Σάββατο 20 Νοεμβρίου 2021

Πότε και και πως Θεσπίστηκε ο Εορτασμός της Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου - Ποιοι την ξέχασαν;





 

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΕΝΩΣΕΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Π. Δ. Δ.

Γραφεία: Ι. Παπαρρηγοπούλου & Π.Π. Γερμανού

Πλατεία Κλαυθμώνος – 105 61 Αθήνα

Τηλ.: 210 33 10 430 –210  33 10 431 – FAX: 210 33 10 429-6973998353

                                                                                                   14-11-2017                          

                                 Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η   ΥΠ.  ΑΡΙΘ.  6/17

1.-Μετά από πολυετείς προσπάθειες του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων , έγινε δεκτό από τον ΥΕΘΑ κ. Π. Καμμένο το αίτημα για θέσπιση της  Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου.

2.-Στα πλαίσια αυτά εκδόθηκε η ΠαΔ 9-11/2012 (Παράρτημα ΣΤ) από 28-09-2016 του Α/ΓΕΕΘΑ , με την οποία καθορίζεται όπως ο εορτασμός της Ημέρας του Αποστράτου/Βετεράνου να πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Ημέρας των Ενόπλων Δυνάμεων την 21 Νοεμβρίου.

3.-Με την εν λόγω Πα.Δ ορίζονται τα ακόλουθα :

    α.-Ως Βετεράνοι νοούνται όσοι έλαβαν μέρος σε πολεμικές επιχειρήσεις.

 β.-Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων θα περιλαμβάνει τις παρακάτω δραστηριότητες:

     (1).-Συμμετοχή των Προέδρων των τριών Ενώσεων Αποστράτων καθώς και μικρής αντιπροσωπείας αποστράτων και Βετεράνων στην επίσημη Δοξολογία στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αθηνών.

      (2).-Κατά την εκφώνηση το πανηγυρικού , μετά την δοξολογία , να γίνεται μνεία στην Ημέρα του Αποστράτου/Βετεράνου.

   (3).-Κατάθεση στεφάνου στο Μ.Α.Σ. από τον Πρόεδρο του Συντονιστικού Συμβουλίου των τριών Ενώσεων Αποστράτων και από εκπρόσωπο των Βετεράνων.

     (4).-Αναφορικά με τον εορτασμό στην λοιπή Χώρα , στις αντίστοιχες εκδηλώσεις που θα γίνουν σε πόλεις όπου υπάρχουν Παραρτήματα των Ενώσεων , θα υπάρχει συμμετοχή αποστράτων και Βετεράνων στην επίσημη δοξολογία και κατάθεση στεφάνου με ευθύνη της Περιφέρειας και του εκάστοτε ΑΔΦ.

4.-Αναφορικά με τις εκδηλώσεις εκτός Αθηνών , η συμμετοχή και η κατάθεση στεφάνου , σε πόλεις όπου υπάρχουν Παραρτήματα πέραν της μίας Ένωσης Αποστράτων (ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ) θα γίνεται με συνεννόηση των Παραρτημάτων όλων των Ενώσεων.


Αντιστράτηγος  .ε.α.      Β.Ροζής                      Πρόεδρος ΕΑΑΣ

Υποστράτηγος Ι.Δεβούρος ε.α.                       Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ

Αντιναύαρχος   Π.Ν. ε.α. Σ.Περβαινάς Πρόεδρος ΕΑΑΝ και του  Συντονιστικού

Αντιπλοίαρχος (Ε) Π.Ν.ε.α.Γρ.Γεωργακόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΝ

Αντιπτέραρχος (Ι) Π.Α. ε.α. Σ.Καββούρης            Πρόεδρος ΕΑΑΑ

Αντισμήναρχος (Ρ) Π.Α.ε.α. Ι.Κρανιάς                 Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΑ

                                             Για την ακρίβεια

              Ο Πρόεδρος του Συντονιστικού – Αντιναύαρχος Π.Ν.ε.α. Σ.Περβαινάς




Απάντων Τιμιώτερον και Αγιότερον …Εστί η Πατρίς - Η ανεκτίμητη και κορυφαία διττή "παραγωγική" προσφορά των Ενόπλων Δυνάμεων


« Δεν ζει χωρίς Πατρίδα η ανθρώπινη ψυχή»( Παλαμάς).

Και εάν ακόμη επιτευχθεί το απίθανο μια πλανητική  Συνομοσπονδία Κρατών, οι Πατρίδες θα υπάρχουν πάντα, γιατί ο άνθρωπος μόνον μέσα στην Πατρίδα βιώνει με πληρότητα τον εαυτό του.

Η Πατρίδα ξεπερνάει το κατώφλι της ιερότητας και εισέρχεται στην αγιότητα,«…απάντων τιμιώτερον και αγιότερον …εστί η πατρίς..» (Σωκράτης). Κρυσταλλώνεται στην ιστορική διαδρομή και εκφράζει το ευαγές μέλλοντ ων επόμενων γενεών. Οι γενεές δεν χωρίζονται μεταξύ τους. Η καθεμιά φέρνει μέσα της όλες τις προηγούμενες και τις επόμενες. Έτσι πλάθονται πολίτες,  οι οποίοι δημιουργούν Πατρίδα ευυπόληπτη και αξιοπρεπή. Όχι απομονωμένη και τυφλή! Αλλά Πατρίδα σεβαστή στους άλλους, που σημαίνει σεβαστή πρώτα σε εμάς.  Τέτοια, όμως,  Πατρίδα δημιουργούν οι σωστοί πολίτες, που αντίστοιχα πλάθονται  με τη δοκιμασμένη ολιστική παιδεία

Το αίσθημα ασφάλειας είναι το πρώτιστο και το ισχυρότερο που βιώνει κάθε έμβιο ον. Γιατί η  βασική προϋπόθεση της ζωής είναι η εξασφάλιση της ύπαρξής της. Η ακεραιότητα της Πατρίδας μας, συνιστά το πρώτιστο καθήκον των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι, όμως, και μια υποχρέωση προσωποπαγής για τον καθένα μας, που ζει και απολαμβάνει τα αγαθά της ζωής στη Χώρα μας. Γι’ αυτό η στρατιωτική θητεία δεν εξαγοράζεται, πλην αδήριτης, προσωπικής ανικανότητας.

