Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Στα "χαρακώματα" οι ανεμβολίαστοι 60άρηδες, για το πρόστιμο των 100 ευρώ - Αντεπίθεση με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας - Τι έχει αποφασίσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων


 

Ένα "βουνό" προσφυγές από ανεμβολίαστους άνω των 60 ευρώ, θα κατατεθούν το επόμενο διάστημα στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του προστίμου των 100 ευρώ που επιβλήθηκε μετά τις 16 Ιανουαρίου.

Έτσι το ανώτατο δικαστήριο θα κρίνει την συνταγματικότητα ή μη του προστίμου που επιβάλλεται στους πολίτες άνω των 60 ετών που αρνούνται να εμβολιαστούν ακόμα και μετά την θέσπιση της σχετικής υποχρεωτικότητας.

Μεγάλες ομάδες απο αυτούς οργανώνονται ανά τη χώρα και αναθέτουν σε δικηγορικά γραφεία να προσφύγουν κατά της συνταγματικότητας του μέτρου στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Oπως χαρακτηριστικά λέει ο δικηγόρος Σπύρος Χριστόφιλος "εκατοντάδες πολίτες άνω των 60 ετών προτίθενται να προσφύγουν άμεσα στα ελληνικά δικαστήρια κατά του προστίμου ύψους 100 ευρώ που τους επιβάλλεται διότι δεν προέβησαν σε εμβολιασμό για τον περιώνυμο πλέον COVID 19 κατά την διάταξη του άρθρου 24 του ν. 4865/2021. Η προσφυγή στη Δικαιοσύνη θα λάβει χώρα είτε δι’ ατομικής προσφυγής ουσίας ή ανακοπής ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων είτε, κι αυτή θα είναι η αρτιότερη νομική λύση και οδός δι’ ημάς, δια της λεγόμενης πιλοτικής δίκης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ( ν. 3900/2010, όπως αναθεωρήθηκε με το ν. 4055/2012) καθώς δι’ αυτής επέρχεται ταχύτερα η επίλυση δυσχερών και σύνθετων νομικών ζητημάτων που θα αποτελέσουν αντικείμενο πλήθους δικών. Εν προκειμένω, θα αιτηθούμε εις την πιλοτική δίκη να κριθεί το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας της διατάξεως του νόμου που προβλέπει το πρόστιμο, ως αντικείμενης έναντι υπέρτερων και θεμελιωδών συνταγματικών διατάξεων”.

Tα δικαστήρια

Πάντως μέχρι σήμερα τα δικαστήρια, Ευρωπαϊκά και Ελληνικά, έχουν ηδη αποφανθεί για σχετικές περιπτώσεις. Αυτές οι δικαστικές αποφάσεις κατατείνουν στην άποψη πως δεν είναι αντισυνταγματικός ο (επ’ απειλή προστίμου) εμβολιασμός στους άνω των 60, (μένει βέβαια το ανώτατο δικαστήριο να το επιβεβαιώσει με την απόφασή του επί των νέων προσφυγών που θα κατατεθούν). Αυτό προκύπτει απο την πάγια νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τις πρόσφατες αποφάσεις του, αλλά και τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων (πολλές σε επίπεδο ασφαλιστικών μέτρων).

Μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που το ευρωπαϊκό δικαστήριο εχει ασχοληθεί με την επιβολή προστίμου για άρνηση εμβολιασμού: Το Τμήμα Ευρείας Σύνθεσης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), σχετικά πρόσφατα (Απρίλης 2021), εξέδωσε την απόφαση Vavřička κ.α. κατά Τσεχικής Δημοκρατίας της 08.04.2021 με την οποία έκρινε ότι η υποχρεωτικότητα του παιδικού εμβολιασμού δεν παραβιάζει το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής ζωής. Στην προκειμένη υπόθεση, προεβλέπετο πρόστιμο που επιβλήθηκε σε έναν εκ των προσφευγόντων επειδή δεν επέτρεψε τον εμβολιασμό των παιδιών του.

