Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020

Ελληνοτουρκικά: Ο Ερντογάν θα έχει την τύχη του covid19 - ”Έχουν τα κόλυβα στο ζωνάρι τους” - Γιατί η Δύση κατασκευάζει τέρατα που μετά τα εξοντώνει


 

Από τους Νεότουρκους στους Νεοθωμανούς δεν θα είναι ανώδυνο αυτό το μεγαλομανές πισωγύρισμα για την Τουρκία ........

Η απεμπόληση του κοσμικού κράτους-Συντάγματος από το καθεστώς Ερντογάν αποτελεί την αρχή του τέλους για το μεγαλόπνοο σχέδιο του της επανασύστασης της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.. Ήταν η ασπίδα, και το έσχατο ανάχωμα για το σύγχρονο τουρκικό κράτος. Έτσι Αρμένιοι και Κούρδοι αποκτούν πλέον βάσιμες ελπίδες να δουν τ΄όνειρό τους να πραγματοποιείται που δεν είναι άλλο από την εφαρμογή της Συνθήκης των Σεβρών και την ίδρυση κούρδικου κι αρμένικου κράτους εντός ορίων σημερινής Τουρκίας! Οι Κούρδοι θ΄αποκτήσουν πρόσβαση στη θάλασσα.

Αν και φαντάζει μονοκράτορας στην εγγύς Ανατολή ο Ερντογάν, δεν είναι ..”Έχουν τα κόλυβα στο ζωνάρι τους” και γιατί…

Η Δύση με προεξάρχουσα τις ΗΠΑ και τις όμορες προσκείμενες σε αυτήν δυνάμεις αρέσκονται να δημιουργούν τέρατα. Είναι κατασκευαστές εχθρών, αντιπάλων..Ζητείται εχθρός και στη συνέχεια ζητείται το αντίδοτο.

Δημιούργησαν την ριζοσπαστικοποίηση μέρος του ισλαμικού κόσμου, την φονταμενταλιστική τρομοκρατία της ISIS και κάθε παραφυάδας της για να αποσταθεροποιήσουν κράτη και στη συνέχεια να επέμβουν ως σωτήρες με το αζημίωτο .. Ευνόησαν με τη συμβολή των μυστικών ευρωπαϊκών υπηρεσιών τον ισλαμιστικό εξτρεμισμό και ύστερα τον πολέμησαν..Τον όρισαν ως τον απόλυτο αντίπαλο, ως τον άξονα του κακού κήρυξαν τον δίκαιο πόλεμο εναντίον του..

Δημιούργησαν τις υβριδικές αντιπολιτεύσεις από την ψευδεπίγραφη συριακή ως το φαινόμενο Γκουάιντο στη Βενεζουέλα,και το αντίστοιχο ρεύμα στη Βολιβία ή στη Λευκορωσία και νωρίτερα στην Ουκρανία.

Έστησαν τις πολύχρωμες επαναστάσεις και της πάσης φύσεως άνοιξη.. Και ύστερα όταν πλέον αποκαλύπεται ο ρόλος αυτών των μηχανισμών αποσύρονται. Η συριακή αντιπολίτευση σήμερα από εκεί που διεκδικούσε τη Δαμασκό έχει συρρικνωθεί εντός των τουρκικών κόλπων.

Ο Μοράλες επανήλθε θριαμβικά και ο Μαδούρο παραμένει ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης της χώρας με διεθνή απήχηση παγκοσμίως.Στη Λευκορωσία τίποτα δεν άλλαξε.. Η Δύση παίζει με το φαινόμενο της παλίρροιας που ξαφνικά υποχωρεί….Είναι μια νέα Ερυθρά Θάλασσα αυτή που θα καταχωνιάσει και τον Ερντογάν..

Είναι κι αυτός δημιούργημα τους , έκτρωμα τερατογένεση του δυτικού μπλοκ, όπως και ο φερόμενος από επιστημονικούς κύκλους ως προκλητέος ιός που τώρα οι κατασκευαστές της χίμαιρας αναζητούν απεγνωσμένα κι όλως παραδόξως ανασύρουν το αντίδοτο εξπρές…Δεν είναι σύμπτωση που η α΄επιστημονική μελέτη για εμβόλια αυτού του τύπου πρωτοδημοσιεύθηκε το 2018 στο έγκριτο περιοδικό nature.

Ο Ερντογάν θα έχει την τύχη του covid19. Προβλήθηκε ως πανίσχυρος φόβος και τρόμος από το Καραμπάχ ως τη Λιβύη, το Ιράκ τη Συρία τα Βαλκάνια το Καύκασο και την Αν Μεσόγειο αλλά ήδη έχει ξεκινήσει η αποδόμησή του….

Γιατί η Δύση κατασκευάζει τέρατα που μετά τα εξοντώνει…

Γιατί ελλείψει άλλης ιδεολογίας στηρίζει την ύπαρξή της στην νικηφόρα αντιπαράθεση για να εδραιώσει την ηγεμονία της.

Γιατί αρέσκεται στο ρόλο του Αμερικάνικου Υπερήρωα, ή του περιούσιου λαού ή του αυτόκλητου Σωτήρα, άλλωστε τα κινήματα του Προτεσταντισμού που διαχρονικά ελέγχουν την εξουσία στις ΗΠΑ, έχουν έντονη εσχατολογική δίασταση.

Μετά το φιάσκο covid19 η Δύση αναζητά ένα ξέπλυμα μια νομιμοποίηση έναντι της διεθνούς κοινής γνώμης αφού όλη αυτή την περίοδο έδειξε το πιο αποκρουστικό της πρόσωπο. Ολοκληρωτισμός, ανελευθερία, στρατόπεδα συγκέντρωσης, στρατιωτικός νόμος, απαγόρευση κυκλοφορίας, κατάλυση Συντάγματος και πολιτεύματος, απαλοιφή όλων και των πιο στοιχειωδών ατομικών και συλλογικών ελευθεριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Ο μόνος τρόπος να ισοσκελίσει τις εντυπώσεις είναι να αναλάβει και πάλι το ρόλο του Υπερήρωα κατά ενός μεγάλου κινδύνου…Και να μετριαστεί ο ρόλος της του κακού από την απόλυτη ενσάρκωσή του που θα είναι ο Ερντογάν..Ήδη τη συντήρηση της στοχοποίησης του έχει αναλάβει ο Μακρόν ως δημόσιος κατήγορος με κάθε ευκαιρία…H μη άδικη δαιμονοποίηση του ήδη έχει αρχίσει κι από το δυτικό τύπο….

