Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

Βόμβες ΣτΕ: Αποδομεί το νόμο Κατρούγκαλου,και διασώζει τον ΕΦΚΑ – Τι αποφάσισε για τα αναδρομικά των συνταξιούχων και τον τρόπο υπολογισμού του ποσοστού αναπλήρωσης - Διαβάστε το σκεπτικό των αποφάσεων του ΣτΕ







Σε πλήρη αποδόμηση του αποκαλούμενου νόμου Κατρούγκαλου, προχωρεί πάνω από δυο χρόνια μετά την συζήτηση των προσφυγών, η Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας με σειρά  που δημοσίευσε σήμερα.
Παράλληλα ο συνδυασμός των κρίσεων του δικαστηρίου οδηγεί στο αρχικό συμπέρασμα ότι ψαλιδίζεται  αισθητά η δυνατότητα των συνταξιούχων να λάβουν αναδρομικά καθώς αφενός η ισχύς των αποφάσεων ξεκινά από την ημέρα που δημοσιεύονται, δηλαδή σήμερα και αφετέρου πως είναι συνταγματική η βάση υπολογισμού των συντάξεων όπως καταβάλλονταν στις 31/12/2019.
Αποτελέσματα
Συνεπώς η πολιτεία θα κληθεί να νομοθετήσει εκ νέου αλλά προφανώς διασώζεται το δημόσιο ταμείο από το πρόβλημα της καταβολής τεράστιων ποσών αναδρομικών. Κομβικό ρόλο σε αυτό θεωρείται ότι παίζει και το γεγονός ότι κρίθηκαν συνταγματικές (οριακά) οι διατάξεις που προβλέπουν ως βάση υπολογισμού τις συντάξεις που καταβάλλονταν στις 31/12/14. Η μάχη δόθηκε σε πολύ υψηλό επίπεδο, δεδομένου ότι τότε  οι συντάξεις καταβάλλονταν με περικοπές βάση των νόμων του 2012 (μνημόνιο 2) που είχαν κριθεί αντισυνταγματικές από το ίδιο δικαστήριο με απόφαση του 2015. Επί της ουσίας δηλαδή , δια της πλαγίας «νομιμοπoιούνται» οι μειώσεις συντάξεων που έγιναν με το δεύτερο μνημόνιο. Παράλληλα προφανώς αυτό το γεγονός έχει ιδιαίτερο βάρος και για την καταβολή αναδρομικών που τυχόν διεκδικούν οι συνταξιούχοι.
Ειδικότερα, οι αποφάσεις αποφαίνονται πως είναι:
-  Συνταγματική η ίδρυση ενιαίου φορέα για όλους , συνταγματική ως βάση υπολογισμού των συντάξεων στις 31/12/2014.
- Αντισυνταγματικότητες:
- Τρόπος υπολογισμού εισφορών αυτοαπασχολούμενων και ελευθέρων επαγγελματιών.
- Επικουρικές συντάξεις και πλαφόν 1300 ευρώ για ανώτατη σύνταξη
- Τρόπος υπολογισμού ποσοστού αναπλήρωσης καθώς είναι εξαιρετικά χαμηλό.
Μειοψηφίες
Όλες οι αποφάσεις ελήφθησαν (με πρόεδρο την αντιπρόεδρο Μαίρη Σάρπ και εισηγητές τους Σπ. Μαρκάτη, Γ.Τσιμέκα και Άννα Καλογεροπούλου)  ) κατά πλειοψηφία και η ισχύς των αποφάσεων όπως ρητά διατυπώνεται από το δικαστήριο αρχίζει από την ημέρα δημοσίευση τους, δηλαδή σήμερα. Δεν έχει δηλαδή αναδρομική ισχύ.  Παράλληλα διατυπώθηκε μια «πάγια» μειοψηφία ενός δικαστή σε όλες τις επιμέρους αποφάσεις, που θεωρούσαν πως για λόγους δημοσίου συμφέροντος ο νόμος πρέπει να κριθεί συνταγματικός.
Οι αποφάσεις 
Οι αποφάσεις του ΣτΕ που δημοσιεύθηκαν σήμερα αναφέρουν για τους βασικούς πυλώνες του νόμου Κατρούγκαλου (4387/2016 :

1. Για την ίδρυση του ΕΦΚΑ
Είναι συνταγματική η ίδρυση του ΕΦΚΑ , των εργαζομένων , των συνταξιούχων. Είναι , όπως αναφέρει σύμφωνος με το σύνταγμα και την αρχή της ισότητας και αναλογικότητας η δημιουργία ενός φορέα για όλους ανεξαρτήτως ιδιότητας καθώς αντιμετωπίζουν ,όλοι, τους .ίδιους ασφαλιστικούς κινδύνους (γήρας, ασθένειες, θάνατος).
Το ΣτΕ απέρριψε τις προσφυγές των δημοσίων υπαλλήλων λόγω της ιδιαίτερης σχέσης τους  με το Κράτος.
Η μειοψηφία αναφέρθηκε κυρίως στους δημοσίους υπαλλήλους που αποδέχονταν τους ισχυρισμούς τους να έχουν ξεχωριστό ασφαλιστικό φορέα.

2. Αυτοαπασχολούμενοι – ελεύθεροι επαγγελματίες- εισφορές
Το δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικό τον τρόπο υπολογισμό των εισφορών για τους μη έχοντες εργοδότη (αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες) σε σύγκριση με τους μισθωτούς καθώς αντίκειται στην αρχή της ισότητας. Εκτός συντάγματος θεωρεί το δικαστήριο το όριο του 20% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου ενώ αντίστοιχα το ανάλογο ποσοστό για μισθωτούς είναι 6% διότι το υπόλοιπο από τον εργοδότη. Σημειώνεται πως το ποσοστό του 20% με νεότερη νομοθετική ρύθμιση έχει μειωθεί.

