Δευτέρα 9 Μαΐου 2022

Προέδρος του ΣΥΡΙΖΑ/ΠΣ: Καλούμε κυρίως τους προοδευτικούς πολίτες, του δημοκρατικούς πολίτες, να προσέλθουν στις κάλπες

 


Περιοδεία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία στην αγορά των Χανίων

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας πραγματοποιεί από το πρωί περιοδεία στην αγορά των Χανίων. Κατά την περιοδεία του είχε την ευκαιρία να συζητήσει με εμπόρους και καταναλωτές για τα οικονομικά αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν από την εκρηκτική ακρίβεια και τους λογαριασμούς ρεύματος, τη μείωση του εισοδήματος και της κίνησης στην αγορά καθώς και τα καθυστερημένα και ανεπαρκή μέτρα που ανακοίνωσε υπό την πίεση της ραγδαίας φθοράς της κυβέρνησης ο κ. Μητσοτάκης.

Μετά την περιοδεία του ο κ. Τσίπρας έκανε την ακόλουθη δήλωση προς τους εκπροσώπους του Τύπου:

«Έχουμε τη χειρότερη κυβέρνηση, τη χειρότερη στιγμή για τον τόπο. Τούτες τις δύσκολες εποχές, που χρειάζεται κοινωνική προστασία και στήριξη, έχουμε μία κυβέρνηση που συνεχίζει το μεγάλο φαγοπότι, εφορμώντας στο δημόσιο πλούτο, όπως ακριβώς έκαναν όταν χρεοκόπησαν τον τόπο.

Ξαναέπιασαν το νήμα από το 2015, πάνω που βγάλαμε τη χώρα με το κεφάλι έξω από το νερό, αφήνοντας το χρέος ρυθμισμένο, τα δημόσια ταμεία ισχυρά, τη χώρα έξω από τα μνημόνια, ξαναήρθαν να ξεκινήσουν το μεγάλο φαγοπότι του δημοσίου πλούτου. Με τα γαλάζια golden boys, τις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας που σήμερα τις πληρώνει ο Έλληνας πολίτης και καταναλωτής.

Ότι αυτή η κυβέρνηση είναι σε αποδρομή είναι πια κοινώς αποδεκτό. Ακόμα και χθες στο συνέδριο της ΝΔ τα στελέχη του κυβερνώντος κόμματος έστειλαν αυτό το μήνυμα στον κ. Μητσοτάκη.

Το θέμα είναι ότι όσο γρηγορότερα υπάρξει πολίτικη αλλαγή, τόσο το καλύτερο για τον τόπο. Γιατί κάθε μέρα που περνάει οι φτωχοί γίνονται φτωχότεροι και οι πλούσιοι πλουσιότεροι και επιβαρύνεται ο δημόσιος προϋπολογισμός.

Καλούμε λοιπόν όλους τους πολίτες να δώσουν αυτό το μήνυμα της πολιτικής αλλαγής. Κυρίως τους προοδευτικούς πολίτες, του δημοκρατικούς πολίτες, εδώ από την Κρήτη, την κοιτίδα των δημοκρατικών αγώνων.

Τους καλούμε την επόμενη Κυριακή να προσέλθουν στις κάλπες του ΣΥΡΙΖΑ, να ενισχύσουν τον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, δίνοντας το μήνυμα της πολιτικής αλλαγής. Για να επισπεύσουμε τις πολιτικές εξελίξεις και να δώσουμε προοπτική, ανάσα, ελπίδα στον τόπο με μια προοδευτική κυβέρνηση».

Νωρίτερα το πρωί ο κ. Τσίπρας παραχώρησε ραδιοφωνική συνέντευξη στο Zarpa Radio. Στη συνέχεια, το μεσημέρι ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ θα έχει συνάντηση με εθελοντές των Εφορευτικών Επιτροπών για τις εκλογές της 15ης Μαΐου στις Καλύβες Αποκορώνου. Ενώ το απόγευμα θα επισκεφθεί την αγορά στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου και θα έχει συνάντηση με αγρότες και κτηνοτρόφους στην Επισκοπή.


 

πηγή:https://www.syriza.gr/article/id/126578/Al.-Tsipras:-Kaloyme-oloys-toys-polites-stis-kalpes-toy-SYRIZA-na-dwsoyn-mhnyma-politikhs-allaghs-%E2%80%93-H-kybernhsh-synechizei-to-megalo-fagopoti-eformwntas-sto-dhmosio-ployto.html

Κυριακή 8 Μαΐου 2022

Πρωθυπουργός: Δεν έρχεται πρόοδος στην οικονομία χωρίς την Εθνική Άμυνα - Αναγνωρίζουμε με θάρρος τα λάθη μας! - Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, για όλους τους Έλληνες


 Με άμεση προτεραιότητα την υγεία, την αναγέννηση της πρωτοβάθμιας φροντίδας αλλά και την παιδεία, με νέο νομοσχέδιο για ανοιχτά και δημιουργικά πανεπιστήμια.

 
Η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, για όλους τους Έλληνες, σηματοδοτεί την επιλογή μας η πολιτική των φοροελαφρύνσεων να συνεχιστεί.
 
Έχοντας, όμως, πάντα στο πλευρό της την Εθνική Άμυνα, γιατί όπως δεν έρχεται πρόοδος στην οικονομία χωρίς συλλογική ευημερία, δεν υπάρχει ενωμένη κοινωνία χωρίς μια χώρα έτοιμη, ανά πάσα στιγμή, να υπερασπιστεί την εθνική της ανεξαρτησία.

Η χώρα γύρισε σελίδα. Όχι όμως και ο ΣΥΡΙΖΑ που παραμένει συνώνυμο της μιζέριας και της άρνησης. Αυξάνουμε εμείς γενναία τον κατώτατο μισθό; «Είναι ψίχουλα», μας απαντούν. Προστατεύουμε τα εθνικά σύνορα; «Ναι, αλλά δεν προστατεύετε τους μετανάστες». Οργανώνουμε υποδειγματικά δωρεάν εμβολιασμούς; «Δεν υπάρχουν τα εμβόλια». Υποδεχόμαστε επενδύσεις και νέες δουλειές; «Ευνοείτε συμφέροντα». Μειώνουμε τον ΕΝΦΙΑ για όλους και περισσότερο για τους ασθενέστερους; «Βοηθάτε τους έχοντες και κατέχοντες», απαντούν. Στηρίζουμε τους ταχυδιανομείς, τα παιδιά των delivery, τις εργαζόμενες μητέρες, τα άτομα με αναπηρία; «Είστε ανάλγητοι νεοφιλελεύθεροι», λέει η κασέτα. Φέρνουμε Rafale και φρεγάτες; «Ούτε γραβάτες, ούτε φρεγάτες», λέει η άλλη πλευρά.
 
