Σάββατο 20 Φεβρουαρίου 2021

Συντάξεις: - O νόμος Κατρούγκαλου ζει και βασιλεύει! - Μειωμένες οι νέες κύριες συντάξεις





«Φως» στον τρόπο που λειτουργεί ο νόμος Κατρούγκαλου ρίχνουν τα στοιχεία του συστήματος «Ήλιος». Πέριξ των 20.000 οι νέες οριστικές συντάξεις που πληρώνονται τους τελευταίους μήνες. Σταθερή η συνολική δαπάνη του ΕΦΚΑ.

Οι νέες κύριες συντάξεις, εκτός από το ότι εκδίδονται με δραματικά αργό ρυθμό, είναι και σημαντικά χαμηλότερες από τις παλαιότερες, καθώς φαίνεται ότι η ωρίμανση του νόμου Κατρούγκαλου έχει άμεση επίδραση στο ύψος τους.

Την υποχώρηση των νέων κύριων συντάξεων σε σύγκριση με τις παλιές, ως αποτέλεσμα της αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού μετά την εφαρμογή του νόμου 4387/2016 που έμεινε γνωστός ως νόμος Κατρούγκαλου, επιβεβαιώνουν για έναν ακόμη μήνα, τον Φεβρουάριο, τα επίσημα στοιχεία απονομής συντάξεων.

Το πληροφοριακό σύστημα «Ήλιος» δείχνει επίσης ότι τον Φεβρουάριο (απολογισμός Ιανουαρίου) πληρώθηκαν 21.105 νέοι συνταξιούχοι με οριστική απόφαση συνταξιοδότησης, αριθμός μικρότερος μεν, κοντά δε σε αυτόν που πληρώνεται κατά τους τελευταίους μήνες και ενώ δεν έχουν αρχίσει να υλοποιείται η δέσμη μέτρων που προωθεί το υπουργείο Εργασίας, με στόχο τον μετριασμό των συνεπειών της καθυστέρησης στην έκδοση των συντάξεων, στη ζωή των ασφαλισμένων.

Είναι ενδεικτικό ότι η τροπολογία για την προσωρινή προκαταβολή σύνταξης ψηφίστηκε ήδη και εκτιμάται ότι θα αρχίσει να εφαρμόζεται σε τουλάχιστον δύο μήνες. Το ποσό θα κυμαίνεται μεταξύ 360 και 384 ευρώ, ενώ στη συνέχεια, κατά μέσο όρο θα λάβουν οριστική σύνταξη της τάξης των 695 ευρώ τον μήνα. Τόσο είναι σύμφωνα με τα στοιχεία του «Ήλιος» η μέση κύρια σύνταξη των νέων συνταξιούχων, έναντι 734,27 ευρώ μεικτά που διαμορφώνεται αντίστοιχα η μέση κύρια σύνταξη όλων των «παλαιών», ήτοι απώλεια της τάξης των 39,27 ευρώ.

Να σημειωθεί ότι στις κύριες συντάξεις συγκαταλέγονται εκτός από τις συντάξεις γήρατος και οι αναπηρικές καθώς και οι χηρείας, που κατά κανόνα είναι σημαντικά χαμηλότερες. Συνεπώς, ανάλογα με τον αριθμό των συντάξεων γήρατος και αναπηρίας που περιλαμβάνονται στον συνολικό αριθμό των νέων οριστικών κύριων συντάξεων, υπάρχει μια μικρή διαφοροποίηση στο μέσο ποσό. Όμως η μείωση των νέων συντάξεων έναντι των παλαιών, προ και μετά του νόμου Κατρούγκαλου, είναι εμφανής. Και τον Ιανουάριο, η μέση κύρια νέα σύνταξη ήταν στα 692,21 ευρώ έναντι 733,22 ευρώ των παλαιών κύριων συντάξεων. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία Φεβρουαρίου, ο συνολικός αριθμός νέων κύριων συντάξεων που εκδόθηκαν, ανήλθαν στις 16.723, στις οποίες προστέθηκαν 3.967 νέες επικουρικές και 415 μερίσματα.

Αναλυτικά, τον Φεβρουάριο, για συντάξεις και μερίσματα, καταβλήθηκαν 2,27 δισ. ευρώ, σε 2.470.088 συνταξιούχους. Συνολικά, πληρώθηκαν 4.388.614 συντάξεις, από τις οποίες οι 2.747.901 ήταν κύριες, οι 1.236.362 επικουρικές και 404.351 μερίσματα. Η μέση κύρια σύνταξη διαμορφώθηκε στα 734,27 ευρώ και η μέση επικουρική στα 194,39 ευρώ.

