Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020

Αποτυχία ειδικών και ΕΟΔΥ στη διαχείριση της πανδημίας - Ουραγός παγκοσμίως είναι η Ελλάδα - H ώρα γενναίων πολιτικών αποφάσεων από την Κυβέρνηση







Ουραγός της Ευρώπης και 50η μεταξύ 53 χωρών παγκοσμίως είναι η Ελλάδα στη διαχείριση της πανδημίας σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Bloomberg, όταν στο πρώτο κύμα της πανδημίας η χώρα μας ήταν υπόδειγμα παγκοσμίως.



Μετά από επτά εβδομάδες καθολικού lockdown η μείωση των κρουσμάτων ήταν μόνο 66% σε σχέση με την προ του lockdown εβδομάδα, αυτή τη φορά όμως δεν ευθύνονται οι πολίτες οι οποίοι κατά γενική ομολογία τηρούν στην πλειοψηφία τους τα μέτρα, αλλά την ευθύνη φέρουν οι ειδικοί επιστήμονες τους οποίους η Κυβέρνηση εμπιστεύθηκε και οι οποίοι προέβλεπαν ότι αρχές Δεκεμβρίου όλα θα ήταν καλά.

Αποτυχία ειδικών και ΕΟΔΥ στη διαχείριση της πανδημίας

Αυτή τη φορά οι εισηγήσεις, οι εκτιμήσεις και οι προβλέψεις των ειδικών και η γενική διαχείριση της πανδημίας από τον ΕΟΔΥ απέτυχαν παταγωδώς, με αποτέλεσμα η υγεία να μην είναι σήμερα στα επιθυμητά επίπεδα και η οικονομία να καταρρέει και συγκεκριμένα:

• Όταν οι ειδικοί επιστήμονες δήλωναν ότι τα Χριστούγεννα θα υπάρξουν 2.000 κρούσματα, ενώ στις 25.12.2020 ανακοινώθηκαν μόλις 617 κρούσματα, η Κυβέρνηση παράτεινε το καθολικό lockdown μέχρι τις 7 Ιανουαρίου, λαμβάνοντας αποφάσεις με λάθος στοιχεία.
• Ο καθηγητής της Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας Κώστας Γουργουλιάνης στις 18.12.2020 έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι τα στοιχεία του ΕΟΔΥ δεν συμβαδίζουν με την επιδημιολογική εικόνα, οι αριθμοί που δίνει ο ΕΟΔΥ χωρίς να συνοδεύονται από στοιχεία είναι αναντίστοιχοι με την πραγματικότητα στα Νοσοκομεία, ότι λαμβάνονται αποφάσεις με λάθος στοιχεία από τον ΕΟΔΥ και για να πάρει κανείς αποφάσεις χρειάζονται δεδομένα και αν δεν έχεις τα σωστά δεδομένα απλά δεν μπορείς αποφάσεις.
• Όταν ο ΕΟΔΥ σε μία συγκεκριμένη ημέρα ανακοινώνει κρούσματα, όπου συμπεριλαμβάνονται και κρούσματα των προηγούμενων 15 ημερών, η γενική επιδημιολογική εικόνα της χώρας αλλοιώνεται.
• Όταν από το καλοκαίρι υπάρχει αναντιστοιχία μεταξύ των ημερήσιων κρουσμάτων και του συνόλου των κρουσμάτων από την αρχή της πανδημίας που ανακοινώνονται από τον ΕΟΔΥ (λάθος προσθαφαίρεσης), η οποία έφθασε μέχρι και σε ημερήσιο λάθος 58 κρουσμάτων, ποιος μπορεί να τον εμπιστεύεται.
• Όταν στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ανακοινώνονται καθημερινά οι θάνατοι και τα τεστ που πραγματοποιούνται ανά περιφερειακή ενότητα, ώστε οι τοπικές αρχές να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την καταστολή της διασποράς της πανδημίας, στην Ελλάδα ανακοινώνονται μόνο τα κρούσματα και οι οποιεσδήποτε παρεμβάσεις στην περιφέρεια γίνονται σε κεντρικό επίπεδο με τις εισηγήσεις των ειδικών, αγνοώντας παντελώς την τοπική αυτοδιοίκηση.
• Όταν ο ΕΟΔΥ κάνει λάθος στον υπολογισμό του ποσοστού θετικότητας των τεστ, παρουσιάζοντας μία εικονική πραγματικότητα, υπάρχει αποπροσανατολισμός της κοινής γνώμης από τα πραγματικά δεδομένα.
• Όταν, όπως θα δούμε παρακάτω, σήμερα μόνο 11 νομοί είναι στο κόκκινο επίπεδο και οι υπόλοιποι νομοί υφίστανται ακόμη το οριζόντιο lockdown και όταν σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών το 86% των επιχειρήσεων έχει υποστεί οικονομική ζημιά, με το ποσοστό στην εστίαση να εκτοξεύεται στο 99% και ότι θα αναγκασθούν σε απολύσεις προσωπικού και όταν ο ΟΑΕΔ στις 18.12.2020 ανακοίνωσε ότι μέσα στο Νοέμβριο αυξήθηκαν κατά 109.725 οι εγγεγραμμένοι άνεργοι, γιατί η Κυβέρνηση δεν επαναφέρει τους συγκεκριμένους νομούς στην προ lockdown περίοδο, με τα μέτρα που ίσχυαν τότε;
• Όταν σύμφωνα με τον δείκτη αξιολόγησης του Bloomberg, όπως θα δούμε στη συνέχεια, η Ελλάδα έχει το χειρότερο lockdown με την μικρότερη κινητικότητα των πολιτών και η χώρα μας υποχώρησε 19 θέσεις τον μήνα Δεκέμβριο σε σχέση με τον Νοέμβριο, που είναι και η μεγαλύτερη πτώση από όλες τις χώρες μαζί με τις ΗΠΑ, ποιος άραγε ευθύνεται γι’ αυτό;
• Όταν σήμερα οι ειδικοί επιστήμονες προτείνουν παράταση του lockdown μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου και μάλιστα κάποιοι γραφικοί μέχρι το Πάσχα, η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να τους εμπιστεύεται;
• Λάθος αποστολή δεδομένων του ΕΟΔΥ στο ECDC: Στις 25.12.2020 υπήρξαν δημοσιεύματα των μεγάλων ΜΜΕ με τίτλο όπως «Κάτω από το 4% ο δείκτης θετικότητας των τεστ covid-19 στην Ελλάδα», «Πράσινη η Ελλάδα στον χάρτη θετικότητας του ECDC (Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων)», με κύρια πηγή το ΑΠΕ-ΜΠΕ, αλλά όταν ο ΕΟΔΥ στέλνει στο ECDC λανθασμένα δεδομένα και το ποσοστό θετικότητας των τεστ που υπολογίζει το ECDC θα είναι λανθασμένο. Όπως φαίνεται στον παρακάτω πίνακα τα κρούσματα που ανακοινώνει ο ΕΟΔΥ είναι εργαστηριακά επιβεβαιωμένα και δεν περιλαμβάνονται σε αυτά τα θετικά κρούσματα των rapid test. Στο ECDC όμως ο ΕΟΔΥ έστειλε, σύμφωνα με την έκθεση του ECDC, το σύνολο των κλινικών και rapid τεστ και όχι μόνο τα κλινικά τεστ, με αποτέλεσμα το ποσοστό θετικότητας των τεστ που υπολόγισε το ECDC να είναι 3,3%, ενώ το πραγματικό ποσοστό θετικότητας που υπολογίζεται από την παγκόσμια εφαρμογή ourworldindata.org, η οποία χρησιμοποιεί μόνο τα κλινικά τεστ, είναι 6,5%. Και το ερώτημα είναι σε τι αποβλέπει ο ΕΟΔΥ παρουσιάζοντας στους ευρωπαίους εταίρους μας μία εικονική πραγματικότητα, να διασυρθεί και πάλι στατιστικά η χώρα μας; Αυτή είναι η Ελλάδα που θέλουμε και αξίζουμε; Επισημαίνεται ότι για το παραπάνω λάθος του ΕΟΔΥ έχω ενημερώσει τους αρμόδιους από τις 16.12.2020.







