Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2021

Επανυπολογισμός Συντάξεων: Το πως θα γίνει το ξέρουμε - Το πότε θα γίνει είναι άγνωστο - Υπολογίστε εύκολα και με ακρίβεια την δική σας νέα σύνταξη


 

Εγκύκλιο για τον επανυπολογισμό των συντάξεων από 1.10.2019, λόγω αύξησης των ποσοστών αναπλήρωσης, εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας.

Ειδικότερα, με την εγκύκλιο αναλύεται:

O τρόπος υπολογισμού των συντάξεων από 1.10.2019
O επανυπολογισμός από 1.10.2019 των συντάξεων που έχουν απονεμηθεί από τις 13.05.2016 μέχρι τις 30.09.2019.

 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΕΔΩ:ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΕΦΚΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ.pdf

 

Ειδικά, για τη νέα αναπροσαρμογή και επανυπολογισμό των συντάξεων που είχαν απονεμηθεί, σύμφωνα με τις ισχύουσες πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 διατάξεις και είχαν αναπροσαρμοστεί και επανυπολογιστεί με βάση τις διατάξεις των άρθρων 14 και 33, θα ακολουθήσουν ειδικότερες οδηγίες.

Υπολογίστε ακριβώς τη σύνταξη που δικαιούστε τον ηλεκτρονικό οδηγό παρακάτω

 

Με βάση την παρ. 3α του άρθρου 14 και του άρθρου 33 του ν. 4387/2016:

«α) Από την 01.10.2019, οι συντάξεις -πλην όσων χορηγούνται από τον ΟΓΑ- που έχουν απονεμηθεί ή εκκρεμεί η απονομή τους, μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, υπολογίζονται εκ νέου, σύμφωνα με τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, που επισυνάπτεται. Από την 01.10.2019, καταβάλλονται τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις στη σύνταξη.

 

Αν το ποσό των συντάξεων αυτών, όπως επανυπολογίζεται, είναι μικρότερο εκείνου που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, σύμφωνα με τον επισυναπτόμενο πίνακα 1 της παραγράφου 5 του άρθρου 8, το ποσό της διαφοράς που προκύπτει εξακολουθεί να καταβάλλεται στο δικαιούχο ως προσωπική διαφορά».

Η παρ. 3α αφορά αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν από 13.05.2016 έως και 30.09.2019, βάσει των οποίων η καταβολή της σύνταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, αρχίζει, μετά την έναρξη ισχύος αυτού, ήτοι από τις 13.05.2016 και οι οποίες, βάσει της παρ. 2 του άρθρου 94 του ν. 4387/2016, κρίνονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4387/2016.

Σημειώνεται ότι οι αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβάλλονται από την 01.10.2019 και έπειτα, δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παρ. 3α των άρθρων 14 και 33, άρα θα υπολογιστούν εξαρχής με βάση τα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης του επισυναπτόμενου πίνακα 2.

Για αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από 13.05.2016 έως 30.09.2019, το ποσό της σύνταξης, λόγω της εφαρμογής διαφορετικών ποσοστών αναπλήρωσης, διαφοροποιείται: (α) για την περίοδο από την έναρξη καταβολής της σύνταξης μέχρι την 30.09.2019 και (β) για την περίοδο από 01.10.2019 και έπειτα.

Το ποσό ανά περίοδο προκύπτει από δύο υπολογισμούς:

α) Πρώτος υπολογισμός για το χρονικό διάστημα από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος και έως την 30.09.2019 με βάση τα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 1.

(β) Δεύτερος υπολογισμός για το χρονικό διάστημα από 01.10.2019 και εφεξής με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 και σύγκριση των ποσών που προκύπτουν από τον πρώτο και το δεύτερο υπολογισμό για τον καθορισμό του τελικά καταβαλλόμενου ποσού από 01.10.2019.

Τα ποσά που προκύπτουν από το «διπλό υπολογισμό» αρχικά με τον πίνακα 1 και έπειτα με τον πίνακα 2 συγκρίνονται με βάση τα κάτωθι παραδείγματα, για να καθοριστεί το καταβαλλόμενο από 01.10.2019 ποσό της σύνταξης. Οι τυχόν προκύπτουσες αυξήσεις με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 χορηγούνται από 01.10.2019 ως αρνητική προσωπική διαφορά, δηλαδή αύξηση της ανταποδοτικής σύνταξης, η οποία χορηγείται άμεσα, χωρίς δοσολόγιο από 01.10.2019. Αντιθέτως, τυχόν προκύπτουσες μειώσεις με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2 οδηγούν στη δημιουργία θετικής προσωπικής διαφοράς του εδαφίου γ' της παρ. 3α του άρθρου 14 και του άρθρου 33 του ν. 4387/2016 που συνεχίζει να χορηγείται από 01.10.2019 ως προσωπική διαφορά.