 Όσο πιο πολύπλευρη είναι η πνευματική καλλιέργεια τόσο πιο γόνιμη καθίσταται η εξειδικευμένη εκπαίδευση. Αυτή η ολιστική παιδεία  καλλιεργείται στα Παραγωγικά Στρατιωτικά Σχολεία και  αφορά σε όλο το φάσμα του ανθρώπινου γίγνεσθαι: γνωστικό, θυμικό(φρόνημα) και ηθική συγκρότηση, τα οποία εξελίσσονται δια βίου. Είναι η ανδραγωγία ηγητόρων, οι οποίοι θα κληθούν, εάν απαιτηθεί, να οδηγήσουν τους νέους μας στη μάχη και ακόμη στην αυτοθυσία. 

Απόκτηση ηγετικών προσόντων  σημαίνει ανάπτυξη εμπιστοσύνης και κατανόησης των ανθρώπων. Ενσυναίσθησηόραμα, ολιστική νοημοσύνη, πολυμάθεια, ικανότητα πολύτροπης δράσηςΑντιμετώπιση της αβεβαιότητας και του απροόπτουΑρμοστικότητα, σύνεση, σωφροσύνη και κοινή  πίστη, βούληση και προσπάθεια. Πάνω από όλα, αγάπη για τον διπλανό. Προσωπική ευθύνη και συναδελφοσύνη μαζί.

Πρώτιστη ενέργεια του  Πρώτου Κυβερνήτη της Νεότερης Ελλάδας  Καποδίστρια, για να δώσει ελπίδα ζωής και μέλλον στην καθημαγμένη Πατρίδα, ήταν να ιδρύσει τη Σχολή Παραγωγής Αξιωματικών που θα δομούσε προσωπικότητες με προσόντα να οδηγήσουν τους νέους  στην αγάπη για την Πατρίδα  τους. Τους ονόμασε «Ευέλπιδες», ήτοι «καλές ελπίδες» του Έθνους, γιατί αυτοί θα δομούσαν τα υπεύθυνα μέλη της Κοινωνίας. Αυτή είναι  η αποστολή της Σχολής Ευελπίδων, όπως και όλων  των Στρατιωτικών  Σχολών,  και δεν έχει αλλάξει, ούτε μπορεί να αλλάξει ποτέ στο μέλλον. Η αειφόρος ρήτρα: «άρχεσθαι μαθών άρχειν επιστήσει» είναι  στην ουσία της  η «πνευματική ατμομηχανή»  της εθνικής  ανδραγωγίας των νέων μας για καταστούν ικανοί να φέρουν όπλα και να επωμισθούν την ευθύνη της ακεραιότητας της Πατρίδας μας. 

Δεν μεταλλάσσεται δια μαγείας ο άνθρωπος σε αγωνιστή πολέμουΠρέπει να καταστεί πρώτα  αγωνιστής της ζωής. Να αντιμετωπίζει τα προβλήματα που πάντα απρόοπτα έρχονται και δεν μπορεί να τον απαλλάξει από αυτά κανένας άλλος, εάν και ο ίδιος δεν καταβάλει την προσπάθεια, που του ανήκει. Τέτοιους  ευσυνείδητους πολίτες απαιτεί η ευνομούμενη Δημοκρατία

Η ακεραιότητα της Πατρίδας διασφαλίζεται με τη φιλοπατρία ολόκληρου του λαούΜια ανυπέρβλητη  δύναμη για ζωή, που τον εξοπλίζει με αρετές, πιστεύω, φιλότητα, ελπίδα, μελλοντική προσδοκίαΜια αγάπη για  κάτι το ιερό και άγιο, την Πατρίδα. Τότε  το  καλό  της Πατρίδας,  συνιστά υπόθεση του καθενός μας και η ατομική μας ελευθερία υπόθεση όλων. Αυτό το  πιστεύω πρέπει να έχει και ένας πολίτης άξιος να ζει σε μια δημιουργική Δημοκρατία.  Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο  διατεινόμαστε ότι η στρατιωτική θητεία συνιστά διαχρονική δημοκρατική αξία. 

Το Στράτευμα συνιστά και θα συνιστά και στο μέλλον το πρότυπο εύρυθμου, αποδοτικού και δημιουργικού πολύτροπου Φορέα της Πατρίδας μαςΗ συνοχή του ερείδεται στην ενσυνείδητη πειθαρχία. Ήτοι στο ιδανικό σημείο της χρυσής αναλογικής σύνθεσης, ως μέτρον άριστο,  μεταξύ της αυθαιρεσίας και της καθυπόταξης.  Οι Ένοπλες Δυνάμειςμε την ευέλικτη δομή και την αρμοστικότητα στις απαιτήσεις του διαρκώς εξελισσόμενου περιβάλλοντος συνιστούν  το πρότυπο παράδειγμα εύρυθμου «ζωντανού οργανισμού», που δημιουργεί συνθήκες ικανοποιητικές στο προσωπικό του, αλλά και από τον οποίο αναδύεται υψηλός βαθμός εμπιστοσύνης για όλο τον Λαό.

