Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 2020

Συντάξεις/Αναδρομικά: Δημοσιεύθηκε ο νόμος, για την πληρωμή των αναδρομικών του 11μηνου - Πότε αποσβένονται οι αξιώσεις για ποσά που αντιστοιχούν σε μνημονιακές περικοπές, μειώσεις και καταργήσεις - Ποιοι και από πότε δεν μπορούν να διεκδικήσουν περισσότερα! - Διαβάστε το επίμαχο τμήμα του νέου νόμου

 





Νόμος 4734/2020 – ΦΕΚ Τεύχος A’ 196/08.10.2020
Τροποποίηση του ν. 4557/2018 (Α’ 139) για την πρόληψη και καταστολή της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας -Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/843 (L 156) και του άρθρου 3 της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/2177 (L 334) και λοιπές διατάξεις.

Άρθρο 33
Καταβολή ποσών μειώσεων συντάξεων Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ.

1. Ποσά, τα οποία αντιστοιχούν σε περικοπές και μειώσεις κύριων συντάξεων συνταξιούχων του Δημοσίου, οι οποίες επιβλήθηκαν κατ’ εφαρμογή της υποπαρ. Β3 της παρ. Β’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και αφορούν το χρονικό διάστημα από τις 11.6.2015 και μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (Α’ 85), καταβάλλονται άτοκα στους δικαιούχους.

2. Τα καταβαλλόμενα ποσά της παρ. 1 είναι ανεκχώρητα και ακατάσχετα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Δήμους, τις Περιφέρειες, τα Ασφαλιστικά Ταμεία ή τα Πιστωτικά Ιδρύματα. 

Κατά την καταβολή των ποσών της παρ. 1 δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου, σύμφωνα με το άρθρο 60 του ν. 4172/2013 (Α’ 167), ούτε παρακράτηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ρυθμίζονται ο τρόπος, η διαδικασία και οι λεπτομέρειες καταβολής των προς επιστροφή ποσών, η οποία ολοκληρώνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2020.

4. Με την καταβολή των ποσών της παρ. 1 οι αξιώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου για ποσά που αντιστοιχούν σε περικοπές, μειώσεις και καταργήσεις κύριων, επικουρικών συντάξεων, επιδομάτων αδείας και εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, για το χρονικό διάστημα από 11.6.2015 έως τη δημοσίευση του ν. 4387/2016, δυνάμει του ν. 4093/2012, αποσβένονται.

5. Η παρ. 4 δεν καταλαμβάνει τις εκκρεμείς ενώπιον των δικαστηρίων δίκες κατά τον χρόνο της δημοσίευσης του παρόντος, ως προς τις αξιώσεις που υπερβαίνουν το καταβαλλόμενο ποσό της παρ. 1.

6. Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως και για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των άλλων Ν.Π.Δ.Δ. που διέπονται από το ίδιο με τους δημοσίους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς είτε οι συντάξεις τους βαρύνουν το Δημόσιο είτε τους οικείους φορείς, καθώς και για το προσωπικό του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και των υπαλλήλων των ασφαλιστικών Ταμείων του προσωπικού των Σιδηροδρομικών Δικτύων, που διέπονται από το καθεστώς του ν.δ. 3395/1955 (Α’ 276).

Άρθρο 34
Καταβολή ποσών μειώσεων συντάξεων ιδιωτικού τομέα

Το άρθρο 114 του ν. 4714/2020 (Α’ 148) αντικαθίσταται από τότε που ίσχυσε ως ακολούθως:

«Άρθρο 114
Καταβολή ποσών μειώσεων συντάξεων ιδιωτικού τομέα

1. Ποσά, τα οποία αντιστοιχούν σε περικοπές και μειώσεις κύριων συντάξεων συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα, οι οποίες επιβλήθηκαν κατ’ εφαρμογή της παρ. 1 του άρθρου 6 του ν. 4051/2012 (Α’ 40), της υπ’ αρ. 476/28.2.2012 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Β’ 499) και της περ. 1 της υποπαρ. ΙΑ.5 της παρ. ΙΑ’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και αφορούν το χρονικό διάστημα από 11.6.2015 και μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (Α’ 185), καταβάλλονται άτοκα στους δικαιούχους.