Σημειώνεται ότι το άρθρο 94, παρ. 2 του ν. 4387/2016 συνεχίζει να ισχύει και εφαρμόζεται κατά τον επανυπολογισμό των συντάξεων, επί αιτήσεων που έχουν κατατεθεί για τα έτη 2016, 2017 και 2018. Η σύγκριση θα διενεργείται μεταξύ του συνολικού ποσού (εθνικής, ανταποδοτικής και προσωπικής διαφοράς του άρθρου 94) που χορηγείται, μέχρι τις 30.9.2019 και του συνολικού ποσού (εθνικής, ανταποδοτικής και προσωπικής διαφοράς του άρθρου 94) που προκύπτει από το νέο υπολογισμό από 01.10.2019. Η προσωπική διαφορά του άρθρου 94 παρ. 2, η οποία ρητώς παραπέμπει στο άρθρο 14 παρ. 2, αποτελεί θετική προσωπική διαφορά, δηλαδή το ποσό της εξακολουθεί να καταβάλλεται στο δικαιούχο, συμψηφιζόμενο κατ` έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ` εφαρμογή της παραγράφου 4 του άρθρου 14 του ν. 4387/2016. Αντιθέτως, η προσωπική διαφορά του εδαφίου γ' της παρ. 3α του άρθρου 14 και του άρθρου 33 δεν συμψηφίζεται.

Η σύγκριση των ποσών συντάξεων που προκύπτουν από την εφαρμογή του πίνακα 1 και από την εφαρμογή του πίνακα 2 διενεργείται μεταξύ του καθαρού προ φόρου ποσού σύνταξης με βάση τον πίνακα 1 και του καθαρού προ φόρου ποσού με βάση τον πίνακα 2, μετά την αφαίρεση των αναλογούντων κρατήσεων. Ομοίως, για τις ανάγκες της σύγκρισης του άρθρου 94 παρ. 2 για την εύρεση της προσωπική διαφοράς, λαμβάνεται υπόψη το καθαρό προ φόρου ποσό της σύνταξης που θα απονεμόταν κατά το προϊσχύον καθεστώς, μετά την αφαίρεση των αναλογούντων κρατήσεων, σύμφωνα τους κανόνες που ίσχυαν σε κάθε φορέα κατά την 31η.12.2014.

Για τις αιτήσεις που έχουν κατατεθεί, μέχρι 30.09.2019 και έχει ήδη εκδοθεί απόφαση απονομής, θα γίνει οίκοθεν νέος υπολογισμός του ποσού από 01.10.2019 με βάση τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του πίνακα 2. Για εκκρεμείς αιτήσεις που έχουν κατατεθεί, μέχρι 30.09.2019, θα εκδοθεί απόφαση απονομής με βάση τον πίνακα 1 για το διάστημα μέχρι 30.09.2019 και θα καταχωριστεί άμεσα και ο νέος υπολογισμός του ποσού από 01.10.2019.



πηγή:https://www.money-money.gr/news/pws-oa-ginei-o-epanypologismos-twn-syntaxewn


Ελληνοτουρκικά: Ανασκόπηση 2020 – Οι πολεμικές κραυγές της Τουρκίας και οι νίκες της Ελλάδας σε όλα τα μέτωπα


 Το 2020 θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά με τις περισσότερες τουρκικές επιθέσεις και προκλήσεις μετά από το 1974. Μόνο που σε κάθε επίθεση η Ελλάδα είχε άμεση και αποτελεσματική απάντηση και η αυγή του 2021 βρίσκει τους Τούρκους στο περιθώριο και τους Ελληνες κερδισμένους σε πολλά μέτωπα.

Αν και κάθε χρόνο η Ελλάδα γίνεται δέκτης της τούρκικης προκλητικότητας τόσο με τις παραβιάσεις του Εθνικού Εναέριου χώρου (FIR) όσο και των θαλασσιών συνόρων το 2020 φάνηκε σχεδόν από την αρχή του 2020 ότι οι προκλήσεις θα ξεπεράσουν κάθε όριο.

Οι Τούρκοι προσπάθησαν σχεδόν με το «καλημέρα» του 2020 να αιφνιδιάσουν την Ελλάδα με  την αρχή να γίνεται στον Έβρο όταν το Σαββατοκύριακο πριν την Καθαρά Δευτέρα προσπάθησε να περάσει χιλιάδες μετανάστες που βρίσκονταν στην δική της μεριά.

Διαδίδοντας fake news πως η Ελλάδα άνοιξε τα σύνορα για την Ευρώπη, αλλά και μισθώνοντας λεωφορεία και ταξί η Τουρκία παρακινούσε πρόσφυγες και μετανάστες να μεταβούν στον Έβρο και συγκεκριμένα στο φυλάκιο των Καστανιών. Εκεί όμως βρέθηκαν μπροστά στους Έλληνες συνοριοφύλακες και στρατιωτικούς που με σθένος εμπόδισαν την όποια παράνομη είσοδο στην Ελλάδα.

Για αρκετές μέρες και νύχτες  πρόσφυγες και μετανάστες με 5την βοήθεια της τούρκικης στρατοχωροφυλακής και αστυνομίας, επιδίδονταν σε έναν ανταρτοπόλεμο κατά των Ελληνικών δυνάμεων. Εικόνες που έκαναν τον γύρο του κόσμο.

Οι Eλληνες λένε «ναι» στο κλείσιμο των συνόρων και στις κλειστές δομές

Δείτε εδώ όλο το χρονικό για τον Έβρο  

Την ίδια στιγμή η Τουρκία  συνέχιζε αλλά και συνεχίζει να προκαλεί και στην θάλασσα με έκδοση παράνομων Navtex αλλά και με το ερευνητικό τους  πλοίο Oruc Reis το οποίο παραβίαζε συστηματικά την Ελληνική υφαλοκρηπίδα.