Εύκολο να λες «όχι» σε όλα και «ναι» στο τίποτα. Και αυτή ήταν και θα είναι η τακτική τους. Με επικεφαλής ένα αρχηγό που δεν ξέρει ούτε καν να υπολογίσει τα νέα μέτρα για το ρεύμα, ούτε καλά-καλά να μετρήσει τα ποσά έως τα 600 ευρώ που θα επιστραφούν. Αλλά τολμά να μιλά για «λογαριασμούς Μητσοτάκη», επειδή πολύ απλά δεν τολμά να μιλήσει για «λογαριασμούς Πούτιν» που είναι και η πραγματική αιτία των αυξήσεων.

Και το πόσο μεγάλη σημασία αποδίδω στην αξιοπιστία του πολιτικού λόγου ώστε να μπορούμε να είμαστε υπερήφανοι, διότι δεν κοροϊδέψαμε τους πολίτες, διότι εκλεγήκαμε με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα και το υλοποιούμε βήμα-βήμα. Γιατί μόνο έτσι θα μπορέσουμε και πάλι να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία στην πολιτική, η οποία είναι και η βάση της εμπιστοσύνης που πρέπει να διέπει κάθε οργανωμένη δημοκρατική κοινωνία.

Οφείλουμε να είμαστε ενημερωμένοι. Ναι, να αναγνωρίζουμε με θάρρος τα λάθη μας αλλά, προς Θεού, να μην υποτιμάμε τις επιτυχίες μας και το σημαντικό έργο το οποίο έχουμε πετύχει. Και με το προσωπικό παράδειγμα του καθενός σας, να μπορείτε να προβάλετε το κυβερνητικό έργο δίπλα στη σεμνότητα της παράταξής μας. Γιατί όσο ο πολιτικός χρόνος συστέλλεται, τόσο η δική μας πολιτική ευθύνη διαστέλλεται.

Είδαν, ειδικά οι νέοι, μία Κυβέρνηση που έχει το θάρρος να αναγνωρίσει μία μεγάλη αλήθεια: πως οι μισθοί στη χώρα μας, μετά από 10 χρόνια κρίσης, είναι ακόμα χαμηλοί. Πως ο νέος που πιάνει την πρώτη του δουλειά, ειδικά αν είναι και στο νοίκι, δύσκολα τα βγάζει πέρα. Οι πολίτες είδαν, όμως, και μία Κυβέρνηση που κάνει κάτι επιτέλους για να αλλάξει αυτή την πραγματικότητα.


Σάββατο 7 Μαΐου 2022

Κυβερνητικός Εκπρόσωπος: Ο κ. Τσίπρας , έμεινε γυμνός από επιχειρήματα και πολιτικά άοπλος - Ο Ελληνικός λαός δεν πείθεται από τα "Tsipronomics" και τις αλχημείες που μηχανεύεται

 



Ο κ. Τσίπρας, μετά τις ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για δραστικότατη μείωση του κόστους ενέργειας, έμεινε γυμνός από επιχειρήματα και πολιτικά άοπλος. Το πολύ της απόγνωσης τον οδηγεί σε ασυναρτησίες και άρνηση αποδοχής του προφανούς - ότι τα μέτρα της Κυβέρνησης απαντούν πειστικά στις επιπτώσεις της κρίσης και ανακουφίζουν κοινωνία και επιχειρήσεις. Ο ελληνικός λαός δεν πείθεται από τα "Tsipronomics" και τις αλχημείες που μηχανεύεται ο κ. Τσίπρας, για να μην παραδεχθεί τα αυτονόητα.

Υπουργός Οικονομικών: Θα επιδοτηθούν, γενναία, οι οικιακοί καταναλωτές για το σύνολο της κατανάλωσης ρεύματος - Εξειδίκευση των μέτρων

 











Στα 3,2 δισ. ευρώ το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων για το υπόλοιπο του 2022

Εξειδίκευση των μέτρων του νέου Εθνικού Προγράμματος Στήριξης για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα, σε συνέχεια των παρεμβάσεων που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός . 

Σημεία από την τοποθέτηση του Υπουργού Οικονομικών:

Η Ελλάδα, όπως και όλες οι ευρωπαϊκές χώρες, υφίσταται τις δυσμενείς συνέπειες μιας γεωπολιτικής και συνακόλουθα ενεργειακής κρίσης. Η Κυβέρνηση, απέναντι και σε αυτή την κρίση, λειτουργεί υπεύθυνα, συνετά και συγκροτημένα. Τους προηγούμενους μήνες, εν μέσω διαδοχικών κρίσεων, έχτισε – μεθοδικά – «γραμμές άμυνας και στήριξης» του παραγωγικού ιστού της οικονομίας:

  • Η «1η γραμμή άμυνας και στήριξης» ήταν τα 43 δισ. ευρώ μέτρα της περιόδου της υγειονομικής κρίσης, που επέτρεψαν την ισχυρή ανάκαμψη της οικονομίας και μείωσαν – σημαντικά – την ανεργία.
  • Η «2η γραμμή άμυνας και στήριξης» είναι οι συνεχείς και μόνιμες μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, κυρίως για τη μεσαία τάξη, που τονώνουν το διαθέσιμο εισόδημα νοικοκυριών και επιχειρήσεων.
  • Η «3η γραμμή άμυνας και στήριξης» ήταν οι επιδοτήσεις μέρους του αυξημένου ενεργειακού κόστους, κυρίως χαμηλών καταναλώσεων, ύψους 3,5 δισ. ευρώ μέχρι σήμερα.
  • Η «4η γραμμή άμυνας και στήριξης» ήταν οι ενισχύσεις ευάλωτων νοικοκυριών, η στήριξη του πρωτογενούς τομέα και οι επιδοτήσεις καυσίμων, ύψους 900 εκατ. ευρώ μέχρι σήμερα.
  • Και τέλος, η «5η γραμμή άμυνας και στήριξης» είναι η διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού μέσα στο 2022, συνολικού ποσοστού 11,8% αν συνυπολογιστεί η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των εργαζομένων.

Αυτά τα «αναχώματα» ήταν και είναι σημαντικά. Γνωρίζουμε όμως, πολύ καλά, ότι δεν είναι αρκετάΣυναισθανόμαστε, πλήρως, την ανάγκη των συμπατριωτών μας για περαιτέρω στήριξη. Ανταποκρινόμαστε θετικά, ψύχραιμα και αποφασιστικά, με ρεαλιστικό σχέδιο.