Παγκόσμια αξιολόγηση του Bloomberg

Στον παρακάτω χάρτη φαίνεται η θλιβερή εικόνα της χώρας μας παγκοσμίως σύμφωνα με την πρόσφατη αξιολόγηση του Bloomberg, όπου λαμβάνονται υπόψη οι εξής 10 παράμετροι:
Κρούσματα ανά μήνα, θνησιμότητα, συνολικοί θάνατοι ανά ένα εκατομμύριο πολίτες, ποσοστά των θετικών τεστ, πρόσβαση στα εμβόλια, αυστηρότητα του lockdown, ελεύθερη κυκλοφορία των πολιτών, πρόβλεψη για το μέλλον της οικονομίας, ανταπόκριση του συστήματος υγείας και πόσο άλλαξε η ζωή των πολιτών









Η παραπάνω εικόνα προκαλεί θλίψη και ανησυχία σε όλους εμάς που στηρίζουμε εθελοντικά την Κυβέρνηση και αγωνιζόμαστε αμισθί γι’ αυτή.

H ώρα γενναίων πολιτικών αποφάσεων από την Κυβέρνηση

Η Κυβέρνηση σε αυτή την κρίσιμη στιγμή οφείλει να πάρει γενναίες πολιτικές αποφάσεις, αγνοώντας τους ειδικούς, των οποίων οι εισηγήσεις, οι εκτιμήσεις και οι προβλέψεις αστόχησαν αυτή τη φορά, διότι την οποιαδήποτε φθορά, η οποία αρχίζει και φαίνεται ήδη δημοσκοπικά, την υφίσταται η Κυβέρνηση και όχι οι ειδικοί.

Η Κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει σε άμεση άρση από τη Δευτέρα του οριζόντιου lockdown στους 28 νομούς που βρίσκονται ήδη σε πράσινο και κίτρινο επίπεδα υγειονομικής ασφαλείας εδώ και δύο εβδομάδες (φαίνονται παρακάτω) και μάλιστα 23 νομοί από αυτούς τους νομούς είναι πράσινοι και κίτρινοι εδώ και 3 εβδομάδες, επαναφέροντας τους συγκεκριμένους νομούς στην προ lockdown περίοδο με τα μέτρα που ίσχυαν τότε, χωρίς όμως να επιτρέπεται η μετακίνηση από νομό σε νομό.

Το καθολικό lockdown που λήγει στις 7 Ιανουαρίου θα πρέπει να παραταθεί μόνο στους νομούς που θα βρίσκονται ακόμη τότε στο κόκκινο επίπεδο υγειονομικής ασφαλείας.

Χάρτης και επίπεδα υγειονομικής ασφαλείας των νομών στις 25.12.2020

Στο χάρτη που ακολουθεί φαίνονται τα επίπεδα υγειονομικής ασφαλείας και προστασίας των νομών της χώρας τις τελευταίες επτά ημέρες, από 19 μέχρι 25 Δεκεμβρίου, βάσει των κριτηρίων του ποσοστού θετικότητας των τεστ και των κρουσμάτων ανά 100.000 κατοίκους που χρησιμοποιεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC).







Όπως φαίνεται στο χάρτη, τις τελευταίες 7 ημέρες 25 νομοί βρίσκονται στο πράσινο επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας, νομοί στο κίτρινο6 νομοί στο πορτοκαλί και 11 νομοί στο κόκκινο.

Στον παρακάτω πίνακα απεικονίζονται τα κριτήρια ταξινόμησης των νομών, ο μέσος όρος των κρουσμάτων των τελευταίων 7 ημερών από 19 έως 25 Δεκεμβρίου, το επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας του κάθε νομού και τα επίπεδα υγειονομικής ασφάλειας τις προηγούμενες 2 εβδομάδες, από τον οποίο προκύπτουν:

Τις τελευταίες 7 ημέρες 25 από τους 51 νομούς (49% των νομών) βρίσκονται στο επίπεδο 1 ετοιμότητας (πράσινο), οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Άρτας, Αχαΐας, Δωδεκανήσου, Εύβοιας, Ζακύνθου, Ηλείας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λασιθίου, Λευκάδας, Μεσσηνίας, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Σάμου, Φωκίδας και Χανίων.

