Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου 2020

Συντάξεις/Αυξήσεις/Αναδρομικά: Τα "Δώρα" για τους συνταξιούχους από τον πρωθυπουργό στη Θεσσαλονίκη - Τι περιλαμβάνει το πακέτο αναδρομικών και αυξήσεων



Αυξήσεις στις συντάξεις, αλλά και την καταβολή αναδρομικών σε εφαρμογή του νόμου Βρούτση, καθώς και της πρόσφατης απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας για τους παλιούς συνταξιούχους αναμένεται να ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης το Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη.
Η καταβολή των αναδρομικών εντάσσεται στο πακέτο των μέτρων ενίσχυσης των πολιτών, το οποίο θα ανακοινώσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης μαζί με πρόσθετα μέτρα στήριξης της οικονομίας και την ενίσχυση της άμυνας της χώρας σε συνδυασμό με το χρονοδιάγραμμα των φορολογικών ελαφρύνσεων που θα ισχύσουν από το 2021 και εφόσον τελειώσει η περιπέτεια της πανδημίας.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τα αναδρομικά και τις αυξήσεις που θα λάβουν οι συνταξιούχοι από τον Οκτώβριο έως το τέλος του έτους ισχύουν τα εξής:
Για τους παλαιούς συνταξιούχους: Τα ποσά που θα καταβληθούν εφάπαξ ύψους 1,4 δισ. ευρώ (για το διάστημα Ιούνιος 2015 - Μάιος 2016) θα είναι λιγότερα από όσα αρχικά υπολογίζονταν, καθώς τα «κομμένα» δώρα και οι περικοπές των επικουρικών συντάξεων βγήκαν εκτός επιστροφών. Τα παλιά αναδρομικών θα δοθούν σε 900.000 δικαιούχους του ιδιωτικού και περίπου 500.000 του δημόσιου τομέα.
Μεγάλοι «χαμένοι» είναι οι χαμηλοσυνταξιούχοι που λάμβαναν κάτω από 1.000 ευρώ μεικτά το 2012, όπως και οι αγρότες.
Όσοι λάβουν τα αναδρομικά και δεν είχαν προσφύγει δικαστικά, η απαίτησή τους αποσβένεται και χάνουν το δικαίωμα μελλοντικών διεκδικήσεων.
Τα αναδρομικά αυτής της κατηγορίας θα καταβληθούν σε 1,77 εκατ. μονές, διπλές ή πολλαπλές κύριες συντάξεις που ξεπερνούν τα 1.000 ευρώ. Από αυτές, οι 1,1 εκατ. είναι κύριες συντάξεις δικαιούχων του ΙΚΑ, ενώ 480.000 αφορούν συνταξιούχους του Δημοσίου.
Εκτός αναδρομικών μένουν 630.000 συνταξιούχοι του ΟΓΑ που έχασαν τα δώρα και 700.000 συνταξιούχοι με επικουρική σύνταξη.Οι 250.000 συνταξιούχοι που έχουν ασκήσει αγωγές δεν θα βρεθούν μπροστά σε κάποιο δίλημμα, καθώς παραμένει εν ενεργεία το δικαίωμά τους να συνεχίσουν να διεκδικούν δικαστικά τα αναδρομικά. Επομένως εισπράττουν το ποσό από τις κύριες συντάξεις και συνεχίζουν τις διεκδικήσεις τους.

Συνταξιούχοι με 30 χρόνια ασφάλισης: Μία ακόμη κατηγορία που αναμένεται να ωφεληθεί είναι 180.000 συνταξιούχοι που έχουν διανύσει περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης, ενώ ακόμα μεγαλύτερες αυξήσεις θα δουν όσοι προσεγγίζουν τα 40 χρόνια δουλειάς.
Η ελάχιστη αύξηση εκτιμάται γύρω στο 2%, ενώ η μέγιστη κοντά στο 12%.
Συνεπώς, η μέση αύξηση εκτιμάται γύρω στο 5% - 6% ή στα 70-80 ευρώ/μήνα. Η βελτίωση στα ποσοστά αναπλήρωσης που προέβλεψε ο νόμος Βρούτση δεν οδηγεί μόνο σε αύξηση των συντάξεων, αλλά και στην καταβολή αναδρομικών 12 μηνών, αρχής γενομένης από τον Οκτώβριο 2019, που εκδόθηκε η σχετική απόφαση του ΣτΕ. Τα αναδρομικά υπολογίζονται έως 2.156 ευρώ στην περίπτωση των συνταξιούχων που προσεγγίζουν τα 40 χρόνια ασφάλισης.
Τονίζεται ότι οι παλαιοί συνταξιούχοι που έχουν αποχωρήσει πριν από την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, δηλαδή πριν από τον Μάιο του 2016, θα έχουν σε μεγάλο βαθμό μόνο λογιστική επίπτωση στη σύνταξή τους, καθώς η δικαιούμενη αύξηση θα απορροφηθεί από την προσωπική διαφορά.
Οι προσωρινές συντάξεις : Αυξήσεις και αναδρομικά από 1.150 ευρώ έως 6.912 ευρώ σε όλες τις προσωρινές συντάξεις οι οποίες έχουν εκδοθεί από τις 13/5/2016 και μετά. Οι αυξήσεις θα είναι έως 285 ευρώ τον μήνα στις προσωρινές συν αναδρομικά από 1.150 ευρώ έως 6.910 ευρώ από τον Οκτώβριο για χιλιάδες εν αναμονή συνταξιούχους που κατέθεσαν αίτηση από 13/5/2016 και δεν έχει εκδοθεί η οριστική τους σύνταξη. Η προσωρινή στα Ταμεία μισθωτών αυξάνεται στο 80% του μέσου μισθού του τελευταίου έτους, αντί 50% που είχε υπολογιστεί στις αιτήσεις από 13/5/2016. Στους ελεύθερους επαγγελματίες, τους αυτοαπασχολουμένους και τους αγρότες αυξάνεται στο 70% του μέσου μηνιαίου εισοδήματος του τελευταίου 12μήνου, αντί 50% που είχε υπολογιστεί στις αιτήσεις από 13/5/2016.
Αναδρομικά σε εργαζόμενους συνταξιούχους: Αναδρομικά έως και 9 μηνών και αύξηση 75% στη μηνιαία σύνταξή τους έρχονται – με τις συντάξεις Νοεμβρίου – για τους συνταξιούχους που εργάζονται καθώς θα μειωθεί το «πέναλτι» στο 30% το οποίο μετράει αναδρομικά από τη σύνταξη Μαρτίου 2020. Κερδισμένοι από το νέο μέτρο είναι περίπου 25.000 συνταξιούχοι που ξεκίνησαν να εργάζονται μετά τις 13 Μαΐου 2016 ή συνταξιοδοτήθηκαν μετά την ίδια ημερομηνία και συνεχίζουν εργαζόμενοι. Το συνταξιοδοτικό τους εισόδημα από κύριες και επικουρικές καταβάλλεται μειωμένο κατά 60%.
Από τον Μάρτιο του 2020 θα έπρεπε να καταβάλλεται μειωμένο κατά 30%, ωστόσο το νέο πέναλτι δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί. Συνεπώς δικαιούνται αύξηση 75% στη μηνιαία σύνταξή τους και αναδρομικά τουλάχιστον 7 μηνών από τη διαφορά, καθώς το νέο, μειωμένο «πέναλτι» μετράει από τη σύνταξη Μαρτίου και σύμφωνα με τον προγραμματισμό αναμένεται να εφαρμοστεί προς Οκτώβριο - Νοέμβριο.


πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/233435/dora-gia-toys-syntaxioyxoys-apo-ton-prothypoyrgo-sti-thessaloniki

Ιαχές πολέμου από τον Ερντογάν: "Αυτοί που δεν κάθονται στο τραπέζι και αγωνίζονται με τις σπασμένες στρατιωτικές τους δυνάμεις, να δουν τι κάνει ο στρατός μας!"





"Όταν σπάσαμε τα παιχνίδια εκείνων που προσπάθησαν να φυλακίσουν μια χώρα με 780 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα γης στις από ένα νησί 10 τ.χλμ., στις ακτές της στην Ανατολική Μεσόγειο, δεν βρήκαμε κανέναν στο πλευρό μας", είπε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά την ολοκλήρωση της προγραμματισμένης συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου, στην ατζέντα του οποίου βρισκόταν φυσικά και η κατάσταση στην αν. Μεσόγειο.
Λέγοντας ότι για την ασφάλεια των συνόρων της και ως προς το ζήτημα των δικαιωμάτων στην ανατολική Μεσόγειο, η Τουρκία θα είναι σταθερή μέχρι το τέλος και θα συνεχίσει να παρακολουθεί ενεργά την πολιτική που εκτυλίσσεται ο Ερντογάν, συνέχισε ως εξής:
"Σε αυτούς που αντί να κάθονται στο τραπέζι μαζί μας, αγωνίζονται με τις σπασμένες στρατιωτικές τους δυνάμεις, αφήνω την ιστορία στην άκρη και τους λέω να εξετάσουν τουλάχιστον το διπλωματικό έργο και τις στρατιωτικές επιχειρήσεις μας τα τελευταία 4 χρόνια. Δίνουμε τόση προσοχή, καθώς διαθέτουμε την υποδομή και τη βούληση να εμπλέξουμε αποτελεσματικά κάθε μηχανισμό, από τη διπλωματία έως τη στρατιωτική εξουσία, όταν είναι απαραίτητο για να προστατεύσουμε την ανεξαρτησία και το μέλλον μας", είπε ο Ερντογάν.


πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3478952/erntogan-autoi-pou-den-kathontai-sto-trapezi-na-doun-ti-kanei-o-stratos-mas

Συντάξεις ή Rafale ; - Εύκολη απάντηση και δύσκολη απόφαση;



Του Κώστα Στούπα 
Ο ασφαλέστερος τρόπος για να αποκτήσει κάποιος εχθρούς στην Ελλάδα είναι να μιλήσει για μειώσεις των συντάξεων, των μισθών του δημοσίου και κυρίως την άρση της μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων και την αμοιβή τους ανάλογα με την απόδοση.
Με 2,5-3 εκατ. συνταξιούχους και περί το 1 εκατ. να αμείβεται από τον κρατικό προϋπολογισμό (συν τα προστατευόμενα μέλη) στη χώρα υπάρχει μια σαφής πλειοψηφία που ανεβάζει και κατεβάζει κυβερνήσεις κατά το συμφέρον της.
Η παρουσία αυτού του ισχυρού μετώπου είναι η βασική αιτία της μετανάστευσης του πλέον δυναμικού κομματιού του παραγωγικού δυναμικού της χώρας.
Στην ιστορία της "κτηνοτροφίας" όμως δεν υπάρχει κοπάδι που να μακροημέρευσε ενώ οι τσοπάνηδες τάιζαν τις προβατίνες* και τα τσαγκάδια* και άφηναν τα γαλάρια* νηστικά να ξενιτευτούν.
Στην αναλογιστική μελέτη που είχε καταθέσει στην αρχή του χρόνου στη Βουλή ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης έδειχνε πως η συνταξιοδοτική δαπάνη βαίνει μειούμενη. Συγκεκριμένα, έδειχνε πως η δαπάνη για παροχές από 15,6% του ΑΕΠ το 2018  θα μειωθεί κοντά στο 12,9% το 2030, στο 12,8% το 2055 και εκτιμάται σε 11,9% του ΑΕΠ για το 2070, προσεγγίζοντας τον μέσο όρο της Ευρωζώνης.
Το ερώτημα είναι αν το 2070 θα υπάρχει Ελλάδα ή τα Θυέστεια Δείπνα της μεταπολίτευσης στο εσωτερικό  και ο Ερντογάν από έξω δεν θα έχουν αφήσει τίποτα στον χάρτη.
Βέβαια αν φέτος το ΑΕΠ μειωθεί κατά περίπου 10% σε ετήσια βάση, αναλογιστικές μελέτες σαν την παραπάνω θα αποδειχτούν απλά φληναφήματα τα οποία μοναδικό σκοπό έχουν να περάσουν άλλη μια καυτή πατάτα στον επόμενο μέχρι κάποιο πρωί να βρεθούμε μπροστά στο νέο 2010.
Η χρεοκοπία της χώρας το 2010 κατά τα 2/3 οφείλεται στο ασφαλιστικό και κατά το υπόλοιπο στο Δημόσιο. Αμφότερα παραμένουν άλυτα στην ίδια αν όχι χειρότερη κατάσταση.
Εν τω μεταξύ οποιαδήποτε λύση έχει καταστεί δυσκολότερη σε σχέση με την περασμένη δεκαετία.

