Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2022

Εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ : Εμείς κυβερνήσαμε καλύτερα! - Εμείς αυξήσαμε τους βασικούς μισθούς! - Εμείς αυξήσαμε τα έσοδα!


 

Ανάρτηση στο twitter του εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νάσου Ηλιόπουλου

"Οι εργαζόμενοι ξέρουν ότι ο μισθός δεν μπορεί να πάει στα 800 ευρώ". Αυτά λέει ο Μητσοτάκης των 5 δις απευθείας αναθέσεων και των 8.000 μισθό σε golden boys. 

Δεν τους νοιάζει αν βγαίνει ο μήνας, αλλά μόνο η λεηλασία των δημοσίων πόρων.

Το 2012 μειώθηκε ο βασικός μισθός 23%, 32% για τους κάτω των 25. Είχαμε την χειρότερη ανεργία και ύφεση. 

Το 2019 αυξήθηκε 11% ο βασικός, 27% για τους κάτω των 25. 

Η ανεργία μειώθηκε και τα έσοδα αυξήθηκαν. 

Είναι επικίνδυνοι πρέπει να φύγουν!



"Οι εργαζόμενοι ξέρουν ότι ο μισθός δεν μπορεί να πάει στα 800 ευρώ" Αυτά λέει ο Μητσοτάκης των 5 δισ. ευρώ απευθείας αναθέσεων και των 8.000 μισθό σε golden boys. Δεν τους νοιάζει αν βγαίνει ο μήνας, αλλά μόνο η λεηλασία των δημοσίων πόρων.




πηγή:https://www.syriza.gr/article/id/122152/N.-Hliopoylos:-Einai-epikindynoi-prepei-na-fygoyn!.html

Αλ. Τσίπρας: Η διέξοδος είναι μία άμεση προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία - Εμείς έχουμε τος λύσεις και θα νοιαστούμε για όλους



Αλ. Τσίπρας: Αποδείχθηκαν διαχειριστές της συμφοράς


 Επισκέφτηκα σήμερα τον νομό Αργολίδας για να ακούσω τα προβλήματα του αγροτικού κόσμου, που πλέον είναι εκρηκτικά. Αυτό που διακυβεύεται δεν είναι το κέρδος της παραγωγής, αλλά η ίδια η βιωσιμότητα των καλλιεργειών και ιδίως των παραγωγών μικρών και μεσαίων εκμεταλλεύσεων.


Το ίδιο υπαρξιακό πρόβλημα αισθάνονται τα νοικοκυριά, οι μικροί και μεσαίοι επαγγελματίες, οι επιχειρηματίες, οι εργαζόμενοι, οι συνταξιούχοι.

Αποδείχθηκαν διαχειριστές της συμφοράς. Όχι μόνο στην πανδημία αλλά και στο ζήτημα της ακρίβειας.

Το μεγάλο ερώτημα είναι αν θα προχωρήσουμε τώρα σε γενναία μέτρα στήριξης ή ο κ. Μητσοτάκης θα αρνείται αλλά την ίδια στιγμή, το κομπόδεμα που αφήσαμε για μια ώρα ανάγκης για τον ελληνικό λαό θα το σπαταλάει στα golden boys, στο να χρηματοδοτεί ΜΜΕ, σε απευθείας αναθέσεις και κλειστούς διαγωνισμούς σε ημέτερους ύψους 5 δισ. ευρώ.

Γι` αυτό η διέξοδος είναι μία: Άμεση προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία και προοδευτική κυβέρνηση που θα νοιαστεί για τους πολίτες, για τα νοικοκυριά, για τους μικρούς και μεσαίους επιχειρηματίες.

Η στρατηγική Τσίπρα και οι σκελετοί στην ντουλάπα - Το "όνειρο" που κατέληξε σε φιάσκο με την ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών


  Αυτοί που θα τον στηρίζουν δυναμικά για να επανεκλεγεί αρχηγός προκειμένου να κάνει τη «διεύρυνση» είναι οι ίδιοι που εμποδίζουν με τη ρητορική και τις πολιτικές τους πρακτικές τη «διεύρυνση»! Με τον Πολάκη, τον Παππά και άλλους «σκληρούς» προεδρικούς, μπορείς να κερδίσεις ένα συνέδριο, αλλά δεν μπορείς να διευρύνεις μια παράταξη 

Μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ, μετά την επικείμενη (βέβαιη) επανεκλογή του Αλέξη Τσίπρα στην αρχηγία από την κομματική βάση, να επιτύχει τη διεύρυνση του, εκφράζοντας ευρύτερες δυνάμεις της Κεντροαριστεράς; 

Ισως να μπορούσε, αν οι σκελετοί στη ντουλάπα δεν υποχρέωναν τον πρόεδρο να επιλέγει συμμάχους εσωκομματικά χρήσιμους αλλά πολιτικά καταστροφικούς.

 Ας δούμε πώς και γιατί ο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ έχει εγκλωβιστεί σε μια στρατηγική εσωκομματικά βολική, αλλά πολιτικά αδιέξοδη. Ας ξεκινήσουμε από το εσωκομματικό πεδίο: Η απόφαση του είναι πλέον δεδομένη να συγκρουστεί με την «Ομπρέλα» και να επιβάλει στους εσωκομματικούς του αντιπάλους τη θέση του για εκλογή αρχηγού και Κεντρικής Επιτροπής από τη βάση των μελών του κόμματος. 