Στο επίπεδο 2 επιτήρησης βρίσκονται 9 νομοί (18%), η Αττική, η Βοιωτία, η Ευρυτανία, η Κορινθία, τα Τρίκαλα, η Φθιώτιδα, η Φλώρινα, η Χαλκιδική και η Χίος.

Στο πορτοκαλί επίπεδο (3) αυξημένης επ
ιτήρησης βρίσκονται 6 νομοί (12%), τα Γρεβενά, η Δράμα, η Ημαθία, η Καβάλα, η Λέσβος και η Πέλλα.

Στο επίπεδο 4 αυξημένου κινδύνου (κόκκινο) βρίσκονται 11 νομοί (22%), οι νομοί Έβρου, Θεσσαλονίκης, Καρδίτσας, Κιλκίς, Κοζάνης, Λάρισας, Μαγνησίας, Ξάνθης, Πιερίας, Ροδόπης και Σερρών, που αντιπροσωπεύουν το 24% του συνολικού πληθυσμού της χώρας.




 Στα επίπεδα 1, 2 και 3 βρίσκεται το 78% των νομών, το οποίο αντιπροσωπεύει το 76% του συνολικού πληθυσμού της χώρας.

Σε σχέση με το προηγούμενο επίπεδο ασφαλείας των 7 ημερών από 12 έως 18 Δεκεμβρίου:

  • Δεκατρείς νομοί παρουσίασαν βελτίωση στο επίπεδο υγειονομικής ασφάλειας κατεβαίνοντας επίπεδο.
  • Η Αχαΐα από το επίπεδο 2 κατέβηκε στο επίπεδο 1.
  • Η Ευρυτανία, τα Τρίκαλα και η Χαλκιδική βελτίωσαν το επίπεδό τους από 3 σε 2.
  • Τα Γρεβενά, η Δράμα, η Ημαθία, η Καβάλα, η Λέσβος και η Πέλλα βελτίωσαν το επίπεδό τους από 4 σε 3.
  • Σημαντική βελτίωση κατεβαίνοντας δύο επίπεδα υγειονομικής ασφαλείας παρουσίασαν η Καστοριά που βελτιώθηκε από το επίπεδο 3 στο 1 και οι νομοί Φλώρινας και Χίου που βελτιώθηκαν από το επίπεδο 4 στο 2.
  • Ο νομός Κορινθίας ανέβηκε από το επίπεδο 1 στο 2.
  • Τριανταεπτά νομοί παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο υγειονομικής ασφαλείας.
  • Συνολικά 28 νομοί από τους 51 νομούς της χώρας (55%) βρίσκονται στα επίπεδα 1 και 2 επί δύο εβδομάδες από τις 12 έως τις 25 Δεκεμβρίου, οι νομοί Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Άρτας, Αττικής, Αχαΐας, Βοιωτίας, Δωδεκανήσου, Εύβοιας, Ζακύνθου, Ηλείας, Ηρακλείου, Θεσπρωτίας, Ιωαννίνων, Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Κορινθίας, Κυκλάδων, Λακωνίας, Λασιθίου, Λευκάδας, Μεσσηνίας, Πρέβεζας, Ρεθύμνου, Σάμου, Φθιώτιδας, Φωκίδας και Χανίων, ενώ 23 από τους παραπάνω νομούς βρίσκονται στα επίπεδα 1 και 2 επί τρεις εβδομάδες.

Ο Νίκος Καρδούλας είναι Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός του Ε.Μ.Π., MSc στην Αγγλία, πρώην καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Συνταγματάρχης ε.α.





πηγή:https://www.akroama.gr/%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF-%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CF%85-%CE%B1%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B1%CE%BD-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80/?fbclid=IwAR3M08n6Fda0cP_QmVAYvy7a-RR4uG5ZnvPOdLAn14C0O2Zo7pKzW8euRxc


Συντάξεις/Αναδρομικά: Απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου επιδικάζει αναδρομικά, 38.211,45 ευρώ με τόκο - Δείτε τι γράφει η απόφαση για τους Στρατιωτικούς

 


ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Απόφαση 1569/2020 

ΤΜΗΜΑ ΙΙ 

 Συνεδρίασε δηµόσια στο ακροατήριό του την 5η Μαρτίου 2020, µε την ακόλουθη σύνθεση: Κωνσταντίνος Κωστόπουλος, Αντιπρόεδρος, Πρόεδρος του Τµήµατος, ∆έσποινα Τζούµα και Γεωργία Παπαναγοπούλου (εισηγήτρια), Σύµβουλοι, Αικατερίνη Σπηλιοπούλου και Αθανάσιος Καρακόϊδας, Πάρεδροι (µε συµβουλευτική ψήφο). Γενικός Επίτροπος της Επικρατείας: Παραστάθηκε ο Eπιτροπεύων Πάρεδρος της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ∆ηµήτριος Κοκοτσής, που αναπληρώνει νόµιµα την κωλυόµενη Γενική Επίτροπο της Επικρατείας. Γραµµατέας: Γεωργία Φραγκοπανάγου, υπάλληλος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Για να δικάσει την από 15.6.2018 αγωγή (Α.Β.∆. …) Της … του …, κατοίκου … (οδός …., Τ.Κ. …), η οποία παραστάθηκε διά δηλώσεως του άρθρου 133 παρ. 2 του Κ.∆.∆ικ. της πληρεξούσιας δικηγόρου της Μαρίας Βραχά (∆.Σ.Α. 20738) κατά του Ελληνικού ∆ηµοσίου, που εκπροσωπείται νόµιµα από τον Υπουργό Οικονοµικών, ο οποίος παραστάθηκε διά της Παρέδρου του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους Σπυριδούλας Θωµοπούλου και κατά του ν.π.δ.δ. µε την επωνυµία «Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα (οδός Αγίου Κωνσταντίνου αρ. 8), που εκπροσωπείται νόµιµα από τον ∆ιοικητή του, ο οποίος παραστάθηκε διά της ως άνω Παρέδρου του Νοµικού Συµβουλίου του Κράτους. Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, το ∆ικαστήριο άκουσε: 

