Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

Σοβαρή εμπλοκή στις σχέσεις Ισραήλ Τουρκίας: Ένα ισραηλινό F16I επιτέθηκε σε τουρκικό πλοίο γεώτρησης, με πυραύλους Delilah




Ένα ισραηλινό μαχητικό F-16I επιτέθηκε σε τουρκικό πλοίο με πυραύλους anti-radar Delilah.
Μια σοβαρή εμπλοκή στις σχέσεις Ισραήλ Τουρκίας οδήγησε στο γεγονός ότι μαχητικά F-16 της πολεμικής ισραηλινής αεροπορίας εντοπίστηκαν στη θαλάσσια ζώνη όπου επιχειρούσε το τουρκικό ζώνη Yavuz,που σύμφωνα με στρατιωτική πηγή κατέληξε σ’ επιθέσεις με πυραύλους που θα μπορούσαν να οφείλονται στο φόβο του Tel Aviv που με τη βοήθεια των ρωσικών συστημάτων ρωσικής ε, οι συμβατικοί πύραυλοι θα μπορούσαν να αναχαιτιστούν,δεσμευθούν.
” F-16I ισραηλινά πέταξαν πάνω από το τουρκικό πλοίο γεώτρησης πετρελαίου αερίου Yavuz στην Α Μεσόγειο.
Πιθανώς εκπαιδεύονται στη χρήση πυραύλων κρουζ
Delilah κατά τη διάρκεια του πολέμου !”– λέει ο Babak Tagway.
Σύμφωνα με πηγές προσβάσιμες στο κοινό εδώ κι κάποιες ώρες στη ζώνη που βρισκόταν το πλοίο «Yavuz» σημειώθηκαν πτήσεις στρατιωτικών ισραηλινών μαχητικών κι είναι εντελώς αξιοσημείωτο πως την στιγμή του επεισοδίου υπήρχε ομοίως ένα ηλεκτρονικής αναγνώρισης αεροσκάφος που θα μπορούσε να επιτηρήσει τη λειτουργία των τουρκικών συστημάτων της αεράμυνας και της αντιπυραυλικής άμυνας συμπεριλαμβανομένων αυτών που είχαν αναπτυχθεί στα πλοία.
Μια ημέρα πριν αυτό το επεισόδιο ένα πολεμικό τουρκικό πλοίο εκδίωξε ένα ισραηλινό ερευνητικό σκάφος από περιοχή της Κύπρου κάτι που πιθανώς οδήγησε στην απάντηση αυτή του Ισραήλ. avia-pro 16/12/19
dimpenews.com






Τούρκοι πυροβόλησαν στον αέρα για να στείλουν μετανάστες στην Ελλάδα!! - «Αστακός» ο Έβρος




Τουλάχιστον δύο κρούσματα πυροβολισμών στον αέρα από τις τουρκικές όχθες του Έβρου έχουν καταγραφεί το τελευταίο διάστημα, κατά τις πρώτες μέρες εφαρμογής των ενισχυμένων μέτρων επιτήρησης στην ελληνοτουρκική μεθόριο, με στόχο το κατά το δυνατόν «σφράγισμα» των περασμάτων προσφύγων και μεταναστών. Τα περιστατικά αυτά ερμηνεύονται από τις ελληνικές Αρχές ως νευρικές κινήσεις αντιπερισπασμού από την απέναντι πλευρά, με κάποιους να αποδίδουν τους πυροβολισμούς σε Τούρκους στρατιώτες και άλλους σε διακινητές μεταναστών.
Τα κρούσματα αντιμετωπίστηκαν με ψυχραιμία από την ελληνική πλευρά, η οποία επικεντρώνει τις προσπάθειές της στη θωράκιση του Έβρου, με τοποθέτηση χιλιομέτρων αγκαθωτού συρματοπλέγματος σε γνωστά περάσματα προσφύγων και μεταναστών, κοινές περιπολίες στρατού και αστυνομίας κατά μήκος του ποταμού, θερμικές κάμερες κι άλλον τεχνικό εξοπλισμό, καθώς και εναέρια επιτήρηση με στρατιωτικά ελικόπτερα.
Ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας και Ειδικός Συντονιστής για τη διαχείριση του προσφυγικού – μεταναστευτικού, Αλκιβιάδης Στεφανής, ο οποίος βρέθηκε για δύο μέρες στον Έβρο, έκανε νυχτερινή περιπολία κατά μήκος του ποταμού και έδωσε οδηγίες σε όλους τους εμπλεκόμενους στο πλαίσιο των ειδικών μέτρων που έχουν τεθεί σε εφαρμογή.

«Αιφνιδιάστηκαν και πυροβολούν»


Τα δύο περιστατικά πυροβολισμών καταγράφηκαν τις τελευταίες ημέρες στις περιοχές του Σουφλίου και των Φερών. Μιλώντας στο ethnos.gr ο δήμαρχος Σουφλίου, Παναγιώτης Καλακίκος, τα αποδίδει σε σπασμωδικές αντιδράσεις Τούρκων στρατιωτών στη θέα των κοινών περιπόλων στην ελληνική όχθη. «Φαίνεται πως αιφνιδιάστηκαν και αντέδρασαν με αυτόν τον τρόπο. Και στα δύο περιστατικά Τούρκοι στρατιώτες πυροβόλησαν στον αέρα στη θέα των περιπολιών. Από τη δική μας πλευρά αντιμετωπίστηκαν με ψυχραιμία και δεν υπήρξε συνέχεια», ανέφερε ο δήμαρχος και πρόσθεσε: «Για πρώτη φορά υπάρχει εμφανής, οργανωμένη κρατική παρέμβαση και το αποτέλεσμα φαίνεται ήδη. Αυτές τις μέρες η κινητικότητα έχει πέσει αισθητά. Αποδεικνύεται πως όταν υπάρχει πολιτική βούληση μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα».

