Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2020

Δεν έχει καταλάβει γρυ - Ο Ραγκούσης, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Αστυνομικοί


 

Είναι δύσκολη η συζήτηση για τον ρόλο της Αστυνομίας στις σύγχρονες κοινωνίες αλλά σίγουρα δεν μπορεί να γίνεται με ιδεολογικούς όρους 19ου αιώνα. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο δεν έχει καταλάβει γρυ, αλλά δεν θέλει και να καταλάβει. Τα πολύπλοκα θέματα χρειάζονται επώδυνες προσεγγίσεις. Κι αυτοί θέλουν να ξανακερδίσουν δίχως να πονέσουν

Δημήτρης Ευθυμάκης


Ο Γιάννης Ραγκούσης ήταν σαφής στην Βουλή. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη (ο Χρυσοχοϊδης εν προκειμένω) έχει μετατρέψει τους αστυνομικούς σε μισητά πρόσωπα μέσα στην ελληνική κοινωνία, όπως την δεκαετία του ’50 και του ’60. Επίσης, τα παιδιά των αστυνομικών ντρέπονται να πουν που το επάγγελμα του πατέρα τους ή της μητέρας τους. 

Η ομιλία του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ (και πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ αλλά και υποψήφιου αρχηγού του στις εσωκομματικές εκλογές του 2017) έφερε μεγάλη αναταραχή ειδικά μέσα στις τάξεις των αστυνομικών, αλλά και όχι μόνο. Εδώ που τα λέμε, δεν είναι και εύκολο πράγμα να είσαι αστυνομικός και να ακούς ότι το παιδί σου ντρέπεται πει στους φίλους σου τι δουλειά κάνεις.  

Και μπερδεύεσαι λιγουλάκι, όταν το ακούς από εκπρόσωπο κόμματος που λίγες μέρες νωρίτερα είχε προτείνει να δοθεί (σε σας τους αστυνομικούς) έκτακτο βοήθημα «για το δύσκολο έργο σας και την εξαιρετική κοινωνική σας προσφορά στην μάχη κατά του κορονοϊού». Βέβαια, λίγο αργότερα πήραν πίσω την πρόταση, προφανώς διότι ξαναμέτρησαν την προσφορά σας και την βρήκαν λειψή, αλλά τέλος πάντων κάποιος εκεί σας σκέφτηκε με συμπάθεια έστω και επ’ ολίγον. Και μπερδεύεσαι διπλά και τρίδιπλα, όταν μετά τον σάλο ο ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε μιλώντας για «διαστρέβλωση» των δηλώσεων Ραγκούση (εδώ), που κατά την ταπεινή σου γνώμη δεν παίρνουν διαστρέβλωση οι άτιμες, ότι είναι κι από τον ήλιο ξεξασπρότερες. Και ως προς τις λέξεις και ως προς τις προθέσεις.  

Η αλήθεια είναι πως όσο δύσκολο είναι να είσαι αστυνομικός, άλλο τόσο δύσκολο είναι να είσαι και πολίτης-πελάτης αστυνομικού, δίχως να έχεις δυο μέτρα και δυο σταθμά. Αν σε ληστεύουν νύχτα σ’ ένα σοκάκι, παρακαλάς να είναι ο αστυνομικός κάπου εκεί και να σε σώσει μόλις φωνάξεις «βοήθεια». 

Αν είσαι σε διαδήλωση και τον δεις να σου κλείνει τον δρόμο, τον λούζεις με βρισιές τον μπάτσο, το γουρούνι, τον δολοφόνο. 

Αν είσαι μπλοκαρισμένος με το αμάξι Κατεχάκη και Μεσογείων, διαμαρτύρεσαι γιατί δεν έχει τρέξει τροχονόμος στο σημείο να σου ανοίξει τον δρόμο να πας στην δουλειά σου. 

Αν πάλι περάσεις στα μουλωχτά με κόκκινο και σε γράψει, τον περνάς γενεές δεκατέσσερις ως υπερβολικό, ανάλγητο και εισπράκτορα του κράτους.  

Αμ η αστυνομία εν συνόλω, ως σώμα, τι είναι αλήθεια; 

Ο νόμιμα εντεταλμένος βοηθός της εκτελεστικής και δικαστικής εξουσίας ώστε να εφαρμόζονται οι νόμοι και οι δικαστικές αποφάσεις ή ένας αμείλικτος κατασταλτικός μηχανισμός του αστικού κράτους που υπάρχει για να σαρώνει το λαϊκό κίνημα και τις εργατικές διεκδικήσεις; 

Ο φύλακας άγγελος του πολίτη που κινδυνεύει από το οργανωμένο έγκλημα και την αυθαιρεσία ή ο διεφθαρμένος και ανίκανος μηχανισμός που «πουλάει την ηρωίνη»; 

Ένα σώμα που προσπαθεί να επιτελέσει το καθήκον του μέσα σε διαρκείς κινδύνους και αντιξοότητες ή ένα τσούρμο φασισταριά και μουλωχτούς Χρυσαυγίτες που φτιάχνουν ζαρντινιέρες και τσαλαπατάνε ανθοδέσμες; 

Η συζήτηση αυτή δεν θα τελειώσει ποτέ στις δημοκρατικές δυτικές κοινωνίες. Σαν εκκρεμές θα πηγαινοέρχεται διαρκώς ανάμεσα στα δυο άκρα και ανάλογα με τις ιστορικές συνθήκες. 

Αυτό που δεν επιτρέπεται, είναι ένα μεγάλο κόμμα που έχει υπάρξει στην κυβέρνηση και την διεκδικεί ξανά, να συνεχίσει να αντιμετωπίζει την αστυνομία με τα αρχέτυπα ιδεολογικά διλήμματα του 19ου αιώνα. 

Το μαύρο-άσπρο είναι ντεμοντέ στην εποχή μας. Η καταπολέμηση του ηλεκτρονικού εγκλήματος για παράδειγμα, τι ιδεολογικό πρόσημο έχει; Κοντολογίς, ο Ραγκούσης δεν έχει καταλάβει γρυ. Και προφανώς δεν θέλει, διότι τα πολύπλοκα θέματα χρειάζονται επώδυνες προσεγγίσεις. Κι αυτοί θέλουν να ξανακερδίσουν δίχως να πονέσουν.  