2. Τα καταβαλλόμενα ποσά της παρ. 1 είναι ανεκχώρητα και ακατάσχετα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Δήμους, τις Περιφέρειες, τα Ασφαλιστικά Ταμεία ή τα Πιστωτικά Ιδρύματα. Κατά την καταβολή των ποσών της παρ. 1 δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου, σύμφωνα με το άρθρο 60 του ν. 4172/2013 (Α’ 167), ούτε παρακράτηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ρυθμίζονται ο τρόπος, η διαδικασία και οι λεπτομέρειες καταβολής των προς επιστροφή ποσών, η οποία ολοκληρώνεται μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2020.

4. Με την καταβολή των ποσών της παρ. 1 οι αξιώσεις των συνταξιούχων του ιδιωτικού τομέα για ποσά που αντιστοιχούν σε περικοπές, μειώσεις και καταργήσεις κύριων, επικουρικών συντάξεων, επιδομάτων αδείας και εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, κατά το χρονικό διάστημα από τις 11.6.2015 έως τη δημοσίευση του ν. 4387/2016, δυνάμει του ν. 4051/2012 και του ν. 4093/2012, αποσβένονται.

5. Η παρ. 4 δεν καταλαμβάνει τις εκκρεμείς ενώπιον των δικαστηρίων δίκες κατά τον χρόνο της δημοσίευσης του παρόντος, ως προς τις αξιώσεις που υπερβαίνουν το καταβαλλόμενο ποσό της παρ. 1.».

 



πηγή:http://www.odigostoupoliti.eu/nomos-4734-2020-nomimopoiisi-esodon-apo-egklimatikes-drastiriotites/

Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Ν. Άρτας: Δίνω αίμα την εποχή του κορωνοϊού covid-19 - ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΠΕΜΠΤΗ, 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου Αγ.Δημητρίου

 






Δίνω αίμα την εποχή του κορωνοϊού covid-19

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ

ΠΕΜΠΤΗ, 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020

Αίθουσα Πνευματικού Κέντρου Αγ.Δημητρίου  (Σκουφά 91-93)

       Ώρες 9:00 – 13:30

 

 

 

 

 


Η πανδημία έχει επηρεάσει αρνητικά την εθελοντική αιμοδοσία και την επάρκεια στη μετάγγιση αίματος από το δικαιολογημένο φόβο των πολιτών να πλησιάσουν τα νοσοκομεία, με αποτέλεσμα τα αποθέματα αίματος να έχουν περιοριστεί σημαντικά με επακόλουθο να δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στους ασθενείς που χρήζουν μεταγγίσεις.

Υπενθυμίζουμε ότι το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΔΥ έχουν εκδώσει ειδικές οδηγίες για την αιμοεπαγρύπνηση, ορίζοντας ότι η συνέχιση της ροής της αιμοδοσίας όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά είναι αναγκαία.

Σύμφωνα με τα νεότερα στοιχεία, η μείωση στις συλλεγόμενες μονάδες αίματος φτάνει έως και 40%. Άρα είναι αναγκαίο όσο ποτέ να υπενθυμίσουμε πόσο σημαντικό είναι να προσφέρουμε με αυτόν τον τρόπο, όσοι μπορούμε. 

Επίσης υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Αιμοδοσίας, οι τελευταίες μελέτες κινδύνου αποδεικνύουν ότι ο Covid19 δεν μεταδίδεται μέσα από τη διαδικασία μετάγγισης του αίματος και των παραγώγων του και έχουν τεθεί σε ισχύ αυστηρά μέτρα για να διασφαλίζεται η ασφάλεια του αίματος και των αιμοδοτών.

Ο Σύλλογος Εθελοντών Αιμοδοτών Ν. Άρτας διοργανώνει σε συνεργασία με το Τμήμα Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου Άρτας εθελοντικές αιμοδοσίες με όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των εθελοντών αιμοδοτών.

 

Σε κάθε διεξαγωγή αιμοδοσίας, λαμβάνονται  όλα τα απαραίτητα μέτρα (θερμομέτρηση κατά την προσέλευση, παροχή εξοπλισμού ατομικής προστασίας, μάσκες, γάντια, αντισηπτικό και τήρηση των αποστάσεων) για την ασφάλεια των αιμοδοτών.