Η Τουρκία...

Είναι αφελές να πιστεύουμε πως τα προβλήματα με την Τουρκία θα σταματήσουν να υπάρχουν ακόμη και αν τους δώσουμε ό,τι διεκδικούν ή προσπαθούν να καταπατήσουν. Η Τουρκία επιδιώκει να γίνει μια περιφερειακή δύναμη ηγέτιδα όλων των σουνιτών μουσουλμάνων που θα συναλλάσσεται επί ίσοις όροις με τη Δύση και όλες τις μεγάλες δυνάμεις.
Ο ρόλος αυτός απαιτεί την φιλανδοποίηση πολλών γειτονικών χωρών της Ελλάδας μη εξαιρουμένης. Μέχρι να αποτύχει η Τουρκία (αν αποτύχει) η Ελλάδα και οι άλλες χώρες που κινδυνεύουν πρέπει να αλλάξουν εντελώς τον τρόπο ζωής και την οικονομία τους.
Η Ελλάδα δεν είναι Ελβετία, ούτε Ολλανδία. Είναι μια χώρα στα σύνορα δυο πολιτισμών και τριών ηπείρων. Η Ελλάδα χρειάζεται μια ιδιαίτερη αμυντική θωράκιση και αυτό σημαίνει υψηλή τεχνολογία και αποτελεσματικότητα, οπλικά συστήματα και ένοπλες δυνάμεις με ανθρώπινο δυναμικό υψηλού επιπέδου.
Με προσωπικό πενταετούς θητείας από όσους δεν μπορούν να βρουν κάτι άλλο στην αγορά εργασίας δεν κάνεις ένοπλες δυνάμεις αλλά ένα κακέκτυπο του δημοσίου. Οι ικανοί νέοι εκτός από ιδανικά χρειάζονται κίνητρα, αξιοκρατία και ανάλογη ανταμοιβή.
Η Ελλάδα λοιπόν χρειάζεται άμεσα να μειώσει τις δαπάνες για συντάξεις και αμοιβές του ελάχιστα ανταποδοτικού δημοσίου και να αυξήσει τις αμυντικές δαπάνες, όχι στο σκέλος της απασχόλησης όσων δεν βρίσκουν εργασία αλλού, αλλά των εξοπλισμών και προσέλκυση υψηλού επιπέδου στελεχών.
Αν η επίτευξη πλεονασμάτων στον κρατικό προϋπολογισμό μια δεκαετία πριν αποδείχτηκε δύσκολη κατάσταση, τώρα θα είναι δυσκολότερη γιατί πρέπει να γίνει με αύξηση των αμυντικών δαπανών.
Αν η Τουρκία ξοδεύει περί τα 25 δισ. τον χρόνο για αμυντικές δαπάνες η Ελλάδα δεν έχει καμιά τύχη με 5 δισ. ευρώ. Το κόστος συνταξιοδότησης της Τουρκίας είναι μόλις το 8% του ΑΕΠ, το μισό από αυτό της Ελλάδας.
Ο κόμπος κάποτε θα φτάσει στο χτένι... καλύτερα να κάνουμε σήμερα με λιγότερο κόστος αυτό που θα κάνουμε αύριο με μεγαλύτερο.
*Προβατίνες είναι τα γέρικα πρόβατα, Τσαγκάδια είναι τα πρόβατα που έχασαν τα μικρά τους και γαλάρια αυτά που μεγαλώνουν μικρά.


πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3478644/suntaxeis-i-rafal?utmsource=email

Ελληνοτουρκικά: Πρώην Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Χρήστος Λυμπέρης: "Βίωσα τις φορτικές πιέσεις των ΗΠΑ το 1996 για μη επέκταση των χωρικών μας υδάτων!!" - Ποιον τελικά υποστηρίζουν οι Επιτήδειοι ουδέτεροι ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και Ευρωπαϊκή Ένωση