Πρόσφατα ο ίδιος είχε αντιδράσει οργισμένα απέναντι σε κρούσματα εγκληματικότητας που έχουν καταγραφεί στα Πομακοχώρια του Έβρου και ζητούσε τη λήψη μέτρων, προειδοποιώντας πως σε αντίθετη περίπτωση οι πολίτες θα έπαιρναν τον νόμο στα χέρια τους και θα οργανώνονταν σε ομάδες, προκειμένου να προστατεύσουν τους ίδιους και τις περιουσίες τους.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς, δεν αποκλείει πίσω από τους πυροβολισμούς στην τουρκική όχθη να βρίσκονται διακινητές. «Σε κάθε περίπτωση, τα νέα μέτρα έχουν αρχίσει να αποδίδουν. Είναι απαραίτητα για την τόνωση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών, έπειτα και από τα απανωτά κρούσματα παραβατικών και ακραίων περιστατικών από μετανάστες το τελευταίο διάστημα. Είχαμε κλοπές αυτοκινήτων, μπλόκο σε δύο εκπαιδευτικούς, πυρπόληση σε μαντριά και άλλα», ανέφερε ο κ.Πέτροβιτς.

«Αστακός» ο Έβρος – Η επίσκεψη του Α. Στεφανή

Ο Αλκιβιάδης Στεφανής έφτασε στον Έβρο το βράδυ της Παρασκευής και πραγματοποίησε νυχτερινή περιπολία στις όχθες του ποταμού, επιθεωρώντας την εφαρμογή του σχεδιασμού για τα μέτρα θωράκισης με την συνεργασία στρατού και αστυνομίας. Το Σάββατο κινήθηκε οδικώς στα χερσαία σύνορα κατά μήκος του ποταμού Έβρου, ενώ επισκέφθηκε το νεοσυσταθέν Ενιαίο Κέντρο Ελέγχου – Επιτήρησης Συνόρων (ΕΚΕΕΣ), στη Νέα Βύσσα Ορεστιάδας και έδωσε κατευθυντήριες οδηγίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, έχουν ήδη τοποθετηθεί συνολικά 6 χιλιόμετρα συρμάτινου αγκαθωτού συρματοπλέγματος σε δημοφιλή μονοπάτια που χρησιμοποιούν ομάδες μεταναστών μετά το πέρασμα του ποταμού, υπό την καθοδήγηση των κυκλωμάτων διακινητών. Στα συγκεκριμένα περάσματα περιπολούν σε μόνιμη βάση κοινά κλιμάκια στρατού και αστυνομίας, με τη χρήση θερμικών καμερών που ανιχνεύουν κινήσεις στο σκοτάδι. Ενισχυμένες είναι οι περιπολίες και σε όλο το μήκος της ελληνικής όχθης, καθώς και κατά μήκος του ελληνοτουρκικού φράχτη στην περιοχή της Βύσσας στον Βόρειο Έβρο.
Οι δύο στρατιωτικές μεραρχίες (12η και 16η) συνδράμουν παράλληλα με εναέρια επιτήρηση της συνοριακής γραμμής, με χρήση στρατιωτικών ελικοπτέρων, ενώ επίκειται στο επόμενο διάστημα το στήσιμο πυλώνων με κάμερες σε προκαθορισμένα σημεία κατά μήκος της ελληνικής όχθης 
Ο κ.Στεφανής επισκέφθηκε και το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Έβρου, στο Φυλάκιο της Ορεστιάδας, ενώ σε συνάντηση που είχε με τον δήμαρχο Σουφλίου τον διαβεβαίωσε πως δεν θα γίνει νέο ΚΥΤ στην περιοχή του. «Υπήρχαν πληροφορίες ότι ο υφυπουργός θα επισκεπτόταν ένα στρατόπεδο που υπολειτουργεί στο μεγάλο Δέρειο, όπου ακούστηκαν φήμες ότι θα γίνει νέο ΚΥΤ. Πήγαμε εκεί και τον περιμέναμε, αλλά δεν ήρθε. Τον συνάντησα μετά στη Λέσχη Αξιωματικών στο Σουφλί και με διαβεβαίωσε πως κάτι τέτοιο δεν θα γίνει», είπε στο ethnos.gr ο κ. Καλακίκος, ο οποίος θα φέρει το συγκεκριμένο θέμα και στο δημοτικό συμβούλιο την ερχόμενη Πέμπτη

Συντάξεις: Αυξήσεις,μετά τον επανυπολογισμό για 3+2 κατηγορίες - Ποιοι θα πάρουν ...ζεστό χρήμα στην τσέπη και ποιοι θα απαλλαγούν από τον «βραχνά» της θετικής προσωπικής διαφοράς