  • Δημιουργούμε τις δημοσιονομικές δυνατότητες για να προσφέρουμε ακόμη πιο ουσιαστικές λύσεις.
  • Χτίσαμε – ισχυρά – ταμειακά διαθέσιμα, ύψους 39,2 δισ. ευρώ, ώστε να έχουμε τους πόρους να ενισχύσουμε περισσότερο την κοινωνία.
  • Εκτελούμε – ικανοποιητικά – τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να έχουμε δημοσιονομικό χώρο για πρόσθετες παρεμβάσεις.
  • Αξιοποιούμε την υφιστάμενη, παροδική όμως, δημοσιονομική ευελιξία, με υπευθυνότητα.
  • Επιτυγχάνουμε ισχυρή και διατηρήσιμη οικονομική μεγέθυνση, παρά τους ισχυρούς τριγμούς των διαδοχικών κρίσεων.

Όλα αυτά δημιουργούν τις προϋποθέσεις για δραστικές παρεμβάσεις, ώστε να περιορίσουμε – ακόμη περισσότερο – τις αυξημένες τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα:

  1. Οι επιδοτήσεις ηλεκτρικού ρεύματος, για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, ενισχύονται σημαντικά και διευρύνονται γενναία.
  • Αυξάνονται οι επιδοτήσεις των υφιστάμενων κατηγοριών καταναλώσεων νοικοκυριών και επιχειρήσεων και επιδοτούνται, για πρώτη φορά, και οι καταναλώσεις πάνω από τις 300 KWh της κύριας κατοικίας, καθώς και καταναλώσεις υπολοίπων ιδιοκτησιών των νοικοκυριών.
  • Το κόστος αναμένεται να διαμορφωθεί στα 900 εκατ. ευρώ.
  • Θα καλυφθεί από τους πόρους του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, σε συνδυασμό με το ειδικό τέλος, ύψους 90%, επί των επιπλέον εσόδων στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, το οποίο θα επιβληθεί για την προηγούμενη περίοδο, σύμφωνα με το τελικό πόρισμα και τη μεθοδολογία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας.
  1. Τον μήνα Ιούνιο, επιδοτείται το 60% της αύξησης για όλους τους λογαριασμούς ρεύματος που έχουν χρεωθεί οι καταναλωτές, και έχουν εκδοθεί από τον Δεκέμβριο του 2021 έως τον Μάιο του 2022.
  • Αφορά οικιακούς καταναλωτές για χρεώσεις της κύριας κατοικίας τους, οι οποίες δεν έχουν καλυφθεί από τις εκπτώσεις που έχουν δοθεί μέσω των λογαριασμών ρεύματος.
  • Η επιδότηση θα χορηγηθεί στον λογαριασμό IBAN του καταναλωτή.
  • Το ποσοστό επιδότησης αφορά νοικοκυριά με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ, δηλαδή των 95% των νοικοκυριών.
  • Η επιδότηση δεν μπορεί να ξεπερνά τα 600 ευρώ ανά καταναλωτή.
  • Υπολογίζεται ότι για τις καταναλώσεις αυτής της περιόδου, οι οικιακοί καταναλωτές – για την πρώτη κατοικία τους – έχουν επιδοτηθεί με 755 εκατ. ευρώ, ενώ οι ίδιοι έχουν επωμιστεί επιπλέον κόστος 464 εκατ. ευρώ.
  • Συνεπώς, το κόστος της νέας παρέμβασης, με την απευθείας επιστροφή ποσού στους ατομικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, υπολογίζεται στα 280 εκατ. ευρώ.
  • Αυτό το κόστος θα καλυφθεί από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
  1. Συνεχίζει να επιδοτείται στην πηγή, η τιμή πώλησης του πετρελαίου κίνησης (diesel) για τους μήνες Μάιο και Ιούνιο, ώστε το όφελος στην τελική τιμή για τον καταναλωτή να συνεχίσει να διαμορφώνεται στα 15 λεπτά το λίτρο.
  • Το κόστος της παρέμβασης εκτιμάται στα 45 εκατ. ευρώ.
  • Αυτό το κόστος θα καλυφθεί από τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
  1. Από τον Ιούλιο του 2022 και με χρονικό ορίζοντα έως και ένα χρόνο, ενισχύεται – οριζόντια – ο μηχανισμός εκπτώσεων στα τιμολόγια ρεύματος, ώστε να σταθεροποιηθεί η τιμή λιανικής.
  • Εισάγεται μηχανισμός απορρόφησης των επιπλέον εσόδων των παραγωγών στη χονδρική αγορά.
  • Συγχρόνως, θα προσαρμόζεται – σε μηνιαία βάση – το ποσοστό επιδότησης στη λιανική αγορά, ενισχύοντας τον παρόντα μηχανισμό εκπτώσεων στα τιμολόγια, ώστε οι τιμές να παραμένουν μεσοσταθμικά σταθερές σε συγκεκριμένα επίπεδα, σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που παρατηρήθηκαν τους προηγούμενους μήνες, και ελαφρώς υψηλότερες από αυτές που ίσχυαν πριν από την κρίση.
  • Σκοπός είναι οι τιμές λιανικής να παραμένουν σταθερά σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, ανεξαρτήτως της εξέλιξης της τιμής φυσικού αερίου.
  • Θα επιδοτηθούν, γενναία, τα κοινωνικά τιμολόγια, οι οικιακοί καταναλωτές για το σύνολο της κατανάλωσης όλων των κατοικιών τους, καθώς και όλες οι επιχειρήσεις, μικρές, μικρομεσαίες και μεγάλες, και φυσικά οι αγροτικές επιχειρήσεις.
  • Το κόστος της παρέμβασης, με βάση τις σημερινές τιμές ρεύματος, αναμένεται να διαμορφωθεί σε περίπου 2 δισ. ευρώ το 2ο εξάμηνο του έτους.
  • Το κόστος για τον Κρατικό Προϋπολογισμό υπολογίζεται σε περίπου 800 εκατ. ευρώ.
  • Το υπόλοιπο αναμένεται να καλυφθεί από τους πόρους του Ταμείου Ενεργειακής Μετάβασης, σε συνδυασμό με τον μηχανισμό απορρόφησης των επιπλέον εσόδων των παραγωγών στη χονδρική αγορά ρεύματος.

Η νέα δυναμική δέσμη παρεμβάσεων θα απορροφήσει το 70%-80% της αύξησης στην τιμή της κιλοβατώρας για νοικοκυριά και επιχειρήσειςΤο συνολικό κόστος τους ανέρχεται στα 3,2 δισ. ευρώ για το υπόλοιπο του 2022, εκ των οποίων περίπου 1,1 δισ. ευρώ επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό.



Πρωθυπουργός στο συνέδριο της ΝΔ: - "Υλοποιούμε με συνέπεια τις κυβερνητικές μας δεσμεύσεις!" - Ποια δέσμευση, για τα αναδρομικά και την επαναφορά των συντάξεων δόθηκε στις 09/4/2021 και την ξέχασε ο κ. Πρωθυπουργός , ... !!




