Τετάρτη 28 Απριλίου 2021

Συντάξεις 3 ταχυτήτων για όσους υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας.- Ποιες είναι οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης


 


Σύνταξη με προϋποθέσεις 3 ταχυτήτων παίρνουν όσοι  υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας.

Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης είναι:

  1. Με 30,5 έτη χωρίς όριο ηλικίας εφόσον έχουν καταταγεί – ασφαλιστεί πριν από το 1993 και συμπλήρωσαν ή συμπληρώνουν με εξαγορές τα 24,5 έτη μέχρι το 2014.
  2. Με όριο ηλικίας το 60ό έτος εφόσον τα 24,5 έτη συμπληρώνονται από 1ης/1/2015 και μετά.
  3. Με 40 έτη ανεξαρτήτως ηλικίας για όσους συμπληρώνουν τα 24,5 έτη από 1ης/1/2015 και μετά.

Για παράδειγμα, στρατιωτικός που συμπληρώνει 23 χρόνια το 2014 και έχει 30 χρόνια μέσα στο 2021 πρέπει να αναγνωρίσει πλασματικό χρόνο γα 1,5 έτος ώστε να έχει τα 24,5 έτη το 2014 και να θεμελιώσει δικαίωμα εξόδου άμεσα, αλλιώς θα βγει στα 60 ή με 40ετία.

Στα 24,5 έτη συνυπολογίζεται ο χρόνος ασφάλισης σε τυχόν άλλους φορείς, η στρατιωτική τους θητεία (κατόπιν εξαγοράς), καθώς και τα έτη σπουδών σε στρατιωτικές σχολές.

Στο σύνολο των ετών (μετά τα 24,5 έτη) υπολογίζονται και τα διπλά έτη από την υπηρεσία σε μάχιμες μονάδες. Για παράδειγμα, στρατιωτικός με 24,5 έτη το 2012 αποχωρεί με 27,5 έτη. Αν είχε 2 έτη σε μονάδα εκστρατείας θα προσαυξήσει το σύνολο των ετών κατά 4 έτη. Αν είχε 5 χρόνια, τότε ο συνολικός χρόνος προσαυξάνεται κατά 10 έτη.

Η υπηρεσία σε μονάδες εκστρατείας υπολογίζεται ως διπλή με αναγνώριση και με εισφορά 6,67% στις αποδοχές που είχαν οι στρατιωτικοί κατά τα έτη που υπηρέτησαν σε αυτές.

Η αναγνώριση της πενταετίας για τους ένστολους που υπηρετούν στα Σώματα Ασφαλείας (ΕΛ.ΑΣ., Λ.Σ. Π.Σ.) γίνεται με βάση την αποζημίωση για εργασία πέραν του πενθημέρου, ήτοι με κόστος εξαγοράς 40 ευρώ το μήνα, ή 2.400 ευρώ για τη μάχιμη πενταετία.

Για τους στρατιωτικούς με 3 παιδιά το δικαίωμα συνταξιοδότησης «κλειδώνει» με 20 χρόνια υπηρεσίας ως το 2013 ή 24,5 έτη από το 2014 και μετά.

Με 24,5 έτη από το 2015 χρειάζονται 40 έτη για έξοδο χωρίς όριο ηλικίας.

Οι στρατιωτικοί που κατετάγησαν ή ασφαλίστηκαν για πρώτη φορά μετά το 1993 και έχουν τρία παιδιά βγαίνουν όπως όλοι οι νεοεισερχόμενοι στρατιωτικοί από το 1993 και μετά, δηλαδή χρειάζονται συνολικά 40 για να αποχωρήσουν χωρίς όριο ηλικίας, ή στα 60 αν συμπληρώνουν τα 40 έτη αργότερα.

Στην περίπτωση που ο στρατιωτικός έχει πραγματοποιήσει πτητικά εξάμηνα προκειμένου να προσμετρηθεί ο χρόνος των εξαμήνων ως διπλάσιος, απαιτείται 18ετής πλήρης στρατιωτική υπηρεσία.

Ανάλογα με το πότε συμπληρώνεται η 18ετία, αυξάνεται και ο χρόνος παραμονής, ώστε να πιαστεί διπλάσιος ως εξής:

– Με 18 έτη το 2011 για την προσμέτρηση των πτητικών εξαμήνων απαιτούνται 19,5 χρόνια.

– Με 18 έτη το 2012 για την προσμέτρηση των πτητικών απαιτούνται 21 χρόνια.

– Με 18 έτη το 2013 για την προσμέτρηση των πτητικών απαιτούνται 22,5 χρόνια.

– Με 18 έτη πλήρη στρατιωτική υπηρεσία το 2014 για την προσμέτρηση των πτητικών απαιτούνται 6 χρόνια επιπλέον, ήτοι να συμπληρώσουν 24.

– Με 18 έτη από το 2015 και μετά για την προσμέτρηση των πτητικών απαιτείται να συμπληρωθούν 25 χρόνια.

Με 20ετία (αντί 18ετία) υπολογίζονται και τα «καταδυτικά» εξάμηνα ως διπλάσιος χρόνος και συγκεκριμένα:

– Για όσους συμπληρώνουν 20ετή πλήρη στρατιωτική υπηρεσία το 2011 απαιτείται 1 έτος επιπλέον στρατιωτική υπηρεσία, ήτοι να συμπληρώσουν 21 χρόνια και πάνω σε αυτά να «προσθέσουν» τα διπλά εξάμηνα.

– Με 20ετή υπηρεσία το 2012 απαιτούνται 22 χρόνια για να «πάρουν» τα εξάμηνα.

– Με 20ετή υπηρεσία το 2013 απαιτούνται 23 χρόνια για την προσμέτρηση των εξαμήνων.

– Με 20ετή υπηρεσία το 2014 απαιτούνται 24 χρόνια.

– Με 20ετή υπηρεσία από το 2015 και μετά απαιτούνται 25 χρόνια για να πάρουν και τα διπλά εξάμηνα.