Τρεις κατηγορίες συνταξιούχων με πάνω από 30 χρόνια εργασίας θα δουν… ζεστό χρήμα στην τσέπη, ενώ σε άλλες δύο το «μπόνους» θα φανεί στο εκκαθαριστικό
Αυξήσεις κύριων συντάξεων σε δύο ταχύτητες για 3+2 κατηγορίες παλαιών και νέων συνταξιούχων έρχονται από τον Ιανουάριο, στο πλαίσιο του νέου Ασφαλιστικού. Τρεις κατηγορίες συνταξιούχων θα πρέπει να δουν… ζεστό χρήμα στην τσέπη από τις αυξήσεις των κύριων συντάξεων, ενώ άλλες δύο κατηγορίες θα αντιληφθούν την αύξηση στο εκκαθαριστικό τους σημείωμα, καθώς διατηρούν προσωπική διαφορά. Οι αυξήσεις προκύπτουν από την αλλαγή των ποσοστών αναπλήρωσης των κύριων συντάξεων για όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί ή συνταξιοδοτούνται με πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης και μετρούν αναδρομικά από 4 Οκτωβρίου 2019.
Δεδομένου ότι το Ασφαλιστικό θα ψηφιστεί τον Ιανουάριο, μαζεύονται ήδη αναδρομικά τεσσάρων μηνών. Με το επικρατέστερο σενάριο, η δομή του συστήματος υπολογισμού αναμένεται να παραμείνει ίδια, ενώ θα ενισχυθούν οι συντελεστές της ανταποδοτικής σύνταξης με στόχο να οδηγούν σε αναπλήρωση 50%-51% για 40 έτη ασφάλισης (έναντι 42,80% σήμερα) και 40%- 40,5% για 35ετία ασφάλισης (έναντι 33,81% σήμερα).
Αυτό σημαίνει αύξηση οκτώ ποσοστιαίων μονάδων για την 40ετία και άνω των έξι ποσοστιαίων μονάδων για την 35ετία. Στην 5ετία 30-35 η σωρευτική αύξηση αναμένεται να είναι μικρότερη. Στόχος είναι να αποκατασταθεί και να ενισχυθεί η ανταποδοτικότητα των συντάξεων, ώστε να διαμορφωθούν ταυτόχρονα ισχυρά κίνητρα παραμονής στο σύστημα για 35 και 40 χρόνια.
Στο σκεπτικό του ΣτΕ που έκρινε τους συντελεστές αντισυνταγματικούς σκιαγραφείται η τροχιά των αλλαγών, καθώς αναφέρεται πως η εφαρμογή τους οδηγεί στη χορήγηση ανταποδοτικής παροχής, που «τελεί σε προφανή δυσαναλογία προς τις συντάξιμες αποδοχές, εν όψει του ότι το υψηλότερο ποσοστό αναπληρώσεως είναι κατώτερο του 50%». Η κλιμακωτή αύξηση της αναπλήρωσης κοντά στο 50% (έναντι 42,80%) για τη 40ετία δείχνει αυξήσεις της τάξης του 10% στα τελικά ποσά των συντάξεων για συντάξιμες αποδοχές έως 1.500 ευρώ και έως 15% για υψηλότερες. Ο επανυπολογισμός των παλαιών συντάξεων που είχαν ήδη εκδοθεί πριν από τις 12 Μαΐου του 2016 αναμένεται να βρεθεί σε φάση «επανεκκίνησης», καθώς οι ανταποδοτικές συντάξεις πρέπει να υπολογιστούν ξανά με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης.
Στο πλαίσιο αυτό, κάποιοι θα δικαιωθούν αυξήσεις και άλλοι θα δουν τις προσωπικές τους διαφορές να «ψαλιδίζονται» υπέρ της αύξησης της ανταποδοτικής τους σύνταξης. Από το νέο καθεστώς αναμένεται να επηρεαστούν και οι εκκρεμείς αιτήσεις για τον χρόνο από 4 Οκτωβρίου και μετά, όπως και οι νέες συντάξεις (μετά τις 13/5/2016) που έχουν εκδοθεί με τα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου για την περίοδο από 4/10/2019 και εφεξής. Για όλες τις αναπροσαρμογές η αφετηρία μπαίνει στις 4 Οκτωβρίου 2019, καθώς το ΣτΕ, αναγνωρίζοντας το υπέρογκο δημοσιονομικό κόστος που θα είχε μια αναδρομική από το 2016 εφαρμογή της απόφασής του, τράβηξε «κόκκινη γραμμή».
Στο νέο τοπίο, καθαρές αυξήσεις στην τσέπη αναμένεται να δουν:
  1.  Νέοι συνταξιούχοι από όλα τα πρώην ταμεία του ιδιωτικού τομέα και το Δημόσιο που έχουν αποχωρήσει μετά τις 13 Μαΐου 2016 και δεν έχουν προσωπική διαφορά. Θα λάβουν το ποσό της αύξησης εφόσον έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης ως αναπροσαρμογή του μεικτού ποσού.
  2.  Παλαιοί συνταξιούχοι που αποχώρησαν πριν από τις 13 Μαΐου 2016 και έχουν αρνητική προσωπική διαφορά, δηλαδή έχουν λάβει αύξηση από 1/1/2019. Εφόσον εµπίπτουν στις κατηγορίες αυξηµένης ανταποδοτικότητας (είχαν αποχωρήσει με πάνω από 30ετία), η προσωπική διαφορά θα αυξηθεί και µαζί της θα αυξηθεί από 4 Οκτωβρίου 2019 το 1/5 αυτής που λαµβάνουν.
  3.  Παλαιοί συνταξιούχοι που αποχώρησαν πριν από τις 13 Μαΐου 2016 με 30ετία και πάνω και έχουν πολύ μικρή θετική προσωπική διαφορά (π.χ. κάτω από 50 ευρώ). Με την αύξηση της ανταποδοτικής τους σύνταξης αντιµετωπίζουν το ενδεχόµενο να «µηδενίσουν το κοντέρ» της προσωπικής διαφοράς ή να περάσουν σε αρνητική προσωπική διαφορά, δηλαδή σε αύξηση. Για παράδειγμα, έστω συνταξιούχος που έχει στο εκκαθαριστικό του θετική προσωπική διαφορά 25 ευρώ. Αν έχει αποχωρήσει με 40 έτη ασφάλισης και η ανταποδοτική του σύνταξη αυξηθεί από 4 Οκτωβρίου κατά 50 ευρώ, τότε θα μηδενίσει την προσωπική διαφορά και θα δικαιωθεί μικρή αύξηση. Οι εν λόγω συνταξιούχοι πιθανότατα δεν θα αντιληφθούν σημαντική µεταβολή στο καθαρό ποσό τους ή, αν αντιληφθούν, αυτή θα είναι µικρή. Ωστόσο, θα απαλλαγούν από τον «βραχνά» της θετικής προσωπικής διαφοράς και από το 2023 θα λάβουν στην τσέπη όλες τις γενικές αυξήσεις µε βάση ΑΕΠ και ∆ΤΚ. Αυξήσεις αναμένεται να έχουν και άλλες κατηγορίες νέων και παλαιών συνταξιούχων, αλλά στα εκκαθαριστικά, καθώς διατηρούν προσωπική διαφορά η οποία θα πρέπει, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, να συμψηφιστεί με την αύξηση που θα λάβουν από 4 Οκτωβρίου.
    1.  Παλαιοί συνταξιούχοι (πριν από 12/5/2016) που έχουν θετική προσωπική διαφορά σημαντικού ύψους (π.χ. άνω των 50 ή 100 ευρώ). Η αύξηση της ανταποδοτικής σύνταξης για παλαιούς συνταξιούχους που έχουν αποχωρήσει µε πολλά έτη ασφάλισης οδηγεί σε συνολική αύξηση της νέας σύνταξης προ φόρου. Έτσι μειώνεται αντίστοιχα η προσωπική διαφορά. Στην τσέπη δεν προκύπτει διαφορά, αλλά ο συνταξιούχος μπορεί να ελπίζει νωρίτερα σε μηδενισμό της προσωπικής διαφοράς και σε αύξηση.
    2.  Νέοι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/5/2016 έως 31/12/2018 και διατηρούν τμήμα προσωπικής διαφοράς (25% έως 50%) επειδή η σύνταξή τους -όπως υπολογίστηκε µε τον νόμο Κατρούγκαλου- ήταν μειωμένη κατά τουλάχιστον 20% από τη σύνταξη που θα έπαιρναν µε το παλαιό καθεστώς.