Ο άξονας κακού για Δύση ορίζεται ως Κίνα, Ρωσία, Τουρκία, Ιράν….Το Ιράν απαλλάσσεται γιατί με το χτύπημα στον επικεφαλή του πυρηνικού του προγράμματος αποδείχθηκε ότι η Δύση και οι τοπικοί σύμμαχοί της έχουν τη δυνατότητα να διευθετούν τις διαφορές τους σε ιρανικό έδαφος ή εκ των ένδον. Κάτι που αποδείχθηκε και στην περίπτωση Σουλειμανί αλλά και στον πόλεμο της 1 ημέρας στο Λίβανο με την φιλο-ιρανική Χεζμπολά. Άλλωστε αυτή η κόντρα αναβάλλεται γιατί θα έχει συνέπειες οριακές και για το Ισραήλ.

Ρωσία,Κίνα αποκλείονται γιατί είναι υπερδυνάμεις και στη Δύση αρέσει να παίζει στα σίγουρα. Θα πήγαινε σε μια απευθείας σύρραξη μόνο αν είχε απωλέσει εντελώς το ένστικτο της αυτοσυντήρησης. Οπότε  δια της εις άτοπον επαγωγής απομένει ο Ερντογάν, ο πιο αδύναμος κρίκος σε αυτή τη δέσμη αντιπάλων. Αυτό το χαρτί θα τραβήξουν….ή θα το τραβήξει άλλος αφού αυτοί θα τον έχουν υπερστοχοποιήσει, υπερεκθέσει με την πολιτική σου κλείνω τα μάτια. συνέχισε…. 

Το μόνο άσχημο σε αυτή την ιστορία είναι ότι για να καταστεί ο πλέον μισητός οφείλει να κάνει κι άλλα μαζικά εγκλήματα και ατοπήματα….

dimpenews.com

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

Μας δουλεύουν "χοντρά" οι Γερμανοί… - Αρνούνται τις κυρώσεις κατά της Τουρκίας - Ο ύμνος της Frau Merkel στον Ερντογάν


 

Η ΕΕ εξετάζει κυρώσεις σε τρεις τομείς της τουρκικής οικονομίας

Οι δηλώσεις που έκανε η Άγκελα Μέρκελ για την Τουρκία σε τηλεδιάσκεψη με βουλευτές εν όψει της Συνόδου Κορυφής  της 10ης και της 11ης Δεκεμβρίου, δείχνουν τι μπορεί να περιμένει η Ελλάδα και τι δεν μπορεί να περιμένει από την προσεχή Σύνοδο Κορυφής.

Ο ύμνος της Καγκελαρίου στην γείτονα για την στάση της στο προσφυγικό αλλά και η σιωπή της στο ελληνικό αίτημα για επιβολή εμπάργκο όπλων, δείχνουν ότι το μέγιστο που μπορεί να αναμένει κανείς από την Γερμανία στη φάση αυτή, είναι η συγκεκριμενοποίηση των κυρώσεων με ρήτρα ενεργοποίησης τους στο εγγύς μέλλον.

Μόνο αν οι Τούρκοι προκαλέσουν ένταση στο Αιγαίο με την αποστολή γεωτρύπανου, προοπτική που οι Γερμανοί γενικώς απεύχονται ελπίζοντας  ότι μετά την καρατόμηση Μπαιράκ και την άνοδο των επιτοκίων ο Ταγίπ Ερντογάν βρίσκεται σε στάδιο οικονομικής ωρίμανσης και αναθεωρεί. Ωρίμανσης που σημαίνει ότι κατανοεί πόσο βαθύ είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει  η οικονομία του και δεν θα ρισκάρει νέες προκλήσεις στην Μεσόγειο  για να το παροξύνει.  Ευσεβείς γερμανικοί πόθοι ίσως.

Σύμφωνα με απόλυτα διασταυρωμένες πληροφορίες της «Εστίας» από τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο, ο ύπατος εκπρόσωπος της ΕΕ Ζοζέπ Μπορέλ εξετάζει παλαιότερη πρόταση για κυρώσεις σε τρεις τομείς της τουρκικής οικονομίας: Στις εξαγωγές, στον τουρισμό και στις τράπεζες. Υπό την ρητή προϋπόθεση όμως ότι η Τουρκία θα προκαλέσει ξανά στο μέλλονΌχι κυρώσεις τώρα.

Αυτό είναι το μέγιστο που μπορούν να δεχθούν οι Γερμανοί υπό τον φόβο ενός νέου πρσφυγικού κύματος, αλλά και της ακύρωσης της παραγγελίας των υποβρυχίων.

Οι κυρώσεις αυτές θα περιλαμβάνουν:

  • Πρώτον, έκδοση ταξιδιωτικής οδηγίας που θα πλήξει τον τουρισμό της Τουρκίας
  • Δεύτερον επιβολή φόρων και δασμών στις εισαγωγές τουρκικών προϊόντων στην ΕΕ  ώστε αυτά να μην είναι ανταγωνιστικά
  • Τρίτον απαγόρευση στα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα των γειτόνων να κάνουν συγκεκριμένες τραπεζικές εργασίες με τα αντίστοιχα ευρωπαϊκά. Οι κυρώσεις αυτές έχουν την συμφωνία μιας μεγάλης ομάδας κρατών στα οποία επικεφαλής είναι η Γαλλία η οποία αντιτίθεται στον γερμανικό βόρειο άξονα.

Μέχρι την Σύνοδο Κορυφής πάντως θα υπάρξει μέγα παρασκήνιο και παζάρια καθώς ο Ερντογάν φορά αυτή την εποχή τη στολή του μεταρρυθμιστή. Προκειμένου βεβαίως να γλυτώσει τις άμεσες κυρώσεις που είναι και το πιθανότερο ενδεχόμενο. Οι δηλώσεις της Μέρκελ υπέρ της Τουρκίας ήταν ξεκάθαρες, δεν αφήνουν περιθώρια παρερμηνειών  και είναι απορίας άξιον πως τμήμα του Τύπου τις  βρήκε αντιτουρκικές επειδή είπε η Καγκελάριος  κάτι για την επιθετικότητα και την προκλητικότητα της Τουρκίας.