Με πόσα χρόνια βγαίνουν στη σύνταξη οι στρατιωτικοί

1.       Στρατιωτικοί με 24,5 έτη μέχρι 31/12/2014 (σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας)
Ετος που έχουν τα 24,5 χρόνιαΑπαιτούμενα έτη για σύνταξη
Εως 201024,5
Το 201126
Το 201227,5
Το 201329
Το 201430,5
2.       Στρατιωτικοί με 24,5 έτη από 1ης/1/2015 και μετά
24,5 χρόνια από 1ης/1/2015Σύνταξη με 40 έτη χωρίς όριο ηλικίας, ή στο 60ό έτος με αποστρατεία

Η σύνταξη τρίτεκνων στρατιωτικών

Ασφαλισμένων μέχρι 1992
ΕτοςΑπαιτούμενα έτη ασφάλισηςΣύνολο ετών για σύνταξη χωρίς όριο ηλικίας (*)
Εως 20102020
20112021
20122023
20132025
201424,530,5
2015 και μετά24,540
Ασφαλισμένων από 1ης/1/1993
Θεμελίωση με 24,5 έτηΜετά την 1η/1/2015Σύνταξη με 40 χρόνια χωρίς όριο ηλικίας (*)
(*) Οριο ηλικίας για αποστρατεία: 60 ετών

Τα όρια ηλικίας για αποστρατεία στην ΕΛ.ΑΣ.

Το όριο ηλικίας μέχρι το οποίο επιτρέπεται να υπηρετούν οι αξιωματικοί γενικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας άλλαξαν με Προεδρικό Διάταγμα από το 2016 και αυξήθηκαν κατά 1 ως 3 χρόνια από το βαθμό του Αστυνομικού Διευθυντή και άνω.

Η δυνατότητα παραμονής τους στην υπηρεσία φτάνει μέχρι το 65ο έτος.

Ο ελάχιστος χρόνος υπηρεσίας και παραμονής στον κάθε βαθμό μέχρι να κριθούν στον επόμενο, καθορίστηκε ως εξής:

  • Σε 4 έτη για Υπαστυνόμο Β’.
  • Σε 6 έτη για Υπαστυνόμο Α’.
  • Σε 6 έτη για Αστυνόμο Β’ ή 14 έτη (από 12) συνολικής υπηρεσίας, από την οποία 5 έτη στο βαθμό.
  • Σε 6 έτη για Αστυνόμο Α’ ή 20 έτη (από 16) συνολικής υπηρεσίας.
  • Σε 6 έτη για Αστυνομικό Υποδιευθυντή ή 25 έτη (από 20 έτη) συνολικής υπηρεσίας.
  • Σε 3 έτη για Αστυνομικό Διευθυντή ή 28 έτη (από 22 έτη) συνολικής υπηρεσίας στο βαθμό.
  • Σε 2 έτη για το βαθμό του Ταξίαρχου ή 30 έτη (από 24 έτη) συνολικής υπηρεσίας.
  • Σε 1 έτος για το βαθμό του Υποστράτηγου.

Τα όρια ηλικίας για αποστρατεία στην ΕΛ.ΑΣ.

ΒαθμόςΟριο ηλικίας για αποστρατεία με παλιό και νέο καθεστώς
Μέχρι 2016Από 2017
Αντιστράτηγος, Αρχηγός62ο έτος65ο έτος
Αντιστράτηγος61ο έτος63ο έτος
Υποστράτηγος60ό έτος62ο έτος
Ταξίαρχος60ό έτος61ο έτος
Αστυνομικός Διευθυντής58ο έτος59ο  έτος
Αστυνομικός Υποδιευθυντής58ο έτος58ο  έτος
Αστυνόμος Α΄57ο έτος57ο  έτος
Αστυνόμος Β΄55ο έτος55ο έτος
Υπαστυνόμος Α΄55ο έτος55ο έτος
Υπαστυνόμος Β΄55ο έτος55ο έτος




πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/750672-syntaxi-trion-taxytiton-apo-tis-e-d-kai-ta-somata-asfaleias-pinakes/

Οι "εκκαθαρίσεις" στο Δημόσιο με τον "κώδικα" του προηγούμενου αιώνα


 
Ο ΣΥΡΙΖΑ επικοινωνεί με ορολογία προηγούμενου αιώνα. Και οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι πολιτεύεται περιμένοντας να εισπράξει από τη φθορά της κυβέρνησης, χωρίς να καταθέτει ουσιαστικές προτάσεις. 

Μάλιστα, όταν καταθέτει προτάσεις, όπως αυτές για την οικονομία, ουσιαστικά διευρύνει το έλλειμμα σοβαρότητας που του αποδίδει η κοινή γνώμη

Κώστας Γιαννακίδης

Το πιθανότερο είναι ότι ο Δημήτρης Τζανακόπουλος δεν εννοούσε αυτό που του αποδίδουν. Διότι ακόμα και αν ήθελε να κάνει «εκκαθαρίσεις» στο Δημόσιο, δεν θα τις προανήγγειλε. Ήθελε να πει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα εξαλείψει μηχανισμούς διαφθοράς, απλώς χρησιμοποίησε μία λέξη που μάλλον απευθύνεται στο θυμικό των φανατικών ψηφοφόρων. Σε αυτούς, δηλαδή, που δεν θα μπουν στον κόπο να ρωτήσουν τι έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ με τους μηχανισμούς διαφθοράς τα χρόνια της διακυβέρνησης. Γιατί, δηλαδή, δεν τους εξάλειψε με την πρώτη φορά και τους άφησε να περιμένουν τη δεύτερη. 

Τέλος πάντων, από όλο αυτό, ο Δημήτρης Τζανακόπουλος θα κρατήσει μία σημείωση για να είναι πιο σοσιαλδημοκράτης στις εκφράσεις του. 

Εκτός από τον γραμματέα του ΣΥΡΙΖΑ, τα social ασχολήθηκαν και με την κυρία Αικατερίνη Αντωνίου, η οποία χρημάτισε πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων από το 2015 ως το 2018. Η κυρία Αντωνίου εμφανίζεται σε ένα βίντεο να περιγράφει πώς τις πρώτες εκατό μέρες της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε χαθεί η μπάλα, τα αβγά και τα πασχάλια. 

