Τρίτη 26 Οκτωβρίου 2021

Απόστρατοι Άρτας - Συνάντηση για καφέ και ενημέρωση

     

  

Την Κυριακή 24 Οκτωβρίου, με θέα τον καταπράσινο, απέραντο και γεμάτο εσπεριδοειδή Αρτινό κάμπο και αφορμή την μεγάλη διπλή νίκη που πετύχαμε, στο πεδίο των δικαστικών αγώνων που δίνουμε από 2013 για την αποκατάσταση των συντάξεων και την χορήγηση των οφειλόμενων αναδρομικών 

                                         Συγκεντρωθήκαμε 

για καφέ στο  "ΛΟΦΟΣ Café & Lounge" με σκοπό, την ενδελεχή ενημέρωση των συναδέλφων μετά τις αποφάσεις που εξέδωσαν το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) κι η  Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σχετικά με τα οφειλόμενα αναδρομικά για την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων. 

    Για την ιστορία οι απόστρατοι της Άρτας πρωτοστάτησαν στην προσφυγή, κατά του Δημοσίου, που υποβλήθηκε στο ΕΔΑΔ, με σκοπό, μετά την απόφαση 244/8-2-2017 του Ελεγκτικού Συνεδρίου, την καταβολή των οφειλόμενων αναδρομικών. Μετά την δικαίωση από το  ΕΔΑΔ, η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου υποχρεώθηκε με την υπ΄αριθμ. 1477/2021, απόφασή της να δικαιώσει για 23 μήνες τους συνταξιούχους που κατέθεσαν αγωγές.

    Ο μικρός αριθμός των συναδέλφων οφείλεται στο γεγονός, ότι η καφετέρια δήλωσε αδυναμία εξυπηρέτησης περισσότερων ατόμων , λόγο των μέτρων κατά της πανδημίας 


Ο αγώνας συνεχίζεται μέχρι την τελική δικαίωση 


Μετά τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού





ο καφές και η συζήτηση
















































Το θαύμα του 1940 - Μικρή στο δέμας, αλλά Γίγαντας στη ψυχή, Ελλάδα


 

  Κάθε άνθρωπος ζει μεν στο παρόν, αλλά οφείλει να μη λησμονεί τις ρίζες του και να μη περιορίζει τα ενδιαφέροντά του στα όρια της ζωής του. Η συνεισφορά του στους ευρύτερους αγαθούς σκοπούς συνιστά αξία. Λαοί που επέζησαν μέσα στη σκληρή ιστορική πραγματικότητα ήσαν εκείνοι που είχαν επίγνωση της κληρονομιάς τους και δεν αγνόησαν την ευθύνη τους για το μέλλον.

   Ευτυχώς οι Έλληνες ανήκουν στους ελάχιστους λαούς που παρουσίασαν αξιοθαύμαστη αρμοστικότητα στις διαρκείς βίαιες αλλαγές της όλης ανθρωπότητας.

   Είναι μια μεγάλη παγκόσμια αλήθεια ότι το 1940- 41 η Μικρή στο δέμας, αλλά Γίγαντας στη ψυχή, Ελλάδα τόλμησε το απίθανο, γιατί ήταν έτοιμη και πρόθυμη να θυσιασθεί για τη μεγάλη Αλήθεια της ύπαρξης της Πατρίδας μας ανεξάρτητα από το οποιοδήποτε κόστος. Το επίτευγμα έχει χαρακτήρακαθολικό.Ηγεσία, λαός, εργατικά χέρια, οικονομικά μέσα και ιδρώτας αλλά προπαντός το αίμα έγιναν μια ουσία με το πατριωτικό πνεύμα και το ελληνικό φιλότιμο. Και έγινε το θαύμα που έδωσε θάρρος και δύναμη σε όλη την Ανθρωπότητα..

   Εκείνοι, οι Αθάνατοι πια Πρόγονοί μας, πίστεψαν τον Ποιητή:

   "Ναι! δεν αξίζει ο κόσμος χωρίς την ομορφιά,

   χωρίς την λεβεντιά και δίχως την αρετή. »(Κ. Παλαμάς)

    Στα αυτιά ολόκληρης της Οικουμένης αντηχούσε:" Αί Ιταλικαί Στρατιωτικαί Δυνάμεις προσβάλλουν από την 05.30 π.μ. σήμερον τα ημέτερα τμήματα προκαλύψεως της ελληνοαλβανικής μεθορίου. Αι ημέτεροι Δυνάμεις αμύνονται του πατρίου εδάφους ."

  Το κροτάλισμα των Γερμανικών πολυβόλων στις πεδιάδες της Κεντρικής Ευρώπης είχε παγώσει την έντρομη ανθρωπότητα για κάθε σκέψη αντίστασης στις ακατάβλητες Δυνάμεις του Άξονα. Οι αλλεπάλληλες επιτυχίες των σιδηρόφρακτων στρατιών του Χίτλερ, η προσάρτηση της Πολωνίας και η κατάρρευση της πολυσυζητημένης γραμμής "Μαζινό, σε συνδυασμό με την κατάληψη της Αλβανίας από τον Ντούτσε, προδιέγραφαν την παγκόσμια επικράτηση του φασισμού. Η εποχή του σκοταδισμού και της δυνάμεως ήταν πραγματικότητα. Η πολεμόχαρη βία έγραφε (τότε) πάνω στο στήθος της Ευρώπης, το πυρίκαυστο "Ναι" της υποταγής.

   Και η μικρή μας Ελλάδα τόλμησε να υψώσει το γυμνό της χέρι και να χαράξει στον ουρανό με τη φλόγα της πίστεως και με το αίμα της θυσίας το αθάνατο "Ο Χ Ι" της λευτεριάς. Ο Ελληνικός λαός σύσσωμος, με μια ψυχή και ένα στόμα. Με φωνή στεντόρεια, αναφώνησε το ιστορικό ΟΧΙ, που είπε ο Κυβερνήτης εκφράζοντας τον Λαό ολόκληρο στην ιταμή πρόκληση!

   Η ιαχή "ΑΕΡΑ» σκόρπισε, σαν φθινοπωρινά φύλλα, 30 άρτια εξοπλισμένες Μεραρχίες με 700.000 άνδρες, 17.000 οχήματα και 50.000 κτήνη. Απ' αυτούς, 14.000 νεκροί θάφτηκαν στα παγωμένα βουνά, 18.000 τραυματίες και άχρηστοι από κρυοπαγήματα και 13.000 αιχμάλωτοι. Μια μακάβρια απάντηση στην κομπορρημοσύνη του Μπενίτο. Ήταν οι πρώτες νίκες του ελευθέρου κόσμου. Ήταν η αρχή της συντριβής του φασισμού. Ήταν το λυκαυγές της αποθέωσης!

  Και τότε ανοίγει μια άλλημεγαλειώδης εφάμιλλη σελίδα της ατέλειωτης Ελληνικής περιπέτειας. Ο Μεγάλος συνέταιρος, ο Χίτλερ, αναλαμβάνει να ξεπλύνει την ντροπή της ήττας του Συντρόφου του:

   «Από την 05.15 πρωινή της 06 Απρ. 1941 , ο εν Βουλγαρία Γερμανικός Στρατός προσέβαλεν όλως απροόπτως τα ημέτερα στρατεύματα επί της Ελληνοβουλγαρικής μεθορίου. Τα στρατεύματά μας αμύνονται του πατρίου εδάφους». Το Πολεμικό ανακοινωθέν του Επιτελείου.

  Ο Χίτλερ χρησιμοποιεί τις εκλεκτότερες μάχιμες μονάδες που διαθέτει. Στέλνει τη διαβόητη εμπειροπόλεμη προσωπική του Φρουρά, το πιο επίλεκτο Συγκρότημα του τακτικού του Στρατού. Συνολικά κατά της Ελλάδας ενήργησαν 3 Τεθ/νες Μεραρχίες2 Ορεινές Μεραρχίες Πεζικού4 Μεραρχίες Πεζικού, 1 Μηχανοκίνητη Μεραρχία και 3 Στρατηγεία Σ.Σ. Επίσης χρησιμοποιήθηκαν 1.394 πολεμικά αεροσκάφη.