Και ενώ όλα αυτά ήταν σε πλήρη εξέλιξη έρχεται και η απόφαση Ερντογάν να μετατρέψει σε τζαμί την Αγία Σόφια στην Κωνσταντινούπολη, σηκώνοντας κύμα αντιδράσεων σε ολόκληρο τον κόσμο. Απόφαση που προκάλεσε περαιτέρω όξυνση και αντιπαραθέσεις στις ήδη τεταμένες σχέσεις χριστιανών και μουσουλμάνων.

Αγία Σοφία: Ακάθιστος Ύμνος στη Μητρόπολη Αθηνών την Παρασκευή – Πένθιμα θα χτυπούν οι καμπάνες

Παρά τις επιστολές του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών Μάικ Πομπέο προς τον Ερντογάν να μην αλλάξει το ισχύον καθεστώς, παρά την τοποθέτηση του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ, του Ρώσου Πατριάρχη Κυρίλλου, διαφόρων πολιτικών ηγετών της Ε.Ε. αλλά και της δυναμικής και εμπεριστατωμένης συνέντευξης του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην εφημερίδα «Washington Post», η θέση της τουρκικής προεδρίας και κυβέρνησης δεν μετατοπίστηκε καθόλου.

Δείτε εδώ όλο το χρονικό για την μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί   

Λίγες μέρες αργότερα η Τουρκία ξαναστέλνει εντός ελληνικής υφαλοκρηπίδας το Oruc Reis. Ο Αύγουστος του 2020 ήταν «θερμός μήνας» στην Ανατολική Μεσόγειο. Η παρουσία πολλών στρατιωτικών πλοίων στην περιοχή και από τις δύο χώρες (σ.σ. Ελλάδα και Τουρκία) δημιούργησε κλίμα πολεμικής σύγκρουσης.

Δεκάδες φρεγάτες του Ελληνικού Στόλου εστάλησαν στην περιοχή για να εμποδίσουν την πορεία του Oruc Reis αλλά και να προστατεύσουν τα ελληνικά χωρικά ύδατα ενώ από την άλλη φρεγάτες της Τουρκίας συνόδευαν το ωκεανογραφικό.

Το κλίμα ήταν αρκετά τεταμένο με τον κίνδυνο ενός ατυχήματος να είναι παρά πολύ κοντά. Το Oruc Reis συνέχιζε επί μέρες να πλέει εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας για αρκετές μέρες παραβιάζοντας κάθε διεθνές δίκαιο.

Τις εξελίξεις παρακολουθούσαν οι πρεσβείες των χωρών-μελών της Ε.Ε., το στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Νάπολη, διάφορα αραβικά κράτη και οι ΗΠΑ.

Από ελληνικής πλευράς, το σύνολο του στόλου ήταν σε συνεχή ετοιμότητα για να αποτρέψει την όποια πρόκληση. Δυνάμεις του στόλου είχαν αναπτυχθεί από το Βόρειο Αιγαίο μέχρι το Λιβυκό Πέλαγος, ενώ ανακλήθηκαν όλες οι άδειες του στρατιωτικού προσωπικού και των τριών κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Επί μήνες τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν μελετήσει και επικεντρωθεί σε ενδεχόμενες ενέργειες των τουρκικών μονάδων στα διάφορα γεωγραφικά υπόμετωπα.

Την ίδια ώρα με νύχια και με δόντια, ο τουρκικός μηχανισμός δουλεύει ακατάπαυστα, προσπαθώντας να προωθήσει την προπαγάνδα του περί του δόγματος της «Γαλάζιας Πατρίδας» που παρουσίασε η Τουρκία. Αυτό το είδαμε να συμβαίνει όταν η φρεγάτα «Λήμνος» είχε «επακούμβηση» με την φρεγάτα «Kemal Reis» μετά τους λάθους χειρισμούς του Τούρκου καπετάνιου.

Τα τούρκικα ΜΜΕ θέλοντας να «γλυκάνουν το χάπι» μετά το στραπάτσο παρουσίασαν την… ανύπαρκτη ζημιά της φρεγάτας «Λήμνος» σε φωτογραφία ως έναν καρχαρία.

Την ίδια ώρα όμως μια φωτογραφία ντοκουμέντο κάνει την εμφάνιση της και δείχνει την ζημιά που υπέστη η φρεγάτα «Kemal Reis» μετά την «επακούμβηση». Το πλοίο αναγκάστηκε να γυρίζει στην Τουρκία προκειμένου να επισκευαστεί.

Η Ελλάδα καταδίκασε όλες τις προκλητικές ενέργειες της «γείτονος» ενώ έφερε το θέμα των προκλήσεων σε όλους τους διεθνής οργανισμούς  όπως ο ΟΗΕ, το ΝΑΤΟ και η ΕΕ και μάλιστα σε επίπεδο αρχηγών κρατών.

Στην τελευταία Σύνοδο Κορυφής το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέληξε σε συμφωνία τα ξημερώματα της Παρασκευής, 11 Δεκεμβρίου  για την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία

 Οι κυρώσεις αυτές έχουν σκοπό να τιμωρηθεί η Άγκυρα για τις «παράνομες και επιθετικές» ενέργειές της στη Μεσόγειο εναντίον της Ελλάδας και της Κύπρου», διευκρίνισαν οι διπλωματικές και ευρωπαϊκές πηγές.

