Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021

Κορωνοϊός/Ευρώπη: Στην Ελλάδα οι μόνες "πράσινες" περιοχές – Απελπιστική η εικόνα της ηπείρου


 


Έναν… κατακόκκινο χάρτη παρουσίασε σήμερα το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Ασθενειών (ECDC) αναφορικά με την επιδημιολογική κατάσταση του κορωνοϊού στη γηραιά ήπειρο.

Μόνες εξαιρέσεις οι «κίτρινες» ΦινλανδίαΙσλανδία και Ελλάδα ενώ στη χώρα μας εντοπίζονται και οι μόνες «πράσινες περιοχές», οι οποίες είναι η Ήπειρος, τα νησιά Ιονίου και τα Δωδεκάνησα.

Το ECDC ανανεώνει τα δεδομένα του κορωνοϊού για όλη την Ευρώπη, αναφορικά με τα νέα κρούσματα κορωνοϊού, τον αριθμό τεστ που πραγματοποιούνται ανά χώρα, αλλά και το ποσοστό θετικότητας που προκύπτει από αυτά.

Στον χάρτη, που παρουσιάζει συνδυαστικά τα παραπάνω δεδομένα από την πανδημία του κορωνοϊού τις τελευταίες δύο εβδομάδες και ο οποίος ανανεώθηκε σήμερα, η Ελλάδα φαίνεται να εμφανίζει καλύτερη εικόνα από το σύνολο των υπόλοιπων ευρωπαϊκών κρατών.

Υπενθυμίζεται ότι την Τετάρτη ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε 671 νέα κρούσματα κορωνοϊού.

Οι περιοχές του χάρτη χρωματίζονται:

  • - Πράσινες αν τα νέα κρούσματα των τελευταίων 14 ημερών είναι λιγότερα από 25 ανά 100.000 κατοίκους και το ποσοστό θετικότητας κάτω από 4%.
  • - Πορτοκαλί αν τα νέα κρούσματα των τελευταίων 14 ημερών είναι λιγότερα από 50 ανά 100.000 κατοίκους και το ποσοστό θετικότητας είναι 4% ή περισσότερο· ή αν τα νέα κρούσματα είναι 25-150 ανά 100.000 κατοίκους και το ποσοστό θετικότητας κάτω από 4%.
  • - Κόκκινες αν τα νέα κρούσματα είναι 50 ή περισσότερα ανά 100.000 και το ποσοστό θετικότητας είναι 4% ή περισσότερο· ή τα νέα κρούσματα υπερβαίνουν τα 150 ανά 100.000 κατοίκους.
  • - Γκρίζες αν τα δεδομένα δεν είναι επαρκή ή αν τα τεστ είναι λιγότερα από 300 ανά 100.000 κατοίκων.

Να σημειωθεί ότι το ECDC δεν συλλέγει στοιχεία για τη Βρετανία, την Ελβετία, τις βαλκανικές χώρες (εκτός εκείνων που είναι μέλη της ΕΕ), την Ουκρανία, τη Λευκορωσία και τη Ρωσία.





πηγή:https://www.cnn.gr/ellada/story/250563/xartis-koronoioy-stin-ellada-oi-mones-prasines-perioxes-stin-eyropi-apelpistiki-i-eikona-tis-ip?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter+14%2F1%2F2021

Εκκαθάριση από τους "αιωνίους" φοιτητές - Δείτε, πόσοι είναι οι "αιώνιοι" ,από τους συνολικά 668.734 εγγεγραμμένους προπτυχιακούς φοιτητές!!


 

Οι «αιώνιοι» φοιτητές πρέπει να επιστρέψουν στα πανεπιστημιακά έδρανα εάν θέλουν να πάρουν πτυχίο, ενώ όσοι είναι ήδη φοιτητές πρέπει να εντείνουν τον ρυθμό τους εάν έχουν μείνει πίσω στα μαθήματα. Και αυτό διότι στο νομοσχέδιο για τις διατάξεις για τα ΑΕΙ περιλαμβάνεται η ρύθμιση για την εκκαθάριση από τους «αιώνιους» φοιτητές και την απάλειψη του φαινομένου.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Εθνικής Αρχής Ανωτάτης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), όπως καταγράφηκαν από τα ιδρύματα τον Μάρτιο του 2020, κατά τη λήξη της ακαδημαϊκής χρονιάς 2018-2019 από τους συνολικά 668.734 εγγεγραμμένους προπτυχιακούς φοιτητές οι 282.588 ήταν «αιώνιοι», δηλαδή έχουν ξεπεράσει τον ελάχιστο χρόνο σπουδών μαζί με μια λελογισμένη, δικαιολογημένη διετή προσαύξηση του χρόνου για την αποφοίτηση, το γνωστό ν+2, όπου ν είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών κάθε σχολής. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, θα τεθεί όριο φοίτησης το ν+½ν, όπου ν το ελάχιστο πλήθος των ετών που απαιτούνται για την ολοκλήρωση των σπουδών.