Ουσιαστικά κάνει μια δραματοποιημένη αφήγηση όσων έχει πει ο Τσίπρας για αυταπάτες. Και μας αποκαλύπτει ότι είχαν σκεφτεί να αναθέσουν στον Στρατό την παραγωγή φαρμάκων. Να σου σηκώνεται η τρίχα…

 Ταυτόχρονα βλέπεις τι δείχνουν οι δημοσκοπήσεις και παρατηρείς από μία άλλη γωνία το ίδιο πράγμα: ο ΣΥΡΙΖΑ έχει σοβαρό πρόβλημα σύνδεσης με το παρόν. Προς Θεού, δεν εννοώ ότι δεν αντιλαμβάνεται ή δεν επισημαίνει τα προβλήματα. Μάλιστα έχει τόσο οξυμένα αντανακλαστικά, ώστε αντιδρά ακόμα και εκεί που δεν υπάρχει θέμα. 

Ωστόσο η διαλεκτική του, οι επικοινωνιακοί κώδικες, το ύφος του, τις περισσότερες φορές παραπέμπουν στον προηγούμενο αιώνα. Συχνά δε, συμπεριφέρεται όπως ένας θυμωμένος έφηβος που προτάσσει το συναίσθημα έναντι της λογικής. Και έναν έφηβο μπορεί να τον δεις με συμπάθεια, δεν θα τον εμπιστευτείς όμως για να του δώσεις το τιμόνι στα χέρια του. 

Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πολιτεύεται περιμένοντας να εισπράξει από τη φθορά της κυβέρνησης, χωρίς να καταθέτει ουσιαστικές προτάσεις. Μάλιστα όταν καταθέτει προτάσεις όπως αυτές για την οικονομία, ουσιαστικά διευρύνει το έλλειμμα σοβαρότητας που του αποδίδει η κοινή γνώμη. Υπάρχουν δε πολιτικά στιγμιότυπα που σε κάνουν να σκέφτεσαι ότι οι άνθρωποι στην Κουμουνδούρου μάλλον εγκατέλειψαν το παιχνίδι. Κρέμασαν μία λευκή σημαία και προσπαθούν να τα βρουν με τη μοίρα τους.



 Πηγή: Protagon.gr




Η Τουρκία σε δίνη - Μεγαλώνει το χάσμα Μπάιντεν και Ερντογάν - Γιατί η δεν είναι πλέον ένας κρίσιμος στρατηγικός σύμμαχος όπως ήταν κάποτε.


 Το ρήγμα ανάμεσα στον πρόεδρο Μπάιντεν και στον Ταγίπ Ερντογάν είναι βαθύ, καθώς ο Αμερικανός πρόεδρος, σε αντίθεση με τον προκάτοχό του, αποδίδει τεράστια σημασία στον σεβασμό των δημοκρατικών αξιών και προσβλέπει σε μια διεθνή τάξη πραγμάτων η οποία βασίζεται σε αρχές και κανόνες, και δεν βλέπει τον Τούρκο πρόεδρο ως κάποιον με τον οποίο μπορεί να συνεργαστεί σε αυτό το πλαίσιο, τονίζει σε συνέντευξή του ο πρόεδρος του Eurasia Group, Ιαν Μπρέμερ.

Ο έμπειρος Αμερικανός αναλυτής, με αναγνωρίσιμη επιρροή στα κέντρα εξουσίας της Ουάσιγκτον, σκιαγραφεί ένα εξαιρετικά αρνητικό περιβάλλον για την Αγκυρα επισημαίνοντας ότι η συμμαχία ΗΠΑ – Τουρκίας βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς στην αμερικανική πρωτεύουσα επικρατεί η αίσθηση πως η στρατηγική αξία της Τουρκίας δεν είναι πλέον αυτή που ήταν κάποτε, ενώ η παραβίαση από την κυβέρνηση Ερντογάν πολιτικών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων πολλών τμημάτων του πληθυσμού, από τους Κούρδους μέχρι τις γυναίκες, έχει πλήξει ανεπανόρθωτα τη διεθνή εικόνα της χώρας.

Ταυτόχρονα, μιλάει για αναβάθμιση της σχέσης της Ουάσιγκτον με την Αθήνα, συμπεριλαμβανομένου και του πεδίου της αμυντικής συνεργασίας, εξέλιξη που θα αυξήσει σημαντικά την ισχύ και τη γεωστρατηγική αξία της Ελλάδας στην περιοχή της.  

– Γινόμαστε μάρτυρες, αν όχι του τέλους της συμμαχίας ΗΠΑ – Τουρκίας, πιθανώς της δραματικής επιδείνωσής της;
– Βρισκόμαστε σίγουρα σε ένα σημείο καμπής, δεδομένης της σοβαρής επιδείνωσης που έχουμε δει. Η Τουρκία απέκλινε σημαντικά από τη δημοκρατία, κάτι που δεν ενοχλούσε τον Ντόναλντ Τραμπ, αλλά είναι ένα πολύ ουσιαστικό ζήτημα για τον Τζο Μπάιντεν. Αυτός ο πρωταρχικός προβληματισμός –μαζί με τους ρωσικούς S-400, τις κυρώσεις για την υπόθεση της τράπεζας Χάλκμπανκ και τη σύγκρουση σε ό,τι αφορά τη Συρία– και επιπροσθέτως η στροφή της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής από τη Μέση Ανατολή προς την Ασία αποτελούν προβλήματα για τη μακροπρόθεσμη σχέση ΗΠΑ – Τουρκίας. Και τώρα η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων, που υπήρξε ζήτημα για πολλές κυβερνήσεις μας αλλά υλοποιείται από τον Μπάιντεν, είναι ακριβώς η επιβεβαίωση του πόσο λιγότερο σημαντική είναι αυτή η συμμαχία.

