Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

ΓΕΕΘΑ: Άσκηση Συνεργασίας Ελλάδας , ΗΠΑ και Κύπρου - Εν πλω εκτέλεση αποστολών και αμφίβιες επιχειρήσεις πλησίον ακτής


 Από την Δευτέρα 11 έως την Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021, πραγματοποιήθηκε συνεκπαίδευση σε αντικείμενα Ναυτικών Ειδικών Επιχειρήσεων (MAROPS / NAVSOF Training) μεταξύ Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΕΕ) της Ελλάδας (Διοίκηση Υποβρύχιων Καταστροφών-ΔΥΚ), της Κύπρου (Μονάδα Υποβρύχιων Καταστροφών-ΜΥΚ) και των ΗΠΑ (Special Warfare Combatant-Craft Crewmen-SWCC), στη Σούδα της Κρήτης και στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή αυτής.

Η συνεκπαίδευση σχεδιάστηκε και συντονίστηκε από τη Διακλαδική Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/ΔΔΕΕ) και συμπεριέλαβε αμφίβιες επιχειρήσεις πλησίον ακτής [Over the Beach (OTB) MAROPS] και νηοψίες (Visit, Board, Search and Seizure-VBSS) με πρακτική εκπαίδευση στο Εκπαιδευτικό Πλοίο ΑΡΗΣ. Επιστέγασμα των ανωτέρω ήταν η εν πλώ εκτέλεση αποστολών «field Training Exercises, Maritime Security Operations» σε συνεργασία με τη Φρεγάτα (Φ/Γ) ΚΑΝΑΡΗΣ του Πολεμικού Ναυτικού.

Η εν λόγω συνεκπαίδευση μεταξύ των Δυνάμεων Ειδικών Επιχειρήσεων Ελλάδας, ΗΠΑ και Κύπρου είχε ως σκοπό την επαύξηση της μαχητικής ικανότητας, την ενδυνάμωση των στενών δεσμών και τη διαλειτουργικότητα Συμμάχων και εταίρων και την εξάσκηση στην αντιμετώπιση σύγχρονων μορφών απειλών στο περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου. Ταυτόχρονα αναδείχθηκε η υψηλή αξία της Κρήτης και ειδικότερα της Σούδας ως εκπαιδευτικού κέντρου, με ισχυρό αποτύπωμα στην ασφάλεια και την σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή.

ΓΕΕΘΑ: Διμερής Διακλαδική Άσκηση "ΣΚΥΡΟΣ 2021", μεταξύ Ελλάδας και Γαλλίας - Εκτέλεση σύνθετων αεροναυτικών επιχειρήσεων ημέρα και νύχτα


 

Την Τρίτη 02 Φεβρουαρίου 2021, ολοκληρώθηκε η άφιξη της αποστολής προσωπικού και μέσων της Γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Αεροπορική Βάση της Τανάγρας στο πλαίσιο της διμερούς Διακλαδικής Άσκησης «ΣΚΥΡΟΣ 2021», η οποία θα διεξαχθεί από 02 έως 04 Φεβρουαρίου 2021.

Σκοπός της «ΣΚΥΡΟΣ 2021» είναι η εξάσκηση του προσωπικού στην εκτέλεση σύνθετων αεροναυτικών επιχειρήσεων, που θα διεξαχθούν ημέρα και νύχτα σε όλο το εύρος του FIR Αθηνών.

Η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) θα συμμετάσχει με αεροσκάφη Mirage 2000 και F-16, το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) με μονάδες επιφανείας, ενώ η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία με τέσσερα αεροσκάφη RAFALE, δύο μεταγωγικά A400M Atlas και ένα αεροσκάφος εναέριου ανεφοδιασμού Α330 MRTT.

Η Πέμπτη 04 Φεβρουαρίου 2021 έχει καθορισθεί ως Ημέρα Διακεκριμένων Επισκεπτών (Distinguished Visitor Day – DV DAY), η οποία προσλαμβάνει ιδιαίτερη σημασία λόγω και της πρόσφατης υπογραφής συμφωνίας πρόσκτησης 18 αεροσκαφών RAFALE από τη χώρα μας. Την DV DAY θα παρακολουθήσουν η Στρατιωτική και Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, ο Πρέσβης της Γαλλίας στην Αθήνα, Γαλλική Στρατιωτική Αντιπροσωπεία, Ακόλουθοι Άμυνας ξένων χωρών, καθώς και Έλληνες και Γάλλοι δημοσιογράφοι.

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Συντάξεις/Αναδρομικά: Ελεγκτικό Συνέδριο : - Το Ελληνικό Δημόσιο είναι υποχρεωμένο, να ικανοποίει τις αγωγές των συνταξιούχων Δημοσίου - Επιδίκασε αναδρομικά 32.691.10 ευρώ, για χρονικό διάστημα 24 μηνών




     1. Με την υπ΄αριθ. 1575/2020 απόφασή του το ΙΙ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δικαίωσε δικαστικό συνταξιούχο, που είχε προβεί στην κατάθεση αγωγής την 23-05-2018 και διεκδικούσε  αναδρομικά 35.691,10 ευρώ αναλυόμενα ως εξής:

       α32.691.10 ευρώ, για το χρονικό διάστημα από 

1-5-2016 έως 31-5-2018 (24 μήνες) 

       β. 3.000,00 ευρώ, ως χρηματική ικανοποίηση   λόγω ηθικής βλάβης

   2. Το ΙΙ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην απόφασή του:

       α. Δικαίωσε  εν μέρει τον συνταξιούχο δικαστικό, υποχρεώνοντας το Ελληνικό Δημόσιο να του καταβάλει το ποσό των 32.691,10 ευρώ νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής 

      β. Απέρριψε το αίτημα για επιδίκαση ποσού  3.000,00 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης


---------------------------------------------------------------------

Δείτε τα επίμαχα σημεία της απόφασης


Απόφαση 1575/2020

ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΤΜΗΜΑ II

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του στις 16 Ιανουαρίου 2020, με την ακόλουθη σύνθεση: .......