«Η ανώτατη χρονική διάρκεια φοίτησης σε ένα 4ετές προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ΑΕΙ  θα είναι τα 6 έτη. Στην περίπτωση προγραμμάτων σπουδών που ο ελάχιστος χρόνος υπερβαίνει τα 4 χρόνια, προβλέπονται κατά το μέγιστο άλλα 3 χρόνια. Ειδική μέριμνα θα λαμβάνεται για φοιτητές που εργάζονται ή συντρέχει λόγος υγείας ή άλλος σπουδαίος λόγος, στις οποίες περιπτώσεις είναι δυνατή η υπέρβαση του ανώτατου χρόνου. Για τους ήδη φοιτούντες, ο ανώτατος χρόνος φοίτησης αρχίζει να υπολογίζεται από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2021-2022. 

Το χρονικό όριο φοίτησης θεσπίζεται ώστε να υπάρχει «ένα συνεκτικό πλαίσιο ολοκλήρωσης των σπουδών, με σκοπό την ουσιαστική αναβάθμισή τους», ανέφερε το υπουργείο. Ετσι όλοι οι φοιτητές (πρωτοετείς, τεταρτοετείς, «αιώνιοι») μετρώντας από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος θα έχουν έξι ή εννέα χρόνια (ανάλογα με τον ελάχιστο χρόνο σπουδών της σχολής τους) για να πάρουν το πτυχίο τους.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/society/561227575/stochos-i-ekkatharisi-apo-toys-aionioys-foitites/

Συντάξεις/Αναδρομικά: Στα δικαστικά… χαρακώματα οι συνταξιούχοι - Ξεκίνησε σήμερα η πρώτη "Μάχη" των αναδρομικών σε Ελεγκτικό Συνέδριο και αύριο η δεύτερη το ΣτΕ - Δείτε πόσοι συνταξιούχοι του Δημοσίου έχουν υποβάλει αγωγές



Σημείωση Biogger:

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα, ο συνολικός αριθμός των συνταξιούχων Δημοσίου ανέρχεται περίπου στις 500.000. Από αυτούς μόνο οι 70.000 έχουν υποβάλει αγωγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο, δηλαδή ποσοστό 14%! 



Το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει την τύχη των προσφυγών πρώην δημοσίων υπαλλήλων! Στο ΣτΕ οι απόμαχοι του ιδιωτικού τομέα

Διήμερη δικαστική μάχη για τα αναδρομικά των συνταξιούχων εκκινεί σήμερα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, που καλείται να κρίνει την τύχη προσφυγής συνταξιούχων του Δημοσίου, ενώ η συνέχεια είναι αύριο στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου θα συζητηθεί προσφυγή συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα. Σε περίπτωση δικαίωσης, με τις αποφάσεις πάντως να μην αναμένονται πριν από το καλοκαίρι, η κυβέρνηση θα κληθεί εν μέσω συνεχούς ύφεσης και διόγκωσης του ελλείμματος να επιστρέψει ποσό που ξεπερνά τα 4 δισ. ευρώ.

Η αρχή γίνεται στο 4ο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με προεδρεύοντα τον αντιπρόεδρο Κωνσταντίνο Κωστόπουλο, όπου θα συζητηθούν οι προσφυγές τεσσάρων συνταξιούχων του Δημοσίου εν είδει πιλοτικής δίκης.

Ο λόγος είναι ότι στο Ελεγκτικό Συνέδριο εκκρεμούν 70.000 ομαδικές αιτήσεις (1.700 δικογραφίες) πολιτικών συνταξιούχων του δημόσιου τομέα (πρώην δημοσίων υπαλλήλων) και συνταξιούχων καθηγητών των ΑΕΙ και ΤΕΙ, διευθυντών και γιατρών του ΕΣΥ, κ.λπ., ενώ εκτιμάται ότι άλλες τόσες είναι και οι προσφυγές που έχουν καταθέσει οι ένστολοι. Νομικοί κύκλοι εκτιμούν ότι λόγω της σοβαρότητας των υποθέσεων, το 4ο Τμήμα θα παραπέμψει την υπόθεση στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Η ουσιώδης διαφορά σε σχέση με την εκδίκαση που θα ακολουθήσει αύριο στο Συμβούλιο της Επικρατείας είναι ότι για τους συνταξιούχους του Δημοσίου το Ελεγκτικό Συνέδριο καλείται σήμερα να αποφασίσει για αναδρομικά της περιόδου 2011-2020.

