Παρασκευή 7 Ιουνίου 2019

Βάλτε ένα τέλος στη χρήση βίας εναντίον των παιδιών - Βγάλτε από τη μέση αυτά τα καθάρματα




Απανθρωπιά, βαρβαρότητα, φασισμός είναι οι λέξεις που έρχονται στον νου, όταν κανείς παρακολουθεί το video, όπου μια γυναίκα σε έναν παιδικό σταθμό ξυλοκοπεί ανελέητα ένα μικρό παιδάκι. Η αντίδραση της γυναίκας κατ ' όνομα παιδαγωγού είναι απολύτως υστερική πως είναι δυνατόν ένας φυσιολογικός άνθρωπος να κάνει χρήση τέτοιας βίας σε ένα μωρό.
Τελικά και δυστυχώς είναι δυνατό και το βλέπουμε μπροστά μας. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε το εάν έχουν ληφθεί ήδη μέτρα για την ολοκληρωτική αποχώρηση αυτής της γυναίκας εφ' όρου ζωής από τέτοιες επαγγελματικές δραστηριότητες, ούτε ξέρουμε αν της έχουν ασκηθεί διώξεις. Το μόνο που είμαστε σε θέση να πούμε έστω και μέσα στην αφωνία που μας καταδίκασε αυτό το video είναι πως τέτοιοι άνθρωποι πρέπει να τιμωρούνται παραδειγματικά. Τι άλλο να προσθέσει κανείς...
00:00
01:38

ΥΕΘΑ: Ανησυχώ για την προοπτική ενός ατυχήματος, εξ αιτίας του αποσταθεροποιητικού ρόλου και την προβληματική στάση της Τουρκίας,που περιφρονεί την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.

υ

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Ευάγγελος Αποστολάκης, την Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019 συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εξωτερικών των ΗΠΑ, John Sullivan.
Κατά τις εν λόγω επαφές συζητήθηκε το σύγχρονο περιβάλλον ασφαλείας και οι αμυντικές σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ. 
Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, στις τοποθετήσεις του, επισήμανε το άριστο επίπεδο αμυντικής συνεργασίας Ελλάδας-ΗΠΑ, όπως προκύπτει από το πλήθος των κοινών δραστηριοτήτων που πραγματοποιήθηκαν στο πρόσφατο παρελθόν αλλά και από τον στρατηγικό διάλογο των δύο χωρών που έλαβε χώρα για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2018.  Επίσης, τόνισε τις πρωτοβουλίες αμυντικής διπλωματίας που αναλαμβάνει η Ελλάδα για την ανάπτυξη ευρέος πλέγματος διεθνών αμυντικών συνεργασιών με χώρες της Μέσης Ανατολής, των Βαλκανίων και της Βορείου Αφρικής, οι οποίες συμβάλλουν στην ενίσχυση της σταθερότητας και της ειρήνης στην ευρύτερη περιοχή.
Ακολούθως, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας συμμετείχε, ως κεντρικός ομιλητής, στο 8ο ετήσιο συνέδριο ‘’EU and Foreign Policy DefenceForum 2019’’. Το συνέδριο πραγματεύθηκε τη διατλαντική συνεργασία στον τομέα άμυνας και ασφάλειας με επικέντρωση στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί στον τομέα άμυνας στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), στην αντιμετώπιση σύγχρονων απειλών και προκλήσεων ασφαλείας, στην τεχνητή νοημοσύνη και στον καταμερισμό βαρών στο πλαίσιο της διατλαντικής συνεργασίας. Βαρύτητα δόθηκε στις σχέσεις ΕΕ-ΝΑΤΟ και στη συνεργασία ΕΕ-ΗΠΑ στον τομέα της άμυνας.
Στη συνέχεια, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας επισκέφθηκε το Μουσείο Μνήμης του Ολοκαυτώματος (United States Holocaust MemorialMuseum).
Ακολουθεί η ομιλία του  Υπουργού Εθνικής Άμυνας στο 8ο ετήσιο συνέδριο ‘’EU and Foreign Policy Defence Forum 2019’’ (απόδοση στα ελληνικά):
‘’Αποτελεί πραγματική τιμή για εμένα να βρίσκομαι μεταξύ εξεχόντων φίλων και συμμάχων ενώ παράλληλα, με μεγάλη μου χαρά, μου δίνεται η ευκαιρία να μοιραστώ τις σκέψεις μου με ένα τόσο εκλεκτό ακροατήριο.
Ειδικά σήμερα που είναι μέρα μνήμης της απόβασης της Νορμανδίας, της 6ης Ιουνίου 1944, και της τελικής μάχης κατά του Ναζισμού, όπου οι σύμμαχοι, αγωνίστηκαν ο ένας στο πλευρό του άλλου, σε μία τιτάνια προσπάθεια, για την ανάκτηση της ελευθερίας και την υπεράσπιση των αρχών και των ιδεωδών της δημοκρατίας και του ουμανισμού.     
            Αυτό το Φόρουμ είναι πολύ σημαντικό και είμαι ευτυχής που βρίσκομαι εδώ. Θα ήθελα να σας παρουσιάσω τη δική μας άποψη όσον αφορά στην άμυνα και ασφάλεια της Ανατολικής Μεσογείου, της εγγύτερης γειτονιάς μας.
            Πρόκειται για μια περιοχή μεγάλης στρατηγικής σημασίας, η οποία χαρακτηρίζεται από μεγάλο εύρος προκλήσεων και κινδύνων, όπως για παράδειγμα τρομοκρατικών ενεργειών, βίαιου εξτρεμισμού, ενεργειακής ανασφάλειας, λαθρεμπορίου, παράτυπης μετανάστευσης και διακίνησης και εμπορίας ανθρώπων.
            Το περιβάλλον ασφαλείας είναι ιδιαίτερα περίπλοκο και ασταθές, καθώς διαμορφώνεται κυρίως από εθνικές αντιπαλότητες, εθνικισμό, συγκρούσεις, ασταθείς δημοκρατίες και αναποτελεσματικούς διοικητικούς θεσμούς. Επιπλέον, η κλιματική αλλαγή, η οικονομική κρίση, η διαφθορά και οι διασυνοριακές οργανωμένες εγκληματικές δραστηριότητες δυσχεραίνουν περαιτέρω την κατάσταση.
Η παράτυπη μετανάστευση και οι μεταναστευτικές ροές στο Αιγαίο είναι μεταξύ των μεγαλύτερων προκλήσεων που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή η Ελλάδα. Επιπλέον, η ενεργειακή ασφάλεια αποτελεί έναν απαιτητικό τομέα για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. Επίσης, οι πρόσφατες εξελίξεις στην περιοχή, όπως για παράδειγμα της Λιβύης και της Συρίας, ευλόγως ελκύουν την προσοχή των κεντρικών γεωπολιτικών δρώντων.
Η αδυναμία αντιμετώπισης αυτών των προκλήσεων θα έχει αναμφίβολα αρνητικές επιπτώσεις στη σταθερότητα της περιοχής, ενώ οι συνέπειες μπορεί να εξαπλωθούν στην εγγύς αλλά και ευρύτερη περιοχή. Δεδομένης της ποικίλης φύσης, κλίμακας και πολυπλοκότητάς τους, απαιτείται συντονισμένη συνεργασία από τους περιφερειακούς και διεθνείς συμμάχους.
Η Ελλάδα, ως ιστορικό προπύργιο της Δημοκρατίας και διαχρονικός πυλώνας σταθερότητας, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη γεωπολιτική διαμόρφωση της περιοχής, ενώ προάγει διαρκώς τη συνεργασία, με στόχο την ενίσχυση της ειρήνης και της ευημερίας στην περιοχή.
Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, βάσει της παράδοσης αλλά και της κατεύθυνσής τους, θεωρούν τη δέσμευση στην περιφερειακή αλλά και διεθνή ασφάλεια ως μια εκ των υψηλότερων προτεραιοτήτων τους και, κατά συνέπεια, συμμετέχουν σε όλες τις σχετικές προσπάθειες και πρωτοβουλίες. Διατηρώντας σταθερά τα ιδανικά και τη στάση μας, τιμούμε τις δεσμεύσεις που έχουμε αναλάβει στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, της ΕΕ και των Ηνωμένων Εθνών. Ομοίως, τιμούμε τη «δέσμευση κατανομής των υποχρεώσεων» στη Συμμαχία, παραμένοντας μία από τις λίγες χώρες-μέλη του ΝΑΤΟ που τηρούν με συνέπεια τις αμυντικές τους δαπάνες σε ποσοστό πλέον του 2% του ΑΕΠ τους.
Πέραν των ανωτέρω, ενδεικτικό της αφοσίωσης και της προσήλωσής μας στις αρχές και τις προσπάθειες των Ηνωμένων Εθνών, είναι το γεγονός ότι η Ελλάδα παραμένει μεταξύ των 30 χωρών με τη μεγαλύτερη οικονομική συνεισφορά στον προϋπολογισμό των Ηνωμένων Εθνών για την διατήρηση της ειρήνης.
Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετέχουν σταθερά σε πλήθος Νατοϊκών επιχειρήσεων, αποστολών και μόνιμων δυνάμεων.
Επίσης, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συνεισέφεραν ουσιαστικά στην εκπαίδευση των Συμμάχων και Εταίρων, καθώς και στις προσπάθειες δημιουργίας δυνατοτήτων σε περιφερειακό επίπεδο, προσφέροντας τις υπηρεσίες του Κέντρου Εκπαίδευσης Ναυτικής Αποτροπής (ΚΕΝΑΠ), καθώς και του Πολυεθνικού Κέντρου Εκπαίδευσης Επιχειρήσεων Υποστήριξης της Ειρήνης (ΠΚΕΕΥΕ).
Θα ήθελα ακόμα να τονίσω την σημαντική υποστήριξη που παρέχουμε στις τρέχουσες αποστολές και δραστηριότητες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, με τη συνεισφορά εθνικών μέσων και υποδομών στον όρμο της Σούδας στην Κρήτη. Μια προκεχωρημένη βάση ανασύνταξης, ανεφοδιασμού, επισκευής και εκπαίδευσης, με ποικιλία εγκαταστάσεων και ευκολιών, που αποτελεί ολοκληρωμένη λύση και συνιστά βασικό παράγοντα και πολλαπλασιαστή ισχύος.
Όσον αφορά στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συνεισφέρουν ενεργά στην ανάπτυξη αποτελεσματικής Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας (ΚΠΑΑ), η οποία είναι θεμελιώδης για την ενίσχυση του παγκόσμιου στρατηγικού ρόλου της Ένωσης και συμβάλλει στη «σταδιακή διαμόρφωση κοινής αμυντικής πολιτικής της Ένωσης». Σε αυτό το πλαίσιο, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετέχουν σε αποστολές και επιχειρήσεις ΚΠΑΑ της ΕΕ, για την αποτροπή και διαχείριση συγκρούσεων και κρίσεων.
Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να τονίσω τη σταθερή ανταπόκρισή μας στην πρόσκληση για Μόνιμη Διαρθρωμένη Συνεργασία (PESCO) στην Ευρώπη, μια σημαντική πρωτοβουλία με στόχο τη στενότερη συνεργασία στους τομείς άμυνας και ασφάλειας στην ΕΕ και στα κράτη-μέλη της. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ηγούμαστε σημαντικών προγραμμάτων PESCO, όπως είναι για παράδειγμα, η Θαλάσσια Επιτήρηση της Ανατολικής Μεσογείου, η Κυβερνοάμυνα, η προκεχωρημένη εκπαίδευση Ελικοπτέρων, η εκπαίδευση στον τομέα των πληροφοριών και το σύστημα διοίκησης διακλαδικών δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων.
Αποτελεί κοινή παραδοχή ότι η ΕΕ και το ΝΑΤΟ αντιμετωπίζουν πληθώρα κοινών προκλήσεων ασφαλείας, οι οποίες απαιτούν συντονισμένες μεμονωμένες και συλλογικές δράσεις. Σε αυτό το πλαίσιο, έχει δημιουργηθεί μια αμοιβαία επωφελής σχέση μεταξύ των δύο Οργανισμών. 
Οι πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της συνεργασίας ΝΑΤΟ-ΕΕ και η συνεισφορά τους στην ασφάλεια και προστασία των Ευρωπαίων πολιτών θα είναι ιδιαίτερης σημασίας, εφ’ όσον τηρούν τις συμφωνηθείσες βασικές κατευθυντήριες οδηγίες: ειλικρίνεια και διαφάνεια, με σεβασμό στην αυτονομία της διαδικασίας λήψης αποφάσεων.
Κυρίες και Κύριοι,
Ανέφερα νωρίτερα ότι η Ελλάδα προσπαθεί να διασφαλίσει τη σταθερότητα και ασφάλεια στην ευρύτερη περιοχή ενδιαφέροντός μας. Ως σημαντικός παράγοντας στην Ανατολική Μεσόγειο, η Ελλάδα δημιουργεί νέες σχέσεις και ενισχύει εκείνες που είχε ιστορικά δημιουργήσει. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η Ελλάδα και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις προάγουν την Αμυντική Διπλωματία και διατηρούν άριστες σχέσεις με την πλειοψηφία των χωρών στην ευρύτερη περιοχή, καθώς τυγχάνει γενικής παραδοχής και εκτίμησης.
Διαδραματίζουμε κεντρικό ρόλο στην προαγωγή συνεργασιών και ενεργούμε ως συνδετικός κρίκος μεταξύ των χωρών της Ανατολικής Μεσογείου και του Κόλπου, όπως είναι η Κύπρος, το Μαρόκο, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Σερβία, το Ισραήλ, η Αίγυπτος, η Ιορδανία και τα ΗΑΕ. Συμμετέχουμε σε πολυμερή αμυντικά σχήματα μεταξύ Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ, Ελλάδος-Κύπρου-Αιγύπτου και Ελλάδος-Βουλγαρίας-Ρουμανίας-Σερβίας, διεξάγοντας ασκήσεις και πραγματοποιώντας συναντήσεις σε επίπεδο Υπουργών Άμυνας.
Σε αυτό το πλαίσιο, φιλοξενούμε πολυεθνικές ασκήσεις, όπου οι σύμμαχοι και εταίροι μας στο ΝΑΤΟ εκπαιδεύονται από κοινού. Θα ήθελα επίσης στο σημείο αυτό να τονίσω τη διεξαγωγή της αεροπορικής άσκησης ΗΝΙΟΧΟΣ, με τη συμμετοχή των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, των ΗΑΕ, του Ισραήλ, της Ιταλίας, της Αιγύπτου και της Κύπρου.
Η στρατηγική συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες αποτελεί προτεραιότητα για εμάς, στον τομέα της Άμυνας. Θα ήθελα ακόμη να υπογραμμίσω τη διεξαγωγή του πρόσφατου Στρατηγικού Διαλόγου μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών τον περασμένο Δεκέμβριο στην Ουάσινγκτον. Είχαμε την ευκαιρία να προωθήσουμε περαιτέρω τη στρατηγική μας συμμαχία.
Σε αυτό το πλαίσιο, καλωσορίζουμε το «Νομοσχέδιο για την Ασφάλεια και την Ενεργειακή Συνεργασία στην Ανατολική Μεσόγειο του 2019», η οποία υποστηρίζεται από τους γερουσιαστές Μενέντεζ και Ρούμπιο, και τονίζω τη σημασία της συμμετοχής του Υπουργού Εξωτερικών Πομπέο στην πρόσφατη τριμερή σύνοδο μεταξύ Ελλάδος-Ισραήλ-Κύπρου.
Γενικά, είμαι βέβαιος ότι βιώνουμε μια εξαιρετική αμυντική συνεργασία με στρατηγικό αποτύπωμα, η οποία μάλιστα δεν έχει ακόμα επιτύχει την πλήρη της δυναμική.
Όσον αφορά στην περιοχή των Βαλκανίων, θεωρώ ότι η Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί ορόσημο για την ειρήνη και τη σταθερότητα. Αποτελεί μοναδικό παράδειγμα επίλυσης, με ειρηνικά μέσα, μιας μακράς διένεξης στα Βαλκάνια. Η Ελλάδα πάντοτε υποστήριζε την ενσωμάτωση των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων στους Ευρωατλαντικούς οργανισμούς.
Η Ελλάδα υποστηρίζει επίσης το μετασχηματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων της Βορείου Μακεδονίας, ώστε να γίνουν αξιόπιστος εταίρος και φερέγγυος γείτονας. Προς αυτήν την προσπάθεια, τον προηγούμενο μήνα υπογράφηκε μια διμερής Συμφωνία Αμυντικής Συνεργασίας, ενώ πριν από δύο εβδομάδες ξεκινήσαμε τις δοκιμές πτήσεων Επιτήρησης Εναέριου Χώρου στη Βόρεια Μακεδονία.
Θα ήθελα επίσης να εκφράσω δημόσια την ανησυχία μου σχετικά με τον αποσταθεροποιητικό ρόλο και την προβληματική στάση της Τουρκίας, η οποία εκφράζεται μέσω αβάσιμων ισχυρισμών και οι οποίοι περιφρονούν την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Συνεπώς, θα πρέπει όλοι να ανησυχούμε διαρκώς για την προοπτική ενός ατυχήματος με πιθανώς πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις.
Επιπρόσθετα, θα ήθελα να εκφράσω την μεγάλη μας ανησυχία για την πρόσφατη απόφαση της Τουρκίας να διεξάγει παράνομες εργασίες γεώτρησης στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Δημοκρατίας της Κύπρου. Έχουμε καλέσει την Τουρκία να σεβαστεί τα δικαιώματα της Κύπρου στην εν λόγω θαλάσσια ζώνη και να αποφύγει περαιτέρω μονομερείς ενέργειες οι οποίες παραβιάζουν το Διεθνές Δίκαιο και υπονομεύουν τη σταθερότητα και την ευημερία στην περιοχή.
Σταθερή πολιτική, αλλά και επιθυμία, της Ελλάδας είναι η ειρηνική συνύπαρξη με τις γείτονες χώρες, με γνώμονα το Διεθνές Δίκαιο, τις ισχύουσες Συνθήκες και τη νομιμότητα. Υπό αυτό το πρίσμα, και με στόχο τη μείωση της έντασης, συναντήθηκα με τον Τούρκο ομόλογό μου και συμφωνήθηκε η προαγωγή των υφιστάμενων Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης. Κατόπιν, τεχνικές αντιπροσωπείες από την Ελλάδα και την Τουρκία πραγματοποίησαν ήδη μια πρώτη συνάντηση, πριν από δύο εβδομάδες, στην Αθήνα. Αναμένουμε να δούμε τη συνέχιση και τη θετική έκβαση αυτών των συναντήσεων.
Κυρίες και Κύριοι,
Σε καιρούς απρόβλεπτων προκλήσεων, οι οποίες υπογραμμίζουν την απαίτηση για προσαρμογή και ευκινησία, η Ελλάδα και οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις παραμένουν στην πρώτη γραμμή, ως κατάλληλες, ικανές, αξιόπιστες, αποτρεπτικές και καταρτισμένες.
Η Ελλάδα, ως αξιόπιστος εταίρος των ΗΠΑ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ στην Ανατολική Μεσόγειο, τα Βαλκάνια και αλλού, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη γεωπολιτική ανάπτυξη της περιοχής.
Με οδηγό την ιστορία και την παράδοσή μας, κρατώντας σταθερή πορεία προς το μέλλον, έχουμε ως προορισμό τη διατήρηση της σταθερότητας, της ασφάλειας, της ειρήνης και της ευημερίας.
Σας ευχαριστώ.’

Βούτσης: Δεν αισθάνομαι ίχνος ενοχής ούτε ότι πρέπει να απολογηθώ επειδή κρατήσαμε ένα προηγούμενο καθεστώς



Νέα παρέμβαση για το θέμα των μετατάξεων έκανε σήμερα από τη Βουλή ο Πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης. 

Δεν αισθάνομαι "ίχνος ενοχής και ευθύνης", καθώς δεν μπορεί "να είμαστε απολογούμενοι γιατί κρατήσαμε ένα προηγούμενο καθεστώς. Δεν με ενδιαφέρει ένας συμψηφισμός” είπε ο Πρόεδρος της Βουλής.
Αναφερόμενος στο θέμα της κινητικότητας στη Βουλή υπογράμμισε πως οι σχετικές αιτήσεις άρχισαν να υποβάλλονται στο τέλος Φεβρουαρίου, επιμένοντας ότι δεν είχε την παραμικρή ιδέα ποιοι θα συμπεριλαμβάνονταν σε αυτή τη διαδικασία.
Ο Νίκος Βούτσης προσέθεσε πως δεν πρόκειται για “εντολή της τελευταίας στιγμής”, αναφέροντας πως “ο θόρυβος πήρε και πολιτικά χαρακτηριστικά”.
Κατά την τοποθέτηση του σημείωσε πως δεν θα δώσει λίστες με συγγενείς και συνεργάτες:  “Σέβομαι τη Δημοκρατία, τους ανθρώπους και τις οικογένειές τους. Η επιτροπή Κανονισμού και με απόφαση της Ολομέλειας που ελήφθη με ευρύτατη συναίνεση (λέγοντας πως είχαν ψηφίσει υπέρ η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το ΚΚΕ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες) αποφάσισε το Φεβρουάριο να μπει η Βουλή στην κινητικότητα. Κατά τη διάρκεια της θητείας μας δεν προσελήφθη κανένας μόνιμος υπάλληλος” κατέληξε.



Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι, από την ακύρωση των μειώσεων αφορολογήτου, ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος και ΕΑΣ για τους φορολογούμενους


Τι σημαίνει η ακύρωση των προνομοθετημένων μειώσεων αφορολογήτου, ΕΝΦΙΑ, φόρου εισοδήματος και εισφοράς αλληλεγγύης για τους φορολογούμενους. Ποιοι θα επωφεληθούν και ποιοι γλιτώνουν «ζημιές» που θα έρχονταν από τον Ιανουάριο.

Η μείωση του αφορολογήτου, προς το παρόν, μπήκε στο συρτάρι, μετά την κατάθεση της τροπολογίας που κατατέθηκε χθες καταργώντας την προνομοθετημένη συρρίκνωσή του μαζί με τα αντίμετρα, τα οποία επίσης είχαν ψηφιστεί και αφορούσαν σε μείωση του ΕΝΦΙΑ, μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και μείωση του πρώτου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος από το 22% στο 20%.
Εάν οι υπολογισμοί της Κομισιόν για τις αποκλίσεις επί των στόχων πρωτογενών πλεονασμάτων φέτος και το 2020 αποδειχθούν ακριβείς, δεν αποκλείεται -το αντίθετο μάλιστα- η μείωση του αφορολογήτου να επανέλθει σύντομα (το φθινόπωρο) στο τραπέζι των συζητήσεων. Μέχρι τότε, όμως, μείωση του αφορολογήτου δεν υπάρχει στον ορίζοντα και η χθεσινή τροπολογία αναδεικνύει κερδισμένους και χαμένους από την κατάργηση των σχετικών διατάξεων μέτρων και αντιμέτρων του 2020.
Η τροπολογία προβλέπει κατάργηση της προνομοθετημένης μείωσης του αφορολογήτου από το ισχύον επίπεδο των 9.545-8.636 (το πρώτο για φορολογούμενο με τρία παιδιά και το δεύτερο για φορολογούμενο χωρίς παιδιά) σε 6.591-5.682 ευρώ (αντίστοιχα). Το αφορολόγητο μένει στο ύψος του και το ταμείο του δημοσίου από αυτή την κατάργηση χάνει του χρόνου 1,920 δισ. ευρώ. Τόσα θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς ότι είναι τα «κέρδη» των φορολογουμένων. Στην εξίσωση των κερδών όμως υπάρχουν και άλλες παράμετροι.
Παράλληλα με τη μη μείωση του αφορολογήτου, η τροπολογία προβλέπει πως δεν θα μειωθεί όπως προβλεπόταν κατά 30% ο ΕΝΦΙΑ (κέρδος για το δημόσιο 209 εκατ. ευρώ και ισόποση «χασούρα» για τους ιδιοκτήτες ακινήτων), δεν θα μειωθεί από το 22% στο 20% ο πρώτος συντελεστής στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος ( 877 εκατ. ευρώ το κέρδος για το δημόσιο και η ισόποση «χασούρα» για τους φορολογούμενους) και δεν θα αλλάξει τίποτα στην εισφορά αλληλεγγύης (368 εκατ. ευρώ) έναντι της προνομοθετημένης κατάργησής της για το κλιμάκιο εισοδήματος έως 20.000 ευρώ.
Πρακτικά λοιπόν σε σχέση με φέτος, για τα φυσικά πρόσωπα και τους ιδιοκτήτες ακινήτων δεν αλλάζει τίποτα με τα σημερινά δεδομένα. 
Αν μειωνόταν το αφορολόγητο και εφαρμόζονταν τα προνομοθετημένα αντίμετρα, θα προέκυπταν επιβαρύνσεις από 74 έως και 476 ευρώ σε φορολογούμενους με εισόδημα έως 20.000 ευρώ και ελαφρύνσεις από 176 έως και 701 ευρώ για φορολογούμενους με εισόδημα από 25.000 έως 65.000 ευρώ. Αντίστροφα γίνεται αντιληπτό ποιοι «κερδίζουν» και ποιοι «χάνουν» από τη χθεσινή τροπολογία.
Πρακτικά όμως, από την ώρα που δεν μεταβάλλεται το ισχύον σήμερα πλαίσιο φορολόγησης, κανένας δεν κερδίζει τίποτα και κανένας δεν χάνει. Εκτός και εάν τελικά το 2020 έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα νέο φορολογικό τοπίο, είτε με την εφαρμογή των προεκλογικών εξαγγελιών ΣΥΡΙΖΑ και ΝΔ (ανάλογα ποιος θα επικρατήσει στις εκλογές και πότε θα εφαρμόσει όσα σήμερα εξαγγέλλει) ή οι θεσμοί, εφόσον επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις τους, ζητήσουν διορθωτικά μέτρα.
Το μόνο βέβαιο συμπέρασμα είναι ότι από τις διατάξεις της τροπολογίας, το δημόσιο χάνει περίπου 500 εκατ. ευρώ. Κι αυτό γιατί ενώ το αφορολόγητο θα έφερνε έξτρα έσοδα 1,920 δισ. ευρώ, τα αντίμετρα τα οποία καταργούνται κόστιζαν λιγότερα και συγκεκριμένα 1,454 δισ. ευρώ. Επομένως προκύπτει μια καθαρή απώλεια εσόδων λίγο χαμηλότερη από μισό δισεκατομμύριο ευρώ.

Ποιο είναι το πανελλήνιο ρεκόρ διορισμού στη βουλή!! - Πως ο πρόεδρος της μίας μέρας, διόρισε την κόρη του στη Βουλή!!



Μόνο μία μέρα έμεινε ο Βύρων Πολύδωρας Πρόεδρος της Βουλής και όμως του έφτανε για να διορίσει την κόρη του. Το ίδιο είχε κάνει και ως υπουργός Δημοσίας Τάξης




Σε οργανική θέση μετακλητού υπαλλήλου, στο γραφείο του τέως προέδρου της Βουλής, δηλαδή του πατέρα της διορίστηκε η κόρη του Βύρων Πολύδωρα. Ο διορισμός έγινε όταν ο Βύρων Πολύδωρας ήταν πρόεδρος για μια μέρα (Εφημερίς της Κυβερνήσεως, αρ.φ. 344, 23/7/2012, υπ'αριθμ.8574/6100/11-7-2012).
Αυτό αναφέρουν "Τα Νέα", τονίζοντας πως ο κ. Πολύδωρας έμεινε μόνο μια ημέρα Πρόεδρος στην προηγούμενη Βουλή αφού προκηρύχθηκαν εκ νέου οι πρόωρες εκλογές του Ιουνίου.
Παράλληλα, η εφημερίδα αναφέρει πως ο κ. Πολύδωρας είχε αποσπάσει τις δύο κόρες του στο υπουργικό του γραφείο όταν ήταν υπουργός Δημόσιας Τάξης στην κυβέρνηση Καραμανλή.
Όπως σημειώνεται, ο κ. Πολύδωρας είχε υπερασπιστεί την απόφασή του να προσλάβει και τις δύο κόρες του στο υπουργείο και είχε αρνηθεί ότι πρόκειται περί ευνοιοκρατίας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο περιοδικό Ταχυδρόμος: "Τις έχω εδώ για να εκπαιδεύονται στη σύγχρονη διοικητική γραφειοκρατία. Κυρίως τις θέλω εγώ κοντά μου και μάλιστα η αμοιβή τους είναι, εν παρενθέσει, ένας μισθός και για τις δύο. Όχι δύο, αλλά ένας ταπεινός μισθός".
"Ο Βύρων Πολύδωρας έμεινε μόνο μία μέρα πρόεδρος-στην προηγούμενη Βουλή, ίσαμε να προκηρυχθούν οι επόμενες εκλογές. Αν είχε μείνει άλλη μία, θα προσλαμβανόταν και η άλλη κόρη του;", διερωτάται ο δημοσιογράφος του δημοσιεύματος.
πηγή:https://www.news247.gr/politiki/vyron-polydoras-pos-o-proedros-tis-mias-meras-diorise-tin-kori-toy.6164072.html

Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

Αφορολόγητο: Καταργούν τη μείωση και... τις ελαφρύνσεις για τη μεσαία τάξη!!








Στην τροπολογία για τη μη μείωση του αφορολόγητου προβλέπεται και η κατάργηση των αντιμέτρων για τη μεσαία τάξη - Πρόκειται για την κατάργηση της έκπτωσης του ΕΝΦΙΑ για το 2020, την κατάργηση της μείωσης του κατώτατου συντελεστή της φορολογικής κλίμακας από το 22% στο 20% και την κατάργηση της νέας ευνοϊκότερης κλίμακας υπολογισμού της εισφοράς αλληλεγγύης - «Αν είμαστε κυβέρνηση, θα υλοποιηθούν τα αντίμετρα» λένε κυβερνητικές πηγές


Την κατάργηση των θετικών μέτρων μείωσης του ΕΝΦΙΑ, του φόρου εισοδήματος κ.ά προβλέπει τροπολογία που κατάθεσε το υπουργείο Οικονομικών στη Βουλή, προκειμένου να δικαιολογήσει δημοσιονομικά την παράλληλη κατάργηση της περαιτέρω μείωσης του αφορολόγητου, που ψήφισε το 2017 η κυβέρνηση. Η τροπολογία εντάσσεται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Υγείας για τη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρου Νιάρχου.

Με την προτεινόμενη διάταξη καταργείται το άρθρο 10 του ν.4472/2017 αναφορικά με την προβλεπόμενη μείωση φόρου εισοδήματος λόγω οικογενειακής κατάστασης, με έναρξη ισχύος από την 1.1.2020 και εφεξής. Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, «η εν λόγω κατάργηση κρίνεται αναγκαία για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης, προκειμένου οι φορολογούμενοι να εξακολουθήσουν να τυγχάνουν των ισχυουσών φορολογικών ελαφρύνσεων». 
Παράλληλα, λόγω της ως άνω κατάργησης, καταργούνται και τα αντίμετρα που είχαν θεσπισθεί με τα άρθρα 11, 12 και 13 του ν.447212017, δηλαδή οι μειώσεις σε ΕΝΦΙΑ, η αλλαγή της κλίμακας για το φόρο εισοδήματος και η μείωση της εισφοράς αλληλεγγύης.











Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από την κατάργηση της μείωσης του αφορολογήτου προκύπτει επιβάρυνση για τον προϋπολογισμό 1,92 δισ. ευρώ για το 2020 και 2,05 δισ. ευρώ για το 2021. Από την μη εφαρμογή των θετικών αντιμέτρων προκύπτει αύξηση εσόδων 1,454 δισ. ευρώ για το 2020 και αύξηση εσόδων 1,61 δισ. ευρώ για το 2021.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, με την προωθούμενη ρύθμιση καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 10,11, 12 και 13 του νόμου 4472/2017, σχετικά με:

- Την μείωση του αφορολόγητου ορίου εισοδήματος από μισθωτή εργασία και συντάξεις
- Τα φορολογικά αντίμετρα που θεσπίστηκαν σε αντιπαραβολή του προαναφερόμενου μέτρου (μείωση του συνολικού ποσού του ΕΝΦΙΑ κατά 30% όταν δεν υπερβαίνει τα 700 ευρώ, μείωση του φορολογικού συντελεστή βάσει του οποίου υπολογίζεται ο φόρος επί του εισοδήματος, ύψους από 0 έως 20.000 ευρώ από μισθούς και συντάξεις και επαναπροσδιορισμός του ύψους εισοδήματος των φυσικών προσώπων ή της σχολάζουσας κληρονομιάς, καθώς και της κλίμακας βάσει της οποίας υπολογίζεται η «ειδική εισφορά αλληλεγγύης».

Από τις προτεινόμενες διατάξεις επέρχεται απώλεια εσόδων από την κατάργηση της μείωσης της έκπτωσης φόρου επί του εισοδήματος, η οποία για το 2020 εκτιμάται σε 1,92 εκατ ευρώ και για το 2021 και έπειτα σε 2,058 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, επέρχεται αύξηση εσόδων από την κατάργηση των φορολογικών αντίμετρων:

- 209 εκατ ευρώ για το έτος 2020 από την μείωση του ΕΝΦΙΑ
- 877 εκατ ευρώ για το 2020 και 997 από το 2021 και έπειτα από την κατάργηση του φόρου εισοδήματος

- 368 εκατ ευρώ για το 2020 και 613 από το 2021 και μετά από την κατάργηση της αύξησης του εισοδήματος ή σχολάζουσας κληρονομίας επι του οποίου επιβάλλεται η εισφορά αλληλεγγύης

Δείτε εδώ την τροπολογία για την μη μείωση του αφορολόγητου
 

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν, ουσιαστικά, ότι η κυβέρνηση κάνει «όπισθεν ολοταχώς» στις υποσχέσεις περί αποκατάστασης της μεσαίας τάξης. Προφανώς, πρόκειται για πολιτική επιλογή της τελευταίας στιγμής, να στραφεί στους «νεόπτωχους» της πρώην μεσαίας τάξης, αντί να συνεχίζει να αναζητεί ξανά ερείσματα κατά τις τελευταίες 30 ημέρες πριν τις εκλογές, μεταξύ όσων απέμειναν από την μεσαία τάξη και άντεξαν να δηλώνουν ακόμη 20 ή 30 χιλιάδες ευρώ και άνω ετησίως.

Ωστόσο, το μέτρο της διατήρησης του αφορολογήτου με ταυτόχρονη κατάργηση άλλων φοροελαφρύνσεων, επιφέρει νέο πλήγμα στην αξιοπιστία της κυβέρνησης, όχι μόνον στο εσωτερικό επειδή «άλλα λέει και άλλα κάνει», αλλά και στο εξωτερικό. 

Οι χθεσινές αιχμηρές δηλώσεις κατά των παροχών Τσίπρα, ακόμα από τους πιο φιλικούς προς την κυβέρνηση Ευρωπαίους αξιωματούχους, όπως τον αντιπροέδρο της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόβσκις και τον Επίτροπο Πιέρ Μοσκοβισί (που δεν έχαναν ευκαιρία εδώ και δύο χρόνια για να επισκέπονται την Αθήνα και στήριξαν την κυβέρνηση σε μέτρα όπως η αποφυγή της αύξησης του ΦΠΑ στα πέντε νησιά του Αιγαίου ή της ματαίωσης της περικοπής των συντάξεων) συνεπάγονται και άλλο ένα πλήγμα για την κυβέρνηση: διαλύουν την «απειλή» του πρωθυπουργού, που προειδοποιούσε πριν ένα μήνα από το Ζάππειο πως μπορεί «ο βαθιά ανθέλληνας Βέμπερ και ο "φίλος" του στην Ελλάδα Κυριάκος Μητσοτάκης» να ακυρώσουν μετά τις εκλογές τα μέτρα που εξήγγειλε, όπως την 13η σύνταξη και όλες τις άλλες παροχές. 

Αντίθετα, αποδεικνύουν ότι και πριν τις εκλογές, ακόμα και οι «φιλικά διακείμενοι» για την κυβέρνηση και τη χώρα Ευρωπαίοι αξιωματούχοι, διαπιστώνουν τον κίνδυνο δημοσιονομικού εκτροχιασμού και προειδοποιούν την Αθήνα να βάλει φρένο στις άκρατες παροχές.

Κυβερνητικές πηγές: Τα αντίμετρα θα υλοποιηθούν εφόσον είναι κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ

Παρά το γεγονός όμως, ότι στην τροπολογία για την κατάργηση της μείωσης του αφορολόγητου αναφέρεται σαφώς ότι καταργούνται αντίστοιχα, αντίμετρα, κυβερνητικές πηγές ισχυρίζονται ότι η σχετική συζήτηση είναι ... περί όνου σκιάς. 

Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς των ίδιων πηγών η μεγάλη πλειοψηφία των αντιμέτρων για το 2019 και το 2020 ήδη έχουν ψηφιστεί και εφαρμόζονται (σταδιακή μείωση φόρου επιχειρήσεων από το 29% στο 25% σε βάθος τετραετίας - για φέτος έχει πέσει στο 28%, μείωση του ΕΝΦΙΑ, επιδότηση ενοικίου, μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για ελεύθερους επαγγελματίες, κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για συνεταιρισμένους αγρότες, μείωση φορολογίας διανεμόμενων κερδών, ενίσχυση ειδικής αγωγής και Βοήθεια στο Σπίτι μέσω μόνιμων προσλήψεων). Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει αυτό που αναφέρουν οι ίδιες κυβερνητικές πηγές ότι δηλαδή, «όσα εκ των αντιμέτρων δεν έχουν  ακόμα, έχουν εξαγγελθεί από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό πριν τις ευρωεκλογές και προγραμματίζεται να υλοποιηθούν κανονικά από 1.1.2020 εφόσον είναι κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ (μηδενισμός της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα μέχρι τις 20.000 ευρώ και μείωση του συντελεστή για τα εισοδήματα από 20.000 ευρώ και πάνω, περαιτέρω μεσοσταθμική μείωση ακόμα 20% στον ΕΝΦΙΑ)






























































Δοξάστε τον. Παραλήρημα Στουρνάρα, που δηλώνει εθνοσωτήρας!!



Σε μια κρίση μεγαλείου, υποστήριξε ότι το 2012 κλήθηκε από τρία κόμματα για να αποτρέψει την καταστροφή της χώρας
Σε ένα νέο, επικών διαστάσεων παραλήρημα, που υπερβαίνει τα όρια της κρίσης μεγαλείου, ο Γιάννης Στουρνάρας ισχυρίζεται ότι κλήθηκε ως παράκλητος το 2012 και... έσωσε τη χώρα, όταν χρειάστηκε, από την καταστροφή, ενώ, παρά την επιδερμική κριτική που ασκεί -περισσότερο για να τηρούνται τα προσχήματα-, φροντίζει να αθωώσει απερίφραστα το ΔΝΤ για την εγκληματική του παρουσία στην Ελλάδα.
Ο κεντρικός τραπεζίτης, σε μια σπαρταριστή συνέντευξη που παραχώρησε στον τηλεοπτικό σταθμό Κρήτη TV, θυμίζοντας γνωστή αοιδό, αναγνώρισε... εξαντλώντας την αυστηρότητά του ότι «ουδείς αλάνθαστος. Και το ΔΝΤ έκανε λάθη». Δείχνοντας, ωστόσο, ότι... τρόμαξε από τα ίδια του τα λόγια, έσπευσε αμέσως μετά, μεταμεληθείς, να τα μετριάσει καθοριστικά και να απαλλάξει το Ταμείο από τις βαριές ευθύνες του, προσθέτοντας: «Κατά την έναρξη της κρίσης, οι ευρωπαϊκές χώρες επιθυμούσαν το ΔΝΤ να αποτελεί μέρος της λύσης. Αν έγινε κάπου λάθος, ήταν στην υπερβολική εμμονή σε πολιτικές λιτότητας, ότι στην αρχή δεν έδωσε επαρκή προσοχή σε εναλλακτικά στοιχεία, όπως η μείωση των δαπανών και οι ιδιωτικοποιήσεις, και έδωσε υπερβολική έμφαση στην αύξηση των φόρων. 
Δεν θέλω να κατηγορήσω κανέναν με το όφελος της στερνής γνώσης». Αναφερθείς με μετριοπάθεια στο... εθνοσωτήριο έργο του, καθώς και στα προσεχή σχέδιά του, δήλωσε... σεμνά: «Δεν έχω καμία πολιτική φιλοδοξία. Έγινα υπουργός Οικονομικών το 2012, όταν με κάλεσαν τρία κόμματα, με την Ελλάδα στα πρόθυρα της καταστροφής. Οι απόψεις που εκφράζω σε πολύ μεγάλο βαθμό είναι επεξεργασμένες θέσεις επιτελείων της ΤτΕ».
Αναφορικά με τα πρώτα χρόνια της κρίσης είπε: «Στο πλαίσιο των διαρθρωτικών αλλαγών στην Ελλάδα απελευθερώθηκε η αγορά εργασίας πριν από τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών, γεγονός που δημιούργησε μεγαλύτερη μείωση πραγματικών μισθών και μεγαλύτερη ύφεση από ό,τι ήταν αναγκαία… Σήμερα ξέρουμε πως, αν τα μέτρα που μας έδωσαν από το 2012 και μετά γίνονταν ευθύς εξαρχής, τα πράγματα θα ήταν σαφώς καλύτερα».
Ισχυρισμοί
Στο ίδιο πλαίσιο σχολίασε: «Ο κίνδυνος εμφανίστηκε δύο φορές. Η μία ήταν το 2012 και η άλλη, πολύ χειρότερη, το 2015. Στη μεν πρώτη ήρθε μια κυβέρνηση που πήρε τα απαραίτητα μέτρα και πολύ γρήγορα, σε δύο χρόνια, η χώρα επανήλθε σε μια κανονικότητα. Στη δεύτερη, το 2015, που ήταν δυσκολότερη περίπτωση, η τότε κυβέρνηση έκανε την απαραίτητη στροφή και τότε παραμείναμε στο ευρώ». 
Εξομολογήθηκε δε σπαραξικάρδια: «Πολλές φορές αισθάνθηκα πως, όπως υπήρχε λαϊκισμός στην Ελλάδα, υπήρχε και στη Γερμανία. Ορισμένες φορές αισθάνθηκα πως ακραίες φωνές στο κέντρο της Ευρώπης ήθελαν ίσως την τιμωρία της Ελλάδας - πολέμησα αυτή την άποψη και ως υπουργός Οικονομικών και από την ΤτΕ».