Σας περιμένουμε στις 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2020 στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου του Αγ.Δημητρίου Άρτας, Σκουφά 91-93 και ώρες 9:00 με 13:30.

Απευθύνουμε στους συμπολίτες μας κάλεσμα ευαισθητοποίησης ώστε να συμβάλλουμε όλοι μαζί στην εθνική προσπάθεια.

 

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΣΕΑ Άρτας

 

 

 

 

 

 

 

 

 








Αρχείο Ιστορίας & Τέχνης-Αρχείο Πολέμου: Πρόσκληση σε μια βραδιά, Οικογενειακών-προσωπικών φωτογραφιών και ταινιών


 


Οι σύντομες συναντήσεις μας


Το Αρχείο Ιστορίας & Τέχνης-Αρχείο Πολέμου


σας προσκαλεί την


Παρασκευη 9 Οκτωβρίου 2020


σε μια βραδιά-σύντομη συνάντηση 

Οικογενειακών-προσωπικών φωτογραφιών και ταινιών (8mm, vhs, dvd, mp4 κλπ)

μέσω της (γνωστής πλέον) πλατφόρμας ZOOM


                                                                              Join Zoom Meeting

https://us02web.zoom.us/j/85652028351?pwd=OHN1NWZUbCtmUnprMlVFWG5vNTRtUT09

 

Meeting ID: 856 5202 8351                     Passcode: 698956

 

Το Αρχείο Ιστορίας & Τέχνης-Αρχείο Πολέμου σας προσκαλεί να μοιραστείτε μαζί με τους φίλους μας και τους φίλους σας κάτι από τις προσωπικές –οικογενειακές φωτογραφίες σας και τα οικογενειακά σας φιλμ εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους τα μοιράζεστε μαζί μας. 


Δεν χρειάζεται σε καμία περίπτωση το υλικό αυτό να έχει «ιστορική ή πολιτική σημασία». Εκείνο που έχει σημασία είναι ό,τι μπορείτε εσείς να μας πείτε πάνω σε αυτό το υλικό, έστω και αν η σημασία του είναι αποκλειστικά προσωπική.  Πρόθεσή μας αποτελεί η προσπάθεια να ξεφύγουμε από τον πλήθος και τον «θόρυβο» των εικόνων της εποχής, επιχειρώντας να νοηματοδοτήσουμε ξεχασμένες εικόνες. 


Και για να δώσουμε το «καλό παράδειγμα», ο υπεύθυνος της παρουσίασης, Ανδρέας Φρέρης, 

θα μοιραστεί μαζί σας


1. Ένα φιλμ 8 χιλιοστών τραβηγμένο από τον ίδιο γύρω στο 1973 με σκηνές από γιορτές της 21ης Απριλίου και …ιδιαίτερη κατάληξη. 


2. Μια φωτογραφία της οικογένειας Αγγελάκη (από παππού από την πλευρά της μητέρας του Ανδρέα Φρέρη). Μέσα από αυτήν περνάει η ιστορία της Ελλάδας από το 1911 έως το 1949 (και όχι μόνο η πολιτική). 


3. Μια φωτογραφία αμέσως μετά την Κατοχή, στην οποία εικονίζονται ο Λέων και ο Ανδρέας Φρέρης. 



                                                               Σας περιμένουμε! Όσο περισσότεροι τόσο καλύτερα!



                                                                              Ανδρέας και Αναμπέλλα Φρέρη




                  The Archive of History and Art-The War Archive invites you on Friday 9 Oct. 2020 via ZOOM ( details in red above)

to one of its short presentations.We are asking our friends to bring along personal or family photos and films (8mm, dvd, MP4 etc ) and share the experiences of these visual items.There is absolutely no reason why these items should be of any historic or political value other than their connection to a personal experience and memory.

To set the good example the presenter Andrew Freris will be sharing a short 8mm film he shot himself in 1973 during the period of the military dictatorship, a family photo whose "participants' " experience spans the history of Greece from 1911-1949 plus a snapshot of himself with his brother Leon taken right after the Occupation in 1946.Although the language of the meeting will be Greek, I will be delighted to act as translator/interpreter from English to Greek to any of our friends who would prefer to do their presentation in English.