Εξάλλου, όπως αποκάλυψε τη Δευτέρα η «δημοκρατία», είναι πολύ πρόσφατες οι δύο αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί ισάριθμων προσφυγών συνταξιούχων δικαστικών, όταν επιδίκασε αναδρομικά που εκτείνονται μετά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου (Μάιος 2016, έως και το 2018), με τα ποσά να ξεπερνούν τα 35.000 ευρώ για καθέναν από τους δικαιωμένους.

Πάγιο επιχείρημα όλων των κυβερνήσεων από το 2016 έως και σήμερα είναι ότι ο νόμος Κατρούγκαλου συμμορφώθηκε με τις αποφάσεις των ανώτατων δικαστηρίων του 2015, που είχαν κρίνει ως αντισυνταγματικές τις περικοπές στις συντάξεις που είχαν επιβληθεί το 2012. Κάτι που, τελικά, το Ελεγκτικό Συνέδριο ανέτρεψε σε διαδοχικές αποφάσεις του τους τελευταίους μήνες. Κοινή συνισταμένη των προσφυγών για δημόσιο και ιδιωτικό τομέα είναι η ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων μέσω των οποίων η κυβέρνηση μεθόδευσε την απόσβεση των διεκδικήσεων των συνταξιούχων.

Συγκεκριμένα, αν και ο πρωθυπουργός τον Ιούλιο από το βήμα της Βουλής δήλωσε ότι θα δοθούν αναδρομικά σε όλους τους συνταξιούχους, τελικώς επιστράφηκαν ποσά για τις παράνομες περικοπές μόνο στις κύριες συντάξεις. Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση υφάρπαξε 2,5 δισ. ευρώ και απέκλεισε από την καταβολή αναδρομικών 1.500.000 συνταξιούχους σε σύνολο 2.600.000. Αλλά και όσοι τα έλαβαν πήραν τελικά σημαντικά μειωμένα ποσά, καθώς αυθαίρετα αποφασίστηκε να μην επιστραφούν αναδρομικά για τις περικοπές στις επικουρικές συντάξεις και στα δώρα.

Παράλληλα, η κυβέρνηση ψήφισε διάταξη νόμου μέσω της οποίας όσοι έλαβαν τα ψαλιδισμένα αναδρομικά και δεν είχαν προσφύγει οι ίδιοι στη Δικαιοσύνη έχασαν μετά τον Οκτώβριο του 2020 το δικαίωμα προσφυγής για να διεκδικήσουν τα πλήρη ποσά.

Με την προσφυγή ζητείται η ακύρωση των υπουργικών αποφάσεων, με στόχο να επιστραφούν αναδρομικά για τις περικοπές σε επικουρικές συντάξεις και δώρα, και για όσους πληρώθηκαν τα αναδρομικά σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και δεν άσκησαν αγωγές έως τις 8 Οκτωβρίου 2020 να μην αποσβένεται το δικαίωμα για τις αξιώσεις τους, που αφορούν τις περικοπές των κύριων και επικουρικών συντάξεων, καθώς και τα δώρα.




πηγή:https://www.dimokratianews.gr/oikonomia/machi-gia-ta-anadromika-chiliadon-syntaxioychon/


Ελληνοτουρκικά: Έκοψε τον βήχα Τούρκων και ντόπιων προθύμων ο Υπουργός Εξωτερικών

 

Φρένο στις τουρκικές ονειρώξεις και σε περίεργες κυβερνητικές διαρροές έβαλε με την ξεκάθαρη δήλωση του ο Νίκος Δένδιας κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στην Πορτογαλία. Βάζοντας ταφόπλακα στα σενάρια περί διαλόγου εφ’ όλης της ύλης με την Τουρκία.

Η Ελλάδα είναι πάντα έτοιμη και πρόθυμη να συμμετάσχει σε έναν εποικοδομητικό διάλογο με την Τουρκία, αλλά με βάση το Διεθνές Δίκαιο και προκειμένου να συζητηθεί το μοναδικό ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί, η οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης και η υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Υπό αυτό το πρίσμα, θα γίνουν οι όποιες συνομιλίες, ξεκαθάρισε ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών.