   Από την άλλη μεριά, οι ελληνικές Δυνάμεις ήσαν εκείνες, που είχαν απομείνει εξαντλημένες από τον πεντάμηνο ελληνοϊταλικό αγώνα. Συνολικά χρησιμοποιήθηκαν 5 Μεραρχίες Πεζικού και 1 Μηχανοκίνητη Μεραρχία. ( συν 2 Βρετανικές μεραρχίες και μία Τ/Θ Ταξιαρχία).

   Η Μάχη των Οχυρών υπήρξε μια πραγματική εποποιίαΤα Οχυρά ουσιαστικά δεν κατελήφθησαν ποτέ, αλλά παρακάμφθηκαν, λόγω εισβολής των Γερμανών μέσω Σερβίας.

  Η «Γραμμή Μεταξά» σχεδιάσθηκε για την άμυνα κατά της Βουλγαρίας και ήταν μια αριστοτεχνική σχεδίαση και αντίστοιχη εκτέλεση σε χρόνο πρωτόγνωρο. Ο καθηγητής του ΕΜΠ κ. Τάσιος γράφει «…Τώρα είναι καιρός να αναμνησθούμε ότι Ελληνικά χέρια, Ελληνικά λεφτά , ελληνική διευθυντική οργάνωση και Ελληνική τεχνογνωσία , κατασκεύασαν, τότε, ένα μέγιστο τεχνικό έργο: Την οχύρωση των Βόρειων Συνόρων της Χώρας, κατασκευασμένη από τον ελληνικό Στρατό και από Έλληνες μηχανικούς. Στη συνοριακή γραμμή της Ελλάδας – Βουλγαρίας , κατασκευάσθηκαν 21 Οχυρά, μεταξύ αυτών τα Ιστίμπεη, Αρπαλούκι, το Ρούπελ ,το Περιθώρι κλπ).

   Το καθένα τους ήταν ένα περίκλειστο έργο ικανό να αμυνθεί προς κάθε κατεύθυνση. Μια γραμμή αμύνης που υπήρξε η χρυσή αναλογία εκείνων των δύο Μεγάλων Αντιπάλων (Γερμανίας και Γαλλίας). Αλλά και η επάνδρωση ήταν πιο θαυμαστή εάν λάβουμε υπόψη τον πολύμηνο αγώνα στην Ήπειρο.

   Κατασκευάσθηκαν μέσα σε χρόνο τριών περίπου ετών. Δαπανήθηκαν περίπου 1,5 δις. (σημερινά περίπου 20 τρις, δρχ) , με Έλληνες εργάτες ( σύνολο ημερομισθίων 3.000.000)…Κι όμως, το δημόσιο αυτό Έργο,  πραγματοποιήθηκε φθηνά, σωστά και γρήγορα…» (σχολιάζει ο Καθηγητής).

   Εκείνα όμως που δόξασαν τα Οχυρά, δεν ήταν μόνο τα 24.000 μ μήκος, ούτε τα 180.000 κυβικά μέτρα μπετόν με τους 12.000 τόνους σιδηρού οπλισμού. Ούτε η τέλεια για την εποχή τους σχεδίαση και κατασκευή τους, αλλά η Ελληνική Ψυχή που τα υπερασπίσθηκε. Ήσαν οι εξαντλημένοι σωματικά, όχι όμως ψυχικά φαντάροι μας.Εκείνοι πού έκαναν το υπέρτατο ηθικό τους καθήκον, να θυσιάσουν το δικό τους είναι για την Αθάνατη Πατρίδα τους. Για τη Λευτεριά μας.

   Τις μέρες εκείνες, εκεί επάνω στην πρώτη γραμμή του πυρός, εξελίχθηκαν ομηρικές σκηνές ασύλληπτου μεγαλείου. Σκηνές που δεν περιγράφονται με λόγια. Η αυτοθυσία στο μεγαλείο της. Μόνο αν αναλογισθούμε τους φαντάρους μας μέσα στις στοές των οχυρών να τους καταπνίγουν οι καπνοί από τα κλαδιά, που έκαιγαν επάνω στις θυρίδες οι επιτιθέμενοι Γερμανοί! Το επίτευγμα των Οχυρών είναι καταπληκτικό! Τι και αν στις 27 Απριλίου, οι σιδερόφρακτοι Ναζί με τα φλογοβόλα, έμπαιναν στην Αθήνα να μας "διδάξουν τον πολιτισμό"!!! Τι και αν στην Ακρόπολη η Γαλανόλευκη κυμάτιζε ανάμεσα στην Ιταλική τρίχρωμη και τη Γερμανική Σβάστικα, όπως ο Χριστός ανάμεσα στους δυο ληστές! Οι ερπύστριες, οι οποίες ισοπέδωσαν ολόκληρη την Ευρώπη, δεν μπόρεσαν να υπερβούν τα Οχυρά και να κάμψουν την αδούλωτη ψυχή των γενναίων υπερασπιστών τους.

   Όταν τα παράκαμψαν καθημαγμένη και η μικρή Ελλάδα συνθηκολόγησε οι επιδρομείς παρουσίασαν όπλα από θαυμασμό προς του ημίθεους μαχητές, αντάξιους απογόνους του Λεωνίδα. «Τιμή σ’ εκείνους, όπου στην ζωή των όρισαν να φυλάγουν Θερμοπύλες ( Καβάφης).

   Με την ηρωική της αντίσταση Ελλάδα, πρώτη κατέρριψε το μύθο για το αήττητο του ΆξοναΚατάφερε θανάσιμο πλήγμα στον έναν συνέταιρο. Τον κατέστησε ανάπηρο και ουδέποτε η Φασιστική Ιταλία συνήλθε από την ήττα της.

   Η Μάχη της Ελλάδας 1940-41 διήρκησε συνολικά 216 ημέρες, ήτοι επτά μήνες. Το γεγονός αυτό προκάλεσε παγκόσμια κατάπληξη και θαυμασμό. Θεωρήθηκε το «ΕλληνικόΘαύμα! Σε αντιδιαστολή η Γαλλία καταλήφθηκε σε 45 μέρες, το Βέλγιο σε 18, η Ολλανδία 5, ενώ η Δανία υπέκυψε σε 12 ώρες. Η Αυστρία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία ,η Ρουμανία και η Αλβανία παραδόθηκαν αμαχητί. Η ελληνική εποποιία του 1940-41, όπως έχει ομολογηθεί από συμμάχους και αντιπάλους μετέτρεψε εναντίον του Άξονα τον ρου των πολεμικών γεγονότων. Η Μάχη της Ελλάδας υπήρξε το ζώπυρο για να δημιουργηθούν στη Γαλλία ,οι πρώτοι πυρήνες αντιδράσεως κατά της ηττοπάθειας. Γι’ αυτό αναγνωρίσθηκε με ενθουσιασμό από όλες τις προσωπικότητες και τα μέσα της εποχής εκείνης.

   Το όραμα της Πατρίδας δίνει πλατύτερη, βαθύτερη και πιο στερεή διάσταση στα άτομα. Μόνον όταν ριζώσει στη συνείδησή μας η Πατρίδα, τότε και μόνον τότε, μπορούμε να νοιώσουμε, ότι είμαστε απόγονοι των ενδόξων προγόνων μας και συνάμα επωμιζόμαστε και το δυσβάστακτο βάρος ευθύνης έναντι των επιγόνων μας. Έτσι, όμως, ουσιαστικά μετέχουμε στην οντότητα Έθνος-Πατρίδα.

    Ας σταθούμε πάντοτε ευλαβικά μπροστά στα μεγάλα γεγονότα, που άλλαξαν την πορεία της ιστορίας. Ας κρατήσουμε βαθιά στην ψυχή μας τα μεγάλα ορόσημα, που κατευθύνουν τα πεπρωμένα των λαών. Η ιστορική μνήμη είναι καθήκον. Είναι διδαχή. Είναι μελλοντική ενόραση και προσδοκία. Εκείνοι, η γενιά του 40, έκαναν στο ακέραιο το ύψιστο καθήκον τους και μας έκαναν υπερήφανους, που έχουμε τέτοιους προγόνους. Θυσίασαν ό,τι πολυτιμότερο είχαν. Την ίδια τους τη ζωή.