 Η έννοια της φιλοπατρίας, την οποία οι πρόγονοί μας θεωρούσαν, ως ύπατη αρετή, σήμερα μεταλλάχθηκε και κακοποιήθηκε. Είναι απόλυτη ανάγκη να  προβούμε σε μια Πανελλήνια εθνική εγρήγορση. Να ορθώσουμε το πνευματικό ανάστημα της Αιώνιας Ελλάδας.  Η Ελληνική  Φυλή στέκεται στην ύπατη βαθμίδα, γιατί είναι η κοιτίδα και  η μητέρα παντός πολιτισμού.  «Όποιος σκέπτεται σήμερα, σκέπτεται ελληνικά, έστω κι αν δεν το υποπτεύεται» (Romilly).Δεν αμφισβητείται από  κανέναν ότι οι Πρόγονοί μας υπήρξαν οι φωτοδότες της Οικουμένης, στη σκέψη και τον ανθρωπισμό.

 Εμείς, όμως, νιώθουμε ότι είμαστε γνήσιοι απόγονοί τους;  Όχι, μόνον στα λόγια, αλλά και στην ουσία μας; Η γλώσσα μας, η Παιδεία μας, η Σκέψη μας έχουν τα στοιχεία της αδιάλειπτης συνέχειας της καταγωγής μας, όπως αυτά μετεξελίχθηκαν στη ροή της Ιστορίας και εμπλουτίσθηκαν στις εξελίξεις της ζωής της ανθρωπότητας;  Αποκτήσαμε μια ταυτότητα δική μας, χωρίς να είμαστε ανένταχτοι στο σύγχρονο περιβάλλον;  Πάντα υπάρχει μια διακριτή και ευανάγνωστη προσωπικότητα κάθε λαού. Εμείς οφείλουμε να έχουμε τη δική μας! Απαιτείται να δημιουργήσουμε μια σύγχρονη Πατρίδα εφάμιλλη των προηγμένων Εθνών της Γης. Αυτοδύναμη,  αυτοοργανούμενη, δημιουργική, προοδευτική,  η οποία να εμπνέει τους νεότερους και να δίνει αισιοδοξία.

Οι νέοι μας είναι οι «ευέλπιδες»  του Έθνους μας και πρέπει να είναι πρωτοπόροι. Μαζί  και τα λαμπρά παιδιά μας , που απόκτησαν εμπειρία προόδου στο Εξωτερικό, όπως και τα Ελληνόπουλα της Ομογένειάς μας. Όλοι μαζί! Και οι παλαιότεροι με το παράδειγμά τους  νιώθοντας το βάρος της ευθύνης από τη σοφία της ζωής.

 Και εάν οι αριθμοί είναι αρνητικοί,  η ποιοτική υπεροχή  ασφαλώς θα αποδώσει θετικό αποτέλεσμα. Ας ανυψώσουμε και ας προβάλλουμε προς όλες τις κατευθύνσεις έναν πολιτισμικό παλμό και φρόνημα. Ας απλώσουμε χέρι συνεργασίας στο διπλανό μαςΑς φτιάξουμε όλοι μαζί τη σύγχρονη Πατρίδα μας, πρωτοπόρο Μέλος της Διεθνούς Κοινότητας.

 

Τιμούμε σήμερα ( 21 Νοεμβρίου) τα στρατευμένα νιάτα της Πατρίδας μας. Τους νέους εκείνους που διαθέτουν, αντίθετα με άλλους, που με διάφορα προσχήματα προσπαθούν να το αποφεύγουν, ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα από τη νεανική τους ζωή για να προετοιμαστούν για το ύψιστο καθήκον προς την Πατρίδα τους. Σε αυτά τα παιδιά μπορούμε να πούμε  από καρδιάς, ότι θα είναι σε όλη τους τη ζωή υπερήφανοι  για την προσφορά τους αυτή. Και πέρα από αυτό θα  έχουν ωφεληθεί σε τεράστιο βαθμό οι ίδιοι προσωπικά, γιατί η δημιουργική στρατιωτική θητεία συνιστά μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης των αρετών της ενσυνείδητης πειθαρχίας,  της αυτοπεποίθησης, της αυτοεκτίμησης, όπως και  μοναδικών εμπειριών εξοικείωσης με τις αντίξοες συνθήκες διαβίωσης στις πολεμικές συνθήκες αλλά και της καθημερινής ζωής.

Τιμούμε τα στελέχη των Ε.Δ. γιατί χωρίς αυτά δε θα υπήρχε αξιόπιστος Στρατός. Τους άνδρες και τις γυναίκες , οι οποίοι αψηφούν τις σειρήνες της ευζωίας και προτιμούν να υπηρετήσουν δια βίου ένα από τα πιο απαιτητικά, θα λέγαμε σκληρά, αλλά τιμημένα λειτουργήματα.  Σε αυτούς τους ωραίους Συναδέλφους θα λέγαμε ότι πρέπει να διατηρήσουν υψηλά τα οράματά τους, να εμποτισθούν με πάθος για την υψηλή αποστολή τους και να αποκτήσουν εμπειρίες που θα τους καταστήσουν ικανούς να οδηγήσουν τα ελληνόπουλα στη νίκη, εάν το χρειασθεί η Πατρίδα μας. Ας μη πικραίνονται εάν οι θυσίες τους δεν αναγνωρίζονται πάντοτε και από όλους. Ο Ελληνικός λαός στη σιωπηρή του πλειονότητά του τούς συμπαραστέκεται και επάνω τους βρίσκει το πιο έμπεδο στήριγμα!

Σήμερα τιμούμε ιδιαίτερα όσους πρόσφεραν μέλη του σώματός τους και δακρυσμένοι μας συμπαραστέκονται ανάπηροι και μάρτυρες των αγώνων υπέρ βωμών και εστιών. Τους αγκαλιάζουμε ψυχικά και τους ευχαριστούμε θερμά. Αλλά προπαντός σήμερα τιμούμε Εκείνους που πρόσφεραν το δικό τους «μοναδικό» αγαθό, τη ζωή τους, για τη σωτηρία της ελευθερίας της Μοναδικής μας Πατρίδας.

