Σάββατο 15 Φεβρουαρίου 2020

Συντάξεις: Αναδρομικό "κούρεμα" στην εισφορά αλληλεγγύης σχεδιάζει η κυβέρνηση - Δείτε το όφελος στον αναλυτικοί πίνακα





Κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για ετήσια εισοδήματα μέχρι 20.000 ευρώ και μείωσή της για εισοδήματα μεγαλύτερα του ποσού αυτού εξετάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.

Μελετά, μάλιστα, το ενδεχόμενο οι αλλαγές αυτές να ισχύσουν αναδρομικά από τα εισοδήματα του 2019, δηλαδή από τις φορολογικές δηλώσεις που θα υποβάλουν φέτος οι φορολογούμενοι.

Ο λόγος για τον οποίο προσανατολίζεται σε αυτές τις αποφάσεις είναι η διαπίστωση ότι υπάρχουν πλέον πρόσθετα δημοσιονομικά περιθώρια για να νομοθετηθούν και να τεθούν σε εφαρμογή από φέτος νέες διατάξεις που θα προβλέπουν φορολογικές ελαφρύνσεις.

Η ειδική εισφορά αλληλεγγύης επιβάλλεται σήμερα στο άθροισμα όλων σχεδόν των εισοδημάτων κάθε φυσικού προσώπου (φορολογουμένων και απαλλασσομένων), εφόσον αυτό υπερβαίνει ετησίως τα 12.000 ευρώ. Ο υπολογισμός της εισφοράς γίνεται με συντελεστές που κλιμακώνονται ως εξής:

* 2,2% στο τμήμα ετησίου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 20.000 ευρώ,

* 5% στο τμήμα από 20.001 ως 30.000 ευρώ,

* 6,5% στο τμήμα από 30.001 ως 40.000 ευρώ,

* 7,5% στο τμήμα από 40.001 ως και 65.000 ευρώ,

* 9% στο τμήμα από 65.001 ως και 220.000 ευρώ και

* 10% στο τμήμα πάνω από τα 220.000 ευρώ.

Τι αλλάζει

Σύμφωνα με πληροφορίες που αποκαλύπτει σήμερα ο «Ε.Τ.», το επιτελείο του υπουργού Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρα επεξεργάζεται νέο «σενάριο» για την περικοπή της εισφοράς αλληλεγγύης, άκρως ευνοϊκό για περίπου 2,3 εκατομμύρια φορολογούμενους, οι οποίοι καταβάλλουν τη συγκεκριμένη εισφορά.
Το νέο αυτό «σενάριο» προβλέπει την αύξηση του αφορολογήτου ορίου της εισφοράς αλληλεγγύης από τα 12.000 στα 20.000 ευρώ και τη μείωση των συντελεστών υπολογισμού πάνω από το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 20.000 ευρώ κατά μία ποσοστιαία μονάδα (κατά ποσοστά 12,5%-20%).
Οι αλλαγές αυτές εξετάζεται να ισχύσουν αναδρομικά για τα εισοδήματα του 2019. Δηλαδή τα οφέλη από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για ετήσια εισοδήματα από 12.000 έως 20.000 ευρώ και από τη μείωσή της για εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ να αποτυπωθούν στα εκκαθαριστικά των φετινών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος!

Το κόστος

Το συνολικό δημοσιονομικό κόστος που θα προκαλέσει τυχόν εφαρμογή αυτού του μέτρου αναδρομικά από το 2019 θα είναι, βεβαίως, πολύ μεγάλο. Εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 500-600 εκατ. ευρώ, δεδομένου ότι:

* Από την αύξηση του αφορολογήτου ορίου στα 20.000 ευρώ θα επωφεληθούν όχι μόνο όσοι φορολογούμενοι δηλώνουν συνολικά εισοδήματα (φορολογούμενα και αφορολόγητα) από 12.001 έως 20.000 ευρώ, αλλά και όσοι δηλώνουν συνολικά εισοδήματα πάνω από 20.000 ευρώ, οι οποίοι θα ωφεληθούν επιπλέον και από τη μείωση των συντελεστών.

