Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020

Ο εναέριος χώρος του Αιγαίου και οι ύπουλες προτάσεις Στόλτενμπεργκ


 






Γράφει : Ο Γιώργος Γκορέζης*
                   e-mail : ggorezis@yahoo.gr
                   web : ggore.wordpress.com

                  Η αρχική πρόταση του ΓΓ του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ για τον μηχανισμό αποτροπής σύγκρουσης Ελλάδος -  Τουρκίας απορρίφθηκε από την ελληνιική κυβέρνηση, χάρη στην αποφασιστικότητα του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνου Φλώρου. Αριθμούσε έξι σελίδες και περιείχε τρελά πράγματα. Όμως έπειτα από έξι γύρους, το κείμενο είναι εντελώς «στρογγυλό». Αναφέρει κάτι του τύπου «να αποφεύγονται οι εντάσεις στον αέρα, σύμφωνα με το διεθνές Δίκαιο». Εντελώς αόριστο και όπως πρέπει να είναι.
                   Οι προτάσεις του ΓΓ του ΝΑΤΟ ήθελαν τεχνηέντως να περιορίσουν τον εναέριο χώρο της Ελλάδος στο Αιγαίο, κάτι που η Τουρκία επιδιώκει από το 1974. Η Τουρκία αμφισβητεί το εύρος του εθνικού µας εναερίου χώρου των 10 νµ. και την υποχρέωση των στρατιωτικών της αεροσκαφών να υποβάλλουν σχέδια πτήσης, όταν πετούν πάνω από τα διεθνή ύδατα. Στη συνέχεια θα αποδειχθεί το δίκαιο των Ελληνικών θέσεων επί του θέµατος.
                   Ισχύουσες Διεθνείς Διατάξεις για τα FIRS. Διατάξεις ICAO
                   Οι διατάξεις που αναφέρονται στα θέµατα εναερίου χώρου περιέχονται στη Σύµβαση του Διεθνούς Οργανισµού Πολιτικής Αεροπορίας INTERNATIONAL CIVIL AVIATION ORGANIZATION (ICAO) που υπογράφηκε την 7 Δεκ. 1944 στο Σικάγο και αριθµεί σήµερα 180 κράτη – µέλη.
                   Μερικές από τις διατάξεις της Σύµβασης έχουν ως εξής:
                   * Η Σύµβαση έχει εφαρµογή στα κρατικά αεροσκάφη, στα οποία υπάγονται και τα στρατιωτικά. Κανένα κρατικό αεροσκάφος δεν θα ίπταται πάνω από την επικράτεια ούτε θα προσγειούται χωρίς τη σύµφωνη γνώµη του Κράτους. (ΑΡΘΡΟ 3)
                   * Επικράτεια είναι το έδαφος και τα γειτνιάζοντα χωρικά ύδατα που υπάγονται στην κυριαρχία του κράτους (ΑΡθΡΟ 2).
                   * Τα συµβαλλόµενα κράτη θα εξασφαλίζουν ότι κάθε αεροσκάφος που ίπταται πάνω από την επικράτειά τους και κάθε αεροσκάφος της εθνικότητάς τους θα συµµορφούται µε τους κανόνες που ισχύουν εκεί. (ΑΡΘΡΟ 12).
                   * Τα συµβαλλόµενα κράτη αναλαµβάνουν να παρέχουν βοήθεια στα αεροσκάφη που κινδυνεύουν µε βάση τις κατά τόπο υπηρεσίες Ερεύνης/Διάσωσης, που έχουν καθορισµένες περιοχές ευθύνης. (ΑΡΘΡΟ 25).
                   Το παράρτηµα «Ρ» (πρακτική Αεροναυτιλίας) αναφέρει:
                   * Αναγνωρίζεται ότι ο εναέριος χώρος, καθώς και πολλές ευκολίες και υπηρεσίες, πρέπει να χρησιµοποιούνται από κοινού µεταξύ της πολιτικής και στρατιωτικής Αεροπορίας.
                   * Οι χώρες όταν εκδίδουν κανονισµούς για στρατιωτικά αεροσκάφη θα έχουν Due Regard (υπ’ όψη) την ασφάλεια ναυτιλίας των πολιτικών αεροσκαφών.
                   * Τα κράτη όταν εκπονούν κανονισµούς για τα στρατιωτικά αεροσκάφη πάνω από ανοικτές θάλασσες, θα τους συντονίζουν µε τα κράτη που είναι αρµόδια για την παροχή Εναέριας Κυκλοφορίας στην υπ’ όψη περιοχή.