 Την εκπρόσωπο του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του ΕΦΚΑ, η οποία ζήτησε την απόρριψη της αγωγής, και Τον Επιτροπεύοντα Πάρεδρο της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο οποίος πρότεινε την µερική παραδοχή της αγωγής. Μετά τη δηµόσια συνεδρίαση, το ∆ικαστήριο Αφού µελέτησε τα σχετικά έγγραφα Σκέφθηκε σύµφωνα µε το νόµο Αποφάσισε τα εξής: 

                              μέρος σελίδας 6

     ΙΙ. Με την υπό κρίση αγωγή, η ενάγουσα, συνταξιούχος δικαστικός λειτουργός (Πρόεδρος Εφετών επί τιµή), ζητεί, κατ΄ εκτίµηση του οικείου δικογράφου, να υποχρεωθούν το Ελληνικό ∆ηµόσιο και ο Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης να της καταβάλουν, νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, το ποσό των 6.000 ευρώ και να αναγνωριστεί η υποχρέωση των εναγοµένων να της καταβάλουν, επίσης νοµιµοτόκως, το ποσό των 32.211,45 ευρώ, ήτοι συνολικά 38.211,45 ευρώ. Από το ως άνω συνολικώς διεκδικούµενο ποσό, ζητεί α) το ποσό των 35.211,45 ευρώ  και β) το ποσό των 3.000 ευρώ, ως χρηµατική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης.
 

  




μέρος σελίδας 7

 Β. Τα ανωτέρω ισχύουν µε την επιφύλαξη της ειδικότερης δικαιοδοσίας του Ειδικού ∆ικαστηρίου του άρθρου 88 παρ. 2 του Συντάγµατος και των διατάξεων του οργανικού του Συντάγµατος ν. 3038/2002 (Α΄ 180), επί ζητηµάτων που αφορούν ειδικώς στους δικαστικούς λειτουργούς και δύνανται ταυτόχρονα να επηρεάσουν τη συνταξιοδοτική κατάσταση ευρύτερου κύκλου των προσώπων αυτών      



μέρος των σελίδων  11 και 12

Η καταβολή δε της σύνταξης τελεί πάντοτε υπό την εγγύηση του Κράτους και δη του ∆ηµοσίου, όταν πρόκειται για συντάξεις που καταβάλλονται σε συνδεόµενους µε αυτό µε υπηρεσιακή σχέση, ενόψει του ότι συνιστά απόρροια της ειδικής λειτουργικής σχέσης του δικαιούχου µε αυτό ως εργοδότη, χωρίς να συνδέεται µε τον σχηµατισµό διακριτού ασφαλιστικού κεφαλαίου από τις εισφορές των εν ενεργεία  δηµόσιων λειτουργών, υπαλλήλων και στρατιωτικών. 

        σελίδα 29  

Για τους λόγους αυτούς ∆έχεται εν µέρει την αγωγή. 

Υποχρεώνει το Ελληνικό ∆ηµόσιο και τον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης να καταβάλουν εις ολόκληρον στην … του … το ποσό των έξι χιλιάδων ευρώ (6.000 €), νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, κατά τα ειδικότερα αναφερόµενα στο σκεπτικό. 

Αναγνωρίζει την εις ολόκληρον υποχρέωση του Ελληνικού ∆ηµοσίου και του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης να καταβάλουν στην ίδια, το ποσό των είκοσι εννέα χιλιάδων διακοσίων έντεκα ευρώ και σαράντα πέντε λεπτών (29.211,45 €), νοµιµοτόκως από την επίδοση της αγωγής, κατά τα ειδικότερα αναφερόµενα στο σκεπτικό. Και Συµψηφίζει τα δικαστικά έξοδα µεταξύ των διαδίκων. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 5 Ιουνίου 2020. 

Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ 

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ 

∆ηµοσιεύθηκε σε έκτακτη δηµόσια συνεδρίαση, στο ακροατήριο του ∆ικαστηρίου, στις 28 Ιουλίου 2020. 

Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ ΦΡΑΓΚΟΠΑΝΑΓΟΥ



Διαβάστε όλη την απόφαση

09/12/2020


ΒΟΜΒΑ: Συντάξεις/Αναδρομικά: - Το Ελεγκτικό Συνέδριο εξέδωσε, εκατοντάδες ατομικές αποφάσεις, για όσους έκαναν αγωγές - Επιδικάστηκαν, εντόκως, ποσά πάνω και από 45.000 ευρώ - Σε τι μπορούν να ελπίζουν όσοι δεν έκαναν αγωγές Τι λέει η Κυβέρνηση


 

Πακέτο αναδρομικών με πολλούς αποδέκτες έρχεται τη νέα χρονιά, με ποσά που είναι ήδη κλειδωμένα στις επικουρικές συντάξεις και φτάνουν ως 3.300 ευρώ, αλλά και με αποφάσεις Ελεγκτικού Συνεδρίου για συνταξιούχους του Δημοσίου που ξεπερνούν τα 35.000 ευρώ για δικαιούχους ειδικών μισθολογίων, σύμφωνα με απόφαση-ντοκουμέντο που δημοσιεύει ο «Ελεύθερος Τύπος» της Κυριακής.

Τα αναδρομικά του 2021 έχουν ως «σίγουρους» αποδέκτες περίπου 400.000 συνταξιούχους από ταμεία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα οι οποίοι μέσα από εκκρεμείς δίκες περιμένουν επιστροφές 11 μηνών από τις αντισυνταγματικές μειώσεις στις επικουρικές τους συντάξεις, ενώ υπάρχει το ενδεχόμενο ανατροπής με δικαίωμα αναδρομικών σε 1 εκατ. δικαιούχους (δηλαδή και σε όσους δεν προσέφυγαν σε δικαστήρια) μέσα από νέα πιλοτική δίκη στις 15 Ιανουαρίου.