Το Δικαστήριο αναγνώρισε ότι η τσεχική πολιτική επιδίωκε τους νόμιμους στόχους της προστασίας της υγείας καθώς και των δικαιωμάτων τρίτων, επισημαίνοντας ότι ο εμβολιασμός προστατεύει τόσο αυτούς που τον κάνουν όσο και αυτούς που δεν μπορούν να εμβολιαστούν για ιατρικούς λόγους και συνεπώς βασίζονται στην ανοσία της αγέλης για προστασία κατά σοβαρών μεταδοτικών ασθενειών. Θεώρησε επίσης ότι το κράτος είχε μεγάλο "περιθώριο εκτίμησης" για το εν λόγω ζήτημα. Το Δικαστήριο εξέτασε επίσης τον εμβολιασμό με βάση την αρχή της αναλογικότητας. Έκρινε ότι το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα (γύρω στα 400 ευρώ) δεν ήταν υπερβολικό.

Aποφάσεις

Πέραν αυτής της απόφασης, το Δικαστήριο του Στρασβούργου έχει μια σημαντική αλλά όχι πλούσια νομολογία σχετικά με τα θέματα του covid και των εμβολιασμών. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε καμία από τις αποφάσεις του δεν αναφέρεται ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός αντιτίθεται στην ΕΣΔΑ.

Οι τελευταίες σχετικές αποφάσεις του αφορούν:

α) Έλληνες υγειονομικοί προσέφυγαν στο ΕΔΔΑ για λήψη προσωρινών μέτρων για να αποφύγουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Το Δικαστήριο απέρριψε την αίτησή τους στις 9 Σεπτεμβρίου 2021 ως απαράδεκτη.

β) Στο ίδιο Δικαστήριο προσέφυγαν και 622 Γάλλοι πυροσβέστες και νοσηλευτές (Αbgrall κ.α. κατά Γαλλίας) με αίτηση προσωρινών μέτρων για να αναστείλουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Η Αίτηση απορρίφθηκε στις 25.08.21 επίσης με την αιτιολογία ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις για λήξη προσωρινών μέτρων.

γ) Το Στρασβούργο αντιμετώπισε ομαδικά σε μία απόφαση (Zambrano κατά Γαλλίας) 18.000 τυποποιημένες προσφυγές Γάλλων για την επιβολή υγειονομικής κάρτας για τον εμβολιασμό και τις απέρριψε ως απαράδεκτες στις 7 Οκτωβρίου 2021. Τόνισε μάλιστα ότι σκοπίμως έγιναν τυποποιημένες ίδιες 18.000 προσφυγές για τον κορωνοϊό για να παραλύσουν το σύστημα του ΕΔΔΑ.

ε) Στην Ελλάδα, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 2387/2020 απόφασή του, έκρινε ότι "η θέσπιση του επίμαχου μέτρου δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας, δεδομένου ότι σε εμβολιασμό υπόκεινται όλα ανεξαιρέτως τα νήπια και παιδιά, πλην εκείνων που τελούν ατομικώς σε ειδικές διαφορετικές συνθήκες, δεν επιτρέπεται δηλαδή για λόγους υγείας να εμβολιαστούν.

Aποφάσεις

Πέραν αυτής της απόφασης, το Δικαστήριο του Στρασβούργου έχει μια σημαντική αλλά όχι πλούσια νομολογία σχετικά με τα θέματα του covid και των εμβολιασμών. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε καμία από τις αποφάσεις του δεν αναφέρεται ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός αντιτίθεται στην ΕΣΔΑ.

Οι τελευταίες σχετικές αποφάσεις του αφορούν:

α) Έλληνες υγειονομικοί προσέφυγαν στο ΕΔΔΑ για λήψη προσωρινών μέτρων για να αποφύγουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Το Δικαστήριο απέρριψε την αίτησή τους στις 9 Σεπτεμβρίου 2021 ως απαράδεκτη.

β) Στο ίδιο Δικαστήριο προσέφυγαν και 622 Γάλλοι πυροσβέστες και νοσηλευτές (Αbgrall κ.α. κατά Γαλλίας) με αίτηση προσωρινών μέτρων για να αναστείλουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Η Αίτηση απορρίφθηκε στις 25.08.21 επίσης με την αιτιολογία ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις για λήξη προσωρινών μέτρων.