Το κείμενο που συμφωνήθηκε είναι σκληρότερο για την Τουρκία, αλλά περιέχει ελάχιστες αλλαγές στο θέμα των κυρώσεων.

Σύμφωνα με το επίσημο κείμενο, η διεύρυνση της κυπριακής λίστας για «παράνομες δραστηριότητες γεωτρήσεων στην Ανατολική Μεσόγειο» -και όχι μόνο στην Κύπρο- και γι’ αυτό μάλιστα δίνεται η εντολή στον Ύπατο Εκπρόσωπο να «επεκτείνει τον σκοπό της κυπριακής λίστας και γίνεται πιο αναλυτικό στο τι ζητάει από τον Ζοζέπ Μπορέλ και την Κομισιόν: να συντάξει μια έκθεση στην κατάσταση των σχέσεων Ε.Ε. – Τουρκίας σε πολιτικό, οικονομικό επίπεδο και στις εμπορικές σχέσεις, κάτι που υπονοεί την τελωνειακή ένωση.

Ωστόσο, ο χρόνος χάριτος δίνεται στην Τουρκία ως τον Μάρτιο του 2021 και για να υπάρξει συντονισμός Ε.Ε. – ΗΠΑ στο θέμα της Ανατολικής Μεσογείου. Τέλος, το κείμενο ξεκαθαρίζει περαιτέρω ορισμένα σημεία, όπως ότι οι ηγέτες υποστηρίζουν την επανάληψη των συνομιλιών υπό τον ΟΗΕ για το Κυπριακό και «αναμένει το ίδιο από την Τουρκία».




πηγή:https://eleftherostypos.gr/ellinotourkika/676547-anaskopisi-2020-ellinotourkika-oi-polemikes-krayges-tis-tourkias-kai-oi-nikes-tis-elladas-se-ola-ta-metopa/



Συντάξεις /Αναδρομικά: Θα "βρέξει σε χρήμα, με τις αυξήσεις και τα νέα αναδρομικά


 

Συντάξεις: Αλλάζουν 14 διατάξεις του ασφαλιστικού μέσα στο 2021 που αφορούν σε αυξήσεις με τον νέο υπολογισμό συντάξεων, στα όρια ηλικίας, στις εισφορές, στις παροχές σε χρήμα, αλλά και σε νέα αναδρομικά.

Οι μεταβολές θα τεθούν σε ισχύ από την Πρωτοχρονιά και επηρεάζουν άμεσα 2 εκατ. ασφαλισμένους, 2,6 εκατ. συνταξιούχους και πάνω από 1 εκατ. έμμεσα ασφαλισμένα μέλη οικογενειών εργαζομένων και συνταξιούχων, δηλαδή αφορούν τις ζωές και την τσέπη 5,5 εκατ. πολιτών.

Τις αλλαγές παρουσιάζει αναλυτικά σήμερα το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις».

Συνοπτικά, από 1ης/1/2021 τίθενται σε ισχύ ρυθμίσεις οι οποίες προβλέπουν:

Νέα όρια συνταξιοδότησης για πλήρη σύνταξη γήρατος με το 65ο έτος και με ελάχιστο χρόνο ασφάλισης 15 ετών, καθώς για το 2021 το όριο ηλικίας για τους 65άρηδες γίνεται 66,9 μήνες.

Νέα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για μειωμένη σύνταξη μητέρων που ξεκινούν από τα 56,9 για όσες θα έχουν μέσα στο 2021 νέο όριο ηλικίας για πλήρη σύνταξη μετά τα 65.