Ποιοι θα πάρουν τα αναδρομικά

Σε μία δόση -κατά το επικρατέστερο σενάριο- ή το πολύ σε δύο εξετάζεται να δοθούν τα αναδρομικά που προκύπτουν από τις αυξήσεις σε κύριες και επικουρικές συντάξεις. Τα αναδρομικά που πληρώνονται το 2020 στο πλαίσιο του νέου Ασφαλιστικού έχουν αφετηρία στις 4 Οκτωβρίου 2019 και θα είναι τουλάχιστον 4 μηνών, δεδομένου ότι οι συντάξεις Ιανουαρίου θα έχουν πληρωθεί πριν από τα Χριστούγεννα. Τα εν λόγω αναδρομικά αφορούν όσους δικαιωθούν αυξήσεις στις επικουρικές τους -επειδή είχαν περικοπές το 2016- αλλά και όσους θα έχουν αυξήσεις στις κύριες συντάξεις τους επειδή αποχώρησαν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης.



Η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να στρατεύεται στα οικονομικά πλάνα της κάθε κυβέρνησης - Οι δικαστικές αποφάσεις δεν μπορούν να έχουν το χαρακτήρα ούτε του λαγού, ούτε της ουράς στην άσκηση πολιτικής εξουσίας.



Την άποψη ότι «η Δικαιοσύνη δεν μπορεί να στρατεύεται στα οικονομικά πλάνα της κάθε κυβέρνησης» εξέφρασε ο Πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων Χριστόφορος Σεβαστίδης, κατά την ομιλία του στην ετήσια Γενική Συνέλευση της Ένωσης.
Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Χριστόφορου Σεβαστίδη:
«Αξιότιμοι προσκεκλημένοι μας, Φίλοι και συνάδελφοι,
Με ενισχυμένο το αίσθημα της μεταξύ μας ενότητας και σφυρηλατημένο σε δύσκολες εποχές για τη Δικαιοσύνη ανταμώνουμε άλλη μια φορά στην ετήσια Γενική μας Συνέλευση, με την ισχυρή θέληση να χαράξουμε μία νέα πορεία βασισμένοι πάνω στην εμπειρία που αποκτήσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Μπορώ να πω πια με βεβαιότητα και με ιδιαίτερη ικανοποίηση, ότι στο διάστημα των τελευταίων ετών εμπεδώθηκε σε σταθερές βάσεις ένα αίσθημα εμπιστοσύνης των συναδέλφων στην Ένωση, έχουμε τη δυνατότητα να ανοίγουμε σε δημόσιο διάλογο όλα τα θέματα που μας αφορούν, να τα συζητούμε φανερά και απροκατάληπτα και να αποφασίζουμε με δημοκρατικές διαδικασίες. Στον πυρήνα της κριτικής μας βρίσκονται πάντα οι κυβερνήσεις, οι οποίες έχουν και την ευθύνη της λειτουργίας του Κράτους. Χρέος μας είναι να εντοπίζουμε τις αδυναμίες, τις καθυστερήσεις, τα λάθη, να ασκούμε κριτική, να διεκδικούμε.
Να διεκδικούμε όχι με μια λογική συντεχνίας, που ενδιαφέρεται να προασπίσει και να περιφρουρήσει τα δικά της συμφέροντα αδιαφορώντας για τα κοινωνικά προβλήματα, για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το βαθιά εγωιστικό σύνθημα Apres moi le deluge (μετά από μένα ο κατακλυσμός), που ενσαρκώνει το σύγχρονο ιδανικό της διάλυσης οποιασδήποτε κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης και αναβιβάζει το ατομικό και συντεχνιακό συμφέρον ως μοναδικό παράγοντα κινητοποίησης του ενδιαφέροντος, δεν μπορεί να προσφέρει στο δικαστικό σώμα την αναγκαία κοινωνική στήριξη ως θεσμού που ενεργεί στο όνομα του λαού αλλά στερείται άμεσης λαϊκής νομιμοποίησης. Η Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων έκανε μια πολύ σημαντική στροφή τα τελευταία χρόνια. Άλλαξε την οπτική που αντιμετωπίζει τις εξελίξεις, ξέφυγε από την περιχαράκωση στα στενά όρια των οικονομικών διεκδικήσεων για λογαριασμό των μελών της, διατυπώνει λόγο -όπως η επιστημονική και συνταγματική της αποστολή επιτάσσουν – για κάθε ρύθμιση που θίγει βασικά συνταγματικά δικαιώματα. Έτσι αποκτάται μια ευρύτερη αποδοχή, η αναγκαία εμπιστοσύνη της κοινωνίας και των πολιτικών κομμάτων στον ρόλο μας. Προσπαθούμε να περάσουμε από το στάδιο των αυθόρμητων οικονομικών διεκδικήσεων και της προβολής αποκλειστικά των οικονομικών αιτημάτων σε ένα πρώτο στάδιο συνειδητοποίησης της θέσης και του ρόλου των δικαστικών συστημάτων όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά παγκόσμια. Τολμώ να πω ότι η ικανοποίηση οικονομικών αιτημάτων από τις κυβερνήσεις είναι η πιο εύκολη και συμφέρουσα λύση γι’ αυτές, διότι με τον τρόπο αυτό ελπίζουν ότι θα πάψουμε να ασχολούμαστε με άλλα πολύ ουσιαστικά θέματα που αγγίζουν την λειτουργία του Κράτους, τις σχέσεις των τριών λειτουργιών και την κατάσταση των συνταγματικών δικαιωμάτων.
(
Το Σύνταγμα ως προϊόν ενός κοινωνικού συμβιβασμού ανάμεσα στον κόσμο της εργασίας και στους ιδιοκτήτες των μέσων παραγωγής κατοχυρώνει τόσο τα ατομικά όσο και τα κοινωνικά δικαιώματα. Διασφαλίζει την επιχειρηματική ελευθερία και την ιδιοκτησία, προστατεύει όμως και το δικαίωμα στην εργασία, τις σσε και την απεργία. Στην επιδίωξη μιας ταξικής ουδετερότητας και στους συγκερασμούς αντίθετων συμφερόντων που στοχεύει ο θεμελιώδης νόμος του Κράτους, ο ρόλος της Δικαιοσύνης οφείλει επίσης να είναι αποστασιοποιημένος. Τα άρθρα 87 επ αναθέτουν στη Δικαστική Εξουσία την επίλυση διαφορών χωρίς καμία άλλη δέσμευση.  Οι δικαστικές αποφάσεις δεν μπορούν να έχουν το χαρακτήρα ούτε του λαγού, ούτε της ουράς στην άσκηση πολιτικής εξουσίας.
Στην αρχή της πρόσφατης οικονομικής κρίσης έγινε δριμεία κριτική στις αποφάσεις των Δικαστηρίων από τις κυβερνήσεις σε Ελλάδα και Πορτογαλία, ότι δήθεν εμποδίζουν την εκτελεστική εξουσία στην χάραξη οικονομικής πολιτικής (θυμηθείτε την κριτική στην απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών για το χαράτσι της ΔΕΗ).  Με λίγα λόγια μας προέτρεπαν –όχι πάντοτε με τον κόσμιο τρόπο που συνηθίζει η αστική ευγένεια- σε αυτοπεριορισμό και συμμόρφωση στην πολιτική που αποφασίστηκε. 