γ) Το Στρασβούργο αντιμετώπισε ομαδικά σε μία απόφαση (Zambrano κατά Γαλλίας) 18.000 τυποποιημένες προσφυγές Γάλλων για την επιβολή υγειονομικής κάρτας για τον εμβολιασμό και τις απέρριψε ως απαράδεκτες στις 7 Οκτωβρίου 2021. Τόνισε μάλιστα ότι σκοπίμως έγιναν τυποποιημένες ίδιες 18.000 προσφυγές για τον κορωνοϊό για να παραλύσουν το σύστημα του ΕΔΔΑ.

ε) Στην Ελλάδα, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 2387/2020 απόφασή του, έκρινε ότι "η θέσπιση του επίμαχου μέτρου δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας, δεδομένου ότι σε εμβολιασμό υπόκεινται όλα ανεξαιρέτως τα νήπια και παιδιά, πλην εκείνων που τελούν ατομικώς σε ειδικές διαφορετικές συνθήκες, δεν επιτρέπεται δηλαδή για λόγους υγείας να εμβολιαστούν.









πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3609115/etoimazontai-soridon-prosfuges-sto-ste-kata-tou-prostimou-ton-100-euro-apo-anemboliastous-60arides

Ελληνοτουρκικά: Απειλές Τσαβούσογλου κατά Ελλάδας και Κύπρου: "Θα πληρώσουν βαρύ τίμημα"


 

Επίθεση κατά της χώρας μας αλλά και της Κύπρου εξαπέλυσε  ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ  κατηγόρησε Κύπρο και Ελλάδα ότι στηρίζουν τρομοκρατικές οργανώσεις, σύμφωνα με το skai.gr.

Αρχικά στράφηκε κατά της Κύπρου λέγοντας ότι έχει δώσει άδεια για να λειτουργήσει γραφείο των Κούρδων της Βόρειας Συρίας, που η Τουρκία ισχυρίζεται ότι έχει σχέση με το PKK.

"Αυτή είναι μια τρομοκρατική οργάνωση, επιτρέπουν να ανοίξουν ένα γραφείο εκεί. Αν δεχθεί η Τουρκία ή οι τουρκοκύπριοι επίθεση, θα πληρώσουν ένα πολύ βαρύ τίμημα. Nα μην παίζουν με την φωτιά", δήλωσε για την Κύπρο.

Την ίδια ώρα κατηγόρησε την Ελλάδα για στήριξη τρομοκρατικών οργανώσεις όπως το PKK και ότι έχουν εκπαιδευτεί τρομοκράτες της οργάνωσης αυτής και έχουν κάνει επιθέσεις στην Τουρκία

Η Ελλάδα στηρίζει και υποδέχεται τους" Γκιουλενιστές"

"Άλλο οι διαφορές που έχουμε σε διαφορά θέματα και άλλο η τρομοκρατία. Αυτό είναι ζήτημα ασφάλειας. Όποιος παίζει με αυτά μπορεί να πληρώσει πολύ βαρύ τίμημα", τόνισε.






πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3609265/apeiles-tsabousoglou-kata-elladas-kai-kuprou-tha-plirosoun-baru-timima

e-ΕΦΚΑ: Πληρωμή συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2022


 



Στο πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου της ταυτόχρονης καταβολής των κύριων και επικουρικών συντάξεων το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ αποφάσισε στη συνεδρίαση της 13ης Ιανουαρίου 2022 το ακόλουθο πρόγραμμα πληρωμής των κύριων και επικουρικών συντάξεων: 


ΚΥΡΙΕΣ & ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

  • Στις  25 Ιανουαρίου 2022, ημέρα  Τρίτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ) που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 1, 3, 5, 7, 9.
  • Στις  26 Ιανουαρίου 2022 ημέρα Τετάρτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ)  που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Στις 27 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Πέμπτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές  συντάξεις των μη-μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ).
  • Στις 28 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Παρασκευή θα καταβληθούν κύριες και επικουρικές  συντάξεις του Δημοσίου, του τ.ΝΑΤ, τ.ΕΤΑΤ, τ.ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ. 

Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ

Η ομολογία της ήττας - Ο σοσιαλδημοκράτης, κεντρώος, μεσαίος, ανοικτών οριζόντων, μεταρρυθμιστής καβαλάρης


 Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προτείνει (και θα επιβάλει) την εκλογή του από τη βάση, για έναν και μόνο λόγο: ξέρει ότι στις επόμενες εκλογές θα ηττηθεί και θέλει να διατηρήσει τη θέση του μετά την ήττα. Αυτό θα του το εξασφαλίσει η νομιμοποίηση από ένα μεγάλο, χαοτικό εκλεκτορικό σώμα 

Η αλήθεια είναι ότι του το έλεγαν του Tσίπρα. «Έτσι που πορεύεσαι από το 2019, με τον ίδιο παλιό τρόπο, τις ίδιες πολιτικές αντιλήψεις, με το ίδιο κόμμα και την ίδια ομάδα γύρω σου, το πας φιρί φιρί για μετωπική με νέα ήττα». Του το έλεγαν φίλοι και αντίπαλοι, του το υπενθύμιζαν κάθε μήνα οι δημοσκοπήσεις, μέχρι και ο φίλος του Γιάννης Λούλης τού το μπουμπούνισε κατάμουτρα, αυτός τίποτα. Είχε περιπέσει σ’ ένα είδος πολιτικής χαύνωσης στα περί του οίκου του, σαν φαντάρος που απειλεί τον εχθρό ότι θα τον κατατροπώσει, αλλά επί τρία χρόνια αρνείται να ξεσκονίσει και να λαδώσει το ντουφέκι του. 

Και ξάφνου, ένα πρωινό του Γενάρη του 2022, με την πλάτη του Μητσοτάκη κάπου στο βάθος του ορίζοντα και με την ανάσα του Ανδρουλάκη να γαργαλάει τον σβέρκο του,  ξύπνησε από τον βαθύ του λήθαργο και ρίχνει μια βόμβα. Ο αρχηγός (αυτός δηλαδή) θα εκλέγεται απευθείας από τα μέλη και τους φίλους του κόμματος. Όταν το είχε πρωτοκάνει ο Γιώργος Παπανδρέου τον Φεβρουάριο του 2004, είχε πέσει πολύ γέλιο και εκ δεξιών και εξ ευωνύμων. Αμφότερες οι πλευρές έφτυναν τον κόρφο τους με αυτές τις «αμερικανιές». 

Η ΝΔ, ως παραδοσιακό αστικό κόμμα μαθημένο να διοικείται από βουλευτές, οικογένειες, οικονομικούς μεγαλοπαράγοντες και βαρονίες, είχε θεωρήσει αυτόν τον τρόπο εκλογής αρχηγού αριστερό καραγκιοζιλίκι. Πέντε χρόνια αργότερα, τον υιοθέτησε ασθμαίνοντας. Κέρδισε το αουτσάιντερ Αντώνης Σαμαράς, η Ντόρα ακόμα χτυπά το κεφάλι της στον τοίχο που τότε είπε «ναι».

 Στην άλλη όχθη, σύσσωμη η Αριστερά είχε αρνηθεί αυτό το «ξεχείλωμα του πολιτικού υποκειμένου» που κονιορτοποιούσε την πάγια πολιτική θεωρία της περί του κόμματος. Το ΚΚΕ παραμένει ακόμα στην παράδοση του, ο ΣΥΡΙΖΑ από την περασμένη  Τετάρτη προσχώρησε στο «ξεχείλωμα». 

Τι έπαθε, το λοιπόν, ο Τσίπρας και σήμερα προτείνει ακριβώς αυτό που μέχρι πρότινος χλεύαζε και λοιδορούσε; Έγινε ξάφνου σοσιαλδημοκράτης, κεντρώος, μεσαίος, ανοικτών οριζόντων, μεταρρυθμιστής και καβαλάρης των μοντέρνων καιρών μας; Ελάτε τώρα. Ο Αλέξης ποτέ δεν ήταν, ούτε θα γίνει κάτι από όλα αυτά. Έχει λειψή πολιτική (και όχι μόνο) παιδεία για να μεταβάλει εαυτόν σε οραματιστή και μεταρρυθμιστή του χώρου του. Αν τον διακρίνει κάτι, είναι η θηριώδης ικανότητά του να «τσιμπάει» προς όφελός του τις ευκαιρίες που του προσφέρουν η συγκυρία και το πανίσχυρο ένστικτο αυτοσυντήρησής του. 