Πηγή: Protagon.gr

Η "προδοσία" της Γαλλίας.. - Ποια είναι η μεγαλύτερη επίδειξη ισχύος - Ποιο είναι το δίλλημα σε όσους "αλληθωρίζουν" προς την Τουρκία


 

Του Κώστα Στούπα 


Η οργή της εγχώριας κοινής γνώμης για τη διστακτικότητα της Ε.Ε. να επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία είναι βιαστική, θυμική, πρόχειρη και επιδερμική.  Το ίδιο ισχύει και για τη στάση της Γαλλίας.


Στην Ελλάδα οι "αναλυτές" των... κοινωνικών δικτύων αλλά και των ΜΜΕ που όλο και περισσότερο σέρνονται πίσω από τον "θόρυβο" των ψηφιακών όχλων, αναλύουν τη συγκρατημένη στάση της Γαλλίας σαν υπαναχώρηση έναντι ανταλλαγμάτων ή όχληση για τις πιθανές εξοπλιστικές επιλογές της Ελλάδας.

Μια χώρα όμως με την ισχύ και την παράδοση της Γαλλίας είναι περισσότερο επικίνδυνη όταν κατεβάζει τους τόνους παρά όταν τους ανεβάζει. Είναι φανερό πως η  Γαλλία προκρίνει τη συντονισμένη και ενιαία στάση του "γαλλογερμανικού" άξονα που αποτελεί και προϋπόθεση μιας ενιαίας στάσης της Ε.Ε. απέναντι στην Τουρκία, παρά αλαλαγμούς και "ντουφεκιές" στον γάμο του Καραγκιόζη...

Η Γαλλία έχει να χάσει πολύ περισσότερα από την ανάδειξη της Τουρκίας σε κυρίαρχο παίκτη στη Μεσόγειο από ό,τι οι πρώην επαρχίες των Οθωμανών.

Η στάση της προσδιορίζεται από τη γεωγραφική και οικονομική της θέση στην περιοχή. Η ενιαία στάση του "γαλλογερμανικού" άξονα θα εξασφαλίσει μελλοντικά και τη σύμπλευση χωρών όπως η Ιταλία και η Ισπανία που "αλληθωρίζουν" προς τα ανταλλάγματα που τους προσφέρει η Τουρκία.

Το δίλημμα που πρέπει να τεθεί σε όσους "αλληθωρίζουν" προς την Τουρκία δεν είναι π.χ.:

Διεθνές δίκαιο ή Τουρκία;

Ελλάδα ή Τουρκία;...

αλλά Ε.Ε. ή Τουρκία. 

Χώρες όπως η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία θα πρέπει να καταλάβουν πως δείχνοντας ανοχή στην Τουρκία βάζουν σε κίνδυνο την Ε.Ε. από τη διάλυση της οποίας έχουν να χάσουν περισσότερα απ’ όσα θα κερδίσουν από τα διμερή ανταλλάγματα που προσφέρει η Τουρκία.

Ας αφήσουμε τη Γαλλία να χειριστεί τις υποθέσεις της Ν.Α. Μεσογείου στην Ε.Ε. Φαίνεται πως διαθέτει καλύτερη "μεγάλη εικόνα" και  μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων.

Η Ε.Ε. στην προχθεσινή σύνοδο ουσιαστικά ανέβαλε την όποια απόφαση γιατί περιμένει να χαράξουν  πρώτα γραμμή οι  ΗΠΑ του Τζο Μπάιντεν.

Και για να συμβεί αυτό θα πρέπει να περάσουν 2-3 μήνες από την ανάληψη των καθηκόντων.

Όμως ας μην έχουμε αυταπάτες. Η θέση και το μέγεθος της Τουρκίας παίζουν καθοριστικό ρόλο για τα ευρύτερα συμφέροντα και την ασφάλεια της Ευρώπης και της Δύσης. Οποιαδήποτε απόφαση δεν θα είναι εύκολη υπόθεση.

Μην περιμένουμε θαύματα...

Σημαντική είναι βέβαια και η θέση της Ελλάδας, ως ανάχωμα στην Τουρκία και πολύ περισσότερο στην απώλεια της Τουρκίας για τη Δύση.

Η θέση της Ελλάδας αποκτά πολλαπλάσια ισχύ όταν συνδυάζεται με το μέτωπο με την Αίγυπτο, το Ισραήλ, τη Σαουδική Αραβία και τα ΗΑΕ. Από το μέτωπο αυτό απουσιάζει η Ιορδανία προκειμένου ο Περσικός Κόλπος να συνδεθεί με το Ισραήλ και τη Μεσόγειο παρακάμπτοντας την Τουρκία...

Μην ξεχνάμε πως όπως έλεγε και ο Θουκυδίδης, η μεγαλύτερη επίδειξη ισχύος είναι η αυτοσυγκράτηση και όχι τα καθημερινά απειλητικά "γαυγίσματα"...

 Το "παγοθραυστικό" Μακρόν...

Τα μέτρα Μακρόν εναντίον της απώλειας εθνικής κυριαρχίας της Γαλλίας από το ριζοσπαστικό Ισλάμ μπορεί να εξελιχθούν σε πολιτικό "σωσίβιο" του ιδίου τόσο στη χώρα του, όσο και σε "παγοθραυστικό" στην κρούστα τυφλότητας που επιδεικνύει απέναντι στο ισλάμ η υπόλοιπη Ευρώπη.

Στη Γαλλία, σύμφωνα με τον διεθνή τύπο, υπάρχει ευρεία υποστήριξη στον Μακρόν, που ξεκινά από την αριστερά (η επικράτηση του κοσμικού κράτους έναντι των θρησκευτικών αντιποιήσεων  Αρχής)  και φτάνει ως και τη δεξιά (η Marine Le Pen θεωρεί τα μέτρα ήπια αλλά στη σωστή κατεύθυνση).

Μερικοί μουσουλμάνοι ηγέτες τα  υποστήριξαν επίσης.

Ο Μοχάμεντ Μουσαουί π.χ. επικεφαλής του Γαλλικού Συμβουλίου Μουσουλμανικής Πίστης, δήλωσε ότι ο γενικός στόχος "καθησυχάζει τους Γάλλους Μουσουλμάνους, καθώς οι εξτρεμιστές αποτελούν μια "οριακή μειοψηφία".