  1. Νέα όρια ηλικίας για συνταξιοδότηση με 35ετία παλαιών πριν από το 1983 ασφαλισμένων σε ειδικά ταμεία με αύξηση κατά 6 μήνες.
  2. Νέα όρια συνταξιοδότησης με 35ετία και 36ετία στο Δημόσιο, όπου η αύξηση μπορεί να είναι πάνω από 6 μήνες για όσους κλείνουν τα 58 μέσα στο 2021.
  3. Νέα όρια συνταξιοδότησης με 37ετία στο Δημόσιο με αύξηση κατά 11 μήνες στο όριο ηλικίας (από 60,3 φέτος στα 61,2 το 2021).
  4. Νέα ποσά στις νέες αιτήσεις για σύνταξη ΟΓΑ, με αύξηση της αναλογίας των νέων συντελεστών αναπλήρωσης, έναντι του παλιού συστήματος.
  5. Μείωση εισφορών για τους μισθωτούς εργαζομένους κατά 1,21% και για τους εργοδότες κατά 1,79%, που θα μεταφραστεί αντίστοιχα σε αύξηση μισθού για τους εργαζομένους και μείωση κόστους ασφάλισης για τους εργοδότες.
  6. Αυξημένες συντάξεις για όσους κάνουν αίτηση από 1ης/1/2021 και έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης, καθώς θα υπολογιστούν με τα βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης του Νόμου 4670/2020.
  7. Αυξήσεις και αναδρομικά για συνταξιούχους που έχουν και απασχόληση, καθώς η σχετική διάταξη για τους «εργαζόμενους συνταξιούχους» που δίνει αύξηση στο 70% αντί 40% της σύνταξης άργησε να εφαρμοστεί και θα ισχύσει πλέον αρχές του 2021 με αναδρομικά αυξήσεων από 28/2/2020.
  8. Μικρότερο εφάπαξ περίπου κατά 2% με 3% γιατί φεύγει ένα έτος από το παλιό καθεστώς, που ως το 2013 προσέθετε στο εφάπαξ αυξημένη ανταποδοτικότητα, και μπαίνει ένα έτος από το νέο καθεστώς, που ισχύει από το 2014 με μηδενική ανταποδοτικότητα στο ποσό του εφάπαξ για εισφορές από το 2014 και μετά.
  9. Νέο σύστημα για τις επικουρικές συντάξεις με νέο ταμείο επικουρικής ασφάλισης για τους νέους ως 35 ετών. Το νέο σύστημα θα νομοθετηθεί το 2021 για να εφαρμοστεί το 2022. Η βασική του διαφορά είναι ότι οι εισφορές και οι συντάξεις γίνονται ατομικές με τον «προσωπικό κουμπαρά» ασφάλισης και σύνταξης. Ο κάθε ασφαλισμένος θα μπορεί να επενδύει τα χρήματά του ή απλώς να τα τοκίζει και να παίρνει παροχές ανάλογες της απόδοσής των επενδύσεων. Σήμερα οι εισφορές δεν παίρνουν ούτε καν τον τόκο των κρατικών ομολόγων, γιατί το σύστημα είναι διανεμητικό, δηλαδή οι νέοι πληρώνουν από τις δικές τους μηνιαίες εισφορές τις συντάξεις των παλαιότερων. Με το νέο καθεστώς θα πληρώνουν για τις δικές τους συντάξεις.
  10. Επανυπολογισμό όλων των συντάξεων που έχουν εκδοθεί σε δύο χρονικά διαστήματα, ως 12/5/2016 για τους παλαιούς συνταξιούχους και από 13/5/2016 ως 30/9/2019 για τους νεότερους συνταξιούχους. Ο επανυπολογισμός θα φέρει αυξήσεις από Φεβρουάριο ή Μάρτιο του 2021 σε περίπου 500.000 παλαιούς και νέους συνταξιούχους με αναδρομικά 16 μηνών τουλάχιστον. Σε πολλούς, δε, οι αυξήσεις θα είναι διπλές!
  11. Νέα αναδρομικά στους συνταξιούχους από τις αντισυνταγματικές μειώσεις του 11μήνου Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016 που θα αφορούν τις επικουρικές συντάξεις. Υπάρχουν σε εκκρεμότητα περίπου 400.000 αγωγές, ενώ στις 15 Ιανουαρίου 2021 θα διεξαχθεί νέα «πιλοτική» δίκη που θα κρίνει αν τα δικαιούνται και όσοι δεν πρόλαβαν να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη.
  12. Αλλαγές και νέα ποσά στα επιδόματα ασθενείας, μητρότητας και τα έξοδα κηδείας. Τα ποσά θα είναι ενιαία για όλους και θα καθοριστούν με τον νέο κανονισμό παροχών του ΕΦΚΑ που ήδη επεξεργάζεται η Γενική Γραμματεία Κοινωνικής Ασφάλισης του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Για παράδειγμα, στα έξοδα κηδείας εξετάζεται να καταβάλλεται ενιαίο ποσό μεταξύ 760 ευρώ ή 800 ευρώ, ανεξάρτητα από το αν κάποια Ταμεία δίνουν ως και 1.300 ευρώ.

Οι αλλαγές του 2021 στα όρια ηλικίας

Τα όρια ηλικίας αυξάνονται μέσα στο 2021 γιατί καθορίζονται με βάση την παλιά ηλικία συνταξιοδότησης που συμπληρώνουν (ή δεν συμπληρώνουν) οι ασφαλισμένοι.

Για παράδειγμα, ασφαλισμένος στο Δημόσιο με 35ετία το 2021 θα έπαιρνε σύνταξη στα 58. Αν κλείνει τα 58 το 2021, θα συνταξιοδοτηθεί στα 61,6 μήνες. Αν όμως έχει 35ετία και κλείνει τα 58 μετά το 2022, θα συνταξιοδοτηθεί στα 62 και δεν θα φτάνουν τα 35 έτη, αλλά θα πρέπει να συμπληρώσει 40 έτη.

Το 2021 είναι ο τελευταίος σταθμός του ασφαλιστικού με ηλικίες συνταξιοδότησης κάτω των 67 και των 62 με 40 έτη που θα ισχύουν από το 2022. Και αυτός ο «σταθμός» κρύβει πολλά μυστικά που περιορίζουν τις επιπτώσεις από τις αυξήσεις των ορίων συνταξιοδότησης ακόμη και μετά το 2022.

Για παράδειγμα, ασφαλισμένος στο Δημόσιο που βγαίνει με 37 έτη, αλλά τα συμπληρώνει μετά το 2022 που τα όρια πάνε στα 62 με 40 έτη, μπορεί να αναγνωρίσει στρατιωτική θητεία και να έχει 37ετία στο 2021, ώστε να συνταξιοδοτηθεί στα 61,2. Προσοχή: Η διάταξη αφορά διορισμένους από 1ης/1/1983 και μετά που έχουν 25ετία ως το 2010 και βοηθούνται ακόμη περισσότερο στην 37ετία αν έχουν και ένσημα εκτός Δημοσίου πριν από το 1983.

