Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος τοποθετήθηκε σήμερα, Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020, κατά τη Συζήτηση στη Βουλή των Ελλήνων επί της προτάσεως δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών που υπέβαλαν ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολιτεύσεως και Πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και 85 Βουλευτές της Κ.Ο. συμφώνως προς τα άρθρα 84 του Συντάγματος και 142 του Κανονισμού της Βουλής.
Κατά την πρωτολογία του, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης ανέφερε τα ακόλουθα:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα προσπαθούσα να απαντήσω σε κάποια από αυτά που ειπώθηκαν αλλά ειλικρινά δεν κατάλαβα και πολλά. Κατάλαβα όμως ένα πράγμα: Η κατάθεση πρότασης δυσπιστίας κατά του Υπουργού Οικονομικών από το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης είναι κενή νοήματος, κενή περιεχομένου και κενή λογικής.
Γιατί δεν καταλαβαίνω πραγματικά πώς το κόμμα που ως κυβέρνηση είχε καταργήσει το απόλυτο καθεστώς προστασίας της πρώτης κατοικίας και είχε απελευθερώσει τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς από το Μάιο του 2017, έρχεται σήμερα και αποδίδει μομφή στον Υπουργό Οικονομικών ξεχνώντας τόσο εύκολα και τόσο υποκριτικά ό,τι είχε κάνει ως Κυβέρνηση. Θα το αποδώσω στην ανάγκη για κάποια κίνηση εντυπωσιασμού, αλλά άκαιρη και άστοχη. Μήπως αντιστραφούν οι εντυπώσεις στην κοινή γνώμη που εξακολουθεί να απορρίπτει τη λύση του ΣΥΡΙΖΑ ακόμα και ως Αντιπολίτευση. Γιατί η κοινωνία δεν συγκινείται ιδιαίτερα. Αλλού είναι στραμμένη η προσοχή της διότι η κοινωνία και ο κόσμος έχουν άλλα προβλήματα.
Είναι άκαιρη η κίνηση αυτή διότι αυτήν την ώρα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε ως κοινωνία, ως χώρα και ως Έθνος μία σοβαρότατη, πολύ επικίνδυνη, άνευ προηγουμένου, διπλή πρόκληση και απειλή. Αφ’ ενός τον υγειονομικό κίνδυνο της πανδημίας που δοκιμάζει μεταξύ άλλων και τις αντοχές της παγκόσμιας οικονομίας και αφ’ ετέρου την ολοένα και εντεινόμενη, αναθεωρητική, παραβατική και επιθετική συμπεριφορά της Τουρκίας διά της οποίας δοκιμάζεται η ειρήνη και σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή αλλά και απειλούνται ευθέως κυριαρχικά μας δικαιώματα. Συμπεριφορά η οποία φτάνει -όπως είδαμε τις προηγούμενες μέρες- στα όρια του αλλοπρόσαλλου.
Γνωρίζετε ότι πριν από μερικές μέρες η Τουρκία έσπευσε να υιοθετήσει την πρόταση του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ κ. Γιενς Στόλτενμπεργκ για ματαίωση κάποιων στρατιωτικών ασκήσεων κατά τη διάρκεια των εθνικών εορτών. Εμείς καλή τη πίστει δεχθήκαμε αυτή την πρόταση και την αμέσως επόμενη μέρα, εκτέθηκε η Τουρκία μπροστά στα μάτια όλων των Συμμάχων και του Γενικού Γραμματέα προχωρώντας σε “Navtex” που προανήγγειλαν στρατιωτικές ασκήσεις στην ευρύτερη περιοχή.
Σε αυτό το περιβάλλον γεωπολιτικής ρευστότητας, σύνθετων προκλήσεων και απειλών ασφαλείας, η Ελλάδα ορθώνει το ανάστημά της και αναδεικνύεται σε υπολογίσιμο παίκτη με αποδεδειγμένη επιτυχία. Τον περασμένο Μάρτιο αντιμετωπίσαμε επιτυχώς το πρώτο κύμα της πανδημίας, αλλά και ένα άλλο κύμα παράνομης μετανάστευσης στον Έβρο, με όρους οργανωμένης απόπειρας εισβολής, με την αμέριστη και οργανωμένη συμπαράστασης Τουρκίας. Ένα κύμα που απέτυχε όμως, χάρη στην επίσης οργανωμένη και αποφασιστική αντίδρασή μας.