Η Μέρκελ ζήτησε από τα κράτη μέλη να τρέφουν σεβασμό προς την Τουρκία με την ακόλουθη φράση: «Αν κοιτάξουμε πόσο δυσκολευόμαστε εμείς στην ΕΕ με τα ζητήματα της μετανάστευσης, τότε αξίζει στην Τουρκία μεγάλος σεβασμός για αυτά που κάνει σε αυτόν τον τομέα» και πρόσθεσε: «Για αυτό είμαι υπέρ του να συνεχίσουμε να στηρίζουμε σε αυτό την Τουρκία, διότι σίγουρα είναι καλύτερα για τους πρόσφυγες να ζουν κοντά στην πατρίδα τους από ό,τι να ζουν σε διάφορα κράτη της ΕΕ. Εδώ έχουμε, όπως θεωρώ εγώ, μια υποχρέωση. Και ξέρουμε πόσο δυσκολευτήκαμε ήδη και στην Γερμανία στο να δεχτούμε έναν μεγάλο αριθμό προσφύγων, τι συζητήσεις υπήρξαν για αυτό και για αυτό καταλαβαίνω καλύτερα τι προσπάθεια καταβάλλει η Τουρκία».

Η Γερμανίδα Καγκελάριος δήλωσε ότι οι κινήσεις της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο έχουν «προκλητικό και επιθετικό» χαρακτήρα  αλλά  έσπευσε να επισημάνει ότι είναι «καλό σημάδι» η επιστροφή του Oruc Reis σε τουρκικό λιμάνι, αν και «συνεχίζουν οι γεωτρητικές δραστηριότητες μπροστά από την Κύπρο». Και κατέληξε ότι «δυστυχώς η πρόοδος σε ότι αφορά στις σχέσεις ΕΕ- Τουρκίας δεν είναι τόσο άξια αναφοράς όσο θα επιθυμούσα».



πηγή:https://infognomonpolitics.gr/2020/12/mas-doulevoun-oi-germanoi-arnountai-tis-kyroseis-kata-tis-tourkias/

Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού: Ομοβροντία κατηγοριών κατά της κυβέρνησης, για τις συντάξεις και τα αναδρομικά - Δείτε όλες τις στοχευμένες και με αποδείξεις κατηγορίες











Εξώδικη Δήλωση Πρόσκληση – Διαμαρτυρία της ΕΑΑΝ προς ΥΠ.Ε.Κ.ΥΠ- ΥΠ.ΟΙΚ & Δ/ΕΦΚΑ

Του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου με την επωνυμία «Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού», που εδρεύει στην Αθήνα επί της οδού Παπαρρηγοπούλου 2 και Π.Π. Γερμανού (πλατεία Κλαυθμώνος) και εκπροσωπείται νόμιμα.
ΠΡΟΣ:
1.Τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Ιωάννη Βρούτση, που εδρεύει στην Αθήνα, Αττικής, Σταδίου 29 -10559 .
2. Τον κ. Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, που εδρεύει στην Αθήνα, Αττικής, Καραγιώργη Σερβίας 10 – 10562
3.Το ν.π.δ.δ με την επωνυμία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ (e-ΕΦΚΑ)», όπως μετονομάστηκε βάσει του αρ.1 του Ν.4670/2020, από 1.3.2020 ο «ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΕΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ» (E.Φ.Κ.Α) που εδρεύει στην Αθήνα, όπως νόμιμα εκπροσωπείται, από τον Διοικητή του.

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί και κύριε Διοικητά.
Όπως γνωρίζετε με τον Ν.4093/2012 και συγκεκριμένες υποπαραγράφους αυτού επήλθαν δραματικές μειώσεις στις συντάξεις των στρατιωτικών συνταξιούχων και μάλιστα αναδρομικά. Η Ε.Α.Α.Σ. τότε από κοινού με τις δύο άλλες ενώσεις αποστράτων της Πολεμικής Αεροπορίας (Ε.Α.Α.Α.) και του Πολεμικού Ναυτικού (Ε.Α.Α.Ν,) προσέφυγε στο ΣτΕ με αίτηση ακύρωσης.

Συναφώς εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 2192/2014 απόφαση της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε που έκρινε τις διατάξεις των περ. 31-33 της υποπαραγράφου Γ1 της παρ. Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες μειώθηκαν τα μισθολογικά κλιμάκια των βασικών μισθών των εν ενεργεία στελεχών και ως εκ τούτου και οι αποδοχές των εν ενεργεία στρατιωτικών των ενόπλων δυνάμεων και των υπαλλήλων των σωμάτων ασφαλείας. Κατ’ επέκταση μειώθηκαν οι συντάξιμες αποδοχές και εν τέλει οι συντάξεις των στρατιωτικών συνταξιούχων ως άμεσα συνδεδεμένες με τα μισθολογικά κλιμάκια των βασικών μισθών των εν ενεργεία στελεχών και, μάλιστα, αναδρομικώς από 1-8-2012 το οποίο αντίκεινται στην αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης και στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος αλλά της ισότιμης αντιμετώπισης με τους υπόλοιπους συνταξιούχους καθώς σε καμία άλλη κατηγορία συνταξιούχων δεν μειωθήκαν οι συντάξιμες αποδοχές από τις οι οποίες βάσει των ποσοστών αναπλήρωσης ενός εκάστου υπολογίζεται η ανταποδοτική σύνταξη.

Στη συνέχεια η κυβέρνηση, αντί να εφαρμόσει την απόφαση εις το όλον όπως προσδιόριζε η παραπάνω απόφαση, την εφήρμοσε μερικώς και προέβη στη θέσπιση του ν.4307/14 βάσει του οποίου ρυθμιζόταν η καταβολή του 50% των ως άνω παρανόμως παρακρατηθέντων ποσών, σε 36 μηνιαίες δόσεις, αναπροσαρμόζοντας παράλληλα αυξητικά τις μηνιαίες συντάξεις κατά 50 %.

Κατόπιν αυτού η Ε.Α.Α.Σ. από κοινού με τις δύο άλλες ενώσεις αποστράτων της Πολεμικής Αεροπορίας (Ε.Α.Α.Α.) και του Πολεμικού Ναυτικού (Ε.Α.Α.Ν,) κατέθεσε νέα αίτηση ακύρωσης βάσει της οποίας και εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 1128/16 Απόφαση της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε η οποία έκανε πλήρως αποδεκτή την αίτηση ακύρωσής μας και αναγνώρισε την αντισυνταγματικότητα της οικείας ΚΥΑ του άρθρου 86 του ν. 4307/2014, κατά το μέρος που επιχειρήθηκε η αναδρομική από 1-8-2012 αναπροσαρμογή των αποδοχών των στρατιωτικών συνταξιούχων αφού συνιστούσε πλημμελή συμμόρφωση προς τις ακυρωτικές αποφάσεις, κατά παράβαση του άρθρου 95 παρ. 5 του Συντάγματος.
Ακολούθως, η ΕΑΑΣ και πάλι από κοινού με τις δύο άλλες ενώσεις αποστράτων της Πολεμικής Αεροπορίας (Ε.Α.Α.Α.) και του Πολεμικού Ναυτικού (Ε.Α.Α.Ν,) κατέθεσε στο ΣτΕ την με αριθμό Π3337/2017 αίτηση συμμόρφωσης προς την υπ’ αριθμ. 1128/2016, η εκδίκαση της οποίας καθυστερούσε χαρακτηριστικά.