Η παγίδα που κρύβουν τα νέα όρια συνταξιοδότησης ξεπερνιέται και μέσα από εξαγορές πλασματικών ετών, που για το Δημόσιο είναι πιο ελκυστικές, καθώς, πέρα από τις εξαγορές ως και 7 έτη που ισχύουν για όλα τα Ταμεία, στο Δημόσιο δίδονται ξεχωριστά από 1, 3 και 5 έτη λόγω τέκνων και έτσι τα πλασματικά τους έτη φτάνουν στα 12, ενώ για τους άλλους ασφαλισμένους είναι 7 έτη με όλους τους πλασματικούς χρόνους λόγω τέκνων, στρατιωτικής θητείας, σπουδών κ.λπ.

Τα όρια ηλικίας για σύνταξη


1. Σύνταξη από Δημόσιο με 37 έτη

Πρόσληψη από 1ης/1/1983 με 25ετία ως το 2010
Πότε συμπληρώνονται 37 έτηΗλικία συνταξιοδότησης
Το 202060,3
Το 202161,2
Από 202262 με 40 χρόνια
2. Σύνταξη από Δημόσιο με διατάξεις 35ετίας και 36ετίας
Πρόσληψη από 1ης/1/1983 με 25ετία ως το 2011
Με 35 ή 36 έτη και ηλικία 58Ηλικία συνταξιοδότησης
Το 202061
Το 202161,6
Από 202262
3. Σύνταξη γονέων από Δημόσιο (πρόσληψη ως 31/12/1992)
Με 25ετία το 2011 και ανήλικο
Ηλικία 52 ετώνΗλικία συνταξιοδότησης
Το 202063,7
Το 202165,3
Το 202267
Με 25ετία το 2012 και ανήλικο
Ηλικία 55 ετώνΗλικία συνταξιοδότησης
Το 202064
Το 202165,6
Το 202267



πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/685851-syntaxeis-ti-allazei-to-2021-sta-oria-ilikias-stis-eisfores-stis-paroxes-se-xrima-alla-kai-se-nea-anadromika-pinakes-paradeigmata/

Προνομιούχοι εναντίον μη προνομιούχων




Αφότου ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί, ελλοχεύει ένας σοβαρός κίνδυνος: ο διχασμός της κοινωνίας, η δημιουργία πολιτών δύο ταχυτήτων, των εμβολιασμένων και όσων δεν έχουν εμβολιαστεί. (Σε αυτό το σημείο κοντοστέκομαι. Ο εαυτός μου, του 2019, σκέφτεται: «Μα τι νομίζει ότι γράφει; Αρθρο γνώμης ή δυστοπικό μυθιστόρημα της Μάργκαρετ Ατγουντ;». Ο εαυτός μου, του 2021, συνεχίζει απλώς τη ροή της σκέψης του.) Προνομιούχοι χρίζονται οι εμβολιασμένοι, μη προνομιούχοι όσοι περιμένουν στη λίστα αναμονής. Μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθεροι, επιδεικνύοντας το πιστοποιητικό τους οι πρώτοι, θα παραμένουν μασκοφορεμένοι και αποκλεισμένοι οι δεύτεροι; 

Η συζήτηση, που σημειωτέον διεξάγεται στις περισσότερες δυτικές χώρες, θέτει σοβαρά ηθικά και συνταγματικά διλήμματα, τη στιγμή που πολλά επιστημονικά ερωτήματα δεν έχουν ακόμη απαντηθεί. Π.χ. όσοι έχουν κάνει το εμβόλιο έχουν μεν ανοσία για ένα διάστημα, είναι βέβαιο όμως ότι δεν μπορούν να διαδώσουν τον κορωνοϊό;  Αν διασφαλιστεί, σε δύο μήνες περίπου, ότι δεν μεταδίδουν τον ιό οι εμβολιασμένοι και άρα δεν συνιστούν απειλή για τη δημόσια υγεία, δεν αποτελεί καταπάτηση των συνταγματικών τους δικαιωμάτων η παράταση των περιοριστικών μέτρων για τη συγκεκριμένη ομάδα; Από την άλλη, με δεδομένο ότι ο εμβολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός, δεν θα έπρεπε θεωρητικά να διασφαλίζεται η ίση μεταχείριση όλων, αν όχι από τους ιδιώτες, τουλάχιστον από το κράτος; Mήπως όμως οι αρνητικές επιπτώσεις για όσους δεν εμβολιαστούν αποτελέσουν κίνητρο για τους επιφυλακτικούς κι επισπευστεί έτσι η επιστροφή στην κανονικότητα;

Η Ισπανία ήδη εξήγγειλε πως δημιουργεί «μαύρη» λίστα για όσους είχαν τη δυνατότητα εμβολιασμού αλλά την αρνήθηκαν. Σκοπεύει εξάλλου να διανείμει τα στοιχεία τους σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, παρόλο που οι Βρυξέλλες δεν έχουν ακόμη εκφράσει ετοιμότητα για συνεργασία στον τομέα. Στη Γερμανία η συζήτηση περί ειδικών προνομίων των εμβολιασμένων προκαλεί έντονες αντιπαραθέσεις. Η κυβέρνηση εξετάζει μάλιστα τη νομοθετική απαγόρευση της παροχής ειδικού στάτους σε όσους έχουν εμβολιαστεί. Την ίδια στιγμή ο τουριστικός κολοσσός, η TUΙ, επιμένει ότι δεν θα υπάρξει ευνοϊκή μεταχείριση των εμβολιασμένων, το ίδιο διακηρύσσουν και οι γερμανικοί σιδηρόδρομοι (DB). Η Lufthansa διαβεβαιώνει ότι δεν θα θεσπίσει διαβατήριο εμβολιασμού, ενώ στον αντίποδα η αυστραλιανή αεροπορική εταιρεία Quantas έχει θέσει τον εμβολιασμό ως προϋπόθεση για τους πελάτες της. 