Ο Τσίπρας προτείνει (και θα επιβάλει) την εκλογή του από τη βάση, για έναν και μόνο λόγο: ξέρει ότι στις επόμενες εκλογές θα ηττηθεί και θέλει να διατηρήσει τη θέση του μετά την ήττα. Αυτό θα του το εξασφαλίσει η νομιμοποίηση από ένα μεγάλο, χαοτικό εκλεκτορικό σώμα. Ο εκλεγμένος από τη λαϊκή βάση αρχηγός δεν υπόκειται στον έλεγχο ούτε Κεντρικών Επιτροπών, ούτε Πολιτικών Γραφείων και Συμβουλίων, ούτε καν του Συνεδρίου. Δεν είναι πια πρόεδρος, είναι αρχηγός, ένα αυτόνομο όργανο από μόνος του, ανώτερο όλων των άλλων. 

Δεν καθαιρείται, δεν ελέγχεται ουσιωδώς ή ελέγχεται όσο αυτός επιτρέπει. Ο λαός του τον εκλέγει, αυτός μόνο μπορεί να τον αποπέμψει ή να τον αλλάξει, μόνο που ο «λαός» δεν είναι συγκροτημένο σώμα. 

Άρα ο αρχηγός κάνει ό,τι του καπνίσει. Και τώρα το ίδιο συμβαίνει, ο Τσίπρας είναι αδιαμφισβήτητος και πανίσχυρος, όμως μετά από δύο ακόμα ήττες (που θα προστεθούν στις τρεις προηγούμενες) ενδέχεται το κλίμα να είναι διαφορετικό για αυτόν. Φυλάει, το λοιπόν, τα ρούχα του για να τα έχει και μετά την επανεκλογή Μητσοτάκη. Έξυπνη τακτική, αλλά πρωτίστως απροκάλυπτη ομολογία της μελλοντικής ήττας του. Όλα τα άλλα είναι ανοησίες. 


Πηγή: Protagon.gr




Η ακαταμάχητη γοητεία των επιδομάτων


 

Ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση νέο πακέτο επιδοτήσεων της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, ύψους 400 εκατομμυρίων, με σκοπό να προστατευθούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις από τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ενέργειας. Η επιδότηση των φτωχών και των μεσαίων νοικοκυριών είναι απαραίτητη για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα ενεργειακής φτώχειας. Η επιδότηση των επιχειρήσεων στοχεύει στην αποφυγή των ανατιμήσεων στα προϊόντα που θα επιβάρυναν τους καταναλωτές και θα τροφοδοτούσαν τον πληθωρισμό.

Όμως μαζί με φτωχά και μεσαία νοικοκυριά επιδοτούνται και τα πλούσια. Η κυβέρνηση δεν έβαλε εισοδηματικά ή περιουσιακά κριτήρια στις ενισχύσεις, όπως γίνεται με το επίδομα θέρμανσης. Έτσι ακόμη και μια πολύ πλούσια οικογένεια, που θα μπορούσε πολύ άνετα να πληρώσει τους λογαριασμούς, θα λάβει εμμέσως χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Στην πράξη τα ποσά είναι ασήμαντα για ένα εύπορο νοικοκυριό, αλλά ως σύνολο είναι σημαντικά για το κράτος. Εκτός από την επίπτωση στο δημόσιο ταμείο, πρόκειται και για ένα εντελώς λάθος μήνυμα.

Το κράτος ξόδεψε, λόγω των επιπτώσεων της κρίσης του κορωνοϊού στην οικονομία, το ποσό των 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς υπολογισμούς, οι οποίοι δεν αμφισβητούνται. Τα χρήματα αυτά δεν περίσσευαν από κάπου. Στο μεγαλύτερο μέρος τους βρέθηκαν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, από δανεισμό. Το ήδη χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος, αφού χρεώθηκε ακόμη περισσότερο, βρίσκει σήμερα χρήματα για να επιδοτεί την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε εύπορα στρώματα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφασίζει να κάνει οικονομική παρέμβαση που ζημιώνει το δημόσιο ταμείο χωρίς εισοδηματικούς περιορισμούς. Τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ η αύξηση του αφορολόγητου ορίου για γονικές παροχές περιουσιακών στοιχείων στις 800 χιλιάδες για τον κάθε γονέα, δηλαδή ένα εκατομμύριο εξακόσιες χιλιάδες για ένα ζευγάρι. Καθώς πολύ λίγοι έχουν μεγαλύτερη περιουσία από αυτό το όριο, ουσιαστικά πρόκειται για κατάργηση του φόρου μεταβίβασης.