Η πρόταση Τσίπρα βρίσκει αντίθετα πολλά ιστορικά στελέχη του κόμματος, τα οποία θεωρούν ότι μια τέτοια διαδικασία δεν συνάδει με την παράδοση και τις αρχές ενός αριστερού κόμματος. Για τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, όμως, η εκλογή από τη βάση αποτελεί μια πολιτική πρόκληση κι ένα προσωπικό στοίχημα για το πέρασμα στην επόμενη μέρα. 

Η επανεκλογή του στην αρχηγία από μια διευρυμένη βάση μελών θα αποτελεί ένα είδος πολιτικής «αναβάπτισης» και θα του δώσει την ευκαιρία μιας επανεκκίνησης, απολύτως απαραίτητης έτσι όπως διαμορφώνεται το πολιτικό τοπίο μετά την εκλογή νέας ηγεσίας στο ΚΙΝΑΛ. 

Πού στοχεύει μέσα από τη σύγκρουση με την εσωκομματική αντιπολίτευση; 

Πρώτα απ’ όλα στο άνοιγμα του ΣΥΡΙΖΑ στην κοινωνία. Ενα κόμμα που από το 2015 μέχρι το 2019 έχει καταγράψει τρεις φορές στην κάλπη ποσοστά άνω του 30% δε νοείται να έχει μόνο 65.000 μέλη, αρκετά μάλιστα εξ αυτών ανενεργά.

 Ο στόχος, λοιπόν, είναι ο διπλασιασμός των μελών. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ εμφανιστεί μετά το συνέδριο του με εξαψήφιο αριθμό μελών, τα οποία θα εκλέξουν αρχηγό και Κεντρική Επιτροπή, θα μπορεί να υποστηρίξει ότι δεν βρίσκεται σε «αποδρομή», όπως υποστηρίζουν οι πολιτικοί του αντίπαλοι. 

Επίσης, ο Τσίπρας θα επικαλείται ότι ψηφίστηκε από μερικές χιλιάδες μελών κι όχι από… όποιον είδε φως και μπήκε, όπως λέει ότι συνέβη στην εκλογή Ανδρουλάκη, όπου ψήφισαν φίλοι και μέλη που γράφτηκαν την ημέρα των εκλογών. 

Το δεύτερο που επιδιώκει μέσα από αυτή τη διαδικασία είναι ένα πολιτικό, στρατηγικό άνοιγμα στο χώρο της Κεντροαριστεράς. Είναι ένα "όνειρο" που ξεκίνησε από την ψήφιση της Συμφωνίας των Πρεσπών, όταν επήλθε το αναγκαστικό διαζύγιο Τσίπρα – Καμένου και ξεκίνησε το αφήγημα της «προοδευτικής διακυβέρνησης». 

Εμεινε όμως στη μέση, γιατί οι «σκελετοί στη ντουλάπα» του ΣΥΡΙΖΑ δεν του επιτρέπουν να ολοκληρώσει αυτό το άνοιγμα. Οι δυο προανακριτικές της Βουλής, για τη «σκευωρία Νοβάρτις» και το στημένο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, άφησαν ανοιχτές πληγές που δεν κλείνουν για τον ΣΥΡΙΖΑ. 

Ο Αλέξης Τσίπρας είναι «υποχρεωμένος» να στηρίζει τον Νίκο Παππά, τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο και όλους όσους συμπαρασύρει μαζί του (δικαστικούς λειτουργούς, δημοσιογράφους)… μέχρι τέλους! 

Αυτή η «υποχρέωση» αποδεικνύεται πιο ισχυρή από το «όνειρο» του ανοίγματος στην Κεντροαριστερά. Γιατί αυτά τα δυο (οι «σκελετοί στη ντουλάπα» από τη μια και η διεύρυνση στην Κεντροαριστερά από την άλλη) δεν μπορούν να συμβούν ταυτόχρονα; 

Πρώτα απ’ όλα γιατί οι θεσμικές αμαρτίες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ λειτουργούν απωθητικά στο χώρο της Κεντροαριστεράς. Δεύτερον, γιατί ο χώρος του ΚΙΝΑΛ – ΠΑΣΟΚ είναι αυτός που κινήθηκε πιο σκληρά στις δυο προανακριτικές, με πορίσματα που υπερτερούσαν σε αυστηρότητα αυτών της ΝΔ. Και τρίτο – και ίσως πιο σημαντικό – γιατί οι εσωκομματικοί σύμμαχοι του Τσίπρα, εν όψει του κρίσιμου συνεδρίου, είναι ταυτισμένοι με τις πρακτικές που απωθούν την Κεντροαριστερά. 

Εδώ ακριβώς εντοπίζεται το στρατηγικό αδιέξοδο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ: αυτοί που θα τον στηρίζουν δυναμικά απέναντι στην «Ομπρέλα», για να υπερβεί τα παραδοσιακά στεγανά της Αριστεράς και να εκλεγεί αρχηγός από την κομματική βάση, προκειμένου να κάνει τη «διεύρυνση» είναι οι ίδιοι που εμποδίζουν με τη ρητορική και τις πολιτικές τους πρακτικές τη «διεύρυνση»! 

Για να το πούμε πιο απλά, με σύμμαχο τον Παύλο Πολάκη, τον Νίκο Παππά και άλλους «σκληρούς» προεδρικούς, μπορείς να κερδίσεις ένα συνέδριο, αλλά δεν μπορείς να διευρύνεις μια παράταξη. 