3.  Βάση επανυπολογισμού Κύριων και Επικουρικών Συντάξεων
Η Ολομέλεια με οριακή πλειοψηφία 13-12 έκρινε συνταγματική τη διάταξη του νόμου Κατρούγκαλου που ορίζει βάση για τον επανυπολογισμό των συντάξεων την 31/12/2014.  Το δικαστήριο έκρινε επίσης ότι στον νόμο Κατρούγκαλου, υπάγονται όλοι και οι παλιοί και οι νέοι και οι μελλοντικοί συνταξιούχοι, ανεξάρτητα από πότε ξεκίνησε η ασφαλιστικός τους βίος. Δηλαδή δεν διακρίνονται πλέον οι εργαζόμενοι σε προ του π.χ του 1993 ή μετά καθώς θεωρεί το δικαστήριο ότι όλοι πρέπει να επωμισθούν το βάρος για την βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος στο πλαίσιο της αλληλεγγύης των γενεών.
Η μειοψηφία υποστήριξε πως αποσκοπεί σε ικανοποίηση δημοσιονομικού σκοπού, ενώ βασικό κομμάτι αντίρρησης ήταν το γεγονός ότι το 2014 ήδη είχαν περικοπεί από το 2012 οι συντάξεις με νόμους που είχαν κριθεί αντισυνταγματική από την Ολομέλεια του ΣτΕ. Η πλειοψηφία  θεώρησε ότι επί της ουσίας δεν παράγεται νομολογιακό αποτέλεσμα από αυτές τις αποφάσεις.

4. Κύριες – Επικουρικές Συντάξεις
Συνταγματικές οι διατάξεις του νόμου Κατρούγκαλου για τις ΚΥΡΙΕΣ συνταξεις , διότι είχαν αναλογιστική μελέτη για τη βιωσιμότητα του ΕΦΚΑ από την αρχή Αναλογιστική Αρχή καθώς και έγγραφο από το Διεθνές γραφείο Εργασίας που πιστοποιούσε την επάρκεια της.
Όμως για τις ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ δεν υπήρχε καμία αναλογιστική μελέτη και έτσι οι σχετικές διατάξεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές. Έτσι, αυτό έχει ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί ο τρόπος υπολογισμού των επικουρικών συντάξεων και των νυν και των μελλοντικών συντάξεων. Αυτό σημαίνει πως η πολιτεία πρέπει να νομοθετήσει εκ νέου στη βάση αναλογιστικής μελέτης καθώς και ανταπόδοσης παροχών.

5. Επανυπολογισμός ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΩΝ συντάξεων
Το δικαστήριο έκρινε αντισυνταγματικό το πλαφόν των 1.300 ευρώ που τίθεται ως πλαφόν (άθροισμα) στις κύριες και επικουρικές συντάξεις. Ο νόμος ανέφερε πως όταν το άθροισμα, της εθνικής, της σύνταξης αναπλήρωσις (κύριας) και της επικούρισης, είναι πάνω από 1.300 ευρώ , τότε κόβεται η επικουρική έως του σημείου που το σύνολο να είναι 1.300. Το δικαστήριο όμως έκρινε πως είναι :
Αντισυνταγματική η περικοπή των επικουρικών που προβλέπει ο νόμος αν το άθροισμα είναι άνω των 1.300 ευρώ (μικτά) γιατί αντίκειται στην αρχή ισότητας, αναλογικότητας και   ανταποδοτικότητας.
- Αντισυνταγματικός ο τρόπος υπολογισμού της αναπλήρωσης κύριων των συντάξεων καθώς θεωρεί ότι είναι εξαιρετικά χαμηλό (έως 46,80% για 42 έτη ασφάλισης) κυρίως για όσους εργαζόμενους έχουν μακρύ ασφαλιστικό βίο και κατέβαλλαν πολύ υψηλές εισφορές.
6. Χρηματοδότηση

Το δικαστήριο έκρινε πως το Κράτος εφόσον υπάρξει πρόβλημα χρηματοδότησης των συντάξεων, το Κράτος οφείλει να εγγυάται την καταβολή τους.


Διαβάστε στους παρακάτω συνδέσμους το σκεπτικό των αποφάσεων του ΣτΕ




Αυτή είναι η αίτηση προς τον ΕΦΚΑ για τη χορήγηση Νέας Συνταξιοδοτικής Απόφασης (τροποποιητικής). που πρέπει να καταθέσουν άμεσα ΟΛΟΙ οι συνταξιούχοι







Ο Πρόεδρος της ΕΝΥΠΕΚΚ κ.Αλέξης Μητρόπουλος, μετά την πρόσφατη ανάρτηση από τον ΕΦΚΑ «Ενημερωτικών Σημειωμάτων Πληρωμής Σύνταξης», προτείνει σε όλους τους συνταξιούχους να καταθέσουν MONO αυτή την αίτηση προς τον ΕΦΚΑ για τη χορήγηση Νέας Συνταξιοδοτικής Απόφασης (τροποποιητικής).
Η ΕΝΥΠΕΚΚ, συνεπής στον αγώνα για επιστημονική και αντικειμενική ενημέρωση όλων των πολιτών, μαχόμενη υπέρ των ανέργων, των εργαζομένων, των συνταξιούχων…, όλης της κοινωνίας που πλήττεται από τα Μνημόνια, δημοσιεύει σήμερα ένα σχέδιο αίτησης προς τον ΕΦΚΑ για τη χορήγηση Νέας Συνταξιοδοτικής Απόφασης (τροποποιητικής), που πρέπει να καταθέσουν όλοι οι συνταξιούχοι.
Κατεβάστε την δωρεάν

















ΟΝΟΜΑ

……………………………..

ΕΠΩΝΥΜΟ

………………………………

ΠΑΤΡΩΝΥΜΟ

……………………………..

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

……………………………..

ΑΦΜ ………………………..

ΑΜΚΑ……………………….

ΠΡΩΗΝ ΦΟΡΕΑΣ (Δημό-σιο, ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, ΝΑΤ κ.ά.)

……………………………..

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
(γήρατος/χηρείας κ.ά.)

……………………………..
 )


…………………………. 2019
(τόπος, ημερομηνία)




ΘΕΜΑ: ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΝΕΑΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ (ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΤΙΚΗΣ)


Π Ρ Ο Σ
ΤΟΝ «ΕΝΙΑΙΟ ΦΟΡΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ»
(Ε.Φ.Κ.Α.)