                   Ο
Oργανισµός έχει δηµιουργήσει ανά την υφήλιο επτά περιοχικά Γραφεία, η δε Ελλάδα υπάγεται στο περιοχικό γραφείο Ευρώπης (Παρίσι). Το Γραφείο αυτό έχει εκπονήσει το αντίστοιχο σχέδιο στο οποίο περιλαµβάνονται οι περιοχές πληροφοριών πτήσεων (FIR), οι επικοινωνίες, οι αεροδιάδροµοι κ.λ.π. Στο σχέδιο έρευνας και διάσωσης περιλαµβάνονται χάρτες µε τις περιοχές που ανήκουν σε κάθε κράτος, όπως η περιοχή του FIR Αθηνών, αρμοδιότητος της Ελλάδας, που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το Αιγαίο.
                   Διατάξεις ΝΑΤΟ
                   Οι κανονισµοί εναερίου κυκλοφορίας του ΝΑΤΟ είναι απόλυτα εναρµονισµένοι µε τις διατάξεις του ICAO. Οι σχετικοί κανονισµοί ΝΑΤΟ είναι οι εξής:
Document 01. Στη παράγρ. 9 αναγράφεται: «Γενικά όλη η κυκλοφορία στη περιοχή του ΝΑΤΟ συµµορφώνεται µε τους Κανόνες Αέρος, σύµφωνα µε τις διατάξεις του παραρτήµατος 2 της σύμβασης ICAO”.
                   Document 149. Περιλαµβάνει τις διαδικασίες συντονισµού των ασκήσεων ΝΑΤΟ, που συµπίπτουν απόλυτα µε το παράρτηµα 15 της σύµβασης ICAO.
                  MC – 88, για την περίοδο έντασης ή πολέµου. Με αυτό αναγνωρίζεται η ευθύνη της Ελλάδας στο FIR Αθηνών και για την περίοδο έντασης – πολέµου και γι’ αυτό η Τουρκία έντονα το αντιµάχεται.
                   Εγχειρίδιο ATR -10 (c). Περιέχει τις περιοχές Έρευνας – Διάσωσης από πλευράς ΝΑΤΟ, που είναι οι ίδιες µε τις περιοχές του ICAO.
                   Διατάξεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισµού (ΙΜΟ)
                   Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισµός (ΙΜΟ) για θέµατα έρευνας και διάσωσης των πλοίων έχει εκπονήσει την διεθνή σύµβαση για έρευνα και διάσωση (σύµβαση Αµβούργου 1979) η οποία προβλέπει µεταξύ των άλλων ότι οι περιοχές έρευνας και διάσωσης θα καθιερώνονται µετά από συµφωνία των συµβεβληµένων κρατών. Για την Ελλάδα η περιοχή έρευνας και διάσωσης είναι εκείνη που µας έχει αναγνωρισθεί από το ICAO και την σύµβαση SOLAS (Save of life at sea). Η Τουρκία αντέδρασε και διεκδικεί να συμμετέχει στην έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο.
                   Διεθνής Πρακτική
                   Η διεθνής πρακτική ακολουθεί γενικά τις διατάξεις και τις συστάσεις του ICAO.                Αναλυτικότερα:
                   ΗΠΑ. Είναι υποχρεωτική η υποβολή σχεδίου πτήσεως από τα αεροσκάφη που προσεγγίζουν τις περιοχές ADIZ (Air Defense Identification Zones), περικλείουν δε οι περιοχές αυτές τις ΗΠΑ, την Αλάσκα και τα νησιά σε απόσταση µέχρι 450 νµ από τις ακτές. Τα αεροσκάφη του στόλου όταν επιχειρούν στο FIR Αθηνών µας δίδουν στοιχεία πτήσεως, όπως περιοχή πτήσεων, χρόνος, ύψη.
                   Γαλλία . Ακολουθεί την ίδια ως άνω τακτική
                   Μεγάλη Βρετανία. Ακολουθεί αυστηρά τις διατάξεις του ICAO για τα στρατιωτικά της αεροσκάφη.
