Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2022

ΥΕΘΑ: Τα στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων θα διαπιστώσουν άμεσα το οικονομικό όφελος ..... στο ατομικό τους εισόδημα.


 Οι γεωπολιτικές αβεβαιότητες επιδεινώνονται. Όσον αφορά τις σχέσεις με την Τουρκία οι διαδικασίες για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης συνεχίζονται, οι συναντήσεις σε πολιτικό και θεσμικό επίπεδο εξακολουθούν να γίνονται, το κανάλι επικοινωνίας θα παραμένει και πρέπει να παραμείνει ανοικτό. Επιμένω όμως ότι όλη αυτή η πρωτοβουλία καθίσταται ατελέσφορη όταν συνοδεύεται από συνεχιζόμενες παραβατικές συμπεριφορές της Τουρκίας (όπως λ.χ. οι υπερπτήσεις) που ακυρώνουν το σκοπό της και το πνεύμα της, ήτοι την προσέγγιση των δύο πλευρών. Αν η Τουρκία έχει ειλικρινείς και καλές προθέσεις, θα πρέπει να αλλάξει αυτή της τη συμπεριφορά.

Στο σύγχρονο γεωπολιτικό περιβάλλον, οι αστάθμητοι παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν ή να επιδεινώσουν τις σχέσεις μεταξύ δύο χωρών μπορούν να αντιμετωπιστούν διά της διπλωματίας. Έτσι λοιπόν θεωρώ ότι η Τουρκία δεν πρέπει να εγκαταλείψει τη διπλωματία. Είναι γεγονός ότι στα ΜΜΕ καταγράφεται τελευταία έξαρση προκλητικών, επιθετικών και ευθέως προσβλητικών για τη χώρα μας δηλώσεων.

Θεωρώ ωστόσο ότι αυτές οι αντιδράσεις γίνονται κυρίως για εσωτερική κατανάλωση από την κοινή γνώμη της γείτονος Εμείς παρακολουθούμε και παραμένουμε σε εγρήγορση.

Σίγουρα όμως μαρτυρούν και κάποιον εκνευρισμό λόγω των επιτυχημένων κινήσεων της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη στο πεδίο οικοδόμησης και ενίσχυσης των συμμαχιών στην περιοχή, αλλά και λόγω της εντατικής από μέρους μας προσπάθειας αναβάθμισης των δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων στο πεδίο των Εξοπλισμών

Προφανώς εμείς θα συνεχίσουμε το έργο μας απτόητοι. Για να έχουμε απτά αποτελέσματα στο πεδίο της διπλωματίας πρέπει να είμαστε ακόμα καλύτεροι στην Άμυνα γι’ αυτό και από τον Ιούλιο του 2019 εργαζόμαστε καθημερινά σκληρά για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων. Γι’ αυτό λύσαμε σειρά προβλημάτων που χρόνιζαν όπως οι συμβάσεις η εν συνεχεία υποστήριξης των «Μιράζ 2000-5», των C-130, των C-27 και των ΝΗ-90. Γι’ αυτό προχωρούμε στην αναβάθμιση 82 μαχητικών F-16 στην εκδοχή “Viper”, προμηθευόμαστε τα 24 υπερσύγχρονα μαχητικά “Rafale” και παράλληλα 3+1 ψηφιακές φρεγάτες “Belh@rra” καθως και τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα Romeo και συνεχίζουμε. Στους επόμενους μήνες αναμένεται η απόφαση για τις κορβέτες, προχωρούν οι διαδικασίες για τον εκσυγχρονισμό της μέσης ζωής των φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ και βάζουμε τις βάσεις για την αναβάθμιση των F-16 Block 50, αλλά και την υλοποίηση προγραμμάτων που έχει ανάγκη ο Ελληνικός Στρατός.

Σε αυτό το ολοκληρωμένο, προτεραιοποιημένο και κοστολογημένο σχέδιο εντάσσονται και οι πρόνοιες για το ανθρώπινο δυναμικό των Ενόπλων Δυνάμεων. Ήδη ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε κατά την παραλαβή των “Rafale” σειρά φοροελαφρύνσεων, κάτι που αποδεικνύει ότι η Κυβέρνηση ενδιαφέρεται πραγματικά για το προσωπικό. Τα στελέχη θα διαπιστώσουν άμεσα το οικονομικό όφελος από αυτές τις φορολογικές απαλλαγές στο ατομικό τους εισόδημα.

Μετά την ολοκλήρωση του Νομοθετικού Έργου για τους Εξοπλισμούς, θα φέρουμε άμεσα στη Βουλή νομοσχέδιο με αποκλειστικό αντικείμενο διατάξεις που απλοποιούν, διευθετούν και επιλύουν ζητήματα των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Θα είναι η δεύτερη κύρια παρέμβασή μας για το προσωπικό, μετά την αύξηση των εισακτέων στις παραγωγικές σχολές και στις σχολές υπαξιωματικών και στους τρεις Κλάδους, αλλά και τις 15 χιλιάδες προσλήψεις Επαγγελματιών Οπλιτών σε βάθος πενταετίας.

Πρέπει να επισημάνω επίσης, ότι προτάσσουμε την ενεργή Αμυντική Διπλωματία, έχοντας πετύχει τη δημιουργία και ενίσχυση ισχυρού πλέγματος συμμαχιών σε διμερές και πολυμερές επίπεδο, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα για επαύξηση της εθνικής μας ισχύος και καθιστώντας τη χώρα μας πλέον βασικό πυλώνα ασφάλειας και σταθερότητας στην περιοχή μας. Αυτό το πράττουμε διότι θέλουμε καλές σχέσεις και συνθήκες ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας με όλες τις χώρες της περιοχής με τις οποίες μοιραζόμαστε κοινές αρχές, αξίες και παράδοση. Διότι έτσι θα εξασφαλίσουμε ασφάλεια και ευημερία για τους λαούς μας.