Πηγή: Protagon.gr





Πηγή: Protagon.gr

Οι Αυτιάδες, ο Κυριάκος και το "δώσε-δώσε"


 

Oταν η δημόσια συζήτηση επικεντρώνεται στο «δώσε-δώσε», οι μεταρρυθμιστικές ατζέντες πάνε κατά διαόλου. Η μακρο-οικονομία ποινικοποιείται, η δημοσιονομική πειθαρχία μεταφράζεται ως κατάρα και το πάνω χέρι παίρνουν οι δήθεν ευαίσθητοι - για να εμφανιστούν ξανά οι ίδιοι μετά την χρεoκοπία, μεταμφιεσμένοι σε αγανακτισμένους 

Πρώτα ήρθε ο Πατέλης (που ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να μειωθεί ο ΦΠΑ), ακολούθησε ο Μητσοτάκης (για να εξηγήσει μετ’ επιτάσεως ότι κάθε είδους παροχές και ανακουφίσεις θα είναι στοχευμένες και περιορισμένες). 

Αμφότεροι βγήκαν στην τηλεόραση για να βάλουν τέλος σε σενάρια που διέσπειραν οι ίδιοι οι κυβερνητικοί υπουργοί. Η επενδυτική βαθμίδα παραμένει «εθνικός στόχος» που δεν συμβαδίζει με το «δώσε-δώσε». Αυτά βέβαια είναι ψιλά γράμματα για τον κάθε βουλευτή της επαρχίας, που κοιτάζει περισσότερο τις τιμές στα τσουβάλια του μπακάλικου της κωμόπολης του, παρά τις αξιολογήσεις της χώρας στους καταλόγους των διεθνών οίκων. 

 Βεβαίως, ο Μητσοτάκης πήγε για να εξαγγείλει φρένο παροχών στο κατ’ εξοχήν «λαϊκό» παιδί της ελληνικής τηλεόρασης Γιώργο Αυτιά. Ο οποίος κάθε Σαββατοκύριακο το ‘χει χούι να θυμάται τη λαϊκή σαμιώτικη καταγωγή του και έμπλεος αγανάκτησης να κατακεραυνώνει τους «τεχνοκράτες του Χάρβαρντ» καλώντας την κυβέρνηση να δώσει «κάτι παραπάνω» στην υιοθετημένη συνταξιοδοτούμενη φτωχολογιά του. 

Σημειολογικά, η πρωθυπουργική επιλογή δημοσιογράφου κινείται κάπου ανάμεσα στο λάθος και στην πολιτική απελπισία, αλλά αυτή είναι δουλειά του ίδιου του Κυριάκου και του επικοινωνιακού του επιτελείου. Εμάς δεν μας πέφτει λόγος, πλην ίσως αισθητικής φύσεως.  

Εντάξει, εξήγγειλε κατάργηση για όλους της εισφοράς αλληλεγγύης και μια «ικανή» αύξηση του κατώτατου μισθού (ο γνώστης Αυτιάς την προσδιόρισε στο 5,5-6%, για να εισπράξει την συγκαταβατική ημι-επιβεβαίωση του Μητσοτάκη), όμως σε γενικές γραμμές η κυβέρνηση βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο εξαιτίας του πληθωρισμού. 

Λίγο απέχει η ελληνική κοινωνία από το να ζητήσει την αλήστου μνήμης ΑΤΑ του Ανδρέα, για να μπορούν στην συνέχεια οι Αυτιάδες να διεκδικούν μέσω του γυαλιού μεγαλύτερη αύξηση μισθών και συντάξεων ανά τρίμηνο. 

Διότι η ΑΤΑ, ανά τρίμηνο αύξανε τις αποδοχές, δεν ήταν τσίπηδες σαν τους σημερινούς. Η τελευταία ΑΤΑ που δόθηκε στην ιστορία του τόπου ήταν από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη πριν πάρει τις τρίτες εκλογές και ήταν 9,2% (!) αύξηση μισθών και συντάξεων ως αντιστάθμισμα πληθωρισμού τριμήνου. Μετά την κατάργησε. Υπέροχα δεν θα ‘ταν και τώρα μια αύξηση 9,2%; 

Τέλος πάντων, το ‘χω ξαναγράψει. Oταν η δημόσια συζήτηση επικεντρώνεται στο «δώσε-δώσε», οι μεταρρυθμιστικές ατζέντες πάνε κατά διαόλου. Η μακρο-οικονομία ποινικοποιείται, η δημοσιονομική πειθαρχία μεταφράζεται ως κατάρα και το πάνω χέρι παίρνουν οι δήθεν ευαίσθητοι του «δώσε-δώσε». Για να εμφανιστούν ξανά οι ίδιοι μετά την χρεoκοπία, μεταμφιεσμένοι σε αγανακτισμένους. Συμβουλή μου, να προσέχουμε (σε ποιους μιλάμε, τι λέμε και ποιους χρησιμοποιούμε για αγγελιοφόρους) για να έχουμε.   