                   Τουρκία. Ακολουθεί αλλοπρόσαλλη πολιτική. Μέχρι το 1980 υπέβαλλε κανονικά σχέδια πτήσεως στο FIR Αθηνών και έκτοτε σταμάτησε. Οι ίδιοι απαιτούν σχέδια πτήσεως από τα αεροσκάφη που εισέρχονται στα FIR Άγκυρας- Κων/πόλεως.
                   Ιταλία. Υποβάλλει κανονικά σχέδια πτήσεως στις Ελλην. Αρχές.
                   ΝΑΤΟ. Το ΝΑΤΟ έχει από καιρού αποφασίσει: Την εγκατάσταση αξιωματικών συνδέσµων στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας. Την γνωστοποίηση στο FIR Αθηνών του αριθµού και τύπου αεροσκάφους, του χρόνου άνωθεν στόχου και του κώδικα ηλεκτρονικής αναγνώρισης. Την εγκατάσταση στην περιοχή της άσκησης πλοίου ελέγχου για ενηµέρωση των ελληνικών αρχών επί των αλλαγών πτήσεως.
                   Ελλάδα. Πάνω στην σύµβαση του ICAO η ελληνική θέση είναι οτι πράγµατι η σύµβαση στο σύνολό της εξαιρεί τα στρατιωτικά αεροσκάφη και αυτό συµβαίνει κυρίως για να εξασφαλίσει την κυριαρχία των κρατών, που θα κινδύνευαν εάν τα στρατιωτικά αεροσκάφη έκαναν χρήση των διευκολύνσεων που παρέχονται στα πολιτικά αεροσκάφη (φαντασθείτε για παράδειγµα η Τουρκία να µας ζητήσει την προσγείωση 40 µαχητικών αεροσκαφών στη Σούδα).Ο ICAO µε δύο επιστολές του προέδρου του Συµβουλίου κοινοποιεί την απόφαση του Α26-8, αναγνωρίζοντας ότι η Διεθνής πρακτική ακολουθεί την υποχρέωση υποβολής σχεδίων πτήσων από στρατιωτικά αεροσκάφη.
                   Μετά απ’ αυτό το ΓΕΕΘΑ ειδοποίησε τις αρχές του ΝΑΤΟ ότι από το πρωί της 2lης Φεβρουαρίου 1964 η περιοχή ευθύνης του Έλληνα Διοικητή Αεραµύνης (Early Warning Area 41) µετατοπίζεται για να συµπίπτει ανατολικά µε το FIR Αθηνών.
                   Από τότε και μέχρι σήμερα οι Τούρκοι επιδιώκουν: Σε πρώτη φάση να αποδυναµώσουν το FIR Αθηνών. Σε δεύτερη φάση να διχοτοµήσουν τον εναέριο χώρο του Αιγαίου. Σε τρίτη φάση να διχοτοµήσουν και αυτόν τον θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου, ώστε να αποκόψουν τα ανατολικά µας νησιά.
                   Επιπτώσεις από ενδεχόμενη επιτυχία των τουρκικών επιδιώξεων
                   * Θα µειωθεί το βάθος αµύνης της χώρας µας. Σε περίπτωση εχθρικής επιθέσεως ο χρόνος αντιδράσεως της Ελληνικής Αεροπορίας θα µειωθεί από 14-19′ που είναι σήµερα σε 5-10′, οπότε όχι µόνο δεν θα έχουµε την πιθανότητα να κερδίσουµε την αεροπορική µάχη, αλλά ακόµα και να επιβιώσουµε για την διεξαγωγή της.
                   * Περιορίζεται σηµαντικά ο ζωτικός χώρος δράσεως της αεροπορίας µας. Μέρος του Εθνικού µας εναερίου χώρου θα τεθεί υπό τουρκικό έλεγχο. Θα µειωθεί δραστικά η στρατηγική Αξία του Ελληνικού χώρου, γιατί το Αιγαίο, σαν ενιαίος χώρος µε το σύµπλεγµα των νησιών, αποτελεί την φυσική συνέχεια της αµύνης των στενών.
                   *Τέλος θα επηρεασθεί δυσµενώς το ηθικό των κατοίκων των ανατολικών νησιών µας και γενικώς του Ελληνικού λαού, που έχει γαλουχηθεί µε την πίστη ότι το Αιγαίο και τα νησιά του αποτελούν το ζωτικό χώρο της φυλής µας.
                   Γι’ αυτό σταθερή επιδίωξη μας είναι η προµήθεια και διατήρηση ενός άρτιου σύγχρονου συστήματος εναέριας κυκλοφορίας, και η διατήρηση της αεροπορικής υπεροχής έναντι των Τούρκων.