Η πλειοψηφία των κυρίων συντάξεων βρίσκεται στο εύρος 500-1.000 ευρώ, ενώ μόλις το 34% των κύριων συντάξεων γήρατος ξεπερνά τα 1.000 ευρώ.

Το 29,8% των συνταξιούχων, δηλαδή ένας στους τρεις, είναι ηλικίας άνω των 81 ετών. Το 33,9% κυμαίνεται μεταξύ 71 και 80 ετών, το 33,3% μεταξύ 51 έως 70 ετών, ενώ μόλις το 1,2% είναι συνταξιούχοι ηλικίας μικρότερης των 25 ετών και προφανώς λαμβάνουν συντάξεις είτε αναπηρίας είτε θανάτου. Συνταξιούχοι ηλικίας μεταξύ 61-70 ετών λαμβάνουν τα υψηλότερα ποσά σύνταξης.





πηγή:https://www.euro2day.gr/news/economy/article/2065869/meiomenes-oi-nees-kyries-syntaxeis-poy-ekdidontai.html


Όταν μου ζήτησαν να "χτενίσω" τη γλώσσα!! - "Η ψεύτικη ζωή μας κάνει ψεύτικη και τη γλώσσα μας" - Πραγματική ιστορία

 


Μια ιστοριούλα για τη γλώσσα μας, επ’ ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Ελληνικής Γλώσσας (9.2), που πέρασε (και δεν μας ακούμπησε…). Φιλική ομάδα νεοφυούς (startup!) εταιρείας με παρακάλεσε να ρίξω μια ματιά στην ιστοσελίδα της (site!), ζητώντας μου να «χτενίσω» λίγο το ελληνικό κείμενό της. Τι να «χτενίσω»; Με την πρώτη ματιά, σήκωσα τα χέρια ψηλά. Hταν ένα απαράδεκτο κείμενο για κάποιον που γνωρίζει ελληνικά. Ο λόγος ήταν προφανής: το κείμενο δεν ήταν παρά η μετάφραση από το πρωτότυπο αγγλικό. 

Όταν τους ανακοίνωσα ότι μου ήταν δύσκολο να επέμβω και ότι μάλλον το κείμενο θα έπρεπε να γραφτεί από την αρχή, ούτε εξεπλάγησαν ούτε ανησύχησαν. Μου είπαν: «Μη στενοχωριέστε. Το ξέρουμε. Απλώς το γράψαμε έτσι για να υπάρχει. Η default(!) γλώσσα του site θα είναι η αγγλική. Κανένας δεν πρόκειται να αναζητήσει την ελληνική εκδοχή του κειμένου». Μάλιστα. 

Τι έχουμε εδώ; Το πιο ακμαίο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας, εμφανέστατα, πλάθει και ασκεί το εκφραστικό του όργανο όχι στη μητρική του, αλλά στην ξένη γλώσσα. Δεν μιλάει απλώς αγγλικά, σκέφτεται αγγλικά. 

Τυπική περίπτωση γλωσσικής ραθυμίας. Ένα παράδειγμα κι αυτό της γενικότερης εθνικής αβουλίας που χαρακτηρίζει την ελληνική ζωή στο σύνολό της. «Τι ποσοστό θα αντιπροσώπευε άραγε σε μια δημοσκόπηση το τμήμα εκείνο της κοινωνίας που: ανησυχεί, ενημερώνεται, αναρωτιέται, δοκιμάζει και δοκιμάζεται, αμφισβητεί, αναθεωρεί, αναμετριέται με το καινούργιο, τολμά, προσδοκά, αξιολογεί και αξιολογείται;» αναρωτιέται η Μ. Κατσουνάκη. Φοβάμαι πολύ χαμηλό, μακριά από μια «κρίσιμη μάζα», απαραίτητη για να συντηρήσει στην ελληνική κοινωνία όσες ποιότητες την κράτησαν όρθια μέχρι τώρα. 

Μια από αυτές τις ποιότητες και η γλώσσα, ως «αυθύπαρκτη αξία και ουσία ζωής». Γιατί γλώσσα και σκέψη αναπτύσσονται σύμμετρα. «Η ψεύτικη ζωή μας κάνει ψεύτικη και τη γλώσσα μας. H αλήθεια δεν επιβάλλεται από τη γλώσσα στη ζωή, αλλά από τη ζωή στη γλώσσα. Πρέπει να ξαναζήσουμε αληθινά για να ξαναμιλήσουμε αληθινά», αφορίζει αφοπλιστικά (και κομψότατα) ο Ζ. Λορεντζάτος. 





πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/readers/561262003/otan-moy-zitisan-na-chteniso-ti-glossa/



Ελληνοτουρκικά: Αυτός είναι ο γκαζοντενεκές των Τούρκων που βγάζουν στο Αιγαίο!


 

Με NAVTEX που ξεκίνησε στις 18 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει ως τις 2 Μαρτίου, οι Τούρκοι βγάζουν στην καρδιά του Αιγαίου τον γκαζοντενεκέ τους τον ÇEŞME.

Αυτή είναι η πιο πρόσφατη φωτογραφία του υδρογραφικού-ωκεανογραφικού ÇEŞME (A599) στα τέλη Ιουνίου 2020 στον Εύξεινο Πόντο. Το πλοίο (ναυπήγησης 1965, εκτοπίσματος 2.550 τόνων) της Δνσης Ναυτιλίας, Υδρογραφίας και Ωκεανογραφίας του Τουρκικού Ναυτικού υποβλήθηκε σε πρόγραμμα εκσυγχρονισμού το 2002.

Και με αυτή την κινητή ρύπανση, μας κάνουν μαγκιές οι «γείτονες»!





πηγή:https://www.newsbreak.gr/politiki/180646/gkazontenekes-toyrkon-aigaio-cesme/

ΓΕΕΘΑ: Συνεκπαίδευση Πλοίων και Αεροσκαφών Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με Πλοίο των ΗΠΑ -

 

Την Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021, διεξήχθη συνεκπαίδευση PASSEX – ADEX (Passing Exercise – Air Defense Exercise) της Φρεγάτας (Φ/Γ) ΑΔΡΙΑΣ, του Υποβρυχίου (Y/B) ΠΟΝΤΟΣ και τεσσάρων (4) Αεροσκαφών F-16 των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με το Αντιτορπιλικό USS PORTER του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, στη θαλάσσια περιοχή νότια της Κρήτης.

Η συνεκπαίδευση περιελάμβανε προχωρητικούς ελιγμούς καθώς και αντικείμενα επικοινωνιών, αεράμυνας, ανθυποβρυχιακού και ηλεκτρονικού πολέμου. Συνέβαλε δε περαιτέρω στην επαύξηση του επιπέδου της επιχειρησιακής ετοιμότητας, μαχητικής ικανότητας και συνεργασίας των συμμετεχουσών δυνάμεων τόσο σε διακρατικό όσο και σε διασυμμαχικό πλαίσιο.

Η εν λόγω συνεκπαίδευση αποδεικνύει έμπρακτα τον σημαντικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών στην άμυνα και την ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, στο πλαίσιο της επικαιροποιημένης Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας [Mutual Defense Cooperation Agreement (MDCA)], ενώ παράλληλα αναδεικνύει τους μακροχρόνιους ισχυρούς δεσμούς μεταξύ των δύο χωρών που συνεχώς ενισχύονται.

Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2021

Τζόμπα μάγκες- Γιατί, δεν κρατικοποιήσατε τους Εθνικούς δρόμους, όταν κυβερνούσατε τη Χώρα;

 




Τα έγραψαν κι άλλοι από χθες, βγήκαν και τα βίντεο με τους αποκλεισμένους των εθνικών οδών επί Σύριζα. Επιμένω όμως να αναφέρομαι σ’ αυτό, διότι μου είναι αδύνατο να χωνέψω αυτό το κρεσέντο Συριζαϊκής ασυναρτησίας, που μόνο ως εμμονή μπορεί να ερμηνευτεί. Να βρουν κάτι να χτυπήσουν την κυβέρνηση κι ας γελά μ’ αυτό και η Κουτσή Μαρία. Μια εξαιρετική ιδέα στηριγμένη στο σκεπτικό τους θα ήταν να δώσει η κυβέρνηση σε ιδιώτη την διαχείριση των κλαδιών κάθε δέντρου της επικράτειας, ώστε μόλις αυτά σπάνε από το χιόνι και πέφτουν πάνω σε στύλους της ΔΕΗ, να πληρώνει πρόστιμο ο άτιμος.