Πηγή: Protagon.gr

ΕΦΚΑ: Σε οικονομική ασφυξία ο ΕΦΚΑ - Εργοδότες και εργαζόμενοι αδυνατούν να πληρώσουν, έστω και σε δόσεις, τις οφειλόμενες εισφορές - Ποιες είναι οι αιτίες


 


Βαρύ αποτύπωμα, πάνω από 3 δισ. ευρώ, αφήνει στον ΕΦΚΑ η πανδημία του κορωνοϊού. Τα συνολικά χρέη προς τον ΕΦΚΑ στο τέλος του 2021 ξεπέρασαν τα 41 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,2 δισ. ευρώ μέσα σε μόλις τρεις μήνες (Οκτώβριος – Δεκέμβριος), ενώ σε αυτά θα πρέπει να προστεθούν και τα χρέη των επιχειρήσεων – εργοδοτών που βεβαιώθηκαν, και από χθες μπορούν και αυτά να ρυθμιστούν σε έως 72 δόσεις.

Αναλυτικά, σύμφωνα με τον ΕΦΚΑ, οι οφειλές του διαστήματος Φεβρουαρίου 2020 – Ιουνίου 2021 για πληττόμενους λόγω COVID εργοδότες, έχουν βεβαιωθεί στο ΚΕΑΟ και οι ενδιαφερόμενοι μπορούν πλέον να προχωρήσουν σε ρύθμιση των οφειλών αυτών μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών ΚΕΑΟ.

Μάλιστα η προθεσμία, μετά την παράταση που είχε δοθεί όταν η πλατφόρμα λειτουργούσε μόνο για τα χρέη των ελεύθερων επαγγελματιών, λήγει στο τέλος του μήνα και ο ΕΦΚΑ ξεκαθαρίζει ότι η ένταξη στη ρύθμιση πρέπει να γίνει και για την περίπτωση των επιχειρήσεων, το αργότερο μέχρι την 28η Φεβρουαρίου 2022, οπότε και λήγει η προθεσμία υποβολής όχι μόνο των αιτήσεων αλλά και καταβολής της πρώτης δόσης.

Υπενθυμίζεται ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση παρακολουθείται αυτοτελώς, χωρίς να επηρεάζεται από την ύπαρξη τρεχουσών οφειλών ή την τήρηση άλλων παράλληλων ρυθμίσεων του ίδιου οφειλέτη.

Για τον λόγο αυτό έχει δημιουργηθεί ξεχωριστός ειδικός κωδικός πληρωμής, ο οποίος συνδέεται αποκλειστικά με τη συγκεκριμένη ρύθμιση και θα πρέπει να χρησιμοποιείται από τους οφειλέτες για την καταβολή των δόσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το συνολικό χρέος των εργοδοτών εκτιμάται κοντά στο 1,5 δισ. ευρώ, ποσό που προστίθεται στο 1,7 δισ. ευρώ, που όπως προκύπτει και από την τελευταία έκθεση του ΚΕΑΟ, ήταν τελικά τα χρέη των μη μισθωτών για το διάστημα του πρώτου lockdown που επιβλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Το ενδιαφέρον των άνω των 700.0000 ελεύθερων επαγγελματιών πάντως, για τους οποίους η δυνατότητα ρύθμισης ξεκίνησε στις αρχές Δεκεμβρίου, είναι πολύ περιορισμένο. Είναι ενδεικτικό ότι έως το τέλος του Δεκεμβρίου μόλις 10.121 αιτήσεις για ένταξη στη ρύθμιση των έως 72 δόσεων είχαν γίνει αποδεκτές στο ΚΕΑΟ, ενώ έως την περασμένη Δευτέρα, ο αριθμός των αιτήσεων, σύμφωνα με πληροφορίες, προσέγγιζε τις 25.000.

Από το ΚΕΑΟ εκτιμούν ότι η καθυστέρηση στη βεβαίωση των οφειλών των επιχειρήσεων λειτούργησε ως ανασταλτικός παράγοντας και για τους μη μισθωτούς, ενώ εδραιώνεται και η αντίληψη πως μεγάλη μερίδα ελεύθερων επαγγελματιών ευελπιστεί πως έστω και την τελευταία στιγμή θα σβηστεί μέρος από τα λεγόμενα «κορωνοχρέη» τους.

Δεν είναι λίγοι βέβαια και αυτοί που, λόγω αφενός της μετάλλαξης «Ομικρον» και των περιοριστικών μέτρων που έλαβε η κυβέρνηση, αφετέρου του κύματος ακρίβειας στα προϊόντα και την ενέργεια, πραγματικά αδυνατούν να πληρώσουν, έστω και σε δόσεις, τις οφειλές τους τόσο προς τον ΕΦΚΑ όσο και προς την εφορία.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, στο τέλος του 2021, οι οφειλές προς τον ΕΦΚΑ να εκτιναχθούν στα 41,02 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 2,32 δισ. ευρώ σε σχέση με τα 38,7 δισ. του Σεπτεμβρίου 2021.

Το 1,7 δισ. χρέη των μη μισθωτών για την περίοδο από τον Ιανουάριο 2020 έως και τον Σεπτέμβριο του 2021 ήταν αυτά που κατά κύριο λόγο οδήγησαν σε αυτήν την τόσο δυσμενή εξέλιξη, ενώ προστέθηκαν και 486,8 εκατ. ευρώ που αφορούσαν πρόσθετα τέλη και προσαυξήσεις.