Για να δικάσει την από 23.05.2018 (Α.Β.Δ. Ε.Σ. ./2018) αγωγή, η οποία κατατέθηκε στην 1η Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου Νομού Αχαΐας (αριθ.πρωτ.37358/ 01.06.2018),

Του …, κατοίκου Πατρών (οδός …), ο οποίος παρέστη με έγγραφη δήλωση, κατ’ άρθρο 133 παρ. 2 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, του πληρεξούσιου δικηγόρου του Βασιλείου Γαλανόπουλου (AM Δικηγορικού Συλλόγου Πατρών 1155).

κατά του Ελληνικού Δημοσίου, που εκπροσωπείται νόμιμα από τον Υπουργό Οικονομικών, ο οποίος παρέστη διά της Παρέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Σπυριδούλας Θωμοπούλου.

Στη συζήτηση κλήθηκε να παραστεί και το νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου αρ. 8) και εκπροσωπείται νόμιμα από τον Διοικητή του, ο οποίος παρέστη διά της Παρέδρου του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους Σπυριδούλας Θωμοπούλου.

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, το Δικαστήριο άκουσε:

Την εκπρόσωπο του Ελληνικού Δημοσίου και του ΕΦΚΑ, η οποία ζήτησε την απόρριψη της αγωγής, και

Τον Επιτροπεύοντα Πάρεδρο της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο οποίος πρότεινε την έκδοση προδικαστικής απόφασης.

Μετά τη δημόσια συνεδρίαση, το Δικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη.

Αφού μελέτησε τα σχετικά έγγραφα

Σκέφθηκε σύμφωνα με τον νόμο

Αποφάσισε τα εξής:

Γ. Με την υπό κρίση αγωγή, ο ενάγων, συνταξιούχος δικαστικός λειτουργός (επίτιμος Πρόεδρος Εφετών), ζητεί να υποχρεωθεί το Ελληνικό Δημόσιο να του καταβάλει, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 6.000,00 ευρώ και να αναγνωριστεί η υποχρέωση του εναγόμενου να του καταβάλει, επίσης νομιμοτόκως, το ποσό των 29.691,10 ευρώ, ήτοι συνολικά 35.691,10 ευρώ. 

Από το ως άνω συνολικώς διεκδικούμενο ποσό ζητεί: 

α) το ποσό των 32.691.10 ευρώ, ως αποζημίωση κατά το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα, άλλως με τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού, το οποίο σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, αντιστοιχεί στη διαφορά των ποσών συντάξεων που έλαβε κατά το χρονικό διάστημα από 1.5.2016 έως 31.5.2018 και των ποσών που θα ελάμβανε, εάν δεν εφαρμόζονταν επί των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών οι διατάξεις της υποπαραγράφου Β.3 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 και του άρθρου 13 του ν.4387/2016, 

β) το ποσό των 3.000,00 ευρώ, ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης κατά το άρθρο 932 του Αστικού Κώδικα.

ΙΙ.Α. Σύμφωνα με το άρθρο 98 παρ. 1 περ. στ’ του Συντάγματος, οι διαφορές που αναφύονται από την απονομή συντάξεων δημόσιων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών, όσων έλκουν από αυτούς συνταξιοδοτικό δικαίωμα και των εξομοιούμενων προς αυτούς κατηγοριών – στις οποίες συγκαταλέγονται και οι εγειρόμενες διαφορές στο πλαίσιο της αδικοπρακτικής ευθύνης του Δημοσίου από τη θέσπιση και εφαρμογή συνταξιοδοτικών διατάξεων, εντός του ειδικού αυτού συνταξιοδοτικού συστήματος, που φέρονται ως αντιβαίνουσες σε υπέρτερης τυπικής ισχύος ρυθμίσεις – ανήκει στην ειδική αποκλειστική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Αποκλείεται δε η κρίση άλλων δικαστηρίων επί των εν λόγω θεμάτων, ευθέως ή παρεμπιπτόντως (βλ. ΑΕΔ 1/2004, 4, 3/2002, 4/2001, Ε.Σ. Ολ. 484/2018, ΣτΕ Ολ. 2066/1999, 303/1998, ΣτΕ 1827/2010, 516/2004).

Β. Τα ανωτέρω ισχύουν με την επιφύλαξη της ειδικότερης δικαιοδοσίας του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος και των διατάξεων του οργανικού του Συντάγματος ν.3038/2002 (Α’ 180), επί ζητημάτων που αφορούν ειδικώς στους δικαστικούς λειτουργούς και δύνανται ταυτόχρονα να επηρεάσουν τη συνταξιοδοτική κατάσταση ευρύτερου κύκλου των προσώπων αυτών

Με βάση τα ανωτέρω, όταν, μετά την έναρξη ισχύος του ν.3038/2002, περί συγκρότησης του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγματος, εισαχθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο διαφορά σχετική με συντάξεις δικαστικών λειτουργών, στην οποία τίθεται νομικό ζήτημα που μπορεί να επηρεάσει τη συνταξιοδοτική κατάσταση ευρύτερου κύκλου προσώπων, το Ελεγκτικό Συνέδριο υποχρεούται, κατ’ αρχήν, να παραπέμψει τη διαφορά αυτή στο ως άνω Ειδικό Δικαστήριο. 

III.Α. Ο συνταγματικός νομοθέτης έχει επιφυλάξει διαχρονικώς ειδικό υπηρεσιακό και συνταξιοδοτικό καθεστώς για τους δημόσιους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς (άμεσα και έμμεσα όργανα του Κράτους), που συνδέονται με ειδική νομική σχέση με το Κράτος (βλ. μεταξύ άλλων τη νομοθετική πράξη ΧΝΒ’ του 1861, άρθρα 94, 114 και 49 εδ. γ’ του Συντάγματος του 1927, άρθρα 61, 87 επ., 98 εδ. δ’ και 101 του Συντάγματος του 1952). 