Οι εκπρόσωποι της πολιτικής εξουσίας συνεπικουρούνται και από ορισμένους πανεπιστημιακούς οι οποίοι φτάνουν στο σημείο να θεωρούν «δικαστικό ακτιβισμό» και «σφετερισμό της νομοθετικής και κυβερνητικής εξουσίας» τις δικαστικές αποφάσεις που δικαιώνουν αιτήματα εργαζομένων με βάση την συνταγματική αρχή της ισότητας και οι οποίες τάχα εκτροχιάζουν την δημοσιονομική στρατηγική της Κυβέρνησης. Με τη γνωστή μέθοδο του «διαίρει και βασίλευε» προκαλούν τα κοινωνικά αντανακλαστικά και στρέφουν τους ανέργους και τους εξαθλιωμένους απέναντι στους εργαζομένους που διεκδικούν τις νόμιμες αξιώσεις τους.  
Η σύγχρονη στρατηγική έχει πλέον πιο γενικό χαρακτήρα, πιο μακροπρόθεσμο και συγκαλυμμένο και γι’ αυτό περισσότερο επικίνδυνο: «Βοηθείστε στην προσέλκυση επενδύσεων. Είναι εθνικός στόχος. Ας φτιάξουμε το κατάλληλο κλίμα». Τι ζητούν οι επενδυτές; Ποια είναι τα μέτρα που μπορούν να βοηθήσουν; Η μείωση των δικαστικών διακοπών, η διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των δικαστηρίων, η ακόμα μεγαλύτερη πίεση και εντατικοποίηση της εργασίας μας, η θέσπιση διαδικαστικών εμποδίων και οικονομικών αντικινήτρων για να προσφύγει ο πολίτης στη Δικαιοσύνη, η αφαίρεση ύλης από τον φυσικό δικαστή και η ανάθεση του έργου του στις εταιρίες διαμεσολάβησης, η αξιοποίηση των αρχών του σύγχρονου management στα δικαστήρια με ενίσχυση του ρόλου των δικαστών που ασκούν διοικητικά καθήκοντα και η αξιολόγηση των επιδόσεων των δικαστών συνοδευόμενη από κίνητρα επιβράβευσης της ταχύτητας και της αποδοτικότητας, με αντικίνητρα σε περίπτωση καθυστερήσεων. 
Ειδικότερα στην πρόταση θέσπισης οικονομικών αντικινήτρων για πρόσβαση του πολίτη στη Δικαιοσύνη, όπως υλοποιήθηκε και με την πρόσφατη τροπολογία για επιβολή δικαστικού ενσήμου στις αναγνωριστικές αγωγές του Πολυμελούς Πρωτοδικείου, κάνω την υπόμνηση, ότι εφόσον η πρόσβαση στη Δικαιοσύνη είναι μεν κατ’ όνομα εξισωτική αλλά στην πράξη πολύ ακριβή, τα αποτελέσματα συχνά είναι μεροληπτικά υπέρ εκείνων που έχουν οικονομική δύναμη. Όλες αυτές οι προτάσεις έχουν υποστηριχθεί σε ομιλίες, σε νομοπαρασκευαστικές επιτροπές, σε συνέδρια από πολιτικούς, από δικαστές, από καθηγητές πανεπιστημίου. Σύντομα θα τα δούμε να τίθενται και επίσημα στα διάφορα τραπέζια των συζητήσεων. Το κατάλληλο κλίμα έχει καλλιεργηθεί από την διανόηση και τα πάντα πρόθυμα ΜΜΕ είναι έτοιμα να παρέχουν τις ιδιοτελείς υπηρεσίες τους χωρίς να τηρούν πλέον ούτε τα προσχήματα αντικειμενικότητας.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι δεν αντιμετωπίζουμε μια κατάσταση πρωτόφαντη. Από τη δεκαετία του 1970 το Εθνικό Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ υποστήριζε ότι θα πρέπει να τεθεί επικεφαλής της εφόδου στους μείζονες θεσμούς-πανεπιστήμια, σχολεία, ΜΜΕ, Δικαστήρια- προκειμένου να αλλάξει ο τρόπος σκέψης των ανθρώπων για τις εταιρίες, το δίκαιο, την κουλτούρα, το άτομο. Οι επιχειρήσεις δεν στερούνταν τους πόρους για μια τέτοια προσπάθεια, ιδίως εάν αυτοί οι πόροι συνενώνονται. Δικαστήρια – επιχειρήσεις λοιπόν με κριτήρια παραγωγής και απόδοσης, δικαστές στην υπηρεσία των αγορών και του επιχειρηματικού κέρδους. Δικαστές με άλλα λόγια μεροληπτικοί υπέρ των συμφερόντων του ενός εκ των κοινωνικών ανταγωνιστών. Πόσο σύμφωνη με το πνεύμα του Συντάγματος είναι άραγε μια τέτοια προοπτική;
Στον κοινωνικό ανταγωνισμό, που είναι πάντοτε παρών, τα συμφέροντα είναι αντίρροπα και πλήρως αντιτιθέμενα. Η διασφάλιση ελεύθερου πεδίου στις αγορές και στις επενδύσεις συνοδεύεται κάθε φορά από περιοριστικές ρυθμίσεις στα συνταγματικά κοινωνικά δικαιώματα. Θυμίζω τις αποκαλύψεις του οικονομικού συμβούλου της Θάτσερ, του Άλαν Μπαντ, ο οποίος είπε κάποτε ότι οι οικονομικές πολιτικές της δεκαετίας του 1980 στη Μ. Βρετανία μέσω της συμπίεσης της οικονομίας και των δημοσίων δαπανών ήταν το πρόσχημα για το τσάκισμα των εργατών. Πως μπορούν να επιβιώσουν οι αναλώσιμοι υπάλληλοι και εργάτες σ’ έναν κόσμο ευέλικτων αγορών εργασίας και βραχυπρόθεσμων συμβάσεων, χρόνιας εργασιακής ανασφάλειας, ανύπαρκτης κοινωνικής προστασίας και εργασίας συχνά σε βαθμό πλήρους εξάντλησης, μέσα στα συντρίμμια των συλλογικών θεσμών που κάποτε τους έδιναν κάποιο ίχνος αξιοπρέπειας και υποστήριξης; Η επιχειρηματική ανάπτυξη στηρίχθηκε διεθνώς σε έναν ανηλεή περιορισμό των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Σ’ αυτήν την σύγκρουση μεταξύ του δικαιώματος των ατόμων στην επιδίωξη κέρδους και άλλων αναπαλλοτρίωτων κοινωνικών δικαιωμάτων, η Δικαστική Λειτουργία οφείλει κατά την συμβιβαστική λογική του Συντάγματος να τηρεί ίσες αποστάσεις. Δεν μπορεί να εξυπηρετεί κανέναν συγκυριακό πολιτικό στόχο ούτε να στρατεύεται στα οικονομικά πλάνα της κάθε κυβέρνησης. Τέλος, να μην ξεχνούμε  συνάδελφοι την ιδιόμορφη θέση μας στην κοινωνία. Αφενός την συνταγματική αποστολή μας στην υπηρεσία του ενός εκ των τριών θεμελιωδών πυλώνων της Δημοκρατίας, αφετέρου την μισθολογική, φορολογική, ασφαλιστική, συνταξιοδοτική μας αντιμετώπιση με όρους ανάλογους –ορισμένες φορές και χειρότερους- με αυτούς που ισχύουν για όλους τους άλλους εργαζόμενους.