Παρά τις αλλεπάλληλες κρίσεις υλοποιούμε με συνέπεια τις κυβερνητικές μας δεσμεύσεις. Θέλω να μου επιτρέψετε να γυρίσω 1.000 μέρες πίσω και να θυμίσω τα λόγια μου στη συζήτηση της Βουλής για τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης.

 Έλεγα, λοιπόν, στις 20 Ιουλίου του 2019 ότι:

  «Οι Έλληνες πρέπει να πληρώνουν λιγότερους φόρους και η οικονομία να πάρει μπροστά». 

Σήμερα: 

 Ο ΕΝΦΙΑ είναι κατά 34% χαμηλότερος. 

 Ο πρώτος φορολογικός συντελεστής έπεσε από το 22% στο 9% και ο φόρος εισοδήματος για τις επιχειρήσεις από το 29% στο 22%. 

 Οι παρακρατήσεις και οι προκαταβολές φόρου είναι πλέον οι μισές, η εισφορά αλληλεγγύης δεν ισχύει για τους επαγγελματίες και τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα και σύντομα - καλώς εχόντων των πραγμάτων- δεν θα ισχύει και για το δημόσιο. 

 Ενώ για πρώτη φορά καταργήθηκε ο φόρος γονικής παροχής, με εξαίρεση τις πολύ μεγάλες περιουσίες.

 Ταυτόχρονα, μειώθηκαν οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 3,9 μονάδες και τον Ιούνιο έρχεται νέα μείωση. 

 Ο ΦΠΑ έμεινε χαμηλός στα νησιά, στις μεταφορές και στις συγκοινωνίες, στον τουρισμό, στον πολιτισμό, σε πολλά προϊόντα, στα λιπάσματα, στις ζωοτροφές, τόσο σημαντικά για τους αγρότες μας. 

 Οι νέοι μας δεν πληρώνουν πια τέλη κινητής τηλεφωνίας.


ΔΕΊΤΕ τι δήλωσε στις 09 Απριλίου ο Υφυπουργός Εργασίας για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Παναγιώτης Τσακλόγλου

Διαδικτυακή συνάντηση με τις 3 θεσμικές Ε.Α.Α του Υφυπουργού  εργασίας κ. Τσακλόγλου τον Απρίλιο 2021  για τα αναδρομικά και τις συντάξεις 

Εφαρμογή των ακυρωτικών αποφάσεων υπ’ αριθμ: 2192/2014 και 1128/2016 της Ολομέλειας του ΣτΕ αναφορικά με την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων των νόμων 4093/12 & 4307/2014 για επιστροφή των συντάξιμων αποδοχών μας, στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012 ως ισότιμη αντιμετώπιση των συνταξιούχων στρατιωτικών με τους υπόλοιπους συνταξιούχους, καθώς σε καμία άλλη κατηγορία συνταξιούχων δεν μειωθήκαν οι συντάξιμες αποδοχές, από τις οι οποίες βάσει των ποσοστών αναπλήρωσης ενός εκάστου υπολογίζεται η ανταποδοτική σύνταξη. 

Το θέμα τέθηκε στην διαδικτυακή συνάντηση του Συντονιστικού με τον Υφυπουργό Εργασίας για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Παναγιώτη Τσακλόγλου στις 9 Απριλίου 2021 όπου αποδέχτηκε το δίκαιο του αιτήματος, αναφέροντας ότι κάποια στιγμή θα υλοποιηθεί, δεν άφησε όμως κανένα περιθώριο ούτε δεσμεύτηκε ότι αυτό θα γίνει στο εγγύς μέλλον επικαλούμενος την δύσκολη δημοσιονομική κατάστασης και την αύξηση του χρέους της χώρας το 2021

Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Αρχηγός Αξιωματικής Αντιπολίτευσης: Η διαίρεση 280 εκ. ευρώ για 4,2 εκ. καταναλωτές αποκαλύπτει το μέγεθος της πολιτικής απάτης

 



Παρέμβαση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Ο κ. Μητσοτάκης εμφανίστηκε χθες πολύ θυμωμένος με τις αδικίες που ο ίδιος δημιούργησε.

Αποφάσισε ξαφνικά να πολεμήσει την ακρίβεια που δήθεν έφερε ο πόλεμος. Αλλά προσδιόρισε την έναρξή της από αρχές του Δεκέμβρη, δηλαδή τρεις μήνες πριν ο πόλεμος ξεκινήσει. Ομολογεί από μόνος του.

Επίσης, υποσχέθηκε χθες 600 € αναδρομικά σε κάθε καταναλωτή.

Μόνο που σήμερα κοστολογεί το μέτρο στα 280 εκ. ευρώ για 4,2 εκ. καταναλωτές.

Όποιος κάνει τη διαίρεση καταλαβαίνει το μέγεθος της πολιτικής απάτης που θα αποκαλυφθεί στους τραπεζικούς λογαριασμούς




πηγή:https://www.syriza.gr/article/id/126456/Al.-Tsipras:-To-megethos-ths-politikhs-apaths-tha-apokalyfthei-stoys-trapezikoys-logariasmoys.html


Τροπολογία Αλέξη Τσίπρα και σύσσωμης της ΚΟ ΣΥΡΙΖΑ για να μην κόβεται το ρεύμα εξαιτίας της ρήτρας αναπροσαρμογής


 Κατατέθηκε η τροπολογία με πρωτοβουλία του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξη Τσίπρα και συνυπογραφή σύσσωμης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, που προβλέπει να μην επιβαρύνονται με την ρήτρα αναπροσαρμογής οι καταναλωτές έως ότου κριθεί δικαστικά η νομιμότητά της.

Η τρέχουσα εφαρμογή στην Ελλάδα της ρήτρας αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε κατέληξε στη δημιουργία μιας de facto «ρήτρας πολλαπλασιασμού» της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας, που μεταφέρει καταχρηστικά το σύνολο των διακυμάνσεων των τιμών στους τελικούς καταναλωτές, με σοβαρές παρατυπίες, αδιαφάνεια και παραβάσεις στη συγκρότησή της», είναι το βασικό σκεπτικό με το οποίο η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ εισηγείται απαγόρευση της εκτέλεσης εντολών αποσύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος, μέχρι την έκδοση αμετάκλητης απόφασης επί των αγωγών που ασκούνται από οποιαδήποτε ένωση καταναλωτών κατά παρόχων και προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας. 

Με την ίδια τροπολογία απαγορεύεται η εκτέλεση εντολών αποσύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος έως την 31/12/2022 ή έως την αναμόρφωση του υπολογισμού της ρήτρας αναπροσαρμογής για κάθε οφειλέτη-τελικό αποδέκτη της ηλεκτρικής ενέργειας.