(Απόσπασμα από το έργο – αναρτήθηκε στο διαδίκτυο - Web : ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΟΡΕΖΗΣ-ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΗΣ)

 
                   *Ο Γιώργος Γκορέζης είναι υποστράτηγος ε.α., συγγραφέας, απόφοιτος
USA- CGSC. Διετέλεσε Διευθυντής πληροφοριών στην Νότια Πτέρυγα του ΝΑΤΟ (AFSOUTH).


Οι Τούρκοι ''πάτησαν'' το κουμπί - Πυροδότησαν τους S-400 - ΒΙΝΤΕΟ


 Θα δούμε κυρώσεις;

Η Άγκυρα πριν λίγο ''πάτησε'' το κουμπί και ξεκίνησε βολές με S-400 στη Μαύρη Θάλασσα!  

Η Άγκυρα προκαλεί ανοιχτά τη Δύση και ειδικά τους Αμερικανούς που έχουν ενοχληθεί από την απόκτηση των S-400 από την Τουρκία. Παρόλα αυτά το καθεστώς Ερντογάν δείχνει να μην επηρεάζεται.
 
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη εβδομάδα οι S-400 μετακινήθηκαν στην πόλη Σινώπη στη Μαύρη Θάλασσα.

Πριν λίγες μέρες άλλωστε οι Αμερικανοί Γερουσιαστές Κρις Βαν Χόλεν και Τζέιμς Λάνκφορντ έστειλαν επιστολή στον Υπουργό Εξωτερικών Μάικ Πομπέο ζητώντας να μάθουν αν η Τουρκία ενεργοποίησε το ρωσικό αντιπυραυλικό σύστημα s400 κατά των ελληνικών F-16 Η απόφαση της Τουρκίας να προμηθευτεί τους ρωσικούς S-400 αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα σημεία τριβής με τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ. Η Ουάσιγκτον, μάλιστα, έχει επανειλημμένως καλέσει την Άγκυρα να εγκαταλείψει τους αντιαεροπορικούς πυραύλους αλλά δεν έχει επιβάλλει τις προβλεπόμενες από το Κογκρέσο κυρώσεις. 

 
Να υπενθυμίσουμε ότι η Ελλάδα που διαθέτει S-300, έχει…τολμήσει να κάνει μία εκπαιδευτική βολή σε διάστημα 22 χρόνων! 

Θα δούμε κυρώσεις κατά της Τουρκίας; Την απάντηση την ξέρουμε όλοι!

Δείτε βίντεο:

 

πηγή:https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/ellinotoyrkika/6968965_oi-toyrkoi-patisan-koympi-pyrodotisan-toys-s-400

Αρχηγός ΓΕΕΘΑ: Οι Ένοπλες δυνάμεις είναι έτοιμες για όλα - Οι Έλληνες να είναι ήσυχοι - ΒΙΝΤΕΟ


 Την Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην 1η Στρατιά την οποία είχε την τιμή να διοικήσει, το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας (ΑΤΑ), το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) και το 1ο Αεροπορικό Κέντρο Ελέγχου Αεράμυνας (ΑΚΕ) στη Λάρισα.

Στις ομιλίες που πραγματοποίησε μεταξύ άλλων, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ ευχαρίστησε το σύνολο του προσωπικού για το σκληρό έργο, τις θυσίες και την αμέριστη αφοσίωση του. Δήλωσε υπερήφανος για τις επιτυχείς προσπάθειες που καταβάλλει στις συνεχόμενες καταστάσεις που καλείται να αντιμετωπίσει εξ αιτίας της Τουρκικής προκλητικότητας στον Έβρο με την αποτυχημένη προσπάθεια αύξησης των μεταναστευτικών ροών προς τη χώρα μας στο πρόσφατο παρελθόν, αλλά και της συνεχούς παραβατικής και απαράδεκτης συμπεριφοράς του στον Εθνικό Εναέριο χώρο και στην θαλάσσια περιοχή του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου. Τέλος τους κάλεσε να συνεχίσουν με την ίδια αυταπάρνηση και πνεύμα εμπιστοσύνης και συνεργασίας παραμένοντας σε πλήρη εγρήγορση.