Η δήλωση του αυτή είναι βέβαιο ότι προκάλεσε ενόχληση, γιατί δεν έχει καμία σχέση με κουμπάρες. Είναι ξεκάθαρη, ακυρώνει όλους αυτούς που μιλούσαν για επανεκκίνηση των συνομιλιών από το 2016, δηλαδή αυτούς που ήθελαν την συνέχιση της εθνικής μειοδοσίας είχε ξεκινήσει με την Μαδρίτη και το Ελσίνκι. Δηλαδή το σύστημα Σημίτη.

Αναμένω να δω εάν θα υπάρξουν τίποτα περίεργα δημοσιεύματα σε φιλοκυβερνητικές εφημερίδες ή ακόμα χειρότερά σε γερμανικές, που θα χαρακτηρίζουν τον Νίκο Δένδια ως πολεμοχαρή! Ειδικά μετά και την χθεσινή δημοσκόπηση που ξεκαθαρίζει ότι ο Υπουργός Εξωτερικών είναι ο δημοφιλέστερος υπουργός της κυβέρνησης.



πηγή:https://www.newsbreak.gr/kurios-maximos/160765/ekopse-ton-vicha-toyrkon-kai-ntopion-prothymon-o-nikos-dendias/

Τετάρτη 13 Ιανουαρίου 2021

Ελεγκτικό Συνέδριο: Επιδίκασε αναδρομικά 35.000 € και 25.000 €, με τόκο 6% και για τρία έτη (2016-2018 και 2015-2017, αντίστοιχα) σε δύο συνταξιούχους


 

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, με τις υπ’αριθ. 170/2020 και 1569/2020 αποφάσεις του (τμήμα ΙΙ), επιδίκασε 35.000 € και 25.000 €, για την τριετία 2016-2018 και 2015-2017 αντιστοίχως, σε δύο συνταξιούχους δικαστικούς και μάλιστα με τόκο 6%!


Το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο έκρινε διαφορετικά από το Συμβούλιο Επικρατείας, που έχει επιδικάσει αναδρομικά ΜΟΝΟ για έντεκα (11) μήνες σε συνταξιούχους (απόφαση 1439/2020, Ολομέλεια).


Αντισυνταγματικές οι περικοπές του νόμου Βρούτση (ν. 4093/2012) μέχρι και σήμερα, επιμένει το Ελεγκτικό Συνέδριο.


Ιδού ολόκληρα τα κείμενα των αποφάσεων 170/2020 και 1569/2020 του Ελεγκτικού Συνεδρίου


170-2020-ΕΛΣΥΝΛήψη

1569-2020-ΕΛΣΥΝ-1Λήψη





Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://enypekk.gr/2021/01/13/anadromika-35-000-e-kai-25-000-e-me-toko-6-kai-gia-tria-eti-2016-2018-kai-2015-2017-antistoicha-epidikase-to-elegktiko-synedrio-se-dyo-syntaxiouchous-dikastikous-apofaseis-170-2020-kai-1569-2020



BOMBA Ελεγκτικού Συνεδρίου: Η κατηγορία των Στρατιωτικών συνταξιούχων δεν αντλεί καμμιά ωφέλεια, ,από την παρακράτηση υπέρ της ΕΑΣ , όπως συμβαίνει σε άλλες κατηγορίες - Η υπαγωγή τους στον ΕΦΚΑ αντίκεινται στις διατάξεις του Συντάγµατος




     Στην ολομέλεια του Ελεγκτικού συνεδρίου παρέπεμψε,το II Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου την αγωγή, που  είχε καταθέσει στις 31-1-2019  χήρα θανόντος Δικαστικού, που διεκδικούσε το ποσό των 6.489,44 ευρώ, για την παράνομη παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων. 

    Στην τεκμηρίωση της απόφασής του αναφέρει, σε πολλά σημεία, ότι
η κατηγορία των Στρατιωτικών συνταξιούχων δεν αντλεί καμμιά ωφέλεια, από την παρακράτηση υπέρ της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων και  η υπαγωγή τους στον ΕΦΚΑ, αντίκεινται στις διατάξεις του Συντάγµατος 
µε τις οποίες
κατοχυρώνεται το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς


   Επειδή ο όγκος των αγωγών που ήδη εκκρεµμούν, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι αυξημένος, και οι κυβερνήσεις δεν εφάρμοσαν την απόφαση 244/2017 της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που διέτασσε το κράτος να σταματήσει την παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων,   το II Τµήµα  αποφάσισε ότι, πρέπει να υποβληθεί προδικαστικό ερώτημα στην Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για την οριστική λύση του προβλήματος



Δείτε τα επίμαχα σημεία της απόφασης

        

Απόφαση 930/2019

ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

ΤΜΗΜΑ ΙΙ 

Συνεδρίασε δηµόσια στο ακροατήριό του στις 4 Απριλίου 2019, µε την ακόλουθη σύνθεση: ..........................