Το παν κατά την λογική τους είναι να καταστραφεί ο ιδιώτης, ο όποιος ιδιώτης. Να μην υπάρχει ο ιδιώτης επιχειρηματίας βρε αδερφέ. Να τα 'χει όλα το κράτος υπό την ιδιοκτησία του, υπό την εξουσία του. (Για να τα καταφέρει όπως τα κατάφερε ο ΔΕΔΔΗΕ στην παρούσα κακοκαιρία ή οι δήμοι ή η περιφέρεια.) Το παν είναι να χτυπηθεί ο ιδιώτης σαν χταπόδι, να ισοπεδωθεί, να πάψει να υφίσταται. Είτε καλός είναι είτε κακός, είτε έντιμος είτε άτιμος, είτε αποτελεσματικός είτε άχρηστος. Αλλά τι γράφω; Είναι δυνατόν να υπάρχει ιδιώτης καλός, έντιμος ή αποτελεσματικός; Ε όχι βέβαια. Αν υπήρχε αυτό το είδος θα γύριζε ο κόσμος ανάποδα. Μόνο το κράτος έχει αυτές τις ευεργετικές ιδιότητες και ικανότητες. Το λέει και η «Αυγή» κάθε μέρα, τι χρεία άλλων αποδείξεων έχουμε;

Ναι, αλλά εν τοιαύτη περιπτώσει, γιατί ρε μάγκες δεν κρατικοποιήσατε τους εθνικούς δρόμους στην πενταετία της εξουσίας σας; Γιατί δεν πετάξατε τους απατεώνες αναδόχους με τις κλωτσιές από τις σκάλες; Γιατί τους διατηρήσατε όλους και ανανεώσατε τις συμβάσεις τους; Γιατί κάνατε κι άλλες παραχωρήσεις, στις σπάνιες περιπτώσεις που προγραμματίσατε κάποιο έργο; Γιατί δεν κρατικοποιήσατε την Αττική Οδό; Γιατί πουλήσατε σε ιδιώτες την Εγνατία; Γιατί βάλατε διόδια κάθε είκοσι χιλιόμετρα; Και γιατί κόβατε κορδελίτσες εγκαινίων παρέα με τους ιδιώτες στους ελάχιστους καινούριους δρόμους που παραδώσατε μέσα στην πενταετία σας; Α ρε ψεύτες και υποκριτές… Εκτός κι αν τα κάνατε αυτά για να τους βάζετε πρόστιμα όποτε έχουμε χιονιά κι ήρθε τώρα ο Χρυσοχοΐδης και σας το χάλασε το μεγαλοφυές σας σχέδιο…



πηγή:https://www.liberal.gr/apopsi/giati-re-magkes-den-kratikopoiisate-tous-ethnikous-dromous/357540


Ελληνοτουρκικά: Χωρίς στίγμα πλέει στο Αιγαίο το τουρκικό ωκεανογραφικό πλοίο "Τσεσμέ"


 Χωρίς στίγμα συνεχίζει να πλέει στο Αιγαίο το τουρκικό ωκεανογραφικό πλοίο «Τσεσμέ», το οποίο πραγματοποιεί έρευνες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λήμνου - Αγίου Ευστρατίου και Σκύρου.

Αυτό άλλωστε επιβεβαιώνεται και από την ιστοσελίδα γεωγραφικού εντοπισμού πλοίων marinetraffic.com, η οποία παρακολουθεί την πορεία πλεούμενων με βάση το στίγμα τους.

Μέχρι στιγμής παραμένει άγνωστο εάν το ερευνητικό σκάφος συνοδεύεται από κάποιο τουρκικό πλοίο –όπως έγινε άλλωστε στην περίπτωση του Oruc Reis.

Υπενθυμίζεται πως η ελληνική πλευρά προχώρησε χθες σε διάβημα διαμαρτυρίας για τη νέα προκλητική Navtex για το Τσεσμέ.

Το διάβημα παραδόθηκε στην πρεσβεία της Τουρκίας στην Αθήνα, καθώς και στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, όπως ενημέρωσε ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ, Αλέξανδρος Παπαϊωάννου.

Η τουρκική Navtex μπορεί να αφορά διεθνή ύδατα, ωστόσο, το ελληνικό διάβημα την καταγγέλλει ως «άκυρη και παράνομη» καθώς ο σταθμός της Σμύρνης δεν έχει εξουσιοδότηση να εκδίδει Navtex για αυτή την περιοχή, όπως υπογράμμισε ο κ. Παπαϊωάννου.

Την ίδια ώρα, ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ τόνισε πως η Αθήνα έχει κάνει προτάσεις για την ημερομηνία διεξαγωγής του 62ου γύρου διερευνητικών επαφών με την Τουρκία, αλλά δεν έχει λάβει απάντηση.

Προσδιόρισε, πάντως, τις ημερομηνίες για την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου.