Έκτοτε οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας παραμένουν στην ουσία σε καθεστώς παρατεταμένης ετοιμότητας στον Έβρο αλλά και στο Αιγαίο, κατά το πρόσφατο χρονικό διάστημα. Απέδειξαν μέσα από μία καθολική, πάλι άνευ προηγουμένου κινητοποίηση, ότι δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα και κανέναν, καθώς και ότι η Ελλάδα και οι Έλληνες μπορούμε να αισθανόμαστε ασφαλείς. Παράλληλα, όμως, αναδείχθηκε και το δικό μας κατεπείγον καθήκον για τόνωση και ενίσχυση Εθνικής Άμυνας.
Όπως έχω τονίσει κατ’ επανάληψη, αυτή η προσπάθειά μας κινείται και εδράζεται σε δύο βασικούς άξονες:
Ο πρώτος είναι η ενίσχυση και η εμβάθυνση των διεθνών συμμαχιών της χώρας μέσω του ρόλου μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στο ΝΑΤΟ και στο ευρύτερο γεωπολιτικό περιβάλλον της Ανατολικής Μεσογείου. Και βέβαια με βασικό μοχλό τις δυνατότητες που παρέχονται από την αμυντική διπλωματία. Η ενίσχυση της στρατηγικής σχέσης με τις Η.Π.Α. μέσω των προβλέψεων της αναθεωρημένης Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας, η τόνωση της στρατηγικής σχέσης με τη Γαλλία, η προσέγγιση με χώρες όπως το Ισραήλ και άλλες του Αραβικού κόσμου (Αίγυπτος, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, κλπ.), που συμμερίζονται με εμάς τις ίδιες ανησυχίες ως προς την Ασφάλεια και Σταθερότητα της Ανατολικής Μεσογείου, είναι κάποια απτά αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας.
Ο δεύτερος -και ιδιαίτερα κρίσιμος- άξονας είναι αυτός που αφορά στην ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος των Ενόπλων Δυνάμεων, με επιβοηθητικές παρεμβάσεις ως προς τα μέσα και το προσωπικό. Έχει σχέση με τον πρώτο άξονα διότι οι αναβαθμισμένες συμμαχίες, μεταξύ άλλων, προσδίδουν και πρόσθετες δυνατότητες υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η προσπάθεια είναι διαρκής, τώρα γίνεται πιο εντατική γιατί έτσι απαιτούν οι συγκυρίες. Γίνεται χωρίς φανφάρες, χωρίς πολλά λόγια, με πολλή δουλειά και με πνεύμα άριστης συνεργασίας ανάμεσα στην Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, υπό την καθοδήγηση και το συντονισμό του Πρωθυπουργού. Στόχος είναι η επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσα από τη βελτίωση της υποστήριξης και αναβάθμισης των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, μέσα από την απόκτηση νέων συστημάτων με τη μέγιστη σχέση κόστους και επιχειρησιακού οφέλους, μέσα από την ενίσχυση των υποδομών, μέσα από την αναδιοργάνωση -με όρους αναβίωσης, θα έλεγα- της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, με μοχλό διεθνείς συνεργασίες και συνέργειες ως προς τη συμπαραγωγή συστημάτων (αυτό το σχέδιο εκτυλίσσεται μέρα με τη μέρα).
Δυο λόγια για τα Εξοπλιστικά διότι καταλαβαίνω ότι εκεί επικεντρώνεται και το μεγάλο ενδιαφέρον. Ίσως για πρώτη φορά στο πλαίσιο μιας οργανωμένης και εντατικής προσπάθειας, από τα τρία Γενικά Επιτελεία -υπό το συντονισμό του ΓΕΕΘΑ και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου και του Πρωθυπουργού- προωθείται ένα άρτιο προτεραιοποιημένο και κοστολογημένο πρόγραμμα εξοπλισμών που καλύπτει τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων σε βάθος 15ετίας.