Υπό τα δεδομένα αυτά το Δεκέμβριο του 2018 η τότε πολιτική ηγεσία υλοποίησε εν μέρει τις παραπάνω αποφάσεις και επέστρεψε εφάπαξ ποσό, σε όλους τους συνταξιούχους συναδέλφους βάσει των διατάξεων του Ν 4575/2018, χωρίς όμως να επανέλθουν οι συντάξιμες αποδοχές μας στο υφιστάμενο καθεστώς του Ιουλίου 2012 ως όριζαν οι υπ’ αριθμ αποφάσεις: 2192/2014 και 1128/2016 της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε, ήτοι να αποκατασταθεί η μείωση στο 100% αυτής και όχι μόνον στο 50%.
Συμφώνως δε με το άρθρο 14 παρ. 2α και 2β του ν.4387/2016, οι συντάξεις συνέχισαν να καταβάλλονται έως 31-12-2018 στο ύψος που αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-12-2014, ενώ σας είχε κοινοποιηθεί η απόφαση 1128 Ολ. ΣτΕ, αντιθέτως εφαρμόσατε μόνον κατά το ήμισυ την απόφαση αυτή.

Συμφώνως δε με τον Ν.4387/2016, ο επανυπολογισμός των συντάξεων των μελών μας, παλαιών συνταξιούχων, κατόπιν και του ανωτέρω άρθρου 14 παρ. 2α και 2β του ν.4387/2016 σε συνδυασμό με το άρθρο 122 του Ν.4387/2016, εφαρμόστηκε την 01-01-2019, ΟΜΩΣ χωρίς να υπάρξει καμία τροποποιητική προς τούτο συνταξιοδοτική πράξη, απλά ο επανυπολογισμός διατυπώθηκε στο ενημερωτικό συνταξιοδοτικό σημείωμα μηνός Ιανουαρίου 2019 και επομένων.

Με βεβαιότητα πιθανολογούμε ότι αυτό δεν έγινε, η έκδοση τροποποιητικής συνταξιοδοτικής πράξης, καθώς εάν εκδίδετο θα έπρεπε να αιτιολογηθεί και η παράλειψη συμμόρφωσης, του τότε ΓΛΚ, και νυν e- ΕΦΚΑ, προς τις ανωτέρω ακυρωτικές αποφάσεις υπ’ αριθμ: 2192/2014 και 1128/2016 της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε., κατά παράβαση του άρθρου 95 παρ. 5 του Συντάγματος.

Αντιθέτως ο επανυπολογισμός έγινε με βάση τις συντάξιμες αποδοχές που όριζε η τροποποιητική συνταξιοδοτική πράξη, εκάστου των μελών μας, που εκδόθηκε με βάση το Ν.4307/2014 βάσει του οποίου υπήρξε επαναφορά των βασικών μισθών και συντελεστών μόνον κατά 50 % σε σχέση με τις μειώσεις που είχαν υποστεί οι συντάξιμες αποδοχές μας, με το Ν.4093/2012 και όχι στο 100% ως όριζαν οι ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις ήτοι επαναφορά μισθών και συντάξεων (μισθολογικών κλιμακίων και συντάξιμων αποδοχών) στο ύψος του Ιουλίου 2012.

Παρά το γεγονός ότι ο Ν.4387/2016 δημοσιεύτηκε την 11-05-2016 ενώ δύο μέρες μετά και συγκεκριμένα την 13-05-2016 δημοσιεύτηκε η επίμαχη ανωτέρω απόφαση 1128/2016 της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. συμφώνως με την οποία και οι διατάξεις του Ν.4307/2014 εκρίθησαν ως αντισυνταγματικές λόγω μη επαναφοράς στο 100% των μειώσεων των βασικών μισθών των ενεργεία στρατιωτικών και κατ’ επέκταση και των συνταξίμων αποδοχών των αποστράτων που έγιναν με το Ν.4093/2012, ο Ν.4387/2016 δεν «νομιμοποίησε» τις ανωτέρω αντισυνταγματικές μειώσεις των συντάξεων μας, καθώς ως ορίζεται στο ακροτελεύτιο άρθρο του 122, αυτός ισχύει από της δημοσιεύσεώς του ή αν άλλως ορίζεται από τις επί μέρους διατάξεις του. 

Για δε την μεγίστη πλειοψηφία των μελών μας, για τα μέλη μας παλιούς συνταξιούχους, ημερομηνία ισχύος του νόμου 4387/2016, για τον επανυπολογισμό των συνταξίμων αποδοχών των παλιών συνταξιούχων, δεν είναι η ημερομηνία δημοσίευσής του και συγκεκριμένα η 11-05-2016 , αλλά η 01-01-2019, καθώς με την επιμέρους διάταξή του και συγκεκριμένα το άρθρο 14 παρ.2α και 2β του ν.4387/2016, ορίζεται ότι οι συντάξεις συνεχίζουν να καταβάλλονται έως 31-12-2018 στο ύψος που αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-12-2014, ήτοι με βάση το ν.4307/2014(νόμος αντισυνταγματικός με βάση την ανωτέρω 1128/13-05-2016 απόφαση Ολ.Σ.τ.Ε.)

Συνεπώς δεν νομιμοποιήθηκε με τον Ν.4387/2016 ο ΕΦΚΑ και νυν e-ΕΦΚΑ, ως καθολικός διάδοχός του, να επανυπολογίσει τις συντάξεις μας την 01-01-2019 με βάση το ύψος τους που είχε καθοριστεί με τον αντισυνταγματικό κριθέντα νόμο 4307/2014 , με την 1128/13-05-2016 απόφαση της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε., από της δημοσιεύσεώς του ν.4387/2016 δηλαδή την 11-05-2016, αλλά έπρεπε να τις επανυπολογίσει κατόπιν προηγούμενης συμμόρφωσής του με την απόφαση υπ’ αριθμ: 2192/2014 της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. και ειδικώς με την όμοια 1128/2016 ΣτΕ που εξεδόθη την 13-05-2016, πολύ πριν ( δύο έτη και 6 μήνες) από την ημερομηνία 01-01-2019, επανυπολογισμού των συντάξεων για τους παλιούς συνταξιούχους, αποφάσεις που του είχαν επιδοθεί, κατά παράβαση του άρθρου 95 παρ. 5 του Συντάγματος.
Επιπλέον επειδή:

Tα Ενημερωτικά Σημειώματα της Σύνταξής μας που εκδώσατε ήδη από την 01-01-2019 παραμένουν και αποτελούν έκαστο εξ αυτών, ένα απλό έγγραφο ενημερωτικού χαρακτήρα και όχι Διοικητική Πράξη, κατά παράβαση:

α)  των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016,

β)  του υπ’ αριθ. 261704/31031/24-6-2019 Πορίσματος-Έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη και

γ) Της συνταξιοδοτικής Νομοθεσίας όπως αυτό ορίζεται στις διατάξεις , για τον κανονισμό των συντάξεων των δημοσίων υπαλλήλων, και συγκεκριμένα στην παρ. 1, του άρθρου 66 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (οι οποίες διατηρήθηκαν σε ισχύ με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 4387/2016 και του άρθρου 395 του ν. 4512/2018), ισχύουν δε και για κάθε επανακανονισμό της σύνταξης τους, είτε πρόκειται για μεμονωμένο συνταξιούχο είτε για το σύνολο των συνταξιούχων. Ιδιαιτέρως ισχύουν για την προαναφερθείσα αναπροσαρμογή, η οποία αποτελεί ριζικό επανακανονισμό σύνταξης, δεδομένου ότι έχουμε ριζική μεταβολή των επί μέρους στοιχείων, που ελήφθησαν υπόψη για τον κανονισμό της αρχικής σύνταξης και ριζική ανατροπή των αποφασισθέντων με την αρχική πράξη συνταξιοδότησης.

Επειδή αυτός ο επανυπολογισμός των συντάξεών μας, ως έγινε, αντιβαίνει και στις συνταγματικές κατοχυρωμένες αρχές:

α) του κοινωνικού κράτους,

β)  του κράτους δικαίου,

γ)  της προστατευμένης εμπιστοσύνης του πολίτη στη Διοίκηση και

δ)  της χρηστής διοίκησης, καθώς καταστρατηγήθηκε το δικαίωμα ενημέρωσής μας ως ασφαλισμένων, αλλά και η αντίστοιχη υποχρέωση των Ασφαλιστικών Οργανισμών, να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και να καθιστούν προσιτά στους ασφαλισμένους τα δεδομένα της ασφαλιστικής τους κατάστασης.

Για να μπορεί, δε, να γίνει έλεγχος από τον εκάστοτε συνταξιούχο ή τους κληρονόμους του, πρέπει η νέα συνταξιοδοτική απόφαση -που εκδίδεται από το αντίστοιχο Υποκατάστημα πληρωμών συντάξεων ή από το Τμήμα Συντάξεων που εξέδωσε την αρχική απόφαση συνταξιοδότησης, να περιέχει όλα τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα για τον επανυπολογισμό, δηλαδή:

1)  Συντάξιμες αποδοχές,

2)  Χρόνο ασφάλισης,

3)  Ποσοστό αναπλήρωσης,

4)  Μείωση λόγω ηλικίας ή μείωση λόγω ποσοστού αναπηρίας,

5)  Ποσό εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης,

6)  Ημερομηνία έκδοσης και αριθμό απόφασης,

7)  Όργανο που εκδίδει την ατομική διοικητική πράξη,

8)  Προθεσμία και όργανο, ενώπιον του οποίου προσβάλλεται η απόφαση,

9)  Λοιπές προσαυξήσεις και επιδόματα αναλυτικά και

10)Προσωπική διαφορά.

Επειδή το Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής της σύνταξής μας είναι ένα γενικό έγγραφο και όχι νέα συνταξιοδοτική απόφαση (τροποποιητική), όπως ρητά απαιτεί ο νόμος, οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι αλλά και το 261704/31031/24-6-2019 Πόρισμα-Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη,

Τέλος και ενόψει του επικείμενου μέχρι τέλους του έτους νέου επανυπολογισμού των συντάξεων μας, με βάση το νόμο 4670/2020-ΦΕΚ 43/Α/28-2-2020: «Ασφαλιστική μεταρρύθμιση και ψηφιακός μετασχηματισμός Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) και άλλες διατάξεις», είναι επιβεβλημένη κατόπιν και των προαναφερθέντων, η συμμόρφωσή σας με τις ανωτέρω νομικές διατάξεις, ώστε να εκδώσετε επιτέλους τροποποιητική συνταξιοδοτική πράξη επανυπολογισμού των συνταξίμων αποδοχών μας, αλλά και να συμμορφωθείτε προς τις ανωτέρω ακυρωτικές αποφάσεις υπ’ αριθμ: 2192/2014 και 1128/2016 της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. και συγκεκριμένα να επανυπολογίσετε την ανταποδοτική μας σύνταξη, αλλά και την προσωπική διαφορά που προκύπτει, με βάση τις συντάξιμες αποδοχές μας μηνός Ιουλίου 2012 , διαφορετικά η παράλειψή σας αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες καθώς συνιστά παράβαση του άρθρου 95 παρ. 5 του Συντάγματος αλλά ενδεχομένως και του άρθρου 259 του Π.Κ .

Για τους λόγους αυτούς:
Διαμαρτυρόμαστε για την ανωτέρω καθ’ υποτροπήν συμπεριφορά Σας αλλά και των οργάνων του e-ΕΦΚΑ και σας καλούμε:

Να ανακαλέσετε άμεσα τις προηγούμενες αποφάσεις και εγκύκλιες οδηγίες σας συμφώνως με τις οποίες επανυπολογίστηκαν οι συντάξεις των μελών μας, το έτος 2019 χωρίς να λάβετε υπόψη σας τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις και χωρίς να εκδώσετε τις οφειλόμενες κατά τα ανωτέρω τροποποιητικές συνταξιοδοτικές πράξεις.

Να μας αποδώσετε τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά /μειώσεις από τις συντάξεις μας και για τον ανωτέρω λόγο, μη επαναφοράς των συντάξεών μας στο ύψος του Ιουλίου 2012.

Να προβείτε σε όλες τις επιβαλλόμενες ενέργειες ώστε με το νέο επανυπολογισμό που θα κάνετε δυνάμει του νόμου 4670/2020-ΦΕΚ 43/Α/28-2-2020, ευελπιστούμε, μετά και την παρούσα, κατά τον νόμιμο τύπο ήτοι με έκδοση τροποποιητικής συνταξιοδοτικής Πράξης, να αποκατασταθεί πλήρως η υφιστάμενη παρανομία, οι δε συντάξιμες αποδοχές μας, με βάση τις οποίες θα υπολογιστεί η ανταποδοτική μας σύνταξη αλλά και η προσωπική διαφορά εκάστου των μελών μας, να επανέλθουν στο ύψος του Ιουλίου 2012, συμμορφούμενοι με τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις.