   Η καταγραφή των επιτευγμάτων των προγόνων, η καλλιέργεια αγάπης και σεβασμού προς Εκείνους σε συνδυασμό με τη φροντίδα για τους επιγενόμενους δίνει τη δύναμη συνοχής στους λαούς και διασφαλίζει τη συνέχεια.

   Σήμερα, η Πατρίδα μας δε μας ζητάει να θυσιάσουμε τη ζωή μας. Υπεύθυνα μέλη της μας θέλει. Για το δικό μας καλό να αναλογιζόμαστε, ότι ανήκουμε, σε ένα Έθνος-Πατρίδα. Να ομονοούμε παρά τις προσωπικές μας διαφορές. Να έχουμε αυτοπειθαρχία. Τους Νόμους να μη τους χλευάζουμε. Να τηρούμε ηθική και ανθρώπινη στάση προς τους συμπολίτες μας. Αυτά τα απλά συνιστούν το όλο καθήκον μαςΗ έμπρακτη αγάπη για την Πατρίδα μας!!!

   Καθήκον του καθενός μας αλλά και απόδειξη αγάπης προς τους προγόνους μας και τους επιγόνους μας συνιστά η ελάχιστη δυνατή συμμετοχή μας στο διαρκές γίγνεσθαι της Πατρίδας μας. Γιατί: « Πατρός τε και μητρός και των άλλων προγόνων απάντων τιμιώτερον και σεμνότερον και αγιώτερον εστί η Πατρίς….» .

 

Δευτέρα 25 Οκτωβρίου 2021

Υπουργείο Εργασίας: Νέες υπηρεσίες προστίθενται στον τετραψήφιο αριθμό 1555 - Λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα


 Όλες οι υπηρεσίες και οι φορείς του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο  Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο που ξεκίνησε από ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ και ΟΠΕΚΑ

 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Νέες υπηρεσίες προστέθηκαν στην τηλεφωνική γραμμή 1555, με στόχο την βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών κατά την επικοινωνία  και τις συναλλαγές τους με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Πιο συγκεκριμένα, μετά τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ, του ΟΑΕΔ και του ΟΠΕΚΑ, προστέθηκαν στο Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο και οι υπόλοιποι φορείς και υπηρεσίες του υπουργείου, δηλαδή:

– Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας (ΣΕΠΕ)

– ΕΡΓΑΝΗ

– Θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης

– Θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης

– Εργασιακά Θέματα και Προγράμματα Απασχόλησης/Κατάρτισης

– Θέματα Ισότητας και Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής

– Γραμμή για τη βία κατά των γυναικών

Ειδικά όσον αφορά στα θέματα του ΣΕΠΕ, επισημαίνεται ότι οι καταγγελίες περί μη τήρησης της εργασιακής νομοθεσίας δεν θα τυγχάνουν χειρισμού από το front office του 1555, αλλά θα προωθούνται αμέσως στους Επιθεωρητές Εργασίας που θα τις εξετάζουν και θα τις διαχειρίζονται.

Επίσης, όσον αφορά στη Γραμμή για τη βία κατά των γυναικών (15900) θα δίνεται η δυνατότητα επικοινωνίας και μέσω του 1555. Το 1555 όμως θα διαβιβάζει αμέσως την κλήση στους ειδικούς επιστήμονες που ασχολούνται ούτως ή άλλως με τα θέματα αυτά.

Οι νέες υπηρεσίες θα λειτουργήσουν δοκιμαστικά για μικρό χρονικό διάστημα (ώστε να αντιμετωπιστούν τυχόν προβλήματα) και στη συνέχεια το Ενιαίο Τηλεφωνικό Κέντρο  θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Υπενθυμίζεται ότι το 1555 λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Οι πολίτες μπορούν να καλούν χωρίς χρέωση και με ελάχιστο χρόνο αναμονής για να ζητήσουν πληροφορίες, να υποβάλλουν αιτήματα και να ενημερωθούν για τις εκκρεμείς υποθέσεις τους. 

 



ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ



Να τιμωρείται η κανονικότητα! - Άνθρωποι με λυσσασμένους φασίστες του πολιτισμικού μαρξισμού.


 Το έχετε πάρει είδηση; Το φασισταριό του δικαιωματισμού, πλην ισλαμοφοβίας, ομοφοβίας, τρανσοφοβίας και άλλων παρανοϊκών κατασκευών, λανσάρει και την… τοξικοφοβία. Σωστά.

  • Από τον Φαήλο Μ. Κρανιδιώτη

Τι πιο νορμάλ από το είσαι τρανς, να έχεις διαταραχή φύλου, δηλαδή ψυχική νόσο, και να είσαι και πρεζάκιας; Σε λίγο θα τιμωρείται η υγιής κανονικότητα. Οποιος δεν το «γλεντάει» ποικιλοτρόπως, δεν πίνει διάφορα περίεργα και απαγορευμένα, δεν ντύνεται μια παλίκαρος, μια Γενοβέφα, έχει κόψει καπίστρι γενικώς και έχει την «ανωμαλία» να μην ανήκει σε καμιά απόκλιση, τουτέστιν είναι Έλληνας, ετεροφυλόφιλος/η, νοικοκύρης, νομιμόφρων και δεν ασκεί βία, μπινελίκια και συκοφαντίες ως μέθοδο πολιτικής δράσης, θα τιμωρείται με ένα άρθρο, έναν νόμο. Και, φυσικά, όταν βαφτίζεις την αρρώστια κανονικότητα, την πληρώνουν οι άρρωστοι. Γιατί τους λες πως περίπου δεν τρέχει τίποτα. Το ξαναείπαμε: Ο ιδανικός άνθρωπος, κατά την Αριστερά και τους ψευτοφιλελεύθερους χρήσιμους ηλιθίους της, είναι παράνομος μετανάστης, που είναι ταυτόχρονα ΛΟΑΤΚΙ μουσουλμάνος, που εκτρέφει καρέτα καρέτα και φυσικά κυκλοφορεί μόνο με ποδήλατο ή ηλεκτρικό πατίνι.

Ζούμε σε ζοφερούς καιρούς, όπου ο λύκος του ολοκληρωτισμού έχει ενδυθεί δορά προβάτου. Το μίσος του παλαβού ιερατείου του δικαιωματισμού είναι πιο δυνατό κι από αφιόνι. Σεληνιασμένοι οπαδοί του ανορθολογισμού, της φασιστικής επιβολής κάθε παλαβομάρας που σκαρφίζεται ο πολιτισμικός μαρξισμός, περιφέρονται σαν SS ή NKVD αυτής της πνευματικής σύφιλης, που καταδυναστεύει τον δημόσιο λόγο, και ξεσκίζουν τη Δημοκρατία, τη Δικαιοσύνη και τους κανόνες της. Και εδώ, οι αληθινοί φασίστες καμώνονται τους «προοδευτικούς» και τους «δημοκράτες», όμως ούτε στη χωματερή δεν θα βρείτε τέτοια σκουπίδια που, ελλείψει αληθινών ηρώων, θέλουν να αγιοποιήσουν το περιθώριο της κοινωνίας, δυστυχείς απόβλητους που, όταν τους πετούσαν από το σπίτι, όταν εκδίδονταν, όταν τρυπιούνταν με βρόμικες βελόνες και έμπλεκαν με το κοινό έγκλημα, κανείς από τους οργισμένους αλληλέγγυους ή τους πενθούντες δεν ένιωσε ίχνος ρίγους αγωνίας, δεν θυσίασε ένα τηλεφώνημα, μια παρηγορητική κουβέντα, μια επίμονη προτροπή να τους ή τις οδηγήσει -άρρωστες ψυχές- στον γιατρό, να τους δώσει ένα πιάτο φαγητό, να τους πει, κοιτώντας τους στα μάτια, πως είναι άρρωστοι και χρειάζονται ιατρική, ψυχιατρική και κοινωνική βοήθεια.