Πρόσφατη δημοσκόπηση έδειξε πως το  79% των Γάλλων συμφωνούν με τη φράση "Το ισλάμ  βρίσκεται σε πόλεμο με τη Γαλλία".

Με  τον όρο αυτό συμφωνεί το 72% των σοσιαλιστών ψηφοφόρων και το 90% των κεντροδεξιών.

Κατά τον Economist: "Λιγότερο από 18 μήνες πριν από τις επόμενες προεδρικές εκλογές, η σκληρή γραμμή του κ. Μακρόν για το ισλάμ  μπορεί να επικρίνεται  στο εξωτερικό, αλλά είναι πιθανό να αποδειχθεί δημοφιλής στο εσωτερικό".








πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3502054/i-prodosia-tis-gallias


Βουλευτής και καθηγητής καθηγητής Διεθνούς Δικαίου Α. Συρίγος: Η Γερμανία είπε σε Τουρκία "εγώ είμαι εδώ για σένα" - Ποια είναι η μόνη κύρωση που θα "πονούσε" άμεσα την Τουρκία


 Για την στάση του Βερολίνου έναντι της Άγκυρας και τον ρόλο που επιθυμεί να παίξει η γερμανική πλευρά ως  "διαμεσολαβητής” της Δύσης με την Τουρκία, μίλησε ο βουλευτής της Ν.Δ και καθηγητής Διεθνούς Δικαίου Άγγελος Συρίγος.

"Το μήνυμα που πέρασε η Γερμανία προς την Τουρκία είναι "εγώ είμαι εδώ για εσένα”. Και αυτό ήθελε να περάσει", σημείωσε ο καθηγητής, σε τηλεοπτική του παρέμβαση (ΣΚΑΙ). 

Εξήγησε ότι πρόκειται για για μια στρατηγική κίνηση από την πλευρά του Βερολίνου, καθώς μπορεί η ΕΕ να μην έχει στρατηγική για το ζήτημα της Άγκυρας αλλά η Γερμανία έχει.

"Θέλει να είναι ο διαμεσολαβητής της Τουρκίας προς τη Δύση. Βλέπει ότι υπάρχει ένα κενό αυτή τη στιγμή. Η Γαλλία και η Αμερική είναι απέναντι. Η Βρετανία ασχολείται με το Brexit. Η Γερμανία έχει βρει το "κενό” για να είναι ο προνομιακός συνομιλητής της Τουρκίας με τη Δύση", σύμφωνα με τον κ. Συρίγο.

Επεσήμανε δε ότι η μόνη κύρωση η οποία θα μπορούσε να "πονέσει" άμεσα την Τουρκία είναι το εμπάργκο όπλων και γι’ αυτό η ελληνική πλευρά επιμένει να υπάρξει καθώς είναι και θέμα ηθικό για τις ευρωπαϊκές χώρες.

Θύμισε ότι η Γαλλία το 2014 είχε ακυρώσει την πώληση δύο έτοιμων πλοίων στην Ρωσία, επιστρέφοντας μάλιστα και την προκαταβολή που είχε λάβει, λόγω των εξελίξεων στην Κρυμαία. Επιπλέον, η Γερμανία το προηγούμενο έτος δεν πούλησε στην Τουρκία μηχανές για τα νέα τεθωρακισμένα altay. Ο Καναδάς, μόλις διαπίστωσε ότι οπλικά του συστήματα χρησιμοποιήθηκαν σε drones στην επίθεση κατά των Αρμενίων στο Ναγκόρνο Καραμπάχ, διέκοψε την εξαγωγή τους.







πηγή:https://www.capital.gr/politiki/3502166/a-surigos-i-germania-eipe-se-tourkia-ego-eimai-edo-gia-sena

Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020

Παναδημία: - 693 νέα κρούσματα - 85 καταγεγραμμένοι θάνατοι - 552 νοσηλεύονται διασωληνωμένοι.


 

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)

Δεδομένα έως 13 Δεκεμβρίου 2020, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 693 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 10 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 124534, εκ των οποίων το 52.6% άνδρες.

5109 (4.1%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 35564 (28.6%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

552 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 162 (29.3%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 77.0%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 730 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 85 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 3625 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1448 (39.9%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 95.8% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 13/12/2020


Από τη Ροδόπη στη Ρόδο, δυο μειονοτικοί δρόμοι - Ο Σεμπαχατίν, ο 52χρονος Μ.Ν. και η δραστηριοποίηση κάποιων τουρκοφρόνων




Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του αθηναϊκού και του ροδιακού Τύπου, δύο Έλληνες μουσουλμάνοι με καταγωγή από τη Θράκη κατηγορούνται από εχθές 12/12/2020 για κατασκοπεία σε βάρος της πατρίδας μας.

Ο ένας εκ των δύο, ο 35χρονος Σεμπαχατίν Μπαϊράμ, υπάλληλος του τουρκικού Προξενείου στη Ρόδο φέρεται από πηγές της ΕΛ.ΑΣ. να στρατολόγησε τον δεύτερο, τον 52χρονο Μ.Ν., που εργαζόταν ως μάγειρας σε πλοίο της γραμμής Ρόδου – Καστελορίζου, προκειμένου να προμηθεύεται φωτογραφίες ελληνικών πολεμικών πλοίων και πληροφορίες σχετικά με στρατιωτικές κινήσεις. Οι δύο δεν έχουν συλληφθεί αλλά ο δεύτερος – που ποτέ άλλοτε δεν είχε απασχολήσει τις Αρχές – φέρεται να έχει ήδη ομολογήσει.