πηγή:https://www.kathimerini.gr/economy/561715288/efka-h-pandimia-afinei-nea-chrei-ano-ton-3-eyro/

Πρωθυπουργός: "Στο τέλος μιας οκταετίας θα μπορούμε να πούμε, ναι, αλλάξαμε την χώρα" - "Εφόσον μας εμπιστευτούν και πάλι οι Έλληνες πολίτες" - "Η Ελληνική οικονομία είναι στις πρωταθλήτριες το 2021"

 


Η ελληνική οικονομία θα είναι μία από τις πρωταθλήτριες το 2021

  • Η χώρα αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε μία δυναμική τροχιά ανάκαμψης, αντιμετωπίζοντας όμως ταυτόχρονα σημαντικούς κλυδωνισμούς από επιπτώσεις οι οποίες είναι έξω από το δικό μας έλεγχο και αναφέρομαι κυρίως στις μεγάλες αυξήσεις στις τιμές της ενέργειας και του ηλεκτρικού ρεύματος.
  • Αυτή η προσωρινή αναταραχή όμως σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ακυρώσει τη μεγάλη εικόνα. Η μεγάλη εικόνα είναι ότι η ελληνική οικονομία θα είναι μία από τις πρωταθλήτριες στην ανάπτυξη το 2021. Πιστεύω ότι το ίδιο θα ισχύσει και για το 2022.
    • Η ανεργία αποκλιμακώνεται με πολύ μεγάλη ταχύτητα. Έχουμε τη μεγαλύτερη μείωση στην ανεργία στην Ευρώπη.
    • Το διαθέσιμο εισόδημα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Η κυβέρνηση υπήρξε απολύτως συνεπής στην υλοποίηση του προεκλογικού της προγράμματος. Μείωσε φόρους, μείωσε ασφαλιστικές εισφορές και η χώρα γίνεται ένας ελκυστικός προορισμός για πολύ σημαντικά ξένα κεφάλαια, δημιουργώντας -και με αυτόν τον τρόπο- πολλές νέες θέσεις εργασίας.
  • Επομένως, η κατεύθυνση της χώρας είναι σαφέστατα θετική. Εκτιμώ ότι έχουμε αφήσει για τα καλά πίσω μας μία εξαιρετικά δύσκολη δεκαετία. Δηλαδή η Ελλάδα του 2022 δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα του 2012, του 2015, του 2019. Θα έλεγα ότι έχουμε αλλάξει “πίστα” ως χώρα και γι’ αυτό και έχουμε κάθε δικαίωμα, παρά τις δυσκολίες – τις οποίες είμαι ο πρώτος που αναγνωρίζω- να είμαστε αισιόδοξοι.

Στήριξη για όσο καιρό διαρκεί η αναταραχή στην αγορά ενέργειας

Έχω απόλυτη αίσθηση των δυσκολιών που υπάρχουν σήμερα στην ελληνική κοινωνία. Ο σκοπός μου δεν είναι τόσο να διαφημίσω τις επιτυχίες της κυβέρνησης όσο να αντιμετωπίσω τις δυσκολίες τις οποίες έχουμε μπροστά μας. Όμως οφείλω να τονίσω ότι το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων όλο αυτό το διάστημα, και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έχει σημαντικά ενισχυθεί.

  • Η μείωση του ΕΝΦΙΑ η οποία θα υλοποιηθεί εντός των επόμενων δύο μηνών, διότι τα εκκαθαριστικά θα έρθουν νωρίτερα φέτος, σημαίνει ουσιαστική βελτίωση του διαθέσιμου εισοδήματος για τη μεγάλη πλειοψηφία των ελληνικών νοικοκυριών, πρωτίστως για τους πιο αδύναμους.
    • Ένα διαμέρισμα, ας πούμε, στο Αιγάλεω 120 τετραγωνικών πλήρωσε, το 2018, 488 ευρώ ΕΝΦΙΑ. Φέτος, με τη νέα μείωση, θα πληρώνει 277 ευρώ. Είναι μία μείωση παραπάνω από 200 ευρώ ετησίως.
    • Ένα διαμέρισμα 90 τετραγωνικών στον Κορυδαλλό πλήρωσε 336 ευρώ, φέτος θα πληρώσει 178 ευρώ.

Αναφέρθηκα ειδικά σε αυτά τα παραδείγματα; Για να τονίσω ότι η μείωση του ΕΝΦΙΑ είναι μεγαλύτερη στα χαμηλότερα εισοδηματικά στρώματα. Αυτή, λοιπόν, είναι μία στήριξη στο διαθέσιμο εισόδημα.

  • Στήριξη στο διαθέσιμο εισόδημα ήταν και όλες οι μειώσεις των φόρων και των εισφορών τις οποίες κάναμε. Είναι κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στην αύξηση των καταθέσεων.

Αυτό όμως από μόνο του δεν αρκεί. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση στήριξε με μία σημαντική επιδότηση, τους λογαριασμούς της ηλεκτρικής ενέργειας, του φυσικού αερίου, διεύρυνε το επίδομα θέρμανσης. Θέλω να είμαι απολύτως ειλικρινής: οι επιδοτήσεις που δώσαμε δεν ακυρώνουν πλήρως τις αυξήσεις, αποτελούν όμως μία σημαντική ανακούφιση. Εάν δεν υπήρχαν αυτές οι επιδοτήσεις οι αυξήσεις στο ρεύμα και στο φυσικό αέριο θα ήταν πολύ μεγαλύτερες. Και θα εξακολουθούμε να παρέχουμε αυτή τη στήριξη για όσο καιρό διαρκεί αυτή η αναταραχή στην αγορά ενέργειας, που ελπίζουμε ότι θα είναι προσωρινή.