– Πόσο σημαντικό είναι ότι ο Μπάιντεν άφησε να περάσουν τρεις ολόκληροι μήνες πριν τηλεφωνήσει στον Ερντογάν;
– Εστειλε ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Ο Μπάιντεν βλέπει πως ο Ερντογάν δεν ευθυγραμμίζεται με τις ΗΠΑ ως προς θεμελιώδεις αξίες και αυτό είναι σημαντικό για την κυβέρνησή του. Θέλει στενότερες συμμαχίες, που βασίζονται στη δέσμευση για ένα διεθνές σύστημα με κανόνες και δεν βλέπει τον Ερντογάν να ευθυγραμμίζεται μαζί του σε αυτό.

– Τι σημαίνει η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων;
– Οι αμερικανικές κυβερνήσεις από την εποχή Ρέιγκαν έχουν αγνοήσει αυτό το θέμα, μη θέλοντας να δημιουργήσουν εχθρότητα με τους Τούρκους. Κάτι που δεν απασχολεί τον Μπάιντεν. Ο Ομπάμα είχε υποσχεθεί να προχωρήσει στην αναγνώριση, όμως στη συνέχεια είχε κάνει πίσω, κάτι που η τότε πρέσβειρα των ΗΠΑ στον ΟΗΕ Σαμάνθα Πάουερ και ο αναπληρωτής σύμβουλος Εθνικής Ασφαλείας του Ομπάμα, Μπεν Ρόουντς, έκριναν ως μεγάλο λάθος. Ο Μπάιντεν και ο υπουργός Εξωτερικών του, Τόνι Μπλίνκεν, έδωσαν την υπόσχεση γνωρίζοντας όλο αυτό το παρελθόν, και η αντιπρόεδρος Κάμαλα Χάρις είχε συνυπογράψει το σχετικό ψήφισμα ως γερουσιαστής. Όλοι οι πρωταγωνιστές αυτή τη φορά ευθυγραμμίστηκαν και έλαβαν την απόφαση πριν από μήνες (την αποκάλυψα τον Μάρτιο). Εκτός από όλα αυτά, υπάρχει μια αυξανόμενη αίσθηση στη Ουάσιγκτον πως η 
Άγκυρα δεν είναι πλέον ένας κρίσιμος στρατηγικός σύμμαχος όπως ήταν κάποτε. Αυτή η αναγνώριση αντανακλά την ευρύτερη διαδικασία αποσύνδεσης που εξελίσσεται στη σχέση ΗΠΑ – Τουρκίας.

 
– Η αποπομπή της Τουρκίας από το πρόγραμμα των μαχητικών F-35 θα αλλάξει την ισορροπία ισχύος στην περιοχή;
– Βραχυπρόθεσμα όχι ιδιαίτερα, καθώς οι στρατιωτικές δυνατότητες της Τουρκίας είναι ισχυρές. Αλλά αυτό είναι αποτέλεσμα της απόφασής τους να επιμείνουν στους S-400. Μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, η απομάκρυνση της Τουρκίας από το πρόγραμμα F-35 θα σηματοδοτήσει το τέλος της αεροπορικής υπεροχής της Αγκυρας στην περιοχή. Είχε προηγηθεί και η εκτεταμένη εκκαθάριση στην αεροπορία μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος του 2016 εναντίον του Ερντογάν. Με όλους τους αντιπάλους της Τουρκίας να προσβλέπουν στην απόκτηση των F-35, συμπεριλαμβανομένων των ΗΑΕ και της Ελλάδας, ο ελιγμός της Αγκυρας με τους S-400 θα έχει μεγάλο κόστος. Οι εναλλακτικές λύσεις της Τουρκίας για μαχητικά αεροσκάφη επόμενης γενιάς είναι η αγορά ρωσικών ή κινεζικών, ή η παραγωγή δικών της. Η πρώτη επιλογή θα έχει ως αποτέλεσμα να εμβαθύνει την απομόνωση της Αγκυρας και ουσιαστικά θα επιταχύνει τον δραστικό αποκλεισμό της από την ομπρέλα του ΝΑΤΟ. Η τελευταία επιλογή είναι ένα ρίσκο, καθώς η Τουρκία δεν έχει ακόμη αναπτύξει επιχειρησιακά έτοιμο κινητήρα.
 
– Στην Αν. Μεσόγειο, θα κάνει ο Ερντογάν ένα βήμα πίσω και θα προσπαθήσει να βελτιώσει τις σχέσεις με την Ελλάδα, την Αίγυπτο, το Ισραήλ, ή θα είναι πιο επιθετικός;
– Βραχυπρόθεσμα, θα προσπαθήσει να βελτιώσει τις σχέσεις, αλλά θα υποστεί ακόμη μεγαλύτερη εγχώρια πίεση (ιδιαίτερα λόγω της οικονομικής και υγειονομικής μάχης της χώρας εν μέσω πανδημίας) και αυτό θα τον καταστήσει πιο απρόβλεπτο. Και όταν είναι απρόβλεπτος, αυτό είναι πρόβλημα τόσο για την Τουρκία όσο και για τους άλλους.
 
– Ποιος είναι ο ρόλος της Ελλάδας σε αυτό το νέο σκηνικό στην περιοχή;
– Θα ευθυγραμμιστεί περισσότερο με τις ΗΠΑ στο μέλλον, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι έχει μια κυβέρνηση που εμπιστεύονται οι μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις, καθώς και η Ουάσιγκτον. Επίσης, αντιμετωπίζει με σχετική επάρκεια την απειλή του κορωνοϊού, κάτι που βελτιώνει τη θέση της. Εχει επιπλέον μεγαλύτερη προοπτική να βελτιώσει την αμυντική συνεργασία με τις ΗΠΑ, κάτι που θα φέρει την Ελλάδα σε ευνοϊκή θέση, όσο η Ουάσιγκτον ψάχνει επιλογές εκτός Τουρκίας – και θα βελτιώσει, φυσικά, τη θέση της Αθήνας έναντι της Αγκυρας.
 