Ειδικότερα, το Σύνταγμα του 1975, όπως ισχύει και μετά τις ύστερες αναθεωρήσεις του, περιλαμβάνει διατάξεις, από τις οποίες απορρέει, μεταξύ άλλων, η ιδιαίτερη θέση των δικαστικών λειτουργών (άρθρα 87 και επ.), των βουλευτών (άρθρα 59 και επ.), των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας 

Β.  Όπως δε συνάγεται από το σύνολο των ισχυουσών κατά τη θέσπιση του Συντάγματος του 1975 συνταξιοδοτικών διατάξεων (βλ. μεταξύ άλλων τις διατάξεις του α.ν.1854/1951 της 23/23 Ιουνίου 1951 «Περί απονομής των Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων», Α’ 182, του ν.3163/1955 «περί συνταξιοδοτήσεως του προσωπικού του Ι.Κ.Α.» Α’ 71), ως «σύνταξη» προεχόντως νοείται η ισόβια περιοδική παροχή που καταβάλλεται στους δημόσιους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς αντί μισθού και ως συνέχεια αυτού, μετά την αποχώρησή τους από την ενεργό υπηρεσία, για τη δε απονομή της εφαρμόζονται ενιαίοι κανόνες, προσαρμοσμένοι στην ιδιομορφία της σχέσης δημοσίου δικαίου που τους συνδέει με την υπηρεσία. 

Το ύψος αυτής πρέπει να τελεί σε εύλογη αναλογία προς τις αποδοχές ενέργειας, αναλόγως των ιδιαίτερων υπηρεσιακών συνθηκών εκάστης κατηγορίας, εξασφαλίζοντας γι’ αυτούς αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης, ανάλογες της θέσης, των καθηκόντων, του χρόνου υπηρεσίας και της υπηρεσιακής τους εξέλιξης 


Δ.  Τούτο δε, ακόμη και όταν από τις παροχές αυτές δύνανται να επωφελούνται και οι δημόσιοι λειτουργοί, υπάλληλοι και στρατιωτικοί (βλ. ΣτΕ 226/2012) ή όταν πρόκειται για κοινωνικοασφαλιστικές παροχές που χαρακτηρίζονται σε επίπεδο νόμου ως «συντάξεις», υπό την έννοια της περιοδικώς καταβαλλόμενης παροχής, καθόσον αυτές δεν έχουν χαρακτήρα αμοιβής, όπως οι κατά τις ανωτέρω ρυθμίσεις συντάξεις των δημόσιων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών, που χορηγούνται στο πλαίσιο της ειδικής σχέσης που τους συνδέει με το Κράτος, αλλά τον χαρακτήρα ασφαλιστικής παροχής μετά την επέλευση του ασφαλιστικού κινδύνου (βλ. ΑΕΔ 2/2004, Ε.Σ. Ολ. 137/2019, 244/2017).

Η δυνατότητα δε του δικαιούχου να απαιτήσει δικαστικώς την ικανοποίηση των σχετικών αξιώσεων από το Ελληνικό Δημόσιο και η παθητική νομιμοποίηση του τελευταίου, στις δίκες που έχουν ως αντικείμενο αποζημιωτικές αξιώσεις γεννηθείσες μέχρι τις 31.12.2016, δεν αναιρούνται από τη μεταφορά της αρμοδιότητας πληρωμής των συντάξεων από 1.1.2017 στον, συσταθέντα με το άρθρο 51 του ν.4387/2016 (Α’ 85), «Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης» (εφεξής «ΕΦΚΑ»), μεταφορά που συντελέστηκε με την κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 100 παρ. 1 εδ. β του ν.4387/2016 εκδοθείσα κ.υ.α. 124456/0092/13.12.2016 (Β’ 4074), με την οποία ορίστηκε ότι από την ως άνω ημερομηνία (1.1.2017) καταβάλλονται από τον ΕΦΚΑ και αναδρομικά συντάξεων του Δημοσίου, έστω και αν ανατρέχουν σε χρόνο προγενέστερο της ημερομηνίας αυτής.


Γ. Εξάλλου, για τις σχετικές αποζημιωτικές απαιτήσεις που γεννώνται από την εφαρμογή των οικείων συνταξιοδοτικών διατάξεων για το διάστημα από 1.1.2017 και εντεύθεν, κατά το οποίο η αρμοδιότητα πληρωμής των συντάξεων του Δημοσίου έχει μεταφερθεί στον ΕΦΚΑ, αλλά και για αντίστοιχες απαιτήσεις που γεννώνται κατά το διάστημα από 1.5.2018 και εφεξής, κατά το οποίο είχε ολοκληρωθεί η μεταφορά των αρμοδιοτήτων των συντάξεων του Δημόσιου τομέα στον ΕΦΚΑ, το Ελληνικό Δημόσιο εξακολουθεί να ευθύνεται για την ικανοποίηση των σχετικών αξιώσεων και να νομιμοποιείται παθητικώς στις σχετικές δίκες. Και τούτο, τόσο λόγω της κατά τα ανωτέρω εγγυητικής του θέσης στο εν λόγω ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς, που το καθιστά άνευ ετέρου διάδικο στις σχετικές δίκες, όσο και της αυτοτελούς αποζημιωτικής του ευθύνης που απορρέει από την θέσπιση διατάξεων, επί των οποίων προβάλλεται αντίθεση σε διατάξεις υπέρτερης τυπικής ισχύος.

 Η ευθύνη του δε αυτή και η αυτοτελής παθητική του νομιμοποίηση δεν αναιρούνται από την παράλληλη και εις ολόκληρον ευθύνη του ΕΦΚΑ, για την ικανοποίηση των απαιτήσεων που γεννώνται από 1.1.2017, 

Σε κάθε δε περίπτωση, είτε οίκοθεν, είτε στο πλαίσιο της συμμόρφωσης προς τη σχετική δικαστική απόφαση, το Ελληνικό Δημόσιο δύναται να συμμορφωθεί, μέσω των οικείων υπηρεσιών του ΕΦΚΑ περί πληρωμής των αναδρομικών ποσών συντάξεων, κατά τα οριζόμενα στην κ.υ.α. 124456/0092/13.12.2016 (βλ. ανωτέρω παρούσα σκέψη V.B.).