ΥΕΘΑ: Λειτουργούμε ως πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας, ως δύναμη που εγγυάται την ειρήνη και τη σταθερότητα.

 





DEUTSCHE WELLEΈρχεστε από τις Βρυξέλλες, όπου το ουκρανικό θέμα ήταν κυρίαρχο, υποθέτω. Ποια εικόνα έχετε εσείς; Γιατί λέγονται πολλά…

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όντως, η κατάσταση στην Ουκρανία αυτή τη στιγμή είναι πάρα πολύ ανησυχητική. Υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με το κατά πόσον αποσύρονται ρωσικά στρατεύματα ή δεν αποσύρονται. Η αμερικανική πλευρά ισχυρίζεται ότι αυτό δεν συμβαίνει, δεν υπάρχουν δηλαδή συγκεκριμένες ενδείξεις ότι αυτό συμβαίνει. Σε κάθε περίπτωση η Ευρώπη εκτιμώ ότι θα πρέπει να σταθεί ενωμένη και αποφασισμένη, επικοινωνώντας προς κάθε πλευρά ότι πρέπει πάση θυσία η διπλωματία, αλλά και η αποτροπή να λειτουργήσουν ταυτόχρονα, για να αποφευχθεί η ανάφλεξη στην Ουκρανία, ότι θα υπάρξουν συνέπειες σε όσους το επιδιώξουν και ότι σε κάθε περίπτωση οι συνέπειες αυτές θα εμπλέξουν τη ρωσική πλευρά».

Τίθεται βέβαια το θέμα η Ελλάδα με ποιον τρόπο μπορεί να συμβάλει στην αποτροπή και την αποκλιμάκωση…

Θεωρώ ότι η ελληνική πλευρά έχει και τη βούληση και το κύρος να συμβάλει στην αποκλιμάκωση της κρίσης. Είμαστε της άποψης ότι πρέπει πάση θυσία να κρατηθεί ανοιχτός ο δίαυλος επικοινωνίας με τη ρωσική πλευρά, έτσι ώστε να καταβληθούν οι διπλωματικές προσπάθειες για να αποκλιμακωθεί αυτή η ένταση. Αυτός είναι ο λόγος μετάβασης του Υπουργού Εξωτερικών στη Μόσχα για συναντήσεις με τον ομόλογό του, τον κ. Λαβρώφ. Θεωρώ ότι η Ελλάδα έχει ρόλο να παίξει και προς την πλευρά της αποκλιμάκωσης αυτής της έντασης και προς την πλευρά της διασφάλισης της σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή.

DEUTSCHE WELLEΈχουμε και μία άλλη περιοχή μέσα στην Ευρώπη, στην οποία εμείς ως Ελλάδα δεχόμαστε καθημερινές επιθέσεις, ακόμα και με τη μορφή ενός επαπειλούμενου πολέμου. Μήπως πρέπει να κάνουμε μία Διάσκεψη Ασφαλείας και για την Ανατολική Μεσόγειο;

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, η Ανατολική Μεσόγειος και ο νότιος πυλώνας του ΝΑΤΟ νομίζω ότι είναι αντικείμενο επεξεργασίας στο πλαίσιο των εσωτερικών διεργασιών του ΝΑΤΟ, αλλά και της Ε.Ε. Έχουμε καταδείξει και έχουμε αποδείξει κιόλας ότι εμείς
λειτουργούμε ως πυλώνας σταθερότητας και ασφάλειας, ως δύναμη που εγγυάται την ειρήνη και τη σταθερότητα.

Έχουμε αναπτύξει μία πολύ εντατική διπλωματική προσπάθεια προς κάθε κατεύθυνση, προς τρίτες χώρες, προς τους εταίρους μας στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. Παράλληλα όμως έχουμε αναπτύξει μία εξίσου εντατική προσπάθεια να αναβαθμίσουμε τη συνολική δυνατότητα των Ενόπλων Δυνάμεών μας.

Θεωρώ ότι αυτή η μείξη διπλωματίας και αποτροπής έχει αποδώσει καρπούς, αλλά σε κάθε περίπτωση πρέπει να παραμένουμε σε εγρήγορση, δεδομένου ότι οι γείτονές μας επιμένουν σε μία αναθεωρητική και πάρα πολλές φορές προκλητική συμπεριφορά.

Πάντα υπάρχουν ευήκοα ώτα στο ΝΑΤΟ, αρκεί να επικοινωνούμε τα επιχειρήματά μας με νηφαλιότητα και τεκμηρίωση. Εκτιμώ ότι αυτό συμβαίνει. Από κει και πέρα βέβαια, όπως σας είπα, συνεχίζουμε να κάνουμε τη δουλειά μας στις δύο αυτές κατευθύνσεις: περισσότερη διπλωματία και αποτροπή μέσω της ενίσχυσης των ενόπλων δυνάμεων. Γνωρίζετε τα μεγάλα προγράμματα που πέρασαν από το Κοινοβούλιο πριν από μερικές μέρες για την απόκτηση των τριών φρεγατών «Μπελαρά», αλλά και άλλων έξι αεροσκαφών «Ραφάλ». Η προσπάθεια αυτή δεν σταματάει σε κάποιο σημείο, απλά συνεχίζεται. Με σχέδιο και προτεραιότητες.

DEUTSCHE WELLEΤέλος, μιλήστε μας και για τις διμερείς επαφές που θα έχετε εδώ…

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Πάντα η Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για χρήσιμες διμερείς επαφές. Στο πλαίσιο αυτό θα συναντηθώ σήμερα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της αμερικανικής εταιρείας Λόκχιντ Μάρτιν και επίσης με τον όμολογό μου τον υπουργό Άμυνας του Ισραήλ, τον καλό φίλο Μπένι Γκαντζ. Αύριο θα κάνω την πρώτη μου διμερή επαφή με τη νέα υπουργό Άμυνας της Γερμανίας, την κυρία Κριστίν Λάμπρεχτ, με την οποία γνωρίστηκα προχθές στις Βρυξέλλες. Θα έχουμε πολλά ενδιαφέροντα να δούμε. Επίσης προσβλέπω σε χρήσιμες συναντήσεις με στελέχη της αμυντικής βιομηχανίας της Γερμανίας, δεδομένου ότι υπάρχουν προοπτικές συνεργασίας και σε αυτό το πεδίο με τις Ένοπλες Δυνάμεις και το Υπουργείο Άμυνας.

