Παρασκευή 6 Σεπτεμβρίου 2019

«Βόμβα» από ΣτΕ: Νέο «πακέτο» αναδρομικών για Στρατιωτικούς και ένστολους




Πρόκειται για την υπ’ αριθμόν 852/2019 απόφαση, με την οποία έγινε αποδεκτή προσφυγή των συνδικαλιστικών σωματείων των αστυνομικών κατά των διατάξεων του ν. 4472/2017

Μια ακόμη δημοσιονομική βόμβα… μεγατόνων πυροδοτεί απόφαση του ΣΤ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας που εκδόθηκε τον Μάιο και με την οποία κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του ν. 4472/2017, για την αναμόρφωση των ειδικών μισθολογίων των Στρατιωτικών και των  ενστόλων, τις οποίες ψήφισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
Πρόκειται για την υπ’ αριθμόν 852/2019 απόφαση, με την οποία έγινε αποδεκτή προσφυγή των συνδικαλιστικών σωματείων των αστυνομικών κατά των διατάξεων του ν. 4472/2017. Λόγω, όμως, του μείζονος ενδιαφέροντος της κρινόμενης υπόθεσης αποφασίσθηκε η παραπομπή της σε συζήτηση στην Ολομέλεια του ΣτΕ, η οποία θα λάβει και την οριστική απόφαση.

Αποκατάσταση

Με την απόφαση 852/2019 αναγνωρίζεται ουσιαστικά ως συνταγματικά αποδεκτό το ύψος των συνολικών αποδοχών των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των λιμενικών και των πυροσβεστών, όπως αυτό είχε διαμορφωθεί μέχρι τον Ιούλιο του 2012 με βάση τις διατάξεις του παλαιού νόμου 3205/2003. Δηλαδή με βάση την απόφαση αυτή, το Δημόσιο πρέπει να καταβάλει στους ενστόλους, αναδρομικά από το 2017, ποσά που αντιστοιχούν στη διαφορά μεταξύ:
α) του ύψους των συνολικών αποδοχών όπως διαμορφώνονται μέχρι 31-12-2016 μετά την πλήρη αποκατάστασή τους βάσει των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας για την αντισυνταγματικότητα των περικοπών που επέφερε από τον Αύγουστο του 2012 ο ν. 4093/2012,
β) του ύψους των συνολικών αποδοχών τους, όπως διαμορφώθηκαν από το 2017 με βάση το ν. 4472/2017 για την αναμόρφωση των ειδικών μισθολογίων.

Τι προέβλεπε…

Υπενθυμίζεται ότι με το ν. 4472/2017:
* Οι συνολικές αποδοχές των στρατιωτικών, των αστυνομικών, των λιμενικών και των πυροσβεστών, καθώς και άλλων δημοσίων λειτουργών (δικαστικών, ιατρών του ΕΣΥ, πανεπιστημιακών, ερευνητών κ.λπ.) μειώθηκαν λόγω περικοπών και καταργήσεων διαφόρων επιδομάτων, όχι μόνο σε σχέση με τα επίπεδα αποδοχών όπως αυτά είχαν διαμορφωθεί πριν από τις αντισυνταγματικές περικοπές του ν. 4093/2012 αλλά και σε σχέση με τα επίπεδα αποδοχών όπως είχαν διαμορφωθεί και μετά τις περικοπές αυτές.
* Χορηγήθηκαν «προσωπικές διαφορές» για να καλυφθούν οι μειώσεις που προέκυψαν σε σχέση με τα επίπεδα αποδοχών όπως αυτά είχαν διαμορφωθεί μετά τις αντισυνταγματικές μειώσεις του ν. 4093/2012, δηλαδή ουσιαστικά δεν αναγνωρίστηκε η αντισυνταγματικότητα των περικοπών του νόμου εκείνου.
Ωστόσο, το 2014 και το 2016 είχαν εκδοθεί από το ΣτΕ αποφάσεις που έκριναν αντισυνταγματικές τις περικοπές των αποδοχών των ενστόλων, οι οποίες επιβλήθηκαν με το μνημονιακό νόμο 4093/2012. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, όμως, νομοθέτησε το 2017 την επιστροφή των ποσών των περικοπών μόνο για την περίοδο από την 1η-8-2012 έως τις 31-12-2016, ενώ για την περίοδο από την 1η-1-2017 δεν αναγνώρισε καμία υποχρέωση καταβολής αναδρομικών.
Η απόφαση του ΣΤ’ Τμήματος του ΣτΕ, εφόσον επικυρωθεί και από την Ολομέλεια του ανωτάτου δικαστηρίου, θα υποχρεώσει το Δημόσιο να καταβάλει σημαντικού ύψους αναδρομικά, τα οποία αντιστοιχούν στα ποσά των περικοπών που επιβλήθηκαν στις αποδοχές των ενστόλων και την περίοδο μετά την 1η-1-2017, είτε αυξάνοντας τις προσωπικές διαφορές που προβλέπουν οι διατάξεις του ν. 4472/2017, ώστε αυτές να καλύπτουν τα ποσά μειώσεων σε σχέση με τις αποδοχές που είχαν διαμορφωθεί βάσει του ν. 3205/2003, είτε αλλάζοντας εκ νέου όλη τη δομή των ειδικών μισθολογίων των ενστόλων.