Ζ. Κατόπιν αυτών, η υπό κρίση αγωγή, για την οποία δεν απαιτείται η καταβολή δικαστικού ενσήμου, ως εκ του περιορισμού του καταψηφιστικού της αιτήματος για το ποσό μέχρι τις 6.000 ευρώ [βλ. άρθρο 274 παρ. 1 και 2 του ΚΔΔ, όπως ισχύει μετά την τροποποίηση της παραγράφου 2 αυτού, με το άρθρο 34 του ν.3659/2008 (Α’ 77), αναλόγως εφαρμοζομένου, βάσει του άρθρου 123 του π.δ.1225/1981, (βλ. Ε.Σ. Ολ. 1277/2018, 244/2017, II Τμ. 611/2017, III Τμ. 2052, 2053, 442/2017, ΣτΕ Ολ 660/2016, 3410/2014], έχει ασκηθεί αρμοδίως και κατά τα λοιπά παραδεκτώς, είναι δε περαιτέρω ερευνητέα, ως προς τη νομική και ουσιαστική της βασιμότητα.

VI.Α. Με την 164/2015 απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου του άρθρου 88 του Συντάγματος κρίθηκε ότι οι, θεσπισθείσες με τους νόμους 3833/2010 (άρθρο 1 παρ. 2), 3845/2010 (άρθρο τρίτο παρ. 6), 3865/2010 (άρθρο 11), 4002/2011 (άρθρο 2 παρ. 13), 4024/2011 (άρθρο 1 παρ. 10) και 4051/2012 (άρθρο 1 παρ. 1), περικοπές των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών εντάσσονται, όπως και αυτές των λοιπών συνταξιούχων του Δημοσίου, σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής και προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, για την άμεση μείωση των κρατικών δαπανών και την εξεύρεση πόρων, με σκοπό, τόσο την αντιμετώπιση της έκτακτης οικονομικής ανάγκης, στην οποία βρέθηκε η Χώρα, όσο και τη βελτίωση της μελλοντικής δημοσιονομικής και οικονομικής κατάστασης, δεν υπερβαίνουν το αναγκαίο μέτρο και, ως εκ τούτου, δεν θίγουν τις συνταγματικές αρχές της διάκρισης των λειτουργιών και της δικαστικής ανεξαρτησίας, λαμβανομένων υπόψη του ύψους, των χαρακτηριστικών τους και των συνθηκών, υπό τις οποίες θεσπίστηκαν.


 Προκειμένου δε να διασφαλιστεί η μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, προβλέπεται η άμεση εφαρμογή των νέων, ενιαίων κανόνων υπολογισμού των συντάξεων και επί των ήδη συνταξιούχων του Δημοσίου, μέσω του επανυπολογισμού των συντάξεών τους κατά τους ορισμούς του άρθρου 14 του ν.4387/2016. 

Το τελευταίο αυτό άρθρο, αρχικώς όριζε στην παρ. 2 περ. α ότι οι, ήδη καταβαλλόμενες κατά την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου, συντάξεις εξακολουθούν να καταβάλλονται μέχρι 31.12.2018 στο ύψος που είχαν διαμορφωθεί στις 31.12.2014, δηλαδή κατόπιν συνυπολογισμού των περικοπών που είχαν επέλθει στις συντάξεις του Δημοσίου κατ’ εφαρμογή των νόμων 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012, καθώς και της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων του άρθρου 11 του ν.3865/2010.

Περαιτέρω, προέβλεπε στην περ. β της ίδιας παραγράφου ότι, από 1.1.2019 και εφόσον το ποσό της σύνταξης, όπως υπολογίζεται, είναι μεγαλύτερο από το ήδη καταβαλλόμενο, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος, και ως την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων. 

Η τελευταία αυτή περίπτωση αντικαταστάθηκε, από 19.5.2017, με την παρ. 2 του άρθρου 1 του ν.4472/2017 (Α’ 74/19.5.2017), ορίζοντας ότι το τυχόν υπερβάλλον μετά τον επανυπολογισμό ποσό περικόπτεται μέχρι ποσοστού 18% επί της, καταβαλλόμενης κατά την έναρξη ισχύος του ν.4387/2016, κύριας σύνταξης του δικαιούχου, περικοπή που, όμως, δεν συντελείται για το καταβαλλόμενο από 1.1.2019 ποσό σύνταξης, ενόψει της νεότερης διάταξης του άρθρου 1 παρ. 1 του ν.4583/2018 (Α’ 212).

 

VΙΙ.Α.  Ο ενάγων είναι τέως δικαστικός λειτουργός (επίτιμος Πρόεδρος Εφετών), ο οποίος κατέστη συνταξιούχος το έτος 2014, ήτοι πριν από την έναρξη εφαρμογής του ν.4387/2016 (12.5.2016). 

Με την ένδικη αγωγή του, ζητεί να υποχρεωθεί το Ελληνικό Δημόσιο να του καταβάλει, νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 6.000,00 ευρώ και να αναγνωριστεί η υποχρέωση του εναγόμενου να του καταβάλει, επίσης νομιμοτόκως, το ποσό των 29.691,10 ευρώ, ήτοι συνολικά 35.691,10 ευρώ. 

Από το ως άνω συνολικώς διεκδικούμενο ποσό ζητεί 

α) το ποσό των 32.691,10 ευρώ, ως αποζημίωση κατά το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα, άλλως με τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού, το οποίο σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, αντιστοιχεί στη διαφορά των ποσών συντάξεων που έλαβε κατά το χρονικό διάστημα από 1.5.2016 έως 31.5.2018 και των ποσών που θα ελάμβανε, εάν δεν εφαρμόζονταν επί των συντάξεων των δικαστικών λειτουργών οι διατάξεις της υποπαραγράφου Β.3 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 και του άρθρου 13 του ν.4387/2016.