 Για να δικάσει την από 31.1.2019 αγωγή (Α.Β.∆……) Της ….του …, κατοίκου ……η οποία παραστάθηκε διά του πληρεξουσίου της δικηγόρου, Νικολάου Αναγνωστόπουλου (Α.Μ.∆.Σ.Α. 19556), κατά του Ελληνικού ∆ηµοσίου, που εκπροσωπείται νόµιµα από τον Υπουργό Οικονοµικών, και κατά του ν.π.δ.δ. µε την επωνυµία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου αρ. 8), και εκπροσωπείται νόµιµα από το ∆ιοικητή του, που αµφότερα παρέστησαν διά του Παρέδρου του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους Κωνσταντίνου Παπαγεωργίου. 

 Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, το ∆ικαστήριο άκουσε: 

Tον πληρεξούσιο δικηγόρο της ενάγουσας, ο οποίος ζήτησε της παραδοχή της αγωγής. 

Τον εκπρόσωπο του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του Ε.Φ.Κ.Α., ο οποίος ζήτησε την απόρριψη της αγωγής, και 

Τον Επιτροπεύοντα Πάρεδρο της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο οποίος πρότεινε την αναστολή εκδίκασης της αγωγής. 

Μετά τη δηµόσια συνεδρίαση, το ∆ικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη. 

                     Αφού µελέτησε τα σχετικά έγγραφα  

Σκέφθηκε σύµφωνα µε το νόµο Αποφάσισε τα εξής: 

1. Με την υπό κρίση αγωγή, η ενάγουσα, εκ µεταβιβάσεως πολιτική συνταξιούχος του ∆ηµοσίου, χήρα αποβιώσαντος συνταξιούχου δικαστικού λειτουργού (τέως Συµβούλου της Επικρατείας), ζητεί, κατ’ εκτίµηση του περιεχοµένου της αγωγής και µε βάση τα άρθρα 105 και 106 ΕισΝΑΚ, να υποχρεωθούν το Ελληνικό ∆ηµόσιο και ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης να της καταβάλουν, εις ολόκληρον και νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 6.489,44 ευρώ. 

Το ποσό αυτό αντιστοιχεί, κατά τους ισχυρισµούς της ενάγουσας, στη ζηµία που υπέστη από την παρακράτηση από τη σύνταξή της, κατά το διάστηµα από 8.2.2017 έως 31.1.2019, της «Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων» (ΕΑΣ), κατ’ εφαρµογή των διατάξεων των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010, όπως αυτές ίσχυαν κατά τον κρίσιµο χρόνο, οι οποίες, όπως προβάλλει η ενάγουσα, καθ’ ο µέρος επέβαλαν την επίδικη εισφορά αλληλεγγύης στις συντάξεις του ∆ηµοσίου, είναι αντίθετες προς τις ρυθµίσεις των άρθρων 4 παρ.1 και 5, 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγµατος και τις από αυτά απορρέουσες συνταγµατικές αρχές, σύµφωνα και µε όσα έχουν κριθεί µε την 244/2017 απόφαση της Ολοµέλειας του παρόντος ∆ικαστηρίου. 

 

52. Κατόπιν αυτών, το Τµήµα διαπιστώνει ότι στην υπό κρίση υπόθεση ανακύπτει ζήτηµα γενικότερης σηµασίας και µε συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων, και συγκεκριµένα εάν µετά τη θέση ισχύ των διατάξεων του ν. 4387/2016 περί της ένταξης των δηµοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών εν ενεργεία και συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ και την από 1.1.2017 µεταφορά στον τελευταίο της αρµοδιότητας πληρωµής των συντάξεων του ∆ηµοσίου µε την κ.υ.α. 124456/0092/13.12.2016 εξακολουθεί να αντίκειται στο Σύνταγµα ......