Το σκεπτικό

Τα βασικότερα σημεία του σκεπτικού της απόφασης, το πλήρες κείμενο της οποίας αποκαλύφθηκε πρόσφατα από την Ενωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ), έχουν ως εξής:
1  Μετά τη διάγνωση, με τις 2194-2195/2014 ακυρωτικές αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του ν. 4093/2012, οι διατάξεις αυτές (του ν. 4093/2012) κατέστησαν ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες, με αποτέλεσμα να αναβιώσουν και, μάλιστα, αναδρομικώς οι προϊσχύουσες διατάξεις του ν. 3205/2003. Στη συνέχεια, με τις διατάξεις του ν. 4307/2014 καταργήθηκαν και ρητώς οι αντισυνταγματικές διατάξεις του ν. 4093/2012 και καθιερώθηκε νέο μισθολόγιο για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας αναδρομικά από 1.7.2012. Οι νεότερες αυτές διατάξεις, όμως, του ν. 4307/2014 (άρθρο 86, παρ. 2 και 3) κρίθηκαν, επίσης, με τις 1125-1128/2016 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου ως αντισυνταγματικές, με αποτέλεσμα να αναβιώσουν και πάλι αναδρομικώς οι προϊσχύουσες διατάξεις του ν. 3205/2003. Αυτό είχε ως συνέπεια να υποχρεούται η διοίκηση να θεωρήσει ως ισχύουσες τις διατάξεις του ν. 3205/2003, όπως ίσχυαν, και να μεριμνήσει να καταβάλει στους στρατιωτικούς τις αυξημένες αποδοχές που δικαιούνταν κατ’ εφαρμογήν τους. Εν όψει των ανωτέρω, η έννοια της διάταξης του άρθρου 155 παρ. 1 του ν. 4472/2017, ερμηνευόμενη υπό το φως των ανωτέρω ακυρωτικών αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας και της απορρέουσας από το Σύνταγμα υποχρέωσης συμμόρφωσης της διοίκησης προς τις αποφάσεις αυτές, είναι ότι οι αποδοχές που δικαιούνταν οι λειτουργοί ή υπάλληλοι στις 31.12.2016 είναι οι αποδοχές που είχαν διαμορφωθεί με τις διατάξεις των άρθρων 50 και 51 του ν. 3205/2003, όπως αυτές ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με τις αντισυνταγματικές διατάξεις του ν. 4307/2014. Επομένως, η προσβαλλόμενη πράξη, κατά το μέρος που θεσπίζει, το πρώτον, ως βάση για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, τις τακτικές αποδοχές των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, τις οποίες αυτοί ελάμβαναν στις 31.12.2016, όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί με τις κριθείσες ως αντισυνταγματικές διατάξεις του ν. 4307/2014 (άρθρο 86, παρ. 2 και 3) … είναι αντίθετη προς τη διάταξη του άρθρου 155 του ν. 4472/2017, όπως αυτή ερμηνεύθηκε ανωτέρω…. και για το λόγο αυτό η προσβαλλόμενη κανονιστική πράξη, κατά το μέρος αυτό, πρέπει να ακυρωθεί.
2   Οπως έχει ήδη κριθεί με τις 2192-2196/2014 και τις 1125-1128/2016 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου, η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των στρατιωτικών, η οποία βρίσκει έρεισμα σε πλείονες συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 45, 23, παρ. 2 και 29 παρ. 3), αποτελεί πρόσθετη θεσμική εγγύηση που εξασφαλίζει την αποτελεσματική εκπλήρωση της αποστολής των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, αλλά και δικαίωμα των στελεχών τους, το οποίο τους απονέμεται, αφενός μεν, ως αντιστάθμισμα του καθεστώτος απαγορεύσεων και περιορισμών, στο οποίο υπόκεινται κατά τη διάρκεια της υπηρεσιακής τους απασχόλησης, και των ειδικών συνθηκών εργασίας, οι οποίες συνεπάγονται αυξημένους κινδύνους για τη ζωή και τη σωματική τους ακεραιότητα, αφετέρου δε, ως αναγνώριση της σημασίας της αποστολής τους για την εθνική ασφάλεια και τη δημόσια τάξη…
H μεταβολή… του μισθολογικού καθεστώτος των στρατιωτικών με τέτοιας φύσεως ή εκτάσεως μείωση των αποδοχών τους, που να επιφέρει ανατροπή του έως τότε ισχύοντος μισθολογικού καθεστώτος, δεν μπορεί να γίνει χωρίς να έχει προηγουμένως εκτιμηθεί το δημοσιονομικό όφελος σε σχέση με τις επιπτώσεις που η μείωση αυτή μπορεί να έχει στη λειτουργία των ενόπλων αυτών σωμάτων, καθώς και αν η μείωση είναι αναγκαία ή θα μπορούσε να αναπληρωθεί με άλλα μέτρα ισοδύναμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας…
Eιδικά ως προς την κατηγορία των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, η ειδική μισθολογική αντιμετώπιση των οποίων προβλέπεται διαχρονικά και πηγάζει από τους ιδιαίτερα έντονους συνταγματικούς περιορισμούς που επιβάλλονται στην άσκηση των δικαιωμάτων τους, τις ιδιαίτερες συνθήκες άσκησης των καθηκόντων τους και τη σύνδεση με τη διαφύλαξη της εθνικής κυριαρχίας και άμυνας, της εσωτερικής ασφάλειας και καταπολέμησης του εγκλήματος και γενικά την άσκηση αρμοδιοτήτων που εντάσσονται στον πυρήνα της κρατικής εξουσίας, ο νομοθέτης, παρότι εξακολουθεί να διαθέτει την ευχέρεια να καταρτίζει νέο μισθολόγιο και να διαμορφώνει το επίπεδο των αποδοχών τους και είναι, κατ’ αρχήν, ελεύθερος να προβαίνει ακόμα και σε μείωση αυτών, εφόσον λόγοι δημοσίου συμφέροντος επιβάλλουν τούτο, χωρίς η ουσιαστική του εκτίμηση να υπόκειται σε ακυρωτικό ή άλλο δικαστικό έλεγχο ως προς την ορθότητά της, υπέχει πάντως αυξημένες υποχρεώσεις τεκμηρίωσης της συγκεκριμένης επιλογής του ιδίως εν όψει του γεγονότος ότι η μείωση αυτή αντανακλά στη λειτουργία ευαίσθητων τομέων της κρατικής δράσης, το δε νέο μισθολόγιο πρέπει να πληροί τα κριτήρια που τέθηκαν με τις αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (2293-6/2014 και 1125-8/2016).
3  Oι αποδοχές των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως διαμορφώνονται με το νέο μισθολόγιο που θεσπίζεται με τις διατάξεις του ν. 4472/2017, λαμβανομένης υπόψη και της προβλεπόμενης προσωπικής διαφοράς, κυμαίνονται, τελικά, σε επίπεδα κατώτερα εκείνων που είχαν διαμορφωθεί με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, οι οποίες είχαν κριθεί αντισυνταγματικές, ταυτίζονται δε με τις αποδοχές τους όπως είχαν διαμορφωθεί με τις κριθείσες, επίσης, ως αντισυνταγματικές διατάξεις του ν. 4307/2014 και μάλιστα υπό τον όρο της πλήρους καταβολής τους έως την 1.1.2020 και με απορρόφηση κάθε μελλοντικής αύξησης από την προσωπική διαφορά. Με τα δεδομένα αυτά, κατά τη θέσπιση του νέου μισθολογίου (ν. 4472/2017), το δημοσιονομικό κριτήριο δεν αποτέλεσε μεν το αποκλειστικό κριτήριο για τη διαμόρφωση του ύψους των αποδοχών των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, παρέμεινε, όμως, το βασικό κριτήριο, εφόσον με το μισθολόγιο αυτό επήλθε μείωση των αποδοχών των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας σε επίπεδο κατώτερο εκείνων που αυτά δικαιούνταν την 31.12.2016 (βάσει των άρθρων 50 και 51 του ν. 3205/2003, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με τις αντισυνταγματικές διατάξεις του ν. 4307/2014), με κύριο σκοπό την επίτευξη συγκεκριμένων δημοσιονομικών στόχων.
Και ναι μεν ο νομοθέτης, κατά τα προεκτεθέντα, μπορεί να προβεί σε αναμόρφωση του μισθολογίου των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας και σε μειώσεις των αποδοχών τους, με τη θέσπιση του νέου μισθολογίου, όμως δεν πρέπει να παραβιάζεται η αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας, για την εφαρμογή της οποίας πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια που έχουν διαμορφωθεί με τις 2192-2196/2014 και 1125-1128/2016 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου. Πλην όμως, με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Στ΄ του ν. 4472/2017, το ύψος των αποδοχών των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας διαμορφώθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη τα κριτήρια που καθιερώθηκαν με τις προαναφερόμενες δικαστικές αποφάσεις…. Περαιτέρω, δεν εκτιμήθηκε τεκμηριωμένα, εάν, με τις νέες αυτές μειώσεις, οι αποδοχές των Σωμάτων Ασφαλείας παραμένουν επαρκείς για την αντιμετώπιση του κόστους αξιοπρεπούς διαβίωσης και ανάλογες της αποστολής τους. Και ναι μεν το επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης δεν προσδιορίζεται βάσει των προηγούμενων αποδοχών της συγκεκριμένης κατηγορίας προσώπων, αλλά βάσει των εκάστοτε ισχυουσών οικονομικών συνθηκών και σε συνάρτηση με το επίπεδο διαβίωσης των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων και λειτουργών και του εν γένει ενεργού πληθυσμού της χώρας…, στην προκείμενη περίπτωση, όμως, ουδεμία εκτίμηση, με οποιαδήποτε κριτήρια, περιλαμβάνεται στην αιτιολογική έκθεση του νόμου ή στις λοιπές προπαρασκευαστικές εργασίες ψήφισής του ως προς το επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Επιπλέον δε, ο νομοθέτης προέβη σε ανατροπή του ισχύοντος μισθολογικού καθεστώτος χωρίς την αναγκαία, σύμφωνα με προαναφερθείσες δικαστικές αποφάσεις, επαρκή τεκμηρίωση σχετικά με την προσφορότητα και αναγκαιότητα της μεταβολής αυτής και χωρίς προηγούμενη εκτίμηση ούτε του δημοσιονομικού οφέλους σε σχέση με τις επιπτώσεις της εν λόγω μεταβολής στη λειτουργία των ενόπλων αυτών σωμάτων ούτε της δυνατότητας να επιτευχθεί το δημοσιονομικό αυτό όφελος με άλλα μέτρα ισοδυνάμου αποτελέσματος, με μικρότερο κόστος για το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Με τα δεδομένα αυτά, οι επίμαχες ρυθμίσεις του ν. 4472/2017, κατά το μέρος που με αυτές θεσπίζεται το νέο μισθολόγιο των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας αντίκεινται στην αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας (άρθρα 45, 23 παρ. 2 και 29 παρ. 3 του Συντάγματος) και στην αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος).





Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019

Στρατιωτικός στρατοπέδευσε έξω από τμήμα για να γλιτώσει από το σπιτονοικοκύρη του που τον γρονθοκόπησε και τον απείλησε με όπλο. "Απούσα" η Αστυνομία και τώρα κάνει έρευνες για...!!



Πρωτοφανείς καταστάσεις στα Χανιά, με εν ενεργεία στρατιωτικό να καταγγέλλει ξυλοδαρμό και απειλές με όπλο



Καταφύγιο έξω από το Μέγαρο της Αστυνομίας στα Χανιά βρήκε ένας εν ενεργεία στρατιωτικός μαζί με τη σύζυγό του και τα δύο του αγοράκια, 5 και 8 χρονών, προκειμένου να προστατευτεί από την επιθετική συμπεριφορά του υιού της σπιτονοικοκυράς του.
Από το βράδυ της Τετάρτης η οικογένεια έχει πάρει μαζί της τα απαραίτητα (μαξιλάρια, ρούχα, κουβέρτες και νερό) και είναι αποφασισμένοι να μείνουν εκεί μέχρι η Αστυνομία να συλλάβει τον υιό της σπιτονοικοκυράς, ο οποίος, σύμφωνα με τον στρατιωτικό, τον γρονθοκόπησε και τον απείλησε με όπλο, με σκοπό η οικογένεια να αφήσει το σπίτι που μένει.

Θύμα ξυλοδαρμού και απειλή με όπλο

Συγκεκριμένα, όπως ισχυρίστηκε στο zarpanews.gr o πατέρας και στρατιωτικός στο επάγγελμα, εδώ και καιρό ζει ένα δράμα. Αποκορύφωμα ήταν το μεσημέρι της Τρίτης (3/9), που έπεσε θύμα ξυλοδαρμού και νοσηλεύτηκε για μια μέρα στο Νοσοκομείο.
Παράλληλα, ο γιος της σπιτονοικοκυράς του, όπως έχει καταθέσει σε μήνυση εναντίον του o πατέρας των δύο παιδιών, τον απείλησε με όπλο, λέγοντάς του «αν δεν φύγεις από το σπίτι, θα πάθουν κακό τα παιδιά σου».

megaro_oikogeneia11.jpg

Αύξηση και απειλές

Η ιστορία αυτή έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου έναν μήνα, καθώς σύμφωνα με όσα δηλώνει ο πατέρας - στρατιωτικός, «ενώ τα νοίκια πληρώνονταν κανονικά, μας είπαν ότι θα γίνει ξαφνική αύξηση και αν δεν δεχτούμε θα πρέπει να φύγουμε τις επόμενες ώρες από το σπίτι, το οποίο βάσει συμβολαίου δεν μπορεί να γίνει…».
Κατόπιν σύστασης της δικηγόρου της οικογένειας, όπως ισχυρίζεται ο 38χρονος στρατιωτικός, πλήρωσε το συμφωνηθέν νοίκι μέσω Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, ώστε να μην μπορεί να αμφισβητηθεί η πληρωμή, κάτι που εκνεύρισε έντονα την ιδιοκτήτρια και το γιο της.