Η νέα δίκη θα γίνει πάλι στο Συμβούλιο της Επικρατείας (όπως έγινε με τα αναδρομικά του 2020) αλλά αυτή τη φορά θα κριθεί αν ορθώς αποκλείστηκαν οι επικουρικές από τα αναδρομικά που πληρώθηκαν τον περασμένο Οκτώβριο.

Υπενθυμίζεται ότι τα αναδρομικά του Οκτωβρίου πληρώθηκαν με βάση την απόφαση 1439/2020 που έβγαλε το ΣτΕ στην πρότυπη δίκη του Ιανουαρίου του 2020 την οποία προκάλεσε ο ΕΦΚΑ και στο τέλος πλήρωσε 1,4 δισ. ευρώ στις κύριες συντάξεις για τις αντισυνταγματικές μειώσεις του 11μήνου Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016.

Παρότι όμως η απόφαση του ΣτΕ μνημόνευε ότι τις ίδιες αντισυνταγματικές μειώσεις είχαν και οι επικουρικές συντάξεις για το ίδιο 11μηνο, εντούτοις, τα αντίστοιχα ποσά δεν επεστράφησαν. Οι συνταξιούχοι προσέφυγαν εκ νέου στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθεί η υπουργική απόφαση που δεν προέβλεπε πληρωμή αναδρομικών στις επικουρικές.

Η δικαίωση είναι σχεδόν βέβαιη διότι το ΣτΕ δεν μπορεί να παρεκκλίνει από τη θεμελιώδη θέση του που διατυπώθηκε στις ολομελειακές του βασικές αποφάσεις του 2015 (τις 2287 και 2288), ότι δηλαδή οι μειώσεις των νόμων 4051/2012, και 4093/2012 καθώς και οι καταργήσεις των Δώρων στις συντάξεις είναι αντισυνταγματικές για τις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις.

Στην περίπτωση που ακυρωθεί η υπουργική απόφαση τότε η κυβέρνηση υποχρεώνεται να την αντικαταστήσει με νέα στην οποία θα εντάσσει αναδρομικά και στις επικουρικές συντάξεις για το 11μηνο Ιουνίου 2015-Μαΐου 2016. Αυτά τα αναδρομικά θα τα δικαιούνται περίπου 1 εκατ. συνταξιούχοι που είχαν περικοπές στο 11μηνο αυτό είτε προχώρησαν σε δικαστική διεκδίκηση είτε όχι.

Στην περίπτωση που δεν ακυρωθεί η υπουργική απόφαση τότε το θέμα των αναδρομικών κλείνει για όσους δεν άσκησαν προσφυγές και μένει ανοιχτό για περίπου 400.000 συνταξιούχους που έχουν κάνει ομαδικές αγωγές για αναδρομικά συντάξεων μέσα στα οποία περιλαμβάνονται επιστροφές πέραν του 11μήνου από μειώσεις επικουρικών συντάξεων καθώς και πληρωμή Δώρων κύριων και επικουρικών.

Οι 400.000 αγωγές είναι μέσα σε αυτές που επιτρέπει να προχωρήσουν η κυβέρνηση, καθώς ο νόμος 4714/2020, που περιλαμβάνει τα άρθρα για τα αναδρομικά, λέει ότι οι συνταξιούχοι άπαξ και πληρώθηκαν τα αναδρομικά κύριων συντάξεων δεν έχουν άλλη απαίτηση (αποσβένονται) για επιστροφές σε κύριες, επικουρικές και Δώρα, πλην όσων έχουν ήδη δίκες σε εκκρεμότητα ή άσκησαν προσφυγή έως την ημέρα της πληρωμής.

Οι περίπου 400.000 αγωγές είναι πριν από τις πληρωμές και σε αυτές τις αγωγές η κυβέρνηση αναγνωρίζει δικαιώματα νέων αναδρομικών, εφόσον τελεσιδικήσουν. Σε κάθε περίπτωση όμως οι πρώτες αποφάσεις θα είναι αυτές που θα δείξουν τον δρόμο και στις επόμενες και είναι βέβαιο ότι οι δίκες για τα αναδρομικά των επικουρικών θα δίνουν τουλάχιστον το ίδιο 11μηνο επιστροφών με τις κύριες.

Το Ελεγκτικό  ανοίγει θέμα επιστροφών στο Δημόσιο έως και το 2018

Στα διεκδικούμενα αναδρομικά έρχονται να προστεθούν και οι επιστροφές για τους συνταξιούχους του Δημοσίου που είναι πολλών ταχυτήτων και με ποσά που ξεπερνούν και τα 35.000 ευρώ για συνταξιούχους ειδικών μισθολογίων (απόστρατοι, δικαστικοί, καθηγητές, γιατροί ΕΣΥ).

Πάνω από 7.000 συνταξιούχοι έχουν προσφυγές με εκατοντάδες αποφάσεις για αναδρομικά 2ετίας, 3ετίας και 4ετίας.

Σε μια τέτοια απόφαση (363/2020) που έχει στα χέρια του ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, το Ελεγκτικό Συνέδριο κρίνει επί αγωγής που υπέβαλε συνταξιούχος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την ακύρωση των μειώσεων του νόμου 409312 και δικαιώνει τον συνταξιούχο δικαστικό με αναδρομικά 35.838 ευρώ για το διάστημα 2014-2017. Η απόφαση δημοσιεύτηκε στις 05 Μαρτίου 2020 διατάσσοντας το Δημόσιο να καταβάλει τα αναδρομικά εντός δυο μηνών εντόκως.

Τέτοιες ατομικές αποφάσεις είναι εκατοντάδες και με ποσά πάνω και από 45.000 ευρώ, τα οποία θα πρέπει να αποδοθούν όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη της κυβέρνησης στον «Ε.Τ.» καθώς πρόκειται για τελικές δικαστικές αποφάσεις σε προσφυγές που ασκήθηκαν πριν από τον νόμο για τα αναδρομικά 11μήνου και ως εκ τούτου θα πρέπει να εφαρμοστούν ως προς τα αποτελέσματά τους.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο, που είναι το αρμόδιο δικαστήριο για τις συντάξεις του Δημοσίου, με την απόφαση της Ολομέλειας το 2018 έχει κρίνει μεν αντισυνταγματική τη μείωση του νόμου 4093/2012, αλλά χωρίς να θέτει χρονικό περιορισμό στα αναδρομικά, επιτρέποντας διεκδικήσεις μίας 5ετίας και όχι μόνον ενός 11μήνου!