Ορίζεται εξάλλου ότι οι προμηθευτές και οι πάροχοι που έδωσαν την εντολή αποσύνδεσης της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος υποχρεούνται στην επανασύνδεση εντός τριών (3) ημερών από την έναρξη ισχύος των διατάξεων της τροπολογίας ενώ για όποιον αποσυνδέει παροχή ηλεκτρικής ενέργειας προβλέπεται φυλάκιση έως 1 έτος και χρηματική ποινή έως πεντακόσιες (500) ημερήσιες μονάδες. Όποιος δε παραλείπει να επανασυνδέσει διακοπείσα παροχή ηλεκτρικής ενέργειας θα τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 έτη και χρηματική ποινή έως χίλιες (1.000) ημερήσιες μονάδες.

Ο Πρόεδρος και η ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία αναφέρουν αναλυτικά στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας πως:

​Η ρήτρας αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε κατέληξε στη δημιουργία μιας de facto «ρήτρας πολλαπλασιασμού» της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας, που μεταφέρει καταχρηστικά το σύνολο των διακυμάνσεων των τιμών στους τελικούς καταναλωτές, με σοβαρές παρατυπίες, αδιαφάνεια και παραβάσεις στη συγκρότησή της
​Η αποσύνδεση της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος λόγω μη καταβολής της ως άνω ρήτρας έχει πρόσφατα κριθεί δικαστικά ότι είναι παράνομη.
​Έχει, ήδη, γίνει γνωστή η πρωτοβουλία φορέων της κοινωνίας, τόσο καταναλωτικών ενώσεων (ιδίως ΕΚΠΟΙΖΩ, ΙΝΚΑ), όσο και επιστημονικών, όπως η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας, που είτε έχουν ήδη, είτε πρόκειται στο άμεσο μέλλον να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της ως άνω καταχρηστικής εφαρμογής της ρήτρας.
​Ολιγωρίες στην άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων φορέων όπως η ΡΑΕ ή η Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς και καθυστερήσεις που υπάρχουν στη λειτουργία της δικαιοσύνης και των Ανεξάρτητων Αρχών, εξαιτίας της ανεπάρκειας της κυβέρνησης να την υποστηρίξει στο έργο της μέσα στην πανδημία, δεν μπορούν να αναχαιτίσουν την επιταγή άμεσης παρέμβασης και κρατικής πρόνοιας για τους πολίτες που κινδυνεύουν να χάσουν ένα τόσο βασικό αγαθό

Καθίσταται, συνεπώς, αναγκαία η παρέμβαση του νομοθέτη, προκειμένου να ικανοποιηθεί η συνταγματική επιταγή της διασφάλισης της αποτελεσματικότητας της προσφυγής στη Δικαιοσύνη (άρθρο 20 παρ. 1 Συντ., άρθρο 6 παρ. 1 ΕΣΔΑ), η οποία χάνει το νόημά της όταν ο πολίτης υφίσταται άμεσα μέρος ή και το σύνολο των δυσμενών συνεπειών μιας παράνομης πράξης κατά της οποίας στρέφεται, ιδίως όταν αυτές οι συνέπειες συναρτώνται με την άσκηση οποιασδήποτε ζωτικής δραστηριότητας της καθημερινής του ζωής.

Σε κάθε περίπτωση, ο νομοθέτης δύναται να καθορίσει έναν κύκλο υποθέσεων για τις οποίες εξ ορισμού θεωρεί ότι πρέπει για λόγους δημοσίου συμφέροντος να προβλέψει νομοθετικά μέτρα προστασίας που προσομοιάζουν σε μέτρα προσωρινής προστασίας (ασφαλιστικά μέτρα), τα οποία θα μπορούσαν να χορηγηθούν από τη Δικαιοσύνη, όπως έχει ήδη δημοσιοποιηθεί σε σχέση με την πρόσφατη νομολογία απαγόρευσης αποσύνδεσης της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά μετά από σειρά διαδικασιών ιδιαίτερης επιβάρυνσής της και κατ’ ανάγκη μετά από την παρέλευση κρίσιμου χρονικού διαστήματος.

Εξάλλου, η προτεινόμενη παρέμβαση του νομοθέτη καθίσταται απολύτως αναγκαία και ενόψει του ότι, παρότι η Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή και εδώ και πολύ καιρό η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη στην χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας, ελλείπει οποιαδήποτε αποτελεσματική κρατική πολιτική παρέμβασης στη δομή της αγοράς προμήθειας της ενέργειας για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας και την αποτροπή δημιουργίας ουρανοκατέβατων κερδών καθώς και φορολόγησής τους για ελάφρυνση των καταναλωτών.

Για την αντιμετώπιση της εκρηκτικής αυτής κατάστασης η πολιτεία οφείλει να παρέμβει άμεσα και να προβεί σε τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου ώστε να αποτρέπονται τα υπερκέρδη στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και να μη συνδέεται η τιμή εκκαθάρισης με τις τιμές των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο.

Ακόμη, να προβεί σε αναμόρφωση των χαρακτηριστικών υπολογισμού της ρήτρας αναπροσαρμογής και των συμβατικών υποχρεώσεων των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας όσον αφορά στην τυποποίηση του υπολογισμού και τον τρόπο ενημέρωσης των καταναλωτών με δεσμευτικό τρόπο και να προβλεφθεί η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη εφαρμογής τους.
​Η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά αναγκαία και πρόσφορη ενέργεια προκειμένου να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον, που συναρτάται με την αποσόβηση της ραγδαίας εξέλιξης του φαινομένου της έκτακτης υπερχρέωσης των πολιτών και της μετατροπής του σε μείζονα κοινωνική -ανθρωπιστική κρίση, που εντέλει θα πλήξει έτι περαιτέρω την οικονομία και πλείστους θεσμούς της χώρας.

Η τροπολογία – προσθήκη:

Άρθρο …..

1. Απαγορεύεται έως τη δημοσίευση αμετάκλητης απόφασης επί της αγωγής του άρθρου 10 παρ. 16 του ν. 2251/1994 που ασκείται από οποιαδήποτε ένωση καταναλωτών κατά παρόχων και προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας η εκτέλεση εντολών αποσύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος που εκδίδονται κατά όλων των καταναλωτών λόγω ληξιπρόθεσμης οφειλής που προέρχεται από τη μη καταβολή χρηματικού ποσού που αντιστοιχεί στη ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, αφαιρούμενων όλων των επιδοτήσεων, εκπτώσεων και άλλων ελαφρύνσεων. Η απαγόρευση εκτέλεσης εντολών αποσύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος αίρεται με την έκδοση απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατόπιν εισήγησης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, με την οποία θεσπίζονται κριτήρια και όροι αναμόρφωσης των χαρακτηριστικών υπολογισμού και εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής, όπως αυτή προβλέπεται στον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, με βάση τις αρχές της διαφάνειας και της αναλογικότητας.