Εισαγγελέας και κλειδωμένο αυτοκίνητο

Στη συνέχεια, έπειτα από πολλές επισκέψεις στο αστυνομικό τμήμα για να καταθέσουν μήνυση, όπου η αστυνομία ήταν απασχολημένη, κατάφεραν να πάνε στον Εισαγγελέα, ο οποίος ζήτησε εγγράφως να γίνει σύσταση.
Πηγαίνοντας στο σπίτι της όμως στην οδό Χαλέπα, η οικογένεια βρήκε κλειδωμένο στο πάρκινγκ το αυτοκίνητό της, το οποίο παραμένει μέχρι και σήμερα στο ίδιο σημείο, και τότε κλήθηκε η αστυνομία να καταγράψει το συμβάν, όπως κι έγινε.

megaro_oikogeneia12.jpg

Του έβγαλε όπλο

Την Τρίτη ο 38χρονος στρατιωτικός πήγε να μιλήσει στην σπιτονοικοκυρά αλλά εξυβρίστηκε. Κατεβαίνοντας τα σκαλιά, απειλήθηκε από το υιό της τόσο προφορικά, όσο και με όπλο: «Κατέβηκα στο αμάξι να ηρεμήσω και άνοιξα το παράθυρο να πάρω αέρα και τότε ήρθε ο γιος της σπιτονοικοκυράς και με γρονθοκόπησε από το ανοιχτό παράθυρο, στο πρόσωπο και στην πλάτη. Κάλεσα την αστυνομία, ήρθε στο σπίτι, αλλά παρόλο που η σπιτονοικοκυρά μου ήταν εκεί δεν έγινε καμία σύλληψη, ενώ ο γιος της για να γλυτώσει το αυτόφωρο, πρόλαβε και έφυγε».

«Πληρώνουμε και κινδυνεύουμε»

Και ο στρατιωτικός συνεχίζει: «Νοσηλεύτηκα στο νοσοκομείο για μία μέρα, κατέθεσα μήνυση και μέσα από το νοσοκομείο, αλλά και πάλι δεν έγινε κάποια κίνηση από την πλευρά της αστυνομίας. Σήμερα πήγαμε σπίτι και μας είχαν κλείσει και το νερό, το οποίο είναι στο όνομά μας… Είμαστε μια οικογένεια με δυο μικρά παιδάκια και κινδυνεύουμε να μείνουμε στο σπίτι που πληρώνουμε κανονικά…» τόνισε στο zarpanews.gr ο στρατιωτικός που έχει φτάσει “στο αμήν” και περιμένει να πάει 12 η ώρα για να υποβάλλει νέα μήνυση, προκειμένου να κινηθεί η διαδικασία του αυτοφώρου, μπας και βρει επιτέλους το δίκιο του.

Τον αναζητά η αστυνομία

Ο αξιωματικός υπηρεσίας της Αστυνομίας ανέφερε πως η υπηρεσία του είναι ενήμεροι για το συμβάν και τις καταγγελίες του στρατιωτικού και αποκάλυψε στο zarpanews.gr πως γίνονται έρευνες για τη σύλληψη του υιού της σπιτονοικοκυράς.




Πόσο θα μειωθεί ο φόρος εισοδήματος - Μόνο δύο αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος




Τα ποσά των φοροελαφρύνσεων που αναμένεται να προκύψουν σε ετήσια βάση για εκατομμύρια μισθωτούς, συνταξιούχους, κατ’ επάγγελμα αγρότες και αυτοαπασχολούμενους (εμποροβιοτέχνες και ελεύθερους επαγγελματίες) από τη στιγμή που θα εφαρμοστούν οι προεκλογικές εξαγγελίες του κυβερνώντος κόμματος για τις αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων παρουσιάζει σήμερα ο «Ε.Τ.» με αναλυτικούς πίνακες και παραδείγματα.
Το φορολογικό νομοσχέδιο, που θα περιλαμβάνει μεταξύ πολλών άλλων και τις αλλαγές αυτές, θα τεθεί υπόψη των ευρωπαϊκών θεσμών εντός του φθινοπώρου και εφόσον δεν υπάρξουν από την πλευρά τους διαφωνίες και παρεμβάσεις για ουσιαστικές μεταβολές επί τα χείρω, θα προωθηθεί για ψήφιση στη Βουλή το αργότερο έως τον Νοέμβριο.
Οι αλλαγές στη φορολογία των φυσικών προσώπων θα ισχύσουν πιθανότατα από τα εισοδήματα του 2020, για τα οποία η οριστική εκκαθάριση του φόρου θα γίνει το 2021. Ως εκ τούτου, τα αποτελέσματά τους θα γίνουν αισθητά στους μεν μισθωτούς και συνταξιούχους από τον Ιανουάριο του επόμενου έτους μέσω της μείωσης στη μηνιαία παρακράτηση φόρου εισοδήματος, στους δε αγρότες και αυτοαπασχολουμένους από την άνοιξη του 2021, όταν θα εκκαθαριστούν οι φορολογικές τους δηλώσεις για τα εισοδήματα του 2020.