  

Πέρα από τα καταγεγραμμέναμε «χρυσά γράμματα» στις Δέλτους της Ιστορίας της Πατρίδας μας κατορθώματα, την  προσφορά σε αίμα  και ψυχές στα πεδία των Μαχών του Έθνους μας, μια ευεργετική γενναιοδωρία, στην οποία χρωστάμε σήμερα και τη δική μας ευημερία, οι Ένοπλες Δυνάμεις  προσφέρουν μια ανεκτίμητη και κορυφαία διττή «παραγωγική» προσφορά

Το αίσθημα ασφάλειας έναντι εξωτερικών απειλών και την ευρεία παιδεία (ανδραγωγία), που αναπτύσσει πρόσωπα υπεύθυνα για τη δημοκρατική κοινωνία μας.

                                                                         

                                                                      




       Δημήτρης Κ. Μπάκας

                                                                                      



 

O διπλός εορτασμός της 21ης Νοεμβρίου - Ημέρα των Ενόπλων Δυνάμεων - Ημέρα του ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥ - ΒΕΤΕΡΑΝΟΥ, ως ελάχιστος φόρος τιμής για την προσφορά τους στην Πατρίδα.


 Στις 21 Νοεμβρίου, ημέρα που η Ορθοδοξία γιορτάζει τα Εισόδια της Θεοτόκου,της Υπερμάχου Στρατηγού και της Μεγάλης Προστάτιδος όλων μας, το Έθνος τιμά τις Ένοπλες Δυνάμεις για την προσφορά τους στην απόκτηση και διατήρηση της Ελευθερίας, της Ασφάλειας και της Αξιοπρέπειας του. 

Εορτάζεται επίσης και η ημέρα του ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥ - ΒΕΤΕΡΑΝΟΥ, ως ελάχιστος φόρος τιμής για την προσφορά τους στην Πατρίδα και τις ΕΔ. 

Με αφορμή την διπλή αυτή εορτή, ο Πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Ε.Α.Α.Σ. εύχονται σε όλα τα μέλη της Ενώσεως και στα μέλη των ορφανικών οικογενειών χρόνια πολλά, με υγεία και δύναμη. 

Η Παναγία, Υπέρμαχος Στρατηγός, να μας προστατεύει και να μας καθοδηγεί. 

Χρόνια Πολλά.

 Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων   

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2021

Συντάξεις: Ο ΕΦΚΑ τιμωρεί 80.000 "προνομιούχους"


 Οι δανειστές απλώς μετρούν(;) τις αναδρομικές συντάξεις που θα πρέπει να καταβάλει ο ΕΦΚΑ, καθώς τα εν λόγω αναδρομικά ποσά υπολογίζονται στις οφειλές του Δημοσίου προς τους… προμηθευτές.

Περισσότερες από 80.000 αιτήσεις συνταξιοδότησης «αποκρύπτει» το υπουργείο Εργασίας θεωρώντας ότι πρόκειται είτε περί «προνομιούχων», είτε δεν πιέζεται από τους δανειστές (τρόικα). Οι οποίοι, απλώς μετρούν(;) τις αναδρομικές συντάξεις που θα πρέπει να καταβάλει ο ΕΦΚΑ, καθώς τα εν λόγω αναδρομικά ποσά υπολογίζονται στις οφειλές του Δημοσίου προς τους… προμηθευτές.

Πρόκειται για τις συντάξεις όσων εργάστηκαν (και) σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τις οποίες παρατηρούνται τεράστιες καθυστερήσεις στην εκκαθάρισή τους, καίτοι οι περισσότερες των χωρών αυτών (Γερμανία, Βέλγιο, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία κ.α.) στις οποίες εργάστηκαν οι Έλληνες ως μετανάστες, έχουν μηχανογραφημένη την ασφαλιστική ιστορία του καθενός και αυτή στέλνεται στην ΕΦΚΑ εντός 15 ήμερων. Άρα, στην ουσία, δεν συντρέχουν λόγοι διαδοχικής ασφάλισης με την έννοια του ελληνικού ασφαλιστικού συστήματος που ακόμη και τώρα, πέντε χρόνια μετά την ενοποίηση όλων των ασφαλιστικών ταμείων στον ΕΦΚΑ, τα μηχανογραφικά συστήματα δεν «κουμπώνουν» μεταξύ τους και οι υπηρεσίες επικοινωνούν με τα… ΕΛΤΑ.

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν περισσότερες από 20.000 αίτησης, εκ των οποίων καμία δεν έχει εκκαθαριστεί έως τώρα εάν δεν παρέλθει χρόνος 18-24 μηνών! Και αυτές τις εκκρεμότητες δεν τις υπολογίζει… στατιστικά ο ΕΦΚΑ. Καίτοι κάθε σύνταξη που βγαίνει συνοδεύεται από αναδρομικά άνω των 10.000 ευρώ, άρα αυτή η υποχρέωση συνεπάγεται μεγάλες χρηματικές καταβολές προς τους «προμηθευτές»-λήπτες συνταξιοδοτικώς παροχών άνω των 200 εκ. ευρώ!

Η δεύτερη κατηγορία που δεν αθροίζεται στις… επίσημα καταγεγραμμένες 155.000 εκκρεμότητες του ΕΦΚΑ για την χορήγηση κύριας σύνταξης, είναι οι διπλοσυνταξιούχοι.

Κυρίως ασφαλισμένοι στα ταμεία επιστημόνων-ελεύθερων επαγγελματιών (Γιατροί του ΕΣΥ, Μηχανικοί του Δημοσίου, Δικηγόροι κ.α.) που εργάζονται στο δημόσιο και είχαν διπλή ασφάλεια στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) και στα κλαδικά ταμεία (ΤΣΑΥ Γιατρών-Φαρμακοποιών, ΤΣΜΕΔΕ Μηχανικών και ταμείο Νομικών). Ή, ακόμη, των μισθωτών του ιδιωτικού τομέα που είχαν παράλληλα και επαγγελματική δραστηριότητα ασφαλιστέα στον ΟΑΕΕ (έμποροι, επιτηδευματίες κ.α.)