2. Έως την 31/12/2022 ή έως την αναμόρφωση του υπολογισμού της ρήτρας βάσει του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 η απαγόρευση της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και υπέρ κάθε οφειλέτη που είναι ο τελικός αποδέκτης της ηλεκτρικής ενέργειας ως προϊόντος, ακόμη και αν δεν εμπίπτει στην έννοια του καταναλωτή, σύμφωνα με το ν. 2251/1994. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να παρατείνεται ο χρόνος εφαρμογής της απαγόρευσης του προηγούμενου εδαφίου.

3. Οι προμηθευτές και οι πάροχοι που έδωσαν την εντολή αποσύνδεσης της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος υποχρεούνται στην επανασύνδεση της υπέρ των αναφερομένων στις παραγράφους 1 και 2, εντός τριών (3) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

4. Όποιος αποσυνδέει παροχή ηλεκτρικής ενέργειας κατά παράβαση των παραγράφων 1 και 2 εδάφιο α΄ τιμωρείται με φυλάκιση έως 1 έτος και με χρηματική ποινή έως πεντακόσιες (500) ημερήσιες μονάδες. Όποιος παραλείπει να επανασυνδέσει διακοπείσα παροχή ηλεκτρικής ενέργειας κατά παράβαση της παραγράφου 3 τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 έτη και χρηματική ποινή έως χίλιες (1.000) ημερήσιες μονάδες.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τροπολογίας όπως κατατέθηκε στη βουλή:

Στο σ/ν του Υπουργείου Υγείας: «Γιατρός για όλους, ισότιμη και ποιοτική πρόσβαση στις υπηρεσίες του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας και στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και άλλες διατάξεις»

ΘΕΜΑ: «Προστασία καταναλωτών και επιχειρήσεων από τις εντολές διακοπής της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος λόγω οφειλής προερχόμενης από ρήτρες αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας»

Α. ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

Οι υπηρεσίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας εξυπηρετούν καθημερινά όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες και τα νοικοκυριά της χώρας, αλλά και τις επιχειρήσεις, από τις μικρότερες μέχρι τις μεγαλύτερες, που συναποτελούν την παραγωγική -οικονομική βάση της χώρας, παρέχοντας ένα αγαθό με αυτονόητο κοινωνικό χαρακτήρα και με καθολική σημασία.

Η τρέχουσα εφαρμογή στην Ελλάδα της ρήτρας αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε κατέληξε στη δημιουργία μιας de facto «ρήτρας πολλαπλασιασμού» της τιμής της ηλεκτρικής ενέργειας, που μεταφέρει καταχρηστικά το σύνολο των διακυμάνσεων των τιμών στους τελικούς καταναλωτές, με σοβαρές παρατυπίες, αδιαφάνεια και παραβάσεις στη συγκρότησή της, ιδίως αν θεωρηθεί ότι εφαρμόστηκε σε μία αγορά ενέργειας με σοβαρές στρεβλώσεις (χονδρεμπορική αγορά με ολιγοπωλιακά χαρακτηριστικά, καθετοποιημένες επιχειρήσεις με προνομιακή θέση στην αγορά, χειραγώγηση τιμών και αισχροκέρδεια στη χονδρεμπορική αγορά, αδιαφάνεια και ελλιπής ενημέρωση καταναλωτών στη λιανική αγορά).

Ειδικότερα, η αποσύνδεση της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος λόγω μη καταβολής της ως άνω ρήτρας έχει πρόσφατα κριθεί δικαστικά ότι είναι παράνομη. Άλλωστε, η ρήτρα είναι παράνομη όταν επιβάλλεται είτε βάσει προηγούμενης συμβατικής επιφύλαξης επιβολής της, η οποία όμως γίνεται χωρίς την τήρηση καμίας προϋπόθεσης (ειδικό και σπουδαίο λόγο) και με μονομερή τρόπο κατά την απόλυτη κρίση του προμηθευτή, είτε με μη διαφανή, απλό και κατανοητό, ως προς τον υπολογισμό της, τρόπο και χωρίς ευχερή δυνατότητα ελέγχου και επαλήθευσης των χρεώσεων (βλ. και άρθρο 2 παρ. 7 ν. 2251/1994) ή και με μη επαρκή και μη έγκαιρη και εκ των προτέρων γνωστοποίηση στον καταναλωτή, αλλά λ.χ. ακόμη και μόνο μετά από απλή επιστολή του προμηθευτή ή με σημείωση στον λογαριασμό. Σε κάθε, δε, περίπτωση, η εφαρμογή της οδηγεί εκ του αποτελέσματος στη διαμόρφωση ιδιαίτερα δυσανάλογων αυξήσεων, που διαμορφώνονται ακόμη και ανεξάρτητα από την τυχόν μέση μεταβολή του πραγματικού κόστους που μπορεί πραγματικά να υφίστανται οι προμηθευτές λόγω της αύξησης του κόστους παραγωγής. (Βλ. και Μεντής Γ., Ρήτρες αναπροσαρμογής της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας σε συμβάσεις προμήθειας, Εφαρμογές Αστικού Δικαίου & Πολιτικής Δικονομίας, 2022, σελ. 385επ.). Αποτέλεσμα των παραπάνω παραμέτρων και αδιαφανών όρων είναι ότι ο καταναλωτής είναι αδύνατον να προσδιορίσει την τελική επιβάρυνση που θα υποστεί λόγω εφαρμογής της ρήτρας.

Έχει, ήδη, γίνει γνωστή η πρωτοβουλία φορέων της κοινωνίας, τόσο καταναλωτικών ενώσεων (ιδίως ΕΚΠΟΙΖΩ, ΙΝΚΑ), όσο και επιστημονικών, όπως η Ολομέλεια των Δικηγορικών Συλλόγων της Χώρας, που είτε έχουν ήδη, είτε πρόκειται στο άμεσο μέλλον να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη κατά της ως άνω καταχρηστικής εφαρμογής της ρήτρας, προβάλλοντας ιδιαίτερα επεξεργασμένη, νομικά τεκμηριωμένη και πειστική επιχειρηματολογία.