Δύο αλλαγές

Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση φέρεται να έχει καταλήξει στην απόφαση να νομοθετήσει για τα φυσικά πρόσωπα μόνο δύο αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος:
* τη μείωση του ελάχιστου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9% για το τμήμα του ετήσιου εισοδήματος μέχρι τις 10.000 ευρώ και
* την προσαύξηση του αφορολόγητου ορίου εισοδήματος των μισθωτών, των συνταξιούχων και των κατ’ επάγγελμα αγροτών κατά 1.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.
Άλλες αλλαγές στην κλίμακα υπολογισμού του φόρου εισοδήματος των μισθωτών, των συνταξιούχων, των αγροτών και των αυτοαπασχολουμένων η κυβέρνηση, προς το παρόν τουλάχιστον, δεν προτίθεται να επιφέρει. Κι αυτό γιατί διαπιστώθηκε ότι το δημοσιονομικό κόστος που θα προκαλέσουν μόνο αυτές οι δύο αλλαγές είναι ήδη αρκετά μεγάλο, καθώς υπερβαίνει το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Όλα αυτά σημαίνουν ότι:
1 Το βασικό αφορολόγητο για μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ’ επάγγελμα αγρότες θα παραμείνει στα ίδια με τα σημερινά επίπεδα, δηλαδή στα 8.636 ευρώ. Ο τρόπος καθορισμού του, ωστόσο, θα αλλάξει. Δηλαδή το αφορολόγητο δεν θα προκύπτει πλέον έμμεσα, με αφαίρεση ενός σταθερού ποσού ετήσιας έκπτωσης φόρου έως 1.900 ευρώ από το φόρο που αναλογεί στο ετήσιο εισόδημα, βάσει της ισχύουσας φορολογικής κλίμακας. αλλά θα είναι καθορισμένο ονομαστικά στο επίπεδο των 8.636 ευρώ. Πάνω από το επίπεδο ετήσιου εισοδήματος των 8.636 ευρώ και μέχρι το επίπεδο των 10.000 ευρώ θα ισχύει ο μειωμένος από το 22% στο 9% συντελεστής φόρου εισοδήματος.
2 Για όσους μισθωτούς, συνταξιούχους και κατ’ επάγγελμα αγρότες έχουν από 1 έως 3 εξαρτώμενα τέκνα, τα αφορολόγητα όρια εισοδήματος θα αυξηθούν από τα επίπεδα των 8.864 – 9.545 ευρώ, στα οποία ανέρχονται σήμερα, στα επίπεδα των 9.636 – 11.636 ευρώ. Για όσους έχουν 4 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα το αφορολόγητο θα αυξηθεί από τα 9.545 ευρώ σε επίπεδα 12.636 ευρώ ή και υψηλότερα (+1.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο).
Το ισχύον σήμερα σύστημα προβλέπει προσαυξημένη έκπτωση φόρου στα 1.950 ευρώ για το ένα τέκνο, στα 2.000 ευρώ για τα δύο τέκνα και στα 2.100 ευρώ για τα τρία ή περισσότερα τέκνα. Οι προσαυξημένες αυτές εκπτώσεις σε συνδυασμό με την εφαρμογή ελάχιστου συντελεστή φόρου 22% διαμορφώνουν σήμερα το αφορολόγητο όριο στα 8.864 ευρώ (1.950: 22%) για κάθε φορολογούμενο με 1 εξαρτώμενο τέκνο, στα 9.091 ευρώ (2.000: 22%) για κάθε φορολογούμενο με 2 εξαρτώμενα τέκνα και στα 9.545 ευρώ (2.100 : 22%) για κάθε φορολογούμενο με 3 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα.
Με το νέο σύστημα το ονομαστικό καθορισμένο βασικό αφορολόγητο των 8.636 ευρώ θα προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο και θα διαμορφώνεται, ενδεικτικά, ως εξής:
* σε 9.636 ευρώ για όσους έχουν ένα εξαρτώμενο τέκνο
* σε 10.636 ευρώ για όσους έχουν δύο εξαρτώμενα τέκνα
* σε 11.636 ευρώ για όσους έχουν τρία εξαρτώμενα τέκνα
* σε 12.636 ευρώ για όσους έχουν τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα.
Ταμείο…
Από το φορολογικό έτος στο οποίο θα εφαρμοσθούν πλήρως όλα τα αναφερθέντα παραπάνω οι φόροι εισοδήματος για τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους και τους κατ’ επάγγελμα αγρότες θα μειωθούν σε απόλυτα μεγέθη περισσότερο για όσους δηλώνουν ετησίως εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ και λιγότερο για όσους δηλώνουν ετήσια εισοδήματα από 8.636 έως 20.000 ευρώ.
Αυτό θα συμβεί επειδή με το ισχύον σήμερα σύστημα οι έχοντες ετήσια εισοδήματα άνω των 20.000 ευρώ δικαιούνται ουσιαστικά βασικό αφορολόγητο όριο μικρότερο των 8.636-9.545 ευρώ, δεδομένου ότι η έκπτωση φόρου των 1.900-2.100 ευρώ που το διαμορφώνει βαίνει μειούμενη κατά 1 ευρώ για κάθε 100 ευρώ εισοδήματος πάνω από το επίπεδο των 20.000 ευρώ, ενώ με το νέο σύστημα θα ισχύει για όλα τα επίπεδα εισοδήματος το ίδιο αφορολόγητο.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από τη στιγμή που θα ισχύσουν οι αλλαγές, όσοι μισθωτοί, συνταξιούχοι και κατ’ επάγγελμα αγρότες δεν βαρύνονται με τέκνα θα ωφεληθούν με μειώσεις στα ετήσια ποσά φόρου που αναλογούν στα εισοδήματά τους:
* έως 177,24 ευρώ για τους δηλούντες ετήσια εισοδήματα πάνω από 8.636 και μέχρι 20.000 ευρώ
* από 177,24 έως 277,24 ευρώ για τους δηλούντες ετήσια εισοδήματα πάνω από 20.000 και έως 30.000 ευρώ
* από 277,24 έως 377,24 ευρώ για τους δηλούντες ετήσια εισοδήματα πάνω από 30.000 ευρώ και έως 40.000 ευρώ
* από 377,24 έως 1.977,24 ευρώ για τους δηλούντες ετήσια εισοδήματα πάνω από 40.000 ευρώ και μέχρι 200.000 ευρώ.

Ανάσα

Όσον αφορά στους αυτοαπασχολούμενους, οι ετήσιες μειώσεις φόρου εισοδήματος που θα προκαλέσει η μείωση του ελάχιστου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9% θα κυμανθούν από 390 έως 1.300 ευρώ, για όσους δηλώνουν ετήσια καθαρά κέρδη έως 10.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων και αυτών οι οποίοι δηλώνουν ζημιές αλλά λόγω εφαρμογής των τεκμηρίων διαβίωσης υποχρεούνται να εμφανίζουν κατ’ ελάχιστον 3.000 ευρώ ετήσιο καθαρό τεκμαρτό κέρδος). Σε ποσοστό, η μείωση της ετήσιας φορολογικής επιβάρυνσης θα διαμορφωθεί στο 59,09% σταθερά για όλους όσοι δηλώνουν ετήσιο καθαρό εισόδημα (κέρδος) έως 10.000 ευρώ. Για κάθε έναν από τους αυτοαπασχολούμενους που δηλώνουν ετήσια εισοδήματα άνω των 10.000 ευρώ, η μείωση της ετήσιας φορολογικής επιβάρυνσης θα είναι 1.300 ευρώ.