Μετά την καταστροφή, όταν ο άρρωστος άνθρωπος φτάσει στον πάτο της προσωπικής του κόλασης ή στο μαρμάρινο τραπέζι του νεκροτόμου, υποκρίνονται πως όλα ήταν καλά, όλα κανονικά και πως για το δράμα και την κορύφωσή του φταίνε ο ιμπεριαλισμός, ο καπιταλισμός κ.λπ. Αν ψάχνετε δόλιους εγκληματίες, που δεν τέλεσαν το ηθικό, το χριστιανικό ή έστω ανθρώπινο καθήκον τους, τους βρήκατε. Είναι οι όψιμοι αλληλέγγυοι, αλλά μετά την Πτώση ή μετά θάνατον. Εν ζωή, και όσο το δύστυχο πλάσμα τρέκλιζε προς τη Γέενα, έκαναν τουμπεκί. Αν ο φίλος μου, ο συγγενής μου δούλευε κουτάλι και βελόνα, αν πάλευε με τους δαίμονες, με ψυχικές αρρώστιες, έκλεβε, εκδιδόταν, δεν θα περίμενα το ρέκβιέμ του για να «αγωνιστώ» και να προσποιηθώ τον αθώο του αίματος.

Έχουν αρχίσει και σπάνε πολλά γρανάζια στην κοινωνία μας. Μια δε είδηση, πως Τούρκος διακινητής, ο οποίος εξέτιε συνολική ποινή 217 χρόνων κάθειρξης, πήρε άδεια κρατουμένου και δεν επέστρεψε -ο μπαγάσας- ξύπνησε πάλι σχόλια οργής κατά της Δικαιοσύνης. Όμως, σχεδόν όλοι κάνουν το ίδιο λάθος.

Οι εισαγγελείς και δικαστές δεν αυτοσχεδιάζουν. Ο,τι βλέπετε και ακούτε, που σας οργίζει, είναι η εφαρμογή Νόμων που ψήφισαν αυτοί που στείλατε στη Βουλή με τη μερακλίδικη ψήφο σας. Οι δικαστές δεν αυτοσχεδιάζουν. Κάνουν αυτά που επιτάσσουν όσα ψήφισαν, Νόμους, αυτοί που ψηφίσατε εσείς. Εάν λοιπόν θυμώνετε γιατί Τούρκοι διακινητές του Ερντογάν, βιαστές, παιδόφιλοι, αμετανόητοι τρομοκράτες φονιάδες και άλλα καλά παιδιά παίρνουν άδειες, πηγαίνετε στον καθρέφτη και αστράψτε δυο γερές μπάτσες σε αυτόν που βλέπετε. Η πρώτη προϋπόθεση για να γίνουμε σοβαρό, συντεταγμένο κράτος, με ασφάλεια για τους πολίτες του και προοπτική για το μέλλον, είναι να μην ψηφίζετε στον βρόντο, για χαβαλέ, αυτόν που φωνάζει πιο πολύ, αυτήν που ξεβρακώνεται ή αυτόν που κλότσαγε το τόπι. Αμα γουστάρετε πολύ την μπάλα, πηγαίνετε να παίξετε 5Χ5 με τους φίλους σας, πίσω από το παραβάν ξεχάστε την. «Τα πράγματα βαίνουν επιτυχώς εναντίον μας», που λέει ο σπουδαίος Σκαμπαρδώνης, και κάτι πρέπει να κάνουμε γι’ αυτό. Κάτι πρέπει να κάνουμε για να γκρεμίσουμε το λερό είδωλο της πολιτικής ορθότητας, τον αριστερόστροφο φασισμό, που ζέχνει πια σε κάθε πτυχή της δημόσιας ζωής, και να υψώσουμε πάλι την καθαρή κοινή λογική στο κέντρο της Αγοράς του Δήμου.

Για να μπορούμε να συνδιαλεγόμαστε ως άνθρωποι με ανθρώπους και όχι ως άνθρωποι με λυσσασμένους φασίστες του πολιτισμικού μαρξισμού. Να μπορούμε να διαφωνούμε σε κάποια, χωρίς να αλληλοβριζόμαστε ή να δερνόμαστε, να συμφωνούμε σε άλλα και να αναζητούμε λύση για κάθε αληθινό πρόβλημα, με εργαλείο το εθνικό και κοινό συμφέρον, τον ορθολογισμό και τους Νόμους μας. Δεν είναι, δεν μπορούν να είναι όλα σχετικά, λάστιχο που το τεντώνει κάθε ιδεοληπτικό κομματόσκυλο.

Η αλήθεια και το εθνωφελές υπάρχουν. Κακοποιούνται, αλλά υπάρχουν. Δεν αναρωτηθήκατε γιατί ποτέ, μα ποτέ, μια κυβέρνηση δεν έκανε ένα σωστό πράγμα, που να το επικροτήσει και η αντιπολίτευση; Γιατί ποτέ αντιπολίτευση δεν πρότεινε κάτι σωστό, που να είπε η κυβέρνηση «δίκιο έχετε» και να το υιοθετήσει;

Είναι κι αυτό μέρος του προβλήματος και του πολιτειακού ήθους του πολιτικού προσωπικού, και από αυτά που πρέπει να αλλάξουν. Θα το μάθουμε κι αυτό, όπως μάθαμε να μη φτύνουμε μέσα στα λεωφορεία και δεν χρειάζονται πια εντός τους ταμπέλες «Απαγορεύεται το πτύειν».




πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/263844/na-timoreitai-i-kanonikotita/

Η υστέρηση της Δικαιοσύνης


 Οι μεταρρυθμίσεις είναι πολλών ταχυτήτων. Ενώ η δημόσια διοίκηση έχει κάνει άλματα προς τον ψηφιακό της μετασχηματισμό, η Δικαιοσύνη μένει καθηλωμένη στην παραδοσιακή της βραδύτητα. 

Για την αξιοπιστία των θεσμών αλλά και για την ασφάλεια δικαίου που απαιτεί ένα υγιές επενδυτικό περιβάλλον επιβάλλεται να αλλάξει και η Δικαιοσύνη ταχύτητα. Ο ζωτικός αυτός στόχος δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς την ενεργό συμμετοχή των λειτουργών της Θέμιδος. 

Δικαστές, εισαγγελείς και δικηγόροι πρέπει να βγουν και οι ίδιοι από τη ρουτίνα τους. Αρκεί να επιδειχθεί και η απαραίτητη πολιτική βούληση.


πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561553168/i-ysterisi-tis-dikaiosynis/

28η Οκτωβρίου 1940: Να γιατί τότε έγινε το θαύμα της φυλής….


 


Γράφει ο Αντγος ε.α. Θεόκλητος Ρουσάκης

Επίτιμος Διοικητής Β΄ Σώματος Στρατού

 

   Είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι η 28η Οκτωβρίου 1940 είναι μια ημερομηνία σταθμός στη νεότερη ιστορία της Πατρίδος μας. Αυτός είναι και ο λόγος που ο εορτασμός είναι λαμπρός, το ίδιο λαμπρός με τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου. Την 25η Μαρτίου εορτάζουμε την έναρξη της Ελληνικής Επαναστάσεως που, μετά από 400 χρόνια Τουρκοκρατίας, είχε σαν αποτέλεσμα την απελευθέρωση της Ελλάδος.

   Τότε τί ακριβώς εορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου; Μήπως τη νίκη μας κατά των Ιταλών; Όμως τους Ιταλούς και αργότερα τους Γερμανούς συμμάχους τους δεν τους νικήσαμε. Αντιθέτως, νικηθήκαμε τελικώς και υπέστημεν την τριπλή κατοχή ( Ιταλών, Γερμανών και Βουλγάρων ) από τον Απρίλιο του 1941, έως τον Οκτώβριο του 1944. Αντιθέτως στους Βαλκανικούς Πολέμους του 1912-1913 νικήσαμε και διπλασιάσαμε την Ελλάδα, πλην όμως ο εορτασμός για τους Βαλκανικούς Πολέμους δεν έχει σχεδόν καμία λαμπρότητα.

   Θα προσπαθήσουμε παρακάτω να σχολιάσουμε ορισμένα ιδιαίτερα στοιχεία αυτού του πολέμου, προκειμένου να καταδειχθεί ότι δικαίως ο πόλεμος αυτός ήταν Επικός και ανάλογη πρέπει να είναι η λαμπρότητα του εορτασμού. Τα χαρακτηριστικά αυτά ουδόλως έχουν να κάνουν με την τελική έκβαση του πολέμου, αν ήταν νικηφόρος ή όχι. Έχουν όμως να κάνουν με το πνεύμα και τον τρόπο με τον οποίο Ηγεσία και Λαός αντιμετώπισαν κατ΄ αρχήν την Ιταλική και εν συνεχεία την Γερμανική πρόκληση και επίθεση.