Η αύξηση του αφορολόγητου θα μπορούσε να είναι θετική, αλλά το όριο που μπήκε είναι εξωφρενικό. Οικογένειες που είχαν την άνεση να πληρώσουν τον φόρο, τώρα απαλλάσσονται. Μακάρι να μην υπήρχε η ανάγκη για φόρους και να καταργούνταν όλοι, αλλά επειδή αυτό δεν γίνεται, οι απαλλαγές και οι επιβαρύνσεις πρέπει να θεσπίζονται με δύο ειδών κριτήρια. Το πρώτο είναι η κοινωνική δικαιοσύνη και το δεύτερο είναι οι αναπτυξιακές επιπτώσεις των φόρων.


Η μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων -μέχρις ενός ορίου και υπό προϋποθέσεις- μπορεί να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, κι ας καταγγέλλεται σαν κοινωνικά ανάλγητη. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Η κυβερνητική απόφαση για ένα τόσο υψηλό αφορολόγητο όριο στις γονικές παροχές δεν καλύπτει κανένα από τα κριτήρια που αναφέρθηκαν παραπάνω. Ούτε κοινωνικά δίκαιη είναι, ούτε αναπτυξιακή. Το ίδιο ισχύει και με τις επιδοτήσεις στην ενέργεια σε πλούσια νοικοκυριά.


Από την άγρια φορολόγηση φτωχών και πλούσιων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να δημιουργούνται υπερπλεονάσματα και να δίνονται στο τέλος μποναμάδες, περάσαμε στην οριζόντια θέσπιση φοροαπαλλαγών και στην οριζόντια καταβολή επιδομάτων.


Μέχρι την οικονομική κρίση και την ελληνική χρεοκοπία οι περισσότεροι συμπολίτες μας νόμιζαν ότι όταν πληρώνει το κράτος δεν πληρώνει κανένας. Παρότι η δεκαετής περιπέτεια μας έκανε περισσότερο υποψιασμένους γύρω από τα δημόσια οικονομικά, κόμματα, κυβερνήσεις και μέσα ενημέρωσης συμπεριφέρονται σαν τα χρήματα του κράτους να είναι απεριόριστα, σαν να υπάρχει πάντα το λεφτόδεντρο.


«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/741571-i-akatamahiti-goiteia-ton-epidomaton»



Στο βάθρο των νικητών η Ελλάδα! - Κατάκτησε, με την αξία της, το αργυρό μετάλλιο, στο άθλημα των μεγάλων αυξήσεων, στην ηλεκτρική ενέργεια!


 Του Χάρη Φλουδόπουλου

Η ενεργειακή κρίση αναμένεται να απασχολήσει, μεταξύ άλλων, το σημερινό άτυπο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε. που συνεδριάζει στη Γαλλία. Μια κρίση που σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Κομισιόν αναμένεται να συνεχίσει να προξενεί προβλήματα στις οικονομίες και τους καταναλωτές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου στην Ευρώπη για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Μάλιστα, σύμφωνα με την Κομισιόν, οι τιμές λιανικής σε ρεύμα και αέριο αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται τους επόμενους μήνες καθώς δεν έχουν περάσει στην κατανάλωση οι υψηλές τιμές του 4ου τριμήνου του 2021.

Αν και η ενεργειακή κρίση είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο που πλήττει εξίσου σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εντούτοις, η Ελλάδα εμφανίζεται να είναι, τουλάχιστον για τον Ιανουάριο, μια από τις πιο ακριβές αγορές χονδρικής στην ηλεκτρική ενέργεια.

Σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής εικόνα των αγορών ηλεκτρισμού της Ε.Ε. η μέση τιμή του ρεύματος για τη χώρα μας διαμορφώνεται στα 213 ευρώ/MWh, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τιμή στην Ε.Ε. πίσω μόνο από την Ιταλία (216 ευρώ/MWh). Μάλιστα η Ελλάδα, μαζί με την Ιταλία και την Ελβετία, είναι οι μόνες χώρες που εμφανίζουν μέση τιμή Ιανουαρίου πάνω από τα 200 ευρώ/MWh.