Το πρόγραμμα αυτό συμφωνήθηκε από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών. Καταλαβαίνετε γιατί έχω ένα επιπρόσθετο λόγο να στηρίξω την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών που ενισχύει τις δυνατότητες του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας. Υποβλήθηκε στον Πρωθυπουργό προς έγκριση, εγκρίθηκε και υλοποιείται. Πρόκειται για 107 υποπρογράμματα, άλλα έτοιμα προς χρηματοδότηση, άλλα ήδη χρηματοδοτημένα, άλλα έτοιμα προς συμβασιοποίηση, άλλα ήδη συμβασιοποιημένα που βαίνουν προς υλοποίηση και στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων και σηματοδοτούν την αρχή της νέας εποχής για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας.
Αυτά τα 107 υποπρογράμματα αποτέλεσαν προϊόν πυρετώδους σχεδιασμού, δουλειάς και συνεργασίας μηνών από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία και σηματοδοτούν το τέλος μιας περιόδου αδράνειας και καθυστερήσεων σε όλα τα επίπεδα. Περί το 90% απ’ αυτά έχουν να κάνουν με τη συντήρηση, υποστήριξη και αναβάθμιση υφιστάμενων συστημάτων, τα υπόλοιπα -πιο δαπανηρά- με την πρόσκτηση νέων συστημάτων. Προς το σκοπό αυτό και με απόφαση του Πρωθυπουργού, ο Προϋπολογισμός για τις Αμυντικές Δαπάνες (θα τα πούμε εκτενέστερα προσεχώς κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό) ενισχύεται δραματικά ύστερα από πάρα πολλά χρόνια. Στο προσχέδιο για το 2021, από τα 530 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν ετησίως ως τώρα, θα ανέβουμε στα δύο και πλέον δισ. για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας.
Σταχυολογώντας τις κύριες παρεμβάσεις για τα Εξοπλιστικά με την μεγαλύτερη οικονομία χρόνου που μπορώ να έχω:
Θυμίζω από το Δεκέμβριο του 2019 υπογράφηκε και πέρασε από τη Βουλή με Νόμο η συμφωνία - πλαίσιο για την εν συνεχεία υποστήριξη των αεροσκαφών Mirage 2000-5. Οι εκτελεστικές συμφωνίες υπογράφηκαν κι έχουν τεθεί σε ισχύ από τον περασμένο Οκτώβριο. Ήδη τα πρώτα ανταλλακτικά που είχαν να έρθουν από το 2012 γι’ αυτά τα αεροσκάφη, παραδόθηκαν στις Μοίρες, τοποθετούνται στα «Μιράζ». Ήδη έχουμε δύο επιπλέον αεροσκάφη στις διαθεσιμότητες Πολεμικής Αεροπορίας και με ρυθμό ένα με δύο το μήνα θα φτάσουμε στον επιθυμητό στόχο των 24 διαθεσίμων Mirage-2005 με όλα τα όπλα τους.
Παράλληλα με τον ίδιο Νόμο εγκρίθηκε και υλοποιείται ήδη ο εκσυγχρονισμός 87 αεροσκαφών F-16 στον τύπο “Viper” που είναι η πιο προηγμένη εκδοχή αυτού του αεροσκάφους παγκοσμίως. Στην ΕΑΒ χορηγείται, μέσω των αθροιστικών, ενίσχυση οικονομική ύψους 280 εκατομμυρίων.
Το Μάιο του 2020 προχωρήσαμε στην χρονομίσθωση δύο μη-επανδρωμένων οχημάτων ισραηλινής κατασκευής μαζί με τον επίγειο σταθμό ελέγχου. Ήδη το προσωπικό εκπαιδεύεται εκεί που πρόκειται αυτά να επιχειρήσουν και βέβαια η εκπαίδευση αφορά και τους τρεις κλάδους.
Τον Ιούνιο του 2020 παραλάβαμε την προτελευταία, κατά το πρόγραμμα, τορπιλάκατο από τα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» αφού επισπεύσαμε το πρόγραμμα ναυπήγησής τους. Η τελευταία, η οποία ήδη έχει καθελκυστεί, θα παραληφθεί εντός του 2021.