Συντάξεις Παράνομο για πέντε λόγους το πλαφόν






Παράνομο είναι το πλαφόν των συντάξεων ύψους 4.608 ευρώ, που θεσπίστηκε με την τροπολογία η οποία πέρασε εσπευσμένα από τη Βουλή πριν από έναν μήνα, σύμφωνα με το -ειδικευμένο στα ασφαλιστικά- συνδικαλιστικό στέλεχος και μέλος του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ Κώστα Νικολάου.
Όπως αναφέρει ο κ. Νικολάου, οι λόγοι για τους οποίους το πλαφόν που τέθηκε είναι παράνομο είναι οι εξής:
1 Το ύψος του πλαφόν (4.608 ευρώ, μεικτά, τον μήνα) υπολείπεται κατά πολύ των ποσών για τα οποία καταβάλλονται υποχρεωτικά ασφαλιστικές εισφορές τόσο ορισμένων κατηγοριών, οι οποίοι καταβάλλουν εισφορές στο σύνολο των εισοδημάτων τους (!), όσο και του ανώτατου ορίου - πλαφόν εισφορών το οποίο ορίστηκε στα 6.500 ευρώ.
2 Βασίζεται σε παραπλανητικά στοιχεία και έρχεται σε πλήρη αντίθεση με βασικές διατάξεις της ασφαλιστικής νομοθεσίας, και συγκεκριμένα με τον ν. 2084/1992 («νόμος Σιούφα»). Τον νόμο αυτόν επικαλείται και ο Γιάννης Βρούτσης.
Ο νόμος ναι μεν θέτει πλαφόν συντάξεων, το ύψος όμως αυτού (άρθρο 14) συμβαδίζει και είναι το ίδιο με τα ποσά για το οποία καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές, και βάσει αυτών υπολογίζεται η σύνταξη. Το ποσό της μηνιαίας σύνταξης δεν μπορεί, δηλαδή, να υπερβαίνει τον μηνιαίο ασφαλιστέο μισθό.
3 Η κυβέρνηση επικαλείται (παραπλανητικά) το πλαφόν συντάξεων του ν. 2084/1992, που για τους έως 31/12/1992 ασφαλισμένους του τέως ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ανέρχεται στο ποσό των 2.373,50 ευρώ. Αποκρύπτει, όμως, σκόπιμα το αντίστοιχο πλαφόν εισφορών που είναι το ίδιο ποσό!
Σημειωτέον ότι το ανώτατο πλαφόν εισφορών για τους παλαιούς ασφαλισμένους του τέως ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (τους μέχρι 31 Δεκεμβρίου 1992 πρωτοασφαλισμένους), και με βάση τον ν. 2084/92, ανέρχεται στα 2.432,25 ευρώ, ενώ ο ανώτατος τεκμαρτός μισθός (28ης Α.Κ.) που λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό της σύνταξης είναι τα 2.373,50 ευρώ!
4 Επικαλείται, επίσης, παλαιότερη νομολογία του ΣτΕ, που έχει κρίνει ότι ο νομοθέτης «δύναται να μεταβάλει το ύψος των ασφαλιστικών παροχών με τη θέσπιση ανώτατου ορίου παροχών».
Αποκρύπτει όμως το προφανές, ότι δηλαδή η νομολογία αυτή αναφέρεται στο προϊσχύον πλαίσιο, όταν δηλαδή το πλαφόν συντάξεων συμβάδιζε με το πλαφόν εισφορών.
5 Η κυβέρνηση επικαλείται το γεγονός ότι η διαμόρφωση του τελικού μέσου μισθού εξαρτάται από τα τελευταία έτη (από το 2002 και μετά), και αυτό, όπως ισχυρίζεται, αλλοιώνει και αυξάνει αδικαιολογήτως το ποσό της ανταποδοτικής σύνταξης.
Ο ισχυρισμός αυτός, όμως, αμφισβητεί όλες τις συντάξεις που έχουν εκδοθεί ή θα εκδοθούν από το 2016 και μετά, αφού οι αποδοχές των τελευταίων ετών είναι πολύ χαμηλότερες σε σχέση με πριν (!), ενώ για τους δημοσίους υπαλλήλους δεν συμπεριλαμβάνονται και οι αποδοχές (εισφορές) του 13ου-14ου μισθού.
Σημειώνεται, πάντως, ότι το θεσπιζόμενο ανώτατο ποσό σύνταξης εφαρμόζεται και επί των συντάξεων που χορηγούνταν κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, οι οποίες επανυπολογίστηκαν.
Όσοι βρεθούν με υψηλότερες συντάξεις θα κληθούν να επιστρέψουν αναδρομικά τη διαφορά, με παρακράτηση σε ποσοστό 20% της μηνιαίας καταβαλλόμενης σύνταξης.

Απόφαση- σκάνδαλο για ιθαγένεια και θρήσκευμα - Πανηγυρίζει η Ένωση Αθέων που έκανε τη σχετική προσφυγή




■ Η Αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων ξαναχτυπά
■ Απαγορεύουν την αναγραφή τους σε όλα τα σχολικά έγγραφα και αρχεία. Στην υπηρεσία της παγκοσμιοποίησης η Εκπαίδευση
■ Πανηγυρίζει η Ένωση Άθεων που έκανε τη σχετική προσφυγή