Σε άλλες μεγάλες αγορές ,οι τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες από την Ελλάδα: Γερμανία 162 ευρώ/MWh, Βέλγιο 183 ευρώ/MWh, Αυστρία 180 ευρώ/MWh, Ολλανδία 182 ευρώ/MWh, Ισπανία 193 ευρώ/MWh, Γαλλία 197 ευρώ/MWh. Η χαμηλότερη τιμή χονδρικής ρεύματος στην Ευρώπη είναι η Πολωνία με 142 ευρώ/MWh.

Υπενθυμίζεται ότι η μέση τιμή χονδρικής το Νοέμβριο ήταν στα 228 ευρώ/MWh ενώ το Δεκέμβριο αυξήθηκε ακόμη περισσότερο στα 235 ευρώ/MWh.

Θα πρέπει να τονιστεί, τέλος, ότι η ελληνική αγορά εμφανίζεται ακριβότερη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο τιμολογείται στη χώρα μας το φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα, η τιμή πώλησης του αερίου καθορίζεται βάσει της μέσης τιμής εισαγωγής του προηγούμενου μήνα. Πρακτικά δηλαδή τον Ιανουάριο, ενσωματώνεται στην ελληνική αγορά το κόστος ρεκόρ του φυσικού αερίου που καταγράφηκε το Δεκέμβριο.





πηγή:https://www.capital.gr/epixeiriseis/3609133/stin-ellada-i-deuteri-upsiloteri-timi-reumatos-stin-europi-ton-ianouario

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

Υπουργός Οικονομικών: "Πρέπει να είμαστε σοβαροί για μείωση του ΦΠΑ σε κάποια αγαθά" - " "σε ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ μόνο στο ψωμί, το κόστος ανέρχεται σε 140 εκατ. τον χρόνο".


  Η κυβέρνηση έχει δείξει γρήγορά αντανακλαστικά και θα συνεχίσει να πράττει το ίδιο εφόσον οι συνθήκες το επιτάσσουν, ανέφερε μεταξύ των άλλων ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας πριν από λίγο στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, αναφερόμενος σε ενδεχόμενα μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, απέναντι στην πανδημία και τον πληθωρισμό.  

Κάθε απόφαση ωστόσο, όπως σημείωσε, θα πρέπει να λαμβάνεται με γνώμονα τις ανάγκες της κοινωνίας, αλλά και της οικονομίας. Και σημείωσε χαρακτηριστικά, ότι η Ελλάδα έχει υψηλό πρωτογενές έλλειμμα, δεν διαθέτει επενδυτική αξιολόγηση, ενώ είναι ακόμη σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας

Αναφερόμενος σε ενδεχόμενη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ σε κάποια αγαθά, τόνισε ότι είναι υψηλό το δημοσιονομικό κόστος για κάτι τέτοιο και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι "σε ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ μόνο στο ψωμί, το κόστος ανέρχεται σε 140 εκατ. τον χρόνο".  
 
"Πρέπει να είμαστε σοβαροί" συμπέρανε. Δεν απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο, να ανοίξει ξανά η συζήτηση εφόσον οι συνθήκες το επιβάλλουν.
   
Αναφορικά με τον πληθωρισμό, ο υπουργός Οικονομικών αναγνώρισε ότι έχει μεγάλη ένταση και τόνισε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΚΤ, το 2022 θα κινηθεί στην περιοχή του 3% - και κάτω από το 2% θα υποχωρήσει το 2023.

    
Τέλος τόνισε, ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει απόφαση για παράταση στην προθεσμία ένταξης των οφειλών της πανδημίας σε ρύθμιση (η προθεσμία εκπνέει στις 26 Ιανουαρίου), αλλά και στον υπολογισμό του φόρου μεταβίβασης με βάση τις παλαιές αντικειμενικές αξίες, που λήγει στις 31 Ιανουαρίου.  









πηγή:https://www.sofokleousin.gr/staikouras-tha-stiriksoume-noikokyria-kai-epixeiriseis-alla-i-mei