Αναφορικά με τον πρώτο αξίζει να σημειωθεί ότι είχε γίνει γνωστός, τόσο εξαιτίας του πατέρα του, όσο και εξαιτίας του προφίλ του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο πατέρας του, που πέθανε πρόσφατα, είχε πρωτοστατήσει το 2012 στα γεγονότα του χωριού Σώστης έξω από την Κομοτηνή, σε βάρος του σημερινού μουφτή Ξάνθης, Μπιλάλ Καρά Χαλήλ. Τότε ο τελευταίος υπηρετούσε ως ιμάμης στο χωριό και παρότι ήταν γενικά αγαπητός βρήκε ξαφνικά απέναντί του έναν κτηνοτρόφο να του επιτίθεται με χαρακτηρισμούς όπως «πουλημένε», «ελληνογραμμένε» και «πράκτορα της Ελλάδας»!!! Φυσικά κατέθεσε μήνυση και αγωγή κατά του υβριστή και επενέβη ο τότε Πρόξενος Κομοτηνής, Ιλχάν Σενέρ, για να μαζέψει την κατάσταση. Προς τιμήν του ο νυν μουφτής Ξάνθης όχι μόνο δεν υποχώρησε τότε αλλά μήνυσε και τον Πρόξενο, ενώ η Ελλάς διαμαρτυρήθηκε εγγράφως για τη συμπεριφορά του Προξένου. Ο γιος λοιπόν εκείνου του κτηνοτρόφου είχε σπουδάσει σε ελληνικό πανεπιστήμιο και είχε προσληφθεί στο τουρκικό Προξενείο Ρόδου, έγινε δε γνωστός το 2017 όταν η ιστοσελίδα tourkikanea.gr αποκάλυψε τις σωβινιστικές αναρτήσεις του στο Διαδίκτυο (με σημαία της ανεξάρτητης Δυτικής Θράκης και φωτογραφία του ανεξάρτητου βουλευτή Σαδίκ Αχμέτ που είχε σκοτωθεί στο χωριό του). Μάλιστα ο τότε βουλευτής Ν. Νικολόπουλος είχε κάνει και σχετική ερώτηση στη Βουλή για τον ρόλο του συγκεκριμένου ανθρώπου, για να λάβει αντί απαντήσεως μία γενικόλογη τοποθέτηση του αρμοδίου υπουργού Εσωτερικών Ν. Τόσκα.

Πέρα όμως και από την συγκεκριμένη περίπτωση, από την οποία ελπίζουμε να αποκαλυφθούν περισσότερα στοιχεία και για άλλους εμπλεκόμενους, αξίζει να σημειωθεί η δραστηριοποίηση κάποιων τουρκοφρόνων της Θράκης στη Δωδεκάνησο. Δεν είναι άγνωστα τα πηγαινέλα ορισμένων δικηγόρων, «δημοσιογράφων», ιμάμηδων και άλλων, ακόμα και νυν και τέως βουλευτών, υποθέτουμε με τουρκική καθοδήγηση, προκειμένου να κάνει μετάσταση το θρακικό πρόβλημα στα ΝΑ του εθνικού μας χώρου. Μέχρι σήμερα η πολιτεία έχει καταφέρει να ελέγξει ικανοποιητικά την χαφιέδικη αυτή δραστηριότητα αλλά ο εφησυχασμός απαγορεύεται, όπως και εχθές αποδείχτηκε. Θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μαθαίναμε για ποιες ακριβώς υποθέσεις πηγαινοέρχονται σε Ρόδο – Κω ορισμένοι συντοπίτες μας…

Κι ένα τελευταίο, σχετικά με τους δύο Ροδοπαίους μειονοτικούς και τον ρόλο τους. Όταν μιλάμε για ισονομία και ισοπολιτεία προφανώς αυτό αναφέρεται σε όλους τους πολίτες αυτής της χώρας. Όμως από τη στιγμή που η Ελλάδα απειλείται ανοιχτά από την εξ ανατολών Βαρβαρία, μόνον ένας κλινικά ηλίθιος θα αδιαφορούσε για τις ποικίλες εκδηλώσεις μειονοτικών υπέρ της Τουρκίας. Κι όσο υπάρχει αυτή η κατάσταση, καμμία καχυποψία δεν πρόκειται να λείψει από την κοινωνία της Θράκης. Ευελπιστούμε λοιπόν για μία αυστηρή αντιμετώπιση τέτοιων περιπτώσεων η οποία θα αποθαρρύνει παρόμοιες συμπεριφορές που μας γυρνάνε πολλά χρόνια πίσω.

Κώστας Καραΐσκος, Κομοτηνή

Παράταξη Πολιτών ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ

 

πηγή:https://infognomonpolitics.gr/2020/12/apo-ti-rodopi-sti-rodo-dyo-meionotikoi-dromoi/

ΥΕΘΑ: Από τα 3,35 δισ. για την Άμυνα το 2020, στα 5,44 δισ. για το 2021 - Μετά το Μάρτιο οι Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται σε καθεστώς παρατεταμένης, επιφυλακής Τι είπε για τις προσλήψεις και τα εξοπλιστικά




Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απηύθυνε σήμερα, Κυριακή 13 Δεκεμβρίου 2020, ομιλία κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής των Ελλήνων επί του σχεδίου νόμου «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2021».

Ακολουθεί η Πρωτολογία του Υπουργού Εθνικής Αμύνης:


Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

 Το 2020 είναι και η χρονιά της αυξημένης γεωπολιτικής αβεβαιότητας.

Μια σειρά από εντεινόμενες προκλήσεις και απειλές ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή μας με επίκεντρο την προσβλητική ως προς το ύφος, παραβατική ως προς το Διεθνές Δίκαιο και ευθέως απειλητική ως προς τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας -για να μην πω και αποσταθεροποιητική ως προς την ευρύτερη περιοχή- συμπεριφορά της γείτονος Τουρκίας, μάς επιβάλλει την ανάγκη άμεσης, εντατικής και συστηματικής ενίσχυσης της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων της Πατρίδας. Μετά το Μάρτιο με τα γεγονότα στον Έβρο και εφεξής. οι Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται σε καθεστώς παρατεταμένης, επιφυλακής με τρεις καθολικές κινητοποιήσεις το καλοκαίρι που πέρασε.

Είχα πει πέρυσι από αυτό το βήμα ότι «τώρα είναι η ώρα για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων». Παρά τις ανησυχίες στελεχών της Αντιπολίτευσης περί μείωσης των δαπανών για την Άμυνα στην αντίστοιχη περσινή συζήτηση, σάς θυμίζω ότι ήδη από το τρέχον έτος ο προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ ενισχύθηκε σε αγαστή συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και τον αρμόδιο Υπουργό με επιπλέον πιστώσεις 370 εκατομμυρίων ευρώ για τις ανάγκες του Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων, για δράσεις αντιμετώπισης πανδημίας, για κάλυψη επιτακτικών λειτουργικών δαπανών των Γενικών Επιτελείων λόγω της αυξημένης και παρατεταμένης κατάστασης επιφυλακής και όχι μόνο.