Mε μια απόφαση-σκάνδαλο η εξαιρετέα Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, γνωστή από την παλιά και εξίσου σκανδαλώδη απόφασή της για την αναγραφή του θρησκεύματος στις αστυνομικές ταυτότητες, ξαναχτυπά.
Λίγες μόλις ημέρες πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς ρίχνει μια πολιτική και επικοινωνιακή «βόμβα» προς την κυβέρνηση.
Η Αρχή ζητά και αξιώνει από το υπουργείο Παιδείας να μην αναγράφονται πλέον το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στους τίτλους και στα πιστοποιητικά των γυμνασίων και των λυκείων, στο πληροφοριακό σύστημα «myschool», αλλά και στη δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος προκειμένου να απαλλαγεί από το μάθημα των Θρησκευτικών!
Με βάση αυτή τη σκανδαλώδη και προκλητική απόφαση η Πολιτεία εκβιάζεται να θέσει το σχολείο στις υπηρεσίες της παγκοσμιοποίησης.
Πώς αλλιώς μπορεί να ερμηνεύσει κανείς την απαγόρευση αναγραφής της ιθαγένειας στους τίτλους και στα πιστοποιητικά των σχολείων; Από πότε και για ποιους λόγους πρέπει να είναι κρυφή η ιθαγένεια ενός μαθητή; Από πότε η χώρα καταγωγής ενός μαθητή και αυριανού πολίτη είναι στοιχείο ντροπής;
Ντροπή
Η Αρχή Προστασίας ακόμη μία φορά υποκύπτει στις ορέξεις της Ένωσης Αθέων, η οποία είχε κάνει τη σχετική προσφυγή και της οποίας η μόνη «ακτιβιστική» ενέργεια είναι το αντιχριστιανικό προσκλητήριο, κάθε Μεγάλη Παρασκευή, για δημόσιο κρεατοφαγικό τσιμπούσι;
Η Αρχή καλεί το υπουργείο Παιδείας να συμμορφωθεί με την απόφαση-βόμβα και ως υπεύθυνο επεξεργασίας να μην επεξεργάζεται τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών, να μεριμνήσει για την άμεση τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων, να λάβει κάθε αναγκαίο μέτρο προκειμένου να μην αναγράφονται πλέον το θρήσκευμα και η ιθαγένεια στα στοιχεία που τηρούνται στο σχολείο και στους τίτλους και στα πιστοποιητικά σπουδών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και να εκδώσει κάθε αναγκαία οδηγία προς τις οικείες εκπαιδευτικές Αρχές και τους διευθυντές των σχολείων ώστε, εφεξής, για την απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών να μην απαιτείται η δήλωση ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, αλλά το δικαίωμα αυτό να ασκείται (από τον ίδιο τον μαθητή αν είναι ενήλικος ή από τους γονείς του αν είναι ανήλικος) «κατ' επίκληση αποκλειστικά και μόνον λόγων συνείδησης».
Το σκεπτικό της απόφασης ήταν ότι αντίκεινται «στις διατάξεις του άρθρου 13, παρ. 1 και 2 του Συντάγματος, οι οποίες κατοχυρώνουν την ελευθερία της θρησκευτικής συνείδησης και τη θρησκευτική ελευθερία, ως συνταγματική αρχή και ως ατομικό δικαίωμα, και με το άρθρο 9 της ΕΣ∆Α, διότι αντιβαίνει στην αρνητική θρησκευτική ελευθερία των μαθητών και των γονέων τους, οι οποίοι έχουν και το ειδικότερο δικαίωμα να διαπαιδαγωγήσουν ελευθέρως τα παιδιά τους με βάση τις θρησκευτικές και τις φιλοσοφικές τους πεποιθήσεις, σύμφωνα με το άρθρο 2 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣ∆Α, καθώς και με το άρθρο 9 της ΕΣ∆Α και το άρθρο 2 του Πρώτου Πρωτοκόλλου της ΕΣ∆Α».
Επίσης, συνεχίζει η Αρχή, αντιβαίνουν προς τη θεμελιώδη αρχή της αναγκαιότητας επεξεργασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Τώρα ένα ερώτημα πλανάται στον αέρα: Θα υποκύψουν το κράτος και το υπουργείο Παιδείας σε αυτή την προβοκατόρικη ενέργεια; Η πολιτική ηγεσία του θα υποκύψει στις πιέσεις των επαγγελματιών δικαιωματιστών;



7,34 δισ. ευρώ ή τρεις ΕΝΦΙΑ χάνει, το χρόνο, η Ελλάδα από τη φοροδιαφυγή ΦΠΑ!! - Ποια είναι η αιτία..!!


Τη δεύτερη μεγαλύτερη απώλεια εσόδων από τον ΦΠΑ λόγω της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας παρουσιάζει η Ελλάδα στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό προκύπτει από τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το λεγόμενο "κενό ΦΠΑ" που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα στις Βρυξέλλες.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία, η Ελλάδα έχασε το 2017 το 34% των εσόδων από ΦΠΑ ή 7,34 δισ. ευρώ λόγω της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας. Μάλιστα, σε σχέση με το 2016 η κατάσταση εμφανίζει επιδείνωση καθώς αυξήθηκε η απώλεια εσόδων από τον φόρο. Σε χειρότερη θέση σε σχέση με την Ελλάδα βρίσκεται μόνο η Ρουμανία με κενό ΦΠΑ 36%.
Από τη σχετική έκθεση προκύπτει ότι οι χώρες της ΕΕ απώλεσαν έσοδα 137 δισ. ευρώ από τον φόρο προστιθέμενης αξίας (ΦΠΑ) το 2017. Η ύπαρξη του σημαντικού αυτού ελλείμματος ΦΠΑ καταδεικνύει εκ νέου, σύμφωνα με την Κομισιόν, την ανάγκη για συνολική μεταρρύθμιση των κανόνων της ΕΕ για τον ΦΠΑ, όπως προτάθηκε το 2017 από την Επιτροπή, καθώς και για αυξημένη συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών, ώστε να καταπολεμηθεί η απάτη στον τομέα του ΦΠΑ και να εξασφαλιστεί η λειτουργία των κανόνων για νομοταγείς επιχειρήσεις και εμπόρους. Το έλλειμμα ΦΠΑ μετρά την αποτελεσματικότητα των μέτρων επιβολής και συμμόρφωσης σχετικά με τον ΦΠΑ σε κάθε κράτος μέλος, καθώς παρέχει μια εκτίμηση της απώλειας εσόδων λόγω απάτης και φοροδιαφυγής, φοροαποφυγής, πτώχευσης, οικονομικής αφερεγγυότητας και εσφαλμένων υπολογισμών.
Ο αρμόδιος επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί δήλωσε τα εξής για το ζήτημα: "Το ευνοϊκό οικονομικό κλίμα και ορισμένες βραχυπρόθεσμες πολιτικές λύσεις που έθεσε σε εφαρμογή η ΕΕ συνέβαλαν στη μείωση του ελλείμματος ΦΠΑ το 2017. Ωστόσο, για να επιτευχθεί πιο ουσιαστική πρόοδος θα πρέπει να υπάρξει ριζική μεταρρύθμιση του συστήματος ΦΠΑ, ώστε να θωρακιστεί περισσότερο έναντι της απάτης. Οι προτάσεις μας για τη θέσπιση οριστικού και φιλικού προς τις επιχειρήσεις συστήματος ΦΠΑ παραμένουν επί τάπητος. Τα κράτη μέλη δεν έχουν την πολυτέλεια να αδρανούν τη στιγμή που χάνονται δισεκατομμύρια από παρανομίες όπως η αλυσιδωτή απάτη στον τομέα του ΦΠΑ, καθώς και από ασυνέπειες στο σύστημα."

Επίθεση ενάντια στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική υπερφορολόγησης που ακολούθησε την περίοδο της θητείας της εξαπέλυσε, με αφορμή την έκθεση της Κομισιόν για το "κενό ΦΠΑ" εξαπολύει, με δήλωσή του, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.
"Η Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το λεγόμενο "κενό ΦΠΑ", δηλαδή τη διαφορά μεταξύ των προσδοκώμενων και των πραγματικών εσόδων από τον ΦΠΑ, αποτυπώνει ότι η απώλεια εσόδων είναι σημαντική και διαρκώς διευρύνεται από το 2014.
Τότε, το 2014, μειώθηκαν φορολογικοί συντελεστές και η οικονομία επέστρεψε σε οικονομική μεγέθυνση, με αποτέλεσμα να μειωθεί η φοροδιαφυγή.  
Από το 2015, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επέβαλε 29 νέους φόρους σε φυσικά και νομικά πρόσωπα. Η υπερφορολόγηση των πολιτών οδήγησε και σε αύξηση της φοροδιαφυγής, κατά περίπου 3 δισ. ευρώ την προηγούμενη τετραετία.
Επιλογή της σημερινής Κυβέρνησης είναι η σταδιακή μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης νοικοκυριών και επιχειρήσεων. Ήδη υλοποιήθηκε η σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ, και θα ακολουθήσουν και άλλες φορολογικές ελαφρύνσεις τα επόμενα χρόνια, στο πλαίσιο των δημοσιονομικών περιθωρίων που κάθε φορά θα υφίστανται", καταλήγει ο υπ. Οικονομικών.




Τώρα η «Γαλάζια Πατρίδα» του Ερντογάν γίνεται και βιβλίο!




Η θεωρία της «γαλάζιας πατρίδας» και των διεκδικήσεων της Τουρκίας στην Ανατολική Μεσόγειο τώρα και σε βιβλίο από τις εκδόσεις του τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού!
Στην Τουρκία, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να το αγοράσουν σε κάποια επιλεγμένα βιβλιοπωλεία, διαδικτυακά ή στο Ναυτικό Μουσείο. Εμείς επισκεφθήκαμε το Ναυτικό Μουσείο στην περιοχή Μπεσίκτας της Κωνσταντινούπολης και αγοράσαμε το βιβλίο, το οποίο πωλείται έναντι 12 τουρκικών λιρών (σχεδόν 2 ευρώ).
Το βιβλίο έχει τίτλο «Η έννοια της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης – ερωτήσεις και απαντήσεις». Συγγραφέας του είναι ο υποναύαρχος Τζιχάτ Γιαϊτζί , ο θεωρητικός των περισσότερων τουρκικών διεκδικήσεων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Ο ίδιος στο βιβλίο αυτό αποτυπώνει μια σειρά από θεωρίες και χάρτες που δείχνουν τις τουρκικές θέσεις αλλά και προθέσεις. Ουσιαστικά, όλο το βιβλίο έχει στόχο να κατευθύνει τον αναγνώστη στις θεωρίες που ο Γιαϊτζί έχει αποτυπώσει στις μελέτες του.





Όπως ότι η Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη ( ΑΟΖ) της Τουρκίας, η οποία θα πρέπει κατά την άποψή του να κηρυχθεί άμεσα, τέμνεται με αυτή της Λιβύης. Παράλληλα δημοσιεύει χάρτη με τον οποίο αποκλείει το Καστελλόριζο και θεωρεί πως η περιοχή ανάμεσα σε Κύπρο και Κρήτη ανήκει στην τουρκική ΑΟΖ. Ο ίδιος σε πολλά σημεία προτρέπει την τουρκική κυβέρνηση να «κηρύξει άμεσα ΑΟΖ με τη Λιβύη» και τονίζει: «Αντί να περιέλθουμε στη θέση της χώρας η οποία θα εκφράζει αντιρρήσεις στις συμφωνίες ΑΟΖ που έχουν υπογράψει οι παράκτιες χώρες, πρέπει εμείς να κηρύξουμε ΑΟΖ και να δηλώσουμε πως είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε συμφωνίες».











Εντύπωση προκαλεί, ωστόσο, το οπισθόφυλλο του βιβλίου, όπου δημοσιεύεται ο χάρτης της «γαλάζιας πατρίδας», με το Αιγαίο να διχοτομείται, καθώς η ανατολική πλευρά παρουσιάζεται ως θαλάσσια περιοχή της Τουρκίας. Το ίδιο συμβαίνει με την Ανατολική Μεσόγειο ανάμεσα στην Κρήτη και την Κύπρο.










Αυτός ο χάρτης είναι ίδιος με αυτόν που εμφανίστηκε στη φωτογραφία με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στη Ναυτική Ακαδημία του Πανεπιστημίου Εθνικής Αμυνας της Τουρκίας. Στη φωτογραφία που δημοσιεύτηκε από την ιστοσελίδα της τουρκικής προεδρίας ο Ερντογάν υπέγραφε το βιβλίο επισκεπτών και πίσω του υπήρχε ο χάρτης της «γαλάζιας πατρίδας».
Το βιβλίο του Γιαϊτζί, το οποίο προβλήθηκε πρόσφατα και από την εφημερίδα Hurriyet, φαίνεται πως θεωρείται ένα το σημαντικότερα έργα των εκδόσεων του τουρκικού Ναυτικού καθώς διαφημίζεται στην είσοδο του Ναυτικού Μουσείου!






Στις πύλες εισόδου υπάρχει η φωτογραφία του βιβλίου έτσι ώστε οι επισκέπτες να το αγοράσουν. Είναι το μόνο βιβλίο το οποίο διαφημίζεται ανάμεσα σε πολλά βιβλία των συγκεκριμένων εκδόσεων.
Μέχρι στιγμής έχουν τυπωθεί 11.300 αντίτυπα. Πάντως, με την προβολή και την προώθηση την οποία έχει, φαίνεται πως θα υπάρξουν και επιπλέον εκδόσεις.