Τον Ιούλιο του 2020 υπεγράφη διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ για την εν συνεχεία υποστήριξη των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού τύπου “S70” αλλά και για την πρόσκτηση τεσσάρων καινούργιων ελικοπτέρων τύπου “Romeo”, των καλύτερων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων στον κόσμο αυτή την περίοδο. Αυτήν την στιγμή οι υπηρεσίες του Υπουργείου επεξεργάζονται την τροποποιητική συμφωνία ως προς το χρονοδιάγραμμα πληρωμών και παράδοσης, ώστε να έχουμε κάποια από αυτά τα ελικόπτερα το συντομότερο δυνατόν, ίσως το 2021, ασφαλώς το 2022.
Η υπόθεση της πρόκτησης και αναβάθμισης των καινούριων τορπιλών βρίσκεται στο ΚΥΣΕΑ. Έχει ήδη αποφασιστεί η ενεργοποίηση του υποπρογράμματος και τις προσεχείς μέρες αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία για να ολοκληρωθεί κι αυτό.
Οι τέσσερις καινούργιες φρεγάτες που πρόκειται να αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό, βρίσκονται στη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων από τους επιτελείς, ώστε να υποβληθεί η πρόταση που θα προκριθεί προς την Πολιτική Ηγεσία, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών τύπου “ΜEKO” έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασία ενεργοποίησης αυτού του υποπρογράμματος.
Έχει ήδη ληφθεί από το Σεπτέμβριο, η απόφαση για πρόκτηση 18 αεροσκαφών τύπου “Rafale” από την κατασκευάστρια εταιρία. Ήδη έχουν ξεκινήσει διαβουλεύσεις όσον αφορά στην επεξεργασία και την υλοποίηση της σύμβασης που θα φέρουμε με Νόμο μέχρι το τέλος του έτους στη Βουλή των Ελλήνων, ενώ αντιπροσωπεία της γαλλικής πλευράς διαπραγματεύεται με την Πολεμική Αεροπορία τις λεπτομέρειες υλοποίησης και παραλαβής το συντομότερο δυνατό κάποιων από αυτά τα αεροσκάφη.
Το σχέδιο του νέου Νόμου για τις προμήθειες στις Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκεται κατατεθειμένο στη Γραμματεία της Kυβέρνησης. Θα βγει σύντομα στη διαβούλευση και αναμένεται να έρθει στη Βουλή προς ψήφιση μέσα στον επόμενο μήνα. Νομίζω ότι είναι μία παρέμβαση που θα βοηθήσει τις προμήθειες στις αμυντικές δαπάνες προς την τήρηση της διαφάνειας σε συνδυασμό με την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα.
Θυμίζω ότι πρόσφατα εγκρίθηκε από την αρμόδια Επιτροπή και το σχέδιο Νέας δομής Δυνάμεων 2020-2034 που ανοίγει το δρόμο για τον εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων στη νέα εποχή.
Κάτι για το προσωπικό και τελειώνω: Κατά τα προηγούμενα έτη η είσοδος νέου προσωπικού στις Ένοπλες Δυνάμεις είχε περιοριστεί στην απαραίτητη εισαγωγή σπουδαστών στις παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών-Υπαξιωματικών. Δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για προσλήψεις χαμηλόβαθμου προσωπικού. Αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα, προσλάβαμε ήδη 1.000 Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης, αυξήσαμε κατά 516 άτομα τους εισακτέους στις παραγωγικές σχολές (τους αυριανούς αξιωματικούς και υπαξιωματικούς που θα στελεχώσουν κρίσιμες ειδικότητες ιδίως στο Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία) και δρομολογούμε την πρόσκληση άλλων 1.600 Επαγγελματικών Οπλιτών και 1.000 Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης μόνο για το έτος 2021.
Έχει εξαγγελθεί από τον Πρωθυπουργό η επικείμενη αύξηση της θητείας. Για όσους μιλήσουν για «πολιτικό κόστος», θα απαντήσω ότι κάποιες φορές είναι προτιμητέα μια απόφαση με πολιτικό κόστος παρά μιας μη-απόφασης με εθνικό κόστος! Αυτή τη στιγμή η εθνική επιταγή επιβάλλει ότι οι Μονάδες πρέπει να ενισχυθούν σε έμψυχο δυναμικό.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
στη μακραίωνη ιστορία του ο Ελληνισμός έχει υποστεί καταστροφές και έχει καταγάγει θριάμβους. Σε λίγες μέρες θα γιορτάσουμε -πιο συγκρατημένα λόγω των περιστάσεων- την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου. Θα ειπωθούν πολλά. Ήθελα να θυμίσω τα εξής: Τον Οκτώβριο του 1940 η Ελλάδα έφτασε σε έναν από τους ιστορικούς της θριάμβους επειδή συνδύαζε σωρευτικά τρία στοιχεία: Αποφασισμένη πολιτική ηγεσία να αντισταθεί στους εισβολείς, ισχυρές και καλά προετοιμασμένες να υπερασπισθούν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα Ένοπλες Δυνάμεις και υψηλό Εθνικό Φρόνημα.