Στοχευμένα μέτρα για τους πιο αδύναμους

Αυτή τη στιγμή μπορώ να σας πω δύο πράγματα:

  • Πρώτον, μία γενική τοποθέτηση: κανένα μέτρο χωρίς μέτρημα. Δηλαδή θα πρέπει αυτή τη στιγμή που έχουμε συγκεκριμένους δημοσιονομικούς στόχους για το 2022, είναι απολύτως κρίσιμο να τους πετύχουμε, να είμαστε σίγουροι για την εκτέλεση του προϋπολογισμού. Άρα, όσοι εξαγγέλλουν μέτρα δεξιά και αριστερά χωρίς να έχουν καμία ιδέα για το πώς θα τα εφαρμόσουν και κυρίως πού θα βρουν τα λεφτά, είναι εκτός τόπου και χρόνου και νομίζω ότι και η κοινωνία δεν τους παρακολουθεί.
  • Το δεύτερο: δεν θα υπάρχουν οριζόντια μέτρα. Άρα τα όποια μέτρα μπορούμε να συζητήσουμε μπορούν να είναι αυτή τη στιγμή μόνο στοχευμένα μέτρα για τους πιο αδύναμους.
    • Σας θυμίζω ότι τον Δεκέμβριο δώσαμε στους χαμηλοσυνταξιούχους ένα έκτακτο επίδομα και διπλασιάσαμε, επίσης, το κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα.
    • Να σας πω και κάτι ακόμα, κάτι το οποίο περνάει κάτω από το ραντάρ: καλύτερη και πιο αποτελεσματική κοινωνική πολιτική είναι να βρούμε δουλειά σε έναν άνεργο, έναν άνθρωπο ο οποίος δεν έχει κανένα εισόδημα, γιατί γνωρίζετε πολύ καλά ότι το επίδομα ανεργίας αφορά μία μικρή μειοψηφία των ανέργων. Ειδικά οι μακροχρόνια άνεργοι δεν επωφελούνται από το επίδομα ανεργίας.

Ο κανόνας πρέπει να είναι τα μόνιμα μέτρα

  • Αλλά πρέπει να σας τονίσω και πάλι τη σημασία του να εκτελέσουμε με συνέπεια τον προϋπολογισμόΚαι μέχρι στιγμής τα όποια έκτακτα βοηθήματα, τις όποιες έκτακτες παροχές, έχουμε δρομολογήσει καταφέραμε και τις εξασφαλίσαμε από την υπέρβαση των στόχων του προϋπολογισμού.
  • Όσο η ανάπτυξη είναι πιο ρωμαλέα, τόσο μεγαλύτερες αντοχές έχει ο προϋπολογισμός. Και όσο μεγαλύτερες αντοχές έχει ο προϋπολογισμός, τόσο μας επιτρέπεται να κάνουμε τέτοιες παρεμβάσεις. Τονίζω όμως, και θέλω να επιμείνω σε αυτό, ότι αυτά τα έκτακτα μέτρα είναι αυτό που λέει η λέξη: είναι έκτακτα αλλά δεν είναι ο κανόνας.
  • Ο κανόνας πρέπει να είναι τα μόνιμα μέτρα και γι’ αυτό και θέλω να επιμείνω ότι οι εξαγγελίες και η υλοποίηση των δεσμεύσεών μας σχετικά με τη μείωση των φόρων έχουν μόνιμα χαρακτηριστικά -με εξαίρεση κάποιους συντελεστές ΦΠΑ που έχουμε πει ότι θα μειωθούν προσωρινά- όλες οι άλλες μειώσεις φόρων, όπως ο ΕΝΦΙΑ, ο φόρος εισοδήματος, ο φόρος εισοδήματος στις επιχειρήσεις στο 22% από 29% -για κάντε λίγο τον υπολογισμό τι σημαίνει αυτό για μια μικρομεσαία επιχείρηση- η μείωση του φόρου στα μερίσματα, οι παρεμβάσεις που κάναμε στην προκαταβολή, η κατάργηση του φόρου γονικής παροχής έως 800.000. Όλα αυτά τα μέτρα έχουν μόνιμα χαρακτηριστικά.

«Ανάπτυξη για Όλους»

  • Εγώ θέλω από τους πρώτους μήνες του 2023 να έχουμε επανέλθει στην επενδυτική βαθμίδαΑυτό μπορεί να μην λέει πολλά πράγματα στον τηλεθεατή μας, ξεκλειδώνει όμως δισεκατομμύρια πόρων τα οποία θα μπορούν να επενδυθούν πια στην Ελλάδα. Και, ναι, η κυβέρνηση αυτή έχει πάρει την απόφαση να ξεπληρώσει πρόωρα τα δάνεια του ΔΝΤ, με τα οποία θα τελειώσουμε εντός του έτους.
  • Δεν υπάρχουν «λεφτόδεντρα». Υπάρχει όμως το δέντρο της ανάπτυξης το οποίο εφόσον το ποτίσουμε θα δώσει καρπούς για όλες τις Ελληνίδες και για όλους τους Έλληνες. Από την πρώτη στιγμή το σύνθημά μου είναι «Ανάπτυξη για Όλους». Και ανάπτυξη για όλους σημαίνει ότι όλοι έχουν μέρισμα ανάπτυξης και ότι σταδιακά μειώνουμε και τις κοινωνικές ανισότητες. Αυτό προτάσσει ο κοινωνικός χαρακτήρας της μεγάλης παράταξης που έχω την τιμή να ηγούμαι.