* Η αύξηση του αφορολογήτου ορίου της εισφοράς αλληλεγγύης στα 20.000 ευρώ και η μείωση των συντελεστών της εισφοράς θα πρέπει να ισχύσουν και κατά τον υπολογισμό της μηνιαίας παρακράτησης της εισφοράς από τους μισθούς και τις συντάξεις που καταβάλλονται εντός του τρέχοντος έτους, προκαλώντας αναδρομικά από την 1η-1-2020 μειώσεις στα ποσά των κρατήσεων επί των αποδοχών 2.000.000 εργαζομένων και συνταξιούχων.

Συνολικά, τυχόν εφαρμογή του άκρως ευνοϊκού αυτού «σεναρίου» μείωσης της εισφοράς αλληλεγγύης θα έχει ως συνέπεια περίπου 2,3 εκατ. φορολογούμενοι με συνολικά ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ να επωφεληθούν με φορολογικές ελαφρύνσεις συνολικού ύψους 350-400 εκατ. ευρώ περίπου για το φορολογικό έτος 2019 και άλλων 150-200 εκατ. ευρώ για το τρέχον φορολογικό έτος.

Δεύτερη επιλογή

Εναλλακτικά, πάντως, εξετάζεται η ισχύς των αλλαγών αυτών να ξεκινήσει από τα εισοδήματα του 2020. Στην περίπτωση αυτή, το δημοσιονομικό κόστος για τον προϋπολογισμό του τρέχοντος έτους θα περιοριστεί στα 150-200 εκατ. ευρώ, καθώς οι ωφελούμενοι θα είναι μόνο όσοι φορολογούμενοι έχουν ετήσια εισοδήματα αποκλειστικά από μισθούς και συντάξεις άνω των 12.000 ευρώ και τα οφέλη τους θα έχουν τη μορφή μειώσεων στις κρατήσεις εισφοράς αλληλεγγύης επί των μηνιαίων μισθών και συντάξεων του τρέχοντος έτους.

Νέοι συντελεστές

Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, οι συντελεστές της κλίμακας υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης εξετάζεται να μειωθούν, ως εξής:

* από τα 12.000,01 έως τα 20.000 ευρώ σε 0% από 2,2%

* από τα 20.000,01 έως τα 30.000 ευρώ σε 4% από 5%

* από τα 30.000,01 έως τα 40.000 ευρώ σε 5,5% από 6,5%

* από τα 40.000,01 έως τα 65.000 ευρώ σε 6,5% από 7,5%

* από τα 65.000,01 έως τα 220.000 ευρώ σε 8% από 9%.

Οφέλη…

Από την εφαρμογή της νέας αυτής ευνοϊκότερης κλίμακας υπολογισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης:

* Φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ θα έχει όφελος 176 ευρώ ετησίως από την πλήρη κατάργηση της εισφοράς.

* Φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ θα γλιτώσει 276 ευρώ από τη μείωση της εισφοράς, καθώς θα πληρώσει πλέον 400 ευρώ εισφορά, αντί 676 ευρώ που πληρώνει μέχρι σήμερα.

* Φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 40.000 ευρώ θα γλιτώσει 376 ευρώ, καθώς θα πληρώσει 950 ευρώ αντί 1.326 ευρώ που πληρώνει μέχρι σήμερα.

* Φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 65.000 ευρώ θα γλιτώσει 626 ευρώ, καθώς θα πληρώσει 2.575 ευρώ αντί 3.201 ευρώ που πληρώνει μέχρι σήμερα.