Και σήμερα, όμως η Ελλάδα διαθέτει στιβαρή πολιτική ηγεσία. Αυτό αποδείχθηκε στη διαχείριση των μεγάλων κρίσεων του 2020. Ο ελληνικός λαός το αναγνωρίζει, αποδέχτηκε την προσπάθεια, το αποτέλεσμα και η αποδοχή αποτυπώνεται στις μετρήσεις.
Και σήμερα η Ελλάδα διαθέτει ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις με μεγάλη αποτρεπτική ισχύ, με ποιότητα, με ήθος και με επαγγελματισμό. Αυτό αποδείχτηκε στη διαχείριση των μεγάλων κρίσεων του 2020 στον Έβρο την άνοιξη, στο Αιγαίο το καλοκαίρι και θα αποδειχθεί ξανά, όπου και όποτε απαιτηθεί στο μέλλον. Η προσπάθεια για ακόμα ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις σε μέσα και προσωπικό εξελίσσεται, εντείνεται, αποδίδει αποτέλεσμα.
Και σήμερα πιστεύω ότι ο ελληνικός λαός διαθέτει Εθνικό Φρόνημα, αντιλαμβάνεται τη συγκυρία. Είναι απαραίτητο όμως, η πολιτική ηγεσία του τόπου σε όλο το φάσμα των πολιτικών δυνάμεων να συμβάλλει σ’ αυτή την ενίσχυση του Εθνικού Φρονήματος, να παρέχει καλές υπηρεσίες στη δύσκολη εθνική προσπάθεια.
Θα ήταν ευχής έργο να είμαστε όλοι, ηγεσία, πολιτικές δυνάμεις και λαός συγκεντρωμένοι στη μεγάλη εθνική προσπάθεια. κάτω από δύσκολες συνθήκες. συνθήκες που δεν έχουν εμφανιστεί εις στο παρελθόν, ένα παγκόσμιο υγειονομικό κίνδυνο και μια επικίνδυνη αποσταθεροποιητική δύναμη που απειλεί ευθέως τη σταθερότητα και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στην περιοχή, και τα εθνικά μας δίκαια.
Εκτιμώ ότι η κίνηση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, αυτή την ώρα, να εγείρει πρόταση μομφής κατά του Υπουργού Οικονομικών για να κερδίσει κάποιες εντυπώσεις στο πολιτικό παιχνίδι ή να αποδείξει ότι έχει λόγο ύπαρξης ως Αντιπολίτευση, δεν συνδράμει την εθνική προσπάθεια σε αυτή την κρίσιμη καμπή που διανύουμε ως χώρα. Ασφαλώς και καταψηφίζω την πρόταση δυσπιστίας. Ασφαλώς και στηρίζω άλλωστε τον Υπουργό Οικονομικών και την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών που θα αυξήσει τις Αμυντικές Δαπάνες και θα επαυξήσει έτσι τις δυνατότητες των Ενόπλων Δυνάμεων. Σας ευχαριστώ».
Κατά τη δευτερολογία του, ο κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος απάντησε σημειώνοντας τα εξής:
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: «Όσον αφορά στον κ. Ραγκούση, μπορώ να εξηγήσω αυτά που άκουσα, λέγοντας ότι «δεν πρέπει να ακούσατε την ομιλία». Δεν πρέπει να την ακούσατε, για να λέτε πως δεν είπα τίποτα για την Τουρκία και δεν έστειλα κανένα μήνυμα προς τα έξω.