– Ποιες είναι οι προοπτικές για λύση στην Κύπρο, ενόψει και της διάσκεψης που συγκαλεί ο ΟΗΕ στη Γενεύη;
– Μοιάζει απίθανο να υπάρξει λύση. Η Άγκυρα και οι Τουρκοκύπριοι θα προτείνουν μια λύση δύο κρατών, την οποία θα απορρίψουν οι Ελληνοκύπριοι και η διεθνής κοινότητα, επικαλούμενοι ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών. Η πρώτη συνάντηση θα είναι μια ευκαιρία για όλους να προβάλουν με σαφήνεια τις μαξιμαλιστικές προσεγγίσεις τους, και για τον ΟΗΕ να διαπιστώσει ποια ακανθώδη ζητήματα μπορούν να παρακαμφθούν για να ξεκινήσουν νέες συνομιλίες. Πιθανότατα θα υπάρξει μια δεύτερη συνάντηση αργότερα φέτος, αλλά οι προοπτικές ύστερα από αυτό φαίνονται ζοφερές. Οι Ελληνοκύπριοι και η Τουρκία δεν έχουν κανένα κίνητρο να επιλύσουν τη μακροχρόνια διαμάχη τους σε αυτήν τη συγκυρία, και οι πολιτικοί συμβιβασμοί –που θα ήταν απαραίτητοι– θα είχαν μεγάλο κόστος για τη Λευκωσία και την Άγκυρα.

Η Τουρκία σε δίνη

– Ποια είναι η εκτίμησή σας για την κατάσταση στο εσωτερικό της Τουρκίας, από την οικονομία έως τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα δικαιώματα των γυναικών κ.λπ.;
– Oχι καλή, ενώ και η προβληματική αντιμετώπιση της απειλής της COVID-19 είναι το πιο δριμύ πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα. Η οικονομία συνεχίζει να πασχίζει να σταθεροποιηθεί και σε αυτό δεν βοηθούν οι άστοχες παρεμβάσεις που ο Ερντογάν εξακολουθεί να κάνει στην κεντρική τράπεζα, πλήττοντας όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον έχει απομείνει για την Τουρκία. Η δημοκρατία στη χώρα συνεχίζει να καταστρατηγείται σε πολλά μέτωπα, είτε πρόκειται για τα δικαιώματα των γυναικών είτε για τη διευρυνόμενη επίθεση εναντίον Κούρδων πολιτικών. Ο Ερντογάν βρίσκεται προφανώς υπό πίεση, αλλά οι πράξεις του δεν βοηθούν ουσιαστικά ούτε τον εαυτό του ούτε την Τουρκία. 


πηγή:https://www.kathimerini.gr/world/561343654/megalonei-to-chasma-mpainten-kai-erntogan/

ΥΕΘΑ: Εναρμόνιση διοικητικού και μισθολογικού βαθμού Αξιωματικών προέλευσης ΕΠΥ-ΟΠΥ-ΕΜΘ

 

Απάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 5711/06-04-2021) με θέμα: «Εναρμόνιση διοικητικού και μισθολογικού βαθμού Αξιωματικών προέλευσης ΕΠΥ-ΟΠΥ-ΕΜΘ»

 

Eρώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 5711/06-04-2021) με θέμα: «Εναρμόνιση διοικητικού και μισθολογικού βαθμού Αξιωματικών προέλευσης ΕΠΥ-ΟΠΥ-ΕΜΘ»


ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 5711/06-04-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης με θέμα «Εναρμόνιση διοικητικού και μισθολογικού βαθμού Αξιωματικών προέλευσης ΕΠΥ-ΟΠΥ-ΕΜΘ», σας γνωρίζονται τα ακόλουθα: 

Κατ’ αρχάς, η μισθολογική πολιτική ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα του συνερωτώμενου Υπουργείου Οικονομικών (ΥΠΟΙΚ), το οποίο την εξειδικεύει με ειδικούς νόμους, με βάση την εκάστοτε εφαρμοζόμενη δημοσιονομική πολιτική. 

Παρά ταύτα, το ΥΠΕΘΑ από πλευράς του επιδιώκει να ρυθμίζει με ευνοϊκό τρόπο τα μισθολογικά αιτήματα των στελεχών. Στο πλαίσιο αυτό, προέβη στη σύνταξη σχεδίου νομοθετικής ρύθμισης, που προβλέπει την ένταξη των ΕΜΘ στο Μισθολογικό Κλιμάκιο του Ανθυπολοχαγού, προς εναρμόνιση με τη βαθμολογική τους εξέλιξη βάσει του ν.4609/2019. 

Το σχέδιο αυτό διαβιβάστηκε στο επισπεύδον ΥΠΟΙΚ, για να συνυπογραφεί αρμοδίως, και η όλη διαδικασία αποτελεί αντικείμενο συνεχούς συνεργασίας μας προκειμένου να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις μας, αλλά και να καθορισθεί το τυχόν χρονοδιάγραμμα έγκρισης και περαιτέρω θέσπισης της σχετικής διάταξης. 

 Κατά τα λοιπά αρμόδια να σας απαντήσουν είναι τα συνερωτώμενα Υπουργεία. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

   


Η ΕΡΩΤΗΣΗ

                           ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ 

                    ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 

Αθήνα, 6/4/2021 

ΕΡΩΤΗΣΗ: Προς τους κ.κ. Υπουργούς 

1) Οικονομικών, 

2) Εθνικής Άμυνας και 

3) Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων 

Θέμα: «Εναρμόνιση διοικητικού και μισθολογικού βαθμού αξιωματικών προέλευσης ΕΠΥ-ΟΠΥΕΜΘ» 

Όπως είναι ευρύτερα γνωστό, σύμφωνα με το Ν.4472/2017 (ΦΕΚ Α 74 /19-5-2017), από 1η Ιανουαρίου 2017 ισχύει το νέο μισθολόγιο των ΕΔ. Ειδικότερα μάλιστα, στο Άρθρο 124 του ως άνω νόμου περιγράφονται οι 4 Κατηγορίες μισθολογικής κατάταξης, ως εξής: 