Συνάδελφε δικαστή και εισαγγελέα, στον δρόμο της προσωπικής σου αξιοπρέπειας δεν βαδίζεις μόνος. Η Ένωσή μας κι’ εγώ προσωπικά αυτό το μήνυμα θέλουμε να σου στείλουμε. Θα στεκόμαστε πλάϊ σου κάθε φορά που με παρρησία και σθένος εκτελείς τα καθήκοντά σου κόντρα στις αντιξοότητες και στα εμπόδια που ορθώνονται μπροστά σου. Κόντρα σε όλους όσους θέλουν να σε πείσουν ότι είναι συνετό να προσπερνάς με αδιαφορία τις κάθε είδους αθέμιτες παρεμβάσεις, ότι πρέπει να επικεντρώνεσαι μόνο στα επαγγελματικά σου καθήκοντα και να θεωρείς ασήμαντες τις κοινές υποθέσεις, ότι πρέπει να μάθεις να συμβιβάζεσαι με την πραγματικότητα της αδιαφάνειας, της επιδίωξης ατομικού οφέλους, των υπόγειων διαδρομών. Η δικαστική ανεξαρτησία έχει περιεχόμενο μόνο όσο εσύ αισθάνεσαι απρόσβλητος από επιρροές, όσο δεν θα τολμά κανείς να παρεμβαίνει στο έργο σου, όσο θα μπορείς να κάνεις με ελεύθερη σκέψη σκληρή κριτική σε κάθε τι στρεβλό που παρατηρείς στον χώρο μας, σε κάθε τι που σε πληγώνει και σε προσβάλει σαν ελεύθερο και υπεύθυνο άτομο. Έτσι έχεις υποχρέωση συνάδελφε να περιφρουρήσεις το κύρος της δικαστικής έδρας που έχεις την τιμή να κατέχεις, και η οποία –παραφράζοντας τον Αριστόβουλο Μάνεση- είναι φυσικό εφόσον βρίσκεται στο ύψος της, να δέρνεται από τις πολιτικές καταιγίδες».
*Ο Χριστόφορος Σεβαστίδης είναι Πρόεδρος της Ένωσης Δικαστών και Εισαγγελέων, ΔΝ-Εφέτης
πηγή:https://www.dikastiko.gr/e%ce%b9%ce%b4%ce%b7%cf%83%ce%b7/christ-sevastidis-i-dikaiosyni-den-mporei-na-strateyetai-sta-oikonomika-plana-tis-kathe-kyvernisis/

Αναδρομικά: Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι και βλέπουμε..!! - Η συμφωνία κυβέρνησης με την Κομισιόν - Τα αναδρομικά από 01-8-2012 έως 31-12-2018 - Τι θα γίνει με την "13η σύνταξη"




Από έξι παράγοντες, που όλοι τους έχουν δημοσιονομικό "παρονομαστή", εξαρτάται ο τελικός ρυθμός, αλλά και το "μείγμα" της υλοποίησης της κυβερνητικής εξαγγελίας περί μείωσης των εισφορών των μισθωτών κατά 5 μονάδες από το 2020 έως το 2023.
Πρώτα-πρώτα, σημαντικός παράγοντας για τις αποφάσεις ελάφρυνσης του μη μισθολογικού κόστους των επιχειρήσεων τα επόμενα 4 χρόνια είναι το δημοσιονομικό κόστος των ειλημμένων αποφάσεων ΣτΕ για ν. Κατρούγκαλου αλλά και των αναμενόμενων δικαστικών αποφάσεων που αφορούν στις περικοπές, κυρίως,  του 2015-2016, (Σημ.Blogger:Για τους απόστρατους το χρονικό διάστημα είναι από 01-8-2012 έως 31-12-2018) με βάση τη νομοθεσία του 2011-2012.
Παράλληλα, σημαντικός παράγοντας που θα κρίνει τις εξαγγελθείσες παρεμβάσεις στις εισφορές των μισθωτών είναι ο ρυθμός καταβολής των ολοένα και αυξανόμενων εκκρεμών συντάξεων, αλλά και το τι θα γίνει με την  "13η σύνταξη" στο τέλος του 2020. 
Εκκρεμούν επίσης, οι αποφάσεις για το νέο κατώτατο  μισθό, στα μέσα του νέου έτους.
Εξάλλου, ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο για το αν και κατά πόσο θα μειωθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος.
Όλα αυτά τα "μέτωπα", τα οποία: 
α. Είτε είναι καθαρά δημοσιονομικά, 
Β. Είτε έχουν δημοσιονομικό αντίκτυπο, θα καθορίσουν τις τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης σε σχέση με το πότε ακριβώς και κατά πόσο θα μειωθούν οι εισφορές των μισθωτών.