Σε αυτή την περίπτωση έχουν λάβει τη σύνταξη από το ένα ταμείο (π.χ. το Δημόσιο-Γενικό Λογιστήριο, αλλά η δεύτερη από το κλαδικό ταμείο εκκρεμή εδώ και 5,5 χρόνια. Από τον Μάιο του 2016 δηλαδή που δημοσιεύτηκα ο νόμος 4387/16, και ο οποίος προβλέπει τα ποσοστά προσαυξήσεις σε περίπτωση διπλής ασφάλισης (σ.σ. συν 0,075% στη σύνταξη για κάθε επιπλέον μονάδα εισφορών), ακόμη δεν έχει διαμορφωθεί το λογισμικό ώστε να εκδοθεί η συμπληρωματική παροχή.

Εναλλακτικά, οι εν λόγω ασφαλισμένοι μπορούν να λάβουν δεύτερη σύναξη, αλλά μόνο το ανταποδοτικό μέρος (με βάσει τις καταβληθείσες εισφορές) και χωρίς την εθνική σύνταξη (345 ευρώ για 15ετή ασφάλιση και 384 για 20ετή).

Σε αυτές τις δύο περιπτώσεως, διπλές συντάξεις και παροχές συνδυαστικά από Ευρωπαϊκή Ένωση και Ελλάδα), αθροίζονται περισσότερες από 80.000 υποθέσεις. Οι δε καθυστερήσεις στην απόδοση των συντάξεων είναι σημαντικές, αν και δεν συντρέχει σοβαρός λόγος, όπως η αναζήτηση του ασφαλιστέου χρόνου κ.α. Η μοναδική αιτία των καθυστερήσεων είναι η εντύπωση ότι δεν προέχουν οι… δεύτερες συντάξεις και δεν ασκείται πίεση από τους δανειστές!



πηγή:https://www.ieidiseis.gr/oikonomia/119292/syntakseis-o-efka-timorei-80-000-pronomioyxous


Η Δαμανάκη πολέμησε στο Στάλινγκραντ - Σεβασμός στην αλήθεια.


 Τα ιστορικά γεγονότα πρέπει να αποδίδονται με σεβασμό στην αλήθεια.

  • Από τον ΦΑΗΛΟ Μ. ΚΡΑΝΙΔΙΩΤΗ*

Για παράδειγμα, ο ηρωικός και νικηφόρος αγώνας του Στρατού μας κατά των Ιταλών στη Βόρειο Ηπειρο ορθώς θεωρείται παράγοντας που οδήγησε στην τελική ήττα του Αξονα, διότι καθυστέρησε για μήνες την έναρξη της Επιχείρησης Μπαρμπαρόσα κατά της ΕΣΣΔ, ο Χειμώνας καθήλωσε τα γερμανικά στρατεύματα έξω από τη Μόσχα και ο Στάλιν, μετά την αρχική του κατάρρευση, αφήνοντας στην άκρη τις αριστερές μπούρδες, αφού κανείς δεν φαινόταν διατεθειμένος να πεθάνει για τον κομμουνισμό, άλλαξε τροπάρι.

Με μια ασυνήθιστη ομιλία, με αναφορές στον Αλέξανδρο Νιέφσκι που νίκησε τους Τεύτονες Ιππότες, τον Κουτούζοφ που τσάκισε τον Ναπολέοντα, τη Μητέρα Ρωσία, επαναφέροντας τις τσαρικές στολές των Αξιωματικών, που μοιάζανε σαν φανταρία ως τότε, αφού έβγαλε τον Πατριάρχη Τύχωνα από τη φυλακή, του έδωσε για έδρα την κατασχεμένη οικία του Γερμανού Πρέσβη, και όσους παπάδες επιβίωσαν των κομμουνιστικών διωγμών, γύρισε την παρτίδα. Οι Ρώσοι πολέμησαν για το μόνο που αξίζει, για την Πατρίδα.

Πολλοί χλεύαζαν την ανάλυση περί της καθοριστικής συμμετοχής μας στην τελική ήττα του Αξονα ως εθνικιστική υπερβολή. Ήρθε όμως πριν από λίγα χρόνια η αποκάλυψη της μαγνητοταινίας με τη συζήτηση του Χίτλερ με τον Φινλανδό ηγέτη, τον Στρατάρχη Μάνερχαϊμ, η μόνη που υπάρχει με την κανονική, καθημερινή φωνή του Αδόλφου, χωρίς να ωρύεται στα πλήθη, όπου ο Χίτλερ, σε μια ειλικρινή εξομολόγηση για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζε στη Ρωσία, ομολογεί, μεταξύ άλλων, ακριβώς αυτό, πως ο πόλεμος στην Ελλάδα, η κρίσιμη καθυστέρηση εξ αυτού, ήταν καθοριστική για την αρνητική εξέλιξη των επιχειρήσεων!

Η αριστερά έχει ροπή στην απάτη, στη διαστρέβλωση της αλήθειας και στην κατασυκοφάντηση και τη δολοφονία χαρακτήρος. Έχουν ασκηθεί πρωτίστως μεταξύ τους, βγάζοντας ο ένας τον άλλο πράκτορα. Οταν ξεκίνησαν τα γεγονότα από τη Νομική το 1973, το ΚΚΕ κατήγγειλε μέσω του εντύπου της «Πανσπουδαστικής» τους φοιτητές ως «προβοκάτορες». Οταν είδε όμως μετά την αθρόα προσέλευση πως υπήρχε πολιτικό ψωμί, καπέλωσε την κατάληψη του Πολυτεχνείου και μαζί με άλλους της αριστεράς κάνουν έκτοτε προπαγάνδα με ψεύδη, που πρέπει να είσαι τουλάχιστον ανιστόρητος και ηλίθιος για να τη χάψεις.