Ηθικά διλήμματα - Η δικαίωση της αριστεράς


 

Παλιότερα η Αριστερά βρισκόταν υπό διαρκή κατηγορία για τα «λαϊκά δικαστήρια». Σήμερα θα πρέπει να αισθάνεται απόλυτα δικαιωμένη, καθώς το Διαδίκτυο έχει μετατραπεί σε ένα μαζικό λαϊκό δικαστήριο. Επιλέγει τις υποθέσεις που θέλει να δικάσει και αποφασίζει. Αλλες φορές αποφασίζει με συντριπτική πλειοψηφία, άλλες φορές διχάζεται. Πάντως η λογική του Διαδικτύου είναι μανιχαϊστική. Δεν ευδοκιμούν σύνθετες αναλύσεις, καθώς τα προς κρίση γεγονότα προσεγγίζονται με την οπτική του μαύρου – άσπρου.

Έτσι, αποτέλεσε αντικείμενο του μεγάλου, ψηφιακού, λαϊκού δικαστηρίου η περίπτωση της κυρίας που συνελήφθη να κλέβει σε μεγάλο σούπερ μάρκετ στην Αθήνα. Τα στρατόπεδα αμέσως σχηματίστηκαν. Από τη μια μεριά όσοι προέβαλαν τον χαρακτήρα της πράξης και από την άλλη όσοι προέβαλαν τα κίνητρά της. Αναμφίβολα, είναι μια περίπτωση με πολλές γκρίζες περιοχές, που δεν προσφέρεται για απλουστευτικές κρίσεις.

Τα γεγονότα είναι: 1) Διαπράχθηκε κλοπή και 2) η διεύθυνση του καταστήματος ειδοποίησε την ΕΛ.ΑΣ. Για τον νομικό χαρακτήρα της πράξης νομίζω ότι δεν μπορεί να υπάρχει αντίρρηση. Τα προβλήματα ξεκινούν από τo αν έπραξε καλώς η διεύθυνση του σούπερ μάρκετ που κάλεσε την ΕΛ.ΑΣ. ή αν μπορούσε να κλείσει την υπόθεση μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Είναι λογικό οι μεγάλες πολυεθνικές να έχουν αυστηρούς εσωτερικούς κανονισμούς, οι οποίοι δεν αφήνουν περιθώρια πρωτοβουλιών στα στελέχη τους. Δηλαδή, την κρίση αν κάποιος κλέβει επειδή είναι φτωχός δεν μπορεί να την κάνει ο διευθυντής ενός καταστήματος, αλλά τα εντεταλμένα όργανα της πολιτείας. Άλλωστε, η μαζική εμφάνιση παρόμοιων περιστατικών είναι κάτι που θέλουν να αποφύγουν οι πάντες. Το ερώτημα είναι αν η δημοσιότητα λειτουργεί αποτρεπτικά ή ανοίγει τον ασκό του Αιόλου. Θα φανεί.

Το βέβαιο είναι ότι σήμερα υπάρχουν κοινωνικές λειτουργίες που βοηθούν τον άπορο ώστε η κλοπή να μην αποτελεί τη λύση. Ετσι, μπορεί να αποταθεί στα κοινωνικά παντοπωλεία, στα συσσίτια της Εκκλησίας ή σε υπηρεσίες των δήμων και της πολιτείας. Είναι ανάλγητο να κουνάμε το δάχτυλο σε αυτόν που δοκιμάζεται, αλλά στον βαθμό που η κοινωνία τού προσφέρει εναλλακτικές λύσεις στο πρόβλημά του, οφείλουμε να του πούμε ότι η κλοπή δεν είναι καλή επιλογή.



πηγή;https://www.kathimerini.gr/opinion/561726379/ithika-dilimmata/

Ελληνική Δικαιοσύνη - Μη μιλάς, μην κρίνεις, κινδυνεύει η Δικαιοσύνη! - Δεν ελέγχεται από κανέναν!


 Η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης αποτελεί θεμέλιο της Δημοκρατίας. Το ερώτημα όμως είναι σε τι συνίσταται αυτή η «ανεξαρτησία»; Οι συνδικαλιστές της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος (ΕΕΕ) θεωρούν ότι πλήττεται το κύρος της Δικαιοσύνης μόλις κάποιος εκστομίσει ότι οι δικαστικές αρχές τα έκαναν μαντάρα στην υπόθεση της δολοφονίας του επτάχρονου στην Κυψέλη. Όπως γράφαμε και χθες («Δεν ήξεραν, δεν ρώταγαν;», 18.2.2022), δεν μπορείς να έχεις ένα νεκρό παιδί κι όλα να είναι καλά καμωμένα, όταν μάλιστα «ο Εισαγγελέας Ανηλίκων ενήργησε έγκαιρα και αποτελεσματικά, όταν περιήλθε σε αυτόν καταγγελία για κακοποίηση άλλου ανηλίκου μέλους της ίδιας οικογένειας» (ΕΕΕ, 16.2.2022).