Στο ίδιο νομοσχέδιο, όπως επιμένουν να υποστηρίζουν κύκλοι του Υπ. Εργασίας στο Capital.gr, θα περιλαμβάνονται: 
α. Οι διατάξεις για την αύξηση των επικουρικών συντάξεων, 
β. Τα ποσοστά αναπλήρωσης των κύριων συντάξεων, κατ΄εφαρμογή των προσφάτων αποφάσεων του ΣτΕ σχετικά με το νόμο Κατρούγκαλου. 
Το κόστος των σχεδιαζόμενων αυξήσεων σε κύριες και επικουρικές συντάξεις το 2020, λόγω των αποφάσεων του ΣτΕ για το ν. Κατρούγκαλου, αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκατ. ευρώ ή ακόμα και 600 εκατ. ευρώ. 
Πρέπει, μάλιστα, σύμφωνα με τη συμφωνία που έχει κάνει η κυβέρνηση με την Κομισιόν, να καλυφθεί από τα ήδη υπάρχοντα κονδύλια του Υπ. Εργασίας, δηλαδή τα κονδύλια των ασφαλιστικών φορέων που υπάγονται σε αυτό, τον ΕΦΚΑ, τον ΕΤΕΑΕΠ και τον ΟΑΕΔ. 
Παράλληλα, για να διατηρηθεί ο σημερινός και μόνο ρυθμός εξόφλησης των εκκρεμών κύριων συντάξεων,σε συνθήκες που αυξάνεται η ροή νέων αιτήσεων, απαιτούνται τουλάχιστον επιπλέον 300 εκατ. ευρώ. Μ΄άλλα λόγια, τα επιπλέον κονδύλια τα οποία απαιτούνται για αυξήσεις στις συντάξεις και η  εξόφληση νέων αγγίζουν το 1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές στα ταμεία.
Την ίδια ώρα, εκκρεμούν οι αποφάσεις του ΣτΕ σε σχέση με τις διεκδικήσεις των συνταξιούχων για τα "αναδρομικά", ιδίως για τις περικοπές που υπέστησαν το 10μηνο μεταξύ Ιουνίου 2015 –Απριλίου 2016. Το κόστος εφαρμογής από μία ενδεχόμενη δικαίωση των συντάξεων θα ξεπεράσει τα 2,5 δισ. ευρώ.
Παράλληλα, η εισηγητική έκθεση της διοίκησης του ΕΦΚΑ σε σχέση με τον προϋπολογισμό του ταμείου προβλέπει τη δαπάνη σχεδόν 1 δισ. ευρώ (σ.σ. για την ακρίβεια 980 εκατ. ευρώ), για την καταβολή της "13ης σύνταξης" την οποία ψήφισε και κατέβαλλε η προηγούμενη κυβέρνηση το Πάσχα.  Η παροχή αυτή  ανεβάζει τη συνολική δαπάνη του ΕΦΚΑ για κύριες συντάξεις, το 2020,  στα 25,488 δισ. ευρώ έναντι των 24,508 δισ. ευρώ που θα ήταν χωρίς αυτήν την παροχή.
Οι αναμενόμενες αυξήσεις στις δαπάνες για κύριες συντάξεις δεν συμβαδίζουν με κάποιες προβλέψεις για αυξήσεις στα έσοδα από εισφορές, αν εξαιρέσεις εκείνες οι οποίες θα συντελεσθούν στις εργοδοτικές εισφορές του Δημοσίου. Αντίθετα, αναμένονται ελάχιστες αυξήσεις στα έσοδα από τις εισφορές των μισθωτών και των μη μισθωτών.
Εξάλλου, εκκρεμούν οι αποφάσεις της κυβέρνησης για την αύξηση του κατώτατου μισθού στα μέσα του 2020. Ενδεχόμενη αύξηση πχ 3% -4%  (με βάση τουλάχιστον όσα προκύπτουν από το προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ) θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση των εσόδων από εισφορές της μισθωτής απασχόλησης κατά 1%, σύμφωνα με πηγές στα ταμεία.
Για όλα τα παραπάνω μέτωπα, όμως, θα υπάρχει πιο καθαρή εικόνα τον ερχόμενο Απρίλιο και ιδίως για το πρωτογενές πλεόνασμα το 2020 και το 2021, τον ερχόμενο Απρίλιο, οπότε αναμένεται να συμφωνηθεί το νέο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα για το 2020-2023.

Το κράτος των Εξαρχείων βολεύει όλο το φάσμα εξουσίας στην χώρα.- Η υποκρισία όλου του πολιτικού συστήματος που ψαρεύει ...!! - Ποιοι μπερδεύουν τον Μπακούνιν με τους αδελφούς Παλαιοκώστα - Η ανικανότητα και η έλλειψη όρχεων ως προς την ανάληψη ευθυνών!!