Με τη ρητή επιφύλαξη κάθε δικαιώματός μας, αρμόδιος δικαστικός επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει την παρούσα προς τον κύριο Υπουργό Εργασίας, τον Υπουργό Οικονομικών αλλά και τον Διοικητή του e-ΕΦΚΑ, προς γνώση τους και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφοντάς την ολόκληρη στην έκθεση επίδοσης που θα συντάξει.

ΑΘΗΝΑ, 23-11-2020

Ο Πρόεδρος της ΕΑΑΝ
Αντιναύαρχος εα Θ. Γερούκης ΠΝ

Ο ΥΕΘΑ παρέλαβε από τον ΟΤΕ δωρεά ύψους 500 χιλιάδων ευρώ για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων. - Τι προμήθειες εξοπλισμού περιλαμβάνει η δωρεά


 Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος δέχθηκε στο γραφείο του, σήμερα Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020, τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΟΤΕ κ. Μιχάλη Τσαμάζ προκειμένου να παραλάβει δωρεά ύψους 500 χιλιάδων ευρώ για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών των Ενόπλων Δυνάμεων.

Στη συνέχεια υπεγράφη το συμφωνητικό για την αποδοχή της δωρεάς στην αίθουσα «Ιωάννης Καποδίστριας», με την παρουσία του Υφυπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Αλκιβιάδη Στεφανή, του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου, του Αρχηγού ΓΕΑ Αντιπτεράρχου (Ι) Γεωργίου Μπλιούμη, του Αρχηγού ΓΕΣ Αντιστρατήγου Χαράλαμπου Λαλούση, του Αρχηγού ΓΕΝ Αντιναυάρχου Στυλιανού Πετράκη ΠΝ.

Η δωρεά της COSMOTE αφορά στην προμήθεια εξοπλισμού για την υποστήριξη των μέσων περιπολίας και των συστημάτων ενδοεπικοινωνίας στις παραμεθόριες περιοχές, καθώς και υλικών για την ενίσχυση των κωλυμάτων απαγόρευσης πρόσβασης, συνολικής αξίας πεντακοσίων χιλιάδων ευρώ. Το αντικείμενο της δωρεάς καθορίστηκε σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου, ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες που προκύπτουν από τη διαρκή επιτήρηση των συνόρων.

Μετά το τέλος της τελετής αποδοχής της δωρεάς, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος δήλωσε τα ακόλουθα:

«Είχαμε τη χαρά να υποδεχθούμε τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου ΟΤΕ τον κ. Μιχάλη Τσαμάζ, προκειμένου να υπογράψουμε τη σύμβαση αποδοχής της δωρεάς της COSMOTE προς το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

Η σύμβαση αυτή αφορά σε δωρεά ύψους 500.000 ευρώ προς τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, στο πλαίσιο του αγώνα που κάνουν να υπερασπιστούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και ιδίως τα χερσαία σύνορά μας. Έχει να κάνει με την παροχή υλικών και εξοπλισμού προς το Γενικό Επιτελείο Στρατού, το οποίο προσδιόρισε τις ανάγκες. Απευθυνθήκαμε στον Όμιλο ΟΤΕ κι αυτός προσέτρεξε με οικονομική βοήθεια, προκειμένου να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες.

Γι’ αυτό το λόγο, λοιπόν, ευχαριστούμε την COSMOTE και τον Όμιλο ΟΤΕ, τον κ. Μιχάλη Τσαμάζ που εκπροσώπησε σήμερα τον Όμιλο εδώ, δηλώνοντας ότι αισθανόμαστε ευτυχείς. Ο αγώνας των Ένοπλων Δυνάμεων συναντά υποστηρικτές από το επιχειρείν, ενός από τους μεγαλύτερους και σημαντικούς Ομίλους της χώρας που δείχνει το έμπρακτο ενδιαφέρον του για τη μεγάλη προσπάθεια που γίνεται από τις Ένοπλες Δυνάμεις, από τα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, από την Στρατιωτική Ηγεσία και με την στήριξη της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου, προκειμένου να φέρουν σε πέρας και στο ακέραιο την αποστολή τους, όπως και κάνουν».

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ κ. Μιχάλης Τσαμάζ έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν αναλάβει το ύψιστο καθήκον της περιφρούρησης και διασφάλισης των συνόρων της χώρας μας σε γη, θάλασσα και ουρανό.

Στον Όμιλο ΟΤΕ θεωρούμε ότι είναι καθήκον μας να στηρίξουμε έμπρακτα αυτήν την προσπάθεια με κάθε μέσο που έχουμε, βοηθώντας κι εμείς στην άσκηση καθηκόντων στα ελληνικά σύνορα σε μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο και λόγω της πανδημίας.

Εκ μέρους των εργαζομένων και της διοίκησης του Ομίλου ΟΤΕ, ευχαριστούμε τις Ένοπλες Δυνάμεις για το έργο που προσφέρουν. Εξασφαλίζουν την ακεραιότητα της χώρας και φροντίζουν ώστε να νοιώθουμε όλοι ασφαλείς.

Ευχαριστούμε πολύ».

Πανδημία: ΣΕ επικίνδυνα επίπεδα και οι σημερινές καταμετρήσεις - 2.186νέα κρούσματα - 89 καταγεγραμμένοι θάνατοι - 613 διασωληνωμένοι - Δείτε την ημερήσια, αναλυτική, έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης


 

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)

Δεδομένα έως 2 Δεκεμβρίου 2020, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 2186 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 28 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 109655, εκ των οποίων το 52.9% άνδρες.

4949 (4.5%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 29023 (26.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

613 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 ετών. 175 (28.5%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 76.2%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 611 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 89 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 2606 θανάτους συνολικά στη χώρα. 1055 (40.5%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 80 έτη και το 96.6% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 02/12/2020


Tέλος το "αγροτικό" του Δημ. Κουφοντίνα - Αλλάζει "σπίτι" - Τι λέει η διάταξη που "κόβει" τις αγροτικές φυλακές για τους τρομοκράτες


 Του Παναγιώτη Στάθη

Τέλος στο καθεστώς ευνοϊκών συνθηκών κράτησης στις Αγροτικές φυλακές (που ισχύουν για όλους τους κρατούμενους που κρατούνται εκεί) για τον Δημ. Κουφοντίνα βάζει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη με τίτλο "ρυθμίσεις σωφρονιστικής νομοθεσίας, διατάξεις για το ταμείο πρόνοιας απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας και λοιπές διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη".