Επίσης εντυπωσιάζει πραγματικά, κυρίες κύριοι συνάδελφοι, η στροφή ενός κόμματος που πριν από λίγο χρονικό διάστημα διά του αρχηγού του υποστήριζε ότι δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα ενώ σήμερα έρχεται και ξορκίζει την κυβέρνηση να επεκτείνει τα χωρικά ύδατα στα 12 μίλια όταν ήδη αυτό έχει εξαγγελθεί από τον Πρωθυπουργό. Όταν ήδη από το έχει εξαγγελθεί από τον Πρωθυπουργό και σε κάθε περίπτωση αυτή τη στιγμή αποτελεί δυνητικό κυριαρχικό δικαίωμα. Κι όπως καταλαβαίνετε στη σφαίρα προστασίας που καλύπτονται από τις Ένοπλες Δυνάμεις, δεν περιέρχονται τα δυνητικά κυριαρχικά δικαιώματα αλλά τα απόρρητα. Επομένως, η σφαίρα προστασίας είναι αυτή που έχει περιγραφεί.
Στον κ. Χήτα θα ήθελα να απαντήσω γιατί έθεσε το θέμα της περίφημης συνάντησης των Αρχηγών με τον Πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου την περασμένη Δευτέρα. Ναι έγινε και ήμουν ενήμερος γι’ αυτή. Απουσίαζα στη Θεσσαλονίκη για λόγους που έχουν να κάνουν με την άσκηση των καθηκόντων μου. Δεν θεωρώ ότι είναι παράλογο, δεδομένου ότι έχει υπάρξει προηγουμένως η ενημέρωση εκατέρωθεν, να προκύψει αυτή η συνάντηση προκειμένου να δοθούν απαντήσεις σε τεχνικής φύσης θέματα, όσον αφορά τις κινήσεις του «Ορούτς Ρέις» και του τουρκικού Στόλου στην περιοχή και επίσης να γίνει κάποια ενημέρωση του Πρωθυπουργού σχετικά με τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα που τρέχουν η Πολεμική Αεροπορία και το Πολεμικό Ναυτικό.
Επομένως, δεν καταλαβαίνω προς τι το θέμα και προς τι αυτή η απόπειρα εκμετάλλευσής του επειδή απουσίαζα από την συνάντηση αυτή εν γνώσει μου ότι επρόκειτο να γίνει. Η συνεργασία με την Ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ και τους Αρχηγούς των Επιτελείων, είναι άριστη. Αποτυπώνεται στο έργο που παράγεται και βέβαια, φυσικά υπό την κατεύθυνση και τις οδηγίες του Πρωθυπουργού, αυτό εξελίσσεται ομαλότατα προς όφελος των Ενόπλων Δυνάμεων και της Εθνικής Ασφαλείας.
Όσον αφορά στην παρέλαση 28ης Οκτωβρίου, διανύουμε μια άνευ προηγουμένου περίοδο λόγω του υγειονομικού κινδύνου. Πάρθηκε με μεγάλο αίσθημα ευθύνης η απόφαση να μη γίνουν παρελάσεις. Αυτό δεν σημαίνει όμως, ότι οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν θα δηλώσουν την παρουσία τους απ’ άκρη σε άκρη σε όλη τη χώρα. Έχουν ήδη προγραμματιστεί πτήσεις δεκάδων μαχητικών αεροσκαφών πάνω από όλη την Ελλάδα, όπως έγινε άλλωστε και πέρυσι.
Αναγκαζόμαστε να προσαρμοστούμε σε αυτές συνθήκες, όχι γιατί το επιθυμούμε, όχι γιατί το επιδιώκουμε, αλλά γιατί έτσι επιβάλλει η σωστή και υπεύθυνη αντιμετώπιση του υγειονομικού κινδύνου. Αυτό το νόημα έχει η λήψη όλων αυτών των μέτρων, ιδίως τη στιγμή κατά την οποία αυτός ο κίνδυνος εκδηλώνεται ήδη στη δεύτερη, πολύ σοβαρότερη από την προηγούμενη, φάση έξαρσης του.
Καλό είναι να μην κάνουμε οποιαδήποτε άλλη σκέψη σχετικά με την κατάργηση αυτών των εκδηλώσεων φέτος, έως ότου οι συνθήκες το επιτρέψουν να ξαναβγούμε έξω και να καμαρώσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις να παρελαύνουν σε όλη την Ελλάδα.
Σας ευχαριστώ!».