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων


1.Είμαι συνταξιούχος του ΕΦΚΑ (πρώην ……….) και τον Δεκέμβριο του 2018 έλαβα ενιαίο ποσό σύνταξης ύψους …………. ευρώ (μεικτά) και ……….... ευρώ (καθαρά).
Την 1-10-2019 στην ηλεκτρονική σελίδα του ΕΦΚΑ αναρτήσατε Μηνιαίο Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής μου, για τον μήνα Ιανουάριο 2019 βάσει των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016, στο οποίο εμφαίνεται το ενιαίο, μέχρι 31-12-2018, ποσό της σύνταξής μου χωριζόμενο παράνομα σε τρία διακριτά μέρη, ήτοι:
την εθνική σύνταξη (……............... ευρώ),
την ανταποδοτική σύνταξη (……………… ευρώ)
και την προσωπική διαφορά (……………….. ευρώ ).

2.Ωστόσο, το Ενημερωτικό Σημείωμα της Σύνταξής μου για τον Ιανουάριο 2019, που αποτελεί μια ενημερωτικού τύπου καταγραφή από μέρους σας, εκδόθηκε κατά παράβαση:
α)των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016,
β)της υπ’αριθ. οικ.26083/887/2016 (ΦΕΚ Β’ 1605/7-6-2016) κοινής υπουργικής απόφασης,
γ)της υπ’αριθ.πρωτ. Φ80000/οικ.60258/1471/23-12-2016 εγκυκλίου του ΥΠΕΚΑΚΑ και
δ)του υπ’αριθ. 261704/31031/24-6-2019 Πορίσματος-Έκθεσης του Συνηγόρου του Πολίτη.

3.Επιπροσθέτως, στο γενικό έγγραφο με τίτλο «Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής Σύνταξης» που αναρτήσατε, ενώ αναφέρετε όλους τους νόμους (3863/2010, 3865/2010, 4024/2011, 4051/2012 και 4093/2012),βάσει των οποίων υπέστην αλλεπάλληλες και διαδοχικές περικοπές στη σύνταξή μου, ουδέν απολύτως αναφέρετε για:
α)τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αμετάκλητες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας, που έκριναν αντισυνταγματικές τις περισσότερες από τις περικοπές αυτές (ν. 4051/2012 και 4093/2012), αλλά και την κατάργηση των τριών Δώρων-Επιδομάτων κατ’έτος,




β)τις υπ’αριθ. 244/2017 και 32/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που έκριναν αντισυνταγματική την Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), την οποία παρανόμως συνεχίζετε να παρακρατείτε, όπως προκύπτει από το Ενημερωτικό Σημείωμα που αναρτήσατε.

4.Με την παρούσα, σας δηλώνω ότι ουδόλως αποδέχομαι ή συναινώ με την έκδοση-ανάρτηση του Ενημερωτικού αυτού Σημειώματος για τους λόγους που αναφέρω ανωτέρω, ούτε ασφαλώς αποδέχομαι ή συναινώ με το περιεχόμενό της και τα καταγραφόμενα ποσά, αφού  θεωρώ παράνομο και αντισυνταγματικό τον θεσμό του επανυπολογισμού και εσφαλμένο το Ενημερωτικό Σημείωμα αφού παραλείψατε να λάβετε υπόψη τις ανωτέρω αμετάκλητες αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων.
Ως σύγχρονος νεοσυσταθείς φορέας, ο πυλώνας πλέον του Ασφαλιστικού μας Συστήματος, έχων όλα τα ηλεκτρονικά μέσα και στελεχωμένος με καταρτισμένο διοικητικό προσωπικό και άριστους νομικούς συμβούλους στις Νομικές σας Υπηρεσίες, λειτουργώντας σε ένα σύγχρονο, ευρωπαϊκό, κοινοβουλευτικό κράτος, που σέβεται τους θεσμούς και το Σύνταγμα, ΟΦΕΙΛΑΤΕ να εφαρμόσετε τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων στην περίπτωσή μου, καθώς και σε όλους τους συνταξιούχους της χώρας.

5. Από τις συνταγματικές κατοχυρωμένες αρχές α)του κοινωνικού κράτους, β)του κράτους δικαίου, γ)της προστατευμένης εμπιστοσύνης του πολίτη στη Διοίκηση και δ)της χρηστής διοίκησης, απορρέει το δικαίωμα ενημέρωσης των ασφαλισμένων και η αντίστοιχη υποχρέωση των Ασφαλιστικών Οργανισμών να εξυπηρετούν το δημόσιο συμφέρον και να καθιστούν προσιτά στους ασφαλισμένους τα δεδομένα της ασφαλιστικής τους κατάστασης.
Συνεπώς, κάθε συνταξιούχος θα πρέπει να γνωρίζει με ποιον ακριβώς τρόπο έγινε ο επανυπολογισμός τής δικής του σύνταξης, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016.
Ο επανυπολογισμός, όπως και ο αρχικός υπολογισμός, διενεργείται κατά δέσμια αρμοδιότητα από τον Ασφαλιστικό Οργανισμό και αποτελεί ατομική διοικητική πράξη, τροποποιητική-διαπλαστική τής αρχικής απόφασης συνταξιοδότησης και συνεπώς φέρει όλα τα χαρακτηριστικά αυτής (τεκμήριο νομιμότητας, εκτελεστότητα, συγκεκριμένο τύπο, πλήρη και επαρκή αιτιολογία κ.λπ), στοιχεία που εκλείπουν από το «Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής» που αναρτήσατε.
Για να μπορεί, δε, να γίνει έλεγχος από τον εκάστοτε συνταξιούχο ή τους κληρονόμους του, πρέπει η νέα συνταξιοδοτική απόφαση -που εκδίδεται από το αντίστοιχο Υποκατάστημα πληρωμών συντάξεων ή από το Τμήμα Συντάξεων που εξέδωσε την αρχική απόφαση συνταξιοδότησης-, να περιέχει όλα τα στοιχεία εκείνα που είναι απαραίτητα για τον επανυπολογισμό, δηλαδή:
1)Συντάξιμες αποδοχές,
2)Χρόνο ασφάλισης,
3)Ποσοστό αναπλήρωσης,
4)Μείωση λόγω ηλικίας ή μείωση λόγω ποσοστού αναπηρίας,
5)Ποσό εθνικής και ανταποδοτικής σύνταξης,
6)Ημερομηνία έκδοσης και αριθμό απόφασης,
7)Όργανο που εκδίδει την ατομική διοικητική πράξη,
8)Προθεσμία και όργανο, ενώπιον του οποίου προσβάλλεται η απόφαση,
9)Λοιπές προσαυξήσεις και επιδόματα αναλυτικά και
10)Προσωπική διαφορά.
Όλα τα ανωτέρω είναι τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία προκειμένου να αποκατασταθεί το αίσθημα δικαίου των συνταξιούχων που τόσο βάναυσα επλήγησαν την τελευταία δεκαετία από τις συνταξιοκτόνες πολικές των Μνημονίων. Μετά, δε, την έκδοση τής σχετικής νέας πράξης, θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τα αντίστοιχα ενημερωτικά σημειώματα.