Επίσης ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ συναντήθηκε με τον Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου Αρχιμανδρίτη Ιερώνυμο Νικολόπουλο καθώς και με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας κ. Κωνσταντίνο Αγοραστό. Κατά την διάρκεια των δύο επισκέψεων επικράτησε ιδιαίτερα θερμό κλίμα λόγω της αγαστής συνεργασίας των Ενόπλων Δυνάμεων τόσο με τη Μητρόπολη όσο και με τη Περιφέρεια.

Ιδιαιτέρα στην συνάντηση με τον κ. Περιφερειάρχη ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ μεταξύ άλλων τον ευχαρίστησε για τη συμβολή της Περιφέρειας η οποία μεταξύ άλλων και ενδεικτικά περιλαμβάνει τη χρηματοδότηση μέσω πιστώσεων της, της αναβάθμισης των υποδομών του 404 Γενικού Στρατιωτικού Νοσοκομείου Λάρισας, της ενεργειακής αναβάθμισης του Στρατηγείου της 1ης Στρατιάς, της προμήθειας μηχανημάτων Μηχανικού, της επισκευής και συντήρησης του Ιερού Ναού Μεταμορφώσεως του Σωτήρος στο Στρατόπεδο «ΣΤΡΑΤΗΓΟΥ ΝΙΚ. ΠΛΑΣΤΗΡΑ». Ο κ. Περιφερειάρχης με τη σειρά του εξήρε τη συνδρομή των Ενόπλων δυνάμεων κατά την πρόσφατη θεομηνία που έπληξε την Θεσσαλία. Τόνισε μάλιστα ότι σε συνεχή επικοινωνία με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, με τις άμεσες εντολές του και με την έγκριση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας επισπεύθηκαν οι διαδικασίες, με αποτέλεσμα να σωθούν ανθρώπινες ζωές αλλά και να εξελίσσεται με ιδιαιτέρως γρήγορους ρυθμούς το πρόγραμμα αποκατάστασης των ζημιών.

Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020

Κτηνωδίες και Ωμότητες από τον στρατό του Αζερμπαϊτζάν αποκεφαλίζουν Αρμένιο στρατιώτη με μικρό μαχαίρι - Μην δείτε την εικόνα εάν δεν αντέχετε





 Αζέροι στρατιώτες αποκεφαλίζουν Αρμένιους στρατιώτες!! 

Στρατιώτες του Αζερμπαιτζάν αποκεφαλίζουν Αρμένιο στρατιώτη με μικρό μαχαίρι…..

Ωμότητες φρίκη Γενοκτονία ξανά από την Τουρκία και τους συμμάχους της..

Πραγματικοί ισλαμιστές τρομοκράτες….


dimpenews.com
















dimpenews.com





Ε.Α.Α.Σ για τα μειωμένα αναδρομικά: Οι τρεις θεσμικές Ενώσεις Αποστράτων προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας - Άσκηση ατομικών αγωγών στο Ελεγκτικό Συνέδριο


 


   Δημοσιεύτηκε η αναμενόμενη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ),  ΦΕΚ υπ’ αριθμ. 4536  τεύχ. Β, 14/10/2020 ως διοικητική εφαρμοστική πράξη του Νόμου Ν.4734/2020, Άρθρου 33, που αφορά στα αναδρομικά των Στρατιωτικών Συνταξιούχων, η χορήγηση των οποίων εκκρεμούσε από παλαιότερες δικαστικές αποφάσεις.

 

     Τα καθοριζόμενα αναδρομικά αφορούν ΜΟΝΟΝ την χρονική περίοδο από 11-6-2015 έως και 12-5-2016 και αποκαθιστούν εν μέρει μειώσεις που επιβλήθηκαν στις κύριες συντάξεις των αποστράτων κατ' εφαρμογή του άρθρου πρώτου παράγραφος Β, υποπαράγραφος Β3 του Ν. 4093/2012 (για συντάξεις άνω των 1000 ευρώ, ποσοστά 5-10-15-20%).