Τοῦ Χρήστου Λυμπέρη 
ἐπίτιμου ἀρχηγοῦ ΓΕΕΘΑ

                       Oἱ προϋποθέσεις γιά ἕναν ἔντιμο διάλογο.
ΟΤΑΝ μιά χώρα αυξάνει τήν στρατιωτική ἰσχύ της, ἀπειλεῖ καί εἰσβάλλει σέ γειτονικές χῶρες, ἐκβιάζει τούς συμμάχους μέ κινήσεις γεωστρατηγικοῦ προσανατολισμοῦ της, παραβιάζει τό διεθνές δίκαιο, ἐπενδύει στόν θρησκευτικό φανατισμό καί ἔχει ἔλλειμμα δημοκρατικῶν ἐλευθεριῶν στό ἐσωτερικό της, τότε γίνεται ἐπικίνδυνη γιά τήν σταθερότητα καί ἀσφάλεια. Αὐτή εἶναι ἡ σημερινή Τουρκία.
Διεκδικεῖ ὅ,τι αὐτή θεωρεῖ νόμιμο μέ ἀπειλή χρήσης βίας ἤ καί χρήση αὐτῆς. Προκειμένου νά ἀλλάξει τήν ἰσορροπία ὅπως αὐτή καθιερώθηκε μέ τή Συνθήκη τῆς Λωζάννης τοῦ 1923. Ἀπό τίς ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ 1980 προσανατολίζει τήν στρατηγική της πρός τήν θάλασσα, ἀντιλαμβάνεται τήν ἀνάγκη ναυτικῆς ἰσχύος προκειμένου νά ἱκανοποιήσει τόν στόχο ἀναδείξεώς της ὡς Περιφερειακῆς Δυνάμεως.
Στό τέλος τοῦ ψυχροῦ πολέμου, ἀφοῦ ἤδη εἶχε καρπωθεῖ πολιτική καί οἰκονομική ὑποστήριξη ἀπό τό ΝΑΤΟ καί συμμαχικές χῶρες, ἔχει ἕτοιμο, μεγαλόπνοο ναυτικό πρόγραμμα (ναυτικές βάσεις στήν Ἀν. Μεσόγειο, πολεμική βιομηχανία, συστήματα C4I, ναυπήγηση πλοίων). Ἡ ἀποστολή τοῦ Τουρκικοῦ Π.Ν ἔχει προσανατολισθεῖ στήν ἀπόκτηση θαλασσίου ἐλέγχου στό Αἰγαῖο καί τήν Ἀνατολική Μεσόγειο.
Ὁ ἑλληνικός στόλος ἀξιοποιῶν εἰς τό μέγιστον τά μέσα πού τοῦ διαθέτει ἡ πατρίς καί στηριζόμενος στήν ὑψηλή ἐπαγγελματικότητα καί τό ἠθικό τοῦ προσωπικοῦ, σήμερα ἀρνεῖται μέ ἐπιτυχία τήν ἀπόκτηση τοῦ θαλασσίου ἐλέγχου στό Αἰγαῖο καί στήν Ἀνατολική Μεσόγειο ἀπό τό Τουρκικό ναυτικό. Στήν ἀποστολή του αὐτή συνεπικουρεῖται, ὑποστηρίζεται ἀπό τήν Π. Ἀεροπορία.
Στήν παροῦσα συγκυρία εἶναι παροῦσα ἡ ἀεροναυτική ἰσχύς τῆς χώρας στήν ἀνατολική Μεσόγειο, κάτι πού ἡ πολιτική ἡγεσία δέν προέκρινε ὡς στόχο ἐθνικῆς στρατηγικῆς ἀσφάλειας στό παρελθόν παρά τίς εἰσηγήσεις/προειδοποιήσεις τῆς στρατιωτικῆς ἡγεσίας. 
Συγκεκριμένα: Ἀρχές Ἰανουαρίου 1988 ἔγραφα πρός τόν Πρωθυπουργό ὡς Ἀρχηγός Στόλου: «…Ἡ Τουρκία δείχνει ἔντονο ἐνδιαφέρον γιά ἰσχυρή ναυτική παρουσία στήν Ἀνατολική Μεσόγειο. Μέχρις σήμερα ἐμεῖς ἀπουσιάζουμε ἀπό τήν περιοχή. Εἴμεθα ἀναγκασμένοι νά ἀναπνέουμε ἀπό τό Αἰγαῖο καί τήν Ἀν. Μεσόγειο».
Σέ ἀναφορά μου πρός τόν ὑπουργό ἄμυνας, 5 ΦΕΒ 1988, σημείωνα: «Ἡ Τουρκία ἐξελίσσεται προοδευτικά σέ μεγάλη ναυτική δύναμη τῆς Μεσογείου. Ἡ Ἑλλάδα ἀναγκαστικά μόνο μέσα οπό ἀεροναυτική ἰσορροπία ἐξασφαλίζει τά συμφέροντά της.»
Τέλος στίς 7.11.1994 μέ γραπτή ἀναφορά μου πρός τήν πολιτική ἡγεσία σημείωνα: «…Ἡ ἐφαρμογή τοῦ Δικαίου θαλάσσης δημιουργεῖ πρόσθετες ἀνάγκες ἐθνικῆς ἀσφαλείας. Τό ΕΜΠΑΕ πρέπει νά βλέπει καί σενάρια μέ κορμό τά ἐνδεχόμενα ἐφαρμογῆς ἀπό πλευρᾶς μας τοῦ Δικαίου Θαλάσσης καθώς καί ἀποτροπῆς Τουρκικῶν αὐθαιρεσιῶν μονομερῶς σέ βάρος μας».
Στό ἐπικίνδυνο διεθνές περιβάλλον πού ζοῦμε ἡ ἀπειλή τοῦ πολέμου δέν ἔχει ἀποκλεισθεῖ. Ὁ θεός Ἄρης ἔχει πετάξει ἀπό τόν Ὄλυμπο στήν Ἀ. Μεσόγειο. Ἀπειλοῦνται ζωτικά συμφέροντα τῆς Ἑλλάδας καί καλούμεθα νά ἐπιδείξουμε σοφία, ἤτοι σύνεση, σωφροσύνη καί τόλμη. Τό πέλαγος τῶν διεθνῶν σχέσεων πού ἔχουμε νά διαπλεύσουμε εἶναι ταραγμένο πλῆρες κινδύνων καί ἀπροόπτων.
Ἡ πρωτοβουλία τῆς Γερμανίας –ἀποκλιμάκωση καί διάλογος μεταξύ Ἑλλάδας καί Τουρκίας καλοδεχούμενη, ἀλλά δέν ἔχει ἐξασφαλίσει ἕνα moratorium αὐτοσυγκράτησης. Ἡ Ἄγκυρα συνεχίζει τήν ἐπιθετική της ρητορική καί τίς προκλητικές ἐνέργειες (σεισμογραφικές ἔρευνες, παραβιάσεις ἐθνικοῦ χώρου, ἀπειλές).
Μέ ἁπλά λόγια ἡ γερμανική πρόταση ὑπολείπεται καί τῆς ἀσπιρίνης.
Οἱ Ἑλληνοτουρκικές σχέσεις νοσοῦν ἀπό ἐπιθετική ἴωση μέ ἀφετηρία τήν Ἄγκυρα καί ἡ οὐσία ἐντοπίζεται στήν θεραπεία τῆς νόσου. Ἐπειδή δέ ἡ ἴωση αὐτή προσβάλλει καί τήν Εὐρώπη, ἡ ὅποια προσπάθεια ἀναχαίτισής της ξεπερνᾶ τήν Ἀθήνα καί ἐμπίπτει στόν χῶρο καί τῆς Εὐρωπαϊκῆς ἀσφαλείας.
Ἡ Δύση μέχρι τώρα ἱκανοποιεῖτο ἀπό τήν πολιτική κατευνασμοῦ τῆς Τουρκίας ἀποσπώντας ἑλληνικές παραχωρήσεις. Ἡ Ἑλλάδα ὑπῆρξε τό θῦμα τῆς ψυχροπολεμικῆς λογικῆς τοῦ ΝΑΤΟ.
Ἡ πολιτική κατευνασμού δεν συγκράτησε την Τουρκική ἐπιθετικότητα, τήν ἐνεθάρρυνε. Ὁ Τουρκικός ἰμπεριαλισμός ἔχει ἀνάψει πολλές φωτιές/ἑστίες στήν περιοχή μας, ὅπως Αἰγαῖο-Κύπρος, Συρία, Ἰράκ, Λιβύη, καί πολύ φοβᾶμαι καί στόν Λίβανο.
Ἡ ἡγεσία τῆς Ε.Ε. κατανοώντας τίς διαστάσεις τοῦ προβλήματος (γεωπολιτική, γεωοικονομική, γεωπολιτισμική) καί τό βάθος αὐτῶν, καλεῖται νά διαμορφώσει τήν ἀρχιτεκτονική ἀσφαλείας γιά τήν Μεσόγειο, συμπεριλαμβανομένης τῆς Μέσης Ἀνατολῆς καί Βόρειας Ἀφρικῆς. Ἡ Ἑλλάδα στόν σχεδιασμό αὐτό θά πρέπει νά εἶναι παροῦσα καί νά διεκδικήσει τήν κεντρικότητα τοῦ ρόλου της.