Επιπλέον υπάρχουν σε εκκρεμότητα αποφάσεις για αναδρομικά από την Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ) που κρίθηκε αντισυνταγματική στις κύριες συντάξεις του Δημοσίου.

Η 5ετία επιστροφών για τις μειώσεις του νόμου 4093/2012 καταλαμβάνει αγωγές που έχουν ασκηθεί έως 31/12/2016 για αναδρομικά από το 2013/2012 έως και τον Απρίλιο του 2018. Ενώ για την ΕΑΣ οι επιστροφές είναι για μία διετία (2017 και 2018).



ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΒΑΣΕΙ ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ

Αρχική κύρια σύνταξη (μικτά)Σύνταξη σήμερα με τον φόροΜείωση ΕΑΣΜείωση νόμου 4093Αναδρομικά 11μήνου που πληρώθηκανΑναδρομικά που διεκδικούν συνταξιούχοι
 Από ν. 4093Από ΕΑΣ
3.5001.8884555025.19814.1619.837
3.2301.7644204694.85513.2299.078
3.0501.6973664514.67112.7287.913
2.9601.7593553303.4179.3107.679
2.6901.6552693113.2168.7635.816
2.3301.4862102792.8877.8674.534
1.8801.2871132422.5026.8162.439
1.6101.241481471.5184.1361.044
1.5201.189461411.4543.963986
1.4301.137431341.3913.789927
1.3401.10901311.3563.6960
1.2501.05501251.2913.5170
1.1601.00201181.2253.3380
1.0709790555671.5450



πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/683003-oi-pinakes-me-ta-anadromika-toy-2021-gia-1-ekat-syntaxioyxoys/

Πρώην Υφυπουργός Εξωτερικών Γ. Βαληνάκης: Λάθος στρατηγική οι κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας - Η ΕΕ έγινε μία σούπα, μέσα στην οποία χάνεται η ουσία


 

Συνέντευξη στον Μιχάλη Μιχαήλ

Η Κύπρος και η Ελλάδα χειρίστηκαν λάθος το θέμα των κυρώσεων εναντίον της Τουρκίας, θεωρεί ο καθηγητής, πρώην Υφ. Εξωτερικών της Ελλάδας και πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κέντρου Αριστεία, Γιάννης Βαληνάκης.

Στη συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Χαραυγή» εξηγεί γιατί είναι λανθασμένη αυτή η γραμμή και γιατί τα τελευταία συμπεράσματα της Συνόδου Κορυφής δεν μπορούν να είναι ικανοποιητικά.

Σε ό,τι αφορά το Κυπριακό, εκτιμά ότι η πενταμερής διάσκεψη δεν θα είναι άτυπη, αφού η Τουρκία θα θέσει νέους όρους για λύση του Κυπριακού.

Ο κ. Βαληνάκης εκτιμά ότι οι προκλήσεις της Τουρκίας μπορεί να έχουν λιγοστέψει, αλλά η Άγκυρα εξακολουθεί να συμπεριφέρεται ως ένα μη κανονικό κράτος και το ότι κόπασαν πρόσκαιρα οι προκλήσεις, αυτό δεν πρέπει να εκληφθεί ως κίνηση καλής θέλησης και να της δοθεί συγχωροχάρτι από την Ελλάδα και την Κύπρο.

 

 

Κύριε Βαληνάκη, η Ελλάδα είναι μέλος του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. Σας ικανοποιεί ο τρόπος με τον οποίο και οι δύο οργανισμοί αντιδρούν απέναντι στις τουρκικές προκλήσεις;
Σίγουρα η συμπεριφορά του ΝΑΤΟ και κυρίως του γενικού γραμματέα του, κ. Στόλτενμπεργκ, δεν είναι αυτή που η Ελλάδα θεωρεί ότι είναι η πρέπουσα. Προσωπικά θεωρώ ότι
ο κ. Στόλτενμπεργκ έχει ξεφύγει εντελώς από το ρόλο του, ο οποίος είναι να διασφαλίζει την ασφάλεια και την ειρήνη όχι μόνο απέναντι σε τρίτες χώρες, αλλά και μεταξύ των κρατών-μελών, άρα και μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. 

Δεν μπορεί δηλαδή, είναι τελείως εξωφρενικό, να προστατεύεται η Ελλάδα μέσω του ΝΑΤΟ από μία τρίτη χώρα και να μην προστατεύεται από μία επίθεση άλλης χώρας μέσα στο ΝΑΤΟ. Θεωρώ λοιπόν ότι ο ρόλος του κ. Στόλτενμπεργκ είναι ιδιαίτερα αρνητικός και ότι η ελληνική πλευρά θα έπρεπε να το θέσει αυτό πολύ πιο ωμά απ’ ό,τι το έχει κάνει μέχρι σήμερα. 

Πάντως το ΝΑΤΟ σε κάθε περίπτωση δεν είναι αυτό που μπορεί να δώσει λύση στο πρόβλημα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, γι’ αυτό και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής προώθησε με πολύ έντονο τρόπο και το πέτυχε με την ένταξη της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα, με την προοπτική ότι η μετεξέλιξη της Ευρώπης σε αμυντική δύναμη θα αποτελέσει την ασπίδα απέναντι στην Τουρκία και τον πολλαπλασιαστή ισχύος της ελληνικής πλευράς.

Δεν βλέπουμε να επιτυγχάνετε κάτι τέτοιο;

Δυστυχώς από λάθη που έγιναν από την ελληνική πλευρά και από λάθος εξελίξεις, λόγω της μεγάλης διεύρυνσης που έγινε τα τελευταία χρόνια, η ευρωπαϊκή ενοποίηση αρχίζει να παίρνει μια άλλη κατεύθυνση. Έχει περιγραφεί ως υπερωκεάνιο που δυσκολεύεται να στρίψει… Θα έλεγα, δυστυχώς δεν βρίσκω καλύτερη λέξη να πω, ότι έγινε μία σούπα μέσα στην οποία χάνεται η ουσία.