Όμως, ο Προϋπολογισμός του 2021, ως προς τις δαπάνες για την Άμυνα, είναι μία εντελώς διαφορετική υπόθεση. Το 2020 ήταν η χρονιά της προετοιμασίας για την επόμενη μέρα, η χρονιά της εκπόνησης μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες πολυεπίπεδων κρίσεων και εντάσεων ενός ολοκληρωμένου, κοστολογημένου, προτεραιοποιημένου σχεδίου για τη συνολική ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων σε μέσα και προσωπικό. Ενός σχεδίου που εκπονήθηκε από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας σύμφωνα με τις εισηγήσεις των Γενικών Επιτελείων υπό την εποπτεία και το συντονισμό του ΓΕΕΘΑ ως προς τις ανάγκες και τις προτεραιότητες. Ενός σχεδίου που συμφωνήθηκε ως προς το δημοσιονομικό πραγματισμό με το οικονομικό επιτελείο και τελικά εγκρίθηκε από τον Πρωθυπουργό, ο οποίος πριν από λίγους μήνες από το βήμα της ΔΕΘ είχε εξαγγείλει το βασικό πακέτο για την αναβάθμιση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας. Με συνέπεια, λοιπόν, λόγων και έργων, με απόλυτη επίγνωση της κρισιμότητας των γεωπολιτικών περιστάσεων, η Κυβέρνηση με προεξάρχοντα τον Πρωθυπουργό, αυξάνει τον Προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας από τα 3,35 δισ. συνολικά για την Άμυνα το 2020, στα 5,44 δισ. για το 2021, επιστρέφοντας μ’ αυτό τον τρόπο στα επίπεδα δαπανών της δεκαετίας 2000 - 2010.

Μετά από μία δεκαετία «απο-επένδυσης», αδράνειας και πλημμελούς σχεδιασμού που επέφερε ως αποτέλεσμα μείωση των εξοπλιστικών δαπανών κατά 75%, σε σχέση με την προηγούμενη, συνυπολογιζομένης βέβαια και της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας, τώρα πλέον έχει έρθει η ώρα της επανεκκίνησης. Θεωρώ ότι και στη δυσκολότερη ακόμα συγκυρία, θα υπήρχε χώρος για την πρόσκτηση νέων τορπιλών, ένα πρόγραμμα περί τα 100 εκατομμύρια ευρώ, απολύτως συμβατό ακόμα και με τις οικονομικές δυσκολίες, αν υπήρχε ο σωστός σχεδιασμός. Αλλά επίσης και κατά περίπτωση την απαξίωση συγκεκριμένων οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων, όπως τα Μιράζ 2000-5 που από το 2012 στερούνταν μέχρι πρότινος ανταλλακτικών, αφού δεν είχε προηγηθεί η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξής τους σε ανταλλακτικά.

Για την παρούσα Κυβέρνηση, η Ασφάλεια της χώρας και αποφασιστική υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της είναι αδιαπραγμάτευτα στοιχεία πολιτικής και απέναντι σε μια Τουρκία πιο προκλητική και πιο εξοπλισμένη, πολύ απλά εμείς δεν το ρισκάρουμε.

Ειδικότερα λοιπόν, ο συνολικός Προϋπολογισμός του Υπουργείου για το 2021 είναι αυξημένος κατά περίπου 2,1 δισ. ευρώ ή κατά 63% σε σχέση με το τρέχον έτος με την επιφύλαξη περαιτέρω ενίσχυσής του κατά τη διάρκεια του έτους από το ειδικό αποθεματικό, σε συνεργασία με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους. Οι πιστώσεις για αποδοχές παρουσιάζουν αύξηση κατά 4,8% ή κατά 110 εκατομμύρια ευρώ σε απόλυτους αριθμούς σε σχέση με το ’20 διαμορφούμενες στο ύψος 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σε αυτές ενσωματώνονται:

  • Η πρόβλεψη για ενίσχυση του Ανθρώπινου Δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων με 1.600 Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.) και 1.000 Οπλίτες Βραχείας Ανακατατάξεως (Ο.Β.Α.) τα Γενικά Επιτελεία επεξεργάζονται αυτή τη στιγμή τις σχετικές προκηρύξεις που θα δημοσιευτούν στις αρχές του 2021. Οι προσλήψεις αυτές θα αυξηθούν σε δεκατρείς χιλιάδες νέες προσλήψεις επαγγελματιών στρατιωτών σε βάθος πενταετίας, αποσκοπώντας στην ηλικιακή ανανέωση και την ποιοτική αναβάθμιση στελεχιακού δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων.

  • Από το επόμενο ακαδημαϊκό έτος και για μία πενταετία, θα εισάγονται στις παραγωγικές σχολές Αξιωματικών και Υπαξιωματικών όλων των Κλάδων 1.335 σπουδαστές ετησίως, έναντι των 819 των τελευταίων ετών, ώστε να προκύψουν οι πιλότοι για τα νέα αεροσκάφη, οι νέοι κυβερνήτες για τα νέα πλοία, οι νέοι χειριστές των νέων και αναβαθμισμένων οπλικών συστημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων. Πρόκειται για 2.580 άτομα συνολικά σε βάθος πενταετίας, που είναι ο πραγματικός πολλαπλασιαστής ισχύος για τις Ένοπλες Δυνάμεις, το Ανθρώπινο Δυναμικό της.

  • Τα κονδύλια για τις Λειτουργικές Δαπάνες του ΥΠΕΘΑ σταθεροποιούνται στα περυσινά επίπεδα, διαμορφούμενα στο ύψος των 480 εκατομμυρίων ευρώ.

  • Τέλος, οι πιστώσεις για τα Εξοπλιστικά Προγράμματα εκτοξεύονται προς τα πάνω, καθώς προβλέπεται αύξηση κατά 2 δισ. περίπου ή κατά 375% έναντι των πιστώσεων του τρέχοντος έτους. Διαμορφώνονται στο ύψος των 2,52 δισ. προκειμένου να εξυπηρετηθούν ανάγκες υποστήριξης και αναβάθμισης των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων καθώς και ανάγκες πρόσκτησης νέων.