   Πρωτίστως διαπιστώνουμε ότι, σε αυτόν τον τιτάνιο αγώνα των Ελλήνων, ήταν εδραία η πεποίθηση Ηγεσίας και Λαού ότι ο Θεός θα βοηθήσει την Ελλάδα και η Παναγία θα προστατεύσει τους Έλληνες μαχητές. Είναι η Πίστη και η εμπιστοσύνη στο Θεό, από την οποία αναδύεται η βεβαιότητα για το δίκαιο του αγώνα μας, που χαλυβδώνει την ψυχή και το σώμα για να ξεπεράσει όλες τις κακουχίες και τους κινδύνους που θα προκύψουν. Τόσο στο μέτωπο, όσο και στα μετόπισθεν είναι διάχυτο και έντονο το θρησκευτικό συναίσθημα όχι μόνο στην ιδιωτική αλληλογραφία και στον Τύπο της εποχής, αλλά και μέσα στα διαγγέλματα και διαταγές της Πολιτικής και Στρατιωτικής Ηγεσίας της εποχής.

   Ενδεικτικά αναφέρουμε κατ΄ αρχήν το πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο που έλαβε χώρα το πρωί της 28ης Οκτ 1940, μετά την επίδοση του τελεσιγράφου από τον Γκράτσι, στον Πρωθυπουργό. Εκεί ο Ι. Μεταξάς έφερε ενώπιον των συνεργατών του τα πολεμικά διατάγματα λέγοντας: «Και επειδή είμαι βαθύτατα θρήσκος νομίζω η Παναγία θα προστατεύσει τα όπλα μας». Κατόπιν πήρε στα χέρια του την πένα του για να υπογράψει, στάθηκε για λίγο, την ακούμπησε και πάλι στο τραπέζι, έσκυψε το κεφάλι του σαν να σκεπτόταν κάτι, έκανε το σταυρό του ξαναπήρε την πένα του και τη στιγμή που άρχισε να υπογράφει πρόσθεσε με παλλόμενη από τη συγκίνηση φωνή: «Ο Θεός σώζει την Ελλάδα».

   Στην πρώτη αναφορά του από τον τομέα της Πίνδου ο Σχης Δαβάκης θα πει: «Θα κρατήσω τη διάβαση του Επταχωρίου με τα δόντια και με τη βοήθεια του Θεού».

   Στον τομέα της Ηπείρου, ο Υποστράτηγος Κατσιμήτρος Χ. Διοικητής της VIII Μεραρχίας που δέχτηκε τη μεγαλύτερη πίεση της Ιταλικής επιθέσεως, γράφει στη διαταγή του: ΄΄Στρατιώτες, με τη βοήθεια του Θεού, ο οποίος προστατεύει τον ιερό αγώνα μας, καταδιώξατε απηνώς τον εχθρό κατά πόδας και συντρίψτε τον με τ’ αμείλικτα χτυπήματά σας. Η Πατρίδα παρακολουθεί περήφανη τον επικό αγώνα σας και την περίλαμπρη δράση σας. Η δόξα σας αναμένει». Και τους περίμενε η δόξα στην οροσειρά του Μοράβα, στο δικόρυφο Ιβάν

   Αντιγράφουμε από ένα γράμμα που στάλθηκε απο το μέτωπο του πολέμου: "Ελένη μου, ……... Στον πατέρα μου πες του, ότι βαστάμε. Δεν υπάρχει δειλός ανάμεσά μας. Την μάνα μου φίλα την διπλά. Υπάρχει φόβος. Είναι και ένας παπάς μαζί μας. Μας εξομολόγησε. Μας κοινώνησε. Σα να φάγαμε και ήπιαμε θάρρος, ελπίδα και ειρήνη. Εδώ στα βουνά, η μόνη παρηγοριά μας, είναι ο ουρανός. Η μόνη μας μάνα εδώ, είναι η Παναγιά. Σ' αγαπώ, το ξέρεις και εγώ ξέρω ότι μ' αγαπάς. Ο Θεός είναι μαζί μας. Ο Θεός να είναι μαζί σου."

   Αναμφίβολα η εποποιία του 1940, αποτελεί ένα θαύμα. Είναι ένα από τα πολλά θαύματα στην ιστορία των Ελλήνων. Δεν μπορεί να είναι καρπός αποκλειστικά ανθρώπινου αγώνα. Η θεϊκή χάρη συνεργάσθηκε με την ανθρώπινη προσπάθεια. Και είναι δίκαιο που μαζί με τα θριαμβευτικά σαλπίσματα πάνω από τους τάφους των ηρώων, σήμαναν δοξαστικές καμπάνες για ένα ‘’ευχαριστώ’’ στην Παναγία, σ’ Eκείνη, στην οποία η εθνική συνείδηση απέδωσε για μια ακόμα φορά ‘’τα νικητήρια’’. Τη Σκέπη των αγωνιστών. Την Ελευθερώτρια των σκλαβωμένων.

   To δεύτερο χαρακτηριστικό στοιχείο του Έπους αυτού, είναι ότι η γενιά του ΄40 είχε διάχυτο τον πόθο και την ευθύνη για τη διατήρηση της Ελευθερίας της Πατρίδος, εκφράζοντας την στην πράξη με την απόφασή της για αγώνα ΄΄μέχρις εσχάτων΄΄. Έτσι στην Ηγεσία και στο Λαό του ’40 ελάχιστα ενδιέφερε το τέλος του πολέμου, αν θα ήταν η νίκη, ή ήττα ή ο θάνατος. Όλη η δικαίωσή τους ήταν στην αρχή. Το πώς δηλαδή όλοι μαζί θα υπερασπιζόταν την εθνική τους ελευθερία και αξιοπρέπεια σύμφωνα με τις επιταγές της Ιστορίας. Και αυτό ήταν η δική τους νίκη. Οι συνετοί της εποχής έκριναν παράλογο το τόλμημα της Ελλάδος του ’40. Δεν μπορούσαν να φανταστούν ότι οι Έλληνες ξεκινούσαν την άνιση αναμέτρηση γιατί είχαν το δίκιο με το μέρος τους και την ανάγκη να υπερασπιστούν μέχρι αυτοθυσίας την Ελευθερία τους. Αυτό ήταν το μυστικό όπλο που διέθεταν απ’ τα βάθη των ιστορικών τους στιγμών. Έτσι πρώτη η Ελλάς διαλύει το μύθο, ότι οι δυνάμεις του φασισμού είναι ανίκητες και το πρώτο τρόπαιο της νίκης στον αγώνα για την ελευθερία το έστησαν οι Έλληνες στρατιώτες με το αίμα τους στα βουνά της Ηπείρου.

   Το διάγγελμα του Πρωθυπουργού συνοψίζει επιγραμματικά εικοσιπέντε αιώνων εθνικών αγώνων για την υπεράσπιση του ιερού πατρίου εδάφους. Εικοσιπέντε αιώνες πάθους για ελευθερία . «Τώρα θα αποδείξωμεν εάν πράγματι είμεθα άξιοι των προγόνων μας και της ελευθερίας, την οποίαν μας εξασφάλισαν οι πρόγονοί μας. Όλο το Έθνος ας εγερθεί σύσσωμον. Αγωνισθείτε δια την πατρίδα, τας γυναίκας, τα παιδιά σας και τας ιεράς μας παραδόσεις. Νυν υπέρ πάντων ο αγών».