β) το ποσό των 3.000,00 ευρώ, ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.

Με βάση τα ανωτέρω δεκτά γενόμενα και κατά τα ήδη κριθέντα από το αρμόδιο Ειδικό Δικαστήριο του άρθρου 88 του Συντάγματος ....... αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 26 του Συντάγματος και στις εξειδικεύουσες αυτές, ως προς τη δικαστική εξουσία, διατάξεις των άρθρων 87 παρ. 1 και 88 παρ. 2 του Συντάγματος, οι οποίες επιτάσσουν τη χορήγηση στους δικαστικούς λειτουργούς σύνταξης, που να μην αποκλίνει ουσιωδώς από τις αποδοχές των εν ενεργεία δικαστικών λειτουργών, οι οποίοι έχουν τον αυτό βαθμό με εκείνον που κατείχαν οι συνταξιούχοι κατά την έξοδό τους από την ενεργό υπηρεσία, ώστε να διασφαλίζεται σε αυτούς επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης, ανάλογο με το κύρος και την αποστολή του λειτουργήματος που ασκούσαν.

Επομένως, οι γενόμενες παρακρατήσεις στις συντάξιμες αποδοχές του ενάγοντος, βάσει των ανωτέρω ανίσχυρων διατάξεων, είναι μη νόμιμες, η δε ένδικη αγωγή, ερειδόμενη στο άρθρο 105 ΕισΝΑΚ, είναι νόμω βάσιμη και γεννάται ευθύνη του Δημοσίου προς αποκατάσταση της ζημίας που υπέστη ο ενάγων από τη στέρηση των διαφορών σύνταξης που θα ελάμβανε, αν δεν είχε μεσολαβήσει η παράνομη ενέργεια των οργάνων του Ελληνικού Δημοσίου και συγκεκριμένα η θέσπιση των εν λόγω διατάξεων, οι οποίες έτυχαν άμεσης εφαρμογής αρχικώς από διοικητικά όργανα του Δημοσίου και εν συνεχεία από όργανα του ΕΦΚΑ.

Β. Περαιτέρω, η ένδικη αξίωση δεν έχει υποπέσει στην πενταετή παραγραφή του άρθρου 140 παρ. 1 του ν.4270/2014  .........

Γ. Κατόπιν των ανωτέρω, ο ενάγων πρέπει να λάβει ως αποζημίωση, κατά το άρθρο 105 ΕισΝΑΚ, τα ποσά συντάξεων που παρακρατήθηκαν από τη σύνταξή του, κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω ανίσχυρων διατάξεων των άρθρων πρώτου παράγραφος Β υποπαράγραφος Β3 του ν.4093/2012 και 13 του ν.4387/2016, κατά το από 1.5.2016 έως 31.05.2018 χρονικό διάστημα. Όπως προκύπτει δε από τα προσκομιζόμενα εκκαθαριστικά σημειώματα συντάξεων μηνών Μαΐου 2016 έως Μαΐου 2018 και δεν αμφισβητείται ειδικότερα από το εναγόμενο:

1) για το χρονικό διάστημα από 1.5.2016 έως 30.9.2017, από τις ακαθάριστες μηνιαίες συντάξιμες αποδοχές του ενάγοντος παρακρατήθηκε, σύμφωνα με την ανίσχυρη κατά τα ανωτέρω υποπαράγραφο Β3 της παραγράφου Β του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, το ποσό των 714,06 ευρώ, ήτοι συνολικώς για το ανωτέρω χρονικό διάστημα, το ποσό των 12.139,02 ευρώ (ήτοι 714,06 ευρώ Χ 17 μήνες),

2) για το χρονικό διάστημα από 1.10.2017 έως 31.5.2018, από το μηνιαίο ακαθάριστο ποσό συντάξεων του ενάγοντος (στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνονται τυχόν αναδρομικά, ενώ συνυπολογίζεται, κατά τα ανωτέρω, το ποσό των 714,06 ευρώ, που αντιστοιχεί στην κριθείσα ως μη νόμιμη παρακράτηση του ν.4093/2012) συνολικού ύψους 4.569,01 ευρώ (ήτοι ποσό βασικής σύνταξης ύψους 5.447,81 ευρώ, συν το επίδομα εξομάλυνσης ύψους 207 ευρώ, μείον την παρακράτηση του ν.4024/2011 ύψους 732,63 ευρώ, μείον την παρακράτηση του ν.4051/2012 ύψους 353,17 ευρώ), το καταβλητέο σε αυτόν ακαθάριστο μηναίο ποσό ανήλθε σε 2.000 ευρώ, σε εκτέλεση της ανίσχυρης, κατά τα ανωτέρω, διάταξης του άρθρου 13 παρ. 1 του ν.4387/2016, ήτοι παρακρατήθηκε μηνιαίο ακαθάριστο ποσό συντάξεων ύψους 2.569,01 ευρώ (4.569,01 μείον 2.000) και συνολικώς, για το ανωτέρω χρονικό διάστημα, το ποσό των 20.552,08 ευρώ (ήτοι 2.569,01 ευρώ Χ 8 μήνες).

Δ. Επομένως, το συνολικό ακαθάριστο ποσό, που παρακρατήθηκε από τις συντάξιμες αποδοχές του ενάγοντος για το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα από 1.5.2016 έως 31.5.2018 και, σύμφωνα με τα ανωτέρω, πρέπει να του επιστραφεί, ανέρχεται σε 32.691,10 ευρώ (12.139,02 ευρώ + 20.552,08 ευρώ). 

Εξ άλλου, το αίτημα της αγωγής περί επιδίκασης του ποσού των 3.000,00 ευρώ ως χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης, κατά το άρθρο 932 ΑΚ, είναι απορριπτέο, καθόσον το Δικαστήριο, μετ’ εκτίμηση των περιστάσεων, άγεται στην κρίση ότι ο ενάγων δεν υπέστη ηθική βλάβη, που να δικαιολογεί την επιδίκαση χρηματικής ικανοποίησης.

VIII. Ακολούθως, η αγωγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, να υποχρεωθεί το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των 6.000,00 ευρώ και να αναγνωριστεί η υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των 26.691,10 ευρώ, ήτοι συνολικώς το ποσό των 32.691,10 ευρώ (6.000,00 ευρώ + 26.691,10 ευρώ) νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής σε αυτό (επίδοση στο Ελληνικό Δημόσιο την 21η.06.2018, βλ. την 259/21.06.2018 έκθεση επίδοσης του δικαστικού επιμελητή της περιφέρειας του Εφετείου Αθηνών Ιωάννη Παπακωνσταντίνου). 

Περαιτέρω, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση της επικουρικής, εκ του αδικαιολόγητου πλουτισμού (άρθρο 904 ΑΚ), βάσης της κρινόμενης αγωγής. Τέλος, το Δικαστήριο κρίνει ότι, λόγω της μερικής νίκης και ήττας των διαδίκων, πρέπει τα δικαστικά έξοδα να συμψηφιστούν μεταξύ τους (βλ. άρθρο 275 παρ. 1 εδ. γ’ του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, σε συνδυασμό με το άρθρο 123 του π.δ. 1225/1981, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 παρ. 2 του ν.3472/2006).

Για τους λόγους αυτούς

Δέχεται εν μέρει την αγωγή.

Υποχρεώνει το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των έξι χιλιάδων ευρώ (6.000,00 €), νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό.

Αναγνωρίζει την υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να καταβάλει στον ενάγοντα το ποσό των είκοσι έξι χιλιάδων εξακοσίων ενενήντα ένα ευρώ και δέκα λεπτών (26.691,10 €), νομιμοτόκως από την επίδοση της αγωγής, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό. Και

Συμψηφίζει τα δικαστικά έξοδα μεταξύ των διαδίκων.

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 8 Μαΐου 2020.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                               Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ              ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΓΝΑΡΔΕΛΛΗ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ

Δημοσιεύθηκε σε έκτακτη δημόσια συνεδρίαση, στο ακροατήριο του Δικαστηρίου, στις 28 Ιουλίου 2020.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                           Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ              ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ

·                       

 


Πανδημία/Covid-19: - Δεν πάμε καλά - 1261νέα κρούσματα - 22 καταγεγραμμένοι θάνατοι - 244 νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. - Δείτε την ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξη


 


Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)

Δεδομένα έως 2 Φεβρουαρίου 2021, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 1261 νέα κρούσματα της λοίμωξης του νέου κορωνοϊού (COVID-19), εκ των οποίων 18 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται στα 158716, εκ των οποίων 52.0% άνδρες. Κατά την ιχνηλάτιση βρέθηκε ότι 5988 (3.8%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 49885 (63.9%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

244 άτομα νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 έτη. 178 (73.0%) εκ των διασωληνωμένων είναι άνδρες. To 86.5%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω.1131 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ από την αρχή της πανδημίας.

Τέλος, έχουμε 22 νέους θανάτους από τη νόσο COVID-19, φθάνοντας τους 5851 θανάτους συνολικά στη χώρα, εκ των οποίων 3437 (58.7%) άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 02/02/2021



Οι πρόεδροι και οι άλλοι



 
Σε μια πολιτική συναστρία, Μητσοτάκης, Τσίπρας και Γεννηματά έχουν βρεθεί να αντιμετωπίζουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο μια εσωκομματική βαβούρα, αν όχι αντιπολίτευση. Το πώς ο καθένας τους την αντιμετωπίζει λέει πολλά

Μυρτώ Λιαλιούτη


Για πρώτη φορά, οι πλανήτες των ελληνικών κομμάτων ευθυγραμμίζονται: οι τρεις πρόεδροι, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ, βρίσκονται, την ίδια στιγμή, αντιμέτωποι με την εσωκομματική τους αντιπολίτευση.  

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται να το έχει πάρει απόφαση ότι θα αντιμετωπίζει τις δημόσιες διαφοροποιήσεις του Αντώνη Σαμαρά κάνοντας σαν να μην υπάρχουν. Επικαλούμενος, δηλαδή, την κλασική ατάκα που χρησιμοποιούν πάντα οι ηγεσίες όταν τους ενοχλούν τα φαντάσματα του παρελθόντος: «Ενας πρώην πρωθυπουργός μπορεί να εκφέρει τις απόψεις του». Δεν θα ήταν ο ενδεδειγμένος τρόπος, αν τον δυσκόλευαν οι δημοσκοπήσεις. Αυτό όμως δεν συμβαίνει, ούτε καν στα εθνικά θέματα, για τα οποία οι απόψεις Σαμαρά απηχούν μια τάση της δεξιάς πτέρυγας.  

Η πρόσφατη μέτρηση της Metron Analysis θέλει το 64% του δείγματος να είναι υπέρ των διερευνητικών επαφών και της διαπραγμάτευσης με την Τουρκία, για τα θέματα που η ελληνική πλευρά πιστεύει ότι είναι ανοιχτά. Αν η αποδοχή της κυβέρνησης ήταν μικρότερη, τότε η ανοιχτή διαφοροποίηση του πρώην πρωθυπουργού θα λειτουργούσε διασπαστικά. Επειδή, όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, η συνέντευξη Σαμαρά δίνει μεν τροφή στην αντιπολίτευση, αλλά επί της ουσίας ο πόλος που δημιουργείται απλώς «κρατά» τα ποσοστά της ΝΔ από τα δεξιά, όσο ο Μητσοτάκης συνεχίζει την προσέγγιση στο πολιτικό Κέντρο. Θα αποτελέσει πρόβλημα μόνο όταν ξεκινήσει η πραγματική φθορά, όταν δηλαδή ο Μητσοτάκης κληθεί, σε πολιτικό και όχι επικοινωνιακό επίπεδο πια, να πάρει αποφάσεις που θα δυσαρεστήσουν τη μία ή την άλλη πλευρά.  