Μια λοβοτομημένη κοινωνία δέχεται παθητικά και αδιαμαρτύρητα, δεκαετίες τώρα, αυτό τον βιασμό της καθημερινότητας της στις θεσμικές, πλέον, καταστροφές κάθε 17 Νοεμβρίου και κάθε 6 Δεκεμβρίου με τα προεόρτια και τα μεθεόρτια τους όπως και τους αναπόφευκτους εμπρησμούς ή τα σπασίματα και τις δηώσεις (λαφυραγώγηση) μαγαζιών του διαλυμένου κέντρου της Αθήνας. Δηλαδή όποτε οι επαγγελματίες συνδικαλιστές αποφασίσουν απεργία -διαδήλωση. Πόσες φορές δεν έχει καεί και λεηλατηθεί π.χ η Ερμού;
Διαδήλωση χωρίς περιφρούρηση, διαδήλωση - αφορμή για τα κεκανονισμένα έκτροπα.
Η βία ως περίπου κανονικότητα με την αστυνομία παθητικά παρούσα γιατί έτσι διέσωζε η επαγγελματική αριστερά τα ιδεοληπτικά της προσχήματα. Κάλυπτε την πελατεία της! Όλα αυτά ως πέρσι. Αναφέρομαι στις εκατοντάδες(!) διαδηλώσεις κάθε μέρα, δύο και τρεις φορές την ημέρα, οι οποίες παρά την μαχητικότητα και το εξ ορισμού δίκιο τους, δεν κατάφεραν ούτε την χώρα να γλυτώσουν από την πτώχευση, ούτε τους Έλληνες από την τρομαχτική ανεργία και την ανάλογη διαπόμπευση από τους εταίρους -συμμάχους, ούτε την υποχρεωτική μετανάστευση που εξελίσσεται σε γάγγραινα ούτε τα κάπιταλ κοντρόλ να προλάβουν ή, έστω, να ακυρώσουν. Όσο για τις εργασιακές σχέσεις, αυτές γίνονται όλο και πιο ζοφερές, ενώ οι εργατοπατέρες, αμετακίνητοι για δεκαετίες, σχεδιάζουν την επόμενη, γενική απεργία. Ο καθείς και ο ρόλος του.
Θεωρούμε, δηλαδή, περίπου αυτονόητο ή και αναπόφευκτο πως όποιος μένει στα Εξάρχεια, ζει σε εμπόλεμη ζώνη, όποιος έχει ακόμη και ένα μαγαζάκι γύρω από το Πολυτεχνείο, είναι σχεδόν φυσικό να το βρει ένα πρωί καμμένο ή λεηλατημένο από την εγχώρια εκδοχή των τζιχαντιστών οι οποίοι μπερδεύουν τον Μπακούνιν με τους αδελφούς Παλαιοκώστα και τους νονούς της κόκας έχοντας ως μόνη άποψη την καταστροφή, το μίσος προς οτιδήποτε δεν είναι μαύρο. Και που ομνύουν στο ξεθεμελίωμα όσων πραγμάτων φτιάξαμε εμείς οι μικροαστοί χωρίς κατ′ ανάγκη να ξεπουληθούμε ή να πατήσουμε επί πτωμάτων, δουλεύοντας σκληρά, προερχόμενοι από βαθιά φτώχεια - ο γράφων καμαρώνει γιατί είναι γιος εργάτη του Σκαραμαγκά, αν λέει αυτό κάτι στους νεοσσούς της εύκολης επανάστασης - και στήνοντας, όχι χωρίς λάθη ή παλινδρομήσεις ό, τι υπάρχει σήμερα σ ′ αυτό τον τόπο.
Από την άλλη ντρέπομαι για την υποκρισία όλου του πολιτικού συστήματος που ανέχεται με πρόδηλη σκοπιμότητα όλο αυτό το διαρκές χάος, όλα αυτά τα χρόνια, οι μεν ψαρεύοντας θολές ψήφους από το λούμπεν περιθώριο και οι δε δίνοντας την χρυσή ευκαιρία στις δυνάμεις καταστολής να είναι πάντα ”ετοιμοπόλεμες”.
Μου πήρε καιρό να καταλάβω πως το κράτος των Εξαρχείων βολεύει όλο το φάσμα εξουσίας στην χώρα. Κυρίως γιατί εκπαιδεύει μεθοδικά εκείνο ακριβώς το παρακράτος που έχει ανάγκη κάθε επίσημο κράτος για να υπάρχει.Τόσο, μακιαβελικά, τόσο απλά!
Η ανικανότητα και η έλλειψη όρχεων ως προς την ανάληψη ευθυνών έπονται. Το πρώτιστο είναι πως οι ψυχασθενείς που καίνε κάθε τρεις και λίγο το κέντρο απαξιώνοντας κάθε εμπορική ή κοινωνική δραστηριότητα ως ”αμαρτωλή ” και διαλύοντας τον τουρισμό - άλλη αμαρτία αυτός - είναι απαραίτητοι στους μηχανισμούς του κράτους. Για αυτό και τους πλαισιώνει, οπότε υπάρχει ανάγκη, από εθελοντές ασφαλίτες. Ποιοι κάψανε τους ξεχασμένους της Μαρφίν, ποιος έκανε στάχτη τις προάλλες μιαν οικογενειακή επιχείρηση, ποιά λογική υπαγόρευσε στην προηγούμενη βουλή να νομοθετήσει προσωπικό, αποκλειστικής χρήσης, νόμο για να απειλεί ο κάθε Ρωμανός από την φυλακή ότι θα ξανακάψει ό,τι χτίσαμε όλοι μαζί, όλα αυτά τα χρόνια; 
Τις απαντήσεις μάλλον δεν θα το μάθουμε ποτέ. Όμως κάποτε πρέπει να μπει ένα τέλος. Να ισχύσουν οι νόμοι για όλους. το θεωρώ αδιανόητο πως δεν έχει ακόμα αντιληφθεί ο Αλέξης Τσίπρας ότι έχασε τις εκλογές κυρίως από το συνεχές μπάχαλο των Εξαρχείων και από την τεράστια δυσαρέσκεια της βουβής πλειοψηφίας. 
Εντέλει πόσο ακόμη πρέπει να πληρώσουμε όλη αυτή την υποκουλτούρα των καταστροφών; Αυτό το μίσος, εντέλει, για την χαρά της ζωής, της ίδιας;
ΥΓ. Το γράφω εδώ και χρόνια, ήταν και η άποψη του πολεοδόμου Γιώργου Κανδύλη:
Το Πολυτεχνείο να μεταφερθεί στην Πολυτεχνειούπολη, ούτως ή άλλως υπολειτουργεί,και να επεκταθεί στο νεοκλασικό συγκρότημα του Λύσανδρου Καυταντζόγλου το Εθνικό μας Μουσείο. Και το κέντρο θα αναβαθμιστεί και θα αναδειχθούν όπως τους αξίζει οι θησαυροί του παραμελημένου Αρχαιολογικού.
Ιδού πεδίο δόξης λαμπρό για μια προοδευτική κυβέρνηση που επιλέγει την θέση αντί της άρνησης. Ο νέος δήμαρχος της Αθήνας, η νέα κυβέρνηση και η νέα υπουργός Πολιτισμού έχουν υποστηρίξει αυτό το σχέδιο. Έχουν δεσμευτεί σχετικά. Μένει βέβαια να περάσουμε κάποτε από τα λόγια στα έργα.


Μάνος Στεφανίδης
Συγγραφέας, κριτικός τέχνης και καθηγητής