Επί του του ζητήµατος αυτού, το Τµήµα άγεται οµόφωνα σε καταφατική κρίση, όπως εκτίθεται στη σκέψη 50 της παρούσας, καθόσον: 

α) Μετά τη διαγνωσθείσα αντισυνταγµατικότητα της επίδικης εισφοράς µε τη 244/2017 απόφαση της Ολοµελείας του ∆ικαστηρίου δεν επαναρρυθµίστηκε εξ αρχής το ζήτηµα της επιβολής της στους συνταξιούχους δηµοσίους λειτουργούς, υπαλλήλους και στρατιωτικούς, σε συµµόρφωση προς τα κριθέντα µε την απόφαση αυτή και ειδικότερα προς τις τέσσερις διαπιστωθείσες επάλληλες και αυτοτελείς βάσεις αντισυνταγµατικότητας της εισφοράς (βλ. σκέψη 36), προκειµένου να είναι δυνατή η ανατροπή των όσων κρίθηκαν, τα οποία δεσµεύουν εν τοις πράγµασι τους οικείους σχηµατισµούς κατά την εκδίκαση όµοιων υποθέσεων, ενόψει των συνταγµατικών αρχών της ασφάλειας δικαίου και της ισότητας των διαδίκων, κρίσεις τις οποίες υιοθετεί οµόφωνα και το παρόν Τµήµα (βλ. σκέψη 50). 

 β) Σε κάθε περίπτωση, οι προβλέψεις του τελευταίου αυτού νόµου περί υπαγωγής των δηµοσίων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών στον ΕΦΚΑ, αντίκεινται στις διατάξεις του Συντάγµατος µε τις οποίες κατοχυρώνεται το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς των κατηγοριών αυτών (βλ. σκέψεις 48 και 49)

Συνεπώς, η ένταξη της κατηγορίας αυτής στον εν λόγω φορέα, ακόµη και αν αυτός γίνει ανεκτός, ως διφυής φορέας, µεταβατικά, µέχρι την συµµόρφωση του νοµοθέτη προς τις οικείες συνταγµατικές ρυθµίσεις, δεν αίρει την πρώτη βάση αντισυνταγµατικότητας της επίδικης εισφοράς, όπως αυτή κρίθηκε µε την 244/2017 απόφαση της Ολοµέλειας, 

Η βάση δε αυτή αντισυνταγµατικότητας εξακολουθεί ισχύουσα και για την επιβολή της εισφοράς από 1.1.2019 και εντεύθεν,  .......  

 

Λαµβανοµένου δε υπ’ όψιν ότι οι βαρυνόµενοι µε την ΕΑΣ συνταξιούχοι δεν είναι η µόνη κατηγορία που αντλεί ωφέλεια από την βιωσιµότητα του συνταξιοδοτικού συστήµατος ως συνόλου και ειδικότερα των κλάδων κυρίας σύνταξης, αφού άµεση ωφέλεια από το σύστηµα αυτό αντλεί και ο ενεργός ασφαλισµένος πληθυσµός, η επιλογή του νοµοθέτη να θεσµοθετήσει ένα τέτοιο δια-ταµειακό βάρος µόνο σε βάρος της κατηγορίας των συνταξιούχων και, µάλιστα, όσων οι συντάξεις υπερβαίνουν το ποσό των 1.400 ευρώ, έπρεπε να αιτιολογηθεί ειδικά, καθόσον συνιστά κατ’ αρχήν απόκλιση από την κατ’ άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγµατος αρχή της καθολικότητας των βαρών, στο βαθµό που µε τον επίµαχο γενικευµένο κοινωνικοασφαλιστικό πόρο επιφορτίζεται συγκεκριµένη κατηγορία. 

Τέλος, διατηρείται και η τέταρτη βάση αντισυνταγµατικότητας, σύµφωνα µε την οποία, εφόσον η εν λόγω εισφορά δεν αποτελεί έκτακτο δηµοσιονοµικό µέτρο προς ελάφρυνση του προϋπολογισµού της Γενικής Κυβέρνησης, αλλά διαρθρωτικού χαρακτήρα παρέµβαση, .....................



Και τούτο, διότι το ΙΙΙ Τµήµα του ∆ικαστηρίου, έχον ειδική αρµοδιότητα επί συγκεκριµένων κατηγοριών συντάξεων, πολεµικών, στρατιωτικών και κανονιζοµένων βάσει των ειδικών νόµων, ....... µε τη 277/2019 απόφασή του υπέβαλε προδικαστικό ερώτηµα, µε αντικείµενο τη συµβατότητα µε το Σύνταγµα της υπαγωγής των στρατιωτικών συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ, βάσει των διατάξεων του ν. 4387/2016, καθώς και επιµέρους ρυθµίσεών του που αφορούν στον κανονισµό σύνταξης της κατηγορίας αυτής συνταξιούχων. 