Αυτό, πάντως, που δεν κάνει εντύπωση είναι η «ευχή» της ίδιας ανακοίνωσης «να αποφεύγονται δηλώσεις, με τις οποίες δημιουργείται στην κοινή γνώμη αρνητική εικόνα για την άσκηση των καθηκόντων των εισαγγελικών λειτουργών, αλλά και των υπηρεσιών που τους υποβοηθούν». Συνεπώς «μη μιλάς, μην κρίνεις, κινδυνεύει η Δικαιοσύνη»;

«Όχι», είχε απαντήσει με αφορμή μια άλλη ανακοίνωση της ΕΕΕ ο αείμνηστος Σταύρος Τσακυράκης. Οπως έγραφε, «η δικαστική λειτουργία απολαμβάνει τέτοια ανεξαρτησία ώστε, ενώ αυτή ελέγχει τη νομοθετική και εκτελεστική εξουσία, η ίδια δεν ελέγχεται σχεδόν από κανέναν. Μόνον ο διορισμός της ηγεσίας των ανωτάτων δικαστηρίων γίνεται από την εκτελεστική εξουσία και αυτόν ακόμη κάποιοι θέλουν να τον περιορίσουν ζητώντας να ακολουθείται ευλαβικά η επετηρίδα. Το μόνο σοβαρό αντίβαρο στη μεγάλη εξουσία τους είναι η δημόσια κριτική του έργου τους, η οποία, μάλιστα, θεωρώ ότι πρέπει να γίνεται επωνύμως» («Δικαιοσύνη. Η ουσία της Πολιτικής», εκδ. Μεταίχμιο).

Ο διαπρεπής καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου σημείωνε ότι «κανενός το κύρος δεν προστατεύθηκε με τη φίμωση της κριτικής. Το αντίθετο συμβαίνει. Αν η κριτική είναι λαθεμένη έχει κοντά ποδάρια. Αν είναι ορθή, δίνει την ευκαιρία αναστοχασμού και διόρθωσης στο μέλλον».

Στην κατακλείδα του ίδιου άρθρου (πρωτοδημοσιεύθηκε στις 24.10.2013) σημείωνε ότι «τις παραπάνω σκέψεις προκάλεσε η ανακοίνωση της Ενωσης Εισαγγελέων Ελλάδος, η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ κατήγγειλε τις επικριτικές δηλώσεις του Γ. Παπανδρέου για την άσκηση δίωξης στην υπόθεση της ΕΛΣΤΑΤ ως παρέμβαση στο έργο της Δικαιοσύνης. Στο δικό μου μυαλό η ΕΕΕ συγχέει την έννοια της κριτικής με την έννοια της παρέμβασης και (…) καλά θα κάνει να ξανασκεφθεί τον ρόλο της και τον δημόσιο λόγο της». Συνεπώς «δεν ήξεραν, δεν ρώταγαν», αλλά ούτε και ακούν και συνεχίζουν να συγχέουν την κριτική με την παρέμβαση.



πηγή: https://www.kathimerini.gr/opinion/561726373/paremvasi-kai-kritiki/

Αλλαγή στάσης για τον αγωγό East Med από ΗΠΑ - "Η Ουάσινγκτον στηρίζει με διπλωματική συνέπεια τον αγωγό" - Να είναι καλά ο Πούτιν!!


 

Στη νέα επιστολή τους, οι δύο βουλευτές εκφράζουν την εκτίμηση ότι η Ουάσινγκτον είχε στηρίξει με διπλωματική συνέπεια τον αγωγό East Med στο παρελθόν

Με μια νέα επιστολή στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ, οι ομογενείς βουλευτές Γκας Μπιλιράκης και Νικόλ Μαλλιωτάκη απορρίπτουν τους ισχυρισμούς του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών περί του αγωγού φυσικού αερίου East Med.

Οι δύο βουλευτές είχαν στείλει επιστολή την 21η Ιανουαρίου, με την οποία εξέφραζαν την αντίθεσή τους για την απόσυρση της διπλωματικής στήριξης για το έργο του αγωγού. Το Στέιτ Ντιπάρτεντ, ωστόσο, είχε υποστηρίξει ότι δεν υφίσταται θέμα αλλαγής στάσης, καθώς οι ΗΠΑ δεν είχαν στηρίξει ποτέ επίσημα, αλλά ούτε και οικονομικά τον συγκεκριμένο αγωγό.

Στη νέα επιστολή τους, οι δύο βουλευτές εκφράζουν την εκτίμηση ότι η Ουάσινγκτον είχε στηρίξει με διπλωματική συνέπεια τον αγωγό East Med.

Για να υποστηρίξουν τη συγκεκριμένη θέση, απαριθμούν μια σειρά από δημόσιες τοποθετήσεις, στις οποίες είχε προβεί στο παρελθόν το Στέιτ Ντιπάρτμεντ και στις οποίες περιλαμβάνεται:

– Η Κοινή Δήλωση της 7ης Οκτωβρίου 2019 που έγινε στον Δεύτερο Στρατηγικό Διάλογο Ηνωμένων Πολιτειών-Ελλάδας, η οποία ανέφερε ότι «οι κυβερνήσεις της Ελλάδας και των ΗΠΑ αναγνώρισαν τις δυνατότητες του προτεινόμενου αγωγού φυσικού αερίου East Med να συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια και στη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών και διαδρομών στην Ανατολική Μεσόγειο».

– Η κοινή δήλωση της 28ης Σεπτεμβρίου 2020 σχετικά με την Αναθεώρηση  σε Υψηλό Επίπεδο του Στρατηγικού Διαλόγου ΗΠΑ-Ελλάδας έλεγε ότι «οι Ηνωμένες Πολιτείες και η Ελλάδα καλωσόρισαν την ολοκλήρωση του ελληνικού τμήματος του Διαδριατικού αγωγού φυσικού αερίου και ανυπομονούν να συζητήσουν στον επικείμενο Στρατηγικό Διάλογο την αμοιβαία υποστήριξή τους στην διασύνδεση της Ελλάδας με την Βουλγαρία, στο έργο της πλωτής μονάδας επαναεριοποίησης φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, στην ιδιωτικοποίηση της υπόγειας μονάδας αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Καβάλα, στο έργο διασύνδεσης Ελλάδας-Βόρειας Μακεδονίας, και άλλα εμπορικά βιώσιμα έργα, τα οποία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν και τον αγωγό East Med».