* Φορολογούμενος με ετήσιο εισόδημα 100.000 ευρώ θα γλιτώσει 976 ευρώ, καθώς θα πληρώσει 5.375 ευρώ αντί 6.351 ευρώ που καταβάλλει σήμερα.
ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ Η ΕΙΣΦΟΡΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ
ΕΤΗΣΙΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑΕΙΣΦΟΡΑΜΕΤΑΒΟΛΗ
20192020ΠΟΣΟΠΟΣΟΣΤΟ
10.000000
12.000000
14.000440-44
16.000880-88
18.0001320-132
20.0001760-176
22.00027680-196-71,01%
24.000376160-216-57,45%
26.000476240-236-49,58%
28.000576320-256-44,44%
30.000676400-276-40,83%
40.0001326950-376-28,36%
45.00017011275-426-25,04%
50.00020761600-476-22,93%
55.00024511925-526-21,46%
60.00028262250-576-20,38%
65.00032012575-626-19,56%
70.00036512975-676-18,52%
75.00041013375-726-17,70%
80.00045513775-776-17,05%
85.00050014175-826-16,52%
90.00054514575-876-16,07%
95.00059014975-926-15,69%
100.00063515375-976-15,37%
200.0001535113375-1976-12,87%













πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/525320-mono-ston-e-t-ti-tha-ferei-to-anadromiko-kourema-stin-eisfora-allileggyis-pou-meleta-i-kybernisi-analytikoi-pinakes/


Τα πιθανά σενάρια για την ενίσχυση των συνταξιούχων μετά τις υποτιθέμενες αυξήσεις του Ιουνίου