Οι έννομες συνέπειες των δικαστικών αποφάσεων που εκδίδονται μετά από συλλογικές αγωγές που ασκούνται από τις ενώσεις καταναλωτών ισχύουν έναντι πάντων, ακόμη και αν δεν είναι διάδικοι της σχετικής δίκης (άρθρο 10 παρ. 20 ν. 2251/1994). Εξάλλου, αγωγές που θα ασκηθούν ατομικά στα πολιτικά δικαστήρια της χώρας, αναμένεται, επίσης, να επιδράσουν καθοριστικά στη νομική θεώρηση και στην τοποθέτηση συνολικά της νομολογίας σε σχέση με τη νομιμότητα της ως άνω ρήτρας και του τρόπου εφαρμογής της. Όμως, οι διακοπές παροχής ηλεκτρικού ρεύματος είναι ένα ήδη υφιστάμενο, παρόν ζήτημα, έναντι του οποίου οι πολίτες πρέπει να προστατευθούν χωρίς καμία καθυστέρηση, μέχρι την ανάληψη άλλων αποτελεσματικών μέτρων προστασίας τους και εξομάλυνσης της αγοράς προμήθειας ενέργειας και την εφαρμογή ενός διαφανούς πλαισίου απόλυτα συμβατού με το εθνικό και ενωσιακό δίκαιο. Η εν λόγω κρατική πρόνοια θα πρέπει να εκτείνεται και στις επιχειρήσεις, παρότι δεν εμπίπτουν στην έννοια του καταναλωτή, υπό το ν. 2251/1994, αφού πρόκειται για τελικούς αποδέκτες του αγαθού της ηλεκτρικής ενέργειας, των οποίων η ομαλή ανταπόκριση στις έκτακτες συνθήκες της ενεργειακής κρίσης, έτσι όπως αυτή έχει οξυνθεί από τις επιλογές, την ανεπάρκεια και την αναλγησία της κυβέρνησης, συνιστά προϋπόθεση ακόμη και για την ίδια την εξακολούθηση της λειτουργίας τους.

Ολιγωρίες στην άσκηση των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων φορέων όπως η ΡΑΕ ή η Επιτροπή Ανταγωνισμού, καθώς και καθυστερήσεις που υπάρχουν στη λειτουργία της δικαιοσύνης και των Ανεξάρτητων Αρχών, εξαιτίας της ανεπάρκειας της κυβέρνησης να την υποστηρίξει στο έργο της μέσα στην πανδημία, δεν μπορούν να αναχαιτίσουν την επιταγή άμεσης παρέμβασης και κρατικής πρόνοιας για τους πολίτες που κινδυνεύουν να χάσουν ένα τόσο βασικό αγαθό, ενώ αντιμετωπίζουν πρωτόγνωρα και απρόβλεπτα ύψη χρεώσεων, στα οποία πολλοί δεν δύνανται αντικειμενικά να ανταποκριθούν. Καθίσταται, συνεπώς, αναγκαία η παρέμβαση του νομοθέτη, προκειμένου να ικανοποιηθεί η συνταγματική επιταγή της διασφάλισης της αποτελεσματικότητας της προσφυγής στη Δικαιοσύνη (άρθρο 20 παρ. 1 Συντ., άρθρο 6 παρ. 1 ΕΣΔΑ), η οποία χάνει το νόημά της όταν ο πολίτης υφίσταται άμεσα μέρος ή και το σύνολο των δυσμενών συνεπειών μιας παράνομης πράξης κατά της οποίας στρέφεται, ιδίως όταν αυτές οι συνέπειες συναρτώνται με την άσκηση οποιασδήποτε ζωτικής δραστηριότητας της καθημερινής του ζωής. Σε κάθε περίπτωση, ο νομοθέτης δύναται να καθορίσει έναν κύκλο υποθέσεων για τις οποίες εξ ορισμού θεωρεί ότι πρέπει για λόγους δημοσίου συμφέροντος, όπως αυτοί που προαναφέρθηκαν, να προβλέψει νομοθετικά μέτρα προστασίας που προσομοιάζουν σε μέτρα προσωρινής προστασίας (ασφαλιστικά μέτρα), τα οποία θα μπορούσαν να χορηγηθούν από τη Δικαιοσύνη, όπως έχει ήδη δημοσιοποιηθεί σε σχέση με την πρόσφατη νομολογία απαγόρευσης αποσύνδεσης της παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά μετά από σειρά διαδικασιών ιδιαίτερης επιβάρυνσής της και κατ’ ανάγκη μετά από την παρέλευση κρίσιμου χρονικού διαστήματος.

Εξάλλου, η προτεινόμενη παρέμβαση του νομοθέτη καθίσταται απολύτως αναγκαία και ενόψει του ότι, παρότι η Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή και εδώ και πολύ καιρό η ακριβότερη χώρα στην Ευρώπη στην χονδρεμπορική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας, ελλείπει οποιαδήποτε αποτελεσματική κρατική πολιτική παρέμβασης στη δομή της αγοράς προμήθειας της ενέργειας για την καταπολέμηση της αισχροκέρδειας και την αποτροπή δημιουργίας ουρανοκατέβατων κερδών καθώς και φορολόγησής τους για ελάφρυνση των καταναλωτών.

Άλλωστε, η επιδότηση των λογαριασμών εφαρμόζεται με τρόπο που την καθιστά επιδότηση των «ουρανοκατέβατων κερδών» και των υπερκερδών των παραγωγών, αφού δεν αντιμετωπίζει ριζικά το πρόβλημα του σχηματισμού αυτών των κερδών, αλλά συνιστά πολιτική εξυπηρέτησης, έστω μερικώς, της κάλυψής τους, με τη βοήθεια του κράτους. Βέβαια, παραμένει μεγάλο μέρος αυτών που μη καλυπτόμενο από την επιδότηση μετακυλίεται τελικά στους πολίτες και τους επιβαρύνει, οδηγώντας τους σε υπερχρέωση.

Για την αντιμετώπιση της εκρηκτικής αυτής κατάστασης η πολιτεία οφείλει να παρέμβει άμεσα και να προβεί σε τροποποιήσεις του θεσμικού πλαισίου ώστε να αποτρέπονται τα υπερκέρδη στην προημερήσια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και να μη συνδέεται η τιμή εκκαθάρισης με τις τιμές των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο. Ακόμη, να προβεί σε αναμόρφωση των χαρακτηριστικών υπολογισμού της ρήτρας αναπροσαρμογής και των συμβατικών υποχρεώσεων των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας όσον αφορά στην τυποποίηση του υπολογισμού και τον τρόπο ενημέρωσης των καταναλωτών με δεσμευτικό τρόπο και να προβλεφθεί η επιβολή κυρώσεων σε περίπτωση μη εφαρμογής τους.

Συνεπώς, έως ότου η πολιτεία αναλάβει τα μέτρα που αναλυτικά αναφέρονται παραπάνω και την αναμόρφωση του ίδιου του υπολογισμού της ρήτρας αναπροσαρμογής και αντιμετωπίσει ριζικά και αποτελεσματικά το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, απαιτούνται άμεσα μέτρα που δίνουν τον αναγκαίο χρόνο επιβίωσης των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, ώστε να μην υποστούν οποιαδήποτε αποσύνδεση παροχής ρεύματος (ρευματοκοπή), που αν γίνει μαζικά θα επιδράσει εντέλει στην οικονομία.