Περαιτέρω μείωση των φόρων στην εργασία

Ως προς την φορολογία, έχουμε ήδη περίπου εκπληρώσει όλο μας το προεκλογικό πρόγραμμα. Και πρέπει να σας πω ότι εάν είχαμε μία δυνατότητα -δεν την έχουμε αυτή τη στιγμή- αλλά αυτό το οποίο θα επεδίωκα, θα ήταν να μειώσω κι άλλο τους φόρους στην εργασία. Δηλαδή, να μειώσω κι άλλο τις εργοδοτικές εισφορές με όφελος και για την επιχείρηση και για τον εργαζόμενο. Και βέβαια να μπορέσουμε -και πιστεύω ότι θα μπορέσουμε να το κάνουμε, δεν έχω καμία ανησυχία- να μονιμοποιήσουμε την κατάργηση της έκτακτης εισφοράς. Η πρόβλεψή μας και η επιθυμία μου θα είναι η εισφορά αλληλεγγύης το ’23 να μπορεί να τελειώσει για όλους. Δεν είμαι έτοιμος ακόμα.

Σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού από 1η Μαΐου

  • Η διαδικασία αύξησης του κατώτατου μισθού είναι καθορισμένη με νόμο. Την εκκινήσαμε νωρίτερα. Χρειάζονται δύο με τρεις μήνες προκειμένου να γίνουν όλες οι σχετικές διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους και ενώ η πρόθεσή μου ήταν να προχωρήσω στη δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού στις αρχές του δεύτερου εξαμήνου του έτους, την 1η Ιουλίου, αποφάσισα να το φέρουμε μπροστά, την 1η Μαΐου. Δεν μπορεί να πάει πιο μπροστά από αυτό, γιατί θα έπρεπε ουσιαστικά να αλλάξουμε το νόμο τον οποίο εμείς ήδη έχουμε ψηφίσει και επίσης αποτελεί ουσιαστικά ευρωπαϊκή βέλτιστη πρακτική.
  • Άρα από 1η Μαΐου θα υπάρχει σημαντική αύξηση του κατώτατου μισθού. Θα είναι πολύ μεγαλύτερη από την αύξηση του 2% που δώσαμε, που είναι μία μικρή αύξηση, δεν θα έλεγα ότι είναι αμελητέα, αλλά είναι μία μικρή αύξηση. Δεν κάνει μία τεράστια διαφορά στα εισοδήματα των εργαζομένων. Άρα η δική μου επιθυμία θα είναι να πάμε τόσο, όσο αντέχουν οι δυνατότητες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η Ελλάδα έχει την υποχρέωση να αποτελεί μια ισχυρή αποτρεπτική δύναμη

  • Δεν έχω κανένα λόγο να μπω σε ένα παιχνίδι φραστικών αντιπαραθέσεων με την ηγεσία της Τουρκίας. Ενδεχομένως να αισθάνονται οι φίλοι μας από την άλλη μεριά του Αιγαίου ότι υπάρχει κάποια εσωτερική πίεση και θέλουν να αλλάξουν την ατζέντα από τα πολλά προβλήματα που έχει η τουρκική οικονομία. Αυτά τα οποία ακούμε τελευταία δεν είναι απλά ανυπόστατα. Είναι παντελώς παράλογα, νομικά και πολιτικά. Νομίζω ότι έχουν απαντηθεί με κάθε τρόπο και θα απαντιούνται σε όλα τα διεθνή fora.
  • Από εκεί και πέρα η Ελλάδα έχει μια υποχρέωση να εξοπλίζεται λελογισμένα και να αποτελεί μια ισχυρή αποτρεπτική δύναμη. Η Ελλάδα δεν είναι επιθετική δύναμη. Αλλά είναι αμυντική δύναμη. Και θα γνωρίζει πάρα πολύ καλά όποιος αμφισβητήσει την κυριαρχία, τα κυριαρχικά δικαιώματα, θα γνωρίζει ότι αν ό μη γένοιτο, ό μη γένοιτο, φτάναμε σε κάποια σύγκρουση ότι το τίμημα το οποίο θα πλήρωνε θα ήταν πάρα πολύ βαρύ.

Έχουμε ένα δίκαιο εκλογικό σύστημα

  • Η άποψη μου ήταν πάντα πάρα πολύ συγκεκριμένη, ότι η απλή αναλογική δημιουργεί μεγάλα προβλήματα κυβερνησιμότητας και για αυτό αλλάξαμε τον εκλογικό νόμο και έχουμε μια ενισχυμένη αναλογική. Όχι τόσο ενισχυμένη όσο η προηγούμενη αλλά κατά την άποψη μου ένα δίκαιο σύστημα το οποίο ισορροπεί μεταξύ αναλογικότητος και κυβερνησιμότητος. Από εκεί και πέρα, για μένα οι κυβερνήσεις του ενός κόμματος έχουν μια αξία στον βαθμό που μπορούμε να λαμβάνουμε γρήγορα αποφάσεις και να υλοποιούμε με αποφασιστικότητα το κυβερνητικό μας σχέδιο.
  • Δεν σημαίνει, όμως, ότι με το να έχεις αυτοδυναμία, ότι έχεις κατ’ ανάγκην την επικράτηση ενός κόμματος και μόνον. Δείτε τι έκανα εγώ ως Πρωθυπουργός και πόσα στελέχη ενέταξα στην κυβέρνηση, στον κρατικό μηχανισμό, που δεν προέρχονται από τη Νέα Δημοκρατία. Ο σκοπός μας, λοιπόν, πάντα είναι να μπορούμε να συνθέτουμε. Αλλά ταυτόχρονα δεν μπορούμε να κάνουμε έκπτωση στην κυβερνητική σταθερότητα, η οποία ξέρετε πόσο σημαντική είναι για την οικονομία.