Ελληνοτουρκικά: Οι Αυθαίρετες ερμηνείες της Τουρκίας, για την αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου και τα δημιουργούμενα προβλήματα.

 





Γράφει : Ο Γιώργος Γκορέζης*

e-mail  : ggorezis@yahoo.gr

web     : ggore.wordpress.com

Γενικά

Μετά την πρόσφατη σύγκλιση του τουρκικού συμβουλίου εθνικής ασφαλείας(25-9-20) η Τουρκία εντείνει την παλαιά ρητορική της για αποστρατικοποίηση των νησιών του Αιγαίου που ισχυρίζεται ότι αποτελούν απειλή γι’ αυτήν, προσφέροντας σαν αντάλλαγμα να καταργήσει τη 4η τουρκική στρατιά Αιγαίου. Αλλά η εμμονή της Τουρκίας στην αποστρατικοποίηση των νησιών μας είναι ολοφάνερο ότι εξυπηρετεί τα επιχειρησιακά της σχέδια, αφού η 4η τουρκική στρατιά είναι επιχειρησιακό στρατηγείο και μπορεί τάχιστα να επανιδρυθεί και να διευθύνει επιχειρήσεις απ’ οποιοδήποτε σημείο της Τουρκίας, ενώ για τα ελληνικά νησιά είναι απαραίτητη, λόγω αποστάσεως από τον κορμό της χώρας, η ύπαρξη σ’ αυτά μιας έστω και μικρής στρατιωτικής υποδομής, για να υποδεχθεί την επέμβαση ναυτικού και αεροπορίας, όταν θα χρειαστεί. Αλλά μετά τη τελευταία συμπεριφορά της χώρας αυτής με το μεγαλοϊδεατισμό του Erdogan για Οθωμανική αυτοκρατορία και «γαλάζια πατρίδα»,  που κατέχει για 46 χρόνια το 40% της Κύπρου, ψηφίζει από τον Ιούνιο του 1995 το νόμο περί casus beli σε περίπτωση που η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα, και υποδαυλίζει μειονοτικό ζήτημα στη Δυτική Θράκη και τα Δωδεκάνησα, είναι φανερό ποιος απειλεί ποιόν.

Άλλωστε οι Τούρκοι εκ προθέσεως χρησιμοποιούν ανέκαθεν τον όρο «Αποστρατιωτικοποίηση των Νήσων του Αιγαίου» µε τον σκοπό να δημιουργήσουν σύγχυση και αμφιβολίες στους ξένους για όλα τα Ελληνικά νησιά, όσον αφορά το νοµικό τους καθεστώς. Στην πραγματικότητα υπάρχουν τρεις κατηγορίες Ελληνικών νησιών, όσον αφορά το Status Quo, ως εξής.

Νοµικό καθεστώς Ελλην. Νησιών Λήµνος, Βόρειοι Σποράδες, Κυκλάδες, Κρήτη, Σαμοθράκη

Για να νησιά αυτά δεν υπάρχει κανένας περιορισµός όσον αφορά τον διεθνή νόµο.

 Λέσβος – Χίος – Σάµος – Ικαρία.

Το άρθρο 13 της συνθήκης της Λοζάννης και προς τον σκοπό της διατήρησης της διεθνούς ειρήνης, επιβάλλει στα νησιά αυτά τους εξής περιορισµούς: Δεν επιτρέπεται ναυτική βάση ή οχύρωση των νησιών αυτών. Τα Ελληνικά Πολεµικά Αεροσκάφη απαγορεύεται να υπερίπτανται πάνω από την Ανατόλια, όπως και τα Τουρκικά πάνω από τα νησιά αυτά. Οι Ελληνικές Στρατιωτικές Δυνάµεις στα νησιά αυτά πρέπει να περιορίζονται στις συνήθεις δυνάµεις που καλούνται για εκπαίδευση και θητεία, επίσης σε µια δύναµη Χωρ/κής και Αστυνομίας σ’ αναλογία της Χωρ/κής και Αστυνοµίας που υπάρχει στον ελληνικό χώρο.