Επιπλέον, οι δύο νομοθέτες υπενθυμίζουν ότι το άρθρο 203 του Νόμου East Med Act εκφράζει στήριξη στον εν λόγω αγωγό και ότι πολλοί αξιωματούχοι που επέβλεπαν την ενεργειακή διπλωματία κατά τη διάρκεια της κυβέρνησης Τραμπ είχαν κινηθεί σε αυτή τη γραμμή.

Τέλος, οι δύο βουλευτές ζητούν να έχουν μία κατ’ ιδίαν συνάντηση με τον Άμος Χοκστάϊν, ανώτερο αξιωματούχο του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για θέματα ενεργειακής ασφάλειας, στην οποία θα παρευρεθούν και οι συντάκτες του νόμου East Med Act στην Βουλή των Αντιπροσώπων (Ted Deutch και David Cicilline), προκειμένου να ενημερωθούν για την ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης Μπάιντεν στην Ανατολική Μεσόγειο.



Πηγή:https://www.in.gr/2022/02/19/economy/oikonomikes-eidiseis/east-med-oi-ipa-allaksan-ti-stasi-tous-gia-ton-agogo-ypostirizoun-amerikanoi-vouleytes-epistoli-sto-steit-ntipartment/

Συντάξεις: - Τα σίγουρα αναδρομικά Δημοσίου - Ποιες ανήκουν στο 35% των δικαιούχων μετά τον νέο επανυπολογισμό (εάν έχει αποπερατωθεί!)


 

Ποσά συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ αναμένουν ως απόρροια δικαστικών αποφάσεων από τα ανώτατα δικαστήρια

Τέσσερα νέα πακέτα αναδρομικών, συνολικού ύψους 3 δισ. ευρώ, αναμένουν οι συνταξιούχοι ως απόρροια δικαστικών αποφάσεων από τα ανώτατα δικαστήρια (Συμβούλιο της Επικρατείας και Ελεγκτικό Συνέδριο) ή λόγω της ισχύουσας νομοθεσίας.

Πρόκειται για ποσά που διεκδικούν πάνω από 800.000 συνταξιούχοι σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και αφορούν μεταξύ άλλων κομμένα δώρα και μειώσεις επικουρικών συντάξεων, καθώς και κρατήσεις της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης. Ειδικότερα:

Απόφαση ΣτΕ

Η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα αναδρομικά των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα δεν έχει ακόμη εκδοθεί, αν και η δίκη διεξήχθη πριν από περίπου ένα έτος. Εκτιμάται ότι η απόφαση θα εκδοθεί μέχρι τον Απρίλιο.

Οι διεκδικήσεις αφορούν την επιστροφή αναδρομικών σε 350.000 συνταξιούχους από τις μνημονιακές περικοπές σε δώρα και επικουρικές συντάξεις και το κόστος ανέρχεται σε 2-2,5 δισ. ευρώ.

Η εν λόγω απόφαση θα κρίνει αν η κυβέρνηση οφείλει να καταβάλει νέο γύρο αναδρομικών, σε ποιο ύψος και σε ποιους συνταξιούχους.

Το Δικαστήριο καλείται να αποφασίσει αν και κατά πόσο ήταν νόμιμη και συνταγματική η απόφαση της κυβέρνησης το περασμένο καλοκαίρι να πληρώσει τα αναδρομικά των κύριων συντάξεων και να «σβήσει» τα αναδρομικά των επικουρικών και των δώρων.

Τα αναδρομικά, μετά τον επανυπολογισμό συντάξεων για τους παλαιούς συνταξιούχων

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία στον ΕΦΚΑ όσον αφορά τα αναδρομικά ποσά για 150.000 περιπτώσεις παλαιών συνταξιούχων, οι οποίοι έλαβαν τη σύνταξή τους πριν από τον Μάιο του 2016, επανυπολογίζοντας το ποσό της σύνταξής τους με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης  του νόμου Βρούτση.

Από τις 150.000 περιπτώσεις οι 35.000, περίπου το 23%, θα δικαιούνται τη λήψη αναδρομικών με την επιστροφή ποσών κατά μέσο όρο κοντά στα 200 ευρώ, για έως και 26 μήνες. Πρόκειται για συνταξιούχους με παράλληλη ασφάλιση και άλλες κατηγορίες, οι συντάξεις των οποίων δεν είχαν επανυπολογιστεί ούτε με τον νόμο Κατρούγκαλου, γιατί δεν υπήρχαν αξιόπιστα στοιχεία (αποδοχές, έτη, εισφορές κ.λπ.).

Για την πλειονότητα των ασφαλισμένων δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά αρχεία με τον ασφαλιστικό βίο τους και οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να ανατρέξουν σε χειρόγραφα αρχεία και ένσημα για την πιστοποίηση του χρόνου ασφάλισής τους, μια διαδικασία ιδιαίτερα χρονοβόρα με την ολοκλήρωση λιγοστών φακέλων καθημερινά.

Στους δικαιούχους αναδρομικών συμπεριλαμβάνονται και κληρονόμοι συντάξεων.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, η μέση αύξηση για τους παλαιούς συνταξιούχους είναι της τάξεως του 2%-3%, που αντιστοιχεί κατά μέσον όρο σε 10 με 12 ευρώ, καθώς σύμφωνα με τον νόμο οι παλαιοί συνταξιούχοι πληρώνονται τις αυξήσεις τους από τους νέους συντελεστές αναπλήρωσης σταδιακά σε 5 ετήσιες δόσεις έως και το 2024.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι εντός του 2022 θα λάβουν τα αναδρομικά που αντιστοιχούν στα 2/5 των αυξήσεων για το 2019-2020 και το 2021, ενώ θα έρθει και νέα αύξηση για το 2022 ώστε να φτάσουν στα 3/5 της συνολικής αύξησης που δικαιούνται κ.ο.κ.

Στις 150.000 περιπτώσεις συμπεριλαμβάνονται παλαιοί συνταξιούχοι που εντόπισαν λάθη στον πρώτο επανυπολογισμό της σύνταξής τους με τον νόμο Κατρούγκαλου, τα οποία θα διορθωθούν τώρα με τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση και μέχρι σήμερα δεν έχουν λάβει τα αναδρομικά που δικαιούνται ούτε την αντίστοιχη προσαύξηση στη σύνταξή τους.

Στην κατηγορία αυτή ανήκουν συνταξιούχοι που έχουν είτε δύο συντάξεις με παράλληλη ασφάλιση πάνω από 30 έτη (π.χ. διπλοσυνταξιούχοι ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ, ΟΑΕΕ), είτε λαμβάνουν δύο συντάξεις άνω της 30ετίας λόγω γήρατος και λόγω θανάτου κ.λπ.

Αναδρομικά παράλληλης ασφάλισης

Με μεγάλη καθυστέρηση δύο ετών – αλλά σταδιακά εντός του 2022 – αναμένεται το «ξεπάγωμα» περίπου 63.000 εκκρεμών συντάξεων παράλληλης ασφάλισης με τα αναδρομικά από το 2016.

Ειδικότερα, τον Μάρτιο πρόκειται να έχουν ολοκληρωθεί εκείνες οι τεχνικές προϋποθέσεις στον e-ΕΦΚΑ (δηλαδή θα έχει τοποθετηθεί το κατάλληλο λογισμικό), έτσι ώστε να δοθεί η προσαύξηση της σύνταξης – μαζί και τα αναδρομικά τους – σε όσους συνταξιούχους με παράλληλη ασφάλιση έχουν λάβει μόνο την πρώτη έως τώρα.

Σε πρώτη φάση η πλατφόρμα θα εξυπηρετεί τις νέες αιτήσεις  συνταξιοδότησης για τη συγκεκριμένη κατηγορία (παράλληλη ασφάλιση), ενώ για τις παλιές συντάξεις της ίδιας κατηγορίας θα υπάρξει σταδιακή επεξεργασία εντός του έτους ώστε να αποδοθούν οι προσαυξήσεις μαζί με τα αναδρομικά.

Υπολογίζεται ότι υπερβαίνουν τις 63.000 οι συνταξιούχοι που λόγω παράλληλης ασφάλισης έχουν δικαίωμα να λάβουν την προσαύξηση στη σύνταξή τους.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, κατά μέσο όρο οφείλονται προσαυξήσεις της τάξεως των 300 ευρώ τον μήνα και αν υπολογίσει κανείς ότι οι μήνες που είναι σε εκκρεμότητα το αίτημα μπορεί να ξεπερνούν τους 60, γίνεται σαφές ότι πρόκειται να δοθούν ποσά που υπερβαίνουν τα 500 εκατ. ευρώ από τον ΕΦΚΑ.

Διευκρινίζεται ότι οι εκκρεμότητες λόγω παράλληλης ασφάλισης δεν λογίζονται στις εκκρεμείς συντάξεις του ΕΦΚΑ, καθώς αφορούν ασφαλισμένους που ήδη λαμβάνουν σύνταξη από το κύριο Ταμείο τους, αλλά δεν έχουν λάβει την προσαύξηση από τον δεύτερο φορέα ασφάλισης.

Οι συνταξιούχοι αυτοί ανήκουν σε δύο βασικές κατηγορίες:

  • Στην πρώτη ανήκουν ασφαλισμένοι του τέως ΙΚΑ με παράλληλη ασφάλιση στον τέως ΟΑΕΕ.
  • Στη δεύτερη αυτοαπασχολούμενοι ιατροί και μηχανικοί (ασφάλιση στο τέως ΕΤΑΑ) με παράλληλη ασφάλιση στο Δημόσιο.

Τα σίγουρα αναδρομικά Δημοσίου

Πρόκειται για την επιστροφή κρατήσεων της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) με ποσά που ξεκινούν από τα 600 ευρώ και φτάνουν έως τις 11.760 ευρώ, την οποία δικαιούνται περίπου 400.000 συνταξιούχοι του Δημοσίου με την απόφαση 1477/2021 που εξέδωσε, το 2020, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Το Ανώτατο Δικαστήριο έκρινε (επαναλαμβάνοντας προηγούμενη απόφασή του) αντισυνταγματική την επιβολή της ΕΑΣ, καθώς και τις περικοπές των κύριων συντάξεων άνω των 1.000 ευρώ. Η απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι οριστική και δεν πρόκειται να υπάρξει άλλη για την ΕΑΣ.

Αυτό σημαίνει ότι το συνολικό ποσό που θα πρέπει να επιστραφεί ανέρχεται σε 240 εκατ. ευρώ ετησίως, δηλαδή κοντά στα 500 εκατ. ευρώ για τη διετία των αναδρομικών, κονδύλι που έχει ήδη προκαλέσει πονοκέφαλο στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.






πηγή;https://www.in.gr/2022/02/19/economy/oikonomikes-eidiseis/anadromika-erxontai-tessera-nea-paketa-ti-diekdikoun-800-000-syntaksiouxoi/

Συνέβη σαν Σήμερα το 1997 - Ντεγκ Σιάο Πινγκ - Ο άνθρωπος που πέτυχε το οικονομικό θαύμα της Κίνας - Ο άνθρωπος που σφαγίασε φοιτητές στην Πλατεία Τιεν Αν Μεν - Ο άνθρωπος που δεν κατάφερε να ξεπεράσει σε δολοφονίες τον Μάο


 Ο Ντενγκ Σιάο Πινγκ (Deng Xiaoping) ήταν κινέζος κομμουνιστής ηγέτης, η ισχυρότερη πολιτική προσωπικότητα στη Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και τη δεκαετία του ‘80. Κατά τη διάρκεια της παντοδυναμίας του εγκατέλειψε πολλά από τα ορθόδοξα κομμουνιστικά δόγματα και προσπάθησε να ενσωματώσει στοιχεία της ελεύθερης αγοράς στην κινεζική οικονομία, προκρίνοντας ένα είδος σοσιαλισμού της αγοράς. 