Το Πολυτεχνείο δεν έριξε τη Χούντα. Ο Παπαδόπουλος είχε βάλει μπροστινό τον Μαρκεζίνη και όδευε προς φιλελευθεροποίηση του καθεστώτος με εκλογές που είχαν προκηρυχθεί για τις 10 Φεβρουαρίου 1975.

Τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αποσταθεροποίησαν την κυβέρνηση Μαρκεζίνη και ήταν η αφορμή, ώστε οι σκληροί νεότεροι Αξιωματικοί, με επικεφαλής τον Ιωαννίδη, που δεν επιθυμούσαν τη φιλελευθεροποίηση και θεωρούσαν πως προδόθηκε το «πνεύμα της Επαναστάσεως της 21ης Απριλίου», έκαναν νέο πραξικόπημα, που έφερε ακόμη πιο σκληρό δικτατορικό καθεστώς με Αόρατο Αρχή τον Δημήτριο Ιωαννίδη, κάτοχο πέντε (5) Αριστείων Ανδρείας, Εύελπιδα στην Κρήτη κατά των Γερμανών, αντάρτη του ΕΔΕΣ στην Ηπειρο, καταστολή της κομμουνιστικής ανταρσίας και μετά με τη Μεραρχία στην Κύπρο, ήταν όμως ανόητος, τυχοδιώκτης και τελικά προδότης, αφού οδήγησε την Κύπρο ως σφάγιο στα γόνατα των Τούρκων.

Η προδοσία της Κύπρου έριξε τελικά οκτώ μήνες μετά το Πολυτεχνείο τη Χούντα (Junta στα ισπανικά σημαίνει Στρατιωτικό Συμβούλιο). Γλίστρησε και έπεσε στο αίμα 5.500 νεκρών και τραυματιών και όχι γιατί η Δαμανάκη, ο Παπαχρήστος κ.λπ. κλείστηκαν στο Πολυτεχνείο.

Ο βασικός λόγος του ανιστόρητου συνθήματος πως «η Χούντα δεν τελείωσε το ’73» είναι γιατί το ’74 δεν κάνει… ρίμα με την ελευθερία. Δύσκολο πράγμα η στιχουργική όταν την μποδάει να ‘ούμ’ η ιστορική αλήθεια.

Το Πολυτεχνείο αέρα στα μέζεά της έκανε της Δικτατορίας, όπως βεβαίως αέρα της έκαναν όλοι πλην: α) Του Βασιλιά Κωνσταντίνου, που οργάνωσε το αποτυχόν Κίνημα του Ναυτικού της 13ης Δεκεμβρίου 1967 και β) Του Αλέκου Παναγούλη, που προσπάθησε, ανεπιτυχώς, να σκοτώσει τον ίδιο τον Παπαδόπουλο με βόμβα και μετά τη σύλληψή του βασανίστηκε άγρια.

Όλοι οι υπόλοιποι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, ανατινάζανε σκουπιδοτενεκέδες, ρίχναν καμία προκήρυξη και γίνανε αντιστασιακοί κυρίως… μετά τη Χούντα. Είμαστε η μόνη χώρα που είχε δικτατορία και ο «ένοπλος αγώνας» ξεκίνησε μετά την πτώση της! Το ΠΑΚ δεν υπολογίζεται διότι ήτο απησχολημένο κυρίως να πληρώνει τα νοίκια για το διαμέρισμα της γκόμενας του αρχηγού εις τας Λόνδρας.

Όπως προσφυώς και πικρόχολα μου είχε πει ο αείμνηστος φίλος μου Ανδρέας Λεντάκης, άγρια επίσης βασανισθείς, από τους λίγους αληθινούς αντιστασιακούς, όπως και ο Σπύρος Μουστακλής, Αξιωματικός, Αντάρτης του ΕΔΕΣ μαζί με τον Καρούσο και φλογερός οπαδός της Ενωσης Ελλάδας Κύπρου: «Αχ, Φαήλο μου, αν είχαν κάνει πραγματικά αντίσταση οι μισοί από όσους το ισχυρίστηκαν μετά τη μεταπολίτευση, η δικτατορία δεν θα είχε αντέξει ούτε εφτά μέρες, όχι εφτά χρόνια».

Η αριστερή μπαρούφα όμως πάει γόνα, που λένε και στα μαγευτικά Γεφύρια Καρδίτσης. Το «το Πολυτεχνείο έριξε τη Χούντα» πάει σετ με τις «εκατοντάδες φοιτητές που έλιωσε το άρμα και σκότωσαν μέσα στο Πολυτεχνείο με τα πολυβόλα».

Αυτά τα παραμύθια προσβάλλουν τη μνήμη των χιλιάδων νεκρών της Κύπρου, που η προδοσία της έδιωξε τη Χούντα οκτώ μήνες μετά την 17/11/1973, τη νοημοσύνη όλων μας αλλά και τη μνήμη των δεκάδων αληθινών νεκρών γύρω από το Πολυτεχνείο, που ακόμη δεν μάθαμε ποιοι ήταν οι ελεύθεροι σκοπευτές που έκαναν αυτά τα εγκλήματα, με προφανή στόχο την αποσταθεροποίηση της κυβέρνησης Μαρκεζίνη, τη ματαίωση των εκλογών του Φεβρουαρίου 1975 και την επιβολή σκληρότερης Χούντας, που ξεπούλησε την Κύπρο στον Αττίλα Ι, διότι στον Αττίλα ΙΙ η λερή σκυτάλη της απραξίας πήγε στα χέρια της πρώτης μεταπολιτευτικής κυβέρνησης Κ. Καραμανλή με το «η Κύπρος κείται μακράν», που προσπαθούν εσχάτως να το αμφισβητήσουν κάτι τζιτζιφιόγκοι, αλλά βοούν γι’ αυτό οι παραλείψεις.