Δωδεκάνησα

Για τα νησιά αυτά η συµφωνία ειρήνης των Παρισίων το 1947 περιέχει την ένδειξη «θα είναι και θα παραµείνουν αποστρατιωτικοποιµένα». Η προσθήκη ΙΙΙ όµως της συνθήκης διευκρινίζει ότι η αποστρατιωτικοποίηση δεν απαγορεύει το προσωπικό για την εσωτερική ασφάλεια, εφοδιασµένο µε όπλα που να µπορούν να χειρισθούν από ένα πρόσωπο, όπως και την απαραίτητη εκπαίδευση του προσωπικού αυτού.


Λέσβος – Χίος – Σάµος – Ικαρία.

Οι περιορισµοί στα νησιά αυτά ετέθησαν µε την προοπτική να βοηθήσουν την διεθνή ειρήνη και σ’ αυτό είναι κατηγορηµατικό και σαφές το νόηµα του άρθρου 13 της συνθήκης της Λοζάννης. Ο Τουρκικός ισχυρισµός ότι οι περιορισµοί αυτοί ετέθησαν για την ασφάλεια της Τουρκίας είναι ψευδείς και ανυπόστατοι. Η αρχή της αυτοαµύνης είναι διεθνώς παραδεκτή και έχει αναγνωρισθεί σ’ όλα τα κυρίαρχα κράτη από το άρθρο 51 του χάρτου του ΟΗΕ. Η Ελλάδα κάνοντας χρήση του δικαιώµατος αυτού αναγκάσθηκε, µετά την αποδεδειγµένη βουλιµία της Τουρκίας, να µμεταφέρει δυνάµεις στα νησιά, επειδή κατ’ αυτόν τον τρόπο βοηθάει στην διατήρηση της ειρήνης και στην ισορροπία στην περιοχή.

Δωδεκάνησα

‘Όσον αφορά τα Δωδεκάνησα, πρέπει να υπενθυµίζουµε στους Τούρκους ότι ήταν απόντες από τον αγώνα των δημοκρατικών χωρών εναντίον τον ολοκληρωτισμού και κατ’ αυτό τον τρόπο δεν ήταν, ούτε µπορούσαν να ήταν, συμβαλλόμενο µέρος της Ειρήνης των Παρισίων. Το άρθρο 36 παρά 1 της συνθήκης της Βιέννης για τον νόµο των συµφωνιών δεν προβλέπει τέτοιο δικαίωµα για την Τουρκία. Η Τουρκία, που δεν ήταν σύµµαχος ή προσκείµενη δύναµη, δεν µπορεί να επικαλεσθεί δικαιώµατα από αυτή τη συνθήκη, διότι η συνθήκη των Παρισίων είναι γι’ αυτήν «res inter alios acta».

Νήσος Λήµνος

Η περί Στενών σύµβαση της Λοζάννης την 24η Ιουλίου 1923 προέβλεπε µεταξύ των άλλων την αποστρατιωτικοποίηση των νήσων Λήµνου, Σαµοθράκης και των τουρκικών Ίµβρος, Τένεδος, λόγω της εγγύτητας τους στα στενά. Ακολούθησε όµως στις 20 Ίου. 1936 η σύµβαση για τα Στενά του Montreux που καταργεί στο σύνολο της και υποκαθιστά την σύµβαση της Λοζάννης, όπως ρητά αναγράφεται αυτό στο προοίµιο της σύµβασης. Αλλά εκτός από το προοίµιο η κατάργηση της συνθήκης της Λοζάννης φαίνεται και από τα ακόλουθα:

* Τον τίτλο της σύµβασης του Montreux που είναι: « Σχέδιο σύµβασης που η κυβέρνηση της Τουρκικής Δηµοκρατίας πρότεινε για την αντικατάσταση της συνθήκης της Λοζάννης της 24 Ιουλ. 1923 σχετικά µε τα Στενά»

* Το άρθρο 13 της σύµβασης που αναγράφει: « Η παρούσα σύµβαση που καταργεί και αντικαθιστά τις προβλέψεις της σύµβασης της Λοζάννης του 1923 σχετικά µε την κατάσταση των στενών».