   Σε περιγραφές της εποχής είναι πασιφανής ο πόθος για την υπεράσπιση της ελευθερίας μέχρι αυτοθυσίας σε Ηγεσία και ΛαόΔιαβάζουμε: ΄΄Η μάχη είχε τελειώσει κι άρχιζε το θλιβερό καθήκον της περισυλλογής των τραυματιών. Υπήρξε πάντα ακριβή η τιμή της ελευθερίας. Στο σταθμό επιδέσεως υπήρχε πολλή δουλειά. Οι τραυματιοφορείς ξεκινούσαν δυο-δυο με το φορείο τους άδειο και γύριζαν τρεις-τρεις, με το φορείο τους γεμάτο. Τραύματα λογιών - λογιών. Σταλαγματιές - σταλαγματιές το αίμα τους σημείωνε πάνω στο χιόνι την πορεία της συνοδείας. Πρόσωπα χλωμά και κορμιά κουρασμένα. Αλλά κανένα παράπονο. Όταν ξεφανερωνόταν κάποτε η παρέλαση των φορείων, που τα βαστούσαν στιβαροί άντρες, θαρρούσες πως διάβαιναν αγιασμένοι άνθρωποι. Οι γυναίκες ανάδευαν τα χείλη τους σε μυστική δέηση, τα κορίτσια έδειχναν γελούμενη όψη, μόλο που τα μάτια τους βούρκωναν. Οι φαντάροι που όδευαν κατά το μέτωπο, στέκονταν σιωπηλά, ενώ οι τραυματίες ανασήκωναν τα χέρια τους, έσφιγγαν λιγάκι τη γροθιά τους σαν απάντηση και σαν προσταγή.΄΄

    Διαβάζουμε αλλού: ΄΄ Γυρίζοντας για τον λόχο μας ξημέρωνε το νέον έτος. Μόλις πήγαμε και ευχηθήκαμε ο ένας τον άλλον τα χρόνια πολλά, μας άρχισαν οι Ιταλοί με τους όλμους. Και το μέρος ήταν πολύ στριμωχτό δια ένα τάγμα στρατού και όπου έπεφτε ο όλμος σκοτωνόταν και δυο-τρεις στρατιώτες. Θυμάμαι ένα περιστατικό· λίγο πιο κάτω από μας ήταν τρεις λοχίες και ένας δεκανέας και είχαν λίγο φωτιά και ζεσταίνονταν και πέφτει ο όλμος απάνω στην φωτιά και τους σκοτώνει όλους μπροστά στα μάτια μας. Εκείνη την ημέρα, αξέχαστη πρώτη ημέρα του νέου έτους, είχαμε τις περισσότερες απώλειες. Μόνο ο λόχος μας εκείνη την ημέρα είχε γύρω στους 50 νεκρούς και τραυματίες.΄΄

   Το τρίτο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στοιχείο του πολέμου αφορά στη δόξα που απορρέει από το μαρτύριο των αγώνων για τη διατήρηση της Ελευθερίας. Αυτή η δόξα του μαρτυρίου,  αναδύεται κατ΄ αρχήν από τη συγκλονιστική συνέντευξη του Πρωθυπουργού Ιωάννη Μεταξά στις 30 Οκτ 1940 στον Τύπο της εποχής, όπου μεταξύ των άλλων αναφέρει:

   ΄΄ ……Η Ελλάς δεν πολεμά για τη Νίκη. Πολεμά δια την δόξαν……Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες ένας λαός οφείλει , αν θέλει να μείνει μεγάλος να είναι ικανός να πολεμήσει έστω και χωρίς καμίαν ελπίδα νίκης. Μόνο διότι πρέπει . Γνωρίζω ότι ο ελληνικός λαός δεν θα ηδύνατο να δεχθεί άλλον τι αυτή τη στιγμή …………Ξέρω με βεβαιότητα ότι από την φοβερά αυτή δοκιμασία η Ελλάς θα υποφέρει. Ξέρω όμως επίσης με βεβαιότητα ότι τελικώς θα εξέλθει όχι μόνο ένδοξος αλλά και μεγαλύτερη΄΄ . Σε ένα δε σημείωμα που είχε γράψει την ημέρα της κήρυξης του πολέμου και δημοσιεύτηκε αργότερα στην ΄΄ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΄΄ αναφέρει: ΄΄ Θα νικήσωμεν! Αλλά δια τους Έλληνες υπέρ την νίκη δόξα΄΄. Σε αυτό τον δρόμο βάδισε η γενιά του ΄40, πιστεύοντας ακράδαντα ότι είναι η συνέχεια του δρόμου που ακολούθησε ο Λεωνίδας στις Θερμοπύλες, ο τελευταίος Αυτοκράτορας στην Πύλη του Ρωμανού, ο Παπαφλέσσας στο Μανιάκι και τόσοι άλλοι.

   Προστρέχοντας πάλι σε κείμενα της εποχής διαβάζουμε: «Μέσα σ’ ενάμιση μήνα πόλεμο, ο Ελληνικός Στρατός έχει μεταβληθεί σ’ ένα λαό από φαντάσματα και σκέλεθρα. Στη μάχη πέφτουν πρηνηδόν να προφυλαχτούν ή να σημαδέψουν, κι από πίσω βλέπεις άρβυλα χωρίς σόλες, γυμνές πατούσες. Η πείνα τους έσκαψε τα μάγουλα, τους ρούφηξε τα νιάτα. Ο πόλεμος αγριεύει τον άνθρωπο, αλλά τούτο εδώ δεν είναι πόλεμος, όπως οι άλλοι. Είναι μαρτύριο, πάλη με τα φυσικά στοιχεία, τέντωμα υπεράνθρωπο, θυσία καθημερινή. Ξεπερνάει κάθε αντοχή και φαντασία. »

   Τέλος, θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμασταν σε ένα ακόμη στοιχείο που χαρακτήρισε το Έπος του ΄40, που είναι η ομοψυχία Ηγεσίας, Λαού και Στρατού. Μια ομοψυχία που παίρνει την αληθινή ιστορική της διάσταση όταν συγκριθούν τα γεγονότα του 1940 με αυτά του 1922. Η ομοψυχία του 1940 δημιούργησε το Έπος του ΄40, ενώ η έλλειψή της, που ΄΄ έδωσε χώρο ΄΄ στη διχόνοια και τη διαίρεση λειτούργησε ως η βασική αιτία της Μικρασιατικής Καταστροφής το 1922. Πάντοτε η Ελλάδα πολεμούσε, απαντώντας στο προσκλητήριο της Ιστορίας, με υψηλή συνείδηση του χρέους. Ποτέ όμως δε δόθηκε στον αγώνα της τόσο ολόκληρη κι ενωμένη, όσο στον πόλεμο αυτό. Μια μετουσίωση που πραγματοποιήθηκε κατά τρόπο μοναδικό, ο απόλυτος ψυχικός συντονισμός των μετόπισθεν με την πρώτη γραμμή του πυρός.

   Στις 15 Νοε 1940 στο περιοδικό ΄΄Νέα Εστία΄΄, δημοσιεύθηκε άρθρο που περιγράφει με εξαιρετικό λογοτεχνικό ύφος την ομοψυχία σε αυτήν την άνιση αναμέτρηση : «Σε μιαν ώρα που κανείς δεν ξέρει, σε μια στιγμή που μόνο ο Θεός ορίζει, μέσα στο ναό της Ιστορίας σημαίνει ξαφνικά η βαθιά καμπάνα της Μοίρας πάνω στα ριζικά των λαών. Τότε τα άτομα που αποτελούν την εθνική ολότητα, πετούν θεληματικά ένα μεγάλο μέρος από τα πιο ακριβά προνόμιά τους, αυτά ίσα - ίσα που κατοχυρώνουν τη μονάδα μέσα στο κοινωνικό σύνολο………………. Μια φυλή, ένα έθνος, ένας λαός, είναι προικισμένα με βιολογικά νιάτα τόσο περισσότερο, όσο πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά θα μπορέσουν να κάνουν τη σωτήρια προσαρμογή, από το άτομο στην ομαδική ολότητα.»

   Να γιατί τότε έγινε το θαύμα της φυλής, που εορτάζουμε με λαμπρότητα την 28η Οκτωβρίου,

   Γιατί τότε, η γενιά του ΄40, οπλισμένη με την αυθεντική της Πίστη στο Θεό, έβαλε στην άκρη τα ΄΄ εγώ ΄΄της και έγινε ξαφνικά ένα πελώριο ενιαίο ΄΄εμείς ΄΄, που μέσα της παλλόταν η πελώρια καρδιά του Έθνους, έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη στο θέλημά Του.

   Γιατί τότε, η ομοθυμία, Ηγεσίας, Λαού και Στρατού, με την οποία αντίκρισαν την πολεμική αυτή πρόκληση, ήταν η πιο σοφή επιλογή για την επιβίωση του.