 Όταν λοιπόν χάνεται η ουσία και γίνεται πλέον η Ευρωπαϊκή Ένωση κάτι το άμορφο, που δεν μπορεί να αναλάβει νέες πρωτοβουλίες και κυρίως να προστατεύσει τα κράτη-μέλη του από εξωτερική επίθεση, ενώ είναι και υποχρέωση θεσμική, σύμφωνα με τα άρθρα της τελευταίας συνθήκης, τότε πραγματικά η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει χάσει τη σημασία της και αυτό πρέπει να μας οδηγεί όλους εμάς, που παρατηρούμε, μελετούμε και σκεφτόμαστε για τα διεθνή θέματα, σε καινούργιες σε σκέψεις για το πώς Ελλάδα και Κυπριακή Δημοκρατία θα διασφαλίσουν τα συμφέροντά τους σε έναν κόσμο που αρχίζει να γίνεται διαφορετικός από αυτόν που ξέραμε πριν από 10-20 χρόνια, δηλαδή ένα πολυπολικό σύστημα, όπου πολλές μεγάλες και μεσαίες δυνάμεις ανταγωνίζονται μεταξύ τους σχηματίζοντας πόλους, συμμαχίες και αντισυμμαχίες, οδηγώντας με την αστάθεια που αυτές οι συμμαχίες έχουν σε έναν διαρκή ανταγωνισμό που μπορεί να οδηγήσει και σε σύγκρουση.
Άρα λοιπόν έχουμε να κάνουμε με ένα ρευστό διεθνές περιβάλλον όπου παίζουν πολλοί παίκτες, στο οποίο περιλαμβάνεται και η Τουρκία.

 

«Η ΕΕ έγινε μία σούπα, μέσα στην οποία χάνεται η ουσία»


 Τα μέλη της Ε.Ε. και ιδιαίτερα η Γερμανία δεν επιθυμούν την επιβολή κυρώσεων. Υπάρχει τρόπος η Ε.Ε. να πιέσει την Τουρκία;

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με το να είμαστε διπλωματικά παρόντες, Ελλάδα και Κυπριακή Δημοκρατία, στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Υπήρξε λάθος στρατηγική από την αρχή, δηλ. ότι μπορεί να καμφθεί η τουρκική προκλητικότητα διά μέσου των κυρώσεων. 

Ξεκίνησε η Κυπριακή Δημοκρατία που κάτι κατάφερε με πολύ μεγάλη προσπάθεια, συνέχισε και η Ελλάδα στην ίδια λογική και πιστεύω ότι το αποτέλεσμα ήταν εξαιρετικά πενιχρό, απογοητευτικό. Λυπάμαι που το λέω έτσι, αλλά έχω μια εμπειρία δεκαετιών ως επιστήμονας στον τομέα των διεθνών σχέσεων και των ελληνοτουρκικών και του Κυπριακού, κι έχω και μια σχεδόν δεκαετή εμπειρία στο ΥΠΕΞ με διάφορους ρόλους, αλλά και στην ενεργό πολιτική. 

Είναι προφανές, και φαινόταν από την αρχή, ότι δεν υπήρχε περίπτωση να πετύχουμε κάτι σοβαρό με τις κυρώσεις. Διότι όποιος γνωρίζει από κυρώσεις, γνωρίζει ότι ακόμα κι αν λαμβάνονται τέτοιες αποφάσεις δεν οδηγούν στον τελικό στόχο, δηλαδή να κάμψουν μία χώρα. Άρα οι κυρώσεις δεν μπορούν να έχουν αποτέλεσμα, πολύ περισσότερο ένα εμπάργκο όπλων, που όπως μας είπε προ ημερών ο ΥΠΕΞ της Γερμανίας, κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει εναντίον ενός ΝΑΤΟϊκού συμμάχου, εννοώντας ασφαλώς και εναντίον της γερμανικής βιομηχανίας εξοπλισμών. 

Και αυτό δείχνει και πολύ έντονα αυτό που μας περιμένει, να τελειώνουμε όσο το δυνατό πιο γρήγορα με τα ελληνοτουρκικά και το Κυπριακό, για να μη χρειαστεί η Γερμανία να πιέζεται και να απολογείται γιατί δεν προβαίνει στο εμπάργκο. Θέλω να πω με όλα αυτά ότι ήταν προφανές ότι δεν μπορεί να φέρει αποτελέσματα αυτή η στρατηγική για όποιον στοιχειωδώς γνωρίζει τι συμβαίνει στην Ε.Ε. 

Αφού βλέπουμε ότι δεν προχωρούν οι κυρώσεις, δεν προχωρεί το εμπάργκο, να πάρουμε ισχυρές διατυπώσεις Ελλάδα και Κυπριακή Δημοκρατία στα συμπεράσματα υπέρ των δικών μας θέσεων. Θέτεις προϋποθέσεις για να εκθέσεις την Τουρκία και δεν σέρνεσαι σε ένα διάλογο υπό τους όρους της άλλης πλευράς. 

Και κατά τη γνώμη μου πολύ ορθά η Κυπριακή Δημοκρατία έβαλε τον Οκτώβριο στα συμπεράσματα την πρόσκληση προς την Τουρκία να ανοίξει διάλογο ως τρίτη χώρα με μία κοινοτική χώρα, την Κυπριακή Δημοκρατία, για τον καθορισμό των θαλασσίων ζωνών και βλέπω με έκπληξη ότι αυτή η φράση εξαφανίστηκε τον Δεκέμβριο. Και αντ’ αυτού μας έρχεται μία πενταμερής χωρίς όρους και χωρίς προϋποθέσεις. Δεν τα καταλαβαίνω αυτά. Διότι αυτά συμβαίνουν την ώρα που Κύπρος και Ελλάδα παίζουν στο δικό τους γήπεδο. Είναι στην Ε.Ε. κι όχι στο ΝΑΤΟ όπου συμμετέχουν η Τουρκία και οι ΗΠΑ. Κι αυτά που πήραν Κύπρος και Ελλάδα είναι χειρότερα από αυτά που είχαν αποφασίσει οι ηγέτες της Ε.Ε. τον Οκτώβριο.

«Δεν υπήρχε περίπτωση να πετύχουμε κάτι σοβαρό με τις κυρώσεις»

 

Τα τελευταία συμπεράσματα της Ε.Ε. δεν σας ικανοποιούν;

Ασφαλώς δεν με ικανοποιούν. Όλοι έχουν μείνει με την έλλειψη ικανοποίησης. Κι εγώ πάω πιο πέρα από την έλλειψη ικανοποίησης και λέω ότι δεν είναι καν καλύτερα από τα προηγούμενα. 

Ενώ δηλ. όλη η Ευρώπη έχει συνειδητοποιήσει περί τίνος πρόκειται για την Τουρκία, αυτή συνεχίζει με χειρότερο τρόπο, προκαλεί την ίδια τη Γερμανία και τους φίλους της στην Ε.Ε. με τη συμπεριφορά της και παρόλα αυτά καταφέρνουμε τον Δεκέμβριο να πάρουμε χειρότερα συμπεράσματα, παίζοντας στο δικό μας γήπεδο. Κι όταν παίρνουμε τέτοιες αποφάσεις στο δικό μας γήπεδο, τι θα συμβεί όταν παίζουμε στο εχθρικό; Εκεί φοβούμαι πολύ για το τι μπορεί να συμβεί.

«Η Τουρκία προφανώς προτιμά τη συνομοσπονδία. Τα δύο κράτη φοβίζουν την Τουρκία»

Έχουμε και τις απειλές της Τουρκίας για λύση δύο κρατών στην Κύπρο. Υπάρχει διέξοδος από αυτό το αδιέξοδο;

Θεωρώ αυτονόητο ότι η Κυπριακή Δημοκρατία δεν μπορεί υπό τις παρούσες συνθήκες και τις προκλήσεις να πάει σε πενταμερή χωρίς διευκρινίσεις έχοντας να κάνουμε -μετά τις «εκλογές»- με έναν πράκτορα της Τουρκίας και με τον Ερντογάν να οδηγεί τις εξελίξεις. 

Θα πας λοιπόν χωρίς να θέσεις προϋποθέσεις σε έναν τέτοιο διάλογο, όπου η άλλη πλευρά σου προτείνει λύση δύο κρατών ή συνομοσπονδία; Όταν δηλαδή η άλλη πλευρά αλλάζει τη ροή των συζητήσεων; Θα πω και κάτι άλλο. Όταν η Τουρκία καλεί να διαλέξουμε μεταξύ συνομοσπονδιακής λύσης ή λύσης δύο κρατών, έχουμε καμιά αμφιβολία ότι ο στόχος της είναι να καθυποτάξει ολόκληρη την Κύπρο; Αν έχει να διαλέξει τη μία από τις δύο λύσεις, η Τουρκία προφανώς προτιμά τη συνομοσπονδία. Τα δύο κράτη φοβίζουν την Τουρκία.


https://dialogos.com.cy/g-

https://dialogos.com.cy/g-πηγή: valinakis-stin-ch-lathos-stratigiki-oi-kyroseis-enantion-tis-toyrkias/

πηγή: lathos-stratigiki-oi-kyroseis-enantion-tis-toyrkias/

Ελληνοτουρκικά: Οργισμένος ο Ακάρ : "«Αγοράστε όσα αεροσκάφη, όσα υποβρύχια, όσα πλοία θέλετε!"- "Δεν σας αρκούν!" - "Θα καταστρέψετε τις ζωές και την ευημερία, κάθε Έλληνα πολίτη, με την προβληματική σας .....!


 Έντονο εκνευρισμό προκαλεί στην Άγκυρα το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας, όπως φαίνεται από τις δηλώσεις του τούρκου υπουργού Άμυνας, Χουλουσί Ακάρ.

Κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Λιβύη, όπου μεταξύ άλλων εκτόξευσε απειλές κατά του Χαλίφα Χαφτάρ, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη χώρα μας.

«Είναι γνωστή η κατάσταση της οικονομίας της Ελλάδας. Έχουν προβλήματα. Όμως παρά τα προβλήματα και με κόστος τη μείωση του φαγητού, της ένδυσης, του μισθού του κάθε Έλληνα πολίτη, ξεκίνησαν εκστρατεία εξοπλισμού» είπε, όπως μεταδίδει το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, και πρόσθεσε:

«Αγοράστε όσα αεροσκάφη θέλετε, όσα υποβρύχια, όσα πλοία θέλετε. Δεν σας αρκούν. Δεν αρκούν».

«Δυστυχώς, η λανθασμένη πολιτική θα καταστρέψει τις ζωές και την ευημερία των ανθρώπων, δημιουργώντας ακόμη περισσότερο βάρος στην ήδη προβληματική οικονομία» υποστήριξε.

Θέλει… διερευνητικές


Μάλιστα, για μια ακόμα φορά κατηγόρησε την Αθήνα σημειώνοντας ότι «οι 'Έλληνες γείτονες μας κάνουν προβοκατόρικες ενέργειες, κάνουν προκλητικά βήματα και αυξάνουν την ένταση στην περιοχή. Και καλύπτουν όσα κάνουν οι ίδιοι και αποκρύπτουν τις προσπάθειες μας για διάλογο, για ειρηνικές μεθόδους οι οποίες συμβαδίζουν με το διεθνές δίκαιο».

Τόνισε, δε, πως «οι παράλογες πρακτικές της Ελλάδας έχουν αρχίσει να φαίνονται» επισημαίνοντας πως «δεν μπορούν (σ.σ. οι Έλληνες) να καταλάβουν τη διαφυγή της Ελλάδας από τις συνομιλίες».



πηγή:https://www.tovima.gr/2020/12/27/politics/akar-osa-opla-kai-na-agorasei-i-ellada-den-arkoun/