Το ντιμπέιτ δεν είναι ούτε μελλοντολογικό ούτε απλό, καλό είναι να ξεκινήσει λοιπόν και στην Ελλάδα. Αντ’ αυτού, εδώ αναλωνόμαστε σε επουσιώδη ζητήματα, από το φανελάκι του Σωτήρη Τσιόδρα και τις κάμερες κατά τον εμβολιασμό μέχρι τη λίστα VIPs που διογκώνεται ως διά μαγείας τις ήσυχες νύχτες του Δεκεμβρίου. 










πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561212668/pronomioychoi-enantion-mi-pronomioychon/



Ο εμβολιασμός του κράτους - Το γκουβέρνο* να ’ναι καλά κι από ιδιώτες να το πληρώνουν ..


 


Αλγεινή εντύπωση δημιούργησαν οι εικόνες των υπουργών, γραμματέων και λοιπών παρατρεχάμενων, με το χέρι γυμνωμένο και τη βελόνα στο μπράτσο. Μπορεί ο εμβολιασμός των κυβερνητικών στελεχών να μην είναι όσο μαζικός φαντάζει στα κοινωνικά δίκτυα (126 είχαν προγραμματιστεί, σύμφωνα με τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου), αλλά η προτεραιότητα έδωσε δικαίως λαβή στον εκπρόσωπο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Νάσο Ηλιόπουλο να κατηγορήσει τη Ν.Δ. ότι «μετατρέπει το εμβόλιο από δικαίωμα σε προνόμιο».

Ακόμη πιο εντυπωσιακή ήταν η αιτιολόγηση από το κ. Στέλιο Πέτσα του αριθμού 126. Οπως είπε, ο εμβολιασμός των κρατικών αξιωματούχων υπηρετεί διπλό στόχο: «Ο πρώτος είναι καθαρά συμβολικός: να δώσουν το μήνυμα στους πολίτες ότι μιλάμε για ασφαλή και αποτελεσματικά εμβόλια και να προτρέψουν τους πολίτες να εμβολιαστούν (…) Το δεύτερο σκέλος έχει να κάνει με τη συνέχεια του κράτους. Υπάρχουν τομείς της κυβέρνησης, των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας που πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν. Εκεί έχει επιλεγεί ένας αριθμός 126 ατόμων μέχρι το τέλος Ιανουαρίου που θα εμβολιαστούν μαζί με τους υπόλοιπους περίπου 215.000 συμπολίτες μας που θα έχουν εμβολιαστεί με το εμβόλιο της Pfizer μέχρι το τέλος Ιανουαρίου» (ΕΡΤ 30.12.2020).

Ο πρώτος στόχος είναι κατανοητός. Ουδείς γκρίνιαξε που οι πολιτειακοί παράγοντες και θρησκευτικοί ποιμένες, όπως ο μητροπολίτης Ναυπακτίας, εμβολιάστηκαν κατά προτεραιότητα, παρά το γεγονός ότι η ηλικία του κ. Τσίπρα και η φυσική κατάσταση του κ. Μητσοτάκη θα τους έδιναν σειρά κατά τον Ιούνιο. 

Οι 126 όμως που συμβολίζουν τη «συνέχεια του κράτους» σε τι εξυπηρετούν; Ναι μεν «υπάρχουν τομείς της κυβέρνησης, των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας που πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν», αλλά σάμπως δεν υπάρχουν τομείς της ιδιωτικής οικονομίας «που πρέπει να συνεχίσουν να λειτουργούν» για να πληρώνουν όλους αυτούς που θα συμβολίσουν τη «συνέχεια του κράτους»;

Σε αυτή τη χώρα, εκτός από τη συνέχεια του κράτους, υπάρχει και η συνέχεια της αντίληψης πως το κράτος και οι λειτουργοί του (ή έστω κάποιοι από αυτούς) προηγούνται έναντι των υπολοίπων. Οτι υπηρετούν κάτι σαν θεϊκό σκοπό και χωρίς αυτούς η Βενετιά θα χάσει τα πάντα, εκτός από το γνωστό βελόνι. Είναι η περιρρέουσα ιδέα της προτεραιότητας του κράτους αυτή που επιτρέπει στο Δημόσιο να υπολειτουργεί, αλλά οι υπάλληλοί του να αμείβονται πλήρως και όχι με τα πενιχρά βοηθήματα που δίνονται σε όσους είναι στον ιδιωτικό τομέα.