πηγή:https://www.cnn.gr/politiki/story/255114/xoris-stigma-sto-aigaio-to-toyrkiko-tsesme

Oι μόνοι άνθρωποι που δεν φταίνε ποτέ - Με ποιους παίρνω ανάποδες στροφές.


 

Tα συνεργεία ήρθαν έξω από το σπίτι μου στις 02:30 το πρωί. Το ρεύμα όμως δεν ήρθε. Ναι, λοιπόν, είμαι πολύ θυμωμένος επειδή βρίσκομαι τρεις ημέρες χωρίς ρεύμα. 

Όμως από την άλλη ξέρω ότι εκεί έξω υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους. Και αυτοί είναι οι μόνοι άνθρωποι που δεν φταίνε ποτέ


Κώστας Γιαννακίδης


Το 2003 ζούσα στα βόρεια Μελίσσια, σε ένα από τα τελευταία σπίτια της περιοχής -μετά ήταν δάσος. Ο χιονιάς μας άφησε χωρίς ρεύμα και νερό για τρεις ημέρες. Ευτυχώς είχα τζάκι. Και ο γείτονας τσεκούρι. Έπεσαν δέντρα. Κόψαμε κλαδιά για να συντηρήσουμε τη φωτιά, αν και δεν ήταν εύκολο. Με το νερό δεν υπήρχε πρόβλημα. Βράζαμε χιόνι. 

Στο Χαλάνδρι είναι πιο εύκολα χωρίς ρεύμα, ειδικά αν βολεύεσαι σε φιλικό ή συγγενικό σπίτι, όπως κάνουμε αρκετοί στη γειτονιά μου. Είναι Πέμπτη απόγευμα και είμαστε στην τρίτη μέρα χωρίς ρεύμα. Μας είπαν ότι, «καλώς εχόντων των πραγμάτων», η σύνδεση θα αποκατασταθεί την Παρασκευή. Αυτό το «καλώς εχόντων» είναι που μας ανησυχεί, αλλά πήραμε θάρρος από την πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού για έκπτωση στον λογαριασμό του ρεύματος. Όταν τελειώσει το lockdown θα το ρίξουμε έξω στη γειτονιά. 

Έχω, λοιπόν, κάθε λόγο να τα βάζω με όποιον κρατάει σφραγίδα σε αυτή τη χώρα. Με υπηρεσιακούς παράγοντες, αιρετούς άρχοντες και γραφειοκράτες. 

Όμως από την άλλη πλευρά, θα ήμουν άδικος απέναντι στην αλήθεια και στους ανθρώπους που εργάζονται στις αρμόδιες υπηρεσίες, αν δεν στεκόμουν στον επαγγελματισμό και, αν θέλετε, στην αυταπάρνηση με την οποία κάνουν τη δουλειά τους. 

Πυροσβεστική, Αστυνομία, Δήμος Χαλανδρίου και ΔΕΔΔΗΕ. Έφτασαν στον δρόμο μου στις 02.30 τα ξημερώματα και ξεκίνησαν δουλειά. 

Σε λιγότερο από τρεις ώρες είχαν απομακρύνει το δέντρο, η Αστυνομία πήρε κατάθεση από τον άνθρωπο που έχασε το αυτοκίνητό του κάτω από τον κορμό, οι άνθρωποι του ΔΕΔΔΗΕ εκτίμησαν το μέγεθος της ζημιάς και έδωσαν υποσχέσεις για αποκατάσταση το συντομότερο δυνατό. Μέσα στη μαύρη και παγωμένη νύχτα. 

Δεν έχουμε μάθει έτσι από υπηρεσίες που συνδέονται με το Δημόσιο. Και όμως οι άνθρωποι τα έδωσαν όλα. Δουλεύοντας όλη τη νύχτα έξω από το δικό μου σπίτι και μετά έξω από το σπίτι κάποιου άλλου, μπορεί να ήταν και το δικό σας. Με αποδοχές που δεν αντιστοιχούν ούτε στο ελάχιστο της δουλειάς τους. Με κίνδυνο για τη σωματική τους ακεραιότητα. Παλικάρια που δεν έβγαλαν ούτε παράπονο από το στόμα τους. 

Ναι, λοιπόν, είμαι πολύ θυμωμένος επειδή βρίσκομαι τρεις ημέρες χωρίς ρεύμα. Παίρνω ανάποδες στροφές. 


Όμως από την άλλη ξέρω ότι εκεί έξω υπάρχουν άνθρωποι που, πράγματι, κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μου φέρουν ρεύμα. Και αυτοί είναι οι μόνοι άνθρωποι που δεν φταίνε ποτέ.




 Πηγή: Protagon.gr