Με βάση τις διατάξεις που εισάγονται από την γενική γραμματέα Αντεγκληματικής Πολιτικής Σοφία Νικολάου,  ο πολυϊσοβίτης της 17Ν δεν θα έχει δικαίωμα παραμονής εκεί, αλλά θα πρέπει να μεταχθεί σε άλλη φυλακή και να χάσει τα προνόμια που παρέχονται στις καθεστώς κράτησης των αγροτικών φυλακών.

Στο νομοσχέδιο, σε σχέση με τη διαβούλευση, μπήκε προσθήκη ρητής απαγόρευσης μεταγωγής και παραμονής καταδίκων για υποθέσεις τρομοκρατίας στις Αγροτικές φυλακές.  Συγκεκριμένα αναφέρεται πως "…απαγορεύεται η μεταγωγή σε αγροτικές φυλακές και στην Κ.Α.Υ.Φ. σε όσους κρατούμενους έχουν καταδικαστεί για εγκλήματα τρομοκρατίας".

Το νομοσχέδιο εισήχθη προς συζήτηση στις επιτροπές στης Βουλής και η διάταξη, αυτή τη στιγμή, αφορά τον Δημ. Κουφοντίνα .

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυστηροποιούνται τα κριτήρια για να μεταχθεί κάποιος ή να παραμείνει σε αγροτικές φυλακές.

Η διάταξη αναφέρει:

Η παρ. 1 του άρθρου 41 του ν. 4356/2015 (Α΄181), αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"1. Στα αγροτικά καταστήματα κράτησης και την Κεντρική Αποθήκη Υλικού Φυλακών (Κ.Α.Υ.Φ.) δύνανται να μετάγονται κατάδικοι κρατούμενοι, ικανοί για εργασία, ανεξαρτήτως αδικήματος, με απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής Μεταγωγών, μετά από πρόταση του Συμβουλίου Φυλακής, εφόσον τους έχει χορηγηθεί τακτική άδεια τουλάχιστον μια (1) φορά, έχουν τηρήσει τους όρους της άδειας και

α) έχουν ποινή ή συνολικές ποινές φυλάκισης μέχρι πέντε (5) έτη και έχουν εκτίσει πραγματικά το 1/10 της ποινής τους ή β) έχουν ποινή κάθειρξης ή συνολικές ποινές φυλάκισης μέχρι (10) έτη και έχουν εκτίσει πραγματικά το 1/5 της ποινής τους ή

γ) έχουν ποινές άνω των δέκα (10) ετών συνολικά και έχουν εκτίσει πραγματικά τα 2/5 της ποινής τους ή

 δ) έχουν ποινή ισόβιας κάθειρξης και έχουν εκτίσει πραγματικά δώδεκα (12) έτη.

Απαγορεύεται η μεταγωγή σε αγροτικές φυλακές και στην Κ.Α.Υ.Φ. σε όσους κρατούμενους έχουν καταδικαστεί για εγκλήματα τρομοκρατίας , όπως επίσης σε κρατούμενους που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ή έχει εκλείψει ο λόγος χορήγησής της ή έχουν υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα ή εάν εκκρεμεί σε βάρος τους ποινική διαδικασία για αξιόποινη πράξη σε βαθμό πλημμελήματος που ενέχει πράξεις βίας ή απειλής βίας κατά προσώπων και πραγμάτων ή κακουργήματος ή διαδικασία εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης ή έκδοσης σε τρίτη χώρα.

Κρατούμενος ο οποίος από τον χρόνο μετάβασής του σε αγροτικές φυλακές ή στην Κ.Α.Υ.Φ. απωλέσει τις προϋποθέσεις χορήγησης άδειας ή εκλείψει ο λόγος χορήγησής της ή υποπέσει σε πειθαρχικό παράπτωμα ή ασκηθεί σε βάρος του ποινική δίωξη για αξιόποινη πράξη σε βαθμό πλημμελήματος που ενέχει πράξεις βίας ή απειλής βίας κατά προσώπων και πραγμάτων ή κακουργήματος ή διαδικασία εκτέλεσης ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης ή έκδοσης σε τρίτη χώρα, επαναμετάγεται στο κατάστημα κράτησης από το οποίο αρχικά μετήχθη".


πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3499581/telos-to-agrotiko-tou-dim-koufontina-ti-leei-i-diataxi-pou-kobei-tis-agrotikes-fulakes-gia-tous-tromokrates

Ένοπλες Δυνάμεις/Εξοπλιστκά: Δύο "Μερσεντές" ή Επτά "Ντάτσουν"; - Η Ευρωπαϊκή Ένωση θωπεύει την Τουρκία - Οι Ελληνικές αυταπάτες


 Του Κώστα Στούπα 

Μετά από αρκετές εβδομάδες προκλητικών πλεύσεων και ερευνών πάνω από την ελληνική υφαλοκρηπίδα το ερευνητικό σκάφος Oruc Reis τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας επέστρεψε στο λιμάνι της Αττάλειας.

Πολλοί συνδυάζουν αυτήν την κίνηση με την έλευση της ημερομηνίας του επόμενου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στο οποίο θα συζητηθεί το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας. 

Το ίδιο είχε κάνει το τουρκικό ερευνητικό σκάφος κατά τη διάρκεια της προηγούμενης συνόδου κορυφής προκειμένου να αποφύγει τις κυρώσεις.

Αν και το κλίμα εναντίον της Τουρκίας έχει επιβαρυνθεί περαιτέρω στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες δεν πρέπει να περιμένουμε δραστική αλλαγή της στάσης απέναντι στην Τουρκία. Το πιθανότερο είναι πως στην Ε.Ε. θα περιμένουν την ανάληψη των καθηκόντων από τον Τζο Μπάιντεν στις ΗΠΑ  και τη στάση που θα υιοθετήσουν οι ΗΠΑ απέναντι στην Τουρκία προκειμένου να ευθυγραμμιστούν μαζί τους...

Ανάλογη στάση επιλέγει και το καθεστώς Ερντογάν στην Τουρκία καθώς φαίνεται να προσπαθεί να  ανιχνεύσει  τις προθέσεις της επόμενης Προεδρίας και τα περιθώρια των κινήσεων που θα είναι ανεκτά...

Δεν πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Η Δύση δύσκολα θα επιλέξει να χάσει και την Τουρκία από πυλώνα στην ευρύτερη περιοχή από τη Ν.Α. Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και τις μουσουλμανικές νότιες επαρχίες της πρώην ΕΣΣΔ, μετά τις απώλειες του Ιράν και του Ιράκ.