6.Επειδή το Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής τής σύνταξής μου είναι ένα γενικό έγγραφο και όχι νέα συνταξιοδοτική απόφαση (τροποποιητική), όπως ρητά απαιτεί ο νόμος, οι σχετικές υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι αλλά και το 261704/31031/24-6-2019 Πόρισμα-Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής του Συνηγόρου του Πολίτη, που ανέφερα παραπάνω.

Επειδή ο επανυπολογισμός της σύνταξής μου και η εξαγωγή του ύψους τής προσωπικής διαφοράς έγινε επί λανθασμένων συνταξίμων αποδοχών μου, αφού –όλως παρανόμως- αγνοήσατε και παραβλέψατε ότι οι περισσότερες περικοπές στη σύνταξή μου, η κατάργηση των ετησίων Δώρων-Επιδομάτων και η παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων έχουν κριθεί αντισυνταγματικές με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας και με τις υπ’αριθ. 244/2017 και 32/2018 αποφάσεις της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, εν συνεχεία μάλιστα παραλείψατε να προβείτε σε νέο ορθό υπολογισμό των συνταξίμων αποδοχών μου.

Επειδή και στο νέο ποσό της σύνταξής μου εξακολουθείτε παρανόμως να μου παρακρατείτε την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ), αφού έχει κριθεί αντισυνταγματική.

Επειδή το γενικό έγγραφο που αναρτήσατε πάσχει ΚΑΙ ως προς τύπο ΚΑΙ ως προς το περιεχόμενό του αφού απουσιάζουν σημαντικά και απαραίτητα στοιχεία που έπρεπε να ληφθούν υπόψη για τον επανυπολογισμό-αναπροσαρμογή τής σύνταξής μου προκειμένου να καταλήξετε στο ορθό ύψος τής προσωπικής διαφοράς.

Επειδή με την παράνομη ενέργειά σας να προβείτε στην έκδοση και ανάρτηση του Ενημερωτικού Σημειώματος για λογαριασμό μου (το οποίο δεν αποτελεί διοικητική πράξη κατά τον τύπο και το περιεχόμενο), μου στερείτε τη δυνατότητα νόμιμης διατύπωσης αντιρρήσεων που προβλέπεται από τα άρθρα 24-27 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999) για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας ή και σκοπιμότητας διοικητικών πράξεων που έχουν εκδοθεί και με αφορούν.

Επειδή επίκειται η έκδοση αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας επί προσφυγών που εκδικάσθηκαν στις 4-10-2017 για τη συνταγματικότητα ή μη του επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς, την οποία πρωτίστως εσείς οφείλατε να αναμένετε.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

και με τη ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος μου

Α Ι Τ Ο Υ Μ Α Ι

-Να ακυρώσετε το «Μηνιαίο Ενημερωτικό Σημείωμα Πληρωμής Σύνταξης» μηνός Ιανουαρίου 2019 που με αφορά, για τους λόγους που αναφέρω ανωτέρω και κυρίως επειδή ΔΕΝ αποτελεί νέα συνταξιοδοτική απόφαση, ΔΕΝ συνιστά ατομική διοικητική πράξη κατά τις απαιτήσεις του νόμου και ΔΕΝ ελήφθησαν υπόψη τα αναγκαία στοιχεία για τον ορθό επανυπολογισμό-αναπροσαρμογή τής σύνταξής μου, γεγονός που μου στερεί το δικαίωμα άσκησης των νομίμων δικαιωμάτων μου ενώπιον Αρχών και Δικαστηρίων.

-Να εκδώσετε και να μου κοινοποιήσετε Νέα Συνταξιοδοτική Απόφαση (τροποποιητική), που να περιέχει όλα τα κατά τον τύπο, την ουσία και το περιεχόμενο νόμιμα χαρακτηριστικά και να ευθυγραμμίζεται με τις ανωτέρω δικαστικές αποφάσεις, υπουργικές αποφάσεις και το Πόρισμα του Συνηγόρου του Πολίτη.



Ο 
αιτών/Η αιτούσα

  

Πέμπτη 3 Οκτωβρίου 2019

Μεγάλη αποκάλυψη! Έως το 2030 θα διατηρήσουν οι Σκοπιανοί το σκέτο «Μακεδονία»






Η ηγεσία των Σκοπίων παραβιάζει το πνεύμα της Συμφωνίας των Πρεσπών και τις διμερείς σχέσεις, χωρίς αντίδραση από την Ελλάδα