1) Κατηγορία Α΄: για τα στελέχη που προέρχονται από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.), 

2) Κατηγορία Β΄: για υπαξιωματικούς, ανθυπασπιστές και αξιωματικούς που προέρχονται από τις παραγωγικές σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (Α.Σ.Σ.Υ.), για τους αξιωματικούς του ν.δ. 649/1970 (Α΄176), Εθελόντριες του Ν.705/1977, για τους υπαξιωματικούς, ανθυπαστυνόμους και αντίστοιχους και αξιωματικούς που προέρχονται από παραγωγικές ή μη σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και για τους αστυφύλακες, πυροσβέστες και λιμενοφύλακες των ίδιων Σωμάτων, 

3) Κατηγορία Γ΄: για τα στελέχη με προέλευση από ΕΠΟΠ – Ο.Π.Υ.- ΕΜΘ – ΕΠΥ, καθώς και το προερχόμενο από την κατηγορία Δ΄ αστυνομικό προσωπικό και 

4) Κατηγορία Δ΄: για τους Ειδικούς Φρουρούς – Συνοριακούς Φύλακες της Ελληνικής Αστυνομίας. 

Επιπλέον, με το Άρθρο 4 του Ν.4609/2019, τα στελέχη που προέρχονται από το θεσμό των Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας (ΕΠΥ), έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του Ν.1848/1989 και στους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ), δυνάμενα να εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι το βαθμό του Ανθυπολοχαγού, καθώς και τον αποστρατευτικό βαθμό Υπολοχαγού και αντιστοίχων των λοιπών κλάδων από αυτόν του Στρατού Ξηράς. 

Παρ’ όλα αυτά, ακόμη το μισθολόγιο των ανωτέρω στελεχών δεν έχει ακόμη εναρμονισθεί, με αποτέλεσμα από 3/5/2019, τα συγκεκριμένα στελέχη να φέρουν βαθμό Αξιωματικού δηλαδή του Ανθυπολοχαγού, αλλά να λαμβάνουν μισθό Ανθυπασπιστή (!). 

Επιπροσθέτως και σύμφωνα με πληροφορίες, στις 5 Δεκεμβρίου 2020 αρκετοί από τους παραπάνω, αξιωματικούς πλέον, συμπλήρωσαν τα 35 έτη υπηρεσίας και αναμένουν τη διαταγή αποστρατείας τους, ωστόσο πλέον κινδυνεύουν να αντιμετωπίσουν προβλήματα κατά τη συνταξιοδότησή τους από τον ΕΦΚΑ, καθώς ο Διοικητικός βαθμός τους δεν συνάδει με το μισθολογικό βαθμό. 

Δεδομένου ότι σύμφωνα με πληροφορίες, από 27/11/2020 έχει σταλεί σχέδιο τροπολογίας από το ΥΠΕΘΑ προς το Υπουργείο Οικονομικών, που προβλέπει την ένταξη των προαχθέντων βάση του Ν.4609/19 Αξιωματικών με προέλευση ΕΠΥ/ΟΠΥ/ΕΜΘ, από την ημερομηνία προαγωγής τους στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού, στη Β΄ μισθολογική κατηγορία του άρθρου 124 του Ν.4472/2017, αντί της Γ΄ που βρίσκονται σήμερα και που δεν προβλέπονται στελέχη με βαθμό ανώτερο του Ανθυπασπιστή. 

Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία περαιτέρω ενέργεια από πλευράς Υπουργείου Οικονομικών, αφήνοντας τα ανωτέρω στελέχη σε απόγνωση και με αίσθημα απαξίωσης από το  Στράτευμα, το οποίο υπηρέτησαν επί 35 και πλέον χρόνια, αντιμετωπίζοντας οι ίδιοι και οι οικογένειές τους αγόγγυστα τις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες των καθηκόντων του στρατιωτικού. 

Ερωτώνται οι συναρμόδιοι κ.κ. Υπουργοί: 

Αν σκοπεύουν να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες από πλευράς τους, που θα επιτρέψουν την εναρμόνιση μισθολογικού και διοικητικού βαθμού των ως άνω στελεχών, προκειμένου να μην υπάρξουν περισσότερα προβλήματα κατά την συνταξιοδότηση των αξιωματικών προέλευσης ΕΠΥΟΠΥ-ΕΜΘ; 

Οι ερωτώντες βουλευτές 

Ευαγγελία Λιακούλη Ν. Λάρισας

ΥΕΘΑ για τις συντάξεις: Προς αποκατάσταση η αδικία, για όσους αποστρατεύονται, πριν συμπληρώσουν το 60ό έτος της ηλικίας τους ή 40 έτη συντάξιμης υπηρεσίας



Απάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 5313/24-03-2021) με θέμα: «Κατάργηση ηλικιακών ορίων αποστρατείας αξιωματικών»

 

Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 5313/24-03-2021) με θέμα: «Κατάργηση ηλικιακών ορίων αποστρατείας αξιωματικών»



 ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 5313/24-03-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Νικόλαος Μανωλάκος με θέμα «Κατάργηση ηλικιακών ορίων αποστρατείας αξιωματικών», σας γνωρίζω τα ακόλουθα: 

Τα ζητήματα αποστρατείας των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων ρυθμίζονται πρωτίστως στους ν.2439/1996 (Α'219) και ν. 3883/2010 (Α΄167), όπως σήμερα ισχύουν, το πεδίο εφαρμογής των οποίων καθορίζεται από το άρθρο 91 παρ.2 του ν.3883/2010. Παράλληλα, το συνταξιοδοτικό καθεστώς των στελεχών διέπεται κυρίως από τις ισχύουσες διατάξεις του ν.3865/2010 (Α'120) και του π.δ. 169/2007 (Α' 210). 

Περαιτέρω, κατά τη συνδυαστική ανάγνωση τόσο των σταδιοδρομικών, όσο και των συνταξιοδοτικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, καθίσταται δυνατή η συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου υπηρεσίας για την απολαβή πλήρους σύνταξης, μέσω του καθεστώτος των αξιωματικών που τίθενται Εκτός Οργανικών Θέσεων (ΕΟΘ), αλλά και της δυνατότητας προσμέτρησης πλασματικών χρόνων υπηρεσίας. 