Θα εξαντλήσουν τις προσπάθειες με τακτικές "καρότου" και "μαστίγιου" να την κρατήσουν σε τροχιά γύρω από τη Δύση.

Τούτο σημαίνει πως οι χώρες όπως η Ελλάδα που απειλούνται από τις φιλοδοξίες ανάδειξης της Τουρκίας σε περιφερειακή υπερδύναμη που κατά περίσταση συνεργάζεται με τη Δύση αλλά και με τη Ρωσία ή την Κίνα, θα πρέπει να στηριχτούν  κυρίως στη δική τους αποτρεπτική ισχύ και τον πολλαπλασιασμό της μέσω περιφερειακών αμυντικών συμμαχιών.

Χώρες όπως η Ελλάδα, η Αίγυπτος, το Ισραήλ, η Σαουδική Αραβία και τα Η.Α.Ε. πέραν του συντονισμού και της αναβάθμισης της αμυντικής τους ισχύος θα πρέπει να εξαντλήσουν την επιρροή τους προς τα δυτικά κέντρα αποφάσεων για την ανοχή που πρέπει να δείξει η Δύση προς την Τουρκία.


Το δίλημμα...

Το μεγαλύτερο δίλημμα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η πολιτική ηγεσία της Ελλάδας είναι τα κριτήρια με τα οποία θα πρέπει να πραγματοποιήσει τις αμυντικές δαπάνες στο πλαίσιο του προγράμματος ταχείας αναβάθμισης της ισχύος των ενόπλων δυνάμεων, μετά από πολλά χρόνια αδράνειας.

Π.χ. το δίλημμα τούτο έχει προκύψει με κυνικό τρόπο στις επιλογές αναβάθμισης του γερασμένου στόλου επιφανείας.

Η Ελλάδα καλείται να επιλέξει τις ακριβές αλλά πολλαπλάσιας ισχύος  γαλλικές φρεγάτες  "Belh@rra" ή τις αμερικανικές φρεγάτες  "MMSC".

Η αμερικανική πρόταση είναι οικονομικά δελεαστική γιατί αφορά τέσσερις νέες φρεγάτες και εκσυγχρονισμό άλλων 3-4 με παρόμοια συστήματα, με σημαντικό μέρος των εργασιών να γίνονται σε ελληνικά ναυπηγεία.

Η διαφορά ισχύος μεταξύ των δυο μοντέλων κατά τους αναλυτές αμυντικών εξοπλισμών είναι εμφανής.  Οι πύραυλοι Επιφανείας – Αέρος "ESSM block 2” που φέρουν οι αμερικάνικες φρεγάτες έχουν βεληνεκές περί τα 50 χλμ., τη  στιγμή  που οι SM – 1, που εξόπλιζαν τα παλαιά αντιτορπιλικά  τύπου "Charles F. Adams” του Π.Ν. στη δεκαετία του 90, υπερέβαιναν τα 70 χλμ.

Οι αντίστοιχοι "Aster 30" της γαλλικής πρότασης έχουν βεληνεκές πάνω από 120 χλμ., αρκετό για μια φρεγάτα να καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του Αιγαίου. Επίσης οι γαλλικές θα φέρουν πυραύλους Scalp Naval (MdCN) με ικανότητες προσβολής χερσαίων στόχων σε αποστάσεις μεγαλύτερες των 1.000 χλμ και ακρίβεια πλήγματος εκατοστών.

Από την άλλη πλευρά δεν διαφαίνεται καμμιά εγγύηση αποδέσμευσης αμερικανικών πυραύλων  Tomahawk για τις ελληνικές ένοπλές δυνάμεις.

Στην καθομιλουμένη το δίλημμα είναι περίπου: Δύο "μερσεντές" ή επτά "ντάτσουν" λοιπόν...

Το δίλημμα για την Ελλάδα είναι περισσότερο περίπλοκο καθώς έγκειται στο κατά πόσο η επιλογή της αμερικανικής πρότασης εγγυάται και την ανάληψη ευθύνης από μέρους τους για την προστασία των ελληνικών συμφερόντων σε περίπτωση αμφισβήτησής τους από την Τουρκία.

Η επιλογή της γαλλικής πρότασης φέρεται να έχει περισσότερες πιθανότητες να συνοδεύεται από τη σύναψη μιας αμυντικής συμφωνίας μεταξύ των δυο χωρών, αλλά η Γαλλία είναι μια χώρα μικρότερης στρατιωτικής ισχύος και γεωπολιτικής επιρροής σε σύγκριση με τις ΗΠΑ.

Η απάντηση δεν είναι εύκολη.

Η ανάδειξη της Τουρκίας σε περιφερειακή δύναμη θίγει άμεσα τα γαλλικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής. Από τη σκοπιά αυτή τα ελληνικά συμφέροντα ταυτίζονται πλήρως.

Για τις ΗΠΑ το ζητούμενο πρωτίστως είναι η σταθερότητα και η εξασφάλιση της επιρροής τους στη Ν.Α. Μεσόγειο  και δευτερευόντως αν αυτή εξασφαλίζεται με μικρότερο ή μεγαλύτερο ισοζύγιο ισχύος μεταξύ των συμμάχων τους στην περιοχή.

Επιπλέον οι ΗΠΑ βρίσκονται σε φάση επαναπροσδιορισμού των γεωπολιτικών ενδιαφερόντων τους στην Υδρόγειο. Η μείωση της παρουσίας τους στην ευρύτερη περιοχή την περίοδο Τραμπ, την οποία οι Κούρδοι της Βόρειας Συρίας πλήρωσαν ακριβά, εκφράζει την επιθυμία μια μεγάλης μερίδας της αμερικάνικης κοινωνίας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία πως το μικρό, σε σχέση με παλαιότερα, εξοπλιστικό πρόγραμμα που σχεδιάζει η Ελλάδα, ενδέχεται να έχει καταλυτική  επίδραση στις  σχέσεις  της με την Τουρκία και τους συμμάχους αλλά και τις μελλοντικές πολιτικές εξελίξεις στην ίδια τη χώρα.

Τούτο γιατί μια "ατυχής" ή έστω λιγότερο αποτελεσματική  επιλογή μπορεί να σημαίνει απώλειες έναντι της Τουρκίας ή μια ανάφλεξη με απρόβλεπτες συνέπειες.

Δεν είναι κακό κάθε χώρα να στηρίζεται σε συμμάχους και συμφωνίες. Πρωτίστως όμως οφείλει να ενισχύει τη δική της  ικανότητα αποτροπής...

kostas.stoupas@capital.gr 




πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3499481/-mersentes-i-ntatsoun