Ήδη μέσα στο 2021 θα τρέξουν μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα απόκτησης των Γαλλικών μαχητικών αεροσκαφών “Rafale” μαζί με τα όπλα τους αλλά και μαζί με τη σύμβαση της εν συνεχείας υποστήριξης τους, το πρόγραμμα απόκτησης τεσσάρων φρεγατών πολλαπλών ρόλων και το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των υπαρχόντων τεσσάρων φρεγατών κλάσης “MEKO”, η αναβάθμιση και συμπλήρωση τορπιλικού δυναμικού των Υποβρυχίων, η απόκτηση νέων υπερσύγχρονων ελικοπτέρων “Romeo” με εξαιρετικές ανθυποβρυχιακές δυνατότητες, νέα αντιαρματικά όπλα για τον Στρατό, νέα κατευθυνόμενα βλήματα για την Πολεμική Αεροπορία, νέα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα για την Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό, τα προγράμματα του εθνικού τυφεκίου και του εθνικού οχήματος με σημαντική προστιθέμενη αξία της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.

Παράλληλα επιλύονται και χρόνια προβλήματα αναβάθμισης και υποστήριξης συστημάτων, όπως:

  • Σύμβαση αναβάθμισης και υποστήριξης των F-16 και των όπλων τους, δηλαδή τα F16 Block 52+ σε Viper και τα Block 50 σε Block 52+, αντιστοίχως μετά τα Viper.

  • Σύμβαση υποστήριξης των C-130 και σύμβαση υποστήριξης των C-27, ο στόλος των μεταγωγικών αεροσκαφών που δεν πρέπει να παραμείνει καθηλωμένος σε μεγάλο ποσοστό του αλλά γι’ αυτό προϋποτίθεται η υπογραφή σύμβασης υποστήριξης και έτσι γίνεται.

  • Σύμβαση υποστήριξης των ελικοπτέρων «Απάτσι» και κάθε επιχειρησιακά αναγκαίου οπλικού συστήματος κάποια από τα οποία επί σειρά ετών πολύ φοβούμαι είχαν αφεθεί στην τύχη τους χωρίς συμβατικό όχημα υποστήριξης με προφανή αρνητικά αποτελέσματα ως προς την επιχειρησιακή τους διαθεσιμότητα.

Κυρίες και κύριοι,

μπορούμε να κάνουμε λόγο για την απαρχή μιας νέας εποχής, μιας νέας εποχής για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας στη βάση ενός προσεκτικά οργανωμένου και εκτελεσμένου σχεδίου που εκτείνεται σε βάθος χρόνου. Η σύγκριση με την πρόσφατη περίοδο είναι καταλυτική:

  • Περίοδος 2015 – 2019: 54 χρηματοδοτημένα υποπρογράμματα αξίας 2,6 δισ. ευρώ.

  • Περίοδος Ιουλίου 2019 ως σήμερα, δηλαδή μέσα σε 17 μήνες που αναλάβαμε: 48 χρηματοδοτημένα υποπρογράμματα αξίας 830 εκατομμυρίων ευρώ.

Και συνεχίζουμε με τα μεγάλα, τα 105 υποπρογράμματα συνολικής αξίας 11,5 δισεκατομμυρίων για τα επόμενα έξι - επτά έτη που έχουν ήδη προγραμματιστεί.

Το σχεδιασμένο αυτό εξοπλιστικό πρόγραμμα, το μεγαλύτερο σε όρους ετήσιου προγραμματισμού και προϋπολογισμού που έχει υπάρξει τις τελευταίες δεκαετίες και θα υλοποιηθεί με ταχύτητα αλλά και διαφάνεια, αρχής γενομένης από τη σύμβαση απόκτησης αεροσκαφών “Rafale” που θα φέρουμε στη Βουλή τις προσεχείς μέρες.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Κλείνω κι ευχαριστώ κύριε Πρόεδρε για την ανοχή αλλά νομίζω ότι αυτά πραγματικά έχουν μία ειδική σημασία στις μέρες μας. Γίνεται πολύ σκληρή και σοβαρή δουλειά στο ΥΠΕΘΑ, όχι μόνο σε εξοπλισμούς και σίγουρα χωρίς τυμπανοκρουσίες. Μέσω του εργαλείου της Αμυντικής Διπλωματίας επεκτείνουμε και εμβαθύνουμε στις συνεργασίες και στρατηγικές σχέσεις με χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Αίγυπτος, το Ισραήλ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και ενισχύουμε κατ’ αυτόν τον τρόπο την γεωπολιτική μας θέση.

Προωθούμε προγράμματα δράσεων στα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά Ταμεία με ενταγμένα έργα 84 εκατομμυρίων ευρώ, άλλα προς ένταξη 120 εκατομμυρίων, με έμφαση σε δράσεις όπως ενεργειακή αναβάθμιση και εξοικονόμηση ενέργειας στις δομές των Ενόπλων Δυνάμεων. Στηρίζουμε το έργο της Πολιτικής Προστασίας, στηρίζουμε και συνδράμουμε το Υπουργείο Υγείας στο δύσκολο αγώνα για την ανάσχεση πανδημίας.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις βοηθούν όπως και όπου μπορούν. Αξίζουν τα στελέχη ένα μεγάλο ευχαριστώ για το ήθος, το φρόνημα, τον επαγγελματισμό και την αποτελεσματικότητα που επιδεικνύουν στην εκτέλεση της αποστολής τους. Οφείλουμε όμως πρωτίστως να δώσουμε στις Ένοπλες Δυνάμεις τώρα, τα μέσα εκείνα που θα τους επιτρέψουν να εκτελέσουν το ακέραιο και την βασική αποστολή τους, που δεν είναι άλλη από την εξασφάλιση της εδαφικής ακεραιότητας και την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Πατρίδας. Οι Ένοπλες Δυνάμεις ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους. Το έχουν αποδείξει ιδίως φέτος.

Ως πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας υπό τις εντολές του Πρωθυπουργού αντιλαμβανόμαστε τη δική μας δουλειά, την εθνική κρίσιμη αποστολή μας, βοηθήσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις να κάνουν ακόμα καλύτερα τη δουλειά τους παρέχοντας τους τα μέσα. Αυτό θέλει τώρα ο Ελληνικός λαός.

Τώρα ήρθε η ώρα, ώστε η Εθνική Αντιπροσωπεία να λειτουργήσει προς αυτή την κατεύθυνση, με όρους ευθύνης και συναίσθησης αφού κάποιοι εδώ ισχυρίζονται ξέρουν τι θέλει ο Ελληνικός λαός περισσότερο από κάποιους άλλους, να η ευκαιρία να το αποδείξουν, υπερψηφίζοντας τον προϋπολογισμό του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για καλύτερα εξοπλισμένες και περισσότερα αποτρεπτικές προς όφελος της ασφάλειας της χώρας Ένοπλες Δυνάμεις.

Σας ευχαριστώ».

 

Στη Δευτερολογία του, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος ανέφερε τα ακόλουθα:

«Θα προσπαθήσω να απαντήσω όσο καλύτερα μπορώ στον καθένα από τους Αξιότιμους Συναδέλφους.

Κύριε Τσακαλώτε, όντως ξεκίνησα με αυτό τον τρόπο -επικαλούμενος αυτό τον οικονομικό όρο (σ.σ. “ceteris paribus”) στην τοποθέτηση μου- για να δείξω ότι αυτό το γεγονός της παγκόσμιας πανδημίας, ήταν εξαιρετικά βίαιο, απρόβλεπτο και τεράστιο σε εμβέλεια ανατρέποντας τα πάντα, όχι μόνο τους σχεδιασμούς της Ελληνικής Κυβέρνησης, του ελληνικού οικονομικού επιτελείου, αλλά όλων των Κυβερνήσεων παγκοσμίως. Εξ αυτού του λόγου αναθεωρούνται τα πάντα κι αυτό που προέχει βέβαια είναι η ανάσχεση της υγειονομικής κρίσης προκειμένου μετά να πάμε και στην αντιμετώπιση της οικονομικής, διότι όταν υφίσταται «ξαφνικό θάνατο» ένα μεγάλο κομμάτι της οικονομικής δραστηριότητας επειδή απλά ο κόσμος σταματά να κινείται και να καταναλώνει, τότε το σοκ είναι τεράστιο και παγκόσμιας εμβέλειας. Ο μόνος τρόπος να γυρίσουμε στην κανονικότητα είναι να αντιμετωπιστεί η υγειονομική κρίση, να αρχίσει σιγά-σιγά να επιστρέφει η οικονομική δραστηριότητα διά της κινήσεων των προσώπων, των καταναλωτών, παγκοσμίως σε ρυθμούς κανονικότητας κι έτσι να προχωρήσουμε.

Όπως σας είπα, δεν ήρθα για να εμπλακώ σε συζήτηση αρμοδιότητας του οικονομικού επιτελείου αλλά για να μιλήσω για την Άμυνα και να ζητήσω απ’ όλες τις κοινοβουλευτικές παρατάξεις να στηρίξουν τον αυξημένο Προϋπολογισμό για την Άμυνα λόγω της ανάγκης, της συγκυρίας και του γεγονότος ότι για πρώτη φορά εδώ και πολύ καιρό τουλάχιστον, υπάρχει ένα οργανωμένο και προτεραιοποιημένο σχέδιο για την κάλυψη των αμυντικών αναγκών της χώρας.

Ο κ. Κεγκέρογλου μίλησε για μείωση Προϋπολογισμού. Σας είπα στην ομιλία μου ότι προβλέφθηκε πέρυσι η κάλυψη έκτακτων αναγκών από το Ειδικό Αποθεματικό. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επειδή πάντα καλύπτει στο απόλυτο και δικαιολογεί τις δαπάνες του, ήξερε εκ των προτέρων ότι μπορεί να στραφεί στο Ειδικό Αποθεματικό του Υπουργείου Οικονομικών για την ενίσχυσή του, όπως και συνέβη με επέκταση των πιστώσεων 370 εκατ. ευρώ για να καλυφθούν οι ανάγκες που σας εξήγησα στην ομιλία μου.

Η Αμυντική Βιομηχανία μας απασχολεί και οι προσπάθειες για να στηθεί ξανά στα πόδια της είναι εντατικές. Δεν είναι αρμοδιότητα δική μας διότι εμείς είμαστε οι πελάτες, αυτοί που καρπωνόμαστε το προϊόν ή αντιστοίχως χρεωνόμαστε την έλλειψη προσφοράς του προϊόντος από την Αμυντική Βιομηχανία. Η προσπάθεια όμως είναι πολυεπίπεδη και νομίζω ότι φέρνει κάποια αποτελέσματα κι έχει βάλει τα πράγματα στο δρόμο τους, εάν ευοδωθούν και οι διαγωνιστικές διαδικασίες που θα τρέξουν σε Αμυντικές Βιομηχανίες της χώρας. Ήδη σε μία έχει ευοδωθεί, αναμένουμε όμως την επόμενη μέρα και πώς αυτή θα οργανώσει καταρχήν την παραγωγική της δραστηριότητα για να προξενήσει και το ενδιαφέρον μας.

Κύριε Παφίλη, σε έναν ιδανικό κόσμο δεν θα υπήρχαν αυτά και θα μπορούσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις να κάνουν προμήθεια τριαντάφυλλων, αν η προσφορά τριαντάφυλλων θα μπορούσαν να κατευνάσουν την τουρκική επιθετικότητα… Θα ήταν και πιο ωραίο και πιο αρμονικό, αλλά δυστυχώς για να προσφέρουν οι Ένοπλες Δυνάμεις το στοιχείο αποτροπής σε κάθε επιβουλέα θα πρέπει να ενισχύονται σε οπλικά συστήματα. Αυτό το νόημα έχει η προσπάθειά μας να πάμε και να σχεδιάσουμε ένα πρόγραμμα πρόσκτησης - απόκτησης νέων Οπλικών Συστημάτων, αλλά και αναβάθμισης των υφισταμένων, όσων χρήζουν αναβάθμισης. Έτσι λειτουργεί ο κόσμος κι έτσι αποφεύγεται με το ισχυρό αποτρεπτικό στοιχείο των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας κάθε σχέδιο «για αίμα και πόλεμο» και τα λοιπά δεινά.

Τέλος, στον κύριο Χήτα έχω να πω το εξής: Ούτε πανηγυρίζουμε, ούτε θριαμβολογούμε, ούτε κατεβάζουμε τα κεφάλια κάτω και κλαιγόμαστε. Δεν είναι αυτός ο τρόπος λειτουργίας μιας ψύχραιμης Κυβέρνησης. Νομίζω ότι όσα λέγονται στη δημόσια συζήτηση περί θριαμβολογίας, είναι υπερβολές.

Η Ευρώπη λειτουργεί με έναν συγκεκριμένο τρόπο, με αργούς ρυθμούς. Σας διαβεβαιώ ότι τόσο σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και σε επίπεδο ΝΑΤΟ -ο Υπουργός Εξωτερικών το γνωρίζει πολύ καλά, μετά τις εντατικές και οργανωμένες προσπάθειες της Ελληνικής Διπλωματίας- η Τουρκία είναι σε χειρότερη θέση από ό,τι ήταν προ ολίγων μηνών. Αυτή τη στιγμή, απέναντι σε όλους, σε χειρότερη θέση! Η Ευρώπη λειτουργεί με συγκεκριμένο τρόπο κι εργαζόμαστε ώστε να προβάλουμε τα επιχειρήματά μας και να καταλάβουν η Ευρώπη και το ΝΑΤΟ τις πραγματικές προθέσεις της Τουρκίας, παρά τα συμφέροντα που υπάρχουν και ασφαλώς επηρεάζουν τη συνολική προσπάθεια.

Και δεν «μας γύρισε τη πλάτη» η Γαλλία κύριε Χήτα. Σε λίγες μέρες θα φέρουμε στη Βουλή τη συμφωνία για τα “Rafale”. Τον Σεπτέμβριο τη συμφωνήσαμε με τη γαλλική πλευρά και τον Δεκέμβριο τη φέρνουμε στη Βουλή. Θυμάστε μία τόσο ταχύτατη και αποτελεσματική διαπραγμάτευση, με δύσκολους όρους (διότι όταν παραλαμβάνεις μεταξύ άλλων μεταχειρισμένα αεροσκάφη, η διαπραγμάτευση μεταξύ των πλευρών είναι πάρα πολύ δύσκολη, έχει πολλά λεπτά σημεία), να υλοποιείται σε τέσσερις μήνες χάρη στην προσπάθεια των Επιτελείων, του ΓΕΕΘΑ, της ΓΔΑΕΕ, του Υπουργείου; Θα γινόταν μία τόσο μεγάλη σημαντική συμφωνία για τα εξοπλιστικά με τους Γάλλους αν δεν είχαν καλή πρόθεση να μας βοηθήσουν, να μας προμηθεύσουν τα αεροσκάφη, τα όπλα την εν συνεχεία υποστήριξή τους για πολλά χρόνια, θα φτάναμε σε τρεις μήνες μέσα σε αποτέλεσμα; Πότε εκπονήθηκε, υλοποιήθηκε μία τέτοια σύμβαση μέσα σε τρεις μήνες; Και όχι μέσα σε τρία χρόνια κατά το ελάχιστο μέχρι τώρα. Αναρωτιέμαι. Ψάξτε το να δείτε.

Όσον αφορά στην πρόκτηση των τεσσάρων φρεγατών, όχι δεν γυρίσαμε την πλάτη στη Γαλλία. Το ζήτημα αυτό είναι ακόμα ανοικτό. Το Πολεμικό Ναυτικό ψάχνει τη βέλτιστη επιλογή στη βάση και της δυνατότητας να έχουμε τα καλύτερα καράβια, αλλά και του συνολικού πακέτου, μέρος του οποίου έχει να κάνει με ναυπήγησή τους εδώ, επομένως εμπλοκή της εγχώριας Ναυπηγικής Βιομηχανίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και φυσικά της προσφοράς μιας ικανοποιητικής για το Πολεμικό Ναυτικό ενδιάμεσης λύσης, δηλαδή πλοίων έτοιμων, μάχιμων, αποτρεπτικών που θα μπορέσουμε να έχουμε από όποιον έρθει να μας προσφέρει ό,τι καλύτερο έχει.

Αυτή είναι η βάση του πακέτου και είμαστε ανοικτοί σε κάθε προσφορά και κάθε συζήτηση με οποιοδήποτε και ασφαλώς με τους Γάλλους, αλλά και με άλλους. Αυτή είναι μία διαδικασία που τρέχει και νομίζω ότι είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα που θα αντι

μετωπίσουμε σε ό,τι αφορά τα Εξοπλιστικά μας, αυτό της πρόσκτησης των τεσσάρων νέων Φρεγατών πολλαπλών ρόλων για το Πολεμικό μας Ναυτικό.

Σας ευχαριστώ».






Νέα πρόκληση Ερντογάν μετά τη " φιλοτουρκική" Σύνοδο Κορυφής: Ζητά αποστρατικοποίηση 6 νησιών


 

Λίγες ώρες μόνο μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου Κορυφής των ηγετών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπου για μια ακόμη φορά δίστασαν να αναλάβουν δράση για να σταματήσουν την προκλητική στρατηγική της Άγκυρας, η Τουρκία προκαλεί εκ νέου.

Με νέες Navtex η Τουρκία καλεί σε αποστρατικοποίηση έξι νησιών του Αιγαίου και συγκεκριμένα της Σαμοθράκης, της Λήμνου, της Χίου, της Σάμου, της Τήλου και της Χάλκης.

Όπως αναφέρεται στις Navtex, παραβιάζονται τόσο η Συνθήκη της Λωζάνης, την οποία, πάντως, ο Tούρκος πρόεδρος έχει ζητήσει την αναθεώρησή της, όσο και τη Συνθήκη των Παρισίων.

TURNHOS N/W : 1542/20 (İzmir NAVTEX Station) (Published Date: 13-12-2020 19:27)
TURNHOS N/W : 1542/20
AEGEAN SEA
1. NAVTEX MESSAGE NUMBER HA82-773-20 IS VIOLATION OF DEMILITARIZED STATUS OF PISCOPIS (TILOS) AND CALKI ISLANDS SET BY THE 1947 PARIS PEACE TREATY.
2. CANCEL THIS MESSAGE 141100Z DEC 20.




πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3502104/nea-proklisi-erntogan-meta-ti-xliari-sunodo-korufis-zita-apostratikopoiisi-6-nision