Περαιτέρω, µε τη 278/2019 απόφαση του, το ίδιο Τµήµα υπέβαλε και έτερο προδικαστικό ερώτηµα, µε αντικείµενο τη διατήρηση ή µη της κρίσης της 244/2017 απόφασης της Ολοµέλειας του ∆ικαστηρίου, και κατ’ εκτίµηση του περιεχοµένου της οικείας απόφασης του Τµήµατος στην 32/2018 απόφαση αυτής, περί αντίθεσης της κατ’ άρθρα 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 εισφοράς αλληλεγγύης των στρατιωτικών συνταξιούχων στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 του Συντάγµατος, επειδή η κατηγορία αυτή δεν αντλεί ωφέλεια από το προϊόν της εισφοράς ως εκ της ένταξης, µεταξύ άλλων, της κατηγορίας αυτής συνταξιούχων στον ΕΦΚΑ, η οποία κρίθηκε, κατά πλειοψηφία, ως συνταγµατική από το ΙΙΙ Τµήµα του ∆ικαστηρίου. .............


Ειδικότερα, το µεν πρώτο από τα ανωτέρω προδικαστικά ερωτήµατα του ΙΙΙ Τµήµατος δεν συναρτά το ζήτηµα της συµβατότητας των διατάξεων του ν. 4387/2016 µε την εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων, ενώ το δεύτερο αφορά µεν στην τύχη της εν λόγω εισφοράς µετά τη θέση σε ισχύ του νόµου αυτού, πλην αφορά µόνο στους στρατιωτικούς συνταξιούχους και την εξετάζει αποκλειστικά σε ό,τι αφορά την πρώτη βάση αντισυνταγµατικότητάς της και όχι ως προς τις άλλες τρεις, ενώ δεν θέτει το ζήτηµα της συνταγµατικότητας της παρακράτησης της ΕΑΣ για το διάστηµα από 1.1.2019 και εφεξής. 

 

Συνεπώς, παραδεκτώς και δη λυσιτελώς υποβάλλεται το παρόν προδικαστικό ερώτηµα, που αφορά στην παρακράτηση από τη σύνταξη πολιτικής συνταξιούχου, και δη κατά µεταβίβαση συνταξιούχου, χήρας αποβιώσαντος τέως δικαστικού λειτουργού, της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων .........

ε) Κατά την εκτίµηση του Τµήµατος, ο όγκος των υποθέσεων που ήδη εκκρεµεί ενώπιόν του και που θα προκύψει από την εφαρµογή της 244/2017 απόφασης της Ολοµέλειας του ∆ικαστηρίου, η οποία, άλλωστε, εκδόθηκε στο πλαίσιο δίκης – πιλότου, κατ’ εφαρµογήν των διατάξεων του άρθρου 108 Α παρ. 1 του π.δ/τος 1225/1981, είναι αυξηµένος, το Τµήµα κρίνει ότι πρέπει να υποβληθεί προδικαστικό ερώτηµα στην Ολοµέλεια, κατ’ εφαρµογή του άρθρου 108 Α παρ. 2 του π.δ. 1225/1981, προκειµένου να αποφανθεί για τα εκτιθέµενα στη σκέψη 52 ζητήµατα, όπως ειδικότερα αναλύονται και στο σκεπτικό της παρούσας.  


Για τους λόγους αυτούς Παραπέµπει την αγωγή στην Ολοµέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά τα ειδικώς αναφερόµενα στο σκεπτικό της παρούσας. 

 


 Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 11 Απριλίου 2019. 



 Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ 

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 

 ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΟΦΙΑΝΟΥ 

 Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

 ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ

 

Διαβάστε την απόφαση

09/12/2020






Ελληνοτουρκικά: Η Άγκυρα "γκριζάρει" τον διάλογο - Το διπλό πρόσωπο του Ερντογάν

 




Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερνογάν και ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου, στις συναντήσεις τους με τους πρέσβεις της Ε.Ε. στην Άγκυρα, αφού ανακοίνωσαν με ικανοποίηση την επανέναρξη των διερευνητικών επαφών με την Ελλάδα στις 25 Ιανουαρίου, κατηγόρησαν την Αθήνα για προκλητικές ενέργειες. Παράλληλα, απείλησαν με το ενδεχόμενο επανεμφάνισης του «Ορούτς Ρέις» στην Ανατολική Μεσόγειο, σε περίπτωση που η Ε.Ε. τηρήσει σκληρή στάση απέναντι στην Αγκυρα. Λίγες ώρες μετά, το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων της Τουρκίας «Ανατολή» δημοσίευσε τα θέματα που θέλει να συζητήσει η Άγκυρα με την Ελλάδα και περιλαμβάνει από την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών μέχρι και περιοχές έρευνας και διάσωσης.