* Στις επιστολές 371/20075, 3749/26/44 και 3670/26/4 που έστειλε η τουρκική κυβέρνηση στο Βρετανικό foreign office και στον Γάλλο υπουργό Εξωτερικών, στις οποίες δίνεται η εξήγηση ότι στον γενικό όρο «Στενά» περιλαµβάνονται και οι Νήσοι Λήµνος, Σαµοθράκη.

* Στη δήλωση του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Rustu Aras στο Τουρκικό Κοινοβούλιο παρουσία του Προέδρου Kemal Attaturk και του πρωθυπουργού Ismet Ιnοnου που έχει ως εξής: «Οι προβλέψεις σχετικά µε τα νησιά Λήµνος και Σαµοθράκη, που ανήκουν στην γειτονική και φίλη Χώρα Ελλάδα και που ήταν αποστρατιωτικοποιηµένα σύµφωνα µε την σύµβαση της Λοζάννης του 1923, καταργούνται επίσης µε την σύµβαση του Montreux και είµαστε ευχαριστηµένοι γι’ αυτό».

Η κατάργηση των όρων της αποστρατιωτικοποίησης της σύµβασης της Λοζάννης του 1923 αποδεικνύεται περίτρανα µε την στρατιωτικοποίηση απο το 1936 εκ µέρους της Τουρκίας των νήσων Ίµβρος και Τένεδος (σήµερα είναι απαγορευµένες περιοχές) και µε την στρατιωτικοποίηση απο την Ελλάδα της νήσου Λήµνου µε Βασιλ. διάταγµα της 4ης Απριλ. 1937. Το γεγονός αυτό έγινε δεκτό από όλους τους συµβαλλόµενους στην σύµβαση του Montreux. Μόνη η Τουρκία 35 χρόνια αργότερα, στις αρχές του 1970 άρχισε να δηµιουργεί κατάσταση και προβλήµατα στη σχεδίαση αµύνης του ΝΑΤΟ, που αποδεικνύονται πολύ επικίνδυνα για την συνοχή της Νότιας Πτέρυγας.

Η Νήσος Λήµνος περιλήφθηκε και εξακολουθεί να περιλαμβάνεται σ’ όλα τα επιχειρησιακά σχέδια του ΝΑΤΟ και αναγνωρίζεται από την συµµαχία η Στρατηγική αξία της νήσου στον έλεγχο των στενών. Σε αίτηση της Τουρκίας να αφαιρεθούν οι Νήσοι Λήµνος και Σαµοθράκη από τα αµυντικά σχέδια τον ΝΑΤΟ o SΑCEUR (Αρχηγός Συµµαχικών Δυνάµεων στην Ευρώπη), µε µήνυµα στο ΓΕΕΘΑ της Τουρκίας στις 30 Μαρ.1979, απέρριψε το αίτηµα αυτό. Η ζώνη χερσαίας µάχης της Ελλάδας παραµένει αµετάβλητη, επί πλέον, δεν υπήρξε καµιά µεταβολή στο νοµικό καθεστώς των νήσων από το 1968, όταν εγκρίθηκε το Γενικό Σχέδιο Άµυνας του ΝΑΤΟ.

Παρά τις προσπάθειες της Τουρκίας να φέρει στο τραπέζι των συνομιλιών αυτό της αποστρατικοποίησης των νησιών του Αιγαίου, η οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης ( ΑΟΖ ) με τη Τουρκία θεωρείται σήμερα ως η μόνη διαφορά με τη χώρα αυτή.
Οι αυθαίρετες ερμηνείες της Τουρκίας για το καθεστώς του Αιγαίου εντάσσονται στο μεγαλοιδεατισμό του
Erdogan για «γαλάζια πατρίδα» και επανασύσταση της Οθωμανικής αυτοκρατορίας.

*Ο Γιώργος Γκορέζης είναι Υποστράτηγος ε.α., αρθρογράφος, συγγραφέας. 

 


Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2020

Ε.Α.Α.Σ για τα αναδρομικά: Δυσαρέσκεια για την άνιση μεταχείριση των Στρατιωτικών Συνταξιούχων - Το κράτος δικαίου δεν μπορεί να εμφανίζεται “πονηρό” απέναντι στους πολίτες του.