Στον ΣΥΡΙΖΑ, η δημιουργία της «Ομπρέλας» σκιαγράφησε ένα δίπολο ανάμεσα στα στελέχη που την ίδρυσαν και τον Αλέξη Τσίπρα: το 3%, που προσπαθεί να διαφυλάξει την ύπαρξη του ΣΥΡΙΖΑ που γνωρίζει, και οι νεοφερμένοι, που μαζί με τους προεδρικούς θέλουν τον μετασχηματισμό του. Το δίπολο δεν είναι απολύτως πραγματικό, γιατί δεν είναι ενδεικτικό του πραγματικού διλήμματος εντός του κόμματος: επενδύουμε στη συνταγή του 2012 ή στην κυβερνώσα Αριστερά –και αν πάμε στο δεύτερο, πώς καλύπτονται οι πρακτικές του Νίκου Παππά; Υπό την Ομπρέλα ενώθηκαν πολιτικά στελέχη που στο παρελθόν έχουν βρεθεί σε αντίπαλες όχθες και αυτή τη στιγμή, θέλοντας και μη, λειτουργούν ως το μοναδικό αντίπαλο δέος απέναντι στην ηγεσία.  

Από τη στιγμή που δεν τον αμφισβητούν, διατηρούν το δικαίωμα να ασκούν κριτική –και η Κουμουνδούρου, με τη σειρά της, μπορεί να περηφανεύεται πως (συν)διαμορφώνει τις θέσεις της σεβόμενη την εσωκομματική δημοκρατία. Παρότι τα δημοσκοπικά ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ είναι καθηλωμένα, ο Τσίπρας είναι αυτός που έχει το πάνω χέρι: οποιαδήποτε στιγμή θελήσει, μπορεί να κατηγορήσει την απέναντι πλευρά για εσωστρέφεια και κυρίως να επικαλεστεί το δίπολο παλιού και σημερινού ΣΥΡΙΖΑ που περιγράφεται και από τους πολιτικούς αντιπάλους του, ώστε, την ώρα των ψηφοφοριών, να έχει στην πράξη ένα αφήγημα ανανέωσης να παρουσιάσει.  

Η Φώφη Γεννηματά έχει μπροστά της το πιο καθαρό τοπίο, μια εσωκομματική μάχη με στελέχη που θέλουν να διεκδικήσουν την θέση του προέδρου του Κινήματος Αλλαγής –ο Ανδρέας Λοβέρδος δεν θα μπορούσε να το κάνει πιο ξεκάθαρο. Και έκανε μια κίνηση που δείχνει, αν μη τι άλλο, συνειδητοποίηση της κατάστασης που θα επικρατήσει στο κόμμα έως τον επόμενο Νοέμβριο. Γνωρίζοντας τι θα ακολουθήσει, αντικατέστησε τον Λοβέρδο στη θέση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου, αναγνωρίζοντας ότι το στέλεχος που τοποθετείται σε αυτή τη θέση πρέπει να αντανακλά τις απόψεις της ηγεσίας. 

Εκ του αποτελέσματος φάνηκε ότι η επιλογή της λειτούργησε απελευθερωτικά για τον Λοβέρδο, που λίγες μέρες αργότερα ανακοίνωσε την υποψηφιότητά του –ο μόνος που το έχει κάνει ως τώρα. Η Γεννηματά, επομένως, όχι μόνο λόγω του πιο συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, παίζει με ανοιχτά χαρτιά απέναντι στην εσωκομματική αντιπολίτευση, διεκδικώντας την παραμονή της. Γνωρίζοντας, παράλληλα, ότι ενδεχόμενες εθνικές εκλογές πριν από την κεντροαριστερή κάλπη που έρχεται μπορεί να αλλάξουν εντελώς τα δεδομένα.  

Τόσο εκείνη όσο και ο Τσίπρας κυνηγούν ένα ποσοστό –τα πράγματα θα είναι πολύ διαφορετικά αν το πετύχουν. Για την Κουμουνδούρου και τη Χαριλάου Τρικούπη, η ύπαρξη της εσωκομματικής αντιπολίτευσης είναι ένα ρολόι που μετράει αντίστροφα μέχρι την αναμέτρηση των συνεδρίων. Για το Μέγαρο Μαξίμου, από την άλλη, είναι υπενθύμιση. Ο Μητσοτάκης παίζει με τη γραμμικότητα του πολιτικού χρόνου, γνωρίζοντας ότι τα πράγματα δεν θα είναι πάντα τόσο εύκολα για τον ίδιο όσο είναι σήμερα. 


Πηγή: Protagon.gr

Η μεταφυσική ανοσία μας - Η εποχή ατομικής άρνησης και σκασίλα μας για τα μέτρα



   


Δημήτρης Καμπουράκης

Φοβούνται, φοβούνται, φοβούνται. Στους λοιμωξιολόγους της Επιτροπής αναφέρομαι και στους κυβερνητικούς. Κάηκαν στο χυλό της Θεσσαλονίκης, φυσάνε και το γιαούρτι του δευτερότριτου κύματος της πανδημίας. Εμείς πάλι οι χιλιάδες καθημερινοί άνθρωποι, σκασίλα μας, σκασίλα μας, σκασίλα μας. Όσο πιο εκφοβιστικοί είναι οι ιθύνοντες, τόσο πιο πολύ παίρνουμε εμείς τον ομματιών μας και κατεβαίνουμε στους πεζόδρομους για ψώνια και βόλτες. 

