο δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον και οι θέσεις δεν καλύφθηκαν.

Στον τρέχοντα κύκλο Κινητικότητας, έτους 2022, τα αιτήματα που πρόκειται να υποβληθούν αναφορικά με την κάλυψη θέσεων με μετατάξεις στο 303 ΠΕΒ ανέρχονται σε επτά και αφορούν κυρίως σε τεχνικές ειδικότητες.

Σε κάθε περίπτωση και μέσα στο πλαίσιο της δημοσιονομικής πολιτικής, οι όποιες ελλείψεις προσωπικού σε τεχνικές ειδικότητες, θα ληφθούν υπόψη κατά προτεραιότητα, κατά τον ετήσιο σχεδιασμό προσλήψεων, συγκρατείστε το αυτό, πολιτικού προσωπικού, του έτους 2023, προκειμένου οι υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ, οι οποίες απασχολούν το εν λόγω προσωπικό, να ανταπεξέλθουν στις αυξημένες ανάγκες τους.

Κλείνοντας κυρία Βουλευτά, όπως βλέπετε προχωράμε με πολύ συγκεκριμένο σχέδιο σε όλα τα επίπεδα. Μέριμνά μας παραμένει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα έργων, το οποίο θα εξασφαλίζει την ασφάλεια και την υγεία στους χώρους εργασίας του στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού, με παράλληλη αναβάθμιση όλων των Στρατιωτικών Εργοστασίων και το 303 ΠΕΒ να κατέχει κυρίαρχο ρόλο στην προσπάθεια αυτή.

Εδώ θα είμαστε, θα το παρακολουθήσουμε, θα δείτε τον οδικό μας χάρτη, θα δείτε το χρονοδιάγραμμά μας, και πιστέψτε με ότι για άλλη μία φορά θα σας εκπλήξουμε.

Σας ευχαριστώ».