 


Την Τρίτη 06 Οκτ. 2020 ψηφίστηκε στην Βουλή των Ελλήνων τροπολογία για τα αναδρομικά των Δημοσίων Υπαλλήλων στους οποίους εμπεριέχονται και οι Στρατιωτικοί Συνταξιούχοι.

Αναμένουμε το τελικό κείμενο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) που θα ρυθμίσει τον τρόπο, την διαδικασία και τις σημαντικές λεπτομέρειες καταβολής των προς επιστροφή ποσών.

Από την πρώτη ανάγνωση όμως ανάγνωση του νόμου εκφράζουμε την δυσαρέσκειά μας, για μια ακόμη φορά για την άνιση μεταχείριση των Στρατιωτικών Συνταξιούχων, διότι ενώ οι του Ιδιωτικού τομέα θα λάβουν αναδρομικά για τις μειώσεις και των δύο νόμων (4093/12 και 4051/12), οι συνταξιούχοι του Δημοσίου τομέα θα λάβουν αναδρομικά μόνο του ν. 4093/2012, και μάλιστα μόνον για τις μειώσεις των συντάξεων (Άρθρο 1, παράγραφος Β, υποπαράγραφοι Β3) και όχι για τις μειώσεις των δώρων (Άρθρο 1, παράγραφος Β, υποπαράγραφοι Β4).

Παρατηρούμε επίσης με σκεπτικισμό την πρόβλεψη για χορήγηση των αναδρομικών με απόσβεση κάθε άλλης απαίτησης. Εφόσον ελήφθη πολιτική απόφαση, και ορθώς, δικαίωσης των συνταξιούχων του δημοσίου και των στρατιωτικών, αυτή θα έπρεπε να είναι και τολμηρή και δίκαιη. Το κράτος δικαίου δεν μπορεί να εμφανίζεται “πονηρό” απέναντι στους πολίτες του.

Η Ε.Α.Α.Σ. αφού μελετήσει την αναμενόμενη ΚΥΑ θα εξαντλήσει κάθε νομική διαδικασία, θα συντονιστεί με τις λοιπές ενώσεις αποστράτων των ΕΔ και ομοσπονδία των ΣΑ, ώστε όλοι μαζί να ασκήσουμε πολυεπίπεδη πίεση στους αρμόδιους θεσμικούς φορείς, ώστε να υπάρξει δίκαιη μεταχείριση με ταυτόχρονη αναγνώριση της πολυετούς και ποιοτικής προσφοράς μας στην Πατρίδα.

ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Ε.Α.Α.Σ.







Ε.Α.Α.Σ: Πρόταση της τράπεζας κεντρικής Μακεδονίας για συνεργασία με τα μέλη της Ένωσης - Ποιο είναι το πακέτο προσφορών




 

Ε.Α.Α.Σ: Επίσκεψη Βουλευτή και Αντγου ε.α. Νικολάου Μανωλάκου στα γραφεία της Ένωσης - Τι συζητήθηκε


 Την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε   συνάντηση του  Βουλευτή Α΄ Πειραιώς  της Ν.Δ. κ. Νικολάου Μανωλάκου, Αντγου ε. α.  και Επιτίμου Διοικητού ΑΣΔΕΝ στα γραφεία της Ενώσεως,  με τα μέλη του  Διοικητικού Συμβουλίου της.

          Στην εκτενή, εφ’ όλης της ύλης συζήτηση που έγινε μεταξύ του κ. Μανωλάκου και των μελών του Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. αναλύθηκαν εκτενώς ζητήματα που αφορούν τον αμυντικό προσανατολισμό της χώρας, την αντιμετώπιση των τουρκικών προκλήσεων, τις διπλωματικές εξελίξεις στην περιοχή και την ενίσχυση των υπαρχουσών συμμαχιών της Ελλάδας αλλά και τη σύναψη νέων καθώς και θέματα που αφορούν άμεσα τους αποστράτους αξιωματικούς των ΕΔ.

          Ο κ. Μανωλάκος σημείωσε μια σειρά από σκέψεις, προτάσεις και αιτήματα που υποβλήθηκαν από το Δ.Σ. της Ε.Α.Α.Σ. προς την πολιτική ηγεσία του τόπου και αποχωρώντας δεσμεύτηκε για την στενότερη επαφή με τη Ένωση.