Πραγματιστής πολιτικός συμπύκνωσε τη δράση του με τη διάσημη πλέον φράση του: «άσπρη γάτα, μαύρη γάτα, αρκεί να πιάνει τα ποντίκια». Παρότι κατηγορήθηκε επανειλημμένα για τους σκληρούς μηχανισμούς καταστολής που δημιούργησε, θεωρείται ως ο άνθρωπος που βρίσκεται πίσω από το οικονομικό θαύμα της Κίνας.

Ο Ντενγκ Σιάο Πινγκ (ή Ντεγκ Σιαοπίνγκ ή Ντεγκ Χσιάο Πινγκ, σύμφωνα με διαφορετικές φωνητικές αποδόσεις του ονοματεπωνύμου του) γεννήθηκε στην πόλη Γκουανγκάν της επαρχίας Σετσουάν στις 22 Αυγούστου 1904 και μεγάλωσε σε αγροτικό περιβάλλον. Ο πατέρας του, παρότι είχε σπουδάσει νομικά, ασχολήθηκε με τα πατρικά κτήματα. To 1920 μετέβη με άλλους νεαρούς Κινέζους στη Γαλλία, με ένα πρόγραμμα που χρηματοδοτούσαν κινέζοι αναρχικοί, προκειμένου να μεταλαμπαδεύσουν δυτικές ιδέες στην καθυστερημένη Κίνα, που έκανε τα πρώτα της βήματα στη δημοκρατία. Εκεί εργάστηκε σε διάφορες βιομηχανίες, μυήθηκε στον μαρξισμό κι εντάχθηκε στο Κομμουνιστικό Κόμμα της Κίνας (ΚΚΚ). Το 1924 εγκατέλειψε τη Γαλλία κι έζησε για τρία χρόνια στη Σοβιετική Ένωση, όπου σπούδασε σ’ ένα πανεπιστήμιο για στελέχη κομμουνιστικών κομμάτων.

Στα τέλη του 1927 επέστρεψε στην Κίνα κι έγινε σημαντικός πολιτικός και στρατιωτικός οργανωτής στο σοβιέτ Κιανγκσί, μία αυτόνομη κομμουνιστική περιοχή στη νοτιοδυτική Κίνα που είχε ιδρυθεί από τον Μάο Τσε Τουνγκ. Το 1929 τοποθετήθηκε πολιτικός κομισάριος στο Μπόζε και το 1934 συμμετείχε στη Μεγάλη Πορεία των Κινέζων κομμουνιστών υπό τον Μάο Τσε Τουνγκ (1934-1935) από τον Νότο προς μία νέα βάση στη βορειοδυτική Κίνα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της αντίστασης κατά της ιαπωνικής κατοχής στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, ήταν μέλος τού πολιτικού επιτελείου της Όγδοης Στρατιάς,

Το 1945 ο Ντενγκ Σιάο Πινγκ εκλέχθηκε στην Κεντρική Επιτροπή του Κομμουνιστικού Κόμματος και με την ίδρυση της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας, το 1949, ανέλαβε τη διοίκηση των νοτιοδυτικών επαρχιών. Η άνοδός του υπήρξε ραγδαία. To 1952 έγινε αντιπρόεδρος της Κίνας και τον επόμενο χρόνο υπουργός Οικονομικών. Το 1954 έγινε γενικός γραμματέας του ΚΚΚ και το 1955 μέλος του πανίσχυρου Πολιτικού Γραφείου. Από τα μέσα της δεκαετίας του ‘50, ο Ντενγκ συμμετείχε στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για την εσωτερική και εξωτερική πολιτική της αχανούς χώρας.

Συνδέθηκε στενά με πραγματιστές ηγέτες όπως ο Λιου Σάο Κι, ο οποίος υποστήριζε τη χρήση υλικών κινήτρων και τη δημιουργία ενός σώματος τεχνοκρατών, ώστε να επιτευχθεί η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Έτσι, ήρθε σε σύγκρουση με τον Μάο Τσε Τουνγκ, που υποστήριζε ότι το κλειδί για την οικονομική άνοδο ήταν οι εξισωτικές πολιτικές και ο επαναστατικός ενθουσιασμός, σε αντίθεση με τον Ντενγκ, που θεωρούσε σημαντικό στην οικονομία το κίνητρο του ατομικού συμφέροντος.

Ο Ντενγκ έγινε αντικείμενο επιθέσεων κατά τη διάρκεια της Πολιτιστικής Επανάστασης στα τέλη της δεκαετίας του ’60 από ριζοσπάστες οπαδούς του Μάο. Του αφαιρέθηκαν όλα τα αξιώματα στο κόμμα και την κυβέρνηση τα χρόνια από το 1967 έως το 1969, με αποτέλεσμα να εξαφανιστεί από το πολιτικό προσκήνιο. Το 1973, όμως, ο Τενγκ επέστρεψε στα υψηλά του αξιώματα με την προστασία του πρωθυπουργού Τσου Εν Λάι, με τον οποίο ήταν γνώριμοι από την εποχή της Γαλλίας. Έγινε και πάλι αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και το 1975 αντιπρόεδρος της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΚ, μέλος του Πολιτικού Γραφείου και αρχηγός του γενικού επιτελείου στρατού.

Ως ουσιαστικός ηγέτης της κυβέρνησης, στους μήνες πριν από το θάνατο του Τσου Εν Λάι, εθεωρείτο από πολλούς ως ο πιθανός διάδοχός του. Όμως, ύστερα από τον θάνατο του Τσου, τον Ιανουάριο του 1976, η αποκαλούμενη «Συμμορία των Τεσσάρων» με επικεφαλής τη σύζυγο του Μάο, Τσιανγκ Τσινγκ, κατάφερε να εκκαθαρίσει τον Ντεγκ από την ηγεσία για άλλη μία φορά.