Του Δημήτρη Κατσαγάνη 
Το ποσό των 551 εκατ. ευρώ αναμένεται να "περισσέψει" από το κονδύλι των 982 εκατ. ευρώ το οποίο έχει φέτος στη διάθεσή του, το Υπουργείο Εργασίας, συμπληρωματικά με τον προϋπολογισμό των Ταμείων
Και αυτό γιατί σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Capital.gr, το δημοσιονομικό κόστος των αυξήσεων οι οποίες θα καταβληθούν τον ερχόμενο Ιούνιο στις κύριες και επικουρικές συντάξεις (όπως προκύπτουν από το ασφαλιστικό νομοσχέδιο του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, το οποίο αναμένεται να έλθει στη Βουλή τις επόμενες μέρες) εκτιμάται στα 431 εκατ. ευρώ.
Υπενθυμίζεται πως το συνολικό  "κονδύλι"  των 982 εκατ. ευρώ αντιστοιχεί στο 0,5% του ΑΕΠ το οποίο διατίθεται στο Υπ. Εργασίας από φέτος ως "συμπληρωματική χρηματοδότηση του κοινωνικού προϋπολογισμού", δηλαδή του προϋπολογισμού των ασφαλιστικών φορέων  (πχ ΕΦΚΑ, ΕΤΕΑΕΠ, κλπ),  και του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).
Ο σχετικός πόρος  προβλέπεται στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση. 
Συγκεκριμένα, ορίζεται πως "από 1/1/2020 στον ετήσιο κοινωνικό προϋπολογισμό εγγράφεται δαπάνη ύψους 0,5% του ΑΕΠ". Από αυτήν καλύπτεται:
>- "Κατά πρώτον η δαπάνη που δημιουργείται ετησίως σε εφαρμογή των με αριθ. 1890/2019 και 1891/2019 αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας"   (σ.σ. αναφορικά με το ν. Κατρούγκαλου).
>- "Κατά δεύτερον καλύπτεται η δαπάνη πολιτικών κοινωνικής ασφάλισης, πρόνοιας και κοινωνικής αλληλεγγύης και υγείας".
Επίσης, στην ίδια διάταξη σημειώνεται πως "η  δαπάνη των πολιτικών αυτών (σ.σ. κοινωνικής ασφάλισης, κοινωνικής αλληλεγγύης κλπ.) χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό και οι σχετικές πιστώσεις εγγράφονται στον ετήσιο προϋπολογισμό του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων".
"Για το έτος 2020", η εν λόγω δαπάνη  (δηλ. τόσο για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ, όσο και για τις διάφορες κοινωνικές πολιτικές) "καλύπτεται από τις ήδη εγγεγραμμένες πιστώσεις του κοινωνικού προϋπολογισμού".
Τέλος, τονίζεται πως "με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Οικονομικών λαμβάνοντας υπόψη τις αναλογιστικές προβολές, τα στοιχεία εκτέλεσης του κοινωνικού προϋπολογισμού και τους ετήσιους δημοσιονομικούς στόχους, καθορίζεται ετησίως το ποσόν που διατίθεται για τη χρηματοδότηση των πολιτικών" αυτών (σ.σ. κοινωνικής ασφάλισης, υγείας κλπ. και όχι για την εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ για το νόμο Κατρούγκαλου).
Συνεπώς, αφού καλυφθεί η δαπάνη από την εφαρμογή των πρόσφατων αποφάσεων του ΣτΕ, δηλαδή τις αυξήσεις σε 330.000 κύριες και επικουρικές συντάξεις, το ποσό των 982 εκατ. ευρώ  (ή για την ακρίβεια ό,τι απομείνει μετά την καταβολή των αυξήσεων) μπορεί να διατεθεί και σε πολιτικές κοινωνικής ασφάλισης, πρόνοιας κοινωνικής αλληλεγγύης και υγείας, όπως προβλέπει η σχετική διάταξη.
Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές του Capital.gr από τα Ταμεία,  η διάταξη αυτή αφήνει ένα "παράθυρο" για το αν θα μπορεί να αντληθεί για άλλες κοινωνικές πολιτικές όλο ή μέρος ή ακόμα και καθόλου το κονδύλι που "περισσεύει" από τη δαπάνη των 982 εκατ. ευρώ μετά τις αυξήσεις στις συντάξεις.
Και αυτό γιατί τίθεται μια σειρά "ρητρών" (αναλογιστικές μελέτες, εκτέλεση κοινωνικού προϋπολογισμού, ετήσιοι δημοσιονομικοί στόχοι) από τις οποίες θα εξαρτάται το ακριβές "ποσό" που θα διατίθεται σε αυτές, σύμφωνα με όσα επισημαίνουν στελέχη των Ταμείων.
Με άλλα λόγια, με βάση όσα προκύπτουν από το προαναφερθέν σημείο της διάταξης, θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν οι πόροι  (ολόκληροι ή μέρος αυτών) που θα περισσεύουν κάθε χρόνο (μαζί και φέτος) από την καταβολή των αυξήσεων στις συντάξεις, εφόσον αυτό το επιτρέπουν οι αναλογιστικές μελέτες, η πορεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού των Ταμείων, αλλά και του κράτους.
Εφόσον εκπληρώνονται οι παραπάνω προϋποθέσεις, θα μπορούν να "αποδεσμεύονται" πόροι που περισσεύουν για λήψη νέων παρεμβάσεων κοινωνικής πολιτικής.
Μία από αυτές θα μπορούσε να είναι η καταβολή μίας παροχής στήριξης των συνταξιούχων, ιδίως εκείνων με το χαμηλότερο εισόδημα. 
Μία άλλη, θα μπορούσε να είναι η καταβολή των αναδρομικών στους συνταξιούχους, εφόσον κάτι τέτοιο επιδικαζόταν τους επόμενους μήνες από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Ωστόσο, η διάταξη δεν ξεκαθαρίζει αν οι πόροι αυτοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποστήριξη των εκάστοτε στόχων του προϋπολογισμού των Ταμείων, σε περίπτωση που αυτοί απειληθούν, αν και κάτι τέτοιο σχεδόν προεξοφλούν στελέχη των ταμείων.



ΕΚΤΑΚΤΟ: Δυο Τούρκοι αξιωματικοί αιχμαλωτίστηκαν ζωντανοί από το συριακό στρατό. - Ποια ήταν η αποστολή των Τούρκων




Δυο Τούρκοι αξιωματικοί αιχμαλωτίστηκαν ζωντανοί από το συριακό στρατό. 
Εργάζονταν ως διοικητές τρομοκρατικών οργανώσεων στην κωμόπολη Urum al-Kubrah που βρίσκεται στην δυτική επαρχία Χαλεπίου πλησίον του αυτοκινητόδρομου 60. 
Συνελήφθησαν μαζί με 15 τρομοκράτες φραξιών που υποστηρίζει η Άγκυρα. Η Συρία αντέδρασε άμεσα στην τούρκικη επιθετικότητα ….
dimpenews.com

Μήνυμα Χαφτάρ τους επίδοξους "προστάτες": Θα υπάρξει μόνιμη κατάπαυση του πυρός μόνο αφότου νικήσουμε… - "Δεν θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις με τρομοκρατικές οργανώσεις.”