Ἐκτιμᾶται ὅτι ἡ Γερμανία μπορεῖ νά προσφέρει σημαντικά στήν Ἑλληνοτουρκική προσέγγιση σκεπτόμενη μέ τήν ἰδιότητα τῆς Προεδρίας τῆς ΕΕ καί ὄχι ὡς Βερολῖνο.
Ἡ γερμανική πρόταση θά πρέπει νά ἀποτυπώνει τό εὐρωπαϊκό πρότυπο στήν ἐπίλυση ζητημάτων ὁριοθέτησης θαλάσσιων ζωνῶν, διότι ἡ Ἑλλάδα εἶναι κράτος μέλος τῆς ΕΕ, ὄχι μία ἐξωευρωπαϊκή χώρα, ἡ δέ Τουρκία ἐπιδιώκει ἀνάπτυξη εὐρωτουρκικῶν σχέσεων.
Μέ προβληματίζει ἡ στάση τοῦ ΓΓ/ΝΑΤΟ, περιορισμένη ἡ συμμετοχή του στήν διαχείριση τοῦ προβλήματος.
Γιατί; Ἡ στάση του εἶναι περίεργη σέ μιά συγκυρία ὅπου στόν χῶρο εὐθύνης τοῦ ΝΑΤΟ ὑπάρχουν σημαντικές ἐξελίξεις καί ἐνδημεῖ ὁ κίνδυνος στρατιωτικῆς ἐμπλοκῆς δύο συμμάχων. Μήπως ἔφτασε τό τέλος τοῦ παρόντος σχήματος δόμησης, λειτουργίας καί ἀποστολῆς του; Νομίζω ὅτι αὐτό εἶναι ἕνα μεγάλο θέμα γιά περαιτέρω βάσανο.
Διάλογος
Ὁ διάλογος ἐφ’ ὅσον ἀρχίσει, θά γίνει σέ ἕνα βεβαρημένο περιβάλλον μέ προκαταλήψεις καί καχυποψίες. Θά λειτουργήσει θετικά νά προηγηθεῖ moratorium τό ὁποῖο θά ἐπιτρέψει καλύτερη προετοιμασία καί θά δοθεῖ εὐκαιρία γιά αὐτοπεριορισμό καί τῶν δύο πλευρῶν. Ἰδιαίτερη προσοχή πρέπει νά δοθεῖ στά ΜΜΕ.
Εἶναι ἀναγκαῖο νά ἔχουν συμφωνηθεῖ πρίν τήν ἔναρξη τοῦ διαλόγου ἡ διάρκειά του καί τί κάθε πλευρά θεωρεῖ αἰτία διακοπῆς του.
Τίς τέσσερεις κρίσεις στό Αἰγαῖο, 1976-1996, ἀκολούθησαν πολιτικοί διάλογοι καί Συμφωνίες. Μελέτη ὅλων αὐτῶν τῶν διαλόγων θά φώτιζε τά ἰδιαίτερα σημεῖα ἑστίασης τῆς προσοχῆς μας.
Ἡ προϊστορία τῶν πολιτικῶν διαλόγων πού ἀκολούθησαν τίς κρίσεις στό Αἰγαῖο ἀποκαλύπτει: ἐνεργό συμμετοχή τοῦ τρίτου παράγοντα, ὁ ὁποῖος ἐξάσκησε πιέσεις πρός τήν Ἀθήνα γιά ὑποχωρήσεις/συμβιβασμούς. Ὑποβαθμίστηκε ἀπό τόν ἐξωτερικό παράγοντα τό νομικό κριτήριο καί προβλήθηκε ἔντονα τό ἐπιχείρημα τῆς πολιτικῆς πραγματικότητας. Ἡ στάση αὐτή ἐζημίωσε τήν Ἑλλάδα. Ἡ Ἑλλάδα ὑπέκυψε στήν πολιτική κατευνασμοῦ ἔναντι προσδοκιῶν ἀνταπόδοσης ἀπό τήν Τουρκία, οἱ ὁποῖες οὐδέποτε πραγματοποιήθηκαν.
Αὐτό πού τό ἐβίωσα τόσο τόν Νοέμβριο 1994 ὅσο καί τόν Ἰανουάριο 1996 ἦταν ἡ φορτική πίεση ἐκ μέρους τῶν ΗΠΑ γιά μή ἄσκηση τοῦ δικαιώματος ἐπέκτασης τῆς αἰγειαλίτιδας ζώνης. Ἔτσι ἡ Ἀθήνα παραιτεῖτο τῆς χρήσης ἑνός στρατηγικοῦ ὅπλου, τόσο στήν ἐνεργό φάση τῆς κρίσης κατά τή διαμεσολάβηση ὅσο καί στόν πολιτικό διάλογο πού ἀκολούθησε τήν ἀποκλιμάκωση.
Στόν ἐπικείμενο διάλογο, ἀπό τίς δηλώσεις τῆς Ἀθήνας, καθίσταται σαφές ὅτι τέρμα ὁ κατευνασμός, ἡ ἐπέκταση τῆς χωρικῆς θάλασσας δέν εἶναι διαπραγμάτευση, καθώς καί διάλογος ὑπό ἀπειλή πολέμου δέν γίνεται.
Ἡ ἐπιχειρησιακή εἰκόνα τοῦ στόλου μας καί τῆς Πολεμικῆς ἀεροπορίας στήν Ἀνατολική Μεσόγειο, ὅπως καί τοῦ στρατοῦ στόν Ἕβρο, σέ συνδυασμό καί μέ τή συνέγερση τῆς ΕΕ καί διπλωματικές πρωτοβουλίες γιά στρατηγική ἑταιρικότητα, ἐνισχύουν τήν διαπραγματευτική θέση μας. Ἡ διπλωματία καί ἡ ἰσχύς στή συνολική διαχείριση τῆς κρίσης δέν εἶναι ἀνεξάρτητες ἐπιλογές, ἀλλά συμπορεύονται.
Ελληνοτουρκική προσέγγιση
Οἱ ἀπόπειρες προσέγγισης τῶν δύο χωρῶν μετά τό 1974 ἀπέβησαν ἄγονες. Εἶναι χαρακτηριστική ἡ διολίσθηση τοῦ ἐθνικοῦ συμφέροντος. Οι προσπάθειες των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ καί ΕΕ δέν μας βοήθησαν, αντίθετα δημιούργησαν ρήγματα στό καθεστώς τοῦ Αἰγαίου (ἴδε Συμφωνία Davos καί Πρωτόκολλο Μαδρίτης).
Ἡ ἐξωτερική πολιτική μας χειραγωγήθηκε ἀπό ἐξωελληνικά κέντρα.
Προϋποθέσεις πού μποροῦν νά στηρίξουν μία τέτοια προσπάθεια εἶναι:
  • Σεβασμός τοῦ εὐρωπαϊκοῦ προτύπου στήν ἐπίλυση διαφορῶν γιά τήν ὁριοθέτηση τῆς ὑφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ.
  • Ἀκύρωση τοῦ casus belli.
  • Ἐπίλυση τοῦ Κυπριακοῦ. Ἑνιαία Κύπρος, ἀπομάκρυνση ξένων στρατευμάτων, δίκαιη κατανομή τοῦ ὑποθαλάσσιου πλούτου.
  • Ἐπιστημονική, οἰκονομική, τουριστική συνεργασία.
  • Τερματισμός τῆς διακίνησης παράνομων μεταναστῶν ἀπό τήν Τουρκική ἐπικράτεια πρός τήν Ἑλλάδα μέ ἀνοχή/ἐνθάρρυνση τοῦ τουρκικοῦ κράτους.
  • Ἀπενεργοποίηση-ἀκύρωση τῶν MOUs καί MOEs, πού ἔχουν συμφωνηθεῖ.
  • Μή παραβιάσεις τοῦ ἑλληνικοῦ ἐθνικοῦ χώρου στήν θάλασσα καί τόν ἀέρα.
  • Ἀπομάκρυνση τουρκικῶν στρατιωτικῶν βάσεων στήν περιφέρεια τῆς Ἑλλάδας.
Θεωρῶ ὅτι τά βασικά ἐμπόδια στήν ἑλληνοτουρκική προσέγγιση εἶναι: Ὁ στρατηγικός στόχος τῆς Ἄγκυρας γιά ἐπέκταση σέ βάρος τῆς Ἑλλάδας καί τοῦ Ἑλληνισμοῦ, ἡ ἀπουσία κοινῶν συμφερόντων καί σκοπῶν καθώς καί ἡ ἄρνηση τῆς Τουρκίας νά ἀποδεχθεῖ καί σεβαστεῖ τό Δίκαιο θαλάσσης τό ὁποῖο εἶναι ἐπικυρωμένο ἀπό ὅλες τίς χῶρες τῆς ΕΕ.
Μία πρωτοβουλία τῆς Ἄγκυρας γιά ἀσφαλῆ ἐπιστροφή στήν Κωνσταντινούπολη, Ἴμβρο, Τένεδο τοῦ βιαίως ἐκδιωχθέντος Ἑλληνισμοῦ θά εἶχε προφανῶς θετική συμβολή στήν Ἑλληνοτουρκική προσέγγιση.