Η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά έτσι αναγκαία και πρόσφορη ενέργεια προκειμένου να προστατευθεί το δημόσιο συμφέρον, που συναρτάται με την αποσόβηση της ραγδαίας εξέλιξης του φαινομένου της έκτακτης υπερχρέωσης των πολιτών και της μετατροπής του σε μείζονα κοινωνική -ανθρωπιστική κρίση, που εντέλει θα πλήξει έτι περαιτέρω την οικονομία και πλείστους θεσμούς της χώρας.

 

Β. ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ- ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Άρθρο …..

1. Απαγορεύεται έως τη δημοσίευση αμετάκλητης απόφασης επί της αγωγής του άρθρου 10 παρ. 16 του ν. 2251/1994 που ασκείται από οποιαδήποτε ένωση καταναλωτών κατά παρόχων και προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας η εκτέλεση εντολών αποσύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος που εκδίδονται κατά όλων των καταναλωτών λόγω ληξιπρόθεσμης οφειλής που προέρχεται από τη μη καταβολή χρηματικού ποσού που αντιστοιχεί στη ρήτρα αναπροσαρμογής χρεώσεων προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, αφαιρούμενων όλων των επιδοτήσεων, εκπτώσεων και άλλων ελαφρύνσεων. Η απαγόρευση εκτέλεσης εντολών αποσύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος αίρεται με την έκδοση απόφασης του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατόπιν εισήγησης της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, με την οποία θεσπίζονται κριτήρια και όροι αναμόρφωσης των χαρακτηριστικών υπολογισμού και εφαρμογής της ρήτρας αναπροσαρμογής, όπως αυτή προβλέπεται στον Κώδικα Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας, με βάση τις αρχές της διαφάνειας και της αναλογικότητας.

2. Έως την 31/12/2022 ή έως την αναμόρφωση του υπολογισμού της ρήτρας βάσει του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 η απαγόρευση της προηγούμενης παραγράφου ισχύει και υπέρ κάθε οφειλέτη που είναι ο τελικός αποδέκτης της ηλεκτρικής ενέργειας ως προϊόντος, ακόμη και αν δεν εμπίπτει στην έννοια του καταναλωτή, σύμφωνα με το ν. 2251/1994. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας μπορεί να παρατείνεται ο χρόνος εφαρμογής της απαγόρευσης του προηγούμενου εδαφίου.

3. Οι προμηθευτές και οι πάροχοι που έδωσαν την εντολή αποσύνδεσης της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος υποχρεούνται στην επανασύνδεση της υπέρ των αναφερομένων στις παραγράφους 1 και 2, εντός τριών (3) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.

4. Όποιος αποσυνδέει παροχή ηλεκτρικής ενέργειας κατά παράβαση των παραγράφων 1 και 2 εδάφιο α΄ τιμωρείται με φυλάκιση έως 1 έτος και με χρηματική ποινή έως πεντακόσιες (500) ημερήσιες μονάδες. Όποιος παραλείπει να επανασυνδέσει διακοπείσα παροχή ηλεκτρικής ενέργειας κατά παράβαση της παραγράφου 3 τιμωρείται με φυλάκιση έως 2 έτη και χρηματική ποινή έως χίλιες (1.000) ημερήσιες μονάδες.

 

Αθήνα, 4 Μαΐου 2022

Οι προτείνοντες βουλευτές

Τσίπρας Αλέξης

Γεροβασίλη Όλγα

Αβραμάκης Ελευθέριος

Αγαθοπούλου Ειρήνη

Αθανασίου Αθανάσιος (Νάσος)

Αλεξιάδης Τρύφωνας

Αμανατίδης Ιωάννης

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Αποστόλου Ευάγγελος

Αραχωβίτης Σταύρος

Αυγέρη Θεοδώρα (Δώρα)

Αυλωνίτης Αλέξανδρος – Χρήστος

Αχτσιόγλου Ευτυχία (Έφη)

Βαγενά Άννα

Βαρδάκης Σωκράτης

Βαρεμένος Γεώργιος

Βασιλικός Βασίλης

Βερναρδάκης Χριστόφορος

Βέττα Καλλιόπη

Βίτσας Δημήτριος

Βούτσης Νικόλαος

Γιαννούλης Χρήστος

Γκαρά Αναστασία (Νατάσα)

Γκιόλας Ιωάννης

Δραγασάκης Ιωάννης

Δρίτσας Θεόδωρος

Ελευθεριάδου Σουλτάνα

Ζαχαριάδης Κώστας

Ζεϊμπέκ Χουσεΐν

Ζουράρις Κωνσταντίνος

Ηγουμενίδης Νικόλαος

Θραψανιώτης Εμμανουήλ

Καλαματιανός Διονύσιος – Χαράλαμπος

Κασιμάτη Νίνα

Κατρούγκαλος Γεώργιος

Κάτσης Μάριος

Καφαντάρη Χαρούλα (Χαρά)

Κόκκαλης Βασίλειος

Λάππας Σπυρίδων

Μάλαμα Κυριακή

Μαμουλάκης Χαράλαμπος (Χάρης)

Μάρκου Κωνσταντίνος

Μεϊκόπουλος Αλέξανδρος

Μιχαηλίδης Ανδρέας

Μουζάλας Ιωάννης

Μπαλάφας Ιωάννης

Μπάρκας Κωνσταντίνος

Μπουρνούς Ιωάννης

Μωραΐτης Αθανάσιος (Θάνος)

Νοτοπούλου Κατερίνα

Ξανθόπουλος Θεόφιλος

Ξανθός Ανδρέας

Ξενογιαννακοπούλου Μαριλίζα

Παπαδόπουλος Αθανάσιος (Σάκης)

Παπαηλιού Γεώργιος

Παπανάτσιου Αικατερίνη

Παππάς Νικόλαος

Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)

Πολάκης Παύλος

Πούλου Παναγιού (Γιώτα)

Ραγκούσης Ιωάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος

Σαρακιώτης Ιωάννης

Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)

Σκουρολιάκος Παναγιώτης

Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)

Σπίρτζης Χρήστος

Συρμαλένιος Νικόλαος

Τελιγιορίδου Ολυμπία

Τζάκρη Θεοδώρα

Τζανακόπουλος Δημήτριος

Τζούφη Μερόπη

Τόλκας Άγγελος

Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος

Τσακαλώτος Ευκλείδης

Τσίπρας Γεώργιος

Φάμελλος Σωκράτης

Φίλης Νικόλαος

Φλαμπουράρης Αλέξανδρος

Φωτίου Θεανώ

Χαρίτου Δημήτριος (Τάκης)

Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)

Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης

Χρηστίδου Ραλλία

Ψυχογιός Γεώργιος



πηγή:https://www.syriza.gr/article/id/126287/Tropologia-Aleksh-Tsipra-kai-sysswmhs-ths-KO-SYRIZA---PS-gia-na-mhn-kobetai-to-reyma-eksaitias-ths-rhtras-anaprosarmoghs.html