   Γιατί τότε, επέλεξε η Ελλάδα σύσσωμη και σύμφωνη να ακούσει τα μηνύματα της ιστορίας. Να τα κάνει βίωμα και να σταθεί μπροστά στο ανοιχτό βιβλίο της για να υπαγορεύσει το νέο της κεφάλαιο. Ένα κεφάλαιο στο οποίο η μόνη της επιλογή ήταν η διασφάλιση της Εθνικής Ελευθερίας και αξιοπρέπειας με οποιοδήποτε κόστος και θυσία.

   Γιατί τότε, σε Ηγεσία, Λαό και Στρατό αφυπνίσθηκε πάλι η γονιδιακή μας πεποίθηση ότι, η μαρτυρική δόξα και ο Σταυρός του Έθνους, θα εξασφάλιζε νομοτελειακά και την Ανάστασή του.

Προ! της Ιστορικής ήττας και της Εθνικής Μειοδοσίας Συμφωνίας των Πρεσπών - Από την Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου το 1878 - Μέχρι την Εξέγερση του 'Ιλι-Ντεν - Η Μεγάλη υποκρισία της Ρωσίας


 


Αντγος ε.α. Ιωάννης Μ. Ασλανίδης


- Προ! της Ιστορικής ήττας και της Εθνικής μειοδοσίας όπως την χαρακτηρίζει την Συμφωνία των Πρεσπών ο κ. Μίκης Θεοδωράκης, είχε πέσει στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων εκ μέρους των Σκοπίων και το όνομα «η Μακεδονία του Ιλι-Ντεν».

- Στο παρόν κείμενο θ’ αναφερθούμε πολύ περιληπτικά για το θέμα αυτό, διότι έχει μεγάλη σημασία, στο Ιστορικό της διαμάχης των Σλαβόφωνων κατοίκων και Ελλήνων της Μακεδονίας. Το όνομα αυτό προέρχεται από την εξέγερση του Ιλι-Ντεν που έλαβε χώρα το 1903, στο Μακεδονικό Έδαφος, η οποία οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από την επαναστατική αυτονομιστική εσωτερική Μακεδονο- Ανδριανουπολιτική οργάνωση, το καλοκαίρι του 1903, ενάντια στην Οθωμανική Αυτοκρατορία.

- Υπ’ όψιν! σήμερα αυτή η επανάσταση-εξέγερση των τότε Σλαβοφώνων της Μακεδονίας, γιορτάζεται στα Σκόπια ως εθνική επέτειος και η αρχή της Μακεδονικής Εθνογένεσης. Ακόμη! υιοθετείται και από την Βουλγαρία.

- Ονομάστηκε Επανάσταση του Ίλι-ντεν, από την ημέρα που ξεκίνησε του Προφήτη Ηλία, στις 20 Ιουλίου 1903 στις περιοχές Μοναστηρίου, Αχρίδας, Πρεσπών, Φλώρινας, Καστοριάς, όπου ήταν και η κύρια προσπάθεια. Επίσης στα Βόρεια διαμερίσματα της Θεσσαλονίκης που γειτόνευαν με την Βουλγαρική Ηγεμονία και ακόμη σε μερικές περιοχές της Ανδριανούπολης και των Σαράντα Εκκλησιών.

Ιστορικό:

- Ως γνωστόν με την συνθήκη ειρήνης μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας του Αγίου Στεφάνου στα προάστια των Κων/πολης στις 3 Μαρτίου 1878, μεταξύ άλλων εδημιουργείτο η Μεγάλη Βουλγαρία. Δια της συνθήκης αυτής, η Βουλγαρία θα περιελάμβανε, πλην της Σημερινής Βουλγαρίας:

  • Την Νότια και ανατολική Σερβία
  • Την Ανατολική Αλβανία μέχρι και την Κορυτσά
  • Την Δυτική Ελληνική Μακεδονία
  • Την Κεντρική και ανατολική Ελληνική Μακεδονία, πλην Χαλκιδικής και της πόλεως Θεσ/νίκης.
  • Τέλος! τμήμα της Δυτικής και ανατολικής Θράκης.

- Η Συνθήκη του Αγ. Στεφάνου είναι η σαφέστερη εκδήλωση των πανσλαβικών τάσεων της Ρωσίας, η οποία παραχωρεί την Μακεδονία στη Βουλγαρία και καταδικάζει τους χιλιάδες Έλληνες της Μακεδονίας στον εκβουλγαρισμό. Εδώ φάνηκε η Μεγάλη υποκρισία της Ρωσίας, περί προστασίας δήθεν των χριστιανών της Ελληνικής Χερσονήσου.

- Βέβαια! η Συνθήκη αυτή με την Βερολίνειο Συνθήκη καταργήθηκε την 13η Ιουλίου 1878, μόλις μετά από τρεις μήνες, αλλά! δυστυχώς στα Σλαβικά κράτη ενστάλαξε πλέον το Δηλητήριο να παραμείνει η Συνθήκη αυτή, ως στόχος αυτών στα μετέπειτα χρόνια. Έτσι! άρχισε το Μαρτύριο του Ελληνικού λαού της Μακεδονίας και η διαμάχη αυτή πήρε το όνομα «Μακεδονικό ζήτημα».

Τα κυριότερα προ της Επαναστάσεως του Ίλι-ντεν (1903) γεγονότα:

- Η Βουλγαρική Εξαρχία μετά την ίδρυση του Βουλγαρικού Κράτους και την Απεριόριστη υλική και ηθική βοήθεια της Ρωσίας, εργάζεται νυχθημερόν δια την οργάνωση του νέου Κράτους με καθαρή Στρατιωτική Βάση. Επίσης πολυάριθμοι Ρώσοι επιστήμονες και Στρατιωτικοί καταφθάνουν στην Σόφια, ως οργανωτές των πολιτικών Υπηρεσιών και του Στρατού. Η όλη προσπάθειά των στρέφεται σε δύο κυρίως κατευθύνσεις:

  • Εις την ταχεία οργάνωση ισχυρού και σύγχρονου Στρατού με σκληρή εκπαίδευση και Στρατιωτική διαπαιδαγώγηση του Βουλγαρικού Λαού.
  • Και! Στην προσπάθεια, εν όψει της προβλεπόμενης καταρρεύσεως της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, οργανώσεως και δημιουργίας υποδομής του Μακεδονικού λαού με θεμιτά και αθέμιτα μέσα, ώστε σταδιακά να επιτύχουν την ενσωμάτωσή του, στο Βουλγαρικό Κράτος.
  • Παρόμοιες προσπάθειες παρατηρούμε και στ’ άλλα Σλαβικά Βαλκανικά Κράτη (Σερβία, Ρουμανία).

- Από το 1886 άρχισαν να εισέρχονται στο Μακεδονικό έδαφος διάφορα ανταρτικά παραστρατιωτικά Σώματα, των διαφόρων εθνικών ομάδων, τα οποία προσπαθούσαν με θεμιτά και αθέμιτα μέσα και συχνά με την βία, να εκφοβίσουν τον αντίπαλο εθνικό πληθυσμό. Έτσι την Μακεδονία λυμαίνονταν Βουλγαρικές και όχι μόνο συμμορίες και άτακτοι τουρκαλβανοί, που οι οθωμανικές αρχές ανεχόταν και κατά κανόνα προστάτευαν.

- Το μεγάλο τους πρόβλημα για να επιβληθούν ήταν το Τοίχος των Ελλήνων της Μακεδονίας και οι βλαχόφωνοι Έλληνες. Για τον λόγο αυτό η κύρια προσπάθεια, ήταν προς αυτούς. Έτσι! ο Ελληνισμός της Μακεδονίας από την Συνθήκη του Αγίου Στεφάνου (1878), μέχρι τον Β΄ Βαλκανικό πόλεμο (1913), υπέστη τα πάνδεινα, από τις συμμορίες αυτές των Σλαβοφώνων, που εισήλθαν από τα όμορα Σλαβικά Κράτη στην Μακεδονία.