Πρακτέον
  • Ἐνεργός, καί μέ ἐθνικό σχέδιο, συμμετοχή στήν διαμόρφωση ἀρχιτεκτονικῆς ἀσφαλείας στήν Μεσόγειο καί τίς προεκτάσεις αὐτῆς στήν Βόρεια Ἀφρική καί τήν Μέση Ἀνατολή.
  • Ἔνταξη ἐθνικῶν στόχων στήν Εὐρωπαϊκή πολιτική ἀσφαλείας, ροῆς μεταναστῶν.
  • Ἐμβάθυνση τῆς στρατηγικῆς ἑταιρικότητας μέ Γαλλία, ΗΠΑ, καί χῶρες τῆς περιοχῆς.
  • Προώθηση τῆς ἀντίληψης γιά διαρκῆ ἤ ON CALL συγκρότηση ναυτικῆς μοίρας τῆς ΕΕ καί ἀνάπτυξή της στήν Ἀ. Μεσόγειο μέ βάση της τήν Κρήτη.
  • Συνεχής ἀεροναυτική παρουσία τῆς Ἑλλάδας στήν Ἀνατολική Μεσόγειο. Περαιτέρω ἀνάπτυξη τῆς ναυτικῆς καί ἀεροπορικῆς βάσης τῆς Σούδας.
  • Ἐνίσχυση τοῦ στόλου μέ σύγχρονες μονάδες.
  • Διεκδίκηση ἀμυντικῆς βοήθειας ἀπό ΗΠΑ καί ΕΕ σέ σχῆμα δωρεάν δανεισμοῦ μονάδων καί συστημάτων ἤ καί χρηματοδότησης νέων ἀγορῶν.