Ακώλυτη χρήση διαβατηρίων -και πιθανότατα άλλων ταξιδιωτικών εγγράφων- με την ονομασία «Δημοκρατία της Μακεδονίας» έως το 2030 κατοχυρώνει η ηγεσία των Σκοπίων, παραβιάζοντας το πνεύμα της Συμφωνίας των Πρεσπών και τις καλόπιστες διμερείς σχέσεις, χωρίς αντίδραση από την ελληνική πλευρά.
Η κυβέρνηση Ζάεφ με ένα -ομολογουμένως- έξυπνο τέχνασμα προμηθεύτηκε στις αρχές Ιανουαρίου 2019 και ελάχιστες ημέρες πριν από την κοινοβουλευτική κύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών στην Αθήνα και στα Σκόπια 240.000 διαβατήρια του λεγόμενου παλαιού τύπου.
Η αναγραφόμενη ονομασία παραμένει «Δημοκρατία της Μακεδονίας», σε αντίθεση με τα διαβατήρια νέου τύπου, που θα αναγράφουν «Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας». 
Η υπόθεση δεν ήταν άγνωστη, καθώς είχε δημοσιοποιηθεί στα μέσα ενημέρωσης, αλλά το καινούργιο στοιχείο είναι ότι τα Σκόπια καταπατούν την άτυπη συμφωνία που ακολούθησε με την κυβέρνηση Τσίπρα περί ταχείας χρήσης των νέων διαβατηρίων και μόνον.
Το ίδιο πράττουν από τις πρώτες ημέρες της θητείας της κυβέρνησης Μητσοτάκη, απορρίπτοντας τις επανειλημμένες παραστάσεις σε υψηλό πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο. Το ερώτημα που τίθεται είναι γιατί η ελληνική κυβέρνηση, χωρίς να χρειαστεί να διαταράξει τη διμερή προσέγγιση και τη σταθερότητα στα Βαλκάνια, δεν απαιτεί την άμεση κατάργηση των παλαιών διαβατηρίων ως απαραίτητη προϋπόθεση για τη λήψη απόφασης έναρξης ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Ε.Ε. στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 17ης Οκτωβρίου.
Η παρούσα περίοδος είναι, προφανέστατα, η ισχυρότερη από ελληνικής διαπραγματευτικής σκοπιάς, αφού ο κ. Ζάεφ «καίγεται» για την ημερομηνία έναρξης. Αν δεν αποφασιστεί, απειλείται με πτώση η κυβέρνησή του. Ενδεχομένως, ο σχεδιασμός προβολής βέτο κατά τις μελλοντικές συζητήσεις των διαπραγματευτικών κεφαλαίων έχει κάποια βάση, αλλά ίσως τότε η ελληνική διπλωματική ισχύς να είναι εξασθενημένη.
Η υπόθεση των διαβατηρίων προστίθεται, άλλωστε, στη συναίνεση του κ. Ζάεφ και του -πεπειραμένου- υπουργού Εξωτερικών Ν. Ντιμιτρόφ με τους πιο αδιάλλακτους για χρήση σημαιών με τον ήλιο της Βεργίνας και τη μη αντικατάσταση πινακίδων με την ίδια απεικόνιση και την παλαιά ονομασία (όπως έγραψαν η «Εστία» στις 23 Σεπτεμβρίου και η «Real News» στις 29 Σεπτεμβρίου). Είχε προηγηθεί τον Ιούνιο η αποκάλυψη της «δημοκρατίας» περί ευρείας χρήσης του όρου «μακεδονικός/ή» κατά παράβαση της Συμφωνίας των Πρεσπών για ευθυγράμμιση προς την επίσημη ονομασία (άρθρο 1, παρ. 3, εδάφιο ζ).
Λόγω των διαμαρτυριών πολλών διπλωματών κατά της τακτικής του ΣΥΡΙΖΑ, είχε απαιτηθεί η αποστολή οδηγιών προς πολλές πρεσβείες μας για την ανάληψη διακριτικής δράσης.
Καλά πληροφορημένες, ελληνικές και ξένες, πηγές υπογραμμίζουν τα ακόλουθα για τις μεθοδεύσεις της κυβέρνησης Ζάεφ:
Πρώτον, η δικαιολογία ότι πρόκειται απλώς για την τελευταία προγραμματισμένη παράδοση παλαιάς παραγγελίας είναι ψευδής. Η ανάδοχος γερμανική εταιρία Giesecke & Devrient είχε κερδίσει το συμβόλαιο προμήθειας 1.500.000 διαβατηρίων (και 1.800.000 ταυτοτήτων και 500.000 διπλωμάτων οδήγησης) το 2005 αντί 23.500.000 ευρώ για περίοδο 11 ετών.
Ακόμα κι αν υπολογιστεί ως χρόνος έναρξης του συμβολαίου ο Δεκέμβριος του 2006, όταν έγιναν οι πρώτες παραδόσεις, η 11ετία εξέπνευσε πριν από τον Ιανουάριο του 2019!
Δεύτερον, λαμβάνοντας υπόψη τον μικρό πληθυσμό της Βόρειας Μακεδονίας, τον περιορισμένο αριθμό όσων ταξιδεύουν και το γεγονός ότι πλείστα μέλη της αλβανικής μειονότητας έχουν διπλή υπηκοότητα (προτιμώντας τη χρήση μόνον αλβανικού διαβατηρίου), είναι άγνωστο πότε θα εξαντληθεί η προμήθεια των 240.000 τεμαχίων παλαιού τύπου. 
Η εκδοχή που παρουσιάστηκε στην ελληνική πλευρά, περί έκδοσης νέων διαβατηρίων από το 2020, είναι παραπλανητική και η εξάντληση του αποθέματος ίσως συμβεί στα τέλη 2021 - αρχές 2022. 
Πάντως, ακόμα κι αν η πρόβλεψη για λήξη έκδοσης των παλαιών διαβατηρίων της «Δημοκρατίας της Μακεδονίας» το 2020 είναι αξιόπιστη, αυτό σημαίνει ότι θα γίνεται ανεμπόδιστη χρήση ως το 2030, αφού η διάρκεια ισχύος τους είναι 10ετής για τους άνω των 27 ετών. Πρακτικά, όσο διαρκούν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις θα χρησιμοποιείται το σκέτο «Μακεδονία».
Τρίτον, η μεταβατική διαδικασία σφράγισης των παλαιού τύπου διαβατηρίων με την ένδειξη «ιδιοκτησία της Βόρειας Μακεδονίας» γίνεται στις εσωτερικές σελίδες και δεν αναιρεί την παλαιά ονομασία.
Τέταρτον, η κυβέρνηση Ζάεφ δεν δεσμεύεται ούτε για τον χρόνο έκδοσης νέων ταυτοτήτων. Το θέμα δεν είναι εσωτερικό, γιατί, όπως συμβαίνει και με τις ελληνικές ταυτότητες, θα χρησιμοποιούνται και για ταξιδιωτικούς σκοπούς με τον όρο «Μακεδονία» σε πολλές χώρες και για άγνωστο χρόνο.
Η έλλειψη αποτελεσματικής αντίδρασης της Αθήνας θα γινόταν κατανοητή, αν υπήρχε βεβαιότητα για παράταση της πολιτικής άλλων εταίρων κατά των ενταξιακών διαπραγματεύσεων των Τιράνων και των Σκοπίων. Ωστόσο, η γερμανική Bundestag άλλαξε στάση προ ημερών, η Γαλλία δεν είναι πλέον τόσο κατηγορηματικά αρνητική και μόνο η Ολλανδία απειλεί με βέτο.

*Εκδότης του περιοδικού
«Άμυνα & Διπλωματία» και σύμβουλος ξένων εταιριών μελέτης επιχειρηματικού ρίσκου για τη ΝΑ Ευρώπη



Η κυβέρνηση τρομοκρατεί τους συνταξιούχους παρεμβαίνοντας ωμά στην απόφαση του ΣτΕ, για τον επανυπολογισμό και την προσωπική διαφορά των συντάξεων





Ο κ.Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και πρώην Πρόεδρος του ΣτΕ, που με την απόφασή του (668/2012) νομιμοποίησε δυστυχώς το α’ Μνημόνιο, έπρεπε να αποτρέψει την παρέμβαση της κυβέρνησης στο έργο της Δικαιοσύνης
Ι. Με τον επανυπολογισμό όλων των «παλαιών» (μέχρι 12-5-2016) συντάξεων (πλην των αγροτικών και των συνταξιούχων της Τράπεζας της Ελλάδος) και τη γνωστοποίηση της προσωπικής διαφοράς χθες και σήμερα από τον ΕΦΚΑ, μετά την άγρια περικοπή τους από τους νόμους Λοβέρδου, Κουτρουμάνη και Βρούτση, η κυβέρνηση επιχειρεί μια άνευ προηγουμένου τρομοκράτηση των συνταξιούχων μας!
Γιατί, αποτελεί τρομοκράτηση και μεγάλη θρασύτητα να ενημερώνονται οι συνταξιούχοι μας από την κυβέρνηση της ΝΔ, που στα πλαίσια του γ’ Μνημονίου ψήφισε μαζί με τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ την προσωπική διαφορά (περικοπή 1% του ΑΕΠ για το 2016, ν. 4336/2015 σελ. 1020), ότι η ήδη «πολυκουρεμένη» σύνταξή τους (ουσιαστικά μισή) από τις περικοπές κυρίως του νόμου της ΝΔ 4093/2012 (υπουργός Εργασίας κ.Ιωάννης Βρούτσης) περιέχει σήμερα και ένα τμήμα («προσωπική διαφορά») που ΔΕΝ τους ανήκει και ενδέχεται στο προσεχές μέλλον να τους περικοπεί!
Αποτελεί απύθμενο θράσος, την ώρα που οι συνταξιούχοι μας αναμένουν επιστροφές από τα παρανόμως παρακρατηθέντα από τις συντάξεις τους και τα Δώρα και την εφαρμογή επιτέλους των υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεων της Ολομέλειας του ΣτΕ (που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων τους και την κατάργηση των Δώρων με τον νόμο Βρούτση 4093/2012), να τους γνωστοποιείται  -μάλιστα με παράνομο και ασύμβατο με το Σύνταγμα τρόπο-  ότι το προσεχές διάστημα ενδέχεται η σύνταξή τους να περικοπεί ακόμη περισσότερο!
ΙΙ. Η απαράδεκτη και πρωτοφανής για κοινοβουλευτική δημοκρατία αυτή πρακτική συνιστά ταυτόχρονα και ωμή παρέμβαση στην ανεξάρτητη λειτουργία της Δικαιοσύνης.
Ως γνωστόν, τα άρθρα 14 και 33 του ν. 4387/2016 («νόμος Κατρούγκαλου»), με τα οποία θεσπίστηκε ο απαράδεκτος θεσμός τού επανυπολογισμού των «παλαιών» συντάξεων και της προσωπικής διαφοράς με βάση τα χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης, απασχόλησε την Ολομέλεια του  ΣτΕ στις 4-10-2017 με πολλές προσφυγές συνταξιούχων και των Οργανώσεών τους και αναμένεται η απόφασή του από μέρα σε μέρα.
Συνεπώς, η κυβέρνηση όφειλε τουλάχιστον να τηρήσει τα προσχήματα και να αναμένει την έκδοση αυτής της πολυπόθητης απόφασης από το ΣτΕ, αφού αυτό (και ΜΟΝΟ αυτό) θα αποφασίσει ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΩΣ για τη συνταγματικότητα ή όχι του επανυπολογισμού-προσωπικής διαφοράς, για το αν δηλαδή οι «παλαιές» συντάξεις θα επανυπολογιστούν με τα χαμηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου.
ΙΙΙ. Και είναι απορίας άξιον πώς ο σημερινός Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης κ.Παναγιώτης Πικραμένος,  που διετέλεσε Πρόεδρος του ΣτΕ και επί προεδρίας του το α’ Μνημόνιο (ν. 3845/2010) και όλες οι περικοπές επί μισθών και συντάξεων (νόμοι 3863 και 3865/2010) κρίθηκαν δυστυχώς συνταγματικές με την 668/2012 απόφασή του, να μην αποτρέψει αυτή την πρωτοφανή παρέμβαση του υπουργείου Εργασίας-ΕΦΚΑ στην ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης και στην αμερόληπτη κρίση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της χώρας.
IV. Είναι απαράδεκτο! Είναι ντροπή!
Είναι μαύρη σελίδα για τη χώρα και τη Δικαιοσύνη!
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. έπρεπε να αναμείνει την αμετάκλητη δικαστική κρίση για ένα ζήτημα (επανυπολογισμός-προσωπική διαφορά) που είναι ο πυρήνας του νόμου Κατρούγκαλου, πολύ περισσότερο που η ίδια προεκλογικά είχε υποσχεθεί την κατάργησή του προσελκύοντας (και λόγω αυτής της εξαγγελίας) την ψήφο εκατοντάδων χιλιάδων συνταξιούχων.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα αναλάβει πρωτοβουλία για την ακύρωση αυτής της παράνομης αντισυνταγματικής και αντικοινωνικής διαδικασίας καλώντας τον επιστημονικό κόσμο, τις κοινωνικές οργανώσεις, όλους τους πολίτες, σε εγρήγορση για την προστασία των θεσμών τής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας και την απρόσκοπτη λειτουργία των εξουσιών.

Συντάξεις: Το μεγάλο κόλπο εις βάρος των συνταξιούχων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον επανυπολογισμό των παλιών συντάξεων - Τα εκκαθαριστικά αποκάλυψαν το μέγεθος της απάτης






Το μεγάλο κόλπο εις βάρος των συνταξιούχων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με τον επανυπολογισμό των παλιών συντάξεων (πριν από τον Μάιο του 2016), που επέβαλε ο νόμος Κατρούγκαλου, με στόχο την περικοπή της προσωπικής διαφοράς, αποκαλύπτεται με την ανάρτηση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων συντάξεων που άρχισε χθες σταδιακά. 
Πρόκειται για ένα τέχνασμα, το οποίο θα κριθεί για τη συνταγματικότητά του από το ΣτΕ στην απόφαση που αναμένεται εντός των προσεχών μηνών. 
Πάνω στο τέχνασμα της προσωπικής διαφοράς άλλωστε «πατάει» τώρα το ΔΝΤ και ζητάει μειώσεις στις συντάξεις.
Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είχε αποφασιστεί περικοπή κατά 18% της προσωπικής διαφοράς, η οποία τελικά «πάγωσε». 
Προχθές (Παγκόσμια Ημέρα Ηλικιωμένων) ήταν η σειρά των συνταξιούχων να «παγώσουν» καθώς ήρθαν αντιμέτωποι με τα εκκαθαριστικά που αποκαλύπτουν ότι ποσά έως και 350 ευρώ επί των συντάξιμων αποδοχών τους είναι «προσωπικές διαφορές». 
Από το απόγευμα και μετά αναρτήθηκαν τα εκκαθαριστικά των συνταξιούχων του Δημοσίου, του πρώην ΟΑΕΕ, του πρώην ΕΤΑΑ και ΕΤΑΠ – ΜΜΕ. Σήμερα Τετάρτη θα αναρτηθούν στον ίδιο ιστότοπο και τα εκκαθαριστικά των συνταξιούχων του πρώην ΙΚΑ και των ενταχθέντων σε αυτό Ταμείων.

Μικρότερα ποσά

Στα νέα ενημερωτικά σημειώματα με τα τελικά ποσά ανταποδοτικής σύνταξης, εθνικής σύνταξης και προσωπικής διαφοράς για συνταξιούχους του Δημοσίου, του ΙΚΑ, του ΟΑΕΕ, Ταμείων ΔΕΚΟ και του ΕΤΑΑ φαίνεται ότι για την πλειονότητα των συνταξιούχων η ανταποδοτική και η εθνική σύνταξη είναι μικρότερες σε σχέση με την παλιά τους σύνταξη.
«Ακόμα μία δέσμευση της κυβέρνησής μας υλοποιείται σήμερα. Όπως είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά αλλά και στις προγραμματικές μας δηλώσεις, η απαράδεκτη εικόνα που δημιουργήθηκε με συνταξιούχους να λαμβάνουν τη σύνταξή τους, χωρίς αυτά να συνοδεύονται από τα ενημερωτικά σημειώματα των συντάξεών τους, παίρνει τέλος» δήλωσε χθες ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Γιάννης Βρούτσης επιρρίπτοντας ευθύνες στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. «Παρά τις αλλεπάλληλες ερωτήσεις μας στη Βουλή, παρά τις χιλιάδες διαμαρτυρίες των συνταξιούχων αλλά και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία και συνολικά η κυβέρνηση αδιαφορούσε προκλητικά» είπε ο υπουργός ανακοινώνοντας την ανάρτηση εκκαθαριστικών σημειωμάτων για 1.709.707 συντάξεις μηνός Ιανουαρίου 2019, με εξαίρεση 256.137 συντάξεις για τις οποίες δεν έχει γίνει ο επανυπολογισμός. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου, μέχρι 21 Νοεμβρίου σταδιακά θα αναρτηθούν και τα αντίστοιχα εκκαθαριστικά για τις συντάξεις των μηνών Φεβρουαρίου έως και Νοεμβρίου.

Γιατί τα έκρυβε

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρανόμως απέκρυπτε από την αρχή του 2019 τα μηνιαία ενημερωτικά σημειώματα σύνταξης για δύο βασικούς λόγους:
1. Για να μη δει το 95% των συνταξιούχων την αρνητική προσωπική διαφορά.
2. Για να μη διαπιστώσουν με τα ίδια τους τα μάτια οι συνταξιούχοι το ύψος της μείωσης που θα είχαν αν τελικά εφαρμοζόταν ο Ν. 4472/2017 (νόμος Αχτσιόγλου) ως συνέχεια του νόμου Κατρούγκαλου.
Με τα νέα εκκαθαριστικά οι παλιοί συνταξιούχοι βλέπουν αναλυτικά τι εισπράττουν από 1ης Ιανουαρίου 2019. Στις επεξηγήσεις που παρέχει ο ΕΦΚΑ προς τους συνταξιούχους – μαζί με τα εκκαθαριστικά – τονίζει ότι:
1. Από 1/1/2019 το ποσό της σύνταξης αναπροσαρμόστηκε (επανυπολογίστηκε) βάσει των διατάξεων των άρθρων 14 και 33 του Ν. 4387/2016. Για τον καθορισμό του νέου επανυπολογισμένου ποσού σύνταξης ελήφθησαν υπόψη τα ασφαλιστικά δεδομένα που είναι καταχωρισμένα στο οικείο μηχανογραφικό σύστημα του πρώην φορέα ασφάλισής τους.
2. Για τον καθορισμό της προσωπικής διαφοράς συγκρίνεται το καθαρό προ φόρου ποσό σύνταξης, με βάση το προγενέστερο νομοθετικό πλαίσιο, με το καθαρό προ φόρου ποσό, με βάση το νέο νομοθετικό πλαίσιο.
3. Σε περίπτωση που το ποσό της παλαιάς καταβαλλόμενης σύνταξης είναι μεγαλύτερο του ποσού της νέας επανυπολογισμένης σύνταξης (δηλαδή η διαφορά είναι θετική), το επιπλέον ποσό καταβάλλεται ως προσωπική διαφορά, συμψηφιζόμενο κατ’ έτος και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων της παρ. 3α του άρθρου 14 του Ν. 4387/2016.
4. Σε περίπτωση που το ποσό της παλαιάς καταβαλλόμενης σύνταξης είναι μικρότερο του ποσού της νέας επανυπολογισμένης σύνταξης (δηλαδή η διαφορά είναι αρνητική), τότε το ποσό της παλαιάς καταβαλλόμενης σύνταξης προσαυξάνεται κατά το 1/5 της διαφοράς, σταδιακά και ισόποσα εντός πέντε ετών από 1/1/2019.
5. Σε περίπτωση που λαμβάνουν περισσότερες από μία συντάξεις της ίδιας κατηγορίας, διενεργείται σώρευση των συντάξεων και χορηγείται το συμφερότερο ποσό.