Ο πρόεδρος της Τουρκίας στην ομιλία του προς τους πρέσβεις της Ε.Ε. κατηγόρησε την Ελλάδα πως προσθέτει νέες εντάσεις καθώς κάνει κατάχρηση των NAVTEX, ενώ υποστήριξε πως «η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αυξάνει τις παραβιάσεις του εναέριου χώρου, όπως αυξάνει και τις παράνομες δραστηριότητές της στα νησιά με αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς. Καλούμε την Ελλάδα να σταματήσει τις δραστηριότητές της που αυξάνουν την ένταση».

Ο Ερντογάν υποστήριξε πως οι διερευνητικές επαφές ίσως να είναι ο προάγγελος μιας νέας εποχής για τις σχέσεις των δύο χωρών, αλλά ανέφερε πως όσα συνέβησαν τους προηγούμενους μήνες στην Ανατολική Μεσόγειο «έδειξαν την αποφασιστικότητα της χώρας μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας. Ίσως τώρα πια έχει γίνει κατανοητό πως δεν θα προκύψει η μεσογειακή ειρήνη από καμία εξίσωση που δεν περιλαμβάνει την Τουρκία και την ΤΔΒΚ».

Λίγο νωρίτερα, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου προειδοποίησε την Ε.Ε. πως, σε περίπτωση που στηρίξει την Ελλάδα όπως έκανε στη Σύνοδο Κορυφής του Οκτωβρίου, τότε και η Τουρκία θα ξανακάνει όσα έκανε μέχρι πρόσφατα. Μετά τη Σύνοδο, η Αγκυρα είχε ξαναβγάλει το «Ορούτς Ρέις» για έρευνες στην Ανατολική Μεσόγειο.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας ανέφερε πως «η απειλητική γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε εναντίον μας στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. ήταν η αιτία να ξεχειλίσει το ποτήρι. Αντιδράσαμε και, αν ξανασυμβεί, θα το ξανακάνουμε. Το μικρό διάστημα Οκτωβρίου και Δεκεμβρίου έδειξε ότι η κλιμάκωση δεν θα φέρει αποτέλεσμα σε κανέναν, και στη Σύνοδο του Δεκεμβρίου η Ε.Ε. υιοθέτησε μια πιο ήπια γλώσσα».

Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας αναφέρθηκε και στις διερευνητικές επαφές, και υποστήριξε πως με τον Νίκο Δένδια έχουν συμφωνήσει για συνάντησή τους. «Χθες προτείναμε την ημερομηνία για τις διερευνητικές επαφές με την Ελλάδα και είχαμε την άμεση ανταπόκριση. Στις 25 Ιανουαρίου θα πραγματοποιήσουμε τον 61ο κύκλο των διερευνητικών επαφών. Με τον υπουργό Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκο Δένδια, ο οποίος είναι και προσωπικός μου φίλος, συμφωνήσαμε να συναντηθούμε αργότερα, θα καθoρίσουμε την ημερομηνία συνάντησής μας», δήλωσε.

Εντύπωση προκάλεσε το δημοσίευμα του πρακτορείου «Ανατολή», στο οποίο γίνεται αναφορά στο τι στόχο έχουν οι διερευνητικές επαφές, αλλά και στα θέματα που θέλει να θέσει η Άγκυρα σε αυτές τις συναντήσεις. Το δημοσίευμα αναφέρει πως «η Τουρκία θέλει να συζητηθούν όλα τα ζητήματα στα οποία προκύπτουν προβλήματα στο Αιγαίο, όπως τα χωρικά ύδατα, η υφαλοκρηπίδα, η αποστρατιωτικοποίηση νησιών, το νομικό καθεστώς γεωγραφικών σχηματισμών (σ.σ.: αμφισβήτηση κυριαρχίας νησιών), η έκταση του εναέριου χώρου και οι περιοχές έρευνας και διάσωσης. Ενώ για τη Μεσόγειο επιθυμία της Τουρκίας είναι τα ζητήματα της υφαλοκρηπίδας και της αποκλειστικής οικονομικής ζώνης να τεθούν στο πλαίσιο της ευθυδικίας».




πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/561225043/i-agkyra-gkrizarei-ton-dialogo/