πηγή:https://www.estianews.gr/kentriko-thema/mipos-efthase-i-ora-gia-to-telos-toy-nato-ypo-to-paron-schima-viosa-tis-pieseis-ton-ipa-to-1996-gia-mi-epektasi-ton-chorikon-mas-udaton/

Τουρκία/Λιβύη: Μαίνεται ο "Εμφύλιος" μεταξύ πολιτοφυλακών του Σάρατζ και των Σύριων μισθοφόρων του Ερντογάν - Για ποιο λόγο ξέσπασε ο "εμφύλιος" !!












Ο ηγέτης της κυβέρνησης της Τρίπολης Φ. Σάρατζ είναι ουσιαστικά "όμηρος" των τουρκικών δυνάμεων στην Τρίπολη για αυτό και επανέφερε και τον τουρκικής καταγωγής υπουργό εσωτερικών, Μπασάγκα στην θέση του, μετά το πραξικόπημα που αποκαλύφθηκε προ ημερών με την προτροπή της Άγκυρας.
Το πρόβλημα όμως έχει μεταφερθεί στην πλευρά του προσωπικού και αφορά στην τεράστια κόντρα που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην λιβυκή πολιτοφυλακή της GNA και τους χιλιάδες Σύριους τζιχαντιστές του Ερντογάν.
Η κόντρα αυτή σύμφωνα με ειδικούς, θα διαλύσει όλες τις προσπάθειες για κατάληψη της Σύρτης από τον Σάρατζ και τους Σύριους αντάρτες, ακόμα και την κυβέρνηση της Τρίπολης, ξεγυμνώνοντας τις τουρκικές δυνάμεις από στρατιώτες.
Η υποστηριζόμενη από την Τουρκία, κυβέρνηση Εθνικής Συμφωνίας (GNA), με επικεφαλής τον Φ.Σαράτζ, αντιμετωπίζει τεράστια προβλήματα.
Οι αντικυβερνητικές διαδηλώσεις που ξέσπασαν πρόσφατα στην Τρίπολη, κλιμακώθηκαν πλέον σε συγκρούσεις.
Η κατάσταση επιδεινώθηκε από το γεγονός ότι οι Σύριοι μισθοφόροι που μεταφέρθηκαν από την Άγκυρα στη Λιβύη δέχτηκαν επίθεση από τις πολιτοφυλακές του Σαράι.
Η πιο σοβαρή αντιπαράθεση σημειώθηκε πρόσφατα στην περιοχή Al Daribi της πρωτεύουσας, όταν Λίβυοι  μαχητές επιτέθηκαν στους Σύριους,προκαλώντας μια σοβαρότατη σύγκρουση.
Επιπλέον, την ίδια ημέρα, σημειώθηκε μια ισχυρή έκρηξη στην περιοχή του στρατοπέδου Yarmouk, που βρίσκεται νότια της πρωτεύουσας της Λιβύης. Η έκρηξη σκότωσε 81 άτομα και τραυματήστηκαν πάνω από 50 Σύριους μαχητές.
Αυτό το περιστατικό έχει προσελκύσει την μεγάλη προσοχή στον αραβικό κόσμο. Πολλά περιφερειακά και διεθνή μέσα ενημέρωσης κάλυψαν αυτήν την έκρηξη χωρίς να διευκρινίσουν την αιτία και το ιστορικό των εσωτερικών συγκρούσεων.
Μόνο ο τουρκικός Τύπος ανακοίνωσε ότι ήταν δήθεν συνέπεια μιας πυραυλικής επίθεσης από τον Εθνικό Στρατό της Λιβύης (LNA) από την πόλη Σύρτη, κάτι που δεν επιβεβαιώθηκε ποτέ.
Στην πραγματικότητα, η μαζική έκρηξη στο στρατόπεδο Yarmouk, που σκότωσε τεράστιο αριθμό ανθρώπων, ήταν το αποτέλεσμα των συγκρούσεων μεταξύ Σύριων και Λίβυων μαχητών.
Σύμφωνα με τους Τζιχαντιστές μισθοφόρους της Άγκυρας, οι πολιτοφυλακές της GNA άνοιξαν πυρ κατά των Σύριων με αντιαρματικά RPG. Το αποτέλεσμα ήταν να χτυπηθεί φορτηγό γεμάτο με πυρομαχικά, με συνέπεια τα τόσα θύματα.
Δεν είναι μυστικό ότι από την αρχή, οι περισσότερες πολιτοφυλακές της GNA, αντιλήφθηκαν άκρως αρνητικά την εμφάνιση μισθοφόρων από τη Συρία στη χώρα τους.
Το γεγονός ότι οι Σύριοι λαμβάνουν μισθούς που υπερβαίνουν εκείνους που καταβάλλονται σε μέλη των λιβυκών φατριών αύξησε ακόμη περισσότερο τη δυσαρέσκεια των τοπικών μαχητών.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα λιβυκών ΜΜΕ, οι Σύριοι μισθοφόροι κερδίζουν περίπου 2.000 δολάρια το μήνα, ενώ οι λίβυοι πολιτοφύλακες πληρώνονται μόνο μερικές εκατοντάδες δολάρια.
Προς το παρόν, η Τουρκία και η κυβέρνηση της Εθνικής Συμφωνίας (GNA) δίνουν προτεραιότητα στους Σύριους  μισθοφόρους σε σχέση με τις τοπικές λιβυκές ένοπλες ομάδες.
Αυτή η κατάσταση οφείλεται στο γεγονός ότι οι Σύριοι μισθοφόροι του Ερντογάν ενδιαφέρονται   ενδιαφέρονται μόνο να βγάλουν λεφτά.