Έχουμε μετατρέψει την αντικοινωνική συμπεριφορά σε στάση ζωής. Προσέξτε όμως, δεν κάνουμε αντίσταση όπως κάποτε πιστεύαμε ότι κάναμε με τα μνημόνια. Τώρα την έχουμε δει αλλιώς. Κοροϊδεύουμε τον εαυτό μας, βαυκαλιζόμενοι ότι αυτά που κάνουμε καθημερινά δεν αποτελούν κίνδυνο ούτε για εμάς, ούτε για τους γύρω μας. Για έναν ακαθόριστο λόγο, είμαστε σίγουροι ότι κατεβαίνοντας στην Ερμού ή στην Τσιμισκή μαζί με άλλους χίλιους ταυτόχρονα, δεν πρόκειται να κολλήσουμε. Την αύξηση των κρουσμάτων δεν την φέρνουμε εμείς, αλλά οι διπλανοί μας. Μα είναι τόσο απλό. 

Ζούμε σε μια εποχή ατομικής άρνησης της πραγματικότητας. Όχι συλλογικής, όχι ιδεολογικοποιημένης. Ζούμε μέσα σε μια personal παράνοια, που δεν ξέρω αν υπάρχει κλάδος της ψυχιατρικής ικανός να την ερμηνεύσει. Παραδόξως, το τελευταίο διάστημα συναντώ όλο και λιγότερους ψεκασμένους αρνητές της ύπαρξης του ιού, αλλά ταυτοχρόνως συναντώ όλο και περισσότερους μουλωχτούς καταπατητές των μέτρων προφύλαξης. Κάποτε είτε τρέμαμε είτε τσαντιζόμασταν, τώρα απλώς κοροϊδευόμαστε. 

Ο Σύψας λέει ότι με τις διαρκείς μεταλλάξεις του ιού, ενδέχεται να βρισκόμαστε μπροστά σε μια νέα Γουχάν. Να ξεκινάμε δηλαδή από την αρχή. Το ακούμε με βαριά δυσθυμία, αλλά όχι με τον τρόμο που είχαμε έναν χρόνο πριν βλέποντας τα πλάνα απ’ το Μπέργκαμο. Για κάποιο λόγο βαθιά μέσα μας πιστεύουμε πως η νοτιοαφρικάνικη ή η βορειοαμερικάνικη ή η κεντροασιατική παραλλαγή του ιού δεν θα μας ακουμπήσει. Εμείς –όπως είπαμε- προσέχουμε ακόμα κι όταν είμαστε με άλλους εκατό μαζί, άρα αυτές οι μεταλλάξεις αφορούν κάποιους άλλους. Αυτοί καλά θα κάνουν να προσέχουν, εμείς δεν χρειάζεται να κάνουμε τίποτα περισσότερο απ’ όσα κάναμε ως τώρα.

Αρχίζω να πιστεύω πως όσοι την γλυτώσαμε μέχρι σήμερα, έχουμε αποκτήσει ένα είδος υποδόριας αλαζονείας. Αφού ο κορονοϊός δεν μας χτύπησε ως τώρα, αυτό σημαίνει ότι διαθέτουμε ένα είδος μεταφυσικής ανοσίας απέναντι του. Έναν ολόκληρο χρόνο δεν πάθαμε τίποτα, τόσες και τόσες φορές την γλυτώσαμε, τώρα θα μας συμβεί διάολε; Αποκλείεται. Με μια μάσκα που μπαινοβγάζουμε στην τσέπη μας και την αλλάζουμε κάθε πενθήμερο, με αγκωνιές αντί για χειραψίες και με την εστίαση υποχρεωτικώς κλειστή, την βγάλαμε καθαρή. Ε, αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, δεν υπάρχει πρόβλημα. Οι άλλοι να προσέχουν, εμείς δεν έχουμε φόβο. Σωστά; 





πηγή: https://www.liberal.gr/apopsi/i-metafusiki-anosia-mas/353312

E.A.A.Σ: Για την βραδιά των Ιμίων - Η πολιτική ΑΤΟΛΜΙΑ της τότε κυβέρνησης - Όσοι ντρόπιασαν το Έθνος εκείνο το βράδυ δεν δικάστηκαν ποτέ ..


 

Στην ανατολή του 1996, την κρίσιμη νύχτα 30/31 Ιανουαρίου, αιφνιδιάστηκαν με απαράδεκτο τρόπο οι πολιτικές ηγεσίας των Υπουργείων Άμυνας και Εξωτερικών, στην μεγαλύτερη στρατιωτική πρόκληση μετά το 1974. Η έκβαση της νύχτας αυτής μπορεί να έδινε οριστικό τέλος στις φανταστικές επεκτατικές θεωρίες περί «στρατηγικού βάθους» και «οθωμανικής κληρονομιάς» από την Τουρκία. Δυστυχώς όμως, η πολιτική ΑΤΟΛΜΙΑ της τότε κυβέρνησης, ενίσχυσε την βουλιμία του Τουρκικού Πολιτικοστρατιωτικού κατεστημένου, αποδεχόμενη την συμφωνία: «No ships, No flags, No troops».

Όσοι ντρόπιασαν το Έθνος εκείνο το βράδυ δεν δικάστηκαν ποτέ αλλά καταδικάστηκαν για πάντα ως οιονεί Εφιάλτες της σύγχρονης ιστορίας μας. Τρεις νεκροί φωνάζουν για δικαίωση της θυσίας τους αλλά ουδείς συγκινείται. ΑΘΑΝΑΤΟΙ θα μείνουν κι ευχόμαστε να στοιχειώνουν τα όνειρα αυτών που τους πρόδωσαν και τους προδίδουν.

Εμείς ως Ε.Α.Α.Σ. κλίνουμε ευλαβικά το γόνυ στους νεκρούς ήρωες μας και δεσμευόμαστε να κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην ξανασκύψουν οι Έλληνες το κεφάλι ταπεινωμένοι διότι η ράτσα μας και τους Θεούς στα μάτια του κοιτάει.

Ζήτω το Έθνος

Ζήτωσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις

 

Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων Ε.Α.Α.Σ.