 

   Δυστυχώς η καταβολή των αναδρομικών, όπως υλοποιείται, απογοητεύει και προκαλεί, καθόσον δεν επιτυγχάνεται η δικαίωση που τόσο ανέμεναν οι στρατιωτικοί και αποτελούσε Κυβερνητική δέσμευση. 

 

     Με επιστολή του το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων Αποστράτων απαιτεί κατεπείγουσα συνάντηση με τον αρμόδιο Υπουργό κ. Γ. Βρούτση για το συγκεκριμένο θέμα.

 

     Η Ε.Α.Α.Σ. από κοινού με τις δύο άλλες Ενώσεις Αποστράτων, Ναυτικού και Αεροπορίας, θα προσφύγει στο ΣτΕ προκειμένου να ακυρώσει τη συγκεκριμένη ΚΥΑαναφορικά με το περιορισμένο χρονικό διάστημα καταβολής τους, το ύψος του καταβαλλόμενου ποσού, την μη απόσβεση των εν γένει αξιώσεων των στρατιωτικών συνταξιούχων από την καταβολή του ποσού αυτού και την εξαίρεση επιστροφής δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και επιδομάτων αδείας.

    Το παραπάνω αναφερόμενο ένδικο μέσο, είναι το μόνο προβλεπόμενο, καθόσον η Ε.Α.Α.Σ., ως Ν.Π.Δ.Δ., δεν έχει κανένα δικαίωμα ομαδικής προσφυγής στο Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως αυτό έχει αποφανθεί. 

 

     Σύμφωνα με τα διαλαμβανόμενα στα πρακτικά της 3ης Ειδικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 23ηςΣεπ. 2020 γνωμοδότησης επί του επίμαχου σχεδίου της κατατεθείσας τροπολογίας, επισημαίνονται τα εξής:

         α.  Το Ελεγκτικό Συνέδριο εκτιμά πως η διάταξη περί απόσβεσης αξιώσεων προσβάλλει ευθέως γεννημένα περιουσιακά δικαιώματα.

        β.  Ένεκα εκδόσεως αντιφατικών αποφάσεων από το ΣτΕ και το Ελεγκτικό Συνέδριο αναφορικά με την αντισυνταγματικότητα ή μη διαφόρων περικοπών, δεν είναι εφικτή εξ υπαρχής πρόβλεψη για την τύχη των δικαστικών αξιώσεων ακόμα και μετά τη δημοσίευση της επίμαχης ΚΥΑ.

        γ.  Τέλος, για το αν οι συγκεκριμένες αξιώσεις για καταβολή περικοπτόμενων ποσών αναδρομικών, ιδίως βάσει των διατάξεων του Ν 4093/2012, έχουν υποπέσει σε παραγραφή είναι ζήτημα για το οποίο μέχρι σήμερα δεν έχει αποφανθεί το Ελεγκτικό Συνέδριο.

 

    Ειδικότερα, επί της παραγραφής είναι απαραίτητο να επισημανθεί ότι κατ’ επιλογή του εκάστοτε δικάζοντος Δικαστηρίου, είτε θα εφαρμοστεί η 5ετής βάσει του άρθρου 105 του Εισαγωγικού Νόμου Αστικού Κώδικα  ως διεκδίκηση αποζημιωτικού χαρακτήρα, οπότε και δεν θα υποπέσουν οι αξιώσεις αυτές σε παραγραφή μέχρι 31/12/2020, είτε η 2ετής ως αξίωση προερχόμενη από ευθεία αγωγή, οπότε σε αυτήν την περίπτωση οι απαιτήσεις θα έχουν παραγραφεί.

 

     Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, διαφαίνεται έδαφος διεκδίκησης των ποσών αυτών μέσω άσκησης ατομικών αγωγών στο Ελεγκτικό Συνέδριο, χωρίς ωστόσο να είναι εκ των προτέρων δυνατό να προβλεφθεί με τα μέχρι σήμερα νομολογιακά δεδομένα, ότι θα έχουν παραγραφεί ή όχι. Παρά ταύτα και επειδή το πνεύμα των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφήνει περιθώρια ΜΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗΣ των όποιων διεκδικήσεων, όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να το διερευνήσουν περαιτέρω να αποταθούν στους δικηγόρους τους. Η Ε.Α.Α.Σ. τονίζει την ΑΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ έκβασης τέτοιων ατομικών προσφυγών, καθόσον δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί το δικαστικό αποτέλεσμα..