Τεράστια η σημασία της επόμενης τετραετίας

  • Αυτή τη στιγμή η επόμενη τετραετία θα είναι τετραετία κατά την οποία πιστεύω θα μπορέσουμε επιτέλους ως χώρα να κάνουμε την μεγάλη σύγκλιση με την ΕυρώπηΝα γίνουμε μια κανονική Ευρωπαϊκή χώραΤο έχουμε πετύχει σε επιμέρους τομείς, βλέπετε το ψηφιακό κράτος, ας πούμεΕίναι τεράστια η σημασία της επόμενης τετραετίας.
  • Αν καταφέρουμε -και θα τα καταφέρουμε- με μια σταθερή κυβέρνηση την επόμενη τετραετία να έχουμε ρυθμούς ανάπτυξης πολύ μεγαλύτερους από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, τότε πραγματικά στο τέλος της -εφόσον μας εμπιστευτούν και πάλι οι Έλληνες πολίτες- στο τέλος μιας οκταετίας θα μπορούμε να πούμε, ναι, αλλάξαμε την χώρα.






Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

Η Κυβέρνηση μας κοροϊδεύει κατάμουτρα λέγοντας: " Το διαθέσιμο εισόδημα έχει βελτιωθεί σημαντικά!" - Οι ατράνταχτες αποδείξεις- Δείτε πως υπολογίζεται το διαθέσιμο εισόδημα και θα καταλάβετε!





1. Εθνικό διάμεσο διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα

Το ως άνω εισόδημα προσδιορίζεται από την Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και διαπιστώνεται στην απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται κατ΄ έτος, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 35 του ν. 4485/2017. 

2. Οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα 

Για τον υπολογισμό του οικογενειακού διαθέσιμου ισοδύναμου εισοδήματος, λαμβάνεται υπόψη το συνολικό καθαρό εισόδημα, δηλαδή το άθροισμα των εισοδημάτων των μελών της οικογένειας από όλες τις πηγές εισοδήματος (εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, από αυτοαπασχόληση, συντάξεις, εισόδημα από ακίνητη περιουσία, επιδόματα - ανεργίας, οικογενειακά κλπ), μετά την αφαίρεση των φόρων (συμπεριλαμβανομένου του ΕΝΦΙΑ) και των εισφορών για κοινωνική ασφάλιση, διαιρουμένου με την κλίμακα ισοδυναμίας. 

Τεκμαρτά εισοδήματα δεν λαμβάνονται υπόψη. 

Για τον υπολογισμό της κλίμακας ισοδυναμίας, ορίζεται συντελεστής στάθμισης 1 για τον πρώτο ενήλικα, 0,5 για τον δεύτερο ενήλικα και για μέλη 14 ετών και άνω και 0,3 για παιδιά 13 ετών και κάτω. 

Επομένως, το οικογενειακό διαθέσιμο ισοδύναμο εισόδημα ισούται με το λόγο του συνολικού καθαρού οικογενειακού εισοδήματος δια του αθροίσματος των συντελεστών, αναλόγως των μελών της οικογένειας. 

3. Ως εξαρτώμενα τέκνα νοούνται

   3α) Τα τέκνα εφόσον είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το 19ο έτος, αν φοιτούν στη μέση εκπαίδευση. 

    β) τα τέκνα που φοιτούν κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους και σε καμία περίπτωση μετά τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους (Έως 24 ετών). 

γ) τα τέκνα με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, μέχρι τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους. 

4. α) Το ορφανό ή τα ορφανά τέκνα αποτελούν ίδια οικογένεια, όταν έχει επέλθει θάνατος και των δύο γονέων. 

   β) Για άγαμους άνω των είκοσι τεσσάρων (24) ετών λαμβάνεται υπόψη μόνο το ατομικό τους εισόδημα. 

5. Για την εφαρμογή των παρ. 3 και 4, ως ημερομηνία γέννησης θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησης. 

6. Ατομικό εισόδημα

Το συνολικό καθαρό εισόδημα του αιτούντος, δηλαδή το άθροισμα των εισοδημάτων (εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες, από αυτοαπασχόληση, συντάξεις, επιδόματα ανεργίας, εισόδημα από ακίνητη περιουσία, οικογενειακά επιδόματα κλπ, δηλαδή το σύνολο των καθαρών αποδοχών από όλες τις πηγές εισοδήματος), μετά την αφαίρεση των φόρων (συμπεριλαμβανομένου του ΕΝΦΙΑ) και εισφορών για κοινωνική ασφάλιση. Τεκμαρτά εισοδήματα δε λαμβάνονται υπόψη.