Ειδικότερα, οι υπαγόμενοι αξιωματικοί στο νομικό πλαίσιο του ν.2439/1996 (Α'219) αποστρατεύονται λόγω κατάληψης του ορίου ηλικίας, που ορίζει το άρθρο 21 του σχετικού νόμου, κατόπιν τακτικής ετήσιας κρίσης τους. 

Εφόσον, όμως, οι αποστρατευθέντες δεν είναι δικαιούχοι πλήρους σύνταξης, ήτοι δεν έχουν συμπληρώσει την τριακονταπενταετή (35) πραγματική υπηρεσία ή το εξηκοστό (60) έτος της ηλικίας τους, κατά το άρθρο 20 παρ.5 του ν.3865/2010 (Α'120), δύνανται με αίτησή τους να τεθούν ΕΟΘ, εωσότου καταστούν δικαιούχοι πλήρους σύνταξης. 

Αντιθέτως, οι υπαγόμενοι αξιωματικοί στο νομικό πλαίσιο του ν.3883/2010 (Α΄167), δεν βρίσκονται αντιμέτωποι με το ενδεχόμενο αποστρατείας λόγω κατάληψης του ορίου ηλικίας στον κατεχόμενο βαθμό, καθόσον δεν υφίσταται στο εν λόγω νομικό πλαίσιο ρύθμιση αντίστοιχη του άρθρου 21 παρ.8 του ν.2439/1996 (Α'219). 

Εντούτοις, όμως, παρέχεται και σε αυτούς η δυνατότητα υπαγωγής τους στο καθεστώς των ΕΟΘ μέχρι τη συμπλήρωση της πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας 35 ετών, κατόπιν σχετικής αίτησής τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας. 

 Επιπλέον, κατ’ εφαρμογή του προεκτεθέντος νομικού πλαισίου, η συντάξιμη υπηρεσία πέρα από πραγματική διακρίνεται και σε πλασματική, και ως τέτοια λογίζεται υπό τον όρο καταβολής προβλεπόμενης εισφοράς όταν απαιτείται: 

    (1) Χρόνος αυξημένος στο διπλάσιο έως 5 έτη που διανύθηκε σε συγκεκριμένες μονάδες - υπηρεσίες του άρθρου 40 παρ.5α του π.δ. 169/2007 (Α'210), σύμφωνα με τις διατάξεις του αυτού άρθρου. 

   (2) Χρόνος αυξημένος έως 3 έτη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ.4 του ν.3865/2010 (Α'120). 

Σε κάθε περίπτωση, όμως, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας έχει ως πάγια βούληση τη ρεαλιστική ρύθμιση των αιτημάτων των στελεχών και την αποκατάσταση τυχόν αδικιών, εφόσον υπηρετούν την αρχή της ίσης μεταχείρισης και ικανοποιούν το αίσθημα δικαίου, εξαντλώντας για την επίτευξη του στόχου αυτού, όλα τα περιθώρια που υπάρχουν. 

Στο πλαίσιο αυτό, έχουμε ήδη αποστείλει προς το Υπουργείο Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, το οποίο έχει την αποφασιστική αρμοδιότητα για την ακολουθούμενη πολιτική σε συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά ζητήματα, σχετικό έγγραφο, και τελούμε εν αναμονή περαιτέρω ενεργειών του, επί των τεκμηριωμένων προτάσεων μας για την εξεύρεση της βέλτιστης δυνατής λύσης σε ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά ζητήματα, προς όφελος των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. 


ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ



Η ΕΡΩΤΗΣΗ

                        ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΝΩΛΑΚΟΣ 

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων-ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

Πειραιάς, 16/03/2021 

ΕΡΩΤΗΣΗ Προς: Τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Θέμα: Κατάργηση ηλικιακών ορίων αποστρατείας αξιωματικών Κύριε Υπουργέ, Με την παρ. 8 του άρθρου 21 του Ν2439/1996 καθορίζεται ότι: 

«8. Οι αξιωματικοί που συμπληρώνουν τα παρακάτω όρια ηλικίας του βαθμού τους αποστρατεύονται μέσα σ` ένα (1) μήνα από τη συμπλήρωση του ορίου ηλικίας. 

α. Ανθυπολοχαγοί, Σημαιοφόροι, Ανθυποσμηναγοί: 53 

β. Υπολοχαγοί, Ανθυποπλοίαρχοι, Υποσμηναγοί: 53 

γ. Λοχαγοί, Υποπλοίαρχοι, Σμηναγοί: 54 

δ. Ταγματάρχες, Πλωτάρχες, Επισμηναγοί: 55 

ε. Αντισυνταγματάρχες, Αντιπλοίαρχοι, Αντισμήναρχοι: 56 

στ. Συνταγματάρχες, Πλοίαρχοι, Σμήναρχοι: 58

 ζ. Ταξίαρχοι, Αρχιπλοίαρχοι, Ταξίαρχοι Αεροπορίας: 59 

η. Υποστράτηγοι, Υποναύαρχοι, Υποπτέραρχοι: 60 

θ. Αντιστράτηγοι, Αντιναύαρχοι, Αντιπτέραρχοι: 62 

ι. Στρατηγοί, Ναύαρχοι, Πτέραρχοι:65 

ια. Για τους αξιωματικούς Υγειονομικού Ιατρούς, Κτηνιάτρους, Οδοντιάτρους, Φαρμακοποιούς, Νοσηλευτές στους βαθμούς του Υποστρατήγου, Ταξιάρχου, Συνταγματάρχη και αντιστοίχων των άλλων Κλάδων τα παραπάνω όρια αυξάνονται κατά πέντε έτη. Επίσης για τους αξιωματικούς του Θρησκευτικού Σώματος τα παραπάνω όρια ηλικίας αυξάνονται κατά πέντε (5) έτη». 

Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 20 του Ν3865/2010 μεταξύ άλλων καθορίζεται ότι: «Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης από 01-01-2015 και μετά, δικαιούνται σύνταξη, εφόσον έχουν συμπληρώσει το εξηκοστό (60ό) έτος της ηλικίας τους ή σαράντα (40) έτη συντάξιμης υπηρεσίας». 

Σύμφωνα με τον Ν.3883/2010, το οποίο αφορά στην ‘’Υπηρεσιακή εξέλιξη και ιεραρχία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων - Θέματα διοίκησης των Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας και συναφείς διατάξεις’’. δεν προβλέπονται όρια ηλικίας. 

Από την μέχρι σήμερα εφαρμογή της προαναφερόμενης νομοθεσίας, διαπιστώνεται ότι αποστρατεύονται αξιωματικοί, καταλαμβανόμενοι από το όριο ηλικίας του κατεχόμενου βαθμού χωρίς να τους δοθεί η δυνατότητα να συμπληρώσουν τον μέγιστο αριθμό ετών συντάξιμης υπηρεσίας 

Κατόπιν των ανωτέρω, και με δεδομένο ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις, είναι ένας ευαίσθητος και κρίσιμος χώρος με πολλές ιδιαιτερότητες και ιδιομορφίες, ερωτάσθε κ. Υπουργέ: 

Προτίθεστε να παρέμβετε νομικά, για να καταργηθούν τα όρια ηλικίας λόγω βαθμού, προκειμένου να δίνεται η δυνατότητα εξάντλησης του μέγιστου χρόνου συντάξιμης υπηρεσίας και να αποκατασταθεί η αδικία για ένα σημαντικό αριθμό αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων; 

Ο Ερωτών Βουλευτής, 

Νικόλαος Μανωλάκος, 

Βουλευτής Α΄ Πειραιώς και Νήσων Ν.Δ

Ένοπλες Δυνάμεις: "Αυτονομούνται" οι Ειδικές Δυνάμεις - Συστήνεται η Νέα Διοίκηση Διακλαδικού Πολέμου


 

Αλλαγές στο οργανόγραμμα των Ενόπλων Δυνάμεων αποφάσισε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εξωτερικών και Άμυνας (ΚΥΣΕΑ), το οποίο συνεδρίασε σήμερα. 

Στο πλαίσιο αυτό, συστήνεται η νέα Ειδική Διοίκηση Διακλαδικού Πολέμου, στην οποία θα ενταχθεί η λεγόμενη "ελίτ" των Ειδικών Δυνάμεων. Πρόκειται για τους αμφίβιους καταδρομείς, το ειδικό τμήμα αλεξιπτωτιστών, τους καταδρομείς και πεζοναύτες, τα τμήματα υποβρύχιων καταστροφών, το τάγμα εναέριου ανεφοδιασμού και η μονάδα αεροπορικών επιχειρήσεων. 

Η απόφαση αυτή ελήφθη, καθώς θεωρείται ότι η νέα διάρθρωση των Ειδικών Δυνάμεων θα είναι πιο αποτελεσματική και ταχύτερη στην ανάπτυξη της, ενώ θα λειτουργεί στα πρότυπα του ΝΑΤΟ.

Η Διοίκηση Διακλαδικού Πολέμου θα έχει και αεροπορικό βραχίονα με ειδικά ελικόπτερα, Chinook και ένα H-90, τα οποία θα μεταφέρουν τις Ειδικές Δυνάμεις εκεί που πρέπει.    
 





Πηγή: https://www.capital.gr/epikairotita/3542152/kusea-autonomountai-oi-eidikes-dunameis-sustinetai-i-dioikisi-diakladikou-polemou

Τρίτη 27 Απριλίου 2021

Αγία Κασσιανή - Η ποιήτρια του Θεού! - Η ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις, περιπεσοῦσα γυνή


 



Κύριε, ἡ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις, περιπεσοῦσα γυνή,
τὴν σὴν αἰσθομένη Θεότητα”

Περιπεσούσα (αισθομένη)-οδυρομένη-Οίμοι υπάρχει μια επιτακτική κλιμάκωση στην τραγικότητα ως συναίσθηση αλλά και στα αλλεπάλληλα διανυόμενα στάδια της μετανοίας

αισθομένη, ερχόμενη σε κατάσταση θεογνωσίας αποκτά αυτοσυνειδησία..και ολοφυρόμενη οδύρεται. Η κορύφωση του δράματος της μετανοίας αποδίδεται από το οίμοι τον αναδιπλασιασμό οιμωγής ως οι-μ-οι

Συνέρχεται…..ο εσωτερικός της κόσμος της αποκαλύπτεται ως νύκτα ασέληνος της αμαρτίας..

Αναλύεται σε δάκρυα …..πηγές δακρύων αναβλύζουν εκ του φρέατος της καρδίας μιας αλλιώτικης, δοτικής Σαμαρείτιδας. Η άγονη έρημος της ψυχής αρδεύεται….

Γίνεται ένα ανθρώπινο κουβάρι στους άχραντους πόδας Του….σε μια προτύπωση του Εσταυρωμένου.

Περιπεσούσα-αναλαβούσα-λέγουσα και εδώ στο τρίπτυχο της ενεργητικής μετοχής παρατηρείται μια προοδευτική ανάνηψη ως ανάληψη πρωτοβουλίας….Μετάνοια δεν σημαίνει αδράνεια παθητικότητα μη μετοχή στην αμαρτία αλλά προοδευτική κατάκτηση της αρετής. Ανάληψη δράσης προς ανατροπή είναι μια επιθετική πολιτική για την κατάκτηση της ποθούμενης άφεσης…..Επίμονη κίνηση καρδίας ” στεναγμοὺς τῆς καρδίας” αναστροφή πορείας..

”Μεγάλη η μετάνοια”. Χαρακτηριστικό αυτής η αρχή της αναλογικότητας ως προς το μέσο τον τρόπο….” καταφιλήσω” ο εξαγιασμός των ιδίων μέσων με τα οποία απεργάστηκε την αμαρτία……



dimpenews.com