Η Αθήνα απλά κοίταγε τους πολεμιστές να λιώνουν στην ΕΛΔΥΚ και αλλού στη μεγαλόνησο. Ο Ιωαννίδης τουλάχιστον έστειλε την Α’ Μοίρα Καταδρομών στον Αττίλα Ι με Διοικητή τον τρομερό Γιώργο Παπαμελετίου, που όταν γραφτεί η αληθινή πλήρης Ιστορία της εποχής, θα πάρει θέση δίπλα στον Κολοκοτρώνη, όπως βέβαια και ο Κατούντας, ο Κατσάνης, ο Σταυριανάκος, ο υπέροχα γενναίος Παύλος Κουρούπης και άλλοι, που είμαστε όλοι ανάξιοι της θυσίας τους.

Τα γεγονότα που συμμετείχαν, προδομένοι, αλλά ανυποχώρητοι, έριξαν τη Δικτατορία και όχι ο σημερινός κατασκευασμένος μύθος της «Ήρωες Πολυτεχνείου Α.Ε.», που μετά ήπιαν το μεδούλι της Ελλάδας. Σε λίγο θα μας πουν πως η Δαμανάκη πολέμησε στο Στάλινγκραντ. Ρωτήστε τη, όταν περάσετε από το Μονακό, όπου τα πίνει με τον Αλβέρτο…

Δικηγόρος, πρόεδρος της ΝΕΑΣ ΔΕΞΙΑΣ, εταίρου του συνασπισμού ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ www.neadexia.eu



πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/271319/i-damanaki-polemise-sto-stalingkrant/

Iστορία δεν είναι πάντοτε αυτό που βλέπουμε! - ... αναμένοντας, ματαίως, τον… Μόσκοβο. - Ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;


 Το έχω αναρωτηθεί πολλές φορές, σκαλίζοντας ιστορίες από το πρόσφατο παρελθόν της νεότερης πολιτικής μας Ιστορίας: Συμβαίνει πάντοτε αυτό που βλέπουμε; Αυτό που νομίζουμε; Ισχύει αενάως αυτό που αποτυπώθηκε στας δέλτους τη στιγμή που συνέβαινε; Ή μήπως καμιά φορά η Ιστορία είναι τελικώς η εκδοχή μέρους ή του όλου της πραγματικότητας, με βάση τους τρέχοντες γεωπολιτικούς ή και ιδεολογικούς συσχετισμούς;

  • Από τον Μανώλη Κοττάκη

Το έχω αναρωτηθεί όταν, διαβάζοντας το βιβλίο του Plokhy «Το τίμημα της Ειρήνης», ανακάλυψα ότι ο Στάλιν είχε συμφωνήσει να εκχωρήσει την Ελλάδα στη σφαίρα επιρροής του Τσόρτσιλ και να προδώσει τους συντρόφους του στο βουνό, όταν ο Δημοκρατικός Στρατός των κομμουνιστών πάλευε να καταλάβει την εξουσία στη βόρειο Ελλάδα, αναμένοντας, ματαίως, τον… Μόσκοβο.

Το έχω αναρωτηθεί αυτό, μελετώντας τη δολοφονία Λαμπράκη υπό το φώς των μετέπειτα παραδοχών του ΚΚΕ -με καθυστέρηση 50 ετών- ότι ο Κωνσταντίνος Καραμανλής δεν ήταν ο ηθικός αυτουργός αυτής, όπως αρχικώς κατηγορήθηκε. Άλλοι ήταν. Και είχε δίκιο να ερωτά «ποιος κυβερνά αυτόν τον τόπο;»

Το έχω σκεφτεί με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου, η οποία αποτελεί το παράσημο αντίστασης μιας γενιάς αλλά και το άλλοθι ενός ολόκληρου λαού για την παθητικότητά του στην κατάργηση της δημοκρατίας. Ποιοι ήταν τελικώς οι πρωταγωνιστές; Οι χιλιάδες ανύποπτοι νέοι που κλείστηκαν στο Πολυτεχνείο ή μήπως συνιστώσες της δικτατορίας, που άφησαν την εξέγερση να εξελιχθεί για να πέσει ο Παπαδόπουλος, να έρθει ο Ιωαννίδης, να οργανωθεί στην οικία ενός εκδότη στον Πόρο το πραξικόπημα Σαμψών κατά Μακαρίου και εν τέλει να ευρεθεί το τέλειο άλλοθι για να πραγματοποιηθεί η εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο μας;

Πρόκειται για τα βλάσφημα ερωτήματα που θέτει καμιά φορά στα βιβλία του ο συμμετέχων στην εξέγερση της Νομικής Νίκος Μπίστης. Το έχω αναρωτηθεί όταν μελετώ την «εξέγερση» της νεολαίας στο κέντρο των Αθηνών το 2008, με αφορμή τον θάνατο Γρηγορόπουλου, και την εξέγερση των «Αγανακτισμένων» στο Σύνταγμα το 2011.

Και στις δύο περιπτώσεις χιλιάδες κόσμου κατέβηκαν στον δρόμο με την ιδέα ότι αποφάσισαν οι ίδιες με τη βούλησή τους να θέσουν σε κίνηση τον ρου της Ιστορίας. Αν όμως ανακάλυπταν χρόνια μετά, στη βάση νεότερων ιστορικών πηγών, ότι ο αυθορμητισμός τους ήταν καύσιμος ύλη για την πτώση μιας εκλεγμένης κυβέρνησης κατόπιν επιθυμίας μιας άλλης ή για την αναδιάταξη του πολιτικού σκηνικού (στο Σύνταγμα γεννήθηκε το δίπολο ΣΥΡΙΖΑ – Χρυσή Αυγή), θα ένιωθαν άραγε πρωταγωνιστές ή μήπως κομπάρσοι;

Το έχω αναρωτηθεί, τέλος, με αφορμή το δημοψήφισμα και όσα συνέβησαν το δραματικό καλοκαίρι του 2015: Πόσο γνήσια ή πόσο σκηνοθετημένη ήταν άραγε η σύγκρουση της Ελλάδος με τους δανειστές της και πόσο ωφελήθηκαν από αυτήν μέχρι την άδοξη λήξη της άλλα παγκόσμια νομίσματα; 