πηγή:https://www.pentapostagma.gr/kosmos/enoples-syrraxeis/6961990_libyi-emfylios-metaxy-politofylakon-saratz-misthoforon-tis?utm_source=email&utm_medium=newsletter

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

COVID-19: Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό



Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)
Δεδομένα έως 6 Σεπτεμβρίου 2020, ώρα 15:00
Σήμερα ανακοινώνουμε 144 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων τα 24 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 11524, εκ των οποίων το 55.7% άνδρες.
2245 (19.5%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 5017 (43.5%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
41 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 70 ετών. 10 (24.4%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 92.7%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 161 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.
Τέλος, έχουμε 4 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 284 θανάτους συνολικά στη χώρα. 106 (37.3%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 78 έτη και το 96.1% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 06/09/2020

Ερντογάν: Είτε θα καταλάβουν πολιτικά, είτε στο πεδίο της μάχης - Θα διαλύσουμε τους χάρτες που μας επιβάλλονται


Σε νέες προκλητικές δηλώσεις προχώρησε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν κατά την ομιλία του σε εγκαίνια νοσοκομείου εξαπολύοντας -για μια ακόμη φορά- απειλές πολέμου.
Ειδικότερα, ο Τούρκος πρόεδρος εξέφρασε την αποφασιστικότητά του να μετατρέψει τη χώρα του σε ένα από τα 10 μεγαλύτερα κράτη του κόσμου, ενώ τόνισε ότι αυτό είναι που δημιουργεί φόβο σε άλλες χώρες. «Πίσω από τις συμμαχίες που εδραιώθηκαν εναντίον μας είναι η βιασύνη και ο φόβος που προκαλείται από αυτό».
«Θα καταλάβουν σύντομα ότι η Τουρκία έχει την πολιτική, οικονομική και στρατιωτική δύναμη να διαλύσει τους χάρτες που της επιβάλλονται», τόνισε ο Ερντογάν, προσθέτοντας: «Είτε θα το καταλάβουν πολιτικά, είτε θα το βιώσουν οδυνηρά στο πεδίο της μάχης».
Παράλληλα ξεκαθάρισε ότι η Τουρκία και ο τουρκικός λαός είναι προετοιμασμένοι για κάθε πιθανότητα και για κάθε αποτέλεσμα. Σε αυτό το πλαίσιο υποστήριξε ότι η Τουρκία εκφράζει σε όλες τις πλατφόρμες, τις συνεντεύξεις, και τα μηνύματά της ότι είναι έτοιμη να μοιραστεί ό,τι είναι δίκαιο.
Νωρίτερα είχε προβεί -και πάλι- σε ακραίες δηλώσεις απευθυνόμενος σε αποφοίτους πανεπιστημίου. «Όσους πριν από έναν αιώνα επιτέθηκαν κατά της ανεξαρτησίας μας , ο τουρκικός λαός τους έθαψε  είτε στο χώμα είτε τους έριξε στη θάλασσα. 
Αυτοί που στόχευσαν τη σημαία μας και την προσευχή μας, όταν έψαχναν τρόπο να βγουν απ αυτή την πίεση εκτέλεσαν τρεις πρωθυπουργούς, δυο υπουργούς και έναν αρχιστράτηγο. Ευχόμαστε να μην κάνουν το ίδιο λάθος σήμερα και να μην πληρώσουν το ίδιο τίμημα σήμερα», είπε.


πηγή:https://www.zougla.gr/kosmos/article/erntogan-ite-8a-katalavoun-politika-ite-sto-pedio-tis-maxis