Ο επικεφαλής του LNA στη διαμάχη της Λιβύης ο στρατάρχης Haftar καταγγέλει την ψευδοεκεχειρία που επιβάλουν ξένα κέντρα αποφάσεων και δηλώνει:”Αφού νικήσουμε τους μισθοφόρους και τους βγάλουμε από τη χώρα, θα δηλώσουμε μόνιμη κατάπαυση του πυρός.
H ειρήνη θα επέλθει μετά την ήττα και τον αφοπλισμό των ένοπλων τρομοκρατικών πολιτοφυλακών, την ήττα των μισθοφόρων και την έξοδο τους από την πατρίδα μας.
Δεν θα υπάρξουν διαπραγματεύσεις με τρομοκρατικές οργανώσεις.”
Φαίνεται αποφασισμένος να μπει θριαμβευτής και στην Τρίπολη στο τελευταίο οχυρό του αχυράνθρωπου της Τουρκίας και δυτικών του Σάζαρ παρά το ψήφισμα του ΟΗΕ για μόνιμη εκεχειρία αλλά και την ανάλογη απόφαση της Συνόδου του Βερολίνου.
Είναι απολύτως βέβαιο πως ενθαρρύνεται σε αυτή τη συγκυρία από Μόσχα μετά το φιάσκο της ρωσοτουρκικής διαπραγμάτευσης για Ιντλίμπ αλλά και από Γαλλία που δεν βλέπει με καλό μάτι την τουρκική διείσδυση στην Αφρική σε χώρους που παραδοσιακά ήλεγχε ως αποικιοκρατική δύναμη…
dimpenews.com

Η Τουρκία κατέρριψε και δεύτερο συριακό ελικόπτερο….Νεκροί οι πιλότοι..Σκύλευσαν τους πιλότους και τους Ακρωτηρίασαν - Μην δείτε τις πολύ σκληρές εικόνες, εάν δεν αντέχετε - 2 ΒΙΝΤΕΟ …







H Τουρκία κατέρριψε την Παρασκευή και δεύτερο ελικόπτερο συριακό στη Συρία βορειοδυτικά του Χαλεπίου. Το RT στην αραβική του έκδοση αναφέρει πως καταρρίφθηκε από MANPAD από το τούρκικο παρατηρητήριο στην περιοχή Darat Azza στο κυβερνείο του Ιντλίμπ .Οι 2 πιλότοι σκοτώθηκαν…Το Anadolu αναφέρει πως το κατέρριψαν ”αντάρτες”… Πρωταρχικές πληροφορίες μιλούν για ένα MI-8 ή Mi-17…Tρεις συνολικά οι νεκροί οι 2 πιλότοι και ένας μηχανικός…Το ελικόπτερο είχε απωγειωθεί από το στρατιωτικό αεροδρόμιο του Abou Duhur και ανήκε στην 59η μοίρα ελικοπτέρων. Το ελικόπτερο σύμφωνα με άλλη πηγή επλήγη πάνω από το Orum al-Soghra.
Image
Image
Image
Image
Aνακοινωθέν συριακού στρατού: Στις 13:40 σήμερα, ένα από τα στρατιωτικά ελικόπτερα μας επλήγη από ένα εχθρικό πύραυλο στη δυτική ύπαιθρο του Χαλεπίου, όπου αναπτύσσονται ένοπλες ομάδες που υποστηρίζονται από την Τουρκία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του ελικοπτέρου και το θάνατο του πληρώματός του..
Image
Τα ονόματα των πιλότων Tariq Ali και Milyad Suleiman.
Image
Image
Επίσης σε άλλη φωτογραφία φαίνεται να έχουν εκτελέσει εν ψυχρώ έναν πιλότο που ίσως βγήκε ζωντανός αφού το σώμα του δείχνει σε καλή κατάσταση ενώ φέρει την φόρμα του ακόμη.
Αυτή η εικόνα δεν έχει ιδιότητα alt. Το όνομα του αρχείου είναι eqvdywkx0aa13up-1.jpg
dimpenews.com