Να γιατί, με αφορμή την επέτειο, η οποία έγινε Νοέμβριο του 1973 και την ακολούθησε η τουρκική εισβολή στην Κύπρο μόλις οκτώμισι μήνες μετά, τον Ιούλιο του 1974, σκέπτομαι πως η Ιστορία δεν περνά πάντοτε μπροστά από τα μάτια μας, όπως καμιά φορά νομίζουμε. Γράφεται σε άλλα δωμάτια, σκοτεινά, όπως είναι ο εύστοχος τίτλος του βιβλίου του Αλέξη Παπαχελά. Καμιά φορά εορτάζουμε, μάλιστα, κάτι που -θα αποδειχθεί στο μέλλον- έχει μικρότερη ιστορική βαρύτητα από αυτήν που του αποδίδουμε.

Μα, δεν παραπονούμεθα, ο κανών είναι αυτός: Η επικρατούσα Ιστορία είναι καμιά φορά εγχειρίδιο δικαιολόγησης των λαθών ηγεσιών. Εγχειρίδιο στήριξης εσφαλμένων εκτιμήσεων των κοινωνιών, οι οποίες, συνήθως, επιφυλάσσουν στους εαυτούς τους τον ρόλο του πρωταγωνιστή, και όχι τον ρόλο του κομπάρσου σε σχέδια τρίτων. Η Ιστορία αίρει τις αμφιβολίες για την ορθότητα των επιλογών μας. Μας εξαγνίζει. Μας αθωώνει. Μας πάει πιο μπροστά. Κατά κάποιους, είναι αναγκαίο κακό. Όχι, όμως, πάντοτε. Ειδικώς εάν η λάθος ανάγνωσή της καταδικάζει ένα έθνος στην καθήλωση. Αξίζει σε ορισμένες περιπτώσεις να δεις ξανά το φιλμ από την αρχή. Θα διαπιστώσεις ότι το τέλος δεν είναι πάντα το ίδιο.





πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/271312/istoria-den-einai-pantote-ayto-poy-vlepoyme/

Αναπάντητα ερωτήματα του 1973


 Υπάρχουν ακόμα «σκιές» στην υπόθεση Πολυτεχνείο ’73. Μια συνέντευξη στην κυριακάτικη δημοκρατία έριξε φως σε αρκετές απ’ αυτές

  • Από τον Παναγιώτη Λιάκο

Στις 3/12/2017 στην «κυριακάτικη δημοκρατία» δημοσιεύτηκε μια συνέντευξη που μου παραχώρησαν οι: Κυριάκος Σταμέλος (1953-2018), μέλος της συντονιστικής επιτροπής των φοιτητών, και ο Μιχάλης Γουνελάς (1946-2017), επικεφαλής των αρμάτων μάχης που περικύκλωσαν τον Νοέμβριο του 1973 τη σχολή.

Από τότε δεν έχω πάψει να σκέφτομαι διάφορα σημεία της συνέντευξης. Δύο απ’ αυτά σχετίζονται με τις απορίες αλλά και τις αποκαλύψεις του Κυριάκου Σταμέλου, ο οποίος είπε: «Εγώ είχα γυρίσει από τον Στρατό μιάμιση μέρα πριν από την έναρξη της καταλήψεως. Ακόμα και αυτό σήμερα το σκέφτομαι: Γιατί μας αφήσανε να γυρίσουμε τότε πίσω στα γεγονότα; Δεν θεωρώ ότι είναι μέρος κάποιου σχεδίου, αλλά αμέσως μόλις γυρίζουμε από τον Στρατό να ξεκινάει ένα μέγα γεγονός, εμένα με προβλημάτιζε.

»Ποιος μπορεί να αρνηθεί ότι, αν δεν είχαν γίνει τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, πιθανότατα δεν θα είχαμε χάσει την Κύπρο. Δηλαδή δεν ήταν στις προθέσεις βεβαίως των επαναστατημένων να χαθεί η Κύπρος, αλλά υπήρξε τέτοια ροή στην εκμετάλλευση, διότι εμείς δεν ρίξαμε τον Παπαδόπουλο. Φέραμε τον Ιωαννίδη, πάντως. Και ο Ιωαννίδης δεν έπεσε μόνος του, έπεσε λόγω των γεγονότων της Κύπρου. Αρα, λοιπόν, ένα αυθόρμητο κίνημα μετετράπη σε έναν μοχλό εναντίον της πατρίδος […].

»Δεν ξέρουμε ακόμα ποιος έστησε τον ραδιοσταθμό. Τα μηχανήματα δεν ήτανε κατασκευή δική μας. Αυτό μπορώ να σας το διαβεβαιώσω και ακόμα δεν ξέρουμε ποιος το ‘φερε, με ποιον πρωτομίλησε, πότε ειδοποιήθηκε η συντονιστική. Αυτό που ξέρω εγώ να σας πω είναι ότι μόλις άρχισε να λειτουργεί ο σταθμός, εγώ εντός δύο ωρών περίμενα ή να κοπεί το ρεύμα ή να αρχίσουν οι παρεμβολές. Το γιατί μείναμε, μου λένε πολλοί δικοί μου “μη προβοκάρεις”. Δεν προβοκάρω όταν λέω “Μα, πώς είναι δυνατόν να μείναμε με ρεύμα, νερό και σταθμό χωρίς παρεμβολές τρεις μέρες”.

»Δεν φαίνεται λογικό αυτό το πράγμα, δηλαδή για να το πούμε. Περί σταθμού σάς απαντώ ότι εγώ περίμενα εντός δύο ωρών ή να κοπεί το ρεύμα ή 100% μπορούσε ο Στρατός να κάνει ισχυρή παρεμβολή ή να γυρίσει την ΕΡΤ πάνω στον σταθμό».


πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/271328/anapantita-erotimata-toy-1973/