 

    Κατόπιν των παραπάνω, εναπόκειται στη πρωτοβουλία κάθε μέλους μας να επιλέξει από τώρα την επιλογή κατάθεσης αγωγής στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για τις παρακάτω διεκδικήσεις:

 

  • α. Δώρα αδειών, εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, βάσει των διατάξεων της παραγράφου Β της υποπαρ. Β4 του άρθρου πρώτου του Ν 4093/2012
  • β. Μείωση 5-20% βάσει των διατάξεων της παραγράφου Β της υποπαρ. Β3 περ. α’ του άρθρου πρώτου του Ν 4093/2012 για συντάξεις άνω των 1000 ευρώ- Αντισυνταγματικότητα βάσει της 1277/2018 απόφασης Ολομέλειας ΕΣ.
  • γ.  Εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων (Ε.Α.Σ) –Αντισυνταγματικότητα βάσει των υπ’ αριθμ. 244/2017 και 32/2018 αποφάσεων Ολομέλειας ΕΣ.
  • δ.  Μείωση 12% για συντάξεις πάνω 1300 ευρώ  (άρθρο 1 παρ. 1 Ν 4051/2012).

 

       Επισημαίνεται ότι  ανεξάρτητα από τις αναφερόμενες δικαστικές διεκδικήσεις των μελών μας, η Ένωση εξακολουθεί να διεκδικεί την τροποποίηση του ν.4670/2020 (νόμος Βούρτση), ώστε ο επανυπολογισμός των συντάξεων μας, να γίνει επί των συντάξιμων αποδοχών του Ιουλίου 2012.

 

 

                                                                                             Αθήνα 15 Οκτ,2020

 

 

Το Δ.Σ  Ε.Α.Α.Σ

Επίσκεψη Προέδρου της Ε.Α.Α.Σ στο Παράρτημα Σάμου και τις τοπικές αρχές


 Ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ., Αντγος ε. α. Σταύρος Κουτρής,  επισκέφτηκε εκ μέρους του ΔΣ την 9 Οκτωβρίου, το Παράρτημα Σάμου και τις τοπικές αρχές.  

            Κατά την επίσκεψη συναντήθηκε με τα μέλη του Τοπικού Συμβουλίου και αντηλλάγησαν απόψεις για θέματα ευρύτερου και τοπικού ενδιαφέροντος. 

            Ο Πρόεδρος της Ενώσεως με τον πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου Ταξχο ε. α. Δημήτριο Πανταζή   επισκέφθηκαν εθιμοτυπικά   τις  παρακάτω αρχές-φορείς του Νησιού:                   

                       - Αντιπεριφερειάρχη Σάμου κ. Πανουράκη Βασίλειο 

                       - Δήμαρχο Ανατ. Σάμου κ. Στάντζο Γεώργιο 

                       - Αντιδήμαρχο Δυτ. Σάμου κ. Βακάκη Νικόλαο 

                       - Διοικητή Πυροσβεστικών υπηρεσιών Νομού Σάμου Πύραρχο Νταχμίρη Απόστολο

                       - Διοικητή Πυροσβεστικής Σάμου Αντιπύραρχο Μιαούλη Γεώργιο

                       - Διοικητή Αστυνομικής Δνσης Σάμου Ταξχο Τσαπικούνη Ανδρέα

                       - Λιμενάρχη Σάμου Αντχο Τσινιά Δημήτριο 

   

           Σε όλους αναλύθηκε εν συντομία ο σκοπός της Ενώσεως, το έργο της, το όραμά μας και η πρόθεσή μας να συμπορευτούμε με τους φορείς της τοπικής κοινωνίας σε επωφελείς δράσεις.         

           Όλοι μας ευχαρίστησαν για την παρουσία μας, συνεχάρησαν για την πρωτοβουλία των συναντήσεων και αφού ανταλλάξαμε στοιχεία επαφών συμφωνήσαμε στην ανάληψη κοινών δράσεων.

 

                                                                               ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