Η πρόσβαση

Όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εργασίας, η πρόσβαση των συνταξιούχων στα ενημερωτικά σημειώματα γίνεται μέσω του δικτυακού τόπου του ΕΦΚΑ (Υπηρεσίες προς Συνταξιούχους, επιλογή πληρωμές, εκτύπωση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος, ενημερωτικά σημειώματα συντάξεων από 1/1/2019, Είσοδος στην Υπηρεσία) με χρήση των προσωπικών κωδικών Taxis.
Σημειώνεται ότι το πλήθος ενημερωτικών σημειωμάτων αφορά συντάξεις προ της 13/5/2016 με τις ακόλουθες εξαιρέσεις:
  • 256.137 συντάξεις για τις οποίες δεν κατέστη δυνατός ο προβλεπόμενος από τον Νόμο 4387/16 επανυπολογισμός λόγω έλλειψης μηχανογραφικών δεδομένων.
  • 81.154 συντάξεις για τις οποίες πραγματοποιείται η διαδικασία της σώρευσης, καθώς και ειδικές κατηγορίες (π.χ. δικαιούχους παραπληγικού επιδόματος) για τις οποίες θα ακολουθήσει η ανάρτηση ενημερωτικού σημειώματος μέχρι την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου. Μέχρι την ίδια ημερομηνία θα αναρτηθούν και τα ενημερωτικά σημειώματα για τις προσωρινές συντάξεις και τις 107.160 συντάξεις με αίτηση συνταξιοδότησης μετά τη δημοσίευση του Ν. 4387/2016.

Για την περίπτωση που κάποιος συνταξιούχος επιθυμήσει να υποβάλει αίτημα ή ένσταση στα όσα αναφέρονται στο ενημερωτικό σημείωμα, έχει προβλεφθεί η λειτουργία, από 15 Οκτωβρίου, σχετικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας στον δικτυακό τόπο του ΕΦΚΑ.



Επίσκεψη Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Στρατού στην Περιοχή Ευθύνης της 95 ΑΔΤΕ - Παρακολούθηση ασκήσεων και βολές Πυροβολικού και βαρέων όπλων Πεζικού





Την Τρίτη 1 Οκτωβρίου 2019, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Καμπάς, στο πλαίσιο της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ -19», πραγματοποίησε επίσκεψη στην Περιοχή Ευθύνης της  95 Ανώτερης Διοίκησης Ταγμάτων Εθνοφυλακής (95 ΑΔΤΕ «ΔΙΑΓΟΡΙΔΩΝ»), συνοδευόμενος από τον Διοικητή της Ανώτατης Στρατιωτικής Διοίκησης Εσωτερικού και Νήσων (ΑΣΔΕΝ «ΑΙΓΕΑΣ») Αντιστράτηγο Γεώργιο Δημητρόπουλο.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του, ο Αρχηγός παρακολούθησε ασκήσεις Μονάδων και Ταγμάτων Εθνοφυλακής, ενημερώθηκε για την τρέχουσα κατάσταση επί της ΤΑΜΣ «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ -19» και παρακολούθησε βολές Πυροβολικού και βαρέων όπλων Πεζικού στο Πεδίο Βολής «ΚΑΤΤΑΒΙΑΣ».
#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy

Επανυπολογισμός Συντάξεων: Επικίνδυνα λάθη, με σοβαρές παρενέργειες, στα μηνιαία ενημερωτικά!! Ποια είναι τα λάθη

   

   


    Εκτός από το οικονομικό σοκ  που υπέστησαν οι συνάδελφοι, όταν είδαν το ύψος της  προσωπικής διαφοράς, στα μηνιαία ενημερωτικά  σημειώματα συντάξεων του Ιανουαρίου 2019, ένας μεγάλος αριθμός δέχθηκε και μια άλλη οδυνηρή έκπληξη  όταν διαπίστωσαν πως:

    α. Η σύνταξή τους θα κατατίθεται σε ανύπαρκτη ή σε τράπεζα που είχε απορροφηθεί από κάποια άλλη. Στην προσωπική μου περίπτωση η σύνταξή μου θα κατατίθεται στην ΕΓΝΑΤΙΑ, στην οποία δεν ήμουν ποτέ πελάτης της!! 
   β. Ο αναγραφόμενος αριθμός του τραπεζικού μου λογαριασμού  δεν είχε καμιά σχέση με τον πραγματικό αριθμό.

   Από τα παραπάνω συμπεραίνετε αβίαστα ότι,  είναι ορατός ο κίνδυνος  για έναν αριθμό συναδέλφων,  οι συντάξεις τους να κατατεθούν σε ανύπαρκτους λογαριασμούς, εκτός και εάν το αντιληφθούν εγκαίρως και προβούν στις απαιτούμενες τροποποιήσεις 

 Επιπολαιότητα, προχειρότητα ή ανικανότητα των καθ΄ύλην αρμοδίων του ΕΦΚΑ;