Συντάξεις: Ποιοι θα δουν μικρές αυξήσεις τα επόμενα χρόνια. - Μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών



Μικρή βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου θα δουν τα επόμενα χρόνια οι συνταξιούχοι και τα μέλη των νοικοκυριών τους.
Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που συνοδεύει το ασφαλιστικό νομοσχέδιο, το οποίο κατατίθεται τη Δευτέρα στη Βουλή.
Όπως τεκμηριώνεται στη μελέτη, το βιοτικό επίπεδο των ασφαλισμένων είναι ελαφρά υψηλότερο του εθνικού μέσου όρου, ενώ τα ποσοστά των συνταξιούχων και των μελών των νοικοκυριών τους που βρίσκονται κάτω από το όριο επαρκούς βιοτικού επιπέδου είναι αρκετά χαμηλότερα του εθνικού μέσου όρου.
Επιπροσθέτως, σε σύγκριση με τον υπόλοιπο πληθυσμό, ακόμα και όταν οι συνταξιούχοι βρίσκονται κάτω από το όριο επαρκούς διαβίωσης, συνήθως δεν απέχουν πολύ από αυτό.
Συγκριτικά με τα περισσότερα από τα άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ, η σχετική θέση των Ελλήνων συνταξιούχων σε σύγκριση με τον εθνικό μέσο όρο δείχνει να είναι περισσότερο ευνοϊκή.
Η μελέτη βασίζεται σε συγκριτική ανάλυση μεταξύ τριών διαφορετικών ετών:
(α) Του 2016 πριν από την εφαρμογή του Ν. 4387/2016,
(β) Του 2019, το οποίο συμπεριλαμβάνει την εφαρμογή του Ν. 4387/2016, τον επανυπολογισμό των συντάξεων και την απόδοση της θετικής προσωπικής διαφοράς το 2019, καθώς και ότι άλλες αλλαγές έχουν προκύψει σε άμεση φορολογία, ασφαλιστικές εισφορές και επιδόματα μεταξύ 2016-2019
(γ) Του 2020 όπως θα διαμορφωθεί μετά τη νέα πρόταση για αναμόρφωση του ασφαλιστικού συστήματος από το υπουργείο Εργασίας. Η επάρκεια των συντάξεων αναφέρεται στον βαθμό στον οποίο τα εθνικά συνταξιοδοτικά συστήματα στην Ε.Ε προστατεύουν από τη φτώχεια τους ηλικιωμένους και εξασφαλίζουν τη διατήρηση του εισοδήματος για αυξημένες πλέον περιόδους συνταξιοδότησης, λόγω της αύξησης του προσδόκιμου ζωής.

Πώς αυξάνονται οι συντάξεις

Σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις και ασχέτως της χρονιάς ή του ορίου που επιλέγεται, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι ομάδες των συνταξιούχων και των μελών νοικοκυριών με συνταξιούχους έχουν (πολύ) χαμηλότερες πιθανότητες να βρεθούν κάτω από το όριο επαρκούς διαβίωσης.
Για παράδειγμα, το 2020, το 0,64% (0,87%) των συνταξιούχων (μελών νοικοκυριών με συνταξιούχο) βρισκόταν κάτω από το επίπεδο του (εξαιρετικά χαμηλού) ορίου του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για μη συνταξιούχους (μέλη νοικοκυριών χωρίς συνταξιούχους) ήταν 2,62% (3,03%).
Τα εισοδήματα των ομάδων ενδιαφέροντος μειώνονται λόγω της περικοπής της λεγόμενης «13ης σύνταξης» και, σε μικρότερο βαθμό, από την πλήρη κατάργηση του ΕΚΑΣ, αλλά αυξάνονται λόγω επανυπολογισμού των συντάξεων (ιδίως για τους «νέους» συνταξιούχους και τα υψηλότερα κλιμάκια των «παλαιών» συνταξιούχων), αλλά και της άρσης της περικοπής των επικουρικών συντάξεων και της μείωσης των συντελεστών φορολογίας εισοδήματος και περιουσίας.