- Το 1897 δημιουργήθηκε η Σλαβόφωνη Εσωτερική Μακεδονική Ανδιανοπολιτική Επαναστατική Οργάνωση (ΕΜΑΕΟ), από μέλη των Ανωτάτου Μακεδονικού Κομιτάτου, ώστε να οργανώσει και να προκαλέσει μια εξέγερση, με την υπόσχεση αυτοδιάθεσης και αυτονομίας στον τοπικό πληθυσμό. Η επιδίωξη ήταν έπειτα από την αυτονόμηση της Μακεδονίας και της Θράκης, να ενταχθούν οι δύο περιοχές στο Βουλγαρικό Βασίλειο, όπως έγινε στην περίπτωση της Ανατολικής Ρωμυλίας, όταν με την Συνθήκη του Βερολίνου (1878) η περιοχή αυτή αυτονομήθηκε και αργότερα με Πραξικόπημα ενάντια στην Οθωμανική αρχή, προσαρτήθηκε στην Βουλγαρία.

Το Ελληνικό Κράτος ήτο ασφαλώς αντίθετο, με τις κινήσεις αυτές του Βουλγαρικού Κομιτάτου. Διότι! μία επιτυχία αυτών για προσάρτηση της Μακεδονίας στην Βουλγαρία ή μία ανεξαρτητοποίηση ή αυτονόμηση, θα έκοβε κάθε ελπίδα, ώστε η Μακεδονία να επανέλθει στην Ελλάδα, όπου Γεωγραφικά, Ιστορικά, Πληθυσμιακά, γλωσσικά και εθνολογικά ανήκει. Το τότε μικρό Βασίλειο της Ελλάδος των 2,5 εκατομμυρίων κατοίκων, ως επί το πλείστον φτωχοί αγρότες, αδυνατούσε και φοβόταν να βοηθήσει, προς το παρόν, τον Μακεδονικό Ελληνισμό. Ήδη! Πτωχευμένο το Ελληνικό κράτος από το 1893 και ταπεινωμένο από τον ατυχή πόλεμο με την Τουρκία το 1897 τελούσα υπό τον Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο. Παρ’ όλα αυτά άρχισε να συμμετέχει με όποια βοήθεια μπορούσε, στον δεινοπαθούντα Μακεδονικό Ελληνισμό.

- Το Ανώτατο Κομιτάτο (ΕΜΑΕΟ), θεώρησε πλέον ότι ήλθε η κατάλληλη ώρα και έδωσε το Σύνθημα της εξέγερσης στις 20 Ιουλίου 1903, ημέρα του Προφήτη Ηλία που ξεκινούσε αυτή από την Δίβρη, Κρούσοβο, Πισοδέρι, Νυμφαίο, Οχρίδα, Καστοριά, Κλεισούρα, Φλώρινα, Πτολεμαΐδα, επεκτεινόμενη προς την Επαρχία της Θεσ/νίκης. Το Σύνθημα της Επανάστασης ήταν, «Μακεδονία στους Μακεδόνες» και για να ξεσηκωθεί και να πιστέψει ο Μακεδονικός λαός γενικότερα, εξάγγειλαν ότι η Ρωσία και οι άλλες Μεγάλες Δυνάμεις θα παρέμβουν μετά το ξέσπασμα της Επανάστασης.

- Το Μένος των Επαναστατών εκδηλώθηκε εναντίον των Ελλήνων, των Πατριαρχικών όλων των φυλών και των Μουσουλμάνων. Κατέστρεφαν και έκαιγαν οι Επαναστάτες σπίτια, περιουσίες, γεωργικές παραγωγές, με ταυτόχρονα δολοφονίες, βασανισμούς και άλλες αγριότητες. Αυτές βέβαια τις εγκληματικές ενέργειες άρχισαν να πραγματοποιούνται από τις συμμορίες των Κομιτατζήδων πολύ νωρίτερα της Κηρύξεως της Επαναστάσεως του Ίλι-ντεν (1903), σ’ όλον τον Μακεδονικό Χώρο.

Η Κατοχή του Κρουσόβου από τους Επαναστάτες κράτησε ακριβώς δέκα μέρες, την 12 Αυγούστου το 1903 ανακηρύσσοντας την Δημοκρατία του Κρούσεβο, υπό την προεδρία του δασκάλου Νικόλα Κάρεβ. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι, ο Ίων Δραγούμης, Υποπρόξενος τότε του Προξενείου στο Μοναστήρι, σε μήνυμά του προς τον πατέρα του Στέφανο γράφει: «… έχομεν Σλαβικήν Επανάστασιν εν Μακεδονία, οι Σλαβόφωνοι πληθυσμοί, ορθόδοξοι και σχισματικοί και οι περισσότεροι εκουσίως, ηκολούθησαν το Κομιτάτον. Οι επαναστάτες καταλαμβάνουν κωμοπόλεις και χωριά κατοικούμενα από Ελληνόφωνους, Βλαχόφωνους και αλβανόφωνους όπως το Κρούσοβο, το Πισοδέρι, το Νυμφαίο κ.ά.».

Ταυτοχρόνως για την δημιουργία εντυπώσεων και επεμβάσεων των Μεγάλων Δυνάμεων, σχημάτισαν στο Κρούσοβο και πρώτη Κυβέρνηση του Κομιτάτου, από τους ίδιους Βούλγαρους Κομιτατζήδες, ακόμη και μέχρι σήμερα διατυμπανίζεται από τους Βουλγάρους, Ρώσους και Σέρβους ως η πρώτη στην Ιστορία Μακεδονική Κυβέρνηση.

- Ο Μπουχτιάρ Πασάς με 3.000 Τουρκικό Στρατό και 18 πυροβόλα μετά δεκαήμερο πολιόρκησε το Κρούσοβο. Διέταξε δε τους Κομιτατζήδες να παραδοθούν. Οι Βούλγαροι στην αρχή προέβαλαν ελαφρά αντίσταση, όταν φονεύθηκε ο Αρχηγός των Ιβάνωφ, τότε περισυνέλλεξαν από κατοίκους του Κρουσόβου, ιδίως από Έλληνες εκατό (100) λίρες, τις οποίες έστειλαν στον Μπουχτιάρ Πασά, με την συμφωνία ν’ αφήσει τους Κομιτατζήδες να φύγουν από την πόλη και να φεισθεί της Βουλγαρικής συνοικίας της Πόλεως όπως και έγινε. Ο απολογισμός της καταστροφής των Ελλήνων και Βλαχοφώνων Ελλήνων της όλης περιοχής με βάση το Κρούσοβο ήταν τεράστιος σε προσωπικό και περιουσίες αυτών.

- Η Καταστροφή του Κρουσόβου ήτο και το τέλος της Επαναστάσεως του Ίλι-ντεν (20-1903).

- Επειδή όμως! οι λεηλασίες, δολοφονίες και καταστροφές περιουσιών συνεχίζοντο, αναγκάστηκαν οι Μεγάλες Δυνάμεις να επέμβουν και να υποχρεώσουν το Τουρκικό Κράτος να υιοθετήσει μια πιο διαλλακτική στάση απέναντι στους χριστιανούς υπηκόους.

- Οι Μεταρρυθμίσεις που αποφασίστηκαν τον Οκτώβριο του 1903 στην Βιέννη και στο Μάνστρικ, ουδέποτε εφαρμόσθηκαν, αντίθετα και με την Επανάσταση των νεοτούρκων, η πίεση εντάθηκε στους χριστιανούς και ακόμη περισσότερο στον Ελληνικό λαό της Μακεδονίας, από τους Τούρκους και από τους Κομιτατζήδες.

Έτσι! άρχισε ο Μακεδονικός Αγώνας, αφού βέβαια η Ελλάδα επέτυχε μέσα σε 10 χρόνια να δημιουργήσει έναν ισχυρό Στρατό.

- Η Ελληνική παρουσία στην Μακεδονία και κυρίως ο ηρωικός θάνατος του ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, το 1904, απετέλεσαν την θρυαλλίδα νέων

εξελίξεων που οδήγησαν στους Βαλκανικούς Πολέμους (1912-1913), με τελικό αποτέλεσμα την απελευθέρωση της Μακεδονίας και σχεδόν τον διπλασιασμό της Ελλάδος Τότε όμως ο πολιτικός κόσμος της Ελλάδος εν πλήρει αρμονία…...

-Συμπέρασμα:

Εξωτερική πολιτική χωρίς ισχυρό Στρατό είναι μία συναυλία μουσικής χωρίς μουσικά όργανα.