Μετά το θάνατο του Μάο, τον Σεπτέμβριο του 1976, και την επακόλουθη πτώση από την εξουσία της «Συμμορίας των Τεσσάρων», ο Ντενγκ αποκαταστάθηκε, αυτή τη φορά με την έγκριση του διαδόχου του Μάο, Χούα Κούο Φενγκ. Οι πολιτικές ικανότητες του Τενγκ και το ευρύ λαϊκό του έρεισμα σύντομα οδήγησαν τον Χούα να παραδώσει την πρωθυπουργία και την προεδρία σε προστατευόμενους του Ντενγκ. Ο Ζάο Ζι Γιανγκ έγινε πρωθυπουργός και ο Χου Γιάο Μπανγκ γενικός γραμματέας του ΚΚΚ.


Στο εξής, ο Ντενγκ άρχισε να εφαρμόζει τη δική του πολιτική για την οικονομική ανάπτυξη της Κίνας. Θέσπισε την αποκεντρωμένη οικονομική διοίκηση και τον ορθολογιστικό και ευέλικτο μακροπρόθεσμο προγραμματισμό, για να επιτευχθεί η αποδοτική και ελεγχόμενη από το κράτος οικονομική ανάπτυξη. Οι αγρότες ανέλαβαν προσωπικά πλέον τον έλεγχο και την ευθύνη της παραγωγής και των κερδών τους, μία πολιτική που οδήγησε σε μεγάλη αύξηση της γεωργικής παραγωγής μέσα σε λίγα χρόνια από την έναρξή της, το 1981.

Ο Ντενγκ θεωρούσε σημαντικά την ατομική ευθύνη στη λήψη των οικονομικών αποφάσεων, τα υλικά κίνητρα ως ανταμοιβή για τη βιομηχανία και τις οικονομικές πρωτοβουλίες, και τη δημιουργία ικανών, εκπαιδευμένων τεχνικών και διευθυντικών στελεχών, για να ηγηθούν της ανάπτυξης της Κί­νας. Απελευθέρωσε πολλές βιομηχανίες από τον έλεγχο και την επίβλεψη της κεντρικής κυβέρνησης κι έδωσε στους διευθυντές των εργοστασίων την εξουσία να αποφασίζουν τα επίπεδα παραγωγής και να αυξάνουν τα κέρδη των επιχειρήσεών τους.

Στην εξωτερική πολιτική, ο Ντενγκ σταθεροποίησε τους εμπορικούς και πολιτιστικούς δεσμούς της Κίνας με τη Δύση (και ιδιαίτερα με τις ΗΠΑ) και άνοιξε τις κινεζικές επιχειρήσεις στις ξένες επενδύσεις. Διαπραγματεύτηκε με τη Μεγάλη Βρετανία και την Πορτογαλία την επανένταξη του Χονγκ Κονγκ και του Μακάο αντίστοιχα στον εθνικό κορμό υπό το δόγμα «ένα κράτος, δύο συστήματα».

Ο Ντενγκ απείχε από τα πιο περίβλεπτα αξιώματα στο κόμμα και την κυβέρνηση. Ήταν όμως μέλος της πανίσχυρης Διαρκούς Επιτροπής του Πολιτικού Γραφείου και διατήρησε τον έλεγχο των ενόπλων δυνάμεων λόγω της θέσης του ως προέδρου της Κεντρικής Στρατιωτικής Επιτροπής του ΚΚΚ. Λόγω των αξιωμάτων του αυτών, της βαρύτητας και της αυθεντίας της φωνής του μέσα στο κόμμα, παρέμεινε ο σημαντικότερος πολιτικός της Κίνας καθ’ όλη τη διάρκεια της δεκαετία του ’80.

Το 1987 αποχώρησε από την Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΚ, εγκαταλείποντας τη θέση του στο Πολιτικό Γραφείο και την κυρίαρχη Διαρκή Επιτροπή. Ενεργώντας έτσι, ανάγκασε και άλλους ηλικιωμένους κομματικούς ηγέτες, οι οποίοι ήταν αντίθετοι ή είχαν αντισταθεί στις μεταρρυθμίσεις του, να παραιτηθούν. Ο Τενγκ κράτησε την προεδρία της Στρατιωτικής Επιτροπής και διατήρησε την τελική εξουσία μέσα στο κόμμα.

Η εξουσία του Ντενγκ αντιμετώπισε μία μεγάλη δοκιμασία, την άνοιξη του 1989, όταν οι φοιτητικές διαδηλώσεις στην Πλατεία Τιεν Αν Μεν του Πεκίνου με αίτημα τον εκδημοκρατισμό του πολιτικού συστήματος, διογκώθηκαν και επεκτάθηκαν και σε άλλες πόλεις. Η έγκριση του Ντενγκ για τη στρατιωτική καταστολή της εξέγερσης, καθώς και οι συνεχιζόμενες δίκες και μερικές φορές οι εκτελέσεις των αρχηγών των φοιτητών και των υποστηρικτών τους, έκαναν πολλούς Δυτικούς αναλυτές να επανεξετάσουν τις απόψεις τους για το μέλλον της Κίνας. Παρά ταύτα, οι σχέσεις της Κίνας με τη Δύση, όπως είχαν δρομολογηθεί από τον Ντενγκ, συνεχίστηκαν και διευρύνθηκαν.

Ο Ντενγκ Σιάο Πινγκ πέθανε στις 19 Φεβρουαρίου 1997, σε ηλικία 97 ετών. Με την τρίτη σύζυγό του Ζουό Λιν είχε αποκτήσει πέντε παιδιά (δύο γιους και τρεις κόρες





Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/2579?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-02-19

© SanSimera.gr