Υπ’ αυτήν την έννοια, είναι περίεργο να γκρινιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ. Κατά μία έννοια ο εμβολιασμός των 126 κρατικών στελεχών υπηρετεί το ιδεολογικό του αφήγημα, όπως κάνουν εξάλλου όλες οι κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης: "το γκουβέρνο* να ’ναι καλά κι από ιδιώτες να το πληρώνουν…".


Σημείωση blogger

περιγράφει την κρατική εξουσία, την πολιτεία που διατηρεί το μονοπώλιο άσκησης νόμιμης βίας, στα όρια της συντεταγμένης πολιτείας.








πηγή: https://www.kathimerini.gr/opinion/561212662/o-emvoliasmos-toy-kratoys/









Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2020

Ελληνοτουρκικά: Προκλητικός και ειρωνικός ο Ακάρ: "Η Ελλάδα προκαλεί, έχει εξοπλίσει 16 νησιά" - "Με 3-5 αεροσκάφη και 3-5 πλοία δεν μπορούν να έχουν υπεροχή έναντι της Τουρκίας"


 

Τους υψηλούς τόνους συντηρεί ο υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Χουλουσί Ακάρ, κατηγορώντας την Ελλάδα ότι έχει εξοπλίσει 16 ελληνικά νησιά κατά παράβαση της Συνθήκης της Λωζάννης, αλλά και ότι προκαλεί ακόμα περισσότερο με το γεγονός ότι ανώτατοι πολιτικοί και στρατιωτικοί επισκέπτονται τα νησιά.

Σε δηλώσεις του στο δίκτυο A Haber και αναφερόμενος στη Συνθήκη της Λωζάννης και τη Συνθήκη των Παρισίων, ο κ. Ακάρ υποστήριξε ότι η Ελλάδα συνεχίζει την ίδια στάση και κάνει ένα μεγάλο λάθος μεταφέροντας μεγάλα προβλήματα στο μέλλον.  

Όπως είπε, ενώ τα ζητήματα αυτά πρέπει να λυθούν ένα προς ένα το συντομότερο δυνατόν, αντιθέτως η Ελλάδα διαθέτει χωρικά ύδατα 6 ναυτικά μιλιά και εναέριο χώρο 10 ναυτικά μίλια.

Κατηγόρησε δε την Ελλάδα ότι «έχει εξοπλίσει 16 νησιά, παρόλο που αναφέρεται στη Λωζάννη ότι τα 23 νησιά πρέπει να είναι αποστρατιωτικοποιημένα».

«Σαν να μην έφτανε αυτό, προκαλεί ακόμα περισσότερο με το γεγονός ότι ανώτατοι πολιτικοί και στρατιωτικοί τα επισκέπτονται, έτσι προκαλούν και παρενοχλούν την Τουρκία και κάνουν ότι μπορούν για να αυξήσουν την ένταση εκεί» συνέχισε. 

«Τώρα αυτοί που κυβερνούν την Ελλάδα ξεκίνησαν έναν αγώνα εξοπλισμών. Νομίζουν πως κάνουν κάτι. Έφτασαν στο σημείο αυτό, λόγω της ενίσχυσης και της παρότρυνσης των εμπόρων όπλων. Αν έχουν σκοπό και στόχο να κάνουν κάτι στην Τουρκία ή να έχουν υπεροχή, αυτός είναι άδικος κόπος. Με 3-5 αεροσκάφη και 3-5 πλοία δεν μπορούν να έχουν υπεροχή έναντι της Τουρκίας και δεν μπορούν να έχουν ισχυρισμούς κυριαρχίας εναντίον της Τουρκίας» κατέληξε.


πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/561212809/epimenei-se-apostratiotikopoiisi-nision-i-agkyra/

Αρχηγός ΓΕΣ: Επίσκεψη σε 1η ΤΑΞΑΣ, 32 ΤΑΞ ΠΖΝ, XXIV TΘΤ και 1η ΤΑΞ ΚΔ-ΑΛ


 Την Τετάρτη 30 Δεκεμβρίου 2020, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, συνοδευόμενος από τον Διοικητή της 1ης ΣΤΡΑΤΙΑΣ/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ», Αντιστράτηγο Βασίλειο Παπαδόπουλο και τον Διοικητή της Ι Μεραρχίας Πεζικού (Ι ΜΠ «ΣΜΥΡΝΗ»), Υποστράτηγο Κωνσταντίνο Γούναρη, επισκέφθηκε την έδρα και Μονάδες της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (1η ΤΑΞΑΣ «ΚΙΛΚΙΣ- ΛΑΧΑΝΑ») και τις έδρες της 32 Ταξιαρχίας Πεζοναυτών (32 ΤΑΞ ΠΖΝ - «ΜΟΡΑΒΑΣ»), της XXIV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας (XXIV ΤΘΤ - ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΙΠΠΙΚΟΥ «ΦΛΩΡΙΝΑ») και της 1ης Ταξιαρχίας Καταδρομών- Αλεξιπτωτιστών (1η ΤΑΞ ΚΔ-ΑΛ «ΕΛ ΑΛΑΜΕΪΝ»).

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Αρχηγός διαπίστωσε το υψηλό επίπεδο ηθικού του προσωπικού, το ευχαρίστησε για το έργο που επετέλεσε το 2020 σε όλους τους τομείς και αντάλλαξε μαζί του ευχές εν όψει της Πρωτοχρονιάς.

#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy